توضیحات کامل :

پاورپوینت تعریف بودجه چیست

 

پاورپوینت تعریف بودجه چیست شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان اقتصاد ، علوم اجتماعی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

ریشه واژه بودجه، کلمه غیر رایج و قدیمی فرانسوی بوژت (budget)، به‌معنای کیف یا کیسه چرمی است. بودجه شامل دریافتی‌ها و پرداخت‌های دولت است؛ که دریافت‌ها شامل مالیات مستقیم و غیرمستقیم (T) و پرداخت‌های آن شامل پرداخت‌های انتقالی (TR) و هزینه‌های دولت (G) است. کسری بودجه (Shortage Budget) که به اختصار BS نوشته می‌شود، تفاوت بین دریافت‌ها و پرداخت‌های دولت، به صورت زیر تعریف می‌شود: BS=T–TR–G.

در این رابطه سه حالت وجود دارد: اگر  BSمثبت باشد، در آن‌صورت، مازاد بودجه وجود دارد، اگر BS مساوی صفر باشد؛ در آن‌صورت، توازن بودجه وجود دارد و اگر BS منفی باشد، در آن‌صورت، کسری بودجه وجود دارد.

تعاریف بودجه متضمن چهار عنصر زیر است:

1) اهداف و برنامه‌ها را نشان می‌دهد؛

2) شامل دریافت‌ها و هزینه‌های دولت است؛

3) ارقام آن پیش‌بینی برای آینده است؛

4) برای دوره زمانی خاصّی در نظر گرفته می‌شود.

این واژه نخستین‌بار در بخش عمومی و در انگلستان به کیف کوچکی اطلاق می‌شد، که مهر وزارت دارایی در آن قرار داشت. در مرحله بعد، به کیفی که صورت دریافت‌ها و پرداخت‌های کشور را در آن می‌نهادند، اطلاق شد. به‌تدریج، واژه به‌شکل بوژت (budget) فرانسوی بازگشت و به‌شکل بودجه در ادبیات مالی و اقتصادی کشورها رواج یافت. در گذشته، بودجه بیشتر بیان‌گر منابع و مصارف مالی دولت بود؛ اما امروزه بودجه "ابزار سیاست‌گذاری" برای تحقّق اهداف کلان محسوب می‌شود.

 و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
پیدایش بودجه‌ریزی
اهمیت بودجه
اصول بودجه
کسری بودجه
کسری بودجه در ایران
پایان

 

عنوان : تعریف بودجه چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 360 کیلوبایت

تعداد صفحات : 38

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

تعریف بودجه چیست