loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 255 جمعه 07 خرداد 1395 نظرات (0)
 

بهترین رژیم غذایی برای دوران بارداری

 

رژیم بارداری foods-to-avoid-in-pregnancy

رژیم بارداری یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر زنی قبل از اقدام برای بارداری باید با آن آشنا شود، در این مقاله ۱۳ خوراکی مفید برای دوران بارداری را به شما معرفی می‌کنیم.

پیروی از یک رژیم غذایی سالم در طول بارداری بسیار مهم است. در طول این دوره، بدن شما به مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی اضافی نیاز دارد. در واقع، در طول سه‌ماهه‌ی دوم و سوم روزانه به ۳۰۰- ۳۵۰ کالری اضافی نیاز دارید. رژیم‌هایی که فاقد مواد غذایی کلیدی هستند، می‌تواند بر رشد کودک تاثیر منفی بر جای گذارد. عادات بد غذایی و افزایش وزن بیش از حد همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت بارداری و عوارض ناخوشایند تولد را افزایش دهد. به عبارت ساده، انتخاب غذاهای سالم و مغذی کمک می‌کند تا از سلامت خود و فرزندتان مطمئن شوید. همچنین کاهش وزن پس از وضع حمل را بسیار ساده‌تر خواهد نمود.

۱۳ ماده‌ی غذایی بسیار مغذی که در هنگام بارداری باید خورده شوند، عبارتند از:

۱. محصولا لبنی

در دوران بارداری، برای پاسخگویی به نیازهای جنینِ در حال رشد باید پروتئین و کلسیم اضافی مصرف کنید. محصولات لبنی حاوی انواع پروتئین با کیفیت بالا هستند. فرآورده‌های لبنی بهترین منبع غذایی تامین کلسیم هستند، مقادیر بالایی از فسفر، ویتامین‌های مختلف B، منیزیم و روی را فراهم می‌کنند. ماست، به خصوص ماست یونانی، به ویژه برای زنان باردار مفید است. این نوع ماست شامل کلسیم بیشتری نسبت انواع دیگر محصولات لبنی می‌باشد. برخی از انواع ماست نیز شامل باکتری‌های پروبیوتیک هستند، که به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کنند. افرادی که قادر به تحمل لاکتوز نیستند، ممکن است قادر به تحمل ماست، به خصوص ماست پروبیوتیک نیز نباشند. مصرف پروبیوتیک در دوران بارداری خطر ابتلا به عوارضی مانند فشار خون بالا بعلاوه‌ی پروتئین در ادرار، دیابت بارداری، عفونت واژن و آلرژی را کاهش می‌دهد.

همچنین بخوانید : خواص پروبیوتیک

۲. حبوبات

این گروه از موادغذایی شامل عدس، نخود فرنگی، لوبیا، نخود، سویا و بادام زمینی می‌شود. حبوبات منابع گیاهی بسیار خوبی از فیبر، پروتئین، آهن، فولات و کلسیم و همه‌ی آنچه که بدن در دوران بارداری بدان نیاز بیشتری دارد، می‌باشد. فولات یکی از ویتامین‌های B (B9) است. به ویژه در سه ماهه‌ی اول، برای سلامت مادر و جنین بسیار مهم است. با این حال، بیشتر زنان باردار به اندازه کافی فولات مصرف نمی‌کنند. این مورد با افزایش خطر ابتلا به نواقص لوله عصبی و کم‌وزنی نوزاد در هنگام تولد مرتبط است. مصرف ناکافی فولات همچنین باعث می‌شود که کودک در مراحل بعدی زندگی و در طول رشد بیش از سایرین مستعد ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌ها شود. حبوبات حاوی مقادیر زیادی فولات می‌باشند. یک فنجان عدس، نخود یا لوبیا سیاه ممکن است ۶۵-۹۰٪ از نیاز روزانه‌ی فرد را تامین کند. علاوه بر این، حبوبات به طور کلی دارای فیبر بسیار بالایی هستند. برخی از انواع آن نیز سرشار از آهن، منیزیم و پتاسیم می‌باشند.

۳. سیب زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین منبعی بسیارغنی از بتا کاروتن، یک ترکیب گیاهی که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود، است. ویتامین A برای رشد، همچنین برای تفکیک بیشتر سلول‌ها و بافت‌ها ضروری و برای رشد جنین سالم از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است. به طور کلی به زنان باردار توصیه می‌شود تا مصرف ویتامین A خود را ۱۰-۴۰٪ افزایش دهند. در عین حال به آنها توصیه می‌شود تا از مصرف مقادیر زیاد منابع حیوانی ویتامین A، که در صورت مصرف بیش از حد موجب مسمومیت می‌گردد، اجتناب کنند. بنابراین، بتا کاروتن منبع بسیار مهمی از ویتامین A برای زنان باردار است. سیب‌زمینی شیرین منبع بسیار خوبی از بتا کاروتن است. حدود ۱۰۰-۱۵۰ گرم سیب‌زمینی شیرین پخته شده تمام نیاز روزانه‌ی فرد را برآورده می‌کند. علاوه بر این، سیب‌زمینی شیرین حاوی فیبراست، که احساس سیری را افزایش، قند خون را کاهش و سلامت دستگاه گوارش و تحرک را بهبود می‌بخشد.

۴. سالمون

ماهی سالمون منبعی بسیار غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است. اما اکثر مردم، به ویژه زنان باردار از رژیم غذایی خود به اندازه کافی امگا ۳ دریافت نمی‌کنند. مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ در طول بارداری ضروری هستند، به ویژه اسیدهای چرب با زنجیره بلند امگا ۳. این اسیدهای چرب در غذاهای دریایی به مقدار فراوان یافت می‌شوند و به تشکیل مغز و چشم جنین کمک می‌کنند. با این حال، به‌طور کلی به زنان باردار توصیه می‌شود تا مصرف غذاهای دریایی را به دو بار در هفته محدود کنند، زیرا در ماهی‌های چرب جیوه و آلاینده‌های دیگر وجود دارد. آگاهی از این امر باعث می‌شود تا برخی از زنان باردار از همه‌ی غذاهای دریایی پرهیز کنند، در نتیجه مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ را محدود می‌کنند. با این حال، مطالعات حاکی از آن است که زنان باردار که ۲-۳ بار در هفته ماهی چرب می‌خورند، میزان امگا ۳ توصیه شده را دریافت می‌کنند و میزان EPA و DHA یا همان امگا ۳ با زنجیره‌ی بلند را در خونشان افزایش می‌دهند. ماهی سالمون همچنین یکی از معدود منابع طبیعی ویتامین D است، که اغلب در رژیم‌های غذایی وجود ندارد. اما برای بسیاری از فرایندهای ساخت بدن، از جمله سلامت استخوان و عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتیست.

۵.تخم‌مرغ

تخم‌مرغ‌ها در زمره مواد غذایی بی‌نهایت سالم قرار دارند، زیرا تقریبا شامل همه‌ی مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌باشند. یک تخم‌مرغ بزرگ شامل ۷۷ کالری، همچنین چربی و پروتئین با کیفیت بالاست. بعلاوه شامل بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز می‌باشد. تخم مرغ منبع عالی از کولین است. کولین برای فرآیندهای بسیاری در بدن، از جمله رشد مغز و سلامت ضروریست. بررسی رژیم غذایی در ایالات متحده نشان داد که بیش از ۹۰٪ از مردم کمتر از مقدار توصیه شده کولین مصرف می‌کنند. مصرف اندکِ کولین در دوران بارداری ممکن است خطر نواقص لوله عصبی را افزایش دهد و احتمالا منجر به کاهش عملکرد مغزی نوزاد شود. یک واحد تخم‌مرغ کامل حاوی تقریبا ۱۱۳ میلی گرم کولین است، که حدود ۲۵٪ از مصرف روزانه‌ی توصیه شده برای زنان باردار را تامین می‌کند.

۶. بروکلی و سبزی‌های برگ‌دار و تیره

کلم بروکلی، سبزیجات سبز و تیره مانند کلم‌پیچ و اسفناج شامل بسیاری از مواد مغذی می‌باشند که زنان باردار به آن نیاز دارند. آن‌ها شامل فیبر، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A، کلسیم، آهن، فولات و پتاسیم هستند. علاوه بر این، کلم بروکلی و سبزیجات سبز سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنها همچنین حاوی ترکیباتی گیاهی می‌باشند که برای سیستم ایمنی بدن و گوارش مفید است. با توجه به فیبر بالای آنها، این سبزیجات همچنین می‌توانند به پیشگیری از یبوست کمک کنند. یبوست شایع‌تر مشکل بسیاری از زنان باردار است. مصرف سبزیجات برگدار و سبز نیز با کاهش خطر تولد نوزادان کم وزن مرتبط است.

گوشت گاو و مرغ منابع بسیار خوبی از پروتئین با کیفیت بالا هستند. علاوه بر این، گوشت گاو سرشار از آهن، کولین و دیگر ویتامین‌های گروهB است، که همه آنها در مقادیر بالاتر در دوران بارداری مورد نیاز است. آهن یک ماده معدنی ضروریست که توسط سلول‌های قرمز خون به عنوان بخشی از هموگلوبین استفاده می‌شود و نقش مهمی در انتقال اکسیژن به تمام سلول‌های بدن ایفا می‌کند. زنان باردار به آهن بیشتری نیاز دارند، زیرا حجم خون آن‌ها در حال افزایش است. این امر به ویژه در سه ماهه‌ی سوم مهم‌تر نیز می‌شود. سطح پایین آهن در اوایل و اواسط بارداری ممکن است موجب کم خونی و کمبود آهن شود که خطر زایمان زودرس و کم وزنی نوزاد در هنگام تولد را دو برابر می‌کند.‌ اغلب، برطرف نمودن نیاز بدن به آهن با رژیم غذایی به تنهایی دشوار است، به ویژه هنگامی که زنان باردار نسبت به گوشت بیزار می‌شوند.

با این حال، افرادی که می‌توانند به طور منظم گوشت قرمز مصرف کنند، آهن بدن خود را تامین می‌نمایند. خوردن غذاهای سرشار از ویتامین C، مانند پرتقال و یا فلفل نیز می‌تواند در افزایش جذب آهن از وعده‌های غذایی کمک کننده باشد.

۸. روغن جگر ماهی

روغن جگر ماهی از جگر ماهی‌های چرب و اغلب ماهی کاد گرفته می‌شود. روغنی بسیار غنی، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، EPA و DHA، که برای رشد مغز و چشم جنین ضروری است. روغن جگر ماهی نیز ویتامین D زیادی دارد، که متاسفانه بسیاری از مردم به اندازه کافی دریافت نمی‌کنند. این روغن برای افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی یا مکمل‌های با امگا ۳ یا ویتامین D نمی‌خورند، بسیار مفید است. کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا بعلاوه‌ی پروتئین در ادرار در ارتباط است. این عارضه بالقوه خطرناک و با ورم دست و پا همراه است. مصرف روغن جگر ماهی در اوایل دوران بارداری منجر به تولد نوزادی با وزن متناسب و کاهش خطر ابتلا به بیماری در طول زندگی کودک مرتبط است. مصرف یک وعده یا یک قاشق غذاخوری روغن جگر ماهی مصرف روزانه‌ی توصیه شده‌ی امگا ۳، ویتامین D و ویتامینA را فراهم می‌کند.

با این حال، مصرف بیش از یک وعده یا بیش از یک قاشق غذاخوری روغن جگر ماهی در روز توصیه نمی‌شود، زیرا مصرف بیش از حد ویتامین A می‌تواند برای جنین خطرناک باشد. مصرف بیش از حد اسیدهای چرب امگا ۳ نیز موجب رقیق شدن خون می‌گردد.

۹. توت‌ها

انواع توت‌ها شامل آب، کربوهیدرات سالم، ویتامین C، فیبر و ترکیبات گیاهی هستند. آنها به طور کلی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C، که به بدن در جذب آهن کمک می‌کنند، می‌باشند. ویتامین C همچنین برای سلامت پوست و عملکرد سیستم ایمنی بدن از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است. انواع توت‌ها موجب کاهش شاخص قند خون می‌شوند، بنابراین حاوی قند بالایی نیستند. انواع توت‌ها‌ می‌توانند یک میان وعده عالی باشند، زیرا آنها هم حاوی آب و هم فیبر هستند. آنها مغذی و خوشمزه‌اند، در عین حال کم کالری.

۱۰. غلات سبوس دار

خوردن غلات سبوس‌دار کاملا پاسخگوی نیاز بدن به کالری اضافی در دوره‌ی بارداری، به خصوص در طول سه ماهه‌ی دوم و سوم است. بر خلاف غلات تصفیه شده، غلات کامل فیبر، ویتامین‌ها و ترکیبات گیاهی دارند. جو دو سر و کوینولا نیز حاوی مقدار نسبتا خوبی پروتئین هستند که مصرف آنها در دوران بارداری ضروری است. علاوه بر این، غلات سبوس‌دار عموما سرشار از ویتامین‌های B، فیبر و منیزیم هستند. همه این‌ها اغلب در رژیم غذایی زنان باردار کم است.

آوکادو میوه‌ایی غیر معمولی است، زیرا حاوی مقدار زیادی از مونو اسیدهای چرب اشباع نشده می‌باشد. این میوه همچنین دارای فیبر ویتامین‌های B (به خصوص فولات)، ویتامین K، پتاسیم، مس، ویتامین E و ویتامین C بالا می‌باشد. از آنجایی که حاوی مقادیر فراوانی چربی‌ سالم، فولات و پتاسیم است، پس یک انتخاب عالی برای زنان باردار محسوب می‌شود. چربی‌های سالم به شکل‌گیری پوست، مغز و بافت‌های جنین کمک می‌کند و فولات موجود در آن به پیشگیری از نواقص لوله عصبی منجر می‌شود. پتاسیم می‌تواند به تسکین گرفتگی عضلات پا، که یک عارضه جانبی بارداری برای برخی از زنان است، کمک کند. در واقع آوکادو حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز است.

۱۲ . میوه‌های خشک

میوه‌های خشک به طور کلی کالری، فیبر، ویتامین‌ و مواد معدنی مختلف فراوانی دارند. یک تکه از میوه‌‌ی خشک شامل همان مقدار مواد مغذی میوه‌های تازه، فقط بدون آب و در یک شکل بسیار کوچکتر است. بنابراین، یک واحد میوه خشک می‌تواند درصد زیادی از مصرف توصیه شده بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی، از جمله فولات، آهن و پتاسیم را فراهم کند. آلو غنی از فیبر، پتاسیم، ویتامین K و سوربیتول است. آنها مسهل‌های طبیعی هستند و می‌توانند در کاهش یبوست بسیار مفید باشند. خرما سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی است. مصرف منظم خرما در سه ماهه‌ی سوم ممکن است به تسهیل اتساع دهانه رحم کمک کند و بالطبع درد زایمان را کاهش دهد.

با این حال، میوه‌های خشک نیز حاوی مقادیر فراوانی قند طبیعی هستند. مطمئن شوید که انواع قندی که شامل شکر بیشتری هستند را مصرف نمی‌کنید.

در دوران بارداری، حجم خون تا بیشتر از ۱.۵ لیتر افزایش می‌یابد. بنابراین، مهم است تا همواره آب کافی دریافت کنید. جنین معمولا همه‌ی آنچه را که نیاز دارد را دریافت می‌کند، اما اگر شما به مصرف آب خود توجه نکنید، ممکن است دچار کم‌آبی شوید. علائم و نشانه‌های کم‌آبی خفیف شامل سردرد، اضطراب، خستگی، خلق و خوی بد و کاهش حافظه می‌باشد. علاوه بر این، افزایش مصرف آب ممکن است به از بین بردن یبوست و کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری کمک کند، که در دوران بارداری شایع است. دستورالعمل‌های عمومی، نوشیدن حدودا ۲ لیتر آب در روز را توصیه می‌کند، اما مقداری که شما واقعا نیاز دارید به نسبت هر فرد متفاوت است. تخمین‌ها حاکی از آن است که هر فرد باید حدود ۲-۱ لیتر آب در روز بنوشید. فقط در نظر داشته است که از سایر مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مانند میوه، سبزیجات، قهوه و چای نیز آب دریافت می‌کنید. به عنوان یک قاعده کلی، زمانی که تشنه هستید باید آب بنوشید و تا زمانی که کاملا تشنگی‌اتان بر طرف نشده، بنوشید.

آنچه که در دوران بارداری می‌خورید روی انرژی و سلامت شما تاثیر ‌گذار است. همچنین ممکن است به‌ طور مستقیم روی سلامت و رشد کودک شما نیز تاثیر بگذارد. از آنجایی که نیاز به کالری و مواد مغذی در این دوران افزایش می‌یابد، انتخاب و مصرف غذاهای سالم و مغذی نیز از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است. افزایش وزن در طول دوران بارداری طبیعی است، اما مهم این است که وزن را به‌ شیوه‌ای سالم بدست آورید. این برای شما، کودکتان و سلامتی شما پس از وضع حمل مفید است. این لیست باید شروع خوبی برای یک بارداری سالم، با تغذیه‌ی مناسب باشد.

 

 

 

 

جدیدترین سایت

مطالب تفریحی

صنعت ساختمان

سایت ساختمان

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ

 

بهترین رژیم غذایی برای دوران بارداری

 

رژیم بارداری foods-to-avoid-in-pregnancy

رژیم بارداری یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر زنی قبل از اقدام برای بارداری باید با آن آشنا شود، در این مقاله ۱۳ خوراکی مفید برای دوران بارداری را به شما معرفی می‌کنیم.

پیروی از یک رژیم غذایی سالم در طول بارداری بسیار مهم است. در طول این دوره، بدن شما به مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی اضافی نیاز دارد. در واقع، در طول سه‌ماهه‌ی دوم و سوم روزانه به ۳۰۰- ۳۵۰ کالری اضافی نیاز دارید. رژیم‌هایی که فاقد مواد غذایی کلیدی هستند، می‌تواند بر رشد کودک تاثیر منفی بر جای گذارد. عادات بد غذایی و افزایش وزن بیش از حد همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت بارداری و عوارض ناخوشایند تولد را افزایش دهد. به عبارت ساده، انتخاب غذاهای سالم و مغذی کمک می‌کند تا از سلامت خود و فرزندتان مطمئن شوید. همچنین کاهش وزن پس از وضع حمل را بسیار ساده‌تر خواهد نمود.

۱۳ ماده‌ی غذایی بسیار مغذی که در هنگام بارداری باید خورده شوند، عبارتند از:

۱. محصولا لبنی

در دوران بارداری، برای پاسخگویی به نیازهای جنینِ در حال رشد باید پروتئین و کلسیم اضافی مصرف کنید. محصولات لبنی حاوی انواع پروتئین با کیفیت بالا هستند. فرآورده‌های لبنی بهترین منبع غذایی تامین کلسیم هستند، مقادیر بالایی از فسفر، ویتامین‌های مختلف B، منیزیم و روی را فراهم می‌کنند. ماست، به خصوص ماست یونانی، به ویژه برای زنان باردار مفید است. این نوع ماست شامل کلسیم بیشتری نسبت انواع دیگر محصولات لبنی می‌باشد. برخی از انواع ماست نیز شامل باکتری‌های پروبیوتیک هستند، که به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کنند. افرادی که قادر به تحمل لاکتوز نیستند، ممکن است قادر به تحمل ماست، به خصوص ماست پروبیوتیک نیز نباشند. مصرف پروبیوتیک در دوران بارداری خطر ابتلا به عوارضی مانند فشار خون بالا بعلاوه‌ی پروتئین در ادرار، دیابت بارداری، عفونت واژن و آلرژی را کاهش می‌دهد.

همچنین بخوانید : خواص پروبیوتیک

۲. حبوبات

این گروه از موادغذایی شامل عدس، نخود فرنگی، لوبیا، نخود، سویا و بادام زمینی می‌شود. حبوبات منابع گیاهی بسیار خوبی از فیبر، پروتئین، آهن، فولات و کلسیم و همه‌ی آنچه که بدن در دوران بارداری بدان نیاز بیشتری دارد، می‌باشد. فولات یکی از ویتامین‌های B (B9) است. به ویژه در سه ماهه‌ی اول، برای سلامت مادر و جنین بسیار مهم است. با این حال، بیشتر زنان باردار به اندازه کافی فولات مصرف نمی‌کنند. این مورد با افزایش خطر ابتلا به نواقص لوله عصبی و کم‌وزنی نوزاد در هنگام تولد مرتبط است. مصرف ناکافی فولات همچنین باعث می‌شود که کودک در مراحل بعدی زندگی و در طول رشد بیش از سایرین مستعد ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌ها شود. حبوبات حاوی مقادیر زیادی فولات می‌باشند. یک فنجان عدس، نخود یا لوبیا سیاه ممکن است ۶۵-۹۰٪ از نیاز روزانه‌ی فرد را تامین کند. علاوه بر این، حبوبات به طور کلی دارای فیبر بسیار بالایی هستند. برخی از انواع آن نیز سرشار از آهن، منیزیم و پتاسیم می‌باشند.

۳. سیب زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین منبعی بسیارغنی از بتا کاروتن، یک ترکیب گیاهی که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود، است. ویتامین A برای رشد، همچنین برای تفکیک بیشتر سلول‌ها و بافت‌ها ضروری و برای رشد جنین سالم از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است. به طور کلی به زنان باردار توصیه می‌شود تا مصرف ویتامین A خود را ۱۰-۴۰٪ افزایش دهند. در عین حال به آنها توصیه می‌شود تا از مصرف مقادیر زیاد منابع حیوانی ویتامین A، که در صورت مصرف بیش از حد موجب مسمومیت می‌گردد، اجتناب کنند. بنابراین، بتا کاروتن منبع بسیار مهمی از ویتامین A برای زنان باردار است. سیب‌زمینی شیرین منبع بسیار خوبی از بتا کاروتن است. حدود ۱۰۰-۱۵۰ گرم سیب‌زمینی شیرین پخته شده تمام نیاز روزانه‌ی فرد را برآورده می‌کند. علاوه بر این، سیب‌زمینی شیرین حاوی فیبراست، که احساس سیری را افزایش، قند خون را کاهش و سلامت دستگاه گوارش و تحرک را بهبود می‌بخشد.

۴. سالمون

ماهی سالمون منبعی بسیار غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است. اما اکثر مردم، به ویژه زنان باردار از رژیم غذایی خود به اندازه کافی امگا ۳ دریافت نمی‌کنند. مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ در طول بارداری ضروری هستند، به ویژه اسیدهای چرب با زنجیره بلند امگا ۳. این اسیدهای چرب در غذاهای دریایی به مقدار فراوان یافت می‌شوند و به تشکیل مغز و چشم جنین کمک می‌کنند. با این حال، به‌طور کلی به زنان باردار توصیه می‌شود تا مصرف غذاهای دریایی را به دو بار در هفته محدود کنند، زیرا در ماهی‌های چرب جیوه و آلاینده‌های دیگر وجود دارد. آگاهی از این امر باعث می‌شود تا برخی از زنان باردار از همه‌ی غذاهای دریایی پرهیز کنند، در نتیجه مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ را محدود می‌کنند. با این حال، مطالعات حاکی از آن است که زنان باردار که ۲-۳ بار در هفته ماهی چرب می‌خورند، میزان امگا ۳ توصیه شده را دریافت می‌کنند و میزان EPA و DHA یا همان امگا ۳ با زنجیره‌ی بلند را در خونشان افزایش می‌دهند. ماهی سالمون همچنین یکی از معدود منابع طبیعی ویتامین D است، که اغلب در رژیم‌های غذایی وجود ندارد. اما برای بسیاری از فرایندهای ساخت بدن، از جمله سلامت استخوان و عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتیست.

۵.تخم‌مرغ

تخم‌مرغ‌ها در زمره مواد غذایی بی‌نهایت سالم قرار دارند، زیرا تقریبا شامل همه‌ی مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌باشند. یک تخم‌مرغ بزرگ شامل ۷۷ کالری، همچنین چربی و پروتئین با کیفیت بالاست. بعلاوه شامل بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز می‌باشد. تخم مرغ منبع عالی از کولین است. کولین برای فرآیندهای بسیاری در بدن، از جمله رشد مغز و سلامت ضروریست. بررسی رژیم غذایی در ایالات متحده نشان داد که بیش از ۹۰٪ از مردم کمتر از مقدار توصیه شده کولین مصرف می‌کنند. مصرف اندکِ کولین در دوران بارداری ممکن است خطر نواقص لوله عصبی را افزایش دهد و احتمالا منجر به کاهش عملکرد مغزی نوزاد شود. یک واحد تخم‌مرغ کامل حاوی تقریبا ۱۱۳ میلی گرم کولین است، که حدود ۲۵٪ از مصرف روزانه‌ی توصیه شده برای زنان باردار را تامین می‌کند.

۶. بروکلی و سبزی‌های برگ‌دار و تیره

کلم بروکلی، سبزیجات سبز و تیره مانند کلم‌پیچ و اسفناج شامل بسیاری از مواد مغذی می‌باشند که زنان باردار به آن نیاز دارند. آن‌ها شامل فیبر، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A، کلسیم، آهن، فولات و پتاسیم هستند. علاوه بر این، کلم بروکلی و سبزیجات سبز سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنها همچنین حاوی ترکیباتی گیاهی می‌باشند که برای سیستم ایمنی بدن و گوارش مفید است. با توجه به فیبر بالای آنها، این سبزیجات همچنین می‌توانند به پیشگیری از یبوست کمک کنند. یبوست شایع‌تر مشکل بسیاری از زنان باردار است. مصرف سبزیجات برگدار و سبز نیز با کاهش خطر تولد نوزادان کم وزن مرتبط است.

گوشت گاو و مرغ منابع بسیار خوبی از پروتئین با کیفیت بالا هستند. علاوه بر این، گوشت گاو سرشار از آهن، کولین و دیگر ویتامین‌های گروهB است، که همه آنها در مقادیر بالاتر در دوران بارداری مورد نیاز است. آهن یک ماده معدنی ضروریست که توسط سلول‌های قرمز خون به عنوان بخشی از هموگلوبین استفاده می‌شود و نقش مهمی در انتقال اکسیژن به تمام سلول‌های بدن ایفا می‌کند. زنان باردار به آهن بیشتری نیاز دارند، زیرا حجم خون آن‌ها در حال افزایش است. این امر به ویژه در سه ماهه‌ی سوم مهم‌تر نیز می‌شود. سطح پایین آهن در اوایل و اواسط بارداری ممکن است موجب کم خونی و کمبود آهن شود که خطر زایمان زودرس و کم وزنی نوزاد در هنگام تولد را دو برابر می‌کند.‌ اغلب، برطرف نمودن نیاز بدن به آهن با رژیم غذایی به تنهایی دشوار است، به ویژه هنگامی که زنان باردار نسبت به گوشت بیزار می‌شوند.

با این حال، افرادی که می‌توانند به طور منظم گوشت قرمز مصرف کنند، آهن بدن خود را تامین می‌نمایند. خوردن غذاهای سرشار از ویتامین C، مانند پرتقال و یا فلفل نیز می‌تواند در افزایش جذب آهن از وعده‌های غذایی کمک کننده باشد.

۸. روغن جگر ماهی

روغن جگر ماهی از جگر ماهی‌های چرب و اغلب ماهی کاد گرفته می‌شود. روغنی بسیار غنی، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، EPA و DHA، که برای رشد مغز و چشم جنین ضروری است. روغن جگر ماهی نیز ویتامین D زیادی دارد، که متاسفانه بسیاری از مردم به اندازه کافی دریافت نمی‌کنند. این روغن برای افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی یا مکمل‌های با امگا ۳ یا ویتامین D نمی‌خورند، بسیار مفید است. کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا بعلاوه‌ی پروتئین در ادرار در ارتباط است. این عارضه بالقوه خطرناک و با ورم دست و پا همراه است. مصرف روغن جگر ماهی در اوایل دوران بارداری منجر به تولد نوزادی با وزن متناسب و کاهش خطر ابتلا به بیماری در طول زندگی کودک مرتبط است. مصرف یک وعده یا یک قاشق غذاخوری روغن جگر ماهی مصرف روزانه‌ی توصیه شده‌ی امگا ۳، ویتامین D و ویتامینA را فراهم می‌کند.

با این حال، مصرف بیش از یک وعده یا بیش از یک قاشق غذاخوری روغن جگر ماهی در روز توصیه نمی‌شود، زیرا مصرف بیش از حد ویتامین A می‌تواند برای جنین خطرناک باشد. مصرف بیش از حد اسیدهای چرب امگا ۳ نیز موجب رقیق شدن خون می‌گردد.

۹. توت‌ها

انواع توت‌ها شامل آب، کربوهیدرات سالم، ویتامین C، فیبر و ترکیبات گیاهی هستند. آنها به طور کلی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C، که به بدن در جذب آهن کمک می‌کنند، می‌باشند. ویتامین C همچنین برای سلامت پوست و عملکرد سیستم ایمنی بدن از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است. انواع توت‌ها موجب کاهش شاخص قند خون می‌شوند، بنابراین حاوی قند بالایی نیستند. انواع توت‌ها‌ می‌توانند یک میان وعده عالی باشند، زیرا آنها هم حاوی آب و هم فیبر هستند. آنها مغذی و خوشمزه‌اند، در عین حال کم کالری.

۱۰. غلات سبوس دار

خوردن غلات سبوس‌دار کاملا پاسخگوی نیاز بدن به کالری اضافی در دوره‌ی بارداری، به خصوص در طول سه ماهه‌ی دوم و سوم است. بر خلاف غلات تصفیه شده، غلات کامل فیبر، ویتامین‌ها و ترکیبات گیاهی دارند. جو دو سر و کوینولا نیز حاوی مقدار نسبتا خوبی پروتئین هستند که مصرف آنها در دوران بارداری ضروری است. علاوه بر این، غلات سبوس‌دار عموما سرشار از ویتامین‌های B، فیبر و منیزیم هستند. همه این‌ها اغلب در رژیم غذایی زنان باردار کم است.

آوکادو میوه‌ایی غیر معمولی است، زیرا حاوی مقدار زیادی از مونو اسیدهای چرب اشباع نشده می‌باشد. این میوه همچنین دارای فیبر ویتامین‌های B (به خصوص فولات)، ویتامین K، پتاسیم، مس، ویتامین E و ویتامین C بالا می‌باشد. از آنجایی که حاوی مقادیر فراوانی چربی‌ سالم، فولات و پتاسیم است، پس یک انتخاب عالی برای زنان باردار محسوب می‌شود. چربی‌های سالم به شکل‌گیری پوست، مغز و بافت‌های جنین کمک می‌کند و فولات موجود در آن به پیشگیری از نواقص لوله عصبی منجر می‌شود. پتاسیم می‌تواند به تسکین گرفتگی عضلات پا، که یک عارضه جانبی بارداری برای برخی از زنان است، کمک کند. در واقع آوکادو حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز است.

۱۲ . میوه‌های خشک

میوه‌های خشک به طور کلی کالری، فیبر، ویتامین‌ و مواد معدنی مختلف فراوانی دارند. یک تکه از میوه‌‌ی خشک شامل همان مقدار مواد مغذی میوه‌های تازه، فقط بدون آب و در یک شکل بسیار کوچکتر است. بنابراین، یک واحد میوه خشک می‌تواند درصد زیادی از مصرف توصیه شده بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی، از جمله فولات، آهن و پتاسیم را فراهم کند. آلو غنی از فیبر، پتاسیم، ویتامین K و سوربیتول است. آنها مسهل‌های طبیعی هستند و می‌توانند در کاهش یبوست بسیار مفید باشند. خرما سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی است. مصرف منظم خرما در سه ماهه‌ی سوم ممکن است به تسهیل اتساع دهانه رحم کمک کند و بالطبع درد زایمان را کاهش دهد.

با این حال، میوه‌های خشک نیز حاوی مقادیر فراوانی قند طبیعی هستند. مطمئن شوید که انواع قندی که شامل شکر بیشتری هستند را مصرف نمی‌کنید.

در دوران بارداری، حجم خون تا بیشتر از ۱.۵ لیتر افزایش می‌یابد. بنابراین، مهم است تا همواره آب کافی دریافت کنید. جنین معمولا همه‌ی آنچه را که نیاز دارد را دریافت می‌کند، اما اگر شما به مصرف آب خود توجه نکنید، ممکن است دچار کم‌آبی شوید. علائم و نشانه‌های کم‌آبی خفیف شامل سردرد، اضطراب، خستگی، خلق و خوی بد و کاهش حافظه می‌باشد. علاوه بر این، افزایش مصرف آب ممکن است به از بین بردن یبوست و کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری کمک کند، که در دوران بارداری شایع است. دستورالعمل‌های عمومی، نوشیدن حدودا ۲ لیتر آب در روز را توصیه می‌کند، اما مقداری که شما واقعا نیاز دارید به نسبت هر فرد متفاوت است. تخمین‌ها حاکی از آن است که هر فرد باید حدود ۲-۱ لیتر آب در روز بنوشید. فقط در نظر داشته است که از سایر مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مانند میوه، سبزیجات، قهوه و چای نیز آب دریافت می‌کنید. به عنوان یک قاعده کلی، زمانی که تشنه هستید باید آب بنوشید و تا زمانی که کاملا تشنگی‌اتان بر طرف نشده، بنوشید.

آنچه که در دوران بارداری می‌خورید روی انرژی و سلامت شما تاثیر ‌گذار است. همچنین ممکن است به‌ طور مستقیم روی سلامت و رشد کودک شما نیز تاثیر بگذارد. از آنجایی که نیاز به کالری و مواد مغذی در این دوران افزایش می‌یابد، انتخاب و مصرف غذاهای سالم و مغذی نیز از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است. افزایش وزن در طول دوران بارداری طبیعی است، اما مهم این است که وزن را به‌ شیوه‌ای سالم بدست آورید. این برای شما، کودکتان و سلامتی شما پس از وضع حمل مفید است. این لیست باید شروع خوبی برای یک بارداری سالم، با تغذیه‌ی مناسب باشد.

 

 

 

 

جدیدترین سایت

مطالب تفریحی

صنعت ساختمان

سایت ساختمان

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


proje
Google
تقریباً ۷۴۹٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۵۶ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
بهترین برنامه غذایی دوران بارداری - نمناک
namnak.com/11457-برنامه-غذایی-بارداری.html
همانگونه که گفته شد تغذیه مناسب در دوران بارداری، بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی یک زن حائز اهمیت است. یک زن باردار، باید رژیم غذایی خود را به نحوی تغییر دهد ...
7 قانون طلائی تغذیه در دوران بارداری - بیتوته
www.beytoote.com/baby/hygiene-mother/nurture-expectancy.html
کودکان و والدینبهداشت مادر کودک7 قانون طلائی تغذیه در دوران بارداری ... 1-حتی اگر تغذیه خوبی داشته‌اید رژیم غذائی خود را متعادل‌تر كنید. ... البته بهترین روش این است كه از نوشیدنیهای سالمتر مثل شیر كم چربی، آب میوه های خالص و یا یك لیوان آب با ...
رژیم غذایی سه ماهه اول بارداری/آشنایی با عوارض دوره بارداری و ...
namehnews.ir/fa/news/65222/
۱۴ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - رژیم غذایی سه ماهه اول بارداری/آشنایی با عوارض دوره بارداری و چاره های آن ... برای این منظور بهترین توصیه این است که مادران به بخش مادر و کودک نزدیک ... در این مراکز مراقبین بهداشتی مراقبت های ویژه دوران بارداری را برای آنها توصیه می ...
رژیم غذایی بارداری - نی‌ نی‌ بان
niniban.com/fa/list/15/62
غذاها و میوه هایی هستند که شما باید در دوران بارداری به طور مداوم میل کنید. ... پیروی از رژیم غذایی گیاهی که در دوران بارداری مفید است، زحمت زیاد و برنامه ی غذایی مفیدی ...
بهترین و بدترین میان‌وعده‌ها در دوران بارداری - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=254754
۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - میل چندانی به خوردن وعده‌های اصلی ندارید ولی بعد از آن مرتب ریزه‌خواری می‌کنید؟ اگر در دوران بارداری توجهی به رژیم غذایی خود نداشته باشید ممکن است ...
در دوران بارداری چه بخوریم : راهنمای تغذیه بارداری - سایت نی ...
www.ninikadeh.ir/pregnancy/321
مصرف پروتئین در بارداری: وجود پروتئین پایه اساسی یک رژیم غذایی سالم است. ... بهترین مواد پروتئینه برای زنان باردار : تخم مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، محصولات ...
برنامه غذایی مناسب در دوران بارداری. - معاونت ها
hzahra.muq.ac.ir/index.aspx?siteid=146&pageid=10455
برنامه غذایی مناسب در دوران بارداری : ... مشکلات شایع تغذیه ای در دوران بارداری : ... که محدودیت شدید نمک در رژیم غذایی با توصیه پزشک یا مشاور تغذیه اعمال می گردد.) ...
جنین در دوران بارداری چه غذایی دوست دارد؟ - Bartarinha.IR | ...
www.bartarinha.ir › بارداری و کودک یاری › سلامت
رشد جنین،دوران بارداری،رژیم غذایی دوران بارداری،مواد غذایی،مادر شدن،تغذیه در ... این ماده غذایی بهترین منبع DHA ، اسید چرب مفید و امگا3 است که به رشد مغزی کودک و ...
تغذیه دوران بارداری(سه ماهه اول)
vista.ir/article/7113/تغذیه-دوران-بارداری(سه-ماهه-اول)
سه ماهه اول در این دوره رعایت یک برنامه غذایی مناسب و متعادل برای ترمیم و تکامل بافت های ... غذا و تهوع صبحگاهی در دوران بارداری · تاثیر استرس بر رژیم غذایی زنان باردار .... شهاب‌حسینی لحظه دریافت جایزه بهترین بازیگر - مراسم اعطای جوایز شصت و ...
رژیم غذایی ویژه دوران بارداری - بارداری - خانواده - سلامت نیوز
www.salamatnews.com › خانواده › بارداری
۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سلامت نیوز :شرایط بدنی و وضعیت تغذیه ای مادر در دوران قبل و در حین بارداری می تواند بسیار مهم باشد و در انتها به یک بارداری خوب منجر شود، که ...
فهرست غذایی مناسب در دوران حاملگی - نیک صالحی
www.niksalehi.com/taghzie/archives/079940.php
۹ آبان ۱۳۸۷ ه‍.ش. - فهرست غذایی مناسب در دوران حاملگی. ... نمونه غذایی یک روز مادر باردار: صبحانه نان سنگك یا جو ( سبوس دار) .... بهترین و آسانترین رژیم غذایی آنلاین ...
تغذیه ای:دوران بارداری برای داشتن بچه زیبا - نیک صالحی
www.niksalehi.com/taghzie/archives/069564.php
۲۸ مرداد ۱۳۸۷ ه‍.ش. - 2-برای داشتن بچه زیبا از چه رژیم غذایی باید استفاده کرد؟ ... 2- طبق احادیث اسلام در زمان بارداری برای زیبا شدن کودک سیب و به مصرف کنید خصوصاً در شب تشکیل نطفه و برای باهوش ... بهترین روش درمان بیماری های مقعدی ، فوری !
6 غذایی که در طول دوران بارداری حتما باید بخورید - مجله ...
www.hidoctor.ir/7553_6-غذایی-که-در-طول-دوران-بارداری-حتما-بای.html/
۱۷ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - اضافه کردن اسفناج و سیب زمینی به رژیم غذایی خود بسیار خوب است چون این مواد ... مادران باردار در طول دوران بارداری باید از میوه و سبزیجات سبز برگ ...
لیست ممنوعه غذایی زنان باردار - سیمرغ
seemorgh.com › سلامت › تغذیه › تغذیه در دوران بارداری
۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - در اینجا عنوان می‌کنیم که در 9 ماهه دوران بارداری از مصرف چه موادغذایی اجتناب کنید. ... اما صرفنظر از نوع ماهی که می‌خورید، بهترین راهکار این است که از خوردن هر چیز ... کلسیم: برای استخوان‌هایتان خوب است و زنانی که در رژیم‌غذایی خود به ...
رژیم غذایی در دوران بارداری - راستینه
rastineh.ir › اخبار
۲۹ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - رژیم غذایی مناسب و دریافت مواد مغذی کافی در دوران بارداری، برای رشد و .... بهترین منبع کلسیم محصولات لبنی شامل شیر، پنیر، ماست می‌باشد.
بخور نخورهای سه ماه اول بارداری، غذاهای ممنوعه در بارداری، غذاهای ...
www.akairan.com/koodak/zaieman1/bokhor.html
۳ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - دوران قبل از بارداری و تغییرات مهم رژیم غذایی ... رژیم غذایی در دوران بارداری · بهترین رژیم غذایی برای خانم های باردار · تغییر عادت های غذایی غلط در ...
نکات مهم در رژیم غذایی دوران بارداری - آکا - حوادث ،روزنامه
www.akairan.com/health/rijim-laghari-chaghi/12778.html
۲۳ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - آنچه درباره رِژیم غذایی در دوران بارداری باید بدانید .... آکاایران: سرویس سلامت آکا ایران؛ بخش رژیم درمانی: آکاایران: بهترین برنامه های غذایی موجود در ...
مرجع کامل تغذیه در دوران بارداری - آنچه مادران لازم است بدانند
banovan.blogsky.com/1387/02/15/post-34/
در دوران بارداری رژیم غذایی کامل و کافی ، سلامت و زیبایی شما را حفظ می کند و رشد نوزادتان را تأمین می کند . ... بهترین غذای جانشین شیر ، پنیر و ماست هستند .
تاثیر تغذیه دوران بارداری بر ضریب هوشی کودکان
www.ninisite.com/.../News-تاثیر_تغذیه_دوران_بارداری_ضریب_هوشی_کودکان_-17...
۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بهترین و بدترین خوراکی ها به همراه توصیه های مناسب.
تغذیه دوران بارداری, مکمل های غذایی مناسب دوران بارداری, رژیم ...
www.parsegard.com/childchildcare/Pregnancy/Pregnant-Nutrition
اگر به دنبال مطالبی چون تغذیه ی مناسب در دوران بارداری، معرفی انواع مکمل هلی غذایی مناسب دوران بارداری و رژیم های غذایی موثر در دوران حاملگی هستید، به سایت پارسه ...
بهترین رژیم غذایی برای زنان باردار-پرشین پرشیا
www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=8969&parentid=65&catid...
بهترین رژیم غذایی برای زنان باردار, ... همچنین یکی از مشکلات خانم های باردار در دوران بارداری یبوست است که با مصرف سبزی ها این مشکل برطرف می شود. ۵) میوه ها: میوه ...
صورت غذايي روزانه زنان باردار - پارسی طب
fa.parsiteb.com › دسته بندی مقالات › بارداری تا بلوغ
۷ ) برنج و انواع حبوبات به میزان متوسط در یک وعده غذا. ۸ ) نان سبوس دار یک ... برچسببارداری رژیم غذا نوزاد .... لطفادرموردتغذیه دوران بارداری بیشترصحبت کنید.
بهترین رژیم غذایی برای دوران بارداری - خوراکی‌هایی بخوریم؟ - ...
www.alamto.com › سلامت › تغذیه
۱ روز پیش - بهترین رژیم غذایی برای دوران بارداری:رژیم بارداری یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر زنی قبل از اقدام برای بارداری باید با آن آشنا شود، در این مقاله 13 ...
بهترین تغذیه در ماه های اول بارداری چیست؟ - شفاف
shafaf.ir/fa/news/344217/بهترین-تغذیه-در-ماه-های-اول-بارداری-چیست
۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در دوران بارداری مادر باید روزانه ۳ واحد لبنیات کم چرب (هر واحد معادل یک ... ولی بعد از این باید علاوه بر رعایت رژیم غذایی، قرص آهن نیز مصرف شود.
برنامه غذايي مناسب در دوران بارداري - دانشگاه علوم پزشکی مشهد
www.mums.ac.ir/health/fa/s_khanevade_g,0223
زنان باردار بايد مانند ساير افراد خانواده هر روز از گروههاي اصلي مواد غذايي استفاده كنند. گروههاي اصلي مواد غذايي عبارتند از : - نان و غلات. - ميوه ها و سبزيها.
بهترین رژیم غذایی در دوران بارداری - آپارات
www.aparat.com/v/CrsMk/بهترین_رژیم_غذایی_در_دوران_بارداری
۲۵ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - MNDL.ir (دانلود مستند با دوبله فارسی) ....... دانلود مستند و برنامه های علمی و آموزشی با دوبله فارسی فقط در MNDL.ir ........ بهترین رژیم غذایی در دورا.
تغذیه صحیح در دوران آبستنی - Professor Soltanzadeh
www.professorsoltanzadeh.com/information/mother.htm
رژیم غذایی وتغذیه صحیح مادر در دوران آبستنی .... بنابراین مادر آبستن باید در طول دوران بارداری از تمام گروههای مواد غذایی در حد اعتدال مصرف کند و تعادل ... بهترین منبع کلسیم ,شیر و فراورده های آن مانند پنیر و ماست ونیز سبزیجات سبز برگ می باشد.
بهترین رژیم غذایی برای دوران بارداری - حمایت
www.hemayatonline.ir/detail/News/12380
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - به گزارش سایت مجله سلامت کارشناسان تغذیه و سبک زندگی می‌گویند، حفظ سلامت بدن برای دوران بارداری بسیار مهم است، زیرا مصرف مواد مغذی روی همه ...
تغذیه زنان باردار - پایگاه اطلاع رسانی پزشکان ایران
www.irteb.com/diet/pregnancy%20diet.htm
بحث هاي زيادي رژيم هاي غذايي زنان باردار منجر به تناقض و ابهامات بسيار شده و رژيم هاي ... تغييرات وزن در دوران بارداري بسيار متغيير بوده و در محدوده اي از كاهش وزن تا ...
[PDF]اهمیت تغذیه دوران بارداری و شیردهی
www.zums.ac.ir/files/Treatment/pages/nutrition_importance.pdf
غذای مناسبی که مادر می خورد بهترین هدیه به نوزاد قبل از تو. لد. است و شیر مادر ... تغذیه مناسب دوران بارداری پایه گذار سالمت کودک در سالهای رشد و نمو اس .ت. •. 60. %.
تغذیه مناسب در دوران بارداری جهت افزایش هوش کودک > شبکه ...
sarableh.medilam.ac.ir/اخبار/tabid/8087/articleType/ArticleView/.../fa.../----.aspx
۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - هوش کودک به عوامل مختلفی بستگی دارد، تغذیه دوران جنینی یکی از آن هاست. در ضمن وقتی شما غذایی را می خورید، با این که آن را بالا می آورید مقداری از ...
رژیم غذایی سالم در دیابت بارداری - Diabetes Research Center
emri.tums.ac.ir/pages/mainPage.asp?I=S5M6P1C727
۱۱ دی ۱۳۸۹ ه‍.ش. - در ايران به طور متوسط7% خانم ها در دوران بارداري مبتلا به ديابت بارداري مي شوند. ... به منظور محدود کردن ميزان مصرفي چربي هاي اشباع در رژيم غذايي ، گوشت ... اين يکي از بهترين روش هايي است که به شما در رسيدن به وزن قبل از بارداري ...
رژیم بارداری - 10 ماده‌ی غذایی مناسب دوران بارداری - مجله سلامت
www.healthmag.ir › تغذیه › رژیم
رتبه: ۴ - ‏۲ رأی
۲۱ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بهترین خوراکی های برای دوران بارداری,رژیم دوران حاملگی,رژیم برای دوران بارداری,بهترین غذاهای برای بارداری و فرزند سالم,مواد غذایی سالم برای زنان ...
بهترین رژیم غذایی در دوران بارداری - مجله ابرتازه ها
www.abartazeha.ir › سبک زندگی › دوران بارداری و زایمان
بهترین رژیم غذایی در دوران بارداری چه چیزی هست برای رسیدن به این پاسخ یک متخصص تغذیه بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در دوران بارداری را تشریح کرد. دکتر غیبی...
رژیم غذایی دوران بارداری | سلامت لوپا
lopahealth.com/healthy-life/بارداری-و-فرزندداری/رژیم-غذایی-دوران-بارداری
باید خود را آماده پذیرایی از این میهمان دلبند کرده باشید و در طول این دوره بهترین میزبانی را برای عزیزترین میهمان انجام دهید. رژیم غذایی دوران بارداری کمک حال شما خواهد ...
تغذيه مناسب و اضافه وزن دوران بارداري
www.himama.ir/...هاي-دوران-بارداري/تغذيه-مناسب-و-اضافه-وزن-دوران-بارداري.html
گروه هاي غذايي مورد نياز براي مادر و جنين - تغذيه مناسب و اضافه وزن دوران بارداري ... بهترین و آسان ترین راه برای اندازه گیری رشد مناسب جنین و سلامت مادر، ، كنترل ...
پورتال-بیمارستان امام جعفر صادق-تغذیه/تغذیه در 3ماهه اول ...
emamjafarsadegh.abzums.ac.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?...
در اینجا، رژیم غذایی کاملی که مادران در دوران بارداری باید رعایت کنند از نظرتان می ... به یاد داشته باشید که برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی همیشه بهترین انتخاب ...
بهترین رژیم غذایی برای زنان باردار - ساعت24
www.saat24.com/news/152873/بهترین-رژیم-غذایی-برای-زنان-باردار
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - اما بهتر است بیش از میزان توصیه شده برای دوران بارداری که 300 کالری در روز است، غذا نخورید و بدانید که دیوانه‌وار غذا خوردن روش مناسبی برای رژیم ...
تغذیه در سه ماهه اول بارداری - دانشنامه فرزند
farzand.net › بارداری › بارداری در سه فصل › سه ماهه اول
در اوایل این دوران، ممکن است حتی از بارداری خود بی خبر باشید. اما چه در جریان باشید و چه ... شما و جنین می باشد. هشدار: تغییر ناگهانی رژیم غذایی، در این دوران به هیچ وجه توصیه نمی شود. ..... 20 نوع از بهترین غذاها در سه ماهه دوم بارداری. آووکادو شیر کاکائو ...
[PDF]تغذيه مادر در دوران بارداری وشیردهی،دکتراطهراسخ جهرمی ... - ...
www.ircme.ir/.../تغذيه%20مادر%20در%20دوران%20بارداری%20وشیردهی،دکتراطهراس...
درﺳﺖ اﺳﺖ ﮐﻪ در دوران ﺑﺎرداري ﺑﺎﯾﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻏﺬا ﺑﺨﻮرﯾﺪ وﻟﯽ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻌﻨﺎ. ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ..... ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﺎده ﻏﺬاﯾﯽ ﺑﺮاي ﮐﻮدﮐﺸﺎن. ,. ﺷﯿﺮ ﺧﻮدﺷﺎن ﻣﯽ ..... رژﯾﻢ ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﺎدر ﺷﯿﺮ ده ﺑﺎﯾﺪ از ﻧﻈﺮ ﮐﺎﻟﺮي و ﻣﻮاد اﺻﻠﯽ ﻏﺬاﯾﯽ و اﻣﻼح.
بهترین رژیم غذایی برای زنان باردار - باشگاه خبرنگاران
www.yjc.ir › علمی پزشکی › کلينيک
اما بهتر است بیش از میزان توصیه شده برای دوران بارداری که 300 کالری در روز است، غذا نخورید و بدانید که دیوانه‌وار غذا خوردن روش مناسبی برای رژیم غذایی دوران ...
تغذیه در بارداری - کلینیک تخصصی تغذیه و رژیم درمانی
www.drbeigloo.com/تغذیهدرگروههایخاص/تغذیهدربارداری/tabid/169/Default.aspx
تغذیه دوران بارداری یک خانم باردار در طول دوران بارداری‌اش باید به اندازه دو نفر مواد مغذی دریافت کند، اما این توصیه لزوماً به معنای زیاد غذا خوردن نیست. جنین در شکم مادر، ...
سلامت بانوان اوما-بهترین رژیم غذایی برای باردار شدن
ooma.ir/post/33794/بهترین-رژیم-غذایی-برای-باردار-شدن/
بهترین رژیم غذایی برای باردار شدن دانشنامه اوماتغذیه و برنامه غذاییورزش و تناسب ... استفاده از لبنیات پر چرب، یا با میزان متوسط چربی در این دوران توصیه شده است.
تغذیه در دوران بارداری | دکتر صدیقه آذری - متخصص زنان و زایمان
www.drs-azari.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=7369
اگر شما اه خوردن غذای سالم نبوده اید ، دوران حاملگی زمانی برای تغییر عادات قدیمی و شروع عادات سالم می باشد. قبل از اینکه باردار شوید. بهترین زمان برای شروع رژیم ...
راهنمای مناسب تغذیه دوران بارداری از اولین ماه تا آخرین ماه - ...
www.parsnaz.ir/a-guide-to-proper-nutrition-during-pregnancy.html
راهنمای مناسب تغذیه دوران بارداری از اولین ماه تا آخرین ماه,دوران بارداری چه بخوریم ماه ... بهترین راهکار ها برای تناسب اندام-رژیم های لاغری رایگان و برنامه غذایی مناسب شما ...
بهترین رژیم غذایی برای دوران بارداری - خوراکی هایی بخوریم؟ ...
taper.ir/news/193014
آکاایران: رژیم بارداری یکی از مهم ترین مواردی است که هر زنی قبل از اقدام برای بارداری باید با آن آشنا شود، در این مقاله 13 خوراکی مفید برای دوران بارداری را به شما ...
دوران بارداری،ورزش،تناسب اندام - تناسب اندام، تغذیه ...
samadimohammad.persianblog.ir/post/30/
ولی به دلیل اینکه دوران بارداری، دوران حساسی است باید تحت نظر پزشک خود هر ورزشی را شروع کنید. بسیاری ... در ادامه با بهترین ورزش های دوران بارداری آشنا خواهیم شد.
نیازهای تغذیه ای دوران بارداری | دکتر بهمن محمدی - تغذیه و رژیم ...
www.doctormohammadi.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=6186
اما صرف نظر از نیازهای جنین، اگر مادر در طول دوران بارداری تغذیه درستی نداشته ... کاهش کمیّت غذای مصرفی مادر اغلب با کاهش کیفیت رژیم غذایی همراه است و ممکن است ... بهترین منابع تامین پروتئین، گوشت قرمز بدون چربی، گوشت مرغ بدون چربی، ...
تغذیه و پزشکی - تغذیه دوران بارداری
kazemeslami.blogfa.com/cat-14.aspx
تغذیه و پزشکی - تغذیه دوران بارداری - رژیم درمانی چاقی،لاغری ،دیابت،قلب و ... بهترين منابع تامين پروتئين، گوشت قرمز بدون چربي، گوشت مرغ بدون چربي، گوشت ...
رژیم غذایی سالم در دوران بارداری
www.foodregime.com › رژیم غذایی › مقالات تغذیه و رژیم غذایی
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - باید از داشتن یک رژیم غذایی سالم و تغذیه خوب در دوران بارداری اطمینان حاصل شود تا کودک شما بهترین شروع ممکن را بدست آورد بهترین رژیم غذایی ...

جستجوهای مربوط به بهترین رژیم غذایی برای دوران بارداری

رژیم بارداری دکتر کرمانی

رژیم لاغری در دوران بارداری

رژیم غذایی در سه ماهه دوم بارداری

رژیم غذایی قبل بارداری

رژیم بارداری پسر

برنامه غذایی بارداری

رژیم غذایی برای باردار شدن

تغذیه دوران بارداری سه ماهه اول
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 222
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 440
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 4,748
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 14,195
  • بازدید ماه : 14,195
  • بازدید سال : 391,806
  • بازدید کلی : 4,171,584