loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 206 جمعه 07 خرداد 1395 نظرات (0)
 

انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی»

 

ماهنامه پیشه و تجارت: نام «جنبش تی پارتی» یا همان «جنبش میهمانی چای» چند سالی است که به اخبار سیاسی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا گره خورده است. این نام در زمان ناآرامی های جنبش اشغال وال استریت بیشتر به چشم آمد. وقتی باراک حسین اوباما پس از ۸ سال حضور قدرتمندانه جمهوری خواهان وارد کاخ سفید شد، برنامه های خود را در چارچوب ارزش های لیبرال تدوین کرد و به مرحله اجرا درآورد. این نگاه و این رویکرد موجب شد که محافظه کاران این کشور در حاشیه قرار بگیرند.

در این بین بروز مشکلات اقتصادی از جمله کاهش رشد اقتصادی و ارزش دلار، افزایش نرخ بیکاری، فقر و بدهی های ملی و کسری بودجه، فضای کشور آمریکا را ملتهب ساخت و از سویی هم حضور دولت در جامعه و بزرگ شدن حکومت فدرال شرایط را برای ایفای نقش پررنگ اعتراضی برای جناح اقتصادی حزب جمهوری خواه و محافظه کاران اقتصادی مخالف حضور دولت در جامعه، فراهم کرد.

انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی»

در همین اثنا که اولین جرقه اعتراضات زده شد، دولت اوباما تصمیم به تصویب لایحه ۸۰۰ میلیاردی بسته محرک اقتصادی در ماه فوریه ۲۰۰۹ گرفت و در چنین شرایطی اعلام کرد: «آنهایی که توان پرداخت قسط های خانه خود را ندارند، می توانند برای بار دوم از بانک وام بگیرند؛ آن هم با نرخ بهره کمتر.»

اتخاذ این تصمیم ها موجب عصبانیت مخالفان شد و محافظه کاران هم برای مقابله با آن دست به انتقادات شدیدی زدند. اینجا بود که ریک سنتلی، مجری یک برنامه اقتصادی، خطاب به مخالفان گفت که مانند انقلابیون پیش از استقلال، «تی پارتی» به راه اندازید. گویا نام این جنبش اسم رمز اعتراضات بود. از همین زمان به تدریج جریان های منتقد به صورت منسجم به خیابان ها آمدند. از همین جا بود که بر این جریانات مخالف عملکرد دولت اوباما، نام جنبش تی پاری را نهادند. شاید در این بین برای همه ما جذاب باشد که بدانیم جنبش تی پارتی که پس از ۳۰۰ و اندی سال با یک اظهارنظر بار دیگر آمریکا را برهم زد، چه بود.

قانون تاونزند و شروع اعتراضات

در سال ۱۷۶۷ جرج سوم، پادشاه بریتانیای کبیر، قوانینی مالیاتی برای ۱۳ مستعمره نشین آمریکا وضع کرد. این قوانین براساس نام چارلز تاونزند، وزیر خزانه داری بریتانیا، به قوانین تاونزند مشهور است.

برمبنای این قوانین، مالیاتی سنگین تقریبا بر همه چیز از جمله چای وضع شد. قانون تاونزند شامل پنج بند بود: قانون درآمد از مالیات، قانون غرامت، قانون کارمندان گمرک، قانون دادگاه دریایی و قانون مهار نیویورک، در این قانون، به صراحت اهدافی دنبال می شد که خون مردم مستعمره نشین را به جوش می آورد.

هدف از تصویب قوانین تاونزند را بنا بر شواهد تاریخی، این گونه می توان توصیف کرد که گویا بریتانیا علاقه ای به قراردادن ردیف بودجه برای این مناطق نداشت و می خواست با افزایش درآمد حاصل از مالیات مستعمرات، حقوق فرمانداران و قضات از این راه تامین شود و نیازی به پرداخت حقوق از جانب دولت بریتانیا نباشد.

در کنار آن، این قوانین را راه حل جدیدتر و موثرتری برای مجبور کردن مستعمره نشینان به تبعیت از قوانین به ویژه قوانین تجارت می دید. البته در آن دوران، نیویورک از قانون اقامت دادن سربازان نیز تمرد کرده بود و این قوانین احتمالا پاسخی به این رفتار هم بود. در نهایت هم که مطمئنا بریتانیا می خواست ثابت کند که می تواند و حق دارد بر این مستعمره نشین مالیات ببندد.

تی پارتی، آتش زنه انقلاب امریکا

وضع این قوانین و تلاش برای اعمال آن، خشم مردم مستعمره نشین را برانگیخت و همین موجب شد از آن تمرد کنند. حال دیگر تنها نیویورک معترض عملکرد دولت بریتانیا در قابل این مناطق نبود، بلکه در بسیاری از نقاط ۱۳ مستعمره نشین علاوه بر جنبش هایی که از سال ۱۷۵۷ با اهداف انقلابی شکل گرفته بود، اعتراضاتی نسبتا گسترده نسبت به قوانین تاونزند نیز صورت پذیرفت.

همین اتفاقات موجب اشغال بندر بوستون توسط سربازان بریتانیا شد. با ورود سربازان بریتانیا به این بندر درگیری های شدت گرفت و در نتیجه در سال ۱۷۷۰کشتار بسیاری در این منطقه به راه افتاد. پس از وقوع این مشکلات، پارلمان بریتانیا برای جلوگیری از آشوب بیشتر با تصویب قوانینی جدید قوانین تاونزند را به جز در یک بند ملغی اعلام کرد. در قوانین جدید، به رغم علاقه بسیار دولت بریتانیا بر مالیات بستن به کالاها در این مناطق، تمام مالیات ها لغو شد به جز مالیات بر چای.

همزمان با این تصمیمات، واردات چای به ایالات متحده آمریکا و این مستعمره نشینان، در انحصار کمپانی هند شرقی و بریتانیا بود و همین موجب می شد که تجار چای در پرداخت مالیات ها با مشکل رو به رو شوند. دیگر طاقت این بازرگانان طاق شده بود و در نتیجه در راستای دستیابی به راهی برای اعتراض به این قوانین دور هم گرد آمدند.

پیش زمینه ها و نارضایتی های از دولت بریتانیا، حتی با لغو قوانین تاونزند آنچنان همه گیر بود که آنها برای این اعتراضات نیازی به یافتن استدلال جدیدی نداشتند. تقریبا دو دهه می شد که مستعمره نشینان از شرایط موجود و نوع روابط شان با حکومت مرکزی ناراضی بوده و یک دهه می گذشت که خواستار «نقش مالیات در مناطق بدون نمایندگی» بودند.

بسیاری از این مستعمره نشینان باور داشتند که وقتی نماینده مستقیمی در پارلمان بریتانیا ندارند، یعنی حقوق شهروندی آنها به عنوان شهروند بریتانیا نادیده گرفته شده و در نتیجه قوانینی هم که به ویژه برای مستعمره نشینان وضع می شود، محلی از اعراب پیدا نمی کند. (همین نظریه بعدها با همراهی و اتحاد مستعمره نشینان، یکی از شکواییه های اصلی آنها نسبت به حکومت بریتانیا و پس از آن یکی از علل بروز انقلاب شد.)

بر همین اساس، این تجار در تاریخ ۱۶ دسامبر ۱۷۷۳ طی یک حرکت جمعی اعتراض، بسته های چای را به آب ریختند. همزمان با این حرکت، برای آن که خنجرشان را به دولت مرکزی بزنند، دسته ای از جوانان که نام گروه خود را «پسران آزادی» گذاشته بودند خود را شبیه سرخپوستان کرده و با لباس و شمایل آنها شبانه وارد کشتی های حامل چای انگلستان شدند و تمام محموله آنها را به دریا ریختند که این مساله رسوایی بزرگی برای دولت انگلستان به شمار می رفت.

انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی»

آپاچی ها مجازات می شوند

میهمانی چای بوستون یا همان تی پارتی، خشم دولت بریتانیا و حکومت دست نشانده محلی را به شدت برانگیخته بود و آنها فقط به دنبال این بودند که پاسخ دندان شکنی به این تمرد مستعمره نشینان بدهند.

در نتیجه پارلمان بریتانیا برای تنبیه این خاطیان در سال ۱۷۷۴، پنج قانون وضع کرد که بعدها به قوانین تحمل ناپذیر شهرت یافت. قانون اول، قانون بندر بوستون بود که طبق آن، هیچ کشتی باری یا تجاری حق استفاده از بند بوستون را نداشت؛ و این وضع تا زمانی ادامه می یافت که ضررهای وارده بر کمپانی هند شرقی بریتانیا در اثر میهمانی چای بوستون جبران شده، یا شاه انگلستان ابراز رضایت کند.

قانون دوم، قانون دولت بود که طبق آن، انگلستان مستقیما مقامات دولتی ماساچوست را نصب و عزل کرد. قانون سوم، قانون اجرای عدالت بود (چیزی شبیه قانون کاپیتولاسیونی که ما می شناسیم و جورج واشنگتن بعدها از آن با نام قانون جنایت یاد می کند) که طبق آن اتباع انگلیسی که مرتکب جرمی می شدند، می توانستند برای قضاوت و اجرای عدالت در دادگاه به انگلیس برده شوند.

قانون چهارم، قانون اقامتگاه سربازان بود؛ همان چیزی که بارها نیویورک از آن سر باز زده بود و حال دولت بریتانیا فرصت یافت براساس آن اختیارات ویژه ای به فرماندار مستعمرات برای اقامت دادن نیروهای نظامی بریتانیایی در آمریکا بدهد. قانون پنجم هم قانون کبک است که در مورد زمین های غرب مستعمرات وضع شد.

میهمانی چای بوستون و انقلاب آمریکا

اصرار فراوان دولت بریتانیا برای اعمال و اجرای این قوانین، موجب شد نارضایتی ها در این ۱۳ مستعمره نشین رو به تزاید گذارد. برخی مردم این مناطق به حمایت از جنبش تی پارتی برخاستند. نماد آنها همان پرچم کریستوفر گدزدن بود که بنجامین فرانکلین در سال ۱۷۵۱ در نشریه پنسیلوانیا گازت به شرح مفهوم آن و استفاده نمادین از آن در آمریکا پرداخت.

او در این زمینه گفته بود: «در پرچم گدزدن، یک مار زنگی در پشت الماسی شرقی نشان داده شده است که برای حمله خیز برداشته. فرانکلین در نشریه فوق (به تمسخر) پیشنهاد کرد از آنجا که سیاست بریتانیا مبنی بر ارسال تبهکاران به آمریکا است، آمریکاییان نیز در ازایش برای تشکر، مار زنگی پشت الماسی شرقی به انگلیس بفرستد.» البته با گذشت زمان، این پرچم تبدیل به سمبل مقاومت آمریکاییان در برابر قدرت نظامی بریتانیایی ها (با نماد اژدها) شد؛ تا جایی که بنجامین فرانکلین در سال ۱۷۷۵ در نشریه پنسیلوانیا ژورنال این مار را سمبل روحیه استقلال طلبی و مجاهدت آمریکا بیان دانست و گفت: «بنگرید که چگونه این جانور بدون پلک است و چشمان همیشه بازی دارد؛ که این خود نشانه هوشیاری اوست، هرگز حمله ای را آغاز نمی کند؛ و وقتی مورد حمله قرار بگیرد، هرگز تسلیم نمی شود که این هم نشانه جلال و شهامتش است.

 سلاحش که خداوند بر او ارزانی داشته در دهانش مخفی است، لذا از چشم دشمنانش غایب است. جانوری که است که در نگاه اول ترسو و بی دفاع به نظر می رسد، اما با همین سلاح کوچکش حریف خود را از پای در می آورد. با این حال مار بر این امر واقف بوده و قبل از حمله خود، حتی به دشمنانش اخطار می دهد (توسط «زنگ» دم خود). با هشدارش، دشمنش را از پای گذاردن بر او و لگد مال کردن او برحذر می دارد.  آیا من در اشتباهم که چنین تصویری را در روحیه و خصلت آمریکاییان می بنیم؟»

انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی»

تقریبا یک سال بعد، در ژوئیه ۱۷۷۶ انگلیسی ها از بوستون بیرون رانده شدند و مردانی چون توماس جفرسون، جان آدامیز، ورجر شرمن، رابرت استون و بنجامین فرانکلین و کانرکنوی، اعلامیه استقلال آمریکا را نوشتند. در همان زمان آنها پرچمی با ۱۳ ستاره و خط که نمایانگر ۱۳ سال پیش از این واقعه هم این درگیری ها تمام شد و انقلاب به پیروزی رسید و با ریاست جمهوری جورج واشنگتن، آمریکای مستقل شکل گرفت.

بر همین اساس می توان گفت جمله آن مجری برنامه اقتصادی، به نوعی اسم رمز اعتراض بود. اگرچه تفاوت اعتراض ها میان این دو جریان، تفاوتی از زمین تا آسمان است، اما به هر روی هر دو منتقد شرایط موجود زمان شان بوده و هستند و تنها از همین جهت است که می توان این دو را در کنار هم گذاشت.

 

 

 

 

جدیدترین سایت

مطالب تفریحی

صنعت ساختمان

سایت ساختمان

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ

 

انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی»

 

ماهنامه پیشه و تجارت: نام «جنبش تی پارتی» یا همان «جنبش میهمانی چای» چند سالی است که به اخبار سیاسی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا گره خورده است. این نام در زمان ناآرامی های جنبش اشغال وال استریت بیشتر به چشم آمد. وقتی باراک حسین اوباما پس از ۸ سال حضور قدرتمندانه جمهوری خواهان وارد کاخ سفید شد، برنامه های خود را در چارچوب ارزش های لیبرال تدوین کرد و به مرحله اجرا درآورد. این نگاه و این رویکرد موجب شد که محافظه کاران این کشور در حاشیه قرار بگیرند.

در این بین بروز مشکلات اقتصادی از جمله کاهش رشد اقتصادی و ارزش دلار، افزایش نرخ بیکاری، فقر و بدهی های ملی و کسری بودجه، فضای کشور آمریکا را ملتهب ساخت و از سویی هم حضور دولت در جامعه و بزرگ شدن حکومت فدرال شرایط را برای ایفای نقش پررنگ اعتراضی برای جناح اقتصادی حزب جمهوری خواه و محافظه کاران اقتصادی مخالف حضور دولت در جامعه، فراهم کرد.

انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی»

در همین اثنا که اولین جرقه اعتراضات زده شد، دولت اوباما تصمیم به تصویب لایحه ۸۰۰ میلیاردی بسته محرک اقتصادی در ماه فوریه ۲۰۰۹ گرفت و در چنین شرایطی اعلام کرد: «آنهایی که توان پرداخت قسط های خانه خود را ندارند، می توانند برای بار دوم از بانک وام بگیرند؛ آن هم با نرخ بهره کمتر.»

اتخاذ این تصمیم ها موجب عصبانیت مخالفان شد و محافظه کاران هم برای مقابله با آن دست به انتقادات شدیدی زدند. اینجا بود که ریک سنتلی، مجری یک برنامه اقتصادی، خطاب به مخالفان گفت که مانند انقلابیون پیش از استقلال، «تی پارتی» به راه اندازید. گویا نام این جنبش اسم رمز اعتراضات بود. از همین زمان به تدریج جریان های منتقد به صورت منسجم به خیابان ها آمدند. از همین جا بود که بر این جریانات مخالف عملکرد دولت اوباما، نام جنبش تی پاری را نهادند. شاید در این بین برای همه ما جذاب باشد که بدانیم جنبش تی پارتی که پس از ۳۰۰ و اندی سال با یک اظهارنظر بار دیگر آمریکا را برهم زد، چه بود.

قانون تاونزند و شروع اعتراضات

در سال ۱۷۶۷ جرج سوم، پادشاه بریتانیای کبیر، قوانینی مالیاتی برای ۱۳ مستعمره نشین آمریکا وضع کرد. این قوانین براساس نام چارلز تاونزند، وزیر خزانه داری بریتانیا، به قوانین تاونزند مشهور است.

برمبنای این قوانین، مالیاتی سنگین تقریبا بر همه چیز از جمله چای وضع شد. قانون تاونزند شامل پنج بند بود: قانون درآمد از مالیات، قانون غرامت، قانون کارمندان گمرک، قانون دادگاه دریایی و قانون مهار نیویورک، در این قانون، به صراحت اهدافی دنبال می شد که خون مردم مستعمره نشین را به جوش می آورد.

هدف از تصویب قوانین تاونزند را بنا بر شواهد تاریخی، این گونه می توان توصیف کرد که گویا بریتانیا علاقه ای به قراردادن ردیف بودجه برای این مناطق نداشت و می خواست با افزایش درآمد حاصل از مالیات مستعمرات، حقوق فرمانداران و قضات از این راه تامین شود و نیازی به پرداخت حقوق از جانب دولت بریتانیا نباشد.

در کنار آن، این قوانین را راه حل جدیدتر و موثرتری برای مجبور کردن مستعمره نشینان به تبعیت از قوانین به ویژه قوانین تجارت می دید. البته در آن دوران، نیویورک از قانون اقامت دادن سربازان نیز تمرد کرده بود و این قوانین احتمالا پاسخی به این رفتار هم بود. در نهایت هم که مطمئنا بریتانیا می خواست ثابت کند که می تواند و حق دارد بر این مستعمره نشین مالیات ببندد.

تی پارتی، آتش زنه انقلاب امریکا

وضع این قوانین و تلاش برای اعمال آن، خشم مردم مستعمره نشین را برانگیخت و همین موجب شد از آن تمرد کنند. حال دیگر تنها نیویورک معترض عملکرد دولت بریتانیا در قابل این مناطق نبود، بلکه در بسیاری از نقاط ۱۳ مستعمره نشین علاوه بر جنبش هایی که از سال ۱۷۵۷ با اهداف انقلابی شکل گرفته بود، اعتراضاتی نسبتا گسترده نسبت به قوانین تاونزند نیز صورت پذیرفت.

همین اتفاقات موجب اشغال بندر بوستون توسط سربازان بریتانیا شد. با ورود سربازان بریتانیا به این بندر درگیری های شدت گرفت و در نتیجه در سال ۱۷۷۰کشتار بسیاری در این منطقه به راه افتاد. پس از وقوع این مشکلات، پارلمان بریتانیا برای جلوگیری از آشوب بیشتر با تصویب قوانینی جدید قوانین تاونزند را به جز در یک بند ملغی اعلام کرد. در قوانین جدید، به رغم علاقه بسیار دولت بریتانیا بر مالیات بستن به کالاها در این مناطق، تمام مالیات ها لغو شد به جز مالیات بر چای.

همزمان با این تصمیمات، واردات چای به ایالات متحده آمریکا و این مستعمره نشینان، در انحصار کمپانی هند شرقی و بریتانیا بود و همین موجب می شد که تجار چای در پرداخت مالیات ها با مشکل رو به رو شوند. دیگر طاقت این بازرگانان طاق شده بود و در نتیجه در راستای دستیابی به راهی برای اعتراض به این قوانین دور هم گرد آمدند.

پیش زمینه ها و نارضایتی های از دولت بریتانیا، حتی با لغو قوانین تاونزند آنچنان همه گیر بود که آنها برای این اعتراضات نیازی به یافتن استدلال جدیدی نداشتند. تقریبا دو دهه می شد که مستعمره نشینان از شرایط موجود و نوع روابط شان با حکومت مرکزی ناراضی بوده و یک دهه می گذشت که خواستار «نقش مالیات در مناطق بدون نمایندگی» بودند.

بسیاری از این مستعمره نشینان باور داشتند که وقتی نماینده مستقیمی در پارلمان بریتانیا ندارند، یعنی حقوق شهروندی آنها به عنوان شهروند بریتانیا نادیده گرفته شده و در نتیجه قوانینی هم که به ویژه برای مستعمره نشینان وضع می شود، محلی از اعراب پیدا نمی کند. (همین نظریه بعدها با همراهی و اتحاد مستعمره نشینان، یکی از شکواییه های اصلی آنها نسبت به حکومت بریتانیا و پس از آن یکی از علل بروز انقلاب شد.)

بر همین اساس، این تجار در تاریخ ۱۶ دسامبر ۱۷۷۳ طی یک حرکت جمعی اعتراض، بسته های چای را به آب ریختند. همزمان با این حرکت، برای آن که خنجرشان را به دولت مرکزی بزنند، دسته ای از جوانان که نام گروه خود را «پسران آزادی» گذاشته بودند خود را شبیه سرخپوستان کرده و با لباس و شمایل آنها شبانه وارد کشتی های حامل چای انگلستان شدند و تمام محموله آنها را به دریا ریختند که این مساله رسوایی بزرگی برای دولت انگلستان به شمار می رفت.

انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی»

آپاچی ها مجازات می شوند

میهمانی چای بوستون یا همان تی پارتی، خشم دولت بریتانیا و حکومت دست نشانده محلی را به شدت برانگیخته بود و آنها فقط به دنبال این بودند که پاسخ دندان شکنی به این تمرد مستعمره نشینان بدهند.

در نتیجه پارلمان بریتانیا برای تنبیه این خاطیان در سال ۱۷۷۴، پنج قانون وضع کرد که بعدها به قوانین تحمل ناپذیر شهرت یافت. قانون اول، قانون بندر بوستون بود که طبق آن، هیچ کشتی باری یا تجاری حق استفاده از بند بوستون را نداشت؛ و این وضع تا زمانی ادامه می یافت که ضررهای وارده بر کمپانی هند شرقی بریتانیا در اثر میهمانی چای بوستون جبران شده، یا شاه انگلستان ابراز رضایت کند.

قانون دوم، قانون دولت بود که طبق آن، انگلستان مستقیما مقامات دولتی ماساچوست را نصب و عزل کرد. قانون سوم، قانون اجرای عدالت بود (چیزی شبیه قانون کاپیتولاسیونی که ما می شناسیم و جورج واشنگتن بعدها از آن با نام قانون جنایت یاد می کند) که طبق آن اتباع انگلیسی که مرتکب جرمی می شدند، می توانستند برای قضاوت و اجرای عدالت در دادگاه به انگلیس برده شوند.

قانون چهارم، قانون اقامتگاه سربازان بود؛ همان چیزی که بارها نیویورک از آن سر باز زده بود و حال دولت بریتانیا فرصت یافت براساس آن اختیارات ویژه ای به فرماندار مستعمرات برای اقامت دادن نیروهای نظامی بریتانیایی در آمریکا بدهد. قانون پنجم هم قانون کبک است که در مورد زمین های غرب مستعمرات وضع شد.

میهمانی چای بوستون و انقلاب آمریکا

اصرار فراوان دولت بریتانیا برای اعمال و اجرای این قوانین، موجب شد نارضایتی ها در این ۱۳ مستعمره نشین رو به تزاید گذارد. برخی مردم این مناطق به حمایت از جنبش تی پارتی برخاستند. نماد آنها همان پرچم کریستوفر گدزدن بود که بنجامین فرانکلین در سال ۱۷۵۱ در نشریه پنسیلوانیا گازت به شرح مفهوم آن و استفاده نمادین از آن در آمریکا پرداخت.

او در این زمینه گفته بود: «در پرچم گدزدن، یک مار زنگی در پشت الماسی شرقی نشان داده شده است که برای حمله خیز برداشته. فرانکلین در نشریه فوق (به تمسخر) پیشنهاد کرد از آنجا که سیاست بریتانیا مبنی بر ارسال تبهکاران به آمریکا است، آمریکاییان نیز در ازایش برای تشکر، مار زنگی پشت الماسی شرقی به انگلیس بفرستد.» البته با گذشت زمان، این پرچم تبدیل به سمبل مقاومت آمریکاییان در برابر قدرت نظامی بریتانیایی ها (با نماد اژدها) شد؛ تا جایی که بنجامین فرانکلین در سال ۱۷۷۵ در نشریه پنسیلوانیا ژورنال این مار را سمبل روحیه استقلال طلبی و مجاهدت آمریکا بیان دانست و گفت: «بنگرید که چگونه این جانور بدون پلک است و چشمان همیشه بازی دارد؛ که این خود نشانه هوشیاری اوست، هرگز حمله ای را آغاز نمی کند؛ و وقتی مورد حمله قرار بگیرد، هرگز تسلیم نمی شود که این هم نشانه جلال و شهامتش است.

 سلاحش که خداوند بر او ارزانی داشته در دهانش مخفی است، لذا از چشم دشمنانش غایب است. جانوری که است که در نگاه اول ترسو و بی دفاع به نظر می رسد، اما با همین سلاح کوچکش حریف خود را از پای در می آورد. با این حال مار بر این امر واقف بوده و قبل از حمله خود، حتی به دشمنانش اخطار می دهد (توسط «زنگ» دم خود). با هشدارش، دشمنش را از پای گذاردن بر او و لگد مال کردن او برحذر می دارد.  آیا من در اشتباهم که چنین تصویری را در روحیه و خصلت آمریکاییان می بنیم؟»

انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی»

تقریبا یک سال بعد، در ژوئیه ۱۷۷۶ انگلیسی ها از بوستون بیرون رانده شدند و مردانی چون توماس جفرسون، جان آدامیز، ورجر شرمن، رابرت استون و بنجامین فرانکلین و کانرکنوی، اعلامیه استقلال آمریکا را نوشتند. در همان زمان آنها پرچمی با ۱۳ ستاره و خط که نمایانگر ۱۳ سال پیش از این واقعه هم این درگیری ها تمام شد و انقلاب به پیروزی رسید و با ریاست جمهوری جورج واشنگتن، آمریکای مستقل شکل گرفت.

بر همین اساس می توان گفت جمله آن مجری برنامه اقتصادی، به نوعی اسم رمز اعتراض بود. اگرچه تفاوت اعتراض ها میان این دو جریان، تفاوتی از زمین تا آسمان است، اما به هر روی هر دو منتقد شرایط موجود زمان شان بوده و هستند و تنها از همین جهت است که می توان این دو را در کنار هم گذاشت.

 

 

 

 

جدیدترین سایت

مطالب تفریحی

صنعت ساختمان

سایت ساختمان

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


proje
Google
تقریباً ۳۲٬۳۰۰ نتیجه (۰٫۵۶ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» - Bartarinha.IR | ...
www.bartarinha.ir › سبک زندگی › تاریخ و جامعه
۴ ساعت پیش - نام «جنبش تی پارتی» یا همان «جنبش میهمانی چای» چند سالی است که به اخبار سیاسی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا گره خورده است. این نام در زمان ...
انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی»
jadidtarinsite.rozblog.com/post/1089/انقلاب-با-چای-نگاهی-به-جنبش-تی-پارتی.html
۴۴ دقیقه پیش - انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» ماهنامه پیشه و تجارت: نام «جنبش تی پارتی» یا همان «جنبش میهمانی چای» چند سالی…,انقلاب با چای؛ ...
انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» | هُرم
hoorm.ir/P20160527071457328361/
۳ ساعت پیش - انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» تی پارتی،میهمانی چای،انقلاب چایی.
انقلاب با چای نگاهی به جنبش تی پارتی | برترینها
lavdan.ir/l.php?u=انقلاب-با-چای-نگاهی-به-جنبش-تی-پارتی...
انقلاب با چای نگاهی به جنبش تی پارتی | برترینها - لاودان.
انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» | برترینها - خبر ...
khabarpu.com/k.php?u...2KjYsdiq2LHbjNmG2YfYpw==
انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» - برترینها | خبرپو. ... زنده پو, پخش زنده آخرین اخبار ایران و جهان,پخش زنده خبر پخش زنده آخرین اخبار · اخبار ورزشی.
تاریخ و جامعه:انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» | ...
kahlek.ir/index.php/news1263154
۳ ساعت پیش - پیشه تجارت: «جنبش پارتی» همان میهمانی چند است به سیاسی اقتصادی متحده گره است. نام زمان های اشغال استریت به آمد. باراک اوباما از سال قدرتمندانه ...
انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» - خبر خوان ، اخبار
www.mahpoo.com/akhbar/zanvakhanevade/news20160527071611448245.html
۳ ساعت پیش - انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» تی پارتی،میهمانی چای،انقلاب چایی.
انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» - اخبار فارسی
monitor.shafaqna.com/FA/IR/4663265
نام «جنبش تی پارتی» یا همان «جنبش میهمانی چای» چند سالی است که به اخبار سیاسی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا گره خورده است. این نام در زمان ناآرامی های جنبش ...
طرز تهیه کیک بادام با شربت عسل - مجله خبری ایکس یاب
xyab.ir/طرز-تهیه-کیک-بادام-با-شربت-عسل/
۳ ساعت پیش - [ad_1] نباید کیک بادام را تا قبل از این که با شربت عسل جلا داده شود. ... انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» · » طرز تهیه کیک بادام با ...
peetaah : جامپ سوییت هایی که هیچ جا ندیده اید! - peetaah
peetaah.me › سبک زندگی
۳ ساعت پیش - جامپ سوییت ها لباس هایی راحت و در عین حال زیبا و متفاوت هستند که در سالهای اخیر بار ... peetaah : انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی».
جدیدترین و داغ ترین ها | اولین ها
news.avalinha.com/
جدیدترین ها و داغ ترین ها را همیشه در اولین ها بخوانید! ... انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» 54 دقیقه پیش. نام «جنبش تی پارتی» یا همان «جنبش میهمانی چای» ...
جنبش تی پارتی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/جنبش_تی_پارتی
جنبش تی پارتی یا جنبش اعتراضی چای (به انگلیسی: tea party movement ) یک ... را اخیراً و چند میلیون دلار دیگر را پیش از آن به جنبش حزب چای کمک مالی کرده‌است.
17 ویژگی آزاردهنده‌ جویندگان کار در مصاحبه‌ کاری | مجله خبری ...
takbrooz.ir/2016/05/27/17-ویژگی-آزاردهنده‌-جویندگان-کار-در-مصا/
۲ ساعت پیش - اشتباهات کوچک و زیادی وجود دارند که ممکن است توسط یک مصاحبه شونده انجام شود و هزینه‌ی .... مقاله قبلیانقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی».
آشنایی با جنبش تی پارتی - همشهری
www.hamshahrionline.ir/details/119410
۸ آبان ۱۳۸۹ ه‍.ش. - همشهری آنلاین: جنبش تی پارتی (Tea Party movement) جنبشی است که از ... رخدادی که به مهمانی چای بوستون یا بوستون تی پارتی معروف شد و یکی از اولین ... با شبیه‌سازی وقایع دوران استقلال آمریکا، می‌گویند خواهان انقلاب دومی در ...
حضور معاون اول رییس جمهوری در مشهد و چابهار /سفر 69مدیر ارشد ...
www.zamoune.com/news/1635289
حضور معاون اول رییس جمهوری در مشهد و چابهار /سفر 69مدیر ارشد به نقاط مختلف کشور در هفته گذشته. منبع : دولت ... انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی».
نگاهی به خواص میخک - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/263585/نگاهی-به-خواص-میخک
جهت درمان کمردرد، میخک و یا ۲ قطره اسانس میخک را با آب و یا چای مخلوط کرده و بنوشید. ..... برترینها · 07:00 -انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» / برترینها ...
فيلم صحبت هاي «شهاب حسيني» در لحظه گرفتن جايزه ...
www.rahta.com/.../فيلم_صحبت_هاي_«شهاب_حسيني»_در_لحظه_گرفتن_جايزه_بهت...
۴ روز پیش - اين جايزه به نوعي از مردم من آمده بنابراين به خودشان برمي‌گردانم، اين جايزه را با تمام وجود و از اعماق قلبم ... انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی».
دولت هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت آب و برق نگرفته است ...
khabarezendeh.com/اخبار.../دولت-هنوز-تصمیمی-برای-افزایش-قیمت-آب-و-برق-نگر...
۱۸ دقیقه پیش - به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید چیت چیان در حاشیه بازدید از سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد ... انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش - تی پارتی - ...
ادعاهای واهی «الجبیر» علیه سردار سلیمانی و سپاه پاسداران ...
macho.ir/.../ادعاهای+واهی+الجبیر+علیه+سردار+سلیمانی+و+سپاه+پاسداران+انقلاب+اسل...
به گزارش انتخاب، عادل الجبیر روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری "روسیا الیوم"، مدعی شد: «قاسم سلیمانی، سپاه ... انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی».
جریان‌شناسی‌اعتراضات‌گسترده‌درآمریکا - خیبرآنلاین
kheybaronline.ir/fa/news/33214/جریان‌شناسی‌اعتراضات‌گسترده‌درآمریکا
۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب ... هست سبب شد که نگاهی دوباره به تاریخ آمریکا انداخته و با گذر اجمالی از موارد ... 1- اعتراضات اولیه آمریکایی ها و جنبش تی پارتی بوستون (Boston Tea Party): ... این اعتراضات در قبال اقدامات سودجویانه ای از قبیل انحصار واردات چای به آمریکا بود؛ همچنین نسبت به وضع مالیات های ...
دانلود بازار اندروید 6.5.4 cafebazaar.ir کافه بازار - مرجع ...
lavdan.com/p/android/www.cafebazaar.ir-دانلود-بازار.htm
انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» · کودکستان کشاورزی در ویتنام! +عکس .... ورود به سایت کافه بازار,www.cafebazaar.ir,بازار آندروید سایت بازار آندروید ...
تی پارتی در آمریکا - عصرایران
www.asriran.com › صفحه نخست › سیاسی
۱۶ آبان ۱۳۸۹ ه‍.ش. - جنبش تی پارتی اگرچه با تناقضات و مشکلات زیادی از لحاظ ساختار و تشکیلات مواجه است، اما ... دوران فرمانروایی بوش ها به سر آمده بود و چنین می نمود که جامعه آمریکا به سوی ... جنبش کنونی چای در تظاهرات و گردهمایی‌ های کنونی خود نیز همچنان از شعار های .... نگاهی به دارایی های ثروتمند ترین نامزد انتخابات آمریکا (+عکس).
پویا چت - بیوگرافی کوتاه آزاده زارعی همراه با عکسهای جدید ...
www.chatpouya.ir/post/1581
بیوگرافی کوتاه آزاده زارعی همراه با عکسهای جدید اسفند 94 زندگی نامه آزاده زارعی آزاده زارعی بازیگر جوان و خوشروی ... انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی».
جریان محفلی تی پارتی
kharazi.ir/Modules/News/Phtml/News.PrintVersion.Html.php?Lang=fa...202
تی پارتی حزب نیست و حتی جنبش و حرکت هم نمی تواند تلقی شود بلکه یک جریان ... با نگاهی خصمانه و دیدگاه های نژاد پرستانه نسبت به رئیس جمهوری که هم دموکرات است؛ ... انگلستان طغیان و همه چای را به دریا ریختند و مقدمه انقلاب و استقلال امریکا شد.
تماس با ما
khabarontime.ir/news/39583934/تهدید-خواننده-داعشی-علیه-هموطنان-انگلیسی-اش
عضو فراکسیون امید: اگر تعاملی برای ریاست مجلس صورت گیرد، به معنی مصالحه نیست ... انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» ...
جنبش وال استریت، آغازی بر پایان قرن آمریکایی - اندیشکده ...
irtt.ir/blog/2015/12/27/جنبش-وال-استریت،-آغازی-بر-پایان-قرن-آمر/
۶ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - چشم انداز پیش روی این جنبش چیست؟ و … این جستار در صدد است به این پرسش ها پاسخ دهد. ... جمهوری خواهان پس از پیروزی اوباما با حمایت از ایده تی پارتی یا همان جنبش چای قصد داشتند از آن .... فرهنگ سیاسی و حاکم کردن لیبرال دموکراسی بود که با وقوع انقلاب های عربی و ... نگاهی به روند تغییر هندسی سامانه جهانی قدرت.
پایگاه خبری همبستگی با ايران (SI) 23 مهر 1391 1:05 http:/ ...
www.iran-si.com/getjfmevzuqeh.sfu.html
۲۳ مهر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - متن : نگاهی به درون دسیسه ها و توطئه های بی مقدار و رازآلود توطئه گران سرّی، ... از فعالان تی پارتی (tea party "ضیافت چای" اشاره به واقعه ای است که آغاز انقلاب ... سال ها پیش از آن که سربازان وحشت آفرین حزب تی پارتی برای به اجرا گذاردن .... می شد به جنبش سازی تا دست یابی به هدف، اهمیتی کم تر از امنیت ملّی نداشت.
چرا مردم آمریکا به وضعیت بد اقتصادی‌شان اعتراض نمی کنند؟! ...
sahebnews.ir › اصفهان › اقتصادی
۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بخش‌های صنعتی نیز بسیاری از مشاغل خود را حذف کرده و به کشورهایی روی آورده‌اند ... اما رسانه‌ها، جنبش «تی پارتی» (حزب چای) را برجسته کردند که خواستار اجرای همان ... نگاهی اجمالی به اسناد تاریخی حاکی از آن است که هر گاه طبقات بالای جامعه آب ... رامین: کلمات چپ و راست سنخیتی با انقلاب اسلامی ندارد/ زیباکلام: طرفدار ...
رواج تی پارتی در بین زنان
sadkhabar.ir/fa/news/299402/رواج-تی-پارتی-در-بین-زنان
۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - چای در حالی امروز نوشیدنی اول ما ایرانی‌ها به شمار می‌رود که قدمت کشت و رواج نوشیدن آن از عصر قاجار فراتر نمی‌رود.
ماهنامه علوم انسانی مهرنامه | پارادوکس‌های سرمایه‌داری
www.mehrnameh.ir/.../پارادوکس‌های-سرمایه‌داری-بنيادهاي-فكري-جنبش-وال‌استريت-در-گ...
بنيادهاي فكري جنبش وال‌استريت در گفت‌وگو با فؤاد ايزدي ... اين مجله نگاهي انتقادي به سيستم سرمايه‌داري و ماركسيستي دارد و مخالف مصرف‌گرايي است. ... اين به معناي وقوع انقلاب در آمريكا و يا پيروزي صددرصد اين حركت نيست؛ چون در آمريكا ... جمهوري‌خواه درباره جنبش «چاي» يا «تي پارتي» انجام داد و سعي كرد اين حركت مستقل را به زير ...
لينک به اين صفحه - Iranians History on This Day
www.iranianshistoryonthisday.com/farsi.asp?GM=3&GD=31
نگاهی به افکار آناركو سنديكاليست معروف آلمان ... 31 مارس سال 1889 به مناسبت يكصدمين سال انقلاب فرانسه و برگزاري نمايشگاه بين المللي ..... جنبش «تی پارتی» آمریکا برضد مالیات سنگین، ولخرجی های دولت و هرگونه سیاستبازی و . ... 1773 چاي وارداتي بازرگانان انگليسي را به دريا ريختند و با اين كار انقلاب استقلال آغاز شد.
پیشنهادهای اشتهاآور فرناز رهنما - پایگاه خبری خبره
khabare.ir/Content/592507/پیشنهادهای-اشتهاآور-فرناز-رهنما.html
هفته نامه اوقات خوش: فرناز رهنما بازیگر سینما و تلویزیون ایران برای رفع خستگی تان پیشنهادهای ویژه ای دارد. ... انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» ...
یادداشت هایی برای دیروز
arezakhah.blogfa.com/
تی پارتی که قرار بود قاتق نان شود ظاهرا شده بلای جان محافظه کاران آمریکایی. ... کشورهای قدرتمند اروپایی که بقایشان با انقلاب های آزادیخواهانه مردمی بطور جدی به خطر افتاده بود با استقبال از ... وظیفه اصلی آن ایجاد هماهنگی و همراهی با یکدیگر برای سرکوب هر چه بهتر جنبش های آزادیخواه در .... نگاهي به الگوهاي حمله نظامي احتمالي به سوريه.
استخدام فروشنده پنج شنبه ۶ خرداد ۹۵ - همه چیز از همه جا با دوستان
ugy.ir/pages.php?pid=1924031&cat=استخدام&title=استخدام...پنج_شنبه...
۴ ساعت پیش - زنده پو, پخش زنده آخرین اخبار ایران و جهان,پخش زنده خبر پخش زنده آخرین اخبار .... انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی» · کودکستان کشاورزی ...
ستاره 141 - گزارش مراسم معرفی برترین های فوتبال جهان در ...
www.setare141.ir/post/36
با پایان مراسم انتخاب برترین‌های جهان و انتخاب لیونل مسی به عنوان برترین فوتبالیست سال 2012 مراسم برترین های ... انقلاب با چای؛ نگاهی به جنبش «تی پارتی»
اندر احوالات دانشجویان اون ور آب - آمریکا
overseas.blogfa.com/cat-1.aspx
۹ آبان ۱۳۹۰ ه‍.ش. - کمپانی قدرتمند هند شرقی، که در تنگنای مالی شدیدی بود، با توسل به دولت ... در نتیجه ایت اعتراضات جنبش "چای پارتی بوستون" (Boston Tea Party) شکل گرفت. ... جنبش تی پارتی بوستون در قرن هجدهم میلادی. 4- انقلاب. ژنرال توماس گیج .... است و شهردار کنونی نیز گفته می شود که نگاهی به ریاست جمهوری دارد.
نظریه های سیاسی siasatzadegi.blogfa.com - انقلاب اسلامی ایران
siasatzadegi.blogfa.com/post/16
3- آرمان مشترک: انقلاب اسلامی ایران و جنبش های اسلامی معاصر، خواهان برچیده شدن ظلم و .... اعضای جنبش جشن چای همچنین اعلام کرده بودند، افکار آنها در نهادهای حکومتی در ... در ادامه گزارش آمده است: جنبش تی پارتی عملا به رهبران حزب جمهوریخواه و در راس آنها ...... شکل گیری تهدیدات انتظامی، نبود نگاهی جامع، فرابخشی و راهبردی برای حراست از ...
پاتوق اهل نظر - روزشمار تاریخ ( 9 )
jahed137.blogfa.com/post-455.aspx
نگاهی به افکار آناركو سنديكاليست معروف آلمان ... 31 مارس سال 1889 به مناسبت يكصدمين سال انقلاب فرانسه و برگزاري نمايشگاه بين المللي ..... جنبش «تی پارتی» آمریکا برضد مالیات سنگین، ولخرجی های دولت و هرگونه سیاستبازی و . ... 1773 چاي وارداتي بازرگانان انگليسي را به دريا ريختند و با اين كار انقلاب استقلال آغاز شد.
[PDF]١٣ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﻼﺡ ﻫﺎﯼ ﺷﻴﻤﻴﺎﻳﯽ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ
armandaily.ir/1392/07/23/Files/PDF/13920723-2312-17-13.pdf
۲۳ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - ﻣﺴــﻠﺢ ﺍﻧﻘﻼﺑﯽ ﮐﻠﻤﺒﻴﺎ (ﻓﺎﺭﮎ) ﺑــﺎ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﺯﻧﯽ ﺑﻪ ﻳﮑﺪﻳﮕﺮ .... ﻳﮏ ﺟﻨﺒﺶ ﺣﺎﻣﯽ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻭﻳﮋﮔﯽ ﺳﻮﺭﻳﻪ .... ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﯽ. ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺳــﻼﺡ ﻭ ﺻﺎﺩﺭﺍﺕ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺭﻭﺳﻴﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﻴﺎﻥ. ﺳــﺎﻝ ﻫﺎﯼ ۱۹۹۲ ﺗﺎ ۲۰۰۹ ﭼﻴﻦ ﺑﺎ ۲۸ / ۱۵ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺩﻻﺭ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭ ... ﻭ ﺟﻨﺒﺶ ﺗﯽ ﭘﺎﺭﺗﯽ ﺍﺳــﺖ ﻭ ﺳﻌﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﻧﻴﻮﺟﺮﺳﯽ ﻭﺍﺭﺩ ... ﺑﻪ ﻣﻬﻤﺎﻧﯽ ﭼﺎﯼ ﺑﻮﺳﺘﻮﻥ ﻳﺎ ﺑﻮﺳﺘﻮﻥ ﺗﯽ ﭘﺎﺭﺗﯽ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺷﺪ ﻭ ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻭﻟﻴﻦ.
تصاویر/ باکمن؛ سناتور محافظه‌کاری که مذاکرات هسته‌ای را ...
www.qaemonline.ir/.../%20باکمن؛%20سناتور%20محافظه‌کاری%20که%20مذاکرات%2...
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - او جنبش تي‌پارتي یا همان جنبش اعتراض چای که یک جنبش سیاسی اعتراضی علیه ... نگاهی به زندگی سیاسی وی نشان می‌دهد که او همواره مغلوب تندروی‌ها و افراط‌گری‌هایش بوده است. میشل باخمن // در حال ویرایش. باکمن جنبش اعتراضی «تی پارتی» را تنها برای رسیدن به شهرت در انتخابات ..... انقلاب ایران چگونه صادر شد؟
جوان اسلامی - سازمان دهی و ترویج خشونت از سوی افراطیون دست ...
allah1.ir › ویژه نامه ها › ویژه نامه
زدن گشتی در میان پروفایل‌ها و دیوارهای ARM، نگاهی از درون را نسبت به عملکرد تمامی ... «سه درصدی‌ها»، «حق انقلاب و قیام» و«انقلاب سپید دندان» با ویدئوهای یوتیوپ پیوند ... هر جنبش سیاسی توده‌ای، از تی پارتی‌ها گرفته تا «به حرکت درآیید» و داوطلبان ... از «جبهه آزادی‌بخش زمین» گرفته تا جنبش تی پارتی به کار گرفته شده است.
OWS اوس… | شورای دانشجویان و جوانان چپ ایران
https://shorayejavanan.wordpress.com/2012/01/12/ows-اوس/
۲۲ دی ۱۳۹۰ ه‍.ش. - جنبش اشغال والاستریت نیویورک (از این به بعد اوس؛ مخفف آکوپای والاستریت یا ... شور انقلابی بر روحیهی مردم استثمار شده ی جهان حاکم است و دیگر حاضر به ادامه ی زندهگی طبق .... نگاهی از درون و مملوس به جنبش اشغال والاستریت ..... رهبران «حزب میهن پرستان چای» (تی پارتی پتریاتز) که جنبش اوس را خطری در برابر ...
فوکویاما: زوال طبقه متوسط، خطری برای آینده دموکراسی - رادیو ...
www.radiofarda.com/content/f2_world_economy_francis.../24471097.html
۱۳ بهمن ۱۳۹۰ ه‍.ش. - نگاهی به «سرآغاز تاریخ» با فرانسیس فوکویاما .... برای مثال، در آمریکا جنبش موسوم به «تی پارتی» [حزب چای] در شعارهای خود به شدت با اقشار ...
[PDF]فصلنامه رسانه به... - دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها
www.rasaneh.org/Images/News/AtachFile/3-2.../FILE635338440393312173.pdf
ﻧﮕﺎﻫﻲ ﺑﻪ ﻧﺤﻮة ﺣﻀﻮر ﻋﻠﻢ در رﺳﺎﻧﻪ. ﻫﺎي ﻧﻮﻳﻦ ... را آﻧﺎرﺷﻴﺴﺖ ﺟﻠﻮه داده و در ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻧﻴﺰ اﻳﻦ ﺟﻨﺒﺶ را ﺑﻪ ﻳﻚ دﻋﻮاي ﺳﺎده ﺣﺰﺑﻲ ﺗﻨﺰل دادﻧﺪ . در ﻋﻴﻦ ﺣـﺎل ..... ﺟﻨﺒﺶ در ﺳﺎل. 1773. ﺟﻤﻌﻲ از ﻣﺴﺘﻌﻤﺮه. ﻧﺸﻴﻨﺎن ﺑﺮﻳﺘﺎﻧﻴﺎﻳﻲ در ﺷﻬﺮ ﺑﻮﺳﺘﻮن، ﺻﻨﺪوق. ﻫﺎي ﭼﺎي را. ﻛﻪ ﻗﺮار ﺑﻮد راﻫﻲ ﺑﺮﻳﺘﺎﻧﻴﺎ ﺷﻮ. ﻧ. ﺪ، در اﻋﺘﺮاض ﺑﻪ ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻲ ﻛﻪ ﻟﻨﺪن ﺑﻪ. آن. ﻫﺎ. ﺑﺴﺘﻪ. ﺑﻮد، ﺑﻪ درﻳﺎ. رﻳﺨﺘﻨﺪ، رﺧﺪادي ﻛﻪ ﺑﻪ. ” ﺗﻲ ﭘﺎرﺗﻲ. “ ﻣﻌﺮوف ﺷﺪ و ﻳﻜﻲ از اوﻟﻴﻦ ﺟﺮﻗﻪ. ﻫﺎي اﻧﻘﻼب آﻣﺮﻳﻜﺎ و.
برجام جای مواضع جناحی نیست | Ettelaat International ...
www.ettelaat.com/etint/?p=46765
۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - جنبش تی پارتی، سازمان‌های یهودی وابسته به اسرائیل در آمریکا و مرکز ... محمدجوادظریف ازجوانانی بودکه پس ازپیروزی انقلاب اسلامی درسال ۱۹۷۹، وارد ... علاوه بر آنچه در روایات و احکام مربوط به نماز جمعه آمده، در عصر حاضر نیز با نگاهی به احکامی که امام .... زعفران، برنج، چای، گندم، میوجات مختلف، خاک، سنگ‌های مرمر، و…
باشگاه اندیشه › تى پارتى، جریان محفلی از سیاستمداران ...
www.bashgah.net/fa/content/print_version/49158
تی پارتی حزب نیست و حتی جنبش و حرکت هم نمی‌تواند تلقی شود بلکه یک جریان ... با نگاهی خصمانه و دیدگاه‌هاى نژاد پرستانه نسبت به رئیس جمهورى که هم دموکرات است؛ هم ... انگلستان طغیان و همه چای را به دریا ریختند و مقدمه انقلاب و استقلال امریکا شد.
یونان در بن¬بست طرح تحول اقتصادی - سازمان راه کارگر
www.rahekaregar.com/maghalat/2010/11/08/neokanha.htm
۱۷ آبان ۱۳۸۹ ه‍.ش. - کل جهان سرمایهداری و به خصوص آمریکا و اروپا در بحران اقتصادی دست و پا میزند و راستترین ... آن سوسیال دموکراسی انقلابی با خون رزا لوکزامبورگ و لیبکنیخ "یک دم در آن ظلام ... در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به چیستی همین تحولات. ..... تی پارتی که جمعی از لومپنتاریای ایالات متحده را گِرد کرده در دو سال گذشته تاوان ...
گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز کشور - افکارنیوز
www.afkarnews.ir/بخش-سیاسی.../41631-گزیده-سرمقاله-روزنامه-های-صبح-امروز-کش...
۸ مرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - بخشی از مناقشات به برداشت‌های متفاوت و متناقض از اصول قانون اساسی برمی‌گردد. .... ۱ - نگاهی به ترکیب «هیئت عالی حل اختلاف» بیان گر آن است که در ترکیب این .... گفتمان انقلاب اسلامی که امتزاجی از مفاهیم و نشانه های موجده و مبقیه انقلاب ... خود مجاب کند و با مخالفت جدی اعضای جنبش تی پارتی در کنگره مواجه شد.
باشگاه خبرنگاران خبری ها | ميشل باکمن ؛ سناتور محافظه‌کاری ...
khabariha.ir/ميشل-باکمن؛-سناتور-محافظه‌کاری-که-مذا/
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - او جنبش تی‌پارتی یا همان جنبش اعتراض چای که یک جنبش سیاسی ... نگاهی به زندگی سیاسی وی نشان می‌دهد که او همواره مغلوب تندروی‌ها و افراط‌گری‌هایش بوده است. باکمن جنبش اعتراضی «تی پارتی» را تنها برای رسیدن به شهرت در .... شعر خوانی حاج منصور ارضی در مورد سرلشکر سلیمانی در محضر رهبر انقلاب+فیلم ...
نئوکان ها نرفته؛ برگشتند! - akhbare-rooz (iranian political ...
www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=33401
۱۶ آبان ۱۳۸۹ ه‍.ش. - کل جهان سرمایه داری و به خصوص آمریکا و اروپا در بحران اقتصادی دست و پا می زند و راست ... آن سوسیال دموکراسی انقلابی با خون رزا لوکزامبورگ و لیبکنیخ "یک دم در آن ظلام ... در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به چیستی همین تحولات. ..... تی پارتی که جمعی از لومپنتاریای ایالات متحده را گِرد کرده در دو سال گذشته تاوان ...

    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 144
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 514
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 2,774
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 5,945
  • بازدید ماه : 5,945
  • بازدید سال : 383,556
  • بازدید کلی : 4,163,334