loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 275 جمعه 14 خرداد 1395 نظرات (0)

آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟!

آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟!

آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ها و همچنین آشغال مرغ ها تهیه می شود؟

خبر استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تهیه مواد اولیه لوازم آرایشی چقدر حقیقت دارد؟ مصرف این محصولات چه عوارض پوستی به همراه دارد؟

ایران بعد از عربستان، دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه به حساب می آید. این موضوع باعث شده سودجویان بسیاری با راه اندازی کارگاه های غیرمجاز اقدام به تولید لوازم آرایشی تقلبی و نامرغوب کنند. در گذشته خبر وجود سرب در مواد آرایشی بود که تیتر یک مطبوعات و رسانه ها را از آن خود کرد. اما امروزه سرب از سر زبان ها افتاده و به جای آن پوست و ضایعات مرغ خبرساز شده است.

چندی پیش در فضای مجازی، خبر و تصاویری منتشر شد مبنی بر اینکه در تولید مواد اولیه لوازم آرایشی از پسماندهای مرغ استفاده می شود. در این تصاویر دیگ های بزرگی به چشم می خورد که چند کارگر به صورت غیر بهداشتی مشغول جوشاندن پوست، غضروف و دیگر ضایعات مرغ در آنها بودند. اما عکس ها به همین دیگ ها ختم می شد و مراحل بعدی به تصویر کشیده نشده بود.

حال شک بر این است که آیا واقعا چنین اقدامی انجام می شود یا اینکه قصد از انتشار این خبر صرفا تشویش اذهان عمومی بوده است؟ آیا اصلا استفاده از چربی های حیوانی در تولید لوازم آرایشی بهداشتی اقدامی غیرمجاز است؟ دکتر تالاری، رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به این سوالات پاسخ می دهد. در ادامه نیز به عوارض پوستی استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب از زبان دکتر احسانی و دکتر ملک زاده اشاره خواهیم کرد.

دکتر تالاری، رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت:

مواد اولیه لوازم آرایشی از کجا می آید؟
مواد اولیه مورد استفاده در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی از دو طریق تهیه می شود. این مواد یا تولید داخل یا وارداتی هستند. اگر تولید داخل باشند باید حتما پروانه ساخت را از سازمان غذا و دارو دریافت کنند. مواد وارداتی هم باید دارای مجوز ترخیص بهداشتی باشند. در هر دو حالت، بررسی های لازم انجام می شود و بعد مجوز و پروانه صادر می شود. اما مواد آرایشی که به صورت زیرزمینی و بدون نظارت سازمان غذا و دارو تولید می شوند، غیر بهداشتی هستند. بزرگ ترین تقلب در این زمینه، استفاده از مواد صنعتی بدون مجوز در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی است.

استفاده از چربی حیوانی مجاز است اما به یک شرط
خبری که در اینترنت درباره استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تولید مواد اولیه لوازم آرایشی انتشار یافته را من ندیده ام. درکل اگر محل تولید مواد اولیه لوازم آرایشی، دارای مجوز بهداشتی باشد مشکلی نخواهد داشت و تولیدکنندگان می توانند فرآورده های خود را به کارخانجات لوازم آرایشی بفروشند. سازمان غذا و دارو به طور مرتب محل خرید و فاکتورهای خرید مواد اولیه آرایشی و بهداشتی کارخانجات را موردبررسی قرار می دهد. از چربی حیوانی هم به صورت بهداشتی در تولید لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می شود، اما در این زمینه معمولا از چربی مرغ استفاده نمی شود بلکه بیشتر پیه بهداشتی گوسفند و گاو به کار می رود؛ آن هم فقط در صابون.

تقلب در برچسب اصالت بسیار دشوار است
لوازم آرایشی مجاز دارای برچسب اصالت از طرف سازمان غذا و دارو هستند. روی این برچسب یک کد، شماره پیامک، شماره تلفن گویا و آدرس سایت اینترنتی ذکر شده است. اگر کد مذکور را از طریق پیامک، تلفن یا اینترنت وارد شبکه کنید، اطلاعاتی همچون اعتبار، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و… محصول دراختیارتان قرار می گیرد. پس حتما لوازم آرایشی را از مراکز معتبر خریداری کرده و به برچسب اصالت روی آن توجه کنید. البته فقط نباید به موجود بودن برچسب اکتفا کرد بلکه باید حتما اصالت کد آن را از راه های ذکر شده پیگیری کنید. تقلب در برچسب های اصالت سازمان غذا و دارو بسیار دشوار است و روزبه روز سخت تر می شود. در گذشته نیز مشکلاتی در سیستم برچسب گذاری وجود داشت که گاه باعث می شد کد مذکور معتبر اعلام نشود. اما امروزه تمام این مشکلات برطرف شده اند و می توانید به محصولات دارای برچسب اصالت اعتماد کنید.

نظارت برعهده دانشگاه های علوم پزشکی است
نظارت مستقیم بر کارخانه های تولید لوازم آرایشی و بهداشتی برعهده معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی شهرهای مختلف است. شهر تهران را هم به سه بخش تقسیم بندی کرده ایم که مسئولیت نظارت هر بخش را یکی از سه دانشگاه های علوم پزشکی «شهید بهشتی»، «ایران» و «تهران» عهده دار هستند. در این نظارت ها اگر تخلفی دیده شود توسط دانشگاه گزارش شده و به آن رسیدگی می شود.

 

آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟!

از چربی حیوانی به صورت بهداشتی در تولید لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می شود

 

دکتر احسانی، متخصص پوست، مو و زیبایی:

احتمال استفاده از ضایعات مرغ وجود دارد
لوازم آرایشی تقلبی معمولا از پایه و مواد نامرغوب تهیه می شوند. با پنهان بودن روند تولید این مواد، امکان استفاده از هرگونه ماده مضر یا حتی پوست و ضایعات مرغ در آنها وجود دارد. چربی های حیوانی اگر به صورت غیربهداشتی و بدون استانداردهای لازم در لوازم آرایشی به کار روند قطعا مشکل ساز خواهند شد. به طور کلی مواد تقلبی می توانند باعث ایجاد حساسیت های پوستی و اگزما شوند. از شایع ترین علائم این حساسیت ها می توان به قرمزی، خارش، پوسته ریزی و ترک های پوستی اشاره کرد.

خیلی اوقات علت این حساسیت تا ماه ها نامشخص می ماند و بعد با گرفتن شرح حال معلوم می شود که فرد از لوازم آرایشی استفاده کرده است. البته احتمال حساسیت با مصرف لوازم آرایشی اصل نیز وجود دارد اما این احتمال درمورد لوازم آرایشی تقلبی بیشتر است چرا که این گروه لوازم آرایشی معمولا دارای مواد نگهدارنده و محتویات غیر استاندارد هستند و تست های آزمایشگاهی پایه را طی نکرده اند.

پلک؛ حساس ترین ناحیه نسبت به لوازم آرایشی
پلک، پوست بسیار نازکی دارد و حساس ترین منطقه پوستی به حساب می آید، بنابراین استفاده از لوازم آرایشی چشم و ریمل تقلبی می تواند باعث اگزمای مقاوم به درمان در این ناحیه شود. این نوع اگزما با علائمی همچون خارش، قرمزی و التهاب دور چشم همراه است و تا سال ها باقی می ماند. همچنین بعد از مدتی باعث تیرگی و ضخیم شدن پوست دور چشم می شود. درواقع تا زمانی که فرد مصرف آن محصول را ادامه دهد مشکل تکرار می شود.

اگر هم پزشک در تشخیص علت حساسیت دقت کافی نداشته باشد درمان های مختلف و متعددی را برای فرد تجویز می کند درصورتی که می توانست به راحتی با حذف ماده غیر استاندارد، حساسیت را برطرف کند. چسب های مژه نیز اگر حساسیت زا باشند در لبه پلک ایجاد خارش، قرمزی و تورم می کنند. حساسیت در ناحیه لب ها هم معمولا به صورت پوسته ریزی و خارش خود را نشان می دهد، اما از آنجایی که بافت لب قرمزرنگ است، تغییر رنگ و التهاب ناشی از حساسیت را خیلی نشان نمی دهد. این مشکلات ممکن است تا مدت ها پس از قطع استفاده از لوازم آرایشی نیز ادامه پیدا کنند. حتی تماس بدن با مواد دیگری که از لحاظ ساختاری مشابه با لوازم آرایشی حساسیت زا هستند، می تواند باعث یادآوری و ادامه حساسیت برای چندین سال شود.

علائم حساسیت ممکن است ماه ها بعد ظاهر شود
حساسیت ناشی از لوازم آرایشی ممکن است در دفعات اول اتفاق نیفتد بلکه با ادامه مصرف به تدریج ایجاد شود و برای مدت طولانی باقی بماند. درمورد جوش صورت نیز باید گفت که ارتباط زیادی با تقلبی یا اصل بودن لوازم آرایشی ندارد. اگر فرد پوست چرب داشته باشد لوازم آرایشی می تواند آکنه و جوش های زیر پوستی او را تشدید کند. اگر هم زمینه خشکی و حساسیت پوستی داشته باشد آرایش ممکن است پوست او را خشک تر و مستعد چین و چروک کاذب کند. لوازم آرایشی عاملی برای تیرگی پوست و لک نیز به حساب نمی آید مگر اینکه حساسیت زا باشد و موجب سوختن و تیره شدن پوست شود.

نگران سرطان نباشید
وسایل آرایشی معمولا خطر ابتلا به سرطان را بالا نمی برند. در گذشته گفته می شد که رژ لب حاوی سرب می تواند باعث افزایش خطر سرطان های خون و پوست شود اما خوشبختانه امروزه این رژ لب ها کمتر عرضه می شوند. درمورد دئودورانت ها نیز این فرضیه مطرح بود که باعث افزایش خطر سرطان سینه می شوند اما این موضوع هنوز اثبات شده نیست و مستندات کافی درمورد آن وجود ندارد. سرطان زا بودن رنگ مو هم از دیگر فرضیه هایی است که هنوز به اثبات نرسیده است.
فقط از مراکز معتبر خرید کنید
بسیاری از افراد فکر می کنند دستفروشان به علت اینکه خارج از مغازه کار می کنند محصولات آرایشی با برندهای معروف را ارزان تر می فروشند اما درواقع علت این ارزانی استفاده از مواد اولیه غیراستاندارد و ارزان قیمت است، بنابراین توصیه می شود همیشه از مراکز معتبر مانند داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی خرید کنید. این مراکز حاضر به تخریب اعتبار خود نیستند و معمولا مواد تقلبی ارائه نمی دهند. با این حال از آنجایی که نظارت در این زمینه خیلی دقیق نیست احتمال تقلب در این فروشگاه ها نیز وجود دارد، بنابراین هنگام خرید باید حتما به کد و برچسب استاندارد و مجوز وزارت بهداشت توجه کنید. همچنین برای اطمینان بیشتر می توانید لوازم آرایشی خود را با توصیه و مشورت متخصص پوست تهیه کنید.

دکتر ملک زاد، متخصص پوست، مو و زیبایی:

اصل باشد یا تقلبی، خطر حساسیت وجود دارد
صرف نظر از مجاز بودن یا نبودن لوازم آرایشی، رنگ ها و مواد شیمیایی به کار رفته در آنها می توانند حساسیت ایجاد کنند. برای مثال ریمل، سایه چشم و خط چشم ممکن است باعث تورم، قرمزی و خارش پلک شوند. کرم پودر ممکن است باعث ایجاد جوش و حساسیت شود. رنگ مو و اکسیدان نیز می توانند در ناحیه پس گردن و جلوی پیشانی ایجاد حساسیت، قرمزی و التهاب کنند و از طرفی باعث خشکی مو و حساسیت پوستی در کف سر شوند. گاهی وقت ها لاک ناخن هم مشکل ساز می شود. دئودورانت ها و ضدتعریق ها نیز ممکن است باعث حساسیت ناحیه زیر بغل شوند، بنابراین بیشتر عوارضی که در پی استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی ایجاد می شود حساسیتی است. لازم به ذکر است که مصرف لوازم آرایشی مجاز باعث چروک و پیری زودرس پوست نمی شود.

به برچسب روی لوازم آرایشی اکتفا نکنید
مواد به کار رفته در لوازم آرایشی غیرمجاز را معمولا نمی توان به راحتی تشخیص داد. بیشتر آنها از رنگ های مختلف تشکیل شده اند اما اینکه رنگ موجود در آنها از چه موادی تهیه می شود، بستگی به کارخانه سازنده اش دارد. سرطان زایی این مواد تا به حال ثابت نشده اما اگر در آنها سرب وجود داشته باشد، می توانند بسیار خطرناک باشند زیرا سرب از طریق پوست جذب بدن می شود. در کل، تشخیص محصول اصل از غیر اصل کار آسانی نیست. حتی دیده می شود که سودجویان از برچسب شرکت های معتبر نیز کپی برداری می کنند. به هر حال توصیه می شود برای خرید لوازم آرایشی به نمایندگی های معتبر و داروخانه ها مراجعه کنید. مارک های معروفی که در کشور نمایندگی دارند معمولا برای حفظ برند خود سعی می کنند محصولات تقلبی برند را از بازار خارج کنند.

آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟!

آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟!

آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ها و همچنین آشغال مرغ ها تهیه می شود؟

خبر استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تهیه مواد اولیه لوازم آرایشی چقدر حقیقت دارد؟ مصرف این محصولات چه عوارض پوستی به همراه دارد؟

ایران بعد از عربستان، دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه به حساب می آید. این موضوع باعث شده سودجویان بسیاری با راه اندازی کارگاه های غیرمجاز اقدام به تولید لوازم آرایشی تقلبی و نامرغوب کنند. در گذشته خبر وجود سرب در مواد آرایشی بود که تیتر یک مطبوعات و رسانه ها را از آن خود کرد. اما امروزه سرب از سر زبان ها افتاده و به جای آن پوست و ضایعات مرغ خبرساز شده است.

چندی پیش در فضای مجازی، خبر و تصاویری منتشر شد مبنی بر اینکه در تولید مواد اولیه لوازم آرایشی از پسماندهای مرغ استفاده می شود. در این تصاویر دیگ های بزرگی به چشم می خورد که چند کارگر به صورت غیر بهداشتی مشغول جوشاندن پوست، غضروف و دیگر ضایعات مرغ در آنها بودند. اما عکس ها به همین دیگ ها ختم می شد و مراحل بعدی به تصویر کشیده نشده بود.

حال شک بر این است که آیا واقعا چنین اقدامی انجام می شود یا اینکه قصد از انتشار این خبر صرفا تشویش اذهان عمومی بوده است؟ آیا اصلا استفاده از چربی های حیوانی در تولید لوازم آرایشی بهداشتی اقدامی غیرمجاز است؟ دکتر تالاری، رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به این سوالات پاسخ می دهد. در ادامه نیز به عوارض پوستی استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب از زبان دکتر احسانی و دکتر ملک زاده اشاره خواهیم کرد.

دکتر تالاری، رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت:

مواد اولیه لوازم آرایشی از کجا می آید؟
مواد اولیه مورد استفاده در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی از دو طریق تهیه می شود. این مواد یا تولید داخل یا وارداتی هستند. اگر تولید داخل باشند باید حتما پروانه ساخت را از سازمان غذا و دارو دریافت کنند. مواد وارداتی هم باید دارای مجوز ترخیص بهداشتی باشند. در هر دو حالت، بررسی های لازم انجام می شود و بعد مجوز و پروانه صادر می شود. اما مواد آرایشی که به صورت زیرزمینی و بدون نظارت سازمان غذا و دارو تولید می شوند، غیر بهداشتی هستند. بزرگ ترین تقلب در این زمینه، استفاده از مواد صنعتی بدون مجوز در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی است.

استفاده از چربی حیوانی مجاز است اما به یک شرط
خبری که در اینترنت درباره استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تولید مواد اولیه لوازم آرایشی انتشار یافته را من ندیده ام. درکل اگر محل تولید مواد اولیه لوازم آرایشی، دارای مجوز بهداشتی باشد مشکلی نخواهد داشت و تولیدکنندگان می توانند فرآورده های خود را به کارخانجات لوازم آرایشی بفروشند. سازمان غذا و دارو به طور مرتب محل خرید و فاکتورهای خرید مواد اولیه آرایشی و بهداشتی کارخانجات را موردبررسی قرار می دهد. از چربی حیوانی هم به صورت بهداشتی در تولید لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می شود، اما در این زمینه معمولا از چربی مرغ استفاده نمی شود بلکه بیشتر پیه بهداشتی گوسفند و گاو به کار می رود؛ آن هم فقط در صابون.

تقلب در برچسب اصالت بسیار دشوار است
لوازم آرایشی مجاز دارای برچسب اصالت از طرف سازمان غذا و دارو هستند. روی این برچسب یک کد، شماره پیامک، شماره تلفن گویا و آدرس سایت اینترنتی ذکر شده است. اگر کد مذکور را از طریق پیامک، تلفن یا اینترنت وارد شبکه کنید، اطلاعاتی همچون اعتبار، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و… محصول دراختیارتان قرار می گیرد. پس حتما لوازم آرایشی را از مراکز معتبر خریداری کرده و به برچسب اصالت روی آن توجه کنید. البته فقط نباید به موجود بودن برچسب اکتفا کرد بلکه باید حتما اصالت کد آن را از راه های ذکر شده پیگیری کنید. تقلب در برچسب های اصالت سازمان غذا و دارو بسیار دشوار است و روزبه روز سخت تر می شود. در گذشته نیز مشکلاتی در سیستم برچسب گذاری وجود داشت که گاه باعث می شد کد مذکور معتبر اعلام نشود. اما امروزه تمام این مشکلات برطرف شده اند و می توانید به محصولات دارای برچسب اصالت اعتماد کنید.

نظارت برعهده دانشگاه های علوم پزشکی است
نظارت مستقیم بر کارخانه های تولید لوازم آرایشی و بهداشتی برعهده معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی شهرهای مختلف است. شهر تهران را هم به سه بخش تقسیم بندی کرده ایم که مسئولیت نظارت هر بخش را یکی از سه دانشگاه های علوم پزشکی «شهید بهشتی»، «ایران» و «تهران» عهده دار هستند. در این نظارت ها اگر تخلفی دیده شود توسط دانشگاه گزارش شده و به آن رسیدگی می شود.

 

آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟!

از چربی حیوانی به صورت بهداشتی در تولید لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می شود

 

دکتر احسانی، متخصص پوست، مو و زیبایی:

احتمال استفاده از ضایعات مرغ وجود دارد
لوازم آرایشی تقلبی معمولا از پایه و مواد نامرغوب تهیه می شوند. با پنهان بودن روند تولید این مواد، امکان استفاده از هرگونه ماده مضر یا حتی پوست و ضایعات مرغ در آنها وجود دارد. چربی های حیوانی اگر به صورت غیربهداشتی و بدون استانداردهای لازم در لوازم آرایشی به کار روند قطعا مشکل ساز خواهند شد. به طور کلی مواد تقلبی می توانند باعث ایجاد حساسیت های پوستی و اگزما شوند. از شایع ترین علائم این حساسیت ها می توان به قرمزی، خارش، پوسته ریزی و ترک های پوستی اشاره کرد.

خیلی اوقات علت این حساسیت تا ماه ها نامشخص می ماند و بعد با گرفتن شرح حال معلوم می شود که فرد از لوازم آرایشی استفاده کرده است. البته احتمال حساسیت با مصرف لوازم آرایشی اصل نیز وجود دارد اما این احتمال درمورد لوازم آرایشی تقلبی بیشتر است چرا که این گروه لوازم آرایشی معمولا دارای مواد نگهدارنده و محتویات غیر استاندارد هستند و تست های آزمایشگاهی پایه را طی نکرده اند.

پلک؛ حساس ترین ناحیه نسبت به لوازم آرایشی
پلک، پوست بسیار نازکی دارد و حساس ترین منطقه پوستی به حساب می آید، بنابراین استفاده از لوازم آرایشی چشم و ریمل تقلبی می تواند باعث اگزمای مقاوم به درمان در این ناحیه شود. این نوع اگزما با علائمی همچون خارش، قرمزی و التهاب دور چشم همراه است و تا سال ها باقی می ماند. همچنین بعد از مدتی باعث تیرگی و ضخیم شدن پوست دور چشم می شود. درواقع تا زمانی که فرد مصرف آن محصول را ادامه دهد مشکل تکرار می شود.

اگر هم پزشک در تشخیص علت حساسیت دقت کافی نداشته باشد درمان های مختلف و متعددی را برای فرد تجویز می کند درصورتی که می توانست به راحتی با حذف ماده غیر استاندارد، حساسیت را برطرف کند. چسب های مژه نیز اگر حساسیت زا باشند در لبه پلک ایجاد خارش، قرمزی و تورم می کنند. حساسیت در ناحیه لب ها هم معمولا به صورت پوسته ریزی و خارش خود را نشان می دهد، اما از آنجایی که بافت لب قرمزرنگ است، تغییر رنگ و التهاب ناشی از حساسیت را خیلی نشان نمی دهد. این مشکلات ممکن است تا مدت ها پس از قطع استفاده از لوازم آرایشی نیز ادامه پیدا کنند. حتی تماس بدن با مواد دیگری که از لحاظ ساختاری مشابه با لوازم آرایشی حساسیت زا هستند، می تواند باعث یادآوری و ادامه حساسیت برای چندین سال شود.

علائم حساسیت ممکن است ماه ها بعد ظاهر شود
حساسیت ناشی از لوازم آرایشی ممکن است در دفعات اول اتفاق نیفتد بلکه با ادامه مصرف به تدریج ایجاد شود و برای مدت طولانی باقی بماند. درمورد جوش صورت نیز باید گفت که ارتباط زیادی با تقلبی یا اصل بودن لوازم آرایشی ندارد. اگر فرد پوست چرب داشته باشد لوازم آرایشی می تواند آکنه و جوش های زیر پوستی او را تشدید کند. اگر هم زمینه خشکی و حساسیت پوستی داشته باشد آرایش ممکن است پوست او را خشک تر و مستعد چین و چروک کاذب کند. لوازم آرایشی عاملی برای تیرگی پوست و لک نیز به حساب نمی آید مگر اینکه حساسیت زا باشد و موجب سوختن و تیره شدن پوست شود.

نگران سرطان نباشید
وسایل آرایشی معمولا خطر ابتلا به سرطان را بالا نمی برند. در گذشته گفته می شد که رژ لب حاوی سرب می تواند باعث افزایش خطر سرطان های خون و پوست شود اما خوشبختانه امروزه این رژ لب ها کمتر عرضه می شوند. درمورد دئودورانت ها نیز این فرضیه مطرح بود که باعث افزایش خطر سرطان سینه می شوند اما این موضوع هنوز اثبات شده نیست و مستندات کافی درمورد آن وجود ندارد. سرطان زا بودن رنگ مو هم از دیگر فرضیه هایی است که هنوز به اثبات نرسیده است.
فقط از مراکز معتبر خرید کنید
بسیاری از افراد فکر می کنند دستفروشان به علت اینکه خارج از مغازه کار می کنند محصولات آرایشی با برندهای معروف را ارزان تر می فروشند اما درواقع علت این ارزانی استفاده از مواد اولیه غیراستاندارد و ارزان قیمت است، بنابراین توصیه می شود همیشه از مراکز معتبر مانند داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی خرید کنید. این مراکز حاضر به تخریب اعتبار خود نیستند و معمولا مواد تقلبی ارائه نمی دهند. با این حال از آنجایی که نظارت در این زمینه خیلی دقیق نیست احتمال تقلب در این فروشگاه ها نیز وجود دارد، بنابراین هنگام خرید باید حتما به کد و برچسب استاندارد و مجوز وزارت بهداشت توجه کنید. همچنین برای اطمینان بیشتر می توانید لوازم آرایشی خود را با توصیه و مشورت متخصص پوست تهیه کنید.

دکتر ملک زاد، متخصص پوست، مو و زیبایی:

اصل باشد یا تقلبی، خطر حساسیت وجود دارد
صرف نظر از مجاز بودن یا نبودن لوازم آرایشی، رنگ ها و مواد شیمیایی به کار رفته در آنها می توانند حساسیت ایجاد کنند. برای مثال ریمل، سایه چشم و خط چشم ممکن است باعث تورم، قرمزی و خارش پلک شوند. کرم پودر ممکن است باعث ایجاد جوش و حساسیت شود. رنگ مو و اکسیدان نیز می توانند در ناحیه پس گردن و جلوی پیشانی ایجاد حساسیت، قرمزی و التهاب کنند و از طرفی باعث خشکی مو و حساسیت پوستی در کف سر شوند. گاهی وقت ها لاک ناخن هم مشکل ساز می شود. دئودورانت ها و ضدتعریق ها نیز ممکن است باعث حساسیت ناحیه زیر بغل شوند، بنابراین بیشتر عوارضی که در پی استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی ایجاد می شود حساسیتی است. لازم به ذکر است که مصرف لوازم آرایشی مجاز باعث چروک و پیری زودرس پوست نمی شود.

به برچسب روی لوازم آرایشی اکتفا نکنید
مواد به کار رفته در لوازم آرایشی غیرمجاز را معمولا نمی توان به راحتی تشخیص داد. بیشتر آنها از رنگ های مختلف تشکیل شده اند اما اینکه رنگ موجود در آنها از چه موادی تهیه می شود، بستگی به کارخانه سازنده اش دارد. سرطان زایی این مواد تا به حال ثابت نشده اما اگر در آنها سرب وجود داشته باشد، می توانند بسیار خطرناک باشند زیرا سرب از طریق پوست جذب بدن می شود. در کل، تشخیص محصول اصل از غیر اصل کار آسانی نیست. حتی دیده می شود که سودجویان از برچسب شرکت های معتبر نیز کپی برداری می کنند. به هر حال توصیه می شود برای خرید لوازم آرایشی به نمایندگی های معتبر و داروخانه ها مراجعه کنید. مارک های معروفی که در کشور نمایندگی دارند معمولا برای حفظ برند خود سعی می کنند محصولات تقلبی برند را از بازار خارج کنند.

جدیدترین سایت , مطالب تفریحی

ساختمان سازها , صنعت ساختمان , سایت ساختمان

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


Google
تقریباً ۱۱۰٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۸۷ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟! - تاپ ناز
www.topnaz.com › مطالب خواندنی و اخبار › اخبار اجتماعی
آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ها و همچنین آشغال مرغ ها تهیه می شود؟ خبر استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تهیه مواد اولیه لوازم آرایشی چقدر حقیقت دارد؟ مصرف.
آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟! | سایت کلیک ...
clickjavan.ir/629/آیا-رژ-لب-از-پوست-و-دل-و-روده-مرغ-ساخته-می/.aspx
آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ها و همچنین آشغال مرغ ها تهیه می شود؟ خبر استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تهیه مواد اولیه لوازم آرایشی چقدر حقیقت دارد؟ مصرف این ...
تصاویر برای آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟!گزارش تصاویر
نتیجه تصویری برای آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟!
نتیجه تصویری برای آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟!
نتیجه تصویری برای آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟!
نتیجه تصویری برای آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟!
تصاویر بیشتر برای آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟!
آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟! - صبحانه
sobhanoncology.ir/page-edewcdg8qm/
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟ ... ها تهیه می شود؟ خبر استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تهیه مواد اولیه لوازم آرایشی چقدر حقیقت دارد؟
آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟! « عکس
patriotbond.mobi/آیا-رژ-لب-از-پوست-و-دل-و-روده-مرغ-ساخته-می/
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ها و همچنین آشغال مرغ ها تهیه می شود؟ خبر استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تهیه مواد اولیه لوازم آرایشی چقدر حقیقت ...
آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟!
new.fastcamp.ir/news/26020
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ها و همچنین آشغال مرغ ها تهیه می شود؟ خبر استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تهیه مواد اولیه لوازم آرایشی چقدر حقیقت ...
رژ لب از چه موادی ساخته می‌شود؟ - سایت عاشقانه 21
love18x21.rozblog.com/post/284/-رژ-لب-از-چه-موادی-ساخته-میشود.html
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا میدانید رژلب از چه موادی ساخته می شود؟,رژلب,ترکیبات رژ ... www.pars20.com/. .... آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟
شروع خوب اژدها وارد می شود
rozblog.com/شروع-خوب-اژدها-وارد-می-شود/
فیلم “اژدها وارد مى شود” به کارگردانى مانى حقیقى نماینده سینماى ایران در جشنواره برلین بود و در جشنواره فیلم فجر ... آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟
عکس برداری از روده بزرگ 95 جديد - زيبا و جالب 95 -2016
www.picture.nazmode.com/2016/.../عکس-برداری-از-روده-بزرگ-95-جديد...
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟! – تاپ ناز ... جدی گرفتن سیزده نوع درد شکم، شکم درد، درد شکم، درد دل، دل – آکاایران. عکس برداری از ...
آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟! - پرشین ویج
persianvij.ir/1/آموزش-گوناگون/تغذيه-،-سلامت-و-زیبایی/page/2/
آیا امواج موبایل باعث عقیم شدن مردان و ناباروری زنان می شود؟ بازدید: 0 views ... مرغ ساخته می شود؟! آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ها و همچنین آشغال مرغ ها تهیه می شود؟
رانبیر کاپور - topnaz.com - های فایو
hayfive.ir/p/d418435f7005e14453a8b15368af6c8114
آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ها و همچنین آشغال مرغ ها تهیه می شود؟ ... این پیرزن عجیب ادعا می کند که تا به حال رابطه جنسی نداشته است و هنوز دختر است! ... های جلوگیری از حاملگی آموزش ساخت شمع به شکل قلب قرمز برای روز عشق ولنتاین داستان سریال ...
آیا شهرام کاشانی درگذشت
hitit.mahak.xyz/+آیا+شهرام+کاشانی+درگذشت
آیا شهرام کاشانی درگذشت... (آیا شهرام کاشانی درگذشت) -[آیا شهرام کاشانی درگذشت]- ... آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟! بیماری شدید و شایعات درگذشت ...
پو اس ام اس | رژ لب از چه موادی ساخته می‌شود؟
poosms.ir/page-72028.html
موادی ,ساخته ,رژلب ,می‌شود ,مواد ,میدانید ,موادی ساخته ,میدانید رژلب ,گرفته می‌شود ,برزیلی گرفته ,ساخته میشود .... آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟
عکس های سریال فاطما گل - شیک دانلود
shiq.ir/p/f0e1f4a2ee30ff372ab713a0d8e0bcb006
ماجرای تجاوز معلم به دختر 11 ساله با داروی بیهوشی +عکس دستمزد در سال 95 و سبد معیشتی کارگران آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟! سرگرمی دانلود ...
چه غذاهایی برای داشتن رابطه جنسی بهتر موثر تر می ... - سایت ...
www.shahrakcity.ir/?feed=rss2&cat=218
عبدالرضا محمودی افزود: جنین از سه لایه تشکیل می شود اما این توده به احتمال زیاد ... “اکسترودرم” است که موجب رشد پوست، دندان، ناخن است اما این توده ها می تواند شامل ... نیز باشد و در مواردی شامل لایه “اندرودرم” شامل روده و بافتهای لوزالمعده ای نیز هست. ..... رژ لب ها بسته به نام تجاری شان از مواد طبیعی و یا شیمیایی متفاوتی ساخته می شوند.
تاپ و دامن - نیکلودون
nickell.ir/تاپ-و-دامن.html
سایت سرگرمی و تفریحی تاپ ناز. آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ها و همچنین. همه چیز درباره لپ تاپ + مشخصات و.
مراحل تغییر چهره مایکل جکسون از - پست بیت
postbit.ir/p/fb3559d79b2f03697b23e3f6553ab8c013
ماجرای ********** معلم به دختر 11 ساله با داروی بیهوشی +عکس دستمزد در سال 95 و سبد معیشتی کارگران آیا رژ لب از پوست و دل و روده مرغ ساخته می شود؟! سرگرمی دانلود ...
رژلب با آشغال‌مرغ درست می شود؟ - پارسینه
www.parsine.com/fa/news/272944/رژلب-با-آشغال‌مرغ-درست-می-شود
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - خبر استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تهیه مواد اولیه لوازم آرایشی چقدر حقیقت دارد؟ ... حال شک بر این است که آیا واقعا چنین اقدامی‌ انجام می‌شود یا اینکه قصد از انتشار این خبر صرفا تشویش اذهان ... اگر تولید داخل باشند باید حتما پروانه ساخت را از سازمان غذا و دارو دریافت کنند. ..... التهاب روده تهدیدی برای همه انسان ها است.
آیا میدانید رژلب از چه موادی ساخته میشود؟ - بیتوته
www.beytoote.com/scientific/midanid/lipstick3-made2-materials.html
ترکیبات رژ لب مواد سازنده رژ لب انواع رژلب,مواد تشکیل دهنده رژ لب رژلب مواد سمی رژ لب ... این مخلوط سمی درصورت بلع باعث تهوع، سردرد و سوزش پوست می‌شود.
‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی - پوست
salamatattari.blogfa.com/tag/پوست
برای لب های خود حتما از یک ( مرطوب کننده ی لب ) استفاده نمایید. ... سیگار نکشید :سیگار باعث می شود پوست شما پیر تر به نظر برسد و زودتر دچار چین و چروک شود . .... ماسک سفیده ی تخم مرغ : یک عدد سفیده ی تخم مرغ را خوب بزنید و پس از کف کردن ...... که از صابون مراغه (که اکثراً در شرایط غیر بهداشتی ساخته می شوند) استفاده شود.
4 - از هر دری سخنی
salamati40.mihanblog.com/page/4
۱۸ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - خط لب از ماده ای خشک تر از رژ ساخته می شود و از لکه لکه شدن آن جلوگیری می کند. .... می فهمم که آیا از کرم رتینوئید استفاده می کند یا نه چرا که رتینوئید پوست را ... ماسک سفیدهء تخم مرغ برای دور چشم هر روز " کرم روشن کنندهء پوست راسن" و .... منم دلم الوورااااا میخواد بزنم ...... باعث رشد باکتری های مفید در روده می شوند.
آشپزی خاله ریزه - مطالب زیبای شنیدنی و خواندنی
easycooking.blogfa.com/cat-17.aspx
وقتی که انسانها دل در گرو یکدیگر داشته باشند،. زمان و مکان بی معنی می شود... تو می توانی ساعت 5 عصر در آندولس غروب آفتاب را تماشا کنی و به فردی فکر کنی که او ...
آیا می دانید رژ لب با چه موادی ساخته می شود؟ | - سرگرمی،تفریحی
puzzlesite.ir/آیا-می-دانید-رژ-لب-با-چه-موادی-ساخته-می-ش
۲۱ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - کدام بیماری های دهان و دندان نادیده گرفته می شوند؟ ... اس ام اس به یاد هم بودن · نسخه امام سجاد(ع) برای طلب رزق و روزی · وقتی پوست عصبی می شود…
بسم الله الرحمن الرحیم
www.hejamatekashmar.blogfa.com/
دراین مرکز طب حجامت و زالو درمانی به صورت تضمینی انجام می شود .... سوپ مرغ: مایعات داغ و مغذی تاثیر مثبتی روی بیماری سرماخوردگی دارند. ..... برای دفع گرمای اضافی، رگ های خونی در پوست گشاد می شوند و غدد عرق را وادار به ... دل پیچه و درد های روده ای: ...... آرایشی – بهداشتی بخصوص كرمهای ضد چروك – مرطوب كننده های پوستی- رژ لب ها- ...
بهداشت : پزشکان ایران
www.pezeshkan.org/?cat=1&paged=2
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - همچنین موادغذایی به ویژه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و غذاهای دریایی باید به طور کامل پخته .... عواملی که موجب می‌شود قیمت‌ها افزایش پیدا کند، کنترل می‌شود و این امر روی تولید .... اما آیا سفره‌های ما را غذاهای سالم زینت می‌دهد یا خیر؟ ... مهم‌ترین مخاطرات پروتز لب ..... بعد از چند روز پوست، دل و روده و چربی آغشته به خون، هورمون و ...
اطلاعات عمومی - مجله پسر پارسی
serzo973.persianblog.ir/tag/اطلاعات_عمومی
انواع گوناگون پیتزا، مرغ و سالاد ماهی تن را باید حداقل در عرض مدت کوتاه، حدوداً ‌دو ساعت پس از .... دکتر حمید رضا آبایی متخصص پوست ومو در مجله زیبایی نوشت: رژلب، به عنوان اولین ... به ویژه در مورد رژلب که در طول روز چند بار تکرار می‌شود و احتمال دارد با خوردن هر نوع ماده غذایی مقداری از آن مستقیما نیز وارد بدن شود. ... آیا می دانید که .
آیا می دانید که: - {{ کشکول راز }}
kashkuleraz.persianblog.ir/tag/آیا_می_دانید_که%3A
آیا می دانستید که چشم شتر مرغ از مغزش بزرگتر است ؟ ایا میدانید درجه ... ایا میدانید اگر سفینه ی با استفاده از پاد ماده ساخته شود دارای سرعت نور خواهد شد .... آیا میدانید: در یک سانتی متر مربع پوست شما (۱۲) متر عصب و (۴) متر رگ و مویرگ وجود دارد ... آیا میدانستید که هر خانم در طول عمر خود بطور متوسط 2.7 کیلوگرم رژ لب مصرف میکند ؟
علوم هشتم وبلاگ 24 - 1
weblog24.link/blog/oloummotahari
بنابر تحقیقات علمی انجام شده مشخص شده است که نوع پوست سوسکها به گونه ای .... رژ لب. آیا میدانید رژلب از چه موادی ساخته میشود؟ اگرچه مقدار هر یک از این مواد در .... منابع دیگر کولین تخم مرغ، دانه سویا، بادام زمینی، کلم، لوبیاچیتی و لوبیا قرمز می‌باشند. ..... بنابراین اگر باکتری های مضر در روده غالب بشوند نه تنها ترکیبات مغذی و ...
کدام رژلب سرطان زاست؟ - آکا
www.akairan.com/health/bimari-behdasht/2015525131911.html
۴ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - که نشان می دهد یکی از مواد هم خانواده این ماده مضر در رژ لب وجود دارد. ... یافت می شود، می تواند باعث التهاب و تحریک پوستی شده و درصورت تماس .... آیا چیپس و پفک سرطان زاست؟ ... تهیه رژلب با آشغال مرغ حقیقت دارد؟ ..... دلت مثل روز روشن و ... سرکه یا انواع شور و ترشی که باسرکه ساخته می‌شود با برنج ..... کرم روده انسان.
ستاره تنها - خواص میوه هاو سبزیجات وغذا هایی که برای سلامتی ...
johankiyal.blogfa.com/post-19.aspx
مصرف چاي بلافاصله بعد از غذا باعث دفع آهن و ويتامين B1 مي شود. چاي داراي ماده ... از آب سيب تازه مي توان براي از بين بردن چين و چروك پوست استفاده كرد. سيب ترش ...
شهریور ۱۳۸۹ - پوست و مو و زیبایی
www.sarab1991.blogfa.com/8906.aspx
آيا همه افراد مي توانند بر روي پوست خود از رنگ طلايي استفاده کنند؟ ... در چشمان خود استفاده کنيد، بايد کمي برق لب طلايي نيز بر روي لب هاي خود بماليد. ... ماليدن زرده و سفيده تخم مرغ به موهاي صورت، باعث درآمدن ريش و سبيل و پرپشت شدن آنها مي شود. ... و روشن نماييد و ظرفي بر آن واژگون ساخته دوده آن را بگيريد و بر ابرو بکشيد.
arsanjanefarda
www.arsanjanefarda.blogfa.com/
اين گياه در ساخت ژل- كرم، نوشيدني، كپسول، محلول و عصاره است. ... به کسانی که پوست خشک دارند توصیه می شود که از این ماسک استفاده کنند تا پوستشان ... زرده تخم مرغ مملو از چربی و کلسترول است و چربی پوست را تأمین می کند. .... كالبد آنان در اثر مرگ از بين مي‌رود، ولي صورت‌هاي ايشان در دل مردم موجود است. ...... آیا میگرن درمان دارد؟
اطلاعات عمومی - فانوس
www.misss2008.blogfa.com/cat-4.aspx
۷ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - مثلا گفته می شود برای اینكه روزها فعال تر و شادتر باشید و با انرژی ... این شاخه باریک و 11 سانتیمتری روده بزرگ هنوز به صورتیک راز باقی مانده ... نظریه اصلی که در سال 2007 گزار شد، ایناست که آپاندیس ساخته شده تا .... پوستی مواد آرایشی، زنان در طول زندگی خود حدود ۲ کیلوگرم رژ لب را می .... آیا سیگار می‌كشید؟
پزشکی و سلامتی - پارس ناز
www.parsnaz.ir/news_cats_16.html
روش های پیشگیری از سرطان روده بزرگ ... انواع ترس هایی که می توانند مانع پیشرفت شما شوند ... علت هایی که نشان می دهد باید طرز فکرتان را تغییر دهید ... آشنایی با بهترین رنگ رژلب مناسب شما · مدل های دیزاین و نقش حنا روی دست · مدل لاک زدن روی ناخن و سلامت ناخن · مدلهای زیبای آرایش چشم و ابرو برای .... اس ام اس غمناک و دل شکسته.
آسمان و پروانه های یاسی - سلامتی و پزشکی
www.dafay.blogfa.com/category/3/سلامتی-و-پزشکی
۲۲ بهمن ۱۳۹۱ ه‍.ش. - تخم مرغ نيز بسيار آلرژي زا است و مهمترين تاثير آن بروز حساسيت‌هاي ... غافل از اینکه همان پوست و دل و روده و پی و چربی های مملو از هورمون را که چند ... هم در تولید این فرآورده‌ها استفاده کنند لب به سوسیس و کالباس نمی‌زنم. ... تهیه می‌شود و در تهیه این فرآورده آیا از استانداردهای تعیین شده، تبعیت ...... تست کردن رنگ رژ لب.
مفید ترین خوراکی های ضد اگزما - نیک صالحی
www.niksalehi.com/zibaee/archives/025281.php
۲ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آجیل ها , اگزما و خارش پوست , تخم مرغ , تسکین خارش و خشکی پوست , تغذیه ... آیا لکه های قرمز رنگ و خشکی روی پوستتان دیده می شود و اغلب دچار خارش هستند؟ ... مفیدی هستند که باعث تغذیه ی پوست می شوند و سلامت روده ها را بالا می برند. ... جگر، دل و قلوه نیز حاوی میزان قابل توجهی سلنیوم بوده و برای مقابله با خارش و ...
91/12/01 - 91/12/30 - آميزش جنسي را با بيشترين لذت ...
davoodazari4.blogfa.com/1391/12
۲۴ اسفند ۱۳۹۱ ه‍.ش. - آيا شرايط يك آشنايي استاندارد در اين فضا فراهم مي‌شود؟ مخاطرات اين ..... آکنه با عواملي مانند پوست چرب و شيوه تغذيه نادرست شدت مي ‌يابد.بنابراين راه ..... کاندوم های ديلِی (تاخير) بطور خاص برای اين موضوع ساخته شده اند. ...... پيه شكم، پوست هاي ترك خورده، صورتهاي ماست مالي شده و پوشيده از خروارها كرم پودر و رژ لب !
شربت کومبوچا/ دوغ کفیر. اکسیر جوانی.
azarteb.blogfa.com/
رژلب وسرطان (1) ... مؤثر در زيبايي پوست ( مورد استفاده در كرمها و پاك كننده هاي آرايشي ) ... کفیر سلول‌های مخمری را هضم می‌کند و تأثیر مفیدی روی فلور روده دارد. ... و با وجود این واقعیت که کفیر از شیر ساخته می‌شود، بیشتر افرادی که عدم تحمل ...... های قنادی، مرغ و تخم مرغ ماشینی، هرگونه نوشیدنی اسانس دار و آب کلردار یا فلورایدی.
مطالب علمی - AZAD *...*MOHSEN
www.laboratory1388.blogfa.com/cat-2.aspx
محل یافت‌شدن باکتری‌های مربوط به روده را نیز احتمالا خودتان می‌توانید حدس بزنید! ... از باکتری‌های مختلف را در دل خود دارند که از طریق افراد مختلف وارد این محیط می‌شود. .... ناخن در لانولا و قسمت زيرين لانولا ساخته مي شود که تا زير پوست امتداد دارد. ..... یکی از دلایل این است که تحقیقات نشان می‌دهند معمولا رژ لب بیشتر از اقلام دیگر لوازم ...
هفته اوّل مهر 1386 - سودا 44 - blogfa.com
www.sevda44.blogfa.com/86071.aspx
سودا 44 - وبلاگی درباری پوست ومو. ... از سوي ديگر ماساژ باعث بهبود جريان خون پوست و طراوت و شادابي آن ميشود. ... 6 - از مصرف غذاهاي چرب، شيريني زياد، سس مايونز، خامه، شکلات، گردو، فندق، موز، تخم مرغ، بعضي از ..... موز درمان زخم معده و روده مي باشد ..... در مورد رژ لب، خانم هايي که پوست روشن دارند، رژ لب تيره را براي آرايش خود کمي زياد ...
راهنمای انتخاب بهترین کرم پودر و پنکیک - نازوب
www.nazweb.ir/news_detail_6751.html
وجود دارد اما این که کدام نوع و رنگ کرم پودر می تواند عیوب پوست را بپوشاند، حالت ماسک مانند ... برخی افراد بعد از شست وشو پوست شان خیلی زود چرب می شود و منافذ باز زیاد، کمدون و جوش ... لامپ تاشو کارتی ژل سفید کننده تاتو اماده لب ... معرفی بهترین رژ گونه برای انواع پوست (تصاویر) ... دل و روده مردی که جوهرنمک خورد و خوکشی کرد!
دل , نوشت ...
dellnevesht.persianblog.ir/page/2
در ابتدا اين روش براي زناني به كار مي رفت كه لوله هاي تخمداني شان داراي كارآيي لازم براي انتقال تخمك نبود. ولي امروزه از اين روش براي موارد زيادي استفاده مي شود.
فواید آلوئه ورا برای پوست - گیاه درمانی.زیره.زعفران.زرشک ...
robabnaz1.persianblog.ir/tag/فواید_آلوئه_ورا_برای_پوست
۳۰ دی ۱۳۸۹ ه‍.ش. - مزایایی که سبب می‌شود آلوئه ورا برای مصارف پوستی استفاده گردد ... را انعطاف پذیر ساخته بنابراین بهترین مرطوب کننده برای پوست می‌باشد. ... بخصوص کرمهای ضد چروک – مرطوب کننده های پوستی- رژ لب ها- ماسکها ی ... نیست و شیره آن می‌تواند سبب گرفتگی یا اسهال روده ای شدید گردد. ... داروی ضد دل درد و قولنج(٢)
تمبر هندی چه فایده ای دارد؟ - ایران ناز
www.irannaz.com/news_detail_3292.html
این متخصص تغذیه افزود:مصرف تمبر هندی باعث پائین آمدن تب می‌شود،به هضم غذا كمك می‌كند،خنك كننده بدن است.تشنگی را رفع می‌كند و دل بهم خوردگی و تهوع را از بین می‌برد و پوست تمبر هندی نیز قابض و ... خوردن و افراط در مصرف تمبر هندی باعث زخم روده،سرفه و سنگینی معده می‌شود. .... آیا واقعا رژلب خانم ها از آشغال مرغ ساخته شده است؟
علمی - ناریا
www.nareya.blogfa.com/category/5
هر خانم در طول عمر خود بطور متوسط ۲٫۷ کیلوگرم رژ لب مصرف میکند! ... آیا میدانید: استرس باعث می شود، مرغ ها پرهای خود را از دست بدهند. ... سوزش سر دل در دوران بارداری، ناشی از عواملی چون حساسیت بیشتر بافت های دستگاه گوارش به هورمون های دوران بارداری .... آیا میدانید: تایلندی ها با استفاده از پوست تخم تمساح دندان مصنوعی ساخته اند ؟
بهترین روش های موثر برای جلوگیری از جوش زدن و از بین بردن ...
www.iranve.com › زیبایی › پوست
۱۸ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - روغن درخت چای شبیه روغنی که پوست به طور طبیعی تولید می کند ... سفیده تخم مرغ وقتی با آب لیمو مخلوط می شود به پاک سازی جای جوش و لک کمک می کند. .... الکرسی بخونید و نماز بخونید جای جوش خوب میشه رو کجای دلم بذارم… .... آموزش ترکیب و ساخت رنگ مو های محبوب و مد سال ... روش ایجاد ماندگاری بیشتر رژ روی لب.
دانــستنيـهای پــزشکی - ص د ا ی ب ا د
www.sedayebaad.blogfa.com/post/155
۲۲ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - سرطان خون باعث می شود مغز استخوان، به طور غیر معمول گلبول سفید ایجاد کند. ... بیشتر پاسخی که پزشکان از مبتلایان به سرطان روده بزرگ می شنوند این است که ... دل درد یا ناراحتی معده می تواند نشانه ای برای سرطان کولورکتال باشد. ..... این در حالی است که بعضی مواد به کار رفته در رژ لب، لاک ناخن، ریمل، کرم های ...
مطالب جدیدتر - بهداشت - blogfa.com
hasan3221.blogfa.com/?p=4
باقی ماندن اضافات رژلب روی دندان ها باعث تیره شدن آنها می شود،پس بعد از اینکه ... به‌دلیل فیبر زیاد این گیاه، در امراض روده کاربرد زیادی دارد و مسهل و ادرار آور است. .... كند و بداند كه كوچكترين اشتباه ، چندان او را خسته و دل آزرده مي كند كه به آساني التيام .... منابع اصلی این ویتامین غلات سبوس دار، بنشن ها، ماهی، مرغ، بوقلمون و قارچ هستند.
شهریور ۱۳۸۸ - وبلاگ شخصی بهزاد دژدار
www.dejdar.ir/8806.aspx
سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان،گوشت بوقلمون،ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما ... اما آیا می دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغیر رنگ و سفیدتر کردن دندانها ... خط لب از ماده ای خشك تر از رژ ساخته می شود و از لكه لكه شدن آن جلوگیری می كند. ..... تولید گاز روده بدین معناست که دستگاه گوارش شما به خوبی کار می‌کند.
آیا میدانید - مدیران برتر تجارت ترقی
mbtt24.com/محتوا/347/آیا-میدانید.html
آیا می دانید فرشته¬ها با سرعت نور حرکت می کنند و زمان بر آنها کند می شود. آیا می دانید انسان در سال ۳۰۰۰ قد متوسط ۲ متر و ۱۲۰ سال عمر و پوست قهوه ای خواهد داشت. آیا می ... آیا می دانید در آمریکا پول از كاغذ درست نشده بلكه از كتان ساخته شده. آیا می ..... آیا می دانید که هر خانم در طول عمر خود بطور متوسط 2.7 کیلوگرم رژ لب مصرف میکند ؟ آیا می ...
    1   
2
   
3
   
4
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 233
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 429
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 3,054
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 12,501
  • بازدید ماه : 12,501
  • بازدید سال : 390,112
  • بازدید کلی : 4,169,890