loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 157 شنبه 15 خرداد 1395 نظرات (0)

دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید

دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید

دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید,همین دانشجوها باعث شده اند هر روز موسساتی مثل قارچ از زمین سر در آورند و به هوای فرستادن دانشجویان ایرانی به خارج از کشور برای خودشان کاسبی راه بیندازند.

 

در یکی از روزهای پاییزی تر تهران و در یکی از کلاس های همیشه شلوغ دانشکده فنی، استاد پای لپ تاپش نشسته و سخت مشغول تدریس است. ساعت؟ حوالی 2 ظهر. هوای گرفته کلاس و تناول ناهار مبسوط، ادم را مجاب می کند تا تجدید دیداری با عالم شیرین خواب نیمروزی داشته باشد.

 

مشکل فقط خواب آلودها نیستند. خیلی از آنهایی هم که بیدارند، در شهر رویاهای خودشان سیر می کنند. استاد جو کلاس را که می بیند،

 

برای چند دقیقه تدریس را رها می کند و شروع به باز کردن گنجینه خاطرات. «آن زمانی که ما رفتیم اروپا هنوز یک چیزهایی بود به اسم عرق ملی! آن موقع هنوز این چیزها خریدار داشت».

 

استاد سال ها در وین درس خوانده و نزدیک 10 سال در یکی از معتبرترین موسسات صنعتی اتریش مشغول به کار بوده اما به خاطر دلایلی که داشته، روزهای سرد و ابری وین را رها کرده و برگشته تا در «خاک» خودش کارکند.

 

استاد آرام است و مهربان اما حین گفتن این جملات اثر چندانی از مهربانی در آوای کلماتش دیده نمی شود. او از اینکه بعضی ها بدون برنامه و هدف صرفا اپلای می کنند که بروند خارج شاکی است.
دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانیدمی گوید «همین دانشجوها باعث شده اند هر روز موسساتی مثل قارچ از زمین سر در آورند و به هوای فرستادن دانشجویان ایرانی به خارج از کشور برای خودشان کاسبی راه بیندازند.» این گزارش یک روایت «همشهری جوانی» است از موج بلند این روزها. رشد شگفت انگیز «موسسات» اعزام دانشجو.

 

هوا ابری است اما نه به اندازه گرفتگی حال من. بعد از جست و جوهای مختلفی که انجام دادیم، حدود ساعت 4 بعدازظهر از دفتر یکی از مراکز «معتبر» اعزام دانشجو بیرون می آیم. خیلی چیزها آن طور که انتظار داشتم پیش نرفت.

 

در راه برگشت کسی حال حرف زدن ندارد. «بنگلور» حسابی حال ما را گرفته است. «بله! حتما. تشریف بیاورید».

 

این جور وقت ها حتی یادآوری این جمله هم توی ذوق آدم می زند. وقتی که اولین بار با موسسه موردنظر تماس گرفتم، صدای گرم منشی پشت تلفن آدم را به شدت به رفتن به موسسه ترغیب می کرد.

 

قرار بود کشتی تحصیل در کدام ساحل لنگر بیندازد؟ هاروارد یا استنفورد؟ کمبریج یا سوربن؟ فرقی نمی کرد.

 

تصویر تبلیغات پرزرق و برق و موسسات اعزام دانشجو بود که عین قطار در سرم می چرخید و سوت می کشید «تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان!» «فرزندان خود را به ما بسپارید» «نگران آینده فرزندانتان هستید؟ نزد ما بیایید».

 

بنای مجلل خیابان پاسداران
بعد از چنددقیقه بالا و پایین کردن کوچه ها، رد موسسه مورد نظر را در یکی از ساختمان های شیک حوالی خیابان پاسداران پیدا می کن. در که می زنم، مثل مطب دکترهای فوق تخصص خانم منشی در اتاق را باز می کند و یک فرم می دهد دستم.

 

فرمی که در آن باید اطلاعات مختلفی از نام و نام خانوادگی تا نام دانشگاه و مدرک و حتی نام مقالات را وارد کنم.

 

عظمت اطلاعات درخواستی عرق شرم را بر چهره آدمی که تا به حال یک مقاله در انجمن علمی دانشکده هم چاپ نکرده می نشاند. من من کنان می گویم. «ببخشید! می شود بعد صحبت با خودشان این فرم را پرکنیم؟»

 

امیدوارم که با زبان چرب و نرم بتوانم کارشناس مجرب موردنظر را قانع کنم تا فکری به حال این کمبودهای فاحش بکند. خانم منشی با سردی می گوید: «بله! اشکالی ندارد. بفرمایید بنشینید پشت میز.»

 

صدای منشی دیگر شباهت چندانی به آن صدای گرم پشت تلفن ندارد. اینجاست که بنگ! اولین سورپرایز به معنای واقعی در سرم «کوبیده» می شود.

 

رویایی از جنس بنگلور!
«توی فرمتان نوشتید کشورهای درخواستی آمریکا و ژاپن! ما با اینها کار نمی کنیم». این همان خانم منشی است که حال در نقش کارشناس مجرب رو به رویم نشسته.

 

با ذهنی که از تبدیل همه پیش فرش هایش مبنی بر مشاوره با یک- کارشناس مجرب خارج رفته که حداقل باید مدرک دکترا داشته باشد- با واقعیتی که رو به رویش می بیند، حسابی به هم ریخته. سعی می کنم خودم را جمع کنم و سوالات خانم منشی/ کارشناس را با دقت جواب دهم.

 

«یعنی با هیچ دانشگاه در آمریکا و ژاپن آشنایی ندارید؟ آخر خیلی از دانشگاه های قوی در رشته ما در این دو کشور هستند». نه ما فقط با چند تا کشور خاص مثل «اتریش، فنلاند، هند و بلاروس! و… کار می کنیم».

 

به لیتس بی ربط کشورها که نگاه می اندازم هیچ ارتباط منطقی به ذهنم نمی رسد. سعی می کنم بین گزینه های موجود بهترینش را انتخاب کنم و ببینم شرایطش چطور است. برای شروع کار، اتریش انتخاب بدی به نظر نمی رسد.

 

نام اتریش را که می گویم، خانم کارشناس مثل اینکه دکمه play را فشار داده باشیم، شروع می کند تندتند پشت سر هم اطلاعات دادن. «همه اینها برای الانه که دارم با شما صحبت می کنم.
دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانیدیک سال بعد ممکنه همه اینها عوض شود. اما الان شما مدارکت را به ما می دهی ما برایت از داشنگاه «تکنیک» وین پذیرش می گیریم. بعد می روی آنجا سه ترم در خود اتریش آلمانی می خوانی، بعد می روی دانشگاه.

 

هر ترم هم 750 یورو هزینه دارد. خوابگاهت را هم ما تامین می کنیم در کمپ اقامت دانشجویان». آن وقت در همین ایران نمی شود آلمانی خواند؟ «چرا، همین جا می خوانی بعد می روی مرکز زبان گوته امتحان می دهی.

 

اگر قبول شدی دیگر آن 3 ترم نیازی به خواندن زبان نیست». در عرض دو جمله یک سال و نیم اقامت جا به جا می شود. خانم منشی/ کارشناس، جدا خسته نباشید.

 

داستان فلاکت فنلاندی ها
«ببخشید، آن وقت دانشگاه و مدرک مهم نیست؟ همه را قبول می کنند؟» «برای اتریش دانشگاه مهم است و برای فنلاند معدل. مثلا اتریش به اسم دانشگاه نگاه می کند و با معدل کاری ندارد ولی فنلاند برعکس است، به معدل کار دارند و به دانشگاه توجه نمی کنند.

 

مثلا برای فنلاند بین دانشگاه شریف و یک دانشگاه غیرانتفاعی فرقی نیست. فقط می گوید معدل نباید زیر 14 باشد». کم کم دارم شک می کنم!

 

یعنی دانشگاه های خوب فنلاند به این فلاکت افتاده اند که بیایند جلوی پای دانشجوهای خارجی که بعضی هایشان اصلا وضع درسی خوبی ندارند فرش قرمز پهن کنند؟

 

منطقی ترین فرض این است که سطح علمی دانشگاه نباید چندان آش دهن سوزی باشد. اما با حال تر از دانشگاه های سطح بالای فنلاند! باید دانشگاه های بلاروس باشند.

 

من که تا امروز به جز بسکتبال جیز دیگری از بلاروس نشنیده بودم، حتی در محوترین خیالات خودم هم فکرش را نمی کردم یک روز کشور سرد روسیه سفید، یکی از مقاصد پیشنهادی برای ادامه تحصیل باشد. «ببخشید! بعد مثلا اگر بخواهیم برویم هند یا بلاروس چه شرایطی دارد؟».

 

«هند اگر بخواهید بروید شما را می فرستیم یکی از دانشگاه های «بنگلور» که مرکز علمی این کشور است. مدرک زبان انگلیسی هم آیلتس می خواهد با معدل شش ونیم.» دانشگاه؟ معدل؟ نه. فقط یک هزینه چندهزار یورویی را باید سالانه پرداخت کنید.

 

با توجه به شناختی که پیدا کردیم به نظر نمی رسد برای رفتن به «بهترین دانشگاه های جهان» خیلی به این چیزها نیازی باشد.

 

ژاپن؟ حرفش را هم نزن!

«ببخشید، بعد zمن اگر بخواهم برای دانشگاه های آمریکا اقدام بکنم، شما موسسه ای را می شناسید برای اعزام؟» خانم منشی که پیداست تمایلی برای از دست رفتن مشتری هایش ندارد می گوید:

 

«می دانی آمریکا چقدر پول می خواهد؟ حداقل از 10 هزار دلار شروع می شود. برای هر سال» «حداقل 10هزار دلار؟ آن وقت اروپا 1500 یورو برای هر سال از شما پول می گیرد؟» «بله، آمریکا و اروپا خیلی فرق دارد».

 

«بعد ژاپن یا کره جنوبی چی؟» «آنها هم خیلی پول می خواهند، تازه خیلی هم سخت ویزا می دهند». خودم سعی می کنم کمی اطلاعات کلی راجع به موسسات به دست بیاورم. «آن وقت بچه های ایرانی برای رفتن به کدام کشورها بیشتر به این موسسات مراجعه می کنند؟»

 

«همه کشورها متقاضی دارد. آمریکا، کانادا، استرالیا و… ولی ما همان چند تا کشور را کار می کنیم».

 

نکته جالب توجه هم این است که در همان کشورها هم شما می توانید تنها از چند دانشگاه پیشنهادی موسسه معتبر که جلوی روی شما می گذارند استفاده کنید. «شما مجوز دارید که؟» «بله، ما مجوز رسمی از وزارت علوم داریم».

 

ظاهرا در ایران حدود 150-100 موسسه رسمی اعزام دانشجو داریم، اما چند برابر این آمار موسسات غیررسمی وجود دارد که باعث شده پرونده های متعددی از کلاهبرداری این موسسات در دادسراها باز شود. اما موسسه مذکور معتبرتر از این حرف ها است که از این مشکلات داشته باشد.
دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانیدراستی یادمان رفت بپرسیم حق الزحمه خود موسسه چقدر است؟ «1050 یورو، که در 3 قسط می گیریم». خدا را شکر این یکی نسبتا منطقی به نظر می رسد. «درسته که می گویند موسسه…، حسابی کلاهبرداری کرده؟»

 

خانم کارشناس خیلی سریع بحث را جمع می کند و با جدیت تمام جواب می دهد: «ما با موسسات دیگر کاری نداریم!

 

هرکس در حوزه خودش کار می کند». این جمله با چنان قاطعی گفته می شود که کاملا متقاعد می شوم دیگر وقت رفتن است. اگر منصفانه نگاه کنیم، باید بگویم جلسه موفقی را پشت سر نگذاشتم.

 

حالم بیشتر به امپراتور شکست خورده ای می ماند که کاخ هایش فرو ریخته. دیگر هیچ کس حال حرف زدن ندارد. البته دلیل این تخلیه انرژی هم چندان نامشخص نیست. آخر می دانید، از مرکز علمی هاروارد تا مرکز علی بنگلور، راه زیادی را در نیم ساعت طی کردم… طی که نه در واقع سقوط کردم.

 

یک مرور فشرده درباره آمار تعداد دانشجویان ایرانی خارج از کشور و مقصد آنها
تب مالایی
با بالا گرفتن موج موسسات اعزام دانشجو، یکی از سوالات رایج بین مردم و مسوولان این است که کدام کشورها بیشترین متقاضی را برای ادامه تحصیل بین دانشجویان ایرانی دارند.

 

در این مورد و همچنین در مورد تعداد دانشجویان ایرانی حاضر در دانشگاه های خارجی در منابع مختلف اختلافات بعضا فاحشی دیده می شود. آماری که می بینید از مقایسه آمارهای مختلف به دست آمده است.

نام کشور

تعداد دانشجوی ایرانی

مالزی

8883

آمریکا

7341

کانادا

5638

هند

4500

آلمان

3504

ترکیه

3364

انگلستان

3228

امارات

3204

براساس اظهارنظرهای جسته گریخته مسوولان وزارت علوم، تعداد کل دانشجویان ایرانی که برای رفتن به دانشگاه های خارجی از وزارت علوم معرفی نامه گرفته اند، حدود 46 هزار نفر است که در دانشگاه های کشورهای 5 قاره جهان مشغول به تحصیل اند.

 

(چون بسیاری از دانشجویان از طریق رسمی و قانونی برای رفتن به دانشگاه های خارج از کشور اقدام نمی کنند و بعضی هم قبل از مقطع کارشناسی به خارج کشور می روند، آمارها در این زمینه اختلاف دارند).

 

از این تعداد 29 هزار و 222 نفر در گروه علوم فنی و مهندسی، 12 هزار و 333 نفر در گروه هنر و 1304 نفر در گروه کشاورزی در کشورهای خارجی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 36 هزار و 267 نفر آنها مرد و 19 هزار و 419 نفر زن هستند.

 

(تعداد دانشجویان ایرانی پزشکی و رشته های مرتبط در دانشگاه های خارج از کشور به علت سختی پذیرش، به میزان قابل ملاحظه ای کمتر است).

رشته

تعداد دانشجو

فنی- مهندسی

29222

انسانی

12333

علوم پایه و تجربی

8534

هنر

3739

کشاورزی

1304

چه کنیم که فریب موسسات اعزام دانشجو را نخوریم؟
آینده فرزندان خود را به ما مسپارید
شاید بعد از خواندن این گزارش برایتان این سوال پیش آمده باشد که اساسا این موسسات چی هستند، جه کار می کنند و چگونه می توان فهمید کلاهبردار نیستند. اگر می خواهید جواب سوالتان را بگیرید، این مطلب را از دست ندهید.

 

کاری را که غالب موسسات اعزام دانشجو انجام می دهند، هر دانشجویی خودش به تنهایی می تواند انجام دهد.

 

به چه صورت، موسسات اعزام دانشجو درواقع مدارک شما را می گیرند و درخواست تحصیل در دانشگاه درواقع مدارک شما را می گیرند و درخواست تحصیل در دانشگاه موردنظر را که در بعضی موارد خیلی ساده خودتان می توانید انجام دهید،

 

به دانشگاه مورد نظر می فرستند (همان Apply کردن خودمان). به جز این چند تا کار دیگر هم هست؛ از جمله اخذ ویزا، گرفتن خوابگاه، گرفتن بلیت! و دیگر؟ و دیگر هیچی تقریبا.

 

تنها مزیتی که موسسات اعزام دانشجو نسبت به خاطر همین چم و خم گرفتن ویزای دانشجویی و درخواست کردن از دانشگاه ها دستشان آمده. اگر موسسه ای خوب این کار را انجام دهد، مشکی نیست اما مشکل کجا به وجود می آید؟

 

گیر اصلی غالب موسسات برای اینکه بتوانند برای همه مشتری هایشان با هر سطح علمی دانشگاه خارجی را جور کنند، معمولا با یکسری دانشگاه خاص در چند کشور معدود که خیلی هایشان سطح علمی بالایی ندارند، کار می کنند؛

 

یعنی شما کمتر می توانید موسسه ای را پیدا کنید که شما را مثلا به دانشگاه بیل یا سوربن بفرستد.

 

حالا فرقی نمی کند در شریف درس خوانده باشید یا دانشگاه علمی کاربردی کژوک. این در شرایطی است که خیلی از بچه های ایرانی با درخواستی که خودشان مستقیما به دانشگاه های موردنظر فرستاده بودند،

 

در دانشگاه های سطح بالای جهان از جمله هاروارد و استنفورد پذیرش بگیرند. یک مشکل دیگر هم که خیلی از دانشجویانی را که به این موسسات مراجعه می کنند تهدید می کند، این است که گیر کلاهبرداران بیفتند که تعدادشان هم کم نیست و پرونده های زیادی از مال باختگان در این زمینه در دادسرا باز است.

 

اگر می خواهید گیر این دوستان نیفتید، لطفا قبل از اینکه به موسسه ای مراجع کنید حتما معتبر بودن آن را از وزارت علوم جویا شوید. زیرا موسسه ای که مجوز وزارت علوم نداشته باشید،

 

می تواند هزار و یک بالا سر شما بیاورد. محض اطلاع بگوییم تا چند وقت پیش کلا 110 مرکز با مجوز در ایران وجود داشت اما چند برابر این آمار فعالیت غیرقانونی این موسسات گزارش شد.

 

در ضمن! به هیچ وجه فریب تبلیغات پرزرق و برق شبکه های ماهواره ای را نخورید. با یک جست وجوی ساده در اینترنت می توانید متوجه شوید

 

بعضی از این موسسات که از صبح تا شب در شبکه های مختلف ماهواره ای برای خودشان تبلیغات رنگ و وارنگ پخش می کنند، آخرش چه کلاهبردارانی از آب در آمدند. گفتیم که پس فردا نروید، بعد بگویید نگفتید!

 

 

 

دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید

دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید

دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید,همین دانشجوها باعث شده اند هر روز موسساتی مثل قارچ از زمین سر در آورند و به هوای فرستادن دانشجویان ایرانی به خارج از کشور برای خودشان کاسبی راه بیندازند.

 

در یکی از روزهای پاییزی تر تهران و در یکی از کلاس های همیشه شلوغ دانشکده فنی، استاد پای لپ تاپش نشسته و سخت مشغول تدریس است. ساعت؟ حوالی 2 ظهر. هوای گرفته کلاس و تناول ناهار مبسوط، ادم را مجاب می کند تا تجدید دیداری با عالم شیرین خواب نیمروزی داشته باشد.

 

مشکل فقط خواب آلودها نیستند. خیلی از آنهایی هم که بیدارند، در شهر رویاهای خودشان سیر می کنند. استاد جو کلاس را که می بیند،

 

برای چند دقیقه تدریس را رها می کند و شروع به باز کردن گنجینه خاطرات. «آن زمانی که ما رفتیم اروپا هنوز یک چیزهایی بود به اسم عرق ملی! آن موقع هنوز این چیزها خریدار داشت».

 

استاد سال ها در وین درس خوانده و نزدیک 10 سال در یکی از معتبرترین موسسات صنعتی اتریش مشغول به کار بوده اما به خاطر دلایلی که داشته، روزهای سرد و ابری وین را رها کرده و برگشته تا در «خاک» خودش کارکند.

 

استاد آرام است و مهربان اما حین گفتن این جملات اثر چندانی از مهربانی در آوای کلماتش دیده نمی شود. او از اینکه بعضی ها بدون برنامه و هدف صرفا اپلای می کنند که بروند خارج شاکی است.
دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانیدمی گوید «همین دانشجوها باعث شده اند هر روز موسساتی مثل قارچ از زمین سر در آورند و به هوای فرستادن دانشجویان ایرانی به خارج از کشور برای خودشان کاسبی راه بیندازند.» این گزارش یک روایت «همشهری جوانی» است از موج بلند این روزها. رشد شگفت انگیز «موسسات» اعزام دانشجو.

 

هوا ابری است اما نه به اندازه گرفتگی حال من. بعد از جست و جوهای مختلفی که انجام دادیم، حدود ساعت 4 بعدازظهر از دفتر یکی از مراکز «معتبر» اعزام دانشجو بیرون می آیم. خیلی چیزها آن طور که انتظار داشتم پیش نرفت.

 

در راه برگشت کسی حال حرف زدن ندارد. «بنگلور» حسابی حال ما را گرفته است. «بله! حتما. تشریف بیاورید».

 

این جور وقت ها حتی یادآوری این جمله هم توی ذوق آدم می زند. وقتی که اولین بار با موسسه موردنظر تماس گرفتم، صدای گرم منشی پشت تلفن آدم را به شدت به رفتن به موسسه ترغیب می کرد.

 

قرار بود کشتی تحصیل در کدام ساحل لنگر بیندازد؟ هاروارد یا استنفورد؟ کمبریج یا سوربن؟ فرقی نمی کرد.

 

تصویر تبلیغات پرزرق و برق و موسسات اعزام دانشجو بود که عین قطار در سرم می چرخید و سوت می کشید «تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان!» «فرزندان خود را به ما بسپارید» «نگران آینده فرزندانتان هستید؟ نزد ما بیایید».

 

بنای مجلل خیابان پاسداران
بعد از چنددقیقه بالا و پایین کردن کوچه ها، رد موسسه مورد نظر را در یکی از ساختمان های شیک حوالی خیابان پاسداران پیدا می کن. در که می زنم، مثل مطب دکترهای فوق تخصص خانم منشی در اتاق را باز می کند و یک فرم می دهد دستم.

 

فرمی که در آن باید اطلاعات مختلفی از نام و نام خانوادگی تا نام دانشگاه و مدرک و حتی نام مقالات را وارد کنم.

 

عظمت اطلاعات درخواستی عرق شرم را بر چهره آدمی که تا به حال یک مقاله در انجمن علمی دانشکده هم چاپ نکرده می نشاند. من من کنان می گویم. «ببخشید! می شود بعد صحبت با خودشان این فرم را پرکنیم؟»

 

امیدوارم که با زبان چرب و نرم بتوانم کارشناس مجرب موردنظر را قانع کنم تا فکری به حال این کمبودهای فاحش بکند. خانم منشی با سردی می گوید: «بله! اشکالی ندارد. بفرمایید بنشینید پشت میز.»

 

صدای منشی دیگر شباهت چندانی به آن صدای گرم پشت تلفن ندارد. اینجاست که بنگ! اولین سورپرایز به معنای واقعی در سرم «کوبیده» می شود.

 

رویایی از جنس بنگلور!
«توی فرمتان نوشتید کشورهای درخواستی آمریکا و ژاپن! ما با اینها کار نمی کنیم». این همان خانم منشی است که حال در نقش کارشناس مجرب رو به رویم نشسته.

 

با ذهنی که از تبدیل همه پیش فرش هایش مبنی بر مشاوره با یک- کارشناس مجرب خارج رفته که حداقل باید مدرک دکترا داشته باشد- با واقعیتی که رو به رویش می بیند، حسابی به هم ریخته. سعی می کنم خودم را جمع کنم و سوالات خانم منشی/ کارشناس را با دقت جواب دهم.

 

«یعنی با هیچ دانشگاه در آمریکا و ژاپن آشنایی ندارید؟ آخر خیلی از دانشگاه های قوی در رشته ما در این دو کشور هستند». نه ما فقط با چند تا کشور خاص مثل «اتریش، فنلاند، هند و بلاروس! و… کار می کنیم».

 

به لیتس بی ربط کشورها که نگاه می اندازم هیچ ارتباط منطقی به ذهنم نمی رسد. سعی می کنم بین گزینه های موجود بهترینش را انتخاب کنم و ببینم شرایطش چطور است. برای شروع کار، اتریش انتخاب بدی به نظر نمی رسد.

 

نام اتریش را که می گویم، خانم کارشناس مثل اینکه دکمه play را فشار داده باشیم، شروع می کند تندتند پشت سر هم اطلاعات دادن. «همه اینها برای الانه که دارم با شما صحبت می کنم.
دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانیدیک سال بعد ممکنه همه اینها عوض شود. اما الان شما مدارکت را به ما می دهی ما برایت از داشنگاه «تکنیک» وین پذیرش می گیریم. بعد می روی آنجا سه ترم در خود اتریش آلمانی می خوانی، بعد می روی دانشگاه.

 

هر ترم هم 750 یورو هزینه دارد. خوابگاهت را هم ما تامین می کنیم در کمپ اقامت دانشجویان». آن وقت در همین ایران نمی شود آلمانی خواند؟ «چرا، همین جا می خوانی بعد می روی مرکز زبان گوته امتحان می دهی.

 

اگر قبول شدی دیگر آن 3 ترم نیازی به خواندن زبان نیست». در عرض دو جمله یک سال و نیم اقامت جا به جا می شود. خانم منشی/ کارشناس، جدا خسته نباشید.

 

داستان فلاکت فنلاندی ها
«ببخشید، آن وقت دانشگاه و مدرک مهم نیست؟ همه را قبول می کنند؟» «برای اتریش دانشگاه مهم است و برای فنلاند معدل. مثلا اتریش به اسم دانشگاه نگاه می کند و با معدل کاری ندارد ولی فنلاند برعکس است، به معدل کار دارند و به دانشگاه توجه نمی کنند.

 

مثلا برای فنلاند بین دانشگاه شریف و یک دانشگاه غیرانتفاعی فرقی نیست. فقط می گوید معدل نباید زیر 14 باشد». کم کم دارم شک می کنم!

 

یعنی دانشگاه های خوب فنلاند به این فلاکت افتاده اند که بیایند جلوی پای دانشجوهای خارجی که بعضی هایشان اصلا وضع درسی خوبی ندارند فرش قرمز پهن کنند؟

 

منطقی ترین فرض این است که سطح علمی دانشگاه نباید چندان آش دهن سوزی باشد. اما با حال تر از دانشگاه های سطح بالای فنلاند! باید دانشگاه های بلاروس باشند.

 

من که تا امروز به جز بسکتبال جیز دیگری از بلاروس نشنیده بودم، حتی در محوترین خیالات خودم هم فکرش را نمی کردم یک روز کشور سرد روسیه سفید، یکی از مقاصد پیشنهادی برای ادامه تحصیل باشد. «ببخشید! بعد مثلا اگر بخواهیم برویم هند یا بلاروس چه شرایطی دارد؟».

 

«هند اگر بخواهید بروید شما را می فرستیم یکی از دانشگاه های «بنگلور» که مرکز علمی این کشور است. مدرک زبان انگلیسی هم آیلتس می خواهد با معدل شش ونیم.» دانشگاه؟ معدل؟ نه. فقط یک هزینه چندهزار یورویی را باید سالانه پرداخت کنید.

 

با توجه به شناختی که پیدا کردیم به نظر نمی رسد برای رفتن به «بهترین دانشگاه های جهان» خیلی به این چیزها نیازی باشد.

 

ژاپن؟ حرفش را هم نزن!

«ببخشید، بعد zمن اگر بخواهم برای دانشگاه های آمریکا اقدام بکنم، شما موسسه ای را می شناسید برای اعزام؟» خانم منشی که پیداست تمایلی برای از دست رفتن مشتری هایش ندارد می گوید:

 

«می دانی آمریکا چقدر پول می خواهد؟ حداقل از 10 هزار دلار شروع می شود. برای هر سال» «حداقل 10هزار دلار؟ آن وقت اروپا 1500 یورو برای هر سال از شما پول می گیرد؟» «بله، آمریکا و اروپا خیلی فرق دارد».

 

«بعد ژاپن یا کره جنوبی چی؟» «آنها هم خیلی پول می خواهند، تازه خیلی هم سخت ویزا می دهند». خودم سعی می کنم کمی اطلاعات کلی راجع به موسسات به دست بیاورم. «آن وقت بچه های ایرانی برای رفتن به کدام کشورها بیشتر به این موسسات مراجعه می کنند؟»

 

«همه کشورها متقاضی دارد. آمریکا، کانادا، استرالیا و… ولی ما همان چند تا کشور را کار می کنیم».

 

نکته جالب توجه هم این است که در همان کشورها هم شما می توانید تنها از چند دانشگاه پیشنهادی موسسه معتبر که جلوی روی شما می گذارند استفاده کنید. «شما مجوز دارید که؟» «بله، ما مجوز رسمی از وزارت علوم داریم».

 

ظاهرا در ایران حدود 150-100 موسسه رسمی اعزام دانشجو داریم، اما چند برابر این آمار موسسات غیررسمی وجود دارد که باعث شده پرونده های متعددی از کلاهبرداری این موسسات در دادسراها باز شود. اما موسسه مذکور معتبرتر از این حرف ها است که از این مشکلات داشته باشد.
دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانیدراستی یادمان رفت بپرسیم حق الزحمه خود موسسه چقدر است؟ «1050 یورو، که در 3 قسط می گیریم». خدا را شکر این یکی نسبتا منطقی به نظر می رسد. «درسته که می گویند موسسه…، حسابی کلاهبرداری کرده؟»

 

خانم کارشناس خیلی سریع بحث را جمع می کند و با جدیت تمام جواب می دهد: «ما با موسسات دیگر کاری نداریم!

 

هرکس در حوزه خودش کار می کند». این جمله با چنان قاطعی گفته می شود که کاملا متقاعد می شوم دیگر وقت رفتن است. اگر منصفانه نگاه کنیم، باید بگویم جلسه موفقی را پشت سر نگذاشتم.

 

حالم بیشتر به امپراتور شکست خورده ای می ماند که کاخ هایش فرو ریخته. دیگر هیچ کس حال حرف زدن ندارد. البته دلیل این تخلیه انرژی هم چندان نامشخص نیست. آخر می دانید، از مرکز علمی هاروارد تا مرکز علی بنگلور، راه زیادی را در نیم ساعت طی کردم… طی که نه در واقع سقوط کردم.

 

یک مرور فشرده درباره آمار تعداد دانشجویان ایرانی خارج از کشور و مقصد آنها
تب مالایی
با بالا گرفتن موج موسسات اعزام دانشجو، یکی از سوالات رایج بین مردم و مسوولان این است که کدام کشورها بیشترین متقاضی را برای ادامه تحصیل بین دانشجویان ایرانی دارند.

 

در این مورد و همچنین در مورد تعداد دانشجویان ایرانی حاضر در دانشگاه های خارجی در منابع مختلف اختلافات بعضا فاحشی دیده می شود. آماری که می بینید از مقایسه آمارهای مختلف به دست آمده است.

نام کشور

تعداد دانشجوی ایرانی

مالزی

8883

آمریکا

7341

کانادا

5638

هند

4500

آلمان

3504

ترکیه

3364

انگلستان

3228

امارات

3204

براساس اظهارنظرهای جسته گریخته مسوولان وزارت علوم، تعداد کل دانشجویان ایرانی که برای رفتن به دانشگاه های خارجی از وزارت علوم معرفی نامه گرفته اند، حدود 46 هزار نفر است که در دانشگاه های کشورهای 5 قاره جهان مشغول به تحصیل اند.

 

(چون بسیاری از دانشجویان از طریق رسمی و قانونی برای رفتن به دانشگاه های خارج از کشور اقدام نمی کنند و بعضی هم قبل از مقطع کارشناسی به خارج کشور می روند، آمارها در این زمینه اختلاف دارند).

 

از این تعداد 29 هزار و 222 نفر در گروه علوم فنی و مهندسی، 12 هزار و 333 نفر در گروه هنر و 1304 نفر در گروه کشاورزی در کشورهای خارجی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 36 هزار و 267 نفر آنها مرد و 19 هزار و 419 نفر زن هستند.

 

(تعداد دانشجویان ایرانی پزشکی و رشته های مرتبط در دانشگاه های خارج از کشور به علت سختی پذیرش، به میزان قابل ملاحظه ای کمتر است).

رشته

تعداد دانشجو

فنی- مهندسی

29222

انسانی

12333

علوم پایه و تجربی

8534

هنر

3739

کشاورزی

1304

چه کنیم که فریب موسسات اعزام دانشجو را نخوریم؟
آینده فرزندان خود را به ما مسپارید
شاید بعد از خواندن این گزارش برایتان این سوال پیش آمده باشد که اساسا این موسسات چی هستند، جه کار می کنند و چگونه می توان فهمید کلاهبردار نیستند. اگر می خواهید جواب سوالتان را بگیرید، این مطلب را از دست ندهید.

 

کاری را که غالب موسسات اعزام دانشجو انجام می دهند، هر دانشجویی خودش به تنهایی می تواند انجام دهد.

 

به چه صورت، موسسات اعزام دانشجو درواقع مدارک شما را می گیرند و درخواست تحصیل در دانشگاه درواقع مدارک شما را می گیرند و درخواست تحصیل در دانشگاه موردنظر را که در بعضی موارد خیلی ساده خودتان می توانید انجام دهید،

 

به دانشگاه مورد نظر می فرستند (همان Apply کردن خودمان). به جز این چند تا کار دیگر هم هست؛ از جمله اخذ ویزا، گرفتن خوابگاه، گرفتن بلیت! و دیگر؟ و دیگر هیچی تقریبا.

 

تنها مزیتی که موسسات اعزام دانشجو نسبت به خاطر همین چم و خم گرفتن ویزای دانشجویی و درخواست کردن از دانشگاه ها دستشان آمده. اگر موسسه ای خوب این کار را انجام دهد، مشکی نیست اما مشکل کجا به وجود می آید؟

 

گیر اصلی غالب موسسات برای اینکه بتوانند برای همه مشتری هایشان با هر سطح علمی دانشگاه خارجی را جور کنند، معمولا با یکسری دانشگاه خاص در چند کشور معدود که خیلی هایشان سطح علمی بالایی ندارند، کار می کنند؛

 

یعنی شما کمتر می توانید موسسه ای را پیدا کنید که شما را مثلا به دانشگاه بیل یا سوربن بفرستد.

 

حالا فرقی نمی کند در شریف درس خوانده باشید یا دانشگاه علمی کاربردی کژوک. این در شرایطی است که خیلی از بچه های ایرانی با درخواستی که خودشان مستقیما به دانشگاه های موردنظر فرستاده بودند،

 

در دانشگاه های سطح بالای جهان از جمله هاروارد و استنفورد پذیرش بگیرند. یک مشکل دیگر هم که خیلی از دانشجویانی را که به این موسسات مراجعه می کنند تهدید می کند، این است که گیر کلاهبرداران بیفتند که تعدادشان هم کم نیست و پرونده های زیادی از مال باختگان در این زمینه در دادسرا باز است.

 

اگر می خواهید گیر این دوستان نیفتید، لطفا قبل از اینکه به موسسه ای مراجع کنید حتما معتبر بودن آن را از وزارت علوم جویا شوید. زیرا موسسه ای که مجوز وزارت علوم نداشته باشید،

 

می تواند هزار و یک بالا سر شما بیاورد. محض اطلاع بگوییم تا چند وقت پیش کلا 110 مرکز با مجوز در ایران وجود داشت اما چند برابر این آمار فعالیت غیرقانونی این موسسات گزارش شد.

 

در ضمن! به هیچ وجه فریب تبلیغات پرزرق و برق شبکه های ماهواره ای را نخورید. با یک جست وجوی ساده در اینترنت می توانید متوجه شوید

 

بعضی از این موسسات که از صبح تا شب در شبکه های مختلف ماهواره ای برای خودشان تبلیغات رنگ و وارنگ پخش می کنند، آخرش چه کلاهبردارانی از آب در آمدند. گفتیم که پس فردا نروید، بعد بگویید نگفتید!

 

 

 

جدیدترین سایت , مطالب تفریحی

ساختمان سازها , صنعت ساختمان , سایت ساختمان

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


Google
تقریباً ۵۴۳٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۵۷ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید - پارس ناز
www.parsnaz.ir/to-know-the-reasons-students-are-leaving-the-country.ht...
دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید,همین دانشجوها باعث شده اند هر روز موسساتی مثل قارچ از زمین سر در آورند و به هوای فرستادن دانشجویان ایرانی.
دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید | پارس‌ناز
vista.ir/page/231364
دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید,همین دانشجوها باعث شده اند هر روز موسساتی مثل قارچ از زمین سر در آورند و به هوای فرستادن دانشجویان ایرانی به خارج از کشور برای ...
دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید بایگانی | تفریحی و ...
abadiyeh.ir/tag/دلایل-خروج-دانشجویان-از-ایران-را-بدانی/
نوشته های دارای برچسب دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید ... زیبای برزیلی اش کارگردان نامی و بازیگر برجسته سینمای کمدی ایران رضا عطاران که همواره کارهای.
دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید - جستجوگر
blog.coc98.com/tag/دلایل-خروج-دانشجویان-از-ایران-را-بدانی/
نخستین گوشی ضدضربه و ضدآب جهان که مادون قرمز دارد. بتازگی گوشی هوشمندی به بازار عرضه شده است که با ان میتوان در تاریکی مطلق نیز تصویربرداری نمود .
پورتال فاگود - Page 19 of 247 - عکس، خبر، مطالب خواندنی ...
fagood.ir/attractive-girls/page/19/
دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید. دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید,همین ...
ممنوعیت خروج از کشور [بایگانی] - ApplyAbroad Forum
www.applyabroad.org › ... › خروج از کشور
۱۵ خرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - 100+پست - ‏100+ نویسندگان
مورد شخصي من دومي هست كه به دليل مسائل پس از انتخابات گرفتارش شدم. ... 2- براي بررسي وضعيت ممنوع خروج بودن يا خير بايد به اداره‌ي گذرنامه مراجعه كرد. ..... میشه خارج بشم بعد برم سفارت ایران بگم پاسپورت میخوام و انها باید ..... برای اجازه خروج نامه اشتغال به تحصیل کافیه یا باید ویزا هم حتما دانشجویی باشه؟
مقصد بیشترین نخبگان ایرانی مهاجر کجاست؟ - فرارو
fararu.com/fa/news/.../مقصد-بیشترین-نخبگان-ایرانی-مهاجر-کجاست
۲۰ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - وی همچنین درباره مقاطع تحصیلی دانشجویان نخبه برای ادامه تحصیل گفت: همه ... قائم مقام بنیاد ملی نخبگان معتقد است خروج نخبگان از کشور هیچ گاه به مرز بحران نمی‌رسد. ... دلایل گله‌مندی از وضعیت جذب اعضای هیات علمی نخبه .... وهم درتولید مثل آنها درآینده می برند وخوب است بدانید که هند نیزنخبه های ایران راجذب می کند ...
ایسنا - دلایل ایجاد رکود اقتصادی/بازار مسکن به این زودی‌ها ...
isna.ir/fa/news/.../دلایل-ایجاد-رکود-اقتصادی-بازار-مسکن-به-این
۶ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در نشستی تخصصی که با عنوان راهبرد‌های سه اقتصاددان به منظور "خروج از ... لغو تحریم دانشگاه‌های نروژ برای دانشجویان ایرانی ... ایران از جمله قیمت نفت، رفع تحریم‌ها، کاهش نرخ تورم و همچنین دلایل .... در 20 سال گذشته خصوصی‌سازی در ایران یک ژست بود اما وضعیت فعلی را باید فرصتی برای بخش خصوصی بدانیم.
چرا به ایران برگشتم؟ | کاتالاکسی
https://alhosseini.org/2014/05/02/چرا-به-ایران-برگشتم؟/
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ه‍.ش. - از طرف دیگه دانشجوی دکتری در ایران کار هم می کند خارج دانشگاه که انجا ممنوع ...... من به دلیل شرایطی که داشتم اصلا قادر به خروج از ایران نبودم که بخواد ...... خوب است بدانید در ایران با همه این مشکلات جوانب مثبت بسیار زیادی هم وجود دارد
قبل از خروج از ایران این نکاتی را باید بدانید - فارسی فان
far30-fun.ir/search/?q=قبل+از+خروج+از+ایران+این...را...بدانید
قبل از خروج از ايران این نکاتی را باید بدانید ... به گزارش خبرگزاری دانشجویان ايران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز ..... وی كه نخواست نامش فاش شود، گفت: آمریكایی‌ها حدود ۱۵ میلیارد دلار بانك‌های اروپایی را به دلیل مراوده با ايران در زمان ...
آخرین آمار از پذیرش یا رد درخواست های پناهندگی به نروژ - زیر ...
skyofnorway.blogsky.com/1390/07/23/post-18/
سیاست سخت گیرانه پناهندگی دولت نروژ تنها شامل ایرانی ها نمی شود بلکه این یک سیاست ... قابل توجه است که بدانید در طول سال گذشته میلادی(2010)، روند درخواست ... و هویت تان همراهتان باشد،دلایل شما برای درخواست پناهندگی و نحوه ورود شما به نروژ مورد ... زمان میبرد و اگر با پناهندگی بنده موافقت شود تا چند سال حق خروج از نروژ را ندارم؟
آنچه در مورد حضانت فرزند باید بدانیم - عدالت نو - حمید رضا ...
www.edalateno.com/.../75-آنچه-در-مورد-حضانت-فرزند-باید-بدانیم.html
برای مثال حق خروج از کشور فرزند صرفا با پدر است ایا اگر حضانت رسما توسط پدر به .... اما اگر دلیل قانونی داشته باشین میتوانید حضانت را از پدرشان سلب نمایید در غیر ..... 3- آیا من هم که پسری 26 ساله و دانشجوی ترم آخر فوق لیسانس هستم میتوانم ... از ایران زندگی میکند و پسرم پیشه جد پدری اش زندگی میکند ایا میتوانم حضانت رو ...
روزهای پایانی هجرت در ایران نزدیک است! - شبکه اطلاع رسانی ...
www.afghanpaper.com/nbody.php?id=95180
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان نیز با تشکر از مردم ایران برای ... ما باید بدانیم استعداد آن‌ها چقدر است و آن‌ها چه کسانی هستند. .... چراباید دانشجویان پس ازفارغ التحصیلی اخراج شوند. ..... تمام دنیا رایجه و دلایل مختلفی دارد (آیا مهاجران ایرانی در دیگر کشورها بخاطر ..... خروج افغان ها از ایران = کاهش کینه افغان ها
سال تحصیلی مبنای درج مهر خروج دانشجویی - - تحصیل در مالزی
pnpars.com › اخبار
۶ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در راستای ارائه تسهیلات بهینه به دانشجویان عزیز ایرانی مقیم مالزی و سنگاپور ... چنانچه دانشجویان به هر دلیل بیش از حد مجاز در كشور اقامت نمایند با ...
چرا دانشجویان از ایران مهاجرت می کنند؟/ این نمودارها را ببینید - ...
www.khabaronline.ir/detail/521072
۳ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - نمودار علت خروج دانشجویان از کشور .... تحلیل سه دلیل دارای اولویت برای ماندن در ایران به ما میگوید که آنها که می مانند 21درصد دلبستگی های جدی در ...
عکس همسر ثمر
yekaks.ir/news/عکس-همسر-ثمر
دلنوشته همسر ایرانی آزاده در کیمیا برای وی/ مردم ایران مهربانند +عکس. ... تصاویر جنجالی و دیدنی مردی با 39 همسر 94 فرزند دلایل خروج دانشجویان از ایران را بدانید با .
مصطفی چمران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/مصطفی_چمران
در زمان تحصیل در خارج از ایران، او به همراه ابراهیم یزدی، علی شریعتی و صادق ... همسر آمریکایی وی پس از مهاجرت به لبنان و مدتی زندگی کردن در آنجا، به دلیل ... دانشجویان آمریکا را پایه‌ریزی کرد و از مؤسسین انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در کالیفرنیا بود. ... مأمورین که از خروج متحصنین ناامید می‌شوند گارد مخصوص را آورده و دست و پای آن‌ها ...
سفارت جمهوری اسلامی ایران - لاهه
iranianembassy.nl/embassy.php?content=621
معرفی دانشجویی · تشکیل پرونده دانشجویی · تایید مدارک دانشجویی · اجازه خروج دانشجویی .... بازرس ملی هلند: دولت هلند بايد از دانشجویان ایرانی عذرخواهي كند .... همچنین بد نیست بدانید‌ که تا به حال هیچ هلندی جایزه نوبل را در شیمی، فیزیک، پزشکی، .... به دلیل حضور پایانه دو رود مهم اروپایی، راین و مس در استان های هلند جنوبی و شمالی، این ...
تصورات نادرست بازاریابی شبکه‌ای
www.ibazaryabi.com/بازاریابی-شبکه‌ای/
همه میدونن بهترین شرکتهای ایران اول بیز بعد بادران بعد پنبه ریز از لحاظ مردمی و ...... همچنین وزارت صنعت و وزارت اطلاعات جایگاهها و ورود و خروج کالاهای شرکت ها رو رصد می کنن ..... آن شرکت شده اند، ولی این دلیل نمی‌شود که ما بازار را «اشباع شده» بدانیم. ...... دبیرستانی‌ها، دانشجویان و کسانی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند طعمه‌های این ...
نحوه خروج از کشور مشولین سرباز برای ادامه تحصیل..... - ...
www.ganjico.com/.../نحوه-خروج-از-کشور-مشولین-سرباز-برای-ادامه-تح...
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ... هموطنان به هنگام ورود به کشور درباره تابعیت دیگرشان سؤال کنیم یا بخواهیم بدانیم که ... وی افزود: ملاک برای ما گذرنامه ایرانی‌ است و به هیچ وجه، هیچ یک از ماموران ما از ... گاهی در دوران سربازی مشمولان قصد سفر خارجی دارند اما به دلیل نداشتن کارت ..... 16- آیا خروج از کشور دانشجویان در سنوات ارفاقی امکان پذیر می باشد؟
آموزش لکه بینی در بارداری [آرشیو] - سایت علمی دانشجویان ایران
www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-110373.html
۲ بهمن ۱۳۸۹ ه‍.ش. - 2پست - ‏1 نویسنده
پيش از همه مهم است که تفاوت اين دو اصطلاح لکه بيني و خون ريزي را بدانيم. ... این خونریزی به دلیل جایگزینی جنین اولیه در رحم است که به صورت لكه ...
همه سخنرانی‌های روز دانشجو - سایت خبری تحلیلی تابناك|اخبار ...
www.tabnak.ir › صفحه نخست › سياسي
۱۷ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - عارف که به دلیل حضور روحانی یک روز قبل و در روز 15 آذر دئر دانشگاه شریف ... دانشگاه تهران اما در روز دانشجو شاهد چند سخنرانی، یک لغو سخنرانی و البته .... باید اجازه برگزاری انتخابات آزاد را بدهیم و این را بدانیم که تا زمانی که انتخابات ..... دانشجو گزارش داد در شرایطی که مسئولین به دلیل شرایط حساس دانشگاه از خروج ...
انچه باید بدانید! نحوه گرفتن پاسپورت دانشجو ، سرباز و... ...
www.turkeyhotel.ir/نحوه-گرفتن-پاسپورت/
رتبه: ۴ - ‏بازبینی توسط mina
۲ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - اتباع ایرانی، برای گرفتن پاسپورت باید از یکی از دفترهای ... توجه: مشمولینی که به جای مدرک نظام وظیفه، موافقت کتبی معاونت وظیفه عمومی را جهت دریافت گذرنامه ارائه نمایند، مهر خروج از کشور ... ۷ دلیل مهم برای انتخاب تور آنتالیا.
اجازه خروج ویژه دانشجویان - سفارت جمهوری اسلامی ایران در ...
www.iranembassy.org.au/farsi_IR/council/studentissues2.aspx
مهر اجازه خروج بطور رايگان در گذرنامه دانشجويان واجد شرايط درج مي گردد. ملاحظه: در راستای ارائه تسهیلات بهینه به دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور که ... چنانچه دانشجویان به هر دلیل بیش از حد در کشور اقامت نمایند، باید با مراجعه به وزارتین علوم، ...
راهنماى درخواست مجوز خروج دانشجوى مشمول نظام وظيفه از کشور ...
www.aftabir.com › ... › معاونت امور دانشجویی
راهنماى درخواست مجوز خروج دانشجوى مشمول نظام وظيفه از کشور يا انصراف وى از تحصيل ،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیها. ... ارائهٔ نامه از دانشگاه محل تحصيل متضمن: مشخصات فردى و دانشجويي، علت خروج از کشور، .... درباره ما بیشتر بدانید · درخواست عضویت ویژه · English نسخه انگلیسی · RSS آخرين اخبار و مقالات ...
استفتائات - قصد اقامت - khamenei.ir
farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=204
ج) اگر قصد اقامت ده روزه كنيد و از ابتدا قصد خروج از محل اقامت را نداشته باشيد، با ... همان‌طور كه مستحضرید چند سالی است كه شركت‌های ایرانی در زمینه فعالیت‌های نفت و گاز ... ج) هر وقت در يك‌جا توقّف ‌كنيد و بدانيد ده روز می‌مانيد، می‌توانيد قصد ده روز كنيد و ... آیا می‌توانم از شهری که در آن دانشجو هستم، بعداز اذان ظهر به وطنم كه شصت كیلومتر ...
دليل علاقه جوانان ايرانی به تحصيل در خارج از کشور ... - .:Iran ...
www.iransalamat.com/?file=art&operation=show&id=6730...
۶ آبان ۱۳۸۶ ه‍.ش. - در مورد افزايش ميل دانشجويان برای تحصيل در خارج دلايل زيادی آورده می شود. ... احسان در مورد علاقه دانشجويان ايرانی به خروج از کشور می گويد "مهاجرت ...
الف - عوارض خروج از کشور در همه کشورها بیش از ایران است
alef.ir/vdcc41q1p2bqsp8.ala2.html?313585
۸ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پس از انتشار نامه‌ی مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ... دریافت عوارض خروج فقط مختص ایران نیست و کشورهای متعددی در دنیا از ... از این طریق بخشی از مسافران خارجی ایرانی که به دلیل مشکلات موجود در مکان‌های ...... باید بدانید که برای توسعه گردشگری داخلی هر کشوری باید کیفیت خدمات ...
روادید | سفارت مجازی ایالات متحده تهران. ایران
persian.iran.usembassy.gov/visas.html
پاسخ به پرسشهای متداول در مورد ویزای دانشجویی از کارکنان کنسولگری و معاون کنسول ... باشید، و اگر اقامتتان خارج از آمریکا طولانی بوده، ناشی از عوامل و دلایلی خارج از ... برای کسب اطلاعات در مورد آنچه باید در زمان ورود به آمریکا و خروج از آمریکا بدانید ...
سفارت جمهوری اسلامی ایران - لاهه - وزارت امور خارجه
www.thehague.mfa.gov.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=158&pageid...
همچنین بد نیست بدانید‌ که تا به حال هیچ هلندی جایزه نوبل را در شیمی، فیزیک، ... این قیام که ناشی‌ از خشم گسترده به دلیل محدودیت در آزادی های مذهبی‌ و آرمان گرایی مطلقه ...
پیمان عارف در واکنش به اظهارات اخیر وزیر علوم: آقای دانشجو از ...
https://persian.iranhumanrights.org/1391/09/daneshjoo/
پیمان عارف، اولین دانشجویی ایرانی که در اسفند ماه ۱۳۸۴ از تحصیل محروم شد، در ... دانشجویان ایرانی به دلیل انتقاد کردن کذب محض است و وجود دانشجویان ستاره دار و ... برخی دیگر که توان خروج از کشور را نداشته اند در ایران بدون شانس تحصیل مانده اند .... خانواده ستار بهشتی: اگر بدانیم تامین جانی داریم شکایت می کنیم؛ مطمئن هستیم زیر.
دلایل عدم تحویل سامانه موشکی «اس 300» توسط روسیه به ایران
aa.com.tr/fa/جهان/دلایل-عدم-تحویل-سامانه-موشکی-اس...ایران/524183
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در مورد دلایل عدم تحویل این سامانه موشکی به ایران، علاوه بر استناد به قطعنامه شورای امنیت و تحریم تسلیحاتی این کشور، سخن بسیار گفته شده است. ... یک‌باره در تحویل اس 300 را به ایران نیز معلول همین اثرگذاری‌ها بدانیم". ... خروج 868 خانواده عراقی از شهر فلوجه ... ترکیه 150 دانشجوی فلسطینی را بورسیه می کند.
در امريکا: راهنمای تحصیل در امریکا
www.daramerica.com/2008/02/blog-post_9815.html
۱۴ بهمن ۱۳۸۶ ه‍.ش. - حتی تعدادی از این افراد به ایران بر می گردند و به دلایل متفاوت از برگشتن به ایران هم پشیمان می شوند. ... بسیاری از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در آمریکا به دانشجویان ..... خروج از آمریکا و ورود مجدد به آن مستلزم تقاضای دوباره برای دریافت ..... وقتی می توانید مقاله بنویسید که زبان انگلیسی بدانید و در سطح ...
هفته نامه تجارت فردا | به ایران بازمی‌گردم
tejarat.donya-e-eqtesad.com/fa/packagestories/details?service...
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ه‍.ش. - امیررضا حسن‌زاده هم‌اکنون دانشجوی سال پنجم اقتصاد در مقطع دکترا در ... جالب است بدانید که حتی در ال‌اس‌ای بخش قابل توجهی از بار این درس‌ها بر ... دلایل اصلی اینکه دانشکده‌های ممتاز دنیا خوب کار می‌کنند، انگیزه‌هایشان است. ... یکی از نقدهایی که به دانشکده می‌شود این است که راه را برای خروج دانشجویان ایرانی فراهم می‌کند.
فرار مغزها - ایران
www.did.ir/search/result.aspx?field1=subject&term1=فرار...ایران
بررسی رابطه مهاجرت مغزها با متغیرهای اقتصاد کلان ایران ، اسفند ۱۳۸۹ ... کمی حقوق اساتید و بیکاری تحصیلکردگان از جمله دلایل فرار مغزها ذکر شده است. ... شریف پرداخته و نتیجه می گیرد که بیشترین عوامل مهاجرت دانشجویان به خارج مربوط به ... اهمیت نیروی انسانی هنگامی آشکار می‌گردد که بدانیم بر اساس مطالعات بانک جهانی رشد و ...
ازدواج و طلاق (سردفتر ) - هرآنچه که در مورد طلاق می خواهید بدانید
www.azdta.blogfa.com/post/466
به موجب ماده 1120 قانون مدنی ایران عقد دایم به فسخ یا به طلاق و عقد منقطع به پایان مدت .... اما مرد می تواند به دلایل زیر نیز حكم عدم امكان سازش را از دادگاه تحصیل نماید :.
آيا صحت دارد دجال از يهوديه اصفهان خروج خواهد كرد؟ | پرسمان ...
www.mahdaviat.porsemani.ir/node/2803
هدف از برگزاری پرسمان سینمای موعودگرا این است که بدانیم سینمای جهان، چه سینمای .... نكته بعدي: محل خروج دجال است كه در روايات مكآنهاي مختلفي برايش نقل شده است از جمله ... حضرت مشرف مي‌شوند و از آن حضرت مطالبه دلايل امامت و موارث انبياء را مي‌نمايد.
عصر ايران
www.asriran.com/
نگاهی به واردات اسلحه ایران در 65 سال گذشته / آمریکا بزرگ ترین تامین کننده سلاح ... سلسله بحث های عصر ایران درباره آموزش و پرورش ایران - 2 ... 12 نکته‌ درباره کرم‌های ضد آفتاب که باید بدانید ...... رییس سازمان حج: پیکر 3 شهید منا به دلیل قطع روابط اجازه ورود به کشور را ندارد ... خروج تومور 8 کیلویی از پای جوان مازندرانی (+عکس).
اگر می خواهید علت “خروپف” را بدانید این گزارش را حتماً ...
www.pavehpress.ir/اگر-می-خواهید-علت-خروپف-را-بدانید-این-گ/
۱۹ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - اگر می خواهید علت “خروپف” را بدانید این گزارش را حتماً بخوانید ... خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: علت خروپف را ... و به هنگام ورود و خروج هوا در حین تنفس به ارتعاش درآمده و ایجاد خروپف می کنند.
حرف‌های ناگفته تاریخ درباره یهودیت در ایران
https://nahad.qiau.ac.ir/index.aspx?key=docs&id=1402
... و نقش آن‌ها در دوران سلطنت پهلوی و جایگاه آنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بدانیم. ... با توجه به ایام‌الله پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ابتدا بگویید خروج همزمان هشت هزار ... یهودیان به دلیل موقعیت خاص و ویژه‌ای که در دوران پهلوی داشتند و حمایت و ... انجمن کلیمیان تهران، سازمان بانوان یهود ایران، سازمان دانشجویان یهود ایران، کانون ...
تحصيل در خارج از کشور - BBC.com
www.bbc.com/persian/interactivity/.../060415_jk-studying-abroad.shtml
۲۶ فروردین ۱۳۸۵ ه‍.ش. - در مورد افزايش ميل دانشجويان برای تحصيل در خارج دلايل زيادی آورده می شود. ... احسان در مورد علاقه دانشجويان ايرانی به خروج از کشور می گويد "مهاجرت برای ..... در نهايت بايد بفکر خدمت و شکوفايی آينده کشورمان باشيم و بدانيم که مردم هر ...
سفارت جمهوری اسلامی ایران -پاریس - وزارت امور خارجه
https://paris.mfa.ir/?siteid=110&fkeyid=&siteid=110&pageid...
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - مایلیم بدانیم که فضای کنونی در ایران چگونه است؟ .... غول مجازی از ایران بسازند و پرونده هستهای را هم به همین دلیل درست کردند تا دیگران را بترسانند ...
رابطه جنسي و عشق : پزشکان ایران
www.pezeshkan.org/?cat=46
۲۹ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - برخی افراد در رابطه ی جنسی خود دچار اضطراب می شوند که به دلیل تصویر ذهنی .... نکته جالبی که باید بدانید این است که یک مطالعه نشان داده است که شناگران ..... که خارج از کنترل آن هاست، نگرانی از خروج بی اختیار ادرار و یا مدفوع . .... افراد شرکت کننده در این تحقیق از دانشجویان دانشگاه آستین در تگزاس امریکا بودند.
آخرین نیوز
www.akharinnews.com/
خروج 10 برند نوشابه از چرخه تولید · دزدها کدام خودرو را بیشتر دوست دارند؟ عکس: گرفتن سلفی در بحبوحه ... سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ایران از زمان آغاز حمله داعش در کنار عراق بوده است .... رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جوانان و دانشجویان را آینده‌سازان واقعی ایران دانست و با ابراز خرسندی از . ... 6 فایده خوردن 3 عدد خرما در روز را بدانید.
.: Porseman.org :. - نظرات مقاله «پيامدهاي خود ارضايي و مبارزه ...
porseman.org › روانشناسی و مشاوره
گمنام : من يك دانشجو هستم تا حالا خيلي سعي كردم ين كار رو ترك كنم اما با ين وضعي كه جامعه ما داره محاله ... در صورتيكه مي فرمائيد مضرات خروج مني توسط عمل خود ارضائي باعث اينهمه خسارت و ..... فقط بدانيد كه نحوه برخورد با ين پديده را نبيد ارزشي كنيد. ... حال تصور من اين است كه دليل اين شايد بلوغ زودرس – خيلي زودرس – مادرم و سهل ...
خروج کارگران افغان؛ چالش بازار کار ایران - جام جم آنلاین
jamejamonline.ir/online/.../خروج-کارگران-افغان؛-چالش-بازار-کار-ایران
۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - کشور ژرمن‌ها به دلیل پیر شدن تدریجی جمعیتش، یکسری از مشاغل را در حال خالی شدن می‌بیند؛ لذا تلاش می‌کند ... بدون این‌که بدانیم مهاجران قرار است در ایران بمانند یا خیر از سر انساندوستی‌و بدون .... دانشجوی 86 ساله ارشد گرفت +عکس ...
همشهری استان ها | دلایل خروج نخبگان از مازندران
ostani.hamshahrilinks.org/Ostan/Iran/.../دلایل-خروج-نخبگان-از-مازندران?...
۲۶ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - فرار مغزها یا مهاجرت نخبگان در تاریخ ایران به‌طور ویژه در سال‌های دهه 30 و 40 بیشتر شد ... این موضوع هنگامی بیشتر دل‌های مازندرانی‌ها را به درد می‌آورد که بدانیم مازندران ... برای مثال در مازندران پدیده خروج دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا ...
خبرنامه دانشجویان ایران | تجمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران ...
iusnews.ir/.../تجمع-دانشجویان-دانشگاه-شهید-چمران-اهواز-به-دلیل-حضور-ی...
۱۶ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تجمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز به دلیل حضور یک فتنه‌گر ... دانشجو گزارش داد در شرایطی که مسئولین به دلیل شرایط حساس دانشگاه از خروج ... جالب است بدانید که خانجانی که سابقه‌ی سخنگویی وزارت کشور دولت اصلاحات را در ...
خبرهای تابناک | خبر فارسی
khabarfarsi.com/تابناک
بیشتر بدانید . ... امتحانات در شهر تهران، گفت: به دلیل خطای انسانی، تخلفی صورت گرفته است که باید با ... سفیر عربستان در عراق مدعی شد ایران با فرستادن مستشاران نظامی اش به عراق، به دنبال فرقه گرایی برای رسیدن به اهداف خاص خود است. .... دو جوان نژادپرست کانادایی با حمله به دانشجوی ایرانی او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و در ...
پیام آفتاب - مصاحبه با مسئول دانشجویان خارجی دانشگاه ...
www.payam-aftab.com/.../مصاحبه-مسئول-دانشجویان-خارجی-دانشگاه-فرد...
از دکتر «احمدشاه فرهت» بیشتر بدانیم · هرات برای ... تحصیل دانشجویان افغانی و مهاجرین افغانی ساکن در ایران از جمله حرف‌هایی است که در این اواخر بحث‌های بسیاری در خصوص آن صورت گرفته است. .... این مسئله قطعاً دلایلی دارد، این مسئله بی علت نیست. .... در مورد ضوابط اقامتی سایر اتباع خصوصاً در مورد مجوز «خروج و مراجعت از کشور» ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 224
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 350
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 826
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 10,273
  • بازدید ماه : 10,273
  • بازدید سال : 387,884
  • بازدید کلی : 4,167,662