loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 105 دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
 

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

 

ماهنامه پیام ابراهیم – مرضیه مرتاضی لنگرودی: کارتن خوابی پدیده ای شهری است. بی خانمان یا کارتن خواب به کسی می گویند که موقتا یا بطور دایم زندگی و حتی خوابیدن در محیط پرتنش و خشن خیابان و در جمع همنوایانی چون خود را آرامش بخش تر از خانه و یا خانواده ای که به آن تعلق داشته است می داند. یعنی حاضر است در خیابان و زیر سقف مقوایی که برای خود فراهم کرده بسر برد اما به خانه برنگردد.

مفهوم بی خانمانی به زندگی در انزوا و در حاشیه جامعه هم تعریف شده است. کسانی که معمولا برچسب خورده و از نظر اجتماعی و اقتصادی کنترل کمی بر زندگی خویش دارند. برخلاف آنچه اغلب می پندارند همیشه فقر مالی باعث کارتن خوابی یا بی خانمانی نمی گردد بلکه احساس ناامنی و طردشدگی از طرف خانواده می تواند دلیل بی خانمانی و کارتن خوابی و در صورت تداوم منجر به فقر و بزهکاری و دیگر آسیب های اجتماعی گردد.

بی خانمانی و کارتن خوابی به صورت نسبی و موقت و یا دایم و مطلق دیده می شود. کارتن خوابان یا بی خانمان های مطلق کسانی هستند که مطلقا هیچ محلی برای اقامت و هیچ سقفی جز آسمان و هیچ امیدی جز بسربردن زیر سقف مقوایی کارتن ندارند. این ها در شبانه روز در خیابان و در امکانی چون ایستگاه های اتوبوس و مترو یا ساختمان های مخروبه و زیر پل ها به سر می برند.

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران

در بررسی علل و عوامل کارتن خوابی به دو مولفه عمده اشاره می شود. عوامل فردی و عوامل اجتماعی. عوامل فردی را عواملی مانند اعتیاد به مواد مخدر و الکل و فقر و ترس و ناامنی و نداشتن شبکه حمایتی خانوادگی برشمرده اند و عوامل اجتماعی را در وضعیت نامناسب اقتصادی و بیکاری و بهم ریختگی هنجارها و ارزش های اخلاقی و نبود و یاناکارآمدی نظام بیمه و تامین رفاه اجتماعی دیده اند. در کشور ما غلبه با نگاه یکجانبه گرایی است که به عوامل فردی کارتن خوابی بیش از عوامل ساختاری توجه و تاکید دارد. درست تر آنست که نگاه به پدیده کارتن خوابی نگاهی همه جانبه و جامع باشد.

اغلب پدیده کارتن خوابی را به مساله فردی محدود کرده و پدیده کارتن خوابی را به بیماری کارتن خوابی تقلیل می دهند. در چنین رویکردی به جای پرداختن به ریشه های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی کارتن خوابان و یا اسکان آن ها در پناهگاه ها و گرمخانه ها تمرکز می شود.

تقلیل پدیده اجتماعی کارتن خوابی به بیماری فردی کارتن خوابی سبب غفلت از سایر وجوه به ویژه وجه فرهنگی این پدیده شوم می گردد. در بی خبری و یا نادیده انگاری وجوه فرهنگی کارتن خوابی و بی خانمانی جامعه ناباورانه شاهد گسترش کارتن خوابی و بی خانمانی به ویژه کارتن خوابی زنان می گردد. و گمان می برد با پدیده خلق الساعه ای مواجه شده است. در حالی که پدیده های اجتماعی هم پای علل اجتماعی تحت تاثیر الگوها و طرحواره های فرهنگی هستند و عین حال به علل زیستی و روانی هم توجه دارند اما نقش اصلی در شکل گیری پدیده را به آن ها نمی دهند. پدیده کارتن خوابی مانند پدیدار شدن تب در بیماری است. تب به خودی خود بیماری نیست بلکه بیانگر وجود ویروس و یا عفونت در بدن موجود زنده است.

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران

به نظر می رسد پدیده کارن خوابی به حدی گسترش پیدا کرده که دیگر نمی توان چشم بر آن بست. علاوه بر این طی چند سال اخیر شاهد کاهش سن کارتن خواب ها و افزایش زنان کارتن خواب بوده ایم (موسوی چلک، ۱۳۹۳)

پدیده بی خانمانی و کارتن خوابی زنان در ایران پدیده نوظهوری است. بنابر گزارش های موجود بیش از ۱۵ هزار نفر بی خانمان در شهر تهران حضور درند. ۱۵ تا ۲۰ درصد این افراد را زنان تشکیل می دهند (جهانگیری فر، ۱۳۹۳).

اخیرا معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از وجود ۵ هزار زن کارتن خواب در کشور خبر داده و گفته: «از میان ۱۵ هزار کارتن خوابی که در این کشور وجود دارند، ۵ هزار نفر زن هستند». به گفته معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت های اجتماعی، شهردار تهران آقای جهانگیری فر «میانگین سن زنان کارتن خواب شهر به ۱۷ و ۱۸ سال کاهش یافته است.»

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران

رضا جهانگیری فرد گفته است: «زمانی در هشت سال گذشته عمده آمار زنان بی خانمان و کارتن خواب شهر تهران به زنان سالمند تعلق داشت اما این روزها شاهد حضور زنان جوان هستیم.». برای افزایش تعداد زنان کارتن خواب و کاهش سن زنان کارتن خواب دلایل متعددی همچون اعتیاد و طلاق و خشونت های جسمی و جنسی علیه زنان را ذکر کرده اند. به گفته مسئولین در گذشته زنان و دختران فراری و کارتن خواب، برای رهایی از آسیب ها و خطرات اجتماعی مجبور بودند از لباس و آرایش های مردانه استفاده کنند.

امروزه این روند تغییر کرده است. تعداد زنان کارتن خواب و تنزل میانگین سنی آن ها، آن قدر افزایش پیدا کرده که دیگر نیازی نمی بینند تا زن بودنشان را از جامعه مخفی کنند. پرسش هایی که اینجا صورتبندی می شوند مثل اینکه چه شده که زنان با برقراری خویشاوندی میان خانه و خیابان، خیابان را به عنوان خانه خود بر می گزینند؟ چه اتفاقی در فضای اجتماعی و فرهنگی ما رخ داده که زنان پروایی از ترک خانه و کارتن خواب شدن ندارند؟ و یا چه شده که زنان نیازی نمی بینند تا کارتن خوابی خود را از جامعه مخفی کنند؟

همان طور که پیش تر گفته شد پاسخ های متعددی به این پرسش ها داده شده است. بی خانمانی و کارتن خوابی زنان علل چندگانه و پیچیده پزشکی و روانپزشکی و اجتماعی و اقتصادی سیاسی و فرهنگی دارد از جمله سابقه آزار دیدن و تجاوز محارم در دوران کودکی، مشکلات ناشی از سوء مصرف مواد والدین و نداشتن اختیار و قدرت انتخاب در ازدواج ها و بیکاری و فقر گسترده و تن فروش اجباری برای تامین احتیاجات و مواد والدین به ویژه پدر یا همسر؛ خشونت ها خانگی مثل ضرب و شتم و تحقیر و بعضا بیماری روانی و عدم دسترسی آسان به خدمات مددکاری اجتماعی و رفاهی دارد.

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران

مسلما خشونت های خانوادگی و تبعیض های اجتماعی علیه زنان در نقل و انتقال آن ها از خانه به خیابان بی تاثیر نیست. اما همه انواع این خشونت ها پیش از این هم وجود داشته، ولی چرا تا دودهه پیش زن ها ترجیح می دادند در آتش خشونت های خانگی در خانه بسوزند اما به خیابان رانده نشوند. اما امروزه ترجیح می دهند با خشونت ها و آسیب های اجتماعی در خیابان بسازند اما به خانه برنگردند؟

مسلما پاسخ به این پرسش نیاز به کار پژوهشی در ابعاد گوناگون فردی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دارد. در اینجا با توجه به وجه فرهنگی درچارچوب نظریه قدرت پدرسالار سعی در دادن پاسخی به پرسش فوق می کنیم.

در طول تاریخ قدرت پدرسالار در چارچوب گفتمان حمایت، جنسیت زنانه را در قالب ناموس تبدیل به سوژه می کند. گفتمان پدرسالار در حمایت از بدن رام شده زن به منزله ناموس مرد؛ مسئولت تامین رفاه و امنیت همه جانبه زن (ناموس) را بر عهده مرد می گذارد و مرد به بهانه تامین امنیت ناموس اراده خود درخصوص حضور عینی و ذهنی زن در چارچوب خانه را اعمال می کند.

خانه ایمن ترین مکان و به مثابه گاو صندوقی برای حفظ و نگهداری ناموس مرد به شمار می رود. تا پیش از این که با پدیده کارتن خوابی زنان مواجه شویم؛ الگوهای فرهنگی، نقش های جنسیتی زنانه برآمده از گفتمان پدرسالار بر سازنده نقش های خانگی برای زنان بوده اند. اما کارتن خوابی زنان به عنوان یک پدیده نوظهور بیانگر این واقعیت است با هسته ای شدن خانواده ها در شهر و نحیف شدن شبکه های حمایتی فامیلی و خویشی؛ گفتمان پرقدرت و حمایتگر پدرسالار، هژمونی و انسجامش را از دست داده است.

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران

بی پناهی زنان در برابر انواع خشونت های رایج در خانواده و کردارهای جنسیتی تبعیض آمیز علیه زنان در جامعه؛ درماندگی آموخته شده که توسط نظام آموزش و پرورش بر دختران و پسران جوان تحمیل می گردد و توانایی حل مسایل و امید به آینده روشن را از آنان سلب می کند؛ ناتوانی و استیصال پدر و مادر، زن و شوهر در حمایت از خانواده و از یکدیگر و بسیار دیگر از علل و عوامل سبب فروپاشیدن ارزش ها و ناکارآمدی هنجارهای معرف شناختی و کژکارکردی الگوهای فرهنگی نقش های جنسیتی زن و مرد شده اند. پذیرش کارتن خوابی زنان در واقع به مثابه پذیرش ناموس به عنوان چیزی فاقد ارزش پشت در خانه و در خیابان است.

پدیده کارتن خوابی زنان بیانگر وجود نوعی ناکارآمدی انباشته در نظام فرهنگی است که کم اهمیت انگاشته و نادیده گرفته شده اند. زمان کارتن خواب با برقراری رابطه خویشاوندی با خیابان و ساکنین نا «زن» خیابان ناخودآگاه در برابر قدرت تهی از معنای پدرسالار و کردارهای تبعیض آمیز جنسیتی او که فرادستی مردانه را بدون پذیرش مسئولیت های محوله می خواهد، گفتمان مقاومت منفی را شکل داده اند.

آن ها با فرار از خانه خود به واسطه رفتارهای خشونت آمیز و احساس ناایمنی گسترده در حقیقت ناکارآمدی گفتمان پدرسالار در تامین امنیت و رفاه خانواده و زن به عنوان ناموس و کانون خانواده را به چالش کشیده و به رخ جامعه خوابزده نمایانده اند. خیابان در اعمال خشونت بر کارتن خوابان تبعیض قایل نمی شود و زن و مرد کارتن خواب را به طور برابر در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار می دهد. زن و مرد کارتن خواب در فقدان حمایت های اجتماعی، و هنگام بروز بحران و استرس های ناشی از تهاجمات، و انزوای اجتماعی بدون توجه به عامل جنسیت از یکدیگر حمایت می کنند.

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران

برابری و حمایت حداقلی که خانواده به زن نداده را زن کارتن خواب از خیابان اخذ می کند.و به این ترتیب زنان کارتن خواب از موضع زنانه و با بدن زنانه گفتمانی زن محور شکل داده و به نحو دیگری توجه جامعه را به زنان جلب کرده اند. درواقع در متن و زمینه ای که جنس مونث به حاشیه رانده می شود و زنان اساس جز در رابطه با هنجارهای مردانه قادر به بازنمایی خود نیستند. زنان کارتن خواب هم چون زنان پلیس و زنان دستفروش و همه زنانی که با قدم گذاشتن در عرصه هایی که پیش از این کاملا مردانه تلقی می شدند؛ زنانگی به منزله حاشیه نشینی را به چالش کشیدند.

زنان کارتن خواب ناآگاهانه گفتمانی در برابر گفتمان مردانه حاکم شکل داده اند که در قابل سوژه شدن زن ها به مثابه ناموس مقاومت می کند. زنان کارتن خواب البته با بازتکرار اقتدار مردانه در خود به منظور بقا و حمایت در برابر مصایب خیابان و بی خانمانی تا محو زنانگی پیش رفته اند. آن ها تبدیل به بودن هایی فاقد تمایزیافتگی جنسی و جنسیتی شده اند. و این بی خود شدن و بی دیگری ماندن؛ بسیار دشوارتر از بی خانمان بودن و کارتن خواب شدن است.

Source link

 

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

 

ماهنامه پیام ابراهیم – مرضیه مرتاضی لنگرودی: کارتن خوابی پدیده ای شهری است. بی خانمان یا کارتن خواب به کسی می گویند که موقتا یا بطور دایم زندگی و حتی خوابیدن در محیط پرتنش و خشن خیابان و در جمع همنوایانی چون خود را آرامش بخش تر از خانه و یا خانواده ای که به آن تعلق داشته است می داند. یعنی حاضر است در خیابان و زیر سقف مقوایی که برای خود فراهم کرده بسر برد اما به خانه برنگردد.

مفهوم بی خانمانی به زندگی در انزوا و در حاشیه جامعه هم تعریف شده است. کسانی که معمولا برچسب خورده و از نظر اجتماعی و اقتصادی کنترل کمی بر زندگی خویش دارند. برخلاف آنچه اغلب می پندارند همیشه فقر مالی باعث کارتن خوابی یا بی خانمانی نمی گردد بلکه احساس ناامنی و طردشدگی از طرف خانواده می تواند دلیل بی خانمانی و کارتن خوابی و در صورت تداوم منجر به فقر و بزهکاری و دیگر آسیب های اجتماعی گردد.

بی خانمانی و کارتن خوابی به صورت نسبی و موقت و یا دایم و مطلق دیده می شود. کارتن خوابان یا بی خانمان های مطلق کسانی هستند که مطلقا هیچ محلی برای اقامت و هیچ سقفی جز آسمان و هیچ امیدی جز بسربردن زیر سقف مقوایی کارتن ندارند. این ها در شبانه روز در خیابان و در امکانی چون ایستگاه های اتوبوس و مترو یا ساختمان های مخروبه و زیر پل ها به سر می برند.

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران

در بررسی علل و عوامل کارتن خوابی به دو مولفه عمده اشاره می شود. عوامل فردی و عوامل اجتماعی. عوامل فردی را عواملی مانند اعتیاد به مواد مخدر و الکل و فقر و ترس و ناامنی و نداشتن شبکه حمایتی خانوادگی برشمرده اند و عوامل اجتماعی را در وضعیت نامناسب اقتصادی و بیکاری و بهم ریختگی هنجارها و ارزش های اخلاقی و نبود و یاناکارآمدی نظام بیمه و تامین رفاه اجتماعی دیده اند. در کشور ما غلبه با نگاه یکجانبه گرایی است که به عوامل فردی کارتن خوابی بیش از عوامل ساختاری توجه و تاکید دارد. درست تر آنست که نگاه به پدیده کارتن خوابی نگاهی همه جانبه و جامع باشد.

اغلب پدیده کارتن خوابی را به مساله فردی محدود کرده و پدیده کارتن خوابی را به بیماری کارتن خوابی تقلیل می دهند. در چنین رویکردی به جای پرداختن به ریشه های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی کارتن خوابان و یا اسکان آن ها در پناهگاه ها و گرمخانه ها تمرکز می شود.

تقلیل پدیده اجتماعی کارتن خوابی به بیماری فردی کارتن خوابی سبب غفلت از سایر وجوه به ویژه وجه فرهنگی این پدیده شوم می گردد. در بی خبری و یا نادیده انگاری وجوه فرهنگی کارتن خوابی و بی خانمانی جامعه ناباورانه شاهد گسترش کارتن خوابی و بی خانمانی به ویژه کارتن خوابی زنان می گردد. و گمان می برد با پدیده خلق الساعه ای مواجه شده است. در حالی که پدیده های اجتماعی هم پای علل اجتماعی تحت تاثیر الگوها و طرحواره های فرهنگی هستند و عین حال به علل زیستی و روانی هم توجه دارند اما نقش اصلی در شکل گیری پدیده را به آن ها نمی دهند. پدیده کارتن خوابی مانند پدیدار شدن تب در بیماری است. تب به خودی خود بیماری نیست بلکه بیانگر وجود ویروس و یا عفونت در بدن موجود زنده است.

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران

به نظر می رسد پدیده کارن خوابی به حدی گسترش پیدا کرده که دیگر نمی توان چشم بر آن بست. علاوه بر این طی چند سال اخیر شاهد کاهش سن کارتن خواب ها و افزایش زنان کارتن خواب بوده ایم (موسوی چلک، ۱۳۹۳)

پدیده بی خانمانی و کارتن خوابی زنان در ایران پدیده نوظهوری است. بنابر گزارش های موجود بیش از ۱۵ هزار نفر بی خانمان در شهر تهران حضور درند. ۱۵ تا ۲۰ درصد این افراد را زنان تشکیل می دهند (جهانگیری فر، ۱۳۹۳).

اخیرا معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از وجود ۵ هزار زن کارتن خواب در کشور خبر داده و گفته: «از میان ۱۵ هزار کارتن خوابی که در این کشور وجود دارند، ۵ هزار نفر زن هستند». به گفته معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت های اجتماعی، شهردار تهران آقای جهانگیری فر «میانگین سن زنان کارتن خواب شهر به ۱۷ و ۱۸ سال کاهش یافته است.»

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران

رضا جهانگیری فرد گفته است: «زمانی در هشت سال گذشته عمده آمار زنان بی خانمان و کارتن خواب شهر تهران به زنان سالمند تعلق داشت اما این روزها شاهد حضور زنان جوان هستیم.». برای افزایش تعداد زنان کارتن خواب و کاهش سن زنان کارتن خواب دلایل متعددی همچون اعتیاد و طلاق و خشونت های جسمی و جنسی علیه زنان را ذکر کرده اند. به گفته مسئولین در گذشته زنان و دختران فراری و کارتن خواب، برای رهایی از آسیب ها و خطرات اجتماعی مجبور بودند از لباس و آرایش های مردانه استفاده کنند.

امروزه این روند تغییر کرده است. تعداد زنان کارتن خواب و تنزل میانگین سنی آن ها، آن قدر افزایش پیدا کرده که دیگر نیازی نمی بینند تا زن بودنشان را از جامعه مخفی کنند. پرسش هایی که اینجا صورتبندی می شوند مثل اینکه چه شده که زنان با برقراری خویشاوندی میان خانه و خیابان، خیابان را به عنوان خانه خود بر می گزینند؟ چه اتفاقی در فضای اجتماعی و فرهنگی ما رخ داده که زنان پروایی از ترک خانه و کارتن خواب شدن ندارند؟ و یا چه شده که زنان نیازی نمی بینند تا کارتن خوابی خود را از جامعه مخفی کنند؟

همان طور که پیش تر گفته شد پاسخ های متعددی به این پرسش ها داده شده است. بی خانمانی و کارتن خوابی زنان علل چندگانه و پیچیده پزشکی و روانپزشکی و اجتماعی و اقتصادی سیاسی و فرهنگی دارد از جمله سابقه آزار دیدن و تجاوز محارم در دوران کودکی، مشکلات ناشی از سوء مصرف مواد والدین و نداشتن اختیار و قدرت انتخاب در ازدواج ها و بیکاری و فقر گسترده و تن فروش اجباری برای تامین احتیاجات و مواد والدین به ویژه پدر یا همسر؛ خشونت ها خانگی مثل ضرب و شتم و تحقیر و بعضا بیماری روانی و عدم دسترسی آسان به خدمات مددکاری اجتماعی و رفاهی دارد.

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران

مسلما خشونت های خانوادگی و تبعیض های اجتماعی علیه زنان در نقل و انتقال آن ها از خانه به خیابان بی تاثیر نیست. اما همه انواع این خشونت ها پیش از این هم وجود داشته، ولی چرا تا دودهه پیش زن ها ترجیح می دادند در آتش خشونت های خانگی در خانه بسوزند اما به خیابان رانده نشوند. اما امروزه ترجیح می دهند با خشونت ها و آسیب های اجتماعی در خیابان بسازند اما به خانه برنگردند؟

مسلما پاسخ به این پرسش نیاز به کار پژوهشی در ابعاد گوناگون فردی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دارد. در اینجا با توجه به وجه فرهنگی درچارچوب نظریه قدرت پدرسالار سعی در دادن پاسخی به پرسش فوق می کنیم.

در طول تاریخ قدرت پدرسالار در چارچوب گفتمان حمایت، جنسیت زنانه را در قالب ناموس تبدیل به سوژه می کند. گفتمان پدرسالار در حمایت از بدن رام شده زن به منزله ناموس مرد؛ مسئولت تامین رفاه و امنیت همه جانبه زن (ناموس) را بر عهده مرد می گذارد و مرد به بهانه تامین امنیت ناموس اراده خود درخصوص حضور عینی و ذهنی زن در چارچوب خانه را اعمال می کند.

خانه ایمن ترین مکان و به مثابه گاو صندوقی برای حفظ و نگهداری ناموس مرد به شمار می رود. تا پیش از این که با پدیده کارتن خوابی زنان مواجه شویم؛ الگوهای فرهنگی، نقش های جنسیتی زنانه برآمده از گفتمان پدرسالار بر سازنده نقش های خانگی برای زنان بوده اند. اما کارتن خوابی زنان به عنوان یک پدیده نوظهور بیانگر این واقعیت است با هسته ای شدن خانواده ها در شهر و نحیف شدن شبکه های حمایتی فامیلی و خویشی؛ گفتمان پرقدرت و حمایتگر پدرسالار، هژمونی و انسجامش را از دست داده است.

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران

بی پناهی زنان در برابر انواع خشونت های رایج در خانواده و کردارهای جنسیتی تبعیض آمیز علیه زنان در جامعه؛ درماندگی آموخته شده که توسط نظام آموزش و پرورش بر دختران و پسران جوان تحمیل می گردد و توانایی حل مسایل و امید به آینده روشن را از آنان سلب می کند؛ ناتوانی و استیصال پدر و مادر، زن و شوهر در حمایت از خانواده و از یکدیگر و بسیار دیگر از علل و عوامل سبب فروپاشیدن ارزش ها و ناکارآمدی هنجارهای معرف شناختی و کژکارکردی الگوهای فرهنگی نقش های جنسیتی زن و مرد شده اند. پذیرش کارتن خوابی زنان در واقع به مثابه پذیرش ناموس به عنوان چیزی فاقد ارزش پشت در خانه و در خیابان است.

پدیده کارتن خوابی زنان بیانگر وجود نوعی ناکارآمدی انباشته در نظام فرهنگی است که کم اهمیت انگاشته و نادیده گرفته شده اند. زمان کارتن خواب با برقراری رابطه خویشاوندی با خیابان و ساکنین نا «زن» خیابان ناخودآگاه در برابر قدرت تهی از معنای پدرسالار و کردارهای تبعیض آمیز جنسیتی او که فرادستی مردانه را بدون پذیرش مسئولیت های محوله می خواهد، گفتمان مقاومت منفی را شکل داده اند.

آن ها با فرار از خانه خود به واسطه رفتارهای خشونت آمیز و احساس ناایمنی گسترده در حقیقت ناکارآمدی گفتمان پدرسالار در تامین امنیت و رفاه خانواده و زن به عنوان ناموس و کانون خانواده را به چالش کشیده و به رخ جامعه خوابزده نمایانده اند. خیابان در اعمال خشونت بر کارتن خوابان تبعیض قایل نمی شود و زن و مرد کارتن خواب را به طور برابر در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار می دهد. زن و مرد کارتن خواب در فقدان حمایت های اجتماعی، و هنگام بروز بحران و استرس های ناشی از تهاجمات، و انزوای اجتماعی بدون توجه به عامل جنسیت از یکدیگر حمایت می کنند.

تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران

برابری و حمایت حداقلی که خانواده به زن نداده را زن کارتن خواب از خیابان اخذ می کند.و به این ترتیب زنان کارتن خواب از موضع زنانه و با بدن زنانه گفتمانی زن محور شکل داده و به نحو دیگری توجه جامعه را به زنان جلب کرده اند. درواقع در متن و زمینه ای که جنس مونث به حاشیه رانده می شود و زنان اساس جز در رابطه با هنجارهای مردانه قادر به بازنمایی خود نیستند. زنان کارتن خواب هم چون زنان پلیس و زنان دستفروش و همه زنانی که با قدم گذاشتن در عرصه هایی که پیش از این کاملا مردانه تلقی می شدند؛ زنانگی به منزله حاشیه نشینی را به چالش کشیدند.

زنان کارتن خواب ناآگاهانه گفتمانی در برابر گفتمان مردانه حاکم شکل داده اند که در قابل سوژه شدن زن ها به مثابه ناموس مقاومت می کند. زنان کارتن خواب البته با بازتکرار اقتدار مردانه در خود به منظور بقا و حمایت در برابر مصایب خیابان و بی خانمانی تا محو زنانگی پیش رفته اند. آن ها تبدیل به بودن هایی فاقد تمایزیافتگی جنسی و جنسیتی شده اند. و این بی خود شدن و بی دیگری ماندن؛ بسیار دشوارتر از بی خانمان بودن و کارتن خواب شدن است.

Source link

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


azam
Google
About 226,000 results (0.66 seconds)
Search Results
تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران - Bartarinha.IR | برترین ها
bartarinha.ir/fa/news/326198
Translate this page
ماهنامه پیام ابراهیم - مرضیه مرتاضی لنگرودی: کارتن خوابی پدیده ای شهری است. بی خانمان یا کارتن خواب به کسی می گویند که موقتا یا بطور دایم زندگی و حتی خوابیدن ...
تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران - اخبار فارسی
monitor.shafaqna.com/FA/IR/4429442
Translate this page
تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران. ... استفاده تبلیغاتی کلینتون از توافق هسته‌ای ایران. - روز نو. گیشه مطبوعات اسپانیا؛ دوشنبه 9 می 2016؛ ناپولی اوله!
بوتاکس، راز جوانی ستارگان هالیوود ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
jadidtarinsite.rozblog.com/.../بوتاکس-راز-جوانی-ستا...
Translate this page
2 mins ago - ۱۳:۳۳:۱۳, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵. بوتاکس راز جوانی ستارگان هالیوود. ۰۹:۰۳:۰۵, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵. تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران. ۰۹:۰۳:۰۳, ۲۰ ...
برچسب ها - کارتن خواب - سایت خبری تحلیلی تابناك|اخبار ایران و جهان ...
www.tabnak.ir/fa/tag/1/کارتن%20خواب
Translate this page
به‌روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲. bolet_tele ... معتادان برسانند و سرود هرگز نسروده پایان کارتن خوابی را. ... باشد در شرایطی که زنان کارتن خواب به این سادگی.
peetaah : فیلم: با پنکیک آرایشی خرد شده چه کار کنیم؟ - peetaah
peetaah.me › سبک زندگی
Translate this page
... آرایشی خرد شده چه کار کنیم؟ admin اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۵ سبک زندگی نظر بدهید 1 بازدید ... peetaah : تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران. اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۵.
Images for ‫تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵‬‎Report images
Image result for ‫تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵‬‎
4 hours ago
Image result for ‫تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵‬‎
4 hours ago
Image result for ‫تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵‬‎
4 hours ago
Image result for ‫تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵‬‎
4 hours ago
Image result for ‫تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵‬‎
4 hours ago
More images for تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
ایران خبر - تجربه ایران و ژاپن در جنگ زمینه خوبی برای همكاری است
www.irankhabar.ir/.../تجربه-ایران-ژاپن-جنگ-زمینه-خ...
Translate this page
3 hours ago - کارتن خوابی زنان در ایران چگونه تحلیل می شود · دامنه های البرزو شمال شرق ... تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۷. سید عباس عراقچی ...
زنان کارتون خواب در تهران بیداد میکنند + تصویر – جديدترين اخبار ...
www.momtaznews.com/زنان-کارتون-خواب-در-تهران-ب...
Translate this page
در هشت سال گذشته عمده آمار زنان بی‌خانمان و کارتن‌خواب شهر تهران به زنان سالمند تعلق ... سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com; ارضا شدن زنان در خواب ...
جدیدترین تصاویر نیوشا ضیغمی در اردیبهشت 95 - مجله تفریحی توریا
www.toriya.ir/.../جدیدترین-تصاویر-نیوشا-ضیغمی-د...
Translate this page
عکسهای نیوشا ضیغمی در اکران فیلم “خواب است پروانه” نیوشا ضیغمی در اکران خصوصی فیلم ... دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 ... تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران
زن کارتن خواب سر دسته دزدان پایتخت - پایگاه خبری تحلیلی قم فردا
www.qomefarda.ir/news/184847
Translate this page
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ... قم فردا: راز 3 زن کارتن خواب که جداگانه دست به سرقت و زورگیری می زدند در جریان پرونده تاکسی زردرنگ فاش شد. ... با این ادعاها تیمی از ماموران اداره 20 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس احمدزاده از شعبه سوم دادسرای ناحیه ...
بهترین شاعرسال 89 در ایران - مرجع مقالات و اخبار روز ایران و جهان
www.rahta.com/q/بهترین_شاعرسال_89_در_ایران
Translate this page
۱۳:۳۳:۱۳, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵. بوتاکس راز جوانی ستارگان هالیوود. ۰۹:۰۳:۰۵, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵. تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران. ۰۹:۰۳:۰۳, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵.
پارسینه|Parsine
www.parsine.com/
Translate this page
به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳. نظرسنجی. فکر می کنید ... عناوين مهم روزنامه هاي صبح دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ماه ۱۳۹۵ : مرور عناوین برجسته .... جمهوری اسلامی ایران پیشتاز جریان بعثت در مقابله با جریان. .... ژاپن به ایران · آذر منصوری: گفتمان زنان مجلس نهم در کشور مورد پذیرش نبود .... کارتن خوابی، به سبک زندگی تبدیل شده است.
زندگی زنان کارتن خواب و معتاد چگونه است؟ +تصاویر - پايگاه خبری ...
www.asreizeh.com/زندگی-زنان-کارتن-خواب-و-معتاد-چ...
Translate this page
Mar 7, 2016 - زندگی زنان کارتن خواب و معتاد چگونه است؟ ... پارکی که واقعاً پارک نیست و پر است از چادرهایی که داخل آن زنان و مردان مصرف کننده هستند که یا ... از خانه خورشید برایم می گوید: این موسسه از سال 1385 تاکنون در منطقه 12 شهرداری تهران واقع در خیابان شوش (دروازه غار) فعالیت خود .... +تصاویر - پايگاه خبری تحلیلی عصر.
روایت تکان دهنده یک زن کارتن خواب - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ...
www.mehrnews.com/.../روایت-تک...
Translate this pageMehr News Agency
کارتن خواب. شناسهٔ خبر: 2516832 - جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴ .... بالاخره کارتن خوابی برای زنان با دشواری های بیشتری همراه است. آن موقع که تنها بودم از ترس اینکه ...
جی نیوز - پنج اتفاق شگفت‌انگیز هنگام خوردن صبحانه
jnews.jamaran.ir/news/id/684999
Translate this page
تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران · پنج خاصیت فوق‌العاده زنجبیل ... عاشق زن مطلقه ای شدم که حاضر به ازدواج موقت است! ... تاریخ نشر : ۱۰:۳۴:۲۲, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ...
آخرین اخبار مهم ایران و جهان - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/live/
Translate this page
دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / Monday, 9 May, 2016 ..... -زلاتان و بلان بهترین های لیگ فرانسه شدند / پارس نیوز · 08:45 -تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران / برترینها ..... بیشترین و کمترین کاروان‌ها در ریو؛ سهم زنان در کدام کشورها بیشتر است؟
بازیگر زن درمیان کارتن خواب‌های تهران + عکس - سایت طلا
www.tala.ir › گوناگون
Translate this page
Nov 14, 2015 - دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ... بازیگر زن درمیان کارتن خواب‌های تهران + عکس ... گاهی وقتا اعتیاد یه جوری میاد سراغت که خودتم نمیفهمی چیشد که کارتون خواب شدی. ... تحلیل کیتکو از عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا در سال 2016 - تعداد ...
تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران - بهترین های روز
www.bestofday.ir/reader/text/201605090628367170
Translate this page
تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران ... تاریخ باز نشر : 2016-05-09T08:58 ... نتیجه بازی رئال مادرید والنسیا یکشنبه 19 اردیبهشت 95 + دانلود خلاصه و گلها 86 ...
3 گزارش از کارتن خوابی در تهران - عصرایران
www.asriran.com › صفحه نخست › اجتماعی
Translate this page
Mar 2, 2015 - به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰ ... نزديك ميدان فردوسي، يك كارتن خواب با كيسه خالي در دست، داخل سطل هاي زباله مي گشت تا .... يك خواهر دارد در تهران. .... تنها زن پاتوق «كف دره» جدا نشسته بود. ... سایت خبری تحلیلی آرمان خبر.
زنان کارتن خواب تهران به "شفق" منتقل می شوند | پایگاه خبری ریشه
rishe.ir/news/10617
Translate this page
Nov 29, 2015 - معاون شهردار تهران از جمع‌آوری زنان کارتن‌خواب در محله هرندی از امروز خبر داد.
مولاوردی اعلام کند چه میزان از اعتبارات معاونت امور زنان صرف زنان کارتن ...
www.tasnimnews.com/.../مولاوردی-اعلام-کند-چه-میزان-ا...
Translate this page
2 days ago - یک نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری در زمینه ... چه میزان از اعتبارات معاونت امور زنان صرف زنان کارتن خواب شده است؟ ... ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ ... زنان و خانواده اعلام کند که آیا از عمق فاجعه‌ای که در عمق پوست شهر تهران در ... خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و ...
فیلم: با پنکیک آرایشی خرد شده چه کار کنیم؟ | سایت آشپزی, سایت ...
nedaonline.ir/.../فیلم-با-پنکیک-آرایشی-خرد-شده-چه-...
Translate this page
توسط : adminدر: اردیبهشت 20, 1395 در: سبک زندگی. چاپ ایمیل. مجله اینترنتی ندا آنلاین: ندا آنلاین: ... تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران. اردیبهشت 20, 1395 ...
تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران
nazbid.ir/post/?q=تحلیلی...کارتن+خوابی+زنان...ایرا...
Translate this page
تحلیلی بر کارتن خوابی زنان در ایران. ... این نشست یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل سالن اندیشه واقع در بزرگراه کردستان،خیابان ايرانشناسی ...
تازه واردانی به دنیا از ریشه کارتن خوابی!
taftanema.ir/detail/News/430705/4
Translate this page
امروز: شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ... زمان : ۱۳۹۵/۲/۴ - ۲۰:۵۶ ... چند ماه بعد که در طرح جمع‌آوری زنان کارتن خواب او را از کوچه پس کوچه‌ها جمع کردند و تست اعتیاد و ... همین چند روز پیش بود که فاطمه دانشور خبر از زایمان زن 21 ساله کارتن خواب در یکی از بیمارستان‌های تهران داد. ..... کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما می باشد
برچسب ها - کارتن خوابی - فرارو
fararu.com/fa/tag/1/کارتن%20خوابی
Translate this page
May ۰۶ ۲۰۱۶ - جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵. حکم محمد مرسی فردا ... شهر تهران از غربالگری تعدادی از زنان کارتن خواب شهر... شده مشخص شد که در ... و کارتن خوابی را از... کد خبر: ۲۶۱۷۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۰. علی شفیعی در گفتگو با فرارو تحلیل کرد.
برچسب ها - کارتن خواب - فرارو
fararu.com/fa/tag/1/کارتن%20خواب
Translate this page
اخبار ایران، جهان تحلیل نقد. ... May ۰۶ ۲۰۱۶ - جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵. وزیر نفت عمان از توانایی نفتی ایران غافلگیر ... زنان کارتن خواب و تعداد خودکشی ها کاسته می شود... کد خبر: ۲۷۰۳۰۶ ... کد خبر: ۲۶۸۲۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۱/۲۰. تصمیم وحشتناک 3 ...
مظلومی استقلالی نیست
www.4rah.news/News/.../مظلومی-استقلالی-نیست
Translate this page
به نقل از بنکر به تاریخ 1395/02/20 ساعت 08:22 | بازدید: 1. به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)،پیشکسوت استقلال گفت: مهدی رحمتی و قلعه نویی پرچم ما آبی ها را ...
ارمغان خیابان‌های شهر برای دختران فراری - افکارنیوز
www.afkarnews.ir/.../465645-ارمغان-خیابان-های-شهر-ب...
Translate this page
Nov 28, 2015 - تعداد بی شماری از زنان کارتن خواب که شب‌ها را در خیابان های شهر و روزها را درپارک ها می گذرانند ، دخترانی بوده اند که به خاطر برخی مشکلات که به آن‌ها ...
رسانه ايران - ساماندهی زنان بی خانمان و کارتن خواب در پایتخت ایران
rasanehiran.com/vdcb.wbaurhbwgiupr.html
Translate this page
Oct 25, 2011 - شهرداری تهران تلاش خود را برای ساماندهی زنان بی خانمان و کارتن خواب پایتخت ... اجتماعی شهرداری تهران از ساخت گرمخانه ویژه زنان بی‌خانمان در پایتخت خبر داد و ... نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری تحليلی رسانه ايران آزاد است.
ایسنا - نگاهی دیگر به «هرندی» و اتفاقاتش
www.isna.ir/fa/.../نگاهی-دیگر-به-هرندی-و-اتفاقاتش
Translate this page
Nov 21, 2015 - اعتیاد، کارتن خوابی، تکدی گری، دزدی، شرارت، فساد فارغ از سن و سال، جنسیت و ... 21 مهرماه سال جاری بود که محمد باقر قالیباف، شهردار تهران با حضور در صحن ... راه می‌رود رحم نمی‌کند یا دختر بچه‌اش را می‌فروشد، زن خود را به فحشا، گدایی و ..... اصلی کشور در تحلیل آسیب‌های اجتماعی نگاه تقلیل گرایانه است افزود: برای ...
معضلی به نام زنان کارتون خواب | پایگاه خبری تحلیلی وکیل ملت
www.vakilemelat.ir/fa/news/view/129022
Translate this page
امروز : سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ... به گزارش وکیل ملت کمتر از یک هفته از تکذیب «وجود زنان باردار در کمپ ترک اعتیاد شفق» از سوی سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرزند یکی از زنان باردار این کمپ به دنياآمد تا قصه پر غصه زنان معتاد و کارتن خواب ... سه شنبه هفته قبل بود که فاطمه دانشور، عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه ...
روزانه 7کودک معتاد در تهران متولد می‌شوند
entekhab.ir/.../روزانه-7کودک-معتاد-در-تهران-...
Translate this pageEntekhab
به‌روز شده در: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ ... روزانه 7کودک معتاد در تهران متولد می‌شوند · پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بر اساس مطالعات صورت گرفته روزانه ۷ ... در مقابل، تعدادی از آسیب ها مانند کارتن خوابی، اعتیاد زنان و بافت فرسوده در ...
الف - سن زنان کارتن خواب به ۱۷ سال رسید
alef.ir/vdcbfab58rhbgap.uiur.html?204431
Translate this page
Nov 7, 2013 - جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ , 6 May 2016 ... اگر روزگاري در ايران پديده كارتن‌خوابي به قشر مردان معتاد تعلق داشت، امروز ... این میانگین رسید و یا ۲۰ نفر ۱۵ ساله به ازای همان یک زن کارتن خواب باشد. .... تو رو خدا فكري به حال جوونامون بكنيد واقعا دارند از دست ميرن ،نماينده هامون به جاي تحليل هر مساله سياسي به فكراين جامعه ي ...
نظر مولاوردی در خصوص عقیم کردن زنان کارتن خواب - مشرق
www.mashreghnews.ir/.../نظر-مولاوردی-در-خصوص-عق...
Translate this page
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 08 ١٧:٠:٢٠. MASHREGHNEWS .... به گزارش مشرق، شهیندخت مولاوردی در مورد پیشنهاد عقیم کردن زنان کارتون خواب گفت: هنوز دولت برنامه مشخصی در رابطه با عقیم کردن زنان کارتن خواب ارائه نکرده است. قطعا این برنامه باید از ... Iran, Islamic Republic of. ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸. 1. 8. پاسخ. وقتی نمی ...
چند درصد بودجه معاونت امور زنان ریاست جمهوری به زنان کارتن خواب ...
www.farsnews.com/139501300005...
Translate this pageFars News Agency
Apr 18, 2016 - جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ ... صفحه اصلی گروه · تیتر اخبار · آمریکا و اروپا · خاورمیانه · ایران در جهان · آسیا و اقیانوسیه · آفریقا · حقوق بشر · تحلیل بین الملل · سایر حوزه ها .... چند درصد بودجه معاونت امور زنان ریاست جمهوری به زنان کارتن خواب ... مسئولان جمهوری اسلامی ایران به نوعی مسئول وضعیت زنان کارتن‌خواب در ...
خبرگزاری هرانا |
https://hra-news.org/
Translate this page
گزارش سالانه آماری – تحلیلی نقض حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۱۳ – انگلیسی; Jeld3 ... کارتون؛ در حاشیه روز جهانی “یادآوری همه قربانیان سلاح های شیمیایی” .... خبرگزاری هرانا – در ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹، فرزاد کمانگر، معلم و فعال حقوق بشر به همراه چهار زندانی سیاسی ... اصناف; اعدام; اقلیت های دینی; بهداشت و سلامت; اندیشه و بیان; زنان.
نگام - ناگفته‌های ایران ما
negaam.news/
... سال حکم جدید زندان ممانعت مجدد از شرکت مهدی خزعلی در نمایشگاه کتاب تهران ... سقف مدرسه چوبی است با بلوک هایی با قدمت ۲۰ سال. کلاس ها ..... کارتن‌خوابی خانوادگی!
پایگاه خبری تحلیلی جنوب كشور ::..:: جشن ازدواج در میان هلهله ... - جنوب نیوز
jonoubnews.ir/showpage.aspx?...کارتن‌خواب‌هاعکس
Translate this page
۱۳۹۵ پنج شنبه ۹ ارديبهشت. تهران: 03:30:20 ... عروس و داماد جوان، دست در دست هم از میان دالانی که زنان کارتن‌خواب بهبودیافته برای عبورشان تشکیل داده‌اند و در میان هلهله‌ها و کل کشیدن‌ها با لبخندی گرم و البته ... ازدواج زوج کارتن‌ خواب در مرکز مهر (+عکس).
3 کودک در خیابان های شهر به دست کارتن خواب ها کشته شده اند | دانلود ...
download2016photo.ir/.../3-کودک-در-خیابان-های-شهر-...
Translate this page
Apr 20, 2016 - فاطمه دانشور ، کارتن خواب ها ی تهران ، قتل کودکان ... قتل 3 کودک در خیابان، توسط کارتن خواب‌ها · پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو ...
هشدارها در مورد بیکاری، فقر و کارتن‌خوابی زنان در ایران - BBC Persian
www.bbc.com/.../iran/.../150607_me_women_ho...
Translate this pageBBC
Jun 8, 2015 - Image caption بانک جهانی نرخ غیر رسمی بیکاری در ایران را بیست درصد (آمار رسمی سال ۲۰۱۳، ۱۰.۳ درصد) تخمین زده است. شهین‌دخت مولاوردی، معاون ...
جمع آوری متکدیان کارتن خواب از اندیمشک | پایگاه خبری تحلیلی خبر دز
www.khabardez.com › خبرهای اندیمشک
Translate this page
Jan 6, 2016 - مسافران قطار اندیمشک – تهران برای دریافت پول بلیت خود سرگردانند ... وی با بیان اینکه ساماندهی ، جمع آوری و اسکان افراد متکدی و کارتن خواب وظیفه شهرداری و سایر ... حمله زورگیران ساطورکش به یک زن در آبادان ... اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۵; دستگيري سارق ۲۰ مغازه در شوش اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۵; خير دزفولي ۶ميليارد براي ...
مقالات| ملی-مذهبی
melimazhabi.com/?post_type=maghalat
Translate this page
دوشنبه ۲۰م اردیبهشت ۱۳۹۵ یادداشتی درباره مهم‌ترین آسیب اجتماعی سال 1394 ... واقع نگری در تحلیل انتخابات مجلس دهم · علیرضا کفایی. مجلسی که ... چشم‌انداز آینده ایران · لطف‌الله میثمی ... پیامدهای طرح عقیم سازی زنان کارتن خواب · مینو مرتاضی.
فریده اولادقباد درلیست اصلاح طلبان تهران+بیوگرافی | پايگاه خبري ...
hnjsnews.com/فریده-اولادقباد-درلیست-اصلاح-طلبان...
Translate this page
Feb 16, 2016 - Rss پايگاه خبري تحليلي هنجس ... امروز: دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۳۹۵ | ۰۵:۲۸:۴۵آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۵/۰۲/۱۹ ، ۰۹:۵۱ ... عضویت درکمیته فرهنگی و اجتماعی زنان و دختران آموزش و پرورش شهرتهران ... های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، کارتن خوابی و باهدف برنامه ریزی هدایت وجریان سازی ونظارت اقدامات مرتبط باتحکیم خانواده ...
اعتیاد زنان ‌به‌ مواد مخدر و اینترنت ‌سریع‌تر از مردان ‌است/افول اخلاقی وطلاق ...
dana.ir/News/534078.html
Translate this page
Nov 19, 2015 - بررسی‌ شباهت‌ها و تفاوت‌های‌ اعتیاد به‌ مواد مخدر و اینترنت در زنان ... به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین ... زنان کارتون خواب، افزایش خیانت زنان به همسران، روسپی‌گری زنان، ... بر اساس اطلاعات ستاد مبارزه با مواد مخدر، تا بهمن سال گذشته 62 درصد از زنان مصرف کننده ایرانی، متأهل، ...
ساماندهی زنان معتاد کارتن خواب در مازندران - دریا نیوز
daryanews.com/ساماندهی-زنان-معتاد-کارتن-خواب-در-ما...
Translate this page
Feb 2, 2016 - پایگاه خبری تحلیلی دریا ... یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵۱۷:۰۰:۲۰ ... روبات‌های تلگرام · اجاره مدرسه با دانش‌آموز به کشاورزان+تصاویر · برنج ایرانی تا ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان قد کشید. جستجو برای: ساماندهی زنان معتاد کارتن خواب در مازندران.
سایت خبری تحلیلی پیک خبر
www.peykekhabar.com/
Translate this page
سایت خبری پیک خبر گزیده ای از جدیدترین اخبار و رویدادهای ایران و جهان. ... قتل زن معتاد توسط برادر کارتن خواب · دستور جدید ابوبکر بغدادی به داعشی‌ها · آرشیو ...
استان نیوز
www.ostannews.com/
Translate this page
پسرانی با آرایش های زنانه +تصاویر ... سیاست آمریکا اسلام ستیزی، ایران ستیزی و شیعه ستیزی است/ ایران پیشتاز جریان ... رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران پیشتاز جریان بعثت در .... باید بیمارستان جدید 100 تخت خوابی در برازجان احداث شود ... نکته تحلیلی در فهم انتخابات اسفند 94 علیرضا معاف*.
زنان کارتن خواب در چنبره اعتیاد، خشونت و تن‌فروشی - tamin24.ir
tamin24.ir/.../زنان-کارتن-خواب-در-چنبره-اعتیاد-خشون...
Translate this page
Jan 23, 2016 - يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵2016.08 Sunday . ... گزارش اختصاصی «تأمین ۲۴» از نشست «اعتیاد و کارتن‌خوابی زنان» ... سمینار بررسی اعتیاد و کارتن‌خوابی زنان در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد. ... در ادامه این جلسه «داریوش محمدی مجد» به ارائه تحلیلی بر اساس یافته‌های پژوهش‌های می‌دانی خود با هم‌کاری ...
کارتن خوابی خانوادگی در چادر | جستجو | آرشیو سایتهای ایران
www.sotiba.ir/list/کارتن+خوابی+خانوادگی+در+چادر.html
Translate this page
زمان دریافت خبر: سه شنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۵منبع خبر: روزنامه ... زن جوان کارتن خوابي که مبتلا به ایدز بود سه شنبه گذشته توسط 8 مرد مورد تجاوز قرار گرفت. ..... خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) ضمن اعلام آمار ثبت‌نام ناشران دانشگاهی در بیست و نهمین ... پايگاه خبری تحليلی حديد نيوز - آخرين عناوين فرهنگ :: rss_full_edition ...
تلاش امدادگران اورژانس براي تولد نوزاد يک زن کارتن​خواب - Hamseda.ir
www.hamseda.ir/.../تلاش-امدادگران-اورژانس-براي-تول...
Translate this page
May 14, 2012 - پيوندهاي سايت خبري تحليلي هم صداشامل فهرستي از 2500 سايت مفيد مي باشد. ... شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 07 ... تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۸ ... تلاش امدادگران اورژانس براي تولد نوزاد يک زن کارتن​خواب ... تکنيسین‌‌‌های اورژانس تهران در عملیات شبانه پای در بیابانی وحشتناک گذاشتند تا این ...

    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 142
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 509
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 2,500
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 5,671
  • بازدید ماه : 5,671
  • بازدید سال : 383,282
  • بازدید کلی : 4,163,060