loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 113 یکشنبه 23 خرداد 1395 نظرات (0)
 

مصاحبه ای جالب و خواندنی با ۲ برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند!

 

مدیریت شرکت فروش آنلاین دیجی‌کالا به بررسی شکل‌گیری کسب و کار اینترنتی این دو برادر دوقلوی موفق و چگونگی تبدیل شدن دیجی‌کالا به شرکتی بزرگ با حدود ۴۵۰ کارمند پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

با بنیانگذاران دیجی کالا آشنا شوید

دیجی کالا نام یکی از وب‌گاه‌های فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران است. این وب‌گاه در زمینه فروش آنلاین محصولات دیجیتالی فعالیت می‌کند و به طور میانگین روزانه بیش از ۴۰۰ هزار بازدید کننده دارد. دفتر مرکزی این شرکت که برای امور مالی و بازرگانی استفاده می‌شود روبروی فرهنگسرای ارسباران است و دفتر دوم که مرکز پردازش‌ها نام دارد خارج از تهران در جاده فتح و دفتر سوم مرکز تکنولوژی و بازاریابی نام دارد و در پارک علم و فناوری شهر پردیس واقع شده است.

 

ایده شکل گیری دیجی کالا

حمید و سعید محمدی در سال ۱۳۸۴ هر دو عکاسی دیجیتال را پیگیری می‌کردند. بعد از جست و جو در اینترنت درباره دوربین‌ها، دوربین مورد نظر را از بازار جمهوری تهران خریداری کردند. اما بعد از چند روز پی بردند، لنز روی دوربین دست دوم و تعمیری است. این اتفاق ناخوشایند از تجربه خرید به شکل سنتی، که خیلی قابل اعتماد هم نبود، جرقه اولیه تاسیس شرکت دیجی کالا بود.

 

تاریخچه دیجی کالا

مدیران این سایت از سال ۸۳ تصمیم به راه‌اندازی آن گرفته و در سال ۱۳۸۵ توسط حمید محمدی و سعید محمدی بنیانگذاری شد. پرسنل اولیه آن ۵ نفر بودند که تا اسفند ۱۳۹۲ به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرد و طبق گفته مدیران تا پایان سال ۹۳ به ۷۰۰ نفر می‌رسد. این شرکت در سال ۹۱ پیشنهاد شراکت صندوق سرمایه‌گذاری سرآوا را پذیرفت. محمدی در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۹۲ مدعی شد که دیجی‌کالا سهم بیش از ۸۵ درصدی از بازار خورده فروشی آنلاین ایران را در دست دارد.

 

 

محیط کاری دیجی کالا

محیط کاری دیجی کالا

طبقه اول دفتر مرکزی که بخش خدمات و امور مشتریان نام دارد مدرن و پرنور طراحی شده است. در این بخش مراجعه کنندگان افرادی هستند که از ضمانت ۷ روزه دیجی کالا استفاده می‌کنند. در این بخش ۱۴ نفر هشت و نیم صبح تا پنج بعدازظهر مشغول به کار هستند و در روز حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر مراجعه می‌کنند. در این بخش روی هر کدام از میزها یک رایانه قرار دارد تا در صورت نیاز نحوه دسترسی به خدمات آنلاین را به مشتری آموزش دهند.
طبقه پنجم ساختمان مرکزی بخش تامین کالا است. به ادعای مدیر تامین شرکت دیجی‌کالا تمام محصولاتش را از توزیع‌کننده‌های موجود تامین می‌کند و خود وارد کننده نیست.
در مرکز تماس و ارتباط با مشتری که در انتهای همان طبقه واقع شده حدود ۳۰ نفر به مشتریان و کاربران دیجی‌کالا پاسخ می‌دهند. این بخش به دفتر دوم منتقل شد.
بر اساس گزارش مجلهٔ اکونومیست در سال ۲۰۱۴ این وب‌گاه با سرمایهٔ ۱۵۰ میلیون دلار در رتبهٔ اول شرکت‌های اینترنتی ایران قرار گرفت. طبق گزارش واشنگتن پست در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴ میلادی) این وبگاه روزانه ۳٬۰۰۰ درخواست خرید دارد و در ۱۶ شهر مهم ایران برای پخش محصولاتش شعبه دارد. این شرکت ۴۵۰ کارمند در سال ۱۳۹۳ دارد و تحویل محصولات به مشتریان را کارمندان شرکت به عهده می‌گیرند.
این دو برادر متولد سال ۵۸ هستند و با یک تجربه تلخ از یک خرید سنتی به فکر ایجاد این شرکت افتاده‌اند. آنها شرکتی تاسیس کردند که در کنار فراهم آوردن محتوای مناسب برای کسب اطلاع از محصولات، بتوانند این محصولات را به صورت آنلاین، به فروش برسانند.
آنها کار خود را با تنها دو محصول تلفن همراه و دوربین آغاز کردند و رفته‌رفته آن را گسترش دادند. امروزه نه‌تنها تمامی کالاهای دیجیتال را در سبد فروش خود دارند، بلکه محصولاتی چون ساعت، کتاب و رسانه نیز به سبدشان افزوده شده است. حدود دو سال قبل یکی از سرمایه‌گذاران خطر‌پذیر برای این شرکت سرمایه‌گذاری کرد که نتیجه بسیار خوبی را برای آنان به همراه داشت. چندی پیش اکونومیست در مقاله‌ای ارزش شرکت دیجی‌کالا را بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار برآورد کرد. این دو برادر از ابتدای تاسیس این شرکت تاکنون روزانه به طور متوسط ۱۳ تا ۱۴ ساعت کار کرده‌اند و معتقدند اگر هم‌اکنون کسی تصمیم به تاسیس یک شرکت یا تجارتی به شکل استارت‌آپ بگیرد، باید روزانه ۱۸ ساعت در روز برای چندین سال کار کند تا به نتیجه خوبی دست پیدا کند.

 

• با معرفی شروع کنیم. تحصیلات‌تان چیست؟

من حمید محمدی، لیسانس صنایع از دانشگاه خواجه نصیر و فوق‌لیسانس ام‌بی‌ای از دانشگاه علم و صنعت دارم و سعید برادرم، لیسانس مکانیک و فوق‌لیسانس ام‌بی‌ای از دانشگاه سازمان مدیریت صنعتی است.

 

• فکر می‌کردید روزی به این موفقیت دست پیدا کنید؟

فکر می‌کنم همه ما در مواقعی پتانسیل لازم برای موفقیت را در خودمان می‌بینیم، اما برای برخی این موفقیت پیش می‌آید و برای برخی دیگر نه.

 

• چه مسائل و مشکلاتی در کسب و کار اینترنتی وجود دارد؟

به نظر ما مسائل و مشکلات خیلی بزرگ و حل‌نشدنی بر سر راه کسب و کار اینترنتی در ایران وجود ندارند؛ اما خیلی‌ها اظهارنظر می‌کنند که امکان ندارد بتوانید در این حوزه فعالیت کنید، زیرا زیرساخت‌های لازم و فرهنگ خرید اینترنتی وجود ندارد. ما با این نظر مخالف هستیم.
البته چالش‌ها و مشکلاتی وجود دارد که ممکن است در کشورهای توسعه‌یافته‌تر وجود نداشته باشد یا کمتر باشد. به طور مثال مشکلات می‌تواند زیرساخت‌های تجارت الکترونیک از توزیع تا قیمت بالای پهنای باند و سرعت اینترنت برای مصرف‌کنندگان عادی، نبود قوانین و متولی‌های مشخص در این حوزه و مهم‌تر از همه فضای اقتصادی غیر‌شفاف باشد.

 

دو برادری که بنیان گذار دیجی کالا هستند

دو برادری که بنیان گذار دیجی کالا هستند

 

• دیجی‌ کالا از کجا شروع شد؛ قبل از آن مشغول به چه تجارت یا فعالیتی بودید؟

در سال ۱۳۸۴ و از فارغ‌التحصیلی ما چند سالی می‌گذشت. هر دو به عکاسی دیجیتال علاقه زیادی داشتیم و کمابیش عکاسی دیجیتال را پیگیری می‌کردیم. البته تجهیزات عکاسی حرفه‌ای نداشتیم.
دقیقاً زمانی بود که عکاسی آنالوگ به دیجیتال در حال تغییر بود ولی اطلاعات فنی زیادی در این حوزه وجود نداشت. عکاس‌ها هم خیلی اطلاعات فنی دقیقی راجع به عکاسی دیجیتال نداشتند و بعضی از آنها هم اعتقادی به این عکاسی نداشتند. تصمیم گرفتیم یک دوربین دیجیتال بخریم تا در سطح حرفه‌ای‌تری عکاسی را ادامه دهیم.
شروع به جمع‌آوری اطلاعات درباره عکاسی دیجیتال و دوربین‌های این حوزه کردیم. هیچ اطلاعاتی وجود نداشت؛ هم عکاسی دیجیتال جدید بود و هم اینکه دوربین دیجیتال وسیله‌ای مصرفی اما به شدت تخصصی بود. اطلاعات فنی و کاربردی زیادی برای مصرف‌کننده وجود نداشت، در نتیجه در اینترنت جست‌وجو درباره دوربین‌ها و عکاسی دیجیتال را شروع کردیم.
با یک سایت تخصصی خارجی در حوزه عکاسی دیجیتال آشنا شدیم، نقد و بررسی‌ها و مقایسه‌هایش را خواندیم و در نهایت بهترین دوربین موردنظرمان را انتخاب کردیم و از بازار جمهوری تهران خریدیم. بعد از چند روز استفاده احساس کردیم این دوربین اشکال دارد. نمی‌دانستیم اشکال کار کجاست اما تصاویر ثبت‌شده با نمونه‌هایی که در اینترنت از آن دوربین دیده بودیم تفاوت داشت. بعد از مدتی فهمیدیم لنز همراه دوربین با نمونه‌ای که باید روی آن باشد، متفاوت است.
لنز روی دوربین دست‌دوم و تعمیر شده بود. این اتفاق برای ما بسیار ناخوشایند بود. یک اتفاق خوشایند با اطلاعات و تجربه‌ای که کسب کرده بودیم و یک اتفاق ناخوشایند با تجربه خرید به شکل سنتی که خیلی قابل اعتماد هم نبود. این تجربه جرقه یک ایده تجاری برای ما شد.
سال ۱۳۸۵ شروع کردیم به مطالعه در این حوزه و مدل تجاری دیجی‌کالا حول نقد و بررسی و فروش اینترنتی کالای دیجیتال شکل گرفت. می‌خواستیم همزمان هم به بالا رفتن سطح اطلاعات مخاطب‌مان کمک کنیم تا بتوانند مانند یک متخصص کالاها را بررسی کنند و هم به شیوه درست، اصولی و امروزی خریداری کنند. با این ایده دیجی‌کالا با گروه محصولی موبایل و دوربین عکاسی شروع به کار کرد. با یک تیم کوچک و سختکوش که در مجموع هفت نفر بود، کار را در آپارتمان اداری برادر بزرگ‌ترمان در خیابان سعدی شروع کردیم و یک سال در آنجا فعالیت کردیم. به تدریج و با سرویس‌های متفاوتی که هر روز ارائه می‌شد، از دیجی‌کالا استقبال شد و بازدید سایت بالا رفت.
رفته‌رفته قابلیت‌های فروش را اضافه کردیم. هر چند ماه یک بار، گروه‌های جدید محصولی را به سبد کالاهای عرضه‌شده اضافه می‌کردیم تا اینکه توانستیم تمام کالاهای دیجیتال را پوشش دهیم و تیم را در حوزه تولید محتوا و بازاریابی تقویت کنیم. س‍پس با افزایش بازدید و تعداد سفارش‌های روزانه به مسائل زیرساختی تجارت الکترونیک مثل پلت‌فورم نرم‌افزاری پرداختیم. پلت‌فورم مورداستفاده توسط تیم دیجی‌کالا طراحی و تولید شد که تاثیر زیادی در رشد و گسترش فروشگاه داشت.

 

• چه مراحلی را طی کرده‌اید تا دیجی‌کالا به وضعیت کنونی رسیده است؟

اولین مرحله، طراحی مدل تجاری دیجی‌کالا و توسعه آن با توجه به شرایط کشور و مخاطبان بود. در ابتدا بیشتر به تولید محتوای غنی و مفید و به زبان فارسی پرداختیم که باعث جذب هرچه بیشتر بازدیدکنندگان سایت شد.
تعداد بالای بازدیدکنندگان به لطف محتوای غنی و در مرحله بعد پلت‌فورم قوی دیجی‌کالا، یک دستاورد بزرگ به حساب می‌آمد و ما را تبدیل به یک برند موفق کرد. شاید بتوان گفت تولید محتوای تخصصی و بی‌طرفانه که مورد استقبال کاربران قرار گرفت، مهم‌ترین عاملی بود که دیجی‌کالا را به شرایط موفق امروزی نزدیک کرد.

 

• مجوز شما برای فروش چه کالاهایی بود؟

تا سال ۱۳۸۷ مجوز فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک به شکل امروزی تعریف نشده بود و صرفاً محدود به ثبت وب‌سایت در ستاد ساماندهی وب‌سایت‌ها می‌شد. پس از مدتی عضو هیات موسس کانون فروشگاه‌های اینترنتی در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی شدیم که نتیجه فعالیت آن، منجر به شکل‌گیری آیین‌نامه فروشگاه‌های مجازی شد. مجوز صادره را از یک طرف اصناف و از طرف دیگر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با نماد اعتماد الکترونیک صادر می‌کرد. اکنون برای فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی صرفاً به این مجوز و نماد اعتماد نیاز است.

 

493442_750.jpg

• چه زمانی دسته‌بندی محصولات از دوربین و موبایل فراتر رفت؟

در کمتر از یک سال گروه لپ‌تاپ و کامپیوتر جیبی را به کالاها اضافه کردیم. در آن زمان تبلت و بقیه ابزارهای هوشمند امروزی هنوز وجود نداشت.

 

• یعنی شما در حال حاضر هر چیزی که بخواهید می‌توانید بفروشید؟

بله، هیچ فرقی نمی‌کند که چه چیزی باشد اما باید عرضه و فروش آن کالا منع قانونی نداشته باشد.

 

• چرا دیجی‌کالا بعضی محصولات خاص مانند اپل را خودش وارد نمی‌کند تا دست واسطه‌ها را کوتاه کند و جنس را ارزان‌تر به مردم ارائه دهد؟

نظام توزیع و خرده‌فروشی در همه جای دنیا یکسری ساختارهای مشخص دارد. تغییر در این ساختار موجب آشفتگی نظام توزیع کالا خواهد شد. ما ترجیح می‌دهیم ارتباطمان را با برندها و توزیع‌کنندگان رسمی آنها نزدیک‌تر و قوی‌تر کنیم و به عنوان یک خرده‌فروش آنلاین بزرگ در نظام توزیع حضور داشته باشیم. امروزه یک خرده‌فروش آنلاین شرکتی دانش‌بنیان محسوب می‌شود و تمرکزش را بر روی فعالیت‌های بازرگانی صرف مانند واردات کالا قرار نمی‌دهد. تمرکز ما نیز بر روی خرده‌فروشی آنلاین، ارتباط موثر با مشتریان و همچنین برندهاست.

 

• در این چند سال کسی به عنوان سرمایه‌گذار به شما اضافه شده است؟

بله، کمتر از دو سال قبل یک شرکت داخلی سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) در دیجی‌کالا سرمایه‌گذاری کرد.

 

• برای آینده فکر یا تصمیمی برای گسترش بین‌المللی تجارت‌تان دارید؟

در حال حاضر تمرکز ما بر روی بازار اینترنتی ایران و ارائه سرویس‌های با‌کیفیت به هموطنان است؛ اما زمانی می‌توانیم به گسترش فعالیت در کشورهای دیگر فکر کنیم که از ارائه بهترین خدمات در بازار داخل ایران مطمئن شویم. تا آن زمان شرایط برای حضور در کشورهای دیگر هم مساعدتر خواهد بود.

 

• ما شنیده‌ایم که قرار است چند مرکز در نقاط مختلف تهران دایر کنید. درست است؟

بله، برای دسترسی سریع‌تر، چند مرکز توزیع در نقاط مختلف تهران در حال راه‌اندازی است. تجارت الکترونیک چه در ایران، چه در نقاط دیگر دنیا نیاز به یک زیرساخت و بستر دارد. در حال حاضر زیرساخت توزیع و گستردگی شبکه پستی در ایران نسبتاً مناسب عمل می‌کند اما متناسب با کسب‌ و کارهای اینترنتی طراحی نشده است.
این برای ما و هر کسی که در این حوزه فعالیت می‌کند یک چالش محسوب می‌شود. ما از هر روشی برای ارائه سرویس بهتر به مشتری استقبال می‌کنیم. در تهران چهارساعته و در کرج در همان روز سفارش‌ها را تحویل می‌دهیم؛ یعنی اگر مشتری ثبت سفارش را تا ساعت ۱۶ انجام دهد، همان روز کالا را تحویل می‌گیرد. به تدریج تا پایان سال سفارش مشتریان در اکثر مراکز استان‌ها در کمتر از یک روز تحویل داده خواهد شد.

 

• در چه شهرهای دیگری مراکزتان را گسترش خواهید داد؟

تا پایان سال در ۱۵ شهر دیگر به جز تهران این مراکز را دایر خواهیم کرد.

 

• تعداد پرسنل دیجی‌کالا از ابتدای تاسیس تاکنون چه تغییراتی کرده است؟

تعداد پرسنل دیجی‌کالا در ابتدای تاسیس هفت نفر بود و هر سال به طور مداوم افزایش یافت. در حال حاضر تعداد پرسنل ثابت دیجی‌کالا حدود ۴۵۰ نفر است؛ اما با توجه به برنامه‌های توسعه و حجم خدمات و افتتاح ۱۵ مرکز تا پایان سال، پیش‌بینی می‌شود تعداد پرسنل به ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر برسد.

 

• فکر می‌کنید در ایران رقیب داشته باشید، می‌توانید شرکتی را نام ببرید؟

بله، ممکن است؛ اما با توجه به داده‌های موجود فضای رقابت هنوز جدی نیست؛ یعنی رقبای دیگر هنوز نتوانسته‌اند دستاوردهای بزرگی داشته باشند و دارای سهم‌های بسیار کمی هستند، البته ممکن است در آینده این‌طور نباشد.

 

• مزیت رقابتی شما در برابر خرده‌فروشان فیزیکی چیست؟

واقعیت این است که مزیت‌های خرید از دیجی‌کالا به نسبت خرید سنتی بسیار است، از جمله خرید آگاهانه از طریق مقایسه و بررسی محصولات پیش از خرید، سهولت در خرید، ضمانت هفت روز بازگشت کالا، تضمین اصل بودن کالا، تضمین بهترین قیمت، حمل رایگان و پرداخت در محل، تنوع بالای محصول، طرح‌های فروش ویژه روزانه با تخفیف‌های قابل‌ملاحظه، طرح‌های وفاداری مشتری، سرویس رایگان ارسال هدیه، ارائه خدمات حتی در روزهای تعطیل.

 

• آیا فروش اجناس بدون گارانتی منع قانونی دارد؟

بله، جرم است. البته متاسفانه پدیده‌ای است که در کشور ما بسیار رایج است و باید برای این موضوع راه‌حلی اندیشیده شود؛ زیرا در این شرایط امکان رقابت فروشندگانی مانند دیجی‌کالا که فقط کالای با گارانتی و رسمی ارائه می‌کنند با سایر فروشندگان غیررسمی دشوارتر خواهد بود.

 

• اکونومیست در مقاله‌ای بر اساس گزارش ورد استارت‌آپ، ارزش دیجی‌کالا را ۱۵۰ میلیون دلار برآورد کرده بود. در مورد حواشی این خبر توضیحاتی به ما می‌دهید؟

در گزارش اکونومیست با‌ارزش‌ترین کسب‌ و کارهای آنلاین در ۵۰ کشور معرفی شده بودند؛ اما افرادی نمی‌توانستند تصور کنند که ممکن است کسب و کاری در حوزه تجارت الکترونیک در ایران وجود داشته باشد که به این اندازه ارزشمند باشد. در واقع ‌بین مردم این آمادگی وجود نداشت.
از دید عموم هنوز یک مغازه فیزیکی در یکی از بازارهای تهران با‌ارزش‌تر از خیلی از کسب‌ و کارهای آنلاین است. حتی ممکن است بسیاری فکر کنند دیجی‌کالا را یک کارمند در زمان آزاد بعدازظهر خود اداره می‌کند و نمی‌دانند که در حدود ۴۵۰ نفر در این شرکت کار می‌کنند.
شوک وارد‌شده در رابطه با ارزش کسب و کار آنلاین در ایران بسیار طبیعی است؛ اما افراد بسیاری به اکونومیست برای ارائه این ارقام اعتراض کردند و معتقد بودند این ارقام اشتباه است. اکونومیست هم در پاسخ به این اعتراضات اعلام کرد که این مساله را بررسی مجدد می‌کند و از اعتراض‌کنندگان درخواست کرد مدارک ادعای خود را برای اکونومیست بفرستند یا اگر اطلاعات لازم کسب و کاری را در اختیار دارند که می‌تواند جزو سه شرکت برتر در حوزه کسب و کار آنلاین باشد برای آنها بفرستند. بر اساس اطلاعات دریافت‌شده، اکونومیست ارزیابی ارزش انجام داد. این ارزیابی ارزش هم بر اساس موارد مشابه منطقه‌ای در کشورهای همسایه مثل ترکیه، هند و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بود. موارد مشابه هم شامل کسب و کارهای مشابه دیجی‌کالا در این مناطق است.
در نهایت اکونومیست ارزشی بیش از ۱۵۰ میلیون دلار پیشین برای دیجی‌کالا تعیین کرد که با درخواست ما رقم پیشین را اکونومیست تغییر نداد. به عنوان مثال، هپسی‌بورادا فروشگاه آنلاینی در ترکیه است که حدود نصف بازدید روزانه دیجی‌کالا را دارد. ارزش هپسی‌بورادا یک میلیارد دلار تعیین شده است. البته این بدان معنی نیست که دیجی‌کالا دو برابر هپسی‌بورادا ارزش دارد، اما یکی از عوامل موثر در ارزش‌گذاری است.

 

• میزان فروش روزانه دیجی‌کالا چقدر است؟

این ارقام را بهتر است زمانی که دیجی‌کالا سهامی عام شد اعلام کنیم، زیرا در حال حاضر رقابت وجود دارد و از این ارقام استفاده رسانه‌ای می‌شود.

 

• دیجی‌کالا در گذشته تبلیغات گسترده‌ای نداشت، اما اخیراً شاهد تبلیغات گسترده در بیلبوردها به صورت فیزیکی و در سایت‌ها به صورت مجازی هستیم. علت فعال شدن دیجی‌کالا در زمینه تبلیغات چیست؟

در چند سال گذشته ما در حال ساخت زیرساخت‌ها و توسعه بودیم و عملاً امکان پاسخ دادن به حجم عظیمی از درخواست‌ها را نداشتیم. تبلیغات نداشتیم و اساساً زمان آن هم برای ما فرا نرسیده بود؛ اما در حال حاضر احساس می‌کنیم این زیرساخت‌ها ایجاد شده‌اند و در حال توسعه فعالیت‌های خود چه به لحاظ گروه‌های محصولی جدید و چه به لحاظ حجم فعالیت هستیم.
ما قصد داریم نه‌تنها کاربران حرفه‌ای اینترنت، بلکه سایر کاربران نیز اینترنتی خرید کنند و این خدمات را به عموم مردم عرضه کنیم. در واقع تلاش می‌کنیم روند گذار از خرید سنتی به خرید اینترنتی را تسریع کنیم. ما قصد داریم تمامی کالاهایی را که امکان عرضه آنلاین دارند تا آخر امسال به دسته‌های محصولی خود اضافه کنیم و به طور متوسط در هر ماه یک یا دو دسته را معرفی خواهیم کرد. البته این دسته‌های محصولی جدید به محصولات دیجیتال محدود نمی‌شوند.

 

• درباره ضرورت جذب سرمایه‌گذار در استارت‌آپ‌ها توضیح می‌دهید؟

به طور کلی هر کسب و کاری برای توسعه خود نیازمند سرمایه‌گذاری است. البته ما باور داریم، برای استارت‌آپ‌های این‌چنینی که در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند، سرمایه‌گذاری یکی از آخرین موضوع‌های مهم برای توسعه آنها محسوب می‌شود. ما تا به حال دغدغه سرمایه‌گذاری نداشته‌ایم بلکه موضوع، داشتن ایده، فکر، یک تیم اجرایی قوی و به‌کارگیری تجربیات جهانی و الگوهای آزمایش‌شده جهانی است. البته منظور ما این نیست که از اهمیت سرمایه‌گذاری بکاهیم اما سرمایه‌گذاری را در آخر لیست اهمیت خود قرار می‌دهیم.
متاسفانه در فضای استارت‌آپ‌های ایران، سرمایه‌گذاری خیلی بیشتر از آنچه باید مورد توجه قرار می‌گیرد؛ یعنی احساس می‌کنند اگر استارت‌آپ خود را چند سال پیش راه‌اندازی کرده‌اند و در حال حاضر نتوانسته‌اند آن را به یک شرایط مطلوب برسانند به این دلیل است که سرمایه‌گذاری لازم بر روی کسب و کار آنها انجام نشده است.
مسائل مهمی مانند مدل کسب‌وکار و تجربه مشتری وجود دارد که نادیده گرفته می‌شود. ایجاد برند در طول زمان با تلاش فراوان به وجود می‌آید؛ زیرا شما باید خدمات مناسب به مشتریان بدهید و تجربه خوبی برای آنها ایجاد کنید تا به مرور زمان برند شما در ذهن مشتریان جای گیرد.

 

• در این مدت شکست هم داشته‌اید؟

تجربه‌های ناموفق داشته‌ایم. به طور مثال تقریباً یک سال و نیم پیش برای راه‌اندازی پلت‌فورم جدید خود اقدام کردیم و با اینکه آزمایش‌های اولیه موفق بود و آمادگی لازم را داشتیم اما در چند دقیقه اول سایت با مشکل مواجه شد و مجبور شدیم نسخه قبلی سایت را جایگزین کنیم و عملاً راه‌اندازی نسخه جدید سه ماه به تعویق افتاد.

 

• بیشترین زمان آفلاین بودن سایت چقدر بوده است؟

در گذشته آمارهای بزرگ‌تری وجود داشت اما اخیراً خیر، شاید هر چند ماه یک بار به دلیل حملات سایبری، سایت برای یک یا دو دقیقه با مشکل مواجه شود. زمان‌هایی هم در سطح دیتاسنتر مشکل ایجاد می‌شود به طوری که بیشتر از کل پهنای باند دیتاسنتر حملات انجام می‌شود و کل دیتاسنتر با مشکل مواجه می‌شود.

 

• روزانه چند کالای برگشتی دارید؟

نرخ برگشت ما بسیار پایین است زیرا تمامی اجناس ما اصل هستند و کنترل کیفیت می‌شوند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : satin.ir

 

 

 

 

 


Google
تقریباً ۱۴۶٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۹۵ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی رایانامه کنید
مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا ...
seemorgh.com › سبک زندگی › موفقیت و شادکامی
۱۵ ساعت پیش - مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند!! مدیریت شرکت فروش آنلاین دیجی‌کالا به بررسی شکل‌گیری کسب و ...
مصاحبه ای جالب و خواندنی با ۲ برادر میلیاردری که دیجی کالا ...
www.shabanews.ir/مصاحبه-ای-جالب-و-خواندنی-با-2-برادر-میلی/
۱۴ ساعت پیش - مصاحبه ای جالب و خواندنی با ۲ برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند!! مجموعه: عمومی تعداد بازدید: 3. مدیریت شرکت فروش آنلاین دیجی‌کالا به ...
- مصاحبه اي جالب و خواندني با 2 برادر ميلياردري که ديجي کالا ...
www.chekhabar.ir/.../مصاحبه-اي-جالب-و-خواندني-با-2-برادر-ميلياردري-که-ديجي-کالا...
۱۴ ساعت پیش - مصاحبه اي جالب و خواندني با 2 برادر ميلياردري که ديجي کالا را راه‌اندازي کردند! ... آنها کار خود را با تنها دو محصول تلفن همراه و دوربين آغاز کردند و ...
مصاحبه با 2 برادر دوقلو که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند (+عکس)
www.asriran.com › صفحه نخست › اقتصادی
مصاحبه با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند ... محمدی در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۹۲ مدعی شد که دیجی‌کالا سهم بیش از ۸۵ درصدی از ..... بسیار با آن مواجه شده‌ است:«جالب است خیلی از مشتریان وفادار ما هستند که اصلا ..... گزارشی زیبا و خواندنی.
دو برادری که با (دیجی کالا) میلیاردر شدند / digikala | ساتین
saten.ir › راز ثروتمندان
مدیران این سایت از سال ۸۳ تصمیم به راه‌اندازی آن گرفته و در سال ۱۳۸۵ توسط حمید محمدی ... محمدی در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۹۲ مدعی شد که دیجی‌کالا سهم بیش از ۸۵ درصدی از بازار ... این دو برادر متولد سال ۵۸ هستند و با یک تجربه تلخ از یک خرید سنتی به فکر ... آنها شرکتی تاسیس کردند که در کنار فراهم آوردن محتوای مناسب برای کسب اطلاع از ...
مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا ...
life.shafaqna.com/FA/0384479
مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند!! ... دو سرباز آلمانى و خرشان با ماسك ضد گاز درجنگ جهانى اول+عکس. - شفا آنلاین ...
مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا ...
wwwkhabar.ir/6775785
مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند! ... این دو برادر دوقلوی موفق و چگونگی تبدیل شدن دیجیکالا به شرکتی بزرگ با.
مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا ...
tnews.ir/news/ad7764572730.html
۱۴ ساعت پیش - مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه اندازی ... تاریخچه دیجی کالا مدیران این سایت از سال ۸۳ تصمیم به راه اندازی آن ... پرسنل اولیه آن ۵ نفر بودند که تا اسفند ۱۳۹۲ به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرد و طبق گفته ...
مصاحبه ای جالب و خواندنی با ۲ برادر میلیاردری که دیجی کالا ...
titfa.ir/16152/
۶ ساعت پیش - مصاحبه ای جالب و خواندنی با ۲ برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند!! استاندارد. مدیریت شرکت فروش آنلاین دیجی‌کالا به بررسی ...
مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا ...
www.azarnewsonline.com/post/2090129.html
مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند!! سیمرغ - گروه: سرگرمی - تاریخ انتشار : 22:34:02 - 1395/3/22 - 12 دقیقه پیش - 1 ...
پیوندها | پارس کلوپ
www.parscloop.com/peyvandha/
۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند!! پایتخت آفریقایی داعش آزاد شد + فیلم و تصاویر · پنج نظریه که ...
دانلود فیلم آموزشی CINEMA 4D R17 Essential Trainingپارس ...
www.parscloop.com › دانلود
۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - Craig Whitaker ابتدا کار خود را در اپل آغاز کرد و برای مشتریانی همچون ... ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند!
عکس های سریال ساخت ایران دو - جام جم سیما
www.worldsearching.ir/cmcsndftzrcndsdcdyncvndnsdcacyctdqnjrctdqdq.html
پورتال جامع شامل مطالب جالب، خواندنی، عکس، اس ام اس، پزشکی - ایران ناز. عکس,فال,اس ام اس ... جام جم سیماعکس گریم های بازیگران «رسوایی ۲» رونمایی شد . ... مصاحبه با دو برادر میلیاردری که (دیجی کالا) را راه‌اندازی کردند ، می‌خواهیم آمازون ایران باشیم +
عکس های سریال ساخت ایران دو - ساتینپایگاه دوست داشتنی
www.findwebsite.ir/cqcjndftzrnmctdqnxadnfvctdmndrctxdq.html
مصاحبه با دو برادر میلیاردری که (دیجی کالا) را راه‌اندازی کردند ، می‌خواهیم آمازون ایران ... مطالب جالب، خواندنی، عکس، اس ام اس، پزشکی - ایران نازمصاحبه ای جالب با دو قلو ...
این عینک جادویی تلفن همراه شما را غیب می کند+ تصویر | حتماً
www.ghatreh.com/news/.../این-عینک-جادویی-تلفن-همراه-شما-غیب-کند-تصویر
۲۳ ساعت پیش - او که تعمیرکار باتجربه ای است و از سال 1999 در این حرفه کار می کند به سیستمی فکر کرد که باعث شود صفحه ... مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند! ... راننده بی وجدان،سرباز شهرستانی را زیر گرفت و فرار کرد .... جزئیات برخورد ۲ قطار باری در ایستگاه احمدآباد رفسنجان.
درس‌هایی از دیجی‌کالا و درآمد روزانه 1 میلیارد و 200 میلیون ...
www.khoshfekri.com/4681/lessons-from-digikala-success-for-startups/
۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - هفت ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، مناسب برای بازار ایران .... جالب است بدانید آمازون در سال 2012 هر ثانیه بیش از 300 آیتم می فروخته است. ... خیلی جدی نگرفتند اما آمازون در عرض 2 سال آنقدر پیشرفت کرد که وارد بورس شد. ... در مقایسه ی دیجی کالا با فروشگاه های همه‌چیز فروش مانند چاره و فینال که از نظر ...
مصاحبه با حمید و سعید محمدی مدیران میلیاردی دیجی کالا | ...
old2download.ir/مصاحبه-با-حمید-و-سعید-محمدی-مدیران-میلی/
مصاحبه با ۲ برادر دوقلو که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند (+عکس) ... ۱ آگوست ۲۰۱۵ نسخه ۶ آی پی (IPv6) آخرین نسخه از پروتکل اینترنت بوده و با نسخه رایج ۴ (IPv4) ...
عکس و فیلم مصاحبه با حمید و سعید محمدی مدیران میلیاردی ...
p30khabar.blog.ir/.../عکس-و-فیلم-مصاحبه-با-حمید-و-سعید-محمدی-مدیران-میلیاردی-د...
۴ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مصاحبه با دو برادر میلیاردر دیجی کالا یعنی سعید و حمید محمدی که .... یکی از مهمترین نتایج حاصل از انتشار چنین آمار جالبی این است که توجه بسیاری از جوانان به مزایا و فرصت های بازار فناوری اطلاعات جلب می شود. ... مصاحبه با 2 برادر دوقلو که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند +عکس ... 3 روز پیش خواندنی ها ساتن 24.
نتیجه دیدار فرانسه و رومانی در یورو 2016
wikima.ir/news/89342
۲۳ ساعت پیش - ارسال از سمت چپ با ضربه سر مهاجم رومانی همراه شد که این توپ را ... مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند!
پرتره از یک سلول بنیادی/عکس گرفته شده توسط ...
www.akhbarjo.ir/2239319/پرتره-از-یک-سلول-بنیادیعکس-گرفته-شده-تو.html
۴۵ دقیقه پیش - مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند! ... آنها برای این منظور، سلول را در هیدروژل قرار داده و سپس تلاش کردند تا ویژگی‌های ماده را برای تقلید از محیط طبیعی سلول تعدیل کنند. ... آن‌ها با اصلاح محیط محلی، می‌توانند نوع سلولی را که این سلول بنیادی به آن تبدیل می‌شود، انتخاب کرده و ...
نفتون نیوز
naftoonnews.ir/
مصاحبه اختصاصی نفتون نیوز با مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون .... مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند!
بلوز تک بایقهای خاص - مجله اینترنتی خبرایرونی
khabariruni.tk/search/?q=بلوز+تک+بایقهای+خاص
اگر شما هم می خواهید یک خانم شیک پوش باشید باید بدانید که با هر مدل شلوار چه نوع ... مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند ...
سیمرغ | جامع ترین پورتال ایرانی
cl.webgold.ir/www.seemorgh.com
عکس جالب از کودکی محسن تنابنده و همسرش · عکس: ناهید همسر دوم .... مصاحبه ای جالب و خواندنی با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند!! مدیریت شرکت ...
استارت آپ؛ جدیدترین راه میلیاردر شدن | دانلود قدیم
old1download.ir/tag/استارت-آپ؛-جدیدترین-راه-میلیاردر-شدن/
درس‌هایی از دیجی‌کالا و درآمد روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی آن ... به نسخه شش آی پی IPv6 چیست مصاحبه با ۲ برادر دوقلو که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند (+عکس).
عکس های مانکن و مدل شدن ویدا جوان بازیگر - تیتر دانلود
titre2download.ir/2015/11/
۳ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مصاحبه با حمید و سعید محمدی مدیران میلیاردی دیجی کالا ... مصاحبه با ۲ برادر دوقلو که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند (+عکس) ... مطالب خواندنی و جالب.
فروش اینترنتی - حوادث ،روزنامه
www.akairan.com/maghalat-persia/tag/فروش%20اینترنتی/
حتی گفته می شد که با این اتفاق، چین تصمیم گرفته است که سرمایه های خود را خارج از کشور بفرستد و […] ... آکاایران: کاری کنید مشتریان فقط از شما خرید کنند آکاایران: «کالای شما خیلی .... مصاحبه با دو برادری که با (دیجی کالا) میلیاردر شدند + عکس ... دو برادر دوقلوی موفق و چگونگی تبدیل شدن دیجی کالا به شرکتی بزرگ با حدود ...
مشخصات گوشی موبایل ضد آب آیفون 7 Iphone + عکس | تیتر ...
titre1download.ir/tag/مشخصات-گوشی-موبایل-ضد-آب-آیفون-7-iphone-عکس/
چرا بسته های اینترنت موبایل زود تمام می شود؟ ... عکس های مدلینگ و مدل شدن فریبا نادری مرداد ۹۴ ... مصاحبه با حمید و سعید محمدی مدیران میلیاردی دیجی کالا ... مصاحبه با ۲ برادر دوقلو که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند (+عکس) ... داستان های کوتاه و خواندنی, داستان همشهری، اسفند ۱۳۹۳ و فروردین ۱۳۹۴ by مینا فرشیدنیک, داستان همشهری، مهر ۱۳۹۳ ...
کِوین و مایک؛ از استنفورد تا اینستاگرام - آپسون
upsoon.ir/news/167762
مجله دیجی کالا - علیرضا برادران: دو موسس اینستاگرام حدودا ۳۰ ساله بودند که ... کوین سیستروم که ۲۹ سال داشت حدود ۴۰۰ میلیون دلار و مایک کریگر. ... کار کردند ولی درنهایت ترجیح دادند با پیچیده کردن از لذت سادگی کار با اپلیکیشن ... رشد اینستاگرام از زمان راه‌اندازی تاکنون بی‌وقفه ادامه داشته تا جایی که امروز ... جستجو های اخبار روز.
آزاده نامداری - دانلود رایگان جدید
downloadnewfreei.com/tag/آزاده-نامداری/
گفتگو با فرزاد حسنی و آزاده نامداری – فیلم آکا طلاق آزاده نامداری و فرزاد حسنی از زبان آزاده ... عکس های آزاده رفیعی :: عکس های خفن سوپر استارهای مجرد و متاهل ایرانی سوپر ... سوپر استار – واکنش جمله جالب آزاده نامداری درباره ارسلان قاسمی عکس آزاده نامداری و ... بروز دانلود مصاحبه با دو برادر میلیاردری که (دیجی کالا) را راهاندازی کردند …
معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند -آکا - سرکه
3rkeh.ir/news/94445
یا برعکس فکر می کنید که خیلی زود است که در آغاز جوانی صاحب شرکتی شوید یا ... زود میلیاردر شدند -آکاpeople who soon became a billionaire,خواندنی های جالب ... سیستم توزیع مستقیم» و «عرضه انبوه کالا مطابق دلخواه مشتری» از ویژگی های .... پس از اتمام خدمتش وی شرکتی ویژه فروش تجهیزات مرتبط با موسیقی را راه اندازی کرد ...
نام چند میلیون ایرانی «حسین» است - News JS
newsjs.com/lb/«حسین»-نام-بیش-از-سه-میلیون-۴۵۰-هزار-ایرانی/
وی با اشاره به اینکه در این میان نام حسین بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بار و نام شبیر ۱۱۲۴ ... عده ای هم می گویند که شاید شهر تاریخی یزد را باید در نقطه دیگری غیر از مکان ... Sun, 27 Sep 2015 17:21:52 -0700 - یادداشت جالب نویسنده عربستانی: از خادمان ...... مصاحبه با 2 برادر دوقلو که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند (+عکس) - asriran.com.
خبر فارسی - فرهنگی هنریآرشیو سایت های ایران
khabarfarsi-farhang.wikifeed.ir/
حتی شنیدن این خبر موجب می شد که مخاطبان به سایت های مختلف مراجعه کنند تا ...... مشاهده متن اصلی خبر منبع : خبر فارسی - فرهنگی هنریحاشیه های شاباش 2 میلیاردی! ..... چهره و مصاحبه این بازیگر با واحد مرکزی خبر در پشت صحنه «رسوایی 2» که سال ...... نخستین رئیس این نمایشگا صباح زنگنه بود که خاطرات جالبی از راه اندازی این ...
عکس جالب شهاب عباسی با سمیرا سیاح + بیوگرافی | ساتین ...
tenq.ir/p/a0f812956b7130d98ffb552ae5039f2605
این سریال سال ٧٧ ساخته شد به سفارش شبکه ی جام جم که اونروزا تازه راه اندازی شده بود . ... توی اون مجموعه که تجربه ی فوق العاده ای برام بود با خیلی از بزرگان سینما ... مهدی سلوکی + عکس همسرش ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ جالب و خواندنی بیوگرافی پرویز پرستویی و ... ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ دو برادری که با (دیجی کالا) میلیاردر شدند +عکس ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ آنچه ...
ستار سیاح . مشاور فروش و تبلیغات گیل پیکس
sattarsayyah.gilpix.ir/
موسسان سایت دو برادر به نام های حمید و سعید محمدی هستند که هر دو در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده اند. ... دیجی کالا یک تولبار (نوار ابزار) اختصاصی هم دارد که با نصب آن می توانید ..... زمانی که لارا تصمیم گرفت T&T باید خط تولید لباس خودش را راه‌اندازی کند و ..... راهکار جالب یک برند انگلیسی برای به تعامل واداشتن مشتریان.
تشییع همسر شهید بابایی در تهران - توییت
2eet.ir/search/?q=تشییع%20همسر%20شهید%20بابایی%20در%20تهران&page=96
ورزش سه: برنامه نود امشب مهمان ویژه ای حضور خواهد داشت که وعده داده با صحبت های ... اصغر فرهادی و شهاب حسینی آغاز کرد و برنامه خود را به این دو هنرمند تقدیم کرد. .... + تصاویر -آکا آکاایران: گفتگوی خواندنی با بروبکس سوسن خانم! ... وبسایت دیجی کالا مگ - پریسا مرتضوی: 10برادرزاده سلطان برونئی در سال 1994 ... شهادت میلیاردر عراقی.
آلپ گروه - دانلود فیلم با لینک مستقیم | www.20ups.ir | ...
5movie.alpgroup.ir/
طلا، سکه و ارز نيم سکه بازار: ۴,۵۷۰,۰۰۰ | ربع سکه بازار: ۲,۵۲۰,۰۰۰ فارسی ... معاون وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان با بیان اینکه ملت ایران ...... و همسر حمید گودرزی جالب و خواندنی عکسی که ۶.۵ میلیون دلار فروخته شد عکسی که ۶.۵ ...... + عکس مصاحبه با دو برادر میلیاردری که (دیجی کالا) را راه‌اندازی کردند ، می‌خواهیم ...
جهان نيوز - آخرين عناوين :: نسخه کاملآرشیو سایتهای ایران
jahannews-home.sotiba.ir/
این نویسنده ادامه داد: ترجمه در ایران همیشه جاده یک طرفه‌ای بوده است که با قطار و تریلی ... پدرم نقل کرد: روز جمعه ای به منزل آقای قاضی رفتم بعد از اتمام روضه چند نفری ...... معاول اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه صادرات کالا و افزایش حجم تولید صادرات‌محور باید ...... وی افزود: هم اکنون راه اندازی یک خط تلفن ثابت حدود پانصد هزار تومان برای ...
بلاگ, بلاگ ریدر, آرشیو نایاب ترین مطالب
blogreader.ir/
دانلود انیمیشن خرس برادر با دوبله فارسی Brother Bear 2003. ... فلسفیاس ام اس فلسفی سنگین SMS Falsafi • • • از جنگ بدتر هم هست کسی که چیزی . ... جزئیات تازه ای از ویندوز فون 8 به بیرون درز کرد - زومیت. .... جی‌فلکس ۲ دهم بهمن ماه در کره‌جنوبی با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه می‌شود - زومیت ... سهم دستمزد در قیمت تمام شده کالا چقدر است؟
دیجی کالا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/دیجی_کالا
پرسنل اولیه آن ۵ نفر بودند که تا اسفند ۱۳۹۲ به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرد و طبق گفته ... محمدی در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۹۲ مدعی شد که دیجی کالا با فروش روزانه بیش از ۱ میلیارد ... در مورد ایده و دلیل راه‌اندازی شرکت دیجی کالا، برادران محمدی گردانندگان این ... محصولات دیجیتال این داستان را بازگو می‌کنند که این ۲ برادر یعنی حمید و سعید ...
وب سایت رسمی –شرکت عمران آذرستان | مجتمع تجاری مسکونی ...
omran.azarestan.com/index.php/main/news_in
این گیاه خواص فوق العاده ای در مقابله با اینسومنیا (بی خوابی) و استرس دارد. ...... دستان شما به خصوص ناخن ها و انگشتان رازهای جالبی درباره سلامتی به شما می گویند. با ...... او که امروزه ثروتی حدود ۲.۹ میلیارد دلار دارد، دوران کودکی را با فقر گذرانده و تحصیل در دبیرستان را ...... مصاحبه با 2 برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند.
داستان دیجی‌کالا به نقل از Forbes - دیجیاتو
digiato.com/article/2015/01/27/داستان-دیجی-کالا-به-نقل-از-فوربز/
۷ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - پس از آن نوبت واشنگتن پست بود که از موفقیت های دیجی کالا در زمینه کارآفرینی بنویسد. ... استارتاپ ایرانی به نام دیجی کالا را راه اندازی کردند که در زبان فارسی ... داستان از اینجا شروع می شود که این دو برادر شیفته عکاسی بودند و توانستند با ... جالب است بدانید که نرخ بازگشت محصولات ما کمتر از ۲ درصد است.
آی دیجیتال فیلم | آی دیجیتال + آی دیجیتال پلاس
s.idigitallshop.ir/2015/12/22/دیجی_کالا_فیلم/
۱ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - قیمت گوشی موبایل لوازم جانبی کنسول بازی تبلت نوکیا سامسونگ اپل خرید فروشگاه.
ضرب المثل های جالب درباره ازدواج تکناز - کوپه
www.koupeh.com/search/ضرب-المثل-های-جالب-درباره-ازدواج-تکناز
انتشار متنی جالب از محمد رضا گلزار که با هیاهوی زیادی روبرو شد … ... این را می توان از كامنت هایی كه پایین خبر افزایش وام ازدواج در سایت های مختلف می آید مشاهده كرد. .... ایرنا/ عبدالله دوم شاه اردن در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی یورونیوز .... دیجی کالا/ در هفته‌ های اخیر، فیلم «مریخی» در صدر جدول باکس‌آفیس قرار گرفته است.
دختری که همزاد خود را پیدا کرد عکس - لیموناد - رز بلاگ - ...
limonade98.rozblog.com/tag/پیدا/page/2
تالار گفتمان · ثبت نام · ورود · آرشيو · تبليغات · تماس با ما ... دختری ایرلندی که همزاد خود را در سوئد پیدا کرد در مورد این اتفاق هنوز شگفت زده است . ... رسانه های اروپایی ضمن اعلام این خبر اشاره کرده اند که اگرچه ممکن پیدا شدن همزادها موضوعی ... را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید.
درخواست شریک برای راه اندازی فروشگاه سریال – فلکس هاست
flaxhost.ir/?p=186
۲۱ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تبریک توافق هسته ای · درخواست شریک برای سایت فیلم و سریال (فقط هزینه … راجب به راه اندازی ... مصاحبه با ۲ برادر دوقلو که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند (+عکس) ... راه اندازی سایت دوستیابی – سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران ..... اس ام اس · داستان کوتاه · مطالب جالب و خواندنی · هنرمندان · فیلم و سریال …
نابود کردن پراید با مشت و لگد در 3 دقیقه - شهرخبر
www.shahrekhabar.com/analysis/1422186780083840
۵ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - یه سمند باید به این عزیز دل برادر داد ببینیم اونم میتونه مچاله کنه.در ضمن خراب کردن بدنه مهم نیست مرد اونیه که با همون پراید با عشق از تبریز بره ...
درباره سایت خرید آنلاین دیجی کالا-پرشین پرشیا: درباره سایت
tagdoni.com/ex/page.php?p=nis5k6q8k2s6qtr
۳۰ دی ۱۳۹۰ ه‍.ش. - دیجی ملی همچنین کالا وب سایت پنجمین عنوان همایش توسعه ملی دانایی سومین و . ... نحوه لباس پوشیدن افراد چاق, لباس های مناسب افرادی با بازوهای چاق و گوشتی ... برای کاهش میزان حواس پرتی و افزایش تمرکز کودک چه باید کرد؟ .... خبرهای جالب ... به سایت دیجی کالا است که با عنوان «نقد و بررسی و فروش آنلاین کالای ...
رئیس جدید صدا و سیما مشخص شده است + سوابق | ساتین - ...
bazi.justpet.ir/p/dc739ac00ebe0ce2ce8188505ec3b14004
+ عکسگلاره عباسی ازدواج کرد + عکس همسرش “ادیب راد” ساتین پایگاه دوست داشتنی ... این انتخاب پیام های چندی دارد که شاید مهم‌ترین آن‌ها برای دولت و شخص حسن روحانی رئیس ... سرافراز با راه اندازی شبکه‌های پرس تی وی، العالم و هیسپان تی وی، تأثیر .... جدید دی ۷, ۱۳۹۴ عکس جالب ترانه علیدوستی در کنار همسر و دخترش + مصاحبه دی ۶, ...
رسانه ايران - آخرين عناوين :: rss_full_editionآرشیو سایت های ...
rasanehiran-home.wikirss.ir/
متصدی تصریح کرد: تا امروز دو مرکز پسماند ویژه در کشور راه‌اندازی شده که یکی از آنها ...... درمان در تهرانیم و همه ما در شرایط خوبی هستیم و همکاری برادران در ایران خوب بوده است. ...... سایت تی وی پلاس به مناسبت رحلت حضرت زینب، مصاحبه ای با حجت الاسلام ...... دیجی کالا/ یک روز پس از آنکه شرکت اپل گزارش کرد فروش گوشی‌های آیفونش ...
کارآفرینی - مجله اینترنتی برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/success/46?service_id=10&cat_id=46&page=2
مدتی نگذشت که مالک جدیدی آن را دوباره راه‌اندازی کرد. ... دیجی کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران، این روزها شهرتی جهانی یافته است. ... فهرستی از میلیاردرهای جوان که با ایده های خود از تقریبا هیچ به همه چیز رسیده اند؛ افرادی که حالا .... های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده و خوانندگان را با مطالب جالب و خواندنی درباره دنیای ...
جستجوهای مربوط به مصاحبه ای جالب و خواندنی با ۲ برادر میلیاردری که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند!

دیجی کالا موبایل

تهران کالا

بانه کالا

دیجی کالا ساعت

دیجی آنلاین

دیجی کالا تبلت

دیجی کالا لپ تاپ

بامیلو
    1   
2
   
3
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 214
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 449
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 6,557
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 16,004
  • بازدید ماه : 16,004
  • بازدید سال : 393,615
  • بازدید کلی : 4,173,393