loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 525 سه شنبه 29 تیر 1395 نظرات (0)

دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟ 

 

چه زمانی و چگونه می توانم بفهمم که آیا بیش از یک جنین در شکم دارم؟

چند دهه پیش، اکثر خانمهایی که چندقلو حامله بودند تا زمان زایمان از این مطلب اطلاع پیدا نمی کردند. اما امروزه دیگر چنین غافلگیری هایی به ندرت پیش می آیند. این خانمها به طور معمول در آزمایش سونوگرافی که اغلب در سه ماهه اول حاملگی انجام می شود، از اینکه دو یا چندقلو حامله هستند، مطلع می شوند.

 

در صورتی که اندازه شکم شما بیش از حد معمول بزرگ شده باشد، پزشک به شما توصیه می کند که یک آزمایش سونوگرافی در سه ماهه اول حاملگی بدهید. البته به احتمال زیاد، شما یا پزشکتان در تعیین تاریخ دقیق آبستن شدن، اشتباه کرده اید. آزمایش سونوگرافی مشخص خواهد کرد که چقدر از زمان آبستنی شما می گذرد و آیا بزرگی اندازه شکم شما بواسطه چندقلو حامله بودن است یا خیر.

 

اگر شما با استفاده از روشهای درمان ناباروری مانند استفاده از داروی کلومید (clomid)، گنادوتروپین، یا باروری آزمایشگاهی (IVF) حامله شده اید، احتمالا در هشت هفته اول از آزمایش سونوگرافی استفاده خواهید کرد تا مشخص شود که چند جنین در رحم شما کاشته شده اند. آزمایش سونوگرافی (خصوصا پس از هفته های ششم تا هشتم)، تقریبا به صورت قطعی می تواند مشخص کند که آیا بیشتر از یک جنین در رحم شما در حال رشد است یا خیر. با این حال، هر چه تعداد جنینها بیشتر باشد، احتمال اینکه یکی از آنها در آزمایش سونوگرافی مخفی بماند افزایش می یابد.

 

دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟

دوقلوهای غیر همسان در اثر آزاد شدن دو تخمک و بارور شدن همزمان آنها ایجاد می شوند. این دوقلوها را به عنوان دو تخمکی یا دی زیگوتیک (DZ) نیز می شناسند. دوقلوهای همسان از یک تخمک که بارور شده و سپس تقسیم می شود پدید می آیند و به همین دلیل به عنوان یک تخمکی یا مونوزیگوتیک (MZ) نیز شناخته می شوند.

 

به هر حال، از آنجا که دوقلوهای همسان از یک تخمک به بار می آیند، DNA یکسانی دارند؛ اما با این که به آنها دوقلوهای همسان گفته می شود، دقیقا مشابه با یکدیگر نیستند. هرچند ژنهای آنها یکسان هستند، اما ممکن است برخی ویژگیهای آنها نیز متفاوت باشد که در نتیجه والدین می توانند بین آنها تمایز گذاشته و آنها را از یکدیگر تشخیص دهند. این تفاوتها ممکن است بواسطه اثرات محیطی، یا در درون رحم و یا در خارج از رحم باشد. همچنین، برخی ژنهای خاص ممکن است نهایتا به شکلهای متفاوتی در این دوقلوها بروز پیدا کنند.

 

چه زمانی و چگونه می توانم بفهمم که آیا دوقلوهای من همسان یا غیر همسان هستند ؟

از لحاظ تئوریک، آزمایشهای دوران حاملگی مانند CVS و آمنیوسنتز می توانند این مورد را به صورت دقیق مشخص نمایند. اما انجام این آزمایشها در چندقلوها می تواند پر دردسر بوده یا نتایج چندان دقیقی به دست ندهد و شما ممکن است نتوانید از DNA همه جنینها نمونه برداری کنید.

 

اگر شما نتوانید یا نخواهید از این آزمایشها استفاده کنید، آزمایش سونوگرافی در اغلب موارد (بر حسب اینکه آیا آنها از یک جفت استفاده می کنند یا دو جفت؛ و اینکه آیا همجنس هستند یا غیر همجنس) می تواند مشخص کند که آیا نوزادان شما همسان هستند یا غیر همسان.

 

اگر یک متخصص حرفه ای، سونوگرافی واژینال را بین هفته های 9 تا 14 انجام دهد، می تواند تقریبا 100% مشخص نماید که آیا نوزادان شما از یک جفت به صورت مشترک استفاده می کنند یا خیر. اگر این آزمایش در سه ماهه دوم انجام شود، میزان دقت آن به 90% افت می کند، زیرا محیط داخل رحم تنگ تر شده و تشخیص جفت نیز دشوارتر می شود.

 

در صورتی که نوزدان شما از یک جفت به صورت مشترک استفاده کنند، همسان هستند. در صورتی که آنها از دو جفت استفاده کنند، ممکن است همسان یا غیر همسان باشند. همه دوقلوهای غیر همسان و 20 تا 30 درصد از دوقلوهای همسان ، از جفت های مجزا استفاده می کنند.

 

در 18 تا 20 هفتگی، در صورتی که هر دو جنین به صورتی در رحم قرار گرفته باشند که تکنیسین بتواند اندامهای جنسی آنها را از طریق سونوگرافی ببیند، می توان جنسیت هر دو کودک را مشخص نمود. در صورتی که آزمایش سونوگرافی به وضوح نشان دهد که شما یک پسر و یک دختر دارید، در این حالت کودکان شما غیر همسان هستند. دوقلوهای همسان تقریبا در همه موارد، جنسیت مشابه دارند.

 

در صورتی که در آزمایش سونوگرافی مشخص شود که دو جفت وجود دارد و کودکان از یک جنس هستند، یا اینکه اگر نتیجه سونوگرافی واضح و دقیق نباشد، شما احتمالا باید تا زمان تولد بچه ها برای پاسخ این سوال منتظر بمانید. پس از تولد، پزشک مشخص می کند که آیا دوقلوها از یک جفت به صورت مشترک استفاده می کرده اند یا خیر. از آنجا که جفت های مجزا نیز در برخی موارد به هم چسبیده و به شکل یک جفت ظاهر می شوند، ممکن است برای تعیین تعداد دقیق جفتها به آزمایش در آزمایشگاه مجهز نیاز باشد.

 

اگر بررسی و آزمایش جفتها نیز جواب سوال را مشخص نکند، شما می توانید از آزمایش DNA استفاده کنید؛ اما باید یک تا دو هفته برای مشخص شدن نتیجه، منتظر بمانید. همانگونه که در بالا ذکر شد، دوقلوهای همسان تقریبا در همه موارد DNA یکسانی دارند، اما در دوقلوهای غیر همسان فقط 50% از DNA بین دو نوزاد مشابه و مشترک است.

 

هنگامی که نوزادها بیشتر رشد کنند، احتمالا با نگاه کردن به آنها نیز به آسانی می توان مشخص کرد که آنها چه نوع دوقلویی هستند. اگر آنها آنقدر به هم شبیه باشند که افراد دیگر نتوانند آنها را از هم تشخیص دهند، می توان گفت که مسلما همسان هستند. اگر رنگ مو، رنگ چشم یا خصوصیات صورت آنها با هم تفاوت مشخصی داشته باشد، بدین معناست که آنها غیر همسان هستند.

 

دانستن اینکه دوقلوها همسان یا غیر همسان هستند، چه اهمیتی دارد؟

این موضوع صرفا برای ارضای حس کنجکاوی نیست. دانستن این نکته، ممکن است به خاطر برخی دلایل پزشکی نیز اهمیت داشته باشد.

 

یک مورد آن است که دوقلوهای همسان که از یک جفت به صورت مشترک استفاده می کنند، ممکن است در طول دوران حاملگی با یک خطر خاص در زمینه سلامتی خود مواجه باشند. حدود 15 درصد از این دوقلوها به سندرم انتقال خون بین دوقلوها در رحم (TTTS) مبتلا می شوند؛ حالت خطرناکی که در آن، یکی از دوقلوها بخشی از مایعات خود را به دیگری می دهد. دوقلویی که مایع را دریافت می کند، احتمالا سریعتر از دوقلوی دهنده، رشد خواهد کرد.

 

در صورتی که این عارضه درمان نشود، معمولا برای هر دو جنین کشنده است. در صورتی که دوقلوهای شما از یک جفت به صورت مشترک استفاده می کنند، پزشک شما، میزان وزن اضافه کردن دو جنین را تحت نظر قرار داده و سایر نشانه های احتمالی TTTS را نیز بررسی می کند. در صورتی که پزشک به بروز این عارضه مشکوک شود، درمان فوری ممکن است جلوی عوارض احتمالی را گرفته و کودکان شما را سلامت نگه دارد.

 

حتی پس از اینکه کودکان شما رشد کردند، دانستن اینکه آیا همسان هستند یا غیر همسان ، باز هم اهمیت دارد. به عنوان مثال، اگر دوقلوها همسان بوده و مشخص شود که یکی از دوقلوها از یک بیماری ژنتیکی رنج می برد، دوقلوی دیگر نیز قطعا به همین بیماری مبتلاست. اما در مورد دوقلوهای غیر همسان ، ممکن است یکی از آنها به یک بیماری ژنتیکی مبتلا باشد ولی دیگری از این لحاظ سالم باشد.

 

یک دلیل دیگر هم برای دانستن همسان یا غیر همسان بودن دوقلوها وجود دارد: همه در این باره از شما سوال خواهند پرسید (از دوستان و آشنایان، تا غریبه هایی که در خیابان می بینید). دوقلوها برای مردم جذاب هستند، پس بهتر است در طول حاملگی و تا چندین سال بعد، برای پاسخ دادن به سوالات مکرر آنها آماده باشید.


Google
About 255,000 results (0.71 seconds)
Search Results
دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟ - از هر دری سخنی ...
ranginak.blogsky.com/1387/06/12/post-119/
Translate this page
دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟ چه زمانی و چگونه می توانم بفهمم که آیا بیش از یک جنین در شکم دارم؟ چند دهه پیش، اکثر خانمهایی که چندقلو حامله بودند تا زمان ...
تفاوت میان دوقلوهای همسان و غیر همسان - دوقلوهای آریایی
twinsisters.persianblog.ir/post/4/
Translate this page
Jul 11, 2011 - دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟ دوقلوهای غیر همسان در اثر آزاد شدن دو تخمک و بارور شدن همزمان آنها ایجاد می شوند. این دوقلوها را به عنوان دو ...
دوقلوهاي همسان و غير همسان - parsianstore.ir
www.parsianstore.ir › پزشكي
Translate this page
Jul 27, 2009 - چه زماني و چگونه مي توانم بفهمم که آيا بيش از يک جنين در شکم دارم؟ چند دهه پيش، اکثر ... دوقلوها چگونه همسان يا غير همسان مي شوند؟ دوقلوهاي غير همسان ...
بارداری دوقلو یا چندقلویی: آگاهی و تشخیص بیش از یك جنین
www.ninisite.com/.../News-بارداری_دوقلو_چندقلویی...
Translate this page
چه زمانی و چگونه می توانم بفهمم كه آیا بیش از یك جنین در شكم دارم؟ چند دهه پیش، اكثر خانمهایی كه ... دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟ دوقلوهای غیر همسان در اثر آزاد ...
www.samy4.blogfa.com - دوقلوها چگونه همسان يا غير همسان مي شوند؟
www.samy4.blogfa.com/post-94.aspx
Translate this page
دوقلوها چگونه همسان يا غير همسان مي شوند؟ در صورتي كه اندازه شكم شما بيش از حد معمول بزرگ شده باشد، پزشك به شما توصيه مي كند كه يك آزمايش سونوگرافي در سه ماهه اول ...
نحوه تشکیل دو قلوها - دانشنامه فرزند
farzand.net › بارداری › چند قلوها › بارداری چند قلویی
Translate this page
... در رحم شما در دوران بارداری می تواند نشان دهنده همسان یا غیر همسان بودن فرزندان شما باشد. ... از لقاح تقسیم شود، منجر به تشکیل دو نطفه با دو جفت و کیسه آب مجزا می شود. ... دوقلوهای ناهمسان که از دو تخمک و دو اسپرم جداگانه تشکیل می گردند، همیشه دارای دو ...
حقايق بارداري دوقلویی | سلامت لوپا
lopahealth.com/.../بارداری-و.../حقايق-بارداري-دوقلوی...
Translate this page
تخمک بارور شده سپس به دو تخمک تقسیم می شود و دوقلوهای همسان را به وجود می آورد که ژن ... بنابراین در صورت داشتن دوقلوهای همسان، دو دختر یا دو پسر با شباهت های بسیار زیاد ... مشخص خواهد شد (جفت مشترک: دوقلوهای همسان / جفت مجزا: دوقلوهای غیرهمسان).
مادران دوقلوها بیشتر عمر می‌کنند - خبرآنلاین
www.khabaronline.ir/detail/150413/science/medical
Translate this page
May 13, 2011 - دوقلوهای همسان یا یک‌تخمکی که بعد از تلقیح تخمک و اسپرم و تشکیل تخم و ... که بسیار رایج‌ترند، دو تخمک با دو اسپرم به طور همزمان ترکیب می‌شوند و دو ... به هین دلیل شباهت دوقلوهای غیرهمسان به یکدیگر بیشتر از شباهت خواهر و ...
دوقلوهای همسان و غیر همسان : روزنامه پزشکی ایران
www.iran.pezeshk.us › بارداری و نوزاد
Translate this page
Nov 7, 2008 - چه زمانی و چگونه می توانم بفهمم که آیا بیش از یک جنین در شکم دارم؟ چند دهه پیش، اکثر ... دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟ دوقلوهای غیر همسان ...
5 علامتی که نشان می دهد دوقلو باردارید!! - بیتوته
www.beytoote.com/baby/hygiene-mother/twin.html
Translate this page
دوقلو. علائم بارداری دو چندان می شود: حالت تهوع صبح ها خیلی بیشتر از بارداری های نرمال و عادی است. سوء هاضمه، ... چگونه دوقلوها شکل می گیرند؟ هیچ کس نمی ... دوقلو ها. عواملی که در مشخص شدن دوقلوهای همسان یا غیر همسان نقش دارند شامل موارد زیر می باشد:.
دوقلو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/دوقلو
Translate this pagePersian Wikipedia
منوزایگوتیک (همسان) که به دوقلوهایی گفته می شود که از یک تخمک لقاح یافته که بعد از تقسیم ... دوقلوها میتوانند تک تخمکی یا همسان باشند یا دوتخمکی و غیر همسان.
زایمان دوقلو-چندقلو و پاسخ سوال ها در این رابطه - مجله اینترنتی دلگرم
www.delgarm.com/...and.../14830-زایمان-دوقلو-چندق...
Translate this page
Jul 27, 2013 - در بدو ورود به بیمارستان، سونوگرافی انجام می شود تا وضعیت نوزادان را .... چه زماني و چگونه مي توانم بفهمم كه آيا دوقلوهاي من همسان يا غير همسان هستند ؟
پرسش های معمول - دوقلوهای اصفهان
king-of-twins.persianblog.ir/page/all
Translate this page
دوقلوهای به هم چسبیده چگونه ایجاد می‌شوند؟ ... 1ـ دوقلوی تک تخمکی (Monozygotic) یا همسان (Identical) که ناشی از تقسیم یک تخمک بارور شده می‌باشد ... 2ـ دوقلوی دوتخمکی (Dizygotic) یا غیرهمسان (Fraternal) که ناشی از بارور شدن دو تخمک به طور جداگانه ...
در مورد دوقلو و چندقلوزایی بیشتر بدانیم | پورعلی.نت؛ تفکر مثبت ...
www.pourali.net/1388/01/706.html
Translate this page
اگر دوقلو ها از دو زیگوت (سلول تخم) به وجود آمده باشند آنها را دوقلوی دو تخمی یا غیر همسان DIZYGOTIC TWINS می نامند و اگر منشا آنها یک زیگوت (یک ... در ابتدای مسیر تکامل از هم جدا می شوند در این صورت ۲ آمنیون و ۲ کوریون دارند با جفت مشترک یا جدا.
علت ایجاد بچه دوقلو - scipost - خودرو ، تکنولوژی ، خبر علمی
www.scipost.ir/.../علت%20ایجاد%20بچه%20دوقلو%20...
Translate this page
Jun 20, 2013 - هر چه سن شما بيشتر باشد، احتمال اينكه صاحب دوقلو يا چندقلوهاي غير همسان شويد، بيشتر مي شود. زناني كه سن آنها از 35 سال بيشتر است (در مقايسه ...
چگونه دوقلوها شكل می گیرند؟: : تندرستی و زندگی سالم : : بارداری و زایمان ...
www.tebyan-zn.ir/News-Article/.../77362.html
Translate this page
Sep 15, 2012 - دوقلوهای غیر همسان زمانی كه تخمك ها به وسیله اسپرم های مختلف در یك زمان ... بارور می شود به دو نیم تقسیم می شود و دوقلوهای همسان شكل می گیرند. ... عواملی كه در مشخص شدن دوقلوهای همسان یا غیر همسان نقش دارند شامل موارد زیر می باشد: ...
کودک من - بارداري دو يا چند قلويي
www.mybaby2013.blogfa.com/.../بارداري-دو-يا-چند-ق...
Translate this page
Jan 22, 2013 - چه زماني و چگونه مي توانم بفهمم كه آيا بيش از يك جنين در شكم دارم؟ چند دهه پيش، اكثر ... دوقلوها چگونه همسان يا غير همسان مي شوند؟ دوقلوهاي غير همسان در ...
دوقولوها
dogoloha.blogfa.com/
Translate this page
خب چون معمولا با هم درس می خوانیم ضعف ها و قوت هایمان مشابه و خیلی وقت ها 50 درصد غلط هایمان در امتحانات شبیه هم بوده .... دوقلوهاي به هم چسبيده، چگونه ايجاد مي‌شوند؟ ... آزمايشات DNA مي‌تواند به طور قطع همسان بودن يا غيرهمسان بودن دوقلوها را تأييد نمايد.
علایم بارداری دوقلویی/ تشخیص دوقلوهای همسان و غیرهمسان چگونه است؟!
javuni.ir/news/58706
Translate this page
Mar 17, 2016 - چه زماني و چگونه مي توانم بفهمم كه آيا بيش از يك جنين در شكم دارم؟ چند دهه پيش، اكثر ... دوقلوها چگونه همسان يا غير همسان مي شوند؟ دوقلوهاي غير همسان در ...
چگونه بفهمیم جنین چند قلو است؟ - پارس ناز
www.parsnaz.ir/news_detail_11248.html
Translate this page
با این حال، هر چه تعداد جنینها بیشتر باشد، احتمال اینكه یكی از آنها در آزمایش سونوگرافی مخفی بماند افزایش می یابد. دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟ دوقلوهای ...
همسانی و ناهمسانی دوقلوها - راسخون
rasekhoon.net › ... › همسانی و ناهمسانی دوقلوها
Translate this page
Nov 27, 2013 - آیا تا به حال به گروه مشتاقان فضا ملحق شده‌اید در غیر این صورت قطعاً ... دوقلوها به دو گروه متفاوت تقسیم می‌شوند: دوقلوهای کاذب یا دی‌زیگوت (دو ...
برچسب ها - دوقلوهای همسان - نی‌ نی‌ بان
niniban.com/fa/tag/1/دوقلوهای%20همسان
Translate this page
کودک مضطرب، چگونه این چنین شد؟ لندن در یک مطالعه بر روی ... همسان تقسیم می شود و دوقلوهای همسان به وجود می... کد: ۱۱۲۸۴۲ ... میشود و دوقلوهای... همسان شکل می گیرند دوقلوهای غیر همسان زمانی که تخمک... دوقلوهای همسان یا غیر همسان نقش دارند شامل موارد زیر.
علت دوقلو یا چند قلو شدن ؟؟ - انجمن علمی زیست شناسی
cmbiology.iaus.ac.ir/forum/showthread.php?tid=103
Translate this page
May 6, 2012 - ... را دوقلوی دو تخمی یا غیر همسان DIZYGOTIC TWINS می نامند و اگر منشا آنها یک زیگوت (یک سلول تخم) باشد به ... فقط یک جنین انتقال داده می شود و به بالای ۳۵ سال حداکثر ۲ جنین. ... مراحل آن چگونه و در چه مقطع از بارداری انجام می گیرد؟
دوقلوها و چندقلوها چگونه تشکیل می شوند؟ - پایگاه زیست شناسی - blogfa ...
biologybase.blogfa.com/post-75.aspx
Translate this page
به این صورت که چندقلوهای همسان، حاصل لقاح بین یک اسپرم و یک تخمک و چندقلوهای غیرهمسان حاصل رویداد لقاح بین بیش از یک اسپرم با بیش از یک تخمک (مثلا ادغام ...
همه چیز درباره بارداری چند قلویی
wiki.5040.ir/fa/content/article/2604.html
Translate this page
Aug 28, 2014 - بارداری چند قلویی بارداری دو جنین یا بیشتر است. نام‌های چند قلویی به شرح زیر ... بارداری چند قلویی چگونه اتفاق می‌افتد؟ بارداری چند قلویی ... در این حالت دوقلوهای همسان ایجاد می‌شوند که همه پسر یا همه دختر هستند. چند قلوهای همسان از ... قرار گیری غیر طبیعی جنین احتمال زایمان سزارین را افزایش می‌دهد. • خونریزی پس از ...
زمان تشکیل قلب جنین دوقلو
fetus.wikipici.ir/زمان-تشکیل-قلب-جنین-دوقلو
Translate this page
چگونه دوقلوها شکل می گیرند؟ هیچ کس نمی تواند در به ... می شوند شکل می گیرند. عواملی که در مشخص شدن دوقلوهای همسان یا غیر همسان نقش دارند شامل موارد زیر می باشد: ... اگر دوقلوهای همسان در خانواده تان دارید، شانس تان برای داشتن دوقلو زیاد می شود. نژاد:.
دوقلوها - (seyed lafteh fardzadeh). - blogfa.com
fard-biology.blogfa.com/category/6
Translate this page
در دوقلوهای به هم چسبیده، سلول های جنینی درتصمیم گیری دچار سردرگمی می شوند. پیام های شیمیایی ... چگونه دوقلوها شکل می گیرند؟ هیچ کس نمی تواند ... عواملی که در مشخص شدن دوقلوهای همسان یا غیر همسان نقش دارند شامل موارد زیر می باشد: مصرف داروهای ...
بارداری چندقلویی:تشخیص بیش از یک جنین - آکا - آکاایران
www.akairan.com/koodak/zaieman1/23622.html
Translate this page
دوقلوهای همسان از یک تخمک که بارور شده و سپس تقسیم می شود پدید می آیند و به همین دلیل ... چه زمانی و چگونه می توانم بفهمم که آیا دوقلوهای من همسان یا غیر همسان هستند ؟
کد واژه - blogfa.com
codvajeh.blogfa.com/1392/05?p=2
با اين حال، هر چه تعداد جنينها بيشتر باشد، احتمال اينكه يكي از آنها در آزمايش سونوگرافي مخفي بماند افزايش مي يابد. دوقلوها چگونه همسان يا غير همسان مي شوند؟ دوقلوهاي ...
دوقلوی غیر همسان - لینک گردی
farsinow.ir/news/دوقلوی-غیر-همسان
Translate this page
دو قلوهای غیر همسان زمانی که تخمک ها به وسیله اسپرم های مختلف در یك زمان بارور می شوند شکل ... 832. دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟ - از هر دری …
زن و شگفتی دو قلو زایی - ایران ناز
www.irannaz.com/news_detail_3196.html
Translate this page
در حالت اول، دوقلو را دوتخمی دی‌زیگوت یا غیرهمسان می‌نامیم. ... در حالت دوم كه یك تخمك با یك اسپرم بارور می‌شود، دوقلوی حاصل از این لقاح را یك‌تخمی مونوزیگوت یا همسان می‌نامیم. این نوع ... این داروها شامل مخدرها و داروهای القا‌كنندة تخمك‌گذاری، كه برای درمان نازایی زنان تجویز می‌شوند، هستند. .... بدلکاران در فیلمها چگونه خود را آتش می زنند؟
اگر دوست دارید فرزند دوقلو داشته باشید بخوانید - مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/10713_اگر-دوست-دارید-فرزند-دوقل...
Translate this page
Dec 18, 2013 - دوقلوزایی وقتی اتفاق می افتد که تخمدان زن دو تخمک آزاد کند و هر دو بارور شوند که نتیجه آن دو قلوهای غیر همسان است، یا اینکه یک تخمک باور شود و به ...
بارداری دوقلو یا چندقلویی - mothers
mothers.parsiblog.com/.../بارداري+دوقلو+يا+چندقلوي...
Translate this page
Aug 5, 2010 - دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟ دوقلوهای غیر همسان در اثر آزاد شدن دو تخمک و بارور شدن همزمان آنها ایجاد می شوند. این دوقلوها را به عنوان دو ...
مشکلات شایع در نوزادان دوقلو - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=233992
Translate this page
Jan 12, 2013 - به مادرانی که دوقلو باردار هستند توصیه می شود، کم بودن وزن دو قلوهای خود را در ... می رود و قلوهای همسان، هر دو دچار ناهنجاری خواهند شد، مثل بیماری قلبی مادرزادی و یا ... دوستان اگه یکی از قل های غیر همسان مشکل داشته باشه باید چیکار کرد .
دوقلوهای غیر همسان - لینک گردی
nimrang.ir/news/دوقلوهای-غیر-همسان
Translate this page
چه زمانی و چگونه می توانم بفهمم که آیا بیش از یک جنین در شکم دارم؟ چند دهه پیش، اکثر خانمهایی ... 460. دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟ - از هر دری … همه دوقلوهای ...
احتمال بارداری دوقلو یا چندقلویی | شفاجو
shafajoo.com/.../احتمال-بارداری-دوقلو-یا-چندقلویی
Translate this page
Sep 11, 2013 - دو سوم از دوقلوها نیز غیر همسان یا دی زیگوت هستند (دو تخمک توسط دو اسپرم متفاوت، بارور می شوند). احتمال اینکه یک زن صاحب دوقلوهای همسان شود، 1 ...
دوقلوها چگونه شکل می‌گیرند؟
shahrkhabar.ir/fa/news/.../دوقلوها-چگونه-شکل-می‌گیر...
Translate this page
Nov 3, 2014 - دوقلوهای غیر همسان زمانی که تخمک ها به وسیله اسپرم های مختلف در یک زمان بارور می شوند شکل می گیرند. عواملی که در مشخص شدن دوقلوهای همسان یا غیر ...
دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟ از هر دری سخنی ...
citysport.rozblog.com/.../دوقلوها-چگونه-همسان-یا-غیر-ه...
Translate this page
Feb 2, 2016 - دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟ چه زمانی و چگونه می توانم بفهمم که آیا بیش از یک جنین در شکم دارم؟ چند دهه پیش، اکثر خانمهایی که چندقلو ...
بارداري دو يا چند قلويي - راهنمای بارداری - کارت شارژ زیر قیمت - blogfa ...
com4u2.blogfa.com/9001.aspx
Translate this page
احتمال حامله شدن به دوقلوهاي غير همسان به طور موروثي در خانواده منتقل مي شود، اگر شما ... چه زماني و چگونه مي توانم بفهمم كه آيا دوقلوهاي من همسان يا غير همسان هستند ؟
Lahzehnama.ir | آفرینش دوقلوها - لحظه نما
lahzehnama.ir/fa/news/16745/آفرینش-دوقلوها
Translate this page
Jan 1, 2015 - ماجرای دوقلوها چیست ! چگونه دوقلوها آفریده می شوند ؟ ... او می گوید : دوقلوهای غیر همسان از اسپرم و تخمک متفاوتی آفریده شده اند. به سخن دیگر ، گاهی می ...
توصیه هایی برای داشتن کودکان دوقلو - مجله اینترنتی برترین ها
www.bartarinha.ir/.../توصیه-هایی-برای-داشتن-کودکا...
Translate this page
توجه به این نکته به خصوص در دوقلوهای غیر همسان بسیار مهم است، چون درست است که این 2 نوزاد ... با هم بازی می‌کنند و کمتر از کودکان دیگر مزاحم والدین‌شان می‌شوند.
برچسب ها - دوقلوهای همسان - عصر ایران
www.asriran.com/fa/tag/1/دوقلوهای%20همسان
Translate this page
تعداد بارداری های مادر امکان بروز دوقلوزایی را در دوقلوهای... غیرهمسان افزایش می دهد اما در دوقلوهای همسان عوامل فوق... شود فرزندان می توانند همسان یا غیرهمسان یا ترکیبی از ...
فروردین 1391 - پزشکی - blogfa.com
drzohrabi.blogfa.com/1391/01
Translate this page
بطور کل خانمها از 3-2 ماه قبل از بارداری می بایست از غذاهایی با کلسیم و منیزیم بالا و پتاسیم و سدیم کمتر استفاده ... چگونه دوقلوها شکل می گیرند؟ ... دوقلوهای غیر همسان زمانی که تخمک ها به وسیله اسپرم های مختلف در یک زمان بارور می شوند شکل می گیرند. ... اگر دوقلوهای همسان در خانواده تان دارید، شانس تان برای داشتن دوقلو زیاد می شود.
چه عوامل دیگری بر احتمال بارداری دو یا چندقلویی تاثیر می گذارند؟ | گروه ...
goldwife.ir/archives/963
Translate this page
Jul 5, 2012 - دو سوم از دوقلوها نیز غیر همسان یا دی زیگوت هستند (دو تخمک توسط دو اسپرم متفاوت، بارور می شوند). احتمال اینکه یک زن صاحب دوقلوهای همسان شود، ۱ ...
دکتر رهام صادقي - روش دو قلو باردار شدن
www.roham.ws › ... › بارداری موفق - نازایی
Translate this page
Nov 5, 2009 - 9 posts
چگونه می توان دو قلو بار دار شد آیا این کار به روش طبیعی امکان پذیر است یا ... یکی وجود دو تخمک و آمادگی آنها برای باروری که حاصل دوقلو غیر همسان خواهد بود ... ولی با این وجود همونطور که دوستمون اشاره کرد اگه دو تخمدان زن هم زمان یک تخمک رها ... دو قلوهای غیر همسان که در نتیجه باروری دو تخمک ایجاد می شوند، علل مختلفی ...
دوقلو بایگانی - بهترین ها
mededu13.ir/label/دوقلو
Translate this page
دوقلو زایی چگونه اتفاق می افتد؟ .... خانم های باردار در باردرای دو قلو ، بیشتر خسته می شوند .... این کودکان می توانند همسان، غیر همسان و یا ترکیبی از هر دو باشند.
mosaferkoocholoo - مامانای مهربون بخونند
mosaferkoocholoo.persianblog.ir/pages/6/
Translate this page
Apr 21, 2009 - ... باشند آنها را دوقلوی دو تخمی یا غیر همسان DIZYGOTIC TWINS می نامند و اگر منشا آنها یک زیگوت (یک سلول تخم) .... مراحل آن چگونه و در چه مقطع از بارداری انجام می گیرد؟ این تکنیک در کاهش جنین ها از طریق شکم یا واژینال انجام می شود.
دوقلوهای همسان چیست
hitit.mahak.xyz/+دوقلوهای+همسان+چیست/
Translate this page
تفاوت دوقلو همسان و غیرهمسان دوقلوهای همسان و غیر ... - pezeshkan.org ... تفاوت میان دوقلوهای همسان و غیر همسان - دوقلوهای … ... دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟
دردسرهای بارداری دوقلویی - شفاف
www.shafaf.ir/fa/news/.../دردسرهای-بارداری-دوقلویی
Translate this page
آيا بارداري دوقلويي به چنين روشي نمي‌تواند مشكلي براي مادر يا جنين‌هايش ايجاد كند؟ ... دوقلويي دوتخمكي مي‌گويند كه در اصطلاح عموم دوقلوهاي غيرهمسان نيز ناميده مي‌شوند. ... علاوه بر اين، خانم‌هايي كه در سنين بالا (حدود 38ـ37 سالگي) باردار مي‌شوند و همچنين ...
همه چیز در مورد چندقلوزایی | Med Apple
medapple.com/14931/multiple-birth/
Translate this page
Aug 22, 2013 - با این حساب احتمال دوقلوزایی یک به ۸۹ یا تقریبا ۱٫۱% است و احتمال سه قلوزایی ۱ تقسیم ... دلایل زیر ممکن است باعث افزایش احتمال چندقلوزایی شوند: ... مثلا ممکن است چندتا از قلها همسان و چندتا غیرهمسان باشند. ... تقریبا ۵۱% دوقلوها و ۹۱% سه قلوها نارس به دنیا می آیند در حالیکه این میزان در یک قلوها تنها ۹% است.
Searches related to دوقلوها چگونه همسان یا غیر همسان می شوند؟

تشخیص جنسیت دوقلوها

جنسیت دوقلوهای ناهمسان

دوقلوهای دختر و پسر

جنسیت دوقلوهای همسان

دوقلوهای همسان و ناهمسان

دوقلوها در رحم

دوقلوی همسان

اثر انگشت دوقلوهای همسان
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 198
  • آی پی دیروز : 135
  • بازدید امروز : 1,839
  • باردید دیروز : 828
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 25
  • بازدید هفته : 6,015
  • بازدید ماه : 43,104
  • بازدید سال : 371,307
  • بازدید کلی : 4,151,085