loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 189 سه شنبه 29 تیر 1395 نظرات (0)

گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو

 

 

خیلی از زوج ها دوست دارند ۲ یا ۳ فرزند داشته باشند اما معتقدند گذراندن دوباره مراحل پرورش و تربیت برای فرزند دوم دشوار است و فرزندان دوم و سوم به اندازه فرزند اول از لحاظ مادی و معنوی تامین نمی شوند...

 


خیلی از زوج ها هم وقتی بچه های دوقلو را در خیابان می بینند، به حال والدین آنها غبطه می خورند و می گویند: «خوش به حالشان! یک بار سختی های بچه دارشدن را تحمل کرده و در عوض صاحب ۲بچه شده اند». اخیرا خوانندگان زیادی از ما پرسیده اند می توان به خواست خود دوقلو به دنیا آورد؟ شاید این ایده یک تیر و دو نشان مدبرانه ای باشد اما اگر کمی به شرایط بارداری و زایمان ۲ یا چندقلویی فکر کنیم و روزهای مشقت بار ابتدای تولد آنها را در نظر بگیریم، متوجه می شویم که نگهداری همزمان از ۲ کودک واقعا مشکل است. دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با شنیدن پرسش های این خوانندگان کمی شگفت زده شدند و از ما خواستند به مردم اطلاع رسانی کنیم که از نظر پزشکی بارداری ۲ یا چندقلویی به نفع مادر نیست.

 

▪ خیلی از زوج ها دوست دارند فرزندان دوقلو داشته باشند. نظر شما در این باره چیست؟


بارداری دوقلویی عوارض زیادی دارد و تمام خطرهای احتمالی بارداری معمولی مانند سقط جنین، خونریزی ، مسمومیت بارداری، قطع جفت، جفت سرراهی، دیابت، مشکلات ادراری، کم خونی فقرآهن، نقص جنین، اختلال رشد جنین، سقط، زایمان زودرس، افزایش احتمال سزارین و انتقال خون بین جنین ها (به خصوص در دوقلوهای همسان) در بارداری ۲ یا چندقلویی بیشتر است.

 

 


▪ منظورتان از انتقال خون بین جنین ها چیست؟


عروق خونی دوقلوهای همسان با هم اتصالاتی دارند و ممکن است خون یک جنین به جنین دیگر منتقل شود و در نتیجه یک جنین رشد بیش از حد و دیگری رشد ناکافی داشته باشد.

 

 


▪ برخی معتقدند مصرف مداوم قرص های پیشگیری از بارداری و قطع ناگهانی آن باعث افزایش احتمال بارداری دوقلویی می شود. آیا این نظر درست است؟


شاید، خانم هایی که به طور مداوم قرص پیشگیری مصرف کرده اند و می خواهند مصرف قرص را قطع کنند، باید تا ۱ ماه پس از قطع مصرف قرص ها، از روش های طبیعی پیشگیری استفاده کنند. طبق آمارها، احتمال بارداری دوقلویی در خانم هایی که طی ۱ ماه پس از قطع قرص پیشگیری باردار شده اند، بیشتر است اما این موارد در کشور ما زیاد گزارش نشده و علت بیشتر موارد بارداری های دوقلویی، تجویز زودهنگام داروهای نازایی برای افراد دارای شانس باروری است. بعد از قطع روش های پیشگیری، برای نابارور دانستن زوج به ۱ سال زمان نیاز است. یعنی اگر یک سال بدون استفاده از هیچ روش پیشگیری ای خانم باردار نشود، باید برای تشخیص ناباروری و درمان اقدام کرد.

 

 


▪ پس چطور ممکن است یک زوج به طور طبییعی صاحب دوقلو شوند؟


سابقه دوقلوزایی در خانواده خانم مهم است. البته وزن زیاد و سن بالای ۳۵ سال نیز احتمال بارداری ۲ یا چندقلویی را افزایش می دهد اما تغییر شرایط محیطی لقاح و شیوه تغذیه مادر احتمال بارداری دوقلویی را افزایش نمی دهند. اگر یک تخمک زن با یک اسپرم مرد تلقیح و سپس به دلایل نامشخص نطفه تشکیل شده به ۲ جنین هم جنس جدا یا چسبیده تبدیل شود، دوقلوها همسان خواهند بود و اگر به هر دلیلی به جای یک تخمک دو تخمک از تخمدان آزاد و بارور شوند، دوقلوهای غیرهمسان شکل می گیرند.

 

 

▪ بارداری دو یا چندقلویی اصول تغذیه و شیوه زندگی خاصی را می طلبد؟


در بارداری دوقلو، وزن مادر ۱۷ ۱۶ کیلوگرم افزایش می یابد و به دلیل احتمال بیشتر بروز خطر، باید با فواصل کوتاه تری به متخصص زنان مراجعه کند و سونوگرافی های بیشتری انجام دهد. این خانم ها باید به خصوص از هفته ۲۰ بارداری به بعد، فعالیت و استرس خود را کاهش دهند، زیاد نایستند و بیشتر استراحت کنند زیرا خطر زایمان زودرس وجود دارد. آنها باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنند تا با توجه به شرایط و وزن اولیه ، یک برنامه غذایی سالم برایشان تنظیم شود. علاوه بر اینها، در بارداری ۲ یا چندقلویی نیاز مادر به آهن و فولیک اسید افزایش می یابد.

 

 


▪ گفته می شود فشار روی لگن و مقعد خانم باردار می تواند او را دچار بواسیر کند. خانمی که دوقلو باردار است و بی شک این فشار برای او بیشتر، می تواند از بروز این مشکل پیشگیری کند؟


اگر خانمی از قبل دوران بارداری دچار بواسیر (همورویید) است، باید حتما آن را درمان کند و در دوران بارداری مراقب باشد دچار یبوست نشود و مایعات، سبزی ها و غذاهای ملین (مثل روغن زیتون) را در برنامه غذایی خود بگنجاند.

 

 


▪ بعضی خانم ها نگران اند بارداری ۲یا چندقلویی باعث بشود نتوانند زایمان طبیعی داشته باشند، این نگرانی بجاست؟


بله، در بارداری معمولی سر جنین به سمت پایین قرار می گیرد اما جنین های دوقلو ممکن است در وضعیت های متفاوتی باشند و اگر به طور عرضی یا در حالت پا رو به پایین قرار گرفته باشند، باید سزارین انجام شود.

 

 


▪ زایمان دوقلوها باید در شرایط خاصی باشد؟


بله، از آنجا که احتمال زایمان زودرس و نارس بودن نوزادهای دوقلو زیاد است، بیمارستان باید به تجهیزات لازم و بخش مراقبت های ویژه نوزادان مجهز باشد و متخصص زنان، بیهوشی و کودکان در اتاق زایمان حضور داشته باشند. اگر احتمال زایمان زودرس وجود داشته باشد، برای مادر آمپول بتامتازون تجویز می شود تا به رسیدگی ریه های جنین کمک کند.

 

 


▪ شرایط مادر بعد از زایمان چگونه خواهد بود؟


در این زنان خونریزی و افسردگی های پس از زایمان بیشتر است و اطرافیان باید شرایط مناسبی برای مراقبت از این مادران فراهم و از او حمایت کنند.

 

 


سلامت: آیا مادر می تواند پس از دوقلوزایی، هر دو نوزادش را با شیر خود تغذیه کند؟


بله، معمولا مادر می تواند به هر دو کودک شیر دهد اما اگر بچه ها رشد کافی نداشته باشند، باید زیرنظر پزشک شیر مصنوعی هم مصرف کنند.


Google
About 245,000 results (0.94 seconds)
Search Results
گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو-پرشین ...
www.persianpersia.com/health/hdetails.php?...
Translate this page
Dec 10, 2012 - گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو. خیلی از زوج ها دوست دارند ۲ یا ۳ فرزند داشته باشند اما معتقدند گذراندن دوباره مراحل ...
گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو ...
iranimag.ir/detail/1607806/article/4 - Translate this page
بار ابتدای تولد آنها را در نظر بگیریم، متوجه می شویم که نگهداری همزمان از ۲ کودک واقعا مشکل است. ... در بارداری دوقلو، وزن مادر ۱۷ ۱۶ کیلوگرم افزایش می یابد و به دلیل ...
گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو ...
iranimag.ir/detail/1667020/article/5 - Translate this page
گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو ... تا ۱ ماه پس از قطع مصرف قرص ها، از روش های طبیعی پیشگیری استفاده کنند.
بار مضاعف - راسخون
www.rasekhoon.net › ... › قبل از بارداری › بار مضاعف
Translate this page
گفت‌وگو با خانم دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو ... خیلی از زوج‌ها هم وقتی بچه‌های دوقلو را در خیابان می‌بینند، به حال والدین آنها غبطه می‌خورند و ...
گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو - لینکچه
linkcheh.com/16078064
Translate this page
در بارداری دوقلو، وزن مادر ۱۷ ۱۶ کیلوگرم افزایش می یابد و به دلیل احتمال بیشتر بروز ... شرایط ... گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو .
گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو ...
magifa.com/detail/1267344/article/1
Translate this page
عروق خونی دوقلوهای همسان با هم اتصالاتی دارند و ممکن است خون یک جنین به ... برای مادر آمپول بتامتازون تجویز می شود تا به رسیدگی ریه های جنین ...
گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش - مطلب ها
ww2.matlabhaa.ir/detail/.../article/4/
Translate this page
بار مضاعف گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو خیلی از زوج ه.
بتا بارداری دوقلو - لینک گردی
nimrang.ir/news/بتا-بارداری-دوقلو
Translate this page
گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو. 24/05/2013 · بار مضاعف گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو خیلی از ...
زایمان دوقلو - لینک گردی
farsinow.ir/news/زایمان-دوقلو
Translate this page
زایمان دوقلوها / ویدیو زايمان دوقلوها،زایمان دوقلو،فیلم زایمان دوقلو،فیلم زایمان دوقلوها ... 60. زایمان در ... گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو.
علائم بارداري دوقلو - کاج - رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
kaj-1395.rozblog.com/post/206
Translate this page
10 دلیل متفاوت بودن بارداری دوقلو با تک قلو - نی‌ نی‌ بان niniban.com/fa/. .... دوقلو,لقاح ... 18 . گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو .
مشکلات بارداری دوقلو - لینک گردی
nimrang.ir/news/مشکلات-بارداری-دوقلو
Translate this page
نوزادان دوقلو در برخی موارد با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که دیگر نوزادان به آن دچار نمی ... 531. گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو.
بارداری دوقلوها
farsinow.ir/news/بارداری-دوقلوها
Translate this page
دوقلوها ي شما، هر كدام يك و نيم كيلوگرم يا بيشتر وزن ... با تهوع صبحگاهی در دوران ... زایمان در بارداري دوقلو يا چندقلويي. * دوقلوها ي شما، هر كدام ... 24/05/2013 · بار مضاعف گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان ... زایمان دوقلوها باید .
اطلاعات بارداری دوقلو - لینک گردی
farsinow.ir/news/اطلاعات-بارداری-دوقلو
Translate this page
May 19, 2016 - زناشویی بارداری و زایمانزایمان در بارداري دوقلو يا ... بارداری و زایمان ... گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو. 24/05/2013 ...
گروه تلگرام خانم دکتر بارداری - آخرین اخبار ایران و جهان
khabarduni.ir/search/?q=گروه...خانم+دکتر+بارداری
Translate this page
دکتر آزاده دیباج متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان ... بنابر‌این از دکتر زهره لواسانی درباره انجام کار‌های زیبایی در دوران بارداري، منع .... علاوه بر ژنتیک، سن و شاخص توده بدنی نیز در بارداري دوقلو نقش موثری را ایفا می‌کند. .... شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه ...
آشنایی با بارداری ها پرخطر و کم خطر - پرشین وی
www.persianv.com/zanashooee/305897.php
Translate this page
Sep 15, 2015 - بارداری پرخطر ، بارداری خطرناک ، بارداری ممنوع ، کدام نوع بارداری خطرناک است ، علل ... ممنوع و خطرناك بیشتر بدانیم با دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران گفت‌وگو كرده‌ایم ... همه چیز درباره حاملگی های پرخطر .... فاکتورهایی که باعث افزایش احتمال تولد فرزند دوقلو می شود.
زن بارداری که مرگ مغزی شده بود، کودک خود را به دنیا آورد. این ... - Dr Spring
drspring.persianblog.ir/posts
Translate this page
این پزشک زنان و زایمان که عمل سزارین را بر روی مادر دوقلوها انجام داده است، گفت: عمل جراحی ... دکتر اکبر کوشانفر، متخصص اطفال، درباره تغذیه نوزادان با شیر مادر به ... دکتر تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ...... شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان ...
ازمراجعه به متخصص زنان نترسید - اخبار شهر ما
ourcitynews.com/post/?q=ازمراجعه+به+متخصص...
Translate this page
دکتر علی اکبر بهرامی فر در گفتگو با خبرنگار مهر، به مداخله متخصصین زنان و .... شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه ... و دیابت بارداری را افزایش می دهد و از افراد درخواست می شود که تمایلی به دو قلو یا چند ... باشگاه خبرنگاران جوان درباره ویار بارداری در زنان اظهار کرد: ویار بارداری برخی از ...
مادران دوقلو - لینک گردی
nimbar.ir/news/مادران-دوقلو - Translate this page
دوقلو | برناک. مادران بارداری که دوقلو حمل می‌کنند می‌توانند بین 18 تا 21 کیلوگرم وزن اضافه کنند. ... گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو.
بارداری و مسمومیت در آن - آسان طب - مجله پزشکی آسان طب
asanteb.com/11071/بارداری-و-مسمومیت-در-آن.html
Translate this page
May 8, 2015 - گرچه اغلب زنان تصور می‌کنند مسمومیت بارداری حاصل میل خانم‌های باردار به نمک است اما ... قربانیانش را می‌گیرد، با دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص پریناتولوژی گفت‌وگو کردیم. ... خطر بروز این مسمومیت در بارداری‌های دوقلویی یا چندقلویی نیز بیشتر است. .... خانه · درباره ما · تماس با ما ...
زایمان سخت - آکاایران
www.akairan.com/koodak/tag/زایمان%20سخت/
Translate this page
آکاایران: جملاتی که زنان دوست ندارند در دوران بارداری بشنوند زمان زایمان یا وضع حمل ... علاوه بر آن باورهای نادرست درباره روند زایمان نیز باعث تمایل آنها به سزارین شده .... برای آشنایی بیشتر با این بیماری، این گفت وگو را با خانم دکتر شیرین نیرومنش، ... مسمومیت حاملگی، دوقلو زایی، افزایش یا کاهش بیش از حد وزن جنین، زایمان سخت، ...
مادرRH مثبت ، جنین Rhمنفی - بارداری و زایمان - blogfa.com
www.bardary.blogfa.com/87112.aspx
Translate this page
Feb 2, 2009 - كاری كه ایران از آن عقب نمانده و دكتر شیرین نیرومنش متخصص زنان ، زایمان و نازایی از ... دكتر نیرومنش درباره نحوه انجام این عمل می گوید كه جنین هایی كه شرایط كم خون شدن برای آنها ... حاملگی دوقلویی .... دكتر مهناز اشرفي، جراح و متخصص زنان و زايمان در گفت‌وگو با مهر گفت: با توجه به انجام زايمان بي‌درد به‌عنوان يك روش ...
زنان باردار شاغل کلیک کنند
niniban.com/fa/news/.../زنان-باردار-شاغل-کلیک-کنن...
Translate this page
در این گفت و گو دکتر شیرین نیرومنش، استاد زنان و زایمان، دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ... اصولا کارکردن منافاتی با بارداری ندارد و خیلی از خانم های شاغل در تمام نقاط دنیا این دوران را به سلامت طی ... مورد دیگر اینکه درباره نگرانی هایشان با دوست، همکار یا همسر خود صحبت یا سعی کنند به شیوه های .... دوقلوی پسر می خواهید، بخوانید.
نطفه دوقلو - فارسی 98 - جدیدترین های اینترنت ، اخبار
farsi98.ir/news/نطفه-دوقلو - Translate this page
گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو. بار مضاعف گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو خیلی از زوج ه.
سونوگرافی سلامت جنین - صبح بخیر
sobbekheir.com/tag/سونوگرافی-سلامت-جنین
Translate this page
اما شاید تنها گروهی از مادران باردار و خانواده هایشان با سونوگرافی به نام NT آشنایی ... دكتر شیرین نیرومنش، فوق‌تخصص طب مادر و جنین و استاد دانشگاه علوم‌پزشكی تهران، معتقد است . ... در آمریکا، از هر 100 زن باردار، سه نفرشان دوقلو زایمان می کنند. .... دکتر رضا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأسف از درگذشت سومین زن گنابادی در مورد ...
دوران بارداری - پزشکی
pezeshki2.persianblog.ir/tag/دوران_بارداری
Translate this page
یک متخصص زنان و زایمان گفت: ورزش در دوران بارداری موجب سلامت جسمی و روحی زنان ... دکتر احمد بهروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران .... کم‌ خونی، بیماری‌های‌ ریوی، حاملگی‌ دوقلویی، تیروئید و صرع‌ دارند نباید ورزش کنند. ..... دکتر سیدنوید المدنی، مشاور ژنتیک پژوهشگاه رویان به سوالات ما درباره این روش و ...
Lahzehnama.ir | مسمومیت آن هم در بارداری - لحظه نما
lahzehnama.ir/fa/news/.../مسمومیت-آن-هم-در-بارداری
Translate this page
Feb 27, 2015 - ... بارداری بیش ترین قربانی یانش را می گیرید ، با دکتر شیرین نیرومنش ، متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص پریناتولوژی گفت و گو کردیم.
نوزادهای کوچولو | سایت تفریحی فان کده
mefun.in/post/نوزادهای-کوچولو/
Translate this page
Jun 21, 2016 - بار مضاعف گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو خیلی از زوج ه. خرید دوستان خوب عکس نوزادهای تازه بدنیا آمده دوستان خوب ...
مسموميت آن هم در بارداري!
shafaonline.ir/fa/news/.../مسموميت-آن-هم-در-بارداري
Translate this page
... آخر بارداری بيشترين قربانيانش را مي‌گيرد، با دكتر شيرين نيرومنش، متخصص زنان و زايمان و فوق تخصص پريناتولوژي گفت‌وگو كرديم. ... يكي ديگر از علائم مهم مسموميت بارداري، دفع پروتئين از ادرار است كه با انجام آزمايش ادرار 24 ساعته مشخص مي‌شود. ... خطر بروز اين مسموميت در بارداری‌هاي دوقلويي يا چندقلويي نيز بيشتر است.
عمل سرکلاژ در بارداری چیست؟ - مطالب جدید
tareenha.xyz/post/?q=عمل+سرکلاژ+در+بارداری...
Translate this page
دکتر سمامی، درباره بارداري خارج از رحم می‌گوید: بارداري طبیعی در داخل بافت رحم صورت ... بارداري را افزایش می دهد و از افراد درخواست می شود که تمایلی به دو قلو یا چند قلو ... شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و ...
آنچه باید درباره ی غربالگري سلامت جنين بدانید ! - بیتوته
www.beytoote.com/.../screening2-fetal-health.html
Translate this page
زناشوییبارداری و زایمانآنچه باید درباره ی غربالگري سلامت جنين بدانید ! ... دكتر شيرين نيرومنش، فوق‌تخصص طب مادر و جنين و استاد دانشگاه علوم‌پزشكي تهران، معتقد است هر چند ... اگر NT بالا باشد ولي آزمايش كروموزومي مشكلي‌ نشان ندهد، جنين را با سونوگرافي متعدد پيگيري مي‌كنيم ..... حاملگی دوقلویی؛ ۲ برابر آب، غذا، ویتامین.
درمان ویار بارداری بهترین خوردنی
nazbid.ir/post/?q=درمان+ویار+بارداری+بهترین...
Translate this page
شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ويار بارداري در زنان اظهار کرد: .... نی سایت، از دکتر فاطمه سمامی، جراح و متخصص زنان و زایمان،درباره علائم این نوع بارداري و راه‌های درمان آن پرسیدیم. ..... برگزاری جشنواره دوقلوها در کشور آرژانتین تصاویر.
تلگرام برا زنان باردار - خبر روز
khabareruz.xyz/search/?q=تلگرام+برا+زنان+باردار
Translate this page
دکتر آرین جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی درباره اینکه درد ناحیه ناف زنان ..... شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی ...
معرفی کانال های بارداری و زایمان در تلگرام - خبر ایرونی
iruni.ir/search/?...معرفی%20کانال%20های%20بارداری...
Translate this page
گلمکانی با اشاره به کاهش مرگ و میر مادران باردار در استان، خاطرنشان کرد: با توجه. ... لحظه زايمان فکر کند اما هرچه به پایان باردار ی نزدیک تر می شود، دغدغه اش درباره نوع زايمانش ... در این گفت و گو دکتر شیرین نیرومنش، استاد زنان و زايمان، دانشگاه علوم ...
سقط - جستجوي سايت
nininama.com/fa/tag.aspx?str=سقط
Translate this page
اگر خانم بارداری دو بار یا بیشتر حاملگی اش را قبل از بیست هفتگی از دست دهد به معنی ... و برای استفاده بیشتر و بهره از گیاهان باید ابتدا برخی از اطلاعات اساسی را درباره آن‌ . ... بالای 35 سال است، بارداران دوقلویی دو تخمکی و آنها که سن شان هنگام زایمان ب . ... گفت‌وگو با دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه ...
چاپ صفحه - Hamshahri Newspaper
www.hamshahrionline.ir/hamnews/1385/.../_irelmi.ht...
Translate this page
كاري كه ايران از آن عقب نمانده و دكتر شيرين نيرومنش متخصص زنان ، زايمان و نازايي از ... در همين راستا گزارشي را با اين عضو هيات علمي دانشگاه تهران هماهنگ كرده ايم كه از ... دكتر نيرومنش درباره نحوه انجام اين عمل مي گويد كه جنين هايي كه شرايط كم خون ... دكتر نيرومنش توضيح مي دهد: جهت تزريق خون بين هفته 20 تا 22 بارداري اقدام مي كنيم.
واقعا نمیتونم این دوقلو - دانلود آهنگ جدید
farhanghi.bqmusic.ir/واقعا-نمیتونم-این-دوقلو.html
Translate this page
Jun 10, 2016 - Not Found Any Result for : واقعا نمیتونم این دوقلو. Similar Words ... گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو. 24.05.2013 ...
برچسب ها - متخصص زنان - باشگاه خبرنگاران جوان
www.yjc.ir/fa/tag/1/متخصص%20زنان
Translate this page
تخصص پزشک زنان وزایمان کنترل بارداری برنامه ریزی برای بارداری... سرطانی ... بگذارند این موضوع را با دکتر امیرحسین عابدی یکتا متخصص... بهشتی در میان ... چندان تاثیری بر وقوع دوقلو زایی ندارد این متخصص زنان. ... گیری جنین می شود زهرا سالاری متخصص زنان درباره وزن. ... شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان در گفت و گو.
زنان باردار و مادران | تزریق بوتاکس در کوتاه مدت اثرگذار است
boro.niazerooz.com › ... › تناسب اندام و زیبایی
Translate this page
Oct 8, 2011 - فرامرز صفایی دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک در گفت‌وگو با خبرنگار ... توصیه‌های دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان درباره مشکلات احتمالی . .... توصیه هایی برای داشتن کودکان دوقلو دیدن دوقلو‌ها با لباس‌های مشابه .
بار مضاعف - بارداری
bardari24.ir › پیش از بارداری
Translate this page
گفت‌وگو با خانم دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو ... طبق آمارها، احتمال بارداری دوقلویی در خانم‌هایی که طی 1 ماه پس از قطع قرص پیشگیری باردار ...
بارداری با وجود فیبروم رحم, جراحی فیبروم رحم, درمان قطعی برای درمان ...
zibajoo.ir/در-کنار-فیبروم-رحم-می-توان-باردار-شد؟/
Translate this page
Sep 4, 2015 - بعضی زن‌‌ها با درد احساسش می‌کنند و بعضی با تلاش‌های ناموفق برای مادر ... وجود می‌آید را از دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان پرسیده‌ایم. ... به اندازه یک بارداری ۹ ماهه بوده یا حتی به نظر می‌آید دو قلو باردار است. ... زنانی‌که با وجود فیبروم باردار می‌شوند، در زایمان سزارین مشکل دارند و ... همه چیز درباره آمنیوسنتز.
مرکز اسناد انقلاب اسلامی - زایمان طبیعی و سزارین، مزایا و معایب
www.irdc.ir/fa/content/60993/default.aspx
Translate this page
May 6, 2015 - این خبری است كه در هفته های اخیر اعلام شد و نگرانی ها درباره شیوع ... تا با دكتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان و همچنین ناهید خداكرمی، .... كه جنین درشت داشته یا دوقلو یا چند قلو باردار بوده و سزارین كرده اند. ... مركز اسناد انقلاب اسلامی درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت .... گفتگو با دكتر یعقوب توكلی.
چرا قلب كودك درون‌تان مي‌ايستد؟ | بویر نیوز
boyernews.com/.../چرا-قلب-كودك-درون‌تان-مي‌ايستد؟/
Translate this page
Mar 17, 2015 - این موضوع را با دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان، در میان گذاشتیم. ... دهانه رحم برخی نیز در ماه ۴ تا ۶ بارداری شل می‌شود و به محض اینکه جنین مقداری .... حدود ۵۰درصد خانم‌هایی که دوقلو دارند دچار زایمان زودرس می‌شوند و نوزاد قبل از ... تلقی می‌کنند؛ اما باید گفت که حتی لکه بینی در زمان بارداری هم نمی‌تواند به ...
دوران بارداری و مسائل پیرامون ان - صفحه 2 - تالار گفتگوی هم میهن ...
forum.hammihan.com/thread178867-2.html
Translate this page
Apr 11, 2015 - 16 posts - ‎5 authors
دوران بارداری و مسائل پیرامون ان در سال‌های اخیر با ورود زنان به دنیای کار و تحصیل. ... ‌یک متخصص زنان و زایمان گفت: مرگ جنین در داخل رحم مادر دلیل متعددی دارد که ممکن ... دکتر شیرین قاضی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایسنا منطقه دانشگاه .... درباره دوقلوها، اما می توانیم این آزمایشات را با دقت خوبی انجام دهیم، ولی ...
درمان چسبندگی لوله‌ های رحمی در زنان - پارس ناز
www.parsnaz.ir/news_detail_23995.html
Translate this page
برای آشنایی بیشتر با عملکرد لوله‌های رحمی و چسبندگی و پیامد‌های بعدی آن با خانم دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به گفت وگو نشسته‌ایم.لطفا ابتدا ... برخی خانم‌ها هم دیر ازدواج می‌کنند و هم 7 یا 10 سال بعد از ازدواج تمایل به بارداری ندارند. .... همه چیز درباره روستای اسرارآمیز میمند کرمان.
جنین مرده در شکم مادر - وقتی که قلب جنین می ایستد - جوان ایرانی
www.javaneirani.com/.../بارداری-و-زایمان/583725-جنی...
Translate this page
Jun 20, 2016 - درباره دفع مدفوع جنین هم همین طور است یعنی تمامی جنین ها وقتی کاملا بالغ و رسیده ... این موارد در کنترل دوره ای زن باردار با مشاهده شکم و میزان رشد جنین از سوی ... این موضوع را با دكتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان، در میان گذاشتیم. .... حدود 50درصد خانم‌هایی كه دوقلو دارند دچار زایمان زودرس می‌شوند و نوزاد قبل از ...
مامایی : پزشکان ایران
www.pezeshkan.org/?cat=29&paged=3
Translate this page
May 27, 2013 - هیچ گاه سوال بی جواب یا نکته مبهمی درباره دوران بارداری در ذهن نداشته باشید. ... علوم پزشکی بقیه الله در گفت وگو با جام جم می افزاید: شیرخوارانی که ... نوزادان بیش از همه از طریق مواجهه با خون مادر آلوده در زمان زایمان با ویروس هپاتیت B آلوده می شوند. ...... دکتر شیرین قاضی زاده اظهار داشت: اگر حجم خون خارج شده از رحم زیاد، ...
جلوگیری از دوقلو زایی، با این روش - همه جو
hamejoo.ir › سلامت
Translate this page
Jul 6, 2016 - پاسخ دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان:شما باید داروهایی که ... چرا اکثر زوجین نابارور پس از اقدام به بارداری و درمان صاحب جنین های یا ... و زایمان ؛گفت: داروهایی که برای تحریک تخمک گذاری تجویز می شود به شدت باعث چند قلوزایی می. ... درباره تقابل با استقلالی در هفته ششم · دقیق ترین زمان زایمان، روش ...
زن باردار علاوه بر جنین یک اُردک هم در رحم دارد (عکس) - مجله خبری موریکس
morix.ir/search/?q=زن+باردار+علاوه+بر...
Translate this page
گوشه ای از دنیا عکسی از سونوگرافی داخلی شکم زن باردار منتشر شده است که موجودی شبیه ... به گزارش جهان، شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: ... 10-6-2016 سرگرمی و متفرقه دکتر سلام 17 .... این زن که دوقلو باردار بود، در اتاق عمل به علت استنشاق ترکیبی از گازهای دی اکسید کربن و ...
وضعیت جنین در رحم مادر چگونه است؟ - جدیدترین و برترین مقالات و مطالب ...
generalmedical.mihanblog.com/post/category/38/.../45
Translate this page
Jul 13, 2011 - اگر می خواهید بدانید كه دو قلو باردار هستید ... برای آنکه دوران بارداری و زایمان مطمئنی داشته باشید و سلامت خودتان و ... درباره نقش فولات در صفحه های قبل توضیحاتی داده شد اگر درباره فولات در رژیم غذایی سؤالی دارید، می توانید با پزشکتان درباره ..... آمیز دوران بارداری در گفت‌وگو با دکتر شیرین نیرومنش متخصص ...
آبان ۱۳۹۱ - مادرانه
madari.blogfa.com/1391/08
Translate this page
زایمان. زايمان يك پدیده ای طبیعی است ومادر باردار با آگاهی از روند زایمان طبیعی می ... بحق آنكه مرا براستى به پيغمبرى فرستاده كه جبرئيل به من گفت در اين صورت ..... دکتر شیرین نیرومنش، استاد دانشگاه تهران اطلاعات مورد نیاز درباره این ... درمانگر طب چینی گفت‌وگو داشتیم تا اطلاعات بیشتری را درباره این روش درمانی به دست آوریم.
Searches related to گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو

تاثیر آمپول بتامتازون بر جنین

چگونگی بارداری دوقلویی

آمپول بتامتازون در هفته 28 بارداری

چگونه بارداری دوقلو داشته باشیم

زمان تزریق آمپول بتامتازون در بارداری

علائم اولیه بارداری دوقلو

بارداری دوقلویی هفته به هفته

عوارض آمپول بتامتازون در بارداری
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 1,090
  • باردید دیروز : 1,737
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 22
  • بازدید هفته : 1,090
  • بازدید ماه : 40,448
  • بازدید سال : 310,490
  • بازدید کلی : 4,090,268