loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 347 سه شنبه 29 تیر 1395 نظرات (0)

در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید.

 

همه چیز درباره بارداری چند قلویی

بارداری چند قلویی چیست؟

بارداری چند قلویی بارداری دو جنین یا بیشتر است. نام‌های چند قلویی به شرح زیر است:

•دوقلو – دو جنین

•سه‌قلو – سه جنین

•چهارقلو – چهار جنین

•5 قلو – پنج جنین

•6 قلو – شش جنین

•7 قلو -هفت جنین

 

اگرچه چند قلویی تنها درصد کمی از همه تولدها را شامل می‌شود (کمتر از سه درصد) اما میزان آن رو به افزایش است. بر طبق مرکز ملی آمار سلامت امریکا، دوقلویی از سال 1980 به میزان 49 درصد در آمریکا افزایش یافته است و در حال حاضر 28.1 مورد از هر 1000 مورد تولد زنده را شامل می‌شود و این مقدار به معنی حدوداً یک بارداری دوقلویی از هر 36 تولد زنده است. میزان تولد سه‌قلویی و چند قلویی در همین بازه زمانی، 423 درصد افزایش یافته و به حدود یک مورد در هر 500 تولد زنده رسیده است.

 

چه عواملی موجب چند قلویی می‌شود؟

فاکتورهای زیادی با بارداری چند قلویی مرتبط است. فاکتورهای طبیعی چند قلویی عبارت‌اند از:

 

وراثت: سابقه خانوادگی بارداری چند قلویی احتمال دوقلویی را افزایش می‌دهد.

سن بالای بارداری: در زنان بالای سی سال احتمال چند قلویی بیشتر است. بسیاری از زنان امروزه بارداری را خیلی به تأخیر می‌اندازند و ممکن است نتیجه آن دوقلویی باشد.

زایمانهای زیاد: یک یا چند بارداری قبلی به‌خصوص در صورتی که چند قلو بوده‌اند، احتمال چند قلویی را افزایش می‌دهد.

نژاد: در زنان آمریکایی آفریقایی نسبت به نژادهای دیگر احتمال چندقلویی بیشتر است. بومیان آمریکایی و آسیایی‌ها کمترین میزان دوقلویی را دارند. در زنان هندواروپايى، به‌خصوص افرادی که بالای 35 سال دارند، بیشترین میزان چند قلویی بیشتر از دوتا (سه‌قلو یا بیشتر) وجود دارد.

فاکتورهای دیگری که میزان چندقلویی را در سالهای اخیر بسیار افزایش داده است شامل تکنولوژیهای باروری است که عبارت‌اند از:

داروها: داروهای تحریک کننده تخمک گذاری مانند کلومیفن سیترات و فولیکل که تحریک کننده هورمون (FSH) بوده و به تولید تخمکهای زیاد کمک می‌کنند، که اگر بارور شوند، ممکن است به چند قلویی منجر شود.

روشهای بارداری: تکنولوژیهای کمک به بارداری مانند باروری آزمایشگاهی (IVF) و تکنیکهای دیگر که به بارداری زوجین کمک می‌کند. این تکنولوژیها اغلب با استفاده از داروهای تحریک کننده تخمک گذاری چندین تخمک تولید می‌کنند که سپس بارورشده و به رحم بازگردانده می‌شود تا رشد کند.

 

بارداری چند قلویی چگونه اتفاق می‌افتد؟

بارداری چند قلویی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که بیش از یک تخمک بارور می‌شود و در رحم جایگیر می‌شود. به این حالت دوقلویی دو تخمکی میگویند. و ممکن است همه آن‌ها پسر، دختر یا ترکیبی از هر دو باشند. در چند قلویی دو تخمکی همزمان دو تخمک بارورشده و نطفه ایجاد می‌شود. چند قلویی های دو تخمکی درست همانند خواهر و برادرانی که می‌توانند مشابه باشند، ممکن است بسیار شبیه به نظر برسند. چند قلویی های دو تخمکی هر کدام جفت و کیسه امنیوتیک (کیسه آب) جداگانه دارند.

گاهی اوقات یک تخمک بارورشده و سپس به دو یا چند رویان تقسیم می‌شود. در این حالت دوقلوهای همسان ایجاد می‌شوند که همه پسر یا همه دختر هستند. چند قلوهای همسان از نظر ژنتیکی یکسان هستند و معمولاً به قدری شبیه به هم هستند که حتی والین به سختی می‌توانند آن‌ها را از هم تشخیص دهند. با این حال، این کودکان شخصیت‌های متمایز و متفاوتی دارند. چند قلوهای همسان ممکن است جفت‌ها و کیسه مایع امنیوتیک جداگانه داشته باشند اما اغلب یک جفت مشترک و کیسه های جداگانه دارند. به‌ندرت دوقلوهای همسان یک جفت مشترک و یک کیسه امنیوتیک مشترک دارند.

 

چرا بارداری چند قلویی نگرانی ایجاد می‌کند؟

داشتن بیش از یک فرزند ممکن است هیجان انگیز بوده و واقعه خوشحال کننده‌ای برای بسیاری از زوج‌ها باشد اما بارداری چند قلویی خطر عوارض و پیچیدگی‌های بعدی را افزایش می‌دهد. متداولترین عوارض عبارت‌اند از:

 

درد زایمان و تولد زودرس:

حدود نیمی از دوقلوها و تقریباً همه چند قلوها نارس هستند (پیش از 37 هفتگی متولد می‌شوند). هرقدر تعداد جنین‌ها در بارداری بیشتر باشد، خطر تولد زودرس بیشتر می‌شود. نوزادان زود رس پیش از اینکه بدن و اندامهایشان به‌طور کامل رشد کنند متولد می‌شوند. این نوزادان اغلب کوچک هستند و وزن هنگام تولدشان کم (کمتر از 2500 گرم) است و ممکن است نیاز به کمک برای تنفس، تغذیه، مبارزه با عفونت‌ها و گرم ماندن داشته باشند. نوزادان خیلی زود رس که پیش از 28 هفتگی متولد می‌شوند خیلی آسیب پذیر هستند. بسیاری از اندام‌های آن‌ها آماده زندگی در خارج از رحم مادر نیست و ممکن است خیلی نارس‌تر از این باشد که به‌درستی عمل کند. بسیاری از نوزادان چند قلو نیاز به مراقبت در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (neonatal intensive care unit یا به‌طور خلاصه NICU) دارند.

هایپرتنشن یا پرفشاری خون ناشی از بارداری:

زنانی که چند جنین دارند، احتمال ابتلا به فشارخون بالای بارداری در آن‌ها، بیش از سه برابر دیگران است. این وضعیت نسبت به بارداری تک فرزندی اغلب زودتر شروع می‌شود و شدیدتر است. چند قلویی می‌تواند احتمال کنده شدن جفت (placental abruption) را نیز افزایش دهد.

کم خونی:

کم‌خونی در بارداریهای چند قلویی بیش از دو برابر شایع‌تر از بارداری یک جنینی است.

نقص مادرزادی:

نوزادان چند قلویی حدود دو برابر بیشتر درخطر ناهنجاریهای مادرزادی از جمله نقص لوله عصبی (مانند اسپینا بیفیدا)، و ناهنجاریهای قلبی و گوارشی قرار دارند.

بارداری ناموفق:

پدیده‌ای به نام سندرم ناپدید شدن دوقلو (که به عنوان جذب جنین fetal resorption نیز شناخته می‌شود) که در آن بیش از یک جنین شناسایی می‌شود اما ناپدید (یا سقط) می‌شود (معمولاً در سه ماهه اول این اتفاق می‌افتد) در بارداریهای چند قلویی احتمال بیشتری دارد. این پدیده ممکن است با خونریزی همراه باشد یا نباشد. در این وضعیت، خطر از دست دادن جنین در سه ماهه‌های بعدی نیز افزایش می‌یابد.

سندرم انتقال خون قل به قل:

سندرم انتقال خون قل به قل وضعیتی برای جفت است که تنها باوجود دوقلوهای مشابهی که جفت مشترکی دارند، ایجاد می‌شود. رگهای خونی به جفت متصل شده و خون را از یک جنین به دیگری می‌رسانند (در این حالت، یکی از قل ها اهداکننده خون و دیگری دریافت کننده خون نامیده می‌شود). این اتفاق در 15 درصد از دوقلوهای با جفت مشترک می‌افتد.

ناهنجاریهای امنیوتیک:

ناهنجاریهای مایع امنیوتیک در بارداریهای چندقلویی بیشتر است به‌خصوص دوقلوهایی که جفت مشترک دارند.

زایمان سزارین:

قرار گیری غیر طبیعی جنین احتمال زایمان سزارین را افزایش می‌دهد.

خونریزی پس از زایمان:

ناحیه جفتی بزرگ و رحم خیلی بزرگ شده در بارداریهای چندقلویی، خطر خونریزی پس از زایمان در مادر را افزایش می‌دهد.

 

کاهش جنین در بارداری چندقلویی چیست؟

در سالهای اخیر روشی به نام کاهش چند جنینی بارداری در شمار زیادی از جنین‌ها به‌خصوص چهار جنین یا بیشتر مورداستفاده قرار گرفته است. این روش شامل تزریق داروی کشنده به یکتا دو جنین است که موجب مرگ جنین می‌شود. هدف کاهش چند جنینی این است که با کاهش تعداد جنین‌ها در بارداری، جنین‌های باقی مانده احتمال سالم و زنده ماندنشان بیشتر شود. برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود صحبت کنید.

 

علائم بارداری چند قلویی چیست؟

در زیر متداولترین علائم بارداری چند قلویی آمده است. اگرچه ممکن است هر زنی علائم متفاوتی را تجربه کند. علائم بارداری چند قلویی عبارت‌اند از:

•رحم بزرگ‌تر از حد انتظار برای این سن جنین است.

•ناخوشی صبحگاهی افزایش یافته است.

•اشتها افزایش یافته است.

•مادر اضافه وزن زیادی پیداکرده است، به‌خصوص در اوایل بارداری

•حرکات جنین در بخشهای مختلف شکم همزمان احساس می‌شود.

 

بارداری چند قلویی چگونه تشخیص داده می‌شود؟

بسیاری از زنان این احتمال را می‌دهند که بارداری چند قلویی دارند، به‌خصوص در صورتی که پیش از این بارداری داشته‌اند. تشخیص چند قلویی ممکن است در اوایل بارداری انجام شود، به‌خصوص در صورتی که از شیوه‌های باروری استفاده شده باشد. علاوه بر سابقه پزشکی کامل و معاینات بالینی، با روش‌های زیر نیز ممکن است تشخیص انجام شود:

آزمایش خون بارداری:

سطح گنادوتروپین جفتی انسانی ممکن است در بارداری چند قلویی خیلی بالا باشد.

آلفا فتو پروتئین:

مقدار پروتئینی که توسط کبد جنین آزادشده و در خون مادر یافت می‌شود، ممکن است زمانی که بیش از یک جنین پروتئین تولید می‌کنند، بالا باشد.

اولتراسوند:

تکنیک تصویر برداری تشخیصی که از امواج صوتی با فرکانس بالا و یک کامپیوتر استفاده می‌کند تا تصاویری از رگهای خونی، بافتها، و اندام‌ها ایجاد کند. اولتراسوند برای دیدن اندام‌های درونی زمانی که در حال کار کردن هستند استفاده می‌شوند و جریان خون در رگهای مختلف را با استفاده از ترانسدیوسر (مبدل صوتی) واژنی، به‌خصوص در اوایل بارداری، یا با ترانسدیوسر شکمی در اواخر بارداری ارزیابی می‌کند.

 

مدیریت بارداری چند قلویی

مدیریت ویژه بارداری چند قلویی، توسط پزشک شما بر اساس موارد زیر تعیین می‌شود:

•بارداری، سلامت عمومی و سابقه پزشکی شما

•تعداد جنین‌ها

•تحمل شما نسبت به داروها، عمل‌ها، یا درمان‌ها خاص

•انتظارات دوره بارداری

•نظر یا ترجیح شما

 

مدیریت بارداری چند قلویی شامل موارد زیر است:

افزایش تغذیه:

مادرانی که دو یا چند جنین حمل می‌کنند، نیازشان به کالری، پروتئین، و مواد مغذی دیگر از جمله آهن بیشتر است. افزایش وزن بیشتر نیز در بارداری چند قلویی توصیه می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند زنانی که دوقلو باردار هستند حداقل باید 15 تا 20 کیلوگرم وزن اضافه کنند.

مراجعات مکرر پیش از زایمان به پزشک (برای بررسی پیچیدگیها و نظارت بر تغذیه و افزایش وزن)

ارجاع:

ارجاع به متخصص طب جنینی مادری (که پریناتولوژیست نامیده می‌شود) برای آزمایش‌های تخصصی یا ارزیابی اولتراسوند، و هماهنگ کردن رسیدگی به مشکلات و پیچیدگی‌های محتمل ممکن است لازم باشد.

افزایش استراحت:

برخی زنان ممکن است نیاز به استراحت در بستر (استراحت مطلق) داشته باشند، خواه در خانه یا در بیمارستان (که این بستگی به عوارض بارداری یا تعداد جنین‌ها دارد). در تعداد جنین‌های بیشتر در بارداری نیاز به استراحت در بستر در از اواسط سه ماهه دوم شروع می‌شود.

آزمایش جنینی و مادری:

برای نظارت بر سلامت جنین‌ها ممکن است نیاز به آزمایش وجود داشته باشد، به‌خصوص در صورتی که عوارض بارداری اتفاق بیفتد.

داروهای توکولیتیک (tocolytic):

در صورتی که درد زایمان زود رس اتفاق بیفتد، ممکن داروهای توکولیتیک مصرف شوند تا به متوقف یا آهسته کردن انقباضات کمک کند. این داروها را به صورت خوراکی یا تزریقی یا درون وریدی می‌توان مصرف کرد. داروهای توکولیتیکی که اغلب استفاده می‌شوند شامل سولفات منیزیوم و تربوتالین است.

داروهای کورتیکواستروئید:

ممکن است برای کمک به کامل شدن ریه‌های جنین، داروهای کورتیکو استروئید استفاده شوند. نارس بودن ریه‌ها یکی از مشکلات اصلی نوزادان زود رس است.

سِرکلاژ دهانه رحم:

سرکلاژ (روشی که برای بستن دهانه رحم استفاده می‌شود) برای زنانی که نارسایی دهانه رحم دارند استفاده می‌شود. این وضعیتی است که در آن، دهانه رحم از نظر فیزیکی ضعیف است و قادر نیست در حین بارداری بسته بماند. برخی زنان که بارداری چند قلویی دارند ممکن است در اوایل بارداری نیاز به سرکلاژ داشته باشند.

 

زایمان بارداری چندقلویی چگونه است؟

زایمان بارداری چند قلویی به فاکتورهای زیادی از جمله موقعیت جنین، سن بارداری و سلامت مادر و جنین بستگی دارد. معمولاً در دوقلوها اگر هر دو جنین سر به پایین باشند (vertex) و هیچ مشکل دیگری وجود نداشته باشد، زایمان طبیعی (از طریق واژن) ممکن است. اگر اولین جنین سر به پایین باشد اما دومی چنین نباشد، اولین جنین می‌تواند از واژن خارج شود و سپس دومی یا به موقعیت سر به پایین چرخانده شود یا با وضعیت بریچ (Breech) خارج شود (به‌طوری که ابتدا باسن یا پای نوزاد خارج می‌شود). این روش‌ها خطر مشکلاتی مانند پایین افتادگی بند ناف (prolapsed cord) را افزایش می‌دهد (هنگامی که بند ناف از دهانه رحم به پایین می‌لغزد). سزارین اورژانسی جنین دوم در این شرایط ممکن است لازم باشد. معمولاً در صورتی که جنین اول سرش رو به پایین نباشد هر دو نوزاد با سزارین خارج می‌شوند. بیشتر سه‌قلوها و قلهای بیشتر با سزارین متولد می‌شوند.

 

ممکن است زایمان طبیعی (از طریق واژن)، به علت افزایش خطر پیچیدگی‌های بعدی در حین زایمان و احتمال نیاز به سزارین، در اتاق عمل انجام شود. زایمان سزارین معمولاً در شرایطی که جنین‌ها در وضعیت‌های غیر طبیعی قرار دارند، در وضعیت‌های پزشکی خاص مادر و زجر جنین انجام می‌شود.

 

مراقبت از نوزادان چندقلو

چون بسیاری از چند قلوها کوچک هستند و زود متولد می‌شوند، ممکن است ابتدا تحت مراقبت‌های ویژه به نام بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان قرار بگیرند. به محض اینکه نوزاد بتواند شیر بخورد، رشد کند و گرم بماند، معمولاً می‌توان آن‌ها را از بخش بیرون آورد. نوزادان دیگر، که در هنگام تولد سالم هستند، ممکن است تنها به بررسی مختصری در بخش ویژه نگهداری از نوزادان نیاز داشته باشند.

شیر دادن طبیعی به چند قلوها مسلماً ممکن است و بسیاری از مادران دوقلوها و حتی سه‌قلوها، موفق می‌شوند به همه فرزندان خود شیر دهند. متخصصین می‌تواند به مادران چند قلوها کمک کنند تکنیکهایی برای شیر دادن جداگانه و با یکدیگر نوزادانشان یاد بگیرند و ذخیره شیرشان را افزایش دهند. مادرانی که نوزادانشان قادر نیستند به خاطر بیماری یا نارس بودن شیر بخورند می‌توانند شیر سینه شان را تخلیه کرده و برای بعد نگهداری کنند.

 

خانواده هایی که بیشتر از یک نوزاد می‌آورند، نیاز به کمک از سمت دوستان و خانواده شان دارند. دو ماه اول معمولاً دشوارترین زمان برای آنهاست تا یاد بگیرند با شیر دادن مکرر، بی‌خوابی و زمان بسیار کم برای امور فردی، کنار بیایند. کمک اطرافیان در کارهای خانه و کارهای روزانه، به مادر اجازه می‌دهد که زمان لازم برای شناخت کودکان، تغذیه آن‌ها، و استراحت و بهبودی پس از زایمان داشته باشد.

 


Google
About 6,530 results (0.79 seconds)
Search Results
همه چیز درباره بارداری چند قلویی
wiki.5040.ir/fa/content/article/2604.html
Translate this page
Aug 28, 2014 - در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید. همه چیز درباره ... بارداری چند قلویی بارداری دو جنین یا بیشتر است. نام‌های چند قلویی به ...
علت چند قلویی - لینک گردی
nimrang.ir/news/علت-چند-قلویی
Translate this page
سال افزایش می یابد و این احتمال در سن 37 سالگی به حداکثر خود می رسد، علت . ... در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید زایمان بارداری چندقلویی ...
بارداری چند قلویی - لینک گردی
nimrang.ir/news/بارداری-چند-قلویی
Translate this page
در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید. 860. تشخیص بارداری چند قلویی - دانشنامه فرزند. اغلب بارداری های چند قلویی در همان سه ماهه اول تشخیص داده ...
علل چند قلویی - لینک گردی
farsinow.ir/news/علل-چند-قلویی
Translate this page
اگر سابقه بارداری چند قلو داشته باشید، به احتمال زیاد دوباره بارداری چندقلو خواهید داشت. 668 ... در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید. 764.
چند قلویی
farsinow.ir/news/چند-قلویی
Translate this page
نکات مربوط به بارداری چند قلوییف عوامل موثر بر تشخیص بارداری چند قلویی، دوقلوهای همسان و ... ... در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید. 593.
چند قلویی با ivf - لینک گردی
farsinow.ir/news/چند-قلویی-با-ivf
Translate this page
البته نمی توان گفت تمام مادرانی که با روش ivf باردار می ... ... در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید زایمان بارداری چندقلویی چگونه ... 383.
5 علامتی که نشان می دهد دوقلو باردارید!! - بیتوته
www.beytoote.com/baby/hygiene-mother/twin.html
Translate this page
حالا که باردار هستید اگر متوجه شوید دوقلو باردارید، تعجب می کنید؟ ... در این مقاله نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شما بیش از یک بچه باردارید. ... به صورت خودکار بارور می شود به دو نیم تقسیم می شود و دوقلوهای همسان شکل می گیرند. ... اگر قبلا بچه ای به دنیا آورده اید، یا زایمان چندقلویی داشته اید، شما شانس ... بارداری و زایمان راحت با.
احتمال چند قلویی
nimbar.ir/news/احتمال-چند-قلویی
Translate this page
وراثت: سابقه خانوادگی بارداری چند قلویی احتمال دوقلویی را افزایش می‌دهد. ... در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید زایمان بارداری چندقلویی چگونه ...
بزرگترین وبلاگ در زمینه خواستگاری - ازدواج - مسائل جنسی - صفحه 267
zendegiyebehtar.3cb.ir/page/267
Translate this page
در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید. زایمان بارداری ... معمولاً در صورتی که جنین اول سرش رو به پایین نباشد هر دو نوزاد با سزارین خارج می‌شوند.
بزرگترین وبلاگ در زمینه خواستگاری - ازدواج - مسائل جنسی
zendegiyebehtar.aslblog.ir/tat-252.php
Translate this page
Aug 25, 2015 - از طرفي ما با مقوله عوارض حاملگي در سنين پايين نيز رو به رو هستيم؛ سنيني كه ..... در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید.
جفت - آکاایران
www.akairan.com/koodak/tag/جفت/
Translate this page
جفت یا‌‌ همان بند ناف عضوی منحنی است که در دوران بارداری به جنین در حال رشد خون و اکسیژن ... از چند سانتیمتر باشد، معمولا بی اهمیت می باشد، ولی جدا شدن کامل جفت برای مادر و ... جفت به دیواره رحم چسبیده است و بند ناف از آن شکل می گیرد، یعنی بند ناف بین جفت و جنین. ... در این مقاله با زمان حس حرکات و سایر موارد مرتبط آشنا می شوید.
علائم بارداری پسر - iranbanou.com
www.iranbanou.com/.../183416-علائم%20بارداری%2...
Translate this page
به پروتئین—گوشت و پنیر—علاقه مند می شوید ... شکمتان شکل هندوانه می شود.به ... اگر مادر باردار مواجه با تنگی نفس شده باشد نشانه این است که پسری در شکم دارد اما ... در حاملگی ها ی دو قلو و مواردی که جنین در حال سقط است و یا فیزیولوژی مختلف .... آشنایی با برندهای گران و برتر لباس در دنیای مد! ... لیست سیسمونی نوزاد به طور کامل.
ماماسایت - بارداری هفته به هفته >>> تریمستر دوم
mamasite.blogfa.com/post/75
Translate this page
صرف نظر از اندازه اندامها نسبت به يكديگر، بدن كودك شما در داخل رحم، كاملا شكل گرفته است. .... در صورتی که شما چند قلو داشته باشید شکم شما زودتر از معمول جلو می آید. .... با اين حال در سه هفته آينده او به سرعت رشد خواهد كرد؛ وزن او دو برابر شده و چند ..... آنجا هم اطلاعات جدیدی می آموزید و هم با سایر مادرانی که احساسات شما را دارند آشنا میشوید.
باروری - blogfa.com
barvaribehdasht90.blogfa.com/author/shekofeh
Translate this page
مقاله ای که توصیه می شود به مادران باردار که حتما این بخش را مطالعه کنند و براحتی نوع زایمان خودشان را ... در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید.
راه دو قلو باردار شدن - راه های دو قلو حامله شدن - مشاوره تلفنی مامایی
mamasite.ir › مقالات
Feb 15, 2016 - در این نوع، 2 تخمک مختلف، با 2 اسپرم بطور مجزا لقاح پیدا کرده و هر کدام جداگانه رشد می کنند. ... اگر سابقه بارداری چند قلو داشته باشید، به احتمال زیاد دوباره بارداری چندقلو خواهید داشت. ... سلام خانم خیابانی با این مقاله کسانی که خواستار دوقلوزایی هستند رو به هر نحوی خواستید منصرف ... آشنایی با انواع سرطان پستان.
دوقلو بایگانی - بهترین ها
mededu13.ir/label/دوقلو
Translate this page
در روش IVF، انتقال جنین دختر یا پسر خطای تعیین جنسیت را به طور کامل حذف می‌کند. .... با وجود آنکه ممکن است بسیاری به شما بگویند که حاملگی دوقلو و تک قلو چندان ... چند هفته بعد از این جریان با عضلات گرفته مجبور می‌شوید به داروهای ضد تهوع روی بیاورید. .... وقتی که خانمی می‌فهمد باردار است انبوهی از سوال ها در ذهنش شکل می گیرد.
قلویی دنیا
shabakeh.entrance.ir/قلویی-دنیا.html
Translate this page
نکات مربوط به بارداری چند قلوییف عوامل موثر بر تشخیص بارداری چند قلویی ... دنیا آورده ... ... در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید. بیشتر.
تقویم بارداری هفته به هفته
zaman3000.blogfa.com/
Translate this page
جنین می تواند دستان خود را از آرنج خم کرده و انگشتان به‌طور کامل قابل مشاهده هستند. ... اول و رسیدن به سه ماهه دوم این هورمون‌ها به تعادل می رسند و شما کمتر به این حالات ضد و نقیض دچار می شوید. .... آیا با این کار رگ خونی شکسته به شکل حرف (V) دیده می شود؟ ..... در خانم هایی که دوقلو یا چند قلو باردار بوده اند، خونریزی بیشتر اتفاق می افتد.
بارداري دو يا چند قلويي - راهنمای بارداری - کارت شارژ زیر قیمت - blogfa ...
com4u2.blogfa.com/9001.aspx
Translate this page
نخستین روزهای آشنایی را همواره به یاد داشته باشید. .... بارداري دوقلو يا چندقلويي: آگاهي و تشخيص بيش از يك جنين ... از آنجا كه جفت هاي مجزا نيز در برخي موارد به هم چسبيده و به شكل يك جفت ظاهر مي شوند، ممكن است براي .... شما بايد پيش از انجام اين آزمايشها در مورد مزايا و معايب آنها به طور كامل با پزشك يا مشاور ژنتيكي خود مشورت كنيد.
چگونه میتوان حاملگی را تشخیص داد؟ - نی نی دوم - پرشین بلاگ
newmam.persianblog.ir/1392/3/
Translate this page
Jun 21, 2013 - در این مقاله شما اطلاعاتی در ارتباط با این روشها و نحوه استفاده از آنها را .... در مواردی که شک به سلامت بارداری وجود دارد می بایست چند آزمایش ... چند قلویی .... هنگامی که شما حامله میشوید، تخمک در لوله های رحم (محل رشد جنین) بارور میـگردد. ..... شما ميتوانيد براي آشنايي بيشتر با خدمات سايت به آدرس هاي زير مراجعه كنيد:
زایمان چند قلویی - صفحه اصلی
ww2.mofassal.ir/detail/زایمان-چند-قلویی/article/98/
Translate this page
دانستنهایی درباره بارداری چند ،در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید زایمان بارداری چندقلویی . چند قلویی،بارداری و زایمان چند قلویی زايمان دو يا ...
میگنا - تعریف سزارین ، علل انجام آن ، مزایا و معایب و عوارض انجام عمل ...
www.migna.ir/vdcgqu9q.ak9z74prra.html
Translate this page
البته انجام عمل سزارین، مزایا و معایبی دارد که لازم است با دقت به آن توجه کرد. ... وسیله ماما صورت می گیرد و در امارات متحده ۸۹ درصد زایمان ها به شكل طبیعی انجام می شود. ... و زایمانی راحتتر دارند، در صورتی که سزارین یک جراحی کامل بوده و عوارض همه اعمال جراحی ... از آنجا که زایمان به صورت سزارین با درد کمتری برای زن باردار همراه است، این ...
تقویم بارداری هفته به هفته - سایت نی نی کده
www.ninikadeh.ir/pregnancy/302
Translate this page
کودک دلبند شما در این هفته کم کم شکل آدم به خود گرفته است. .... موضوع مقاله: بارداری و زایمان - مقالات مرتبط با: بارداری, تقویم بارداری ... سایت نی نی کده، فقط برای آشنا کردن شما با دانش جدید و مشاوره های عمومی است. ...... احتمال داره دو قلو باشه؟ ... خیلی سنگین و نفس نفس میزنم تهوع شدیم دارم میخواستم ببینم احتمال چندقلویی وجود داره؟
ناگفته های مسايل همبستری و عشقبازی - بارداري و حاملگي
masaelejensihot.blogfa.com/cat-4.aspx
Translate this page
دوران عقد دورانی است كه روابط عاطفی بین شما و همسرتان شكل می‌گیرد و به اوج خود می‌رسد. ... شما شرعا همسر هستید و اگر یک رابطه کامل با هم داشته باشید که حتی منجر به .... وی در ادامه بیان می کند: البته این عارضه با خوردن روزی یک عدد قرص آهن به مدت چند ماه ...... گاهي زايمان دو قلوها به صورت طبيعي صورت مي گيرد اما در اغلب موارد سزارين به ...
زایمان طبیعی چگونه است؟(جهت آشنایی زنان باردار) | نایس استار
nicestar.ir/.../زایمان-طبیعی-چگونه-است؟جهت-آشنایی-ز...
Translate this page
Sep 10, 2015 - در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می‌شوید. همه چیز درباره … بسیاری از زنان امروزه بارداری را خیلی به تأخیر می‌اندازند و ممکن است ...
راه های دوقلو و چند قلو باردار شدن - ناز وب
www.nazweb.ir/149692-the-twin-and-multiple-pregna...
Translate this page
این مقاله می تواند به خانم هایی که دوست دارند دوقلو و چند قلو داشته باشند کمک کند ... سه ماهه اول بارداری تان سنگین می شوید: ... وقتی که تخمک به صورت خودکار بارور می شود به دو نیم تقسیم می شود و دوقلوهای همسان شکل می گیرند. ... مجموعه کامل و با کیفیت بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران ... آشنایی با سیاست های خواندنی خانم ها.
بارداری: سه ماهه سوم - دانشنامه فرزند
farzand.net › بارداری › بارداری در سه فصل
Translate this page
این مورد اغلب در بارداری اول و یا بارداری چند قلویی بروز می کند. ... هشتم بعد از لقاح) و دوره جنینی (از هفته هشتم تا پایان بارداری) در ادامه به توضیح کامل تری از این سه .
عمده ترین ترس های خانم های باردار - مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/97560_عمده-ترین-ترس-های-خانم-های-...
Translate this page
Aug 18, 2015 - خانم های باردار از چه مواردی می ترسند وعمده ترین نگرانی های آنان در این دوران ... اما حتی اگر با هیچ هشداری همراه نباشد، به آن اندازه ای که شما فکر می ... در موارد چند قلویی یا خانمهایی که رحم آنها به اندازه کافی شکل نگرفته است ... خواباندن نوزاد و ساعتهایی که نوزاد نیاز به استراحت و غذا دارد می شوید. ... داغ ترین مطالب و مقالات.
زندگی بهتر
zananesaveh.blogfa.com/
Translate this page
وضعیت طبیعی جنین در داخل رحم به شکلی است که سر نوزاد باید به سمت پایین باشد. ... این در حالی است که در موارد چند قلوزایی منحصرا باید سزارین انجام شود. ... البته این زایمان باید در یک مرکز بیمارستانی و مجهز و با حضور متخصص زنان و زایمان ..... با مطالعه كتاب زير شما با مراقبتهاي بارداري، زايمان و پس از زايمان آشنا مي شويد.
حاملگی - بالاترین
https://www.balatarin.com/tag/حاملگی/17
Translate this page
اين تحقيق ۱۱ ساله روي ۱۷۶ خانواده نشان داد؛ كودكاني هم كه از زنان كم سن و سال يعني مادران ۱۶ ... وزن نرمال برای خانم ها در دوره بارداری از آیتم های خاصی پیروی می کند که در این مقاله با آن آشنا می شوید ... در صورتي كه حاملگي و رشد جنين به همين شكل ادامه مي يافت در . .... همه چیز درباره ی بارداري دوقلو يا چندقلويي(آنچه که یک مادر باردار باید بداند).
مقالات مرتبط با تعیین جنسیت جنین قبل و بعد از بارداری - خانوم گل
www.khanoomgol.com/Thread-مقالات-مرتبط-با-تع...
Translate this page
Jul 21, 2012 - روش دکتر شیتلز فن انتخاب جنسیتی است که با توجه به قراین موجود از بهترین .... خون باعث کمک به تعیین جنسیت می شود به این شکل که افزایش سدیم و پتاسیم ... می دانیم که خانمها هر ماه در اواسط سیکل خود یک یا چند تخمک که از نظر جنسی .... را از بین هنرپیشه ها و ورزشکاران انتخاب نکنید که بعداً پشیمان می شوید!
برچسب ها - تبخال در بارداری - نی‌ نی‌ بان
niniban.com/fa/tag/1/تبخال%20در%20بارداری
Translate this page
در این مقاله با یکی از بیماری های ویروسی در... زمان بارداری با نام سیتومگالوویروس آشنا می شوید سیتومگالوویروس و... یا cmv نوعی از ویروس ... این مساله گفت کسی که به دلیل تبخال ضایعات گوشه... تواند عامل ... در زندگی یا چند بار در یک سال تکرار شود... متوسط میزان .... از ۲ماه دوباره به شکل جوش ریز در خانومم نمایان... که این اندازه تا ...
با لاغر کننده ای بسیار قوی آشنا شوید - صفحه 1 - نی نی سایت
www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID...
Translate this page
Aug 19, 2012 - 20 posts - ‎8 authors
بارداری دو یا چندقلویی .... ما در این مقاله اسرار لاغری آن ها را برملا می کنیم و اطلاعاتی به شما می دهیم ... می توانید برای این وعده ها پاستاها و یا برنج کامل نیز میل کنید. ... اگر با مصرف این قبیل مواد غذایی دچار نفخ و مشکلات گوارشی می شوید ... می توانید برای تنوع بخشیدن به طعم آب، چند قطره از یک لیمو را در آن بچکانید.
پیش از بارداری | سلامت,بهداشت,سلامت روز
www.healthday.ir/category/بارداری/پیش-از-بارداری/
Translate this page
Click this bar to view the full image. ... اگر چرخه های نامنظمی دارید شاید مجبور شوید که به کرات با استفاده از هر دوروش cm و bbt به برسی مقایسه ای بپردازید. ... در ادامه این مطلب با چند نمونه از تغییرات از زبان تازه مادرها آشنا می شوید تا اگر قصد ..... این مرد است که جنسیت سلول تخم را تعیین می کند به شکلی که اگر تخمک X با اسپرمy ...
هنگامیکه دختر ور پسری به هم بر - صفحه نخست - blogfa.com
www.4144044.blogfa.com/8910.aspx
Translate this page
اما اگر فردی قصد ارگاسم داشته باشد بهتر است بدون دخول و با استفاده از ماساژ و تحریک و ... دیواره بدنبال آن باشید (توضیح داده شده در مقاله در این سطر کامل نیست - مترجم ). ... به این ترتیب در باره اندام های جنسی هم بیشتر آگاه میشوید و میفهمید که چه کار ... نمیکنید و نمیخواهید که فعلا باردار شوید)،کتابهایی مثل لذت سکس ( که به شما ...
پایگاه پرستاران دانشگاه بقیه الله(عج) - مادر و نوزاد و کودکان
bmsunursing.blogfa.com/cat-12.aspx
Translate this page
در این مقاله سوندگذاري تشخيصي پيشابراه به وسيله يک سوند بدون بالون در يک .... اغلب فرد باردار با احساس درد در گودي كمر و انتهاي ستون فقرات مراجعه مي‌كند. اين .... همين‌طور در اين حاملگي‌هاي دو يا چند‌قلويي به دليل فضاي كمتر و اشتراكي‌شدن منابع ... هم در رشد ريه و دستگاه گوارش جنين نقش دارد و كاهش آن مانع رشد كامل و مناسب ريه مي‌‌شود.
مراقبت های ویژه بارداری چند قلو
mybanu.ir › ... › بیماری های زنان › بارداری
Translate this page
در صورتی كه چند قلو حامله باشم، مراقبتهای بارداری من چه تفاوتی با خانمهای معمولی دارد؟ ... برخی از این متخصصین، خودشان به تنهایی مسوولیت زایمان را بر عهده نمی ...
ویار حاملگی - پزشکان ایران
www.pezeshkan.org/?cat=29&paged=2
Translate this page
Jun 11, 2014 - منبع مقاله : ... بعد از بارداری هم حتما با مراجعه به پزشک، از سلامت خود و جنین تان مطمئن شوید. ... بیرون را می شنوند، بلکه بین صداهای غریبه و آشنا را هم تمایز قایل می شوند. ... کنید که سرشار از پروتئین، غلات کامل، حبوبات، میوه و سبزی باشد. ..... البته این مسئله قطعی نیست و بعضی زنان که حاملگی دوقلو یا چند قلو ...
مشکلات و اختلالات دوران قاعدگی - علمی - blogfa.com
phdmajid.blogfa.com/author/phdmajid
Translate this page
خون قاعدگی ترکیبی از خون کامل و بافتهای ریزش کرده رحم می باشد. ... دو هورمون اصلی مرتبط با قاعدگی که توسط تخمدانها تولید می شوند عبارتند از استروژن و ... یائسگی یعنی زن قادر به تولید تخمک نبوده و نمی تواند دیگر باردار شود. ..... در بعضی از حاملگی ها ما بیشتر این کیست ها را می بینیم مثلاً خانم هایی که چند قلو دارند .
مطالب جدیدتر - مــــــامـــــایـــی - blogfa.com
mamaonline.blogfa.com/author/mamaonline?p=3
Translate this page
اين اولين سوالي است كه مي‌توانم قبل از خواندن اين مقاله از شما، اگر كه براي شما پسر يا دختر ... امروزه شما مي‌توانيد با يك سنوگرافي بعد از هفته ۱۴ بارداري، جنسيت نوزادتان را ..... لازم به ذکر است که با درمان نمیتوان بطور کامل تهوع و استفراغ را برطرف کرد. ..... در ادامه این مطلب با چند نمونه از تغییرات از زبان تازه مادرها آشنا می شوید تا اگر ...
arialab، نویسنده در آزمایشگاه آریا | آزمایشگاه تشخیص طبی
arialab.ir/author/arialab/
Translate this page
در مطلب زیر با نحوه انجام آزمایش آمنیوسنتز و علت های انجام آزمایش آشنا می شوید . ... به مایعی که درون کیسه ی آمنیوتیک در رحم مادر باردار قرار دارد مایع آمنیوتیک گفته می شود. .... با هیچ گونه علائمی روبه رو نشوند و به شکلی ناگهانی با خونریزی معده مواجه شوند. ... ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل در ارتباط با این نمونه گیری ادرار با شما ...
بیماریهای زنان و زایمان
zananvazayman.blogfa.com/
در مادران مبتلا به دیابت بارداری با کنترل ضعیف قند خون ونوزاد ماکروزوم القاء ... در اين مقاله شايعترين دلايل درد شكمي در زمان حاملگي توضيح داده مي شود. ... خونريزي معمولاً اولين علامت سقط است و پس از آن به فاصله چند ساعت تا چند روز .... در این تصاویر مراحل رشد نوزاد از ابتدای لقاح تا کامل شدن جنین و تبدیل به یک نوزاد را میبینیم.
زایمان طبیعی بدون درد، ممکن است؟ - بارداری - blogfa.com
mamanelham.blogfa.com/author-mamanelham.aspx?p...
Translate this page
منبع اين ترشحات محل اتصال جفت به ديوراه رحم است و ممكن است با حجم زياد و ناگهاني ... بعضی از خانمها دوست دارند در طول مدت زایمان خود کاملاً هوشیار بوده و بطور کامل در جریان روند .... *بزرگی بیش از حد رحم مانند چند قلویی و افزایش مایع آمنیوتیک .... را با هیپنوتیزم یا خودهیپنوتیزم آشنا کرد تا این خانم های باردار با کمک پزشک یا مامائی ...
چند مدل از سفره برای هفت سین | سایت تفریحی فان کده
mefun.in/post/چند-مدل-از-سفره-برای-هفت-سین/
Translate this page
Jun 21, 2016 - با ویکی بیشتر بدانید در این مقاله به شکل کامل با بارداری چند قلویی آشنا می شوید. چرا زن نمی تواند چند شوهر داشته باشد شهر سوال. زن تا وقتی در ...
هفته های بارداری به همراه تصویر و عکس جنین | سایت خبری
ir79.ir › سلامت
Translate this page
Feb 6, 2016 - هفته ای بارداری برای خانم های باردار به ۴۰ هفته تقسم می شود که به شرح زیر است ..... با پیشرفت تکنولوزی پزشکی احتمال به دنیا آمدن دو قلو یا چند قلو در اثر ... زیرا با پیشرفت این علم، پزشک به جای آنکه چند تخم را برای بالا بردن ...... اینکه علاوه بر این‌که به صدای قلب و تنفس و جریان خون شما آشنایی کامل دارد، در ...
بارداری هفته به هفته (هفته 16 تا 28) - آزمایشگاه نیلو
niloulab.com/pregnants/week_to_week?page=2
Translate this page
Jun 17, 2012 - این دوران را می توان به سه "سه ماهه" بارداری تقسیم کرد که در هر یک وقایع ... در سه ماهه سوم حاملگي به خاطر اينكه رشد كودك شما تقريبا كامل مي شود .... و حتي موجب آشنايي او با اين صداها نيز مي شوند به نحوي كه او پس از زايمان از اين صداها نخواهد ترسيد. ... قسمت بالايي رحم شما اكنون چند سانتي متر بالاتر از ناف قرار گرفته ...
تغذيه و تناسب اندام در بارداري چند قلويي - ایمپریا
imperia.ir › ... › انواع حاملگی › حاملگی‌های چندقلو
Translate this page
مسلما شما در مقايسه با خانمي كه تنها يك جنين در شكم دارد، به كالري و مواد مغذي بيشتري نياز داريد. يك قانون كلي مي تواند اين باشد كه به ازاي هر كودكي كه در شكم داريد، ...
مراحل تکامل جنینی انسان - زیست شناسی biology
zest.persianblog.ir/page/091
Translate this page
این دوران را می توان به سه "سه ماهه" بارداری تقسیم کرد که در هر یک وقایع خاصی ... چند روز بعد از لقاح، تخم بارور شده شروع به لانه گزینی در جداره داخل رحم کرده و به رشد خود .... دو حفره کوچک در دو طرف سر ، محل شکل گیری گوشها هستند، و دستها و پاهای او به ... در صورت مشاهده لکه یا خونریزی، به سرعت با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید تا او ...
داروی باروری کلومیفن - پارسه گرد
www.parsegard.com/.../داروی-باروری-کلومیفن.html
Translate this page
کلومیفن معمولاً به شکل قرص برای یک دوره پنج روزه در ماه تجویز می‌شود. ... شانس بارداری با طولانی شدن دوره‌های مصرف بهبود نمی‌یابد، به خصوص اگر ۳ دوره ... زنده بر اثر مصرف این داروهای باروری در دسترس است، اما مطالعات چند عدد را در میان ۳۰ ... پارسه‌گرد این مقاله را برای اولین‌بار در وب فارسی منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب ..... Full HTML.
درد بعد از سقط جنین - دوستی
2sti.ir/search/?q...page=7
Translate this page
در این مقاله به 7 مورد از علائم خطر جدی در بارداری می پردازیم: 1. ... بارداری و درمان صاحب جنين های یا چند قلو می شوند دلیل این امر چیست علت بروز این نوع زایمان ها ... حرب» زن پنهانی ملک فهد بن عبدالعزیز و روایت او از نحوه آشنایی با ملک فهد و زندگی‌اش. ... آکاایران: آمادگی قبل از بارداری، با آمادگی کامل باردار شوید نکات مفید قبل از بارداری ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 139
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 518
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 3,001
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 6,172
  • بازدید ماه : 6,172
  • بازدید سال : 383,783
  • بازدید کلی : 4,163,561