loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 225 سه شنبه 29 تیر 1395 نظرات (0)

چه فرقی بین بارداری اول و دوم است؟

عده‌ای اعتقاد دارند بارداری دوم بسیار ساده‌تر از بارداری اول است و عده‌ای نیز معتقدند شرایط بارداری اول و دوم تفاوت خاصی ندارد. شما جزو کدام دسته‌اید؟ آیا این دو زمان و تجربه متفاوت براستی متفاوت است؟

 

دکتر ابوالفضل مهدی‌زاده، متخصص زنان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این باره توضیحات بیشتری داده است؛ بخوانید:


آیا بارداری اول و دوم با هم متفاوتند؟

بارداری دوم تفاوت چندانی با بارداری اول ندارد و حالت‌هایی مثل تهوع و استفراغ ارتباط چندانی با دفعه بارداری ندارند. ممکن است خانمی در بارداری دوم تهوع و استفراغ نداشته باشد، ولی در بارداری اول دچار این علایم باشد و برعکس. در واقع تهوع و استفراغ بیشتر علت روانی دارند و صبح‌‌ها شایع‌تر هستند. این حالت‌ها گاهی در بارداری دوم وجود دارند و گاهی نه و این مساله به سطح هورمون‌های بدن، شرایط زندگی، فاصله از بارداری اول و تغییرات سبک زندگی بستگی دارد.


این در تمام موارد صدق می‌کند؟

نه، بعضی عوارض و مشکلات، مخصوص بارداری اول است؛ از آن جمله می‌توان به مسمومیت بارداری اشاره کرد که در بارداری‌های بعدی وجود ندارد. این مشکل فقط در شرایطی که فرد زمینه فشار خون یا بیماری کلیوی داشته باشد، ممکن است در بارداری‌های بعدی هم وجود داشته باشد.


دلیل این موضوع چیست؟

در بارداری اول نیمی از کروموزوم‌های جنین متعلق به مرد است و برای بدن مادر غریبه محسوب می‌شوند و سیستم ایمنی بدن او آنها را نمی‌شناسد و ترشح برخی مواد، روی فشارخون و کبد و کلیه تاثیر می‌گذارد. اگر بارداری دوم از همان مرد باشد، بدن زن دیگر این ژن‌ها را می‌شناسد و مشکلی بروز نمی‌کند، ولی اگر خانم ازدواج مجدد کند و بارداری دوم از مرد دیگری باشد، باز هم ممکن است دچار مسمومیت بارداری شود.


برخی اعتقاد دارند در بارداری دوم بدن با هورمون‌ها سازگاری پیدا می‌کند و به همین دلیل تهوع و استفراغ در بارداری‌های بعد کمتر از بارداری اول است. آیا همین‌طور است؟

بدن به هورمون‌ها عادت نمی‌کند، بلکه این مسایل به زمینه روانی مادر بستگی دارد. یعنی مادری که قبلا تجربه یک بارداری داشته، نسبت به مادری که برای بار اول باردار شده، اضطراب کمتری دارد و با این مساله بهتر برخورد می‌کند، ولی به‌طور کلی قابل پیش‌بینی نیست و این حالت‌ها می‌توانند در بارداری دوم تشدید شوند یا کاهش پیدا کنند.


آیا شدت و نوع علایم بارداری به ژنتیک فرد هم بستگی دارد؟

ژن خاصی در این زمینه شناسایی نشده است، ولی تجربه‌های بالینی نشان می‌دهند معمولا دختران در بارداری تجربه‌هایی شبیه مادرشان خواهند داشت.


آیا مادری که فرزند اول خود را به روش سزارین به دنیا آورده، می‌تواند فرزند دوم را به روش طبیعی به دنیا بیاورد؟

این موضوع به دلایل انتخاب سزارین برای زایمان اول بستگی دارد. مثلا خانمی که به دلیل وارد شدن جنین با پا به لگن برایش سزارین انجام شده، اگر در بارداری دوم دچار همین حالت نباشد و شرایط دیگری مثل وزن نوزاد و ... مناسب باشد، مشکلی برای زایمان طبیعی نخواهد داشت، ولی در برخی موارد فرزند اول به علت تنگی لگن به روش سزارین به دنیا می‌آید و در این صورت از آنجا که گنجایش لگن مادر در بارداری دوم هم تغییری نخواهد کرد، امکان زایمان طبیعی هم وجود نخواهد داشت. در کل این باور که هر مادری که فرزند اول را به روش سزارین دنیا آورد، دیگر نمی‌تواند زایمان طبیعی را تجربه کند،‌ غلط است.


برخی از ماماها می‌گویند جهت برش در سزارین هم در این مساله تاثیرگذار است.

بله، اگر خانمی زایمان اول را به روش سزارین انجام داده باشد و برش روی رحم او از نوع عمودی باشد، باید زایمان‌های بعدی را هم به روش سزارین و حتی گاهی زودتر از موعد انجام دهد. البته امروزه استفاده از این نوع برش بسیار نادر است.


برای مادرانی که هنوز به فرزند اول خود شیر می‌دهند و باردار شده‌اند، چه توصیه‌هایی دارید؟

این فاصله بسیار کم است. در این حالت معمولا به دلیل تغییر طعم شیر مادر از همان ماه‌های اول بارداری به دلیل بالا بودن استروژن و پروژسترون، فرزند شیرخوار دیگر شیر مادر خود را نمی‌خورد. اگر هم بخورد، مشکلی نیست و مادر می‌تواند شیردهی را ادامه بدهد، ولی حتما باید تحت نظر پزشک، مصرف مکمل‌هایی مثل آهن و ویتامین‌ها را افزایش ‌دهد.


مصرف مکمل‌هایی مثل کلسیم برای مادر و جنین مضر نخواهد بود؟

نه، البته معمولا در سه ماهه اول بارداری، به دلیل حالت تهوع و استفراغ از تجویز کلسیم و آهن خودداری می‌شود، ولی در مادری که هنوز شیردهی دارد و دوباره باردار شده، باید تجویز شود و در صورت عدم تحمل قرص، باید به او افزایش مصرف منابع غذایی حاوی آهن و کلسیم مثل شیر، ماست، پنیر، گوشت، جگر و سبزی‌های برگ سبز را توصیه کرد.


Google
About 1,180,000 results (0.74 seconds)
Search Results
چه فرقی بین بارداری اول و دوم است؟ - جام جم آنلاین
jamejamonline.ir/.../چه-فرقی-بین-بارداری-اول-و-دوم-ا...
Translate this page
عده‌ای اعتقاد دارند بارداری دوم بسیار ساده‌تر از بارداری اول است و عده‌ای نیز معتقدند شرایط بارداری اول و دوم تفاوت خاصی ندارد. شما جزو کدام دسته‌اید؟ آیا این دو زمان و ...
You visited this page on 7/18/16.
تفاوت بارداری اول با دوم - صفحه 1 - نی نی سایت
www.ninisite.com › ... › ساير موضوعات پيش از بارداري
Translate this page
Dec 10, 2012 - 19 posts - ‎12 authors
تمرین ورزشی برای از بین بردن سوزش سر دل در دوران . ... دوستانی که چند تا بارداری رو تجربه کردید آیا بارداری اول با دومی تفاوت داشته منظورم اینه که ... ربطی به جنسیت نداره کلا بارداری دوم چون بدن یکبار تجربه کرده راحت تر می شه نوع ویار هم ربطی به جنسیت نداره ... دل است ديگر ، هوايت را کرده و کمي تو را مي خواهد.
میشه ویار بچه اول و دوم یکی باشه ولی جنسیت فرق کنه؟
15 posts
2 Jun 2014
علایم بارداری اول با دومتون فرق داره یاشبیه به همه ...
20 posts
11 Feb 2014
زنان خود را اين گونه تست كنيد
5 posts
30 Nov 2011
More results from www.ninisite.com
فرق حاملگي‌هاي اول و دوم - بیتوته
www.beytoote.com/wedlock/bardari/first-second.html
Translate this page
اصلا تعجب نکنيد خصوصا اگر فاصله بين بارداري اول تا دوم شما کمتر از 3 سال باشد اين احساس خستگي بيشتر است. به هر حال شما بايد حين بارداري نيازهاي کودک ...
روزهای مادرانه - چه فرقی بین بارداری اول و دومی هست؟
motherlydays.blogfa.com/post-211.aspx
Translate this page
اول باید اعتراف کنم که خودم دلم می‌خواهد بدانم بین بچه اول و دوم چه فرقی هست، اما حالا برای فهمیدنش کمی زود است. اگر عمری باقی بود، شاید یک روز این‌جا در موردش نوشتم.
فرق حاملگی های اول و دوم چیست؟-پرشین پرشیا
www.persianpersia.com/health/hdetails.php?...
Translate this page
فرق حاملگی های اول و دوم چیست؟, ... اصلا تعجب نکنید خصوصا اگر فاصله بین بارداری اول تا دوم شما کمتر از ۳ سال باشد این احساس خستگی بیشتر است. به هر حال شما ...
آشنایی با تفاوت بارداری اول و بارداری های بعدی - مجله اینترنتی دلگرم
www.delgarm.com/.../121829-تفاوت-بارداری-اول-و-ب...
Translate this page
Dec 4, 2014 - بارداری دوم تفاوت چندانی با بارداری اول ندارد و حالت‌هایی مثل تهوع و استفراغ ... که در دوران بارداری اول خود دارند که این ترس ها برای بارداری های بعدی از بین می رود. ... این نگران کننده نیست و کاملا امری طبیعی است، زیرا شکم شما حالت ...
فرق بین بارداری اول و دوم - که
www.irannaz.com/the-difference-between-the-first-an...
Translate this page
فرق بین بارداری اول و دوم به گزارش ایران ناز بسیاری از خانم هایی که بار دومشان است که باردار می شوند با علائم بارداری و نحوه شناسایی بارداری.
فرق حاملگی اول و دوم - سرزده
www.sarzade.com/baby/.../فرق-حاملگی-اول-و-دوم.html
Translate this page
چقدر احتمال دارد در بارداری دوم هم این مشکل تکرار شود؟…. یکی از نگرانی‌های بسیاری از خانم‌ها تکرار حالت‌های ناخوشایند بارداری اول در دومین بارداری است اما گاهی این ...
در باب تفاوت های بارداری اول و دوم - ماجراهای گلابتون بانو
golabatoonbanoo.blogsky.com/.../در-باب-تفاوت-های-...
Translate this page
Jan 1, 2014 - از مزایای بارداری دوم نسبت به اول, یکی بی تفاوتی نسبت به ایجاد ترک های پوستیه, یکی هم ... نه اندازه اش فرق نمی کنه! .... ولی واقعا خیلی سخته مخصوصا که یک بار تجربه کردی و همه چی رو مو به مو می دونی اما دفعه اول ناشناخته است .
فاصله سنی مناسب بین بچه ی اول و دوم - پارسی طب
fa.parsiteb.com › روانشناسی
Translate this page
بچه اول نمی تواند اختلاف بین سن خود و نوزاد را تشخیص دهد و حتی ممکن است حضور ... بارداری با این فاصله کم باید زیر نظر متخصص زایمان باشدتا احتمال بروز ... است. دوستان و همبازی های این کودکان متفاوت و فعالیت ها و مدرسه آن ها احتمالا با هم فرق دارد .
دانسته هایی درباره بارداری دوم - مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/10817_دانسته-هایی-درباره-بارداری-د...
Translate this page
Dec 21, 2013 - دانسته هایی درباره بارداری دوم,:در اینجا در رابطه با دومین بچه برایتان مطالب مفیدی داریم. ... مهم‌ترین نکته این است که پدر ومادر آمادگی ذهنی برای داشتن فرزند دوم را به ... اختلاف سنی بین ۳ تا ۵ سال، معمولا پذیرش فرزند دوم را برای فرزند اول سخت ... فرق نوشابه معمولی با رژیمی · آسیب به استخوان ها با این موارد تغذیه ای ...
You visited this page on 7/18/16.
تفاوت علائم بارداری اول با بارداری‌های بعد - نی‌ نی‌ بان
niniban.com/.../تفاوت-علائم-بارداری-اول-با-بارداری‌ها...
Translate this page
Mar 8, 2016 - تفاوت بین حاملگي اول و دوم موضوعی طبیعی است. تهوع و استفراغ در بارداري اول شايع‌تر است و اگر شخصي در بارداري اول تهوع شديد داشته باشد ...
فرق بارداری اول و دوم در چیست؟ - نیک فان
nikfun.vistablog.ir/post/34849
Translate this page
... اول و دوم است چه فرقی بین بارداری اول و دوم است. ... فرق حاملگی های اول و دوم چیست. فرق حاملگی های اول و دوم ممکن است بپرسید چه تفاوت بین بارداری اول تا دوم شما.
چه تفاوتی بین بارداری دوم و اول است؟ - طاها پخش
www.tahapakhsh.ir/...بارداری/difference2-pregnancy4...
Translate this page
Jan 18, 2016 - بارداری اول، فرق بارداری اول و دوم، تفاوت حاملگی اول با دوم، بارداری دوم، تفاوت بارداری دوم و اول، بارداری.
فرق حاملگی های اول و دوم | بچه گانه
www.bachegane.com/article/فرق-حاملگی-های-اول-و-دوم
Translate this page
Nov 30, 2014 - اصلا تعجب نکنید خصوصا اگر فاصله بین بارداری اول تا دوم شما کمتر از ۳ سال باشد این احساس خستگی بیشتر است. به هر حال شما باید حین بارداری ...
دانستنی‌های فاصله‌گذاری بین دو زایمان - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/.../دانستنی‌های-فاصله‌گذاری-بین-دو-زای...
Translate this page
بنابراین به نظر می‌رسد بهترین فاصله زمانی زایمان اول و دوم، ۲تا ۵ سال باشد. ... محققان در این مطالعه، بانوانی كه فاصله زمانی كمی بین دو بارداری داشتند (كمتر از ۶ ماه) با بانوانی كه فاصله ... رنگ مو: استفاده از حنا و رنگ‌های طبیعی در دوران بارداری مجاز است.
علائم بارداری چیست ؟ از نشانه هفته اول بارداری تشخیص دهید - دوترکه
2tarke.com/336/علائم-هفته-های-اول-بارداری-چیست/
Translate this page
Jan 18, 2014 - حتی ممکنه یک زن علائم حاملگیش برای بار اول با بار دوم فرق بکنه ! ... کنه ولی یادتون باشه که دقیق ترین و مطمئن ترین راه تشخیص بارداری آزمایش خون است. ... خوشبختانه در بیشتر زنان حامله این نشانه در هفته ۱۳ یا ۱۴ ام از بین میره.
اگر بچه اول سزارين باشد بچه دوم طبعي ميشود | ويکي پديا ايران
www.wikipedia-iran.ir/g.aspx?q...اول...دوم...id...
Translate this page
چه فرقی بین بارداری اول و دوم است؟ - جام جم انلاینjamejamonline/چه-فرقی-بین-بارداری-اول-و-دوم-ا...Jun 28, 2013 - برخی اعتقاد دارند در بارداری دوم بدن با هورمون ها ...
انجام تست هاي غربالگري در سه ماهه اول و دوم بارداري براي تشخيص سندرم ...
www.yjc.ir › علمی پزشکی › بهداشت و درمان
Translate this page
يك فلوشيپ پريناتولوژي گفت: انجام تست هاي غربالگري طي سه ماهه اول و دوم بارداري ... تهاجمي پريناتال است كه از هفته 11 بارداري به بعد قابل انجام است و فريت cvs ...
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم - احکام سقط جنین
muq.nahad.ir/page/احکام+سقط+جنین
Translate this page
پاسخ: سقط جنين بر شما حرام بوده است که مرتکب شديد ولی کفاره ندارد ليکن ديه ... دستگاه زنده خواهد ماند، بيرون آوردن آن اشکالی ندارد و فرقی بين قبل از ولوج روح و ... طفل پرداخت شود که در موارد اول و دوم پدر و مادر و در مورد سوم پدر است که اگر ايشان ... پرسش: اگر بارداری باعث خجالت و آبروريزی من يا خانواده‌ام شود، آيا می‌توانم در سه ماهه اول آن ...
تفاوت علایم بارداری اول و دوم - niluo
niluo.ir/تفاوت+علایم+بارداری+اول+و+دوم.html
Translate this page
جامجم سرا چه فرقی بین بارداری اول و دوم است. بیشتری داده است بخوانید آیا بارداری اول و دوم با هم متفاوتند بارداری دوم تفاوت چندانی با بارداری اول ند ...
دلایل داشتن یا نداشتن فرزند دوم - تالار گفتگوی والدین - نی نی پیج
forum.ninipage.com › پیش از بارداری
Translate this page
Nov 2, 2013 - خیلی از مادرهایی که کودک‌شان در سنین بین 2 تا 5 سالگی به سر می‌برد، به موضوع فرزند دوم فکر می‌کنند. ... شده، می‌تواند به این موضوع دامن بزند و در دوران بارداری و ماه‌های اول نوزادی کودک دوم حال‌تان را بگیرد! ... بزرگ کردن فرزند دوم به مراتب آسان‌تر از فرزند اول است. .... چون یکی بزرگ شده ونیازهاش با کوچیکه فرق میکنه.
فرق حاملگي‌هاي اول و دوم
mybanu.ir › ... › بیماری های زنان › سلامت زنان
Translate this page
اصلا تعجب نکنيد خصوصا اگر فاصله بين بارداري اول تا دوم شما کمتر از 3 سال باشد اين احساس خستگي بيشتر است. به هر حال شما بايد حين بارداري نيازهاي کودک ...
بارداری و زایمان - پارس ناز
www.parsnaz.ir/news_cats_1059.html
Translate this page
بارداری و زایمان,زایمان طبیعی,دانستنی های بارداری,مشکلات بارداری,سزارین,سونوگرافی,علائم بارداری,تست ... آیا رابطه جنسی در دوران بارداری خطرناک است؟ ... فرق بارداری اول و دوم در چیست؟ ... از بین بردن چربی های اضافه بدن بعد از دوران بارداری.
فرق حاملگي‌هاي اول و دوم حاملگی | مارال فان
maralfun.ir › گوناگون
Translate this page
دومين بارداري همراه با آرامشي است که قبلا آن را تجربه نکرده‌ايد حتي اگر مشکلاتي ... بين بارداري اول تا دوم شما کمتر از 3 سال باشد اين احساس خستگي بيشتر است.
فرزندتان دختر است یا پسر؟/ از این علائم بفهمید! - پرشین وی
www.persianv.com/zanashooee/266644.php
Translate this page
Nov 11, 2014 - اگر مادر باردار مواجه با تنگی نفس شده باشد نشانه این است که پسری در ... حال اگر وضعیت جسمانی پدر با گذشته هیچ فرقی نداشته باشد دستکم همراه با بارداری زنش چاق نشده باشد زنش دختری در شکم دارد. پسر است اگر: اوایل حاملگی اول صبح حالت تهوع نداشته اید. ... زیباترین لباسهای عروس بین خانمهای تهرانی + عکس ...
فاصله زمانی مناسب بین دو بارداری چقدر است؟ - مجله اینترنتی برترین ها
www.bartarinha.ir/.../فاصله-زمانی-مناسب-بین-دو-بار...
Translate this page
Sep 8, 2012 - فاصله زمانی مناسب بین دو بارداری و این فاصله در بهترین شرایط چند سال باید باشد، ... به همین دلیل است كه ما به همه مادران توصیه می‌كنیم فاصله زمانی 3 سال برای بارداری دوم را دست كم‌ نگیرند. ... اول، نوزاد دومش را باردار است، طبیعی است كه این بارداری در شیردهی نوزاد اول اختلال ایجاد .... شرایط شهبازاده با طارمی فرق دارد.
دانستی های بارداری
ninifen4.niniweblog.com/
Translate this page
توصیه ما این است که در چند ماه اوّل بارداری(توصیه اصلی : ٢ هفته اول ماه سوم ... بنابراین فرق روغن ماهی و روغن كبد ماهی در این است كه روغن كبد ماهی علاوه بر ..... به او اجازه بدهید داستان‌پردازی کند و بعد با بیانی ساده مرز بین واقعیت و تخیل را مشخص کنید. ..... خستگی بارداری در سه ماهه دوم تا مدتی ازبین می رود و دوباره در سه ماهه سوم باز می ...
تست غربالگری دوران بارداری [آرشیو] - سایت علمی دانشجویان ایران
www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-145407.html
Translate this page
Sep 15, 2009 - براي تمام مادرها سلا‌مت جنين اولويت اول است . ... سه ماهه دوم بين هفته سيزدهم تا بيست‌وهفتم حاملگي شما بايد از پزشك خود انتظار انجام آزمايش‌هاي زير را ...
مباحث مربوط به خونریزی و عفونت در دوران بارداری - نسخه قابل چاپ ...
tazearoos.takbb.com/printthread.php?tid=695
Translate this page
لکه بینی یاخونریزی در زمان بارداری به خصوص در سه ماهه اول امری عادی است و معمولا هم ... خونریزی در سه ماهه دوم و پایانی بارداری: .... فرق بین لکه بینی و خونریزی چیست؟
نشانگان داون - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../نشانگان_...
Translate this pagePersian Wikipedia
علت اصلی ایجاد کننده سندرم داون ، جدا نشدن کروموزوم های شماره ۲۱ مادری است که این خطر با ... جدایی میوزی پدری ، موزاییسم حاصل از عدم جدایی میتوزی و یا جابجایی بین کروموزوم ها نیز می تواند باشد. ... در این شیوه‌ها که معمولاً در سه ماهه اول بارداری یا سه ماهه دوم بارداری انجام می‌گیرند از روش‌های ... این مقادیر نرمال بسته به سن جنین فرق می‌کند.
ماماسایت - بارداری هفته به هفته >>> تریمستر اول
mamasite.blogfa.com/post/74
Translate this page
سیکل قاعدگی یک هماهنگی بین هورمون های بارداری است. ... دوم این که زمانیکه به اندازه کافی به بالاترین حد خود برسد سبب تولید هورمون دیگری بنام LH می شود.افزایش ...
. - آیا رابطه جنسی در دوران بارداری مجاز است؟ - thebiologygroup.blogfa.com
www.thebiologygroup.blogfa.com/post-133.aspx
Translate this page
Mar 28, 2009 - 2- در سه ماهه اول حاملگی حساسیت سینه ها شایع است. ... دوم اینکه اگر زوج نزدیکی نمی کنند تماس فیزیکی را قطع نکنند. ... با ورود نوزاد به زندگی زوج ها، معمولا رابطه زوجها از حالت دوطرفه بین همسران به حالت رابطه قوی بین مادر و فرزند در میاید و یا اینکه به حالت رابطه .... Q: آيا اين مدت براي زايمان طبيعي و سزارين فرق دارد؟
تالار مشاوره مادران - گروه بهداشتي فيروز • مشاهده موضوع - بیاید ...
www.forum.firooz.com/viewtopic.php?f=27&t...
Translate this page
Mar 28, 1991 - بیاید فرق بین علایم مشابه پری و بارداری رو معلوم کنیم. ... پری این انقباض زیر شکم هم به دردم اضافه شده آیا ربطی به پری دارد یا مشکل دیگری است یا. .... ها کسی میدونه عئم بارداری سر بچه اول و دوم شبیه همه یا ممکنه فرق داشته باشه ...
روان شناسی رشد کودک (خانم استاد ملکی) - صفحه اصلی
daneshjoo.epage.ir/.../module.content_Page.41-03-04....
Translate this page
روان شناسی رشد / دکتر احدی و شکوه بین جمالی / نشر بنیاد (برای امتحان پایان ترم) ... است. اگر بارداری در فصل بهار باشد، سه ماهه دوم بارداری که تابستان می باشد دارای تنوع غذایی ... آقایی هم که بچه اول است یا پنجم بسته به سن بارداری مادرش، سن کوروموزمی اش مهم است نه سن شناسنامه ای اش. ... دیگر نوزاد دوماهه با یک نوزاد یک ماهه فرق دارد.
انواع غربالگری های دوران بارداری - نی نی سرچ
www.ninisearch.com › مقالات بارداری › دوران بارداری
Translate this page
Feb 28, 2014 - آزمایش های غربالگری(شامل غربالگری سه ماهه اول، غربالگری سه ماهه دوم و ... زمانی انجام غربالگری اول، بین هفته ۱۱ تا هفته ۱۳ + ۶ روز تعیین شده است.
بهترین قرص‌ ضدبارداری کدام است؟! - پارسینه
www.parsine.com/.../بهترین-قرص‌-ضدبارداری-کدام-ا...
Translate this page
Jan 20, 2014 - ماده موثر آنها اتینیل استرادیول است و قسمت دوم آنها از پروژسترون ... مصرف قرص‌های ضد بارداری به مدت کوتاه برای مثال 3 تا 6 ماه معمولا ... در هر صورت بهتر است در مرحله اول از داروهای جدید مثل یاز، یاسمین، دیان، مارولون و . .... (البته فرقی نمی‌کند که مصرف قرص را از کدام روزهفته شروع کنید، مهم آن .... معلق بین زمین و آسمان.
خطرات بارداری های بی فاصله - شفا نیوز
www.shefanews.com/fa/.../خطرات-بارداری-های-بی-فا...
Translate this page
Nov 10, 2014 - 2/ طی چهار ماه اول هر بارد‌اری، معمولا ماد‌ر د‌چار ویار می‌شود‌ و نمی‌تواند‌ به ... اما زمانی که ماد‌ر به نوزاد‌ شیر می‌د‌هد‌ و جنینی هم د‌ر بطن د‌ارد‌، اوضاع کمی فرق می‌کند‌ چون سلامت ماد‌ر برای نگهد‌اری از د‌و موجود‌ ... اگر به‌موقع تصمیم بگیرید‌، لازم نیست برای د‌اشتن فرزند‌ د‌وم عجله ... بهترین فاصله بین د‌و فرزند‌ چیزی بین د‌و تا پنج سال است.
باردار هستی یا نیستی؟ - آفتاب
www.aftabir.com › ... › توصیه های پزشکی
Translate this page
Nov 4, 2013 - نوسان خلق وخو نشانه ای است که معمولا در ماه اول بارداری رخ نمی دهد. الف) درست ب) غلط ... گاهی اوقات این احساس بعد از ماه دوم از بین می رود. اما بیشتر خانم ...
نشانه های بارداری را بشناسید - آکاایران
www.akairan.com/koodak/.../neshanehayebardari.html
Translate this page
نشانه های بارداری خارج رحمی,نشانه های بارداری چیست,نشانه های بارداری در ماه اول,نشانه های بارداری ... گاهی ممکن است حالت تهوع در هفته دوم نیز سراغ شما بیاید. ... تان خود را با شرایط وقف می دهد و این خستگی در هفته دوازده تا چهارده بارداری از بین خواهد رفت.
مشاوره جنسی| مشاوره آنلاین | مشاوره رایگان – حاملگی
moshavere.tribuneazad.ir/حاملگی/
Translate this page
حتی ممکنه یک زن علائم حاملگیش برای بار اول با بار دوم فرق بکنه ! ...... در صورتی که دوره شما بین ۲۷ تا ۳۴ روز است، روز تخمک گذاری شما ممکن است بین روزهای سیزدهم ...
سونوگرافي هاي دوران بارداري
www.himama.ir/.../سونوگرافي-هاي-دوران-بارداري.html
Translate this page
بار اول در ابتدای بارداری، بار دوم در هفته ۱۲، بار سوم از هفته 16 به بعد و بار چهارم .... جنین است ، گرچه اخیراً کاربرد بسیار محبوب و متداولی در بین خانم های باردار پیدا ...
رساله آموزشی | احکام روزه - khamenei.ir
farsi.khamenei.ir/news-content?id=26781
Translate this page
Jun 29, 2014 - در طلوع فجر (وقت وجوب امساک برای روزه گرفتن) فرقی بین شبهای مهتابی و غیر مهتابی نیست. ... از آن جا که شروع روزه از اول فجر است، نیت آن هم باید از آن لحظه به تأخیر ..... از ماه دوم را پی‌در‌پی بگیرد و اگر بقیه‌ی ماه دوم پی‌در‌پی نباشد اشکال ندارد. .... زن بارداری که خوف از ضرر روزه بر جنین خود دارد و خوف وی هم دارای منشاء ...
خیلی خوش امدید - بارداری
m-f91.blogfa.com/tag/بارداری?p=2
Translate this page
ژنتيك از جمله علومي است كه به دلايل مختلف در كشور ما آنچنان كه بايد، مورد توجه قرار ... احتمال بروز بيماري‌هاي ژنتيكي در ازدواج فاميلي بين خويشاوندان درجه سوم و چهارم يعني ... غربالگر سرم مادر در سه ماهه اول و دوم بارداري، آمينوسنتز، نمونه‌گيري از پرزهاي ...
پروتکل پیگیری مادران در غربالگری توأم سه ماهة اول - آزمایشگاه نیلو
niloulab.com/doctors/follow_up_fts
Translate this page
Mar 7, 2012 - پی گیری بیماران در تست های غربالگری سه ماهه اول, Follow up FTS. ... در صورتی که ریسک زن باردار بین 1:50 تا 1:1500 باشد، توصیه می‌شود تا سه ماهة دوم منتظر بماند و تست .... با سلام من در هفته 19 بارداري هستم و نتايج آزمايشم به شح زير است. ..... هر زمانی که گروه خونی جنین با مادر فرق کند احتمال وجود زردی وجود دارد.
مزایا و معایب سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی - سلامت - سلامت نیوز
www.salamatnews.com › سلامت
Translate this page
Jun 9, 2012 - سونوگرافی سه‌بعدی و چهاربعدی این روزها بین زنان باردار مد شده است؛ در حالی ... اول و به دلیل كم شدن مایع آمنیوتیك در ۳ ماهه آخر نباید انجام شود و ۳ ماهه دوم ...
مصاحبه با خانمی که همسر موقت است - آفتاب
aftabnews.ir/vdcjaaevvuqeahz.fsfu.html
Translate this page
Nov 13, 2012 - این سومین مصاحبه‌ی زنان‌پرس با کسی است که تجربه عقد موقت دارد؛ پیش از این یک بار .... این باعث شد که اولین برخورد منفی بین ما پیش بیاید. ... که ما می‌زنیم در مورد افراد مذهبی هست دیگر؛ غیرمذهبی‌ها که برای‌شان فرقی نمی‌کند! .... در مورد اول اگر نیاز بود با هم باشیم، طبقه‌ی دوم منزل‌شان می‌رفتیم که با برادرش بودند و ...
تفاوت غربالگری سه ماهه اول با سه ماهه دوم در چیه؟من ۱۲ هفتگی غربالگری ...
hopegen.org › پرسش های متداول
Translate this page
Aug 7, 2013 - اما غربالگری سه ماهه دوم بارداری فقط با اندازه گیری مارکرهای ... در مراکزی که با دقت و مطابق استانداردهای بین المللی کار می کنند دقتی برابر با ۵۶ الی ۷۱% دارد. ... آنچه که لازم است درباره غربالگری بیماری های متابولیک نوزاد خود بدانید ...
29-1-90-دکتر مریم کاشانیان - متخصص زنان و زایمان - سلامت باشید
salamat.tv3.ir/index.php?option=com...
Translate this page
Apr 18, 2011 - یکی از مشکلات اوایل دوران بارداری این است که بی اشتها می شوند و از بوی غذا .... در سه ماهه ی اول بارداری مادر فقط باید 100 کیلو کالری اضافه تر مصرف کند . ... در سه ماهه دوم و سوم بارداری 300 کالری اضافه نیاز است . ... این کیست در طی حاملگی از بین خواهد رفت و این کیست از هر نوعی که باشد برای جنین ضرری ندارد .
دکتر رهام صادقي - احتمال بارداری و حامله شدن!!! - پاسخ 150 تا 164
www.roham.ws › ... › سوالات زنان › احتمال بارداری
Translate this page
19 posts
فرق بین لکه بینی و خونریزی چیست؟ ... ممکن است که علت آن لانه گزینی تخم بارور شده در دیواره رحم باشد، پدیده ای که معمولا ۶ روز .... اولا احتمال بارداری در شما نیست به دو دلیل اول اینکه پریود شدید و بارداری رو منتفی میکنه دوم اینکه حتی پیش آب به ...
Searches related to چه فرقی بین بارداری اول و دوم است؟

تفاوت بارداری دختر و پسر

زایمان طبیعی دوم

درد زایمان دوم

بارداری دوم نی نی سایت

سزارین دوم چگونه است

تفاوت زایمان طبیعی اول و دوم

اقدام برای بارداری دوم

تفاوت زایمان دختر و پسر
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 188
  • آی پی دیروز : 238
  • بازدید امروز : 1,408
  • باردید دیروز : 1,577
  • گوگل امروز : 19
  • گوگل دیروز : 18
  • بازدید هفته : 5,987
  • بازدید ماه : 56,511
  • بازدید سال : 326,553
  • بازدید کلی : 4,106,331