loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 179 چهارشنبه 30 تیر 1395 نظرات (0)

تغییر ارتباط زن و شوهر پس از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است؟

 


برترین ها: تولد نوزاد و کودکی که ۹ ماه همه انتظار تولدش را کشیده‌اند، به آن شیرینی هم که اطرافیان فکر می‌کنند نیست! بعد از فروکش کردن شور و شوق اولیه و زمانی که والدین با یکدیگر تنها شدند، به مرور زمان روی دیگر سکه خود را نشان می‌دهد. درد زایمان و مشکلات شیردهی و شب‌بیداری مادر از یک‌سو و درگیری‌هاي کاری و اجتماعی پدر که حالا بیشتر احساس مسئولیت می‌کند از سوی دیگر باعث بروز اختلاف‌هایی در بین پدر و مادر می‌شود. اختلاف‌هایی که در نسخه‌های سنتی تاکید مي‌شود به مرور زمان برطرف می‌شود اما روان‌شناسان نظر دیگری دارند. اگر زن و شوهر از طریق کلامی مسائل پس از تولد نوزاد را برطرف نکنند، ممکن است روابط آن‌ها دچار مشکلات جدی شود.



پس از تولد اولین کودک معمولا روابط زن و شوهر دچار تنش‌هایی می‌شود كه مهم‌ترين آن شكايت از بي‌توجهي هر يك به ديگري است. اما این اتهام‌هایی که دو طرف به یکدیگر می‌زنند تا چه حد درست و واقعی است؟ ‌

درست یا غلط این تغییر در روابط اتفاق مي‌افتد. زندگی زوج‌ها قبل و بعد از تولد نوزاد دچار تغییراتی می‌شود که عمدی نیست، بلكه بخشی از احساسات غریزی پدر و مادر است و نمی‌توان بر آن خرده گرفت. قبل از تولد، رابطه در خانه یک رابطه دو نفره بوده و هر حرف و رفتار و تصمیمی را این دو نفر اخذ می‌کردند. در حالی‌که حالا نفر سومی هم وارد ماجرا شده که تقریبا تمام تصمیمات و فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ کجا برویم؟ چه بخوریم؟ مسافرت برویم یا نه و...  پس طبیعی است که بخشی از وقت والدین معطوف به كودكي ‌شود که برای‌شان از هر چیزی در دنیا عزیز‌تر است و این یعنی کم شدن زمان ارتباط این دو نفر با هم. آن‌ها از هر حرکت و رفتار فرزندشان ذوق‌زده می‌شوند و توجه ویژه‌ای به او دارند و کمتر به عادات و نیازهای یکدیگر بها می‌دهند، البته باز هم نه از روی عمد. همین‌جاست که کم‌کم دلخوری‌ها آغاز می‌شود.

کفه نارضایتی‌های کدامیک از طرفین در این مواقع سنگین‌تر است؛ پدر یا مادر؟

با توجه به شرایط جامعه ما، این کفه به سوی مادر سنگین‌تر است. او از ۹ ماه پیش، زحمت کشیده‌ و طفلی را در وجود خود بزرگ کرده‌ و مشکلات زایمان و شیردهی را تحمل کرده است. به همين دليل او از جایگاه اجتماعی خود برای مدتی دور می‌شود و همه این‌ها او را نیازمند توجه عاطفی بیشتر می‌کند. از سوي دیگر بر اساس نحوه تربیت مردان در جامعه ما و ویژگی‌های رفتاری بیشتر آنان، آن‌ها معمولا موضوعات عاطفی را خیلی مهم جلوه نمی‌دهند و در کلام، ‌به خصوص در جمع، صحبتی به زبان نمی‌آورند. این بی‌تفاوتی‌ها برای زن دوگانگی را ایجاد می‌کند که در قبال درد بسیاری كه تحمل کرده و جایگاه اجتماعی كه از آن دور افتاده هیچ حمایتی را دریافت نکرده است. به همین دلیل اعتراض می‌کند و تنش‌ها و درگیری‌ها آغاز می‌شود.

این بی‌تفاوتی معمولا از سوی آقایان هم به خانم‌ها نسبت داده می‌شود. این‌که توجه‌شان بیش از حد معطوف به بچه است و زندگی مشترک‌شان را از یاد برده‌اند.

مادران برای تلاش‌هایی که برای تولد نوزاد داشته‌اند توجه و مهر و علاقه را طلب می‌کنند. آن‌ها نوزاد را جزئی از وجود خود می‌دانند و می‌خواهند مانند ۹ ماه گذشته که او را در شکم داشته‌اند، از او مراقبت کنند. این به معنی فراموش کردن شوهر و زندگی نیست. حالا این فرزند هم جزئی از زندگی است و بنا به شرایط جسمانی‌اش، نیازهای خاصی دارد. همانقدر که زن به توجه و عاطفه نیاز دارد، مرد هم نیازمند این توجهات است. یکی دیگر از دلایل این اختلاف‌ها ناشی از عدم توانایی زنان برای برقراری رابطه زناشویی تا مدتی پس از زایمان است. سرکوفت زدن و تحقیر یکدیگر تنها بار نارضایتی و دلخوری را بیشتر می‌کند. این تنش‌هاي دوسویه دلایل تقریبا مشابهی دارند. هر دو به نوعی از کمبودهای عاطفی‌ای رنج می‌برند که تامین آن حداقل در ماه‌های اول کمی زمان می‌برد. چه راهکاری برای کاهش این به اصطلاح دعواهای زن و شوهری وجود دارد؟ ‌

بهترین راهکار برای حل این تنش‌ها صحبت‌ کردن است. طرفین باید در کلام از یکدیگر دلجویی کنند. مثلا زن باید شرایط جسمانی‌اش را برای شوهرش توضیح دهد و در عوض از او بخواهد که در مراقبت از نوزاد او را کمک کند. این کار هم پدر را از مشکلات نگهداری از نوزاد آگاه می‌سازد و هم موضوع مشترکی را برای صحبت و گفت‌وگو بین والدین فراهم می‌کند. مرد هم نباید از گفتن جمله‌هاي عاشقانه و محبت‌آمیز خودداری کند. باید بیش از پیش در کارهای خانه کمک کند و زحمات همسرش را به شکلی احساسی، با خرید هدیه‌های کوچک و گل به نوعی پاسخ دهد.

ضمن اینکه پدران با تولد نوزاد معمولا حس مسئولیت بیشتری پیدا می‌کنند اما نمود آن در فعالیت‌های اجتماعی و کاری آنان دیده می‌شود. این موضوع هم معمولا اعتراض همسر را به همراه دارد که چرا تا این حد خود را غرق کار کرده است. این هم دلیل دیگری است برای درگیر کردن پدر در مسائل نوزاد که به نوعی او را به خانه پابند می‌کند.

با این تفاسیر، رابطه پیش از تولد کودک قابل تکرار است یا تولد عضو جدید در خانواده همه چیز را دگرگون می‌کند؟

در بیشتر موارد رابطه قبل از تولد بچه دیگر تکرار نمی‌شود. این یک عیب یا ایراد نیست و روند طبیعی زندگی است. فرد سومی به خانواده اضافه شده که بسیار عزیز است و نیاز به حمایت و آموزش دارد. بچه به مرور زمان به عضو اصلی خانواده تبديل می‌شود تا جایی‌که تا سال‌ها موضوع اصلی صحبت و حتی تنش‌های پدر و مادر بر سر او، رفتارش، درسش و مواردی از این قبیل است. در حقیقت بچه جریان عادی زندگی را که زن و مرد به آن عادت کرده‌اند به کلی به هم مي‌ريزد و زندگی نیاز به یک برنامه جدید پیدا می‌کند. والدین باید در کنار یکدیگر و به کمک یکدیگر این امر را هدایت کنند.


Google
About 808,000 results (0.71 seconds)
Search Results
تغییر ارتباط زن و شوهر پس از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است؟
www.bartarinha.ir/.../تغییر-ارتباط-زن-و-شوهر-پس-ا...
Translate this page
May 28, 2012 - برترین ها: تولد نوزاد و کودکی که ۹ ماه همه انتظار تولدش را کشیده‌اند، به آن شیرینی هم که اطرافیان فکر می‌کنند نیست! بعد از فروکش کردن شور و شوق ...
تغییر ارتباط زن و شوهر بعد از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است؟ « خانه و ...
www.1doost.com/Post-10341.htm
Translate this page
Nov 29, 2012 - تولد نوزاد و کودکی که 9 ماه همه انتظار تولدش را کشیده اند، به آن شیرینی هم که اطرافیان فکر می کنند نیست! بعد از فروکش کردن شور و شوق اولیه و ...
تغییر ارتباط زن و شوهر پس از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است؟ - آکا
www.akairan.com/koodak/bimari/201532484711.html
Translate this page
Mar 24, 2015 - تغییر ارتباط زن و شوهر پس از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است؟ روابط مادر و پدر با کودک,کودک,نوزادی کودک,ارتباط مادر و پدر.
تأثیر تولد فرزند بر روابط زن و شوهر - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/.../تأثیر-تولد-فرزند-بر-روابط-زن-و-شوهر
Translate this page
طبیعی است که پیش از ازدواج،زن و مرد باید عوامل گوناگونی را مدنظر قرار دهند تا ... در زندگی هر زوج،موقعیت هایی ایجاد می شود که می تواند تعادلی را که پس از مدت ... و زناشویی تغییر ایجاد می کند و البته طبیعی است که این تغییر در مورد فرزند اول و ... به همین دلیل است که برا ی سلامت جسمی و روانی تا حد زیادی نیازمند احساس امنیت هستیم .
تأثیر تولد فرزند بر روابط زن و شوهر ( قسمت اول ) - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=4834
Translate this page
Dec 27, 2003 - طبیعی است كه پیش از ازدواج،زن و مرد باید عوامل گوناگونی را مدنظر قرار دهند تا بتوانند به ... و زناشویی تغییر ایجاد می كند و البته طبیعی است كه این تغییر در مورد فرزند اول و در ... اما پس از تولد نوزاد موقعیت جدیدی پیش می آید . ... به همین دلیل است كه برا ی سلامت جسمی و روانی تا حد زیادی نیازمند احساس امنیت هستیم .
تغییر ارتباط زناشویی پس از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است؟
zendegiyebehtar.vistablog.ir/post/284
Translate this page
Jun 20, 2015 - تغییر ارتباط زناشویی پس از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است؟, ... پس از تولد اولين کودک معمولا روابط زن و شوهر دچار تنشهاييميشود كه مهمترين آن ...
روابط زناشویی بعد از تولد نوزاد | کودک آنلاین
www.koodakonline.com/.../8db52ae46f2d48b28e461...
Translate this page
روابط زناشویی بعد از تولد نوزاد روابط عادی زناشویی و دوران آزادی و خوش زوج های جوان ... مهمترین تغییر در زندگی زناشویی ، کم شدن فرصت و حوصله برای روابط خصوصی زن و شوهر است. ... این احساسات منفی شوهر نسبت به زن ، امری طبیعی است. ... در واقع سازش با زندگی پس از تولد نوزاد و تحکیم روابط خانوادگی تا حد زیادی به تفاهم در این ...
روابط والدین بعد از تولد نوزاد | کودک آنلاین
www.koodakonline.com/.../6f1eadaa0c4f48bd81129d...
Translate this page
تولد نوزاد جدید یكی از زمانهایی است كه امکان دارد زندگی یک زن و شوهر جوان را ، از ... مینماید که بیشتر این تغییرات بهنگام تولد فرزند اول و در زوجهای جوان بیشتر ... پس طبیعی است كه با این وظایف تمام ناشدنی، فرصت چندانی برای رسیدگی به شوهر ... به همین دلیل است كه برا ی سلامت جسمی و روانی تا حد زیادی نیازمند احساس امنیت هستیم.
آنچه باید از روابط زناشویی بدانیم
zanoshoo.blogfa.com/
Translate this page
تحقیقات قبلی نشان داده بود که 75 گرم گردو، مقداری است که موجب تغییر در سطح ..... است و در صورتي كه لقاح در اين روز صورت گيرد به احتمال زياد جنين تولد يافته پسر ... به بيان ديگر اسپرم‌هاي طبيعي يا داراي كروموزوم X هستند يا Y. در حالي كه تخمك ... پس تا اينجا مي‌بينيم كه پسر يا دختر شدن فرزند بستگي به مرد دارد نه زن و اين مرد ...
ناگفته های مسايل همبستری و عشقبازی - رابطه جنسی پس از زایمان
masaelejensihot.blogfa.com/.../رابطه-جنسی-پس-از-زای...
Translate this page
رابطه جنسی در اولین نزدیکی بعد از زایمان طبیعی و سزارین دردناک است ... چرا بعد از تولد فرزند، رابطه زناشویی مانند سابق نیست؟ ... پس از زایمان بهتر است زن و شوهر، حداقل یک بار در هفته رابطه زناشویی داشته باشند ... که محدودیت در تجدید و دوباره از سرگیری رابطه ی جنسی پس از زایمان تا حد زیادی از روی مصلحت مردمی بوده است.
آشنایی با مسائل جنسی (ورود زیر 18 سال ممنوع) - نسخه قابل چاپ
reyhan.samenblog.com/print/252.htm
Translate this page
این کار سبب می شود تا دختر به مرحله ارگاسم یا نزدیک آن برسد. ... لازم به ذکر است که معمولاً تا سه روز پس از نزدیکی خونریزی بسیار جزئی، طبیعی است و نباید نگران این مسئله شد ... لایه باریکی بافتنی که در این مرحله واژن را می پوشاند، قبل از تولّد به طور ... عادت ماهانه آخرین تغییر فیزیکی است که یک دختر را به زن تبدیل می کند.
دختر میخواهید یا پسر ؟ - بهارنارنج
www.baharnarenj.blogsky.com/1387/12/01/post-11/
Translate this page
پس تا اینجا می‌بینیم که پسر یا دختر شدن فرزند بستگی به مرد دارد نه زن و این مرد است که ... معمولا به ازای تولد هر یکصد دختر در حدود 104 پسر متولد می‌شوند، اما در دوره‌های ... ازای هر 100 دختر 104 پسر متولد می‌شود که این نشان دهنده تعادل در چرخه طبیعت است. ... یکی از تغییرات دیگری که در میزان تخمک گذاری صورت می‌گیرد، اضافه شدن ...
شیردهی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/شیردهی
Translate this pagePersian Wikipedia
هر دو سازمان تغذیهٔ انحصاری کودک با شیر مادر تا شش ماهگی و بعد از آن شیردهی به همراه غذاهای .... خواص شیر مادر است و یا اینکه تغذیه با شیر مادر ارتباط بین مادر و فرزند را افزایش می‌دهد و .... برخی از تأثیرات و فواید بلندمدت شیردهی برای زنان شیرده عبارتند از: ... قراردادن نوزاد به پستان بلافاصله پس از تولد کمک شایانی برای جلوگیری ...
روابط زناشویی پس از زایمان قسمت اول | دکتر میترا مولائی نژاد - بهداشت ...
www.drmolaei.ir/index.php?ToDo=ShowArticles...
Translate this page
پس از زایمان، اندازه دیواره واژن، فرج و سایر اعضای لگن به تدریج کاهش پیدا کرده و ... زایمان طبیعی، در ناحیه ورودی واژن زده می شود- معمولا موجب بروز نگرانیهایی در زن ... تا محل جوش خوردن زخم آنقدر حالت الاستیکی پیدا کند تا آمیزش به راحتی و بدون ... به علاوه زن و شوهر ممکن است نتوانند با نقش دوگانه پستان کنار بیایندو بسیاری از زنان، ...
رازهایی که زنان متأهل باید آن را بدانند - خبرآنلاین
www.khabaronline.ir/detail/334318
Translate this page
Jan 26, 2014 - شنیده ام معدودی از زنان شوهر داری بدنبال خواستگارند تا طلاق بگیرند! ... بررسی ها نشان می دهند، زنان از همان بدو تولد نقش پر رنگی را در زندگی مردان ... این مسئله شاید به سرعت بین شما فراموش شود اما پس ذهن مردها را نمی‌توان به ..... در ابتدای هر رابطه، شور و هیجان در بالاترین حد است و این باعث می شود همیشه دنبالتان باشد.
آیا ارتباط جنسی در زمان بارداری و تولد فرزند مجاز است؟( پاسخ متخصص ...
www.pezeshk.us/?p=5784
Translate this page
Jan 5, 2007 - آیا ارتباط جنسی در زمان بارداری و تولد فرزند مجاز است؟ ... برخی خانمها در حين بارداری بخصوص سه ماهه اول و تا زمانی پس از زايمان بر اثر تغييرات ... در يك حاملگي طبيعي و بدون خطر ، نزديكي نمي تواند چنين خطري ايجاد كند . ... نمي توان كتمان كرد كه پس از زايمان تغييرات وا ضحي در بدن زن ايجاد مي شود از جمله پستانها شل ...
میگنا - افسردگی چگونه اختلالی است؟
www.migna.ir/vdcf.xdmiw6dcmgiaw.html
Translate this page
Jun 29, 2011 - احساس غم و ناراحتی در فرد مبتلا به افسردگی بیش از حد طولانی شده و باعث می شود که ... بدون درمان مناسب، علایم می تواند تا روزها، ماهها و حتی سالها به درازا بکشد، اما ...... مهم است كه تفاوت بین تغییرات طبیعی احساسات بدنبال تولد نوزاد را با .... تعـداد فرزندان، میـزان درآمد، نوع خانواده) ارتباط معنا داری با افسردگـی پس از ...
بارداری شیرین - صفحه 1 - نی نی سایت
www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID...
Translate this page
Sep 20, 2013 - 20 posts - ‎3 authors
اندازه جنین در این هفته17 تا 20 میلیمتر است که در حد بزرگی ناخن شست است .... در هنگام حاملگی، بر رشد جنین و رفتار فرزندش(پس از تولد) تاثیر می گذارد. ... ضروری است زن و شوهر، مسائل و تعارض های خود را پیش از تصمیم گیری در مورد ... درصورت غیر طبیعی بودن میزان این 4 ماده، مانند آزمایش های غربالگری 3 ماهه اول، ...
زنــــــــان، بهداشت، بیماری ها [آرشيو] - P30World Forums - انجمن ...
forum.p30world.com › ... › موضوعات علمی › زیست شناسی، پزشکی
Sep 12, 2006 - از نخستين روز عادت ماهانه زن و شوهر بايستى روزانه مقدارى خرما و چند بار جوشانده ى ... قريب به ۶ تا ۱۰ درصد از كل بارداري هاي صورت گرفته به تولد نوزادان نارس ختم مي شود .... تست حاملگي ادرار پس از دو هفته (10 تا 14 روز) از لقاح قابل انجام است. ... علت این امر گاهی به تغییرات هورمونی ناشی از فعالیت بیش از حد و تغذیه ...
تغییر ارتباط زناشویی پس از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است؟
farsi.poloton.ir/تغییر+ارتباط+زناشویی+پس+از+تول... - Translate this page
Mar 24, 2015 - تغییر ارتباط زن و شوهر پس از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است؟ ... ناشی از عدم توانایی زنان برای برقراری رابطه زناشویی تا مدتی پس از زایمان است.
105-شیر مادر - Professor Soltanzadeh
www.professorsoltanzadeh.com/.../shire%20madar.ht...
Translate this page
ضمن تبريک تولد فرزند عزيزتان يادآور مي شويم که بهترين هديه شما به وي ، محيط ... شير مادر موهبتي است الهي که مي تواند از تولد تا پايان زندگي ، ضامن تندرستي و ... با شير مادر ، علاوه بر تأمين رشد و تکامل مطلوب او ، سبب تقويت ارتباط عاطفي مادر .... نوزاد ، طبيعي و فيزيولوژيک است که معمولاً از روز دوم يا سوم به بعد شروع و پس از ...
رابطه زن و شوهر - ساگول - رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
sagol.rozblog.com/post/882
Translate this page
Jun 29, 2016 - رابطه زن و شوهر 1 . رابطه جنسی زن و شوهر در کنار خودپرداز بانک +عکس - پارس ... تغییر ارتباط زن و شوهر پس از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است .
رایج ترین سوالاتی که بعد از رابطه جنسی ذهن شما را درگیر میکند - آی آر ...
www.irmix.ir/.../رایج-ترین-سوالاتی-که-بعد-از-رابطه...
Translate this page
Oct 27, 2015 - پس از آزاد شدن تخمک اگر این تخمک در معرض اسپرم مرد قرار گیرد و لقاح ... او معتقد است پرده بکارت زندانی است که برخی از زنان با ازدواج از قید آن رها .... گناه حداقل در ضمیرهشیار خود ندارد و بلکه اصلا به فرزند نوزادش یا همسر .... مصرف برخی از داروها باعث می شود تا سردرد پس از سکس ایجاد نشود یا سردرد کمتری ایجاد شود.
تدبیر زنان حامله، شیرده و اطفال | مهرطب
www.mehrteb.ir/fa/.../تدبیر-زنان-حامله،-شیرده-و-اطف...
Translate this page
نقطۀ قلب در وسط است و روح حیوانی، نفسانی و طبیعی که به وسیلۀ منی آمده است، در ابتدا در آن مستقر است. ... می کنند که در اطراف آنها قرار دارد و جهت دریافت مواد غذایی با رحم در ارتباط است. .... می کند، به شیر تبدیل می شود تا برای تغذیۀ نوزاد پس از تولد استفاده شود. ... ۴) زن و شوهر آب ننوشند و اگر تشنه شدند کم کم و در حد کم آب بنوشند.
دکتر محمدرضا صفری نژاد
www.safarinejad.ir/
Translate this page
داشتن یک فرزند با بیماری مادرزادی مهم، برای خانواده در حد فاجعه است، علاوه از هزینه های درمانی ... عفونت ادراری تا موقعی که محدود به مثانه و مجرای ادرار است، مشکل جدی ایجاد نمی کند، ولی اگر .... اعمال جراحی در تغییر جنسیت یا ترانس سکسوالیسم زن به مرد ...... در بسیاری از موارد پس از ایجاد اختلال در نعوظ نمی توان حالت کاملاً طبیعی را به مرد ...
رازهايي در مورد مردان و زنان
manandwoman.blogfa.com/
Translate this page
این طبیعت زن است که به فکر بهبود، اصلاح و ارتقاء همه چیز است. زنها- دست کم ... از آن جا که زن ها از این احساس بیزارند، پس تلاش می کنند تا خود را به نحوی در جریانات زندگی همسرشان وارد کنند. ... مردها معمولاً زن را متهم می کنند که زیاده از حد احساساتی هستند. به این .... یک خانم هیچ گاه دوست ندارد با یک مرد سطحی نگر ارتباط برقرار کند.
مطالب جالب و مهم دوران بارداري - ܓܨ ܓهرچي دلت بخواد ღஐ
behnamkhan1991.blogfa.com/post-115.aspx
Translate this page
در ابتدای دوران بارداری رحم شما دچار تغییرات بسیاری شود تا بتواند جنین را در خودش جای دهد. ... تا چه حد تهوع در بارداری طبیعی است؟ .... نزدیکی و رابطه جنسی با همسر پس از زایمان ... زایمان، تولد و دوران اولیه تعدیل پس اززایمان زن را در چالشی جسمی و احساسی قرار ... همانطور که اغلب شوهران می دانند آمادگی روحی برای ارتباط جنسی در زنان ...
دوران بارداری زن و شهوت جنسی بالای مرد | پرسمان دانشجويي - تربیتی و ...
www.moshavereh.porsemani.ir/.../دوران-بارداری-زن-و-...
Translate this page
این در حالی است که بچه ها باید دوره های مختلف رشد را طی کنند تا کم کم تفاوت ... سه ماهه اول و تا زماني پس از زايمان بر اثر تغييرات هورموني و جسماني ناشي از بارداري با ... بايستي توجه داشت كه منظور از ارتباط جنسي، فقط نزديكي نيست و اين ارتباط مي .... كه زوج ها پس از تولد فرزندشان هم زودتر به حالت طبيعي زندگي جنسي خود برگردند.
شخصیت شناسی از روی متولدین ماه ها - از هر دری سخنی
sunmoon2244.persianblog.ir/page/shakhsiat
Translate this page
اگر شوهر یک زنی متولد فروردین ماه بود ، باید جدا مواظب باشد کارهایی از قبیل ...... واقعیت دیگر این است که ماه تولد شما همچنین حاکم بر اعضایى مانند گلو,زبان و تارهاى صوتى ... مستعد دست و دلبازى زیاد هستید,ولى بهتر است تا حدودى این تمایل خود را کنترل ... بدون اینکه مسیرتان را به خاطر کارهاى تازه دیگرى که پیش مى آید تغییر دهید
تیر ۱۳۹۰ - پاسخ به سوالات پزشکی خصوصی شما - blogfa.com
jense.blogfa.com/9004.aspx
Translate this page
تغییرات مردان پس از انزال و مقاربت : ... از رابطه جنسی احساس خواب آلودگی و کوفتگی دارند ، این حالت کاملا طبیعی است . ... زنان نیز همچون مردان تا مدت کوتاهی پس از ارگاسم تحریک نمی شوند . .... خوب است اینجا به تفاوت سنی مطلوب میان زن و شوهر هم اشاره ای بکنیم : .... آدمهایی که حد وسط این دوتا ویژگی هستند :درون گرایی و برون گرایی .
اصول تربیتی کودک زیر 7 سال | مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
www.pasokhgoo.ir/node/82649
Translate this page
Dec 18, 2012 - هفت سال دوم زمان تربیت و آموزش فرزند است که باید خیلی روی او ... در واقع این مرحله، مرحله کار آموزشی در زندگی است پس باید به نقش خودت و او توجه کنید ... زیرا کودکان هنوز به چیزی و کسی جز طبیعت و مادر وابسته نیستند! ... همه ما دوست داریم خواسته های فرزندمان را تا حد توان برآورده کنیم. ..... دیدم که به او دست می زنی !
تغییر ارتباط زن و شوهر بعد از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است ...
hyperclubz.com/main/club.aspx?qclub...qcat... - Translate this page
تغییر ارتباط زن و شوهر بعد از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است؟ تغییر ارتباط زن و شوهر بعد از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است؟...
بهداشت خانواده - روابط زناشويي بعد از تولد نوزاد
familyhealth.blogfa.com/post-138.aspx
Translate this page
در اين دوره، مزاحمت‌هاي غيرمنتظره نوزاد، برنامه‌ي خواب و خوراك و روابط زن و شوهر را بر هم مي‌زند. ... مهم‌ترين تغيير در زندگي زناشويي، كم‌شدن فرصت و حوصله براي روابط خصوصي ... اين يك پديده بيولوژيكي طبيعي، براي بقاي نسل و پرورش نوزاد است كه فصل ... در واقع سازش با زندگي پس از تولد نوزاد و تحكيم روابط خانوادگي تا حد زيادي به ...
. - آیا رابطه جنسی در دوران بارداری مجاز است؟ - thebiologygroup.blogfa.com
www.thebiologygroup.blogfa.com/post-133.aspx
Translate this page
Mar 28, 2009 - اکثر مطالعات علمی نشان دهنده تغییرات میل جنسی زنان در دوره حاملگی است.در یک بارداری طبیعی تا وقتی که زن ازنظرپزشکی سالم است هیچ دلیل خاصی ... شود که زوج ها پس از تولد فرزندشان هم زودتر به حالت طبیعی زندگی جنسی خود برگردند. ... رابطه قوی بین مادر و فرزند در میاید و یا اینکه به حالت رابطه مثلثی در میاید ...
غرایز جنسی و ارتباطات همسری - آرشیو شبکه سوم سیما
ch3.ir/index.php?option=com...view...
Translate this page
در علم روز ثابت شده است که اگر زن و مرد زندگی ارتباط غریزی درست و سالمی داشته ... پدر و مادر و فرزندان با هم محرم هستند ولی حق ندارند به تمام قسمت های بدن هم نگاه بکنند و ... غرایز دو تا بحث دارد : یکی بحث کلیات و یک بحث هم رفتار شناسی جنسی است . .... اگر صحبت در مورد غرایز جنسی و ارتباطات همسری حیای عاقلانه است پس چرا شما ...
رابطه جنسی - خودمونی
ss32.persianblog.ir/tag/رابطه_جنسی
Translate this page
آیا ارتباط جنسی در زمان بارداری و تولد فرزند مجاز است ... در صورتی که حاملگی طبیعی باشد و خانم احساس راحتی کند، نزدیکی کردن زوج ها ... اول و تا زمانی پس از زایمان بر اثر تغییرات هورمونی و جسمانی ناشی از بارداری با کاهش میل جنسی روبرو می شوند. تعداد زیادی از خانم ها حس میکنند دیگر به عنوان یک زن برای همسر خود جذاب نیستند.
نوشته های خواندنی - کیانا وحدتی
www.kianavahdati.com/forum.aspx?id=-2147483646&showall=yes
Oct 4, 2008 - آیا می دانستید تشکیل و تولد سیاره ای مشابه زمین حداقل به سه میلیون سال زمان نیاز دارد. ... آیا میدانید که اگر زنی به کوررنگی مبتلا باشد ، فرزندان پسر او کوررنگ میشوند .... آیا میدانستید که: سوسکها تا 9 روز پس از، از دست دادن سرشان قادر به ...... پیچیده ما با جاذبه که بنیادی ترین نیروی طبیعت است، این تغییرات ...
روش های تعیین جنسیت جنین
shiateb.com/Pages/docsSimpleView.aspx?langid=1...
Translate this page
این روزها اگر چه عقاید فوق تا حدّی کمرنگ شده است؛ اما با اجرای سیاست های غلط تنظیم ... اگر اسپرم X مرد با تخمک زن لقاح کند، فرزند، دختر خواهد شد و اگر اسپرم Y مرد با تخمک ... ترمی کنند امّا تولد پسران در دوره های پس از جنگ و در هنگام صلح، افزایش می یابد. ... الف: تغییر در PH رحم: بر اساس برخی تحقیقات، ثابت شده است که تغییر در ...
دایره المعارف اسلام پدیا » نوزاد
islampedia.ir/fa/1390/11/نوزاد/
Translate this page
Jan 23, 2012 - در تعریف نوزاد گفته شده است: الطِّفْلُ: الولدُ ما دام ناعما،[۱] طفل تا زمانی گفته می ... که در ۲۸ روز اول زندگی (از بدو تولد تا ۴ هفته پس از تولد، کمتر از یک ماهه) باشد. ..... سؤال: حکم باردار نمودن مصنوعی زن با نطفه شوهر چیست، آیا فرزندی که از این راه .... و نوجوانان است و فرزندان به طور طبیعی نیازمند نوازش و مهرورزی هستند.
خانمی با نیاز جنسی بی پایان - زیبایی - blogfa.com
www.kissing2love.blogfa.com/author-kissing2love.aspx
Translate this page
برخي زنان فكر مي كنند كه بدليل افزايش اندازه و تغييرات جسماني ناشي از بارداري، ... رسیدن بـه اوج لـذت در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده است. .... نحوه صحیح برقراری ارتباط جنسی بین زن و شوهر تاثیر بسزایی در حفظ ..... بند ناف پس از تولد نوزاد توسط پزشک یا ماما بریده می‌شود.
مرداد 1391 - روش های خانگی و آزمایشگاهی تعیین جنسیت
leila56.blogfa.com/1391/05
Translate this page
درعمل لقاح اسپرم مرد با تخمک زن ترکیب می شود و جنين شکل می گیرد، اگر ... اگر گامتy مرد با گامتx ترکیب شود فرزند پسر می شود ، اگر گامتx مرد با گامت xزن ... که پسر می خواهند باید آمیزش تا حد امکان نزدیک به زمان تخمک گذاری (آزاد شدن تخمک از .... روش IUI به اندازه IVF موثر نیست و ممکن است تا یک بارداری موفق، چند مرحله نیاز به ...
اولین فرزند - روابط زن و شوهر(گزارشات و مقالات) - ایران سلامت
forum.iransalamat.com/.../اولین-فرزند-روابط-زن-و-ش...
Translate this page
Jul 31, 2010 - تولد اولين نوزاد روابط خانوادگي را دچار مشکل مي‌کند ديلي‌تلگراف: نتايج يک تحقيق ج. ... مطالعه روي 22 زن و شوهر که به تازگي صاحب فرزند شده‌اند، نشان داد ميزان رضايت .... در این رویکرد هر دو طرف تا آخرین حد دیکتاتوری پیش می روند. ..... تغییر ایجاد می كند و البته طبیعی است كه این تغییر در مورد فرزند اول و در زوج ...
ارسال سوال :: خانواده برتر
khbartar.blog.ir/page/ارسال-سوال
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه ... آساینده ترین آسایش، نا امیدی از مردم است . .... صفحه شخصی " زن زندگی " ..... تغییری که می خوام ایجاد کنم با هدف پاسخ گویی به انتظارات هستش . ... 5 - تربیت فرزند ... تا هم خودتون و هم دیگران در جریان نوبت ارسال سوال قرار بگیرن .
خرداد ۱۳۸۹ - همه چیز در مورد کودکان - blogfa.com
elaykhanoom.blogfa.com/8903.aspx
Translate this page
اسيد فوليك از جمله ريزمغذي‌هاي مفيد در سلامت جنين و مادر است كه مصرف آن سه تا شش ماه قبل ... تحقيقات نشان مي‌دهد، مصرف ويتامين‌ها و موادمعدني در دوران بارداري، احتمال تولد نوزاد با وزن ... برخي از زنان ممكن است پس از مصرف مكمل‌ها دچار تهوع يا استفراغ شوند، يا مصرف مكمل آهن، ... در اينجا آمده است كه چگونه مى توان حد و مرز اين دو را تعيين كرد.
بهترین پرستار - آموزش مسائل جنسی
bestnurse.blogfa.com/post-36.aspx
Translate this page
پس از دخول کامل مرد میتواند به آرامی یک پایش زا به بیرون از پاهای زن بیندازد ... زن پاها را کمی باز می کند تا مرد یا آلت خود را با لمس آلت زن در آن قسمت قرار دهد و عقب جلو کند یا دخول را انجام دهد. ... که شما نام بردید مخالف طبیعت عالم است و حال یکی از علتهایی که فرزندان ما ناقص و .... فقط 30% زنان ارگاسم شون با آلت تناسلی مرد ارتباط داره.
بارداری - مامانای مهربون بخونند
mosaferkoocholoo.persianblog.ir/tag/بارداری
Translate this page
این وجود هنوز یک شخص بالقوه است بعد از تولد به یک شخص بالقوه مستقل ... پس از آن 9 ماه، ویولن زن خواهد توانست به تنهایی به حیات خود ادامه دهد اما تا آن زمان به وجود این زن نیاز دارد. .... در دوران بارداری تغییرات زیادی در روند زندگی مادر ایجاد می شود. ... پژوهش های گسترده در حیطه زنان و زایمان گویای این مطلب هستند که زایمان طبیعی تا حد ...
تغییر روابط والدین بعد از تولد فرزند - پارسه گرد
www.parsegard.com/.../تغییر-روابط-والدین-بعد-از.h...
Translate this page
تغییر روابط والدین بعد از تولد فرزند ... اما زن ممکن است همین موقعیت را این گونه ببیند که شوهرش از او و نوزادشان فاصله گرفته است، آن هم درست زمانی که او بیشترین ...
91/12/01 - 91/12/30 - آميزش جنسي را با بيشترين لذت تجربه كنيد
davoodazari4.blogfa.com/1391/12
Mar 14, 2013 - او مجبور است تا پاسي از شب چشم‌هايش را به مانيتور بدوزد و صبح فردا را با ... به اين معنا كه دختر يا پسر پس از ازدواج‌ از خود خواهد پرسيد آيا همسرش همان ..... افزایش مسئو لیت ها و تغییرات شرایط زندگی ، فاکتور های زیادی در ارتباط جنسی طبیعی ...... متأسفانه اين روش در حالي که موجب رضايت زن و شوهر مي شود، فرزند ...
پاسخ به سومین سری سوالات جنسی و زناشویی - خانواده - سلامت نیوز
www.salamatnews.com › خانواده
Translate this page
Mar 12, 2012 - اینکه آلت تناسلی شما دارای اندازة غیر طبیعی است یا نه، تشخیص و درمان آن با ... ماهی 3 یا4 بار فقط برای بچه آزاد بودیم بعد از تولد بچه تقریبا رابطمون خیلی كم ... در هفته تا چند بار مقاربت حد سالم است و اینکه در صورت انجام بیش از حد .... البته با گذشت زمان و بالا رفتن سن از تمایلات جنسی در زن و مرد کاسته می شود.
ایا تماس جنسی در زمان بارداری خطرناک است ؟ - کلوب
www.cloob.com/timeline/answer_42595_987031
Translate this page
Oct 29, 2008 - اکثر مطالعات علمی نشان دهنده تغییرات میل جنسی زنان در دوره حاملگی است.در یک بارداری طبیعی تا وقتی که زن ازنظرپزشکی سالم است هیچ دلیل ... این کار همچنین باعث می شود که زوج ها پس از تولد فرزندشان هم زودتر به حالت طبیعی زندگی جنس. ... مادر و فرزند در میاید و یا اینکه به حالت رابطه مثلثی در میاید که بچه در ...
Searches related to تغییر ارتباط زن و شوهر پس از تولد فرزند تا چه حد طبیعی است؟

تاثیر بچه در زندگی

تاثیر بچه در زندگی زناشویی

شوهرم منو خیلی میکنه
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 135
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 520
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 3,124
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 6,295
  • بازدید ماه : 6,295
  • بازدید سال : 383,906
  • بازدید کلی : 4,163,684