loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 79 دوشنبه 04 مرداد 1395 نظرات (0)

راهنمای جامع چگونگی کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی 95

قبولی در آزمون نظام مهندسی 95 , قبولی در آزمون نظام مهندسی , آزمون نظام مهندسی 95 ,

راهنمای جامع چگونگی کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی ۹۵

در سال‌های اخیر، شاهد رشد چشمگیر متقاضیان و داوطلبان شرکت در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان (جهت اخذ پروانه اشتغال پایه سه)، که اصطلاحاً آزمون‌های نظام مهندسی نامیده می‌شوند، هستیم. این آزمون برای رشته‌های هفت‌گانه عمران، معماری، تأسیسات برقی، تأسیسات مکانیکی، ترافیک، شهرسازی و نقشه‌برداری برگزار می‌شود.

قبولی در آزمون نظام، مزایای فراوانی برای مهندسان به همراه داشته، و فرصت‌های شغلی زیادی را برای آنان فراهم خواهد کرد. مهندسان، با قبولی در این آزمون، می‌توانند پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته خود را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کرده و به عنوان کارشناس ذیصلاح و مُجازِ سازمان نظام مهندسی در هر یک از صلاحیّت‌های «طرّاحی، اجرا و نظارت» بر ساختمان‌ها فعّالیّت نمایند. از مزیت‌های داشتن پروانه اشتغال به کار مهندسی، تخصیص یک شماره خاص در نظام مهندسی است که شخصیت حقیقی مهندسان را در رشته مربوطه به شخصیت حقوقی تغییر و ارتقاء می‌دهد. افرادی که دارای پروانه اشتغال باشند، می‌توانند در کارهای تجاری و خدماتی از قبیل تأسیس شرکت و دفاتر مهندسی اقدام نمایند و یا از امتیاز سهمیه خود در شرکت‌های قانونی بهره‌مند گردند.

آزمون نظام مهندسی در هر سال دو بار، توسّط دفتر امور مقرّرات ملّی ساختمان، و با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و توسط سازمان سنجش آموزش کشور، در هفت رشته اصلی مرتبط با ساختمان برگزار می‌شود.

 

مهندسانِ دارای مدرک مهندسی در هر یک از رشته‌های عمران، معماری، تأسیسات برقی، تأسیسات مکانیکی، ترافیک، شهرسازی و نقشه‌برداری، بعد از گذشت ۳ سال از مدرک کارشناسی یا ۲ سال از مدرک کارشناسی ارشد و یا ۱ سال از مدرک دکترای خود و نیز عضویت در سازمان نظام مهندسی، مُجاز به شرکت در این آزمون‌ها خواهند بود.

در برخی از رشته‌ها از جمله مهندسی عمران، پروانه اشتغال به کار در سه بخش اجرا، محاسبات و نظارت وجود دارد که برای هر کدام از آنها آزمونی جداگانه برگزار می‌گردد و هر کدام از مهندسین با قبولی در هر یک از این آزمون‌ها پروانه اشتغال به کار پایه ۳ در آن بخش را دریافت می‌کنند که حدنصاب قبولی در کلیه رشته‌ها، ۵۰ درصد کل نمره می‌باشد.

کسانی که مدرک کارشناسی ناپیوسته دارند چنانچه مدرک کاردانی آنها مرتبط با مهندسی همان رشته باشد هر ۵ سال سابقه کار با مدرک کاردانی معادل یک سال کارشناسی محاسبه می‌شود. حداکثر تا ۱۰ سال سابقه کاردانی معادل دو سال سابقه کارشناسی در نظر گرفته خواهد شد. همگی این موضوعات را از واحد عضویت سازمان خود سؤال کنید و مطمئن شوید مدرک کاردانی شما با کارشناسی مرتبط هست یا خیر.

لازم است بدانید که به غیر از رشته معماری صلاحیت طراحی، سایر آزمون‌ها همگی به صورت تستی برگزار می‌شوند. شما باید به تعداد ۶۰ سؤال پاسخ بدهید. هر کس که حداقل به ۵۰ درصد سؤالات، پاسخ صحیح بدهد، قبول می‌شود یعنی حداقل باید به ۳۰ سؤال، پاسخ صحیح داده شود. در ضمن برای جلوگیری از پاسخ‌های شانسی و تصادفی، هر پاسخ اشتباه، یک سوم، نمره منفی دارد.

در سازمان نظام مهندسی، پایین‌ترین درجه پروانه اشتغال به کار پایه ۳ می‌باشد که مهندسانی که دارای این پروانه باشند طبق ماده۱۱ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، پس از گذشت ۴ سال می‌توانند از پایه ۳ به پایه ۲ و پس از گذشت ۵ سال دیگر از پایه ۲ به پایه ۱ ارتقاء پیدا کنند. طریقه ارتقای پایه در پروانه اشتغال به این صورت است که افراد دارای پروانه اشتغال پایه ۳ در یک سری کلاس‌ها و دوره‌ها شرکت کرده و در یک آزمون داخلی امتحان می‌دهند که به شرط قبولی در آن آزمون و حضور در کلاس‌ها و گذ‌شت زمان کافی می‌توانند ارتقاء پایه داشته باشند.

بهتر و ارجح آن است که داوطلبان، در هر نوبت آزمون، تنها در یک صلاحیّت (یعنی یکی از صلاحیّت‌های طرّاحی، نظارت و اجرا) ثبت نام و شرکت نمایند، و تمامی سعی و توان خود را برای قبولی در آن صلاحیّت متمرکز کنند تا انشاءالله در هر نوبت، با یک بار آزمون و قبولی در آن، هم در هزینه‌ها و هم در زمان خود صرفه‌جویی نمایند، و شانس قبولی خود را نیز افزایش دهند.

مباحث مقرّرات ملّی، و نیز سایر منابع و کتب ذکر شده به‌ عنوان مواد آزمونِ هر رشته و صلاحیّت، در وبگاه دفتر امور مقرّرات ملّی ساختمان اعلام می‌شود.

اکیداً توصیه می‌شود که داوطلبان گرامی، تمامی این منابع را به‌ طور کامل تهیّه کنند. در تهیّه و مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی، نباید هیچ‌یک از منابع را از قلم انداخت و هیچ مبحثی را نیز نباید دست‌کم گرفت. باور داشته باشید که در این آزمون‌ها، حتّی یک تست هم می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. با حذف هر یک از منابع و مباحث، به‌طور تقریبی حدّاقل دو تا سه تست را از دست خواهید داد. بنابراین، از تمامی منابع آزمون‌ها به‌ خوبی استفاده نمایید. حتماً همه آنها را تهیّه، مطالعه و برچسب‌گذاری کنید. با برنامه‌ریزی دقیق و نیز بدون جا انداختن هیچ‌یک از مباحث و منابع، شانس موفّقیّت خود را به ‌میزان زیادی افزایش می‌دهید.

همان‌گونه که می‌دانید، کلّیّه آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان(جهت اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی)، به صورت کتاب‌ْباز (open book) هستند، و شما می‌توانید به هر تعداد که لازم می‌دانید با خود، کتاب، جزوه، خلاصه‌ برگ و نظایر آنها را به همراه داشته باشید. اکیداً به خاطر داشته باشید که استفاده از تلفن همراه و تبلت در این آزمون‌ها ممنوع و غیرمجاز است. ولی استفاده از ماشین حساب اختیاری است.

تمامی کتاب‌های مورد نیاز خود را در جلسه آزمون به همراه داشته باشید، امّا توجه کنید که حتماً حتماً باید برای تک‌تک کتاب‌هایی که در جلسه آزمون همراه دارید، برنامه‌ریزی و استراتژی مشخّص و سودمندی داشته باشید، وگرنه ممکن است که تعداد زیاد کتب و منابع، بدون داشتن استراتژی و برنامه، در بسیاری از اوقات باعث اتلاف وقت شما شود.

داوطلبان شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی را می‌توان اغلب (و نه تماماً) به دو گروه اصلی دسته‌بندی کرد:

گروه اوّل داوطلبانی هستند که می‌خواهند فقط با استفاده از کتب و منابع، همراه با کتاب‌های کلیدواژه، ولی بدون مطالعه لازم، در آزمون شرکت نمایند.

گروه دوّم داوطلبانی هستند که از وحشت این امر که چگونه این همه کتاب را مطالعه نمایند، و نیز بنا به این دلیل که می‌گویند ما فرصت نمی‌کنیم تمامی این کتب و منابع را در این زمانِ کمِ چند ماهه به طور کامل و خوب مطالعه نماییم، از تهیّه و خرید تعدادی از کتب و منابع مربوط به آزمون صرف‌نظر می‌کنند.

عقیده ما بر این است که هر دو گروه فوق، هر یک به ‌نوعی، دچار اشتباه و خطا در نحوه تصمیم‌گیری و نوع نگرش به چگونگی آمادگی برای آزمون هستند. البته این یک واقعیت است که اغلب داوطلبان این آزمون‌ها، به دلیل شاغل بودن، زمان و فرصت بسیار کمی برای مطالعه دارند و از سوی دیگر نیز، دوری چند ساله آنها از محیط دانشگاهی، تا حدودی از آمادگی و شرایط مطلوبِ زمان دانشجویی‌شان کاسته است. با این ‌وجود، می‌باید توجّه داشته باشید که از یک سو، بدون مطالعه لازم، شانس قبولی در آزمون بسیار پایین می‌آید، و از سوی دیگر نیز صرف‌نظرکردن از تهیّه بعضی از کتب و منابع، به دلیل کمبود وقت یا حوصله برای مطالعه، به این معنی است که با کنار گذاشتن هر کتاب یا منبع، حدّاقل ۲ تا ۳ سؤال را از دست خواهید داد. پس، بهتر آن است که کلّیّه مباحث و منابع آزمون را به‌ طور کامل تهیّه کنید.

به این نکته بسیار مهم نیز توجّه داشته باشید که همگی منابع الزاماً نیاز به مطالعه کامل ندارند (البته این گفته برای آنانی است که فرصت کمتری برای مطالعه دارند، وگرنه مطالعه کامل تمامی کتاب‌ها مسلّماً مفیدتر و بهتر است، ولی این واقعیّت را نمی‌توان انکار کرد که عملاً تعداد زیادی از داوطلبان، به دلیل اشتغال به کار و کاهش آمادگی در مقایسه با زمان دانشجویی، این فرصت را ندارند).

شما می‌توانید با استفاده همزمان و توأم از کتاب‌ها و منابع آزمون (که کمتر نیاز به مطالعه دارند)، همراه با کتاب‌های کلیدواژه، به بسیاری از سؤالات آزمون پاسخ دهید. مثلاً برای «رشته معماری، صلاحیّت اجرا» نیازی نیست که کتاب «نظام فنّی و اجرایی کشور» و کتاب‌هایی از این نوع را الزاماً به‌طور کامل مطالعه کنید. حتّی اگر این مطالعه را هم انجام دهید، به دلیل این که فرصت مرور آنها را ندارید و مطالب به حافظه موقّت ذهنتان منتقل می‌شوند، پس از گذشت یک هفته، به احتمال زیاد، بیشتر مطالب را فراموش خواهید کرد، مگر مواری را که برای خود نُت‌برداری یا برچسب‌گُذاری کرده باشید. . بنابراین، باز هم تأکید می‌کنیم که الزاماً نیاز به مطالعه کامل همه کتاب‌ها و منابع آزمون را ندارید، و فقط کافی ا‌ست هر یک از این نوع منابع و کلیدواژه مربوط به آن‌ها را تهیّه نمایید. شما با استفاده صحیح از کتب کلید‌واژه، به احتمال زیاد به پاسخ صحیح سؤال می‌رسید. گفتیم: «به احتمال زیاد»، زیرا تشخیص کلیدواژه صحیحِ سؤال برای یافتن پاسخ، بسیار حائز اهمّیّت است، و ممکن است داوطلب در این امر دچار اشتباه شود.

استفاده از منابع و کتب خوب و مناسب، و در صورت لزوم و امکان، شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون‌های نظام مهندسی، به‌ همراه سعی و تلاش و مطالعه درست و صحیح می‌تواند ضامن موفّقیّت داوطلبان در آزمون باشد.

نشر نوآور، به عنوان ناشر تخصّصی کتب نظام مهندسی، تمام سعی، دانش، تجربه، مهارت و تعهّد حرفه‌ای خود را به‌کار گرفته تا بتواند کتاب‌هایی با کیفیّت مطلوب و دارای استانداردهای لازم برای یک کتاب مرجع و مناسب جهت آمادگی آزمون‌های نظام مهندسی را تولید کرده و به ‌منظور خدمت به مهندسانِ مشتاق به ورود به حرفه مهندسان و نظام مهندسی کشور ارائه نماید.

در تألیف مجموعه کتب نظام مهندسی، از اساتید خبره و مهندسان نخبه کشور که سال‌ها سابقه تدریس در دوره‌های آمادگی آزمون‌های نظام مهندسی را داشته و یا در زمینه تألیف کتب نظام مهندسی فعّالیّت داشته‌اند، استفاده شده است، تا کتب ارائه ‌شده حتّی‌الامکان خواسته و نیاز گروه هرچه وسیع‌تری از داوطلبان شرکت در آزمون را بر‌آورده نماید. در این راستا، در رشته عمران و معماری از حضور جناب آقای مهندس محمد عظیمی آقداش، پژوهشگر برتر نظام مهندسی که دارای بیش از ۲۰ عنوان کتاب ویژه آزمون‌های نظام مهندسی هستند که همگی با استقبال بسیار فراوان، بارها تجدید چاپ شده‌اند، بهره‌مند هستیم. در رشته تأسیسات برقی از حضور جناب آقای مهندس پرویز فروغی و در رشته تأسیسات مکانیکی از جناب آقای مهندس داریوش هادی‌زاده، که هر دو استاد گرامی به‌عنوان اوّلین مدرّسان با بیش از ۱۶ سال سابقه تدریس در دوره‌های آمادگی آزمون‌های نظام مهندسی هستند، و نیز جناب آقای مهندس پیمان ابراهیمی مدرّس رسمی سازمان نظام مهندسی که ایشان هم سالیان طولانی سابقه تدریس در این دوره‌ها را دارند، استفاده شده است.

همین جا لازم است از همه این عزیزان که با تحمّل سختی‌های فراوانِ تألیف، و نیز تحمّل سختی‌های طاقت‌فرسای ویرایش‌ها، اضافات و اصلاحاتِ پس از هر آزمون، ما را یاری نموده‌اند تشکّر و قدردانی نماییم.

ارکان خط مشی نشر نوآور در تولید کتب ویژه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان بر پایه‌های زیر استوار است:

۱) تمامی کتب خود را متناسب با آخرین ویرایش مباحث ۲۲ گانه مقرّرات ملّی ساختمان و نیز آخرین اصلاحیه‌ها و تغییرات آیین‌نامه‌ها، قوانین، مقرّرات و ضوابط کشوری در هر دوره از آزمون‌های نظام مهندسی اصلاح و تکمیل نماید.

۲) سعی شده است که کتب، تا حد امکان خودآموز باشند تا داوطلب، بدون استفاده از استاد، نیاز خود را برطرف نماید.

۳) تلاش شده است که با تغییر ویرایش‌های مباحث ۲۲ گانه مقرّرات ملّی ساختمان، در کتب تشریح کامل سؤالات خود، سؤالات آزمون‌های دوره‌های قبل را که مباحث آنها تغییر کرده است، و براساس آخرین ویرایش مباحث، پاسخ آن سؤالات امکان‌پذیر نیست را با کمترین تغییر، بر اساس آخرین ویرایش مباحث مقرّرات ملی ساختمان پاسخ دهد، یا از تست‌های تألیفی مشابه استفاده نماید تا سؤالات دوره‌های قبل نیز برای آزمون پیش‌رو و بر اساس آخرین ویرایش‌ها برای آمادگی داوطلبان، مناسب و دارای کارآیی لازم باشد.

۴) سعی شده است که تمامی کتاب‌ها دارای کلیدواژه باشد، و نیز فهرست مطالب کتاب‌ها به ‌طور کامل و ریز آورده شود تا در یافتن مطالب و پاسخ‌ها، زمان هرچه کمتری صرف گردد.

با توجّه به توضیحات فوق لازم است که درباره انواع کتاب‌هایی که در آزمون مورد استفاده و نیاز هستند نیز توضیحاتی را ارائه نماییم.

توصیه می‌شود که داوطلبان، حتّی‌الامکان کلّیّه مباحث مقرّرات ملّی ساختمان را، که مربوط به آزمون مربوط به خود می‌باشند، تهیّه نمایند. حال، به ‌منظور آشنایی شما داوطلبان عزیز، توضیحاتی را در مورد مجموعه کتاب‌های ویژه آزمون‌های نظام مهندسی از نشر نوآور ارائه می‌نماییم.

کتاب‌های ویژه آزمون‌های نظام مهندسی نشر نوآور به ۴ دسته کلّی تقسیم‌بندی می‌شوند:

۱) دسته اوّل: سری کتاب‌هایی که جزو منابع آزمون هستند. این کتاب‌ها را حتماً می‌باید تهیّه کرده و در آزمون، همراه خود داشته باشید. مانند کتاب‌های «گودبرداری و سازه‌های نگهبان»، «قانون کار»، «مقرّرات، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و سازها»، «مسائل مکانیکی و برقی در ساختمان»، «مصوّبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری»، «روش‌‌ها و مسائل اجرایی». برای نتیجه‌گیری بهتر و مؤثّرتر، اکیداً توصیه می‌شود که در کنار این کتاب‌ها حدّاقل، از یکی از انواع کلیدواژه‌های نشر نوآور نیز استفاده گردد.

1

.

۲) دسته دوّم: سری کتاب‌های «تشریح کامل سؤالات آزمون‌های نظام مهندسی» است که به ‌منظور کسب مهارت و آشنایی با نحوه سؤالات دوره‌های قبل بسیار مفید و لازم هستند. بعضی از این کتاب‌های دسته دوّم، خود به دو تیپ تقسیم می‌شوند:

تیپ اوّل، تشریح کامل سؤالات آزمون‌های نظام مهندسی به ‌صورت دوره به دوره است.

تیپ دوّم، تشریح کامل سؤالات طبقه‌بندی‌شده (بر اساس موضوعِ سؤالات آزمون‌های نظام مهندسی) است.

استفاده از کتاب‌های تیپ دوّم در شروع کار بسیار مناسب و پرکاربرد است، زیرا اغلب داوطلبان در هنگام مطالعه و آمادگی برای آزمون، مطالب را به ‌صورت موضوع به موضوع می‌خوانند و مایلند که مروری بر سؤالات دوره‌های گذشته آزمون‌های نظام مهندسی، براساس موضوعی که در حال مطالعه هستند، نیز داشته باشند.

مطالعه کتاب‌های تیپ اوّل، در هفته‌های پایانی بسیار مناسب و پرکاربرد است، زیرا در این زمان، داوطلبان، برای آمادگی هر چه بیشتر در آزمون، مایلند که سؤالات را به ‌طور دوره‌ای و همان‌گونه که در سر جلسه امتحان با آن مواجه می‌شوند، مرور نمایند. به‌هرحال، داشتن یک نوع از هر یک از این دو تیپ کتاب، و ترجیحاً هر دو تیپ آنها، برای آمادگی در آزمون کفایت می‌کند.

قبولی در آزمون نظام مهندسی 95 , قبولی در آزمون نظام مهندسی , آزمون نظام مهندسی 95 ,

.

۳) دسته سوّم: سری کتاب‌های «شرح و درس آزمون‌های نظام مهندسی» است، که برای تعدادی از رشته‌ها آماده و ارائه شده است. مطالعه این کتاب‌ها، در روزهایی که شما خود را برای شرکت در آزمون آماده می‌نمایید، بسیار مناسب و کارگشا است. این سری کتاب‌ها، بیشترِ نیاز شما را پوشش داده و شما را از سایر کتب بی‌نیاز می‌سازند.

قبولی در آزمون نظام مهندسی 95 , قبولی در آزمون نظام مهندسی , آزمون نظام مهندسی 95 ,

.

۴) دسته چهارم: سری کتاب‌های «کلیدواژه» است که به‌ منظور پاسخ‌ دادنِ سریع و آسانِ بسیاری از سؤالات، بسیار مهم و ضروری هستند. این دسته از کتاب‌ها، خود به ۳ تیپ تقسیم می‌شوند:

قبولی در آزمون نظام مهندسی 95 , قبولی در آزمون نظام مهندسی , آزمون نظام مهندسی 95 ,

.

  تیپ اوّل: کلیدواژه‌های مربوط به هر رشته هستند. بسیاری از داوطلبان، این نوع کلیدواژه را تا حدود زیادی می‌شناسند. این تیپ کلیدواژه شامل کلیدواژه کلیه مواد آزمون هر رشته یعنی مباحث و سایر منابع به طور کامل می‌باشد به عنوان مثال در رشته عمران اجرا کلیدواژه کلیه مباحث به همراه کلیدواژه کتاب‌هایی مانند قوانین صنعت بیمه و مالیات، گودبرداری و سازه‌های نگهبان، روش‌ها و مسائل اجرایی و قانون کار را شامل می‌شود و توصیه می‌گردد، کسانی که کلیه مباحث و سایر منابع آزمون را به طور کامل تهیه می‌کنند حتماً این تیپ کلیدواژه را هم تهیه نمایند.

نحوه استفاده از این تیپ کلیدواژه‌ها به این صورت است که داوطلب ابتدا می‌باید در هر سؤال، کلیدواژه صحیح مربوط به آن سؤال را به ‌درستی تشخیص دهد. این تشخیصِ صحیح، مهم‌ترین رُکن برای رسیدن به پاسخ صحیح است. زیرا اگر شما کلیدواژه درست را تشخیص ندهید، خیلی دیر به پاسخ سؤال دسترسی پیدا خواهید کرد. به ‌عنوان مثال، سؤال زیر را در نظر می‌گیریم:

«مسئولیت تهیّه نقشه‌های چون‌ْساخت، با کدام است؟   ۱) مجری   ۲) ناظر   ۳) مالک   ۴) طرّاح»

حال اگر شما کلمه‌های «چون‌ْساخت» یا «تهیّه نقشه‌های چون‌ْساخت» را به‌عنوان «کلید واژه» تشخیص دهید، به جواب نخواهید رسید. شما باید بدانید که کلیدواژه صحیح در این سؤال، «نقشه چون‌ْساخت» است. نکته اخیر، یکی از دلایلِ به ‌جواب‌ نرسیدن در هنگام استفاده از کلیدواژه‌ها است. حال اگر کلیدواژه را درست تشخیص داده باشید، کافی‌ است به کتاب کلیدواژه مربوط به رشته خود مراجعه کرده و در آن، به‌ترتیب حروف الفبا، به دنبال این کلمه گشته و پس از یافتن آن به آدرسی که روبروی آن داده شده است مراجعه کنید. یعنی اگر گفته شده: «م ۸ ص ۸۴ بند ۴-۳-۲-۲»، باید به کتاب مبحث ۸ صفحه ۸۴ مراجعه کرده و در بند ۴-۳-۲-۲ به دنبال کلیدواژه موردنظر گشته و پاسخ را در آن بند بیابید.

  تیپ دوّم: «کلیدواژه جامع» است. این نوع کلیدواژه، برای کلّیّه رشته‌ها می‌باشد. در صورتی‌که کلمه‌ای را در کلیدواژه تیپ اوّل نیافتید، ممکن است آن را در این تیپ کلیدواژه بیابید و به جواب برسید. نحوه استفاده از این تیپ کلیدواژه، همانند کلیدواژه تیپ اوّل است. این تیپ کلیدواژه مناسب کسانی است که فقط مباحث را تهیه کرده‌اند و سایر منابع را ندارند.

  تیپ سوّم: «کلیدواژه توصیفی» است. در این تیپ کلیدواژه، توضیحات مربوط به هر کلید واژه، روبروی همان کلیدواژه آمده است و شما نیازی به مراجعه به کتاب دیگر و جستجو برای یافتن آن کلیدواژه در کتاب دیگر را ندارید. بنابراین، در این نوع کلیدواژه، شما در مدّتی تقریباً کمتر از یک دقیقه به جواب می‌رسید. در حالی که در هر یک از کلیدواژه‌های تیپ اوّل یا دوّم، تقریباً یک و نیم تا دو دقیقه از وقت شما صرف می‌شود. به همین دلیل، استفاده از این تیپ از کلیدواژه، باعث صرفه‌جویی و ذخیره زمان برای شما می‌شود و شما می‌توانید از این زمانِ ذخیره ‌شده برای پاسخ به سؤالات دیگر استفاده نمایید. به‌عنوان مثال، شما در سؤال فوق‌الذّکر، پس از تشخیص کلیدواژه «نقشه چون‌ْساخت» کافی ا‌ست براساس حروف الفبا، به کتاب کلیدواژه توصیفیِ خود مراجعه کنید. در این صورت شما مشاهده می‌کنید که در روبروی این کلمه ذکر شده است: «مجری مکلّف است که نقشه چون‌ْساخت را تهیّه نماید.» به‌ این ترتیب، شما در مدّتی کمتر از یک دقیقه به جواب می‌رسید. حال اگر فرض کنیم که شما با این تیپ کلیدواژه بتوانید ۱۰ سؤال را هم جواب بدهید، از آنجا که رسیدن به پاسخ هر یک از این سؤالات، کمتر از یک دقیقه است، شما تقریباً پانزده دقیقه زمان، ذخیره و صرفه‌جویی می‌کنید که می‌توانید آن را صرف پاسخ‌گویی به سایر سؤالات نمایید. اما تنها ضعف این تیپ کلیدواژه آن است که به‌ دلیل این که توضیحات مربوط به کلیدواژه در روبروی آن آورده شده است، این موضوع باعث می‌شود که حجم این تیپ از کتاب‌های کلیدواژه خیلی خیلی افزایش یابد. بنابراین، در این تیپ کلیدواژه، صرفاً کلیدواژه‌های مهم و پُرتکرار آورده شده‌اند و تمامی کلیدواژه‌ها را پوشش نمی‌دهند و شما نیاز دارید که از یکی از دو تیپ اوّل یا دوّم نیز استفاده نمایید.

توصیه ما به شما داوطلبان عزیز این است که در جلسه آزمون، با این استراتژی عمل نمایید که برای پاسخ به هر سؤال، ابتدا از کلیدواژه توصیفی استفاده نمایید. اگر پاسخ را در آن یافتید، شما یک و نیم دقیقه از زمان خود را صرفه‌جویی کرده‌اید، و اگر پاسخ را در آن نیافتید در این صورت شما حدّاکثر، فقط نیم دقیقه از زمان خود را از دست داده‌اید، و می‌توانید سریعاً به کلیدواژه تیپ اوّل یا دوّم خود مراجعه کرده و به جستجوی کلیدواژه مربوطه بپردازید. این کار باعث می‌شود که شما زمان خود را بسیار بهتر و مناسب‌تر مدیریّت کنید و شانس قبولی خود در آزمون را افزایش دهید. اکیداً توصیه می‌شود که حتماً در سر جلسه آزمون، حدّاقل از دو تیپ از این کلید‌واژه‌ها استفاده کنید.

منتظر مقاله های بعدی انتشارات نوآور باشید. نشر نوآور را دنبال کنید و تا روز آزمون با ما در ارتباط باشید. نشر نوآور را در فضاهای مجازی، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید. از محصولات تخصصی نشر نوآور بهره بگیرید و خود را تقویت کنید، بی شک قبول خواهید شد.

امید است که انشاءالله با عمل به توصیه‌ها و موارد گفته شده فوق شاهد موفقیت و قبولی شما عزیزان در آزمون پیش‌رو باشیم. امیدواریم که مجموعه کتابهای ویژه آزمون‌های نظام مهندسی نشر نوآور نیز سهم کوچکی در این موفقیت داشته باشد.

 


Google
About 924,000 results (0.65 seconds)
Search Results
راهنمای جامع چگونگی کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی 95 ...
www.bananews.ir › صنفی › اخبار شرکتها
Translate this page
Jul 17, 2016 - در سال‌های اخیر، شاهد رشد چشمگیر متقاضیان و داوطلبان شرکت در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان (جهت اخذ پروانه اشتغال پایه سه)، که اصطلاحاً آزمون‌های نظام ...
نظام مهندسی - انتشارات نوآور
www.noavarpub.com/viewBooks.aspx?...Categorize...
Translate this page
راهنمای چگونگی کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون های نظام مهندسی. در سال های اخیر، شاهد رشد چشمگیر متقاضیان و داوطلبان شركت در آزمون های ورود به حرفه مهندسان (جهت اخذ ...
راهنمای چگونگی کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی
www.7civil.com/7145-راهنمای-چگونگی-کسب-آمادگی-...
Translate this page
راهنمای چگونگی کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی. ... دانلود فهرست بهای سال 95 کلیه رشته ها. تعداد بازدید: 866 ..... تیپ دوّم: «کلیدواژة جامع» است. این نوع ...
لیست تصویری منابع آزمون نظام مهندسی بهمن ۹۴ - آپسیس
www.apsis.ir/لیست-تصویری-منابع-آزمون-نظام-مهندسی/
Translate this page
برای دانلود لیست تصویری منابع آزمون نظام مهندسی بهمن ۹۴ اینجا کلیک کنید ... راهنمای جامع چگونگی کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی شهریور ۹۵.
جزئیات ثبت نام و کلاس های آزمون نظام مهندسی سال 95
www.eng-ho.com/.../205-جزئیات-ثبت-نام-و-کلاس-ها...
Translate this page
کلاس رایگان نکات ضروری و تکنیک های موفقیت در آزمون نظام مهندسی سال 95 قطعا ... شرکت در آزمون نظام مهندسی می گذرد، داوطلبان بخشی از مباحث علمی و پایه مهندسی را ... لذا حضور در کلاسهای تخصصی آمادگی آزمون نظام مهندسی میتواند نقش موثری در کسب ... در امر آموزش دوره‌های تخصصی در حوزة صنعت ساختمان و به‌خصوص دوره‌های آمادگی آزمون ...
راهنمای قبولی در آزمون نظارت و اجرا نظام مهندسی – ارشد عمران
arshadeomran.ir/راهنمای-قبولی-در-آزمون-نظارت-و-اجرا-...
Translate this page
Dec 12, 2015 - راهنمای قبولی در آزمون نظارت و اجرا نظام مهندسی. ... از کجا بدانم آمادگی شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارم؟ حال باید برای اطمینان از میزان یادگیری و آمادگی ...
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس
www.fceo.ir/
Translate this page
قطعنامه اجلاس نوزدهم هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان (تیرماه۹۵–جزیره ... سازمان و نماینده مردم شریف شیراز در مجلس شورای اسلامی، عصر چهارشنبه 23تیرماه95 در ... قابل توجه پذیرفته شدگان آزمون ورود به حرفه مهندسان بهمن 1394(عضویت و پروانه اشتغال) ... پشتيباني توسط شرکت چاووش سامانه پارسيان شماره تماس پشتیبان سایت: ...
بسته های آموزشی جدید آزمون پایه 3 نظام مهندسی » پوران پژوهش جوان
pourangilan.com/7-بسته-های-آموزشی-جدید-آزمون-پایه-...
Translate this page
اما از آنجایی که امکان مراجعه حضوری و شرکت در کلاسها برای تمامی مهندسان محترم با توجه به دوری ... قیمت این بسته های آموزشی حدود 20% کلاس های آمادگی آزمون پایه 3 موسسه می باشد. ... جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره های 33761200-013 یا 33733073-013 از ساعت 8 صبح .... ایا ازمون نظام درسال 95 باهمان شرایط سالهای قبل برگزارمیشود؟
منابع آزمون نظام مهندسی 95 96 مهندسی عمران معماری
www.scriptux.ir/.../منابع_آزمون_نظام_مهندسی_95_96_...
Translate this page
راهنمای جامع چگونگی کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های نظام ... راهنمای جامع چگونگی ... کلید واژه منابع آزمون تاسیسات برقی نظام مهندسی شهریور 95. کلید واژه منابع ...
شروع دوره های آمادگی آزمون نظام مهندسی پایه۳-ویژه آزمون شهریور95 (+مشاوره ...
eeeng.ir/engineering-exam-preparation-95/
Translate this page
Jun 20, 2016 - آغاز ثبت نام و رزرو دوره آمادگی آزمون نظام مهندسی(ورود به حرفه) پایه۳-ویژه آزمون شهریور۹۵ ... ***هم اینک با یک تماس جهت شرکت در مشاوره رایگان.
آزمون ورود به حرفه مهندسان وکاردانهای فنی - موسسه "سرا"
omransara.ir/آزمون-ورود-به-حرفه-مهندسان-وکاردانهای-ف...
Translate this page
دوره های اخیر آمادگی آزمون ورود به حرفه در رشته عمران، صلاحیت محاسبات براساس ... انتخاب پکیج دوره و حتی بصورت تکدرس شرکت نمایند و از تخفیفات ویژه بهره مند گردند. ... سرا جهت فراهم نمودن شرایط مناسب برای ثبت نام مهندسین گرامی امکان ثبت نام .... می توان به مرور جامع منابع آزمون نظیر مباحث مقررات ملی ساختمان ، راهنمای مباحث و ...
جزوه راهنمای طراحی معماری آزمون نظام ویژه شهریور 95 - جزوه آمادگی آزمون نظام ...
nezam-azmoon.ir/دانلود-جزوه-طراحی-معماری-آزمون-نظام...
Translate this page
جزوه طراحی معماری آزمون نظام مهندسی ساختمان راهنمای آزمون طراحی معماری آزمون نظام آزمون ... نوع تحویل (جهت خرید دانلودی فقط روی اضافه به سبد خرید کلیک نمایید/ برای ... یکی از دغدغه های اصلی مهندسانی که در این آزمون شرکت می کنند، گنگ و مبهم بودن ... و پاسخنامه که باید رعایت کنند تا در آزمون نمره قبولی را کسب نمایند ارائه گردیده است.
شركت سرمايه گذاري ساختماني عمران پارس جام جم
www.omranjamejam.com/fa/
Translate this page
شركت سرمايه گذاري ساختماني عمران پارس جام جم پروژه برج باغ همت كاشاني كاج آبادي ... شکست · راهنمای جامع چگونگی کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی 95 ...
استخدام سازمان آموزش فنی و حرفه ای سال 95 | ایران استخدام
iranestekhdam.ir/استخدام-سازمان-آموزش-فنی-و-حرفه-ای/
Translate this page
آزمون استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای جهت دانلود نمونه سوالات مصاحبه ... وی، برگزاری دوره های آموزشی مدیران ستادی و استانی با نظام بین المللی هسته ای، .... محمدزاده تصریح کرد: افرادی که در این آزمون ها شرکت می کنند، اراده خود را برای کسب شغل به .... در آزمون استخدام سازمان فنی حرفه‌ای در روزهای آینده خبر داد و آمادگی سازمان متبوع خود ...
مدرسان شریف | کارشناسی ارشد - دکتری و کاردانی به کارشناسی
www.modaresanesharif.ac.ir/
Translate this page
آزمون های آزمایشی در مقاطع کاردانی به کارشناسی ,کارشناسی ارشد و دکتری در ایران, بسته های ... دعوت به همکاری از رتبه های برتر و تک رقمی آزمون کارشناسی ارشد 95.
موسسه سری عمران
serieomran.com/index.php?option=com...id...
Translate this page
برنامه شروع کلاس های کارشناسی ارشد دوره تابستان 95 ... در زمینۀ مهندسی عمران، به منظور آمادگی هرچه بیشتر شما عزیزان برای شرکت در آزمون نظام مهندسی، ... 1- تشابه بسیار بالا بین سوالات آزمون آزمایشی سری عمران و آزمون نظام مهندسی .... جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 88300474-021 و یا 88312527-021 تماس حاصل نمائید.
استخدام | جدید ترین آگهی های استخدام در ادارات ، سازمانها، دانشگاه ها، بانکها ...
www.estekhtam.com/
Translate this page
دانلود بسته ویژه پیشنهادی جهت کسب آمادگی شرکت در آزمون استخدامی بانک مهر اقتصاد ... استخدام دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور سال ۹۳ کارنامه آزمون استخدامی آموزش و .... ۴۰۰هزار مهندس در کشور خبرگزاری ایرنا : رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ..... استان همدان جهت تامین نیروی انسانی موردنیاز، تکمیل و راه اندازی مراکز خدمات جامع ...
اخبار نقشه برداری
tnews.ir/tags/نقشه-برداری
Translate this page
بخشی از تخلفات ساخت و سازهای شهری ناشی از عملکرد سازمان نظام مهندسی است بخشی .... راهنمای جامع چگونگی کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون های نظام مهندسی 95 راهنمای ...
پنام زرفام
pzarfam.com/
Translate this page
***************ادامه ثبت نام كلاس هاي آمادگي آزمون ارشد و دكتري تابستان 95 همراه با ... ------جلسه اول مكانيك خاك و پي مهندس اميرافشاري: شنبه 26 تير ساعت 8:30 ... واسه آرمون 95 كلاسا و آزمون عمران پايه رو شركت كردم اما متاسفانه نتيجه مطلوب رو كسب نكردم ... مي خواستم در مورد مصاحبه رشته هاي خاص راهنمايي كرده و در صورت امكان كتابها و مطالب ...
استخدام پست بانک در سال 95 | «ای استخدام»
www.e-estekhdam.com/استخدام-پست-بانک/
Translate this page
1 day ago - ۱۹ اردیبهشت ۹۵ – اعلام نتایج آزمون استخدامی پست بانک ... برای دانلود جزوه آمادگی برای جلسات مصاحبه استخدامی اینجا کلیک کنید ... بر این اساس داوطلبان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت ... ۱- تابعیت ایران ومتعهد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران ... مهندسی صنایع-علوم اقتصادی-علوم بانکی-حسابداری.
گروه فنی مهندسی سره: sereh technical group
serehgroup.ir/
Translate this page
شرکت سهامی خاص سره گستران کاسپین با شماره ثبت 6914 .... بسته جامع آموزش وردبه حرفه محاسبات عمران .... مکانیکمدرس: مهندس داریوش هادی زاده(عضو هیات رئیسه گروه مکانیک سازمان نظام مهندسی استان البرز):: دارای پروانه اشتغال به کار پای ... کلاس های آمادگی آزمون پروانه اشتغال مهندسین ۱۳۹۵ گروه فنی مهندسی سره برای چندمین دوره مجری ...
جزوه آمادگي آزمون نظام مهندسي تاسيسات برقي شماره 1
ratatoil.rozblog.com/جزوه-آمادگي-آزمون-نظام-مهندسي-تا...
Translate this page
Feb 29, 2016 - دانلود جزوه تاسیسات برقی آمادگی آزمون نظام مهندسی ساختمان جزوه برق آزمون نظام ... ویژه بسته جامع شماره 1 آمادگی آزمون تاسیسات برقی ویژه آزمون بهمن 94 ... 3 . ..... دژاران،برگزارکننده دوره های برق و نظام مهندسی - بسته جامع آموزش آزمون . ..... کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون های نظام مهندسی . .... ثبت نام وام بازنشستگان 95 96
وب سایت سازمان نظام مهندسی استان سمنان
www.semnaneng.ir/
Translate this page
عضو محترم سازمان، با عنایت به مصوبات جلسه نوبت 23 هیأت مدیره دوره‌ی هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان در تاریخ 95/3/30، موارد ذیل جهت اجرا طبق مقررات ...
معرفی،چگونگی مصاحبه،رتبه های قبولی دانشگاه امام حسین(ع) - برق ارشد
www.bargharshad.ir › اخبار آموزش و دانشگاه
Translate this page
Jun 30, 2012 - ارسال توسط : مهندس پورکاظم در اخبار آموزش و دانشگاه, معرفی،چگونگی مصاحبه،رتبه ... شرایط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه جامع امام حسین (ع): ... نموده و حد نصاب و نمره علمی لازم را کسب کرده باشند و در فهرست قبول شدگان نهایی ... داوطلبان لازم است شرایط عمومی و اختصاصی لازم جهت شرکت در آزمون ورودی ...
دانشگاه صنعتی ارومیه - اداره آموزش های آزاد و مجازی
www.uut.ac.ir/index.php?gsmp=30-fa
Translate this page
ثبت نام دوره آمادگی کارشناسان رسمی دادگستری در رشته حسابداری و حسابرسی ... سازمان نظام مهندسی ساختمان : تمدید مهلت ثبت نام دوره های ارتقائ پایه و صلاحیت اجرا ... به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در دوره های ارتقائ پایه 3به2 و 2به1 و صلاحیت اجرا ... نظام مهندسی می رساند که آزمون این دوره روز جمعه مورخ 95/5/8 راس ساعت 10 صبح در محل ...
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی
www.markazitvto.ir/
Translate this page
جهت گيری آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در سال 95 اقدام و عمل در توسعه مهارت آفرينی ... صدور احکام مربيان حق التدريس پذيرفته شده در آزمون استخدامی سازمان آموزش فنی و .... با همکاری نظام مهندسی ساختمان شازند در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهدای آستانه ..... مدير کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی از کسب رتبه اول اين اداره کل در ...
آغاز ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 94-95 و شرایط پذیرش
www.oloompezeshki.com/...test/لیسانس-به-پزشکی-...
Translate this page
آغاز ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 94-95 و شرایط پذیرش کنکور دوره هشتم لیسانس به پزشکی ... ارشد و دکتری عمومی از دانشگاه های سراسری و آزاد و غیره حق شرکت در آزمون را ندارند. ... منابع اعلام‌شده آزمون امتحان جامع علوم پایه دانشجویان رشته پزشکی ... درصورتی‌که داوطلب واجد شرایط شرکت در آزمون نباشد مبلغ پرداختی جهت ثبت‌نام ...
مازندنومه : آزمونهای پرانتقاد نظام مهندسي/رد حداكثري،قبولي حداقلي!
www.mazandnume.com/?PNID=V14537
Translate this page
Nov 30, 2012 - جهت دریافت سوالات با پاسخ تشریحی رشته تاسیسات مکانیکی بهمن 94 از طریق .... دوستان ، من شنیدم که شرط قبولی در آزمون برای سال 95 تغییر میکنه. ... به جز معماری بوده قطعا بنده با مطالعات کامل و جامع و وقت گذاشتن بسیار در امتحان ... در همین مرداد 94 من برای بار اول در آزمون نظام مهندسی برق شرکت کردم، سوالات ...
راههای موفقیت در آزمون محاسبات نظام مهندسی - مای سیویل
www.mycivil.ir/forum/Thread-راههای-موفقیت-در-آزمون...
Translate this page
Feb 27, 2014 - 10 posts - ‎7 authors
تجربه شخصی من از شرکت در آزمون محاسبات نظام مهندسی اینه که کسانی تو این. ... تک تک) / / کتاب راهنمای کاربردی و نکات مهم نظارت بر اجرای ساختمان / / آموزش گام به گام طراحی ... برنامه جامع و خودکار متره برآورد تحت اکسل+آموزش .... گذشته می تواند آمادگی لازم جهت کسب حدنصاب قبولی در آزمون ورود به حرفه را کسب نماید.
کارشناسی ارشد دکتری ماهان کارشناسی ارشد مدیریت آمادگی کنکور
www.mahan.ac.ir/
Translate this page
موسسه ماهان برگزار کننده کلاس ها و آزمون های آمادگی کنکور کنکور کارشناسی ارشد و ... مدرسه کسب و کار ماهان; اخبار ... جهت مشاهده کلاس کنکور کارشناسی ارشد ، کتاب کارشناسی ارشد ، آزمون آزمایشی کارشناسی ارشد ... کارشناسی ارشد مهندسي صنايع-سيستم .... راهنمای عضویت و استفاده از فروشگاه ماهان *** ..... دانشگاه جامع علمی کاربردی.
آغاز ثبت نام دوره جامع آمادگی آزمون حق العمل کاری95
www.gamaac.ir/index.php/elanat/298-hagh
Translate this page
Nov 17, 2015 - ... دوره های مهارت های کسب و کار · دوره های مهارت های اداری و آمادگی شغلی · دوره های ... ثبت نام دوره آموزشی جامع آمادگی آزمون حق العمل کاری گمرک آغاز شد. ... بنابر اعلام مدیر آموزش های آزاد موسسه، با توجه به اعلام برگزاری آزمون حق العمل ... علاقه مندان می توانند جهت اطلاع از شرایط لازم برای شرکت در آزمون حق .... لطفا راهنمایی نمایید
دانشگاه صنعتی کرمانشاهاخبار کلی دانشگاه » دانشگاه صنعتی کرمانشاه
www.kut.ac.ir/?page_id=2272
بااحترام، به استناد بند ب ماده ۸ آئین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، ... گفتنی است دکتر عباس رضایی دارای مدرک دکترای مهندسی برق از دانشگاه رازی می‌باشد. ... کسب رتبۀ برتر در آزمون های سراسری علوم پزشکی کشور اعم از آزمون های جامع، ...... دانشجویان گرامی می توانند جهت اعلام آمادگی شرکت در مسابقه، تا تاریخ ۱۲ ...
استخدام های جدید اداره ها
facenama.com/linkbox/id:998
Translate this page
دانلود بسته ویژه پیشنهادی جهت کسب آمادگی شرکت در آزمون استخدامی بانک مهر ... استخدام دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور سال ۹۳ کارنامه آزمون استخدامی آموزش و .... استخدام سازمان نظام مهندسی در سال ۹۵ (خبر جدید) ..... استان همدان جهت تامین نیروی انسانی موردنیاز، تکمیل و راه اندازی مراکز خدمات جامع ...... سوالات استخدام بانک ها در سال 95.
ساحل علم - پرسش و پاسخ پیرامون نظام مهندسی و مدرک مهندسی تکنولوژی
moshaverh-amiri2010.blogfa.com/.../پرسش-و-پاسخ-...
Translate this page
شرایط کسب رشته وشاخه .... جهت شرکت در آزمون پروانه اشتغال کاردانی باید چند سال از تاریخ اخذ مدرک ... به کسانی که با شرایط من هستند پروانه اشتغال اصلی نظام مهندسی تعلق میگیره؟ ..... سوال مطرح شده: من عضو هستم ولی از چگونگی دریافت جزوات آمادگی آزمون و ثبت نام ..... اصلاحات دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت درآزمون استخدامی سال 95.
کنکور فنی و حرفه ای - کانون فرهنگی آموزش
www.kanoon.ir/main/کنکور%20فنی%20و%20حرفه%20ای.htm
ثبت نام کنکور کارشناسی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع ... هم اکنون برای جذب دانشجو در 34 رشته از 95 رشته کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای نیازی به کنکور ... از آغاز زمان ثبت نام داوطلبان برای شرکت در پذیرش مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای نظام .... كسب پنج رتبه برتردانش آموزان فارسي در كنكور فني وحرفه اي كشور.
ارزانسرای دیجیتال مرجع آمادگی برای ازمون نظام مهندسی سال 94 قابل نصب ...
nimashop.test.com/prod-210854-مرجع+آمادگی+برای+ا...
Translate this page
راهنمای نفیس و ارزشمند امادگی و نحوه مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی سال 94. این فایل ... مطالعه این کتاب که با قیمت بسیار پایین تر از قیمت واقعی در اختیار شما قرار گرفته به همه شرکت کنندگان ازمون سال 94 توصیه میشود *** اولین کتاب جامع راهنما برای ازمون پایه سه نظام مهندسی ... آموزش کسب درآمد از اینترنت (بدون نیاز به سرمایه).
شرایط اخذ پروانه برای دانشجویان روانشناسی و مشاوره
www.kayhanravan.ir/fa/parvane.aspx
Translate this page
پس از عضویت در سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، متقاضی دریافت پروانه ..... و راهنمايي ميتواند دفتر يا كسب پروانه بگيرد به جهت دوشغله بودنش خواهشمند است .... برای اخذ مجوز مطب میبایست در آزمون جامع نظام روانشناسی شرکت کنم یا نکنم؟ ..... من مدرک لیسانس مهندسی عمران دارم و میخوام کارشناسی ارشد رمانشناسی بالینی بخونم.
کنکوری های 95 - اخبار کنکور
konkoria-93.blogfa.com/category/3
Translate this page
دوره های آموزش در استان‌ها آغاز شده تا معلمان بتوانند با آمادگی لازم در کلاس‌های درس .... داده و نمره خوبی را کسب نکردند می‌توانند یک بار دیگر در امتحانات نهایی شرکت کنند. .... شورا در زمینه تنظیم جدول تطبیق وضعیت تحصیلی دانش آموزان نظام قدیم با نظام جدید ... وی افزود: عنوان این رشته ها جهت پذیرش دانشجو به مرکز آزمون دانشگاه آزاداسلامی ...
اطلاعیه ثبت نام آزمون جهت دریافت پروانه نظام مهندسی ساختمان سال94 ...
weblog24.xyz/.../اطلاعیه-ثبت-نام-آزمون-جهت-دریافت-...
Translate this page
اعلام تاریخ ثبت نام شرکت در آزمون نظام مهندسي ساختمان جهت دريافت پروانه سال ... با سلام جامع ترین راهنمای طراحی جهت آزمون نظام مهندسي معماری پاسخنامه جواب آزمون طراحی ... آزمون آمادگی نظام مهندسي \- رایگانفروردین ۲۹ ۱۳۹۳آزمون های آزمایشی رایگان اخبار .... رويه جديد دريافت پروانه كسب و تمديد ان باتوجه به قانون نظام صنفي مصوب 1392.
جزوه آمادگی آزمون نظام مهندسی مکانیک - اینجا یاب
injayab.blogsky.com/1395/05/04/post-13270/
Translate this page
12 hours ago - آموزش کامل ایجاد کسب وکار اینترنتی ... بدون دانستن فرمولهای حل مسئله در آزمون شرکت نکنید چون مطمئن باشید قبول نمی شوید . ... Similarنظام-آزمون جهت ارائه جزوات آمادگی آزمون و کلیدواژه منابع نظام مهندسی ... جزوه تاسیسات مکانیکی آزمون نظام مهندسی شهریور 95 - جزوه آمادگی آزمون ... شبکه جامع تبلیغات لرد پاپ آپ.
موتور جستجوی قطره
www.ghatreh.com/
Translate this page
وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و پرداخت معوقات فرهنگیان در شهریورماه خبر داد. ... کارگر ساده جهت تاکسی سرویس نیمه وقت منطقه قلهک نیازمندیم - مشخصات تماس آگهی ... 25 - تصاویر:صفحه اول روزنامه های کشور؛دوشنبه چهارم مرداد ماه 95 .... 46 - استخدام مهندس کامپیوتر و پزشکی در شرکت پیشگام تبریز
[PDF]بـــــسمه تعــــالي - www . sanjeshp . ir
sanjeshp.ir/arshad/94/Et03.pdf
معاونت آموزشی. مركز سنجش آموزش پزشكي. دفترچه. راهنمای. آزمون ورودي دوره .... و عدم مخالفت با نظام جمهور. ي. اسالم ... نام. در دانشگاه. از ادامه تحص. ي. ل انصراف. دهند. ، مجاز به شركت در آزمون سال. 95. نم. ي ... هاي بيمارستاني جهت شركت درآزمون مقطع كارشناسي ارشد ..... حدنصاب الزم را كسب نمايد، واجد اولويت پذيرش نخواهد بود .... قانون جامع خدمت رسا.
[PDF]دانلود فايل : shahrivar.pdf - سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
irantvto.ir/uploads/1_259_shahrivar.pdf
Translate this page
طراحي و تدوين نظام آموزش مهارت و فناوري در راستاي تشكيل سازمان ملي مهارت و فناوري. طراحي و ... پيش بيني مي شود 120هزار نفر در اين آزمون شركت نمايند. ... در پورتال جامع سازمان آموزش فني حرفه اي كشور ثبت شده. است. ... تبريك اين انتصاب ارزشمند، آمادگي خود را براي حمايت از ... شامل كارداني فني، مهندسي فناوري)تكنولوژي( ،مهندسي.
کارت ورود به آزمون نظام مهندسی 94 - دانلود سریال 95
downloadclip2016.ir/.../کارت-ورود-به-آزمون-نظام-مهند...
Translate this page
Jul 20, 2015 - سازمان نظام مهندسي ساختمان استان · راهنماي شركت در جلسه آزمون مرداد94 · كارت ورود .... تبريك كسب مقام كشوري پاورليفتينگ به مهندس پورك حمزه پور · گزارش تصويري … .... بسته آموزش از راه دور نظام مهندسی برق جهت ورود به حرفه مهندسان ویژه … .... آغاز ثبت نام دوره های آمادگی آزمون نظام مهندسی · برای دریافت کارت ورود به ...
خانه عمران مركز آموزشهاي تخصصي عمران و معماري
www.civilhouse.ir/index.aspx?siteid=7
Translate this page
مصاحبه با خانم فاطمه بلوری پذیرفته شده ممتاز آزمون نظام مهندسی 94. مصاحبه با خانم ... سارق ادبی سالنامه های "دستیار مهندس" خانه عمران، به 6 ماه حبس محکوم شد. بنا به رأی ...
متن دستور العمل ” ادامه تحصیل دیپلمه های فنی حرفه ای و کار ودانش در ...
www.daneshschools.com/moshaver/?p=2347
Translate this page
همچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشته کاردانی شامل نرم افزار کامپیوتر ، فناوری ... برای شرکت در آزمون این گونه دوره ها ، مدرک فوق دیپلم یا کاردانی مورد تائید ... کلیه فارغ التحصیلان کاردانش و فنی و حرفه ای و همچنین دیپلمه های هنرستان نظام قدیم .... –آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی – مشاوره و راهنمایی – مدیریت و برنامه ...
کانون مهندسین ساری
www.kanoonsari.com/
Translate this page
کانون مهندسین ساری. ... کسب عنوان نایب قهرمانی توسط تیم وال... حضور مشاور مالی کانون جهت استاندارد. ... آزمایشگاه های بتن، رییس دفتر نمایندگی نظام مهندسی و رییس کانون مهندسین ساری در محل ... دوره آمادگی آزمون رشته تاسیسات برقی آغاز گردید ... زنده علیرضا کلانتری، خواننده ترانه قلب کاغذی یازدهم و دوازدهم مردادماه 95 برگزار می شود.
آمادگی آزمون نظام مهندسی - istgah.com
www.istgah.com/search/?...آمادگي+آزمون+نظام+مهندسي
Translate this page
برگزاری کلاس آمادگی نظام مهندسی برق بصورت خصوصی و با کمترین قیمت حتی کمتر از کلاس ... کلاس های آمادگی آزمون نظام مهندسی عمران تکنیک های موفقیت در آزمون.
[XLS]Sheet1 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
www.malayeriau.ac.ir/rvp/2-download/library.xls
16, راهنمای جامع برگزاری کنفرانسها و گردهماییها (تمهید مقدمات،مدیریت،برنامه ریزی ... دانشگاهها داوطلبان شرکت کننده در آزمونهای کاردانی، کارشناسی, قزلباش، مسعود ... 67, اقتصاد کلان :آمادگی برای آزمونهای کارشناسی ارشد رشته های مدیریت صنعتی .... ارشد رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری IT, دانش طلب، مسعود, کانون فرهنگی آموزش قلم چی.
رفع مشکل فارغ‌التحصیلان این دانشگاه برای شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی
www.isna.ir/.../رفع-مشکل-فارغ-التحصیلان-این-دانش...
Translate this page
Jan 21, 2016 - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تبیین سه راهبرد اصلی دانشگاه، از رفع مشکل فارغ‌التحصیلان این دانشگاه برای شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی، انعقاد تفاهم‌نامه ... در کنار آموزش، پاسخگوی این باشد که کدام‌ یک از مشکلات کشور را در جهت ... بتوانند چنین کلان‌پروژه‌ای ارائه دهند ما آمادگی ارائه دوره‌های ارشد را داریم.
Searches related to راهنمای جامع چگونگی کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی 95

امتحان نظام مهندسی 94

منابع آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی معماری 95

منابع آزمون نظام مهندسی برق

تاریخ امتحان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماری 94

منابع آزمون نظام مهندسی 95

کلاسهای آمادگی آزمون نظام مهندسی معماری
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 244
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 412
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 1,541
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 10,988
  • بازدید ماه : 10,988
  • بازدید سال : 388,599
  • بازدید کلی : 4,168,377