loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 508 چهارشنبه 06 مرداد 1395 نظرات (0)

 

آیا داشتن تنوع غذایی بد است؟

آیا داشتن تنوع غذایی بد است؟

آیا داشتن تنوع غذایی بد است؟ 

بسیاری افراد اعتقاد بر این دارند که با داشتن تنوع غذایی انواع مواد مورد نیاز بدن نیز تامین می گردد و برخی هم خالف این عقیده هستند. آیا تنوع در غذاخوردن خوب است یا نه؟ در پاسخ باید گفت در یك وعده غذایی بهتر است حتی المقدور تنوع نداشته باشیم.

 

یعنی در یك وعده غذا باید از خوردن چند نوع غذا پرهیز كرد. گاهی دیده می‌شود سر سفره چند نوع غذا وجود دارد كه یا تازه پخته شده‌اند و یا از قبل مانده‌‌اند. همچنین ممكن است از خوردنی‌های مختلف کنار غذا مانند سبزی، سالاد، دوغ، ماست و شربت و یا ادویه‌جات مختلف (مانند نمك، فلفل و …) در سر سفره استفاده شود كه این امر از نظر طبی پسندیده نیست، بلكه مضر و ناپسند است و توصیه نمی‌شود.

 

در احادیث هم این موضوع ذكر شده است. خط مشی ائمه بزرگوار ما نیز همین بوده است، همانطور كه حضرت علی‌(ع) بسیار ساده زندگی می‌كردند و یك نوع غذا (مثلا نان و یا شیر) میل می‌فرمودند.

 

این امر غیر از فواید معنوی، از نظر جسمی و طبی نیز پسندیده است، زیرا در صورت مصرف یك نوع غذا، معده و قوای هاضمه و جاذبه بدن، به خوبی عمل می‌كنند، آنزیم لازم برای آن نوع غذا ترشح می‌شود و بدن خود را برای آن غذا تنظیم می‌كند.

 

سیستم گوارش و غدد مرتبط با آن (مثل غدد بزاقی، پانکراس و …) برای هر نوع غذایی با توجه به نوع و ترکیبات آن، نوعی (ترکیبی) خاص از شیره گوارشی شامل اسید یا آنزیم های هضم کننده پروتئین، چربی، هیدرات کربن و … را آماده و به داخل لوله گوارش ترشح می نماید تا آن خوردنی به خوبی و بهینه هضم و سپس جذب شود.

 

در علم امروز هم فیزیولوژی گوارش این امر را اثبات كرده است كه اگر فرد غذاهای حاوی كربوهیدرات، چربی و یا پروتئین بخورد، چه آنزیم‌هایی برای هر كدام ترشح می‌شود.

 

بعضی از غذاها زودتر و برخی دیرتر هضم می‌شوند. اما اگر چند نوع غذا با هم وارد معده شود، سیستم هضم و جذب بدن اصطلاحاً دچار «تحیر» می‌شود و نمی‌داند چه كار كند. هر غذایی هضم خاص خود را دارد و آنزیم‌ها و اسیدهای خاص آن غذا باید ترشح شود.

 

ماندگاری غذاهای مخلوط در معده خیلی بیشتر از غذاهای ساده است، بنابراین افرادی كه ادعا می‌كنند دچار سوء‌هاضمه هستند و بعد از خوردن غذا، ساعت‌ها غذا در معده باقی می‌ماند و گرسنه نمی‌‌شوند و طعم و بوی متعفن غذا را نیز هنوز در معده،‌ مری و دهان حس می‌كنند، یكی از مهم‌ترین علت‌های آن، خوردن غذاها و چاشنی‌های مختلف در یك وعده است

 

(مانند چلوكباب، ماست، سبزی، پیاز، سماق، آب، و…) كه این امر در عصر امروز، اتفاق شایعی است كه در بسیاری از منازل و مخصوصا مهمانی‌ها و رستوران‌ها اتفاق می‌افتد و كاملا ناپسند است.

 

تنوع غذایی در كل زندگی

تنوع غذایی در تعداد وعده‌‌های پراكنده و در كل زندگی توصیه می‌شود. مثلا اگر فردی ظهر برنج بخورد، شب می‌تواند از سوپ یا نان و ماست استفاده كند، نه اینكه این مواد را هم‌زمان بخورد.

 

مخصوصاً در مواردی این موضوع منع شده كه هر دو، غذای مطلق انسان باشند، مثلاً فرد برنج و گوشت بخورد كه هر دو غذا هستند و توصیه می‌شود جدا جدا مصرف گردند، ولی امروزه خیلی به این مساله دقت نمی‌شود و حتی ممكن است به همراه آنها نان هم خورده شود كه این امر باعث سنگینی بیش از حد غذا و سخت شدن هضم می‌شود.

 

بنابراین باید حداقل فقط از نان یا برنج همراه با گوشت استفاده شود. امروزه هم در بعضی از مناطق یا روستاها دیده می‌شود

 

كه یك وعده غذایی مثلا فقط نان گندم خوب پخته شده می‌باشد یا در یك وعده غذا فقط از برنج با مقداری روغن یا مقداری كشمش استفاده می‌كنند كه البته این مواد افزون شده هم بی‌حكمت نیستند مثلا می تواند به دلیل گرم كردن مزاج برنج (كه تقریبا سرد است) ‌باشد.

 

خوردن چند جور غذا در یك وعده

ممكن است در اینجا این سوال پیش بیاید كه خوردن چند جور غذا در یك وعده كه مصلح هم هستند، چه حكمی دارد؟ این امر غلط است. مصلح برای مواردی است كه انسان یك نوع غذا بخورد و برای راحت‌تر شدن هضم یا كاهش عوارض آن از ماده دیگری استفاده كند، مثلاً اگر غذایی چرب مانند كباب بخورد.

 

ریختن سماق بر روی آن مفید است، زیرا ترشی سماق، باعث كاهش چربی‌كباب و شكستن پیوندهای چربی می‌شود یا خوردن ترشی همراه با آبگوشت مفید است یا بعضی از انواع گوشت‌ها كه در سركه یا آبلیمو خوابانیده می‌شوند به دلیل كاهش سنگینی و سفتی گوشت و راحت‌تر شدن هضم آن است، بنابراین در صورت وجود دو ماده (و نه بیشتر)،‌ مصلح مطرح می‌شود.

 

استفاده از مصلح هم همیشه لازم نیست و فقط در مواردی كه عارضه‌ای دیده می‌شود باید از مصلح استفاده نمود، وگرنه انسان باید از ابتدا از غذای خوبی استفاده كند كه نیازی به مصلح نداشته باشد…

 


Google
About 534,000 results (0.66 seconds)
Search Results
آیا داشتن تنوع غذایی بد است؟ - پارس ناز
www.parsnaz.ir/آیا-تنوع-غذایی-بد-است.html
Translate this page
آیا داشتن تنوع غذایی بد است بسیاری افراد اعتقاد بر این دارند که با داشتن تنوع غذایی انواع مواد مورد نیاز بدن نیز تامین می گردد و برخی هم خالف ای.
برنامه جامع غذایی برای این ماه رمضان/ در افطار و سحر، چه بخوریم و چه ...
www.farhangnews.ir/content/129121
Translate this page
Jun 20, 2015 - زیرا سحری خوردن، برکت است و غذای آن مبارک. ... را به وجود می آورد كه تنها یکی از عوارض آن، "بوی بد" دهان روزه ‌دار است. ..... ضمنا غذای لطیفی یعنی زود هضم و غذای غلیظ یعنی دیر هضم و این بسته به سن و هاضمه و شغل فرد است که باید غذای خود را انتخاب نماید داشتن سودا در بدن هم .... آیا «رد الشمس» کرامت بزرگ علی(ع) است؟
رژیم غذایی مناسب | مرکز اطلاعات فنی ایران
tici.info/default.aspx?dir=Learn_sdn
Translate this page
رژیم کم‌چربی برای کاهش وزن 'موثرتر' از رژیم کم‌کربوهیدرات است .... مصرف گوشت برای سلامت انسان انتشار یافته ولی آیا این گزارش ها واقعا درست هستند؟ ... یک کارشناس طب اسلامی گفت: خوردن چند برگ کاهو بدون سس، بوی بد ناشی از خوردن سیر ... از بروز بیماری‌ها دارد و رعایت تنوع و تعادل در مصرف مواد غذایی، رمز سلامت به شمار می‌آید .
مفیدترین مواد غذایی برای افراد بالای 50 سال - نمناک
namnak.com/5728-مفیدترین-مواد-غذایی-برای-افراد-...
Translate this page
Rating: 4.5 - ‎94 reviews
برنامه غذایی مفید برای افراد بالای 50 سال ، بهترین تغذیه برای افراد بالای 50 سال ... سن بروز می کنند داشتن تغذیه مناسب و گنجاندن یک برنامه غذایی مفید می باشد. ... پوست، کاهش کلسترول بد خون، مبارزه با بیماری های لثه و کنترل وزن بدن کمک می کند. ... 6 برای جلوگیری از مشکلات عاطفی احساسی سالمندان بهتر است به عادت غذایی ...
چربی: ورزش منظم باعث کاهش چربی خون مخصوصا تری گلی
soltoon.ir/cat/?q=+چربی:+ورزش+منظم...
Translate this page
2 hours ago - آیا داشتن تنوع غذایی بد است؟ بسیاری افراد اعتقاد بر این دارند که با داشتن تنوع غذایی انواع مواد مورد نیاز بدن نیز تامین می گردد و برخی هم خالف این ...
غذاهای مفید و مضر برای سلامت کبد - بیتوته
https://www.beytoote.com/.../useful-foods-health-liver...
Translate this page
سلامت و بهداشتتغذیه سالمغذاهای مفید و مضر برای سلامت کبد ... مصرف غذاهای غنی از امگا 3 نیز برای سلامت کبد مهم است. غذاهای ... آیا می دانید آهسته غذا خوردن هم مضر است؟
غذای ضد استرس هم داریم؟! - بیتوته
https://www.beytoote.com/health/.../anti-stress1-diet.ht...
Translate this page
آیا از طریق تغذیه می توان استرس را کاهش داد؟ استرس یا تغییر ... مهم ترین اصل، داشتن نظم غذایی است زیرا بی نظیمی غذایی خود استرس زاست. داشتن تنوع غذایی اصل مهم دیگر است. برای آنکه به کمک ..... گرفتن آبِ میوه ها؛ خوب یا بد؟ رژیم غذایی, سرطان ...
باور های اشتباه در مورد همه چیز
www.khorafat3000.blogfa.com/
Translate this page
در واقع بدن برای داشتن خواب راحت دما را از طریق دست ها و پاها از دست می دهد. ... برای نگهداری باقیمانده غذا: بدترین محل برای گذاشتن باقیمانده غذا یخچال است. ... اگر در پروازهای هوایی حال‌تان بد می شود، انتهای سالن ننشینید. ..... آیا از خوردن شکلات و یا غذاهای چرب پر هیز می کنید، به این امید که وقتی به آینه نگاه می کنید، جوش جدیدی در صورت ...
پروانه کاظمی: دکتر
www.kazemidiet.ir/
آیا خوردن 5گرم شکلات تلخ 60 درصد در روز به کاهش وزن در کنار ایروبیک کمک می کند ؟ ... خوشبختانه می شود با تکیه بر برخی مواد غذایی و صدالبته داشتن تحرک بدنی .... غذایی بدی دارند و اراده ضعیف عامل اصلی پرخوری و در نتیجه اضافه وزنشان است. ..... فلفل دلمه ای یکی از سبزیجاتی است که از نظر رنگ، طعم، بافت و مزه دارای تنوع می ...
چرا برخی از بچه ها از خوردن غذا امتناع می کنند - رژیم غذایی
www.foodregime.com › ... › مقالات تغذیه و رژیم غذایی
Translate this page
Oct 31, 2014 - ولی بچه ای که بالای 4 ماه سن دارد مسائل محیطی برایش مهم است باید اطاق نیمه تاریک باشد ... در صورت امتناع کودک از غذا خوردن تنوع غذایی را رعایت کنید. ... و آب رودخانه را 15 دقیقه بجوشانید آب معدنی را نیز به علت داشتن املاح بالا ندهید. .... پسر من 7 ماهشه از 5ماهگی غذای کمکی میدم اما یک ماهه که غذا رو خیلی بد میخوره اما چند ...
تغذیه ماهیان اب شیرین | غذای ماهی | ماهیان آکواریومی
www.onlypet.ir/post-318/غذای-ماهی/
Translate this page
انواع غذای ماهی و تغذیه ماهیان اب شیرین. ... و اکثر غذاهایی که در اختیارشان بگذارید را میخورند ولی برای داشتن ماهیان زیبا،شاداب و .... ساکن است رشد یافته و می توانند به عنوان یک تنوع در غذای ماهی ها محسوب شوند . ..... ایا باکتری parmeciiumکافیه. .... من ماهی گوشت خوار دارم و دیروز کرم خونی منجمد خریدم، ایا باید با خون های کرم ها بهش بدم؟
+ + + انرژِی مثبت + + + - تغذیه نوزادان و کودکان
nilgon.blogfa.com/cat-9.aspx
Translate this page
برای رسیدن به تعادل وزنی و داشتن بدنی سالم همراه با احساس نشاط و جوانی باید نکاتی را ... در تغذیه کودک تنوع موادغذایی را رعایت کنید تا کلیه مواد مغذی مورد نیاز کودک ... ممکن است اشتیاق کودک شما برای خوردن مواد غذایی جدید در زمان صبحانه نسبت به ..... عكس كودكان چاق آرزو می كنند چنین كودكی داشته باشند اما آیا این باور درستی است؟
کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان - برنامه غذایی برای ...
iranianclinic.com/index.aspx?fkeyid=&siteid=140&pageid=3877
آیا نوشابه رژیمی چاق می کند؟راز خوش اندامیرژیم لاغری، ... چرا لاغر ماندن برای بعضی ها، دشوارتر است؟مغز پُرخورها و معتادان شبيه ..... ۷ توصیه غذایی برای داشتن دندان های سالم آیا آجیل خوب است یا نه؟ نان برشته نخورید اگر ...... 6 نشانه یک رژیم غذایی بد ...
لیستی از غذا های مناسب برای خانم های باردار - مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/19114_لیستی-از-غذا-های-مناسب-برا...
Translate this page
Mar 21, 2014 - مهم ترین موضوع در زمان بارداری ، داشتن رژیم غذایی مناسب است. اینکه برای دو نفر ... آیا ماهی مفید است یا جیوه بالایی دارد و مضر است؟ آیا باید گوشت و ...
پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ
edcoan.ir/
Translate this page
می باشد امید است با ایجاد این وبلاگ خدمتی به ورزش پاورلیفتینگ انجام بدم و سعی میکنم مطالب ... تمرینات شکم برای زنان: 8 هفته تا داشتن شکمی صاف تر ارسال شده در : 19 July 2016 | 8:20 am ... به بالاترین سطح انرژی و کارایی می توانید ازمواد غذایی مناسب ومکمل های ورزشی استفاده کنید ... آیا مکمل ها و ویتامین ها خطر و عوارض دارند؟
سویا | توصیه های غذایی | معاونت غذا و دارو | کاشان
fdo.kaums.ac.ir/Default.aspx?PageID=161
Translate this page
آیا می دانید در هنگام مسمومیت دارویی یا غذایی چه باید کرد؟ ... سویا از جمله مواد غذایی است که می توان از آن فراورده های زیادی تهیه کرد. ... های خوب درباره تنوع فرآورده های سویایی و اثرات مثبت استثنایی که بر سلامتی می ... کاهش فشار و کلسترول بد خون با سویا ... مصرف پروتئین سویا توسط زنان به دلیل داشتن فیتات طبیعی که قابلیت ...
نقش تغذيه در ترك اعتياد به مواد مخدر - فردا
www.fardanews.com/.../نقش-تغذيه-در-ترك-اعتياد-به...
Translate this page
تحقيقات نشان داده است كه داشتن رژيم غذايي حاوي پروتئين، مواد غذايي با ارزش ..... از خودم بدم اومده بود تا اينكه دوماه B2 و ١٥ روز متادون تدريجي ترك كردم هر كسي بدنش رو ..... دومین گاف عجیب در برنامه «حالا خورشید»/ آیا مسئولین صدا و سیما با انتشار ...
برنامه غذایی مناسب برای چاق شدن، برنامه غذایی، برنامه رژیم غذایی - آکاایران
www.akairan.com/health/laghar1/5392.html
Translate this page
آیا برنامه غذایی شما باعث پیری تان می شود؟ ... همانطور که می دانید، رژیم غذایی مناسب آن است که تنوع و تعادل را در خود جا داده باشد. .... می‌کنید، انگار افتادگی زشت زیر بازوها و داشتن بازو شل هرگز از بین نمی‌روند! .... میوه هایی که طعم شیر مادر را بد میکنند ...
منظور از تغذیه صحیح چیست؟ - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=73481
Translate this page
Sep 2, 2008 - داشتن یک رژیم متعادل با انواع و اقسام غذاها، بسیار مهم می باشد، چرا که این رژیم ... آیا می دانید یکی از عوامل ایجاد بیماری قلبی ، رژیم غذایی نامناسب می باشد. .... این ماده غذایی دارای روغن هیدروژنه می باشد، بدانید که دارای چربی های بد است.
24 روش کم کردن وزن بدون داشتن رژیم غذایی - مرکز جامع سرطان
www.ncii.ir › اسلایدها
Translate this page
شواهدی در دست است که نشان می‌دهد اگر شخص بسیار کم بخوابد اشتهایش به غذا ... تنوع بیشتر غذا مردم را گول می‌زند که بیشتر غذا بخورند، و خوردن میوه و سبزی به .... آیا غذا پختن در منزل بی‌اندازه سخت است؟ .... مواد غذایی بدی که برای کاهش وزن خوب هستند ...
اصول تغذیه کودکان زیر دو سال - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/.../اصول-تغذیه-کودکان-زیر-دو-سال
Translate this page
کم‌کم به غلظت و تنوع غذا اضافه می‌شود تا شیرخوار با طعم و مزه غذاهای مختلف آشنا شده ... دستورالعمل کلی تغذیه کمکی آن است که شیرمادر و سپس غذای کمکی به شیرخوار ۱۲ ... به خوردن نمایید تا غذا خوردن برای کودک زمانی برای یادگیری و دوست داشتن باشد. .... ایا صبا گرت افتد بکوی دوست گذار , لیست سرمایه‌گذاری تصویب شده در لائوس ...
استان گیلان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../استان_گ...
Translate this pagePersian Wikipedia
گیلان دهمین استان پرجمعیت و بیست و هشتمین استان وسیع ایران است. ... کلانشهر رشت با داشتن ۴۶ درصد جمعیت کل استان، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر استان .... این تالابند که به دلیل تنوع زیستی بالا محلی مناسب برای مطالعه آنان است. ... اینکه آیا آنها شمال یا جنوب رود کورا( منشعب از نام کوروش بزرگ ) هم زندگی می‌کردند مشخص نیست.
رژیم غذایی و بیماری ها - گیاه درمانی.زیره.زعفران.زرشک.الو.گوجه.سیر ...
robabnaz1.persianblog.ir/tag/رژیم_غذایی_و_بیماری_ها
Translate this page
Mar 18, 2010 - در انتها قابل ذکر است که داشتن وزن ایده‌آل و رژیم غذایی مطلوب و مناسب می‌تواند ... علامت اصلی این بیماری درد و تورم خفیف در قوزک پا و بد منظره شدن ناحیه مبتلا به واریس است. ... تغذیه‌ای (Under Nutrition) و محدودیت تنوع در الگوی غذایی است. ..... می شوند اینکه آیا محدود کردن فسفر رژیم غذایی کمکی در به تاخیر انداختن ...
مزاج شناسی
mazaj.blogfa.com/
Translate this page
چرا که مزاج امری سرشتی است و دست خود انسان نیست اما در تعادل نگه داشتن مزاج و سوق دادن آن در جهت ..... (آنی) سخاوتمند، تنوع طلب و بی علاقه بكار تكراری، بی نظم، بد حال در تابستان، دارای هوش و حافظه ... د- پیشگیری از بروز غلبه خلط : امساک درخوردن غذای طبع گرم و پیشگیری از بروز ..... آیا انعطاف پذیری خاک نرم باغچه و الماس یکیست؟
مهربان ما-مهربان واقع در آذربایجان شرقی - آموزش تعیین جنسیت فرزند قبل ...
mehrabanma.blogfa.com/post/169
Translate this page
مثلا والدینی که علاقمند به داشتن پسر هستند، ممکن است در موقع شنیدن جواب .... و همکارانش می‌‌خواستند که دریابند که آیا رژیم غذایی زن تاثیری در جنسیت فرزند او ... تصمیم میگیرید صاخب فرزند شوید، عادت های خوب را تجربه کرده و عادت های بد را رها کنید. ... به دلیل تنوع و تفاوت عادت های غذایی در کشورهای مختلف، رژیم غذایی استانداردی ...
مواد غذایی مناسب برای زمانی که تب دارید - رژیم غذایی - تغذیه - سلامت نیوز
www.salamatnews.com › تغذیه › رژیم غذایی
Translate this page
Jan 6, 2015 - معمولا داشتن تب باعث بی اشتهایی فرد می‌شود به طوری که لب به غذا نمی‌زند. ... شیر: همانطور که گفته شد شیر برای فرد تب دار نوشیدنی مناسبی است. ... برای ایجاد تنوع می‌توانید به شیر مقداری کاکائو اضافه کنید. .... جزئیات برگزاری آزمون رشته‌های دکتری تخصصی پزشکی اعلام شد · آیا آبمیوه‌های بسته بندی شده ...
مانلی عسل - غذاها و میان وعده های نی نی عسل ها تا یک سالگی
maneliasal.blogfa.com/post-7.aspx
Translate this page
نكته1: بعد از ريختن تخم مرغ بايد مرتب غذا را هم بزنيم تا تخم مرغ با مواد مخلوط شده و ... نكته4: به دليل داشتن تخم مرغ بهتر است مقدار آماده شده در همان وعده مصرف شود و از ..... و بچه ها از تنوع رنگ و اندازش لذت ببرند كمي آب ميريزم با حرارت كم ميگذاريم بپزه ...
چند ماده غذایی برای کاهش کلسترول - خوراک سالم. سالمند.کودک. نوجوان.زنان ...
robabnaz34.persianblog.ir/.../چند_ماده_غذایی_برای_کاه...
Translate this page
استفاده صحیح از مواد غذایی موجب کاهش کلسترول بد خون و حفظ کلسترول خوب خون می شود و خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد. .... مصرف فیبرهای غذایی محلول و ثابت نگه داشتن وزن در حد مناسب امکان پذیر است. .... آیا شکر برای سلامتی مضر است؟
لاغری در ... سوت ! - دارو های لاغری
xenical.blogfa.com/cat-1.aspx
Translate this page
گیاه چای بخاطر داشتن ماده ای به نام فنل که سرطان زا می باشد ، که خطر ناک است . .... افراد چاقی که می‌خواهند شکم خود را لاغر کنند، علاوه بر ورزش باید رژیم غذایی هم ..... عرق را زیاد مى كند و بوى بد آنرا برطرف مى سازد. ..... و همچنين پرخوري ناشي از تنوع غذاها نسبت به گذشته، از علل افزايش چاقي است. ... آيا قرص هاي لاغري ما را مانكن ميكنند؟
مصاحبه با خانمی که همسر موقت است - آفتاب
aftabnews.ir/vdcjaaevvuqeahz.fsfu.html
Translate this page
Nov 13, 2012 - این سومین مصاحبه‌ی زنان‌پرس با کسی است که تجربه عقد موقت دارد؛ ... چرا خب؛ ولی این احساس بد که می‌خواهم کاری را بی‌اطلاع خانواده انجام دهم، همیشه بود و مرا درگیر می‌کرد. ... تعهدی بر پای‌بندی نیست؛ چون دوست داشتن تعهدی نمی‌آورد برای فرد؛ .... آیا می شود شرط کرد که طرف مقابل تا زمان فراهم شدن شرایط ازدواج دائم، بماند؟
40 اشتباهی که زحمات شما برای کاهش وزن را به باد می دهد - برترین ها
www.bartarinha.ir/.../40-اشتباهی-که-زحمات-شما-برای-...
Translate this page
Sep 25, 2012 - اگر دوست شما در حال افزایش وزن است، به احتمال زیاد شما هم در معرض چاق شدن خواهید بود. ... داشتن تنوع غذایی. نداشتن تنوع غذایی و خوردن غذاهای یکنواخت، کلید موفقیت در کاهش وزن به حساب .... خبر بد برای آرسنال قبل از سفر به آمریکا.
بهترین و بدترین مواد غذایی برای معده و گوارش - سیمرغ
seemorgh.com › ... › نحوه ی مراقبت از بدن
Translate this page
Apr 11, 2013 - پس بهتر است از خوردن یکسری مواد غذایی مضر اجتناب کنبم. ... راهنما از مواد غذایی خوب و بد را برایتان آورده ایم که با بهره گیری و توجه به آنها به حفظ ... هم چنین کلم نوعی فیبردارد که هضم نمی شود و به از بین بردن ضایعات و نگه داشتن حرکات روده به ..... آیا می دانستید هر روزه این خوراکی های مفید را به راحتی دور می ریزید؟
رژیم غذایی سالم در دیابت بارداری - Diabetes Research Center
emri.tums.ac.ir/pages/mainPage.asp?I=S5M6P1C727
Translate this page
Jan 1, 2011 - يک برنامه غذايي سالم را با اهداف زير پي گيري نماييد: ... براي کمک به تنظيم ميزان قند خون خود لازم است مواد حاوي کربوهيدرات را در 3 وعده غذايي اصلي و 3-2 ميان وعده ... آيا من در معرض خطر ابتلا به ديابت نوع 2 هستم ؟ ... پس مي بينيد که داشتن 3 وعده غذايي اصلي و 3 ميان وعده به شما در کنترل صحيح قند خون کمک خواهد کرد.
برنامه غذایی کودک خوش قد و بالا - پرشین وی
www.persianv.com/nozadan/170857.php
Translate this page
Oct 19, 2011 - علایم هشداردهنده که نشان دهنده معتاد شدن فرزندتان است ... بالطبع اگر کودک برنامه غذایی بی کیفیتی داشته باشد، به طول قدی لازم نمی رسد. و از استانداردهای رشدی .... برای داشتن یک اتاق خواب رویایی حتما ببینید + عکس .... آیا وادارکردن کودک به عذرخواهی کاردرستی است؟ ... واکنش های لازم برای مقابله با اطفال بد اخلاق ...
پاسخ به سوالات رژیم گیرندگان 7 | دکتر بهمن محمدی - تغذیه و رژیم درمانی
www.doctormohammadi.ir/index.php?ToDo...AID...
Translate this page
بعلاوه اين غذاها ايجاد چاقي موضعي و سلوليت ميكنند كه بدن را بد فرم ميكند. ... غذايي شما پيتزای رژیمی ، همبرگر و ساندويچ آورده شده كه مصرف آنها طبق برنامه غذایی بلامانع است . ... سوال 93 : آيا درمان چاقي موضعي و سلوليت با رژيم غذايي ، تحرك كافي و استفاده از ... خون را تنظيم كرده و ضد يبوست هستند و همه اينها بخاطر داشتن سبوس است.
باور هاي نادرست راجع به شير مادر - صفحه 1 - نی نی سایت
www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID...
Translate this page
May 1, 2012 - 20 posts - ‎4 authors
از طرف ديگر اشتهاي شيرخوار بيمار نسبت به غذا كم است و از خوردن آن امتناع مي‌ورزد اما .... ‌شير مادر با داشتن همه مواد غذايي اصلي و حتي ريزمغذي‌ها، تركيبات دفاعي و ...... در ماه يازده و 12 : هم تنوع غذايي كودك رعايت شده ولي غذاهاي سفره نبايد به كودك داده شود چون داراي نمك و چاشني مي باشد. غذاهاي ... آيا اين نوع تخم مرغ بد نيست؟
تصورات نادرست بازاریابی شبکه‌ای
www.ibazaryabi.com/بازاریابی-شبکه‌ای/
آیا این بدین معنی است که جنرال الکتریک فروش یخچال را متوقف کند؟ .... و مشکلاتی که بازاریابان در شرکت های دیگه به خاطر نبود تنوع محصولات و گراتی دارند و .... و با توجه به اینکه تخصص اصلی من بازاریابی است به نظرم عملکرد بسیار بدی داشتند. ..... کاش همه تیم ها نگرش گلوبال تیم داشتن و واقعا نتورک سالم کار میکردن به دور از ...
91/12/01 - 91/12/30 - آميزش جنسي را با بيشترين لذت تجربه كنيد
davoodazari4.blogfa.com/1391/12
Mar 14, 2013 - آيا شرايط يك آشنايي استاندارد در اين فضا فراهم مي‌شود؟ ... بسيار بد است كه مدل ماشين عروسي، شام عروسي، لباس‌هاي عروسي و داماد و .... از يك هفته پيش از شروع قاعدگي از رژيم غذايي حاوي ويتامين B6 و آهن مانند ..... برای تنوع در انجام اين تمرين ها مدت نگاه داشتن انقباض را به سه ثانيه افزايش دهيد و بعد عضلات را رها کنيد.
فرزند زیبای من - کودکانی که غذا نمی خورند
mbb1.blogfa.com/post-148.aspx
Translate this page
غذا دادن به کودکان خصوصاً بچه های کم اشتها کاری است صبر و حوصله زیادی می خواهد. .... کودک وابسته به سطح فعالیت اوست و بستگی به این دارد که آیا کودک سالم است یا بیمار ... تغییر می کند و دوست داشتن یا نداشتن غذا تحت تاثیر غذا، ظاهر و طعم غذاست. .... مطمئن باشید که کودک راجع به غذای خاصی ذهنیت بد ندارد ( مثلا با دیدن ماکارانی ...
دستور غذایی خاصی برای فرزند پسر دار شدن - نیک صالحی
www.niksalehi.com/taghzie/archives/080885.php
Translate this page
Nov 4, 2008 - آیا دستور غذایی خاصی برای فرزند پسر دار شدن وجود دارد؟ ... به دلیل تنوع و تفاوت عادت های غذایی در کشورهای مختلف. ... حداقل دو پریود ماهانه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری، مورد نیاز است یعنی حداقل 2 .... داشتن اندامی مناسب ...
وب سایت پیام آنلاین - مقالات شما - مخابرات استان تهران
www.tct.ir/?siteid=2&pageid=650
مهم تر اینکه، ۸ درصد از کسب وکارها مطمئن نیستند که آیا مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند یا خیر! .... تنوع نمونه‌های آزمایشی به محققان این امکان را داد تا روابط اعتمادمحور و بینش‌ها در .... اگر شما هم جزو این گروه هستید بد نیست بدانید نوشیدنی ‌های آرامش ‌بخش .... کاری است مثل کارکنان واحد رایانه که به جهت ارتباط کاری و داشتن ابزار و اهرم های ...
برچسب ها - بد غذایی کودک - نی‌ نی‌ بان
niniban.com/fa/tag/2/بد%20غذایی%20کودک
Translate this page
کنید تا ضمن داشتن مواد غذایی کافی کودک را جذب... باید همیشه ... می تونم برای اون انجام بدم آیا داروی ویتامینی که. ... کند این است که وعده های غذایی تنوع داشته باشد.
راه حلي براي چاق شدن
www.chaghi33.blogfa.com/
Translate this page
بنابراين آنچه سبب افزايش وزن مي شود پيروي از يک الگوي غذايي صحيح است . .... هدف کلي رژيم هاي چاقي و لاغري ، رسيدن به اين وزن ايده آل است که فرد ، با داشتن آن از ... آيا تا به حال با خود فکر کرده ايد که چرا BMI براي دخترها و پسرها متفات است يا چرا جنس در ... عمل هضم به دليل نفخ و گاز معده، كاهش حس چشايي و تنفس بد كاهش مي يابد كه ...
کلینیک دامپزشکی پرشین - اختصاصی حیوانات خانگی: اصول نگهداری از ...
www.persianpetclinic.com/news.php?extend.8
Translate this page
سنجاب جونده اي است نيمه اهلي ،اين حيوان در کشورهاي اروپايي جزو حيوانات اهلي محسوب نمي شود ولي چند سالي است که ... نکته بسيار مهم در تغذيه سنجاب تنوع غذايي است .
روزنامه ایران_ساز «ایمنی غذا» کوک نیست
iran-newspaper.com/Newspaper/.../119604
Translate this pageIran
Mar 1, 2016 - خانم دکتر به اعتقاد شما چرا نظارت بر ایمنی غذایی در ایران ضعیف است؟ ... لطفاً به من بگویید آیا بخش آموزش کشور و رسانه‌های همگانی تلاشی کرده‌اند که ... انسان‌هایی با این ویژگی تربیت کرده‌ایم پس از داشتن چنین سند مترقی باید سرعت ما ..... سؤال می‌کنیم علت نان بد را آرد بد و نبودن تنوع لازم و خواص لازم در آرد می‌دانند.
آموزش شغل فروشندگی ، چگونه یک فروشنده موفق باشیم، روشهای موفقیت ...
www.zibaweb.com/perfumer%20teach.htm
Translate this page
مقاله بر آن است تا برنامه هاي يك روز فروشنده موفق را مورد بررسي قرار دهد. ... بدون صرف صبحانه از منزل خارج نشويد؛ صبحانه مهمترين وعده غذايي شماست. صبحانه ... در بين راه به اخبار گوش ندهيد، اخبار بد و ناگوار در ذهن و روان مـــا ايرانيان تاثير بدي مي گذارد. ..... لزوم داشتن هدف برای موفقیت در فروش همانند داشتن نقشه برای ساختن خانه است .
سرگرمی و تفریحی
ccno.ir/
Translate this page
آیا داشتن تنوع غذایی بد است؟ بسیاری افراد اعتقاد بر این دارند که با داشتن تنوع غذایی انواع مواد مورد نیاز بدن نیز تامین می گردد و برخی هم خالف این عقیده هستند.
دانستی های بارداری
ninifen4.niniweblog.com/
Translate this page
۱- مادران باردار بهتر است حتّی المقدور از مصرف غذاهای تند یا تلخ خودداری کنند. ... ۹- توصیه به مصرف غذاهای گیاهی به معنی آن نیست که رژیم غذایی مادر از تنوّع کافی برخوردار .... تولید کرده را به یاد بیاورید، آیا هنوز هم شادمانی او بعد از تولید صدا را در خاطر دارید؟ ..... خوردن چیزهایی که برای آن ویار دارید بد نیست اما اگر حد تعادل را نگهدارید.
تغذیه قناری _ نگهداری قناری - شهر قناری
canarycity.com/eat.asp
Translate this page
همه چیز درباره تخم مرغ تخم مرغ را میتوان جزء بهترین غذاها برای قناری دانست . ... زرده تخم مرغ یک منبع غنی از مواد عالی مغذی است که بعلت داشتن ویتامین های محلول در چربی ..... اما علاقه مندان بايد همواره توجه نمايند كه آيا ساكنان قفس با هم خوب كنار مي آيند ؟ ... پرندگان دانه خوار و از جمله قناري ، بسيار خوش خوراك بوده و به تنوع خوراك و رسيدگي ...
دستور رژیم غذایی در تعیین جنسیت فرزند - انجمن پاتوق یو
talk.patoghu.com › ... › پيش از بارداري
Translate this page
آیا دستور غذایی خاصی برای فرزند پسر دار شدن وجود دارد؟ ... به دلیل تنوع و تفاوت عادت های غذایی در کشورهای مختلف ، رژیم غذایی استانداردی برای تعیین .... مثلا والديني كه علاقمند به داشتن پسر هستند، ممكن است در موقع شنيدن جواب .... 2- از زماني كه تصميم ميگيريد صاخب فرزند شويد، عادت هاي خوب را تجربه كرده و عادت هاي بد را رها كنيد.
Searches related to آیا داشتن تنوع غذایی بد است؟

بهترین غذا برای سحری چیست

رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو

غذاهای ماه رمضان

برنامه غذایی هفتگی

رژیم لاغری ماه رمضان دکتر کرمانی

تغذیه سالم

لاغری با روزه

سحری چی درست کنم؟
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 121
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 502
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 2,288
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 5,459
  • بازدید ماه : 5,459
  • بازدید سال : 383,070
  • بازدید کلی : 4,162,848