loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 214 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
 

از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد

 

ماهنامه هنر موسیقی: «تورج شعبانخانی» سال هاست که به عنوان آهنگساز در موسیقی پاپ ایران فعالیت می کند. زاده سال ۱۳۲۹ در تهران است و در دوران طلایی موسیقی و هنر ایران، خالق بسیاری از ترانه های ماندگار و خاطره انگیز بوده است که از آن جمله اند «همسفر»، «نازی ناز کن»، «پروانه من»، «هنوزم» و مانند اینها. با او که نخستین آثار رسمی اش را با صدای «فریدون فروغی» منتشر کرده است، در دفتر هنر موسیقی گفتگو کردیم.

آقای شعبانخانی! آیا پیش از همکاری با فریدون فروغی او را می شناختید؟

– ما حدودا ۱۷، ۱۸ بودیم و فریدون در یک گروه موسیقی، درام می زند و خوانندگی می کرد. نخستین بار من در هنرسرای نارمک، کارِ فریدون را دیدم. من گروه خودم را در همانجا داشتم و با هم رفیق بودیم و خانه های مان هم نزدیک هم بود.

ترانه های «آدمک» و «پروانه من» را پس از پیشنهاد کارگردان فیلم «آدمک» ساختید یا این ترانه ها پیش از آن ساخته شده بودند؟

– این دو ترانه را مدت ها پیش از آن فیلم ساخته بودم و هر شب اجرای شان می کردیم. یک روز دوستم آمد و گفت آقایی در سالن حاضر است که از آمریکا آمده و کارگردان است. او می خواهد برای فیلمش با تو صحبت کند. من سراغ او رفتم و ایشان خودش را «خسرو هریتاش» معرفی کرد و گفت من از این دو ترانه ات بسیار خوشم آمده و می خواهم از آنها در فیلمم استفاده کنم. گفتم آخر باید با سوژه فیلم شما هماهنگ باشد! او گفت اتفاقا این ترانه ها دقیقا مناسب سوژه فیلم من هستند. چهار، پنج ماه بعد از این گفتگو فیلم کلید خورد و البته در همین حین ماجرای سربازی من هم شروع شد.

ما در کنار هم آغاز کردیم

چه شد که ترانه های فیلم آدمک را برای خواندن به فریدون فروغی سپردید؟– در ابتدا آقای هریتاش، کارگردان فیلم که کار مرا دیده بود از من خواست کارها را خودم بخوانم اما من عازم سربازی بودم و خواهرم به من گفت «خواندن این کارها درست زمانی که بلافاصله به سربازی می روی، فایده چندانی ندارد، کارها را به کسی بده که بتواند بعد از این فیلم هم از این موقعیت، بدون هیچ وقفه ای استفاده کند.» من هم خواندن ترانه ها را به فریدون سپردم. (البته هریتاش، «فرهاد» و «فریدون» را می شناخت، اما کار را به من پیشنهاد کرده بود.) در حقیقت فریدون کار را زنده کرد؛ زیرا این ترانه ها صدای بلند و پرحجم نیاز داشتند و من معتقد هستم که نه تنها خواننده، بلکه منِ آهنگساز هم با این آثار رو آمدم.

به هر حال مخاطب، نام آهنگساز را هم روی صفحه می دید. بنابراین ما به صورت حرفه ای و رسمی، موسیقی و شهرت را در کنار هم آغاز کردیم. یادم می آید که بعد از اکران آدمک، «عباس مهرپویا» که در حضور او نیز ترانه ها را اجرا کرده بودم، در مصاحبه ای با یکی از مجلات آن زمان، از کارهای من تعریف کرد. این کارها تغییری در سبک آهنگسازیِ رایج آن زمان ایجاد کرد.

بعد از آدمک، رابطه شما با فریدون چگونه بود؟

– فریدون برای اجرا به جاهای مختلف دعوت می شد که در آن زمان این اجراها معادل پول در آوردن بود. بعد از آن دیگر سرش شلوغ شد و متاسفانه عده ای از شهرت او و خوش قلبی اش سوءاستفاده می کردند.

فریدون پروژه های خوب زیادی داشت که اگر با من همراه می شد، شدنی بودند. مثلا قرار بود روی غزلیات «شوریده شیرازی» کار کند. مدتی شروع برنامه هایش با ترانه «دوتا چشم سیاه داری» بود؛ ترانه ای که گرچه تِم سنتی داشت و آن را با گیتار می نواخت اما طوری آن را می خواند که به زیبایی و دلنشینی با صدایش هماهنگ می شد. «بیژن مفید» این کار را در ریتم شش و هشت می خواند، اما فریدون در اجرایش، ترانه را رومنس اجرا می کرد و فضایی متفاوت به آن می داد که برای مخاطب نیز جذاب بود. از این رو می دانست که می تواند در فضای سنتی هم اشعار کلاسیک فارسی را به شکلی تازه، جذاب و متفاوت بخواند و برنامه های بسیاری برای این کار داشت.

از «امیر رسایی» اجرایی از ساخته های زنده یاد «محمود قراملکی» موجود است با عنوان «مرد غم»، ملودی این اثر دقیقا همان ملودی «پروانه من» است که با صدای فریدون منتشر شده و آهنگسازی آن توسط شما انجام گرفته است، دلیل این شباهت چیست؟

– من اصلا آن اجرا و ملودی را تا به امروز نشنیده ام. فقط شنیده بودم که چنین اجرایی موجود است؛ اما قطعا آهنگ من پیش از آن ساخته شده است. من چهار، پنج سال پیش از انتشار رسمی «پروانه من» آن را در گروه هایی که در هنرسرای نارمک داشتیم و من سرگروه بودم، اجرا می کردم و از این رو بسیار پیش از انتشار کار مرحوم قراملکی آن را ساخته ام.

ما در کنار هم آغاز کردیم

شما تا هفده سال پس از انقلاب فعالیتی در حوزه موسیقی نداشتید، در آن دوره به چه فعالیتی مشغول بودید؟– هیچ! وسایل زندگی ام را می فروختم و امرار معاش می کردم تا اینکه اواخر دهه هفتاد برای نخستین فستیوال پاپ به سراغم آمدند و بعد از آن به تدریج فعالیت آهنگسازی را از سر گرفتم.

خواننده نخستین آهنگ های شما پس از انقلاب چه کسانی بودند؟

– یک روز از شرکت دارینوش، دختر نابینایی به نام «مریم حیدرزاده» را به من معرفی کردند که شعر می گفت. من با وسواس بسیار روی سه شعر او آهنگ ساختم که در آلبومی به نام «مثل هیچ کس» با صدای «خشایار اعتمادی» قرار گرفت و آغاز شهرت آن ترانه سرا و این خواننده شد. دقیقا نخستین خواننده را به یاد ندارم، اما در آن سال ها افرادی مانند «نیما مسیحا»، «مانی رهنما»، خشایار اعتمادی و «قاسم افشار» آهنگ های مرا می خواندند.

چه خوانندگانی آغاز شهرت شان با آهنگ های شما بوده است؟

– من در تمام کارهایی که ساخته ام تلاش کرده ام که ذهن مردم و جوانان را روشن کنم و آنها را به فکر کردن وادارم. تلاش کرده ام که برای خواننده موفقیت ایجاد کنم. به عنوان مثال کارگردان فیلم «تکیه بر باد» از من خواست که دو ترانه برای فیلمش به خوانندگی «مرجان» بسازم. این دو ترانه را ساختم و بعد ترانه ها بیشتر شد و یک آلبوم کامل شکل گرفت و خواننده ای مشهور شد. به همین دلیل از او متوقع ام که قدرشناس باشد.

«ستار» هم شروع کارش با من بود. آلبوم «همسفر» را برای او ساختم که بسیار گل کرد و او را تبدیل به خوانندهای مشهور کرد اما وقتی به پول رسید خودش را نشان داد و فهمیدم کسی که می خواهم نیست و دیگر با او همکاری نکردم. درباره «ابی» نیز همین طور بود. او گمنام بود و پست سرِ «شهرام شب پره» می ایستاد و وظیفه داشت بگوید «پوم پوم»! با آهنگ های من به شهرت رسید.

چه کارهایی را برای او ساخته اید؟

– چهار کار را به او داده ام: «نازی ناز کن»، «کویر»، «باد و بیشه» و «مهرگان» که این آخری را کسی نشنیده است. یک روز یکی از معاونان تلویزیون با من تماس گرفت و سفارش آهنگی ملی به مناسبت مهرگان را به من داد. من متعجب از اینکه چگونه به فردی مثل من با آن سن و سال اندک چنین سفارش مهمی داده اند، ملودی را ساختم. بعد متوجه شدم که دست اندرکاران تلویزیون برای خواندن این کار، خوانندگانی مثل «قره باغی» و «وطن دوست» را در نظر دارند. من پیشنهادهای آنها را نپذیرفتم و تاکید کردم که این آهنگ را باید خواننده مد نظر خودم بخواند. پرسیدند خواننده ات کیست؟ گفتم جوانی محجوب و خوش صداست به نام ابی، کار را با صدای او ضبط کردیم و تحویل تلویزیون دادیم و آنها هم بسیار پسندیدند و گفتند همان است که می خواستیم.

آیا نسخه ای از «مهرگان»، در دست دارید؟

– نسخه اصلی که در آرشیو صدا و سیماست. من هم یک نسخه بی کیفیت از آن در اختیار دارم و سال هاست قرار است به همراه تعدادی دیگر از آثارم پیاده ساز و بهسازی شود اما متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

ما در کنار هم آغاز کردیم

خانم «لعبت والا» (شاعر و ترانه سرا) معتقد است که ترانه آدمک، سروده اوست و البته روی بسیاری از صفحه های قدیمی موجود نیز نام ایشان به عنوان ترانه سرا درج شده است، در این مورد چه نظری دارید؟

– خانم لعبت والا، شاعر برجسته ای است. وقتی این سخن شان را شنیدم بسیار ناراحت شدم. نمی گویم خلاف واقع می گویند، اما معتقدم دچار اشتباه شده اند.

آیا به عنوان بازیگر نیز در فیلم آدمک حضور داشتید؟

– بله، مرا برای بازی در این فیلم دعوت کردند و من هم جوان بودم و جویای نام؛ از این رو پذیرفتم. اصلا اگر دقت کرده باشید ابتدای فیلم با شخصیت «تورج» آغاز می شود. من نقش برادر شخصیت «سیامک» را داشتم که موسیقی دانی جوان و هیپی بود. نقش مادر ما را هم خانم «ژاله علو» ایفا می کردند اما به دلایلی، نقش من از فیلم حذف شد.

به چه دلیل نقش تان حذف شد؟

– من قراردادی با «جمشید شیبانی» برای اجرای موسیقی در شیراز داشتم و او هم آدم سختگیری بود و از من چک و سفته داشت. شش ماه به کازبای شیراز رفتم و در این مدت با وجود اصرار عوامل فیلم برای بازگشت به تهران و ادامه ایفای نقش در فیلم آدمک، جایگزینی برای خودم در شیراز پیدا نکردم. در نهایت هم نقش من از فیلم حذف شد.

تنظیم ترانه های «آدمک» و «پروانه من» را چه کسی انجام داد؟ آیا شما سرِ ضبط آنها حضور داشتید؟

– تنظیم ها کار خودم است. در ضبط کارها هم از آنجایی که من و فریدون با موسیقی به صورت حرفه ای آشنا بودیم، به او اعتماد کامل داشتم و می دانستم درست می خواند؛ از این رو با توجه به مشغله زیاد، نیازی به حضورم در استودیو برای نظارت بر خواندن فریدون نمی دیدم.

ما در کنار هم آغاز کردیم
بابک صحرایی


بعد از ساخت ترانه های فیلم آدمک به خدمت سربازی رفتید. پس از بازگشت، با ساختن چه آهنگ هایی فعالیت تان را از سر گرفتید؟
– ترانه ای بود به نام «لانه مور» با صدای «سیمین غانم» که با مصرع: «نمی دونم دلم دیوانه کیست!» آغاز می شد. «همسفر» نیز در همان دوران ساخته شد. کارهایی که برای ابی ساختم نیز پس از بازگشتم از سربازی بود.

آیا ترانه های دیگری هم با فریدون فروغی کار کرده اید؟

– بله. روی سروده هایی از «فرهنگ قاسمی» آهنگ ساخته بودم و قرار بود فریدون بخواند اما نمی دانم چرا نشد. شاید تنبل شده بودیم. افسوس!

ترانه «کاکلی» سروده «فرهاد شیبانی» با استناد به مدارک موجود در نشریات آن دوره، در سال ۱۳۵۲ توسط فریدون اجرا می شده است؛ از این اجرا اطلاعی دارید؟

– نه اما خودم چند سال پیش در محفلی آن را خواندم و نسخه ای از این اجرا موجود است.

از شما سپاسگزاریم.

.

.

.

.

جدیدترین سایت

مطالب تفریحی

صنعت ساختمان

سایت ساختمان

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ

.

.

 

 

از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد

 

ماهنامه هنر موسیقی: «تورج شعبانخانی» سال هاست که به عنوان آهنگساز در موسیقی پاپ ایران فعالیت می کند. زاده سال ۱۳۲۹ در تهران است و در دوران طلایی موسیقی و هنر ایران، خالق بسیاری از ترانه های ماندگار و خاطره انگیز بوده است که از آن جمله اند «همسفر»، «نازی ناز کن»، «پروانه من»، «هنوزم» و مانند اینها. با او که نخستین آثار رسمی اش را با صدای «فریدون فروغی» منتشر کرده است، در دفتر هنر موسیقی گفتگو کردیم.

آقای شعبانخانی! آیا پیش از همکاری با فریدون فروغی او را می شناختید؟

– ما حدودا ۱۷، ۱۸ بودیم و فریدون در یک گروه موسیقی، درام می زند و خوانندگی می کرد. نخستین بار من در هنرسرای نارمک، کارِ فریدون را دیدم. من گروه خودم را در همانجا داشتم و با هم رفیق بودیم و خانه های مان هم نزدیک هم بود.

ترانه های «آدمک» و «پروانه من» را پس از پیشنهاد کارگردان فیلم «آدمک» ساختید یا این ترانه ها پیش از آن ساخته شده بودند؟

– این دو ترانه را مدت ها پیش از آن فیلم ساخته بودم و هر شب اجرای شان می کردیم. یک روز دوستم آمد و گفت آقایی در سالن حاضر است که از آمریکا آمده و کارگردان است. او می خواهد برای فیلمش با تو صحبت کند. من سراغ او رفتم و ایشان خودش را «خسرو هریتاش» معرفی کرد و گفت من از این دو ترانه ات بسیار خوشم آمده و می خواهم از آنها در فیلمم استفاده کنم. گفتم آخر باید با سوژه فیلم شما هماهنگ باشد! او گفت اتفاقا این ترانه ها دقیقا مناسب سوژه فیلم من هستند. چهار، پنج ماه بعد از این گفتگو فیلم کلید خورد و البته در همین حین ماجرای سربازی من هم شروع شد.

ما در کنار هم آغاز کردیم

چه شد که ترانه های فیلم آدمک را برای خواندن به فریدون فروغی سپردید؟– در ابتدا آقای هریتاش، کارگردان فیلم که کار مرا دیده بود از من خواست کارها را خودم بخوانم اما من عازم سربازی بودم و خواهرم به من گفت «خواندن این کارها درست زمانی که بلافاصله به سربازی می روی، فایده چندانی ندارد، کارها را به کسی بده که بتواند بعد از این فیلم هم از این موقعیت، بدون هیچ وقفه ای استفاده کند.» من هم خواندن ترانه ها را به فریدون سپردم. (البته هریتاش، «فرهاد» و «فریدون» را می شناخت، اما کار را به من پیشنهاد کرده بود.) در حقیقت فریدون کار را زنده کرد؛ زیرا این ترانه ها صدای بلند و پرحجم نیاز داشتند و من معتقد هستم که نه تنها خواننده، بلکه منِ آهنگساز هم با این آثار رو آمدم.

به هر حال مخاطب، نام آهنگساز را هم روی صفحه می دید. بنابراین ما به صورت حرفه ای و رسمی، موسیقی و شهرت را در کنار هم آغاز کردیم. یادم می آید که بعد از اکران آدمک، «عباس مهرپویا» که در حضور او نیز ترانه ها را اجرا کرده بودم، در مصاحبه ای با یکی از مجلات آن زمان، از کارهای من تعریف کرد. این کارها تغییری در سبک آهنگسازیِ رایج آن زمان ایجاد کرد.

بعد از آدمک، رابطه شما با فریدون چگونه بود؟

– فریدون برای اجرا به جاهای مختلف دعوت می شد که در آن زمان این اجراها معادل پول در آوردن بود. بعد از آن دیگر سرش شلوغ شد و متاسفانه عده ای از شهرت او و خوش قلبی اش سوءاستفاده می کردند.

فریدون پروژه های خوب زیادی داشت که اگر با من همراه می شد، شدنی بودند. مثلا قرار بود روی غزلیات «شوریده شیرازی» کار کند. مدتی شروع برنامه هایش با ترانه «دوتا چشم سیاه داری» بود؛ ترانه ای که گرچه تِم سنتی داشت و آن را با گیتار می نواخت اما طوری آن را می خواند که به زیبایی و دلنشینی با صدایش هماهنگ می شد. «بیژن مفید» این کار را در ریتم شش و هشت می خواند، اما فریدون در اجرایش، ترانه را رومنس اجرا می کرد و فضایی متفاوت به آن می داد که برای مخاطب نیز جذاب بود. از این رو می دانست که می تواند در فضای سنتی هم اشعار کلاسیک فارسی را به شکلی تازه، جذاب و متفاوت بخواند و برنامه های بسیاری برای این کار داشت.

از «امیر رسایی» اجرایی از ساخته های زنده یاد «محمود قراملکی» موجود است با عنوان «مرد غم»، ملودی این اثر دقیقا همان ملودی «پروانه من» است که با صدای فریدون منتشر شده و آهنگسازی آن توسط شما انجام گرفته است، دلیل این شباهت چیست؟

– من اصلا آن اجرا و ملودی را تا به امروز نشنیده ام. فقط شنیده بودم که چنین اجرایی موجود است؛ اما قطعا آهنگ من پیش از آن ساخته شده است. من چهار، پنج سال پیش از انتشار رسمی «پروانه من» آن را در گروه هایی که در هنرسرای نارمک داشتیم و من سرگروه بودم، اجرا می کردم و از این رو بسیار پیش از انتشار کار مرحوم قراملکی آن را ساخته ام.

ما در کنار هم آغاز کردیم

شما تا هفده سال پس از انقلاب فعالیتی در حوزه موسیقی نداشتید، در آن دوره به چه فعالیتی مشغول بودید؟– هیچ! وسایل زندگی ام را می فروختم و امرار معاش می کردم تا اینکه اواخر دهه هفتاد برای نخستین فستیوال پاپ به سراغم آمدند و بعد از آن به تدریج فعالیت آهنگسازی را از سر گرفتم.

خواننده نخستین آهنگ های شما پس از انقلاب چه کسانی بودند؟

– یک روز از شرکت دارینوش، دختر نابینایی به نام «مریم حیدرزاده» را به من معرفی کردند که شعر می گفت. من با وسواس بسیار روی سه شعر او آهنگ ساختم که در آلبومی به نام «مثل هیچ کس» با صدای «خشایار اعتمادی» قرار گرفت و آغاز شهرت آن ترانه سرا و این خواننده شد. دقیقا نخستین خواننده را به یاد ندارم، اما در آن سال ها افرادی مانند «نیما مسیحا»، «مانی رهنما»، خشایار اعتمادی و «قاسم افشار» آهنگ های مرا می خواندند.

چه خوانندگانی آغاز شهرت شان با آهنگ های شما بوده است؟

– من در تمام کارهایی که ساخته ام تلاش کرده ام که ذهن مردم و جوانان را روشن کنم و آنها را به فکر کردن وادارم. تلاش کرده ام که برای خواننده موفقیت ایجاد کنم. به عنوان مثال کارگردان فیلم «تکیه بر باد» از من خواست که دو ترانه برای فیلمش به خوانندگی «مرجان» بسازم. این دو ترانه را ساختم و بعد ترانه ها بیشتر شد و یک آلبوم کامل شکل گرفت و خواننده ای مشهور شد. به همین دلیل از او متوقع ام که قدرشناس باشد.

«ستار» هم شروع کارش با من بود. آلبوم «همسفر» را برای او ساختم که بسیار گل کرد و او را تبدیل به خوانندهای مشهور کرد اما وقتی به پول رسید خودش را نشان داد و فهمیدم کسی که می خواهم نیست و دیگر با او همکاری نکردم. درباره «ابی» نیز همین طور بود. او گمنام بود و پست سرِ «شهرام شب پره» می ایستاد و وظیفه داشت بگوید «پوم پوم»! با آهنگ های من به شهرت رسید.

چه کارهایی را برای او ساخته اید؟

– چهار کار را به او داده ام: «نازی ناز کن»، «کویر»، «باد و بیشه» و «مهرگان» که این آخری را کسی نشنیده است. یک روز یکی از معاونان تلویزیون با من تماس گرفت و سفارش آهنگی ملی به مناسبت مهرگان را به من داد. من متعجب از اینکه چگونه به فردی مثل من با آن سن و سال اندک چنین سفارش مهمی داده اند، ملودی را ساختم. بعد متوجه شدم که دست اندرکاران تلویزیون برای خواندن این کار، خوانندگانی مثل «قره باغی» و «وطن دوست» را در نظر دارند. من پیشنهادهای آنها را نپذیرفتم و تاکید کردم که این آهنگ را باید خواننده مد نظر خودم بخواند. پرسیدند خواننده ات کیست؟ گفتم جوانی محجوب و خوش صداست به نام ابی، کار را با صدای او ضبط کردیم و تحویل تلویزیون دادیم و آنها هم بسیار پسندیدند و گفتند همان است که می خواستیم.

آیا نسخه ای از «مهرگان»، در دست دارید؟

– نسخه اصلی که در آرشیو صدا و سیماست. من هم یک نسخه بی کیفیت از آن در اختیار دارم و سال هاست قرار است به همراه تعدادی دیگر از آثارم پیاده ساز و بهسازی شود اما متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

ما در کنار هم آغاز کردیم

خانم «لعبت والا» (شاعر و ترانه سرا) معتقد است که ترانه آدمک، سروده اوست و البته روی بسیاری از صفحه های قدیمی موجود نیز نام ایشان به عنوان ترانه سرا درج شده است، در این مورد چه نظری دارید؟

– خانم لعبت والا، شاعر برجسته ای است. وقتی این سخن شان را شنیدم بسیار ناراحت شدم. نمی گویم خلاف واقع می گویند، اما معتقدم دچار اشتباه شده اند.

آیا به عنوان بازیگر نیز در فیلم آدمک حضور داشتید؟

– بله، مرا برای بازی در این فیلم دعوت کردند و من هم جوان بودم و جویای نام؛ از این رو پذیرفتم. اصلا اگر دقت کرده باشید ابتدای فیلم با شخصیت «تورج» آغاز می شود. من نقش برادر شخصیت «سیامک» را داشتم که موسیقی دانی جوان و هیپی بود. نقش مادر ما را هم خانم «ژاله علو» ایفا می کردند اما به دلایلی، نقش من از فیلم حذف شد.

به چه دلیل نقش تان حذف شد؟

– من قراردادی با «جمشید شیبانی» برای اجرای موسیقی در شیراز داشتم و او هم آدم سختگیری بود و از من چک و سفته داشت. شش ماه به کازبای شیراز رفتم و در این مدت با وجود اصرار عوامل فیلم برای بازگشت به تهران و ادامه ایفای نقش در فیلم آدمک، جایگزینی برای خودم در شیراز پیدا نکردم. در نهایت هم نقش من از فیلم حذف شد.

تنظیم ترانه های «آدمک» و «پروانه من» را چه کسی انجام داد؟ آیا شما سرِ ضبط آنها حضور داشتید؟

– تنظیم ها کار خودم است. در ضبط کارها هم از آنجایی که من و فریدون با موسیقی به صورت حرفه ای آشنا بودیم، به او اعتماد کامل داشتم و می دانستم درست می خواند؛ از این رو با توجه به مشغله زیاد، نیازی به حضورم در استودیو برای نظارت بر خواندن فریدون نمی دیدم.

ما در کنار هم آغاز کردیم
بابک صحرایی


بعد از ساخت ترانه های فیلم آدمک به خدمت سربازی رفتید. پس از بازگشت، با ساختن چه آهنگ هایی فعالیت تان را از سر گرفتید؟
– ترانه ای بود به نام «لانه مور» با صدای «سیمین غانم» که با مصرع: «نمی دونم دلم دیوانه کیست!» آغاز می شد. «همسفر» نیز در همان دوران ساخته شد. کارهایی که برای ابی ساختم نیز پس از بازگشتم از سربازی بود.

آیا ترانه های دیگری هم با فریدون فروغی کار کرده اید؟

– بله. روی سروده هایی از «فرهنگ قاسمی» آهنگ ساخته بودم و قرار بود فریدون بخواند اما نمی دانم چرا نشد. شاید تنبل شده بودیم. افسوس!

ترانه «کاکلی» سروده «فرهاد شیبانی» با استناد به مدارک موجود در نشریات آن دوره، در سال ۱۳۵۲ توسط فریدون اجرا می شده است؛ از این اجرا اطلاعی دارید؟

– نه اما خودم چند سال پیش در محفلی آن را خواندم و نسخه ای از این اجرا موجود است.

از شما سپاسگزاریم.

.

.

.

.

جدیدترین سایت

مطالب تفریحی

صنعت ساختمان

سایت ساختمان

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ

.

.

 

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

azam
Google
About 164,000 results (1.06 seconds)
Search Results
از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد | خط برتر
www.khatebartar.com/.../از-خوش-قلبی-فریدون-فروغی-سوءاستفا...
Translate this page
2 hours ago - از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد. «تورج شعبانخانی» در دوران طلایی موسیقی و هنر ایران، خالق بسیاری از ترانه های ماندگار و خاطره انگیز ...
جی نیوز - از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد
jnews.jamaran.ir/news/id/703670
Translate this page
3 hours ago - از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد. گردآوری جی نیوز : ماهنامه هنر موسیقی: «تورج شعبانخانی» سال هاست که به عنوان آهنگساز در موسیقی ...
Images for ‫از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد‬‎Report images
Image result for ‫از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد‬‎
2 hours ago
Image result for ‫از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد‬‎
2 hours ago
Image result for ‫از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد‬‎
2 hours ago
Image result for ‫از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد‬‎
2 hours ago
Image result for ‫از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد‬‎
2 hours ago
More images for از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد
از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد - اخبار فارسی
monitor.shafaqna.com/FA/IR/4561998
Translate this page
از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد. «تورج شعبانخانی» در دوران طلایی موسیقی و هنر ایران، خالق بسیاری از ترانه های ماندگار و خاطره انگیز بوده است که از آن ...
از خوش قلبی فریدون فروغی سوءاستفاده شد - خبر روز
www.khabareruz.ir/search/?...خوش+قلبی+فریدون+فروغی+سوءاس...
Translate this page
از خوش قلبی فریدون فروغی سوءاستفاده شد. فغانی: فروغی دوران خوبی را پشت سر گذاشت. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علیرضا فغانی در خصوص ...
چهره ها:از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد | مجله اینترنتی ...
kahlek.ir/index.php/news1212841
Translate this page
2 hours ago - چهره ها:از خوش قلبی «فریدون فروغی» سوءاستفاده شد ... ترانه «آدمک» «پروانه را از کارگردان «آدمک» یا ترانه پیش آن شده - دو را ها از فیلم بودم هر اجرای ...
هشدار به مدیران دولتی درباره حقوق دوم - جوان ایرانی
www.javaneirani.com/...بیمه-و.../568338-هشدار-مدیران-دولتی-حقو...
Translate this page
از خوش قلبی - فریدون فروغی - سوءاستفاده شد .... بر اساس نامه جدید یک نهاد مسئول به تعدادی از مدیران دستگاه های دولتی، اعلام شده ... اورهال پلاک قرمزهای مسن ممنوع شد
بهمن ۸٢ - وقتی نیست ...
sabra.persianblog.ir/1382/11/ - Translate this page
Feb 19, 2004 - حتما ديده‌اند به قبليها خوش گذشته كه آمده‌اند در عرصه، حضور به هم رسانده‌اند! بماند كه چقدر از شباهتهاي اسمي سوء استفاده مي‌شود. اصلا اينطور كه بوش مي‌آيد يا وظيفه و مسئوليت فاتحه‌اش خوانده شده يا معني اين ... ماهنامه موسيقی اين شماره (شماره چهارم) اختصاص دارد به فريدون فروغی، فقط. ... و خوشتر قلب مجنوني كه در بيت الحزن.
تهیه کننده «قلب یخی» باید رسما عذر خواهی کند! | سایت خبری - تحلیلی ...
www.musicema.com/node/205906
Translate this page
Jul 23, 2014 - ... که در یک اقدام غیرحرفه‌ای، از علاقه دوستداران این خواننده سوء استفاده شده و مسئولین و ... در انت‌ها نیز خواهان عذر خواهی رسمی تهیه کننده «قلب یخی» از این خواننده و دوستدارانش هستیم. ... این سکانس‌ها توسط عوامل، بازیگران، مازیار فلاحی و گروه نازنینش کشیده شده، باش. ...... یار دبستانی من | فریدون فروغی، منصور تهرانی.
بهمن ٩٢ - نوستالژی های سال ها بعد
mahdiehweblog.persianblog.ir/1392/11/
Translate this page
Feb 15, 2014 - نمی دونم من زیادی بدبینم یا دیگران خوش بین اند، اما من توی برف اونایی رو می بینم که دارن یه جاهایی ... این توهمات شاعرانه از کجا پایشان به قلب آدم ها باز شد؟ .... و یک شبه هم شاعر نشده ام؛ امروز فقط سوءاستفاده می کنم از توانایی ِ نسبی ام در نوشتن. ..... هی فریدون فروغی، هی محسن نامجو، هی فریدون فروغی، هی محسن نامجو.
بهار نیوز - از فرهاد و فریدون فروغی تا «مرتضی پاشایی»
www.baharnews.ir/news/63966/
Translate this page
Dec 21, 2014 - خوب به یاد می‌آوریم، پرواز در غربت فرهاد مهراد را با صدای خسته و دردمند و معترض و فریدون فروغی سال‌ها لب فروبسته و در خود فرورفته و ویران شده را. ... در این است که اگر حتی چیزی را نمی‌پسندیم و خوش نداریم به خواسته و عشق مردم خود احترام بگذاریم. ... بهار نیوز میخواهد تا دنیا دنیاست از این موضوع سو استفاده کنه.
حضور بهائیان پس از کودتا28 مرداد(4) - پایگاه اطلاع رسانی لبیک
labbaik.ir/Note/uNote.aspx?id=48bc11f6-33ba-43f9-b77e...
Translate this page
Sep 13, 2013 - ضمنا شایعاتی به میزان وسیع مبنی بر سوء استفاده غلامحسین جباری، معاون وزارت .... وی مورد حمایت ایرج نبوی بود و به همین سبب ستار لقایی هم به او روی خوش نشان می داد و .... با این تمهید هم فریدون فروغی مطرح شد و هم فروزان به طور موقت، از خطر .... «در فیلم محلل، ماجرای محلل، سراسر قلب، مسخ و تحریف است» به چاپ رسید ...
فریدون آسرایی بعد از بازگشت به ایران چطور مشهور شد ؟ + گفتگو و عکس
www.persianv.com/sargarm/300552.php
Translate this page
Aug 4, 2015 - فرهاد مهراد و فریدون فروغی هم سالها کار کردند و تازه بعد از مرگشان به شهرتی که ... برای من جای تعجب داشت که آلبومی با این عمر و تازگی چطور در قلب مردم نفوذ کرده و باعث شده تک تک قطعات را حفظ باشند. .... مسئولان ما هم می‌دانند این بچه‌ها مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند، شاید آن‌قدر ... آقایان خوش پوش و خاص حتما ببینند !
فریدون فروغی
fereydoon1329.blogfa.com/
Translate this page
Nov 18, 2015 - فریدون فروغی - آهنگها و عکس های فریدون وفرهاد و داریوش - فریدون فروغی. ... در سال ۱۳۴۹ با حسن خیاط باشی آشنا شد و همین آشنایی موجب ورود رسمی او به موسیقی حرفه‌ای گشت. ... ترانه هایش در قلب مردم جای دارد… ..... همچنین عینک، ساعت، پیانو، گیتار و دست نوشته‌هایی با خطی خوش و همچنین قرآن شخصی اش بخش دیگری از ...
لیلی،نام تمام دختران زمین است
kikifanpire27.blogfa.com/
Translate this page
لیلی،نام تمام دختران زمین است - به قلب من خوش آمدید. ... يا «فريدون فروغي» كه پاتوقش كافه «فردوسي» در ضلع جنوب غربي ميدان فردوسي بود و اين روزها با عنوان ...
جملات زیبای من و تو ... - کتابی درباره سوءاستفاده جنسی قذافی
smsjok.mihanblog.com/extrapage/ghazafi
Translate this page
کتابی درباره سوءاستفاده جنسی قذافی از یک دختر + عکس. -------- ... وی در ماه آوریل ۲۰۰۴ هنگامی که تنها ۱۵ سال داشت از سوی قذافی انتخاب شد تا یکی از بردگان جنسی ...
الف - بازگشت حبیب به وطن یک افتخار ملی است نه یک شرم
alef.ir/vdchwznq.23nzvdftt2.html?7wml
Translate this page
نظر منتشر شده ... ولی اگر قرار شد در ایران کارهای گذشته را تکرار کنند و از رافت اسلامی سوء استفاده کنند ... حبیب جان به وطن خوش آمدی. ... یا از فرهاد مهراد خبری نبود, وقتی فوت شد آهنگهاش رو از رادیو و تلویزیون شنیدیم. ... اينهمه قصاوت قلب براي چه؟
پسری که با داب اسمش های علیفر مشهور شد - فان گاه
fungah.ir/search/?...پسری%20که%20با%20داب%20اسمش%20های%...
Translate this page
راز و رمز خوش پوشی ما در این مطلب با ارائه راهکارهای موثر درباره نحوه لباس پوشیدن .... آکاایران: بیوگرافی فریدون فروغی – Fereidoon Foroughi بیوگرافی فریدون فروغی ... ماهنامه زنان امروز - مینا اورنگ: منظور از سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی هرگونه ... دلمان می خواست یک عاشق واقعی ببینیم و تپش قلب، بغض، دلهره، اندوه و تک تک ...
یک فیلم... یک ترانه... هزاران خاطره - تالار کافه کلاسیک
cafeclassic5.ir/thread-602.html
Translate this page
Jan 30, 2014 - زمان کنونی: ۲۸-۲-۱۳۹۵, ۱۱:۱۶ صبح | جعبه پيام میهمان گرامی، خوش آمدید! (ورود — ثبت ... ساخته امیر نادری در سال 1352 و ترانه زیبایی از فریدون فروغی: نام فیلم: .... این ترانه کمی بعدتر با صدای «گوگوش» هم اجرا شد و به بازار آمد. ولی اجرای ... ترانه جمعه متاسفانه مورد سوء استفاده قرار گرفت. ..... سقفي اندازه قلب من و تو.
هرگز نگو دیر است - قدم یک سوال 39
farzinhm59.blogfa.com/post/318
Translate this page
هرگز نگو دیر است - قدم یک سوال 39 - چمنی دیدو هوایی خوش و پروازی کرد . ... داشته باشند ، بنابراین ، اینگونه صدمات روحی و روانی ، اصولاً باعث شد تا خانواده و ... مثال بیماریهای از قبیل ؛ سردردهای عصبی - زخم معده – فشار خون - بیماریهای قلبی - و و . ... و شخصیت آنها – صدمه به احساس و عواطف آنها – سوء استفاده از جایگاه و موقعیت های خود چه ...
قتل‌های زنجیره‌ای ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../قتل‌های_زنجیره‌ای_ایرا...
Translate this pagePersian Wikipedia
به گفته برخی روزنامه‌نگاران سینه‌های پروانه اسکندری بریده شده بود. .... با اعتراض وکلای متهمان قتل‌های زنجیره‌ای رای دادگاه در دیوان عالی کشور نقض شد و محمد .... ایجاد سستی در روحیهٔ نیروهای اطلاعاتی شده و موجب سوء استفاده مخالفین می‌شود، به همین .... دکتر جمشید پرتوی، متخصص قلب و پزشک سیداحمد خمینی; سید احمد خمینی · ملامحمد ...
جدیدترین تصاویر از اینستاگرام چهره ها مهر 94 - پارس ناز
www.parsnaz.ir/latest-images-from-instagram-faces-persian-date-m...
Translate this page
کاوه سماک باشی هم با این عکس جالب ابراز ارادت قلبی کرد ! جدیدترین ... مجری محبوب و خوش صدای صدا و سیما مبینا نصیری و سلفی تینجریش ! حیف که ... عکس یادگاری فرهاد ظریف والیبالیست تیم ملی و محمد علیزاده در پایان کنسرتش. ... حتی اگر در ازمیرِ ترکیه هم باشید، بانوانی از سرزمین پارس پیدا خواهند شد که به آسمان خیره شده .
حضور بهائيان پس از کودتای 28 مرداد( 4) - راسخون
rasekhoon.net › ... › حضور بهائيان پس از کودتای 28 مرداد( 4)
Translate this page
Aug 17, 2011 - سوء استفاده جنسی شاه از یک دختر دبیرستانی ..... آن سالها هم دستور داده بود تا در ازاي اين خوش خدمتي ها به ميزان سي درصد از هر آگهي به .... با اين تمهيد هم فريدون فروغي مطرح شد و هم فروزان به طور موقت، از خطر کمرنگ شدن شهرتش رهايي يافت. .... آن سالها با عنوان «در فيلم محلل، ماجراي محلل، سراسر قلب، مسخ و تحريف است» ...
سوپر اینستار - اندیشه فولادوند : سنگ قبرم را نشانم بدهید تا فاتحه ای ...
superinstar.ir/photos/view/61590/
Translate this page
اما آنچه باعث شده که این متن را بعد از گفتگو با خبر گزاریها به شکلی صمیمی تر برای ... خوش بین نیستم اما از این ماجرا نخواهم گذشت. ..... اهنگ نباید سو استفاده کرد وقتی اهنگ یاذ دبستانی رو اقای فریدون فروغی خوندن و اقای جم امد ... منم مث شما و بقیه دوستان ناراحت و متاسفم البته برای کارگردان سر به هوای فیلمی که با روح و قلب بخش ...
جاده های بی نظم - فروغ و فريدون فرخزاد
www.degargon.blogfa.com/cat-35.aspx
Translate this page
در ميان گريه ی آنان که او را می شناختند به خاک سپرده شد و چه سپرده ی گران قدری بود و ... زندگی او جدا از زندگی انسان ها نبود، از انسان ها بود و برای انسان ها بود و در قلب ..... از آنجا که سن زیادی ندارم ، از برنامه هایی که فریدون فرخزاد پیش از سال 1357 اجرا کرده .... او روی خوش نشان نداده بودم ، در واقع فرخزاد دشمنان زیادی داشت و رفتار و گفتارش ...
کد اهنگ کوچه ای دل فریدون فروغی - بلاگ ریدر
blogreader.ir/search/کد+اهنگ+کوچه+ای+دل+فریدون+فروغی
Translate this page
۲۱۶۵ بار دیده شده ... ۱۳۸۹ – قصه پریا – کارگردان به کارگردانی فریدون جیرانی ..... رو به عده ای گفت از شیطنت و سوء استفاده از این طرح در فضای مجازی دست بردارید. ... در بیست و سومین شب در دکور کهکشانی یک مهمان متفاوت، دلسوز و خوش قلب داشت.
کدام بازیکنان در مزار اولادی درگیر شدند - باکس 98
box98.ir/search/?...کدام%20بازیکنان%20در%20مزار%20اولادی%20...
Translate this page
آنتالیا یکی از شهرهای خوش آب و هوای این کشور است که دارای طبیعت چشم نوازی است. ... گام برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمن و دبه کردن آنها و مکانیزم‌های بازگشت‌پذیری در مقابل جر ... راهنمای سفر نوروزی به یزد؛ از بلندای بادگیر تا قلب قنات -آکا ..... آکاایران: بیوگرافی فریدون فروغی – Fereidoon Foroughi بیوگرافی فریدون فروغی ...
خواننده های معروفی که جوان مرگ شدند + تصاویر - سماتک
www.samatak.com/cta/.../s-famous-singer-who-died-young.html
Translate this page
ناصر عبداللهی در سوم آذر ماه 1385 در بندرعباس به دلایل نامشخصی بی هوش شد و به کما رفت. ... شگفت انگیز است؛ این خواننده خوش صدا فقط 31 سال عمرکرد و بیش از 100 قطعه ... فوت فرهاد مهراد در 59 سالگی و فریدون فروغی در 61 سالگی هم جزو مرگ های ... این خواننده پاپ سال 1376 در سن 45 سالگی در اثر سکته قلبی و مغزی از دنیا رفت.
متن آهنگ سو استفاده علی زارعی
textava.in/9560_متن-آهنگ-سو-استفاده-علی-زارعی.html/
Translate this page
متن آهنگ سو استفاده علی زارعی. ... دانلود آهنگ جدید از اول از فریدون آسرایی+متن دانلود آهنگ جدید حال دل من از امو ... قلب منو شکوندی رفتی پیشم نموندی ... زندگیم شده نابود وقتی تو رو دیدم ... الهی که آب خوش از گلوت پایین نره .... آرش دلفان · جواد یساری · داریوش · سعید پورسعید · شهرام شپره · عارف · فرامرز اصلانی · فرهاد · فریدون فروغی ...
آذر ۱۳۹۴ - جالب
saeed6858.blogfa.com/1394/09
Translate this page
Dec 12, 2015 - برچسب‌ها: نوشته. نوشته شده در دوشنبه ۳۰ آذر۱۳۹۴ساعت ۲۱:۲۳ بعد از ظهر توسط نامدار| نظر بدهيد | .... گاهی درد از ناهیه مغز و یا قلب است ... هر کسی و طبق منافعه خودش از دیگران سوء استفاده میکنه. دقیقا هموم داستانیه ... که گاهی با شنیدن یه خبر خوش از دوستی دلمون میگیره. فکر کنم ... برچسب‌ها: نوشته, فریدون فروغی, شعر.
همه چیز درباره ی داریوش - اطلاعات در مورد داریوش بخش 1
aseyn75.blogfa.com/post/21
Translate this page
این موسیقی در پیش از انقلاب منحصر به سه نام بود: فرهاد، داریوش و فریدون فروغی. .... داریوش برخاست و درحالی که ملودی را زمزمه می‌کرد از اتاق خارج شد و به در خانه همسایه رفت .... خواننده‌گان در برنامه‌ی شش‌وهشت فقط داریوش بود که خوش درخشید و می‌توانم بگویم .... کمپانی آهنگ‌روز مطلع: یادمه بچه بودیم تو گذشته‌های دوراون زمان که قلب ما پر بود ...
نامه های فروغ فرخزاد به پرویز شاپور(2) - حکیمانه
jomalatziba.blogfa.com/post-848.aspx
Translate this page
حکیمانه - نامه های فروغ فرخزاد به پرویز شاپور(2) - ادبیات ایران و جهان - حکیمانه. ... هم بیاورد هرگز حاضر نخواهم شد زیرا تا دیروز به ثبات عقیده و استقامت شما اطمینان ... هست تو نتوانسته ای مقصود مرا از به کار بردن ( شیرینی مفصل از ته قلب ) درک کنی تو .... پرده های اتاق ما چون موقتی است از پارچه های خوش رنگ و ارزان قیمت تهیه می شود که ...
هفته اوّل دی 1386 - حکومت پهلوی و آئین بهائی - blogfa.com
bahaipahlavy.blogfa.com/86101.aspx
Translate this page
ارتشبد فريدون جم، فرزند محمود جم، اولين همسر اشرف پهلوي، رئيس ستاد بزرگ ارتشتاران و ... به رياست ادارات و سازمانهايي كه امكان سوءاستفاده مالي در آنها وجود داشت منصوب مي شد. .... نفرت و انزجار قلبي خويش از اين چنين انتصاب نابجايي اجباراً از انتقاد و تنقيد نسبت ..... خوش و بش هاي گرم پايان يافت و سرانجام با چهره اي افسرده افزود:
عاشقانه هاي پاك- Pure Love - جملات عاشقانه: ! هرچه ميخواهد دل تنگت بگو ...
www.goodreads.com/topic/show/54257
Translate this pageGoodreads
رخ پاك گل و ريحان از من ترتر خواهد شد .... منوه به یاداونروزهای خوش و پاک و صمیمی کشوند و حیفم اومد این حس را با دیگر دوستان عزیز ... "فریدون فروغی" ... چه قلب هایی !
دلم فقط يك مجسمه ميخواد . . . - مسافر جاده هاي غريب و بي انتها
intruderxxx.persianblog.ir/post/105/
Translate this page
هوا مانند قلب لرزانم تیره و تار شده است و این روز را بدترین روز میدانم .... این روزا دلم براي ... وقتی به آهنگ های فریدون فروغی گوش میکنم ، ترانه هاش تماما زنده کردن خاطرات هست. - - - ... شده است. گاهي وقتها آدم مجبوره دلش به كسي يا چيزي خوش باشه ... چقدر بهش احتياج دارم، بدون اينكه نگران اين باشم يك روزي از احساساتم سوء استفاده ميكنه.
ایران زیبا تمدنی روشن
iran-98.persianblog.ir/
Translate this page
روزی از روزها محل فریدون مشخص شد چون لشکر ره سپار آنجا شد مادر فریدون او را به دانای .... پدر شرف یاب شد، اما این اول داستان غم انگیز این شاهزاده خوش قلب ایرانی است. ... که فقط به شاهنشا می اندیشم سیاوش قصد داشت از من سوء استفاده کند من ممانعت کردم ولی .... در چهارمین حکومت مشیرالدوله، مصدق السلطنه وزیر خارجه، ذکاءالمک فروغی وزیر ...
گیتار/guitar - آكورد اهنگ هاي آلبوم رگ خواب محسن يگانه
www.bankeakord.blogfa.com/post-20.aspx
Translate this page
ساده ها واسه زرنگا سوژه ي سوء استفاده. Dm ... از وقتي رفت يه روز خوش نديدم خواستم دلم يه گوشه اي بميره ... قلب من از تپيدنش خسته شد نبضم با ضربه هاي معکوس مرد
هفته سوم اسفند ۱۳۸۹ - یک عمرگذرازتنهایی
www.jononedaryoosh.blogfa.com/89123.aspx
Translate this page
کز قلب من خسته جدا شد ... فريدون فروغي صاحب حنجره پر توان پاپ كه تا كنون به مانند او نيامده درنهم آبان سال ۱۳۲۹ در ... پايان دادي تو ماتمم را / خوش کردي دل پر از غمم را .... يکي هست حرفاشوبشنوه وبفهمه وکسي نيست که دنبال سوءاستفاده از حرفاش باش.
اسامی و تصویر هفت بازیگر دستگیر شده در پارتی - نیوز
9us.ir/search/?...اسامی%20و%20تصویر%20هفت%20بازیگر%20د...
Translate this page
Apr 2, 2016 - بیوگرافی فریدون فروغی - Fereidoon Foroughi -آکا ... اجرای مفاد توافقات، روش‌های گام به گام برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمن و دبه .... سلامی به زیبایی بهار، به تازگیِ اسکناس عیدی، به خوش بوییِ شکوفه و به گرمی دید و بازدید عید. ... عین حال موضوع خاصی نتوانسته من را از صمیم قلب خوشحال کندو البته در کنار.
آکورد اهنگ های آلبوم رگ خواب محسن یگانه - Iranian Guitar Chords
acordroozguitar.persianblog.ir/post/59/
Translate this page
Apr 30, 2015 - داغ دلم که بی تو تازه می شد، هم نفسم شد سایه ی سردم ... می ترسیدم از امروزی که تو قلب کسی جا شی ... ساده ها واسه زرنگا سوژه ی سوء استفاده ... از وقتی رفت یه روز خوش ندیدم خواستم دلم یه گوشه ای بمیره ... آکورد فریدون فروغی(۱) · چگونگی بدست گرفتن گیتار(۱) · قسمتهای مختلف گیتار(۱) · بیوگرافی لیلی افشار ...
[PDF]21 - کتابخانه مجازی ایران
dl.irpdf.com/ebooks/Part28/www.irpdf.com(8543).pdf
Translate this page
آرزوی قلبی ام این بود که ای کاش! روزی دنیا در مقابلم ... علیه و سلم مرا شیرین و خوش منظر توصیف کرده ، اما. باید در نظر .... -از اعتماد، محبت و مهرباني او سوء استفاده نكن. -در مورد اختالف ها و ..... فرهاد ، برای توده مردم آشنا شد و مورد استقبالشان قرار گرفت.
کیفیت درد قلبی - فان و سرگرمی
321pekh.ir/.../کیفیت+درد+قلبی%3B+محل+درد+قلبی%3B+علایم‌...
Translate this page
عکس سلفی دختر جوان برای آتش‌نشانان دردسرساز شد, 0, 29, amir .... علی زارعی(آرشاوین) · علی عبدالمالکی · علی لهراسبی · علی مولایی · علیرضا روزگار · علیرضاقربانی · فرزادفرزین · فریدون آسرایی · مازیار فلاحی ... از آنا نعمتی سو استفاده شد! ... به همین دلیل لازم است علایم بیماری های قلبی را بشناسید. ... به فان وسرگرمی خوش آمدید.
آوریل | 2012 | alternative
https://kayvanh.wordpress.com/2012/04/
Translate this page
Apr 30, 2012 - یک آلبوم فارسی آبرومند از قلب زیرزمینهای میهن ... این گروه چهار سالی است که تشکیل شده و چند ماه پیش، آلبومی منتشر کرد به نام شازده کوچولو. ... وقتی که شاهکار فریدون فروغی به اسم «مشتی ماشاالله» را بازخوانی کرده اند. .... و رسما یک کلاهبرداری دیگر برای سوء استفاده از نام این سوپراستار رپ. .... خوش تیپ هم هست.
تصاویر مربوط به روز جهانی مشاوره - سی روز
cday.ir/search/?q...page=993
Translate this page
مجله مهر - شراره داودی: معمولا یک هواپیما اگر خوش شانس بوده و سقوط را تجربه نکند، بعد ... همچنین تا به امروز قسمت‌های 1 تا 6 آماده شده است و آخرین کارها بر روی طراحی تیتراژ .... می‌آید که بیش از صدها نوع توت‌فرنگی وجود دارد، ولی همگی آنها به شکل قلب هستند. .... آکاایران: بیوگرافی فریدون فروغی – Fereidoon Foroughi بیوگرافی فریدون ...
متن آهنگ سو استفاده علی زارعی
www.persiantext.ir › متن آهنگ › علی زارعی
Translate this page
Aug 10, 2014 - متن آهنگ سو استفاده علی زارعی Lyrics MusicAli Zarei So Estefadeh ترانه و شعر آهنگ سو استفاده علی زارعی. ... متن آهنگ آغوش شهاب مقدم · متن آهنگ درون آینه همایون شجریان · متن آهنگ هوای تو فرهاد جواهر کلام ... قلب منو شکوندی رفتی پیشم نموندی ... زندگیم شده نابود وقتی تو رو دیدم ... الهی که آب خوش از گلوت پایین نره
گل کاغذی هایده - Persian Music Pop Music1 Iran Music mp3 song online
popmusic1.com/?album=golvaje&singer=Hayede&music...
Translate this page
... اما تا دلامون از همدیگه بی خبر شد سینه مون مثله کویر تشنه و تشنه تر شد دیگه اون روزا ... عشق ما گل خوش رنگ هوز اگه پرپر نکنیش گلی که تو قلب ماست بهترین رنگ هنوز ! ... In this period Hayedeh worked with several songwriters, such as Fereydoun ... She also had a history of alcohol and drug abuse, and was a smoker which ...
آذر ٩٠ - رویدادهای موسیقی پاپ ایرانی
music2002.persianblog.ir/1390/9/
Translate this page
Dec 20, 2011 - اکبر خوش کوشک(٢) ..... چند روز پس از درگذشت ناصریا آلبوم " ماندگار " منتشر شد . .... این دو قطعه در آلبوم " قلب طلایی " که در سال 1381 منتشر شد ، گنجانده شده اند . .... همین که مثل خیلی‌ها از اسم ناصر عبداللهی سوء استفاده نکردیم و دستمان را جلوی .... این مجموعه که در واقع " یادمان فریدون فروغی " خواننده مشهور فقید پاپ ...
Dariush Eghbali
dariush2000.com/blog/.../blogmanager.asp
Translate this pageDariush Eghbali
Sep 2, 2014 - اگر چنین نبود چرا وقتی‌ عهدنامه ترکمنچای لغو شد، به دنبال باز پس ..... خوش عالمی است نیستی که هرکجا بایستی، کسی نگوید کیستی .... دست ها و چشمان آن را بسته ، ذهن ها را مغشوش کرده و قلب ها را تاریک کرده. ..... نكته جالب توجه اين است كه شما در اوج شهرت و محبوبيت ترانه فيلم را به فريدون فروغی واگذار كرديد.
مهر 1391 - گردون
gardoun.blogsky.com/1391/07
Translate this page
|+| نوشته شده توسط علی محمدی در تاریخ شنبه 29 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:11 ب. ... برنده ما که هرروز نوبت یکی بی که اگه ماچله مون کم کرد واگرده خونه با خودش او (آب) و خرما وباقی چیز هایی که دستمون میرفت با خوش بارت. ... قلب قلب او وانخردم که یه مرتبه وسط او واخردم خندم گره. ..... برگرفته از صفحه هواداران فریدون فروغی از فیسبوک.
๑ ๑ایران.. سرزمین آریایی๑ ๑ - مطالب خواندنی
www.despira2.blogfa.com/cat-7.aspx
Translate this page
+ نوشته شده توسط فرزاد-ع در جمعه 16 بهمن1388 و ساعت 4:31 بعد از ظهر | نظر بدهید ... فريدون فروغي را چگونه بايد نوشت كه سكوتي سنگين عاقبت اورادرهم شكست . ..... اگر می خواهید فردی موفق و نافذ در قلب ها باشید و از موفقیت لذت ببرید] نخست باید با .... ولی هنگامی که از صمیمیت فطری آنها سوء استفاده شود آنگاه از کوره در می روند.

    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 138
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 524
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 3,618
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 6,789
  • بازدید ماه : 6,789
  • بازدید سال : 384,400
  • بازدید کلی : 4,164,178