loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 219 شنبه 09 مرداد 1395 نظرات (0)

 

بیماری سلیاک یک اختلال خودایمنی روده باریک است که مبتلایان در صورتی که پروتئینی از دسته گلوتن (gliadin) راکه در برخی از غلات مانند گندم، جوو چاودار وجود دارد، مصرف کنند، دچارعلایم گوارشی می شوند.

خبرگزاری ایرنا:  بیماری سلیاک یک اختلال خودایمنی روده باریک است که مبتلایان در صورتی که پروتئینی از دسته گلوتن (gliadin) راکه در برخی از غلات مانند گندم، جوو چاودار وجود دارد، مصرف کنند، دچارعلایم گوارشی می شوند.

سلیاک ( Coeliac disease) از بیماریهای شایع برای تمام سنین است و علائم آن فقط در سنین کودکی بروز نمی کند و اشکال خاموش و مخفی آن ممکن است در مقاطع مختلف زندگی خود را نشان دهد.

زندگی بدون نان


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز پنجشنبه در گفت وگو با ما گفت:شیوع بیماری سلیاک در زنان بیشتر و در برخی مناطق تا سه برابر مردان بوده و سن بروز آن از کودکی تا سالمندی است.

دکتر بیژن شهبازخانی توضیح داد: سلیاک با حساسیت به پروتئین موجود در گندم، جو و چاودار؛ به صورت یک بیماری مزمن التهابی روده باریک بروز می کند و با سوء جذب ناشی از عدم تحمل به این پروتئین در این غلات همراه است.

فوق تخصص گوارش و کبد ادامه داد: در این بیماری پس از مصرف هر نوع ماده غذایی حاوی گندم، جو و چاودار حتی به مقدار بسیار ناچیز، واکنش التهابی در روده باریک و سایر ارگان های مبتلا شروع شده و به مرور زمان این التهاب مزمن منجر به تخریب پرزهای مخاطی که عامل اصلی هضم و جذب مواد غذایی هستند، می شود.

گلوتن چیست و چگونه باعث مشکلات می شود؟

شهباز خانی بیان کرد: گلوتن پروتئینی است که به طور طبیعی در گندم و جو وجود دارد و باعث کش آمدن خمیر و نرم شدن بافت نان و طعم و مزه و ارزش پروتئینی بالای نان و خواص منحصر به فرد آن می شود.

وی اضافه کرد: به دلیل ارزانتر بودن آرد نسبت به سایر غلات به بسیاری از مواد غذایی که به صورت آماده در بازار وجود دارند گلوتن افزوده می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود :گلوتن پس از مصرف به صورت خوراکی و جذب در پرزهای روده باریک، به عنوان یک تحریک کننده سیستم ایمنی در مخاط روده و سایر ارگان های مبتلا عمل کرده، سلولهای دفاعی را به این نواحی کشانده و یک واکنش التهابی ایجاد می کند که به مرور زمان و در اثر تماس مکرر، این التهاب مزمن منجر به تخریب پرزهای روده و یا ارگان های مبتلا می شود.

شیوع بیماری سلیاک

وی با بیان اینکه این بیماری از شیوع بالایی برخوردار است گفت : شیوع این بیماری در ایران یک درصد و مشابه اکثر کشورهای جهان است. یعنی بیش از 750 هزار ایرانی مستعد ابتدا به این بیماری مبتلا هستند.

شهبازخانی بیان کرد :شیوع بیماری در زنان بیشتر و در برخی مناطق تا سه برابر مردان بوده و سن بروز آن از کودکی تا سالمندی است.

علت بیماری سلیاک

فوق تخصص گوارش و کبد درباره علت این بیماری توضیح داد: سلیاک یک بیماری چند فاکتوری است و باید چندین عامل وجود داشته باشند تا بیماری بروز کند.

زندگی بدون نان


به گفته وی ژن های مستعد کننده بیماری (ژن های DQ2 و DQ8) ،مصرف مواد غذایی حاوی گلوتن، زمان شروع غذاهای کمکی حاوی گلوتن در دوران شیرخوارگی از عواملی است که فرد را مبتلا می سازد.

شهبازخانی گفت : تحقیقات نشان داده است که اگر غذاهای کمکی حاوی گلوتن زود شروع شوند(مثلا از سن چهارماهگی) و شیرمادر نیز قطع شود خطر ابتلا به سلیاک بسیار افزایش می یابد همچنین بعضی عفونت های روده ای ویروسی در دوران شیرخوارگی، برخی از توکسین های غذایی و عادات غذایی نیز ممکن است در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشند.

علائم بیماری سلیاک

وی به علائم این بیماری اشاره کرد و افزود :برخی از افراد ممکن است باوجود ابتلا به بیماری، در ظاهر هیچ گونه علامت اختصاصی نداشته باشند ولی وقتی به هر دلیل، بیماری تشخیص داده شده و تحت درمان قرار می گیرند فرد به طور واضح احساس بهبودی در وضعیت سلامت عمومی خود پیدا می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد:بیماری سلیاک دارای طیف وسیعی از علائم غیراختصاصی مشتمل بر علائم گوارشی و غیرگوارشی است که شایع ترین علائم گوارشی شامل دل درد، اسهال، نفخ شکم، بی اشتهایی، مدفوع حجیم، بدبو و چسنده، دفع گاز زیاد، استفراغ و گاه یبوست است.

وی گفت : علائم غیرگوارشی طیف وسیعی از اختلالات سیستم های مختلف بدن را شامل می شود که ناشی از سوء جذب مواد غذایی است از جمله کم خونی ناشی از کمبود آهن یا کمبود اسید فولیک که به درمانهای کم خونی پاسخ نمی دهد کمبود ویتامین ب 12، کمبود کلسیم و ویتامین D و پوکی استخوان ناشی از آن، خستگی زودرس، کاهش وزن، خشکی پوست و اختلال حافظه ناشی از کبود ویتامین ها و سایر مواد مغذی می شود.

علائم بیماری در کودکان

وی اضافه کرد :علائم این بیماری درکودکان گوارشی است و پس از شروع غذای کمکی حاوی گلوتن کودک دچار اسهال، اتساع شکم، دل درد و استفراغ می شود و یا صرفا رشد کودک مختل شده و اختلال در افزایش وزن و قد حاصل می شود.

فوق تخصص گوارش و کبد افزود :کودکان در سن مدرسه ممکن است دچار عدم تمرکز و اختلال یادگیری و افت تحصیلی و خستگی زودرس شوند، و در سنین بلوغ بیماری باعث به تاخیر افتادن بلوغ و کوتاه قدی می شوند.

بیماری های همراه با سلیاک

زندگی بدون نان


شهبازخانی افزود:این بیماری می تواند با یکسری از بیماری ها مانند کم کاری یا پرکاری تیروئید، دیابت نوع یک ، سیروز صفراوی اولیه، بیماری آدیسون، بیماری های بهجت، شوگرن، پسوریازیس، ویتلیگو و.... همراه باشد.

چگونگی تشخیص

وی درباره تشخیص این بیماری توضیح داد :در بیماران مشکوک ابتدا تست خونی برای اندازه گیری آنتی بادی های اختصاصی سلیاک انجام و در صورت مثبت شدن آزمایش خون (TTG)، آندوسکوپی و نمونه برداری از ابتدای روده باریک انجام می شود.

شهبازخانی یاد آور شد: اگر تغییرات مربوط به سلیاک ( از بین رفتن پرزهای مخاطی و افزایش سلولهای دفاعی در دیواره روده) مشاهده شد بیماری به صورت قطعی تشخیص داده شده و بیمار تحت درمان قرار می گیرد.

وی توصیه کرد: علاوه بر کسانی که دارای علامت هستند، افراد با زمینه ژنتیکی، بیماری در فامیل درجه یک و همچنین تمامی بیماران مبتلا به بیماری هایی که همراهی زیادی با سلیاک دارند خصوصا کودکان مبتلا به نارسایی رشد و یا بیماری دیابت، بیماران مبتلا به بیماری های تیروئید، بیماری های خود ایمن کبد و سایر اختلالاتی که در بالا به آنها اشاره شد باید از نظر سلیاک بررسی شوند.

درمان بیماری سلیاک

فوق تخصص گوارش و کبد در باره درمان این بیماری توضیح داد :در حال حاضر تنها راه درمان رعایت رژیم غذایی فاقد گلوتن برای تمام عمر است که البته رعایت رژیم باید با دقت و حساسیت زیادی و تحت نظر مشاور تغذیه صورت گیرد.

وی اظهار کرد :پژوهشهای زیادی در جهان روی روشهای درمان نوینی در حال انجام است ولی هنوز راه درمانی دیگری جایگزین رژیم نشده است.


Google
About 14,200 results (0.55 seconds)
Search Results
به زندگی بدون نان فکرکردید؟ - برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/.../به-زندگی-بدون-نان-فکرکرد...
Translate this page
4 hours ago - به زندگی بدون نان فکرکردید؟ بیماری سلیاک یک اختلال خودایمنی روده باریک است که مبتلایان در صورتی که پروتئینی از دسته گلوتن (gliadin) ...
Images for ‫به زندگی بدون نان فکرکردید؟‬‎Report images
Image result for ‫به زندگی بدون نان فکرکردید؟‬‎
3 hours ago
Image result for ‫به زندگی بدون نان فکرکردید؟‬‎
Image result for ‫به زندگی بدون نان فکرکردید؟‬‎
Image result for ‫به زندگی بدون نان فکرکردید؟‬‎
3 hours ago
Image result for ‫به زندگی بدون نان فکرکردید؟‬‎
More images for به زندگی بدون نان فکرکردید؟
به زندگی بدون نان فکرکردید؟ - اخبار ایران و جهان
newsreaders.ir/search/?...به+زندگی+بدون+نان+فکرک...
Translate this page
مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج در جمع کارکنان غرب و شرق بانک مهر اقتصاد استان تهران، استفاده از سبك زندگي اسلامي را ركن اصلي توسعه و ...
به زندگی بدون نان فکرکردید؟ - تب جو
tebjoo.ir/news/17844
Translate this page
[unable to retrieve full-text content]بیماری سلیاک یک اختلال خودایمنی روده باریک است که مبتلایان در صورتی که پروتئینی از دسته گلوتن (gliadin) راکه در برخی از ...
به زندگی بدون نان فکرکردید؟ - دبلیوخبر
wwwkhabar.ir/7808933
Translate this page
4 hours ago - بیماری سلیاک یک اختلال خودایمنی روده باریک است که مبتلایان در صورتی که پروتئینی از دسته گلوتن (gliadin) راکه در برخی از غلات مانند گندم، ...
به زندگی بدون نان فکرکردید؟ - ویوا تفریح
vivatafrih.ir/search/?...به+زندگی+بدون+نان+فکرکرد...
Translate this page
تاریخ نشر : پنجشنبه 31 تیر 1395 مشاهده : 252 سایر اخبار تصویری ارسال به دوست RSS سفر زندگي، سفر جالب و شگفت انگيزي است. هر روز براي خود روز جديدي ...
به زندگی بدون نان فکرکردید؟ - اخبار ایران و جهان
newsshare.ir/search/?...به%20زندگی%20بدون%20نان...
Translate this page
بانک تجارت با اطلاع رسانی در تلویزیون های شعبه ای خود مشتریان را به پویش سه شنبه های بدون خودرو دعوت کرد . در ادامه روند حمایت بانک تجارت از پویش مردمی " سه ...
به زندگی بدون نان فکرکردید؟ | فیدگاه
feedgah.com/.../به-زندگی-بدون-نان-فکرکردید/...//ب...
Translate this page
3 hours ago - به زندگی بدون نان فکرکردید؟ <div class="news_content" style="text-align: justify;;"> <div> <div align="justify"> خبرگزاری ایرنا:&nbsp; بیماری ...
به زندگی بدون نان فکرکردید؟ | News File
newsfile.ir/news/به+زندگی+بدون+نان+فکرکردید؟
Translate this page
به زندگی بدون نان فکرکردید؟ بیماری سلیاک یک اختلال خودایمنی روده باریک است که مبتلایان در صورتی که پروتئینی از دسته گلوتن (gliadin) راکه در برخی از ...
به زندگی بدون نان فکرکردید؟ - اخبار فارسی - Shafaqna
monitor.shafaqna.com/FA/IR/5537425
Translate this page
4 hours ago - به زندگی بدون نان فکرکردید؟ بیماری سلیاک یک اختلال خودایمنی روده باریک است که مبتلایان در صورتی که پروتئینی از دسته گلوتن (gliadin) ...
به زندگی بدون نان فکرکردید؟
mizbanekhabar.ir/به-زندگی-بدون-نان-فکرکردید؟/
Translate this page
موهای سرتان را رام کنید · اوتیسم هدیه شوم مادران مضطرب به فرزندان · غذای کمکی برای کودکان، از کی شروع کنیم؟ مهمترین و پرمصرف ترین ویتامین های مورد نیاز اطفال ...
به زندگی بدون نان فکرکردید؟ | جستجو | آرشیو سایت های ایران
www.wikirss.ir/.../به+زندگی+بدون+نان+فکرکردید؟....
Translate this page
Jun 20, 2016 - در زندگي همه ما پیش آمده که برخی اصطلاحات را بدون دانستن ریشه و وجه تسمیه اش بکار ببریم و یا یک رسم و آداب خاص را به صرف تقلید از پیشینیان ...
به حیات بی نان فکرکردید؟ (۳ عکس) - سرزه
www.serze.com/حیات-فکرکردید-عکس-1418523/
Translate this page
3 hours ago - به زندگی بدون نان فکرکردید؟ بیماری سلیاک یک نابسامانی خودایمنی روده نازک است که مبتلایان در صورتی که پروتئینی از دسته گلوتن (gliadin) ...
به زندگی بدون نان فکرکردید؟ - میهن بروز
www.mihanbrooz.ir/به-زندگی-بدون-نان-فکرکردید؟/
Translate this page
3 hours ago - به زندگی بدون نان فکرکردید؟ ... اهمیت دادن به نحوه غذا خوردن ... مردکثیف روسری‌ام را محکم کشید و مرا به زور به خانه اش برد+عکس · آزار واذیت وحشیانه ...
تناسب اندام به قیمت حذف کربوهیدارت!؟ - میدونه
midooneh.ir/تناسب-اندام-به-قیمت-حذف-کربوهیدارت؟....
Translate this page
1 hour ago - به این نکته اشاره شد که حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی کار درستی نیست، اما سوال شما این ... موهای سرتان را رام کنید · به زندگی بدون نان فکرکردید؟
آداب رفتن به خانه نو - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/249143/آداب-رفتن-به-خانه-نو
Translate this page
در این مهمانی همه چیز غیر رسمی و دوستانه است و صرفا یك خوشامدگویی ساده و بدون تجمل ... به نیت شیرینی و حلاوت زندگی در مكان و خانه جدید ▫ نان به نیت بركت و پر بودن ...
مجله تفریحی فان باز
funbuzz.ir/
Translate this page
به گزارش خبرگزاری فارس، فصل شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی هفته گذشته آغاز شد که در ابتدای به امر از شفاف سازی قراردادها ... به زندگی بدون نان فکرکردید؟
۸ راز افرادی که هرگز بیمار نمی‌شوند | مجله اینترنتی وبگردان|سلامت ...
webgardan.ir › سلامت
Translate this page
27 mins ago - به زندگی بدون نان فکرکردید؟ ... وب‌سایت تناسب اندام: بدون شک، شما حداقل یک نفر را می‌شناسید که همیشه سالم است! حتی هنگامیکه همه‌ی اطرافیان او ...
مجله تفریحی فان سیتی
f30t.ir/
Translate this page
آژانس: با تهران به شدت مخالفیم؛ هرگز اطلاعات ایران را افشا نکرده ایم! ... به زندگی بدون نان فکرکردید؟ - آکا ... جای سوزن نخ، ایده هایی بدون یک ریال هزینه! - آکا.
آخرین اخبار ایران و جهان در اخبار سه -ورزش3|اخبار3| صفحه نخست
akhbar3.ir/
Translate this page
شیک پوشی به سبک تابستان 95 · ماجرای قاعدگی از زبان مادران برای دختران · 8 راز افرادی که هرگز بیمار نمی‌شوند · به زندگی بدون نان فکرکردید؟ تناسب اندام به قیمت ...
شما و خبر - جدیدترین و آخرین اخبار ايران و جهان
www.shomaokhabar.com/
Translate this page
شما و خبر - تازه ترين، جدیدترین و اخبار لحظه به لحظه ی ورزشي، حوادث، سياسي و اقتصادي ايران و جهان. ... به زندگی بدون نان فکرکردید؟
عوامل گرایش دختران مجرد به مردان متاهل - فرارو
fararu.com/fa/news/204926/عوامل-گرایش-دختران-مجرد-به-مردان-متاهل
Sep 2, 2014 - چنین ارتباط‌هایی بدون شک، محکوم به شکست است مگر اینکه رسمی و شرعی شود که ..... به این فکر کردید که اگه ازدواج کنید نظر خانواده ی خودتون چی خواهد بود؟ ..... به نظرم هيچ اشكالي نداره كه يك مرد با 2 يا 3 زن زير يك سقف زندگي كنه.
فیلم حمام کردن نفیسه روشن راسته - خبر 24
www.khabar24.tk/search/?q=فیلم+حمام+کردن...
Translate this page
صفحه اینستاگرام نفیسه روشن با انتشار یک پست بین کاربران جنجال به پا کرد. .... دختران · 8 راز افرادی که هرگز بیمار نمی‌شوند · به زندگی بدون نان فکرکردید؟
جیم - پنجره - چه می‌کنه این فرهنگستان زبان! www.jeem.ir
jeem.ir/article/blog/26554
Translate this page
Jul 9, 2016 - اگر با دیدن تیتر فکر کردید با یک مطلب ورزشی آن هم از نوع فوتبالی‌اش روبه‌رو هستید و فرهنگستان هم نام یک پدیده جدید در ... زین پس به جای واژه غریب نوتلابار، بفرمایید نان داغ شکلات داغ ... قضیه همان نون بیار کباب ببر، نه ببخشید نان داغ شکلات داغ است. .... حتی تصور زندگی بدون نوتلا برای من غیر ممکنه :|.
www.muhajer.com - خاطراتی بیش از پنج دهه زندگی در یک مقاله ...
www.muhajer.com/.../1058-خاطراتی-بیش-از-پنج-دهه-...
Translate this page
Jun 12, 2015 - وقتی از جا بلند شدم یکی یکی پیدا شدند، گفتند ما فکرکردیم تو مردی! ..... خان بدون مشوره مردم با پسر جوان خود حسین علی خان، قرآن را گرفته به خانه .... ما را مسخره می کردند که شما ها چطور نان دل تان می شود با دست کون خود را می شورید!
خانم برومند علت برهنگي گلشيفته را كشف كرد - بولتن نیوز
www.bultannews.com › صفحه نخست › سیاسی
Jan 24, 2012 - البته خانم برومند به خوبي مي‌داند كه روي سخن سلحشور با زنان هنرمندي بود كه .... در تایید حرفهای سهیلا خانم " یکی از آشنایان من درهالیوود زندگی میکنه ... جماعتی را از این راه به نان ونوایی میرسانند ، برای خودشان که خسرالدنیا و الاخره بیش نخواهد بود . ...... هر کسی هم که بدون اسم نظر میده من نیستم و این نقطه عزیز چون از من و ...
علمی - سایت علمی،آموزشی،تفریحی (اسفندار)
essfandar.persianblog.ir/tag/علمی
Translate this page
خمیر سنگک از آرد کامل بدون کسر مواد آلی، فیبر و سبوس به دست می‌آید بدین سبب ... نان تافتون: آرد این نان نسبت به سنگک از سبوس پایین‌تری برخوردار بوده و در 100 ... هر فردی در طول دوران زندگی خود به طور متوسط حدود 15 هزار مرتبه با دیگران دست می‌دهد ...... آیا به این فکر کردید که چرا در زمستان احساس می کنید که کمتر نیرو و انرژی ...
الف - آقای احمدی‌نژاد، تو را به خدا بس کنید
alef.ir/vdcdss0x9yt05k6.2a2y.html?273536
Translate this page
May 30, 2015 - ما در عصری زندگی می کنیم که مردم بدون دلیل عقلی چیزی را باور نمی کنند آیا فکر نمی .... آیا در دولت دهم نان را ازسر سفره مردم برداشتند یا این دولت ؟
جدی‌ترین تجمع مالباختگان موسسه میزان/ اعتراض شدید مردم به دادگستری
www.boursenews.ir/fa/news/146786/...
Translate this page
... خبر رها کند ،اینا به خاطر منافع خودشان حاضرند 700هزار سپرده گذار و نان آور را بیچاره کنندو ..... آقایون مگه تازه فکرکردید همین که اینا رو دستگیرکردن از فرداش میگن بیاین ... اگه 2 تا شعبه ماست بندی بدون مجوز بزنی سه سوته پلمپ میشی حالا چطور میشه 110 ... صندوق میزان باعث به هم پاشی زندگی من و همسرم شد که هم زندان رفتم هم طلاق ...
سیرو گرسنه
sirogorosneh.blogfa.com/post-142.aspx - Translate this page
و البته در این وضع اقتصاد امروز 45هزار و پانصد تومان کفاف یک ماه زندگی یک کارگر را میدهد . نان 500 تا 800 تومانی شکم گرسنه را سیر میکند و او را زنده نگه میدارد بدون ... آقای مصباح، مگر فکرکردید صدقه به مردم میدهید، که برای قشر فقیر تعیین و ...
اورینب (ارمیا) عاقبت به خیر شد! :: منصوره صامتی - بلاگ
paradox.blog.ir/1392/01/22/ارینب-عاقبت-به-خیر-شد
Translate this page
من طرفدار ایشون نیستم ولی نمیتونم بفهمم که زندگی شخصی یه نفر چه ربطی به دیگران داره. ...... که به گفته ی خودتون بدون اینکه پست اصلی رو مطالعه کنید . ...... این هم که می گید فرهنگ فکرکردید فرهنگ خودموتن خوب است. ...... راستش را بخواهید مدتهاست هرچه نان می کاریم خربزه می روید و ما چاره ای نداریم که به خربزه هایی که با کمبزه می ...
زندگی ، جنگ و دیگر هیچ بابک . ش
babak-sh90.blogfa.com/
Translate this page
در طول دوران زندگی وجنگ هیچ وقت به هیچ بودن نمی اندیشی و مدام به کارهایی که پیش می اید فکر می ..... صبح روزبعد کامیون ستاد دوباره سراغمان امد اولش فکرکردیم که دیشب حتما دوباره زیاده روی کردیم وباز باید. ..... گاهی بدون نان وگاهی بدون خورشت .
عشقی نه از آن گونه - کیانا وحدتی
www.kianavahdati.com/forum.aspx?id=-2147483534&showall=yes
Oct 17, 2009 - می خوام اینو بگم که، به نظر من برای انسان زندگی یک قصۀ غم انگیزی است که بی ..... بر ماروشن شود و در عمل ببینیم که بدون شک ، خیر ما در این بوده است و ...... وازتو برای همسایه مان که نان ماراربود نان برای یارانی که دل ماراشکستند ...... قبل از اینکه شما فکر کنید ما ساده فکرکردیم؛خودمون همه چیزو روشن کرده بودیم واسه هم.
تیر ۱۳۹۱ - عشق نمناک
zanbabaebad.blogfa.com/1391/04
Translate this page
موضوعات مرتبط: زندگی نامه ( درددل ) ... پدرم به مسافرت رفت تاپول گندوما روتسویه کنه. ... اگر شما بدون تعییر در چشمتان هنگام نگاه کردن قادر به سوئیچ در هر دو جهت .... نهار همه به اتفاق گفتند با خود فکرکردیم که جناب مهندس میگه از فردا نیلز نیست بیاد. ... وفراموش کرده بودم که هرآن کس که دندان دهد نان دهد وشروع به بافتن کرد از اول صبح ...
اقتصاد آنلاین - افزایش قیمت بنزین گرانی می‌آورد؟
www.eghtesadonline.com/fa/content/84321
Translate this page
May 27, 2015 - نوبخت با اشاره به تک نرخی شدن بنزین گفت: این گرانی در جهت نزدیک شدن به قیمت جهانی و .... بدون نام شناسه: 206869 6 خرداد 1394 ساعت 09:39.
مطالب جدیدتر - جریان نو - blogfa.com
jaryaneno.blogfa.com/?p=3
Translate this page
Aug 3, 2013 - آنقدرملموس ومحسوس که به راحتی می توانی درک بارزی ازاین مطلب داشته باشی که ایران یک ... قبول داشتند که زن "ضعیفه"است ونمی تواند بدون حمایت خانواده زندگی کند. ..... که گروهی قصد داشتیم مناظره را ببینیم متفق القول فکرکردیم که برنامه مسابقه ی ..... جالبه که بدانید درمنوی آنها تخم مرغ نمیرو بدون نان سرومی شود.
جمهوری شعر - ناتاشاامیری
manamayas.blogfa.com/post-81.aspx
Translate this page
گاه کامیون آذوقه با یارانه ی محدود لوبیا و نان خشک ازپایتخت می رسید تا عسل و .... تا به زشتی زندگی محدود و بی محتوايمان آگاه نشویم عزممان را برای خروج از اين .... دوساعت «روند درماني یاری رسانی به دیگران بدون چشم داشت» با گرفتن ناخن .... اشتیاقمان درجا ته كشید و فکرکردیم رفتنمان هم مسئله ای است که باید راهی برایش پیدا کنیم.
sazetanhayi - ساز تنهایی
sazetanhayi.persianblog.ir/pages/8/
Translate this page
Apr 24, 2012 - براى خداوند بقعه هایى است که دوست دارد در آنها به درگاه او دعا شود و دعاى ... این روزهایم پشت هم بدون گذری تامل پشت این سیستم نا هنجار جهانی میگذرد . ..... ماشین جایی نا آشنا وایساد فکرکردیم مثه همیشه زود تر رسیدیم . ... وقتی وارد زندگی شهدا میشم میبینم چقدر دورم از فضای زندگی . .... به نان خشک علی ساختی، به نان علی
درسهای زندگی - آواز شباهنگ
avaze-shabahang.persianblog.ir/tag/درسهای_زندگی
Translate this page
Oct 30, 2011 - بگذار صندوقچه‌شان لبریز شود آن‌‌وقت حال امروز تو را می‌فهمند بدون این‌که تو را به یاد بیاورند .... زندگی میتواند مارا به وجد درآورد وقتی که بدانیم زندگی همچو رود زیبایی است ..... "خدایا رحمتی کن تا ایمان نام و نان برایم نیاورد قوتم بخش تا نانم و حتی ..... ایا به این فکرکردید رفتار همه افرادی که با آنها برخوردمیکنید بنوعی ...
درباره – برگه 5 – معلم روستا
village-teacher.ir/درباره-2/page/5/
Translate this page
در گوشه ای نشستم و به اتاق نگاه می کردم و در ذهنم به روزهای بعد و این زندگی جدید فکر می کردم. ... نان محلی با پنیر محلی و گوجه ای که تازه از زمین چیده شده چنان مزه ای داد که حالا .... صدایشان کردم و آنها هم خیلی مودبانه بدون توجه به داد و بیداد من از مدرسه خارج شدند. .... با این صحبت ها ما فکرکردیم چه خدمت بزرگی به ما کرده است،البته برخوردش ...
افزایش قیمت بنزین گرانی می آورد؟ | سخنگوی دولت با تاکید بر
www.ghatreh.com/.../افزایش-قیمت-بنزین-گرانی-آور...
Translate this page
May 27, 2015 - نوبخت با اشاره به تک نرخی شدن بنزین گفت: این گرانی در جهت نزدیک شدن به قیمت جهانی و .... بدون نام شناسه: 206869 6 خرداد 1394 ساعت 09:39.
خبرگزاری تسنیم - نماینده حامی دولت در مجلس: مسکن مهر خطرناک است + صوت
www.tasnimnews.com/fa/news/1395/02/.../1072534?...
Translate this page
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا محجوب با یادآوری این‌که ... نمایندگانی باپوست بره ،ولی گرگ صفت نان مردم میخورن وپشت پابه مردم میزنن. .... توی دبستان درست میکنین که بدون حساب کتاب کار می کنین اگر هم نشد خرابش .... جای خطرناک زندگی کنند ایا برای یک لحظه به خطر نابودی مردم با خراب کردن مسکن مهر ...
بهمن 89 - بیله وار (بیلوار)
billavar.parsiblog.com/Archive/بهمن+89/
Translate this page
Feb 19, 2011 - پاهایم حسابی کوفته بود نفت چراغ را ریختم وکنارآن فوراً به خواب رفتم .... را به حیاط کشاند به آسمان نگاه می کردند درنگاه اول فکرکردیم کبوترهستند ... وبرای سوخت زمستان وپختن نان ازآن استفاده کنند دریک هفته دوروستای ... شان دوستی خوبی بینمان حاصل شود ومن به زندگی آنها نزدیکترشوم ورنج ..... بدون شرح (وزمله)
روزنامه آفتاب یزد - روی خط آفتاب
aftabeyazd.ir/33141-روی-خط-آفتاب.html
Translate this page
Apr 14, 2016 - روی خط آفتاب سلام به روزنامه خوبم آفتاب. ... نکنه دست اندرکاراتون تو مریخ زندگی می‌کنن که خبر از رکود و بیکاری و بی پولی مردم ندارن. ... هرجور ما فکرکردیم یا خواسته‌ای داشتیم نباید فکر کنیم مردم با این خواسته و فکر موافق‌اند، ... است و دارای اولاد و نان آور خانه نیز باشد که مطمئنا خداوند هم از چنین گناهی نخواهد گذشت.
مطالب جدیدتر - افلاک نشین - blogfa.com
aflakneshinan.blogfa.com/author/aflakneshinan?p=2
Translate this page
افلاک نشین - تقدیم به همه آنهایی که در سکوت خلوت تنهاییشان ابر های سپید عشق نقاشی شده است. ... و خرقه و نان جو و سرکه و فوري پایین آمد وابداً پایش نسوخت و چون نوبت به هارون رسید به محض اینکه .... زندگی بدون مرگ ومرگ بدون زندگی بی معناست ... راستی تا حالا به این نکته فکرکردید که زن از اول کلمه" زندگی " و مرد از اول کلمه " مردن ...
Images about #بنام_انسانیت_که_زیباترین_رسمه tag on instagram
www.thepicta.com/.../بنام_انسانیت_که_زیباترین_ر...
Translate this page
زندگی بدون آزادی بی معناست و آزادی بدون زن بی مفهوم است. ... یاد گنجشگ فرخزاد افتادم که آزادیش را حتی به نان هم نفروخت. ... براستی کدامین مان به این فکرکردیم که شاید در نزدیکیمان باشد دوستی که پدرش را از دست داده است و بادیدن این عمل سطحی به ...
مطالب جدیدتر - چاووش - blogfa.com
www.chawoosh.blogfa.com/author-chawoosh.aspx?p...
Translate this page
که پروفسور بدون درنگ و به صورت بداهه جواب می دهد: جهان سوم جایی است که هرکس ..... دو ثلث دیگر را گفته اند کاراست و سرگرمی؛ ولی من که زندگی ام به دو قسمت ... به مان، علتش هم این است که برای بزرگ شدن عجله کردیم و فکرکردیم یک عده قبل ... به رخ من نکش، ما اگر قرار بود با خبرنویسی نان بخوریم حالا یک کسی شده بودیم برای خودمان.
...آرزوی شهادت... - دست نوشته هایم
faghat-khoda15.blogfa.com/category/8
Translate this page
دست نوشته هایم - به اضافه ی خــــدا منهای همه... ... که چه زیبا تو آنهارا بدون هیچ منت بر ما ارزانی داشته ای... ای خالق دلهای پاک؛ .... فکر کردید که این مادرچه آرزوها که واسه جوونش نداشته ؟به این ... 22بهمن باید سرمشق باشد درطول زندگی وبرای نسل های اینده،ما میراث بزرگ امام خمینی وهمه ارزش ها واصول انرا حفظ خواهیم کرد ... خدا در عطر خوش نان است.
زندگی بدون نان - روزنامه دنیای اقتصاد
www.donya-e-eqtesad.com/.../8391...
Translate this pageDonya‑e‑Eqtesad
Nov 6, 2014 - تاکنون روش دارویی موثری برای این بیماری پیدا نشده است و مبتلایان تنها باید رژیم غذایی بدون گلوتن را به صورت کامل رعایت کنند. این افراد آگاه ...
بدون موضوع - مبارزان عاشق
famalemartyr.tebyan.net/default.aspx?TopicID=-1
Translate this page
بدون موضوع (22). صفحه ها. فيدها ... به تاریخ 19/10/59 شمسی ساعت 10:10 شب چند سطری وصیت. نامه می نویسم : ... چه زندگی می کنند و چه هدفی دارند و اصلا چه می گویند بسیارند. ای کاش به خود می ...... فکرکردیم بهترین کار این است که عمو را بیاوریم . ... یعنی چی. گفتند، در ۲۵ سالی که حکومتش غصب شده بود، شغلش این بود، آخر شب نان
    1   
2
   
3
   
4
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 202
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 447
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 6,161
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 15,608
  • بازدید ماه : 15,608
  • بازدید سال : 393,219
  • بازدید کلی : 4,172,997