loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 983 شنبه 09 مرداد 1395 نظرات (0)

اصطلاحات کاربردی مهندسی عمران و راهسازی

اصطلاحات کاربردی مهندسی عمران و راهسازی , اصطلاحات کاربردی مهندسی عمران , اصطلاحات کاربردی مهندسی راهسازی

اصطلاحات کاربردی مهندسی عمران و راهسازی

در این مطلب تعدادی از اصطلاحات کاربردی مهندسی عمران و راهسازی که برای مهندس عمران مورد نیاز و بسیار کاربردی است را در سازه برتر قرار داده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

.

اصطلاحات کاربردی مهندسی عمران و راهسازی:

آبرو: هر سازه ای، غیر از پل، که برای تخلیه آب از زیر راه ساخته می شود.

آسفالت حفاظتی: پخش قیر در راههای خاکی شنی، آسفالتی و بتنی و بلافاصله پخش سنگدانه بر روی آن، یا قیرپاشی بدون سنگدانه، و یا پخش آس فالت اسلاری سیل، و یا آسفالت متخلخل، آسفالت حفاظت نامیده می شود.

آسفالت سرد: آسفالت سرد از اختلاط مصالح سنگی یا قیرهای محلول، یا قیرآبه ها و یا قطران در دمای محیط تهیه و در همین دما پخش و متراکم می شود.

آسفالت متخلخل: آسفالت متخلخل از اختلاط قیر با سنگدانه های شکسته دارای دانه بندی باز، در کارخانه آسفالت تهیه می شود.

اساس: قشری از مصالح سنگی با مشخصات فنی و به ضخامت معین که بر روی بستر آماده شده راه و یا لایه زیراساس، به منظور تحمل بارهای وارده از لایه های بالاتر روسازی قرار گیرد، قشر اساس نامیده می شود.

اساس شنی: عبارت است از مصالح شکسته شنی با مشخصات فنی معین که به ابعاد هندسی مورد نظر بر روی قشر زیراساس و یا بستر روسازی قرار گیرد.

اساس قیری: مخلوطی از مصالح سنگی و قیر با مشخصات فنی و به ضخامت معین که بر روی بستر آماده شده راه و یا لایه زیراساس، به منظور تحمل ب ارهای وارده از لایه های بالاتر روسازی قرار گیرد ، قشر اساس قیری نامیده می شود.

اساس ماکادامی: مخلوطی از سنگ کوهی و یا سنگهای رودخانه ای شکسته به اندازه های مشخص و پخش آن بر روی قشر آماده شده سطح راه برابر ابعاد، اندازه ها و ضخامتهای مشخص شده در نقشه ها.

اندود سطحی (تک کت): پخش یک لایه بسیار نازک قیر محلول یا قیرآبه روی سطح آسفالتی یا بتنی به منظور آغشته نمودن سطوح مزبور و ایجاد چسبندگی با قشر آسفالتی که متعاقبا روی آن پخش می شود، اندود سطحی یا تک کت نامیده می شود.

اندود نفوذی (پریم کت): پخش یک لایه قیر محلول با کندروانی (ویسکوزیته) کم یا متوسط در سطح شنی راه (بستر روسازی راه یا زیراساس و یا اساس)، اندود نفوذی یا پریم کت نامیده می شود.

اندودهای آب بند (سیل کت): اجرای آسفالتهای حفاظتی بر روی انواع رویه های آسفالتی و یا بتنی موجود، به منظور آب بندی، افزایش خاصیت ن فوذناپذیری، اصلاح آسیب دیدگیهای سطحی، بهسازی موقت و افزایش عمر بهره برداریها، اندود آب بند یا سیل کت نامیده می شود.

بازیابی روسازی آسفالتی: بازیابی روسازی آسفالتی، استفاده مجدد از آسفالتهای قدیمی است که قبلا کاربرد اولیه خود را به انجام رسانده است . این عمل معمولا پس از انجام پاره ای فعل و انفعال بر روی آسفالتهای قدیمی صورت می گیرد.

بتن آسفالتی با دانه بندی باز: عبارت است از مخلوط قیر و مصالح سنگی با دانه بندی باز که مناسب برای بالا بردن اصطکاک روسازی مرطوب می باشد.

بتن آسفالتی با دانه بندی متراکم: عبارت است از مخلوط قیر و مصالح سنگی با دانه بندی پیوسته مناسب برای شرایط محلی با کاهش فضای خالی و افزایش مقاومت و عمر بیشتر.

بستر روسازی راه: سطح تمام شده خاکی راه که مصالح لایه های روسازی بر روی آن قرار می گیرد.

بهسازی و روکش آسفالتی: مرمت و اصلاح انواع آسیب دیدگیهای سطحی و سازه ای روسازیهای آسفالتی، شامل : تعمیرات سطحی، اجرای روکشهای تقویتی، بازیافت و یا ترکیبی از این عملیات بهسازی نامیده می شود.

پل: سازه فلزی یا با مصالح ساختمانی برای عبور راه، راه آهن و یا پیاده از روی آب یا مسیر راهی دیگر.

پی کنی ابنیه فنی: پی کنی ا بنیه فنی عبارت است از کندن محل پی پایه ها، دیوارها، زهکشیها، با دست و یا بیل مکانیکی (یا وسایل مشابه) طبق رقوم مندرج در نقشه های اجرایی و به دستور دستگاه نظارت.

تخلیه آبهای سطحی: عبارت است از احداث نهرها، و آبروهای باز و یا بسته، لول ه گذاریهای سطحی، انحراف و تنظیم و کنترل جریان آب انهار و رودخانه ها و اجرای سایر کارهای تکمیلی، طبق نقشه های اجرا یی و دستورات دستگاه نظارت.

خاک مسلح: خاک مسلح عبارت است از مجموعه خاک و جوشنها که به صورت نوارهای افقی در خاک قرار می گیرند و پوسته که بتنی یا فلزی است و نمای خاک مسلح را تشکیل می دهد.

داربست: سازه ای موقت است که برای نگهداری قالب بندی، سکوهای کار و تحمل بارهای حین اجرا برپا می شود. مشتمل بر شمع بندی، پایه های قائم، صفحات افقی، بادبندها، زیرسری ها و نظایر آن.

راه انحرافی: راهی موقت برای عبور ترافیک در زمان قطع عبور از بخشی از راه.

روسازی: روسازی راه سازه ای است که بر روی آخرین لایه متراکم شده خاک زمین طبیعی، خاکریزیها یا کف برشهای خاکی و یا سنگی که به طور کلی بستر روسازی نامیده می شود، قرار می گیرد.

زهکشی: زهکشی عبارت است از لوله گذاریهای سطحی و زیرزمینی، مصرف زه های سنگی و یا خرده سنگی، انحراف و تنظیم و اجرای سایر کارهای تکمیلی، طبق نقشه های اجرایی و دستورات دستگاه نظارت.

زیراساس: قشری از مصالح سنگی (و یا مخلوطی از مصالح سنگی و مواد افزودنی ) با مشخصات فنی معین و به ضخامت مشخص که بر روی بستر راه (ساب گرید) به منظور تحمل بارهای وارده از قشرهای بالای روسازی قشر اساس قرار گیرد، قشر زیراساس نامیده می شود . زیراساس معمو ً لا اولین لایه از ساختمان روسازی راه را تشکیل می دهد.

زیراساس شنی: مصالح شنی با مشخصات فنی معین تهیه و بر روی بستر روسازی راه حمل و به ضخامت مورد نظر پخش و سپس طبق شرا یط فنی آبپاشی و کوبیده می گردد . قشر حاصله، زیراساس شنی نامیده می شود.

سنگ پشت کار: قطعه سنگی است که در پشت نما به کار می رود و مستقیمًا در برابر عوامل جوی قرار ندارد.

سنگ توکار: قطعه سنگی است که در داخل بنا به کار برده می شود.

سنگ دوکله و یا سرتاسری: قطعه سنگی است که تمام ضخامت بنا را در بر می گیرد.

سنگ راسته: قطعه سنگی است که طول اصلی آن در امتداد نمای بنا قرار می گیرد.

سنگ کله: قطعه سنگی است که طول اصلی آن در داخل بنا قرار می گیرد.

سنگ نبش: قطعه سنگی است که در گوشه بنا به کار برده می شود.

سنگ نما: قطعه سنگی است که در نمای بنا ب ه کار برده می شود . این قطعه باید دارای ریشه کافی بوده تا در ضمن مقاومت در برابر عوامل جوی، استحکام بنا را هم تامین نماید.

شانه راه: آن قسمت از کف راه که برای توقف اضطراری وسایل نقلیه اختصاص داده شده است.

شیب عرضی: عبارت است از شیب عرضی سطح راه و در مسیرهای مستقیم اغلب معادل ٢% می باشد.

طاقهای با دور تمام: طاقهایی که انتهای قوس طاق به حالت عمودی روی پایه ها قرار گرفته باشد.

طاقهای نی مخیز: طاقهایی که با طاق به حالت مایل و با شیب ١و ٢ روی پایه قرار گرفته باشد.

عملیات خاکی: عبارت است از کلیه کارهای لازم برای تمیز کردن بستر و حریم راه، خاکبرداری و خاکریزی خاک، سنگ و یا سایر مصالح، از و یا در مسیر و یا محدوده راه در منطقه عملیات طرح، طبق نقشه های اجرایی و یا برابر دستورات دستگاه نظارت.

قالب: سازه ای موقت برای در بر گرفتن بتن قبل از سخت شدن و کسب مقاومت کافی برای تحمل بار بتن.

قرضه جانبی: قرضه ایست موجود در حریم قانونی راه و در صورت بلامانع بودن در نزدیکی و مجاورت حریم راه.

قرضه موضعی: قرضه ایست که از منابع مناسب موجود در طول راه و با رعایت حداقل فاصله حمل تعیین می شود.

قرضه منتخب: قرضه ایست متشکل از مصالح رودخانه ای و یا کوهی و یا مصالحی با مشخصات معین که از منابع خاص تأمین می شود.

کنترل فرسایش: عبارت است از ایجاد فضای سبز و یا تثبیت خاک با قیرآبه و یا پوشش با بتن پاشیده و شیب بندی به منظور کاهش از دست رفتن خاک به علت آب یا باد.

مدیریت روسازی راه: عبارت است از تمامی فعالیتهای مربوط به طراحی، ساخت، نگهداری، ارزیابی مداوم، ترمیم، بهسازی و یا بازسازی روسازی شبکه راهها . مدیریت روسازی راه مجموعه ای است از ابزار و روشهاکه علاوه بر سازماندهی به شبکه روسازیها به تصمیم گیری برای دست یافتن به برنامه های درازمدت مؤثر و اقتصادی برای نگهداری روسازیها در سطحی قابل قبول، کمک می کند.

مجموعه قالب بندی: مجموعه ای که برای نگهداری بتن در شکل مورد نظر به کار می رود، مشتمل بر رویه قالب، بدنه قالب، پشت بندها، کلافها، چپ و راستها و نظایر آن.

میانه راه: آن قسمت از عرض راه که در حد فاصل (بین) مسیر رفت و برگشت قرار گرفته و مسیرهای رفت و برگشت را از هم جدا می کند.

.


پاورپوینت مدرسه ( آشنایی با معماری اسلامی )

پاورپوینت روانشناسی محیط در معماری

پاورپوینت سد سازی و انواع آن

پاورپوینت ضوابط و اصول طراحی هتل و متل

موزه و عوامل موثر بر طراحی موزه



Google
About 51,700 results (0.47 seconds)
Search Results
اصطلاحات کاربردی مهندسی عمران و راهسازی - مهندسی عمران و معماری
saze20.ir/.../اصطلاحات-کاربردی-مهندسی-عمران-و-راهسا
Translate this page
در این مطلب تعدادی از اصطلاحات کاربردی مهندسی عمران و راهسازی که برای مهندس عمران مورد نیاز و بسیار کاربردی است را در سازه برتر قرار داده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.
اصطلاحات كاربـردي ساختماني - مهندسی عمران
icivil.ir/omran/اصطلاحات-كاربـردي-ساختماني/
Translate this page
May 4, 2015 - اصطلاحات کاربـردی ساختمانی درواقع یک فایل جمع و جور و خلاصه از ۲۲۷ اصطلاح در ساختمان سازی است که توسط خانم مهندس الناز همدانی برای آی سیویل ...
دانلود کتابچه 720 لغت تخصصی مهندسی عمران - مهندسی عمران
icivil.ir/.../دانلود-کتابچه-720-لغت-تخصصی-مهندسی-...
Translate this page
Oct 31, 2011 - آنچه شما در این کتاب خواهید دید ۷۲۰ لغت جمع آوری شده کاربردی مهندسی عمران است که همراه با معنی در اختیار شما قرار میگیرد فراموش نکنید که همیشه به ...
اصطلاحات پر کاربرد در عملیات ساختمان - مهندسی عمران
icivil.ir/omran/اصطلاحات-پر-کاربرد-عملیات-ساختمان/
Translate this page
May 5, 2016 - این کتاب 32 صفحه ای بنام مجموعه اصطلاحات پر کاربرد در عملیات ساختمان همانطور که ... کلیدواژه آزمون نظام مهندسی آزمون نظام مهندسی95 .... مهندسی عمران مهندسین عمران مکانیک خاک نرم افزار نظام مهندسی پروژه پروژه راهسازی پروژه فولاد پروژه و کارآموزی کتاب کلیدواژه ... کتاب آموزش متره و برآورد بصورت کاربردی – مترور ۲.
نکات و اصطلاحات راهسازی - بانکـ عمرانـ ـمعماریـ ـآبــفا
sabericivil.vcp.ir/...راهسازی/1357767-نکات-و-اصطلاحا...
Translate this page
Apr 25, 2015 - تعاریف اساسی ، نکات و اصطلاحات روسازی و راهسازی ..... تا اینکه اخیراً مهندسی با نتایج کاملاً عدم رضایت بخشی ناشی از عریان شدن که مقصر واقعی ...
اصطلاحات رایج در اجرا - وبلاگ مهندسی عمران
eng-civil.persianblog.ir/post/185/
Translate this page
Mar 9, 2012 - مطالب عمومی و تخصصی عمران و معماری و شهرسازی)
برخی اصطلاحات رایج در مهندسی راهسازی - کارشناس رسمی دادگستری ...
farshidhashemi.blogfa.com/post-642.aspx
Translate this page
کارشناس رسمی دادگستری -رشته راه وساختمان - برخی اصطلاحات رایج در مهندسی راهسازی - ... تشریح برخی اصطلاحات کاربردی در کارشناسی دادگستری · مطالبی در مورد تعیین اجاره وتنظیم قرارداد ... اخبار متنوع ویژه مهندسین (عمران-معماری-تاسیسات)
ایران ترجمه - اصطلاحات و لغات مهندسی راه و ساختمان، معماری، عمران - بخش 1
www.irantarjomeh.com/index.php?service=essay...
Translate this page
سایت ایران ترجمه مرجع مقاله های دانشگاهی ترجمه شده. فرهنگ اصطلاحات عبارات و واژه‌های مهندسی راه و ساختمان، عمران. www.irantarjomeh.com. Civil engineering terms.
اصطلاحات كاربـردي ساختماني - مهندسی عمران - آخرین اخبار ایران و جهان
www.zamoune.com/.../اصطلاحات-كاربـردي-ساختماني-...
Translate this page
اصطلاحات كاربـردي ساختماني درواقع یک فایل جمع و جور و خلاصه از 227 اصطلاح در ساختمان سازی است که توسط خانم مهندس الناز همدانی برای آی سیویل ارسال شده است دا.
اصطلاحات مهندسی عمران در زبان انگلیسی - مای سیویل
www.mycivil.ir › ... › لیست دروس › زبان انگلیسی
Translate this page
Mar 29, 2014 - 10 posts - ‎5 authors
درود بر همه مهندسان My Civil! در این پست قصد داریم معادل انگلیسی اصطلاحات عمرانی رو یادداشت کنیم. دوستان خواهشاً اگر اصطلاحی پیدا کردین معادل ...
اصطلاحات کارگاهی و کارگری عمران | دانلود رایگان , دانلود مقالات مهندسی ...
www.civilz.com/safety.../estelahate-kargahi.html
Translate this page
در این مجموعه ، به اصطلاحات کارگاهی به همراه اصطلاح عملی اشاره شده است.بسیاری از این اصطلاعات در کارهای عمرانی و بین کارگران استفاده می شود.این مجموعه جهت آشنایی ...
دانلود اصطلاحات راه سازی - سون سیویل
www.7civil.com/4972-دانلود-اصطلاحات-راه-سازی.html
Translate this page
برچسب ها : دانلود اصطلاحات راه سازی, اصطلاحات رشته راه ... کتاب راهنمای کاربردی و نکات مهم نظارت بر اجرای ساختمان ... کتاب انگلیسی فرمولهای مهندسی عمران.
اصطلاحات مهندسی عمران - سیویلتکتسیویلتکت
civiltect.com/?tag=اصطلاحات-مهندسی-عمران
Translate this page
بر چسب های نوشته : اصطلاحات راهسازی, اصطلاحات رایج عمران راه, اصطلاحات رایج مهندسی عمران گرایش راه, اصطلاحات مهندسی عمران, اصطلاحات مهندسی عمران شاخه راه, ...
اصطلاحات کارگاهی مهندسی عمران - سبزسازه
sabzsaze.com/اصطلاحات-کارگاهی-مهندسی-عمران/
Translate this page
اصطلاحات کارگاهی مهندسی عمران. آب بندی : جلوگیری از نفوذ آب یا رطوبت آب بندی : دوغاب ریزی بر سطح رجها آب بندی : عایق نفوذ نا پذیر آب چین : دوقاب ریزی اجرکارها ...
دانلود رایگان لغات تخصصی مهندسی عمران با معانی - معماری،عمران
pardisrah.rozblog.com/post/109
Translate this page
دانلود رایگان لغات تخصصی مهندسی عمران با معانی,معماری،عمران،نقشه برداری. ... اصطلاحاتی در مورد راهسازی · دانلود ۲ پلان بیمارستان و پلان مدرسه و هنرستان با فرمت ... مبتدی تا پیشرفته آموزش ويدئويي و کاربردی AutoCAD 2013فتوگرامتری چیست؟
مطالب کاربردی و اجرایی ساختمان - لغات و اصطلاحات تخصصی نقشه برداری
betonarme.blogfa.com/post/29
Translate this page
لغات و اصطلاحات تخصصی نقشه برداری. 1- نقشه برداری عام cartography که عبارت است از جمیع علوم و فنونی است که در چاپ و تهیه نقشه دخالت دارند که در برابر کلمه ...
تمام اصطلاحات فنی عمران و راهسازی
upitei.fapin.ir/
Translate this page
دیکشنری تخصصی مهندسی عمران Dictionary of Civil Engineering یک دیکشنری ... آموزش ساده و کاربردی لغات و اصطلاحات جدید مطرح شده در مباحث CSS · آموزش ساده و ...
چند اصطلاح کارگاهي در راهسازي - آتلانتیس
atlantic.cofeblog.ir/post/5661
Translate this page
راهسازی. 4 . آشنایی با چند اصطلاح راهسازی و راهداری - وبلاگ مهندسی عمران .... اصطلاحات كاربـردي ساختماني درواقع یک فایل جمع و جور و خلاصه از 227 اصطلاح ... استخدام ...
مهندسی عمران - نقشه برداری *ARS* - فرهنگ لغات و اصطلاحات نقشه برداری
www.geomatics4you.blogfa.com/cat-29.aspx
Translate this page
مهندسی عمران - نقشه برداری *ARS* - فرهنگ لغات و اصطلاحات نقشه برداری - شامل جزوات ... آشنايي با اصطلاحات راهسازي و راهداري ... موسسه ژئودزی کاربردی آلمان (IFAG)
دانلود کتاب های مهندسی عمران - کتاب سبز
ketabesabz.com/category/civil-engineering
Translate this page
دانلود کتاب های مهندسی عمران | دانلود کتاب الکترونیکی مهندسی عمران. ... برچسب‌ها: دانلود کتاب عمران، اصطلاحات ساختمانی، اصطلاحات عمران، مهندسی عمران، اصطلاحات معماری، مهندسی معماری ... برچسب‌ها: مهندسی عمران، فرمول های مهندسی عمران، کتاب درسی، فرمول های کاربردی، Civil Engineering Formulas ... کتاب کارهای متفرقه در راهسازی.
مهندسی عمران وراه وترابری
irancivilz.mihanblog.com/
Translate this page
مرجع مهندسی عمران و راه و ترابری. این کتاب با عنوان مجموعه اصطلاحات پر کاربرد در ساختمان کتابی کاربردی که مطالعه آن برای هر مهندس عمران و معماری مفید است.
آشنایی با گرایشهای رشته مهندسی عمران - وبلاگ مهندسی عمران و سازه
omransazeh.persianblog.ir/post/26/
Translate this page
Apr 4, 2011 - این رشته علاوه بر این کارها در زمینه‌های دیگری مانند راهسازی , پلسازی ,سد سازی ... مجموعه مهندسی عمران یا رشته عمران یکی از رشتههای پر اهمیت و جذاب در مجموعه ..... زمینه های کاربردی در مسائل مهندسی نظیر تنشها ومقاومت خاک و بررسی پایداری در .... لرزه ها (۱) اصطلاحات شهرداریها (۱) اصطلاحات شهرسازی (۱) اصطلاحات عمرانی (٢) ...
مکانیک خاک - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../مکانیک_...
Translate this pagePersian Wikipedia
اصول مکانیک خاک در دیگر رشته‌های مهندسی مانند مهندسی زمین‌شناسی، خاک، ..... یادآوری می‌شود که آشتو بیش‌تر در راه‌سازی کاربرد دارد. ... گونگی خاک (غرقابی)-خمیری-نیمه خمیری-جامد: اصطلاحات کاربردی مهندسی عمران و خاک وپی «تعریف و توجیه» می‌شوند.
تمام اصطلاحات فنی عمران و راهسازی - فروشگاه اینترنتی آی ام سی کالا
www.imckala.com/show.php?...اصطلاحات...عمران...راه...
Translate this page
دیکشنری تخصصی مهندسی عمران Dictionary of Civil Engineering یک دیکشنری .... آموزش ساده و کاربردی لغات و اصطلاحات جدید مطرح شده در مباحث CSS · آموزش ساده و ...
تمام اصطلاحات فنی عمران و راهسازی
upitei.hapin.ir/
Translate this page
تمام اصطلاحات فنی عمران و راهسازی. ... دیکشنری تخصصی مهندسی عمران/اورجینال ... این دیکشنزری بسیار با کیفیت و کامل بوده و شامل اصطلاحات و ترم های مهندسی عمران و معماری می . ... آموزش ساده و کاربردی لغات و اصطلاحات جدید مطرح شده در مباحث CSS.
مدرسان شریف | نام دروس و ضرایب کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی عمران (کد ...
www.modaresanesharif.ac.ir/نام-دروس-و-ضرایب-کارش...
Translate this page
ضریب تمام دروس برای رشته مهندسی عمران در تمامی گرایش‌ها (1) می‌باشد. ... عمومی و 15 سؤال از آن‌ها نیز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصی مهندسی عمران می‌باشد. .... به عنوان كتابی خلاصه، مفید و كاربردی برای آزمون‌های كارشناسی ارشد در بین مخاطبین باز كرده است. ... طراحی (سازه های فولادی (1 و 2)، سازه های بتنی (1 و 2)، راهسازی و روسازی راه).
چند اصطلاح کارگاهی در راهسازی
www.rahband64.blogfa.com/post-9.aspx
Translate this page
راهسازی - چند اصطلاح کارگاهی در راهسازی - اخبار / مقالات / نرم افزارها / نشریات - راهسازی. ... آشنایی با اصطلاحات راهسازی · خلاصه ای از کارکرد غلطک ... مهندسی عمران ایران.
علمي -عمران
www.elmi-omran.blogfa.com/
Translate this page
ميخواهم براي مهندسين و علاقه مندان اتوكد دستورهاي بسيار كاربردي و برنامه نويسي را بنويسم . ... به عنوان یک کارشناس عمران بر خودم واجب می دانم که کلمات و اصطلاحاتی علمی دارای .... دانلود پروژه راهسازی کامل شامل نقشه ها،دفترچه محاسبات ، فایلهای اکسل.
تمام اصطلاحات فنی عمران و راهسازی
upitei.akpen.ir/
Translate this page
تمام اصطلاحات فنی عمران و راهسازی. ... دیکشنری تخصصی مهندسی عمران Dictionary of Civil Engineering یک دیکشنری ... مناسب برای مهندسین عمران و دانشجویان گروه معماری و عمران. ... شامل 7 جلسه آموزش کامل لغات و اصطلاحات کاربردی زبان عربی در سفر
عمران - پایگاه تخصصی مهندسی عمران و زلزله ایران
www.vojoudi.com › ... › مهندسی عمران
Translate this page
این مطلب حاصل جمع بندی چند مطلب در مورد معرفی رشته مهندسی عمران و نیز مطالبی ... سدسازی، راه سازی، پالایشگاه و سازههای صنعتی، مدیریت ساخت، سازههای دریایی و . ..... آنها و با توجه به زمینه های كاربردی در مسائل مهندسی نظیر تنشها ومقاومت خاك و بررسی ...
اصطلاحات عمرانی | سیویل وب
www.civilweb.ir/tag/اصطلاحات-عمرانی/
Translate this page
May 17, 2015 - اصطلاحات عمرانی. ... دانلود آموزش نرم افزار Land و انجام پروژه راهسازی ... در ساختمان کتابی کاربردی که مطالعه آن برای هر مهندس عمران و معماری مفید است.
مرجع کاربردی مهندسی عمران - فروشگاه کتاب ناب
nab-book.ir/کتب-پکیج-عمران/389-civil-shopp.html
Translate this page
مرجع کاربردی مهندسی عمران. ... کتاب آشنائی با اصطلاحات رایج در کارگاههای عمرانی نمایش بزرگتر. کتاب آشنائی با اصطلاحات ... Z فصل 8 : راهسازی. طبقه بندی راه.
کتاب فرهنگ اصطلاحات و عبارات کاربردی انگلیسی - فخراکیا ...
arianeshop.com/.../فرهنگ-اصطلاحات-و-عبارات-کاربر...
Translate this page
معماری · مهندسی عمران · راهسازی - ترابری - ترافیک · سازه ... فرهنگ اصطلاحات و عبارات کاربردی انگلیسی, ناشر:فخر اکیا, مؤلف:مهناز رنجبر. فرهنگ اصطلاحات و عبارات ...
آدینه بوک: فرهنگ لغات و اصطلاحات مهندسی عمران ~داود تاتی بختیاری ...
www.adinehbook.com/gp/product/9648943214
Translate this page
فرهنگ لغات و اصطلاحات مهندسی عمران ~داود تاتی بختیاری - 964-8943-21-4 ... و راه سازی (ویژه آزمونهای کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران) - حسین اکبرزادگان ...
دانلود فیلم ها و کتب آموزش زبان - جامع ترین وبلاگ مهندسی عمران ومعماری
omran23.blogfa.com/category/86
Translate this page
(بتن - فولاد - مدیریت ساخت - زلزله - راه سازی - پل - سد - محیط زیست) ... آنچه شما در این کتاب خواهید دید 720 لغت جمع آوری شده کاربردی مهندسی عمران است که همراه با ... در ادامه کتابی را به شما معرفی میکنم که این اصطلاحات را در زبان انگلیسی برای شما در ...
اصطلاحات راهسازی - خانه
erfan-zarei-blogfa-com.baanu-blogfa-com.parsblogs.i...
Translate this page
اصطلاحات کاربـردی ساختمانی درواقع یک فایل جمع و جور و خلاصه از ۲۲۷ اصطلاح در .... در ادامه معرفی فیلم های آموزشی مهندسی عمران میرسیم به یک فیلم آموزشی ۷۰ دقیقه ...
برخی اصطلاحات رایج در مهندسی راهسازی - مهندسی عمران - انجمن ...
konkuru.ir › ... › فنی مهندسی › مهندسی عمران
Translate this page
Jul 19, 2014 - برخی اصطلاحات رایج در مهندسی راهسازی - ارسال شده در مهندسی عمران : برخی اصطلاحات ... دانلود رایگان نمودارهای کاربردی آزمون نظام مهندسی سال 1394.
دانلود واژه نامه تخصصی مهندسی عمران (انگلیسی به فارسی و فارسی به ...
www.prozheha.ir/.../دانلود-واژه-نامه-تخصصی-مهندسی-...
Translate this page
واژه نامه تخصصی مهندسی عمران مقدمه : مهندسی عمران (Civil engineering) رشته‌ای است ... در زمینه‌های ساختمان‌سازی، راه‌سازی، پل‌سازی، برج‌سازی، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و ... سازندگی و عمران است از اینرو نیاز به یادگیری و درک مفاهیم جدید و کاربردی این ...
دفتر فنی مهندسی کارینو/ عمران و معماری
karino11-blogfa.nahamta.ir/ - Translate this page
دفتر فنی مهندسی کارینو/ عمران و معماری. ... اصطلاحات کاربـردی ساختمانی درواقع یک فایل جمع و جور و خلاصه از ۲۲۷ اصطلاح در ... دانلود پروژه راهسازی بسیار کامل.
شناخت کلی و کاربردی از رشته نقشه برداری | نقشه برداری | کارا
kara365.ir/.../شناخت-کلی-و-کاربردی-از-رشته-نقشه-...
Translate this page
Jul 10, 2014 - اما به زبانی کاربردی و پروژه ای مروری میکنیم به رشته نقشه برداری ... در زمينه‌هاي ساختماني ، راه‌سازي ، پل‌سازي ، سازه‌ها و بناهاي آبي، جمع‌آوري و دفع فاضلاب و … ... مهندسي عمران نقشه برداری از جمله رشته‌هايي است كه بيانگر كاربرد علم در ...
ویژه آزمونهای کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/.../ماشین‌آلات-ساختمانی-و-راه‌سازی-(ویژه-آزمونها...
Translate this page
ماشین‌آلات ساختمانی و راه‌سازی (ویژه آزمونهای کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران) ... "در این واژه‌نامه واژه‌ها و اصطلاحات مربوط به علوم مهندسی عمران، راه و ساختمان، ساز، و معماری و نیز ... ماشین‌آلات و محوطه‌سازی · آموزش کاربردی تحلیل داده‌های مکانی در Civil 3D ...
مهندسی عمران راه و ساختمان - blogfa.com
hfarahani48.blogfa.com/cat-284.aspx
Translate this page
Jan 24, 2014 - مهندسی عمران راه و ساختمان - زبان تخصصی عمران - ایجاد ارتقاء دانش ... این منبع منحصر به فرد علاوه بر تعریف لغات و اصطلاحات ، کاربردهای آن ..... دانلود ديكشنري تخصصي عمران (بتن - فولاد - مدیریت ساخت - زلزله - راه سازی - پل - سد - محیط زیست) .... نام کتاب :زبان تخصصی کاربردی عمران مولف : حسنعلی مسلمان ترجمه ...
ویژگی های یک مهندس موفق | مسعود علامه
www.masoudallameh.com › فنی و مهندسی
Translate this page
در این نوشته، برای اولین بار بیش از 30 ویژگی یک مهندس موفق به همراه توضیحات ... بهترین دانشگاه های جهان برای مهندسی عمران سال ۲۰۱۴ ... کتاب راهنمای مهندسین ناظر راهسازی .... و می توان با دیدی متفاوت، دفتری با چیدمانی کاربردی و زیبا برای خود تهیه نمود. .... بسیاری از اصطلاحات معمول، ترجمه یا قرائت هایی نادرست از واژگان مربوط یا ...
مرجع مهندسی عمران ایران
www.30vil.net/
Translate this page
دانلود رایگان فایل های مهندسی عمران، معماری، پلان اتوکد، معماری داخلی، جزوه درسی عمران، پروژه های دانشجویی عمرانی، مقالات تخصصی عمران، پروژه های فولاد و بتن و. ... این جزوه به صورت تایپ شده و بسیار تمیز به همراه مثال های متعدد و کاربردی که خواندن ... اجزای تشکیل دهنده پروژه های جدید، اطلاعات کافی داشته باشند و از اصطلاحات ساختمانی ...
معرفی رشته مهندسی عمران - کنکور کمک
konkurkomak.ir/معرفی-رشته-مهندسی-عمران/
Translate this page
4 days ago - در این جا ما می خواهیم از تاریخچه و اصطلاحات غامض این رشته فاکتور گرفته و کمی ... وظیفه ی رشته مهندسی عمران این است که برای نیروهای متخصص آن زمینه هایی فراهم ... اگر شما به دنبال رشته ای می گردید که به شکل کاربردی از علم در ایجاد ... و هم چنین شرکت های دولتی و خصوصی ساختمانی و راه سازی که اجرای پروژه ها را در ...
مهندسی عمران چیست؟ - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=87001
Translate this page
Mar 3, 2009 - مجموعه مهندسی عمران یا رشته عمران یكی از رشته های پر اهمیت و جذاب در ... محاسبه و اجرای پروژه‌های ساختمانی، صنعتی ، راه‌سازی و تاسیسات آبی و ... این رشته که اکثراً با عمران-سازه یکسان پنداشته می‌شود، در حقیقت کاربردی جداگونه دارد.
شرکت پردیس سازان : برخی اصطلاحات رایج در مهندسی راهسازی
www.psy.co.ir/Articles/Article.aspx?id=30102
Translate this page
Aug 10, 2014 - برخی اصطلاحات رایج در مهندسی راهسازی. برخی اصطلاحات رایج در مهندسی .... رایج در مهندسی راهسازی · معرفی کتاب: ژئوتکستایل‌ها در مهندسی عمران.
مهندسی عمران سازه - اطلاعات در مورد رشته عمران
www.omransazeh88.blogfa.com/cat-3.aspx
Translate this page
Feb 23, 2011 - مهندسی عمران سازه - اطلاعات در مورد رشته عمران - موفقیت یه رازه. ... عهده دارند؛ همچنین شركتهای پیمانکاری در زمینه های ساختمانی و راه‌سازی و سازه های هیدرولیکی ..... 3) تعریف پروژه های عملی برای دانشجویان در جهت کاربردی کردن آموزش دوره ها.
دانلود واژه نامه اتوکد | مهندسی دانلود
www.mohandesidl.ir › معماری › آموزش نرم افزار
Translate this page
Apr 19, 2014 - civil 3D land · آموزش راه سازی · پروژه های راهسازی · tekla structure · Safe · PLAXIS · برنامه های آندروید عمران · شیت اکسل ها · سایر نرم افزار ها · آزمایشگاه.
راهسازی چیست - خواهشمندم توضیح دهید تفاوت سابگرید با بستر در راه ...
www.newsearching.ir/dmxfsqjsnrdqndcnvndnsdcacyct... - Translate this page
سابگرید (طبق تعریف کاربردی): آخرین لایه ی خاکریز که زیر لایه های اصلی ... آشنایی با اصطلاحات راهسازی - هنرفکرخلاقیت : خانه ای برای من و تومخلوط تونان چیست؟ ... سوالات راهسازی - مهندسین مشاور پاسارگادعمران, راهسازی, راهسازی و عمران ایران, ...
Searches related to اصطلاحات کاربردی مهندسی عمران و راهسازی

اصطلاحات مهندسی عمران به انگلیسی

اصطلاحات کارگاهی مهندسی عمران

اصطلاحات عمرانی pdf

اصطلاحات مهندسی معماری

اصطلاحات مهندسی عمران pdf

لغات تخصصی عمران

اصطلاحات مهندسی مکانیک

اصطلاحات ساختمان سازی
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 141
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 454
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 7,138
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 16,585
  • بازدید ماه : 16,585
  • بازدید سال : 394,196
  • بازدید کلی : 4,173,974