loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 246 شنبه 09 مرداد 1395 نظرات (0)

 

لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک

لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک

لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد لئوناردو داوینچی به نیروی اصطکاک پی برده بوده و ان آن اگاه بوده است.در این مطلب به تحلیل بیشتر می پردازیم. 

 

دانشمندان و متفکرین برجسته تاریخ از لحاظ اجتماعی و خصوصیات شخصی همانند انسان‌های عادی هستند. اگرچه ممکن است از هوش و نبوغ خارق‌العاده‌ای برخوردار باشند اما به هر حال انسان هستند و دارای ویژگی‌های انسانی.

 

لئوناردو داوینچی یکی از برجسته‌ترین دانشمندان و متفکران تاریخ جهان و خالق مونالیزا از دست خط خوبی برخوردار نبود و اغلب در خانواده به‌عنوان پر سر و صداترین فرد شناخته می‌شد!

 

پروفسور یآن‌هاچینگز یکی از اساتید برجسته دانشگاه کمبریج با انجام مطالعات خود بر روی دفترچه یادداشت لئوناردو داوینچی که در موزه Victoria & Albert لندن نگه‌داری می‌شود دریافت که لئوناردو داوینچی 200 سال پیش از اینکه قوانین اصطکاک برای اولین بار منتشر شود به وجود این نیرو و عکس‌العمل آن پی برده بود.

 

طرح‌ها و متن‌های ثبت شده توسط لئوناردو داوینچی نشان می‌دهد او به درک بالایی از قوانین اصطکاک و نیروی عکس‌العمل در سال 1493 رسیده بوده است. دکتر هاچینگز در گفته‌های خود خاطر نشان کرد که لئوناردو داوینچی می‌دانست که

 

نیروی اصطکاک بین دو سطح لغزان با فشاری که دو سطح بر یکدیگر وارد می‌کنند متناسب است و نیروی اصطکاک از سطح تماس دو جسم مستقل است بدان معنا که لازمه ایجاد نیروی اصطکاک لزوما تماس دو جسم با یکدیگر نیست کما آنکه نیروی اصطکاک بین مولکول‌های هوا و جسم در حال سقوط نیز وجود دارد.

 

وی افزود: قوانین اصطکاکی که امروزه در صنعت و علوم مختلفی یاری دهنده بشر هستند 200 سال پس از کشفیات لئوناردو داوینچی توسط دانشمند فرانسوی Guillaume Amontons در قالب علم سوده شناسی (علم اصطکاک) در سال 1699 منتشر شد و شارل آگوستن به‌طور رسمی این علم و قوانین مربوط به آن را در سال 1781 تایید کرد.

 

سوده شناسی یا تریبیولوژی علمی است که به مطالعه نیروی‌های سطحی و برهم‌کنش اجسام بر روی یکدیگر می‌پردازد. بررسی نیروی اصطکاک، فرایندهای روان کاری و سایش در شاخه علم سوده شناسی قرار می‌گیرد.
 

اگر کتاب‌ها و دفترچه‌های باقی مانده از لئوناردو داوینچی را مطالعه کنید به عبارات و جمله‌های بی‌مفهوم و عجیب زیادی بر خواهید خورد که این ویژگی نیز یکی از خصوصیات متون ثبت شده توسط لئوناردو داوینچی است.

 

به‌عنوان‌مثال در یکی از صفحاتی که لئوناردو داوینچی مشغول به انجام محاسبات ریاضی بوده است تصویر پیر زنی دیده می‌شود که در نوع جالب توجه است!

لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک

هاچینگز مطالعات خود بر روی نوشته‌ها و متون لئوناردو داوینچی را متوقف نکرد. هنگامی‌که پروفسور هاچینگز در حال خواندن یکی از کتب علمی لئوناردو داوینچی بود پی به درک فوق العاده این هنرمند ایتالیایی از قوانین فیزیک و ارتباطات مهندسی بین فرمول‌های تجربی و سازه‌های و ماشین‌های صنعتی برد.

 

بسیاری از دانشمندان و فیزیکدانان کنونی معتقدند که مطالعات 20 ساله لئوناردو داوینچی بر روی اصطکاک یکی از الهام‌بخش‌ترین تفکراتی است که علم سوده شناسی را تحت تاثیر خود قرار داده چراکه امروزه دانشمندان با تعمیم مدل‌های تجربی لئوناردو داوینچی بر روی ماشین‌های مکانیکی موفق به افزایش بهره‌وری آن‌ها شده‌اند.

لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک

اشتیاق لئوناردو داوینچی برای درک مفاهیم فیزیکی و قوانین حاکم بر جهان طبیعی به‌قدری باورنکردنی است که امروزه لئوناردو داوینچی را به‌عنوان سمبلی از تمام علوم و متفکری برجسته در طول تاریخ جهان می‌شناسند.

 

متاسفانه ایده‌ها و طرح‌های منتشر شده از لئوناردو داوینچی نفوذ زیادی در علوم مختلف نداشته که یکی از اصلی‌ترین علل این موضوع عدم آگاهی دانشمندان و مردمان زمان حیات لئوناردو داوینچی بوده است.

 

گزیده ای از زندگی لئوناردو داوینچی

لئوناردو دی سر پیرو داوینچی در 15 آوریل سال 1452 در روستای وینچی واقع در کشور ایتالیا متولد شد. لئوناردو داوینچی دانشمند، نقاش، مجسمه‌ساز، معمار، موسیقی‌دان، ریاضی‌دان، مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین‌شناس، نقشه‌کش،

 

گیاه‌شناس و نویسنده ایتالیایی دوره رنسانس بوده که نبوغ سرشار او در تمام علوم و همه زمینه‌های علمی مورد توجه همگان قرار گرفته است. او که به‌عنوان برجسته‌ترین نقاش تاریخ جهان معرفی می‌شود به عقیده عده‌ای از متفکران بااستعدادترین شخصی است که تاکنون بر روی زمین زندگی کرده است.

لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک

شهرت جهانی وی بیشتر در زمینه نقاشی و دو اثر خارق‌العاده او به نام مونالیزا و شام آخر است اما نمی‌توان طرح‌های فوق العاده او در علوم نظامی همانند طراحی توپ‌های بخار، لباس غواصی، زیردریایی جنگی و کیلومتر شمار را نادیده گرفت. او یادداشت‌ها خود را با خطوط معکوس می‌نوشت که تنها با گرفتن متن در مقابل آینه امکان خواندن آن‌ها فراهم می‌شد.

 

درنهایت مرد تاریخ‌ساز داستان ما در روز دوم ماه می سال 1519 هنگامی‌که با دوست و همراه خود فرانسوا زندگی می‌کرد در منطقه‌ای به نام کلوس لوس واقع در شهر واتیکان ایتالیا دار فانی را وداع گفت.


Google
About 14,400 results (0.71 seconds)
Search Results
لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک - پارس ناز
www.parsnaz.ir/لئوناردو-داوینچی-و-پی-بردن-به-نیر...
Translate this page
لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک شواهدی وجود دارد که نشان می دهد لئوناردو داوینچی به نیروی اصطکاک پی برده بوده و ان آن اگاه بوده استدر این مطلب.
آیا لئوناردو داوینچی نخستین کسی بود که به وجود نیروی اصطکاک پی برد؟
www.freecamp.ir/news/120742
Translate this page
3 days ago - آیا لئوناردو داوینچی نخستین کسی بود که به وجود نیروی اصطکاک پی برد؟ .... ایا می دانید پی بردن به عادت بد اشخاص با بررسی تار مو وجود دارد …
سایت خبری و سرگرمی | یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
pglink.ir/
لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک · جولای 29, 2016 khanom jafari. لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد لئوناردو ...
[PDF]Design, Construction, and Evaluation of Rubber Friction Tester - SID
www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/521139011208.pdf
Translate this page
لئوناردو داوينچی در اواخر قرن ... به طور. کلي، نيروي اصطکاک بين الستيک و سطوح ناهموار از دو جزء. تشکيل شده ..... به منظور پي بردن به اثر مؤثرترين عامل سطح بر.
دانلود DEAD TARGET 2 0.9.233 – بازی اکشن عالی هدف مرده ۲ اندروید + مود ...
www.apportal.ir › اخبار
Translate this page
3 days ago - طیف گسترده ای از سلاح ها برای استفاده; لذت بردن از شخصیت ها و محیط ... آیا لئوناردو داوینچی نخستین کسی بود که به وجود نیروی اصطکاک پی برد؟
بازگشت ایران به میدان گازی رهام/ انگلیس 1.1 میلیون پوند از ایران حق ...
batoote.ir/news/44060
Translate this page
بازگشت ایران به میدان گازی رهام/ انگلیس 1.1 میلیون پوند از ایران حق مدیریت گرفت. 1 ساعت قبل خواندنی ... لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک. لئوناردو ...
اخبار فناوری:آیا لئوناردو داوینچی نخستین کسی بود که به وجود نیروی ...
kahlek.ir/index.php/post314935
Translate this page
3 days ago - اخبار فناوری:آیا لئوناردو داوینچی نخستین کسی بود که به وجود نیروی اصطکاک پی برد. کد مطلب : 314935 آیا داوینچی کسی که وجود اصطکاک برد؟
عکس‌های از دستگیری دختران خوش تیپ دزد - فانسو
www.funso.ir/عکس‌های-از-دستگیری-دختران-خوش-تی...
Translate this page
فرمانده انتظامی شهرستان کرج از دستگیری سه زن جوان که به شیوه «کش‌روی»، اقدام به ... ویکتوریا بکهام در مجله vogue · لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک ...
رسمی رافائل گوئریرو به دورتموند پیوست - خبر 24
www.khabar24.tk/search/?q=رسمی...به...پیوست
Translate this page
وبسایت رسمی برنامه نود - دفاع چپ باشگاه لورین فرانسه به دورتموند پیوست. ... ویکتوریا بکهام در مجله vogue · لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک · مشکل ...
هشدار سپاه به اشرار شمال غرب کشور - پایگاه اینترنتی نشر اخبار
www.khabarjoo.tk/search/?q=هشدار+سپاه+به...
Translate this page
به گزارش «شیعه نیوز»، سردار رمضان شریف، در مورد عملیات نیروی زمینی سپاه در .... ویکتوریا بکهام در مجله vogue · لئوناردو داوینچی و پی بردن به نیروی اصطکاک ...
آريامنش - الگوریتم عملکرد سامانه های کنترل کشش و پایداری در خودرو ...
hamed-lary.blogfa.com/post-158.aspx
Translate this page
هدف از سامانه کنترل کشش یا TCS، دست یابی خودرو به کشش و پایداری جانبی مناسب ... در واقع تقسیم گشتاور بین هر یک از چرخ ها با توجه به میزان نیروی اصطکاک آن ها ... همچنین TCS در خودروهایی که در مسابقه های اتومبیل رانی شرکت می کنند، به منظور بالا بردن میزان نیروی چسبندگی لاستیک ها به سطح جاده در هنگام ... 'لئوناردو داوينچي' ...
کار و فناوری بوکان 111
boukan111.parsiblog.com/?P=1
Translate this page
... یکی از بهترین طرح ها در زمان خود اثر لئوناردو داوینچی است که در سال 1505طرحی از یک ... امروزه هم می توان از دلفین که با نیروی عضلانی کم می تواند به سرعت در اب حرکت کند ... برای غواصان ساخته شده است که اصطکاک بدن شناگر و اب را به حداق می رساند. ... تائید این موارد معمولا امکان پذیر نیست اما دو پژوهشگر ژاپنی برای پی بردن به ...
بیونیک - کار و فناوری بوکان 111
boukan111.parsiblog.com/Posts/18/
Translate this page
... یکی از بهترین طرح ها در زمان خود اثر لئوناردو داوینچی است که در سال 1505طرحی از یک ... امروزه هم می توان از دلفین که با نیروی عضلانی کم می تواند به سرعت در اب حرکت کند ... برای غواصان ساخته شده است که اصطکاک بدن شناگر و اب را به حداق می رساند. ... تائید این موارد معمولا امکان پذیر نیست اما دو پژوهشگر ژاپنی برای پی بردن به ...
مهندسی تاسیسات - پمپ
www.misengineering.blogfa.com/post-6.aspx
Translate this page
اساس کار پمپ گریز از مرکز براساس نیروی گریز از مرکز است، به این صورت که ... میتوان جریان خروجی را بردن اینکه درداخل فشار زیاد شودبدون هیچ خطری متوقف کرد. .... در اصطلاح فنی گفته میشود که افت فشار باید بزرگتر از مقدار اصطکاک باشد. .... شده م ی گردد که این امر رانده شدن سیال به داخل سیستم هیدرولیک را در پی خواهد داشت.
جعبه دنده های جدید با فناوریCVT - دلم را آهسته حمل کنيد، شكستنی‌ست
hamzeh86rostami.blogfa.com/.../جعبه-دنده-های-جدید-با...
Translate this page
به جعبه دنده اتوماتیک توجه کنید،در آن دنیایی از چرخ دنده ها،ترمز ها، کلاچ ها و ... خود را می گیرند که سطح مقطع V شکل دارند که اصطکاک تسمه با پولی را افزایش می دهد ... از فشار هیدرولیکی یا نیروی گریز از مرکز و یا کشش فنر به منظور تولید نیروی مورد .... به مرور با پیشرفت و پی بردن خودروسازها به مشکلات میتونه راه جدیدی رو باز کنه.
مطالب جالب علمی
www.danestane.blogfa.com/
Translate this page
Dec 19, 2012 - ایا می دانید پی بردن به عادت بد اشخاص با بررسی تار مو وجود دارد .... آسيب ناشي از تحريـک مداوم مثل اصطحکاک يـا فشـرده شدن بـه وجـود مي آيد . .... ایا می دانید به ستون فقرات افراد وزنه بردار هنگام بلند كردن وزنه ها نيروي معادل 10000 نيوتن وارد مي شود .... تصوير از نابغه قرن 15 رونسانس ايتاليايي لئوناردو داوينچي شدند.
مجموعه ترمزها - سایت علمی آموزشی نواندیشان
www.noandishaan.com/forums/thread24175.html
Translate this page
Jul 16, 2010 - 10 posts - ‎2 authors
اين نوع ميله بنديها، معمولاً با بکار بردن اهرمهايي نيروي وارده توسط راننده را چند برابر مي کنند. سيمي:(Cable ... مقدار اصطحکاک بسته به نيروي اعمال شده بين دو سطح، زبري و جنس سطوح تغيير مي کند. .... لئوناردو داوینچی: مکانیک بهشت ریاضیات است.زیرا در .... سیستم ای اس پی حاصل تلفیق سیستم ترمز ای بی دی .
هوافضا - مهندس برتر
solid-mechanics.blogsky.com/Aerospace
Translate this page
لئوناردو داوینچی نقاش ، مجسمه ساز ، فیزیکدان ، فیلسوف ، طبیب و دانشمند ... در پی داشته باشد ولی ماندن در هوا و ادامه پرواز مشکل بزرگی بود که حل آن به نظر هیچ کس نمی رسید . ... ( هلیس ) برای شکافتن هوا و پیش بردن هواپیما به اندیشه کسی خطور نکرده بود . ...... نیروی پسار به دو نوع نیروی پسار فشاری و پسار اصطکاکی تقسیم میگرد.
مهندسی مکانیک - خودرو
www.laminar.blogfa.com/cat-45.aspx
Translate this page
کلاچ ها ی اصطکاکی که در حال حاضر از همه نوع دیگر متداول ترند خود به دو دسته .... در موتورهای پیستونی می‌توان نیروی پیستون را به نیروی دست تشبیه کرد که باعث ... لنگ را به لنگ‌ها وصل می‌کنند البته بازوهای لنگ با وزنه‌های تعادل (که در پی خواهد آمد) ...... قدرت پیوسته ( CVT) که لئوناردو داوینچی ٥٠٠ سال پیش اندیشه اش را در سر داشت و ...
انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی ...
www.iran-airrifle.com › ... › بحث ازاد › بحث آزاد - Translate this page
Dec 28, 2013 - 11 posts - ‎8 authors
آیا میدانید گربه تنها حیوانی هست که میداند میتوان از احساسات به عنوان ... آیا میدانید دمای بدنه هواپیما در سرعت 2500 کیلومتر در ساعت به دلیل اصطکاک هوا به 600 درجه میرسد ؟ ... تبدیل شدن آن به چیزی شبیه شاتگان و از بین بردن اعضای داخلی بدن ) ... آیا می دانید لئوناردو داوینچی 10 سال طول کشید تا لب های مونالیزا را ...
کشف یک بدافزار اندرویدی جدید که حتی در زمان خاموشی گوشی نیز به ...
www.zamoune.com/.../کشف-یک-بدافزار-اندرویدی-ج...
Translate this page
Feb 22, 2015 - کشف یک بدافزار اندرویدی جدید که حتی در زمان خاموشی گوشی نیز به ... آیا لئوناردو داوینچی نخستین کسی بود که به وجود نیروی اصطکاک پی برد؟
[سبک معماری غرب]:معماری بیونیک Bionic Architecture دانلود كتاب ...
www.iran-eng.ir/showthread.php/90824.../page2
Translate this page
Nov 21, 2009 - به عنوان مثال ساختمان بدن خوفاش برای « لعوناردو داوینچی » ایده ای بود تا ..... یکی از بهترین طرح‌های شناخته شده از علم بیونیک اثر لئوناردو داوینچی نقاش ... تائید این روایتها معمولا امکان پذیر نیست اما دو پژوهشگر ژاپنی برای پی بردن به ..... پوست کوسهبرای اختراع نوعی رنگ هواپیما، که نیروی اصطکاک هوا را به شدت ...
محمد اکبرزاده-مکانیک خودرو
mechanic121.blogfa.com/
Translate this page
در اين آزمايش ما از نيروي اصطكاك بين پوسته و زرده براي به حركت درآوردن و سرعت .... یک سگ پیر حرکات جدید یاد داد،اما انتقال قدرت پیوسته ( CVT) که لئوناردو داوینچی ...... كه ترمزهاي پي در پي يا شديد گرفته ميشه وقتي ترمزها گرم ميشن روغن ترمز به ...... واقع مي شوند به علت اين كه در مورد چرخ هاي جلو محرك باشند به كار بردن مفصل هوك ...
بیرینگ - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/node/261887/بیرینگ - Translate this page
گفته می‌شود لئوناردو داوینچی یک نوع یاتاقان ساچمه‌ای را در حدود سال ۱۵۰۰ شرح داده‌است. ... از سوی دیگر، یاتاقان‌های با اصطکاک کم معمولاً به خاطر راندمان‌شان، کاهش فرسایش و ... به کمک یک سیال[ویرایش] با بهره بردن از ویسکوزیته کم یک لایه سیال مانند یک ... یاتاقان مغناطیسی که در آن نیرو با کمک یک میدان مغناطیسی تحمل می‌شود.
دانش آموزان 104 فرزانگان 4 - فیزیک
st104farzanegan4.blogfa.com/category/6
Translate this page
اادکلن زنانه والنتينا | ام پی تری پلیر ... آیا میدانید : لئوناردو داوینچی می توانست همزمان با یک دست خود بنویسد و با دست ... مثلاً نیروی اصطکاک به خاطر برهم‌کنش الکترومغناطیسی بین اتم‌های سطح دو جسم است ... قانون سوم نیوتن، از به کار بردن تقارن در موقعیت هایی که نیروها را می‌توان به وجود اشیائی مختلف نسبت داده حاصل داده می‌شود.
وارث ارسطو (1) - راسخون
https://rasekhoon.net/article/show/.../وارث-ارسطو-(1)/
Translate this page
گالیله تحت تأثیر این تأکید بر نیرو واقع شد و آن را به منزله یک مدل تبیین پذیرفت. ... ارسطو در پی تبیین خود حرکت بود (در همین جا بیکن به راه ارسطو رفت زیرا بیکن حرارت ... از میان چنین مهندسانی لئوناردو داوینچی نابغه درخور ذکر است. ..... کج پیزا و پی بردن به این امر واقع که چون هر دو در یک زمان به زمین فرو می‌افتند، پس نظریه ...
یاتاقان ها - ساخت وتولید
dashadgh75.blogfa.com/post/18 - Translate this page
گفته می‌شود لئوناردو داوینچی یک نوع یاتاقان ساچمه‌ای را در حدود سال ۱۵۰۰ شرح داده‌است. ... از سوی دیگر، یاتاقان‌های با اصطکاک کم معمولا به خاطر راندمانشان، کاهش فرسایش و ... با بهره بردن از ویسکوزیته کم یک لایه سیال مانند یک روانساز و یا یک واسطه فشرده ... نیروها می‌توانند به صورت نیروی غالب شعاعی، محوری (یاتاقان کف‌گرد) یا ممان ...
درس هایی از طبیعت زنده! - طبیعت الهام بخش است
tabyat.loxblog.com/post/10/%3C-PostAuthorLink-%3E
Translate this page
... یکی از بهترین طرح ها در زمان خود اثر لئوناردو داوینچی است که در سال 1505طرحی از یک ... امروزه هم می توان از دلفين که با نیروی عضلانی کم می تواند به سرعت در اب حرکت کند ... برای غواصان ساخته شده است که اصطکاک بدن شناگر و اب را به حداق می رساند. ... تائید این موارد معمولا امکان پذیر نیست اما دو پژوهشگر ژاپنی برای پی بردن به ...
بهترین وبلاگ علمی تفریحی - اطلاعاتی در مورد لئوناردو داوینچی
www.elmytafrihi.blogfa.com/post/78
Translate this page
بهترین وبلاگ علمی تفریحی - اطلاعاتی در مورد لئوناردو داوینچی - مسابقات ... نیروی گریز از مرکز ... در چند سال اخیر به واسطه انتشار کتاب پرفروش Da vinci Code (در ایران راز داوینچی) توجه بسیاری به آثار داوینچی جلب شد. .... ایجاد سوراخ هایی در دیوار و از بین بردن این دیوار تاریخی پر از تزیینات ارزشمند بود. .... آریان پی سی.
29753 - مشاهده مطالب
www.tebyan.net/...aspx/.../newmobile.aspx?... - Translate this page
وردربرمن در هفته هشتم بوندس‌لیگا به خانه هانوفر رفت تا فاصله خود با مونیخ را به حداقل برساند. ... این دو تیم هر دو در روزهای اخیر مربی جدید به خدمت گرفته‌اند: هوب استیونس هلندی در پی کناره‌گیری .... این بخش از صدا بهواسطه تحریک نیروی اصطکاک در سطح دیسک و لنت ایجاد میشود. ..... لئوناردو داوینچی: کفش هایی برای پیاده روی در آب.
نوشته های خواندنی - کیانا وحدتی
www.kianavahdati.com/forum.aspx?id=-2147483646&showall=yes
Oct 4, 2008 - هر چند می دونم سخته چون خودمم داغ دیدم ولی به خاطر بیشتر بهره بردن امثال من حقیر و زنده موندن .... در 30 سالگی پی بردم که قدرت ، جاذبه مرد است و جاذبه ، قدرت زن ..... رگهای نرمال در برابر نیروی جاذبه به خوبی مقاومت می کنند. ..... لئو‌ناردو داوینچی مخترع قیچی بود، همچنین 10 سال طول کشید تا لب‌های مونالیزا را نقاشی کند.
وبلاگ شخصی محمد تقی حمیدی - انواع راه ها
mt-hamidi.blogfa.com/post/11
Translate this page
۳- راه اصلي مسير رفت و برگشت از هم جدا نباشد و عرض آن نسبت به بزرگ راه كم تر باشد ... رویهمرفته، تحت شرایط مناسب، قطار برای بردن حجم مشخصی از کالا یا مسافر ۵۰ تا ... ایجاد نیرویبرآر می‌کند و با خنثی شدن نیروی وزن، هواپیما به پرواز در می‌آید. ... لئوناردو داوینچی نابغه ایتالیایی طرح‌های زیادی برای وسایل پرنده (مثلاً بالگرد) ...
دانلود مقاله بررسی نقش طبیعت در راستای رسیدن به معماری بیونیک
mag-iran.com/دانلود-مقاله-بررسی-نقش-طبیعت-در-را...
Translate this page
معماری بیونیک به مفهوم الهام پذیری از طبیعت در طراحی بنا می باشد . ... لذا در پی ارائه روشی در طراحی معماری با توجه به رابطه ی جدایی ناپذیر زیبایی و .... لئوناردو داوینچی- نابغهی عصر رنسانس- از اولین کسانی بود که برای ساخت ... الهام از نقش پولکها و ساختار پوست کوسه برای اختراع نوعی رنگ هواپیما که نیروی اصطکاک هوا را به شدت ...
برتری روغن کنجد فرآوری شدهارده نسبت به روغن کنجد
s27-ba.atrimblog.ir/ogle/برتری+روغن...به.../200 - Translate this page
این دستگاه دارای بالابر برقی بوده برقی بوده که بالا بردن دستگاه را با سهولت .... مونالیزا که به لبخند ژوکوند نیز شهرت دارد، نام یکی از معروف‌ترین تابلوهای نقاشی لئوناردو داوینچی هنرمند مشهور ایتالیایی ... پی : سوخت مخصوص نوعی چراغ قدیمی روغن سوز ... اصطکاک به عواملی چون نیروی عمودی، شرایط سطح‌های تماس از نظر زبری و جنس ...
هفته چهارم آبان 1388 - فیزیک - blogfa.com
physics875.blogfa.com/88084.aspx
Translate this page
هدف از تغیر پسورد بالا بردن امنیت و همکاری بیشتر ... ساختارهايي را از طريق دستكاري اتم‌ها روي سطح به وسيله ميكروسكوپ‌هاي نيروي اتمي بدست ..... 240 : ارشميدس : مكانيك كلاسيك و دانش فيزيك مقدماتي را پي ريزي و مدون مي كند. ... 1515 لئوناردو داوينچي : در زمينه هاي مكانيك - هيدروليك و آيرو ديناميك مشاهدات و برداشت هاي مهمي مي كند.
دانلود رایگان مقالات عمران و معماری
forengineer.blogfa.com/1391/10?p=3
Translate this page
در مقاله حاضر با معرفی اجزاء افت اصطکاک ناماندگار در خطوط لوله و روشهای تخمين آن¬¬، اثرات ... همانند برگزاری همین سمپوزیوم که با دیدن یک منطقه و پی بردن به نقاط ضعف و ..... یکی از بهترین طرح‌های شناخته شده از علم بیونیک اثر لئوناردو داوینچی نقاش .... در این سیستم تمام نیروی کابل ها مستقیماً به بتن منتقل می شوند و از آنجایی که ...
اجتماع هايي
bahare-tabiat-ba.indexland.ir/tag/اجتماع+هايي/50 - Translate this page
Dec 24, 2015 - گویند در عهد دولت سنجر حکیم انوری که سرآمد منجمان زمان بود، نظر به اینکه ... اما برای پی بردن به نبوغ، عمری دراز - همراه با آنچه كه فراگیری نامیده می شود - لازم است. .... و زندگینامه های اشخاصی همچون آلفرد نوبل و لئوناردو داوینچی را خوانش نمودند. ..... درچه مواردی باید نیروی اصطکاک را کم کرد این عمل چگونه انجام می شود ...
آیا لئوناردو داوینچی نخستین کسی بود که به وجود نیروی اصطکاک پی برد؟
aboutmore.ir/GoLink.aspx?SrcID=26349
Translate this page
آیا لئوناردو داوینچی نخستین کسی بود که به وجود نیروی اصطکاک پی برد؟
دانشنامه - blogfa.com
aliakbar1371.blogfa.com/author-aliakbar1371.aspx
کپلر در 1609 ناگهان به نیروی الهام متوجه حقیقتی شد، سیاره مریخ روی مسیر بیرونی ... کپلر در پی انجام آن کار دست به کار انجام محاسبات مربوط به حرکت و مدار سیارات ..... و نظرات مختلفی مبنی بر رنج بردن او از نشانگان روده تحریک‌پذیر، زخم پوستی، ...... لئوناردو داوینچی (۱۵ آوریل ۱۴۵۲ - ۲ مه ‌‌۱۵۱۹) از دانشمندان و هنرمندان ایتالیایی دروه ...
مسئولین مربوطه نام مسلمانی بردن به این است كه گرایش به ظلم نداشته ...
abolghasem-fakhraee-ba.landindex.ir/...بردن+به...به...
Translate this page
4 days ago - پژوهش وتحقیق عبارت است از پی بردن بر اينکه کس دیگری چه چیزی را دیده ..... "لئوناردو داوینچی" در دوازده سالگی با خود اين گونه پیمان بست: ” روزی من یکی از ..... در چه مواردی باید نیروی اصطکاک راکم کرد واین عمل چگون انجام می شود ...
آرازپرس- آخرین اخبار فناوری و اطلاعات - پایگاه خبرخوانی
www.arazpress.ir/News/آخرین%20اخبار%20فناوری%20و%20اطلاعات/9
... درک کرده بود" /></div><div class="K2FeedIntroText"><p>لئوناردو داوینچی، هنرمند و ... همچنین داوینچی کشف کرده بود که نیروی اصطکاک ظاهرا مستقل از سطح اثر دو جسم .... کنید" /></div><div class="K2FeedIntroText"><p>به دلیل بهره بردن بازی The ...... موبنا، لیلا محمدنظامی - در پی انتشار برخی اخبار در خصوص اجرای طرح رجیستری ...
archaeoastronomy: November 2010 - Search This Blog
archaeoastronomers.blogspot.com/2010_11_01_archi...
Translate this page
Nov 27, 2010 - برای پی بردن به اینکه چرا ما اینچنین تصویر سه بعدی را برروی یک عینک ..... نیروی اصطکاک متناسب با وزن اولیه است و هنگامی که هواپیما در حال ...... آزاد لئوناردو داوینچی خودنگاره ای از داوینچی لئوناردو داوینچی ( ۱۵ آوریل ۱۴۵۲.
مقالات معماری - صفحه 5 - تالار های تخصصی نیک صالحی
forum.niksalehi.com › ... › علم روز
Translate this page
Sep 15, 2006 - این نوع بنا در پی توسعه علوم و فرهنگ اسلامی و نیاز مسلمین به مکانی خاص .... پرنده بوده است که یکی از بهترین طرح ها در زمان خود اثر لئوناردو داوینچی است ... امروزه هم می توان از دولفین که با نیروی عضلانی کم می تواند به سرعت در اب ... تائید این روایتها معمولا امکان پذیر نیست اما دو پژوهشگر ژاپنی برای پی بردن به ...
مقالات علمي رياضي [آرشيو] - P30World Forums - انجمن های تخصصی ...
forum.p30world.com › ... › موضوعات علمی › رياضيات
Translate this page
Dec 30, 2005 - بلكه اين وزارتخانه ها و جاهاي ديگر از اين قبيل با به كار بردن يك مفهوم ساده .... در نظريه نسبيت عام گرانش يك نيرو نيست بلكه نامى است كه ما به اثر انحناى زمان _ ...... به عنوان مثال لئوناردو داوینچی در ترسیم نقاشی معروف خود از بدن انسان از ...... تر به صورت نظری، بستگی بین درجه ی حرارت، مالش (اصطکاک) دایمی گازها و ...
این شغل‌ها موجب ریزش مو می‌شوند | مجله خبری و تفریحی blogposter
blogposter.ir › اخبار › سلامتی
Translate this page
Jul 22, 2016 - این بافت مرده توسط غلافی به نام کوتیکول محافظت می‌شود که اگر به هر دلیلی از .... تماس دست با موادی که ترکیبات قلیایی دارند و بردن دست آلوده به این مواد ... آیا لئوناردو داوینچی نخستین کسی بود که به وجود نیروی اصطکاک پی برد؟
دانستنیها | nojavanha | برگه 55 - نشریه اینترنتی نوجوان ها
nojavanha.org:8080/category/science/knowledge/.../5...
Translate this page
لئوناردو داوینچی می توانست ... نقاشی تابلوی مونالیزا برای داوینچی، ده سال به طول انجامید ... Do not take pills with COLD water .... ثبت شده زلزله ها در ايستگا ههاي زلزله سنجي و زلزله شناسي به اين واقعيات متفاوت از هم پي برده اند. .... ای که این مقدار انرژی برای غلبه بر نیروی اصطکاک سنگها کافی بود، به صورت ناگهانی آزاد می شود.
علم و دانش - مطالب مکانیک(فیزیک)
smashahmoradi.mihanblog.com/post/category/16
Translate this page
Aug 18, 2013 - اگر به جسم نیروی افقی ۲۴ نیوتن وارد کنیم ، شتاب حرکت m/s2 ۳ می شود . ضریب اصطکاک لغزشی بین سطح و جسم کدام است؟ ..... در حدود پانصد سال پیش هنرمند و مخترع بزرگ ایتالیایی، لئوناردو داوینچی ( ۱۴۵۲-۱۵۱۹ ) با ارائه ی طرح هایی از ..... هدف اصلی فلسفه ارسطو تعمق در علل پدیده ها و پی بردن به منظور غایی از همه ...
محمد رضا کاتب [ما... ] انسان سفر من است به سوی ما - مطالب مهر 1393
kateb1.mihanblog.com/post/archive/1393/7
Oct 22, 2014 - (البته معلوم نیست چرا نام رساله فروید را «روان کاوی لئوناردو داوینچی» ثبت کرده.) ... و چنان که مشهور است فروید برای پی بردن به رمز و راز تمایلات جنسی نابغه عهد ...... به گمان او عقل نمی‌تواند جای نیروی یگانگی بخش سنت و دین را بگیرد و میان ...... به بیان روشن تر، جهان انسانی اصطکاکی با شئون غیرانسانی ندارد.
عصر خودرو - .... گهی زین به پشت!
www.asrekhodro.com/News/64603/گهی-زین-به-پشت
Translate this page
Jul 22, 2015 - پس زین رخش را روی دوش خود گذاشت و در صحرای سمنگان در پی یافتن رخش به راه افتاد. ... «لئوناردو داوینچی» طراح و معمار مشهور ایتالیایی دستگاه بافت طناب را طراحی ... با ارتفاعی حدود 25/5متر را با کمک نیروی 900 نفر مرد به همراه 150 اسب و 47 ... می‌کردند، رطوبت معدن و اصطکاک طناب با دیوارهای سنگی و کشش آنها به ...
مطالب جدیدتر - نقشه کشی صنعتی - blogfa.com
naghsheh2.blogfa.com/?p=7
Translate this page
دراینجا با وجود عبور صفحه فرضی برش از بازوها (که برای اتصال نافی به چرخ .... شابلن ها : برای بالا بردن سرعت نقشه کشی و افزایش زیبایی استفاده می شود . ... قرن ها بعد لئوناردو داوینچی قبل ازعملی کردن ایده ها و افکارش ابتدا از آن تصاویر سه بعدی ... و تجهیزات مدرن و همچنین ساخت قطعات صنعتی مستلزم وجود نیروی انسانی مسلط به ...
    1   
2
   
3
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 1,254
  • باردید دیروز : 1,737
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 22
  • بازدید هفته : 1,254
  • بازدید ماه : 40,612
  • بازدید سال : 310,654
  • بازدید کلی : 4,090,432