loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 180 یکشنبه 10 مرداد 1395 نظرات (0)

 

حساسیت به آجیل ها و نکاتی درباره آن

حساسیت به آجیل ها و نکاتی درباره آن

حساسیت به آجیل ها و نکاتی درباره آن 

حساسیت به آجیل ها به اقسام مختلف در جامعه دیده می شود که بدترین و خطرناک ترین آنها حساسیت به بادام زمینی است که می تواند منر به مرگ شود. 

 

پروتئین مغزهای روغنی و دانه‌های روغنی مخصوصا بادام زمینی برای گروهی از افراد، بسیار حساسیت‌برانگیز بوده و آنهایی که تحت تاثیر گرده‌افشانی در فصل بهار و برگ‌ریزان در فصل پاییز دچار آلرژی‌های تغییر فصل می‌گردند به علت اثرات تجمیعی در فصول نام برده شده، حساسیت برانگیخته شده ناشی از تناول مغزها و دانه‌ها و بادام‌ زمینی بسیار شدیدتر و مخاطره‌انگیزتر نمود پیدا می‌کند.

 

در قبال افرادی که آلرژی دارند میل کردن بادام زمینی حتی به مقدار ناچیزی (صد میکروگرم) یعنی یک‌هزارم یک عدد بادام زمینی علایم و تغییرات بالینی قابل توجهی را ظاهر می‌سازد حتی در قبال کسانی که شدیدا به بادام‌زمینی حساسیت دارند.

 

تماس با بادام زمینی یا استنشاق گرد آن می‌تواند واکنش‌های شدید سیستم دفاعی آنها را موجب گردد. عوامل حساسیت‌ برانگیز در ترکیبات دانه‌ها و مغزها بسیار مقاوم بوده و با پختن و آسیاب کردن و پرس نمودن آنها هیچ تغییری در شدت و حدت آلرژی‌زایی آنها حاصل نمی‌شود. به جز بادام که کندن پوست قهوه‌ای آن در اغلب موارد این دانه و مغز با ارزش را قابل تحمل‌تر می‌نماید.

 

شگفت‌انگیز است که بو دادن دانه‌ و مغزها در اغلب موارد قدرت حساسیت‌زایی آلرژن‌های موجود در ترکیبات را افزون‌تر می‌نماید از این حیث به افراد دارای حساسیت به دانه های روغنی و مغزها توصیه می‌گردد که حتی از مصرف روغن آنها نیز خودداری نمایند. مخصوصا روغنهایی که بصورت پرس سرد تولید شده باشند. 

 

علایم بالینی در قبال حساسیت به آجیل‌ها

صرفنظر از نوع دانه‌ها و مغزها علایم حساسیت خیلی سریع با تماس ماده خورده شده از طریق مخاط حفره دهان بروز کرده و به سرعت ممکن است به شوک آنافیلاکتیك منجر گردد.

 

عوارض و علائم حساسیت به آجیل ها به شرح زیر نمایان می‌گردند

در دهان و کام مصرف کننده حساس: خارش شدید زبان و لب‌ها و کام، آماس زبان و لب‌ها، سوزش زبان، احساس بی‌حسی در لب‌ها، خارش گلو در حدی که به کمبود تنفس منجر می‌گردد.

 

قلب و عروق: کولاپس قلب و شوک آنافیلاکتیك كه باید بدون فرصت‌سوزی از متخصصین اورژانس یاری طلبیده و سریعا اقدامات لازم به عمل ‌آورده شود.

 

پوست: خارش شدید در تمامی سطوح بدن

 

سیر بیماری و عاقبت کار در حساسیت‌به مغزها و آجیل‌ها

حساسیت به انواع دانه‌ها و مغزها غیرقابل درمان می‌باشند از این موضوع گذشته پایداری عوامل آلرژن در آجیل ها بسیار ماندگار بوده و از همه خطرناک‌تر حساسیت ایجاد شده به صورت حاد را بادام زمینی ایجاد می‌کند که معمولا در دوران کودکی عارض گردیده و در تمام عمر فرد مبتلا به حساسیت، ‌آلرژی پایدار باقی می‌ماند.

 

بر مبنای برآوردهای انجام شده در کشور آلمان مشخص گردیده که فقط 25 درصد افراد دارای حساسیت به بادام زمینی ممکن است در طول زندگی خود حد تحمل‌شان به بادام زمینی افزایش یابد در حالیکه افرادی که به شیر یا تخم‌مرغ در دوران کودکی حساسیت نشان می‌دهند در روند رشد و افزوده شدن به سن آنها هفتاد الی هشتاد درصدشان از این حساسیت رهایی پیدا می‌کنند.

 

درحالیکه مبتلایان به آلرژی در قبال انواع و اقسام آجیل‌ ها و مغزها باید از مصرف آنها اکیدا خودداری نمایند تا خدای ناکرده به شوک‌های آنافیلاکتیك دچار نگردند.

 

دلیل حساسیت و آلرژی‌ کودکان به بادام زمینی هنوز به طور دقیقی ریشه‌یابی نشده است فقط به موضوع پیش‌زمینه حساسیت در شاخه مادری و پدری و استفاده زودهنگام از شیر سویا جهت تغذیه کودکان به عنوان زمینه‌سازهای این حساسیت اشاراتی بعمل آمده است.

 

افرادی که به بادام زمینی حساسیت دارند نبایستی از فرآورده‌های مختلفی که احتمال وجود بادام زمینی در آنها حدس زده می‌شود مصرف نمایند. حتی کرم‌های نرم کننده حاوی روغن بادام زمینی نیز برای افراد، عامل ایجاد کننده آلرژی‌های سنگین تلقی می‌شوند. 

 

توصیه‌های لازم‌الاجرا برای افرادی که به آجیل ها آلرژی دارند

«عدم استفاده از»:

1- تمامی دانه‌ها  و مغزها حتی پسته و بلوط، گردو و بادام و بادام‌زمینی چه به صورت خام و چه به صورت تفت داده شده

 

2- نان‌های مختلف، شیرینی، کیک و انواع فرآورده‌هایی که احتمالا دارای انواع دانه‌ها و مغز یا روغن آنها می‌باشند.

 

3- انواع دسرها مثل پودینگ، بستنی، کرم، انواع شکلات، نوقا، پیراشکی، شیرینی‌های خشک و تر

 

4- موسلی،كورن فلكس،قاووت،کره بادام زمینی، پودرهای تهیه شده از چهارمغز

 

5- روغن‌های تهیه شده از مغزهای مختلف و انواع تخمه‌ها مخصوصا اگر به صورت پرس سرد روغن آنها گرفته شده باشد.

 

6- کره بادام زمینی، کنسروهای ماهی، مارگارین‌های گیاهی، انواع سوسیس و کالباس و پنیرهای مركب، سس چیلی

 

جایگزین های مناسب و قابل تحمل

مغز تخم کدو یکی از جایگزین‌های مناسب  بی آزار برای افراد دارای آلرژی به دانه‌ها و مغزها تلقی می‌شود که می‌توانند به صورت تفت داده شده یا خام به طور خالص یا مخلوط شده با غذاهای خانگی میل گردند.


Google
About 396,000 results (0.72 seconds)
Search Results
حساسیت به آجیل ها و نکاتی درباره آن - پارس ناز
www.parsnaz.ir/حساسیت-آجیل-ها-نکاتی.html
Translate this page
حساسیت به آجیل ها و نکاتی درباره آن حساسیت به آجیل ها به اقسام مختلف در جامعه دیده می شود که بدترین و خطرناک ترین آنها حساسیت به بادام زمینی است.
Images for ‫حساسیت به آجیل ها و نکاتی درباره آن‬‎Report images
Image result for ‫حساسیت به آجیل ها و نکاتی درباره آن‬‎
18 hours ago
Image result for ‫حساسیت به آجیل ها و نکاتی درباره آن‬‎
Image result for ‫حساسیت به آجیل ها و نکاتی درباره آن‬‎
2 days ago
Image result for ‫حساسیت به آجیل ها و نکاتی درباره آن‬‎
More images for حساسیت به آجیل ها و نکاتی درباره آن
7 نکته که بهتر است درباره آلرژی بدانید - بیتوته
https://www.beytoote.com/.../allergies3-know2-allergi...
Translate this page
آلرژی،بیماری آلرژی,نکاتی درباره آلرژی،آلرژی فصلی،آلرژی غذایی,آلرژی ... میلیون ها نفر رینیت آلرژیک دارند و بیشتر کودکان هم آلرژی غذایی دارند. ... دهند حدود 15 درصد از آلرژی های غذایی بعد از سن 18 سالگی ظاهر می شوند، مثل حساسیت به آجیل، یا ماهی.
این ۷ نکته را در مورد آلرژی به یاد داشته باشید( سایت خبری خبررسان ...
khabarrasan.ir/3144/۷-نکته-که-بهتر-آلرژی-بدانید/
Translate this page
May 13, 2016 - نکاتی درباره آلرژی اگر شما هم جزو افرادی هستید که آلرژی دارید، با سوزش ... میلیون ها نفر رینیت آلرژیک دارند و بیشتر کودکان هم آلرژی غذایی دارند. ... از آلرژی های غذایی بعد از سن ۱۸ سالگی ظاهر می شوند، مثل حساسیت به آجیل، یا ماهی.
بالاخره به کودک آجیل بدهیم یا نه؟ - مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/19411_بالاخره-به-کودک-آجیل-بدهیم-...
Translate this page
Mar 24, 2014 - یکی از دانه های روغنی که احتمال ابتلا به حساسیت را در کودکان بالا می ... محمد هاشمی درباره نیاز خانم های باردار و شیرده به آجیل معتقد است: «بار ها در ...
همه آنچه در مورد آجیل نوروزی نمی‌دانید - مشرق
www.mashreghnews.ir/.../همه-آنچه-در-مورد-آجیل-نوروزی...
Translate this page
اگرچه از این نوع آجیل کمتر از بقیه آجیل‌ها در ایام نوروز استقبال می‌شود اما حضور مغز گردو ... می شود، عمدتاً غیرمجاز بوده و گاهی حساسیت های شدیدی را در مصرف کننده ایجاد می کند. ... از دیگر نکات آن نیز می توان به میزان بسیار کم چربی های مضر اشاره کرد.
آلرژی پوستی - صبح بخیر
sobbekheir.com/tag/آلرژی-پوستی
Translate this page
در بهار گرده‌افشانی درختان و گل‌ها باعث ایجاد حساسیت می‌شود که بیشتر به صورت آب‌ریزش ... این نوع آلرژی معمولاً در آجیل ها، غذاهای دریایی، لبنیات، تخم مرغ و . .... میلیون ها نفر در جهان از بیماری آلرژی رنج می برند نکاتی درباره آلرژیاگر شما هم جزو افرادی ...
آلرژی غذایی
behsite.ir/content/articles/foodillness/1841/
Translate this page
در سال های اخیر شیوع حساسیت نسبت به مواد غذایی بیشتر شده است. ... آجیل، سبزیجات، گوشت گاو، سوسیس و کالباس، گندم و جو، حبوبات، سویا، انواع سس، کنسروها، نوشابه، خربزه، هندوانه، هلو، انگور و گوشت مانده. ... نکاتی درباره ویتامین آفتاب D ...
آجيل ( فوايد ، مضرات ، انواع ، راهنماي خريد ) : سایت پزشکان بدون مرز
www.pezeshk.us/?p=14860
Translate this page
Mar 14, 2009 - چه کسی است که این روزها در باره عوارض ناشی از افزایش مصرف نمک و خطرات ... اگرچه از این نوع آجیل کمتر از بقیه آجیل‌ها در ایام نوروز استقبال می‌شود اما حضور مغز .... افرادی که به بادام‌زمینی یا به دیگر اقلام موجود در آجیل حساسیت داشته باشند، ... کنید تا هنگام انتخاب و خرید آجیل نوروزی، نکات زیر را حتما رعایت کنید:
تغذیه در سال دوم زندگی - Professor Soltanzadeh
www.professorsoltanzadeh.com/.../taghzie%20sale%2...
Translate this page
نکاتي در مورد رشد و تکامل کودک 1 تا 2 سال .... در مورد میزان انرژی یا کالری دریافتی از مواد مغذی ، آن چه در کتاب ها به عنوان مقدار مورد نیاز روزانه توصیه می شود به عنوان یک راهنمای کلی و تقریبی است و چون این میزان ... یا به لبنیات علاقه نداشته و یا به آن حساسیت دارند. ... مصرف حبوبات ( نخود ، لوبيا ، عدس ) و مغز ها ( گردو ، پسته ، بادام و .
مرکز بهداشت 1/نکاتی درمورد مصرف آجیل و شیرینی - بیمارستان امام حسن ...
emamhasanmojtaba.abzums.ac.ir/.../ShowPage.aspx?...
Translate this page
Mar 8, 2015 - اگرچه از این نوع آجیل کمتر از بقیه آجیل‌ها در ایام نوروز استقبال می‌شود اما .... افرادی که به بادام‌زمینی یا به دیگر اقلام موجود در آجیل حساسیت داشته ...
رژیم غذایی مناسب | مرکز اطلاعات فنی ایران
tici.info/default.aspx?dir=Learn_sdn
Translate this page
نکاتی درباره فواید و زیان‌های مصرف آجیل ... رژیم غذایی پتاسیم دار به پیشگیری از مشکلات کلیه و قلب در دیابتی ها کمک می کند .... محققان دانشگاه آکسفورد می‌گویند احتمال ایجاد واکنش حساسیتی با خوردن بادام زمینی بو داده بیشتر از بادام زمینی خام ...
توصیه های پزشکی 1 - نکاتی در مورد آجیل شب عید
tosiyehpezeshky.blogfa.com/.../نکاتی-در-مورد-آجیل-...
Translate this page
نکاتی در مورد آجیل شب عید. این روزها وقتی برای خرید آجیل عید به قنادی ها یا آجیل فروشی ها سری می زنیم با انواعی از آجیل های شور، شیرین، خام، بوداده یا انواعی از آجیل ...
نکاتی در مورد آلرژی فصل بهار - خانه
www.madarclub.com/.../نکاتی-در-مورد-آلرژی-فصل-...
Translate this page
معمولا افراد دارای آلرژی به گردههای گیاهی ممكن است همزمان به میوهها و سبزی‌های خاص و نیز به بعضی آجیل‌ها و مغزهای خوراكی هم حساسیت داشته باشند. از علل مهم افزایش ...
نکاتی چند در مورد جوش صورت - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/87787/نکاتی-چند-در-مورد-جوش-صورت
Translate this page
مواد جوش زا : مصرف خوراکی هایی چون آجیل , انواع سس ها ، ادویه ها ، غذاهای سرخ شده و چرب به ویژه چربی های اشباع شده ای حیوانی یا کره ، شکلات ، کاکائو ، دسرهای پر خامه و ...
نکاتی درباره فواید و زیان های مصرف آجیل | یک کارشناس ارشد - قطره
www.ghatreh.com/.../نکاتی-درباره-فواید-زیان-های-م... - Translate this page
Mar 25, 2016 - وی ادامه داد: مصرف آجیل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، برای حفظ سلامت قلب ... کریمی بیرگانی اظهار کرد: نکته قابل توجه در مورد استفاده از مغز دانه ها این است که باید بدون .... درمان چینی بهترین درمان حساسیت های بهاره ...
درباره آجیل عید چه نکاتی را باید بدانیم ؟ | پاسخگویان
www.pasokhgooyan.ir/node/6006
Translate this page
صفحه اصلی » درباره آجیل عید چه نکاتی را باید بدانیم ؟ ... آجیل‌ ها به واسطه ی چربی ای که دارند، پُرکالری هستند و هر گرم ‌شان 5 کیلوکالری انرژی به بدن می ... استفاده می ‌شوند عمدتاً غیرمجاز بوده و گاهی حساسیت‌ های شدیدی را در مصرف‌ کننده ایجاد می ‌کنند.
آسم و آلرژی
www.allergy2009.blogfa.com/
Translate this page
حساسیت ها ممکن است ارثی باشند و بعضی از کودکان با داشتن حساسیت به ترکیبات ... بطور کلی شش آلرژن مهم غذایی شامل ماهی،گندم،تخم مرغ،شیر گاو ،سویا و آجیل شامل .... افراد دچار حساسیت با رعایت برخی نكات می توانند باعث پیشگیری از بروز علائم .... درباره همین موضوع با دکتر فرید ایمان ‌زاده، فوق‌ تخصص گوارش کودکان و عضو ...
نكاتی درباره تغذیه دیابت نوع 1 - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=38066
Translate this page
Mar 12, 2007 - نكاتی درباره تغذیه دیابت نوع 1. تغذیه درمانی در ... كمبود منیزیوم باعث كاهش حساسیت به انسولین می شود. منیزیوم ... کنترل دیابت نوع 2 با آجیل‌ها.
اصلی‌ترین نکاتی که باید درباره تاتو بدانید - آموزش - سلامت نیوز
www.salamatnews.com › آموزش
Translate this page
May 21, 2013 - یكی دیگر از نكاتی كه در مورد تاتو باید به خاطر بسپارید این است كه هنگام دوش ... ممكن است پوست باز هم دچار مشكل شود؛ چرا كه به جوهر تاتو حساسیت نشان داده است. ... ارتباط شیر مادر و کاهش خطر ابتلا به دیابت · میگرنی‌ها شکلات و آجیل نخورند ... هشدار سازمان هواشناسی به مسافران برخی از استان ها و سیلابی شدن معابر ...
خواص پسته و مضرات پسته، فواید پسته، خاصیت پسته - آکا - سرگرمی
www.akairan.com/health/hooboobat.../6585.html
Translate this page
خواص حبوبات,خواص تنقلات حبوبات و تنقلات در سلامت,خواص پسته,نکات علمی ... خواص شگفت انگیز انار، گریپ فروت، به و پسته تازه .... نکات علمی درباره پسته.
چشم سبزها و نکات آرایشی و زیبایی - دنیای خبر
donyaekhabar.com/.../چشم+سبزها+و+نکات+آرایشی+و...
Translate this page
اگر می‌خواهید چشم‌های شما بزرگتر به نظر رسد، از خط چشم سفید رنگ استفاده کنید. .... آن ها · چشم سبزها و نکات آرایشی و زیبایی · حساسیت به آجیل ها و نکاتی درباره آن ...
حساسیت فصلی از سیر تا پیاز - الرژی یاحساسیت.آسم. کهیر.خارش ...
robabnaz23.persianblog.ir/.../حساسیت_فصلی_از_س...
Translate this page
به گزارش هلث‌دی‌نیوز آکادمی آسم،آلرژی و ایمونولوژی آمریکا رعایت نکات زیر را برای .... همین حشرات باعث انتقال گرده های گیاهان به یکدیگر می شود ، اما درباره گیاهانی که .... و سبزی‌های خاص و نیز به بعضی آجیل‌ها و مغزهای خوراکی هم حساسیت داشته باشند.
تقویت و شفافیت مو با مصرف آجیل
fayegh.com/?cat=pages&id=1144
Translate this page
Feb 24, 2016 - ارزش تغذیه ای انواع آجیل در سلامت پوست و مو انواع آجیل ها مانند بادام، ... البته برخی افراد به مصرف انواع مغزها ی گیاهی و آجیل (بخصوص بادام زمینی)، حساسیت و به ... مردها راحت‌تر از زنان‌ لاغر می‌‌شوند · نکاتی درباره اصلاح صورت آقایان ...
جام نیوز :: JamNews - فواید و مضرات آجیل عید
www.jamnews.ir/detail/News/647891
Translate this page
Mar 20, 2016 - وقتی برای خرید آجیل عید به خشکبارفروشی می‌روید، معمولا چند گزینه عمده پیش رو دارید. ... نیوز، هر خوراکی فواید و مضراتی دارد، در ایام نوروز که در اغلب مهمانی ها با آجیل ... چه کسی است که این روزها در باره عوارض ناشی از افزایش مصرف نمک و خطرات ... افرادی که به بادام‌زمینی یا به دیگر اقلام موجود در آجیل حساسیت داشته ...
انجمن راسخون - نكاتی كه باید در غذا دادن به كودك‌تان رعایت كنید
rasekhoon.net › انجمن ها › خانه و خانواده › کودک
Translate this page
Jul 17, 2012 - 15 posts - ‎1 author
دكتر شیروانی با اشاره به این‌كه حساسیت غذایی نوزاد حتی ممكن است از دوران ... رعایت این نکات مانع از ورود میکرب ها و مواد آلوده کننده به غذای کودک شده و از .... مرکبات به استثنای لیمو شیرین، آجیل و گندم و شیر گاو هم بهتر است تا .... در قسمت قبلی با بعضی از افسانه‌هایی که درباره تغذیه کودکان گفته می‌شود آشنا شدیم.
پوست و مو : پزشکان ایران
www.pezeshkan.org/?cat=62
Translate this page
Jun 27, 2016 - حتما شما هم بارها درد و سوزش ناشی از ورود گردوخاک به چشم ها را تجربه کرده اید. ... یکی از علائم آلرژی و حساسیت به مواد آرایشی همین ریزش مژه وابرو است. .... وی همچنین درباره حفاظت از پوست صورت تأکید می کند: «مهمترین نکته در حفاظت از ..... بله، شما هم می‌توانید پوستی باطراوت و شفاف داشته باشید اگر نکاتی را که ...
مامانايي كه بچه هاتون به پروتئين گاوي حساسيت داشتن بياييد تو ...
www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID...
Translate this page
Nov 22, 2010 - 21 posts - ‎7 authors
این لینک بالا توضحیات خوبی درباره رفلاکس داره ... حبوبات، جو و هر چیزی که نفخ معده رو ایجاد کنه هم برای رفلاکس خوب نیست. .... در بعضی از مقالات حساسیت به پروتیئن شیر گاو در 3% شیرخواران زیر یکسال در کشورهای .... نکات‌ قابل‌ توصیه‌: 1 بدلیل‌ احتمال‌ بروزتب‌ بعد از واکسن‌ آنفلونزا، سابقه‌ تشنج‌ناشی‌ از ...
آجیل شب عید - نشان یاب
www.neshanyab.com/news/nuts
Translate this page
Mar 12, 2016 - آجیل از آن دسته تنقلات خوشمزه است که به ویژه در ایام نوروز و عید مصرف فراوانی دارد. معمولا آجیل ها ترکیبی از مغزهای مختلف و گاهی انجیر خشک، نخودچی و کشمش هستند. ... نکاتی صحبت کنیم که در هنگام خرید آجیل باید به خاطر داشته باشید. ... آن در مواد غذایی و از جمله آجیل ممنوعیت دارد و سبب بروز حساسیت و مشکلات ...
آلرژی غذایی و اگزما درسنین کودکی | دکتر محمد شیزرپور - متخصص ...
www.drshizarpoor.ir/index.php?ToDo...AID=6938
Translate this page
برخی بچه ها به شیر گاو و یا گندم الرژی دارند(تعجب نکنید آردگندم میتواندعامل آلرژی ... انواع آجیل چه آجیلهای زمینی(بادام زمینی . ... نظرات کاربران درباره این مطلب :.
4 نوع آجیل برای حفظ سلامت قلب تان - لقمه
loghmeh.ir/Pages/News-9584.aspx
Translate this page
4 days ago - پایگاه خبری لقمه: بر اساس شواهد پژوهش ها، آجیل و انواع آن یک انتخاب سالم ... هنگامی که حساسیت شخصی به آجیل خاصی مشخص شد، باید درباره ... نکاتی درباره انتخاب و طبخ برنج پلو و چلو از غذاهای اصیل ایرانی است که باید در طبخ.
آجیل چهار مغز برای سلامتی مفیدند - پورتال علمی تفریحی و ... - جوانی ها
www.javaniha.com/آجیل-چهار-مغز-برای-سلامتی-مفیدند/
Translate this page
بسیاری از مردم به نوع خاصی آجیل حساسیت دارند به ویژه بادام زمینی هنگامی که حساسیت شخصی به آجیل خاصی مشخص شد باید دوباره ... کاهش وزن و نکاتی درباره ی آن ...
نکات مهم در خرید آجیل شب عید - سایت فارس نویس
www.farsnevis.ir/.../نکاتی-در-مورد-آجیل-شب-عید-بای...
Translate this page
نکاتی که در مورد آجیل شب عید باید بدانید. این روزها وقتی برای خرید آجیل عید به قنادی ها یا آجیل فروشی ها سری می زنیم با انواعی از آجیل های شور، شیرین، خام، بوداده ...
میگنا - تاريخچه، وظايف و نکاتي جالب درباره شخصيت دامپزشک ها
www.migna.ir/vdcdzs0s.yt0sk6a22y.html
Translate this page
Oct 6, 2015 - میگرنی ها شکلات و آجیل نخورند ... ادامه اين مطلب به شما کمک مي کند تا اطلاعات جالبي را درباره دامپزشکي و دامپزشک ها به دست آوريد. ... اما کمتر به آن ها توجه مي شود و کمتر فردي است که درباره شغلشان، حساسيت هايش، وظايفشان و سختي ...
نکات مهم درباره کره بادام زمینی (فواید و مضرات) - آشپزی ها
www.ashpaziha.com/.../note-important-about-peanut-...
Translate this page
نکات مهم درباره کره بادام زمینی, فواید کره بادام زمینی,نکات خرید کره بادام زمینی, مضرارت ... در بین آجیل ها، بادام زمینی دارای بیشترین مقدار پروتئین می باشد. .... حساسیت به بادام‌زمینی می‌تواند شدید باشد، طوری که مصرف مقدار کمی از‌ آن می‌تواند به ...
آلرژی - آزمایشگاه میلاد
www.miladlab.ir/index.php/مقالات-میلاد/.../151-آلرژی
Translate this page
ما آلرژی شما را می شناسیم آزمایشات مربوط به آلرژی انواع گوناگونی دارند که ... تصاویر · مجلات · درباره میلاد · تماس با میلاد .... این امر به ویژه در مورد اطفالی که حساسیت غذایی در آن ها در حال شکل گیری می باشد ... نکات زیر در مورد انتخاب تست پیشنهاد می شوند: ... سیر، مخلوط آجیل، حبوبات، گوجه فرنگی، ادویه، پنیر، وانیل (بستنی)، ماست.
همه چیز درباره گریه و بیقراری کودک - جام جم آنلاین
jamejamonline.ir/.../همه-چیز-درباره-گریه-و-بیقراری-...
Translate this page
نکات اولیه‌ای که در گریه بچه باید به خاطر داشته باشید این است که گریه بچه تقصیر بچه نیست. بچه با ... نزدیک می‌شود به خصوص اگر افراد متفاوتی باشند و حتی حرکات بدن خودشان بیشتر حساسیت نشان می‌دهند. ..... میگرنی ها شکلات و آجیل نخورند.
آلرژي و عوامل مربوطه [آرشيو] - P30World Forums - انجمن های تخصصی ...
forum.p30world.com › ... › زیست شناسی، پزشکی
Translate this page
Dec 27, 2010 - واکنش اولیه تورم و خارش در محل ورود ماده آلرژی زا به بدن است. ... همزمان به میوه ها و سبزیجات خاص و نیز به بعضی آجیل ها و مغز های خوراكی هم حساسیت داشته باشند. ...... برای تطبیق پیدا كردن با اثر خواب آلوده كننده این داروها رعایت نكات زیر كمك كننده است: .... درباره علم دفاعی و سیستم ایمنی بدن دكتر علیرضا سالك مقدم، ...
برچسب ها - حساسیت به کودک - نی‌ نی‌ بان
niniban.com/fa/tag/1/حساسیت%20به%20کودک
Translate this page
خود می آورد شما حساسیت خاص نسبت به این کار... کد خبر: ۱۰۴۰۶۷ ... ها برای کودک است کودکان هر روز باید ۸ تا... کد خبر: ۱۰۳۶۲۳ ... پوشک بچه و نکاتی که باید بدانید! اینکه چگونه کودک .... احتمال دارد کودکی با حساسیت به آجیل داشته باشند فرضیه... شود تحمل ... ۲۰۰۰ آکادمی اطفال آمریکا به مادران مستعد آلرژی درباره خوردن... اما بروز آلرژی ...
همه چیز در باره آلرژی آسم و بیماری های تنفسی
tasalamati.com/e/vRk/
Translate this page
امروزه با روند رو به جلو جهان در تولید گازهای گلخانه ای و آلوده کردن هوا ، باعث به وجود آمدن بیماریهای تنفسی در مردان ، زنان و به خصوص فرزندان می شود که اگر نکات ایمنی ...
[PDF]خوش آمد به مهد کودک - NSW Public Schools
www.schools.nsw.edu.au/media/.../persian.pdf
Translate this page
دریافت نکات مفید بیشتر در باره رفتن به مهد کودک از وب ... حساسیت ها بیماریها و نیازهای ویژه ... غذاهای بخصوصی مثل آجیل یا نرمتنان صدف دار یا نسبت به.
علائم کم خونی و راه های درمان آن - نمناک
namnak.com/10274-علائم-کم-خونی.html
Translate this page
Rating: 4.8 - ‎2,153 reviews
کم خونی و نمام نکاتی که باید در مورد آن بدانید را در ادامه ببینید. ... به هوای سرد،حساسیت به هوای سرد،درد قفسه سینه،وزوز گوش ها،سردرد،تاثیر بر حس ... عدس، نخود، سویا، گوشت، آجیل، آلو بخارا و کشمش می بایست در رژیم غذایی گنجانده شود. .... از بچه های بامزه و شیطونپست جالب پوریا حیدری درباره صمیمی ترین دوستشعکس های کمتر دیده ...
حقایقی جالب درباره فندق | مه شو
mahsho.com/حقایقی-جالب-درباره-فندق/
Translate this page
Jun 22, 2016 - مطالعات همچنین نشان می دهند برای بهره بردن از فواید بی شمار آجیل ها مثل فندق ... کسانی که به دیگر دانه های آجیل حساسیت دارند ، احتمال حساسیت آنها به فندق ... 153 views; نکاتی درباره تخم مرغ که نمی دانستید اگر صبحانه ی بدون تخم ...
نکاتی درباره صابون ها - رژیم
pezeshkin.ir/نکاتی-درباره-صابون-ها/
Translate this page
در این مطلب نکاتی راجع به صابون ها برای شما می گوییم: ... نکاتی درباره صابون ها ... از ژل های ضدعفونی کننده استفاده کنید مگر اینکه به آنها حساسیت داشته باشید.
۱۰ واقعیت که باید درمورد آلرژی‌های غذایی بدانید - نیلگون-تناسب اندام ...
nilgoon-mag.com › سلامتی
Translate this page
Jan 9, 2015 - آجیل، آلرژی غذایی، آلرژی غذایی در کودکان، غذاهای آلرژی زا، بادام زمینی ... تا زمانیکه آن محصول آماده شود، افرادی که نسبت به بادام زمینی حساسیت دارند باید بسیار مراقب باشند، زیرا بادام زمینی در بسیاری از ... محبوبترین; جدیدترین; دیدگاه ها; برچسب ... نكات زیبایی مو، سلامت مو، درمان موخوره، درمان شوره سر، درمان خارش ...
همه چیز درباره فواید و عوارض بادام زمینی/ بادام زمینی برای کودکان/ بادام ...
nininama.com/fa/news62135.aspx
Translate this page
Nov 24, 2015 - اما اگر به این خوردنی خوشمزه حساسیت دارید، واقعا از خوردن آن خودداری کنید. ... در بین آجیل ها، بادام زمینی دارای بیشترین مقدار پروتئین می باشد. .... باردار شدن · نکات مهم درباره عمل "واریکوسل" در مردان/ آیا نتیجه عمل صد در صد است؟
همه چیز در مورد کودکان
elaykhanoom.blogfa.com/
Translate this page
متخصص کودکان و نوزادان تصریح کرد: درمان عفونت ویروسی گلودرد نیاز به آنتی ..... بخصوص به شكل خام، يكي از موادي است كه ايجاد حساسيت مي‌كند و ممكن است عوارض .... ویتامین B6 : این نوع ویتامین در گوشت، ماهی ، سیب زمینی، موز، حبوبات و نخود ...
اخبار > افراد حساس به پسته به دیگر آجیل ها نیز آلرژی دارند
selection.behdasht.gov.ir/index.aspx?fkeyid...
Translate this page
Dec 5, 2012 - نکات تغذیه ای در مبتلایان به سنگ کلیه ... اخبار > افراد حساس به پسته به دیگر آجیل ها نیز آلرژی دارند ... رود اظهار داشت : برخی از افراد حساس به پسته، که در مناطق غنی از پسته ایران شایع است، به دیگر آجیل های خوراکی حساسیت نشان می دهند. ... ارزیابی شما درباره ایجاد سایت مستقل آموزش و فرهنگ سازی سلامت چیست؟
به همين سادگي سرماخوردگي | خانه خوبان
khanekhoban.nashriyat.ir › خانه خوبان 10
Translate this page
Apr 19, 2011 - اجازه دهيد ابتدا بسيار ساده و مختصر درباره مكانيسم سرماخوردگي ... سرماخوردگي معمولي با حساسيت (آلرژي) و آنفلوآنزا متفاوت است. ... غلات سبوس‌دار و حبوبات، منابع غذايي مناسب و يکي از ويتامين‌هاي گروه به نام پانتوتنيک اسيد هستند. ... به شمار مي‌آيد، درخصوص سرماخوردگي نيز رعايت نكات بهداشتي و رعايت دقيق ...
مجله تندرستی و پزشکی سلامت
salamate.ir/
Translate this page
خوردن آجیل برای زنان باردار معجزه می کند نتایج یک مطالعه جدید تایید می‌کند ... آنها در دوران بارداری مغز خشکبار مصرف کرده‌اند، کمتر دچار حساسیت به آجیل و خشکبار ...
Searches related to حساسیت به آجیل ها و نکاتی درباره آن

زمان دادن گردو به نوزاد

نگهداری آجیل

نحوه نگهداری آجیل به مدت طولانی

دادن پسته به نوزاد

بهترین آجیل برای کودکان

نگهداری آجیل در یخچال

پسته برای کودکان زیر دو سال

آجیل هفت مغز
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 851
  • باردید دیروز : 1,737
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 22
  • بازدید هفته : 851
  • بازدید ماه : 40,209
  • بازدید سال : 310,251
  • بازدید کلی : 4,090,029