loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 391 یکشنبه 10 مرداد 1395 نظرات (0)

 

پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل

پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل

پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل 

کاشت گیاهان و خوراکی های مورد نیاز در باغچه بسیار لذت بخش,سالم و همچنین مقرون به صرفه خواهد بود.با ما همراه باشید. 

 

شرایط کاشت نخودفرنگی

این گیاه بومی اروپای شرقی و یا آسیای غربی می‌باشد. موطن اصلی آن را آسیای مركزی، خاور نزدیك، حبشه و مناطق ساحلی دریای مدیترانه می‌دانند.

 

انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد. ارتفاع بوته‌ها از 50سانتیمتر تا 3 متر متغیر می‌باشد. ارقام مختلفی از این گیاه به صورت نخودفرنگی دانه صاف، نخودفرنگی چروك‌دار و نخودفرنگی شكری وجود دارد.

 

نخودفرنگی در آب و هوای خنك بهترین نتیجه را می‌دهد دمای لازم تا هنگام گل دادن كمی بیش از 15 درجه سانتیگراد و زمان رسیدن دانه حداكثر 18 درجه سانتیگراد می‌باشد. این گیاه قادر است یخبندان‌های سطحی را نیز تحمل كند. بنابراین می‌توان آن را در مناطق معتدل در اواخر اسفندماه نیز كشت نمود.

 

زمین‌های شن و رسی برای كاشت نخودفرنگی مناسب می‌باشد. نیاز این گیاه به ازت خیلی كم است و بیشتر كود فسفاته و پتاسه نسبت به نوع زمین برای كاشت آن در نظر می‌گیرند. بذر را قبل از كاشت ضد عفونی نموده و فواصل ردیف‌ها را بین 13 تا 25 سانتیمتر و عمق كاشت را بین 3 تا 5 سانتیمتر در نظر بگیرید.

 

آفات مهم این گیاه عبارتند از سوسك نخود و گال نخود.

 

شرایط کاشت گوجه‌فرنگی

این گیاه بومی آمریكای جنوبی بوده از آنجا ابتدا به مكزیك و سپس به سایر مناطق جهان انتقال یافته است.گوجه‌فرنگی گیاهی است علفی و یكساله كه با كاشت مستقیم تولید ریشه عمیق می‌كند و در زمین‌های نرم تا عمق بیش از دو متر نیز فرو می‌رود. برگ‌های آن پوشیده از كرك‌های زبر هستند.

 

این گیاه برای محصول بهتر ، به یك دوره گرمای طولانی نیاز دارد. ایده‌آل‌ترین دما بین 14‌تا‌20 درجه سانتیگراد است و در دمای بالاتر از 37 درجه رشد آن متوقف می‌گردد.

 

گوجه‌فرنگی را با كشت بذر آن در خزانه و انتقال نشای آن به زمین مورد نظر و یا خرید نشای آماده آن می‌كارند.  بهترین موقع كشت بذر در خزانه در نواحی معتدل اواخر اسفندماه است. رنگ‌پذیری آن در دمای بالای 16 درجه سانتیگراد صورت می‌گیرد. رنگ‌گیری میوه آن نیز از مهتاب می‌باشد نه از آفتاب.

 

برای كاشتن بذر گوجه‌فرنگی در منازل و محوطه‌های كوچك بهتر است از یك گلدان سفال یا یك جعبه چوبی به عنوان خزانه استفاده نمود و این خزانه را تا ظهور جوانه‌های آن در محل گرمی كه دارای نور كافی باشد قرار داده و یا از پوشش پلاستیكی روی گلدان یا جعبه با ارتفاع 20 سانتیمتر استفاده نمایید. در همه حال تا رویش گیاه سطح خاك آن را مرطوب نگهدارید.

 

خاك مناسب برای كشت بذر آن تركیبی از یك قسمت خاك باغچه و ماسه و كود حیوانی پوسیده است. از كشت آن در خاك‌های شور و قلیایی باید اجتناب نمود.

 

میزان بذر موردنیاز در خزانه برای یك متر مربع حدود 3 گرم و برای یكصد متر مربع 5 گرم كافی است. بذر را در عمق نیم سانتیمتری خاك كاشته و روی آن را حدود یك سانتیمتر با خاك برگ یا كود حیوانی پوسیده (ترجیحاً اسبی) سرند شده بپوشانید.

 

در صورتی كه آن را در فضای باز كاشته‌اید دادن حدود 2 تا 3 كیلوگرم كود حیوانی پوسیده به هر متر مربع لازم است. اضافه بر آن دادن حدود 10 گرم كود شیمیایی فسفات دِآمونیوم قبل از كاشت و همین مقدار نیترات آمونیوم به عنوان كود سرك پس از سبز شدن گیاه و قبل از به گل نشستن نیز توصیه می‌گردد. دقت نمایید كود را مستقیما در نزدیك بوته‌ها نریزید كه آنها را می‌سوزاند.

 

بهتر است بوته‌های گوجه‌فرنگی را به جای خوابانیدن روی پشته، در ارتفاع و روی قیم و با نخ‌هایی كه بین قیم‌ها كشیده می‌شود پرورش دهید و بدین ترتیب علاوه بر استفاده از زمین موجود از فضا و نور خورشید نیز نهایت استفاده را خواهید نمود. از ریختن آب روی برگ‌های آن خودداری نمایید.

 

اگر به هر دلیلی حوصله این كار را هم ندارید پس بهتر است چند عدد نشای آن را از فروشندگان نشای گل خریداری و در محل مورد نظر بكارید.

 

میوه نارس این گیاه دارای سولانین می‌باشد كه با مصرف زیاد آن انسان دچار خشكی پوست و سردرد می‌گردد.

 

آفات مهم گوجه‌فرنگی عبارتند از آگروتیس، شته و مگس سفید گوجه و بیماری‌های مهم آن كپك خاكستری، پوسیدگی برگ و پژمردگی باكتریایی می‌باشد.

 

ترك‌خوردگی میوه گوجه‌فرنگی به علت تماس آب زیاد پس از یك دوره خشك طولانی روی میوه به وجود می‌آید.


Google
About 67,100 results (0.66 seconds)
Search Results
پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل - پارس ناز
www.parsnaz.ir/پرورش-گوجه-فرنگی-نخود-فرنگی-...
Translate this page
پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل کاشت گیاهان و خوراکی های مورد نیاز در باغچه بسیار لذت بخش,سالم و همچنین مقرون به صرفه خواهد بودبا ما.
Images for ‫پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل‬‎Report images
Image result for ‫پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل‬‎
Image result for ‫پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل‬‎
18 hours ago
Image result for ‫پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل‬‎
Image result for ‫پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل‬‎
Image result for ‫پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل‬‎
More images for پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل
پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل این بار در پارس ام دی ...
p-md.ir/.../پرورش-گوجه-فرنگی-و-نخود-فرنگی-در-ب...
Translate this page
14 hours ago - پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل. کاشت گیاهان و خوراکی های مورد نیاز در باغچه بسیار لذت بخش,سالم و همچنین مقرون به صرفه خواهد بود.
پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل - اخبار شهر ما
ourcitynews.com/post/?...پرورش+گوجه+فرنگی...نخو...
Translate this page
پرورش گوجه فرنگي و نخود فرنگي در باغچه منزل کاشت گیاهان و خوراکی های مورد نیاز در باغچه بسیار لذت بخش,سالم و همچنین مقرون به صرفه خواهد بود.با ما همراه باشید.
نحوه پرورش گوجه فرنگی در خانه - بیتوته
www.beytoote.com/.../raise1-tomatoes1-home.html
Translate this page
پرورش گوجه فرنگی نحوه کاشت و پرورش گوجه در خانه پرورش گوجه در خانه,نحوه پرورش گوجه فرنگی در خانه ... در صورتی که بذر گوجه فرنگی داشته باشید، برای پرورش نشاء خاک باغچه یا گلدان را شیار دهید و بذر را ... فال های جذاب ( فال نخود،سیب،قهوه و ... ).
کاشت نخود فرنگی در منزل
chickpea.wikipici.ir/کاشت-نخود-فرنگی-در-منزل
Translate this page
هیچ چیز قشنگ تر از داشتن یک گلدان گوجه فرنگی در منزل نیست هر زمان که بخواهید ... طعم این محصول در صورتی که در باغچه خودتان رشد کند و به طور تازه چیده و مصرف ...
کاشت گوجه فرنگی، کاشت گوجه فرنگی در گلدان - سرگرمی
www.akairan.com/maghalat.../2012923212833.html
Translate this page
ساده ترین روش پرورش گوجه فرنگی در خانه | Www.WeAre.ir مجله علمی، تاریخی، هنری و سرگرم کننده ... هیچ چیز قشنگ تر از داشتن یک گلدان گوجه فرنگی در منزل نیست هر زمان که بخواهید می توانید از ... کاشت گوجه فرنگی در باغچه ..... خواص نخود فرنگی.
خودتان توت فرنگی بکارید - پارسه گرد
www.parsegard.com/.../خودتان-توت-فرنگی-بکارید....
Translate this page
کوتاهی بوته های توت فرنگی باعث می شود بتوان این میوه لذیذ را در باغچه، سبد و حتی ... گیاه توت فرنگی را می‌توان در فضای بیرون از منزل، از اوائل تیرماه تا اواخر تابستان کاشت. ... را با مواد تقویت کننده پتاسیمی مانند مواد تقویت کننده گوجه فرنگی غذا دهید. ... کاشت نخود فرنگی ... اگه اممانش هست در مورد پرورش نشا توت فرنگی.
گوجه فرنگی ارزان شد - دنیای خبر
donyaekhabar.com/search/?q=گوجه+فرنگی+ارزان...
Translate this page
پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل کاشت گیاهان و خوراکی های مورد نیاز در باغچه بسیار لذت بخش,سالم و همچنین مقرون به صرفه خواهد بود.با ما همراه باشید.
پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل - بهترین های روز ایران
www.bestofday.ir/reader/text/201607301758225523
Translate this page
17 hours ago - در ادامه این مطلب از رزبانو آموزش پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل را مشاهده نمایید. سایت بزرگ رزبانو.
کشاورزی در منزل - golobolbol
golobolbol.persianblog.ir/tag/کشاورزی_در_منزل
Translate this page
Jun 19, 2011 - جعبه هایی با عمق 25 سانتیمتر برای پرورش گیاهان خانواده کلم و کلم بروکسل و مشابه آن است. ... بوته‌هائی مانند گوجه فرنگی و فلفل و بادنجان برای این منظور بسیار مناسبند . ... می دهند و تخم های درشت مانند نخود و لوبیا را باید 3 سانتی متر خاک داد. .... از کودهای کمپوست مخصوص باغ، برگ یا زباله‌های سبز بازیافت شده ...
چگونه نخود فرنگی پرورش دهیم؟ | نازخاتون - مدل لباس
www.nazkhatoon.net/چگونه-نخود-فرنگی-پرورش-دهیم؟
Translate this page
نخود فرنگی یا نخود سبز یکی از سبزیجات مورد علاقه کودکان و بزرگسالان است. اگر آن را مستقیم از باغ و باغچه تان بکنید و مورد استفاده قرار دهید، از طعم بی نظیرش لذت. ... جراحی زیبایی بینی · Hotel Tehran · دکوراسیون داخلی منزل · درب ضد سرقت .... پرورش گوجه فرنگی در خانه · مقابله با باکتری های مقاوم · چند کشف مبهوت کننده علم ...
اپارات کاشت نخودفرنگی - باکس 98
box98.ir/search/?q=اپارات+کاشت+نخودفرنگی
Translate this page
کاشت گوجه فرنگی,کاشت گوجه فرنگی در آپارتمان,کاشت گوجه فرنگی در گلدان,کاشت ... گوجه فرنگی در باغچه,کاشت گوجه فرنگی گیلاسی در گلدان,کاشت گوجه فرنگی ... کاشت گوجه فرنگی هیچ چیز قشنگ تر از داشتن یک گلدان گوجه فرنگی در منزل ...
رمز و رازهای پرورش سبزیجات در خانه! - پایگاه خبری تحلیلی قم فردا
www.qomefarda.ir/news/3775
Translate this page
سبزیجاتی همچون ریحان بنفش، فلفل های زینتی، گوجه فرنگی، جعفری و آویشن نیز ... برای زیباتر کردن باغچه کوچک خود در کنار حیات، بالکن یا حتی پشت بام می ... برای گیاهان رونده ای همچون خیار یا نخود فرنگی می توانید از ستون های فلزی پیش ...
تکنیکهای باغبانی | مارال فان
maralfun.ir/tag/تکنیکهای-باغبانی/
Translate this page
نحوه مبارزه با شته های باغ آموزش باغبانی و کشاورزی شته برنج ... پرورش گیاه,سایت باغبانی,نخودفرنگی,نخود فرنگی,پرورش نخود فرنگی,پرورش گیاهان ... گوجه فرنگی باغبانی در منزل باغبانی عمومی باغبونی پرورش سبزیجات پرورش گوجه فرنگی ...
آموزش کاشت هندوانه در باغچه | نایس استار
nicestar.ir/6194/آموزش-کاشت-هندوانه-در-باغچه.html
Translate this page
Sep 19, 2015 - بذر گوجه فرنگی داشته باشید، برای پرورش نشاء خاک باغچه یا گلدان … .... شما اموزش می دهد چطور با روشی ساده می توانید در باغچه خانه خود نخود فرنگی.
فوت و فن لذت سبزی کاری در آپارتمان - باشگاه خبرنگاران جوان
www.yjc.ir › اجتماعی › باشگاه شبانه
Translate this page
بذر هر نوع سبزی (تره، شاهی، شنبلیله، ریحان، جعفری، گوجه‌فرنگی، فلفل .... من همین الان سبزی خوردن و گوجه فرنگی و فلفل سبز کاشتم خیلی ذوق دارم تا زودتر در بیان .... لطفا در موارد (1 )ارتفاع خاک در سبزی های مختلف( 2 )پرورش سبزی در آپارتمان های بدون ... من عاشق سبزی کاری و باغچه داری هستم ولی متاسفانه بدلیل تعویض منزل با ...
چگونه در خانه گوجه فرنگی پرورش دهیم | pHow.ir
phow.ir › خانه › باغبانی › سبزیکاری
Translate this page
Feb 12, 2013 - در صورتی که بذر گوجه فرنگی داشته باشید، برای پرورش نشاء خاک باغچه یا ... اگر بخواهید آن ها را در باغچه بکاری بهتر است فاصله هر نشاء تقریبا بین 40 ... و نمیتونید کوتاه و مختصر و مفید جواب بدین دنبال نخود سیاه نفرستین؟
نحوه کاشت گوجه فرنگی - صبح بخیر
sobbekheir.com/tag/نحوه-کاشت-گوجه-فرنگی
Translate this page
هیچ چیز قشنگ تر از داشتن یک گلدان گوجه فرنگی در منزل نیست هر زمان که بخواهید می ... طریقه کاشت نخودفرنگیطعم این محصول در صورتی که در باغچه خودتان رشد کند و به طور تازه چیده و مصرف شود، فوق العاده خواهد بود. چگونه نخود فرنگی پرورش دهیم؟
گوجه فرنگی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../گوجه_فر...
Translate this pagePersian Wikipedia
انواع مختلف این گیاه امروزه در سراسر جهان پرورش داده می‌شود. البته "گوجه فرنگى" از نظر علم باغبانى و نداشتن هسته در دسته سبزيجات حساب ميشود. گوجه فرنگی ...
آموزش کاشت سبزیجات در کافه‌بازار برای اندروید · کافه بازار، برنامه‌های ...
https://cafebazaar.ir/app/ir.sabzijat.kabir/?l=fa
Translate this page
باغچه کوچک در منزل باغبانی برای کودک نحوه کشت خیار گلخانه ای گیاه گلپر گیاه اسفناج زمان سم پاشی گیاهان طریقه کاشت نخودفرنگی پرورش ریحان طریقه کاشت ...
کشاورز جوان - کلیات پرورش سبزی در منزل
www.keshavarzejavan.blogfa.com/post/4
Translate this page
معمولاً در منازل، محل باغچه را ساختمان های موجود در خانه و محل خانه تعیین می کنند. ... عبارتند از: لوبیا سبز، نخود فرنگی، ذرت شیرین، ذرت آجیلی بامیه، طالبی، هندوانه، خیار، کدو ... کاهو و برخی سبزی های دیگر مثل گوجه فرنگی را به دو صورت می توان کاشت.
آشپزخانه کوچک من: کاشت سبزی و سیر در خانه
www.yemalilar.com/2013/04/blog-post_8115.html
Translate this page
Apr 9, 2013 - اگر توی باغچه و خاک حیاط میخواهید سبزی بکارید خاک رو بیل بزنید و ..... سلام بله گوجه فرنگی نیاز صدر درصد به افتاب داره در غیر این صورت ...
کاشت گوجه فرنگی، کاشت گوجه فرنگی در گلدان - نیوز
9us.ir/news/165263
Translate this page
Apr 28, 2016 - ... فرنگی گیلاسی,کاشت گوجه فرنگی در باغچه,کاشت گوجه فرنگی گیلاسی در گلدان,کاشت گوجه فرنگی درختی,کاشت گوجه فرنگی چری ... هیچ چیز قشنگ تر از داشتن یک گلدان گوجه فرنگی در منزل نیست هر زمان که ... برای پرورش گوجه شما فقط به آفتاب و گرمای مناسب نیاز دارید. ... نخود فرنگی و خواص جادویی آن -آکا.
آموزش کاشت سیر همراه گوجه فرنگی - سایت عکس
sitephotos.ir/آموزش-کاشت-سیر-همراه-گوجه-فرنگی/
Translate this page
اصول باغبانی,باغبانی در منزل,آفات و بیماری های گوجه فرنگی,آفات گوجه ... که همه گیاهان در باغ به آسانی با سیر هم‌زیستی ندارند؛ سبزیجاتی مانند نخود فرنگی، لوبیا، ...
آموزش پرورش توت‌فرنگی در گلدان - بیتوته
magifa.com/detail/765610/article/2 - Translate this page
پرورش گل و گیاه, پرورش توت فرنگی, آموزش پرورش توت فرنگی در گلدان, آموزش کاشت توت فرنگی, ... نخودفرنگی,طریقه کاشت نخودفرنگی,نحوه کاشت نخود فرنگی . ... 8کاشت ساده ی گوجه فرنگی در گلدان - بیتوته کاشت گوجه کاشت گوجه در گلدان ... کاشت نخود فرنگی.tttoranj » روش کاشت باغچه محتویات: بسته بسترارگانیک (خاک) ...
Savehsara - ساوه سرا Forums-viewtopic-باغچه دیواری سرسبز ، روش ...
savehsara.aftab.cc/modules.php?name=Forums...
Translate this page
Feb 8, 2013 - زیرا اراستن محیط منزل برای یک ژاپنی جدا از موضوع جغرافیا و فرهنگ و مناسبات .... با بیولوژی رشد گیاهان از جمله : حبوبات مانند لوبیا - نخود فرنگی - عدس- ماش، همه ... جاگلدانی با بطری پلاستیکی برای پرورش یک بوته گوجه فرنگی
کاشت گوجه فرنگی - جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران
glassy-garden.com/کاشت-گوجه-فرنگی-2/
Translate this page
به‌دست باغ شیشه ای · مهر ۹, ۱۳۹۴. گوجه ... اگر گوجه فرنگی مستقیماً در زمین اصلی کشت شود، تولید ریشه عمیق و اصلی می‌کند؛ ولی اگر نشا شود، چون ریشه اصلی آن قطع ...
چگونه سبزیجات را بکاریم؟ - صفحه 5 - مامی سایت
mamisite.com/forum/t984-5.html
Translate this page
Aug 5, 2011 - 8 posts - ‎3 authors
... کاری نداریم ما در منزل به این صورت میتونیم گوجه فرنگی بکاریم . در صورتیکه بذر گوجه فرنگی داریم مقداری خاک باغچه یا گلدان را شیار میدیم و بذر را ... خوشبختانه بذر بیشتر سبزیجات در هر شرایطی پرورش می*یابد و برای این ..... وجود داره از کوچک مثل ماسه تا بزرگ اندازه نخود در عکس می بینید که رنگش سفیده .
مطالبی در مورد کاشت داشت و برداشت گوجه فرنگی - بزرگترین مرجع ...
baghbanbashi.blogsky.com/.../مطالبی-در-مورد-کاشت-د...
Translate this page
آمار تولید گوجه در ایران 400-300 تن در هکتار است. ... مثلا برای برداشت 48 تن در هکتار گوجه فرنگی فقط 608 گرم مس (Cu), 535 گرم آهن (Fe)، 95 گرم منیزیم (Mn) ,60 گرم ..... سلام در باغچه خانه ما گوجه ها گل میکنند ولی گل آنها میریزد . ... تولید کود ورمی کمپوست · روش صحیح تعویض گلدان · گلکاری در منزل · پرورش توت فرنگی در منزل ...
پرورش گیاهان در زمستان - کانون انسان پاک
www.phce.org › کشاورزی ارگانیک
Translate this page
Nov 16, 2012 - بسته به اینکه شما کجا زندگی می کنید؛ دسترسی تان به خارج از منزل در زمستان ... با توجه به روزهای کوتاهتر و سرد زمستان، امکان پرورش گیاهان در بیرون به مدت طولانی تر ... که بویژه برای باغ بام ها یا بام های سبزی که در ارتفاعات بالای آپارتمان ها ... از جمله کلم، نخود فرنگی، کلم بروکلی، سیر، اسفناج و کلم بروکسل.
باغچه سبزیجات روحبخش حیاط خانه - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/.../باغچه-سبزیجات-روحبخش-حیاط-خانه
Translate this page
كاشتن سبزیجات را در وهله اول با آنهایی كه تاب سرما را دارند یعنی نخود فرنگی، كاهو، ... اطراف باغچه را با بوته های رونده مانند گوجه فرنگی، هندوانه یا خیار بپوشانید و بعد ...
پونیلا - طریقه کاشت توت فرنگی - ورود
ponila.com/post/270077/
Translate this page
سبزیکاری عمومی در منازل- قسمت اول ... کاشت نخودفرنگی و گوجه فرنگی در خانه .... و مجری فضای سبز (گل کاشت تهران) - گلکاری باغچه/بالکن و پاسیوی منازل و ویلاهای ...
آشنایی با باغ سبزیجات پاییزی - همشهری
www.hamshahrionline.ir/details/194945
Translate this page
Dec 19, 2012 - همشهری آنلاین- ندا شریف: در فصل برگ و باد، باغ خود را همچنان پرمحصول نگه داشته، برداشت پاییزی داشته باشید. ... کاهو تازه، اسفناج و نخود فرنگی را به بهار محدود نکنید. ... گوجه فرنگی ... چطور در خانه توت فرنگی پرورش دهیم؟
مضرات گوجه فرنگی نارس - خانه
www.scipost.ir/.../مضرات%20گوجه%20فرنگی%20نار...
Translate this page
Aug 13, 2013 - گوجه فرنگی هایی که به منظور کنسرو شدن یا تولید سوپ پرورش داده می شوند ... گوجه فرنگى ابتدا به عنوان گیاه زینتى در باغچه ها مورد استفاده قرار گرفت. ... می کند و به همین جهت از آن سس درست کرده و با حبوبات پخته مصرف می کنند.
روش کاشت صیفی جات - فروشگاه کشاورزی مزرعه سبز
mazrasabz.persianblog.ir/post/30/
Translate this page
Jun 4, 2014 - زمان کاشت فلفل دلمهٔ سبز فصل بهار است و روش کاشت آن به صورت خطی می‌باشد. فاصله خطوط از ... روش کاشت نخود فرنگی به صورت خطی می‌باشد.
روش کاشت و نگهداری تربچه - گل و گیاه
www.gologiah.ir/.../416-raveshe-kasht-va-negahdariy...
Translate this page
گل های درون خانه ای · گل های گلخانه ای · گل های باغچه ای · خاک پیت برای ازدیاد گل های آپارتمانی. سبزی ها ... نخودفرنگی یا نخود سبز یا نخود باغی یا نخود انگلیسی .... آموزش پرورش خیار گلخانه ای ... عده زیادی از مردم تربچه را در منزل می کارند و در سر سفره اغلب خانواده ها دیده میشود . ... بذر تربچه ۴ تا ۷ روز بعد از کاشت سبز می شود . بذر مورد ...
آشنايي با پرورش و کاشت انواع سبزيجات - روزنامه پیام سمنان
payamesemnan.com/template1/News.aspx?NID...
Translate this page
Jul 25, 2013 - 6- ايجاد فضاي سبز با ايجاد مزرعه سبزي در منزل. کشت سبزي ها در آپارتمان و خانه بذر هر نوع سبزي (تره، شاهي، شنبليله، ريحان، جعفري، گوجه فرنگي، فلفل .... براي زيباتر کردن باغچه کوچک خود در کنار حيات، بالکن يا حتي پشت بام مي ... براي گياهان رونده اي همچون خيار يا نخود فرنگي مي توانيد از ستون هاي فلزي ...
جایی که من می توانید گوجه فرنگی
www.lxpmachine.xyz/crushersale/37311
Translate this page
خاستگاه اولیه گوجه فرنگی را به آمریکای جنوبی نسبت می ‌دهند؛ جایی که میوه‌های کوچک گوجه ... از نمایشگاه گل مشهد خریدم وقتی این بوته رو خریدم میوه داشت ،الان 3 ساله که تو باغچه خونه . ... ژنتیکی می‌گذرد، ولی دانشمندان با زیاده‌روی خود، گوجه‌فرنگی‌هایی تولید کرده . ... برای گیاهان رونده ای همچون خیار یا نخود فرنگی می توانید از ستون های .
: کشت توت فرنگی - دانشنامه رشد
daneshnameh.roshd.ir › ... › تغذیه
Translate this page
آموزش پرورش قارچ خوراکی, کشت گلخانه‌ای گوجه فرنگی, مقالات جدید زیست شناسی ... توت فرنگی میوه‌ای نسبتا جدید است که تا 300 - 250 سال قبل به این شکل امروزی وجود ... ازدیاد توت فرنگی بوسیله بذر مخصوص ارقامی است که طبیعتا تولید ساقه رونده ... رده بندی گیاهان دو لپه; کودهای شیمیایی; گلخانه; گیاه شناسی · نخود فرنگی ...
کاشت و داشت و برداشت سبزیجات و صیفیجات - بوستان
bostane.ir/post/90
Translate this page
ارسال به در منزل(کلیک). اخرین مطالب ویرایش ... مناسب برای انواع حیاط ، باغ ، فضای سبز و ... ارسال به در .... هرس گوجه‌فرنگی و خیار بسته به نوع پرورش در گلخانه و فضای آزاد متفاوت است. ... نخود‌فرنگی، لوبیا سبز، باقلا سبز، لوبیا لیما، ذرت‌شیرین.
دانلود برنامه کاشت | ایران اپس
iranapps.ir › برنامه ها › آموزش
Translate this page
کاشت گوجه فرنگی در گلدان پرورش توت‌فرنگی در گلدان کاشت هندوانه کاشت کاهو کاشت بذر سبزیجات کاشت سیب‌زمینی در باغچه کاشت هویج در ... کاشت نخود فرنگی
چند نوع از بهترین سبزیجات برای کاشت در باغچه - Drgreen.ir - دکتر سبز
www.drgreen.ir/articles.php?...چند%20نوع%20از%20...
Translate this page
کاشتن سبزیجات در باغچه ی منزل باعث می شود شما همیشه سالاد تازه و نمایی سبز، در ... علاوه بر طعم شیرین و خوش مزه نخود فرنگی سرشار از فیبر، آهن، منیزیم، پتاسیم و ... این فلفل میزان بالایی پتاسیم، ریبو فلاوین و ویتامین های A, B6 و C دارد در ...
نخود پلو | سایت تفریحی فان کده
funkade.top/post/نخود-پلو/
Translate this page
پرورش گوجه فرنگی و نخود فرنگی در باغچه منزل کاشت گیاهان و خوراکی های مورد نیاز در باغچه بسیار لذت بخش,سالم و همچنین مقرون به صرفه خواهد بود.با ما همراه باشید.
آموزش کاشت انواع سبزیجات خوراکی در حیاط منزل یا در گلدان کوچک
www.takfars.ir/آموزش-کاشت-انواع-سبزیجات-خوراکی-د...
Translate this page
Sep 4, 2013 - آموزش کاشت انواع سبزیجات خوراکی در حیاط منزل یا در گلدان کوچک ... بذر هر نوع سبزی (تره، شاهی، شنبلیله، ریحان، جعفری، گوجه‌فرنگی، .... خواب چه معنی دارد; عکس, آموزش کاشتن خیار در زمین های بزرگ یا حتی باغچه خانه ... زندگی نامه کامل و عکس های امیر در فریحا; عکس, آموزش جدید و جالب کاشت گیاه فلفل سبز در خانه ...
لیست سبزی های مناسب برای کشت در گلدان - من یک جوانه ام
baghban65.persianblog.ir/post/603/
Translate this page
Aug 10, 2012 - باغچه کوچک من ... کاهو،پیاز،جعفری،زردک،نخود،لوبیا،فلفل،سیب زمینی،گوجه فرنگی،طالبی،هندوانه،اسفناج،سیب زمینی شیرین،کدو،انواع کلم ...
دانلود رایگان برنامه پولی پرورش سبزی و صیفی در منزل | APKDONI
apkdoni.com › برنامه ها
Translate this page
کاشت سبزی در باغچه چگونه است؟کاشت سبزی ... دانلود رایگان برنامه پولی پرورش سبزی و صیفی در منزل | APKDONI. APKDONI ... کاشت ساده ی گوجه فرنگی در گلدان ... کاشت نخود فرنگی پرورش موز چگونه در خانه برنج بکاریم؟ کاشت و پرورش انبه
پرورش گیاهان خانگی
www.hawzah.net/fa/Magazine/.../پرورش-گیاهان-خانگ...
Translate this page
سبزی های فصل گرم عبارتند از: بادنجان، گوجه فرنگی، فلفل، خیار، طالبی، خربزه، هندوانه، ... سبزی های فصل سرد عبارتند از: اسفناج، کاهو، انواع کلم، نخود فرنگی، تره ... بدین منظور اگر خاک باغچه یا جعبه مخصوص سبزی کاریِ ما، رس بالایی داشته باشد ...
گیاهان در باغچه پشت بام خانه نوکیا توییت میکنند! - گیاهان اپارتمانی ...
robabnaz39.persianblog.ir/.../گیاهان_در_باغچه_پشت_...
Translate this page
گیاهان در باغچه پشت بام خانه نوکیا توییت میکنند! ... دهند تا بتوانند سبزیجات، بوتههای خوراکی، گل و دیگر گیاهان را به انتخاب خودشان پرورش دهند. ... «اما من میخواستم پروژه باغبانیام چیزی بیش از تماشای رشد گوجهفرنگی، نخودفرنگی، توتفرنگی، ...
بوته گوجه فرنگی مینیاتوری - لینک گردی
nimrang.ir/news/بوته-گوجه-فرنگی-مینیاتوری
Translate this page
کاشت گوجه فرنگی مینیاتوری - - پرورش خیار و . ... (باغبانی) - کاشت گوجه گیلاسی (مینیاتوری) در منزل یا آپارتمان - اطلاعاتی . ... پنه با قارچ و نخود فرنگی; نیمروی . ... کوتاهی بوته های توت فرنگی باعث می شود بتوان این میوه لذیذ را در باغچه، سبد و ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 222
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 445
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 5,582
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 15,029
  • بازدید ماه : 15,029
  • بازدید سال : 392,640
  • بازدید کلی : 4,172,418