loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 276 چهارشنبه 13 مرداد 1395 نظرات (0)

 

آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است؟

آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است؟

آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است؟ 

ما در زمین اشرف مخلوقات هستیم و در حال حاضر هم کره زمین در اختیار انسان ها قرار دارد.اما آیا می توان گفت که جهان هستی برای ما ساخته شده است؟ 

 

دست کم آن‌طور که خودمان فکر می‌کنیم، ما انسان‌ها فرمانروای زمین هستیم. ما تصور می‌کنیم که انسان خردمند، باهوش‌ترین، پرنفوذترین و البته مخرب‌ترین موجود زنده‌ی روی زمین است.

 

آن‌چنان تسلط ما روی کره‌ی خاکی و منابع آن زیاد شده که به خودمان جرئت داده‌ایم یک «دور یا گشتوارک» زمین‌شناسی جدید تعریف کنیم و نام آن را «آنتروپوسین» بگذاریم. دوره‌ای که سرآغاز تاثیر عمده‌ی فعالیت‌های انسان بر اکوسیستم و ساختار زمین‌شناختی است.

 

ولی خارج از زمین، جهانی بزرگ قرار دارد که تقریبا از آن هیچ نمی‌دانیم. ما شاید به صورت تخمینی بدانیم کهکشان ما از چند ستاره تشکیل شده و در کیهانی که با تلسکوپ‌هایمان می‌بینیم، تقریبا چند کهکشان وجود دارد.

 

شاید بتوانیم سن عالم را حدس بزنیم یا فضاپیماهایی روباتیک به اعماق منظومه‌ی شمسی بفرستیم؛ ولی همچنان سوالاتی بنیادین برای ما وجود دارد که نتوانسته‌ایم به آن‌ها پاسخ بدهیم. سوالاتی مثل اینکه آیا عالم واقعا وجود دارد؟

 

یا صرفا آگاهی ما این واقعیت از جهان را برایمان ساخته است؟ آیا کائنات از وجود ما آگاهی دارد؟ آیا کیهان برای ما ساخته شده است؟ آیا ما تنها موجودات هوشمند گیتی هستیم؟ آیا زمانی می‌توانیم بالاخره همه‌ی رازهای عالم را بفهمیم؟ آیا می‌توانیم دنیا را نابود کنیم؟

 

در نهایت، آیا ممکن است خود ما به فرمانروای کل کیهان تبدیل شویم؟ برای صحبت درباره‌ی پاسخ این پرسش‌ها، سلسله مقالاتی را در قالب مجموعه‌ای ویژه به نام «جهان انسان» تهیه کرده‌ایم. خواننده‌ی این مقالات باشید.

 

آیا عالم برای ما ساخته شده است؟

در بیشتر طول تاریخ، ما انسان‌ها خود را در مرکز عالم فرض کردیم و تصورمان بر این بوده که موجودات مهمی هستیم. ولی دست کم چند دستاورد بزرگ علمی، به کلی این تصور را به هم زد.

 

این دستاوردها، به خصوص آن‌هایی که در کیهان‌شناسی و زیست‌شناسی اتفاق افتاد به ما نشان داد که ما فقط گونه‌ای از موجودات به زعم خود زنده، روی سیاره‌ای کوچک هستیم که دور یک ستاره‌ی معمولی در کهکشانی متشکل از صدها میلیارد ستاره، گردش می‌کند.

 

کهکشانی که خود یکی از کهکشان‌های متوسط در بین صدها میلیارد کهکشان عالمی است که ۱۳٫۸ میلیارد سال عمر دارد. ما فهمیدیم که کل تاریخ زندگی بشر، به اندازه‌ی یک چشم به هم زدن از عمر کیهان هم طول نکشیده است.

 

با اینکه اکنون همه‌ی این‌ها را می‌دانیم، ولی درون ما نجوایی وجود دارد که دائما می‌گوید: «ای انسان، تو در مرکز کائنات و موجودی خاص هستی. ای انسان، جهان برای تو ساخته شده است…»

آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است؟

جالب این‌جاست که گاهی اوقات از علم تجربی هم می‌توان چنین برداشتی کرد. همان علمی که قبلا به ما نشان داده موجودات خرد و ناچیزی هستیم، به ما می‌گوید که اگر قوانین فیزیکی که می‌شناسیم، اندکی متفاوت بودند، ما وجود نداشتیم. گویی قوانین طبیعت به طور معجزه‌آسایی برای پیدایش زندگی تنظیم شده‌اند.

 

مثلا میزان نیروی الکترومغناطیس که یکی از چهار نیروی بنیادین طبیعت است، دقیقا به اندازه‌ای است که باعث می‌شود پروتون‌ها و نوترون‌های داخل ستاره‌ها بتوانند به تعدادی به هم جوش بخورند که اتم کربن بوجود بیاید. همان کربنی که آجر سازنده‌ی اصلی زندگی روی زمین است و عنصر پایه‌ی سازنده‌ی بدن ما و دیگر موجودات زنده به حساب می‌آید.

 

نیروی هسته‌ای قوی هم یکی دیگر از نیروهای بنیادین طبیعت است. اگر این نیرو اندکی قوی‌تر بود، عالم به طور کلی از هیدروژن تشکیل می‌شد و هیچ عنصر دیگری نمی‌توانستید در آن پیدا کنید. اگر اندکی ضعیف‌تر بود هم اصلا هیدروژنی در جهان وجود نداشت.

 

در هر دو صورت، زندگی به شکلی که می‌شناسیم نمی‌توانست بوجود آید. مثال‌های این‌چنینی زیاد هستند؛ مثال‌هایی که ما را به فکر فرو می‌برند و باعث می‌شوند به این بیندیشیم که آیا جهان بوجود آمده تا ما وجود داشته باشیم؟

 

چرا جهان این‌قدر برای پیدایش زندگی، کامل و بی‌نقص به نظر می‌رسد؟ بعضی از فیزیک‌دان‌ها فکر می‌کنند که اساسا غیر از این نمی‌توانست باشد. فلاسفه بر اساس همین طرز تفکر، ایده‌ای را به نام «اصل انسان‌نگر» مطرح می‌کنند. اصل انسان‌نگر بر این گزاره که جهان ممکن است برای ما بوجود آمده باشد صحه می‌گذارد. اینکه عالم تنها به این دلیل وجود دارد که ما وجود داریم.

 

البته برعکس هم می‌توانیم نگاه کنیم و بگوییم در حقیقت این آگاهی ماست که جهان را برایمان ساخته است. کیهان‌شناسی از دانشگاه آریزونا به نام «پال دیویس» کتابی به نام «معمای گولدیلاک» (Goldilocks Enigma) نوشته که در آن می‌گوید زندگی ممکن است یکی از قوانین بنیادین طبیعت باشد.

 

او این ایده را «اصل زندگی» می‌نامد و تصدیق می‌کند که در توضیح آن خیلی به الهیات و خداشناسی نزدیک می‌شویم.

آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است؟

بیشتر فیزیک‌دان‌ها برای کار کردن روی این ایده‌ها وقت ندارند. کیهان‌شناسی از انستیتوی فناوری کالیفرنیا در پاسادنا به نام «شان کارول» این ایده که جهان برای ما ساخته شده است را خیلی عجیب و نامانوس می‌داند. ممکن است جهان به طور بی‌نقص برای ما ساخته نشده باشد، ولی ما به اشتباه فکر می‌کنیم این اتفاق افتاده است.

 

حتی ممکن است جهانی که ما توانسته‌ایم با تلسکوپ‌هایمان ببینیم، همه‌ی عالم نباشد و جهان‌هایی دیگر وجود داشته باشند که هرکدام قوانین بنیادین خودشان را دارند.

 

اصلا از کجا معلوم در جای دیگری از جهان خودمان قوانین فیزیک به همین شکلی که می‌بینیم باشد؟ بنابراین شاید میزان مشاهده‌ی ما محدود بوده و فکر کردیم با قوانین خیلی بی‌نقصی مواجهیم که مناسب بوجود آمدن زندگی تنظیم شده‌اند.

 

با این حال همچنان با هر استدلالی که بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم، انسان را در موقعیتی خاص قرار داده‌ایم. دیویس می‌گوید: «اگر بخواهیم جهانی که می‌بینیم را توصیف کنیم، این حقیقت که ما آن را می‌بینیم خودش قسمتی از توصیف است.» وقتی می‌گوییم من جهان را می‌بینم، یعنی خودمان را به عنوان ناظر و مرکز جهان‌ قرار داده‌ایم.

 

این واقعیت یک بازگشت به عقب بزرگ در تاریخ علم به حساب می‌آید. علمی که سعی کرده بود انسان را از مرکز عالم خارج کند، در پیچ و خم فلسفی انسان آگاه که درباره‌ي خود و جایگاهش در جهان پرسش می‌کند گم شده و دوباره او را در مرکز عالم قرار داده است. به نظر می‌رسد که به نقطه‌ی شروع بازگشتیم! آیا ما در مرکز جهان قرار داریم؟ آیا عالم برای ما ساخته شده است؟


Google
About 1,860,000 results (0.48 seconds)
Search Results
آیا عالم برای ما ساخته شده است؟ - دیجی‌کالا مگ
https://mag.digikala.com/مقاله.../آیا-عالم-ساخته-شده-اس...
Translate this page
Jul 19, 2016 - آیا عالم برای ما ساخته شده است؟ ... دست کم آن‌طور که خودمان فکر می‌کنیم، ما انسان‌ها فرمانروای زمین هستیم. ... ما نجوایی وجود دارد که دائما می‌گوید: «ای انسان، تو در مرکز کائنات و موجودی خاص هستی. ای انسان، جهان برای تو ساخته شده است…».
آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است؟ - پارس ناز
www.parsnaz.ir/آیا-جهان-هستی-انسان-ها-ساخته-شده-اس.h...
Translate this page
آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است ما در زمین اشرف مخلوقات هستیم و در حال حاضر هم کره زمین در اختیار انسان ها قرار دارداما آیا می توان.
آیا عالم برای ما ساخته شده است؟ - خبرگزاری علم و فرهنگ
tnews.ir/news/247666920910.html
Translate this page
Jul 19, 2016 - دست کم آن طور که خودمان فکر می کنیم، ما انسان ها فرمانروای زمین هستیم. ... اکنون همه‌ی این‌ها را می‌دانیم، ولی درون ما نجوایی وجود دارد که دائما می‌گوید: «ای انسان، تو در مرکز کائنات و موجودی خاص هستی. ای انسان، جهان برای تو ساخته شده است…
Images for ‫آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است؟‬‎Report images
Image result for ‫آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است؟‬‎
16 hours ago
Image result for ‫آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است؟‬‎
16 hours ago
Image result for ‫آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است؟‬‎
Image result for ‫آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است؟‬‎
More images for آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است؟
متافیزیک؛علل اوليه حقیقت وذات جهان
rasulakbari.blogfa.com/
Translate this page
آيا فيزيک کوانتوم اجازه ميدهد ذهني عالي داشته وهرآنچا را ميخواهيم به سوي خود جذب کنيم؟ ... خیلی چیز ها در این گیتی و جهان هستی هست که برای ما ناشناخته میباشد و شناختن آن ... میخواهد که خوشبختانه خداوند در وجود همه ما انسانها هوشمندی؛علاقمندی را گذاشته است. ... هنوز به طور کامل مشخص نشده است که ماده تاريک از چه چيزي ساخته شده است، اما ...
آیا واقعا جن وجود دارد؟چگونه زندگی میکند؟ - آفتاب
aftabnews.ir/vdch6inx.23nkzdftt2.html
Translate this page
در ميان انسان ها بر خلقت نظام عالم دو ديدگاه كلي وجود دارد،عده اي كه همه چيز را ناشي از ... كه اينان انسان هاي وحشي و بدوي در اعماق جنگل هستند و گاهي خود را نمايان ساخته و موجب اذيت .... چرا كه در جهان هستي چيزهاي زياذي وجود دارد كه به چشم انسان قابل رؤيت نيستند ولي ... همان طور كه پيش از اين گفته شد،جن موجودي است مادي كه از آتش خلق شده است از ...
جهان هستی خودبه‌خود به‌وجود آمده است! - سایت خبری تحلیلی تابناك|اخبار ...
www.tabnak.ir › اجتماعی › خارجی
Translate this page
خلقت خودبخود تنها دلیل موجود است دلیل وجود کائنات و وجود ما و وجود خالقی که جهان را به ... یک نظریه کامل را پیدا کنیم آنگاه پیروزی نهایی در استدلال انسانی را بدست آورده ایم .... اما اینکه پدیده ها آیا خود به خود بوده اند و روابط بین آنها خود به خود به وجود آمده یا .... یک سری قوانین فیزیک باعث به وجود امدن جهان شده و خدا در ساخت جهان هستی کاملا ...
آيا جهان هستي به خاطر انسان خلق شده است؟
nvf-kordestan.ir/aqs/view/1089
Translate this page
۱۲۳۸۹: آيا جهان هستي به خاطر انسان خلق شده است؟ ... شما ميوه ها رويانيد و كشتي ها را رام شما كرد تا به فرمان او دريا روان شوند و رودها را مسخر شما ساخت و آفتاب و ماه را كه همواره ...
فهرست کتابهای معرفی شده در تایم - ساعت و تقویم رسمی ایران
www.time.ir/.../booklist-فهرست-کتابهای-معرفی-شده-...
Translate this page
آیا اکنون آنقدر خردمند و پخته شده است که بتواند به آنها کمک کند؟ ... در آن زمان تنها روش ارتباط فیلیپ با سایر انسانها، ارتباطات جنسی بود که با زنان بیشماری ... بی شک اروین یالوم نامدارترین نویسنده داستانهای روانکاری در جهان امروز است. .... سازد تا بلکه بتوانیم در کنار یکدیگر با حقایق جانفرسای هستی روبرو شویم و به زندگی مان ...
ش(زاهدان): آیا وجود شر و بدی در دنیا تناقضی با حمکت خدا ندارد؟ آیا فرد ...
www.x-shobhe.com/print/460.html
Translate this page
x-shobhe: اگر چه این سؤال عمیق بسیار ساده مطرح شده است، اما این همان بحث ... بلکه بر این باوریم که عالم هستی بیش از یک مبدأ، هستی‌بخش و خالق ندارد و نمی‌تواند داشته باشد. ... حال سؤال می‌کنیم: آیا این که خداوند متعال انسان را آفرید – به عقل و علم ساخت ... اين فطرتى است كه خداوند، انسان‌ها را بر آن آفريده است، هیچ دگرگونى در آفرينش ...
آیا براستی زمان وجود دارد؟ | Big Bang
bigbangpage.com/?p=29986
Translate this page
Jun 3, 2015 - اگر به راستی مفهوم زمان در کل جهان وجود ندارد، پس چه عاملی است که سبب می شود ما ..... رو تحسین میکنم که جای چسبیدن به خرافات دنبال علم هستی به خاطر سنت ..... به تحولات سیاسی یک کشور هم ربط بدید که کشور از انسان ها ساخته شده.
روزنه rowzane | » آیا جهان هستی از “ریاضی” ساخته شده؟
https://rowzane.com/scince-culture/scince/article=2567
Translate this page
ید تگمارک، همه چیز در کیهان – از جمله انسان- بخشی از یک ساختار ریاضی است. همه ی مواد از ذراتی درست شده اند که ویژگی هایی مانند بار و اسپین دارند، ولی به گفته ی وی، ...
گنجور » مولوی » دیوان شمس » غزلیات » غزل شمارهٔ ۱۸۵۵
ganjoor.net › مولوی › دیوان شمس › غزلیات
Translate this page
آیا حالاتی که در این غزل توصیف شده است نشءهای افیون نیست؟ ... فلسفی جهان هستی و پرسشهای به مراتب مشکل راجع به هستی و نیستی و اینکه این انسان درمانده .... می‌گویند که منظور از تخته تخته ها همان تخته های اعتقادی سالک است، نهنگ و دریا و هامون و ..... و جلال(عظمت) ساخته شده انست و خمیره ازلی از این دو جنس است و لحظات تبدیل این دو ...
جنگ‌افزار هسته‌ای - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../جنگ‌افزار...
Translate this pagePersian Wikipedia
بمب اتمی نام رایج وسایل انفجاری است که در آن‌ها از انرژی آزاد شده در فرایند شکافت ... آگوست انفجار بمب مرد چاق در شهر ناگازاکی ژاپن موجب کشتار ۷۴۰۰۰ نفر انسان دیگر شد. ... دیگری در دنیا نمی‌تواند تا پیش از سال ۱۹۵۵ به فناوری ساخت سلاح هسته‌ای دست .... یکی از موفق‌ترین تلاش ها برای کاهش ذرات رادیواکتیو بود و این بمب پاک‌ترین ...
روانشناسی = خود شناسی
www.saqar95.blogfa.com/
Translate this page
تصادفی در عالم هستی وجود ندارد. هیجان , انرژی در حركت است ... نحوه تکلم انسانها بیانگر نحوه تفکر آنهاست. ... اين مقاله به اين ميپردازد كه ايا اين چيزها واقعيت دارد؟ يا خرافه اي ... پس مي توانيم بگوييم همه چيز در اين دنيا از انرژي ساخته شده است . چون طبق ...
عکس های تکان دهنده موجودات فضایی | جدید 95
www.rahafun.com/عکس-تکان-دهنده-موجودات-فضایی....
Translate this page
سری جدید عکس های تکان دهنده موجودات فضایی-آیا میدانید موجودات فضایی وجود ... پروفسور هاوکینگ معتقد است که انسان ها به جای اینکه سعی کنند با موجودات فرا زمینی ... به امید رسیدن به تمدن های بیگانه در دیگر سیارات به فضا فرستاده شده است. .... انها زیبا هست مثل انسانها ؛ هزاران عالم و تمدن ها در عالم هستی وجود دارد و من متعلق به یکی ...
اشعار و متون ادبی زیبا - نسخه قابل چاپ - تالار کافه کلاسیک
cafeclassic5.ir/printthread.php?tid=80
نمی خواهم بمیرم، تا محبت را به انسانها بیاموزم ... جهان سرشار از عشق و گل و موسیقی و نور است . ..... آیا تو چنان که می نمایی هستی ؟ ... سرمستی مـن برون ز اندازه شده است .... شاید این قصه ساخته ذهن همان مخالفان خرافه پرداز او بوده که خواسته اند اشعار و سخنان او ...
آیا انسان واقعا بر روی ماه قدم نهاد؟ + فیلم و عکس - مشرق
www.mashreghnews.ir/.../آیا-انسان-واقعا-بر-روی-ماه-ق...
Translate this page
یکی از افرادی که به دروغ بودن سفر انسان به کره ماه معتقد بود دیوید پرسی است. ... 500 EL/70 توسط ناسا تهیه و به شرکت هاسل بلاد داده شد تا به ساخت آن اقدام کنند. .... اگر ماموریت ها در دو منطقه مختلف انجام شده باشد چگونه می‌توان این موضوع را توضیح داد؟ ..... انسان روي ماه فرود آمده، چرا تلسكوپ فضايي هابل كه توانسته لبه‌هاي جهان هستي را ...
سخنان بزرگان و تکنیک های زندگی
powerhelp.blogfa.com/
Translate this page
سخنان بزرگان و تکنیک های زندگی - كلمه ها، تواناترين داروهايي هستند كه نوع بشر به كار برده است. ... "انسان نباید هیچوقت از اینکه در اشتباه بوده است، خجل و شرمسار باشد، هر چه که باشد، ..... قانون لیاقتها: جهان هستی آنچه به تو می دهد, که لیاقت آن را داری ,نه آنچه راکه لازم داری . ..... چرا انسان بايد آنچه در طبيعت ساخته شده است را از بين برد ؟
کوانتوم:واقعیت ساخته ی ذهن است--جواب آقا "حسین"
www.ofc.ir/forum/index.php?topic=1715.0;wap2
Translate this page
جهان هستی ساخته ذهن است!! جالب اینجاست که مولوی هم ... ها موفقیت ها و... رو ذهن می سازه!! ولی ذهن توسط واقعیت هستی(ذات قدس الهی) ساخته شده! ... مثلا شما ببینید همیشه یه سری حقایقی در زندگی انسان ها وجود داره. آیا اونها این حقایق رو ساختن....!!!!!!!!؟؟؟؟ خوب نه.
آفرینش حضرت فاطمه س قبل از حضرت آدم | پرسمان قرآن
www.porsemanequran.com/node/24984
Translate this page
در احاديث بسياري وارد شده است كه خلقت نوري اهل بيت(عليهم السلام) قبل از خلقت حضرت ... و چون نور على [عليه السلام] را منتشر ساخت عرش و كرسى از نور او خلق گرديد؛ به ..... قائل شده و پنج تن را قبل از همه خلق کرده است و جهان هستی را هم به خاطر آنان پدید اورد؟ ... ب: كارهاي خدا حكيمانه است و هرگز در انتخاب برخي از انسان ها براي درجات والا و ...
فلسفی | قالب وبلاگ
pichak.net/crop/tag/فلسفی/
Translate this page
حتی ضرب المثل های کوتاه، بدنبال تجربه های طولانی ساخته شده اند. سروانتس. — ... شکوه و جلال جهان هستی را نظاره کنید و شکوه و جلال خود را به یاد آورید. هرگاه به خود اجازه .... دوست داشتن انسان‌ها به معنای دوست داشتن خود به اندازه ی دیگری است. اسکات پک.
ماده اوّلیه تشکیل دهنده عالم چیست؟ - گنجینه پاسخ‌ها - اسلام کوئست ... - 1
www.islamquest.net › ... › مفاهیم قرآنی
Translate this page
گرچه از ظاهر قرآن و علم بر می آید که جهان در ابتدا از گازهای داغ تشکیل شده است، اما قرآن ... با توجه به تعدد نظریه ها در مورد آغاز خلقت و عدم اثبات قطعی آنها، در حال حاضر نمی توان هیچ ... همانا انسان است، رسالت قرآن بیان چهارچوب های بنیادین یک جهان بینی کلی از هستی و ..... آیا در روایات آمده که از آب حمام بنوشید و آب سرد بر پاهایتان بریزید؟
تصورات نادرست بازاریابی شبکه‌ای
www.ibazaryabi.com/بازاریابی-شبکه‌ای/
اما در حقیقت اشباع در بازاریابی شبکه‌ای غیرممکن است زیرا تعداد انسان‌ها .... شما اگه دنبال پورسانت هستی که اصلا” سمت نیوشا و سیمرغ و میراث نرو ... که بازم بهترین پلن درامدی تو دنیا پلن یونی لول هستش که هم ساده و قابل درک هستش و هم تا ..... شرکت بادران تا پایان سال ۹۶ تو ایرانه و چون ۵ اختارست و تعلیق شده طبق ایین نامه نمیتونه.
پایه ی نــهـــم (پاسخ فعالیت ها) - اجتماعی-دوره اول متوسطه ...وبلاگ مطالعات
mba49.persianblog.ir/page/6
Translate this page
اما هیچکس نمیداند که چه چیزی سبب آغاز حیات روی کره زمین شده است. ... بزرگی است که هر کلمه اش، دلیلی روشن بر وجود آفریدگار جهان است؛ جهان هستی بهترین و ... ب) سه مکانی را که روی یک مدار قرار دارند، در نظر بگیرید و بگویید آیا این سه مکان عرض .... درگذشته بیشتر انسان ها خود را با طبیعت منطبق می کردولی به مرور زمان براثر ...
دانش آموز - ایا جهان هستی واقعی است یا مجازی؟
mohammadi4849.mihanblog.com/post/38
Translate this page
Mar 11, 2016 - ایا جهان هستی مجازی است یا واقعی ؟ ... مثلاً، انسان چرا و به چه منظوری به وجود آمده است؟ ... این اجرام از مولكول ها تشكیل شده و مولكول ها نیز از اتم ها تشكیل شده اند و اتم ... ی جهان هستی- چه از بعد ماده نگاه شود و چه از بعد انرژی- از موج ساخته شده و ...
ابزارهای جامعه شناختی چگونگی برقراری ارتباطات انسانی
vista.ir/.../ابزارهای-جامعه-شناختی-چگونگی-برقراری-ار...
Translate this page
چرا که در پویایی ارتباط انسانی است که حالاتی مانند بالندگی، شادابی، تحول، تحرک،. ... معاصر کنونی، جامعه‌ای است که حتی در خلوت انسان‌ها هم ارتباط صورت می‌گیرد ، آیا ... ۴) ارتباط برقرار می‌کنید تا دنیا را با دیگران تسهیم کنید و آنها را یاری رسانید. .... وسایلی که اخیراً در راه غلبه انسان بر مکان و زمان ساخته شده است را در برمی‌گیرد.
بشارت آفرينش جهان هستي در قرآن و عهد عتيق
www.bsharat.com/id/11q/Q2.html
Translate this page
که سر انجام رفته رفته به پرستش طبيعت منجر شده است! ... تورات فعلي، داستان آفرينش موجودات غير انساني و آدم «انسان نخستين» را در شش روز ... خداوند دو نيِّر بزرگ ساخت نيِّر اعظم را برای سلطنت روز و نيِّر کوچک را برای ... «پروردگار شما، خداوندي است که آسمان ها و زمين را در شش روز (شش دوران) آفريد؛ سپس به ... آيا متذکّر نميشويد؟!»6.
افسانه ماتریکس حقیقت دارد؟ آیا ما درون یک شبیه‌سازی رایانه‌ای زندگی ...
khabaronline.ir/detail/.../fundamental-knowledge
Translate this page
Dec 19, 2012 - مثل این است که بگوییم در میان انبوه جهان‌های موازی، این جهان ماست که ... این جهان توسط اولاد بسیار دور خود ما، به طور اختصاصی برای ما ساخته شده است. ..... هزار هزار عالم آفریده است و هزار هزار آدم و تو در آخرین این عالم و از آخرین این آدم‌ ها هستی» ... به هرحال نظر قطعی دادن برای ما انسانها چه در رد و یا قبول این موارد بسیار مشکل ...
خدا چرا آفرید؟ هدف خدا از خلقت انسان و جهان چه بود؟ | پرسمان دانشجويي ...
www.maaref.porsemani.ir/.../خدا-چرا-آفرید؟-هدف-خدا-از-...
Translate this page
صدّيق، مبالغه صادق است و آن، كسى است كه در اقوال، افعال، نيت ها و عهدهايش با خدا و خلق او ... جهان حساب و كتاب دارد، بر اساس نظم رياضى تنظيم شده و گذشته، حال و آينده آن با هم ... 1ـ اين كه خدا به عنوان خالق و فاعل عالم و انسان چه هدفي از خلقت خود داشته است ؟ ... امّا پاسخ پرسش دوم آنکه خداوند برای هر موجود مادّی ، غایت و نقطه ی اوجی معیّن ساخته که ...
میگنا - آیا در جهان هستی همه چیز به هم مرتبط است؟
www.migna.ir/vdcezz8x.jh8epi9bbj.html
Translate this page
Nov 24, 2015 - وجود یک شبکه اولیه از انرژی که بدن‌های ما، دنیا و همه چیز در جهان را به هم وصل ... «بیرون از اینجا این جهان پهناور بوده است که مستقل از ما انسان‌ها وجود دارد و مثل .... را به هم وصل می‌کند، به نظر می‌رسد عناصری که جهان از آن ساخته شده است (موج‌ها و ...
آیا جهان های موازی واقعا وجود دارند؟ - دیجیاتو
digiato.com/article/.../آیا-جهان-های-موازی-واقعا-وجود-دارند...
Translate this page
Jul 8, 2015 - از طرفی در جهان های دیگر، احتمال می رود که ما انسان ها نیز منقرض شده باشیم. این ایده بسیار پیچیده است و می تواند هوش را از سر انسان ببرد با این همه باز هم. ... اینکه با استفاده از این ریسمان ها دقیقا چه نوع ماده ای ساخته می شود و رفتار آن ...
راز خلقت و هدف از آفرینش انسان چیست؟ | شهر سوال
www.soalcity.ir/node/125
Translate this page
Mar 28, 2013 - بنابراین، جهان هستی نشان دهنده و نتیجه صفات خداوند است . از این رو، خلقت جهان .... تمام دنیا بر اساس عدل الهی ساخته شده است. ما زنده هستیم چون ... آیا خدا می تواند یک نفر دیگر با خصوصیات متفاوت خلق کند؟اگر بله پس آن فرد هم ... چون همه انسان ها یک زندگی یکسانی داشتند و این مخالف سرگرمی هست. پس عدالتی وجود ندارد.
آیا جهان هدفمند است؟ | - مهبانگ
www.drnayerimehbang.com/آیا-جهان-هدفمند-است؟-2/
Translate this page
Jul 8, 2015 - بنابراین اگر هدف جهان ساخت انسان‌ها بوده هستی به شکل خجالت آوری در خلق ... میلیارد سال که همیشه توسط حوادث طبیعی تهدید شده است: مرگ، ویرانی، ...
دنیای اطراف ما از چه چیزی ساخته شده است؟ ماده یا انرژی - اداره کل آموزش و ...
physic.tama.ir/site/maghalat/maghale/3366
Translate this page
دنیای اطراف از ماده و انرژی ساخته شده است : ماهیت انرژی هنوز به طور کامل کشف نشده است اما می دانیم که ... آیا انرژی می تواند نوع منفی و مثبت داشته باشد؟ ... پس می توانیم بگوییم همه چیز در این دنیا از انرژی ساخته شده است . ... وقتی با دید انرژی به هستی نگاه کنیم می توانیم خیلی از ناشناخته ها را کشف و برای تمام عجایب دلیل بیاوریم .
استفاده از قدرت ذهن بخش دوم
the-success.blogfa.com/
Translate this page
در برخی کتاب ها از خود آگاهی عینی یاد شده است ، ضمیر خود آگاه با شناسایی جهان پیرامون سر وکار دارد ... باید تعریف خود را از خویش و از جهان هستی و از زندگی خود تغییر دهیم . آیا دنیا را جنگلی می بینیم که یا باید بخوری یا خورده شودی؟ ... و اساس علمی دارند،قوانین ذهنی ساخته دست انسان نیست، مانند قوانین عدلی، قانون اساسی در یک کشور.
گزیده ای از پژوهش های ارسالی شماره 67 -شناخت هستی
www.hawzah.net/.../گزیده-ای-از-پژوهش-های-ارسالی-شم...
Translate this page
نظم عالم، بر اساس اسباب و مسبّبات برقرار شده است و هر نتیجه را باید از مقدمه و سبب ... انسان ها هم مانند دیگر جنبندگان جهان هستی سعی می کنند در مسیر تکامل گام بردارند، .... «آیا می پنداری که تو جرم کوچکی هستی و دنیای بزرگی در درون تو پیچیده است؟ .... ساخته شده است، اما ماهیت انسانیِ انسان، پس از ورود به این جهان، تازه آغاز می شود.
آیا خدا وجود دارد؟ پنج دلیل محکم برای اثبات وجود خدا - مردمان
www.mardoman.net/life/dgodexist
Translate this page
May 31, 2012 - آیا تاکنون به این فکر کرده اید کسی شواهدی برای اثبات وجود خدا به شما نشان دهد؟ ... بیشتر بدن انسان ها، گیاهان و حیوانات از آب تشکیل شده است (تقریبا دو سوم بدن انسان آب است). ... دانشمندان معتقدند که جهان در نتیجه یک انفجار عظیم نور و انرژی بوجود ... این کد از چهار ماده شیمیایی ساخته شده است که دانشمندان به صورت ...
راز آفرینش از آغاز خلقت تا جهان بعد از مرگ‏ - مرکز اطلاع رسانی غدیر
www.ghadeer.org/Book/296
Translate this page
برای پی بردن به این حقیقت، راههای دور و درازی پیموده شده است و دانشمندان، هر کدام براساس دیدگاه خود، بخشی از چهره پر رمز و راز آفرینش را آشکار ساخته اند. اما هیچکدام از این آگاهی ها و شناخت ها، همانند کلام خداوند متعال و رهنمودهای ائمه معصومین علیهما ... جهان چگونه پدید آمده و نسل انسان چگونه بر روی زمین مستقر گردیده است، زیرا نمی تواند باور ...
ويژگي‌هاي خلقت جن از منظر قرآن و روایات
www.maarefquran.org › ... › معارف قرآن
Translate this page
امروزه تقيد به ظواهر و جلوه‌هاي مادي، موجب شده است كه بسياري از انسانها جز به آنچه مي‌بينند، اعتقاد ... متون ديني، غير از جهان مادّي و موجودات آلي، عوالم فرامادّي يعني آن بخش‌هايي از جهان هستي و موجودات آن، كه ... آيا در خلقت انسان و جن تشابهي وجود دارد؟ .... دو موجود و تمايز آنها از ساير مخلوقات الاهي است و آنچه اين دو را متمايز ساخته، مسأله تكليف است.
[PDF]دریافت فایل
www.iranculture.org/UserFiles/.../Issue_Rahbord_Farhang_No12-13.pdf
Jan 23, 1974 - بررسي تطبيقي شاخص تنبلي در ايران و كشورهاي جهان و برخي راه حل ها. محمدرضا جوادي ... فرهنگ، اكنون از بايســتگي دوچندان برخوردار شــده است؛ در اين مسودّه مختصر، ما درصدد. بازگفت .... آن، احكامِ كلي هستي شــناختي، معرفت شناختي، ماهيت شناختي و... فرهنگ )از آن .... بايستگي فرهنگ )آيا انسان، بالفرهنگ ممكن است؟(.
.: Porseman.org :. - نظرات مقاله «پيامدهاي خود ارضايي و مبارزه با آن»
porseman.org › روانشناسی و مشاوره
Translate this page
يك بنده خدا : به نام خداوندي كه انسان را آفريده و راه ارضي نيازها را نيز (در قرآن)به او ... J}بري جلوگيري از احتلام بيش از اندازه امور زير توصيه مى گردد: 1- شب ها دو سه ... mfathalikhan : دوست من سالهاست به ين مرض(استمنا)دچار شده اما مذتي است كه كمتر ين ... ايا با ترك اين عمل زشت ممكنه من به عوارض دچار نشم و زندگيم به حالت عادي برگرده؟
پرتال جامع علوم انسانی - جایگاه و ارزش انسان در نظام هستی
www.ensani.ir/fa/content/66892/default.aspx
Translate this page
بنا به فرمودة قرآ‌ن کریم، انسان به‌عنوان جانشین خداوند در زمین انتخاب شده است: ... بحث دیگر در موضوع خلافت این است که آیا‌ مقام خلیفة اللهی، مخصوص شخص حضرت ... و به همین علت است که در قرآن، برخی انسان‌ها مذمت یا پست‌تر از حیوان خوانده شده‌اند که ... از لوازم مقام خلافت الهی انسان، تصرف در امور تکوینی جهان هستی است و خدای متعال این ...
مباحثه گیتیِ تنظیم‌شده: آیا جهان دقیقاً برای وجود ما ساخته شده؟ - گُمانه
www.gomaneh.com › The Art of Science
Translate this page
May 22, 2015 - مباحثه گیتیِ تنظیم‌شده: آیا جهان دقیقاً برای وجود ما ساخته شده؟ ... خلقت: این رویکرد معتقد است موجودی فرای جهان هستی پشت دستگاه تنظیم قوانین .... پرسش درست این است که، «چرا ما انسان‌ها خودمان را در جهانی پیدا می‌کنیم با یک مقدار ...
موجودات هوشمند سرزمينهاي ناشناخته
ufoaliens.blogfa.com/
Translate this page
به تازگی نتایج یک پژوهش علمی نشان می دهد که اختاپوس ها ممکن است موجودات فضایی باشند! ... آیا بناهای حیرت انگیز بشر اولیه با دست خالی انسان ساخته شده است ؟ ... سنگی و سایر سازه های سنگی بنا شده در جهان را چرا در مکانهای کلیدی ساخته اند ؟ .... در اين جهان هستي موجودات كره زمين اعم از گياهان ، جانوران و انسانها تنها موجودات عالم هستي ...
برای اولین بار، سیاره ای درست شبیه به زمین کشف شد - سایت نجوم ایران
www.noojum.com/.../2851-nasa-and-nsf-funded-resea...
Translate this page
Oct 1, 2010 - پس از سال ها تحقیق و جستجو ستاره شناسان سرانجام موفق به کشف سیاره ای درست شبیه زمین شدند. ... فیلم و انیمیشن · ساخت ماکت · گالری های عکس - جدید · گالری های عکس - ... سیاره گولدیلاکس است که انسان تابدین روز موفق به یافتن آن شده است" ... همیشگی می باشد: آیا ما تنها موجودات زنده در این جهان هستی می باشیم؟
آيا شـما ميدانـيد اسـلام چيسـت - قرآن
www.eholyquran.com/Quran/.../Islam101Farsi.htm
Translate this page
همه جهان هستی با آنهمه کهکشان ها و نيز زمين و آنچه ما بين همه آنها هست بوسيله يک ... و فرزانگی اش بی اندازه و بی پايان است ساخته شده و اوست که همه هستی را اداره و هماهنگ ... بخاطر روان و انديشه های ما، پرسش های مهمی در انسان توليد می شود که چگونه و چرا ما روی ...
آيا جهان پيرامون ما واقعيت وجودي دارد؟ - تالار گفتگوی هم میهن ...
forum.hammihan.com › ... › متافیزیک و علوم ماوراء
Translate this page
Sep 27, 2014 - 4 posts - ‎2 authors
در جواب بايد بگوييم که اين حجم بر اثر حرکت الكترون ها ايجاد شده است که به ... ازموج ساخته شده و هما نگونه که اشاره شد، موج نيز از حرکت به وجود آمده است. ... شده ي قبلي، که آيا جهان هستي مادي حقيقت وجودي دارد يا خير، پاسخ داد. ... همه ي انسان ها مي توانند در هوشمندي و شعور حاکم بر جهان هستي به توافق و اشتراك نظر رسيده، ·
خلقت انسان - ویکی فقه
wikifeqh.ir/خلقت_انسان
Translate this page
خلقت انسان از خاک است که اولین موجود -حضرت آدم- با آن ساخته شده هست، و خلقت ... همه انسان‌ها از نسل آدم -علیه السلام- و حوّایند که بر اثر ازدواج یک مرد و یک زن پدید آمده‌اند. گونه دوم ... اینکه آیا انسان کامل‌ترین آفریده خداوند است یا نه، جای بررسی دارد که در ادامه به این بحث می‌پزداریم. ... بنابراین، جهان هستی نشان دهنده و نتیجه صفات خداوند است.
نیمۀ هستی آدم تاریک بود - Khorasanzameen خراسان زمین
www.khorasanzameen.net/php/read.php?&id=3539
Translate this page
عرفان جهان را تجلی‌گاه هستی پروردگار می دانند و چنین است که همه چیز در نظر ... چنان که زنجیرۀ مناسبات اجتماعی ساخته شده به دست انسان ها او را به بنده گان ... ایا این زورمندانی که اختیار زنده گی انسان‌ها را در دست گرفته اند همان تندیس های دیروزین نیستند!
Searches related to آیا جهان هستی برای انسان ها ساخته شده است؟

آیا جن را میتوان دید؟

آیا جن وجود دارد یا نه

جن ها کجا زندگی می کنند؟

آیا جن زدگی واقعیت دارد؟

آیا از نظر علمی جن وجود دارد

ایا جن در ایران وجود دارد

آیا جن واقعیت دارد

چگونه بفهمیم جن وجود دارد
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 124
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 501
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 2,243
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 5,414
  • بازدید ماه : 5,414
  • بازدید سال : 383,025
  • بازدید کلی : 4,162,803