loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 378 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

 

مواد اعتیاد آور افیونی را بشناسیم

مواد اعتیاد آور افیونی را بشناسیم

مواد اعتیاد آور افیونی را بشناسیم 

اعتیاد به مواد اصلا چیز خوبی نیست و به قیمت از دست رفتن همه چیز و در انتها جان انسان تمام می شود.اعتیاد مانند باتلاقی است که بیرون آمدن از آن بسیار سخت می باشد. مواد مخدر افیونی قدیمی‌ترین مواد مورد استفاده در منطقه خاورمیانه و از جمله کشور ما که از عصاره گیاه خشخاش تهیه می‌شود.

 

افیونی‌ها کدامند؟
تریاک و مشتقات آن از‌ جمله معروف‌ترین اعضای این خانواده از مواد است که به انواع روش‌ها از جمله تدخینی، خوراکی و… استفاده می‌شود.

 

ازجمله دیگر مواد افیونی که به واسطه وابستگی بالاتر و ناخالصی بیشتر خطرناک‌تر از تریاک برای سلامت روانی و جسمی انسان است می‌توان به هروئین و کراک اشاره کرد. البته کراک در سایر کشورهای جهان و بویژه اروپا ترکیبات دیگری دارد، اما در ایران ماده اصلی آن را مواد افیونی تشکیل می‌دهد.

 

چگونه باید به اعتیاد افیونی‌ها نگاه کرد؟
خانواده فرد معتاد به افیونی‌ها با نوع نگرش خود به پدیده مصرف این مواد می‌توانند نقش مهمی در تداوم یا ترک مصرف فرد ایفا کنند. بسیاری افراد در جامعه به اعتیاد به افیونی‌ها به صورت نشانه‌ای از ضعف اراده نگاه می‌کنند.

 

تحقیقات گسترده اخیر علمی نشان می‌دهد اگر چه مصرف مواد معمولا با فشار گروه همسالان، فشارهای محیطی و ناتوانی در رد پیشنهاد‌های نامناسب دیگران شروع می‌شود، اما پس از ایجاد وابستگی، تغییرات مهمی در مغز انسان بوجود می‌آید که عملا اراده را در بسیاری موارد برای ترک ناکافی می‌کند.

 

در واقع در زمان بروز وسوسه پس از ترک مواد افیونی تعداد قابل ملاحظه‌ای از افراد اجبارا قادر به مقاومت در برابر این وسوسه نیستند. این در حالی است که بسیاری از معتادان به مواد افیونی توسط خانواده‌ها به اشتباه به عنوان افراد بی‌مایه و ناتوان معرفی می‌شوند.

 

ترک افیونی‌ها چقدر طول می‌کشد؟
به طور معمول دوره جسمی ترک مواد افیونی که علائمی چون بدن درد، بی قراری، آبریزش بینی و اسهال را نشان می‌دهد بر اساس نوع ماده یک تا دو هفته طول می‌کشد، اما ممکن است فرد وابسته به این مواد مدت‌ها پس از سپری شدن این دوره در کمپ یا بیمارستان همچنان دچار وسوسه و وابستگی روانی به این مواد باشد.

 

بسیاری از کسانی که چند ماه توسط خانواده به اجبار در کمپ بستری می‌شوند، اما به محض خروج از کمپ طی چند ساعت به سراغ مصرف مجدد مواد می‌روند. به همین خاطر حتما باید افراد برای ترک مواد افیونی تحت نظر پزشک و ترجیحا روانپزشک داروی سرکوب‌کننده وسوسه دریافت کنند.

 

متادون و بوپرونورفین؛ خوب یا بد؟
در همه جای دنیا بویژه برای افرادی که مدت‌هاست مصرف مواد افیونی داشته‌اند یا از روش‌های پرخطری مثل تزریق استفاده کرده یا میزان بالایی از مواد را مصرف می‌کنند، به دلیل همان تغییراتی که در مغز آنها رخ داده باید از داروی جایگزین استفاده کرد و عملا برای این افراد ترک بدون مصرف مواد نگهدارنده فایده‌ای ندارد.

 

در حال حاضر در کشور ما کلینیک‌های ترک اعتیاد قادر به تجویز داروهای موثر و کم‌عارضه متادون و بوپرونورفین هستند.

 

بسیاری از خانواده‌ها نگران عوارض و وابستگی به این داروها هستند. واقعیت این است که این مواد اگر چه تقریبا هم خانواده مواد افیونی هستند، اما تقریبا هیچ‌کدام از عوارض نگران‌کننده مواد افیونی را ندارند و چون تحت نظر پزشک و با میزان مشخص مصرف می‌شوند تغییرات مغز را به صورتی تنظیم می‌کنند که وسوسه مواد افیونی وجود نداشته باشد.

 

برنامه کلی درمان این است که در فواصل چند ماهه این داروها هم به تدریج قطع شوند، اما در تعدادی افراد که مصرف آنها واجد شرایط خاصی باشد ممکن است تغییرات مغزی به حدی جدی و پایدار باشد که امکان قطع متادون یا بوپرونورفین نباشد که در این صورت تداوم مصرف بسیار عاقلانه تر از قطع آن و شروع مجدد مواد افیونی است.

مواد اعتیاد آور افیونی را بشناسیممواد مخدر افیونی قدیمی‌ترین مواد مورد استفاده در منطقه خاورمیانه است

 

افیونی‌های گمنام…
روش معتادان گمنام برای درمان انواع اعتیاد سال هاست در سراسر جهان و از جمله در کشور ما با موفقیت تجربه شده است. در این روش که در آن افراد هر شب در جلسات افراد ترک کرده حضور پیدا می‌کنند، هر فرد با مشاهده تجربیات، احساسات و موفقیت افراد دیگر به خود‌باوری در راستای ترک می‌رسد.

 

این گروه‌ها معمولا در حاشیه خود گروه‌هایی برای خانواده و بویژه همسران این بیماران تشکیل می‌دهند که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. افرادی که در این جلسه‌ها شرکت می‌کنند نباید بدون نظر پزشک خود تغییری در داروهای خود ایجاد کنند تا مبادا وسوسه که گاهی می‌تواند دشمن زورمند معتاد افیونی باشد، دوباره سراغش بیاید.

 

در بارداری چه کنیم؟
مصرف مواد افیونی از جمله هروئین، تریاک و کراک در دوران بارداری می‌تواند برای مادر و جنین بسیار خطرناک باشد، اما برعکس آنها مصرف داروهای متادون و بوپرونورفین بی‌عارضه هستند و با جلوگیری از وسوسه و مصرف احتمالی مواد توسط مادر از جنین محافظت هم می‌کنند.

 

پس خانواده‌ها نباید به گمان اشتباه آسیب به جنین، مادر باردار را ترغیب به قطع داروهایش کنند و باید مادران معتاد را در اسرع وقت برای درمان به کلینیک‌های ترک اعتیاد بیاورند.

 

روش ترک فوق سریع ممنوع!
نوعی روش ترک سابقا انجام می‌شد که در بین مردم به عنوان تعویض خون هم معروف شده بود که در آن طی یک روز فرد مراحل ترک را زیر بیهوشی می‌گذراند. مطالعات علمی نشان می‌دهد این روش هم بسیار خطرناک است و هم پس از آن فرد فورا به احتمال قوی به مصرف مواد رو می‌آورد و به همین دلایل این روش هم‌اکنون در اکثر کشورهای جهان از جمله ایران ممنوع است.

 

آیا کمپ جای مناسبی برای ترک است؟
بسیاری از خانواده‌ها به قصد کمک به عضو معتاد به مواد افیونی خود، به عنوان اولین گزینه به فکر بستری اجباری فرد در کمپ آن هم گاهی به مدت طولانی می‌افتند. به همین دلیل از در و همسایه و آگهی‌ها شماره‌ای پیدا می‌کنند و زنگ می‌زنند به جایی که معمولا نه روانپزشک دارد نه روان‌شناس نه متولیان آن از اصول ترک اعتیاد آگاهی مناسبی دارند.

 

چند ساعت بعد چند نفر انسان درشت اندام می‌آیند و به زور معتاد را که معمولا از نظر قانونی و اخلاقی در مصرف افیونی‌ها امکان بستری اجباری او وجود ندارد می‌برند و جلوی همان در و همسایه سوار ماشین می‌کنند و احتمالا دور از چشم خانواده تلافی تمام مقاومت‌ها را در می‌آورند.

 

کمپ‌ها در کشور ما معمولا هیچ کدام از ویژگی‌های مناسب برای نگهداری افراد معتاد را ندارند و عموما مجوز هم ندارند. البته بعضی از کمپ‌ها با فراهم کردن ویژگی‌های حداقلی مراقبت‌ها و با فراهم کردن امکانات مراقبت‌های مختصر پزشکی، مجوز می‌گیرند،

 

اما همچنان بهترین محل برای ترک افیونی‌ها بیمارستان‌های روانپزشکی است که این روزها اکثر آنها تخت‌های ویژه‌ای به مراقبت از بیماران مصرف‌کننده مواد افیونی اختصاص داده‌اند.


Google
About 20,600 results (0.60 seconds)
Search Results
مواد اعتیاد آور افیونی را بشناسیم - پارس ناز
www.parsnaz.ir/مواد-اعتیاد-آور-افیونی-را-بشناسیم.ht...
Translate this page
مواد اعتیاد آور افیونی را بشناسیم اعتیاد به مواد اصلا چیز خوبی نیست و به قیمت از دست رفتن همه چیز و در انتها جان انسان تمام می شوداعتیاد مانند.
مواد اعتیاد آور - معرفی انواع مواد مخدر - شکل ، اثرات و عوارض | همراه
hamrah.co/صفحات/مقدمه-مواد-اعتیاد-آور/
Translate this page
در این قسمت برخی از مواد اعتیاد آور که باعث بوجود آمدن بیماری اعتیاد می شود بعلاوه شکل ظاهری ، عوارض ، تاثیرات، و خطرات آنها معرفی شده اند.
برخي از مواد اعتیادآور و عوارض آنها را بشناسيم - ایسنا
www.isna.ir/.../برخي-از-مواد-اعتیادآور-و-عوارض-آنها-را-...
Translate this page
Oct 4, 2012 - برخي از مواد اعتیادآور و عوارض آنها را بشناسيم. اعتياد. در سال‌های اخیر اعتیادهایی که بیش از همه توجه مردم را به خود جلب كرده، مخدرهايي همچون هروئین، ...
مواد اعتیاد آور افیونی را بشناسیم - خبر آنتایم
khabarontime.ir/.../مواد-اعتیاد-آور-افیونی-را-بشناسی...
Translate this page
خبر-آنتایم-خبر-آنتایم-مواد-اعتیاد-آور-افیونی-را-بشناسیم -اعتیاد-به-مواد-اصلا-چیز- ... مواد-مخدر-افیونی-قدیمی‌ترین-مواد-مورد-استفاده-در-منطقه-خاورمیانه-و-از-جمله-کشو.
همه «ماده‌های مخدر» را بشناسید - شفاف
www.shafaf.ir/fa/news/.../همه-ماده‌های-مخدر-را-بشناسید
Translate this page
Aug 23, 2012 - سوداگران مرگ یا‌‌ همان قاچاقچیان مواد مخدر نیز مانند سایر فروشنده‌های کالا و خدمات از انواع و اقسام روش‌ها برای قالب کردن محصولات خود به مصرف کننده‌ها ...
شیشه چیست و درمان آن چگونه است - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد آینده ...
www.aayandeh.com/showarticle.php?EID=6&catid...
Translate this page
قاچاقچیان مواد با این شعار که: شیشه حاوی مورفین نیست پس اعتیاد آور نیست مصرف آنرا تبلیغ می کنند و متاسفانه بسیاری از افراد ناآگاه خواسته یا ناخواسته در دام ...
مواد اعتیاد آور جدید واقعی نیستند
tasalamati.com/e/d7qm/ - Translate this page
آ'ذرخش مکری در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: ترکیبات مواد اعتیاد آور به طور کلی در ۱۲ طبقه مختلف دسته‌بندی می‌شوند که مهمترین آنها گروه مواد افیونی، گروه مواد با ریشه ...
راه درست - ترک اعتیاد
hjahangiric60.blogfa.com/tag/ترک-اعتیاد
Translate this page
راه درست - ترک اعتیاد - درمان تدریجی مواد مخدر. ... هر شخصی درون خود توانایی های زیادی دارد که بایستی آنها را بشناسیم و در جهت ارزش ها حرکت نمائیم تا از این طریق ...
اصول درمان اعتیاد به مواد مخدر
hamsafare1.blogfa.com/
Translate this page
اصول درمان اعتیاد به مواد مخدر - Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ "لژیون همسفر خانم مهشید تفرشی"Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ - اصول درمان اعتیاد به مواد مخدر. ... اعتیاد را بشناسیم . ( .".) بر پیشانی دفتر ( .".) .... من بيشتر از طريق نقل و انتقال و فروش مواد مخدر، خودم را تامين میکردم.
كلكسيون انواع مواد اعتياد آور ( مخدر )موجود در ايران و دنيا(4 نظر) - سایت ...
www.yazdfarda.com/news/1395/03/8106.html
Translate this page
Nov 2, 2007 - بيائيد با هم مواد مخدر را بشناسيم و راه هاي درمان آن را فرا گيريم ولي ترا بخدا معتاد نشويم. گروه آموزش يزدفردا "از ابتداي پيدايش سايت خبري يزدفردا ...
[PDF]ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺨﺪﺭ، ﻣﻐﺰ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ
shc.sbmu.ac.ir/uploads/maghz.pdf
Translate this page
ﺭﺳــﺎﻧﻴﺪﻥ ﺁﺛﺎﺭ ﻣﺨﺮﺏ ﺳــﻮء ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺨﺪﺭ ﺑﺮ ﺍﻓﺮﺍﺩ، ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ. ... ﺩﺍﻧﺸــﻤﻨﺪﺍﻥ ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﻮﺍﺩ ﺍﻋﺘﻴﺎﺩﺁﻭﺭ ﺑﺮ ﻣﻐﺰ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺍﻧﺴــﺎﻥ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻯ ﭘﻴﺸﮕﻴﺮﺍﻧﻪ ﺳﻮء ..... ﻣﻐﺰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﻴﻢ.
روش های ترک وآنچه خانواده ها باید بیاموزند ...... - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/.../روش-های-ترک-وآنچه-خانواده-ها-باید-بیاموزند-...
Translate this page
البته همجواری ایران با افغانستان كه بزرگترین تولید كننده مواد افیونی در جهان است سبب می گردد كه مواد مخدر با قیمت پائینی در ایران به دست مصرف كننده برسد كه خود ...
مواد مخدر و مصرف‌کنندگان آن را بشناسیم شیطان سفید در کمین جوانان/سایه ...
www.farsnews.com/newstext.php?...
Translate this pageFars News Agency
Apr 29, 2013 - مواد مخدر و مصرف آن معضلی اجتماعی است که جامعه را به سوی بزهکاری سوق می‌دهد و خانواده‌های زیادی به‌خاطر همین مشکلات و آسیب‌های اجتماعی متلاشی شده‌اند.
10 نکته مهم در مورد اعتیاد که باید بدانیم - ایران ناز
www.irannaz.com/news_detail_5060.html
Translate this page
آمار معتادان به مواد مخدر در این کشور کمتر از 3 درصد بود. ... بنابر این باید خود و وظائف مان را خوب بشناسیم و به آن عمل نماییم که در آن صورت هم خدمت خلق نمودیم و هم بنده ...
آشنایی با انواع مواد مخدر - بیتوته
www.beytoote.com/.../familiar3-variety1-drugs.html
Translate this page
ماده مخدر چیست ؟ ماده مخدر ، نامی عمومی برای انواع مختلفی از داروها و ترکیبات طبیعی، شیمیایی است که اغلب به دلیل احتمال ایجاد وابستگی به مصرف جزء مواد اعتیادآور ...
مواد مخدر را بشناسیم - علم روز
science1.persianblog.ir/tag/مواد_مخدر_را_بشناسیم
Translate this page
بی شک، اسلام دینی زنده و پویا است که نمی تواند در قبال مسائل مستحدثه و مشکلات روز از قبیل مواد مخدر و اعتیاد و دهها مسئله دیگر بدون رای و نظر باشد. اینجاست که ...
ترامادول
tramadol100.mihanblog.com/
Translate this page
علت اصلی اعتیاد به ترامادول و متادون و مواد مخدر و راه های ترک آنها ... بیوفیدبک (انقلابی جدید در روشهای ترک مواد)، ترامادول را بهتر بشناسیم و از خطرات آن آگاه باشیم،
افیونی زاده | سایت تفریحی فان کده
funkade.top/post/افیونی-زاده/
Translate this page
7 hours ago - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد آینده aayandeh و مصرف مواد مخدر و .... مواد اعتیاد آور افیونی را بشناسیم اعتیاد به مواد اصلا چیز خوبی نیست و به ...
متادون چیست ؟ عوارض متادون - قرص متادون - شربت متادون ... - ترک اعتیاد
dariushclinic.com › روشهای ترک اعتیاد
Translate this page
Rating: 4 - ‎565 votes
افراد معتاد به مواد شبه افيونى هاى كوتاه اثر مانند هروئين بايد متادون را به طور ... متادون ايشان را از اضطرار براى مصرف ماده مخدر رها كرده و بدان ها امكان بهبود زندگى شان را ...
جوان و اعتیاد:تاریخچه مواد مخدّر در جهان
www.hawzah.net/.../جوان-و-اعتیادتاریخچه-مواد-مخدّر-د...
Translate this page
4 - اعتیاد به مواد مخدّر و یا دارو برای خود و یا جامعه زیان آور باشد.(4) ... را که هنوز وابستگی به مصرف مواد ندارند، معتاد بشناسیم و در مقابل افکار عمومی رسوایشان کنیم.
مواد مخدر - آکاایران
www.akairan.com/health/tag/مواد%20مخدر/
Translate this page
مواد مخدر چیست,مواد مخدر,مواد مخدر ال اس دی,مواد مخدر اسید,مواد مخدر در ایران,مواد مخدر جدید,مواد مخدر به انگلیسی ... آکاایران: علائم و نشانه های خماری یا ترک مواد مخدر در فرد معتاد آکاایران: علائم و نشانه های خماری یا ترک .... چگونه مصرف کننده مواد مخدر را بشناسیم؟
ایرنا - به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات؛ اعتیاد را بشناسیم تا از آن ...
www.irna.ir/.../NewsPri...
Translate this pageIslamic Republic News Agency
May 31, 2013 - به گزارش ایرنا، از هزاران سال پیش بشر از مواد مخدر به عنوان وسیله ... به کلیه موادی که از تریاک و مشتقات آن تهیه می شود مواد افیونی گفته می شود؛ ...
برخی از مواد اعتیادآور و عوارض آنها را بشناسیم – جديدترين اخبار ايران و ...
www.momtaznews.com/برخی-از-مواد-اعتیادآور-و-عوار...
Translate this page
اکثر معتادان این ماده مخدر آن را از طریق دهان مصرف می‌کنند و برخی نیز از طریق تزریق به داخل رگ استعمال می‌کنند که در این موارد آثار تزریق و نقاطی از بدن که رگ‌ها به ...
مدرسه کلوب - نشانه های مصرف مواد مخدر را بشناسیم اعلام آمار اعتیاد دانش ...
www.madresehclub.com › خانواده › مشـــــــــــاوره
Translate this page
نشانه های مصرف مواد مخدر را بشناسیم بیایید نشانه های مصرف مواد مخدر اعم از شیشه، کراک و .. را باهم بررسی کنیم. اعلام آمار اعتیاد دانش آموزان و دانشجویا.
همه چیز درباره مواد مخدر - لینک به سایت اصلی الو دکتر
www.alodoctor.ir/tag/مواد-مخدر
Translate this page
حسن نیک طبع- رئیس دادگستری شهرستان رودان از کاهش سن مصرف مواد مخدر در جامعه به 12 سال خبرداد. سرو قلیان‌های آلوده به مواد ... مصرف کننده شیشه را چگونه بشناسیم؟
«گل» چطور معتاد می کند؟ / کروکودیل، نورجزک، ماشروم و ... مخدرهای جدید را ...
www.khabaronline.ir/detail/386795/.../social-damage
Translate this page
Nov 24, 2014 - علف، قارچ، اشک، تسبیح و حالا گل. اگر سری در دنیای روانگردان ها نداشته باشید و گوشتان با اسامی مواد مخدر آشنا نباشد، ردیف شدن این نام ها کنار هم ...
اعتیادآورهایی که هنوز مخدر شناخته نمی شوند/ خانواده ها مراقبت مواد مخدر ...
www.mehrnews.com/.../اعتیادآورها...
Translate this pageMehr News Agency
Aug 10, 2014 - این مواد اعتیادآور هنوز به عنوان مخدر شناخته نشده اند ولی خانواده ها باید مراقب ... های نوظهور را بشناسند و حامیانی باشند در کنار دستگاه های تربیتی، که ...
مواد مخدر جدید - صبح بخیر
sobbekheir.com/tag/مواد-مخدر-جدید
Translate this page
تعریف اعتیاد اعتیاد پاسخ فیزیولوژیک بدن است به مصرف مکرر مواد مخدر. .... بعضی از كسانی است كه از تكنولوژی فرار می‌كنند و نمی‌خواهند آن را به رسمیت بشناسند.
برچسب ها - اعتیادآور - عصر ایران
www.asriran.com/fa/tag/1/اعتیادآور
Translate this page
دهیم • انواع مواد اعتیادآور را بشناسیم و علائم و... • مواد اعتیادآور تنها مواد مخدر مانند تریاک هروئین کراک... را جدی بگیریم • مواد اعتیادآور صنعتی مانند شیشه علائم.
روان شناسان جوان
www.ravan2.blogfa.com/
Translate this page
آثارسومصرف و ناراحتی های ناشی از قطع مصرف و عوارض مصرف طولانی مدت هر یک از آنها با یکدیگر متفاوت است ، در کشورمان شایع ترین مواد مورد مصرف مواد مخدر ...
گزارش «پیا م ما» از عواقب مصرف مواد مخدر صنعتی / زندگی شیشه ای ...
payamema.ir › مطالب نشریه › حقوق و حوادث
Translate this page
May 4, 2016 - او با اشاره به این که مصرف شیشه طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، دومین ماده ... اولین کاری که باید بکنیم این است که علائم مصرف شیشه را بشناسیم.
اطلاعاتی کامل درمورد مواد اعتیاد آور - مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/11876_اطلاعاتی-کامل-درمورد-مواد-اعت...
Translate this page
Jan 4, 2014 - مواد مخدر انواع فرآورده هاى گیاهان خشخاش، شاهدانه، كوكا و تركیبات شیمیایى مشابه كه مصرف آنها موجب اعتیاد می گردد. انواع مواد مخدر : سستی زاتوهم ...
اعتیاد به مواد مخدر(تعریف،انواع مواد،علل،عوارض،پیشگیری و درمان ...
www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-26765.html
Dec 22, 2006 - مواد مخدر را به اعتبارات متعددي مي توان طبقه بندي كرد. ...... کنند ؛ یا این قرص ها را به عنوان «قرص شادی» بشناسند و یا به عنوان طاعون خفته در جامعه.
دسته‌بندی مواد مخدر مصنوعی چیست - وبلاگ رسمی دکتر یزدان نیاز
rhodium.blogsky.com/.../cat.../مواد-مخدر-مصنوعی-چیس...
Translate this page
Mar 10, 2015 - با ظهور مواد مخدر روانگردان جدید که به انها ان پی اس گفته می شود دیگر از طریق علائم ..... -خانواده مخدرهای روانگردان صنعتی (دو سی ) 2C را بشناسیم
معرفی انواع مواد مخدر | دانشنامه پزشکی
medplus.ir/معرفی-اجمالی-انواع-مواد-مخدر/
Translate this page
Jan 31, 2016 - معرفی اجمالی مواد مخدر پر مصرف در جامعه ایران. ... صفحه اصلی سلامتی اعتیاد معرفی اجمالی انواع مواد مخدر .... واژن و بیماری های آن را بشناسیم · ناباروری ...
برچسب ها - اعتیاد به مواد مخدر - پارسینه
www.parsine.com/fa/tag/.../اعتیاد%20به%20مواد%20مخ... - Translate this page
تحریریه پارسینه| آمار اعتیاد به مواد مخدر در خانم ها... نسبت به ... افزایش گرایش خانم ها به مواد مخدر و مواد افیونی... شتاب ... چگونه یک معتاد اینترنتی را بشناسیم؟
نیکوتین، قوی ترین ماده مخدر اعتیادآور /کـام های آخـر – روزنامه وقایع استان
vaghayeostan.ir › پیشنهاد سردبیر
Translate this page
May 30, 2016 - دوشنبه ۱۰ خرداد ۹۵ شماره ۳۴۰. گروه اجتماعی- فرشته غلامی. سیگاری در دست دارد سیگاری کوچک که با تمام اعتماد به نفس آن را دود میکند و آن را نشانی از ...
[PDF]درسنامه اعتیاد و راههای پیشگیری از آن
ilam.ac.ir/file_bank/1393/1393925-eteiad1.pdf
Translate this page
سازمان ملل متحد تعریف زیر را برای اعتیاد به مواد مخدر ارائه كرد: ». اعتیاد به مواد .... ضعیف و افسرده دارند، نقاط مثبت خود را بشناسند و استعدادهای خود را شكوفا نمایند.
الف - شامپوی تریاک و ادکلن افیونی در بازار
alef.ir/vdcgzy9xtak9uu4.rpra.html?279704
Translate this page
Jun 30, 2015 - رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام به هموطنان تاکید کرد که فریب شامپوی تریاک و ...
علل گرایش جوانان و نوجوانان به سوء مصرف مواد اعتیاد آور - راسخون
www.rasekhoon.net/Article/Print-26786.aspx
Translate this page
در حالی که این تنها انگیزه سوء مصرف مواد در جوانان نیست. اگر بخواهیم انگیزه های مصرف مواد مخدر جوانها را بشناسیم، فهرست بلند بالایی میشه، نگاه کنین: کنجکاوی، ...
کلینیک تر ک اعتیاد آینده روشن سرچشمه
ayandesarcheshme.blogfa.com/
Translate this page
یافتن روش های کنترل و مدیریت اضطراب به پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و الکل ... به احساسات، نیازها، عقاید و نظرات خودمان، صادق و روراست باشیم و آن‌ها را بشناسیم.
مواد مخدر
www.balaie-asemani.blogfa.com/
Translate this page
اين معضل تنها به معدودي از کشورهاي توليد کننده عمده مواد مخدر صنعتي اختصاص ندارد. ساخت و سوءمصرف ..... عوارض قرص هاي اکستازي را بهتر بشناسيم. مصرف بيش از ...
مرکز بازتوانی و ترک اعتیاد - اعتیاد
parmiscenter.blogfa.com/tag/اعتیاد
Translate this page
حشیش را بیشتر بشناسیم. حشیش از جمله مواد کند کننده ... آيا پس از مصرف مشروب يا مواد مخدر افسوس خورده و احساس پشيمانی كرده ايد؟ ۶. آيا به علت خوردن مشروب يا ...
تاثير مواد مخدر روي ظاهر افراد
namakdoooon.rozblog.com/post/491
Translate this page
تاثیر مواد مخدر روی قیافه افراد معتاد مواد مخدر روی تمام اعضای بدن افراد تاثیرات بسیار بدی دارد . ... در این قسمت مهمترین مواد مخدر افیونی که از خشخاش و یا محصولات جانبی آن مشتق می .... افرادی که از ...... چطور معتادی را بشناسيم؟ - جمعیت مبارزه با ...
چگونه سوءمصرف‌کنندگان مواد مخدر را بشناسیم؟/ مهدی ... - پزشکان گیل
pezeshkangil.com/?p=3422
Translate this page
Dec 9, 2012 - این‌که «سوء‌مصرف مواد مخدر» در جامعه‌ی ما هنوز با وجود نگرش بیمارانگارانه در مجامع علمی، جرم محسوب می‌شود و نیز در بسیاری از خانواده‌های ایرانی پذیرش آن ...
اعتیاد و درمان آن - علل گرايش جوانان و نوجوانان به سوء مصرف مواد اعتياد آور ...
behbodi.blogfa.com/post-14.aspx
Translate this page
در حالي كه اين تنها انگيزه سوء مصرف مواد در جوانان. نيست . اگر بخواهيم انگيزه هاي مصرف مواد مخدر جوانها را بشناسيم ،. فهرست بلند بالايي ميشه ، نگاه كنين : كنجكاوي ...
علل گرایش جوانان و نوجوانان به سوء مصرف مواد اعتیادآور - طب شفا
www.tebshafa.com/علل-گرایش-جوانان-و-نوجوانان-به-...
Translate this page
در حالی که این تنها انگیزه سوء مصرف مواد در جوانان نیست. اگر بخواهیم انگیزه‌های مصرف مواد مخدر جوان‌ها را بشناسیم، فهرست بلند بالایی می‌شه، نگاه کنین: کنجکاوی، ...
[PDF]85 . [PDF] - مجمع تشخیص مصلحت نظام
maslahat.ir/.../سیاست%20پژوهی%20مواد%20مخدر/الگوی%20های%20کاهش...
ﻫﺎي ﺗﺮك اﻋﺘﯿﺎد ﺑﻪ ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر در اﯾﺮان ﺑﻪ وﯾﮋه ﻣﻮاد اﻓﯿﻮﻧﯽ ﺷﺎﻣﻞ. ﺗﺮﯾﺎك، ﻫﺮوﺋﯿﻦ، ﺷﯿﺮه، ﺳﻮﺧﺘﻪ، ﺷﯿﺮه ﺳﻮﺧﺘﻪ .. ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﻣﻌﺮﻓﯽ روش. ﻫﺎي ﻣﺆﺛﺮ ﮐﺎﻫﺶ آﺳﯿﺐ.. اراﺋﻪ اﻟﮕﻮي ﻣﻄﻠﻮب ﮐﺎﻫﺶ ﺗﻘﺎﺿﺎي ﺳﻮءﻣﺼﺮف ﻣﻮاد ...
اعتیاد به مواد مخدر
www.zendegi-ba-arzesh.blogfa.com/
Translate this page
اعتیاد به مواد مخدر - اموزش پیشگیری،تاثیرات اعتیادبر جامعه برخانواده ،راه های درمان آن و... - اعتیاد به ... نشانه هاي اعتياد در نوجوانان و جوانان را بهتر بشناسيم. تغيير در ...
مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر
eateyad.persianblog.ir/1391/11/
Translate this page
Feb 1, 2013 - ... شادی واقعی نیست ." ولی باید بدانیم که اعتیاد همیشه اعتیاد به مواد مخدر نیست ...... اعتیاد را بشناسیم ( طبقه بندی مواد اعتیاد آور ). 4- روانشناسی
Searches related to مواد اعتیاد آور افیونی را بشناسیم

انواع مواد مخدر عکس

عکس مواد مخدر کروکودیل

انواع مواد مخدر جدید

دسته بندی مواد مخدر

انواع مواد مخدر و مضرات آن

اثرات مواد مخدر

مضرات مواد مخدر

مقاله مواد مخدر
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 125
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 500
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 2,204
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 5,375
  • بازدید ماه : 5,375
  • بازدید سال : 382,986
  • بازدید کلی : 4,162,764