loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 227 سه شنبه 26 مرداد 1395 نظرات (0)

نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران

نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران , طراحی داخلی در معماری سنتی ایران , طراحی داخلی در معماری قدیم ایران

نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران

معماری داخلی به عنوان طراحی هدفمند فضاهای داخلی و ساماندهی آنها به منظور استفاده بهینه کاربران، از زمان‌های دور با آدمی‌همراه بوده‌است. در این مطلب از سازه برتر همراه با شما کاربران عزیز نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران خواهیم داشت و طراحی داخلی را در ادوار مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مصریان باستان همواره توجه ویژه‌ای به‌ارایه بندی فضاهای داخلی داشته‌اند و با استفاده‌از نقاشی و تندیس‌ها بر غنای فضای داخلی معابد و مقابر خود می‌افزودند.‌ از دوران رنسانس نیز که معماران همراه و همگام با سایر هنرمندان به دنبال تولید فضاهای معماری متفاوت بودند، توجه به فضاهای داخلی اهمیتی کم‌تر از کلیت بنا نداشته‌است. نقاشی‌های میکل آنژ مانند آنچه در سینسیناتی دیده‌می‌شود از این ‌قبیل طراحی‌های داخلی است که هنرمندی نفاش سعی بر فضا سازی داخلی کرده‌است.‌ در ایران نیز توجه به فضاهای داخلی جدای از نماهای خارجی همواره مورد توجه معماران قرار داشته‌است.در مجموعه عظیم تخت جمشید که برای ساخت آن تمام هنرمندان و صنعتگران خبره دنیا به‌ایران آورده شدند، حجاری‌ها، جزئی تحکیم کننده در فضاهای داخلی است.‌ کاخ‌های بزرگ هخامنشی در پاسارگاد، تخت جمشید و شوش علاوه بر اینکه شاهکار معماری هستند از نظر هنرهای تزیینی اهمیت فوق‌العاده دارند. حجاری این کاخ‌ها در کمال دقت و ظرافت انجام گرفته و کلیه جزییات بر روی سنگ حجاری شده‌است. برای نمونه باید از نقش داریوش بزرگ و خشایارشا بر دیوار بنای خزانه داریوش در تخت جمشید نام برد.این نقش، داریوش را در حالیکه بر تخت نشسته و گل نیلوفر در دست و دو بخور‌دان در جلو او قرار دارد نشان می‌دهد. در مقابل داریوش مردی با لباس مادی ایستاده و دست خود را جلو دهان گرفته‌است. پشت سر داریوش، خشایارشا ولیعهد او ایستاده و در پشت خشایارشا به ترتیب یک سردار پارسی و اسلحه دار مخصوص شاه و بالاخره دو سرباز گارد شاهی ایستاده‌اند. علاوه بر حجاری از کاشی مینایی نیز در تزیین کاخ‌ها استفاده شده‌است که نمونه‌ آنها نقش سربازان جاوید در شوش است.‌ ستون‌های بلند و سرستون‌های عظیم هخامنشی نیز کاملاً جنبه تزیینی داشته‌اند. قسمت جالب حجاری، نقش خنجری است که به کمر اسلحه دار مخصوص شاه بسته شده‌است غلاف این خنجر بهترین معرف هنر تزیینی در ایران عهد هخامنشی است.

در مساجد ایران نیز توجه به تمام جزئیات فضای داخلی مثل رنگ، آرایه و میزان نور به دقت مورد توجه بوده‌است.‌ طراحی هر فضا به تناسب عملکرد فضا صورت می‌گرفته‌است. شبستان‌های جنوبی با ارتفاعی معمولا کمتر و طراحی متفاوت از سایر شبستان‌ها بوده‌اند و ایوان‌ها و ورودی‌ها معمولا با دقت کاشی‌کاری می‌شدند. کاربرد آجر در معماری دوره سلجوقی بسیار رواج پیدا کرد و از انواع طرح‌های هندسی در آجر استفاده می‌شد. هنر آجرتراشی و تزیینی بنا با آجرهای تراشیده، از قرن پنجم قمری در ایران معمول بوده‌است. در کنار این تزیینات بسیار زیبای آجری، کتیبه‌ها و خطوط تزیینی،‌ با استفاده‌از آجر تراشیده، یکی از ویژگی‌های معماری سلجوقیان است. شیشه‌های دوره‌اسلامی‌که‌ آغاز آن (قرن هفتم و هشتم میلادی) قرن اول قمری است، از آمیختگی میان تمدن‌های امپراتوری روم شرقی (بیزانس) و پارت و ساسانی،‌ در ایران حاصل شده‌است. با توجه به‌اشیاء شیشه‌ای کشف شده، این هنر در سمرقند،‌ شهر ری،‌ جرجان و نیشابور رونق بسزایی داشته‌است. وجود اشیاء متعلق به سده پنجم تا اوایل سده هفتم قمری حکایت از رونق صنعت شیشه‌گری در دوره سلجوقی می‌کند و با کشف اشیای شیشه در جرجان و نیشابور می‌توان نواحی خراسان و گرگان را از جمله مراکزساخت اشیای شیشه‌ای دانست. در اوایل دوران اسلامی ‌کاربرد گچ در تزئینات معماری، از جایگاه والایی برخوردار بود بطوریکه‌ اغلب سطوح بناها را با آن اندود می‌کردند و روی آن را گچ‌بری رنگی تزئین می‌کردند.

در قرن پنجم هجری قمری، تغییراتی در ظاهر گچ بریها پدیدار گشت که محصول خلاقیت و ابتکار بود. در این دوره گچ بری از نظر تنوع اجراء به مرتبه حیرت انگیزی دست باقتو در اغلب موارد و در نحوه‌استفاده‌از گچبری نیز تغییراتی پیدا شد به گونه‌ای که کم کم بطور موقت، گچ بری جای خود را به رشد عظیم آجر کاری دوره سلجوقی داد. اما این بدان معنا نبود که گچ بری جایگاه والای خود را بطور کلی از دست بدهد چرا که وجود گچ بریهای بسیار غنی همچون گنبد علویان همدان موید این نکته‌است که گچ بری به موازات آجر کاری به پیشرفت و تکامل خود ادامه داد.

در دوره صفوی، تزیینات چوبی در بناهای غیرمذهبی دارای نقش اصلی بود و در آنها میزان بیشتری ازتذهیب‌کاری و نقاشیهای لاکی استفاده می‌شد. طرحهای آنها با هنر مینیاتور دارای رابطه نزدیکی بود. کنده‌کاری و خراطی به ویژه در درها و سقفها خود هنر خاصی دراین دوره بوده‌است. نقاشی‌های دیواری (فرسک) در کاخ عالی‌قاپو، قصر اشرف و چهلستون و همچنین آیینه‌کاری به عنوان نوعی تزیین جدید دربناها، مانند آیینه خانه، مورد استفاده قرار گرفته‌است. هنر کاشیکاری و همچنین شاهکارهای درخشان و پرجاذبه هنر گچبری پس از اسلام در ایران که‌از بناهای دوره سلجوقیان و ایلخانیان رواج یافت، در دوره صفویه به‌اخرین حد زیبایی وتکامل رسید. سه قسم کاشیکاری مهم در تزیین بناهای این دوره چشمگیر هستند: کاشی یکرنگ، کاشی موزاییک یا معرق و کاشی هفت رنگ. بناهای دوره صفوی که با این نوع کاشیکاری آرایش شده‌اند، در هیچ جای دنیا نظیر ندارند. نکته قابل توجه در تزئینات داخلی و خارجی بناهای سنتی ایران این است، که تزئینات جزئی از بنا بوده و هیچ گاه به صورت بزک و عنصری اضافی نبوده‌است حتی در دوره‌ای سفت کاری و تزئینات هم زمان اجرا می‌شد.‌ این میزان توجه به‌ارایه و تزئینات سبب ارتقای کیفیت فضاهای مورد استفاده بوده‌است.‌ معماری کویری ایران به ویژه در خانه‌ها، به علت ماهیت درونگرای آن سرشار از نمونه‌های بدیع و زیبای طراحی داخلی است که در آن ایجاد فضایی در تضاد با محیط کویری و القای حس زندگی و سرسبزی درون بنا از مهمترین اهداف معماران سنتی در طراحی داخلی بوده‌است. استفاده‌از شیشه، آئینه، گچ کاری و هنرهای ظریفه دیگر در تزئین و آرایه بندی فضا، تمام ملاحضات زیبایی شناسی، اقلیمی‌و حتی شرعی را نیز شامل می‌شده‌است به عنوان مثال شکل‌گیری آیینه‌کاری به عواملی چند بستگی داشته‌است.

این عوامل عبارتند از:
۱ ـ نیاز به روشنایی موجب شد تا از آیینه برای تزئین استفاده شود. زیرا در این صورت با حداقل نور می‌توان روشنایی زیادی ایجاد کرد.
۲ ـ چون طبق دستورات دینی هنگام عبادت نباید چهره خود را در آیینه دید، آیینه‌ها به حال شکسته قرار گرفتند به نحوی که‌اگرچه در مقابل آن قرار گیرید نمی‌توانید چهره خود را ببینید.
۳ـ علاقه به تزئین زیارتگاه‌ها موجب شد تلاش برای تزیین بکار رود.
۴- چون بکارگیری تصاویر موجودات زنده‌اعم از انسان و حیوان در محل عبادت در اسلام در مقابل نمازگزار مجاز نیست تزئینات شکل هندسی بخود گرفت. این ویژگی‌ها آثار هنری آیینه‌کاری را در ایران بوجود آورد.
در دوران قاجاریه که به سبب تعاملات فرهنگی و مراودات سیاسی، معماری اروپایی به جای معماری ایران در ساختمانهای دولتی و برخی کاخها الگو قرار گرفت، توجه به هنرهای ظریفه‌افزون شد.‌ نمونه‌های زیبایی از پنجره‌های رنگی، گچ کاری و آئینه کاری را می‌توان در خانه‌های به جامانده‌از دوران قاجار به ویژه در کاشان یافت.‌ خانه بروجردیهی به عنوان یکی از بهترین آثار معماری ایران سرشار از خلاقیت‌های هنرمندان سنتی ایران است.

.

مجموعه تصاویر دکوراسیون داخلی | تصاویر معماری داخلی

برای دریافت آلبوم دکوراسیون داخلی اینجا کلیک کنید. این مجموعه از تصاویر زیبا برای دکوراسیون منزل و بخصوص اتاق نشیمن تشکیل شده است.


Google
About 1,110,000 results (0.74 seconds)
Search Results
نگاهي به طراحي داخلي در معماري سنتي ايران - مجله تاریخی - فرهنگی ...
satpars.blogfa.com/post-100.aspx
Translate this page
نگاهي به طراحي داخلي در معماري سنتي ايران معماري داخلي به عنوان طراحي هدفمند فضاهاي داخلي و ساماندهي آنها به منظور استفاده بهينه کاربران،از زمان هاي دور با آدمي همراه بوده ...
نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران » باشگاه فنی مهندسی شرکت ...
tectmi.com/index.php?newsid=379
Translate this page
نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران معماری داخلی به عنوان طراحی هدفمند فضاهای داخلی و ساماندهی آ.
نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران - مهندسی عمران و معماری
saze20.ir/.../نگاهی-به-طراحی-داخلی-در-معماری-سنتی-ای...
Translate this page
در این مطلب از سازه برتر همراه با شما کاربران عزیز نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران خواهیم داشت و طراحی داخلی را در ادوار مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد.
نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران - کافه دیزاین | باشگاه ...
forum.cafedexign.com › ... › مباحث عمومی طراحی داخلی
Translate this page
معماری داخلی به عنوان طراحی هدفمند فضاهای داخلی و ساماندهی آنها به منظور استفاده ب.
نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران | دفتر معماری AOA
iranmemari.com/memari-sonati/
Translate this page
Nov 10, 2014 - نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران. معماری داخلی به عنوان طراحی هدفمند فضاهای داخلی و ساماندهی آنها به منظور استفاده بهینه کاربران،از زمان های ...
نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران
forum.freedownload.ir/thread-363250.html
Translate this page
نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران. معماری داخلی به عنوان طراحی هدفمند فضاهای داخلی و ساماندهی آنها به منظور استفاده بهینه كاربران، از زمان‌های دور با آدمی‌همراه ...
حلال تک | نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران
halaltec.ir/?p=2254
Translate this page
معماری داخلی به عنوان طراحی هدفمند فضاهای داخلی و ساماندهی آنها به منظور استفاده بهینه کاربران،از زمان های دور با آدمی همراه بوده است . مصریان باستان همواره توجه ویژه ای به ...
نگاهی به معمار و طراحی موزه‌ی فرش | هنر معماری - AOAonline
aoaonline.ir › مبانی نظری
Translate this page
5 days ago - صفحه اصلی/مبانی نظری/نگاهی به معمار و طراحی موزه‌ی فرش | هنر معماری ... موزه‌ی فرش، عبدالعزیز فرمانفرمائیان، پارک لاله، تهران (۱۳۵۶) – داخلی ... فرمانفرمائیان با رجوع به معماری سنتی ایران درصدد آشتی دادن معماری مدرن با مفاهیم ...
هفت اصل طراحی داخلی - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/96297/هفت-اصل-طراحی-داخلی
Translate this page
روش معماران گذشته ایرانی در به کارگیری این عناصر، در راستای... ... در طراحی داخلی پوسته ها و سطوح فضایی معمولاً بسته به عملکرد هر فضا تغییر می کند. ... در معماری سنتی ایران، شاهد فضاهای پر و خالی احجام معماری هستیم. ... نگاهی به وضیعت معماری معاصر · گره چینی در معماری اسلامی و هنرهای دستی · چکیده‌ی معماری جهان باستان · معماری ...
تغییر فضای داخلی خانه با رنگ های سنتی ایرانی | دمادم
damadam.ir › اخبار › لحظه نما › فرهنگی و هنری
Translate this page
مثلا شاید سلیقه یک شهروند امروزی دیگر نزدیک به طراحی داخلی خانه های سنتی کاشان نباشد. ... حتی سبک هایی از معماری ایرانی در سطح بین المللی وجود دارد که علت توجه جهان به آنها این است که نشانه اصالت .... نگاهی متفاوت به جنگ و اسارت در یک تئاتر.
نمایشگاه معماری بایگانی - معمار نیوز
memarnews.com/tag/نمایشگاه-معماری/
Translate this page
... از چندلایگی فضاهای داخلی و خارجی، و نیز محوطه‌های میانی در معماری سنتی کره‌یی است. .... سرویس خبری معمارنیوز – نگاهی به رویدادهای جاری (مرتبط با معماری) در تیر ماه ۱۳۹۵: ... سیزدهمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل، دکوراسیون و معماری داخلی ایران – .... نمایشگاه بین المللی، ایران 94 - 95 کارگاه طراحی داخلی «طراحی بر لبه کویر در ...
مقاله عناصر هویت ساز در تزیینات معماری خانه های سنتی ایران - سیویلیکا
www.civilica.com/Paper-ICSAU02-ICSAU02_0939=ع...
Translate this page
مقاله عناصر هویت ساز در تزیینات معماری خانه های سنتی ایران, در دومین کنگره بین ... با نگاهی به معماری سنتی ایران نیز نقش و جایگاه ویژه خانه به عنوان عنصری مهم در ... معماری داخلی و عناصر تزئینی یکی از عوامل هویت بخش به معماری ایران بوده است این ... طراحی تالار شهر ساری با تاکیدی بر ارتقاء و هویت معماری مازندران از تبرستان ...
هوشنگ سیحون - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../هوشنگ_س...
Translate this pagePersian Wikipedia
سیحون، طراح بنای یادبودی آرامگاه بوعلی‌سینا و طراح آرامگاه‌های خیام، نادرشاه افشار، ... عبدالله فراهانی از پیشگامان موسیقی سنتی و معروف به پدر موسیقی سنتی ایران بود. ... استاد «هوشنگ سیحون» نقاش و معمار پرسابقه ایرانی، به مرد بناهای ماندگار معروف است. ... او در کتاب نگاهی به ایران درخصوص بنای آرامگاه نادر شاه افشار می‌نویسد:.
نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران - عمومی (بیشتر معماری) مجید ...
majidjamalpour.blogfa.com/page/majid.aspx
Translate this page
عمومی (بیشتر معماری) مجید جمالپور - نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران -
جستجوی نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران - خانه
weblog98.online/.../نگاهی+به+طراحی+داخلی+در+معماری...
Translate this page
عبارت «نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران» از بین تمامی وبلاگها و اطلاعات سایت جستجو شده کلیه اطلاعات با ذکر منبع نمایش داده شده است همچنین مسولیت ...
پاورپوينت سبک معماري سنتي ايران
omg-arash.rozblog.com/post/220
Translate this page
Jun 25, 2016 - دانلود پاورپوینت معماري سنتي ايران در چهار اقليم با توجه به ساخت و . ..... نگاهی به طراحی داخلی در معماری سنتی ایران - مهندسی عمران و معماری
کافه اسپریس ، طراحی داخلی مدرن با مصالح سنتی | چیدانه
www.chidaneh.com/ideabooks/chidaneh.../16480
Translate this page
... داخلی مدرن با مصالح سنتی، هومن بالازاده، کافه اسپریس، طراحی داخلی مدرن، معماری ایرانی، طراحی داخلی کافی شاپ. ... رستوران نمک در شیراز، نگاهی مدرن به غارهای نمکی
[PDF]نسبت طول به عرض حیاط و اتاق ها در خانه های سنتی يزد:
https://journals.ut.ac.ir/article_28932_c69361c05f003...
Translate this page
by پوراحمدی - ‎2012
را مستطيل طاليی ايرانی ناميده اند و اظهار داشته اند که معماران ايرانی در طرح حياط مرکزی و اتاق های خانه ... نگارندگان اين است که با نگاهی به شرايط واقعی که در آن طراحی خانه ها صورت می پذيرفت، تأکيد ... آن از نصف تناسب طالیی )مستطیل داخل شش ضلعی(.
نگاهی به الگوهای معماری سنتی در نورپردازی فضاهای داخلی
dpdecoration.ir/.../454-نگاهی-به-الگوهای-معماری-سنت...
Translate this page
Mar 15, 2014 - این توجه در معماری سنتی ایران به خوبی مشهود است و معماری سنتی مملو از این نوآوری در این زمینه است. معمار ایرانی با توجه به نقش نور در شکل‌گیری ...
ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﺑﺎﻧﮏ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
www.iauctb.ac.ir/fa/thesis/
Oct 1, 2014 - 35, تاثیر نمادهای حیوانی اسطوره ای در طراحی تصویری سالنامه ایرانی, نغمه نظری مقدم .... 91, چالش های کیفر حبس ابد در حقوق کیفری ایران با نگاهی به اساسنامه ... و هنری ایران با الگوبرداری از عناصر سنتی اقلیمی معماری ایرانی در راستای بهره ... 134, بررسی مبانی مسئولیت در حقوق داخلی ایران و حقوق بین الملل, ایوب ...
اخبار > طراحی داخلی آپارتمان به سبک کره ای، تلفیق طراحی سنتی کره ...
civilhouse.ir/?fkeyid=&siteid=1&pageid=488...
Translate this page
صفحه اصلي > معماری داخلی > اطلاعات تخصصی معماری داخلی و دکوراسیون ... این طراح، در طراحی داخلی این آپارتمان، از تلفیق سبک طراحی سنتی کره ای با طراحی مدرن استفاده نموده ... با هم نگاهی به این طراحی خواهیم انداخت تا منبع الهامی برای طراحی های بعدی مان باشد. ... سبک معماری "اسم" - پایه گذار معمار ایرانی مهندس عامری فرد ( 28373 ).
واژه نامه معماری - لغات و کلمات معماری سنتی - گروه ... - دکوراسیون داخلی
renzoarch.com › بلاگ › طراحی داخلی
Translate this page
25 خرداد 1395 / طراحی داخلی. واژه نامه معماری – لغات و کلمات معماری سنتی ... معماری-سنتی-ایرانی ... بیز: به معنای تاب است و در معماری نوعی قوس بیضی شکل است. .... رسالت طراحی،نظارت و اجرای پروژه های معماری داخلی با نگاهی متفاوت به استفاده بهینه از ...
آشپزخانه سازگار با طبیعت با نگاهی به معماری سنتی پرو | میهن بنا
mihanbana.com › ... › گالری دکوراسیون داخلی
Translate this page
Sep 29, 2014 - صفحه نخست طراحی داخلی گالری دکوراسیون داخلی آشپزخانه سازگار با طبیعت با ... معمار پرویی ghezzi novak، با نگاهی دوباره به ایده فرم سنتی آشپزخانه پرویی، خانه ای ... 5 طرح معماری ایرانی محبوب این ماه ، از نگاه مخاطبان میهن بنا.
معماری داخلی در هنر سنتی ایران - معماری آنلاین
memarionline.persianblog.ir/post/4/
Translate this page
Feb 20, 2013 - نیم نگاهی به معماری معاصر ایران ... معماری داخلی در هنر سنتی ایران ... (1) چگونگی طراحی داخلی و جایگاه آن در نظام فضای معماری در هریک از دو نوع معماری ...
پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه - برترین ها
www.bartarinha.ir/.../پرتال‌های-معماری-و-دکوراسیون-ای...
Translate this page
Aug 3, 2015 - این گفتار، نگاهی دارد به برترین پرتال‌های معماری و دکوراسیون داخلی فارسی ... معماری ایران و جهان، سایت ارزنده ای در معرفی ظرفیت‌های معماری سنتی و ...
سبک معماری پهلوی:نگاهی تحلیلی به ویژگی های معماری در عصر پهلوی ...
www.arel.ir/fa/Pages-View-83.html
Translate this page
Jul 4, 2015 - آرل پایگاه اطلاع رسانی معماری و طراحی و دکوراسیون داخلی، شامل ایده های ... از تاريخ ايران هستند : كاخ مرمر به تقليد از معماری سنتی و عمارت شهربانی كل ...
دکوراسیون و چیدمان و آنچه شما باید بدانید! - عصر ایران
www.asriran.com › عصرايران دو › خواندنی ها و دیدنی ها
Translate this page
البته این به معنای طراحی داخلی تخصصی برای خانه نیست بلکه صرفاً چیدمانی است که ... طراح متخصص به دلیل دیدگاه تربیت شده اش با نگاهی متفاوت به اشیا و روابط آنها می ... در بررسی معماری سنتی ایران همواره به ایجاد فضاهای پر و خالی با کمک احجام ...
[PDF]اصول سامانه های سرمایش ایستا در عناصر معماری سنتی ایران
www.iust.ac.ir/files/sau/Doc/maghalat/12n5.pdf
Translate this page
توجه طراحان را به ساخت بناهایی معطوف ساخته است که در آنها راهکارهای مختلف جهت استفاده. از دیگر منابع ... مقاله با بررسی نحوه عملکرد عناصر معماری به کار رفته در معماری سنتی ایران، جهت ایجاد آسایش حرارتی، به تشریح ... با نگاهی کوتاه به معماری گذشته ایران, عناصری .... اختالف فشار از وجه پشت، به داخل کشیده شود، بادگیر به صورت.
طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران – خط معمار، معماری،طراحی داخلی ...
archline.ir/.../طراحی-داخلی/طراحی-داخلی-کافی-شاپ-و-ر...
Translate this page
طراحی داخلی رستوران سنتی با متریال آجر، چین شهر گوانگجو، یکی از شلوغ ترین ... طراحی داخلی کافی شاپ مدرن با دکور فضای باز در این بخش قصد داریم نگاهی به کافی .... طراحی داخلی کافه جردن معمار: امیر طالشی کاربری: خدماتی موقعیت: ایران ،تهران ...
معماری و دکوراسیون:لوکس ترین رستوران تهران به سبک ایرانی، قبل و ...
kahlek.ir/index.php/news1373653
Translate this page
Jun 12, 2016 - بازسازی رستوران به ایرانی از از معماری عربی ترکی شده در با همراه تا این ... در نگاهی به داخلی استفاده این به و محدود بلکه پیشنهاد طراحی این در لباس ... بیشتری تا جناقی سنتی استفاده مقرنس که هنرهای ایران منطقه به ابزار سقف دیوار ...
موضوعات پایان نامه معماری داخلی | وبلاگ 24 - مرجع وبلاگ فارسی
weblog24.xyz/weblog/ps-design/1338504
Translate this page
پست با عنوان موضوعات پایان نامه معماری داخلی در این صفحه نمایش داده شده است. ... 13) طراحی یادمان استاد لطفی با نگاهی به موسیقی سنتی ایران ، گرگان / محمد تیموری
گروه باردو - پایان نامه معماری داخلی
bardo-college.blogfa.com/post-174.aspx
Translate this page
پایان نامه کارشناسی معماری داخلی در دانشگاه طبری : ردیف / عنوان / نام ... 13) طراحی یادمان استاد لطفی با نگاهی به موسیقی سنتی ایران ، گرگان / محمد تیموری 14) طراحی ...
تصوير خاکي دنياي عرفان - راسخون
www.rasekhoon.net › ... › تصوير خاکي دنياي عرفان
Translate this page
نگاهي به معماري مجموعه فرهنگي استاد فرشچيان اصفهان اثر فرهاد احمدي، فرزين ... گوناگون نشان دهنده پايبند بودن احمدي به اصول معماري سنتي ايران به ويژه معماري صفوي و .... اين تدبير نيز هوشمندانه در طراحي فضاهاي داخلي مجموعه به کار گرفته شده است و ...
نگاهی گذراء به مبانی طراحی :: هنر و معماری
vanaei.ir.domains.blog.ir/.../نگاهی-گذراء-به-مبانی-طرا...
Translate this page
منظور از مبانی نظری طراحی، مفاهیم و اصولی است که حاکم بر خطوط اصلی طرح و سازنده ... شود، تحرک فضایی قابل ملاحظه ای را در کار تلفیق فضای داخلی و خارجی به عهده دارند. ... در معماری سنتی ایران فضای بسته بیشتر در جوابگویی به نیازهای کاربردی ...
بازگشت به شيوه هاي سنتي در معماري مدرن - خبرگزاری فارس
www.farsnews.com/newstext.php?...
Translate this pageFars News Agency
Apr 12, 2011 - درصد از مواقع سال شرايط حرارتي فضاهاي داخلي ساختمان به طور طبيعي و حتي ... معماري سنتي ايراني از نسل هاي معماري پايدار است كه نه تنها كارايي انرژي و ... اگر نگاهي به بناهاي سنتي و بومي بيندازيم متوجه خواهيم شد كه در اين بناها ...
کومه سرا - نمای پنجم در معماری ایران
koomehsara.blogfa.com/post-18.aspx
Translate this page
کومه سرا - نمای پنجم در معماری ایران - آب را و خاک را بر هم زدی . ... بیرون و به عنوان یک تماشاگر به ساختمان می نگرند طراحی زیبا و خلاقانه نما باشد، چنان که در معماری سنتی ایران هرچه سردر خانه ای باشکوه تر ساخته می شد مبین ... اما اگر نگاهی به معماری سنتی ایران در شهرهایی مانند کاشان، یزد، اصفهان و . ... طراحی داخلی در معماری خانه های ایرانی
نمایش پروژه ها با جزئیات - معماران معاصر ایران
www.etoood.com/DetailSProjectList.aspx
Translate this page
ورود حداکثر نور به داخل در زمستان، به وجود آوردن دید مناسب به شهر ... که بین مردم در شهر رخ میدهد ما در این پروژه نگاهی دیگر به این اتفاقها و فضاهای شهری تهرلن و تاثیرات ان بر مردم و شهر انداختیم. ... طراحي معماری 3 مسكوني دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی .... ای و چوب هماهنگی مجتمع با بافت سنتی و فضای معماری باغ ایرانی که در مجاورت سا .
طراحي داخلي منزل مسکوني به سبک ايتاليايي - برنا
borna.cofeblog.ir/post/1154
Translate this page
4 روز پیش ... طراحي داخلي منزل مسکوني به سبک ايتالياييدر اين بخش قصد داريم نگاهي به طراحي يک خانه ويلا. 2 . طراحی داخلی منزل مسکونی به سبک ایتالیایی | خط معمار، معماری،طراحی . ... دکوراسیون به سبک ایتالیایی – جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز ... طراحانی که به سبک سنتی علاقه دارند طرح های شومینه مدرن و شیک و .
آرامگاه سعدی؛ تلفیق معماری مدرن و سنتی ایرانی - آکا
www.akairan.com/elmi/maghalat.../201542113162.ht...
Translate this page
آرامگاه سعدی؛ تلفیق معماری مدرن و سنتی ایرانی ایرانگردی,سعدی. ... نگاهی به طراحی مدرن درب های ورودی ... بنای آرامگاه از بیرون به شکل مکعبی است اما در داخل هشت ضلعی می‌باشد با دیوارهایی از جنس مرمر ..... نگاهی به قصر 14 میلیون دلاریِ اپرا وینفری!
پونیلا - سفر به دنیای معماری ... - ورود
ponila.com/post/3275/
Translate this page
نگاهی به دنیای معماری از دریچه شعر،سفر به دنیای معماری ایرانی به یاری شعر و ادب ... سنتی، هومن بالازاده، کافه اسپریس، طراحی داخلی مدرن، معماری ایرانی، طراحی داخلی ...
معماری نیوز - فاجعه ای به نام غرفه ایران در اکسپو / فرهنگ و تاریخ ایران ...
www.memarinews.com/.../فاجعه-نام-غرفه-ایران-اکسپ...
Translate this page
ایده طراحی سالن ایران بنا بر گفته مشاور طراح "سفره سنتی ایرانی" است که باید در ... به عنوان مثال با وجود اینکه ایده سالن ایران سفره ایرانی بوده، در طراحی داخلی ما شاهد .... لطفا نگاهی هم به این لینک بیاندازید و لطفا به جای اینکه مطالب بالا را ساده دلانه ...
معماری سنتی
ideyememar89.blogfa.com/
Translate this page
معماری داخلی به عنوان طراحی هدفمند فضاهای داخلی و ساماندهی آنها به منظور استفاده بهینه ... نکته قابل توجه در تزئینات داخلی و خارجی بناهای سنتی ایران این است، که تزئینات ..... اگر هنگام عبور از بازار قديمي يا شبستان يک مسجد نگاهي به بالاسر خود ...
تکمیل اطلاعات فراخوان «دومین دوسالانه ی معماری، شهرسازی و طراحی داخلی ...
parsus.ir/تکمیل-اطلاعات-فراخوان-دومین-دوسالان/?print...
Translate this page
Dec 22, 2015 - دومین دوسالانه ی معماری، شهرسازی و طراحی داخلی ایران در سه بخش مجزا توسط هنرمعماری برگزار خواهد گردید. شرح و اطلاعات ... ۱٫ نگاهی هنری و معمارانه به امر مقدس مدرسه سازی در کشور ... الف) روشنگری و پژوهش در قلمروی معماری سنتی ایران
[PDF]Archive of SID
www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/38413931903.pdf
Translate this page
در مباحث نظری معماری و شهرســازی ایران به جهت اهمیت، مفاهیم »ســنت« و »هویت« بسیار بحث و جدل شده است. در. این مقاله روش و ... بین معماری. گذشــته و حال، چه در نظریه و چه در عمل طراحی وجود داشته است ... )1369( با عنوان »بررســی امکان پیوند معماری ســنتی با شیوه های .... معماری. مدرن در جهان است، نگاهی اجمالی به کارهای او ما را به این نکته.
موزه هنرهای معاصر تهران - پویانو-دکوراسیون داخلی،معماری،دکوراسیون منزل ...
pooyano.com/موزه-هنرهای-معاصر-تهران/
Translate this page
Jan 2, 2016 - موزه هنرهای معاصر در خارج از ایران با عنوان “TMoCa” شناخته می شود که ... طراحی بنای موزه را بر پایه اصول نوین و با نگاهی به فرهنگ ایران آغاز ... هم چنین از عناصر چشم نواز معماری سنتی همچون هشتی، چهارسو و گذرگاه ... فضاهای باز و راهروهایی که به نرمی درفضای داخل موزه چرخیده و به گالری ها می رسند، به زیبایی خواسته طراح ...
هفت اصل معماری برای طراحی داخلی-پرشین پرشیا
www.persianpersia.com/.../adetails.php?articleid...
Translate this page
نگاهی به زندگی و مرگ میرزا آقاخان کرمانی؛ مرگ زیر درخت نسترن! .... به نظر می رسد طراحی داخلی در ایران، از یك سو در چنبره نوستالژیای تاقچه ها، رف ها و اُرسی های قدیم گرفتار مانده و از ... در معماری سنتی ایران، شاهد فضاهای پر و خالی احجام معماری هستیم.
معماری روز دنیا - کنتراست در رنگ و اهمیت آن در طراحی داخلی
alishurgeshti.blogfa.com/cat-86.aspx
Translate this page
معماری روز دنیا - کنتراست در رنگ و اهمیت آن در طراحی داخلی - مقالاتی درباره معماری. ... رنگی کنتراست سرد و گرم باشد که در ان رنگها را به دو گروه گرم یعنی زرد و قرمز ...
تزئینات معماری سنتی - صبح بخیر
sobbekheir.com/tag/تزئینات-معماری-سنتی
Translate this page
این عکس‌ها با چیزهای زیبایی احاطه شده اند: تزئینات معماری سنتی و مد روز. ... از دلایل دیگر رواج گچکاری در هنرهای وابسته به معماری ایرانی آن بود که گچ کاری ارزان . .... نگاهی به منتخبی از زیباترین سقف‌های جهان نگاهی نوع معماری، تزئینات، جنس مصالح یا .... این گروه معماری در طراحی داخلی ، چوب را فاکتور اصلی تعریف کرده که با تفکر ...
هويت در معماري ايران به روايت حسين سلطان زاده - معماران الف | طراحی معماری ...
alef-arch.com/.../هويت-در-معماري-ايران-به-روايت-حسي...
Translate this page
May 4, 2016 - معماران الف | طراحی معماری ، دکوراسیون داخلی منزل ، آشپزخانه و اداری ، نمای خارجی ... اگر بخواهیم به سابقه این موضوع به صورت مختصر نگاهی داشته باشیم، باید .... وقتی به هنرهای زیبا و جامعه ایرانی نگاه می کنیم، تعدادی معمار سنتی ...
دکوراسیون به سبک ایرانی سنتی - گروه مهندسی خطیر
www.kgroup.ir/Content.aspx?show=144
Translate this page
ارسال شده توسط:تحریریه kgroup بخش: اطلاعات عمومی گروه:معماری ... در این مطلب فقط وسایلی که می توانند به سنتی شدن فضای خانه کمک کنند را برایتان معرفی می کنم اما، برای آنکه به بهترین شکل، خانه خود را بچینید، بهتر است از طراحان دکوراسیون داخلی راهنمایی بگیرید که علم کافی را .... نگاهی کوتاه به طرح مفهومی خانه Bukit Pantai
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 125
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 408
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 1,586
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 4,757
  • بازدید ماه : 4,757
  • بازدید سال : 382,368
  • بازدید کلی : 4,162,146