loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 225 سه شنبه 02 شهریور 1395 نظرات (0)

 

صحبت کردن با کودکان و نکات مهم

صحبت کردن با کودکان و نکات مهم

صحبت کردن با کودکان و نکات مهم 

والدین کسانی هستند که از ابتدا با کودکان همراه می باشند و تربیت کودک و شکل گرفتن شخصیت وی کاملا به والدین مربوط است. در زمان صحبت کردن با کودکان باید مراقب سخنانتان باشید و سعی کنید به روحیات و طرز فکر آن ها آسیبی وارد نسازید تاثیرات حرف های پدر و مادر بر اطفال بسیار حائز اهمیت است و شخصیت ان ها را در آینده خواهد ساخت.

 

بسیاری از والدین از این که مجبورند هر از چند گاهی برای رفتارهای زشت کودکانشان با آنها به گفتگو بنشینند، شکایت می‌کنند. گاهی منشا این مشکلات، جملات نامناسبی است که والدین به فرزندان خود می‌گویند و هیچ تاثیر روی آنها ندارد…

 

بسیاری از والدین از این که مجبورند هر از چند گاهی برای رفتارهای زشت کودکانشان با آنها به گفتگو بنشینند، شکایت می‌کنند. گاهی منشا این مشکلات، جملات نامناسبی است که والدین به فرزندان خود می‌گویند و هیچ تاثیر روی آنها ندارد. اگر شما نیز یکی از جملات زیر را بکار می‌برید، باید بگوییم که تنها وقت‌تان را تلف می‌کنید.

 

«تمومش کن»
احتمالا شما هم جملاتی مانند «بس کن» و «تمومش کن» را خطاب به کودکتان زیاد به کار می‌برید. به عنوان مثال زمانی که او پایش را مدام به زمین می‌کوبد یا در ماشین زیاد تکان می خورد. اما باید بدانید که این جملات مشکل شما را حل نمی‌کند زیرا کودکتان با شنیدن آنها رفتار اشتباه خود را تشخیص نمی‌دهد.به جای آن چه بگوییم؟ شما می‌توانید از این جمله استفاده کنید: «لطفا پایت را به زمین نکوب زیرا صدای آزار دهنده‌ای دارد.»

 

«شیطونی نکن»
این جمله معانی بسیاری دارد. به عنوان مثال زمانی که شما این جمله را به هدف درست صحبت کردن کودکتان به او می‌گویید، ممکن است برداشت او چیز دیگری مانند تن صدای بلند اسباب بازی‌اش باشد. بنابراین این جمله مناسبی نیست زیرا رفتار درست را به کودک نشان نمی‌دهد.به جای آن چه بگوییم؟

 

دقیقا به کودکتان بگویید که کدام رفتار درست است. به عنوان مثال: «با مهربانی با برادرت صحبت کن» این جمله باعث می‌شود که او دقیقا درک کند کدام رفتار مناسب و کدامیک نامناسب است.

 

«درست بازی کن»
زمانی که هنگام بازی با کودکتان متوجه می‌شوید که او در حال جرزنی است و این جمله را به او می‌گویید، در واقع تاثیری بر او ندارد زیرا او منظور شما را از کلمه «درست» نمی‌فهمد.به جای آن چه بگوییم؟ دقیقا رفتاری را که می‌خواهید از کودکتان ببینید، به زبان آورید. به او بگویید: «قوانین بازی را رعایت کن».

 

«حرف نزن»
مشکل این جمله آنجاست که کودکتان دلیل حرف نزدن را نمی‌فهمد. آیا در مکان ساکتی هستید و از او می‌خواهید که آرام‌تر صحبت کند یا این که به غر زدن خود ادامه ندهد؟به جای آن چه بگوییم؟ برای او توضیح دهید که چرا چنین چیزی از او می‌‌خواهید. «اینجا کتابخانه است، آرام‌تر صحبت کن» یا «بگذار نوبت تو شود، سپس صحبت کن»

 

«مراقب باش»
این جمله ساده تاثیری روی رفتار کودکتان نمی‌گذارد. منظور شما چیست؟ آیا هنگام نوازش سگ یا هنگام دوچرخه سواری باید مراقب باشد؟»به جای آن چه بگوییم؟ منظور خود را دقیقا بیان کنید. به عنوان مثال «آن لیوان را با دو دستت بگیر تا نیافتد»


Google
About 1,120,000 results (0.79 seconds)
Search Results
صحبت کردن با کودکان و نکات مهم - پارس ناز
www.parsnaz.ir/صحبت-با-کودکان-نکات-مهم.html
Translate this page
صحبت کردن با کودکان و نکات مهم والدین کسانی هستند که از ابتدا با کودکان همراه می باشند و تربیت کودک و شکل گرفتن شخصیت وی کاملا به والدین مربوط است.
در سنین مختلف چگونه با کودک صحبت کنیم - مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/14960_در-سنین-مختلف-چگونه-با-...
Translate this page
Feb 4, 2014 - مهم ترین مسئله در تربیت کودک ، چگونگی صحبت کردن با وی است. در هر سن ، بسته به شرایط فکری و سنی کودک باید به روش خاصی با او حرف زد.
علت دیر حرف زدن کودک - بیتوته
www.beytoote.com/baby/.../speaking3-children.html
Translate this page
زبان باز کردن کودک علت دیر زبان باز کردن کودک,حرف نزدن کودک,دلایل تاخیر كلامی و زبانی در کودکان,حرف زدن ... این نگرانی در بین والدین فرزندانی كه در صحبت كردن تاخیر دارند، ‌رایج است. ... خصوصیات یك كودك با توانایی گفتار سالم و بدون تاخیر: در یافتن مشكل فرزندتان در توانایی ایجاد ..... نکات ریز و مهم در 40 روز اول تولد.
رعایت این نکات شما را خوش صحبت می کند - بیتوته
www.beytoote.com/.../following-these-tips-talk.html
Translate this page
رعایت این نکات شما را خوش صحبت می کند موفقیت های تحصیلی,گشودگی ذهن ,از دل سخن ... از حباب شخصی خود بیرون بیایید سرگشتگی، ناامیدی، گم کردن هدف و هزار و یک مشکل دیگر همه احساساتی… ... شاید شما هم با دیدن عنوان این مطلب بگویید یک حرف زدن ساده که دیگر این حرف ها را ندارد اما اگر ..... آموزش ارزشهای اخلاقی مهم به کودک.
فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو - آموزش حرف زدن به کودکان
fann-e-bayan.blogfa.com/.../آموزش-حرف-زدن-به-کودکا...
Translate this page
Sep 14, 2013 - الگویی که ما در حرف زدن با کودکان ارایه می‌دهیم به آنها می‌آموزد که چگونه باید در ... این نكته مهم است كه شما وقتی را برای صحبت كردن با فرزندتان آن هم به طور .... مادر در آموزش زبان بايد نكاتي را مورد نظر داشته باشد كه اهم آنها عبارتند از :.
زود زبان باز کردن و چند نکته در مورد حرف زدن کودکان - فن بیان،اصول ...
fann-e-bayan.blogfa.com/post-4702.aspx
Translate this page
نکته مهم این است که سال اول عمر در تکامل و یادگیری به موقع زبان در آنها بسیار حیاتی است در ... هنگام حرف زدن با کودک به نکات زیر توجه کنید : .... در هنگام صحبت کردن با کودک تلاش کنید به او نگاه کنید تا حس کند کاملاً به او توجه دارید، این کار به او ...
نکات بسیار مهم برای رفتار صحیح با کودکان - آکا
www.akairan.com/khanevadeh/.../17538.html
Translate this page
نکات بسیار مهم برای رفتار صحیح با کودکان. 1393/12/02. سایت خانواده ... برخورد با کودکان,رفتار کودکان,والدین .... روش های صحیح صحبت کردن با نوجوانان · نکات ...
اصول تربیتی کودک زیر 7 سال | مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
www.pasokhgoo.ir/node/82649
Translate this page
Dec 18, 2012 - با استفاده از نکات زیر می توانید بهترین نوع برخورد را آموزش ببینید. ... پیوستن به گروه های والدین و صحبت کردن با پدر و مادرهای با تجربه را مورد .... این عمل به قدری مهم است و در انتقال احساس محبت به کودک موثر است که حتی در زمان ...
نکاتی بسیار بسیار مهم برای فرزند اولتون در ارتباط با آمدن فرزند دوم
psychology.niniweblog.com/.../نکاتی-بسیار-بسیار...
Translate this page
نکاتی بسیار بسیار مهم برای فرزند اولتون در ارتباط با آمدن فرزند دوم - تازه های علم ... که اهل صحبت و قانع کردن باشه هم میتونه فرزند قبلی رو اماده اومدن کودک جدید بکنه هم ... در مورد اماده کردن فرزند اول به نظر من باید وقتی مادر بارداره با فرزند اول صحبت ...
زبان باز کردن و به حرف آمدن کودک و نکات مهم! -آکا
www.webiruni.ir/news/1934
Translate this page
Aug 2, 2016 - آکاایران: زبان باز کردن و به حرف آمدن کودک و نکات مهم!... ... عاشق این هستید که شما را با لفظ «مامان» یا «بابا» صدا کند؟ دائم در حال انتظار هستید تا بالاخره صحبت کردن فرزندتان را بشنوید؟ مسلما یکی از مهم ترین چیزها برای پدر و مادرها ...
رفتار صحیح در مقابل جیغ و فریادهای کودک 2 ساله | پرسمان دانشجويي ...
www.moshavereh.porsemani.ir/.../رفتار-صحیح-در-م...
Translate this page
رعايت نكات زير، نقش بسيار مؤثرى در بهداشت خواب دارد و موجب مى شود هم راحت تر .... مهم ترين كار در بر طرف كردن مشكلات رفتاري كودكان، بر قرار كردن ارتباط عاطفي با ... با آرامش با او صحبت كنيد و به او بگوئيد چگونه براي به دست آوردن خواسته هاي ...
9 برخورد غلط در رفتار با کودک نوپا را بشناسید - سیمرغ
seemorgh.com › ... › روابط والدین و فرزندان
Translate this page
Mar 15, 2012 - در برخورد با کودک نوپای تان مراقب این اشتباهات باشید. کودکان با ... بیش از حد صحبت کردن با کودکان نوپا، معمولاً ایده ی فوق العاده ای محسوب می شود. اما نه هنگامی که ..... 3 قانون مهم تربیتی که پدران و مادران لازم است بدانند · از چه سنی ...
روان شـناســی كودك
psychologic.persianblog.ir/
Translate this page
والدین می توانند با پر بار کردن فعالیت های روز مره کودکان در خانه و آموزش آنان در سنین ... جنبه های مختلف زندگی کودک (از تولد تا نوجوانی) توجه به نکات زیر را مهم می داند: .... کار خودتان هستید بدون این که مستقیماً وارد بازی با او شوید، با او صحبت کنید.
توصیه های پس از عمل بینی - نکات مهم پس از عمل جراحی بینی
www.drtaherian.com › مقالات › عمل بینی
Translate this page
Dec 10, 2013 - از صحبت کردن طولانی و مکالمات تلفنی و فعالیتهای اجتماعی زیاد حداکثر به مدت دو هفته ... دندانها را با مسواک کودک و نرم و با ملایمت مسواک کنید.
میگنا - نکات مهم برای شمایی که میخواهید کودکتان انگلیسی یاد بگیرد!
www.migna.ir/vdchxxnx.23nvwdftt2.html
Translate this page
نکات مهم برای شمایی که میخواهید کودکتان انگلیسی یاد بگیرد! ... بچه‌هایی که با این روش زبان یاد می‌گیرند در صحبت کردن زبان دوم با لهجه صحیح و به طور کامل، ...
آموزش درست غذا خوردن کودکان + نکات مهم - دلگرم
www.delgarm.com/.../132258-آموزش-درست-غذا-خوردن-...
Translate this page
آموزش درست غذا خوردن کودکان + نکات مهم-تغذیه کودک -تغذیه کودکان بعد از ... 10- با صحبت كردن با كودك خردسال در حین غذا خوردن، علاقه ی او را به صرف غذا بیشتر خواهد ...
راه و روش غذا دادن به کودکان - برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/.../راه-و-روش-غذا-دادن-به-کودکان
Translate this page
حال ما به ذكر این نكات می پردازیم. ... نكات مهم رفتاری در تغذیه ی كودك .... 10- با صحبت كردن با كودك خردسال در حین غذا خوردن، علاقه ی او را به صرف غذا بیشتر خواهد كنید.
نکات مهم پیرامون سخن گفتن با اطفال - آکا - بازتاب 24
baztab24.com/.../نکات+مهم+پیرامون+سخن+گفتن+با+...
Translate this page
نکات مهم پیرامون سخن گفتن با اطفال. برچسب ها : تشویق کردن دائمی کودک. احساسات پسر بچه. اجبار کودک به عذرخواهی. صحبت با کودکان. صحبت والدین با فرزندان.
چطور مهارت‌های اجتماعی را به کودکان آموزش دهیم؟ - همشهری
hamshahrionline.ir/details/111004
Translate this page
Jul 5, 2010 - پس گوش کردن مثل صحبت کردن مهم است. اگر کودک علاقه‌ای به آنچه دوستش می‌گوید، از خود نشان ندهد، ممکن است از صحبت کردن با او منصرف شود.
نکات کلیدی در روانشناسی تربیتی کودک - نی نی جان
ninijan.persianblog.ir/post/54/
Translate this page
Feb 26, 2013 - مهم است بدانیم حداقل زمان بازی با کودک دو ساعت است . ... با کودکشان تلفنی صحبت می کنند ، این بازی بهترین وصیله برای ارتباطی کردن و آموختن ...
نکات طلایی و مهم ثروتمند شدن - نمناک
namnak.com/نکات-طلایی-ثروتمند-شدن.p19186

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 145
  • باردید دیروز : 1,737
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 22
  • بازدید هفته : 145
  • بازدید ماه : 39,503
  • بازدید سال : 309,545
  • بازدید کلی : 4,089,323