loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 349 سه شنبه 02 شهریور 1395 نظرات (0)

 

چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟

چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟

چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟ 

مایکل فلپس مرد تاریخ ساز بازی های المپیک است و توانسته بیشترین مدال را در المپیک از آن خود کند و به این زودی ها کسی به گرد پای او هم نخواهد رسید. ۲۳ مدال، ۳ نقره و ۲ برنز در چهار دوره المپیک رکوردی است که بعید است کسی بتواند به این زودی‌ها حتی به آن نزدیک شود.

 

مایکل فلپس ۳۱ ساله در ریو توانست با پنج مدال طلا بالاتر از هر ورزشکار دیگری بایستد. او از نظر بدنی چه ویژگی‌ای دارد که اینگونه رقبایش را مغلوب می‌کند.

چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟

۱. پاهای کوتاه‌تر؛ بالاتنه بلند او تناسبی با قد ۱۹۳ سانتیمتری او ندارد و متناسب کسی با قد ۲۰۷ سانتیمتر است و پایین تنه‌اش متناسب کسی با قد زیر ۱۸۰ سانتیمتر است. بنابراین بالا تنه‌اش که موتور حرکت اوست به او کمک می‌کند دستانش را با قدرتی بیشتری حرکت دهد و پاهای کوتاه‌تری را با خود بکشد.

 

۲. دستان بلندتر؛ به طور معمول اندازه از سر یک دست تا دست دیگر در صورتی که دست‌ها باز باشند، حدودا اندازه قد انسان است. اما این اندازه در بدن مایکل فلپس ۲۰۴ سانتیمتر است، یعنی ۱۱ سانتیمتر بلندتر از اندازه معمول.

 

۳. مفصل‌های نرم‌تر؛ انعطاف بیش از اندازه در مفصل‌های او از جمله آرنج‌ها و زانوها به او این امکان را می‌دهد که بتواند دست‌هایش بالاتر ببرد و زاویه پا زدنش را بیشتر کند.

 

۴. خستگی کمتر؛ ثابت شده که بدن فلپس ۵۰ درصد کمتر از رقبایش اسید لاکتیک تولید می‌کند. اسید لاکتیک کمتر موجب می‌شود که خستگی کمتری در بدن ایجاد شود؛ عامل دیگری که در یک روز بتواند در چند مسابقه پیاپی قهرمان شود.

 

۵. چرخش بیشتر؛ انعطاف در مفصل‌های قوزک پا به او این امکان را می‌دهد که نسبت به شناگران دیگر ۱۵ درجه بیشتر پایش را بچرخاند.

چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟

نکات دیگر
شماره پای کسی هم قد فلپس حدود ۴۶ است اما شماره پا او ۵۰ است، بنابراین پاهای او مانند پارو عمل می‌کند.

 

اندازه شش‌های او بیش از حد معمول است و می‌تواند هوای بیشتری در آن ذخیره کند.

 

انعطاف بدن او کمک می‌کند شروع بهتری داشته باشد و در برگشت‌ها بهتر سالتو بزند.

 

چربی کم بدن او کمک می‌کند سریع‌تر و راحت‌تر سرعت بگیرد.

چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟

 


Google
About 468,000 results (0.70 seconds)
Search Results
چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟ - پارس ناز
www.parsnaz.ir/مایکل-فلپس-تاریخ-ساز-المپیک.html
Translate this page
چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد مایکل فلپس مرد تاریخ ساز بازی های المپیک است و توانسته بیشترین مدال را در المپیک از آن خود کند و به این زودی.
سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز - ParsNaz.ir
www.parsnaz.ir/
Translate this page
معمای جنسیت در المپیک ریو جنجالی شد +عکس · دختر روسی و .... نامه پیرزن و درخواست کمک از خدا · داستان جالب دخترک باهوش · چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟
You've visited this page many times. Last visit: 8/15/16
چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟ - خبر آنتایم
khabarontime.ir/.../چرا-مایکل-فلپس-تاریخ-ساز-المپ...
Translate this page
-مایکل-فلپس-مرد-تاریخ-ساز-بازی-های-المپیک-است-و-توانسته-بیشترین-مدال-را-در-المپیک-از-آن-خود-کند-و-به-این-زودی-ها-کسی-به-گرد-پای-او-هم-نخواهد-رسید.
Images for ‫چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟‬‎Report images
Image result for ‫چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟‬‎
Image result for ‫چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟‬‎
1 day ago
Image result for ‫چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟‬‎
Image result for ‫چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟‬‎
9 hours ago
Image result for ‫چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟‬‎
More images for چرا مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد؟
مایکل فلپس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../مایکل_ف...
Translate this pagePersian Wikipedia
وی در سال ۲۰۱۲ به عنوان مرد سال ورزش جهان انتخاب شد. ... خون از آن می‌گذرد؛ اما موفقیت مایکل تنها به فیزیک بدنی او ختم نمی‌شود، چرا که او تمرینات سخت ... مایکل فلپس با دریافت هشتمین مدال طلای خود در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن، در ... بیش‌ترین مدال طلا در تاریخ المپیک (۱۴ مدال) رسید و ازلحاظ تعداد مدال در یک دورهٔ المپیک نیز ...
Missing: ساز
مایکل فلپس تاریخ ساز المپیک شد! – جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز ...
www.momtaznews.com/مایکل-فلپس-تاریخ-ساز-الم...
Translate this page
Aug 5, 2012 - به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: مایکل فلپس شناگر آمریکایی که در رقابت های المپیک لندن ۲۰۰۸ صاحب ۸ مدال طلا شده بود در حاشیه ...
اولین مدال المپیکی مایکل فلپس - مجله خبری فور خبر
4khabar.ir/search/?...اولین%20مدال%20المپیکی%20ما...
Translate this page
به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت ABC ، مایکل فلپس که در بازی‌های المپیک ریو نیز مدال طلا ... رکوردي تاريخي که بعد از ۲ هزار و ۱۶۰ سال توسط فلپس تکرار شد .... برنامه امروز المپیکی های ایران/کمتراز 12 ساعت تا اولین مدال تاریخ ساز ایران؟ ... مولایی: نمی‌دانم چرا از لیست المپیکی‌ها خط خوردم/ اگر به ریو می‌رفتم قطعا مدال می‌گرفتم.
برگزاری مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۱۶
www.fardanews.com/.../برگزاری-مراسم-اختتامیه-المپ...
Translate this page
1 day ago - مراسم اختتامیه سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک برگزار شد. ... خوش یمن بود، چرا که آنها اولین طلای تاریخ خود را در این المپیک کسب کردند. ... اولین بانوی مدال آور ایران در المپیک در کنار بزرگانی همچون مایکل فلپس، اوسین بولت، سرنا ویلیامز و ... به عنوان افراد تاریخ‌ساز المپیک از اسکوربورد ورزشگاه ماراکانا پخش شد.
رکورد افسانه ای فلپس | شناگر امریکایی، مایکل فلپس، تعداد
www.ghatreh.com/news/.../رکورد-افسانه-فلپس
Translate this page
5 days ago - شناگر امریکایی، مایکل فلپس، تعداد مدال های طلای خود در تاریخ المپیک را به عدد 22 رساند. ... او حتی رکورد لئونیداس، ورزشکار یونانی در المپیک سال 152 پیش ازمیلاد (2152 سال ... چرا ورزشکاران ایران موفق نبودند؟ ... محافظ شخصی پوتین قهرمان بوکس المپیک ریو شد ... عکس/ سجده شکر دختر تاریخ ساز تکواندو ایران ...
کیمیا علیزاده در کنار مایکل فلپس و اوسین بولت در اختتامیه - افکارنیوز
www.afkarnews.ir/.../543441-کیمیا-علیزاده-در-کنار-...
Translate this page
1 day ago - مراسم اختتامیه سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک برگزار شد. ... و ویتنام خوش یمن بود، چرا که آنها اولین طلای تاریخ خود را در این المپیک کسب کردند. ... به عنوان افراد تاریخ‌ساز المپیک از اسکوربورد ورزشگاه ماراکانا پخش شد. * با حضور ...
مایکل فلپس چگونه قهرمان شد - هاب سیتی
https://hubcity.ir/news/12018
Translate this page
مایکل فلپس چگونه قهرمان شد. 4 ساعت پیش ... مایکل فلپس. مایکل فلپس با کسب ۲۱ مدال طلای المپیک پرافتخارترین ورزشکار تاریخ این مسابقات شده است. .... چرا پرواز جنگنده های روسیه از ایران مهم شد ... کیمیا علیزاده در المپیک 2016 تاریخ‌ساز شد.
کیمیا علیزاده در تصاویر مراسم اختتامیه المپیک (عکس) - جام جم آنلاین
jamejamonline.ir/.../کیمیا-علیزاده-در-تصاویر-مراسم-ا...
Translate this page
1 day ago - در مراسم اختتامیه المپیک 2016 تصویر کیمیا علیزاده به عنوان یکی از ... مدال برنز او تاریخی بود چرا که برای نخستین بار یک دختر ایرانی موفق به ... مدال آور ایران در المپیک در کنار بزرگانی همچون مایکل فلپس، اوسین بولت، سرنا ویلیامز و ... به عنوان افراد تاریخ‌ساز المپیک از اسکوربورد ورزشگاه ماراکانا پخش شد.
کیمیا علیزاده در کنار مایکل فلپس و اوسین بولت در اختتامیه | خبر ...
khabar.parsijoo.ir/.../کیمیا-علیزاده-در-کنار-مایکل-ف...
Translate this page
کیمیا علیزاده در کنار مایکل فلپس و اوسین بولت در اختتامیه. گزارش اختتامیه ... به عنوان افراد تاریخ ساز المپیک از اسکوربورد ورزشگاه ماراکانا پخش شد. * با حضور ...
مراسم اختتامیه المپیک 2016 ریو | دمادم
damadam.ir › اخبار › خرداد › دسته‌بندی نشده
Translate this page
1 day ago - در آغاز مراسم سرود کشور برزیل، میزبان بازی ها نواخته شد. ... یمن بود، چرا که آنها اولین طلای تاریخ خود را در این المپیک کسب کردند. ... ریو تاریخ سازی کرد و زیبایی خود را نشان داد و همچنین اعتماد به نفس ... تصویر کیمیا علیزاده، اولین بانوی مدال آور ایران در المپیک در کنار بزرگانی همچون مایکل فلپس، اوسین بولت، ...
مایکل فلپس - بالاترین
https://www.balatarin.com/tag/مایکل%20فلپس
Translate this page
مایکل فِلپس، قهرمان شنای امریکا که 22 بار در المپیک صاحب مدال شده است به همراه همسرش در اواخر پارسال اعلام ... فِلپس گفته است که اگر سالم باشند و خودشان بخواهند، چرا که نه. .... مایکل فلپس شناگر پرآوازه آمریکایی در المپیک لندن تاریخ ساز شد.
تدبیر - مایکل فلپس از مدال طلای المپیک بازماند
www.tadbirkhabar.com/news/sport/101313
Translate this page
Aug 13, 2016 - به گزارش تدبیر ، در ادامه رقابت‌های شنای بازی‌های المپیک 2016 ریو و ... این نتیجه در حالی‌ رخ داد که اسکولینگ با زمان 50.39 در حضور مایکل فلپس، نابغه آمریکایی قهرمان شد و اجازه نداد این شناگر ... چرا پوتین رئیس دفتر قدرتمند خود را اخراج کرد؟ ... خواستگاری در المپیک ریو · ضربه تاریخ ساز: چه کرد این کیمیا خانوم!
روز چهارم المپیک، تاریخ سازی فلپس، ناکامی اسپانیا
javanonline.ir/.../روز-چهارم-المپیک-تاریخ-سازی-فلپ...
Translate this page
Aug 10, 2016 - روز چهارم المپیک با بیست و یکمین مدال طلای مایکل فلپس در المپیک و ناکامی ... به‌ گزارش ‌ایسنا، مایکل فلپس شناگر آمریکایی در پایان روز چهارم المپیک تاریخ سازی کرد. ... آنا کوراکاکی با پشت سر گذاشتن مونیکا کراش و هیدی گربی قهرمان شد. .... 6 نماینده : آقای روحانی چرا وظایف اصلی را به جهانگیری سپرده‌اید و به ...
قهرمانی شناگر سنگاپوری در حضور مایکل فلپس در المپیک 2016 - سیمرغ
seemorgh.com › ورزش › سایر ورزش ها
Translate this page
Aug 13, 2016 - در حالی که مایکل فلپس(Michael Phelps) در فینال ماده 100 متر شنای پروانه مردان المپیک 2016 به ..... کیمیا علیزاده در المپیک 2016 تاریخ‌ساز شد.
حسن یزدانی قبل از کسب مدال تاریخ ساز شد - اخبار شهر ما
ourcitynews.com/post/?q=حسن...تاریخ+ساز+شد
Translate this page
بر این اساس،در مرحله فینال تیم جزیره ایى فیجى شگفتى ساز شد و با نتیجه ٤٣ بر ٧ ..... در جدول کلی تاريخ بازی های المپیک اکنون مایکل فلپس با کسب ۱۹ مدال طلا می ... تماشای روی سکو رفتن قهرمانان المپیک از خود پرسیده باشید که چرا قهرمانان، مدال ...
فلپس بایگانی - لینک های گوگل
khabar-online.xyz/tag/فلپس/
Translate this page
Aug 10, 2016 - همچنین پرچم کشور یونان هم به عنوان خاستگاه المپیک برافراشته شد، ضمن اینکه ... مایکل فلپس با کسب ۲۱ مدال طلای المپیک پرافتخارترین ورزشکار تاریخ این .... فلپس ۲۳ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز در تاریخ المپیک کسب کرده و .... چرا مایکل فلپس -قهرمان نامدار شنای آمریکا- از شیوه سنتی بادکش گذاشتن استفاده می‌کند؟
مایکل فلپس، گلوله ای تمام عیار - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/.../مایکل-فلپس،-گلوله-ای-تمام-عیار
Translate this page
بدون شک "مایکل فلپس" عملکرد بی نظیری در تاریخ المپیک داشته است. ... برای پاسخ به این پرسش خیلی زود است چرا که به نظر می رسد فلپس هنوز قادر به کسب مدال های ... در المپیک پکن، هنگامی که از فلپس این سوال پرسیده شد که آیا شایعه های مبنی بر ..... اکران فیلم آبنبات چوبی با حضور عوامل فیلم · ساز ناکوک نعمت زاده با دولت ...
شناگر امریکایی باز هم تاریخ ساز شد/ بیست و یکمین طلا بر گردن فلپس
tasna.ir/.../شناگر-امریکایی-باز-هم-تاریخ-ساز-شد-بی...
Translate this page
Aug 10, 2016 - فلپس مایکل گردن فلپس بر شناگر طلا امریکایی یکمین المپیک و ریو بیست شد/ ساز تاریخ هم باز امریکایی شناگر. ... چرا فیلم مجروحان شیمیایی سردشت ساخته نمی‌شود؟ کودکان از قهرمان قصه الگو می‌گیرند. آخرین اخبار حوادث.
فلپس بیست‌و‌یکمین طلای المپیکی‌اش را هم کسب کرد | امروز آنلاین
www.emruzonline.com/.../فلپس-بیست‌و‌یکمین-طلا...
Translate this page
Aug 10, 2016 - به گزارش امروز آنلاین مایکل فلپس آمریکایی همچنان به تاریخ‌سازی خود در بازی‌های المپیک ادامه می‌دهد. ... با گرفتن انتقام از چاد لی‌کلوس از آفریقای جنوبی که در المپیک ۲۰۱۲ مانع قهرمانی وی شده بود، به‌عنوان ... خبر بعدی چرا افراد آرام در زمان رانندگی عصبی و پرخاشگر می شوند؟ ... پهلوان حسن یزدانی تاریخ‌ ساز شد (ویدئو) ...
برگزاری مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۱۶/ پخش تصویر کیمیای ... - سراج24
seraj24.ir/.../برگزاری-مراسم-اختتامیه-المپیک-۲۰۱۶%...
Translate this page
1 day ago - مراسم اختتامیه سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک برگزار شد. ... خوش یمن بود، چرا که آنها اولین طلای تاریخ خود را در این المپیک کسب کردند. ... اولین بانوی مدال آور ایران در المپیک در کنار بزرگانی همچون مایکل فلپس، اوسین بولت، سرنا ویلیامز و ... به عنوان افراد تاریخ‌ساز المپیک از اسکوربورد ورزشگاه ماراکانا پخش شد.
حواشی اختتامیه المپیک ریو / پرچم المپیک تحویل ژاپنی‌ها شد | سهره نیوز
sehrenews.ir › اخبار
Translate this page
1 day ago - مراسم اختتامیه سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک برگزار شد. ... خوش یمن بود، چرا که آنها اولین طلای تاریخ خود را در این المپیک کسب کردند. ... اولین بانوی مدال آور ایران در المپیک در کنار بزرگانی همچون مایکل فلپس، اوسین بولت، سرنا ویلیامز و … به عنوان افراد تاریخ‌ساز المپیک از اسکوربورد ورزشگاه ماراکانا پخش شد.
الف - فلپس بازهم مدال طلا المپیک را بر گردن آویخت
alef.ir/vdcaaonee49n0e1.k5k4.html?379383
Translate this page
Aug 8, 2016 - به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از مارکا، مایکل فلپس امروز (دوشنبه) با قهرمانی آمریکا در ... نخستین مدال کره شمالی کسب شد .... حسن یزدانی قبل از کسب مدال تاریخ‌‌‌ساز شد! .... امام‌ جمعه شیراز: اگر کنسرت حلال است چرا در مشهد برگزار نمی‌شود؟
بیوگرافی مایکل فلپس + تصاویر مایکل فلپس - بیتوته
www.beytoote.com/sport/.../michael2-phelps-photos.h...
Translate this page
والیبال برزیل با قدرت طلایی شد/ لاجوردی‌پوشان در جایگاه دوم. مدال طلای ... مایکل فلپس پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازی‌های المپیک و همچنین رکورددار کسب بیش‌ترین مدال در یک دوره المپیک است. .... چرا باید بعد از ورزش کشش را برای کف پا انجام دهیم؟ .... گفتگو با بانوی تاریخ‌ساز ورزش ایران / به اندازه دیگران خوشحال نیستم ...
کیمیا علیزاده در تصاویر مراسم اختتامیه المپیک (عکس) - همه جو
hamejoo.ir › ورزش
Translate this page
1 day ago - مدال برنز او تاریخی بود چرا که برای نخستین بار یک دختر ایرانی ... مدال آور ایران در المپیک در کنار بزرگانی همچون مایکل فلپس، اوسین بولت، سرنا ویلیامز و ... به عنوان افراد تاریخ‌ساز المپیک از اسکوربورد ورزشگاه ماراکانا پخش شد.
پخش تصویر کیمیای ایران در اختتامیه المپیک | فرتاک ورزشی
www.fartakvarzeshi.ir/.../9625-پخش-تصویر-کیمیای...
Translate this page
1 day ago - در آغاز مراسم سرود کشور برزیل، میزبان بازی‌ها نواخته شد. ... و ویتنام خوش یمن بود، چرا که آنها اولین طلای تاریخ خود را در این المپیک کسب کردند. ... بانوی مدال آور ایران در المپیک در کنار بزرگانی همچون مایکل فلپس، اوسین بولت، سرنا ویلیامز و ... به عنوان افراد تاریخ‌ساز المپیک از اسکوربورد ورزشگاه ماراکانا پخش شد.
کیمیا علیزاده در کنار مایکل فلپس و اوسین بولت در اختتامیه - خانه
beroozkhabar.ir/کیمیا-علیزاده-در-کنار-مایکل-فلپس...
Translate this page
1 day ago - در آغاز مراسم سرود کشور برزیل، میزبان بازی‌ها نواخته شد. ... پورتوریکو و ویتنام خوش یمن بود، چرا که آنها اولین طلای تاریخ خود را در این المپیک کسب کردند. ... به عنوان افراد تاریخ‌ساز المپیک از اسکوربورد ورزشگاه ماراکانا پخش شد.
فلپس پرچمدار کاروان آمریکا در المپیک شد | اولین ها
news.avalinha.com/post/598911.html
Translate this page
چرا منتظر مدیری و در حاشیه نیستیم؟ فیلم هایی که چراغ امید دلتان را .... المپیک ایران +عکس بانوی تاریخ ساز پرچمدار کاروان المپیکی ایران شد. ... فلپس در یک نگاه مایکل فلپس شناگر آمریکایی تا کنون 21 طلا در ادوار مختلف المپیک کسب کرده است.
برچسب ها - فلپس در المپیک - باشگاه خبرنگاران جوان
www.yjc.ir/fa/tag/1/فلپس%20در%20المپیک
Translate this page
قهرمان المپیک شده اما راز قهرمانی اعجوبه شنای جهان چیست... فلپس پس از ... شنای جهان در توکیوهم تاریخ ساز می شود ... جوان به نقل ... فینا باشد مایکل فلپس پرافتخارترین قهرمان تاریخ المپیک و همچنین. ... چرا فلپس در المپیک پکن 8 مدال گرفت و کسی.
همراه با المپیک ۲۰۱۶ ریو دوژانیرو برزیل با Payment24 | Payment24
https://payment24.ir/.../همراه-با-المپیک-۲۰۱۶-ریو-دوژا...
Translate this page
Aug 6, 2016 - شاید مشعل المپیک چند دوره بعد نیز به مایکل فلپس آمریکایی، پر ... چرا که توانستند پس از گرفتن میزبانی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴، ... سال حضور در رقابت های سخت بین المللی و شگفتی ساز شدن، سهمیه المپیک را بگیرند و نماینده آسیا باشند. ... مدال، تاریخی ترین کاروان اعزامی ایران به رقابت های المپیک نامیده شد ...
برگزاری مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۱۶ - آس پرس
www.aspress.ir/News/136965.html
Translate this page
12 hours ago - مراسم اختتامیه سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک برگزار شد. ... خوش یمن بود، چرا که آنها اولین طلای تاریخ خود را در این المپیک کسب کردند. ... اولین بانوی مدال آور ایران در المپیک در کنار بزرگانی همچون مایکل فلپس، اوسین بولت، سرنا ویلیامز و ... به عنوان افراد تاریخ‌ساز المپیک از اسکوربورد ورزشگاه ماراکانا پخش شد.
قائمی: نخستین حضور ایران در المپیک تاریخ‌ساز شد - Shafaqna
sport.shafaqna.com/FA/0249953

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 146
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 426
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 1,660
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 4,831
  • بازدید ماه : 4,831
  • بازدید سال : 382,442
  • بازدید کلی : 4,162,220