loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 373 پنجشنبه 04 شهریور 1395 نظرات (0)

 

پروتئین گیاهی و حیوانی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

مجموعه : رژیم و تغذیه

پروتئین گیاهی و حیوانی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

پروتئین گیاهی و حیوانی چه تفاوت هایی با هم دارند؟ 

پروتئین انواع مختلفی دارد که به دو نوع حیوانی و گیاهی تقسیم بندی می شود و این دو با هم تفوات هایی دارند. بدن از پروتئین برای ساخت سلول های جدید، متعادل کردن مایعات، و ساخت آنزیم هایی که عملکرد فراوانی در بدن دارند استفاده می کند. توصیه می شود افراد بالغ سالم ۱۰ تا ۳۵ درصد کالری روزانه خود را از پروتئین ها بگیرند.

 

 بدن از پروتئین برای ساخت سلول های جدید، متعادل کردن مایعات، و ساخت آنزیم هایی که عملکرد فراوانی در بدن دارند استفاده می کند. توصیه می شود افراد بالغ سالم ۱۰ تا ۳۵ درصد کالری روزانه خود را از پروتئین ها بگیرند.متاسفانه، در برخی نقاط دنیا مردم با دریافت کافی پروتئین روزانه مشکل دارند، اما مردم در جوامع پیشرفته حتی ممکن است بیش از نیازشان پروتئین دریافت نمایند.

 

پروتئین را می توان از منابع گیاهی یا حیوانی غذا دریافت کرد، و وقتی می گوییم حیوانی و گیاهی بدان معناست که پروتئین می تواند تفاوت هایی داشته باشد.پروتئین های گیاهی حداقل یک آمینو اسید ضروری را کم دارند، اما پروتئین های حیوانی حاوی تمام آمینو اسید های ضروری هستند. پروتیئن های گیاهی ممکن است دارای دیگر مواد مغذی مانند فیبر و آنتی اکسیدان باشند.

 

پروتئین های حیوانی نیز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند، اما چربی بالا و فیبر پایین دارند.هر دو پروتئین گیاهی و حیوانی می توانند در یک برنامه غذایی سالم جا داشته باشند، اما مجبور نیستید پروتئین حیوانی بخورید. تا زمانی که غذاهای متنوع میل می کنید می توانید تنها پروتئین گیاهی مصرف نمایید.

 

پروتئین کامل یا ناکامل

۹آمینو اسید ضروری وجود دارد که بدن باید آنها را از برنامه غذایی دریافت کند. بدن نمی تواند این آمینو اسید های ضروری را خود تولید کند، اما برای سلامت بسیار مهم هستند.غذاهای حیوانی تمام آمینو اسید های ضروری را تامین می کنند. به همین دلیل به غذاهای حیوانی پروتئین کامل و به غذاهای گیاهی پروتئین ناکامل گفته می شود.اگر شما تنها پروتئین گیاهی مصرف می کنید، بسیار مهم است که تنوع غذایی داشته باشید،

 

تا بتوانید تمام آمینو اسید ها را دریافت کنید.برای مثال، غلات آمینو اسید لیزین محدودی دارند. حبوبات مقدار لیزین بالاتری دارند اما حاوی متیونین و سیستئین کمی هستند.

 

می توان تنها پروتئین گیاهی خورد؟

می توانید تنها پروتئین گیاهی مصرف کنید و باز هم تمام آمینو اسید های ضروری را نیز به بدن برسانید. برای انجام این کار، باید انواع مختلفی غذاهای گیاهی میل کنید، وعده هایی نظیر: غلات، آجیل ها، دانه ها، حبوبات، و سویا را شامل می شود.در واقع سویا و غلات سبوس دار، به عنوان پروتئین های گیاهی با کیفیت قلمداد می شوند،

 

چون حاوی مقادیر بالایی آمینو اسید های ضروری هستند. افرادی که تنها غذاهای گیاهی مصرف می کنند تا زمانی که بتوانند غذاهای متنوع مصرف کنند می توانند تمام آمینو اسید های ضروری را به بدنشان برسانند.

 

تفاوت در جذب

بین پروتئین حیوانی و گیاهی در جذب نیز تفاوت هایی وجود دارد. از آنجا که پروتئین حیوانی با پروتئین انسانی بسیار مشابه هستند، جذبشان نیز راحت تر صورت می گیرد.وقتی یک پروتئین گیاهی مقدار مشابهی آمینو اسید به پروتئین حیوانی داشته باشد جذبش نیز ساده تر است.

 

تمام کسانی که گیاه خوار هستند و غذاهای حیوانی مصرف نمی کنند باید مقدار دریافت پروتئین خود را بالا ببرند چون پروتئین گیاهی نسبت به پروتئین حیوانی جذب کمتری دارد.پروتئین حیوانی مقدار بیشتری گوگرد حاوی آمینو اسید دارد.این آمینو اسید ها، کمی اسیدی هستند، و بدان معناست که بدن برای پایین آوردن pH این غذاها به حائل نیاز دارد.

 

حائلی که بدن برای کشیدن مواد مغذی از غذاها می تواند از آن استفاده کند. به همین دلیل، برخی تحقیقات اظهار می کنند که برنامه غذایی سرشار از پروتئین حیوانی، و یا حتی گیاهی، ممکن است خطر پوکی استخوان را افزایش دهد.با این حال، شاخص های بسیار زیاد دیگری وجود دارد که روی سلامت استخوان ها تاثیر دارد.

 

دیگر مواد مغذی موجود در غذاها نیز می توانند روی کاهش یا افزایش جذب کلسیم تاثیر بگذارند، و یا می توانند روی تعادل pH بدن تاثیر بگذارند.

 

چه نگرانی هایی درباره مقدار دریافت پروتئین وجود دارد؟

دانشکده سلامت عمومی هاروارد اظهار داشته، خوردن غذاهای پروتئینی مانند ماهی، مرغ، لوبیا، یا آجیل ها به جای گوشت قرمز می تواند خطر برخی بیماری های مزمن و به طور کلی مرگ و میر را کاهش دهد.خوردن گوشت های قرمز فرآوری شده، حتی مقدار کمی، می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

 

خوردن مقدار زیادی گوشت قرمز می تواند خطر سرطان روده بزرگ را نیز افزایش دهد. کیفیت پروتئین به همان اندازه مقدار پروتئین مهم است.دریافت پروتئین از منابع سالم می تواند برای سلامت فرد مزایایی چون افزایش سیری و تغییرات مفید در چربی های خون را به همراه داشته باشد.

 

با پروتئین چه چیزی بدست می آورید؟

با وسواس فرهنگی نسبت به مواد مغذی پیش آمده، افراد بیشتر روی این متمرکز هستند که یک غذا چند گرم پروتئین، کربوهیدرات، یا چربی دارد. با این حال همانطور که دانشکده سلامت عمومی هاروارد اظهار کرده بود، غذاهای پروتئینی را نباید فقط با مقدار پروتئینشان سنجید.

 

باید نوع پروتئین را نیز در نظر گرفت.گوشت های قرمز فرآوری شده می توانند منبعی از پروتئین باشند، اما آنها منابعی از نمک پنهان، چربی اضافه و مواد سرطان زا بالقوه نیز هستند.لبنیات در کنار پروتئین مزایای فراوان دیگری برای تقویت استخوان ها نیز دارد، اما شیر و ماست هایی که شیرین شده اند

 

ممکن است حاوی مقدار بسیار زیادی قند اضافه باشند.برخی گوشت ها بر پایه سویا مقدار زیادی سدیم و مواد نگهدارنده دارند. اما منابع گیاهی غیر فرآوری شده به جز پروتئین مزایای فراوان دیگری نیز دارند.در آخر باید بگوییم فقط روی پروتئین تمرکز نکنید، نگاه کنید که یک غذا چه چیزهای دیگری می تواند به بدنتان برساند و چه چیزهایی نباید در آن باشد.


Google
About 854,000 results (0.98 seconds)

Did you mean: پروتئین گیاهی و حیوانی چه تفاوت هایی باهم دارند؟
Search Results
خبرگزاری تسنیم - اهمیت تفاوت بین پروتئین گیاهی و حیوانی
www.tasnimnews.com/.../اهمیت-تفاوت-بین-پروتئی...
Translate this page
Jul 12, 2016 - بین پروتئین حیوانی و گیاهی در جذب نیز تفاوت هایی وجود دارد. از آنجا که پروتئین حیوانی با پروتئین انسانی بسیار مشابه هستند، جذبشان نیز ...
پروتئین گیاهی و حیوانی چه تفاوت هایی با هم دارند؟ - پارس ناز
www.parsnaz.ir/پروتئین-گیاهی-حیوانی-چه-تفاوت-ها...
Translate this page
پروتئین گیاهی و حیوانی چه تفاوت هایی با هم دارند پروتئین انواع مختلفی دارد که به دو نوع حیوانی و گیاهی تقسیم بندی می شود و این دو با هم تفوات ها.
پروتئین حیوانی یا گیاهی؟ - تیتریک
titre1.ir › دانش › پزشکی
Translate this page
Feb 25, 2013 - تفاوت بیماری های افراد بلند قد و کوتاه قد را بشناسیم ... معلوم است که تمام پروتئین های خلق شده با هم یکسان نیستند. پروتئین های حیوانی به عنوان پروتئین هایی کامل شناخته شده اند. ... جدی برای بیماری های قلبی و عروقی شناخته شده اند، در حالیکه پروتئین های گیاهی چربی اشباع شده و کلسترول بسیار کمتری دارند.
5 باور غلط درباره مصرف پروتئین - پایگاه خبری گیل نگاه | رسانه ...
gilnegah.ir/58636/5-باور-غلط-مصرف-پروتئین/
Translate this page
Jul 24, 2016 - اما سوء تفاهم های جدی نیز در ارتباط با مصرف این ماده مغذی وجود دارد. ... همه منابع پروتئین با هم برابرند: پروتئین را می توان از منابع گیاهی یا حیوانی ... گوییم حیوانی و گیاهی بدان معناست که پروتئین می تواند تفاوت هایی داشته باشد.
اهمیت تفاوت بین پروتئین گیاهی و حیوانی - اخبار ایران و جهان
newsreaders.ir/search/?...اهمیت+تفاوت...پروتئین+گ...
Translate this page
آنزيم هاي كبد در حالت طبيعي درون سلول هاي كبد قرار دارند، ولي اگر به هر دليل كبد آسيب ... تشخيص ميزان آنزيم هاي كبد با يك آزمايش ساده خون انجام مي شود. ... و وقتی می گوییم حیوانی و گياهي بدان معناست که پروتئين می تواند تفاوت هایی داشته باشد. ... فرق داوطلبان زیر رتبه‌ی 2000 با هم در میزان سواد آن‌هاست؛ اما تفاوت رتبه‌های زیر 500 ...
پروتئین‌ها در رژیم غذایی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../پروتئین‌...
Translate this pagePersian Wikipedia
با وجود این بعضی از مواد غذایی گیاهی «حبوبات، غلات، نان...) دارای مقادیر کمی پروتئین هستند که ارزش حیاتی آنها پایین تر از پروتئین‌های حیوانی است، اما به ... نظر از آنکه چه قسمتی از بدن حیوان باشد، دارای ویژگیهای تغذیه‌ای شبیه به هم هستند. ... گوشت کاملاً پخته شده همان ارزش گوشت خام یا گوشتی را دارد که مختصراً پخته شده باشد.
دریافت پروتئین های گیاهی تا چه حد بر سلامتی تاثیر دارد؟! - نیک صالحی
www.niksalehi.com/taghzie/archives/256842.php
Translate this page
4 days ago - پروتیئن گیاهی چه مزیت هایی بر پروتئین حیوانی دارد. ... می‌خورند، حتی در صورت داشتن عادت‌های ناسالمی مثل خوردن الکل و کشیدن سیگار، باز هم عمر طولانی‌تری دارند. ... تحقیق مفصلی در این باره کرده، می‌گوید: «گیاهان در مقایسه با حیوانات منبع پروتئینی بهتری هستند. .... جوانسازی پوست ، تفاوت را احساس کنید !
خصوصیات گروه های خونی را بیشتر بدانیم - انجمن شیمی ایران
ics.ir/.../خصوصیات-گروه-های-خونی-را-بیشتر-بدانیم
Translate this page
تفاوت گروه های خونی مختلف به وجود یا عدم وجود پروتئین های ویژه ای به نام آنتی ژن .... خون هایی را که برای تزریق بکار می بریم باید با خون گیرنده آن، هم گروه باشد و علاوه ... که گروه خونی O دارند اسید و تمام آنزیم های لازم برای هضم پروتئین های حیوانی را به ... زندگی جدید، این مردم را با غذاهای گیاهی سازگار کرد و از آنجا که زندگی ها گروهی ...
مقایسه گوشت با سویا - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=129640
Translate this page
Jul 6, 2010 - از نظر ترکيب، به طور کلي پروتئين‌ هاي گياهي معمولا از نظر يک يا چند ... پروتئين‌ هاي حيواني تقريبا کامل‌ هستند و ترکيب اسيد‌آمينه آن ها کمبودي ... و برنج از نظر اسيدآمينه ليزين محدوديت دارد و در نتيجه اگر غلات و حبوبات با هم ...
هرم غذایی
paveh.kums.ac.ir/fa/article/print/358
Translate this page
میوه ها در مقایسه با گروه های دیگر انرژی و پروتئین کمتری دارند و برعکس دارای مقدار قابل ... در مورد میوه هایی که اندازه آنها کوچکتر است مثل گیلاس، آلبالو ، انگور ، توت و یا انار، نصف ... سه چهارم لیوان آب میوه تازه وطبیعی هم معادل یک واحد از گروه میوه ها می باشند. ... خوبی نیز برخوردار است(ترکیب پروتئین گیاهی و پروتئین حیوانی ) .
: پروتئین - دانشنامه رشد
daneshnameh.roshd.ir › ... › تغذیه
Translate this page
... ارزش مقایسه ای پروتئین های حیوانی و گیاهی: نسبت پروتئین های حیوانی به گیاهی: نقش پروتئین ها ... از ترکیب پلی پپتیدها با هم، تعداد قابل توجهی مولکول پروتئین حاصل شود. ... پروتئین های دارای منشاء حیوانی کیفیت خوبی دارند. .... ارزش 100 به تمام پروتئین هایی داده می شود که قادر باشند بدون افزایش ازت ادارای، تعادل ازت را ...
15 تفاوت بین سلول های گیاهی و جانوری - صفر بیست
020.ir/.../15-تفاوت-بین-سلول-های-گیاهی-و-جانوری
Translate this page
چند شباهت بین سلول های گیاهی و جانوری و 15 تفاوت بین این سلول ها. ... هرچند که سلول های گیاهی و جانوری ویژگی های مشترک زیادی دارند، از بسیاری جهات نیز با هم ... تولید پروتئین ها، تنها 10 تای آنها را می توان به طور طبیعی در سلول های جانوری تولید کرد. ... جانوری دارای لیزوزوم هستند که حاوی آنزیم هایی است که درشت مولکلول های سلولی ...
آیا سویا می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت باشد
www.hidoctor.ir/21170_آیا-سویا-می-تواند-جایگزین-م...
Translate this page
Apr 13, 2014 - آیا می توان پروتئین بافت دار سویا را جایگزین گوشت قرمز کرد؟ ... را جایگزین گوشت کرده اند، اما تعدادی هم هستند که این فرآورده گیاهی را بدون ... دستگاه هایی فرم داده و به شکلی که در بازار می بینید با نام پروتئین سویا ... البته گوشتی که ۹۵ درصد لخم باشد چربی کمتری دارد، ولی در مقایسه با سویا باز هم چرب است.
آشنایی با انواع گوشت و فواید آن | توصیه های دارویی | معاونت غذا و دارو ...
fdo.kaums.ac.ir/Default.aspx?PageID=189
Translate this page
پروتئین گوشت نسبت به پروتئین گیاهی بیشتر است، زیرا پروتئین ... همچنین مقدار زیادی از چربی حیوانی در بافت گوشت حیوانات قرار گرفته است که منبع ... فرآورده های گوشتی، فراورده هایی را می نامندکه لااقل نیمی از آنها را گوشت تشکیل داده باشد. ... فرآورده های گوشتی می باشد بیش از 500 نوع محصولات با اسامی مختلف وجود دارد.
سویا | توصیه های غذایی | معاونت غذا و دارو | کاشان
fdo.kaums.ac.ir/Default.aspx?PageID=161
Translate this page
سویا گیاه با موارد استفاده فراوان ، سرشار از پروتئین ،چربی غیر اشباع ... می کنند،در مقایسه با پروتئین حیوانی، میزان کلسترول خون کمتری دارند اهمیت این ... را درجهان داشته و از بهترین خوردنی هایی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. ... قلبی کاهش مقدار LDLو افزایش مقدار HDLمی باشد که دانه های سویا هر دو کار را باهم انجام می دهند.
عوارض خطرناک زیاده روی در مصرف پروتئین حیوانی - اخبار شهر ما
ourcitynews.com/post/?q...در...پروتئین+حیوانی
Translate this page
همه منابع پروتئين با هم برابرند: پروتئين را می توان از منابع گیاهی یا حيواني ... و وقتی می گوییم حيواني و گیاهی بدان معناست که پروتئين می تواند تفاوت هایی داشته باشد. ... ولی مصرف این ماده غذایی به خصوص در ماه مبارک رمضان آداب خاص خود را دارد.
پروتئین گیاهی و حیوانی چه تفاوت هایی با هم دارند؟ - تفریحی خبری
rsslinker.com/.../پروتئین-گیاهی-و-حیوانی-چه-تفاوت...
Translate this page
14 hours ago - پروتئین گیاهی و حیوانی چه تفاوت هایی با هم دارند؟ پروتئین انواع مختلفی دارد که به دو نوع حیوانی و گیاهی تقسیم بندی می شود و این دو با هم تفوات ...
Lahzehnama.ir | بهترین پروتئین های حیوانی کدامند ؟ - لحظه نما
lahzehnama.ir/.../بهترین-پروتئین-های-حیوانی-کدامن...
Translate this page
Jul 2, 2014 - اگر گیاه خوار نباشید، قطعا نمی توانید زندگی بدون گوشت را تصور کنید، می توانید؟ ... البته بهتر است قسمت هایی از گوشت استفاده شود که چربی زیادی ندارد چون ... خب قاعدتا از نظر طعم، مزه و لطافت گوشت گوسفند و گاو با هم فرق دارند. ... های حیوان شناسی قطعا با هم متفاوتند اما از نظر علم تغذیه آن قدر تفاوت قابل ...
همه چیز درمورد خرگوش ها - بیتوته
www.beytoote.com/.../everything-about-hare.html
Translate this page
علمی و آموزشیگیاهان،حیوانات و آکواریومهمه چیز درمورد خرگوش ها ... مردمکها قدرت‌ اتساع‌زیادی‌ دارند و بدین‌ علت‌ حساسیت‌ بینائی‌ حیوان‌ به‌ نور را در مقایسه‌ با انسان‌ 8 برابر ... نوع‌ دوم‌ غنی‌ از ترکیبات‌ پروتئینی‌ و ویتامینی‌است‌ و حیوان‌ فقط این‌ نوع‌ مدفوع‌ را مورد ... در بین‌ خرگوشها و عوارض‌ متعاقب‌ آن‌، خرگوشهای‌ نر را باید جدا از هم‌ نگهداری‌نمود.
همه فواید و مضرات گیاه خواری - کلینیک چاقی مرکز
obesityclinic.lapsurg.ir/update.aspx?cat=news&id...
Translate this page
یك متخصص تغذیه با اشاره به تامین نشدن نیازهای بدن در رژیم های گیاه خواری، رژیم ... اما فرآورده هایی مانند شیر، تخم مرغ و حتی عسل كه از حیوانات تهیه می شود، استفاده نمی شود. ... می روند، اما تحقیقات انجام شده نشان می دهد افرادی كه گیاه خوار هستند كلسترول كمتری دارند. ... لاكتووگان (vegetarians Lacto) : گیاه خوارانی كه لبنیات هم می خورند.
اهمیت تفاوت بین پروتئین گیاهی و حیوانی - رهتا
www.rahta.com/.../اهمیت_تفاوت_بین_پروتئین_گی...
Translate this page
اما سوء تفاهم های جدی نیز در ارتباط با مصرف این ماده مغذی وجود دارد. ... همه منابع پروتئین با هم برابرند: پروتئین را می توان از منابع گیاهی یا حیوانی غذا دریافت کرد، و وقتی می گوییم حیوانی و گیاهی بدان معناست که پروتئین می تواند تفاوت هایی داشته ...
اهمیت تفاوت بین پروتئین گیاهی حیوانی - فارسی فان
far30-fun.ir/search/?...اهمیت+تفاوت...پروتئین+گیاه...
Translate this page
متاسفانه، در برخی نقاط دنیا مردم با دریافت کافی پروتئين روزانه مشکل دارند، اما مردم در ... و وقتی می گوییم حيواني و گياهي بدان معناست که پروتئين می تواند تفاوت هایی ... وجود ۲۱ اسیدآمینه در کنار هم پروتئين را تشکیل می دهند که ۹ اسیدآمینه ضروری ...
چه مقدار گوشت قرمز مصرف کنیم ؟ : سایت پزشکان بدون مرز
www.pezeshk.us/?p=15663
Translate this page
Mar 25, 2009 - به اين ترتيب مى توان هم از پروتئين خوب گوشت قرمز و هم از مواد معدنى آن ... قرمز یا گوشت فرآوری شده (مثل سوسیس) مصرف می‌ کنند، در مقایسه با افرادی که ... گوشت قرمز علاوه بر موارد فوق، خطرات دیگری هم دارد. ..... وی می گوید: “در این تحقیق میان زنانی که گوشت قرمز مصرف می کردند و آنهایی که نمی کردند تفاوت هایی مثل ...
پروتئین گیاهی یا حیوانی کدام را انتخاب کنیم - گیاه یاب
giahyab.com/پروتئین-گیاهی-یا-حیوانی-کدام-را-انتخ...
Translate this page
پروتئین به صورت هورمون ها و آنزیم های مختلف در بدن ما نقش حیاتی دارد. ... همچنین پروتئین باعث ترمیم زخم های پوستی و جوش خوردن قسمت هایی از پوست که جدا شده است می شود. ... همچنین آنچه باعث تفاوت های جزئی میان افراد مختلف می شود، پروتئین خاص هر ... گیاه خواران به دلیل اینکه پروتئین با کیفیت بالا را از برنامه خود حذف کرده ...
علمی -آموزشی - همگام با معلم
shahidi1.blogfa.com/post-56.aspx
Translate this page
May 7, 2013 - گياهان براي زنده ماندن به برگ نياز دارند برگ ها در واقع كارخانه ي مواد غذايي گياهان هستند برگ گياه ماده ي ..... حيوانات و گياهان تفاوت هايي با هم دارند.
تفاوت ویتامین ها و مواد معدنی - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/132750/تفاوت-ویتامین-ها-و-مواد-معدنی
Translate this page
... مردم ویتامین ها و مواد معدنی را یکسان می شناسند، اما این دو با هم تفاوت بسیاری دارند. ... برای داشتن استخوان هایی محکم و ویتامین «ای» برای جلوگیری از صدمات رادیکال های ... بوده و در خاک و آب جذب شده توسط گیاهان و یا مصرف شده توسط حیوانات وجود دارند. ... پروتئین · ۴ خاصیت ویتامین آ · ویتامین (کا) · کمبود اسیدفولیک یکی از عوامل ...
چگونه نگهداری و طبخ پروتئین بر جذب پروتئین در بدن تأثیر دارد؟
www.elmevarzesh.com/how-maintenance-and-cook-p...
Translate this page
Jul 25, 2015 - ساختار سوم: زمانی که زنجیرها روی هم تا می خورند و فشرده می شوند. ... پروتئین ها تحت تأثیر گرمای زیاد (بالاتر از ۲۰۰ درجه) یا انجماد با ... تفاوت پروتئین های حیوانی و گیاهی در این است که پروتئین های ... کسانی که می خواهند لاغر شوند باید از پروتئین هایی که PER پایین دارند استفاده کنند و برعکس گوشت گاو و ماهی ...
تغذیه گیاهی: منابع غیر حیوانی تامین کننده مواد مغذی مورد نیاز بدن ...
forum.vegankind.ir › ... › پزشک و مشاور گیاهخواری
Translate this page
Aug 21, 2011 - این تفاوت در مواد مغذی میتواند دلیل برخی مزایای رژیم های گیاهی برای افرادی .... وجود ید در گیاهان به اینکه در چه زمین هایی کشت شدن بستگی دارد و کبود ید ..... در حدود 40% از آهن موجود در غذاهای حیوانی آهن هِم است در حالیکه 60% باقی مانده و ..... در غالب پروتئین های گیاهی در مقایسه با پروتئین های حیوانی، محدودتر است و در ...
تفاوت میان پروتئین گیاهی و حیوانی | مرجع تخصصی پرورش اندام و ...
probody.ir › پزشکی و سلامت
Translate this page
Aug 15, 2016 - پروتئین های حیوانی حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری را دارند اما گیاهی نه. ... می توانید تنها پروتئین گیاهی مصرف کنید و باز هم تمام آمینو اسید های ضروری را نیز به بدن برسانید. برای انجام این کار، باید انواع مختلفی غذاهای گیاهی میل کنید، وعده هایی ... در واقع سویا و غلات سبوس دار، به عنوان پروتئین های گیاهی با ...
سلامت - Hamshahri Newspaper
www.hamshahrionline.ir/hamnews/1385/.../diet.htm
Translate this page
Jul 16, 2006 - آنچه در روز مي خوريم، همه اين مواد غذايي گوناگون گياهي و حيواني كه پي درپي ... (شايد هم سالم تر)، اما به هيچ وجه نبايد از پروتئيني كه در گوشت وجود دارد دوري كرد! ... بيشتر پروتئين هاي گياهي در مقايسه با پروتئين هاي بدن ما وجود دارد. ... 38 و تفاوت اين دو عدد در واقع نشان دهنده تفاوت كيفيت پروتئين هاي اين دو ماده است.
سویا پروتئین مناسبی برای جایگزینی با گوشت - گیاه خواری | خام ...
vegans.ir › خواص گیاهان
Translate this page
Jan 15, 2015 - خانه خواص گیاهان سویا پروتئین مناسبی برای جایگزینی با گوشت ... خانواده هایی که اطلاعات ضد و نقیضی در مورد این فرآورده پروتئینی شنیده اند، ... جایگزین گوشت قرمز و منابع پروتئین حیوانی را از برنامه غذایی روزانه ... البته گوشتی که ۹۵ درصد لخم باشد چربی کمتری دارد، ولی در مقایسه با سویا باز هم چرب است.
جزوه ای بسیار خوب از دروس 12و11علوم تجربی هفتم - همه چی آرومه.......
chahardahmasoom.blogsky.com/.../جزوه-ای-بسیار-خو...
Translate this page
Jan 14, 2014 - همه ی سلول ها با وجود تفاوت هایی که دارند ، دارای سه قسمت اصلی می باشند. که عبارتند از : 1. ... همچنین انواعی از مولکول های پروتئین و کربوهیدرات. ) قند ( نیز در غشا وجود ... سلول های گیاهی و جانوری چه شباهت هایی باهم دارند ؟ هر دو دارای غشا ...
همه چیز در مورد کودکان
elaykhanoom.blogfa.com/
Translate this page
بچه‌هایی که با آنها هم کنشی دارند، این امر را مشاهده می‌کنند و تشویق می‌شوند به همان .... وی تصریح کرد: همچنین مصرف شربت هایی که خواب آلودگی را در کودک تشدید .... با زرده پررنگ استفاده كنيد و تفاوت چنداني بين اين تخم‌مرغ‌ها با ساير تخم‌مرغ‌ها وجود ندارد. ..... گیاهی با مقدار کمی پروتئین حیوانی می توان ارزش غذائی پروتئین را کامل کرد .
پروتئین گیاهی و حیوانی؛ تفاوت چیست؟ - روزنامه دنیای اقتصاد
www.donya-e-eqtesad.com/.../1037...
Translate this pageDonya‑e‑Eqtesad
Apr 4, 2016 - بعضی از منابع گیاهی هم آن را دارند ولی نوعی که در منابع حیوانی یافت می‌شود ... گوشت قرمز منبع خوب پروتئین است، برخی مطالعات، گوشت قرمز را با ...
تغذيه سالم - آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب شناسی رازی
www.razipath.com/fa/ShowCollections.aspx?type...
Translate this page
با اين وجود وقتي همه شواهد را كنار هم بگذاريم بهترين توصيه تغذيه اي نسبتاً روشن است ... پروتئين حيواني و پروتئين گياهي ، احتمالاً اثرات يكساني روي سلامت انسان دارند ولي استفاده از غذاهاي حيواني و گياهي براي بدست آوردن پروتئين تفاوت هايي مي كند . ... يك فنجان عدس پخته 18 گرم پروتئين دارد كه كمتر از 1 گرم آن چربي مي باشد .
ژلاتین واقعا خاصیت دارد - آفتاب
www.aftabir.com › ... › تغذیه و سلامتی
Translate this page
Nov 24, 2014 - ژلاتین پروتئین دارد ... قندی- اسیدی است که از ساختار‌های ژلاتینی گیاهی موجود در میوه و سبزی به دست می‌آید. ... ژلاتین پاستیل هم از پوست و استخوان حیوانات مختلف مانند گاو و حتی ماهی تهیه می‌شود اما اگر بخواهیم تفاوت آن را با ژلاتین ژله بدانیم، باید گفت پاستیل از ژلاتین‌های با .... عکس هایی از مدونا خواننده مشهور.
آیا می دانید مرغی که می خورید چیست؟ | مرجع طب سنتی ایرانی اسلامی ...
ravazadeh.com › آیا میدانید که
Translate this page
تمام مرغهائی که در دنیا به نام مرغ ماشینی وجود دارد در عرض ۳۵ روز دورۀ این مرغها تمام و ... به همین دلیل پروتئین گیاهی به پروتئین های حیوانی خوب در بدن مرغ های طبیعی ... به مرغ آرد گوشت و ماهی و چربی های حیوانی و پروتئین حیوانی داده می شود تا زودتر وزن آنها ... این آنتی بیوتیک ها و هورمون ها رشد حیوانات (مرغ) را به سرعت بالا می برند و هم ...
پایه سوم ابتدایی - سخت کوشان - کل علوم تجربي سوم ابتدايي همراه ...
www.sakhtkoshan3-sjt.blogfa.com/post-13.aspx
Translate this page
زرافه : حيواني است كه با گردن بلند خود مي تواند گياهان و ميوه هاي نوك درخت ها را بخورد. 4- آيا جانوران ... 7- دندان هاي يك جانور علفخوار با گوشتخوار چه تفاوتي با هم دارند؟
تغذیه در سال دوم زندگی - Professor Soltanzadeh
www.professorsoltanzadeh.com/.../taghzie%20sale%2...
Translate this page
رفتارهاي تغذيه اي او هم تغيير مي کند و در مورد نحوه غذا خوردن نه تنها دخالت که گاهي اوقات کمک هم مي کند. ... هر يک از کودکان يک تا دو ساله ، الگوي رشد خاص خود را دارند و نبايد با الگوي .... یا آن هایی که به مقدار کافی منابع مهم ویتامین را دریافت نمی کنند. .... قرار مي گيرد حتماً بايد ماده ديگري که سرشار از پروتئين حيواني يا گياهي باشد به ...
دانستنی هایی درباره سیروز کبدی، علت سیروز و جلوگیری از پیشرفت ...
www.netgasht.com › مطالب جالب و متنوع
Translate this page
در كشور ايران برخلاف غرب شايعترين علت سيروز و سرطان كبدي عفونت با ... در بيماري سيروز به دو علت تمايل به خونريزي وجود دارد: از يكطرف به علت اختلال كاركرد كبد ... در بيماران سيروزي كه علت از كار افتادن كبد ويروس باشد داروهاي ضدويروسي هم به .... در روز نبايد بيشتر از يك وعده از پروتئين (چه حيواني و چه گياهي) استفاده كند.
آهن گیاهی - آکاایران
www.akairan.com/health/tag/آهن%20گیاهی/
Translate this page
آهن گیاهی در مقایسه با آهن حیوانی کیفیت پایین‌تری دارد و میزان جذب آن در روده کمتر است. ... آکاایران: چه غذاهایی را با هم بخوریم و چه غذاهایی را با هم نخوریم؟ ... دیگری از پروتئین های حیوانی مخلوط نمائیم، حاوی ارزش بالاتر از نظر پروتئین خواهد شد. ... با وجود این گیاه خواران می توانند از سبزیجاتی خاص بهره برند و راه هایی به کار بندند تا آهن ...
چه روغني بخريم؛ چه روغني نخريم - شفاف
www.shafaf.ir/fa/.../چه-روغني-بخريم-چه-روغني-نخريم
Translate this page
May 21, 2012 - خيلي از خانم‌ها هم هنگام آشپزي با برداشتن بطري روغن دلهره مي‌گيرند چرا كه سوال مشابهي به ذهن‌شان مي‌رسد. ... روغن‌هاي مايع گياهي از جمله روغن ذرت، سويا، زيتون، كانولا، آفتابگردان و. ... تنها استثنايي كه در اين ميان وجود دارد روغن حيواني موسوم به روغن ... ديگر انواع روغن‌ها، چه جامد و چه مايع از لحاظ كالري تفاوت چنداني وجود ندارد ...
ویژگی ها و خواص دارویی شیر شتر
www.agri-khoorbiabanak.ir/Default.aspx?tabID=5873
Translate this page
شیر شتر، نیاسین و ویتامین Cبیشتری نسبت به شیر گاو دارد. .... گوشت شتر حاوی پروتئین‌ هایی با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین ‌های مفید و ... گوشت شتر از جهت ترکیب شیمیایی با گوشت سایر دام‌ های اهلی تفاوت دارد. ... مختلف حیوانات مشاهده نشده است، علی‌رغم آن‌که آن ها از نظر سنی با هم اختلاف داشتند. ... واحد تولیدات گیاهی.
رژیم غذایی و بیماری ها - گیاه درمانی.زیره.زعفران.زرشک.الو.گوجه.سیر ...
robabnaz1.persianblog.ir/tag/رژیم_غذایی_و_بیماری_ها
Translate this page
Mar 18, 2010 - میزان بروز این بیماری در مردان با میزان اسیداوریک خون ارتباط دارد، بطوری که در اسید ... مثلا یک فرد 70 کیلوگرمی‌به 70 گرم پروتئین نیازمند می‌باشد). .... تفاوت در ماهیت رابطه سرطان و رژیم غذایی بین ملل مختلف ایجاب می‌کند که .... آهن موجود در پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت گاو، ماهی، پرندگان (آهن هم) بیشتر جذب ...
دانستنی هایی درباره ی رژیم گیاه خواری | کوکا
www.coca.ir/about-vegetarian-diet/
Translate this page
May 19, 2015 - چگونه بهترین تغذیه را با گیاه خواری داشته باشیم؟ ... ولی رژیم های گیاهخواری در انواع چیزهایی که درشان مصرف می شود و نمی شود با هم تفاوت دارند. ... منبع گیاهی حاوی پروتئین شامل سویا و بنشن و عدس و دانه ها و آجیل و غلات می شود. ... این ویتامین تقریبا فقط در تولیدات حیوانی وجود دارد و در رژیم های گیاهخواری به سختی ...
مامانايي كه بچه هاتون به پروتئين گاوي حساسيت داشتن بياييد تو ...
www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID...
Translate this page
Nov 22, 2010 - 21 posts - ‎7 authors
مادرهای عزیز مطالب این تاپیک صرفاً جنبه اطلاع رسانی دارد و نباید به عنوان توصیه پزشکی تلقی شود. ... حساسیت به گندم و تفاوت ان با سلیاک ... در بچه هایی که علائم پوستی یا تنفسی دارن گل و گیاه رو از خونه دور کنید از عطر و ..... سیب می‌خورد هم علایم آلرژی را نشان دهد زیرا پروتئین سیب مشابه گرده‌ی گیاهان است.
شرکت داروسازی باريج اسانس تولید کننده داروهای گیاهی - فرآورده های ...
barijessence.com/?page=faqanswer
Translate this page
3 شرکت داروسازی باریج اسانس جهت تامین بخشی از گیاهان دارویی مورد نیاز خود از ... í سلام و با عرض خسته نباشد اگر امکان دارد در مورد رزماری بیشتر توضیح دهید در ..... بدن شما در حين انجام چنين ورزش هايي نياز به پروتئين دارد تا بتواند حجم بياورد. ..... í اگه افشرده لیمو و زیره رو با هم مخلوط کنیم و قبل از غذا بخوریم باز هم تاثیر داره؟
موثرترین عرقیات و داروهای گیاهی برای پیشگیری و درمان کبد چرب
www.irinn.ir/.../موثرترین-عرقیات-و-داروهای-گیاهی-ب...
Translate this page
Aug 12, 2014 - در اینجا برخی از کاربردی ترین و ساده ترین این شیوه ها را با هم مرور می کنیم. ... چرب حاوی زنجبیل به ویژه در وعده هایی که غذای چرب خورده اید بسیار اهمیت دارد. ... کردن سویا و پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی به ویژه گوشت قرمز ...
تغذیه و پزشکی - رژيم گیاه خواری
kazemeslami.blogfa.com/cat-32.aspx
Translate this page
اما مي توان تفاوت مصرف شير و تخم مرغ در گياه خواران را مبناي تقسيم بندي قرار داد. ... هر چند ارزش بيولوژيك پروتئين هاي گياهي پايين است و ليكن اگر تركيب غذاهاي مصرفي و كالري ... رژيم غذايي گياهخواري در مقايسه با رژيم همه چيز خواران غني از كربوهيدرات كمپلكس و ... 1) غني ترين و قابل جذب ترين مواد معدني در منابع حيواني وجود دارد.
چهار سوی علم - چربی چیست؟
www.l4.blogfa.com/post-44.aspx
Translate this page
حیوانات و گیاهان چربی هایی در اندام خود دارند ، خواه به صورت جامد و یا مایع. اغلب چربی ... فرق میان چربی ها و روغن ها در اینست که نوع اسید چربشان با هم اختلاف دارد. ... انرژی » حاصل از یک گرم چربی برابر است با دو گرم « هیدرات کربن» یا « پروتئین » .
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 39
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 101
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 227
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 9,674
  • بازدید ماه : 9,674
  • بازدید سال : 387,285
  • بازدید کلی : 4,167,063