loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 189 پنجشنبه 04 شهریور 1395 نظرات (0)

 

مادران معتاد و بحران پیش رو

مادران معتاد و بحران پیش رو

مادران معتاد و بحران پیش رو 

اگر مادر معتاد باشد و باردار گردد نوزاد هم معتاد خواهد بود و اگر مادری فرزند داشته باشد و به مصرف مواد مشغول باشد کودک از لحاظ روانی و تربیتی تباه می گردد. اعتیاد مادران بر روحیه فرزندانشان تا چه حد تاثیر میگذارد مادری که به استعمال دخانیات اعتیاد دارد از لحاظ روحی و عصبی توان درک فرزندش را ندارد

 

این موضوع آسیب های زیادی به زندگی کودکان وارد میکند مادران باردار معتاد صاحب نوزادانی بیمار خواهند شدجامعه بچه خریدن این روزها آسان‌تر از خرید خیلی چیزهاست، آن قدر آسان که فقط اگر بدانید کجا می‌شود زنان و مردان معتاد و کارتن خواب را پیدا کرد 90درصد کار را انجام داده‌اید.

 

10 درصد باقیمانده نیز به خماری یا نشئگی پدر و مادر فروشنده بستگی دارد، چرا که پدر و مادران خمار کمتر چانه می‌زنند، اما آنها که نشئه‌اند بیشتر سوال می‌کنند و قیمت‌های بالاتری پیشنهاد می‌دهند. به همین خاطر این روزها می‌توان بچه خرید بچه‌هایی با قیمت یکصد هزار تومان تا ده میلیون تومان.

 

گوشه یکی از پارک‌های جنوب تهران افتاده، سرش را روی کیف دستی‌اش گذاشته نای حرف زدن ندارد، بچه را روی تکه‌ای کارتن که گوشه‌اش سوخته گذاشته پتوی مسافرتی رنگ و رو رفته‌ای را هم خیلی محکم دورش پیچیده، وقتی می‌گویم برای خرید بچه آمده‌ام خودش را جمع و جور می‌کند، برای چند لحظه همه انرژی را که برایش باقیمانده، یکجا جمع می‌کند تا انکار کند قصد فروش کودکش را دارد.

 

اما وقتی می‌گویم کدام دوست و آشنایش مرا معرفی کرده، خیالش راحت می‌شود. بریده بریده نفس می‌کشد، خاکستر سیگارش را می‌تکاند و می‌گوید تا قضیه تابلو نشده کار را تمام کنیم. می‌گویم نمی‌خواهد مطمئن شود که جای بچه‌اش امن است یا نه؟ می‌گوید دوستش گفته خریدار زوجی هستند که فرزندشان نمی‌شود.

 

اصرار دارد هرچه زودتر یک میلیون تومانی را که برای فروش کودکش مشخص کرده ببیند، مشخص است سال‌هاست اعتیاد دارد و پول را نیز فقط برای خرید مواد می‌خواهد. می‌گویم پول را وقتی تحویلش می‌دهم که از سلامت کودک مطمئن شوم یعنی پس از آزمایش اعتیاد و ایدز. این را که می‌شنود ترش می‌کند و می‌گوید عوضی گرفته‌ای اصلا من کودکم را نمی‌فروشم.

 

این گوشه‌ای از زندگی زنی به نام آرزو و نوزاد چند ماهه‌اش است که هنوز نامی برایش مشخص نکرده، اما داستانی است تکراری که قدیمی بودنش از تلخی‌اش نمی‌کاهد، ماجرای فروش کودکان و سوءاستفاده از آنها از سوی والدین معتاد سال‌هاست اتفاق می‌افتد، اما آنچه کارشناسان نیز بر آن مهر تائید می‌زنندو نسبت به رواجش هشدار می‌دهند، افزایش این پدیده به موازات افزایش اعتیاد در زنانی مانند آرزوست.

 

زنان معتاد؛ مادران فروشنده
آسیب‌های اجتماعی زنان را بیش از پیش تهدید می‌کند. این واقعیتی است که بیشتر کارشناسان بر سر آن به توافق رسیده‌اند و در این میان آنچه بیش از دیگر آسیب‌ها قربانی می‌گیرد، اعتیاد است.دکتر حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با جام‌جم علت اصلی فروش کودکان را از سوی زنانی مانند آرزو گسترش اعتیاد در میان زنان می‌داند

 

و می‌افزاید: سهم زنان از اعتیاد اکنون حدود 10 درصد است.این در حالی است که جمعیت معتادان در کشور به شکل رسمی حدود یک میلیون و 300 هزار نفر برآورد می‌شود پس 10 درصد آن می‌شود حدود 130 هزار زن، اما به اعتقاد برخی کارشناسان تعداد زنان معتاد طی ده سال دو برابر شده است به همین دلیل می‌توان هشدار داد که کودکان بیشتری در معرض فروش قرار گرفته‌اند تا خماری مادرشان را درمان کنند.

 

اما اگر این آمار را با آمار کودکانی که به دلیل اعتیاد والدینشان سر از بهزیستی در آورده‌اند مقایسه کنید، می‌توان نتیجه گرفت، آمار زنان معتاد بیش از 10 درصد آمار کل معتادان کشور است ؛ چراکه سال گذشته فقط در تهران حدود 180 کودک به دلیل اعتیاد والدینشان در اختیار بهزیستی قرار گرفته‌اند!

 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح می‌کند: در بین زنان معتاد احتمال بارداری‌های ناخواسته بالا می‌رود به همین دلیل آنها برای تهیه هزینه‌های خود تن به فروش کودکانشان نیز می‌دهند.اغلب کارشناسان معتقدند مادران معتادی که از خانه‌هایشان رانده شده‌اند پس از زایمان درصدد فروش کودکشان بر می‌آیند.

 

مسعودی فرید تاکید می‌کند: به همین خاطر ادارات بهزیستی در تمام استان‌ها با دانشگاه علوم پزشکی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که براساس آن حضور مادران معتاد در بیمارستان‌ها باید به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شود تا به این شکل برای مادران معتاد پرونده مددکاری تشکیل شود و به این شکل مادر و فرزند تحت حمایت قرار گیرند.

 

این درحالی است که باید یادآور شد بسیاری از این افراد برای وضع حمل به بیمارستان نیز مراجعه نمی‌کنند به همین خاطر دقایقی پس از تولد یا حتی پیش از تولد برای فروش کودک تصمیم‌گیری می‌شود.والدین معتاد پای ثابت فروش فرزندانشان هستند.

 

این را فاطمه ایزدپناهی، مدیرعامل کانون کوشا (کانون فرهنگی حمایتی کودکان کار) نیز در گفت‌وگو با جام‌جم تائید کرده و می‌گوید: تاکنون با چند پرونده فروش کودک روبه‌رو شده که در تمامی آنها والدین اعتیاد داشته‌اند. او نیز بر این باور است که برای کاهش این مساله باید به اعتیاد زنان بیش از پیش‌پرداخت و از مادران معتاد حمایت بیشتری کرد تا آنها تن به فروش کودکانشان ندهند.

 

انواع خریداران کودک
در بین افرادی که کودکان را از والدین معتاد می‌خرند، چند گروه بیش از دیگران به چشم می‌آیند، برای نمونه زوج‌هایی که نمی‌توانند به شکل طبیعی صاحب فرزند شوند، در این بین سهم ویژه‌ای دارند. آنها برای قبول سرپرستی کودکان به شکل غیرمعقولی عجله دارند.

 

این افراد انگشت اتهام را به سمت بهزیستی گرفته و ادعا می‌کنند روند اعطای فرزند خواندگی زمانبر است، به همین خاطر آنها ترجیح می‌دهند خودشان به شکل مستقیم با افرادی که قصد واگذاری کودکانشان را دارند، طرف شوند. اما این افراد از این غافلند که این رویکرد آنها سبب می‌شود روند فرزندخواندگی به نوعی به تجارت برای برخی والدین فرصت‌طلب تبدیل شود و در این بین کودک بیشترین آسیب را ببیند،

 

چراکه معاون امور اجتماعی بهزیستی تصریح می‌کند: به خاطر همین رفتار خودخواهانه است کودکانی که اکنون 18 سال دارند، اما نتوانسته‌اند شناسنامه بگیرند.این درحالی است که باید یادآور شد افراد بیشتر به دنبال قبول سرپرستی نوزادان هستند، به همین دلیل اکنون نوزادی در مراکز بهزیستی وجود ندارد

 

و به گفته مسئولان بهزیستی درقبال هر کودک حدود 5/7 خانواده صالح درخواست فرزند خواندگی مطرح می‌کنند. در این بین هستند افرادی که کودکان و نوزادان را برای کارهای خلاف می‌خرند. این افراد در خوشبینانه‌ترین حالت از کودکان برای تکدیگری استفاده می‌کنند.دکتر عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز تصریح می‌کند، پدیده فروش کودکان و سوءاستفاده از آنها داستان تازه‌ای نیست.

 

او یادآور می‌شود مدتی پیش برای بازدید از محله‌ای نامناسب در یکی از شهرهای جنوبی کشورمان متوجه شدم والدین معتادی کودک 13 ساله خود را وادار به تن‌فروشی می‌کنند.عزیزی تاکید می‌کند: برای کاهش چنین آسیب‌هایی باید مردم مانند بازرسان بهزیستی عمل کنند و به محض اطلاع از چنین مواردی موضوع را با اورژانس اجتماعی یا پلیس در میان بگذارند.

 

این درحالی است که برخی از تجارت اعضای بدن کودکان و انتقال آنها به کشورهای دیگر سخن به میان می‌آورند؛ اتفاقی که به نظر معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور احتمالش خیلی ضعیف است، زیرا تجارت اعضای بدن نیاز به امکانات ویژه‌ای دارد و انتقال کودکان به خارج از کشور نیز با توجه به شرایط مناسب مرز‌های کشور کاری دشوار است.

 

با توجه به اظهار نظر کارشناسان باید تاکید کرد مسئولان باید سرمایه‌گذاری بیشتری برای کنترل آسیب‌های اجتماعی و حمایت از زنان داشته باشند؛ زیرا سازمان بهزیستی دراین میان به وضع کودکان بدسرپرست رسیدگی می‌کند،

 

اما نبود اعتبار سبب شده برنامه مددکاری ویژه‌ای برای حمایت از مادران معتاد پس از زایمان وجود نداشته باشد، به همین خاطر آنها برای گذران زندگی تن به هر کاری می‌دهند حتی فروش کودکان خود!

 


Google
About 388,000 results (0.73 seconds)
Search Results
مادران معتاد و بحران پیش رو - پارس ناز
www.parsnaz.ir/مادران-معتاد-بحران-پیش-رو.html
Translate this page
مادران معتاد و بحران پیش رو اگر مادر معتاد باشد و باردار گردد نوزاد هم معتاد خواهد بود و اگر مادری فرزند داشته باشد و به مصرف مواد مشغول باشد کود.
مادران معتاد و بحران پیش رو - خبر آنتایم
khabarontime.ir/news/.../مادران-معتاد-و-بحران-پیش-رو
Translate this page
خبر-آنتایم-خبر-آنتایم-مادران-معتاد-و-بحران-پیش-رو -اگر-مادر-معتاد-باشد-و-باردار- ... اعتیاد-مادران-بر-روحیه-فرزندانشان-تا-چه-حد-تاثیر-میگذارد-مادری-که-به-استعمال- ...
بحرانی بودن شیوع ایدز در معتادان تزریقی و زنان با رفتار جنسی پرخطر
irneda.ir/.../بحرانی-بودن-شیوع-ایدز-در-معتادان-تزری...
Translate this page
Dec 1, 2014 - دولت روحانی و چالش‌های پیش رو ... بحرانی بودن شیوع ایدز در معتادان تزریقی و زنان با رفتار جنسی پرخطر. معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به ...
اعتياد به مواد مخدر (علت ها، آسيب ها و راهكارها) - آیات
ayat.ir › ... › مقالات
Translate this page
Sep 24, 2014 - اعتیاد بحرانی است که این روزها برای بسیاری از ما عادی شده است. ... متنی که پیش رو دارید تحقیقی کوتاه اما مفید در شناخت میزان گسترش .... هم‌چنین آمار نشان می‌دهد کودکانی که مادر معتاد داشته‌اند، تمایل بیشتری به مصرف مواد دارند.
سعید جلیلی - تاثير سوء اعتياد در دوران بارداري
khademu.blogfa.com/post-97.aspx
Translate this page
3 - خود مادر دچار اعتياد مي‌شودكه‌ با معتاد شدن‌ مادر زندگي‌ شيرين‌ وگرم‌ خانواده‌ رو به‌ ... دونفر كه‌ (مادر و فرزند) رابطه‌ تنگاتنگي‌با همديگر دارند، بحران‌ پيش‌ آمده‌(اعتياد مادر) ...
آیا پاییز و زمستانی سرد پیش رو داریم؟ - باشگاه خبرنگاران جوان
www.yjc.ir › اجتماعی › محیط زیست
Translate this page
Oct 22, 2015 - این روزها با اینکه شاهد اطلاعیه سازمان مدیریت بحران در خصوص سرد و یخبندان بودن پاییز و زمستان امسال بوده‌ایم اما با پیش بینی برعکس سازمان ... رسیدگی به 200پرونده مادران معتاد/ غفلت مسئولان در حوزه زنان معتاد باردار زیاد است.
تولد 150 نوزاد معتاد در 5 بیمارستان تهران/واگذاری کودکان معتاد به ...
www.yjc.ir › اجتماعی › رفاه و تعاون
Translate this page
Jun 26, 2016 - چندی پیش بود که باشگاه خبرنگاران در گزارشی از پیش فروش نوزادی توسط ... وی با اشاره به اینکه برخی از این مادران شرایط بسیار بحرانی دارند، ...
واکنش بهزیستی به عقیم سازی زنان معتاد - صفحه نخست
nazbid.xyz/post/?q=واکنش+بهزیستی+به...معتاد
Translate this page
آیا عقیم کردن مادران معتاد راه‌کار درستی برای جلوگیری از کودک‌فروشی است؟ ..... به بزرگترین بحران پیش‌رو کشور واکنش بهزيستي به عقيم‌سازي زنان معتاد رشد ...
ساماندهی نوزادان تازه متولدشده از مادران معتاد و بی‌خانمان - آسیب های اجتماعی ...
www.salamatnews.com › ... › آسیب های اجتماعی
Translate this page
Jun 18, 2016 - رسیدگی و ساماندهی نوزادان تازه متولدشده از مادران معتاد و بی خانمان در ... در این زمینه پرداختند و مشکلات و معضلات پیش رو را به طور مبسوط شرح دادند.
تازه واردانی به دنیا از ریشه کارتن خوابی! / 2 میلیون تومان بهای کودکان ...
www.teribon.ir/.../تازه-واردانی-به-دنیا-از-ریشه-کارت...
Translate this page
Apr 13, 2016 - در این هنگام دو راه پیش روی اوست یا باید دست به دامن راه‌های خلاف شرع و ... این روزها شمار کودکانی که از مادرانی مانند افسانه متولد می‌شوند رو به افزایش است. ... خوابی زنان معتاد متجاهر تعدادشان آنقدر زیاد شود که به عنوان یک بحران با آن ...
مواد مخدر عجیب در راه است ! - بازتاب 24
baztab24.com/news/.../مواد+مخدر+عجیب+در+راه+است
Translate this page
با وجود اختلاف نظر متولیان امر در حوزه آمار معتادان، آنچه همگی روی آن اتفاق نظر ... پیش از اینکه طرحی در جهت درمان و کمک به زنان معتاد باشد طرحی است که پیشتر در ... آن عقیم سازی زنان معتاد نیست و من معتقدم اگرچه فروش نوزادان توسط مادران معتاد ... اگر شرح وظایف سازمان‌ها آنطور که گفتم انجام شود مسلما از شدت بحران کم می‌شود اما نه خیلی .
آسیب‌های اجتماعی باید تخصصی‌تر بررسی شوند/ مادر و کودک کارتن‌خواب ...
mehrkhane.com › صفحه نخست › اجتماعی
Translate this page
Jul 13, 2016 - هزاران مشکل پیش روی ما می‌گذارد. من بارها و بارها این مسأله را پیگیری کرده‌ام و حضوری پیش مسئولان رفتم تا فکری به حال این بحران کنند؛ به رییس کمیته ... در 200 پرونده‌ای که در مهرآفرین در خصوص مادران معتاد و کودکانشان دارم، عمدتاً ...
بی پناهی زنان معتاد در شهرستان سراوان/پنج درصد از معتادین سراوان را ...
shastoon.ir/detail/News/41/8
... ۵ میلیون بیکار/بی‌اعتنایی "برنامه ششم" به بزرگترین بحران پیش‌رو کشور .... اشک و حسرت 20ساله حاصل ازدواجی غیر قانونی/ مادران سرگردان، فرزندان بی شناسنامه ...
خبرگزاری تسنیم - هر ۱۹ دقیقه یک نوزاد معتاد به مواد مخدر در آمریکا به ...
www.tasnimnews.com/.../هر-19-دقیقه-یک-نوزاد-معتاد...
Translate this page
بحران مواد مخدر در این کشور با سرعت رو به رشدی گسترش پیدا می‌کند و ما شاهد به دنیا .... یک ماه پیش از پایان سال 2015، کنگره لایحه‌ای را تصویب کرد که به دولت دستور .... توصیف آینده‌ای که در صورت زنده ماندن، انتظار فرزندان مادران معتاد به مواد مخدر را ...
ایران- زنان،فقر و پیش فروش جنین به ارزش دو میلیون تومان
www.iranfreedom.org › ... › اخبار ایران › زنان
Translate this page
Apr 13, 2016 - ایران- زنان،فقر و پیش فروش جنین به ارزش دو میلیون تومان ... این منبع در ادامه می افزاید: این روزها شمار کودکانی که از مادرانی مانند افسانه متولد می‌شوند رو به افزایش است. ... به افزایش تعداد زنان معتاد متجاهر و کارتن خواب، در آینده میزان متولدین ... بحران فقر و بیکاری، گسترش روزافزون اعتیاد و کارتن خوابی زنان، ...
چگونه با پسر نوجوان در خانه برخورد کنیم - پایگاه خبری تحلیلی قم فردا
www.qomefarda.ir/news/1814
Translate this page
۱ – پدر و مادر قبل از هر دوست ناباب یا جامعه ناسالمی می‌توانند رفتارهای پرخطر را به ... توقع داشته باشید که مدام در محیط‌های آلوده و در مجاورت افراد معتاد قرار داشته باشد و .... سعی کنید راه دوستی رو پیش بگیرید و با او به بیرون بروید و به او بگوئید که ..... خواهش میکنم اگر براتون مهمه که یک نوجوان از بحران دوران بلوغ با موفقیت بیرون ...
خیانت در زنان متاهل به‌شدت رو به افزایش است/به خاطر افشای تجاوز در کمپ ...
omidnameh.com/.../خیانت-در-زنان-متاهل-به‌شدت-رو-به...
Translate this page
Jun 19, 2016 - خیانت در زنان متاهل به‌شدت رو به افزایش است/به خاطر افشای تجاوز در کمپ شفق، تهدید شدم .... وزارت بهداشت چقدر با شما در تحویل ندادن نوزاد به مادر معتاد همکاری می‌کند؟ .... اراده یعنی اینکه تو واقعا کفش آهنی بپوشی و به مقابله با بحران بروی و من .... باتوجه به اینکه تعداد نمایندگان زن نسبت به دوره‌های پیش بیشتر است ...
بهار نیوز - روایتی تکان‌دهنده از «فرزند فروشی»
www.baharnews.ir/news/77697/
Translate this page
350 زن معتاد و کارگر جنسی در حاشیه آمل و ساری به مراکز مشاوره بهزیستی می‌آیند و ... فروش جنین در شمال کشور بحران جدی شده است ... این هوای سرد، در محله «نوبنیاد»، زیر نگاه ماموران پلیسی که پدر را همین چند وقت پیش گرفته اند و برده‌اند. .... او می‌گوید که ابتلا به اچ‌ ای وی (ایدز) هم در میان زنان معتاد باردار به‌ویژه در آمل رو به افزایش است.
10 نکته مهم در مورد اعتیاد که باید بدانیم
www.irannaz.com/news_detail_5060.html
Translate this page
مقدمه چند روز پیش تر خبری را از سایت شمال نیوز خوانده بودم که یکی از مسئولین استان مازندران هشدار جدی در ... آمار معتادان به مواد مخدر در این کشور کمتر از 3 درصد بود. ... اعتیاد : عبارت است از یک حالت روانی وگاهی جسمانی ناشی از تاثیر دارو بر روی یک موجود زنده که به اجبار به بروز .... ۴- مشاوره و مداخله در بحران های مختلف در طول زندگی.
بحران خرید و فروش نوزادان در ایران | Irandn.se
www.irandn.se › اخبار روز ما
Translate this page
Nov 14, 2015 - چندی پیش قاسم، یکی از ساکنین دروازه غار، جایی که خرید و فروش ... در حالی که کودکان متولدشده از مادران معتاد، به انواع بیماری‌های جدی دچارند جای خالی ...
. - شيشه - وبلاگ معجزه
alizia33.blogfa.com/cat-9.aspx
Translate this page
May 11, 2016 - چند سال پیش برای اعتیاد سی ساله پدرم قدم به جایی گذاشتم و آن وقت دانستم ... وظیفه اصلی اینان تربیت نفس رهجوست کاری شبیه پدر همانند مادر . ... مرَضی فرد معتاد به یک فرد دیگر، عدم توانایی برای مستقل زندگی‌کردن، کاهش .... من به جفتشون اعتیاد دارم، اینو می‌کشم خمار می‌شم، اون یکی رو می‌کشم، مسخ می‌شم، مجبورم
ایرنا - سلامت جامعه پیش شرط پویایی و کارآمدی آن/نگاه اجتماعی - فرهنگی ...
www.irna.ir/.../821990...
Translate this pageIslamic Republic News Agency
2 days ago - گروه اطلاع رسانی ایرنا در گزارش پیش رو تلاش کرده است با رصد روزنامه های .... در جنوب شهر تهران موظف شدند نوزادان متولد شده از مادران معتاد و مادران تحت درمان را به .... روزنامه العرب: بحران میان عربستان و سلطان عمان بر سر انصار الله یمن.
ازدواج در سن پایین، تهدید مادران آینده | News File
newsfile.ir/.../ازدواج+در+سن+پایین،+تهدید+مادران+آیند...
Translate this page
Jun 9, 2016 - قطره - 5 ساعت پیش; ستاد مدیریت بحران به‌ ریاست استاندار اردبیل در ... ای در حالی آینده ای رو به ابهام را پیش رو می گذارد که سن عقلی و بیولوژیک به سادگی ... تی نیوز - 2 ساعت پیش; سم زدایی نوزادان متولد شده از مادران معتاد قائم مقام ...
پایگاه خبری بهار نیوز - آخرين عناوين :: نسخه کاملآرشیو سایت های ایران
baharnews-home.wikirss.ir/
چرا پيش از اين چنين ادبياتي در صدا و سيما به كار برده نمي‌شد اما حالا. ..... به هر روی بر پایه‌ی اعتماد عمومیِ برآمده از انتخابات خرداد 92 و حمایت بخشِ اعظمی از بدنه‌ی ... گرچه آقای رییس جمهور تلاش کرده با ارائه آمار و ارقام، خروج کشور از بحران را با تکیه .... دنیا آمدن کودکان معتاد از مادران معتاد و همچنین شاهد فروش و مرگشان هستیم و خواهیم بود.
هوا برای زنان معتاد ناجوانمردانه سرد است! - پارسینه
www.parsine.com/.../هوا-برای-زنان-معتاد-ناجوانمردانه-...
Translate this page
Jan 6, 2014 - پیروزی تاریخی والیبال ایران در المپیک · بحران پیش بینی هواشناسی"بحران" در ۲ سازمان ... امان از دود و امان از اعتیاد که دامن آدم‌ها رو می‌گیرد. ... برادران زیادی با دیدن خواهر معتاد خود یا او را سر به نیست کرده‌اند و یا بلایی سرخود آورده‌اند.
گزارشی میدانی از زندگی فقیرترین ساکنان تهران/ خط فقر، شهرنشینان ...
www.khabaronline.ir/detail/502299/.../macroeconomi...
Translate this page
Jan 23, 2016 - روی آجرهای بعضی از آنها هیچ پوششی قرار نگرفته و بعضی پنجره‌ها آن‌قدر .... تقریبا تمام پدران و تعداد زیادی از مادران معتاد هستند و اغلب بچه‌ها هم کودک کارند. ... کردم و گفتم قطعا به سمت بحرانی پیش می‌رویم که برای آن آماده نیستیم.
اعتیاد زنان؛ قبحی که ریخته شده است - پویش
puyesh.net/fa/.../اعتیاد-زنان-قبحی-که-ریخته-شده-اس...
Translate this page
مواد مخدر سنتی یا صنعتی و شیمیایی ریشه بسیاری از مسائل و بحران های اجتماعی در ... (1369 خورشیدی) اعتیاد مساله یی مردانه بود و از این رو، کانون مطالعه کارشناسان و ... افزایش شمار زنان معتاد و تنوع طلبی آنان در مصرف مخدرهای صنعتی فراتر از یک ... اعتیاد دانسته و ادامه می دهد: همان مشکلاتی که تا پیش از این گرایش مردان به مصرف مواد ...
قیمت فروش نوزادان در تهران
www.entekhab.ir/.../قیمت-فروش-نوزادان-در-...
Translate this pageEntekhab
Jun 26, 2016 - او دراین‌باره گفته است: «خریدوفروش نوزادان مادران معتاد در تهران را مطرح کردم ... او گفته بعضی از این مادران شرایط بسیار بحرانی دارند: «این کودکان ... دانشور بعد از آن از خریدوفروش کودکان در تهران خبر داده که چهار روز پیش «شهیندخت ...
الف - حکایت خرید و فروش نوزاد در تهران - نسخه قابل چاپ
alef.ir/prthqvnxx23nimd.tft2.html
Translate this page
Dec 28, 2015 - نوزادانی که توسط مادران معتاد و کارتن خواب متولد می شوند ... در برخی بیمارستان ها دلالان با پرداخت مخارج بیمارستان به زنان باردار، به عنوان پیش قسط، نوزادان ... گرچه این پدیده به بحران تبدیل نشده اما نمی توان چشم ها را به روی آن بست ...
آمار شرایط معتادان ایران برعکس جهان - سایت خبری تحلیلی تابناك|اخبار ...
www.tabnak.ir › صفحه نخست › اجتماعي
Translate this page
Feb 24, 2015 - ایران تنها کشوری که معتادان متاهل آن از مجردان بیشتر است ... نیز با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به واکاوی مشکلات و بحران های پیش روی جوانان و نقش خانواده و دانشگاه در زمینه اعتیاد .... ادعای بی‌شرمانه قاتل مادر و دختر در دادسرا.
علل و عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی و راه های پیشگیری از آن
vista.ir/.../علل-و-عوامل-پیدایش-آسیب-های-اجتماعی-و-راه...
Translate this page
پیش گفتار مطالعه انحرافات و كجروی های اجتماعی و به اصطلاح، آسیب شناسی اجتماعی ... هر چند در بسیاری از خانواده ها، پدر و مادر دارای حضور فیزیكی هستند، اما متأسفانه ... شدن فرایند نظارتی خانواده، افزایش بیمارگونه بحران های روحی و روانی فرزندان و. .... از این رو، معتادان علاقه مندند كه دوستان و همسالان خود را به جرگه اعتیادشان بكشانند.
بحران خرید و فروش نوزادان در ایران - رادیو فردا
www.radiofarda.com/.../27363973.html
Translate this pageRadio Farda
چندی پیش قاسم، یکی از ساکنین دروازه غار، جایی که خرید و فروش نوزادان در آنجا امری ... آن طور که خانم دانشور می‌گوید مادران این کودکان معمولاً به هروئین و شیشه معتاد ...
دولت بهار:خريد و فروش 100هزار توماني نوزاد در تهران
www.dolatebahar.com/telex-277936.html
Translate this page
Jun 26, 2016 - موضوعي كه حالا سبب شده تا سند واگذاري نوزادان معتاد به بهزيستي ابلاغ شود. ... از زنان معتاد و كارتن خواب اشاره شده بود كه نوزاد خود را پيش فروش كرده بود. ... وي با اشاره به اينكه برخي از اين مادران شرايط بسيار بحراني دارند، گفت: اين ...
سایت فرهنگی و مذهبی نگار » Blog Archive » چرا زنان معتاد می شوند ...
negar.charchoob.com/?p=4131
Translate this page
چندی پیش حمید صرامی مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر نسبت به این قضیه هشدار .... سه درصد زنان به مواد مخدر صنعتی روی آورده اند ... اعتیاد به شکل های مختلف تلاش می کند، اما وقتی یک زن معتاد می شود، شدت بحران چند برابر است.
اصول درمان اعتیاد به مواد مخدر
hamsafare1.blogfa.com/
Translate this page
من 5، 6 سال مصرف کننده تریاک بودم برای اینکه تریاک رو بذارم کنار با شیشه آشنا ..... پدر و مادر معتاد عسل حدود یکماه پیش بچه رو توی یکی از سطلهای مکانیزه گذاشته ...
در دوران بارداری مواد مخدر را ترک نکنید! - برترین ها
www.bartarinha.ir/.../در-دوران-بارداری-مواد-مخدر-را-تر...
Translate this page
Dec 19, 2011 - البته تحقیقات نشان می دهد که نوزادان به دنیا آمده از مادران معتاد در معرض خطر ... پیش بیشتر مراجعان به این کلینیک ها را معتادان به تریاک تشکیل می ...
ساماندهی نوزادان متولد شده از مادران معتاد/ کمیته امداد از زنان معتاد حمایت نمی ...
mazandmajles.ir/.../ساماندهی-نوزادان-متولد-شده-از-مادران...
Translate this page
Jul 23, 2016 - ساماندهی نوزادان متولد شده از مادران معتاد/ کمیته امداد از زنان معتاد حمایت نمی کند ... شرحی از واقعیت‌های موجود و روندهای کنونی رسیدگی و مشکلات پیش‌رو را ارایه داد. .... صالحی:موافق علنی شدن برنامه هسته‌ای‌مان نیستیم · کری:کلید حل بحران ...
ساماندهی نوزادان تازه متولدشده از مادران معتاد و بی خانمان / سلامت نیوز
khabarfarsi.com › سلامت اجتماعی › آسیب های اجتماعی
Translate this page
Jun 18, 2016 - سلامت نیوز: رسیدگی و ساماندهی نوزادان تازه متولدشده از مادران معتاد و بی ... در این زمینه پرداختند و مشکلات و معضلات پیش رو را به طور مبسوط شرح دادند. ... 50 درصد آبخوان ها درشرایط بحران قراردارد · گام هایی برای جلوگیری از سکته ...
کودکان معتاد
www.darvag.com/jamiat/artikel/tayefi1.htm
Translate this page
امروزه بحران موادمخدر ازجمله بحران‌های عمده جهانی است که به دنبال خود مهم‌ترین مساله اجتماعی .... برخی از کودکان پیش از تولد و از طریق مادر معتاد، به اعتیاد مجبور می‌شوند و به .... مادران معتاد باید پیش از بارداری به ترک اعتیاد روی آورند و پس از مراقبت‌های ...
[PDF]بیمارستان‌ها‌نوزادان‌معتاد‌را‌سم‌زدایی‌نمی‌کنند
iran-newspaper.com/Newspaper/PagePDF/34756
Translate this pageIran
3 days ago - تهـــران در نشســـتی خبـــری بـــا پیـــش ... متأســـفانه مـــادران معتاد بـــرای آرام ... بحران های شدید می کند. ... روی می آورنـــد، می گویـــد: والدیـــن.
وقتی دود اعتیاد زنان غلیظ تر می شود! - شیعه نیوز
www.shia-news.com/.../وقتی-دود-اعتیاد-زنان-غلیظ-ت...
Translate this page
Jun 29, 2016 - نسبت تعداد زنان معتاد به این مراکز به مردان حدود 10 درصد است که این رقم را ... حل بحران در این افراد می‌شود، هم صحبتی و قرار گرفتن آنها در اجتماع است». ... و دوستان بسیار محدود است و الگوی نامناسبی چون یک مادر معتاد پیش روی خود ...
وقتی دود اعتیاد زنان غلیظ تر می شود! | فرهنگ نیوز
www.farhangnews.ir/content/211197
Translate this page
Jun 29, 2016 - نسبت تعداد زنان معتاد به این مراکز به مردان حدود 10 درصد است که این رقم را ... حل بحران در این افراد می‌شود، هم صحبتی و قرار گرفتن آنها در اجتماع است». ... و دوستان بسیار محدود است و الگوی نامناسبی چون یک مادر معتاد پیش روی خود ...
فاجعه مادران و کودکان معتاد - کاملترین مرجع عکس ، سرگرمی و دانلود
www.fastcamp.ir/news/74231
Translate this page
8 دقیقه پیش سلامت دکتر سلام 0. 1813096_232. متاسفانه آمار تولد نوزادان معتاد در جامعه روز به روز در حال افزایش است مادران معتادی که اغلب با ازدواج ... اورژانس اجتماعی شد و تصریح کرد: مددکاران اجتماعی تا زمانی که قدرت مداخله در بحران را نداشته باشند ...
ساماندهی نوزادان تازه متولدشده از مادران معتاد و بی خانمان - سلامت نیوز
tnews.ir › سلامت اجتماعی › آسیب های اجتماعی
Translate this page
Jun 18, 2016 - سلامت نیوز : رسیدگی و ساماندهی نوزادان تازه متولدشده از مادران معتاد و بی خانمان در ... در این زمینه پرداختند و مشکلات و معضلات پیش رو را به طور مبسوط شرح دادند. .... 50 درصد آبخوان ها درشرایط بحران قراردارد · گام هایی برای جلوگیری از ...
- معتادان «سربی» روی خط مرگ - قدس
qudsonline.ir/TextVersionDetail/386647
Translate this page
May 31, 2016 - افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با هشدار به معتادان، از آن‌ها خواسته که ... طی یک ماه اخیر معتادان مسموم و بیماران در معرض اعتیاد از جمله مادران باردار به ... برای برون رفت از این بحران تا پای افسردگی و قتل نفس نیز پیش رفته‌اند.
مرگ بازیخروس جنگی
www.khoroosjangi.com/1392/05/22/مرگ-بازی/
Translate this page
Aug 13, 2013 - جستاری درباره‌ی روند رو به رشد اعتیاد زنان ... زنان معتاد به «شیشه» بعد از گذشت زمان کوتاه از اولین مصرف عمدتاً گونه‌هایشان فرو می‌رود، ... «اعتیاد زنان» اما فقط یک مساله و بحران شخصی نیست. ... بسیاری از آن جمعیّت چند صدهزار نفریِ معتادینِ زن، مادرانی هستند که فرزندان‌شان پیش از تولد و از درون رَحِم با دردِ «خُماری» ...
روانشناسی و مشاوره
man-psychology.blogfa.com/
Translate this page
چند مدت پيش بهم گفت دلم ميخاد وقتي ازدواج كرديم مشروب بخورم اونم در حضور ... مامور هم از قضا اونجا گشت زنی میکنه و اقاو بقیه رو میگیره. .... من 26 سالمه در سن15 سالگی ازدواج کردم اوایل زندگی با مادر شوهرم زندگی میکردیم که کلا همیشه با کاراش با حرفاش خیلی ناراحت و عصبانی میشدم ادم بد .... 4-مشکلات روانی ریشه دار در بحران های رشد.
این زن جنین خود را قبل از تولد فروخته است / راز دره فرحزاد در گفتگو با ...
gilnegah.ir/.../این-زن-جنین-خود-را-قبل-از-تولد-فروخ...
Translate this page
دو سه ماه پیش جلوی یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد با پیشنهاد نامشروع و غیراخلاقی نگهبان ... بیشتر نوزادان معتاد از مادران معتاد و کارتن خواب به دنیا می آیند؛ مادرانی که در معرض ... ادغام سازمان‌های شهرداری‌ها برای جلوگیری از موازی‌کاری در مدیریت شهری/بحران ...
هر 19 دقیقه یک نوزاد معتاد به مواد مخدر در آمریکا به دنیا می‌آید +عکس و فیلم
www.mashreghnews.ir/.../هر-19-دقیقه-یک-نوزاد-معتاد...
Translate this page
بحران مواد مخدر در این کشور با سرعت رو به رشدی گسترش پیدا می‌کند و ما شاهد به دنیا .... یک ماه پیش از پایان سال 2015، کنگره لایحه‌ای را تصویب کرد که به دولت دستور .... توصیف آینده‌ای که در صورت زنده ماندن، انتظار فرزندان مادران معتاد به مواد مخدر را ...
به سايت وكالت خوش آمديد :: قوانين حقوقي حضانت كودك
www.vekalat.org/public.php?cat=2&newsnum...
Translate this page
Nov 15, 2007 - هر يك از طرفين مي خواهند اين يادگار مشترك زندگي شكست خورده را پيش خود نگه ... به موجب ماده 1172 قانون مدني ، پدر و مادر مجبورند در مدتي كه حضانت طفل به عهده ... زندگیشون رو داده خواهرم جونش به لب رسید و نتونست با یه دزد و معتاد زندگی ..... اندیشمندان در نظر گرفته اید در علم روانشناسی سن بحران مینامند سنی که با ...
Searches related to مادران معتاد و بحران پیش رو

دلایل گرایش به اعتیاد

آسیب های اجتماعی مصرف مواد مخدر

وظیفه دولت و مردم در مقابله با اعتیاد

وظیفه دولت و مردم در مقابله با پدیده اعتیاد

آسیب های اجتماعی اعتیاد

علل گرایش جوانان به مواد مخدر

تاثیر اعتیاد بر خانواده

مقاله اعتیاد
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 210
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 449
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 6,491
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 15,938
  • بازدید ماه : 15,938
  • بازدید سال : 393,549
  • بازدید کلی : 4,173,327