loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 198 یکشنبه 14 شهریور 1395 نظرات (0)

 

رابطه ايران و ونزوئلا ‌مانند دو يار هميشگي در دوره احمدي‌نژاد، هرگز از يادها نمي‌رود؛ زماني‌كه محمود احمدي‌نژاد و هوگو چاوز، مانند دو دوستي كه از روي دست همديگر هم تقلب مي‌كنند، برگه امتحاني يكساني از عملكرد خود بر جاي گذاشتند. آنچه اكنون از رويكرد چاوزي در اقتصاد ونزوئلا باقي مانده، بي‌تأثير در اقتصاد ايران نبود.
امتیاز خبر: 96 از 100 تعداد رای دهندگان 125

روزنامه شرق - شكوفه حبيب‌زاده: رابطه ايران و ونزوئلا ‌مانند دو يار هميشگي در دوره احمدي‌نژاد، هرگز از يادها نمي‌رود؛ زماني‌كه محمود احمدي‌نژاد و هوگو چاوز، مانند دو دوستي كه از روي دست همديگر هم تقلب مي‌كنند، برگه امتحاني يكساني از عملكرد خود بر جاي گذاشتند. آنچه اكنون از رويكرد چاوزي در اقتصاد ونزوئلا باقي مانده، بي‌تأثير در اقتصاد ايران نبود.

چنانچه ارتباطات اين دو كشور هرچند درخور‌توجه، در سايه تحريم و وضعيت ناميمون اقتصادي بزرگ‌ترين كشور نفتي جهان قرار گرفت و نتیجه‌اش، به‌ حاشيه ‌رانده‌شدن بانك مستقل ايران وابسته به بانك توسعه صادرات در كاراكاس بود؛ هرچند سرنوشت بانك مشترك ايران و ونزوئلا در تهران، نوع ديگري رقم خورد و اين بانك به يُمن حضورش در ايران، به‌دور از حوادث شوم اقتصاد ونزوئلا قرار گرفت.

 اين بانك كه با فاصله بيش از يك سال از آغاز‌به‌كار بانك مستقل ايران در ونزوئلا در ٢٤ مارس ٢٠٠٩ ايجاد شده بود، قرار بود در راستاي توسعه روابط اقتصادي ايران و ونزوئلا گام بردارد. از اساس، ايجاد اين بانك در بعد اقتصادي در سايه گسترش روابط اقتصادي ايران و ونزوئلا در دولت‌هاي نهم و دهم، دور از انتظار نبود و در قالب پشتوانه‌اي براي روابط دو كشور در نظر گرفته شد؛ اما نكته درخور‌توجه در اينجا، آن چيزي است كه از زمره اهداف اين بانك مشترك در نظر گرفته شده است: «بانک مشترک ایران و ونزوئلا به‌عنوان یک نهاد مالی با ماهیت بین‌المللی، فراتر از مرزهای کشور جمهوری بولیواری ونزوئلا، منطقه آمریکای جنوبی را به‌عنوان منطقه استراتژیک همسو با برنامه‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران هدف‌گذاری کرده تا زمینه حضور سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان، تجار و نیروی انسانی متخصص کشور در این منطقه فراهم شود».

عملكرد فراتر از مرزهاي ونزوئلا و ايران، به نظر مي‌رسد ترفندي از جانب دولت احمدي‌نژاد باشد. گويا او پيش‌بيني كرده بود كه روزهاي سخت ونزوئلا هم خواهد رسيد و اين احتمال مي‌رود كه نتوانيم با ونزوئلايي‌ها پروژه‌هاي مشترك در بلندمدت تعريف كنيم.

ترفندي براي محدوديت‌نداشتن روابط در قالب بانك مشترك

به گفته روابط عمومي بانك مشترك ايران و ونزوئلا، اين بانك از‌آنجاكه الزامي به همكاري با ونزوئلا نداشته؛ مانند بانك‌هاي ديگر عمل كرده و در چارچوب اساسنامه خود به هركه درخواست تسهيلات داشته، تسهيلات اعطا كرده است. جالب آنكه اين بانك از ابتدا تاكنون هيچ‌گونه تسهيلاتي به طرف ونزوئلايي پرداخت نكرده است.

اين شد كه با يكي از سفرهاي چاوز به ايران، نخستين بانك مشترك غيردولتي ميان اين دو كشور در اواخر تعطيلات نوروزي سال ٨٨، افتتاح شد؛ هرچند افتتاح اين بانك كه نوعي شومني از جانب دو رئيس‌جمهوری پوپوليست محسوب مي‌شد، با مخالفت‌هايي از سوي مجلس روبه‌رو شد؛ اما راه به جايي نبرد و اين بانك مشترك با سرمایه اولیه ٢٠٠ میلیون دلار فعالیت خود را آغاز کرده و سهم هر کشور در آن ٥٠ درصد است كه ٥٠ درصد سهم ايران در همان آغاز پرداخت شد؛ اما به گفته برخي كارشناسان، سرمايه اين بانك از جانب ونزوئلا با تعويق و ناقص تأمين شد. در‌اين‌باره بانك مشترك ايران و ونزوئلا با وجود پيگيري‌هاي مستمر روزنامه «شرق» پاسخ دقيقي درباره چگونگي پرداخت سهم طرف ونزوئلايي اعلام نكرده است.

از سويي با گذشت زمان و اعمال تحريم‌ها بر ايران، بانك مستقل ايران در كاراكاس، محملي شد براي پوشش روابط بانكي‌ای كه بانك‌هاي ايراني ديگر امكان برقراري آن را نداشتند؛ اما با گذشت زمان و اعمال تحريم‌هاي بين‌المللي بر اين بانك مستقل، اين بانك هم در زمره بانك‌هايي قرار گرفت كه ديگر امكان برقراري ارتباطات بانكي را نداشتند. افزون بر اين، رونمايي از آثار سياست‌هاي پوپوليستي چاوز كه اقتصاد آن كشور را به ويرانه‌اي بدل كرده بود، كم‌كم خود را نشان داد و به گفته كارشناسان، ديگر آن بانك، فقط فعاليتي مختصر دارد و شايد بتوان گفت بيش‌از‌اندازه بي‌كار و بي‌ثمر در گوشه‌اي از كاراكاس به جاي مانده است؛ بانكي كه شايد در آينده‌اي نه‌چندان دور براي آن تصميماتي خاص اتخاذ شود و شايد همچنان به اميد بهبود فضاي اقتصادي اين كشور، مانند بانك‌هاي مستقل ايران در اروپا، پايدار بر جاي خود باقي بماند؛ گزينه‌اي كه زياد از حد، دور از انتظار است.

‌ ونزوئلا همکاری مناسبی نداشت

احمد حاتمی‌یزد، کارشناس بانکی در گفت‌وگو با «شرق» در رابطه با چرایی پیدایش بانک مشترک ایران و ونزوئلا در دولت دهم، می‌گوید: در آن زمان بانک‌های بین‌المللی به علت تحریم‌ها با ایران کار نمی‌کردند. مقامات ایرانی هم برای برون‌رفت از این شرایط به دنبال راهکارهایی بودند. یکی از این راهکارها آن بود که اگر بتوانند در خارج از کشور بانکی بخرند یا بانکی تأسیس کنند یا اینکه شرکت‌هایی را تأسیس کنند که جنبه پوششی داشته باشند، شرکت‌هایی را كه به نام اتباع خارجی باشد اما برای ایران کار کنند، اما تقریبا هیچ‌کدام از آن پروژه‌ها موفقیت‌آمیز نبودند. به گفته حاتمی‌یزد، پروژه ونزوئلا چون بین دو دولت نفتی بود که حسن رابطه سیاسی نیز با هم داشتند، می‌توانست راه‌گشا باشد، البته به شرطی که طرف معامله ایران، همراهی می‌کرد و راه برای خود او بسته نمی‌بود. او می‌افزاید: قرار بود هر اقدامی را که بانک‌های ایرانی در خارج از کشور انجام دهند، این بانک مشترک تا جایی که ظرفیت داشته باشد، انجام دهد تا راهی باز شود برای پیمانکاران ایرانی‌اي که می‌خواهند در ونزوئلا کار کنند، اما عملا نتوانست به این هدف دست پیدا کند.

 حاتمی‌یزد درباره چرایی این عدم موفقیت می‌گوید: دولت ونزوئلا از همان ابتدا همکاری مناسبی نداشت تا شعبه‌ای برای بانک ایجاد کند یا در اروپا دفاتری بگشاید. آنها هم احتمالا به این می‌اندیشیدند که همکاری با ایران برای آنها امتیازی محسوب نمی‌شود و حتی ممکن است بار منفی داشته باشد و آنها را نیز از طرف آمریکا تحت فشار اقتصادی قرار دهد.

‌ اقدامات عوام‌فریبانه

او در پاسخ به این پرسش که اگر ونزوئلا نگران این ماجرا بود، چرا چنین همکاری‌ای را پذیرفت، تصریح می‌کند: بسیاری از اقداماتی که احمدی‌نژاد و چاوز انجام می‌دادند، جنبه شعاری داشت و دو طرف به محتوای آن نمی‌اندیشیدند. رهنمودهای سیاسی آقای احمدی‌نژاد در تمامی بخش‌ها بود و همه باید انجام می‌دادند. در واقع اقدامات در آن دوران کمتر بر مبنای کار کارشناسی و سنجیده بود و بر مبنای عوام‌فریبی و شعار پیش می‌رفت.

این کارشناس بانکی با اشاره به اینکه ونزوئلا بخشی از سهم خود را در ابتدا پرداخت کرد و نه همه آن را، ادامه می‌دهد: این بانک اکنون هیچ فعالیتی ندارد و فقط عده‌ای در آن حقوق می‌گیرند، همان‌طور که بسیاری از شرکت‌های دولتی ما هم کاری ندارند و به صرف اینکه عده‌ای در آنها حقوق دریافت می‌کنند هنوز دایر هستند. یادمان نرود در روزهای آخر دولت احمدی‌نژاد، یکباره ٥٠٠ هزار نیرو به دولت افزوده شد و فقط در ابتدای سال ٩٢، در بانک مرکزی به‌عنوان تخصصی‌ترین ارگان اقتصادی کشور، به گفته یکی از مدیران کارگزینی بانک مرکزی،‌ هزار نفر پرسنل به کادر این نهاد افزوده شد و کسی هم نمی‌تواند آنها را اخراج کند و عواقب این تصمیم را بپذیرد.

‌فعالیت نزدیک به صفر بانک ایران در  ونزوئلا

فارغ از فعالیت این بانک مشترک که پس از بانک مستقل ایرانی وابسته به بانک توسعه صادرات در کاراکاس تشکیل شد، آن‌گونه که این کارشناس می‌گوید، سطح فعالیت بانک مستقل ایران در ونزوئلا اکنون نزدیک به صفر است.

به گفته او، دو بانک ایرانی (وابسته به بانک‌های توسعه صادرات و تجارت) در کاراکاس تشکیل شده که همه سهام آنها از آن ایران است. یک‌ میلیارد دلار از پول ایران در آن دو بانک سرمایه‌گذاری شد، اما چیزی از آن بازنگشت و هر دو هم مطالبات معوق هنگفتی دارند، امری که کاظم دوست‌حسینی، مشاور مدیرعامل بانک توسعه صادرات در گفت‌وگو با «شرق» آن را رد می‌کند. به گفته او، بانک مستقل ایران در کاراکاس، دچار بحران عملکردی نیست و عمده فعالیت‌هایش در ارتباط با ایران است و آنچه در حوزه‌های اعتباری، به‌عنوان مطالبات معوق از آن یاد می‌شود، مختصر و با تأخیر است، اما نه به نحوی که بانک را با بحران مواجه کند.
دوست‌حسینی معتقد است، در شرایطی که وضعیت اقتصاد ونزوئلا نامساعد است، ممکن است برخی تسهیلات‌گیرندگان، ورشکسته شده به تقصیر و نه تقلب باشند که در این شرایط، سرمایه بانک سوخت شده است، اما این نوع مطالبات محدود بوده و با کاهش ارزش بولیوار (ارز محلی جمهوری بولیواری ونزوئلا) معادل دلاری آن دیگر رقمی نیست. او می‌افزاید: با وجودی‌ اینکه ونزوئلا وضعیت مناسبی ندارد، معوقات آن بهتر و پایین‌تر از نرخ‌های میانگین معوقات در ایران است، زیرا نوع نگاه آنها و شرایط تسهیلات‌دهی آنها اصولی‌تر از اینجاست. در برخی از موارد نیز وثایق آنها تملیک شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

مشاور مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به سابقه دیرینه ایران و ونزوئلا در اشتراکات سیاسی، عضویت در اوپک، صادرات ایران به ونزوئلا به‌عنوان هدف صادراتی و... تصریح می‌کند: به‌سبب گسترش فضای فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور، ایجاد بانک مشترک ایران و ونزوئلا به‌عنوان پشتیبان ضرورت داشت.

ونزوئلایی‌ها ترجیح می‌دهند با بانک‌های خود  کار‌کنند تا با  ایران

او با اشاره به تحریم این بانک ایرانی در ونزوئلا می‌گوید: عمده فعالیتی که بانک توسعه در کاراکاس دارد، با ایران است و ونزوئلایی‌ها ترجیح می‌دهند با بانک‌های خودشان کار کنند تا با یک بانک ایرانی.

دوست‌حسینی با بیان اینکه با رفع صددرصدی تحریم‌ها علیه ایران، باز هم این بانک در تحریم خواهد بود، تصریح می‌کند: با رفع تحریم‌ها علیه ایران، به علت اینکه ونزوئلا اکنون تحت تحریم قرار گرفته است، هم به‌واسطه اینکه سهام‌دارانش ایرانی هستند و هم به‌واسطه اینکه موقعیت مکانی آن در ونزوئلا است، این بانک همچنان در شرایط تحریمی قرار دارد.

با توجه به اینکه بانک به‌عنوان نهاد اقتصادی همیشه تابع شرایط عمومی اقتصادی کشورهاست، دوست‌حسینی در پاسخ به پرسش «شرق» مبنی بر اینکه آیا تصمیم درباره سرنوشت این بانک در کاراکاس گرفته خواهد شد یا خیر، می‌گوید: اگر درباره این بانک در حوزه بانکداری تصمیمی گرفته شود، به خاطر عملکرد آن نیست، بلکه ممکن است به علت تغییر فضای سیاسی در ونزوئلا و تمایل‌نداشتن دولت روی‌کارآمده جدید برای همکاری با ایران، این بانک در فعالیت خود دچار مشکل شده و ملاحظاتی در نظر گرفته شود.

‌ فعالیت بانک مشترک کاملا براساس اساسنامه است


محسن بوالحسنی، رئیس پیشین روابط بین‌الملل بانک توسعه صادرات که در سال‌‌های ٢٠٠٨ تا ٢٠١٠ عضو هیأت‌مدیره بانک بین‌المللی توسعه در ونزوئلا در کاراکاس نیز بود، در گفت‌وگو با «شرق» با بیان اینکه در اساسنامه بانک مشترک ایران و ونزوئلا، صرفا بر توسعه روابط دو کشور تأکید نشده و توسعه روابط دو کشور فقط یکی از اهداف است، می‌گوید: تأمین مالی پروژه‌های مشترک در کشورهای ثالث، توسعه فعالیت در کشورهای ثالث و مواردی از این دست هم از زمره فعالیت‌هایی هستند که در اساسنامه این بانک به آن اشاره شده است. بنابراین در این بانک، سپرده‌گذارانی از کشورهای دیگر هم حضور دارند.

محسن بوالحسنی، رئیس پیشین روابط بین‌الملل بانک توسعه صادرات که در سال‌‌های ٢٠٠٨ تا ٢٠١٠ عضو هیأت‌مدیره بانک بین‌المللی توسعه در ونزوئلا در کاراکاس نیز بود، آن را رد می‌کند.

به گفته بوالحسنی، بانک مشترک ایران و ونزوئلا، بانکی دوملیتی است که ٥٠ درصد آن متعلق به جمهوری اسلامی ایران و ٥٠ درصد آن متعلق به جمهوری بولیواری ونزوئلا است. در ایران بانک توسعه صادرات عاملیت آن را برعهده دارد و به‌عنوان سهام‌دار در آنجا قرار گرفته و در این چند سال مشکل چندانی هم ندارد.

مدیرعامل صرافی توسعه صادرات می‌افزاید: ممکن است در آینده به سبب عدم همکاری‌های لازم از سوی طرف ونزوئلایی، اهداف این بانک به ثمر نرسد. قرار بود این بانک مشترک، بانک بزرگ با سرمایه‌های‌ میلیارددلاری باشد، اما ونزوئلا به لحاظ مشکلاتی که با آن درگیر شده، نتوانست افزایش سرمایه لازم را داشته باشد. بااین‌حال، بانکی سودآور است که در زمان تحریم هم توانسته به‌واسطه اینکه تحریم نبوده به ایران کمک کند.

این مقام مسئول در بانک توسعه صادرات درباره بانک مستقل توسعه در کاراکاس هم می‌گوید: بانکی که در ونزوئلا وجود دارد، تشکیلات مستقلی است که صددرصد آن متعلق به توسعه صادرات است، اما متأثر از فضای فعلی اقتصادی در این کشور، طبیعی است دچار مشکل شده است.

به گفته او، در آن زمان به لحاظ حجم ارتباطی بین ایران و ونزوئلا، شرکت‌های خدمات فنی مهندسی ایران در حوزه ساختمان‌سازی، راه‌سازی، خودرو، تراکتور و سیمان، آرد، لبنیات و...و پروژه‌های ایرانی با ارزش سه‌ میلیارد دلار در این کشور، ضرورت ایجاد این بانک وجود داشت و در مقطع یک‌ساله‌ هم خیلی موفق عمل کرد، اما با آغاز تحریم‌ها و تحریم بانک توسعه صادرات و زیرمجموعه‌های آن، این بانک نتوانست فعالیت‌های بین‌المللی چندانی داشته باشد و فعالیت آن مانند سایر واحدهای بانکی ایرانی در اقصی نقاط جهان محدود شد.

بوالحسنی با اشاره به اینکه این بانک قبل از تحریم‌ها، فعالیت گسترده‌ای داشت، می‌گوید: شرکت کیسون، دو پروژه خانه‌سازی در ونزوئلا هر کدام به ارزش ٧٥٠‌ میلیون دلار اجرا کرده است که مجموعا یک‌میلیاردو ٥٠٠ هزار دلار ارزش پروژه‌ آنها بوده است. شرکت خانه‌سازی ایرانیان هم یک پروژه با ارزش ٧٢٠‌ میلیون دلار در این کشور انجام داده است. شرکت احداث صنعت، یک پروژه سیمان با ارزش ٤٠٠ میلیون دلار در آنجا عملیاتی کرده است. بنابراین پیش‌تر روزهای خوش روابط اقتصادی ایران و ونزوئلا بوده اما اکنون این چرخه متوقف شده و ممکن است مطالباتی هم داشته باشد.

به گفته او، اکنون فعالیت این بانک خیلی مختصر است و به لحاظ کارکردی اکنون قابلیت چندانی ندارد که هم زاییده تحریم و هم زاییده شرایط اقتصادی این کشور است. بوالحسنی در پاسخ به این پرسش که در چنین شرایطی انحلال منطقی نیست، می‌گوید: در هر حال هزینه‌ای برای این تشکیلات پرداخت شده است. ارتباط لحظه‌ای نیست. بانک یک ساختار مانند ارتباط سیاسی بین دو کشور دارد. چند سال طول می‌کشد تا مقدمات ایجاد یک بانک فراهم و اعتبار به آن اختصاص داده شود. بنابراین نمی‌توان یک‌شبه کرکره آن را پایین کشید. انحلال آن نیز آداب و ترتیباتی دارد و باید مقدمات آن را فراهم کرد. ممکن است بانک توسعه صادرات هم چنین برنامه‌ای داشته باشد.


Google
About 411,000 results (0.49 seconds)
Search Results
سلام به چاوز از تهران | اقتصاد آنلاین
www.eghtesadonline.com/.../143677-سلام-به-چاوز-از-...
Translate this page
54 mins ago - سلام به چاوز از تهران. رابطه ایران و ونزوئلا ‌مانند دو یار همیشگی در دوره احمدی‌نژاد، هرگز از یادها نمی‌رود؛ زمانی‌که محمود احمدی‌نژاد و هوگو چاوز، مانند دو دوستی ...
سلام به چاوز از تهران - برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/news/.../سلام-به-چاوز-از-تهران
Translate this page
Rating: 96% - ‎141 reviews
43 mins ago - سلام به چاوز از تهران. رابطه ايران و ونزوئلا ‌مانند دو يار هميشگي در دوره احمدي‌نژاد، هرگز از يادها نمي‌رود؛ زماني‌كه محمود احمدي‌نژاد و هوگو چاوز، مانند دو دوستي ...
سلام به چاوز از تهران | رابطه ایران و ونزوئلا مانند دو یار
www.ghatreh.com/news/nn33518485/سلام-چاوز-تهران
Translate this page
47 mins ago - رابطه ایران و ونزوئلا مانند دو یار همیشگی در دوره احمدی نژاد، هرگز از یادها نمی رود؛ زمانی که محمود احمدی نژاد و هوگو چاوز، مانند دو دوستی که از روی دست ...
سلام به چاوز از تهران - برترین ها | خبر فارسی
khabarfarsi.com/n/24679067 - Translate this page
20 mins ago - سلام به چاوز از تهران. خلاصه خبر. روزنامه شرق - شکوفه حبیب زاده: رابطه ایران و ونزوئلا مانند دو یار همیشگی در دوره احمدی نژاد، هرگز از یادها نمی رود؛ ...
سلام به چاوز از تهران - اقتصاد آنلاین | خبر فارسی
khabarfarsi.com/n/24678487 - Translate this page
50 mins ago - سلام به چاوز از تهران. خلاصه خبر. آنچه اکنون از رویکرد چاوزی در اقتصاد ونزوئلا باقی مانده، بی تأثیر در اقتصاد ایران نبود. چنانچه ارتباطات این دو ...
Images for ‫سلام به چاوز از تهران‬‎Report images
Image result for ‫سلام به چاوز از تهران‬‎
33 minutes ago
Image result for ‫سلام به چاوز از تهران‬‎
Image result for ‫سلام به چاوز از تهران‬‎
Image result for ‫سلام به چاوز از تهران‬‎
15 hours ago
Image result for ‫سلام به چاوز از تهران‬‎
More images for سلام به چاوز از تهران
سلام به چاوز از تهران - طاها پخش
www.tahapakhsh.ir/news/سلام-چاوز-تهران.html
Translate this page
26 mins ago - اقتصاد ایران سلامت آب شرب تهران در هاله ای از ابهام !رابطه ایران و ونزوئلا مانند دو یار همیشگی در دوره احمدی نژاد، هرگز از یادها نمی رود؛ زمانی که محمود احمدی ...
سلام به چاوز از تهران | روزنامه شرق
vista.ir/news/30376430/سلام-به-چاوز-از-تهران
Translate this page
اخبار مهم روز · سیاست · اقتصاد · ورزش · فرهنگ · فناوری · عکس · فیلم · روزنامه · مجله · خبرنامه · Vista News Hub.
سلام به چاوز از تهران - خبراتور
khabarator.ir/search/?q=سلام+به+چاوز+از+تهران
Translate this page
20 mins ago - شهرخبر : متن نامه سیدحسین هاشمی به شرح زیر است: «جناب آقای سید شهاب‌الدین چاوشی معاون محترم سیاسی و اجتماعی استانداری تهران سلام علیکم نظر ...
سلام به چاوز از تهران - لینک های گوگل
khabar-online.xyz/سلام-به-چاوز-از-تهران/
Translate this page
سلام به چاوز از تهران. Ads. خرید وی پی ان قوی سرعت بالا وی پی ان قوی سرعت بالا وی پی ان وی پی ان قوی وی پی ان سرعت بالا چگونگی خرید وی پی ان قوی سرعت بالا ...
سلام به چاوز از تهران - titles.ws
titles.ws/iran/ir2016090453247214248870.php
Translate this page
7 hours ago - سلام به چاوز از تهران. ... 0. تخلف 8هزارمیلیاردی صندوق فرهنگیان در دولت قبل. 0. شاید شروع به پرونده‌سازی برای رئیس‌جمهوری کنند. 0. خبر. 0 ...
اخبار سیاسی » سلام به چاوز از تهران
www.bkhabar.ir/15088931/سلام_به_چاوز_از_تهران
Translate this page
t;<div> رابطه ایران و ونزوئلا ‌مانند دو یار همیشگی در دوره احمدی‌نژاد، هرگز از یادها نمی‌رود؛ زمانی‌که محمود احمدی‌نژاد و هوگو چاوز، مانند دو دوستی که از روی دست همدیگر هم تقلب ...
سلام به چاوز از تهران - آذر نیوز آنلاین - 0
www.azarnewsonline.com/post/2311390.html
Translate this page
43 mins ago - سلام به چاوز از تهران رابطه ایران و ونزوئلا ‌مانند دو یار همیشگی در دوره احمدی‌نژاد، هرگز از یادها نمی‌رود؛ زمانی‌که محمود احمدی‌نژاد و هوگو چاوز، مانند دو دوستی ...
اطلاعیه سازمان بازرسی در خصوص واگذاری املاک در شهرداری تهران | دمادم
damadam.ir › اخبار › اقتصاد آنلاین › گوناگون
Translate this page
17 hours ago - هیأت بازرسی مستقر در شهرداری تهران با توجه به مقررات این سازمان، اقدام به ... ۱ سلام به چاوز از تهران · ۲ پرونده‌سازی علیه روحانی در آستانه انتخابات ...
استخدام نیروی دیپلم و فوق دیپلم فنی در شرکت یاسان در تهران | دمادم
damadam.ir › اخبار › استخدام › استخدامی
Translate this page
12 hours ago - جهت خواندن و پیگیری اخبار منتخب روز ایران و جهان به کانال تلگرام دمادم ... ۷ سلام به چاوز از تهران · ۸ پرونده‌سازی علیه روحانی در آستانه انتخابات ...
پربیننده ترین خبرهای 4ساعت گذشته خبرگزاری ها - فرهنگیان نیوز ...
www.farhangiannews.ir/rss-34-پربیننده%20ترین%...
Translate this page
اعتراض آمریکایی ها به بازدید ترامپ از کلیسای سیاه پوستان در دیترویت -- شفقنا شفقنا _ در حالی که .... سلام به چاوز از تهران -- اقتصاد آنلاین رابطه ایران و ونزوئلا ...
تلاش آمریکا برای ایجاد زلزله در تهران ! - سایت خبری تحلیلی تابناك ...
www.tabnak.ir › صفحه نخست › اجتماعي
Translate this page
Rating: 91% - ‎37,537 reviews
گسل شمال تهران در این زلزله فعال می‌شود، بیشترین آسیب به مناطق شمالی شهر که .... سلام آیا این هوگو چاوز که به او استناد کرده اید همانی نیست که در زمانی که صدام ...
سفیر ایران در ونزوئلا: دلیلی برای خشم آمریکا نمی‌بینم | خبروان
khabarone.ir/news/3557683
Translate this page
14 mins ago - سفیر ایران در این گفت‌وگو عنوان کرد که سفر ظریف به ونزوئلا به تقویت مناسبات ..... 1998 با روی کار آمدن هوگو چاوز همکاری‌های دوجانبه تهران و کاراکاس به ویژه در حوزه‌های بین‌المللی گسترده‌تر شد. ... سلام به چاوز از تهران, برترینها.
بهار نیوز - واكنش جالب احمدی به سایت احمدی‌نژاد!
www.baharnews.ir/news/76319/
Translate this page
سلام ، پسرم ! جاوید جانِ من! ما، احمدی نژادی ها میگوئیم، شما اسم ما را بیاور و در مورد ما صحبت کن،حتی با..... برای ما مهم ... سلام ، آقای دکتر احمد احمدی ! این ها،از ... اگه چاوز زنده بودجرات داشتید به مادرش متلک بگویید.....شریک ... همسر سابق اولاند در تهران/عکس.
احمدی نژاد مادر چاوز را در آغوش گرفت+ فیلم و عکس - صراط
www.seratnews.ir/fa/news/99735
Mar 9, 2013 - لازم به یادآوری است پیش از این پیامی که احمدی نژاد برای چاوز صادر کرده ...... سلام جناب فیلم را که بازبینید کنید متوجه میشید که احمدی نژاد اول خودش ...
داستان دو برادر: هوگو و محمود - فرارو
fararu.com/fa/news/.../داستان-دو-برادر-هوگو-و-محمود
Translate this page
هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا، اواخر این هفته به تهران سفر خواهد کرد. .... مردم ونزوئلا با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین "سلام به برادر خوبمان" و "آزادی‌خواهان سرتان ...
در دولت قبل با سياستی كه حاكم بود، تنها چاوز به ايران می‌آمد/نبايد به ...
aftabnews.ir/.../در-دولت-قبل-با-سياستی-كه-حاكم-بود...
Translate this page
در دولت قبل با سياستی كه حاكم بود، تنها چاوز به ايران می‌آمد/نبايد به بدحجاب‌ها توهين .... من از تهران ثبت‌نام كردم ولي اعلام شد كه از استان سمنان در انتخابات حاضر شوم و به همين ... سلام. مخالفین دولت وبرجام وقتی فقط چاوز به ایران می ایددر کنج تنهایی که ...
اخبار وگزارشات سیاسی و اقتصادی و تحلیل - سلام خوزستان
khouzestan.blogsky.com/1391/12/27/post-10502/
Translate this page
رفتن بی موقع چاوز؛ چه بر سر روابط تهران - کاراکاس می آید؟ درگذشت رییس جمهور ونزوئلا به انبوهی از ابهامات درباره آینده سیاسی و به ویژه رویکرد آتی این کشور در ...
ماجرای عکس دلداری احمدی نژاد به مادر چاوز + فیلم – جديدترين اخبار ايران و ...
www.momtaznews.com/ماجرای-عکس-دلداری-احمدی-نژاد...
Translate this page
احمدی نژاد به مادر چاوز تسلیت گفت، اما عکس منتشر شده در سایت‌ها و مصافحه صورت ... سفر به کشور ونزوئلا و شرکت در مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز به تهران بازگشت.
از روبوسی احمدی نژاد با مادر چاوز تا واکنش دلواپسان به حضور ... - سلام نو
salameno.ir/.../از-روبوسی-احمدی-نژاد-با-مادر-چاوز-تا-وا...
Translate this page
از روبوسی احمدی نژاد با مادر چاوز تا واکنش دلواپسان به حضور لیلا حاتمی در کن ..... اگر داشتند عین گفته سلام نو ، زمانی که احمدی نژاد با مادر هوگوچاوز روبوسی کرد باید کفن پوش می شدند و در جهت دفاع .... سعید زیر مطلب آخرین قیمت کلیه در تهران نوشت :.
چاوز دستاورد سفر به تهران را گفت: ایران ۱۰ هزار خانه سه خوابه برایمان می ...
iranianuk.com/.../چاوز-دستاورد-سفر-به-تهران-را-گف... - Translate this page
Nov 3, 2009 - اخبار ایران و جهان · چاوز دستاورد سفر به تهران را گفت: ایران ۱۰ هزار خانه سه خوابه برایمان می سازد ... بچه تهرون - ایران - تهران ... من جدید م سلام به همگی.
محمود احمدی‌نژاد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../محمود_احمد...
Translate this pagePersian Wikipedia
در ۱۳۸۲ او به عنوان شهردار تهران برگزیده شد و در این مقام در انتخابات نهم ریاست ..... در زمان استانداری اردبیل، شکایت وی مبنی بر نشر اکاذیب از روزنامه سلام، همراه با ..... هوگو چاوز از حامیان احمدی‌نژاد گفت: «دنیا باید به پیروزی احمدی‌نژاد احترام بگذارد».
بوستان هوگو چاوز در تهران + عکس | نیشام | مجله بانوان | تالار ...
nisham.ir › ... › سرگرمی › جالب و خواندنی
Translate this page
سلام به نیشام خوش آمدی با عضویت میتونی از امکانات کامل سایت استفاده کنی ! برای ثبت نام کلیک کن ! بوستان هوگو چاوز در تهران + عکس ...
نتایج لاتاری 2017 گرین کارت آمریکا - پارس مهاجر
parsmohajer.net › مهاجرت › آمریکا › لاتاری
Rating: 5 - ‎Review by Shayegan
May 1, 2016 - دولت آمریکا هیچ گونه کمک هزینه ای به برندگان لاتاری نمی دهد و تمامی هزینه ها اعم از هزینه بلیط ... همچنین هموطنان تهرانی می توانند از خدمات دفتر ما در تهران بهره مند شوند. ... سلام،میخواستم بدونم شما اطلاعی از برندکان لاتاری ۲۰۱۶ دارید؟
مرگ در کاراکاس، جنجال در تهران!
www.entekhab.ir/.../مرگ-در-کاراکاس-جنجال-د...
Translate this pageEntekhab
Mar 10, 2013 - پیام تسلیت محمود احمدی نژاد به مناسبت فوت هوگو چاوز ، برخی اقدامات او در سفر به ونزوئلا و ... رئیس جمهور فقید ونزوئلا پیش از این نه بار به تهران سفر کرده بود و بنا به ادعای روزنامه ... سلام و درود خدا بر سيد پاك سرشت خاتمي بزرگ.
ITC رادوشوویچ به فدراسیون فوتبال ایران رسید - 18 - دبلیوخبر
wwwkhabar.ir/.../ITC-رادوشوویچ-به-فدراسیون-فوتب...
Translate this page
جنگ انتخاباتی فدراسیون فوتبال و فشار به سرمربی و تیم ملی! .... ثبت ملی شدند · ◇ سلام به چاوز از تهران · ◇ جزییـات و شرایط اعطای وام 40 تا 80 میلیونـی مسکن ...
انتقال مشکوک پول از تهران به ونزوئلا در دولت گذشته - بولتن نیوز
www.bultannews.com › صفحه نخست › سیاسی
Translate this page
Sep 21, 2015 - با سلام، مردم کشورش به او "فرمانده چاوز" می گفتند و او را واقعا دوست می ... در دولت گذشته از مبدا تهران به کاراکاس پایتخت ونزوئلا خبر نقل می شود."
پيام چاوز به احمدی نژاد: برادرم! تو را درک می کنم - عصر ایران
www.asriran.com › صفحه نخست › سیاسی
Translate this page
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری متن پيام هوگو چاوز به دکتر محمود احمدي‌نژاد به شرح ... به نمايندگي از مردم ونزوئلا، سلام و درود گرم و برادرانه مرا پذيرا باش.
سلام تهران به رباط کریم می آید - پایگاه خبری تحلیلی رباط نیوز
robatnews.ir/سلام-تهران-به-رباط-کریم-می-آید/
Translate this page
Aug 28, 2014 - به گزارش پایگاه خبری رباط نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط کریم ، در این جلسه بیژن سلیمان پور فرماندار رباط کریم و معاونان ...
مقامات آمریکای‌لاتین به سفر ظریف چه رویکردی دارند؟ - صفحه نخست
www.khabaronline.ir/detail/572989/World/americas
Translate this page
6 days ago - وی افزود: زمانی که به تهران آمده بودم ملاقاتی خاطره انگیز با حضرت آیت الله خامنه ... سلام گرم مرا به رهبری، رییس جمهوری و ملت بزرگ ایران برسانید و بدانید ما .... وی افزود: همانطور که فرمانده هوگو چاوز به درستی پیش بینی کرده بود، ایران ...
خبرگزاری جمهوری اسلامی - رویکرد مقامات آمریکای لاتین به سفر ظریف ...
www3.irna.ir/.../82208...
Translate this pageIslamic Republic News Agency
6 days ago - تهران - ایرنا - پاسخ صریح، مشترک و گسترده مسئولان ارشد شش کشور آمریکای ... سلام گرم مرا به رهبری، رییس جمهوری و ملت بزرگ ایران برسانید و بدانید ما .... وی افزود: همانطور که فرمانده هوگو چاوز به درستی پیش بینی کرده بود، ایران ...
سخنان جدید احمدی‌نژاد درباره امام‌زمان و چاوز - ساعت24
www.saat24.com/.../سخنان-جدید-احمدی-نژاد-درباره-امام-...
Translate this page
Feb 3, 2015 - اشاره او به چاوز و ونزوئلا، نشان از این دارد که او همچنان به حوزه آمریکای‌لاتین علاقه‌مند است ... است، به وی گفته بودند به فلانی سلام برسان و بگو ما هم منتظر امام مهدی(عج) هستیم؛ وقتی آقای چاوز .... محور مذاکرات «سرگئی ریابکوف » در تهران ...
جستجو - دکتر سلام - ایسنا
www.isna.ir/.../search.xhtml?...سلام...
Translate this page
Jul 24, 2016 - /گزارش كامل اعطاي نشان عالي ايران به چاوز/ احمدي‌نژاد:رژيم صهيونيستي براي .... ابتدا دكتر علي زعيتر، نماينده حزب‌الله لبنان در تهران با بيان اين كه ...
پاسخ به آخرین سوالات و شبهات - شبهه:«بخشی از سخنرانی دکتر احمد ...
shobahat94.mihanblog.com/post/107
Translate this page
Feb 16, 2016 - «بخشی از سخنرانی دکتر احمد دشتمرد استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در انجمن جامعه شناسی ایران» ... اما مادر چاوز رو میشه بغل كرد! .... سلام. اگه به سایت دانشگاه تهران سری بزنید میبینید که کسی به نام دکتر احمد دشتمرد به عنوان عضو ...
روزنامهء هموطن سلام - اخبار جهان : چاوز برای خرید تسلیحات نظامی به مسکو ...
www.hamvatansalam.com/se18y1387m4d0n1p20s80....
Translate this page
«هوگو چاوز» رئیس جمهور ونزوئلا دوشنبه برای خرید تانک و سیستمهای دفاعی و ... سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل ، پاسخ تهران به نامه مسئول سیاست خارجی و ...
مادر چاوز هفته دکتر سلام - خبر ایرونی
iruni.ir/search/?...مادر%20چاوز%20هفته%20دکتر%20...
Translate this page
بانو ساره خاتون پیوندی، خاله و مادر همسر رئیس جمهوری از حدود یک ماه قبل به علت مشکلات ریوی در بیمارستان کوثر سمنان بستری بود و با وخیم شدن بیماری اش، به تهران ...
سفیر فرانسه در حرم حضرت معصومه(س) +عکس - فردا
www.fardanews.com/.../سفیر-فرانسه-در-حرم-حضرت...
Translate this page
Jun 3, 2016 - سفیر جدید فرانسه در تهران راهی قم شده است تا از حرم حضرت معصومه (س) بازدید کند. ... فرهنگی ایتالیا در تهران نیز به قم سفر کردند و در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام ... چاوز همچنین پس از زیارت حرم امام رضا که به دعوت و همراهی احمدی نژاد ...
شوخی با احمدی‌نژاد در جشنواره شعر فجر/درباره کسی که مادر چاوز را بغل کرد
raaknews.com/.../درباره-کسی-که-مادر-چاوز-را-بغل-کر...
Translate this page
May 19, 2014 - رفعت سلام، شاعر، مترجم و روزنامه نگار مصری از دیگر شاعرانی بود که در این ... وی افزود: در طول سه سالی که از روی ضرورت به همراه خانواده ساکن تهران ...
سفر رییس جمهور به کاراکاس - A340 آسمان [بایگانی] - سایت مرجع ...
www.aerospacetalk.ir › ... › سفر و صنعت گردشگری
Translate this page
Mar 7, 2013 - 29 posts - ‎14 authors
سلام. شنیده شده ذر پی فوت هوگو چاوز هئیت ایرانی با 340 آسمان به آمریکای جنوبی سفر خواهد کرد . ... رییس جمهور تهران را به مقصد کاراکاس ترک کرد
كليك كنيد - فرهیختگان دانشگاه تهران
farhikhtegan.com/news.aspx?nwsId=1046
Translate this page
نظر به استقبال گسترده داوطلبان آزمون هاي ملي زبان از بسته هاي مكاتبه اي ... چاوز. سلام لطفا پاسخ های تشریحی سوالات زبان دکترای 92 و 93 رابرام ایمیل کنید ...
فیلم طنز/ دکتر سلام ۱۱۵ - خبرگزاری دانشجو
www.snn.ir/detail/video/502655/202
Translate this page
Apr 22, 2016 - تلگرام دکتر سلام ... فیلم طنز/ دکتر سلام ۱۱۵ .... سلام ببخشید امکان ارسال فیلم های دکتر سلام به ایمیل امکان پذیر نیست. ...... مادر چاوز رو خوب اومدی. .... تشکیلاتتون رو گسترده تر کنید اگه این کار رو نکنید ایران هم تهران خواهد شد.
چشم انداز روابط کاراکاس بدون چاوز با تهران بدون احمدی نژاد
irdiplomacy.ir/.../چشم+انداز+روابط+کاراکاس+بدون+چاو...
Translate this page
Mar 11, 2013 - چشم انداز روابط کاراکاس بدون چاوز با تهران بدون احمدی نژاد ... اما به همان اندازه که ونزوئلای بدون چاوز برای کانادا بخت و اقبال به همراه می آورد، برای ایران و حزب الله ناکامی به همراه خواهد داشت. ... با سلام تحلیل بسیار قشنگ ومنطقی بود.
پایگاه خبری نیوز فا | اخبار ایران و جهان
newsfa.ir/
Translate this page
اطلاعیه سازمان بازرسی کل کشور در خصوص واگذاری املاک در شهرداری تهران ... اختلاس ۸ هزار میلیاردی «صندوق ذخیره فرهنگیان» مربوط به دولت . .... افزایش ۱۶ درصدی معاملات در بازار مسکن · سلام به چاوز از تهران · مزه نمک ایرانی زیر زبان بازار دنیا · تاریخ ...
نگاهی تحلیلی به پیام تسلیت رئیس جمهور برای مرگ چاوز - دیدبان
didban.ir › سیاست
Translate this page
پس از مرگ هوگو چاوز رئیس جمهور کشورمان پیام تسلیتی صادر نمود، این پیام حاوی نکاتی ... در این میان آقای احمدی نژاد نیز اولاً به عنوان رئیس جمهور یک کشور و ثانیاً بدلیل روابط ..... سلام واقعا آنهایی که از این سخنان آقای احمدی نژاد دفاع می کنند چه فکر میکنند ؟ ... افزایش معاملات مسکن در تهران · :: پای طلاق توافقی از کی به ایران باز شد؟
فقط احمدی نژاد حق ندارد یک غیر مسلمان را شهید بنامد +عکس (ویرایش دوم ...
armanha.tk/?p=7106
Translate this page
Apr 24, 2013 - در ادامه، تابلوی این خیابان را که در ناحیه ۵ از منطقه ۶ شهرداری تهران قرار دارد و ... سلام کسانی که به شهید خواندن چاوز، اشکال گرفتند، مشکلشان نامسلمان ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 160
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 518
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 2,920
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 6,091
  • بازدید ماه : 6,091
  • بازدید سال : 383,702
  • بازدید کلی : 4,163,480