loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 246 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی!

معماران برجسته: معماری پارامتریک کودک نوپای دنیای معماری امروز است که جای خودش را عجیب در دل بزرگان این عرصه و کاربرانش باز کرده است و هر روز شاهد رشد و پیشرفت بی‌رقیب آن در عرصه پرتلاش معماری هستیم. این جریان نوظهور قریب به ۱۰ سال است که از اصول سنتی معماری پیشی گرفته و هم‌تراز با دنیای مدرن امروزی گام برمی‌دارد. مفهوم پارامتریک یا به بیان روشن‌تر طراحی پارامتریک روشی طراحی است وابسته به نرم‌افزارهای کامپیوتری و الگویابی‌های هندسی که با کمک ماتریس‌ها، روش‌ها و توابع ریاضی و با بهره‌مندی از قدرت نرم‌افزارها توانسته روند پیچیده فکر کردن را که به صورت ناخودآگاه انجام می‌شود خودآگاه کند و منجر به خلق اثری بدیع، سیال و چشم‌نواز همسو با سلیقه زیبایی‌شناسانه عامه مردم جهان در عرصه معماری شود.
چیدانه در این مطلب قصد دارد پاسخ جمعی از معماران برجسته کشور را در زمینه "معماری پارامتریک و رابطه آن با معماری ایران" با شما درمیان بگذارد با ما همراه باشید.

تبلیغات
سرویس خواب چوبی با طراحی مدرن
شیک ترین مبلمان راحتی،برای زیباترکردن دکوراسیون منزل

معماری پارامتریک

معماران برجسته ای که امروز در چیدانه به گفت و گو با آن ها پرداختیم:

  • هومن بالازاده:
    تحصیلات: دانش‌آموخته کارشناسی ارشد معماری
    موسس و مدیر دفتر معماری هوبا دیزاین
    موفق به کسب جوایز متعدد معماری در مسابقات معتبر داخلی و بین‌المللی
  • علیرضا مشهدی‌میرزا:
    تحصیلات: دانش‌آموخته کارشناسی ارشد معماری
    موسس و مدیر دفتر معماری علیرضا مشهدی میرزا
    طراحی و اجرای پروژه‌های شاخص بین‌المللی
    موفق به کسب جوایز متعدد معماری در مسابقات معتبر داخلی و بین‌المللی
  • پریسا علیمحمدی:
    تحصیلات: دانش‌آموخته دکترای معماری از دانشگاه آزاد اسلامی‌، دانشکده علوم و تحقیقات
    موسس و مدیر دفتر معماری دایا
    ارائه مقالات و مصاحبه‌های متعدد در نشریه‌های معتبر معماری
    موفق به کسب جوایز متعدد معماری در مسابقات معتبر داخلی و بین‌المللی

 

عکس نمونه کارهای هومن بالازاده هوبا دیزاین
تصویر هومن بالازاده
هومن بالازاده

هومن بالازاده: معماری سنتی ایران دارای یک بیان واحد در ساختار، الگو و ابزار بوده که به نوعی آن را تبدیل به یک نظام یکپارچه کرده است. معماری پارامتریک براساس عوامل و شرایط بیرونی خود را تغییر می‌دهد و به صورت یک ساختار یکپارچه نسبت به عوامل محیطی شکل می‌گیرد. معماری سنتی ایران و معماری پارامتریک شباهت‌هایی در بیان واحد و یکپارچه دارند. معماری اگر بتواند تحت یک نظام یکپارچه به نیازهای محیطی خود پاسخ مناسب دهد و سیاست درستی نسبت به عوامل خارجی اتخاذ کند درواقع رسالت خود را به‌درستی انجام داده است. در هر نوع سبک معماری نیاز به ابزارهایی برای طراحی وجود دارد که بین ابزارهای معماری سنتی و معماری پارامتریک تفاوت‌های زیادی وجود دارد ولی در نوع پاسخگویی به عوامل می‌توان شباهت‌هایی را بین‌شان پیدا کرد که این شباهت‌ها از نوع وحدت کل و جزء تحت یک نظام و ساختار است. نظام واحد و یکپارچه ایجاد شده در معماری پارامتریک و معماری سنتی ایران به نیازهای مختلف محیطی پاسخگو بوده و سعی در حل نیازهای محیطی دارد که نهایتا تحت یک الگوی یکپارچه خود را معرفی می‌کند.

نمای آجری مدرن خانه آجر بافت جیحون
تصویر علیرضا مشهدی میرزا
علیرضا مشهدی میرزا

علیرضا مشهدی‌میرزا: خاطرم هست در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در فضای مجازی شایعه شده بود که اوباما ایرانی است و رگ و ریشه ایرانی دارد و اجدادش سال‌ها پیش از آفریقا به جنوب ایران مهاجرت کرده‌اند. گرچه این بیشتر طنز بود اما در سفری که چند وقت بعد به ایتالیا داشتم، متوجه شدم داستان‌های مشابهی در این کشور هم روایت می‌شود؛ به عنوان مثال در شهر جنوا بنای مخروبه‌ای منتسب به خانه کریستف کلمب است و شکسپیر، خالق رومئو و ژولیت اصالتا ایتالیایی است.
به نظر می‌رسد کشورهایی که قدمت و تاریخ چندهزار ساله دارند خود را به نوعی پدرخوانده دهکده جهانی می‌دانند و میل و اشتیاق زیادی به سهم‌خواهی در همه عرصه‌های تئوری، تاریخی، سیاسی و اجتماعی داشته و به نوعی دنبال ریشه‌ها و اتصالات این موارد به گذشته خود هستند.

 

عکس نمای بیرونی خانه چهل گره کاری از علیرضا مشهدی میرزا و حبیبه مجد آبادی
تصویر علیرضا مشهدی میرزا
علیرضا مشهدی میرزا

به اعتقاد من نه‌تنها معماری ایرانی بلکه تمامی معماری‌های دنیا براساس پارامتر شکل گرفته و منطق و دلایل محکم و مستدلی در پشت آنها نهفته است. با مطالعه و جستاری در معماری بومی مناطق مختلف دنیا متوجه این موضوع می‌شویم. امکانات، اقلیم، دسترسی، اقتصاد و ... پارامتر‌های شکل‌دهنده معماری در طی هزاران سال به شمار می‌روند. در معماری برای مردم هدف از تحلیل و استنتاج این پارامترها رسیدن به یک فضای آرامش و ماندگار است و کمتر فرم در نظر گرفته می‌شود.در معماری‌های حکومتی با توجه به سیاست حاکمان و ایدئولوژی آنها نمادها و فرم‌ها رفته‌رفته غالب بر کارکرد و منطق مردم‌ واری شده است. در مجموع به اعتقاد من آنچه به عنوان مثال در تولید مقرنس و کاربندی به عنوان پارامتر و الگو‌های شکل‌دهنده فرم تاثیر‌گذار هستند رویکرد منطقه‌ای و جغرافیایی نیست. با نگاهی به معماری سایر نقاط دنیا به نظر من یک روش فراگیر است که به جای استفاده از ابزار پیشرفته نرم‌افزاری از روش‌های ابتدایی و هندسی و کاملا خلاقانه چنین فرم‌هایی تولید شده‌اند.در کل من چندان به این نوع ارتباط موضوعی که مطرح کردید، اعتقادی ندارم و این نوع ایجاد ارتباط را از جنس همان کریستف کلمب که در مقدمه اشاره شد، می‌دانم.
پارامتریسم که امروزه در معماری با تکیه بر فرم ایجاد شده یک موج است و مانند ایسم‌های دیگری که تاریخ مصرف دارند.اما اگر نگاهی فراتر از فرم داشته باشد، می‌تواند ابزاری پیشرفته در صنعت ساختمان‌سازی و معماری به‌شمار آید و در شهرسازی و معماری تحول ایجاد کند؛ هر چند که نرم‌افزار فاقد هوش است و عاجز از خلق و توسعه و تولید اندیشه‌های معاصر و تاثیر‌گذاری چون زومتور و آرووناست.

عکس نمونه کارهای دایا استودیو
تصویر دایا استودیو
دایا استودیو

پریسا علیمحمدی:با وجود اینکه طراحی پارامتریک یک جریان نو در عرصه معماری معاصر بوده و همسو با تحولات علمی و تکنولوژیکی این زمان، مطرح شده ولی مبانی فکری آن در معماری گذشته قابل بازشناسی است. در این روش طراحی که مجموعه‌ای از پارامترهای موثر توسط طراح به یک سیستم هوشمند داده شده و با پردازش دقیق و سریع آن سیستم، محصول نهایی در قالب یک خروجی‌، تولید می‌شود؛ آن سیستم هوشمند یا در حقیقت کامپیوتر، واسطه‌ای است که در ادامه توانایی ذهن انسان و با شیوه پردازشی شبیه به آن ابداع شده است و به عبارتی فرآیندی که انسان با ذهن خود قادر به درک و تحلیل آن باشد را با دقت و سرعت بیشتر، به شیوه‌ای علمی پردازش می‌کند ولی باز هم اصول و قواعد اولیه یعنی ورودی‌ها باید توسط ذهن انسان دریافت و به این ماشین داده شود.

عکس نمونه کارهای دایا استودیو
تصویر دایا استودیو
دایا استودیو

 ذهن انسان خود مانند یک ابرکامپیوتر عمل می‌کند بدون آنکه ما کاملا آگاه به روابط و اصول حاکم بر آن باشیم؛ شبیه به اصولی که بر طبیعت حاکم است و پیشرفت اندیشه، علم و هنر انسان‌ها در طول تاریخ  از مشاهده دقیق و تفکر در روابط و قوانین آن صورت گرفته است؛ مانند قوانین هندسه فراکتال که یک ریاضیدان لهستانی (Benoit Mandelbrot) از مشاهده پدیده‌ها و قوانین طبیعت به آن رسید؛ پدیده‌هایی که خود همانندی داشته و در مقیاس‌های مختلف مانند یک الگو تکرار می‌شوند؛ مانند برگ سرخس، گل کلم، دانه برف و... . این اصول همان‌طور که در مبانی فکری طراحی پارامتریک نقش مهمی دارند، در معماری گذشته ایران هم با یک تحلیل ذهنی دقیق و الگوبرداری انتزاعی از طبیعت در مقرنس‌کاری‌ها، گره‌چینی‌ها، آینه‌کاری‌ها و... قابل بازخوانی هستند.


Google
About 18,700 results (0.70 seconds)
Search Results
معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی! | چیدانه
www.chidaneh.com/ideabooks/architecture/.../68637
Translate this page
2 days ago - چیدانه در این مطلب قصد دارد پاسخ جمعی از معماران برجسته کشور را در زمینه "معماری پارامتریک و رابطه آن با معماری ایران" با شما درمیان بگذارد با ما همراه ...
Images for ‫معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی!‬‎Report images
Image result for ‫معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی!‬‎
1 day ago
Image result for ‫معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی!‬‎
Image result for ‫معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی!‬‎
Image result for ‫معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی!‬‎
Image result for ‫معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی!‬‎
Image result for ‫معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی!‬‎
More images for معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی!
معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی! - وب ایرونی
www.webiruni.ir/news/70445
Translate this page
2 days ago - معماران برجسته: معماری پارامتریک کودک نوپای دنیای معماری امروز است که جای خودش را عجیب در دل بزرگان این عرصه و کاربرانش باز کرده است و هر روز ...
معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی! - اخبار فارسی
monitor.shafaqna.com/FA/IR/6060086
Translate this page
معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی! ... شروط فعالیت رانندگان سرویس مدارس؛ طراحی برنامه موبایلی «سرویس مدارس» ویژه والدین. - همشهری ...
معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی! | چیدانه
khabarpu.com/k.php?u...2obbjNiv2KfZhtmH
Translate this page
معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی! - چیدانه | خبرپو.
معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی! | ایران وب لینک
iwl.ir/photo/13584
Translate this page
معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی! سپتامبر 3, 2016 mister دیدگاهی بنویسید. معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی!
معماری و دکوراسیون:معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی!
kahlek.ir/index.php/news1945193
Translate this page
14 hours ago - معماران پارامتریک نوپای معماری است جای را در بزرگان عرصه کاربرانش کرده و روز رشد پیشرفت آن عرصه معماری این نوظهور به سال که اصول معماری ...
مرجع معماری ایران و جهان
www.architects.ir/
Translate this page
گروه طراحی و معماری (delugan meissl associated architects (DMAA، خانه ای پیش ساخته ... (چهارشنبه 2 تير ... امروزه سبک معماری مدرن ژاپن در طراحی و معماری ساختمان های جدید نقش مهمی . ... با حضور و مشارکت جمع کثیری از برجسته ترین اساتید معماری .
ساختمان اداری – تجاری ولیعهدی - Caoi.ir
www.caoi.ir/.../926-ساختمان-اداری-تجاری-ولیعهدی.htm...
Translate this page
در این قسمت، آثار ارزشمند معماران معاصر ایرانی معرفی می گردند. ... در این بخش، شما می توانید به پروژه های طراحی و اجرا شده معماران ایرانی در داخل و خارج .... in Iran, Parametric Architecture | www.caoi.ir, ساختمان اداری – تجاری ولیعهدی در کرج, .... اند به گونه ای که در قسمت های برجسته نما رنگ آجری و در قسمت های فرورفته رنگ آبی شیشه ها ...
معماری پارامتریک | معماری، دکوراسیون داخلی ، طراحی داخلی آرل
www.arel.ir/fa/News-Category-528.html
Translate this page
معماری پارامتریک در طراحی داخلی این خانه باعث ایجاد فضایی سیال و پویا شده است. ... المان های پارامتریک طراحی شده بر روی دیوارها با حرکتی سیال و نرم از یک قفسه به مبل تبدیل می شوند. استفاده از نورهای ... یکی از قوی ترین جنبه هایی که در این سبک هندسی برجسته شد. ... یک شنبه های عکاسی: برج چرخانِ انعکاسی در صحرای ایران.
معماری اسلامی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../معماری_اس...
Translate this pagePersian Wikipedia
فتح اسلامی ایران در قرن هفتم منجر از معماران اولیه اسلامی به قرض گرفتن و اتخاذ ... و سکون را به طرز برجسته نمایان نمی‌سازد؛ در حالی که در معماری اسلامی «سکون» هم حالت ظاهری ..... مدل سه بعدی پارامتریک از خصوصیات ساختمان امیدها را برای بکارگیری این نوع معماری در ساختمان‌های نوین و کاهش چالش‌های طراحی و پیاده‌سازی آن زنده کرده است.
طراوت یک خانه | Facebook
https://www.facebook.com/Taravateh.Yek.Khaneh
Translate this page
معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی!...با چی...دانه همراه باشید See More. معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی! chidaneh.com.
۷ طراحی نمای ساختمان های برجسته ایران - گنجه - خانه
iranganje.ir/۷-طراحی-نمای-ساختمان-های-برجسته-ایران/
Translate this page
Aug 27, 2015 - مسلما اولین چیزی که در جذابیت یک ساختمان تاثیر گذار است نمای خارجی آن است و اولین نکته ای که در طراحی نمای خارجی باید به اون توجه بشه انتخاب ...
اخبار > رتبه چهارم مسابقه طراحی فاز دوم برج میلاد - خانه عمران
civilhouse.ir/?fkeyid=&siteid=1&pageid...
Translate this page
صفحه اصلي > معماری > پروژه های معماری > پروژه های معماری ایران ... در طراحی این ساختمان از اصول طراحی پارامتریک نیز بهره گیری شده است. تعامل با محیط نیز از اصول ...
BITLOG.ir | معرفی برخی از ساختمان‌های برجسته معماری معاصر ایران
bitlog.ir/ساختمان-های-برجسته-معماری-معاصر-ایران/
Translate this page
Feb 17, 2016 - معرفی برخی از ساختمان‌های برجسته معماری معاصر ایران ... فرهنگ ایرانی و سپس نماد از شهر توسط حسین امانت طراحی شد، این معمار همچنین به خاطر طراحی ...
مقاله معماری پارامتریک و نقش آن در طراحی اقلیمی (با محوریت الگوها و ...
www.civilica.com/Paper-NSIA01-NSIA01_636=معمار...
Translate this page
معماری پارامتریک و نقش آن در طراحی اقلیمی (با محوریت الگوها و الگوریتم های ... صنفی مهندسان معمار ایران، http://www.civilica.com/Paper-NSIA01-NSIA01_636.html ... خیابان کارگر و بزرگراه چمران، کوچه پروانه، پلاک ۴، ساختمان چمران، طبقه ۴، واحد ۳۱
6 - موسسه آموزش عالی معماری وهنر پارس - ارائه دهنده خدمات آموزشی با كیفیت ...
www.parsuniversity.ir/archive.asp?page=6&refer=
Translate this page
با معماران برجسته ایران: هادی تهرانی در دانشگاه پارس ... و به وجود آمدن نیازهای تازه در صنعت ساختمان از یک سو و ناهمگونی روش های سنتی ساخت با این نیازها از سوی .
کنفرانس بین المللی معماری، شهرسازی، عمران، هنر و محیط زیست؛ افق های ...
112.cd.hamayeshnegar.com/papers.php?group=22
Translate this page
12 - طراحی معماری پارامتریک (تحقیق علمی بر زاویه پوشش ساختمان در اقلیم کویری) ... 38 - باززنده سازی الگوها و مولفه های معماری ایرانی و اسلامی در ساختمان های ...... 477 - درونی شدن فرآیند طراحی از طریق الگوبرداری از تفکر طراحی معماران برجسته
سایت مرجع معماران (مرکزاطلاع رسانی معماری ایران) - مرجع آزمون های ...
nezameng.ir/includes/plink.aspx?linkid=760
Translate this page
دوره های آموزشی .... طراحی پارامتریک این پل توسط شرکت معماری Ricardo Zurita در . ... گروه طراحی و معماری (delugan meissl associated architects (DMAA، خانه ای پیش ساخته . ... با حضور و مشارکت جمع کثیری از برجسته ترین اساتید معماری .
چیدانه | طراحی دکوراسیون داخلی منزل، معماری و طراحی داخلی
www.zamoune.com/.../چیدانه-طراحی-دکوراسیون-داخلی...
Translate this page
چیدانه مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی منزل، معماری و طراحی داخلی منزل و آشپزخانه، فروش وسایل ... معماری پارامتریک در طراحی ساختمان های برجسته ایرانی!
معماری نیوز | اولين سایت خبری تحلیلی معماری، شهرسازی و عمران
www.memarinews.com/
Translate this page
آیا دانشگاه تهران با داشتن اساتید برجسته معماری و میراثی سمبل ساخت و ساز غیرقانونی ... خبر ویژه مرکز معماری ایران 18 شهریورماه اعلام می‌شود ... ورکشاپ های تخصصی در حوزه معماری پارامتریک ... شبیه سازی انرژی ساختمان ها با نرم افزار دیزاین بیلدر.
معمار نیوز - سایت خبری تحلیلی معماری و شهرسازی
memarnews.com/
Translate this page
انجمن مفاخر معماری ایران با همکاری هنر معماری برگزار می کند: دویست و هفدهمین گفتمان هنر و ... اختصاصی معمارنیوز- نشست «به سوی دستور کار جدید شهری، بایسته های نظری و اجرایی» ... مسابقه طراحی سردر ورودی ساختمان فرهنگی اداری منطقه آزاد اروند ... المللی یافته های نوین علوم و تکنولوژی · علی‌اصغر شعرباف؛ استاد برجسته معماری ...
معماری پهلوی (Pahlavi Architecture) | - دکتر علی امامیانفر
www.1saze.com › مبادی طراحی › سبکهای معماری
Translate this page
پارامتریک ... ۱-۱ ویژگی های ساختمان های سنت گرایی در پهلوی اول: ۱- نماها و نمادهای غالب بنا به شیوه ... ۲-۴ ویژگی های سبک معماری نوگرایی ایرانی : ۱- ایده طراحی با توجه به ... در این زمان تعدادی از معماران برجسته، ساختمان های مهم و ارزشمندی را با تلفیق ...
خانه عمران
www.lenzor.com/photo/image/listbyuser/.../civilhouse - Translate this page
طراحی و معماری مزرعه ای بر روی بام http://architects.ir/ ... طراحی پارامتریک پل Skyscape مشاهده مطلب: ... ۷ طراحی نمای ساختمان های برجسته ایران <br/> مشاهده مطلب: http: ...
معماری پارامتریک با گرس هاپر بایگانی - معماران الف | طراحی معماری ...
alef-arch.com/tags/معماری-پارامتریک-با-گرس-هاپر/
Translate this page
Oct 21, 2015 - سابقه این نرم افزار در ایران : ... کتاب فارسی گراس هاپر GrassHopper به نام پاردایم معماری ... شاندیز (مشهد) از نمونه پروژه های ساختمانی هستند که طراحی معماری پوسته های پارامتریک مدل شده با گراس هاپر را دارند . ... یک فرم پارامتریک به راحتی قابلیت تغییر داشته و حالت های مختلف .... آثار برگزیده · معماران برجسته.
معماری پارامتریک – خط معمار - معماری،طراحی داخلی
archline.ir/معماری-پارامتریک/
Translate this page
Aug 30, 2015 - یکی از قوی ترین جنبه هایی که در این سبک هندسی برجسته شد. ... و در طراحی های معمارانه ای که امروزه دیده می شود, مشخص می شود. معماری پارامتریک ، ... ۱۰۰ نمای ساختمان طراحی شده توسط معماران مطرح ایرانی در سالهای اخیر – بخش ۲. ۲۹ مرداد ...
معماری و طراحی داخلی برج مسکونی لوکس - جدیدترین های اینترنت - رز ...
dadadadadad.rozblog.com/.../معماری-و-طراحی-داخلی-ب...
Translate this page
Jul 28, 2016 - معماری ساختمان مسکونی لوکس | خط معمار، معماری،طراحی داخلی . ... رزیدنس تهران ، برج های مسکونی ایران زمین ، مجتمع چناران پارک ، برج های مدرن تهران ، پروژه های برجسته . ..... معماری پارامتریک: طراحی مجتمع مسکونی سبز در فرانسه | .
[PDF]غرفه قطب معماری خوش درخشید - صفحه اصلی - دانشگاه تهران
arch.ut.ac.ir/.../Architecture%20Newsletter%2013.pdf?...
Translate this page
Dec 1, 2010 - معماری ایران زمین بی شک در طول حیات خود در آینده های دور، نام پروفسور ..... درخشش دو تن از اساتید برجسته دانشكده معماری دانشگاه تهران ...... فرم پارامتریک - الگوریتم طراحی فرم در ساختمان های بلند براساس پارامترهای اقلیمی.
اولین کنگره بین المللی معماری هدف - ماه ترین
mahtar.in/.../the-1st-international-congress-on-target-a...
Translate this page
Jul 28, 2016 - کنگره معماری هدف از بزرگترین سمینارهای تخصصی معماری ایران و خاورمیانه است که در بخش عنوان، موضوعات و ... حضور پررنگ متخصصان و اساتید برجسته بین المللی در این کنگره و حمایت 7 دانشگاه خارجی و چند دانشگاه داخلی ... معماری پایدار و ساختمان‌های هوشمند ... هوش مصنوعی و روش های نوین طراحی: ... معماری پارامتریک
معماری پارامتریک - خانه
saharyar-blogfa-com.bigkaraj-rzb-ir.parsblogs.ir/.../مع...
Translate this page
معماري پارامتريک طراحی پارامتريک یکی از رویکرد های فراگیر در فضای طراحی امروز جهان است. ... زندگی نامه محمد کریم پیرنیا (پدر معماری سنتی ایران) .... عمران ، معماري ، شهرسازی و محیط زیست خاورمیانه با حضور اساتید برجسته بین المللی، 8 الی 10 ...
نمای موزه اینچوآن، نمایی الهام گرفته از طبیعت | نمایاران
www.namayaran.com/نمای-موزه-اینچوآن،-نمایی-الهام-گ...
Translate this page
نمایاران , مرجع نمای ساختمان , نخستین بانک تخصصی نمای ایران. ... شده توسط شرکت چینی (We Architect Anonymous (WAA طراحی و اجرا گردیده است. ... بنابراین معماران تصمیم گرفتند تا با نشان دادن لایه های چند وجهی از رسوب رودخانه زرد در نمای ساختمان، این ایده را عملی کنند. ... این مهم بدون استفاده از مدل سازی پارامتریک حاصل نمی شد.
پوسته ای از جنس بهار، برای برج های دوقلوی البحار! | نمایاران
www.namayaran.com/4960-2/
Translate this page
نمایاران , مرجع نمای ساختمان , نخستین بانک تخصصی نمای ایران. ... برای برج های دو قلوی ساخته شده در ابوظبی،‌معماران شرکت AEDAS نمای پویایی طراحی نموده اند که از ... با استفاده از توصیف پارامتریک در تهیه طرح هندسی پانل های فعال نما،معماران .... های مختلف طراحی نما ، پروژه های برجسته نمای ایران و جهان و همچنین مقایسه مصالح مختلف ...
کیا طرح زمان - آرشیتکت
www.ktz.co.ir/news/architects-ir
Translate this page
طراحی و معماری خانه های اسکله ای: کوهستانی از چوب. پروژه خانه های ... طراحی پارامتریک این پل توسط شرکت معماری Ricardo Zurita در ... (پنج شنبه 6 ... با حضور و مشارکت جمع کثیری از برجسته ترین اساتید معماری . ... مرجع معماری ایران و جهان. تعداد کل ...
طراحی زاها معماری می‌‌کند ساختمان حدید زاها حدید اسکلت بتنی‌ پرده برداری ...
weblog24.xyz/.../طراحی-زاها-معماری-می‌‌کند-ساختمان-حد...
Translate this page
معمار ایرانی تیم طراحي شرکت زاها حديد، خانم سارا شیخ اکبری مسئولیت طراحي داخلی این ... زاها حديد معمار برجسته، اخیراً از طرح جدید خود برای سازه‌ای که قرار است در شهر ... این ساختمان، که جزء آخرین طراحي های زاها حديد می باشد، یک ساختار مدولار از طرحی زنده .... معماري پارامتریک یا به بیان بهتر روش طراحي مقداری یکی از جریان های آوانگارد ...
سبک های معماری [بایگانی] - تالار فرهنگی هنری جی تاک
gtalk.ir/archive/index.php/f-5451.html
Translate this page
تالار فرهنگی هنری جی تاک > تاریخ ، فرهنگ و هنر > معماری > سبک های معماری ... تأثیری گستاخانه بر خط آسمان شهری بندری · معماری پارامتریک و گذار از اصول سنتی معماری ... شهری بر فراز آسمان · اینفوگرافی: معمار برجسته قرن 20، لودْویگ میس فَن دِر رُهِ ... عکس های بسیار زیبای طراحی داخلی ساختمان های مختلف · معماری در خانه‌های ایرانی ...
ساختمان Archives - صفحه 3 از 6 - معماری طراحی
memaritarrahi.com/category/ساختمان/page/3/
Translate this page
این ساختمان مسکونی تراس دار که در گوشه ی برجسته ای از فابر تریس ... آگوست 21, 2015 پروژه, ساختمان, طراحی برتر, طراحی پارامتریک, طراحی داخلی, طرح های نوین, ...
موسسه رسایش - کنفرانس بناهای بلند - درباره کنفرانس
www.hrbci.com/index.php/2014-11-20-08-50-50.html
Translate this page
Oct 21, 2015 - اعتلای معماری بناهای بلند; طراحی معماری در تعامل با سازه و تاسیسات; جایگاه بناهای ... گواهینامه و آیین نامه های محیط زیستی برای بناهای بلند; تجربه‌های موفق بناهای بلند ... ساختمانی بناهای بلند; توانمندی مهندسی در ایران در ساخت بناهای بلند ... نوین در طراحی ساختمان‌های بلند( طراحی پارامتریک); نقش تکنولوژی های شبیه ...
architect-alinejad.blogfa.com - سبک های معماری
architect-alinejad.blogfa.com/category/.../سبک-های-معم...
Translate this page
دسی برجسته شد. مسلماً چیزجدیدی ... در سبک مشخص معماری پارامتریک, هندسه نقش مهمی را بازی می کند. و با این ... عناصر طراحی نیز در معماری ایرانی از قدمتی ۳ هزار ساله برخوردار است. این عناصر .... نظریه ها و فرم های ساختمانی در اندیشه ترادیسیونالیسم.
مرکز معماری ایران - اخبار > کارگاه آموزش طراحی پارامتریک در معماری داخلی
iacenter.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1...
Translate this page
Jul 11, 2015 - در آخر دوره، از دو معمار برجسته و یک فعال معماری دیجیتال به عنوان داور دعوت ... هنرجوها با روش های طراحی الگوریتمیک تا ساخت دیجیتالی با رویکرد "طراحی ... ها طراحی شامل :معماری، طراحی داخلی، طراحی لوازم خانه، طراحی تولید، طراحی لباس، ...
خانه معمار لرستان
www.architecthouse.blogfa.com/
Translate this page
Aug 21, 2016 - شروع دوره های جدید مرکز تخصصی خانه معمار لرستان. ** آمادگی اسکیس کارشناسی ارشد معماری و طراحی شهری ... نظر بدهید · کاغذ دیواری خارجی(قابل شستشو) .... نرم افزار معماری Revit ویژگی های بسیار برجسته ایی دارد و امکان دسترسی آسان به ابزارهای حرفه ایی برای مدلسازی freeform و طراحی پارامتریک را مهیا می کند.
ساختمان مسجد اندونزی با معماری كلاسیك +پلان+نما+برش
arch88raf.rzb.ir/post/822
Translate this page
قالب‌های برجسته نام خداوند نیز در نمای خارجی ساختمان این مسجد به‌كار گرفته شده است. ... essays طراحی معماری خانه های مسکونی residential طراحی معماری فضاهای تفریحی ...
دکوراسیون داخلی و طراحی و معماری داخلی و منزل
dorikadeco.blogfa.com/
Translate this page
اگر هم مانند این نشیمن پروژه ی «ایل خانه همنشینی مدرن خانواده ایرانی» چنین منظره ای ندارید، ... طراحی پارامتریک یکی از رویکرد های فراگیر در فضای طراحی امروز جهان است. .... آنها شامل جلوه برجسته اجزاء تکنیکی و کاربردی ساختمان‌سازی هستند و همچنین ...
رقص آجر ها در ساختمان مسکونی آجر پوش تهران | ایران سنتر
irctr.ir/mode/14451135816lrvu
Translate this page
Oct 17, 2015 - ایران سنتر: ساختمان آجر پوش خیابان نفیسی، تقدیر شده ی جایزه معمار 94 در گروه مسکونی، جایزه جهانی ... از دیگر نمونه های موفق آجر کاری نما در تهران:.
روزنامه شرق 94/7/11: حياط مركزي، الگوي ازلي معماري ما
www.magiran.com/npview.asp?ID=3238462&ref...
Translate this page
Oct 3, 2015 - درست از چه زماني مي توان گفت مدرنيته به ويژه در حوزه معماري وارد ايران شد؟ ... از معماران برجسته مي توان از ايرج کلانتري، حسين شيخ زين الدين، بهرام ... تفکر ديگر مربوط به نسل جواني است که جذب اينترنت و طراحي پارامتريک شده اند. ... همه ساختمان هاي مسکوني من براساس الگوي حياط مرکزي طراحي شده اند، هر چند که اين ...
معماری پارامتریک - تبلیغات
rdivone-blogfa-com.nahamta.ir/.../معماری+پارامتریک.... - Translate this page
معماري پارامتريک طراحی پارامتريک یکی از رویکرد های فراگیر در فضای طراحی امروز جهان است. ... زندگی نامه محمد کریم پیرنیا (پدر معماری سنتی ایران) ... ساختمانهای طراحی شده توسط او تركیبی است زنده از تكنولوژی پیشرفته ساختمان سازی با ... معماري ، شهرسازی و محیط زیست خاورمیانه با حضور اساتید برجسته بین المللی، 8 الی 10 ...
فهرست مقالات هنر و معماری - کتابخانه دیجیتال
www.dlim.ir/Digital/Contents/Simple/50/
Translate this page
بررسي شاخص هاي مسكن ايران و جهان (مطا. ... به كارگيري شاخصه هاي معماري اسلامي در. .... روند طراحي پارامتريك و طراحي ساختمان . .... فضاهاي شهري موفق از ديدگاه وايت.
دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان » گزارش تصویری سخنرانی های ...
facartuok.ir/.../گزارش-تصویری-سخنرانی-های-دانشکده...
Translate this page
Dec 15, 2015 - گزارش تصویری سخنرانی های دانشکده هنر ومعماری به مناسبت هفته ... نموداری از مکاتب برجسته معماری معاصر غرب (از شیکاگو تا اکوتک) و ... و در نتیجه گیری با بیان ضعف آموزش دانشگاهی در زمینه مبانی معماری ایرانی و معماری غرب، به نواقص شرایط نظام ساخت وساز، اعطای پروانه اشتغال به کار در نظام مهندسی ساختمان و ...
لیست کتاب ها - معماران معاصر ایران
www.etoood.com/BookList.aspx
Translate this page
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید, خانه, |, ثبت نام, |, تماس با ما, |, درباره ما ... طراحی پارامتریک - 27 ..... ویژگی های بسیاری این مدرسه را خاص و منحصر بفرد می کنند؛ موقعیت مکانی اش، ساختمان صنعتی ا . ... در این کتاب از 577 نقل‌قول تأثیرگذار از 52 معمار برجسته در زمینه معماری استفاده شده است.
معماری ایران بایگانی - بهترین ها
mededu13.ir/label/معماری-ایران
Translate this page
Jul 2, 2015 - طرح نهایی سردر دانشگاه صنعتی شریف با حضور معماران مطرح ایرانی و ... این دانشگاه اعلام گردید و از ۱۰ معمار برجسته ایرانی که دارای شهرت و اعتبار ... مدیر امور ساختمان و تأسیسات دانشگاه شریف هزینه پیش‌بینی‌شده برای ساخت این ... پارامتریک باشد این سازه مذبوحانه و تیر و ستون های سنتی برای نگاه داشتنش چیست؟
بناهای معماری پارامتریک - آخرین اخبار ایران و جهان
khabarduni.ir/search/?q=بناهای+معماری+پارامتریک
Translate this page
ضرورت به کارگیری عناصر معماری ایرانی در طراحی سازه های بلند ... محمود گلابچی دبیر کارگروه تکنولوژی و ساختمان دومین کنفرانس بناهاي بلند بیان کرد: .... یک معمار برجسته از کشور ایتالیا گفت: آثار باستانی و معماري تاریخی ایران دربرگیرنده ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 1,246
  • باردید دیروز : 1,737
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 22
  • بازدید هفته : 1,246
  • بازدید ماه : 40,604
  • بازدید سال : 310,646
  • بازدید کلی : 4,090,424