loading...
جدیدترین های اینترنت
الهام سیرجانی بازدید : 193 یکشنبه 30 آبان 1395 نظرات (0)
 

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟ 

 

8 Ways to Boost Your Confidence

بالا بردن اعتماد به نفس چیزی نیست که نتوانید به آن دست یابید با کمی وقت گذاشتن و تغییر طزر تفکرتان میتوانید به اعتماد به نفس بالایی برسید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ آیا به دنبال چند راه برای بالا بردن اعتماد به نفس تان هستید؟ آیا از پایین بودن اعتماد به نفس‌تان رنج می‌برید؟ با ما همراه باشید تا چند راه برای بالا بردن اعتماد به نفس به شما معرفی کنیم.

یکی از چیزهایی که آدم‌ها را از دنبال کردن آرزوهای‌شان باز می‌دارد، ترس از شکست و عدم اعتماد به نفس است که آنها برای غلبه بر ترس‌شان به آن نیاز دارند. این چیزی است که همه‌ی ما، در اندازه‌های مختلف، با آن روبه‌رو هستیم. پرسش بزرگ این است که چگونه به ترس‌مان غلبه کنیم؟

به قول ای. ای. کامینگز، “‌وقتی خودمان را باور کنیم، می‌توانیم حس کنجکاوی، تفکر، شوق و لذت بی‌اختیار، یا هر تجربه‌ی دیگری را که روح انسان را آشکار می‌کند، به چالش بکشیم.‌” می‌توانید با بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس بر ترس‌تان غلبه کنید. ولی چگونه می‌توانید به این هدف دست یابید؟ با استفاده از راهنمایی‌های موثر زیر خودتان را در مسیر کسب اعتماد به نفس قرار دهید!

۱. به بهداشت و نظافت اهمیت دهید

شاید این قضیه واقعا خیلی ساده و معمولی به نظر برسد، ولی بیش‌تر آدم‌ها نمی‌دانند چه‌قدر حمام رفتن و تمیز بودن می‌تواند اعتماد به نفس‌شان را بالا ببرد. وقتی ظاهرتان تمیز به نظر برسد، احساس‌تان نسبت به خود بهتر می‌شود، و اعتماد به نفس‌تان نیز یک پله بالا می‌رود.

۲. لباس تمیز و مرتب بپوشید

درست مانند پاکیزگی بدن، مرتب و خوش رخت و لباس بودن (یعنی لباس‌تان چروک، لکه‌دار، و پاره نباشد) نیز می‌تواند اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهد. اگر با اعتماد به نفس و موفق به نظر بیایید، احساس یک آدمِ با اعتماد به نفس و موفق را خواهید داشت.

۳. به افکار مثبت بیندیشید

شاید فکر نمی‌کنید یک شخص منفی باشید، ولی شرط می‌بندم اگر یک روز وقت بگذارید و افکار منفی‌تان را روی کاغذ بنویسید، احتمالا شگفت‌زده خواهید شد. تمرین کنید فقط به افکار مثبت بیندیشید و کاری کنید اتفاقات خوب بیفتد.

همچنین بخوانید: چگونه مثبت اندیش باشیم؟

۴. مثبت عمل کنید

حالا که از شما خواستم مثبت بیندیشید، در مرحله‌ی بعد باید این مثبت‌گرایی را به‌عمل تبدیل کنید! مثبت عمل کنید؛ به جای آن‌که به خودتان بگویید “‌نمی‌توانم‌”، اقدام کنید و دست به کار شوید. با آدم‌ها نیز به شکلی مثبت صحبت کنید و با انرژی کامل دست به هر کاری بزنید. بعد از این کارها، کم‌کم به زودی تفاوت را احساس خواهید کرد.

۵. همیشه آماده باشید

خیلی سخت است اگر بخواهید در کاری اعتماد به نفس داشته باشید، ولی مطمئن نباشید آیا واقعا می‌توانید آن کار را درست انجام دهید یا خیر. برای غلبه بر این احساس، بهتر است تا آن‌جا که می‌توانید خودتان را برای انجام آن کار آماده کنید. مثلا، فکر کنید قرار است امتحان بدهید؛ اگر به اندازه‌ی کافی درس نخوانده باشید، قطعا به توانایی‌های‌تان در موفقیت در امتحان اعتماد نخواهید داشت.

ولی اگر به اندازه‌ی کافی درس خوانده باشید، برای امتحان آماده خواهید بود، پس اعتماد به نفس‌تان بیش‌تر خواهد بود. حالا فکر کنید زندگی نیز مانند امتحان مدرسه است، پس خودتان را برای‌اش آماده کنید.

۶. برای خود اهداف کوچک و میسر تعیین کنید و به آنها دست یابید

غالبا آدم‌ها مرتکب اشتباه می‌شوند و برای خود اهدافی بسیار بزرگ تعیین می‌کنند، و وقتی شکست خوردند، ناامید و سرافکنده می‌شوند. در عوض، هدفی برای خود برگزینید که قابل دستیابی باشد؛ به گونه‌ای که مطمئن باشید می‌توانید به آن دست بیابید. هر چه بیش‌تر به اهداف کوچک‌تر دست یابید، در آن کار ماهرتر می‌شوید، و احساسی بهتر به شما دست خواهد داد. به زودی می‌توانید اهدافی بزرگ‌تر برگزینید و به آنها نیز دست بیابید.

این هم مانند مورد اول ساده و معمولی به نظر می‌رسد، ولی می‌تواند تاثیری شگرف بر احساس‌تان نسبت به خود داشته باشد. وقتی به دیگران لبخند می‌زنید، باعث ایجاد واکنش زنجیره‌ای می‌شود. آنها نیز در پاسخ به شما لبخند می‌زنند و احساس هر دوی‌تان بهتر و اعتماد به نفس‌تان بیش‌تر می‌شود. بنابراین، اخم‌تان را باز کنید و لبخند بزنید!

۸. به راه‌حل‌ها تمرکز کنید

تمرکز به راه‌حل‌ها، به جای تمرکز به مشکلات، یکی از بهترین کارهایی است می‌توانید برای بالا بردن اعتماد به نفس انجام دهید. اگر فکر می‌کنید چاق و تنبل هستید، به راه‌های خلاصی از این وضعیت بیندیشید. اگر احساس می‌کنید هیچ انگیزه‌ای ندارید، برای این مشکل به دنبال راه‌حل بشد.

برای هر مشکلی یک راه‌حل وجود دارد. آن راه‌حل را بیابید و چندین پله اعتماد به نفس‌تان را بالاتر ببرید!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 91
  • باردید دیروز : 1,737
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 22
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 39,449
  • بازدید سال : 309,491
  • بازدید کلی : 4,089,269