loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 458 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

 

لوازم دکوری: فکر می کنم هر کسی دوست داشته باشد که وسیله ها و لوازمی که در دکوراسیون داخلی خانه اش مورد استفاده قرار می دهد، خاص و منحصر به فرد باشد. وسیله هایی که بتواند سبک دکوراسیونی مورد نظر را برای تان ایجاد کند و به شما کمک کند تا لذت بیشتری از دکوراسیون داخلی خانه تان ببرید. اگر تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید، وسیله هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که ظاهری خاص و منحصر به فرد دارند و شما با تهیه آن ها می توانید دکوراسیون داخلی خانه تان را جلوه ای نو ببخشید. 

 

صندوقچه چوبی آنتیک

صندوقچه چوبی آنتیک

۱. صندوقچه های چوبی برای دکوراسیون داخلی منزل 

صندوقچه های قدیمی، یکی از آن دسته وسیله هایی هستند که حسابی می توانند در دکوراسیون داخلی خانه شما غوغا کنند. این صندوقچه ها می توانند انباری های دم دستی برای شما باشند و حتی می توانند برای شما یادآور خاطرات خوش قدیم باشند. پیشنهاد می کنم مطلب ۱۱ صندوقچه قدیمی در دکوراسیون امروزی را حتما بخوانید تا با کاربرد های بیشتر این صندوقچه ها آشنا شوید. 

 

روشنایی های سنتی

روشنایی های آنتیک

۲. روشنایی های متفاوت برای دکوراسیون داخلی منزل 

گاهی وقت ها وجود عناصر کوچکی مثل چراغ های روشنایی و آباژور های خاص می توانند چنان تغییر بزرگی در دکوراسیون داخلی منزل تان ایجاد کنند که حتی مبلمان ها هم از پس آن بر نمی آیند. این آباژور ها و روشنایی ها در هر جایی که شما فکرش را کنید، می توانند بشینند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: نورپردازی: کاربرد لوستر، آباژور و روشنایی ها در دکوراسیون داخلی

۳. گلیم های عشایری برای دکوراسیون داخلی منزل 

گلیم های عشایری با آن طرح های ناب و رنگ های فریبنده شان قابلیت این را دارند که به یکی از چشمگیر ترین عناصر دکوراسیون داخلی منزلتان بدل شوند. حضورشان ترکیبی از اصالت و زیبایی را در دکوراسیون داخلی منزلتان پدید می آورد. بافت های گرم و دوست داشتنی گلیم ها ترکیبی جالب از بافت های مختلف در دکوراسیون منزل تان را پدید می آورد. 

 

میز و صندلی آنتیک

میز و صندلی چوبی

صندلی چوبی آنتیک

۴. میز و صندلی های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل 

اگر دوست دارید تا مقتدرانه سبک آنتیک را به دکوراسیون داخلی خانه تان وارد کنید،می توانید به این میز و صندلی ها اعتماد کنید. این میز و صندلی های چوبی دکوراسیون آنتیک برای داشتن خانه ای گرم و رویایی را برای تان پدید می آورند. 

 

مجسمه سنگی دکوراتیو

تک صندلی آنتیک

مجسمه سنگی آنتیک

۵. دکوری های آنتیک برای دکوراسیون داخلی خانه 

شما می توانید برای خرید لوازم دکوری منزل تان متفاوت تر عمل کنید. باید ببینید که از خرید آن وسیله به چه هدفی قصد دارید برسید.باید برای خودتان مشخص کنید که آیا این وسیله صرفا یک مجسمه دکوری در گوشه خانه است یا نه قرار است در عین زیبایی کاربرد هم داشته باشد؟ زمانی که این چالش ها را برای خودتان حل کردید آن وقت می توانید به بهترین نتیجه برای خرید لوازم دکوری منزل تان برسید. 

فرش نفیس ایرانی

فرش نفیس با نقش و نگار های سنتی

۶. فرش های نفیس برای دکوراسیون داخلی خانه 

فرش ها را نباید دست کم گرفت، آن ها خیره کننده ترین عناصری هستند که می توانند در خانه حضور داشته باشند. شما می توانید درخشش فرش های فانتزی در دکوراسیون مدرن کنید یا این که فرش هایی نفیس را برای خانه تان تهیه کنید تا چشم هر کسی به آن خیره بماند. 

۷. تخت های سنتی برای دکوراسیون داخلی منزل 

تخت های سنتی، مبلمانی متفاوت در دکوراسیون امروزی هستند. این تخت ها می توانند کاربری های زیادی داشته باشند. می توانند نقش یک کاناپه را برای شما بازی کنند، یا می توانند با ظاهر آنتیک خود تبدیل به نقطه عطفی در دکوراسیون داخلی منزل تان شوند، انتخاب با شما است.

دیگر مطالب راهنمای خرید را از این جا بخوانید: بهترین طرح های کوسن که زیبایی مبلمان شما را تکمیل می کنند!
معجزه مبلمان جمع و جور در دکوراسیون آپارتمان های کوچک
۱۰ کلید خرید سرویس ظروف چینی جهیزیه!
دست دوم های دست اول برای دکوراسیون مقرون به صرفه
۸ میز جلو مبلی و میز عسلی شیک برای دکوراسیون منزل

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه 



Source link

مدیر بازدید : 156 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

 

مناسبت ها: ۱۲ اردیبهشت همیشه ما را به روزهایی می برد که با شور و شوق زیادی برای روز معلم آماده میشدیم و دلمان می خواست بهترین هدیه را به معلم محبوب مان بدهیم. معلم هایی که با صبر و بردباری فوق العاده بچگی ها، سرکشی ها، درس نخواندن ها، مشق ننوشتن ها و شیطنت های ما را تحمل می کردند و هر روز با دستی پر سر کلاس می آمدند و امید فردایی روشن را به ما می دادند.

شاید کمترین قدردانی که می توان پای این بزرگواران از خود گذشته ریخت، واقعیت بخشیدن به اندکی از درس هایی است که به ما آموخته اند. دسته ای از این دانش آموختگان قدرشناس معماران برجسته ای هستند که اکنون نشان درس های خوانده و مشق های نوشته شده شان را در گوشه و کنار شهر می بینیم. امروز به مناسبت روز معلم می خواهیم برویم سراغ مراکز آموزشی و فرهنگی برجسته ای که برخی از این معماران طراحی کرده و به این وسیله در مسیر پیشرفت جامعه ی فرهنگی که خواست قلبی همه ی معلمان و استادان است، قدمی برداشته اند. با چیدانه همراه باشید…

دبستان دخترانه حق پناه اصفهان، مدرسه مداد رنگی

یکی از مدارس شهر اصفهان مشهور یه مدرسه مداد رنگی، نمونه ای از مدارس هوشمند در ایران است که طراحان آن محمد عرب و مینا معین الدینی تلاش کرده اند تا با به کارگیری رنگ در طراحی معماری و فضای داخلی آن شادابی و نشاط را به دانش آموزان آن هدیه دهند و در فرآیند یادگیری درسی آن ها تاثیر گذار باشند. مدرسه مداد رنگی همان دبستان دخترانه حق پناه است که در ناحیه ۵ اصفهان واقع شده است؛ این مدرسه به همت خیر مدرسه‌ساز حاج علی حق‌ پناه و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان احداث شده است.

مدرسه حق‌ پناه ۲۹۰۰ متر مربع است که ۱۷۰۰ متر زیربنا دارد و دارای ۱۲ کلاس، کلاس تجربی، کتابخانه، سالن اجتماعات و اتاق کامپیوتر است. این مدرسه جزو مدارس هوشمند محسوب می شود و تمام کلاس‌های درس به تجهیزات الکترونیک و تخته هوشمند مجهز هستند و البته این مدرسه، از مدارس تخصصی قرآن نیز محسوب می‌شود.

اطلاعات و تصاویر بیشتر این پروژه را می توانید در مطلب دبستان دخترانه حق پناه اصفهان، مدرسه مداد رنگی دنبال کنید.

طراحی سردر دانشگاه صنعتی شریف با الهام از باغ فین کاشان

در طرح حاضر، از مربع و تکرار و در عین حال، چرخش ۴۵ درجه آن، با توجه به محورهای بصری و دسترسی استفاده شده است تا امکان ایجاد گستردگی دید ناظر به محوطه دانشگاه و در نهایت، انتخاب مسیر مورد نظر تامین شود. با توجه به دو دسترسی سواره در طرفین، چهار دسترسی پیاده در حاشیه و دسترسی نمادین در آکس مرکزی، ۵ مربع انتخاب شده است.

دسترسی نمادین در نقطه عطف بنای سردر واقع شده است و در امتداد آن، محور آب و المان تمثیلی دانش وجود دارد. این مجموعه و پس‌زمینه دانشگاه، از پس فخرو مدین الهام‌گرفته از باغ فین کاشان، نمایان است.

اطلاعات کامل پروژه را اینجا بخوانید: طراحی سردر دانشگاه صنعتی شریف با الهام از باغ فین کاشان

 

تصویر پخش سنگ مصنوعی ایران

معماری متفاوت ساختمان موسسه آموزش عالی پیام‌ گلپایگان

این بنا در یک سایت ۲۰،۰۰۰ مترمربعی و به دلیل کمبود فضاهای آموزشی و کارگاهی، احداث شده است. ساختمان اولیه در منتهی‌الیه شمال‌شرقی سایت و بنای جدید در نقطه مقابل آن، در ضلع جنوب‌غربی مکان‌یابی شد تا ساخت‌ و سازها در آینده نیز به راحتی امکان‌پذیر باشد.

حجم کل بنا از ایده امتداد یافتن یک حرکت نواری‌ شکل که از یک سوی حجم آغاز می‌شود، دور بنا چرخیده و طبقه به طبقه، پنجره‌ها را دور زده و در سراسر حجم امتداد می‌یابد و در نهایت، در بالاترین نقطه نمای شمالی و در همان بخش چرخیده در مقابل باد، با ایجاد یک خط آسمان متنوع خاتمه می‌یابد، شکل گرفته است.

جزییات بیشتر این پروژه را اینجا بخوانید: معماری متفاوت ساختمان موسسه آموزش عالی پیام‌ گلپایگان

مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شریف، بازسازی یک سوله قدیمی

مجتمع خدمات فناوری شریف در مرکز دانشگاه صنعتی شریف تهران واقع شده است. انباری قدیمی آن در دوران قبل از انقلاب در دو طبقه و با مساحت ۳٫۲۰۰ مترمربع ساخته شد. از این مکان به عنوان کارگاه و انباری استفاده می شد و فضای نامناسبی در مرکز دانشگاه ایجاد کرده بود. لذا برای احداث محلی برای گروه های تحقیقاتی و ادارات مربوطه فناوری و صنعتی، این ساختمان به مدت ۸ ماه مورد طراحی مجدد و بازسازی قرار گرفت.

معماران پروژه در این خصوص می گویند: ما در طراحی این مجتمع بر اساس نوع فعالیت کاربران، یک فضای کار ابری مشخص کردیم که هر یک از مدیران و متخصصان و نیروهای خدماتی، فضایی مختص خود برای به اشتراک گذاری افکار و توانایی هایشان در درون گروه خود خواهند داشت. ما همچنین در تعیین فضاها معیار دیگری را در نظر گرفتیم که طی آن کاربران در آینده بتوانند فضای خود را مطابق نیازشان تقسیم، کوچک تر و یا بزرگ تر کنند؛ این امر برای فضاهای اداری می تواند مزیت بزرگی به حساب آید.

اطلاعات کامل پروژه: مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شریف، بازسازی یک سوله قدیمی

برای دیدن پروژه های برجسته ایرانی و آشنایی با جزییات آن ها می توانید به پروفایل های اهالی فن و گالری عکس چیدانه سر بزنید.

گردآوری شده در تحریریه چیدانه



Source link

مدیر بازدید : 514 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

 

پروژه های برجسته: در طراحی و بازسازی فضاهای نمایشگاهی و فروشگاهی آن چه که همواره حایز اهمیت است، توجه به نوع نمایش کالا و عنصر مورد نظر به گونه ای خاص و منحصر به فرد می باشد، به خصوص در فضاهای نمایشگاهیکه داری شعب متعدد می باشد، یک طراحی گیرا و جذاب می تواند به مانا شدن آن برند کمک شایانی نماید درست همانند طراحی شرکت سرامیک البرز توسط آرش مدنی از دفتر معماری آرشی فرم که به خوبی توانسته اند آن را به اجرا در بیاورند با چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار آن سری بزنیم.  

 

تصویر استودیو معماری آرش مدنی

مشخصات عمومی پروژه طراحی شرکت سرامیک البرز

  • موقعیت:خیابان بنی هاشم، تهران، ایران
  • طراح:آرش مدنی
  • دفتر معماری: آرشی فرم
  • همکاران طراحی: محمد سید آبادی، الهه علی زاده
  • مدیر پروژه: ایرج سمیاری
  • مساحت: ۸۵ متر
  • سال ساخت:۱۳۹۴
عکس طراحى و اجراى فروشگاه سرامیک البرز
تصویر استودیو معماری آرش مدنی

شرکت سرامیک البرز به دنبال یکسان سازی شعبات سرامیک البرز در سراسر کشور بود که برای شروع این فعالیت فروشگاه طباطبایی واقع در خیابان بنی هاشم انتخاب شد. در این پروژه طرحی که قابلیت اجرا در تمام نقاط ایران را داشته باشد و با محصولات سرامیک البرز مرتبط باشد نیاز کارفرما بود و اهمیت ویژه ای داشت.

عکس طراحى و اجراى فروشگاه سرامیک البرز
تصویر استودیو معماری آرش مدنی

ما به دنبال فرمی بودیم که نفس معماری و هنر اصیل ایرانی را دارا باشد و در عین حال با رویکرد های سبک مدرن معماری داخلی که سرعت اجرا و مساله انرژی از اصول اساسی آن است مغایرت نداشته باشد.

عکس طراحى و اجراى فروشگاه سرامیک البرز
تصویر استودیو معماری آرش مدنی

در نهایت کاشی های مینیاتوری (استخری) سرامیک البرز که مهمترین تولید این مجموعه است به عنوان کانسپت و سبک پارامتریک به عنوان ایده طرح انتخاب شد که از دیرباز در معماری ایرانی استفاده می شد و امروزه جزو مدرنترین سبک های فرم یابی به شمار میرود.

عکس نمونه کارهای اجرایی آرش مدنی
تصویر استودیو معماری آرش مدنی

این پروژه به دلیل کاربری تجاری نیاز به میزان نور مناسب داشت و از طرفی هزینه های مصرف برق برای ما مساله مهمی بود که با طراحی تخصصی نور پردازی و انتخاب درست لایتینگ ها به نتیجه مناسب و مقرون به صرفه ای رسیدیم.

عکس طراحى و اجراى فروشگاه سرامیک البرز
تصویر استودیو معماری آرش مدنی

طراحی نورپردازی در این واحد تجاری به گونه ای صورت گرفت که بالاترین شاخص تشخیص رنگ را دارا باشد تا محصولات در این فروشگاه با رنگ واقعی خود دیده شوند. همچنین استفاده از رنگ بندی خنثی باعث شد که فضا حس و حال مدرن داشته باشد و مهم تر آنکه بستری مناسب برای بهتر دیده شدن محصولات فروشگاه فراهم شود.

عکس طراحى و اجراى فروشگاه سرامیک البرز
تصویر استودیو معماری آرش مدنی

مهم ترین مساله بعد از طراحی این فرم انتخاب روش اجرا و متریال مناسبی بود که علاوه بر زیبای و کارایی مقرون به صرفه هم باشد؛ در مدت زمان دو هفته اجرایی شود و در صورت وقوع اتفاقات غیر مترقبه امنیت کافی داشته باشد . که در نهایت روشی را ابداع کردیم که تمام موارد در آن رعایت شود. به نحوی که مدت اجرای سقف ۱۰ روز و وزن استراکچر و متریال حدود ۸۰۰ کیلو گرم تمام شد.

اگر مشغول ساخت خانه، بازسازی یا تغییر دکوراسیون فروشگاه و یا فضای اداری هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب بیشتر:طراحی لوکس فروشگاه ظروف رویال دیش در بازار بزرگ تهران!
طراحی خیره کننده دکوراسیون فروشگاه رویال دیش در تهران 
بازسازی فروشگاه و نمایشگاه تاش در تهران
سام سنتر، مرکز تجاری لوکس خیابان فرشته تهران
رقص پارچه ها در طراحی داخلی گالری پارچه قزوین!
 دکوراسیون داخلی مرکز خرید دبی مال در مناسبت های خاص
دکوراسیون فروشگاه ویکتوریا بکهام ، هنر فرشید موسوی
نگاهی به طراحی داخلی اپل استورها

نویسنده: استودیو معماری آرش مدنی| تحریریه چیدانه



Source link

مدیر بازدید : 250 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

 

راهنمای خرید: همه ما از بچگی تا پیری علاقه مند به تجربه حس پرواز بوده و هستیم و جزء آرزوهای مان است بتوانیم این حس را مدام تجربه و تکرار کنیم و  لحظات خوب زندگی مان را رقم بزنیم. بعضی از افراد با سوار شدن هواپیما، چتربازی و خیلی کارهای دیگه سعی می کنن این حس و لذت رو برای خودشون تکرار کنن که خب همه اینا همیشه شدنی نیست و فقط گاهی اوقات توی زندگی پر مشغله ما اتفاق می افتد. اما یه راه خوب و ساده برای داشتن این حس داشتن یه صندلی ریلکسی یا تاب راحتی است که می تواند یه گوشه حیاط، باغ یا حتی اتاق ما رو به خودش اختصاص بدهد، اگر برای شما هم جالب است تا راجع به مبلمان های تابی بیشتر بدانید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید.

 

صندلی آویز مدل S مبل مرکزی

صندلی آویز مدل S مبل مرکزی

قیمت: 

۸۸۰,۰۰۰ تومان۸۱۸,۰۰۰ تومان

صندلی ریلکسی مدل استار مبل مرکزی

صندلی ریلکسی مدل استار مبل مرکزی

قیمت: 

۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان۹۳۰,۰۰۰ تومان

مبل تابی برای فضای باز 

همان طور که می دانید مبل های تابی انواع و اقسام مختلفی دارند و در هر فضایی می توان از آن ها استفاده کرد. نمونه هایی از این مبل های تابی برای فضای بیرونی خانه مناسب هستند، اگر شما هم دوست دارید تا از نسیم خنک بهاری بیشتر بهره مند شوید می توانید برای بالکن، پاسیو و حیاط خلوت خانه تان یکی از این مبل های تابی را تهیه کنید. 

صندلی ریلکسی مدل Dگلابی مبل مرکزی

صندلی ریلکسی مدل Dگلابی مبل مرکزی

قیمت: 

۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان۱,۳۹۵,۰۰۰ تومان

مبلمان تابی برای دکوراسیون داخلی منزل 

مبلمان های تابی در دکوراسیون داخلی خانه هم می توانند مورد استفاده قرار بگیرند، نگران ابعاد اندازه بزرگ آن ها نباشید، کافی است گوشه ای از خانه، به عنوان مثال گوشه اتاق خواب یا اتاق نشیمن که پنجره ای رو به منظره حیاط دارد را خالی کنید و این مبل ها را آن جا قرار دهید و زمانی که خواستید خستگی تان را در کنید، به آن ها پناه ببرید. حتی می توانید سری به مطلب مبلمان تابی، لذت تاب خوردن در دکوراسیون منزل بزنید تا بیشتر با کارآیی این مبل های تابی در دکوراسیون داخلی منزل آشنا شوید. 

صندلی ریلکسی و تاب راحتی مدل SKY مبل مرکزی

صندلی ریلکسی و تاب راحتی مدل SKY مبل مرکزی

قیمت: 

۱,۴۵۰,۰۰۰ تومان۱,۳۰۵,۰۰۰ تومان

انواع مختلف مبل های تابی 

مبل های تابی انواع مختلفی دارند، منظورم از نظر شکل ظاهری آن ها است. اگر سری به محصولات شرکت مبل مرکزی بزنید، می توانید مدل های مختلف این مبل های جذاب و دوست داشتنی را ببینید و هر کدام را که مطابق سلیقه تان بود انتخاب و سفارش دهید. رنگ تشک ها و پشتی ها و حتی رنگ خود مبل های تابی می تواند به سلیقه شما باشد. 

صندلی ریلکسی مدل W مبل مرکزی

صندلی ریلکسی مدل W مبل مرکزی

قیمت: 

۱,۴۵۰,۰۰۰ تومان۱,۳۴۸,۰۰۰ تومان

مبل های تابی دو نفره برای فضای باز و دکوراسیون داخلی منزل 

خوبی مبل های تابی این است که می توانند به صورت مبل های دونفره طراحی و اجرا شوند. این مار به شما کمک می کند تا بتوانید دوست داشتنی ترین فرد زندگی تان را هم در لحظات خوشتان سهیم کنید. نمونه ای از این مبل های تابی دو نفره را در عکس بالا می توانید ببینید. 

صندلی ریلکسی مدل لاین مبل مرکزی

صندلی ریلکسی مدل لاین مبل مرکزی

قیمت: 

۹۵۰,۰۰۰ تومان۸۸۳,۰۰۰ تومان

صندلی ریلکسی مدل Dگلابی مبل مرکزی

صندلی ریلکسی مدل Dگلابی مبل مرکزی

قیمت: 

۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان۱,۳۹۵,۰۰۰ تومان

مبلمان های تابی شرکت CF

شرکت CF بزرگ ترین شرکت تولید کننده مبلمان فضای باز و بیرونی در سراسر کشور است و می تواند به شما در تجربه دوباره لذت تاب سواری کمک کند. شما می توانید با شرکت مبلمان مرکزی (CF) تماس بگیرید و یکی از این مبلمان های تابی را به سلیقه خودتان سفارش بدهید و دم خانه تحویل بگیرید. تحویل این تاب ها در تهران رایگان است و دوسال گارانتی تعویض هم دارد. صندلی هخای تابی این شرکت از ۱۳۵ تا ۲۵۰ کیلو وزنو تحمل می کند و زیر بارش برف و بارون و تابش آفتاب مقاومت زیادی دارد. 

شرکت مبلمان مرکزی گواهی نامه ها و لوح های تقدیر زیادی را دریافت کرده است که تعدادی از آن ها را در ادامه می توانید بخوانید:

  • – لوح سپاس از انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان
  • – گواهی تقدیر و استاندارد ISO16817 چهت سازگاری با طبیعت از انجمن GCERTI در سال ۲۰۱۲
  • – لوح تقدیر از انجمن کیفیت ایران در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵
  • – نشان رضایت مندی مشتری در سال ۱۳۹۳
  • – گواهی ثبت طرح صنعتی

برای مشاهده محصولات بیشتر مبل مرکری و همچنین دریافت اطلاعات تماس با این شرکت می توانید به پروفایل اهالی فن شرکت مبل مرکزی در وبسایت چیدانه مراجعه کنید. 

مطالب بیشتر: چگونه یک نیمکت ساده برای فضای بیرونی خانه بسازید
۷ پیشنهاد برای زیبایی طراحی محوطه بیرونی منزل
مجموعه ای رنگارنگ از مبلمان های فضای بیرونی
مبلمان و طراحی دکوراسیون فضای بیرونی و باغچه منزل

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه 



Source link

مدیر بازدید : 282 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

 

این روزها همه دنبال رسیدن به آرامش هستند. همین‌ است که انواع و اقسام روش‌های مراقبه و آرامش بخشی در زندگی زیاد شده‌اند. همراه با طرفداران میلیونی‌شان. یکی از شیوه‌های باستانی چینی که برای حفظ تعادل و رسیدن به آرامش به کمک مردم امروز آمده، فنگ‌شویی است. روشی قدیمی که هر گوشه از خانه را تبدیل به فضایی آرام و بدون تنش می‌کند.آن هم با تمرکز روی چیدمان خاص منزل و فراهم کردن فضایی برای چرخش نیروهای مثبت جاری. این وسط شاید هیچ فضایی در خانه از نظر حفظ آرامش مهم‌تر از اتاق خواب نباشد. به عقیده چینی‌ها با استفاده از قوانین چینی می‌توان به رابطه عاطفی سازنده و احساس آرامش بالایی رسید. فنگ‌شویی به شما می‌گوید که با به کار بردن چه ترفندهایی اتاق خواب‌تان را در برابر هجوم انرژی‌های منفی حفظ کنید و به آرامش محض برسید.با چیدانه همراه باشید .

 

عکس نمونه کارهای گروه کاین
تصویر کابک دکور

۱. تخت باید پشتی چوبی داشته باشد

در اصول فنگ‌شویی هر تختی باید حتما یک پشتی خوب داشته باشد. این وسط بهترین‌ تخته‌های پشتی فنگ‌شویی آنهایی هستندکه قوی و محکم‌اند و از چوب ساخته شده‌اند. تخته پشتی تخت‌های امروز گاهی دارای روکش‌های خاص از جنس چرم یا پارچه و… هستند که البته آنها هم باید محکم و در عین حال ظریف باشند تا مبادا جلوی جریان انرژی را در اتاق خواب بگیرند. وقتی شما به خواب می‌روید، بدن‌تان وارد یک کار ترمیمی روی تمامی سطوح خودش می‌شود. در این میان سر نیاز به یک پشتی خوب دارد؛ یک پشتی مستحکم برای حمایت و تکیه مانند پشتی یک صندلی که وقتی زمان زیادی روی آن می‌نشینید، پشت شما خسته نمی‌شود. پس برای اینکه سرتان در خواب آرام بگیرد حتما تختی با پشتی چوبی بلند انتخاب کنید.

عکس نمونه کارهای خانه سرامیک فرزانه
تصویر خانه سرامیک فرزانه

۲. یک تشک خوب تهیه کنید

این روزها انواع و اقسام تشک‌های طبی و غیر طبی به بازار آمده‌اند که باید در خرید آنها حسابی دقت به خرج دهید. یادتان باشد دقت در این زمینه مانند یک عمر سرمایه‌گذاری برای برای کمر و پشت‌تان است. لازم است روی تشکی سرمایه‌گذاری کنید که بهترین خواب و استراحت را برای‌تان به همراه داشته باشد. هر چه در شب بهتر بخوابید، در روز انرژی و سلامتی بیشتری خواهید داشت. پس با این اوصاف دل به قانون فنگ‌شویی بدهید و سراغ تشک دست دوم نروید. معلوم نیست چه انرژی‌هایی از صاحب قبلی با تشک دست دوم به شما منتقل می‌شود!

عکس نمونه کارهای گروه معماری فرم و فضا
تصویر گروه معماری فرم و فضا

۳. فضای زیر تخت را خالی بگذارید

برای اینکه جریان انرژی فنگ‌شویی متعادل در اتاق جریان داشته باشد باید فضای زیر تخت را خالی بگذارید. در واقع برای اینکه انرژی بتواند در تختخواب شما جریان پیدا کند باید تختخواب ارتفاع مناسبی داشته باشد. معمولا این روزها زیر تختخواب‌ها کشو و کمدهای کوچک و بزرگ دارند. شاید این کار برای جبران فضاهای اندک جاسازی در خانه‌های امروزی مناسب باشد اما بر اساس قانون فنگ‌شویی جلوی جریان انرژی در اتاق گرفته می‌شود. موقع خواب باید انرژی دورتادور بدن در جریان باشد که اگر زیر ‌تختخواب بسته باشد،این جریان انرژی دیگر اتفاق نمی‌افتد. پس از تلنبار کردن لوازم اضافه زیر تخت دست ‌بردارید. البته اگر دنبال یک خواب خوب شبانه هستید.

عکس دکوراسیون اتاق خواب آپارتمان بلو میلد
تصویر رضا نجفیان / رنا دیزاین

۴. تختخواب از در دور باشد

تختخواب را در قسمتی از اتاق‌خواب قرار دهید که به‌طور مورب از در دور باشد. حتی بهتر است تختخواب با در، در یک خط مستقیم نباشد. قانون فنگ‌شویی می‌گوید که وقتی در تختخواب دراز کشیده‌اید باید قادر به دیدن در باشید اما نباید در امتداد آن قرار بگیرید. این در که قانون فنگ‌شویی از آن حرف می‌زند، می‌تواند در اتاق، بالکن یا پاسیو، حمام یا کمد باشد. ایده‌آل این است که تختخواب به‌طور مورب نسبت به هر دری و در گوشه‌ای از اتاق‌خواب قرار بگیرد. اگر تختخواب شما در نزدیکی در قرار بگیرد، ممکن است با حضور ناگهانی کسی به اتاق شما غافلگیر و شگفت‌زده شوید. هر چه از در دورتر باشید، بیشتر آماده چیزی هستید که ممکن است اتفاق بیفتد. دلیل اینکه تختخواب باید دور از در قرار بگیرد، شاید همین باشد. در بهترین شرایط وقتی از خواب بیدار می‌شوید، در اتاق باید در خط مستقیم دید شما باشد تا این احساس را پیدا کنید که به زندگی مسلط هستید؛حسی که فنگ‌شویی نسبت به آن تاکید زیادی دارد.

عکس نمونه کارهای هفت رنگ
تصویر هفت رنگ

۵. پشت تخت به دیوار باشد نه پنجره

علاوه بر اینکه لازم است برای تخت یک پشتی خوب انتخاب کنید، لازم است پشتی تخت را هم به یک جای ثابت و مستحک تکیه دهید. همیشه سعی کنید تختخواب خود را پشت به دیوار قرار دهید. این طوری سرتان بیشتر از همه در آرامش شبانه قرار می‌گیرد. قرار دادن تخت پای پنجره اصلا مناسب نیست برای اینکه وقتی زیر پنجره خوابیده‌اید، انرژی شخصی شما ضعیف‌تر از همیشه است. در این حالت تخت هیچ پناه درست و مناسبی ندارد و در واقع چیزی از شما حمایتی نمی‌کند.

عکس نمونه کارهای گروه طراحی معماری دکوکو
تصویر شرکت معماری دکوکو

۶. تعادل در دو طرف تخت ایجاد کنید

همیشه سعی کنید لوازم اتاق را در دو طرف تخت طوری بچینید که تعادل در اتاق حفظ شود. مثلا همیشه دو چراغ رومیزی در دو طرف تختخواب قرار دهید تا موقع خواب در اتاق‌ تعادل برقرار باشد. در واقع تعادل اتاق خواب می‌تواند در حفظ روابط فردی هم موثر باشد. در این مواقع حتی لازم است سعی کنید نور دو آباژور کنار تخت هم شبیه هم و ملایم باشد. این تعادل برای ایجاد مرکزیت در فضا و به ویژه برای ایجاد یک ارتباط مساوی و متعادل در اتاق‌هایی که دو نفر در آن زندگی می‌کنند، بسیار مهم است. این وسط مطلوب‌ترین این است که چراغ‌ها گرد باشند تا مبادا انرژی درون اتاق را قطع کنند.

عکس دکوراسیون اتاق خواب پروژه خیابان فرشته
تصویر گروه طراحی کاریزما

۷. تخت را دور از تلویزیون بگذارید

اسمش روی آن است. اتاق خواب. بنابراین باید از هر وسیله‌ اضافی در اتاق خواب بگذرید. اگر هم به خاطر کمبود فضا زمانی مجبور شدید در اتاق خواب وسایلی اضافی بگذارید، سعی کنید، تختخواب خود را از تلویزیون، میز تحریر و. . . دور کنید. البته بهتر است تلویزیون و میز تحریر را هیچ وقت در اتاق خواب نگذارید تا اتاق‌خواب‌تان جایی شود که به معنای واقعی کلمه بتوان در آن استراحت کرد و به آرامش رسید. تا جایی هم که می‌توانید موقع شب روی تلویزیون یا میز تحریر را با یک پارچه بپوشانید.

عکس نمونه کارهای دکوراسیون رامسین
تصویر دکوراسیون رامسین

۸. به محل آینه و تختخواب دقت کنید

نباید آینه را در جایی قرار دهید که تختخواب یا درهای کمد در آن دیده شوند. البته آینه در اتاق خواب از لوازم ضروری و جدانشدنی است پس اگر راهی برای خلاصی از آن در این موقعیت ندارید، حداقل روی‌ آن را با پارچه بپوشانید تا زمان خواب بتوانید به آرامش برسید. یک افسانه چینی داشتن آینه در اتاق خواب زوج‌ها را منع می‌کند چرا که به عقیده چینی‌ها آینه نشانی از خیانت است. البته آینه‌ها چون نمادی از انرژی مضاعف هستند باید از اتاق خواب‌ها دور باشند تا زود‌تر و راحت‌تر به آرامش رسید و گرنه در اصول فنگ‌شویی به داشتن آینه در هر فضایی غیر از اتاق خواب تاکید زیادی شده است.

عکس چیدمان اتاق خواب ساختمان الهیه
تصویر دفتر مهندسی ماکوره-MAKORE

 ۹. تخت را زیر تیرهای سقف نگذارید

خیلی از خانه‌های امروزی ترجیح می‌دهند تیرهای سقفی چوبی داشته باشند. فضای طراحی مدرن است و هزار و یک دلیل دیگر اما اگر پابند فنگ‌شویی هستید باید حواس‌تان باشد که تختخواب‌تان را زیر تیرهای چوبی افقی سقف نگذارید. حتی بهتر است زیر تیرهای آهنی و افقی سقف هم نخوابید. یک تیر چوبی افقی ممکن است باعث احساس فشار روی شما شود و اختلال خواب بیاورد. این وسط اگر انتخاب دیگری هم ندارید سعی کنید روی این تیرهای چوبی بیرونی را با پارچه بپوشانید یا دو شیار از جنس بامبو را از آنها آویزان کنید و سر آنها را رو به پایین بگیرید. این کار باعث دور کردن انرژی‌های غیرضروری از سمت تیرهای افقی می‌شود.

عکس نمونه محصولات صنایع چوبی سلطان کوچولو
تصویر مبلمان اتاق کودک و نوجوان سلطان کوچولو

۱۰.نه از آب‌نما خبری باشد نه آکواریوم

آب در فنگ‌شویی عنصری مهم است اما جای آن در اتاق خواب نیست. در اتاق خواب نباید نه خبری از آکواریوم و تنگ‌ماهی باشد و نه آب نما و. . . حتی نصب تابلوهایی که نمای آب و رودخانه و. . . دارند هم در اتاق خواب مجاز نیست. می‌دانید چرا؟ به عقیده چینی‌ها قرار دادن آب یا تصویر آن در اتاق خواب باعث بروز مشکلات مالی می‌شود. پس اگر به فنگ‌شویی باور دارید، این یک قانون را هم بپذیرید و بی‌خیال آب‌نماها در اتاق‌تان شوید تا دزدها به خانه‌تان نزنند.

عکس نمونه پروژه های شرکت فرم و فضا
تصویر گروه معماری فرم و فضا

۱۱. جای گل در اتاق خواب نیست

تا جایی که می‌توانید گل‌ها و گیاهان را از اتاق‌خواب‌تان خارج کنید. البته گیاهان اصلا عناصر بدی نیستند و در اصول فنگ‌شویی جای خاصی دارند اما گیاهان دارای مقادیر زیادی عنصر یانگ هستند و به همین دلیل انرژی زیادی در اتاق‌خواب ایجاد می‌کنند که ممکن است خواب را از چشم‌های شما بگیرد. این وسط اگر فضای دیگری برای نگهداری از گل‌ها سعی کنید موقع خواب آنها را از دید خودتان دور کنید. این طوری حداقل کمتر انرژی دریافت می‌کنید و چشم‌های‌تان آرام می‌گیرد.

عکس نمونه کارهای مبل آی تک
تصویر گالری مبل آیتک

۱۲. چسباندن تخت به دیوار ممنوع

در اصول فنگ‌شویی هر کاری که باعث جلوگیری از جریان انرژی شود، ممنوع است؛حالا چه به هم ریختگی و شلوغی دور تا دور تخت باشد چه مانعی مانند دیوار که راه رفت و آمد از یک طرف تخت را گرفته باشد. می‌گویند بنابر قوانین فنگ‌شویی چسباندن تخت به خصوص تختخواب‌های دونفره به دیوار یک اشتباه بزرگ است چرا که در این حالت دیگر انرژی «چی» قدرت چرخیدن ندارد و در کل‌ داخل در و دیوار سرگردان می‌ماند. به عقیده چینی‌ها تخت دو نفره‌ای که یک سمت آن به دیوار باشد،یعنی اینکه رابطه زن و شوهر کم‌کم وارد یک تله می‌شود. انگار یکی در گوشه‌ای از زندگی همیشه محصور مانده است.

عکس نمونه کارهای خانه مبل
تصویر خانه مبل

۱۳. تلویزیون‌ها را دور کنید

شاید لازم باشد در خانه‌ای‌ میز کار یا رایانه‌های رومیزی با مانیتورهای بزرگ‌شان را در اتاق خواب جا داد اما خیلی کم پیش می‌آید کسی مجبور به گذاشتن تلویزیون در اتاق خواب باشد. پس اگر دوستدار فیلم هستید و مقید به اصول فنگ‌شویی باید بین این دو یکی را انتخاب کنید. چرا که بنابر قوانین فنگ‌شویی تلویزیون‌ها در اتاق خواب به خاطر ایجاد میدان مغناطیسی ناسالم آرامش محیط را از بین می‌برند. حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید، پوشاندن آن با پارچه در زمان خواب است. بهترین کار هم قرار دادن آن در کمد و جاسازی آن است که حداقل در زمان خواب با بسته شدن در کمد دیگر هیچ انرژی مغناطیسی مزاحمی بیرون نیاید.

عکس نمونه کارهای ری را استودیو
تصویر ری را استودیو

۱۴. کتابخانه بزرگ در اتاق نگذارید

همه دوست دارند که در موقع خواب دو سه خطی از متن مورد علاقه‌شان را بخوانند و به خواب بروند اما واقعیت این است که جای کتابخانه اصلا در اتاق خواب نیست. البته قرار دادن دو سه جلد کتاب در اتاق ایرادی ندارد اما جا دادن حجم زیادی کتاب با کتابخانه‌های بزرگ چوبی یک اشتباه بزرگ است و مسیری برای از بین بردن آرامش در فضایی که فقط برای استراحت تعبیه شده است، نه مطالعه و تحقیق! اگر ناگزیر به قرار دادن کتاب‌های زیادی در اتاق هستید باید بی‌خیال خواب خوب شبانه هم باشید. کتاب‌های زیاد در اتاق خواب نشانی از به هم‌ریختگی و آشفتگی ذهنی است.

عکس نمونه کارهای مبل آی تک
تصویر گالری مبل آیتک

۱۵. از رنگ‌های خاص استفاده کنید

استفاده از عنصر آتش در اتاق خواب و حتی محل کار در اصول فنگ‌شویی تاکید زیادی شده است. در محل کار قرار دادن طیف رنگ‌های آتشین می‌تواند انرژی حامی را به سمت شما بکشاند و شوق و اشتیاق رسیدن به اهداف را در شما صد چندان کند. در اتاق خواب هم داستان زیاد فرقی ندارد. قرار دادن رنگ‌های آتشین در اتاق خواب فضایی رمانتیک به وجود می‌آورد و علاقه زوج را هم زیادتر می‌کند. چینی‌ها به رنگ‌هایی با پایه آتش،رنگ عشق هم می‌گویند. این رنگ‌ها طیف‌هایی از قرمز، نارجی، بنفش، صورتی و زرد پررنگ هستند که می‌توانند در همه جزییات اتاق خواب استفاده شوند.

طراحی داخلی اتاق خواب مدرن با ترکیب رنگ سفید و بنفش
تصویر مانی فرم

۱۶. رنگ‌های خنثی را فراموش نکنید

درست است که رنگ‌های آتشین برای چینی‌ها نشانه عشق و محبت هستند و مناسب برای اتاق زوج‌های جوان اما این وسط طیف خاصی از رنگ‌ها وجود دارند که صرفا برای حفظ آرامش و راحتی خواب شبانه در اصول فنگ‌شویی تعریف شده‌اند و رعایت آنها می‌تواند در داشتن یک خواب آرام بی‌هیچ انرژی مزاحمی نقش داشته باشد. طیف رنگ‌های آب روشن، صورتی کمرنگ، سبز روشن و بنفش می‌تواند بعد از یک روز شلوغ کاری آرامش محض به شما ببخشد به خصوص اگر در سرویس خواب از آنها استفاده شود.

عکس اجرای لمینت شرکت ایساتیس در فضای اتاق خواب
تصویر شرکت کفپوش ایساتیس

۱۷. حواس‌تان به نور باشد

برای داشتن یک اتاق خواب مطابق با استانداردهای فنگ‌شویی لازم است  حواس‌تان به نور اتاق هم باشد. فضای آرام اتاق خواب نیازی به نور زیادی ندارد پس لازم نیست از چراغ‌های هالوژن و مهتابی یا لامپ‌های قوی در آویزهای سقفی استفاده کنید. اصلا باید بی‌خیال چراغ‌های سقفی شوید. بهترین نور برای اتاق خواب نور آباژور است و در روز هم نور طبیعی. برای همین داشتن پرده‌های سبک در اتاق خواب برای داشتن نورهای طبیعی روز در فنگ‌شویی یک قانون است وگرنه می‌توان پرده‌ها را ضخیم کرد و اتاق را تاریک‌تر از حد لازم.

عکس نمونه کارهای گروه طراحان کوثر
تصویر مرکز طراحی کوثر

۱۸. بین پنجره و در قرار نگیرید

در زمان چیدمان اتاق خواب باید در موقعیت پنجره و در اصلی اتاق دقت کنید. درها و پنجره‌ها در اصول فنگ‌شویی بسیار مهم هستند و توجه به موقعیت آنها در برابر هر کدام از اشیای فضا اهمیت زیادی دارند. تا جایی که ممکن است باید سعی داشته باشید تختخواب‌تان بین پنجره و در قرار نگیرد. این طوری شما در میانه جریان انرژی چی قرار می‌گیرید و یکجورهایی مانع سر راه آنها هستید. اگر راهی غیر جا دادن تخت بین این دو ندارید،لازم است حتما برای پنجره‌ها پرده‌هایی ضخیم انتخاب کنید. از خوابیدن روبه‌روی پنجره‌ها هم دوری کنید. خوابیدن جلوی پنجره بر اساس قانون فنگ‌شویی خوابی آشفته برای‌تان می‌آورد.

عکس دکوراسیون اتاق خواب اقامت گاه دوغوز
تصویر گروه معماران مدام

۱۹. تناسب را حفظ کنید

تعادل و تناسب در فنگ‌شویی اهمیت زیادی دارد به خصوص در اتاق خواب که باید موقعیت تخت در اتاق با هر چهار گوشه دیوار در تناسب باشد. همیشه سعی کنید فضای اطراف تخت در برابر باقی اشیا در تناسب باشد یعنی اندازه آن از هر طرف به یک اندازه باشد. طوری که هر کسی بتواند به راحتی دور تا دور اتاق بچرخد بدون اینکه مانعی مانند تخت یا باقی لوازم مزاحم باشد. این وسط مساله‌ای که اهمیت زیادی دارد، دوری از شلوغی و به هم ریختگی زیاد اتاق است. برای رسیدن به قانون تعادل باید تا جایی که می‌توانید اتاق خواب را خلوت و  دور از وسایل اضافی نگه دارید.

عکس دکوراسیون اتاق خواب آپارتمان بلو میلد
تصویر رضا نجفیان / رنا دیزاین

۲۰. عکس‌ها بروند در آلبوم

در قانون فنگ‌شویی نصب کردن تعداد زیادی تصویر اعضای خانواده یا افراد سرشناسی که به آنها تعلق خاطر دارید، در فضای اتاق خواب اصلا درست نیست. در نهایت فقط می‌توان یکی دو تصویر کوچک قاب گرفته را روی پاتختی‌ها گذاشت اما نصب تصاویر خودتان یا خانواده‌تان روی دیوار بیشتر از اینکه یاد و خاطره آنها را برای‌تان زنده کند، سرشار از انرژی منفی است. زل زدن آدم‌ها به چهره شما در موقع خواب آرامش را از شما می‌گیرد. در اصول فنگ‌شویی مناسب‌ترین تصویر برای اتاق خواب تصویری قاب شده از طبیعت است و بس!

 

مجله منزل شماره 88:آبان ماه 1394

مجله منزل شماره ۸۸:آبان ماه ۱۳۹۴

قیمت: 

۷,۰۰۰ تومان۳,۰۰۰ تومان

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

مطالب بیشتر:عناصر و رنگ های فنگ شویی
معجزه فنگ شویی در دکوراسیون منزل با دایره ها !
آرامش در نشیمن با فنگ شویی
۹ اشتباه فنگ شویی که نباید مرتکب شد!
نمادهای فنگ شویی برای دکوراسیون انرژی بخش

منبع: مجله منزل | نویسنده: لیدا هادی



Source link

مدیر بازدید : 898 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

فرش یکی از وسایل ضروری در درون اتاق کودکان است و اتاق کودک را گرم نگه می دارد. استفاده از مدل های زیبا و فانتزی فرش فضای دکوراسیون اتاق کودک را به محیطی جذاب و زیبا تبدیل می کند. در ادامه این مطلب انواع مدل های جدید فرش اتاق کودک را با طرح های جذاب در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

معمولا آخرین چیزی که به ذهن پدر و مادر ها برای تکمیل اتاق کودکان می رسد فرش است. شما باید به این توجه کنید که کف اتاق کودک یکی از مهم ترین بخش ها در دکوراسیون اتاق کودکان محسوب می شود و جنس فرش اتاق کودکان در حفظ سلامت پاهای آن ها تاثیر گذار است.

فرش اتاق کودک با طراحی زیبا

عکس های مدل فرش اتاق کودک

برای فرش اتاق کودک بهترین کیفیت را در نظر بگیرید و بهتر است هر سه ماه فرش اتاق را بشویید تا از آلودگی ها پاک شود.

مدل فرش اتاق کودک با طرح گل فرشاتاق کودک با طراحی های فانتزی مدل فرش اتاق برای کودکان دخترفرش زیبا و متفاوت برای اتاق کودک
چیدمان و دکوراسیون داخلی اتاق کودکان پسر و دختر با یکدیگر متفاوت است و شما باید در هنگام انتخاب مدل فرش برای اتاق کودک خود به رنگ و طرح آن توجه کنید. انتخاب فرش مناسب و زیبا به شما امکان طراحی دکوراسیون و تزیین اتاق کودک با ایده های بهتری را می دهد.

مدل فرش زیبا برای اتاق کودک مدل های زیبا و جذاب فرش اتاق برای کودکمدل فرش زیبا برای کودک با طراحی فانتزی فرش اتاق کودک با طرحی متفاوت
در هنگام خرید فرش برای اتاق کودک باید به دکوراسیون اتاق کودکتان نیز توجه کنید. رنگ و طرح فرش بهتر است با رنگ سایر وسیله های اتاق کودک همخوانی و مطابقت داشته باشد.
فرش کودک با طرح ساده دکوراسیون اتاق کودک

ست کردن فرش اتاق کودکان با رو تختی هم می تواند ایده خوبی برای ایجاد یک دکوراسیون متفاوت و جذاب باشد.

انواع مدل های جذاب فرش اتاق کودک مدل فرش اتاق کودکان به شکل قلب
فرش های زیبا با طرح های عروسکی و شخصیت های کارتونی برای اتاق خواب کودک ایده بسیار جالبی هستند و کودک شما از تماشای این مدل فرش ها در درون اتاقش نهایت لذت را می برد.
فرش اتاق برای کودکان با طرح کیتیمدل فرش برای اتاق کودک با طرح فانتزی مدل فرش اتاق کودک با طرح میکی موس مدل فرش زیبا برای اتاق کودکان دختر مدل فرش با طرح مرد عنکبوتی مدل زیبا فرش برای اتاق کودک مدل فرش اتاق کودک با طرح حیوانت

در این مطلب انواع مدل های جدید و جذاب فرش اتاق کودک را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم از مشاهده این مدل ها نهایت لذت را برده باشید و بتونید با الهام گرفتن از این مدل فرش ها برترین فرش را برای دکوراسیون داخلی اتاق کودک خود نمایید.



Source link

مدیر بازدید : 288 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
 

خانه آرزوهای مهشاد و ابوالفضل، تازه عروس و داماد خوش سلیقه! ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

 

انگار نه انگار پاییز شده است. وارد خانه‌شان که می‌شوید تعجب می‌کنید چطور کسی توانسته زمان را نگه دارد و بهار را با همه شکوفه‌های صورتی و سفیدش همیشگی کند. مهشاد ۲۴ ساله و ابوالفضل ۳۱ ساله زوج جوان دوست‌داشتنی هستند که توانستند با رنگ‌ها در خانه‌شان معجزه کنند. قصه آنها از آن روزی شروع می‌شود که دوست صمیمی مهشاد در دانشکده حقوق برادرش را به او معرفی می‌کند و هر دو شیفته هم می‌شوند. آنها از فروردین همین امسال شروع به خرید جهیزیه می‌کنند و تا شهریور که رسما زندگی مشترک‍‌‌شان را شروع کنند، خانه را با کمک مادر مهشاد می‌چینند. خود عروس‌خانم هم از قبل پیگیر صفحات دکوراسیون خانگی اینستاگرام بوده و می‌گوید برای مبلمان خانه از اینستاگرام خیلی ایده گرفته است. مهشاد می‌گوید: «همه به خانه ما می‌گویند خانه عروسک‌ها، ولی من خودم خانه رویایی را بیشتر دوست دارم چون وسایل و رنگ‌های این خانه به ما خیلی آرامش می‌دهد.» در ادامه با چیدانه همراه باشید .

\"\"

استفاده از مبلمان خوش آب و رنگ در خانه

بیشتر از همه جا عاشق پذیرایی خانه‌ام هستم. همیشه مطمئن بودم نمی‌خواهم هیچ وسیله با رنگ تیره یا چوب قهوه‌ای در خانه‌ام داشته باشم. با همسرم برای خرید مبل یک سر به یافت‌آباد زدیم و از مبل‌سازی خواستیم که همه چوب‌ها را به ‌جای قهوه‌ای، رنگ سفید بزند. فروشنده اصرار داشت دو مبل یک نفره دیگر هم سفارش دهیم ولی برای اینکه فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد یک نیمکت سه نفره سفارش دادیم تا برای میز ناهاخوری هم از آن استفاده کنیم. نتیجه کار از چیزی که تصور می‌کردم خیلی بهتر از آب درآمد؛ یک مبلمان شاد و خوش آب و رنگ که مرکز اصلی خانه‌مان است.

\"\"

خرید شمعدانی هماهنگ با دکور خانه

دلم نمی‌خواست روی میز ناهاخوری‌ از آن شمعدان‌های نقره‌ای پرزرق و برق بگذارم. برای همین دنبال چیزی رفتم که به دکوراسیون خانه‌ بیشتر بیاید و در عین حال توی ذوق هم نزند. دوست نداشتم وسایل خانه‌ خیلی مدرن و فانتزی‌ باشد. این شمعدان‌ها را از «بلور گالری» در امیرآباد خریدم که از شانس خوبم به‌خاطر بدنه برنزی‌شان با لوستر خانه ست شدند.

\"\"

خرید آیینه عقد متناسب با دکوراسیون

شاید برای خیلی‌ها عجیب به ‌نظر بیاید که آینه عقد کسی از جنس رزین باشد چون تقریبا هیچ شباهتی به آینه‌ای که معمولا سر سفره عقد می‌بینید، ندارد ولی به‌خاطر کنسول همراه آن و حس آنتیک و قدیمی بودنی که می‌دهد خیلی دوستش دارم. برای اینکه دیوار اتاقی که آینه را در آن آویزان کردیم خالی نباشد، یک فرشته سفارش دادم که جفت آینه شود. خرید آینه خیلی مقرون به صرفه شد و حدود ۳۰۰ تومان و فرشته هم ۳۰ تومان درآمد.

\"\"

تزیین آباژور ساده

فکر کنم تا اینجا فهمیده باشید که چقدر از وسایل پرزرق و برق فراری هستم. در حقیقت تنها وسایل کریستال خانه همین لوسترهای پذیرایی و ست سه تکه کریستال است. من و ابوالفضل برای خرید لوستر همه نمایشگاه بین‌المللی لوستر را که در اردیبهشت برگزار شد، زیر پا گذاشتیم اما در نهایت چند ماه بعد اینها را در اولین مغازه‌ای که در لاله‌زار دیدیم، خریدیم. آباژور کنار کاناپه سومین و آخرین عضو کریستال خانه من است. وقتی خریدم‌شان خیلی ساده بودند، از لوسترفروشی خواستم یک ردیف گوی اضافه به من بدهد. اگر دقت کنید می‌بینید زیر کلاهک آباژور چهار رشته گوی شامپاینی رنگ آویزان است که خودم برای اینکه از سادگی درشان بیاورم با چسب نصب کردم.

\"\"

المان فرشته، تزیینات منزل ما

اگر سری به خانه ما بزنید، در جاهایی که انتظارش را ندارید فرشته‌ها شما را می‌بینند. گل‌میخ پرده‌ها، مجسمه کنار آینه، مجسمه روی بوفه و پایه شمعدان‌ها همه شکل فرشته هستند. یادم می‌آید دیگر از پیدا کردن گل میخ ساده و برنز رنگی که به خانه بیاید ناامید شده بودیم که در یکی از آخرین مغازه‌ها فروشنده این گل‌میخ‌های فرشته را به ما نشان داد.

\"\"

خرید ظروف چینی

ظروف چینی روی میز پذیرایی خانه را تکه‌تکه خریدم و با هم ست کردم. الان در بازار چینی گل‌ریز زیاد پیدا می‌شود. قندان را ۱۸ و قوری را ۷۰ هزار تومان خریدم. برای جای لیپتون هم یک ظرف مستطیلی گلدار خریدم که آن را کنار قوری می‌گذارم. این اردوخوری را از تجریش خریدم و با بیسکویت‌های کره‌ای پر می‌کنم. ظرفی هم که پای سیب را در آن گذاشتم یک ست سه تکه است که ۱۲۰ تومان شد. خیلی به کار می‌آیند؛ هم شیرینی می‌شود در آن سرو کرد و هم لازانیا به سبک ایتالیایی در آن پخت!

\"\"

خانه با رنگ‌های آبی و صورتی

پرده اتاق خوابم را اگر ببینید به روح خانه پی می‌برید. خانه با رنگ‌های آبی و صورتی درست شده است. همه پرده‌ها را از یک مغازه سفارش دادم و همان‌طوری که دوست داشتم مدل ساده‌ای دارند. آباژور و تلفن روی پاتختی اتاق خواب هدیه مادر همسرم است که به طرز عجیبی به چیدمان منزل می‌آیند و کنار رنگ‌های پرده مثل نقاشی کتاب داستان‌ها شدند.

\"\"

خرید ویترین و بوفه جهیزیه

بوفه پذیرایی را از یافت‌آباد خریدیم. با اینکه دنبال بوفه سفید بودیم ولی چیزی که چشمان را بگیرد، پیدا نکردیم. حین گشتن‌های طولانی‌مان برای پیدا کردن بوفه خیلی اتفاقی در ویترین یک مغازه این بوفه را دیدیم. به فروشنده سفارش دادیم که رنگ گل‌ها را ست پارچه مبلمان بزند. فرشته روی بوفه را از گالری محیا به قیمت باورنکردنی شش هزار تومان سفارش دادم و بعد با اسپری سفید رنگش کردم. قاب عکس‌ها هم هدیه مادر همسرم هستند که شمعدان‌های جفت آنها را رنگ سفید زدم و روی پاتختی اتاق خواب گذاشتم.

\"\"

خرید قاب عکس های متنوع

دیوارهای سفید خانه نباید خالی می‌ماندند. باید کاری می‌کردم وسایل خانه‌ جلوه خودشان را حفظ کنند. دنبال قاب عکس برجسته‌ای بودم که طرح و رنگش مکمل ظاهر خانه باشد. قاب عکس را از مغازه‌ای در پونک و ساعت را از مرکز خرید ظفر خریدم. تقریبا ساعت سخت‌ترین خرید جهیزیه‌ام بود چون دنبال ساعت سفید با عقربه‌های درشت بودم و هیچ‌جا پیدایش نمی‌کردم.

\"\"

دقت در انتخاب رنگ وسایل منزل

کابینت‌ها رنگ تیره‌ای دارند و نمی‌خواستم رنگ‌های تیره پیروز شوند. سعی کردم در خرید وسایل آشپزخانه و صندلی‌ها سلیقه خودم را اعمال کنم. از ظروف گلدار ادویه و اسپند که بگذریم حتی قابلمه‌ها و کتری هم صورتی هستند. صندلی‌های اوپن آشپزخانه را سفید با رویه صورتی سفارش دادم تا در هارمونی رنگ‌های خانه تضادی ایجاد نشود. این صندلی‌های اوپن با ترکیب حصیر، چوب و پارچه از مدرن‌ترین وسایل خانه‌ است.

\"\"

پیدا کردن میز تلوزیون

قبول دارید که نمی‌شود وقتی همه وسایل خانه چوبی و مات هستند، این وسط میز تلویزیون جنس براقی داشته باشد؟ پیدا کردن میز تلویزیون هم از آن پروژه‌های وقت‌گیر بود که در نهایت در دلاوران با قیمت ۴۰۰ تومان گمشده‌مان را پیدا کردیم.

 

\"مجله

مجله منزل: شماره ۸۹ آذر ماه ۱۳۹۴

قیمت: 

۷,۰۰۰ تومان۳,۰۰۰ تومان

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

مطالب بیشتر: قصه خانه دوبلکس مریم در خیابان دولت تهران
دورهم نشینی ایرانی در دکوراسیون سنتی خانه سوهانک
تینا از طراحی ارزان دکوراسیون آپارتمان نقلی خود می گوید!
آپارتمان کوچک سوزان، خانه ای دلباز درستارخان تهران
دکوراسیون عروسکی آپارتمان کوثر و وحید به رنگ سال!

منبع: مجله منزل | نویسنده: زینب اصباح



Source link

 

مدیر بازدید : 85 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

 

ترفندهای دکوراسیون: اردیبهشت خاص ترین ماه سال است، ماه شعر و شاعری و دوستی است، همه چیز در با نشاط ترین و زیبا ترین حالت ممکن اش به سر می برد. اصلا اردیبهشت به وجود آمده تا ما از زندگی بیشتر لذت ببریم، به وجود آمده تا با زیبایی هایش حال ما را خوب کند. ما هم تصمیم گرفتیم در این مطلب به شما بگوییم چگونه می توانید زیبای های اردیبهشت را به دکوراسیون داخلی خانه تان بیاورید و خانه ای اردیبهشتی داشته باشید، پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید. 

 

عکس نمونه کارهای گروه معماران مدام
تصویر گروه معماران مدام

۱. فضای بیرونی خانه های اردیبهشتی

از در خانه اردیبهشتی من که وارد می شوی، حیاط با صفایی پیش رویت قرار می گیرد، حیاطی با سنگ فرش و آلاچیق آجری، حتما می پرسید چرا آجر؟ خب به نظر من آجر اصیل ترین مواد و مصالحی است که می تواند در یک خانه به کار گرفته شود. فکرش را بکنید که سنگ فرش ها و آلاچیق های آجری با گل های رنگارنگ و گلدان های سفالی زیبا ترکیب شوند، مگر می شود از این حیاط اردیبهشتی دل کند؟ مگر می شود دمی در کنار جریان آب روان در وسط حیاط ننشست و از خنکای آن که با نسیم بهاری ترکیب می شود بهره مند نشد؟ 

عکس طراحی نمای ساختمان برانوش کاری از استودیو معماری بوژگان
تصویر استودیو معماری بوژگان

۲. نمای بیرونی خانه های اردیبهشتی 

نمای خارجی خانه من هم از اردیبهشتی شدن بی نصیب نمی ماند، اگر بخواهم اردیبهشت را به نمای خانه ام بیاورم؛ قطعا چند گلدان این کار را برای من انجام می دهند. گلدان هایی که روی نما می نشینند و آن را زنده تر از هر موقع دیگری به نمایش می گذراند، شاید این گلدان ها به بهانه اردیبهشت مهمان نمای خانه شوند، اما قطعا جایشان همیشگی خواهد شد، اما در اردیبهشت نما و جلوه شان بیشتر خواهد بود، هر چه باشد اردیبهشت جولان گاه گل ها و گیاهان است. 

عکس عکاسی معماری از فضای های مختلف منزل
تصویر عرفان شریف

۳. ورودی خانه های اردیبهشتی 

اگر بتوانیم از فضای بیرونی خانه دل بکنیم و خودمان را به ورودی خانه برسانیم، آنجا هم بوی اردیبهشت را استشمام می کنیم. خانه من وجب به وجبش بوی اردیبهشت می دهد. قطعا در ورودی خانه اردیبهشتی من باز هم شاهد حضور گل ها و گلدان های رنگی رنگی خواهیم بود، اما در کنار این گل و گلدان ها، چند قاب عکس هم به دیوار نصب می شود، عکس هایی که یادآور خاطرات خوب من هستند، عکس هایی که دیدنشان حال آدم را خوب می کند. هرچه باشد بیشتر خاطرات خوب من در اردیبهشت رقم خورده اند، پس اگر قرار باشد خانه ای اردیبهشتی داشته باشم قطعا عکس ها نقش مهمی را در آن ایفا می کنند. 

عکس مبلمان مدرن باتیک
تصویر باتیک

۴. رنگ سبز در دکوراسیون داخلی خانه های اردیبهشتی 

اگر از من بپرسید خانه های اردیبهشتی چه رنگی هستند؟ قطعا جواب من رنگ سبز است. رنگ سبز جلوه طبیعت در دکوراسیون داخلی است. وقتی از این رنگ دوست داشتنی در دکوراسیون داخلی خانه های تان استفاده می کنید فضای داخلی خانه زنده تر و شاداب تر به نظر می رسد. به نظر من درختان بیهوده سبز نشده اند!

عکس عکاسی از دکوراسیون سنتی سوهانک
تصویر عرفان شریف

۵. نشیمن خانه های اردیبهشتی 

از آنجایی که اردیبهشت ماه دوستی و صمیمیت است، به نظرم این دوستی و صمیمیت باید به دکوراسیون داخلی خانه هم نفوذ کند تا حال آدم بیشتر خوب شود. در طراحی نشیمن های اردیبهشتی علاوه بر آن گل و گلدان هایی که حضورشان ضروری است، باید چند نکته دیگر را هم رعایت کنید. اول آن که رنگ های گرم را فراموش نکنید، این رنگ های گرم به دوستی هایتان دلگرمی بیشتری می بخشد و آن ها را مستحکم تر می کند. نکته دیگر این که مبلمان ها و لوازم دکوری را نزدیک هم بچینید تا صمیمیت بیشتری را القا کنند. 

عکس عکاسی از منزل مسعود فروتن
تصویر امیر صادقی

۶. لوازم دکوری خانه های اردیبهشتی 

در انتخاب لوازم دکوری برای خانه های اردیبهشتی باید سلیقه و وسواس خاصی به کار ببرید. باید آن ها را اشتباه انتخاب کنید، هر وسیله ای که انتخاب می کنید باید حس شور و شوق و عاشقی را در شما بیدار کند و شما را به یاد خاطرات و روزهای خوبتان بیاندازد. چند تابلوی خطاطی شده برای روی دیوارها، استفاده از پارچه هایی نظیر گلیم و جاجیم برای کوسن ها و رومیزی ها و استفاده از وسیله هایی نظیر شمعدان های شاه عباسی، همه و همه می توانند خانه شما را اردیبهشتی کنند. 

عکس نمونه مبلمان آنتیک آسمانه
تصویر آسمانه

۷. مبلمان خانه های اردیبهشتی 

برای خانه های اردیبهشتی تان از مبلمان های راحتی استفاده کنید. مبلمان هایی که سرتا سر پارچه هستند، آن هم پارچه های گلدار و رنگی رنگی. این مبلمان ها به شما کمک می کنند تا از لحظه های اردیبهشتی تان نهایت لذت را ببرید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: راه حل های شگفت آور برای راحتی در خانه های کوچک

شما هم می توانید عضوی از چیدانه باشید، کافی است ایده های دکوراسیونی خود را از طریق لینک همکاری با تحریریه چیدانه با ما به اشتراک بگذارید. 

مطالب بیشتر: دکوراسیون محبوب متولدین اردیبهشت!
هرگز برای تغییر دکوراسیون منزل دیر نیست!
۱۲ قانون دکوراسیون داخلی که می توانید زیر پا بگذارید!
لذت زندگی در نشیمن های دنج پشت پنجره

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه 



Source link

مدیر بازدید : 154 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
ماهنامه بازاریاب بازارساز – احمدرضا سلیمی*: رقبای تان در هر موقعیتی می توانند از یو اس پی ها (نکات منحصر به فرد فروش) مبتنی بر محصول تان تقلید کنند ولی عنصری که آنها هرگز نمی توانند نمونه سازی کنند، نحوه برقراری ارتباط شما با مشتریان است. پس در هر فرصتی آن را بسط و توسعه دهید. فقط این سوال را از خودتان نپرسید که تا پایان امروز یا آخر هفته یا ماه چگونه می توانم این معامله را ببرم؟ بلکه بپرسید این ارتباط در دوازده ماه آینده یا دو سال یا پنج سال بعد چگونه خواهدبود؟ این همان عنصر مشارکت در فروش مشاوره ای- مشارکتی است.

حال شما چه فروشنده نرم افزارهای یارانه ای باشید چه ارائه دهنده خدمات مالی، مشاوره ای یا هر چیز دیگری، عامل ارتباط اهمیت خواهدداشت. یک فروشنده نرم افزارهای رایانه ای می گوید: من اینجا نیامده ام تا آخرین دستاوردها را به شما بفروشم بلکه تا زمانی که شما از رایانه استفاده می کنید، در مورد نرم افزارها شما را راهنمایی خواهم کرد و ما با هم و در کنار هم هستیم. حال از زبان یک موسسه ارائه دهنده خدمات مالی بشنوید: وظیفه من فقط فروش یک خط مشی نیست، بلکه من اینجا هستم تا مشاور مالی شما در بلندمدت باشم.

ارتباطات لازمه بازاریابی موفق است

از آنجا که روز به روز تمایز میان محصولات کمتر می شود، ارتباطات می تواند به عنوان یک منبع اصلی برای ایجاد مزیت رقابتی مطرح شود. مردم حتی حاضرند یک جنس نامرغوب را از یک فروشنده دارای روابط عالی خریداری کنند.

مشتریان در فکر خرید جدیدترین محصولات نیستند، بلکه در پی یک مشاور قابل اعتمادند. ارتباطات خوب بر وفاداری مشتریان و تکرار خرید می افزاید و این به معنای سود بیشتر است. طبق بررسی های اخیر توسط مشاوران باین اند کمپانی، موسسه لئو برنت یکی از بزرگ ترین موسسات تبلیغاتی دنیا تقریبا بیش از ۹۸ درصد میزان حفظ مشتریان را دارد. این موسسه حتی بدون افزایش سرمایه از طریق انتشار سهام و یا وام های سنگین، تعداد شعبات خود را به ۶۳ در سطح جهان گسترش داده است.

کارکنان این موسسه، بالاترین حقوق و دستمزد را در بین دیگر شرکت های تبلیغاتی دارند. این همان ارزش ملموس ارتباطات است. پس در صورتی که شرکت شما مشتری جدیدی را به دست آورد، شدیدا به کارکنان تان توصیه کنید که به برقراری رابطه خوب و دوستانه با هر مشتری جدید اقدام کنند. با این شیوه است که آنان مشتریان ثابت شما می شوند.

اعتماد

اعتماد، عامل کلیدی در برقراری روابط است و مانند چسب، مشتری و فروشنده را به هم متصل می کند. فروش مدرن برپایه توانایی ایجاد اعتماد بنا شده است. برای اینکه یک فروشنده موفق شوید، باید از فروش صرف محصولات و خدمات، نه تنها به سمت فروش راه حل ها، بلکه به سوی ایجاد اعتماد و قابل اعتماد ماندن، تغییر موضع دهید. در مجموع برای دستیابی به معاملات، باید در هر زمینه ای یک فرد قابل اعتماد باشید.

ارتباطات لازمه بازاریابی موفق است

عبارت (یک مشاور قابل اعتماد) به خوبی توصیف کننده این حالت است. مقاومت ناشی از عدم اعتماد است. زمانی که مشتری احتیاجات واقعی خود را با شما در میان نمی گذارد، کار زیادی نمی توانید انجام دهید. راه غلبه بر این وضعیت این است که اعتماد و اطمینان لازم را به وجود آورید تا مشتری به طور طبیعی، آنچه را که شما باید بدانید، بازگو کند.

چگونه اعتماد ایجاد کنیم؟

دیگران را محور قرار دهید

زمانیکه مردم احساس کنند که شما علاوه بر علایق خودتان، به علایق آنها نیز امی اندیشید، کم کم به شما اعتماد خواهند کرد. این نکته کاملا با مفهوم فروش راه حل ها منطبق است. حس و علاقه پرشوری را برای کمک به دیگران، برای دستیابی به اهداف شان ایجاد کنید و به طور خستگی ناپذیری در مورد دنیای مشتریان کنجکاوی کنید. برای اینکه به جمع ۱۰ درصد فروشندگان برتر بپیوندید، نه فقط موفقیت در کسب و کار خودتان، بلکه موفقیت کسب و کار مشتریان را نیز ملاک قرار دهید. زمانی که برای موفقیت مشتری می کوشید، آنها نیز به نوبه خود برای موفقیت شما تلاش خواهندکرد. پس آنها شریک و یار شما هستند.

دیگران را محور قرار دادن، درواقع به معنای انعطاف پذیربودن است. اشتیاق برای تطبیق دادن دیدگاه مان با عقاید دیگران یکی از مهارت های کلیدی در متقاعدسازی است.

بهترین کار را برای مشتری انجام دهید

بایستی در مورد ارائه توصیه ها و راه حل ها به اندازه پرسنل خود مشتری قابل اعتماد باشید. در هر موقعیتی بدون غرض بهترین کار را برای مشتری انجام دهید. از تعصب دوری کنید. آن بدین معناست که چنانچه راه حل شما، برای مشتری مناسب نباشد موضوع را به وی بگویید و توصیه کنید که چه باید انجام دهد. ممکن است در اینجا برخی معاملات را از دست بدهید اما مشتری صداقت شما را هرگز از یاد نخواهدبرد.

گوش کنید

هرچه بیشتر گوش کنید، بیشتر مجذوب اظهارات مردم شده و آنها بیشتر شما را دوست داشته، به شما اعتماد کرده و خواستان انجام معامله با شما خواهندبود. یک فروشنده ماهر وقتی که مشتری صحبت می کند با توجه کامل گوش می کند، زیرا زمانی که گوش می کنید متوجه می شوید که چه موضوعاتی برای مشتری اهمیت دارد. پاداش افزوده ای که کسب می کنید این است که گوش دهندگان به سرعت محبوب می شوند.

ارتباطات لازمه بازاریابی موفق است

افرادی که در گفت و گوها متکلم وحده اند، محبوبیت کمتری دارند و افرادی که در گوش کردن پیشی می گیرند محبوبیت بیشتری کسب می کنند. گوش کردن و توجه کامل، شکل بهترین روش برای نفوذ در قلب افراد است. به گونه ای به صحبت افراد گوش دهید که آنها تصور کنند شما تا ابد وقت دارید. هرگاه که با یک مشتری صحبت می کنید در بالای سرش ابر سفیدی را تصور کنید که نوشته شده (کاری کن که احساس مهم بودن کنم.) ایجاد این احساس در مشتری به اندازه برآوردن نیازهایش کاملا حیاتی است. این تصور را ایجاد کنید که شما برای روابط بیش از فروش ارزش قائلید.

ماموریت شخصی شما این است که هر کار ممکن را برای مشتریان انجام دهید تا آنها مطمئن شوند که تمام امکانات و منابع سازمان شما برای کمک به حصول اهداف وی از طریق محصولات و خدمات شما به کار گرفته می شود و این به معنای مشارکت در حل مشکل است.

به عقاید دیگران احترام بگذارید

راز خوب گوش دادن این است که به گونه ای گوش فرا دهیم که در گوینده حس توانمندی ایجاد کند. زیرا زمانی که احساس کنیم مورد احترام قرار گرفته ایم، دلگرم تر شده و به طور غریزی در مورد فرد مقابل احساس خوشایندتری پیدا کرده و فکر می کنیم که آنها باهوش تر، باظرفیت تر، و قابل اعتمادترند. اگر باعث شوید که مشتریان احساس خوشایندتری نسبت به خودشان پیدا کنند، در نتیجه بیشتر از شما خوش شان خواهدآمد و بیشتر اعتماد خواهندکرد.

راز اینکه مورد محبوبیت مردم قرار بگیرید ساده است- اول آنها را دوست داشته باشید. و راز اینکه مردم به شما احترام بگذارند این است که ابتدا به آنها احترام بگذارید.

پس از فروش در محل حاضر شوید

هیچ چیز بیش از این که فروشنده پس از فروش با مشتری تماس بگیرد یا شخصا در محل حاضر شود، باعث استحکام روابط خریدار و فروشنده نمی شود. همیشه این کار را انجام دهید، به ویژه زمانی که اشکالی وجود داشته باشد. خودداری از تماس گرفتن را یک گناه بزرگ فرض کنید.

روراست باشید

اگر می دانستید که قرار است گفتار و کردارتان در روزنامه های فردا به طور دقیق نگاشته شود، آیا همین روش را بر می گزیدید. از مشتری یا همکار نمی توان انتظار داشت که احترام فراوانی برای تان قائل باشند زیرا این عاملی است که فقط با کردارتان قادر به کسب آن هستید. کلام تان را همچون عهد و پیمان محکم کنید، مثلا اگر می گویید: (صبح پنجشنبه سفارش شما آماده خواهدبود.)، طرف مقابل تان را از این امر مطمئن کنید تا آنها بتوانند برای آن روز برنامه ریزی کنند.

ارتباطات لازمه بازاریابی موفق است

قابل اعتمادبودن شماست که پایه های اعتماد و احترام را بنا می نهد. گهگاهی همه ما نیاز داریم به خودمان یادآوری کنیم که با استفاده از مهارت های فردی، نمی توانیم خودمان را از اعمالی که به آن خود گرفته ایم مبرا سازیم زیرا دیگران براساس اعمال ما قضاوت می کنند نه براساس حرف ها و شعارهای مان. بهترین روش ایجاد اعتماد وفاداری است.

مودب باشید

ادب و نزاکت به تنهایی ارزشی ندارد، اما چیزی که با آن کسب می کنیم بسیار ارزشمند است و در برخورد با وضعیت های مختلف به ویژه موقعیت های دشوار، به شیوه ای مثبت و سازنده موجب موفقیت شما خواهدبود. یکی از ویژگی های افراد مودب که موجب می شود به آنها اعتماد کنیم این است که رفتار خوشایند، شایسته و پسندیده آنها باعث محبوبیت شان شده و در دل دیگران وارد می شوند. آنها دوست داشتنی تر به نظر می رسند و ما مشتاق انجام معامله با آنهاییم.

عمل به این قاعده، به ویژه زمانی اهمیت دارد که متوجه شوید در بخشی از معامله برای کسب آن تلاش کردید، موفق نشده اید. اگرچه کاملا به موفقیت نزدیک شده بودید و وقتی و تجربه بسیاری را صرف کرده بودید، اما باز ادب و نزاکت خود را حفظ کنید. هرگز نگذارید مشتری احساس رنجش یا ناراحتی نماید. خونسردی خود را حفظ کرده و سعی کنید عاقلانه کشف کنید که عیب کار کجا بوده و چرا برخلاف نظر شما تصمیم گرفته شده است. فقط به این علت که بازنده شده اید پل های پشت سرتان را خراب نکنید، در غیر اینصورت موقعیت های دیگری را هم در آینده از دست خواهید داد.

قدردان باشید

ارتباطات مستمر موجب می شود تا روابط عادی، و بی اهمیت فرض نشود. پیام تشکر بفرستید (ما به خرید شما ارج می نهیم و از شیوه شما در برخورد با ما بسیار سپاسگزاریم.) قدرت پیام تشکر، فوق العاده است، زیرا یک قدم فراتر از تلفن کردن است و دریافت کننده پیام، متوجه می شود که برای تهیه پیام تشکر وقت و انرژی بیشتری نسبت به تلفن کردن صرف کرده اید و از این رو محبت شما را فراموش نخواهدکرد.

* کارشناس ارشد MBA

Source link

مدیر بازدید : 218 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

ب سایت مدیر سبز: کارآفرینان از جمله معدود انسان‌هایی هستند که همواره می‌خواهند موقعیت‌های کاری جدید و خلاقانه‌ای بیابند و ایده اولیه‌شان را به کسب‌وکاری میلیاردی تبدیل کنند؛ اما بسیاری از این موقعیت‌های کاری، با وجود این‌که در ابتدا بسیار عالی به نظر می‌رسند، درنهایت به شکست می‌انجامند؛ اما کسب‌وکارهای اینترنتی بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز هستند و به دلیل سنجش‌پذیری بالا، آزادی عمل نامحدود و دسترسی به بازارهای جهانی، به یکی از بهترین انواع کسب‌وکار تبدیل شده‌اند.

با شنیدن عبارت «کسب‌وکارهای اینترنتی» اولین چیزهایی که به ذهن انسان می‌رسد. وب‌سایت فروشگاهی یا صفحات فروش در شبکه‌های اجتماعی هستند؛ اما بهتر است در همین ابتدای کار یادآوری کنیم که حتی باوجود شبکه‌های اجتماعی باز هم نمی‌توان در هیچ سطحی از کسب‌وکار آنلاین بدون وب‌سایت به‌هیچ‌وجه معنایی ندارد.

راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی موفق در سال جدید چگونه باشد؟

برای داشتن سایت سه راه وجود دارد. شما می‌توانید کار طراحی سایت خود را به یک شرکت بسپارید، از برنامه‌نویس فریلنس (آزادکار) استفاده کنید یا از سایت سازهایی (CMS) مانند وردپرس و جوملا بهره ببرید.

استفاده از دو مورد اول را به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنم. ما مشتریان زیادی داریم که با شرکت یا افراد برنامه‌نویس کار کرده‌اند و به مشکل خورده‌اند؛ یا آن شرکت دیگر سرویس ارائه نمی‌کند یا فرد برنامه‌نویس از دسترس خارج می‌شود و بدین شکل مشکلی اساسی پیش می‌آید؛ چون کدنویسی صورت گرفته اختصاصی بوده و هر کسی نمی‌تواند از پس ویرایش و تازه‌سازی آن برآید. من پیشنهاد می‌کنم که افراد از سایت‌سازهایی مانند وردپرس استفاده کنند و در صورت نیاز به گزینه‌هایی که در دسترس نیست، می‌توانند از افزونه یا پلاگین بهره ببرند و یا از برنامه‌نویسی بخواهند که کد عملکردی خاص را برایشان بنویسد.

شرایط لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی شامل برخی موارد قانونی می‌شود. بهتر است که در ابتدای کار سایت خود را در وب‌سایت ساماندهی آی.آر. ثبت و تأیید کنید که سایتتان تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. این سایت به فیلترینگ نیز نظارت دارد. ثبت سایتتان نیز کار سختی نیست و با پرکردن فرمی معمولی، شامل نام و نام‌خانوادگی و سایر اطلاعات هویتی این کار صورت می‌کارد.

پس از ثبت و راه‌اندازی وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی، موضوع دیگری که ضروری به نظر می‌رسد پیدا کردن بازار هدف مناسب است. این بحث بسیار گسترده‌ای است، اما به‌طور خلاصه پیشنهاد می‌کنم اگر کسی می‌خواهد در ایران فروشگاه اینترنتی ایجاد کند، بهتر است تا حد امکان بازار هدف و دسته محصولات خود را محدود کند؛ به‌عنوان مثال می‌توانید وب‌سایتی برای فروش تبلت به دانشجویان ایجاد کنید.

این بازار هدف می‌تواند یک جامعه (دانشجویان)، یک شهر (کرمان) یا یک بازه سنی خاص باشد. سپس باید براساس جامعه هدفتان به طراحی و ساختاربندی وب‌سایت خود بپردازید. یکی از اشتباهات خیلی رایج که بسیاری از افراد دچار آن هستند این است که می‌خواهند از ابتدای کار وب‌سایتی مانند آمازون ایجاد کنند و طیف گسترده‌ای از محصولات را در دسته‌بندیهایشان می‌گنجانند.

این کار به‌صورت تضمینی به شکست خواهد انجامید. برای چنین کاری لازم است که تیم بسیار قوی پشتیبانی و منابع مالی زیادی وجود داشته باشد که در چنین شرایطی نیز من باز چنین کاری را توصیه نمی‌کنم. از دید بازاریابی سه نوع محتوا باید در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی قرار گیرند؛

راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی موفق در سال جدید چگونه باشد؟

محتوای آموزشی: شما می‌توانید در مورد هرکاری که داشته باشید، حتی اگر به نظر محتوای آموزشی مرتبطی نیز نداشته باشد. پست‌های آموزشی بگذارید. فرض کنیم که کار شما فروش سرویس چینی است.

شاید به نظر نرسد شما نیز می‌توانید پست‌های آموزشی در این رابطه بگذارید؛ اما بدانید که می‌توانید در مورد نحوه چینش ظروف روی میز براساس نوع مهمانان و پذیرایی هر چه بهتر از مهمانان مطالبی بگذارید. حتی می‌توانید آموزش‌هایی در مورد نحوه خرید محصولات بگذارید تا کاربران بتوانند بسته به نوع کاربری‌شان بهترین خرید را داشته باشند.

دسته دوم محتواهایی که باید روی وب‌سایت شما قرار بگیرند. مطالبی هستند که با هدف برندسازی نوشته شده‌اند و به همراه عکس‌‌هایی از شما، تیم کاریتان وجود خارجی دارد.

سومین دسته محتوای وب‌سایت، محصولات شماست. خیلی از افراد حتی از قرار دادن عکس محصولاتشان در سایت نیز واهمه دارند.

آزادی زمانی و مکانی ویژه‌ای که با کسب‌وکار اینترنتی از آن برخوردار خواهید بود، یکی از بزرگ‌ترین مزایایی است که با این نوع کار خواهید داشت. اگر بودجه بازاریابی‌تان را به بازاریابی اینترنتی اختصاص بدهید، بازگشت سرمایه بالاتری خواهید داشت. اگر بخواهید ده میلیون تومان را صرف تبلیغات سنتی کنید، شای حتی نتوانید یک بیلبورد برای خود تهیه کنید! اما اگر همین هزینه را صرف بازاریابی اینترنتی کنید، کار خیلی زیادی می‌توانید انجام دهید. به‌طورکلی اگر بخواهیم بهترین نوع تبلیغات اینترنتی را نام ببریم،‌تبلیغات کلیکی خواهد بود؛ زیرا اگر کسی با کلیک روی آن آگهی وارد سایت شما شود، باید هزینه‌اش را بپردازید، اما اگر کسی روی تبلیغاتتان کلیک نکند، اعتبارتان کاهش نمی‌یابد. به عنوان مثال تبلیغات گوگل از همین نوع تبلیغات کلیکی است.

حال ممکن است سؤال شود که چرا بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی با شکست مواجه می‌شوند. به‌ نظر من اولین دلیل این است که این‌گونه افراد با کسب‌وکار و اصول آن آشنایی ندارند و فکر می‌کنند با راه‌اندازی یک سایت می‌توان کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرد. آن‌ها از این موضوع غافلند که کسب‌وکار خوب نیازمند پشتیبانی قوی، برخورد خوب با مشتریان، ارسال به‌موقع و… است. تابه‌حال به دلیل موفقیت فروشگاهی مانند دیجی کالا فکر کرده‌اید؟ ایده فروش کامپیوتر ایده ساده‌ای است اما خوش‌قولی، ارسال به‌موقع کالا و به‌روزرسانی موجودی انبار نکات مهمی است که بر تصمیم‌گیری مشتریان تأثیر مثبت می‌گذارد.

راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی موفق در سال جدید چگونه باشد؟

زمان موردنیاز برای تشخیص موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب‌وکار اینترنتی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، چون شرایط برای هرکسی متفاوت است. برخی افراد از قبل کسب‌وکار خودشان را داشته‌اند و الان می‌خواهند به‌صورت آنلاین نیز محصولاتشان را به فروش برسانند. کسب‌وکار آنلاین این افراد به‌سرعت به موفقیت می‌رسد، زیرا آن‌ها از قبل شناخته‌شده هستند و اعتبار دارند؛ اما برخی دیگر از افراد فقط در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و دفتر یا فروشگاهی ندارند. وضعیت این افراد دشوارتر است و باید زمان و تلاش بیشتری را صرف فعالیت مجازی خود کنند؛ اما معمولاً پس از شش ماه می‌توان موفقیت نسبی یک کسب‌وکار آنلاین را مورد ارزیابی قرارداد.

درنهایت باید این موضوع را خاطرنشان کنم که اگر کسی می‌خواهد در زمینه کسب‌وکار آنلاین به موفقیت برسد، باید بداند که این کار به هیچ‌وجه شغل دوم یا تفریح محسوب نمی‌شود. اگر حاضر هستید این کار را به‌عنوان شغل اول درنظر بگیرید و برایش وقت کافی صرف کنید، به موفقیت می‌رسید.

Source link

مدیر بازدید : 266 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

تاکو غذای سنتی مکزیک است که از یک نان (تورتیا) پخته شده از آرد ذرت یا گندم تشکیل شده که دور محتویات داخلی را می‌گیرد. داخل تاکو می‌شود چیزهای متنوعی قرار داد. از گوشت تا مرغ و غذای دریایی و سبزیجات و حتی پنیر.

وب‌سایت ایران کوک: تاکو غذای سنتی مکزیک است که از یک نان (تورتیا) پخته شده از آرد ذرت یا گندم تشکیل شده که دور محتویات داخلی را می‌گیرد. داخل تاکو می‌شود چیزهای متنوعی قرار داد. از گوشت تا مرغ و غذای دریایی و سبزیجات و حتی پنیر. تاکو معمولاً با دست خورده می‌شود و سرو آن با سس سالسا یا آووکادو همراه است.

مواد لازم:

  •     خامه ترش کم چرب ۱/۴ فنجان
  •     آب لیمو ترش ۲ قاشق
  •     نمک و فلفل سیاه
  •     فلفل سبز ۱ عدد
  •     کلم قرمز خرد شده ۱/۳ عدد
  •     پیاز کوچک اسلایس شده ۴ عدد
  •     روغن زیتون ۲ قاشق
  •     ماهی تیلاپیا فیله شده ۵۰۰ گرم
  •     نان ترتیلا ۸ عدد
  •     گشنیز خرد شده ۱/۲ فنجان
طرز تهیه تاکو ماهی
طرز تهیه:

۱-  خامه ترش و آب لیمو ترش را در یک کاسه بزرگ بریزید و خوب باهم مخلوط کنید و سپس آنها را با نمک و فلفل طعم دار کنید. نصف مواد را در کاسه ای دیگر سرازیر کنید. نصف فلفل سبز را ریز ریز کنید و آن را همراه با پیاز و کلم قرمز درون یکی از کاسه ها بریزید و خوب باهم مخلوط کنید.

۲- روغن زیتون را روی حرارت ملایم در یک تابه داغ کنید و نصف فلفل سبز باقی مانده را در آن ریز ریز کنید. فیله های ماهی تیلاپیا را در کمی نمک و فلفل مزه دار کنید. فیله های ماهی را در دو نوبت در داخل تابه سرخ کنید. اگر قطعات ماهی خیلی بزرگ نباشند هر نوبت بیش از ۵ تا ۶ دقیقه بیشتر طول نمی کشد.

۳- نانهای ترتیلا را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در مایکروویو گرم کنید.

۴- فیله های ماهی را در نان های ترتیلا بریزید و روی هر لقمه را  با مخلوط کلم خامه ای پر کنید. سپس گشنیز خرد شده را در خامه باقی مانده بریزید و با لقمه های خوشمزه ترتیلا سرو کنید.

Source link

مدیر بازدید : 155 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

ا دستور این نان خوشمزه و خوش عطر که به جای اینکه برید و از بیرون تهیه کنید با کمی همت این نونها رو در خانه تهیه کنید هم عطر نان تازه توی خونتون بپیچه و هم از خوردنش لذت ببرید.

وب سایت آشپزخانوم: با دستور این نان خوشمزه و خوش عطر که به جای اینکه برید و از بیرون تهیه کنید با کمی همت این نونها رو در خانه تهیه کنید هم عطر نان تازه توی خونتون بپیچه و هم از خوردنش لذت ببرید

 

مواد اولیه :
  • بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
  • کنجد به مقدار لازم
  • نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
  • وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پودر هل ۱/۴ قاشق چای خوری
  • آرد سفید ۳ لیوان
  • پودر شکر ۱ لیوان
  • روغن مایع ۳/۴ لیوان
  • ماست شیرین ۳ قاشق غذاخوری پر
طرز تهیه کلوچه کنجدی نرم

طرز تهیه:

۱٫ابتدا تخم و مرغ و پودر شکر رو با هم پنج دقیقه با همزن میزنیم. روغن مایع رو وقتی تخم مرغ و شکر خوب پفکی شد اضافه کرده و کمی هم میزنیم. حالا بیکینگ پودر رو با ماست مخلوط کرده و چند دقیقه صبر میکنیم تا پف کنه. و حالا با مواد تخم مرغی مخلوط میکنیم.

۲٫ارد،نمک،وانیل رو سه مرتبه الک کرده و با هم مخلوط میکنیم. به مواد اضافه کرده و هم میزنیم. در این مرحله غلظت مواد کمی سفت تر از مواد کیک باید باشه تقریبا مثل غلظت حلوا.

۳٫نیم ساعت تو ظرف دربسته تو فریزر قرار میدیم.

۴٫از فریزر که بیرون اوردیم با دست چرب اندازه یک گردو بزرگ برداشته گرد میکنیم و بین دو کف دست کمی فشار میدیم. و یا به شکل بیضی اینکار و میکنیم. تو کنجد میغلطونیم. تو فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه میگذاریم تا بپزه.

Source link

مدیر بازدید : 198 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
ماهنامه زندگی سالم – احمد فراهانی راد، ساناز صفایی: سریال «شهرزاد» پدیده سال ۹۴ در حوزه آثار تصویری بود. سریالی که به سرعت هیت شد و طرفداران پر و پا قرص و سرسختی پیدا کرد. پریناز ایزدیار توانست با بازی یکی از نقش های اصلی و مهم این مجموعه از بازیگران مطرح سال باشد اما سیر موفقیت های او در سال گذشته به همین جا ختم نشد و توانست با بازی در فیلم موفق و تحسین شده «ابد و یک روز» سیمرغ بهترین بازیگر زن سال را نصیب خود کند و به اوج برسد.

فیلمی که با استقبال مخاطبین در اکران نوروز هم مواجه شد. ایزدیار ۹۴ را با بازی در فیلم سینمایی همایون اسعدیان یکی از بنام ترین کارگردانان سینمای ایران به پایان رساند تا ۹۵ را هم با همین دست فرمان ادامه دهد. گفت و گوی ما با این ستاره جوان و محبوب را در ادامه بخوانید:

پریناز ایزدیار: شهاب حسینی «پدیده» است

ظاهرا این روزها سرتان خیلی شلوغ است. مشغول چه کاری هستید؟

من تا پایان اسفند سر آخرین کار همایون اسعدیان با نام «یک روز به خصوص» بود. ولی کلا سال گذشته برای من سال شلوغی بود. هم سریال «شهرزاد» را داشتم و هم فیلم «ابد و یک روز» و بعد هم که «یک روز به خصوص» بود. برای همین من خیلی از کارهای شخصی ام برای این روزها مانده. کارهای روزمره ای مثل دکتر رفتن یا خرید و… .

سال نود و چهار برای پریناز ایزدیار چگونه گذشت؟

نود و چهار به لحاظ کاری برای من هم سال شلوغی بود و هم سخت بود و هم خیلی سال خوبی بود. یک جورهایی آن سالی بود که منتظرش بودم و دلم می خواست زودتر از راه برسد.

فکر کنم خیلی هم تحمل کردید؟

تحمل از چه جهت؟

بالاخره شما زن هستید و فشار کارتان خیلی زیاد بوده؟

بله، فشار کار زیاد بود؛ اینقدر که قبل عید خسته بودم، خیلی هم خسته بودم. دلم می خواست چشم هایم را ببندم و باز کنم و ببینم یک جای خلوت و خوش آب و هوا و آرام مثل شمال هستم و فقط استراحت کنم.

و استراحت کردید؟

بله، شمال رفتم. من هر سال تعطیلات نوروز را شمال هستم.

پیش پدر و مادرتان؟

هم پیش آنها هستم و هم با دوستانم وقت می گذرانم.

من فکر می کنم ۹۴ بهترین سال زندگی کاری پریناز ایزدیار بوده. خیلی زود برای شما اتفاق نیفتاد؟! یا ما چون بیرون گود هستیم تلاش های شما را نمی بینیم فکر می کنیم شاید زود به اوج رسیدید؟!

نه واقعا خیلی زود نبود. البته شما که من را می شناسید که از خیلی سال پیش روال کاریم به چه صورت بوده. نه، واقعا زود نبود. شاید یکسری اتفاقات مثل جایزه ای که امسال گرفتم به نسبت خیلی از همکاران خوب و نازنینم که واقعا زحمت کشیدند و در هر فیلم و سریالی که از آنها می بینیم می درخشند زود بوده. چون این داستان سیمرغ به نظر من هم دیر و زود دارد و شاید برای من زودبود اما فکر می کنم روند کاری ام در این سال ها درست طی شد. من تله فیلم کار کردم، سریال کار کردم، سینمایی کار کردم، نقش مکمل کار کردم، نقش اصلی کار کردم؛ یعنی سعی کردم در هر شاخه ای از این کار خودم را محک بزنم.

پریناز ایزدیار: شهاب حسینی «پدیده» است

خب خیلی های دیگر هم مثل شما در همه این سال ها کار کردند و حتی قبل تر از شما وارد این حرفه شدند و اتفاقا سینما و سریال همه اینها را هم مثل شما تجربه کردند. ولی اتفاق هایی که برای شما افتاد خیلی پررنگ تر است. من می خواهم بدانم نقشه راه پریناز ایزدیار چه بوده؟ یعنی قید چه چیزهایی را زده است؟ چه چیزهایی را سرلوحه کارش قرار داده است که به این نقطه برسد؟

اولویت در هر کاری به نظر من تلاش، تلاش و تلاش است. یعنی در درجه اول اصلا غیر از این نیست. سعی کردم درگیر حاشیه نباشم و اینکه دنبال کاری آمدم که از ابتدا خیلی دوستش داشتم. فکر می کنم یکی دیگر از دلایل مهم آن همین عشق و دوست داشتن است. حالا از همه مهم تر از لطف خدا نمی توان غافل شد که چقدر در همه این سال ها کمک کرده و هوایم را داشته است. یک موقع هایی قرار گرفتن آدم های درست در مسیر کاری ام خیلی مهم بوده مخصوصا برای من که خیلی تشخیص خوب و بد آسان نیست و اصولا فکر می کنم همه خوب هستند و خیلی همه چیز را مثبت می بینم. اما یک جاهایی انگار خدا بهم نشان داد با کی باید کار کنم و با چه کسانی نباید کار کنم.

بله، آدم هایی در مسیر زندگی کاری شما آمدند که آرزوی خیلی از بازیگرها بودند.

بله، خدا را شکر.

چه نکاتی را رعایت می کنید که کارگردان های بزرگ با شما کار می کنند و این همکاری معمولا ادامه هم پیدا می کند. مثلا آقای فتحی بعد از سریال «زمانه» باز هم برای «شهرزاد» سراغ شما آمدند.

واقعا من کار خاصی نکردم. مثلا برای سریال «زمانه» که با من تماس گرفتند مثل هر بازیگر دیگری به دفتر ایشان رفتم و صحبت کردم و تست گریم شدم از فردایش جلوی دوربین رفتم. منتها حتما وقتی ایشان کاراکتر شیرین را با خانم ثمینی می نوشتند چیزی دیدند که احساس کردند من می توانم بازی بکنم.

نکته دیگری که من فکر می کنم برای همه کارگردان های خوب مان مهم است و سن و سال هم ندارد همین تلاش بازیگر است که قبلا هم به آن اشاره کردم و البته تمرکز. یعنی من بازیگر وقتی نقشی را قبول می کنم و قرارداد می بندم واقعا با این انگیزه سرصحنه حاضر بشوم که آن کار را به نحو احسنت انجام بدهم. نه اینکه بیایم که کار دیگری بکنم یا درگیر حاشیه بشوم یا برایم مهم نباشد و حواسم پرت باشد یا اینقدر فکر کنم که خب من اینقدر بازیگر خوبی هستم که دیگر نیازی به تمرین و تلاش و تمرکز ندارم. فکر کنم همه کارگردان های خوب دوست دارند که بازیگرشان واقعا برای کارشان مایه بگذارد.

ما راجع به شما از دوستان بازیگر همکارتان که با شما سر کارهایی بودند پرس و جو کردیم. همه روی سلامت شما و اینکه با تلاش کار را جدی می گیرید تاکید داشتند.

مرسی، من اعتقاد دارم نود و نه درصد همکاران من سالم و درست هستند و خیلی برعکس آن چیزهایی هستند که پشت سرشان گفته می شود. این خوب و بد در هر حرفه و شغلی است. در خیلی از شغل ها باند بازی و رابطه است. حالا شاید گاهی در سینما این چیزها پررنگ تر و برجسته تر می شود. آن هم برای این است که ما بیشتر دیده می شویم و به چشم مردم می آییم و بنابراین شایعه ها درباره مان بیشتر است.

حالا این تو چشم آمدن مزه اش چه طعمی است؟

تا وقتی که آدم انرژی مثبت می گیرد خوب است.

وقتی انرژی منفی می گیرید چطور؟ یعنی مثلا آدم هایی که ممکن است مزاحم زندگی شما بشوند.

اشکال نداره. به خاطر اینکه من فکر می کنم ما وقتی یک همچین کاری را قبول می کنیم باید منتظر همه این چیزها هم باشیم.

اتفاق بدی که در این راستا برای شما افتاده چه بوده؟

مزاحمت های تلفنی خیلی آزاردهنده است.

شماره تان را از کجا پیدا می کنند؟

نمی دانم واقعا ولی خیلی آزاردهنده است یعنی یک موقع هایی شب و نصف شب وقتی مریض هستی یا صبح زود باید بیدار بشوی و سر کار بروی یک دفعه سه صبح تلفنت زنگ می خورد. اینها خیلی ناراحت کننده و زشت است. این نه اسمش دوست داشتن است و نه هیچ چیز خوب دیگر این فقط مردم آزاری است.

پریناز ایزدیار: شهاب حسینی «پدیده» است

شما دو خط تلفن دارید. الان دومی را برای کار گذاشتید چون اولی که لو رفت.

(می خندد) نه همان خطی که همیشه داشتم را نگه داشتم. چون نمی شود هی خط عوض کرد. بالاخره همکاران و دفاتر و دستیارها و… یک شماره از شما دارند و هی عوض کنی هر دفعه تا جا بیفتد که این شماره فلانی نیست و شماره جدیدش این است زمان می برد و باعث زحمت است.

بابا را چه کردید با همه مخالفت هایی که داشتند؟

نه الان دیگر مخالفتی ندارند. آن دوران گذشت. الان کارهایم را می بینند و دنبال می کنند.

عادل فردوسی پور خیلی از شما ناراحت است؟

چرا؟!

یعنی بیننده نود را پایین آوردید.

آخه «شهرزاد» که سی دی است می شود هر ساعت و هر روز دیگری دید.

نه، نمی شود تحمل کرد باید همان شب دید قسمت جدید چه اتفاقی می افتد و داستان به کجا رسیده.

چقدر جالب. نمی دانستم اینقدر ماجرا جدی است.

فیدبک های «شهرزاد» چطور است؟

خوب، خیلی خوب، خدا را شکر.

فکر می کردید این اتفاق بیافتد؟

در این حد نه اما مطمئن بودم اتفاق خوبی می افتد. یعنی با توجه به شناختی که از آقای فتحی و خانم ثمینی و متن جذاب و قوی که نوشته بودند داشتم  و می دانستم که آقای فتحی کارگردانی است که کارش را بلد است و می داند که مردم چی دوست دارند و حضور یک همچین گروهی و بازیگرانی به این خوبی کاملا موفقیت این سریال را تضمین می کرد.

پدیده سریال «شهرزاد» به اعتقاد شما کی است؟ بهترین بازیگر؟

ببینید جناب نصیریان که قطعا فوق العاده بودند اما ایشان همیشه پدیده هستند. من خیلی کوچک تر از آن هستم که الان بخواهم بگویم آقای نصیریان پدیده سریال شهرزاد بودند ایشان کلا همیشه یکی از پدیده های تاریخ سینما و تلویزیون ایران هستند. من همه بازیگران «شهرزاد» را بسیار دوست دارم اما شهاب حسینی به نظرم پدیده این سریال بود.

آن روزی که به شما سریال «شهرزاد» پیشنهاد شد سخت تان نبود مقابل این بازیگران بازی کردن؟ بالاخره علی نصیریان، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی بازیگران قدرتمندی هستند و از آن سو هم نقش شما نقش سخت و پرچالشی بود؟

من بیشتر خوشحال شدم تا بترسم یا نگران بشوم. چون همیشه دوست داشتم با بزرگان کار کنم و هنوز هم دوست دارم. خیلی هیجان زده از نوع خوب و نه اضطرابی که بخواهد کارم را خراب کند. بنابراین خیلی از این موقعیت خوشحال بودم و اینکه به نظرم کارکردن با آدم های بزرگ آدم را بزرگ می کند. این آدم ها سوای اینکه آدم های بزرگی هستند خیلی هم در کار همراه بودند و خیلی هم پارتنرهای خوبی بودند. یعنی بده بستان کاری بین ما دقیقا همانطور که باید اتفاق می افتاد بود. این من را نگران که نمی کرد، خوشحال هم می کرد. آنها واقعا به من یاد دادند.

نقش شیرین را خودتان دوست داشتید؟

خیلی زیاد.

یعنی دوست نداشتید شما شهرزاد باشید و ترانه علیدوستی شیرین باشد؟

ببینید نقش شهرزاد را هم قطعا دوست داشتم اما من از روز اول برای نقش شیرین انتخاب شدم و انتخاب خودم هم نقش شیرین بود.

خودتان را جای شیرین گذاشتید؟

آره خیلی زیاد.

در زندگی واقعی تان چطور؟

در زندگی واقعی نه ولی قطعا وقتی هشت ماه درگیر یک کاراکتری می شوی حتما خیلی خودت را جای او می گذاری.

پریناز ایزدیار: شهاب حسینی «پدیده» است

و چقدر بهش حق می دهید؟

اصولا که من به همه آدم ها حق می دهم. خیلی ها من را به خاطر این تفکر سرزنش می کنند و می گویند چرا به همه حق می دهی خیلی ها در خیلی از شرایط حق ندارند. اما من شیرین را بهش حق می دهم به خاطر اینکه در یک شرایط خیلی بد و عجیبی قرار گرفت. شرایطی که خیلی ها احتمالا همین رفتار را می کردند و یا حتی بدتر. اما با توجه به تربیت شیرین، نازپرورده و یکی یک دانه بودنش و در آن دوره و زمانه با آن نگاه از بالا و پایینی که پدر به اطرافیانش داشته و حالا شیرین هم همان نگاه را دارد نمی شود به نظر من خیلی بیشتر از این از او توقع داشت. چون شیرین یک آدم تحصیلکرده در اجتماع بزرگ شده نیست و تفاوت خوب و بد را نمی داند؛ اینقدر نمی داند که از بی عرضه گی اش است که یک همچین کارهایی را می کند و در درجه اول بیشترین آسیب را دارد به خودش می زند.

البته کاراکتر شیرین با شما خیلی فرق دارد چون من می دانم که شما همیشه روی پای خودتان بودید و نازپرورده هم نبودید.

بله، خیلی فرق می کند. شیرین واقعا اصلا شبیه من نیست.

چرا یک چیزی که شبیه است؟

چی؟

اینکه شما روی عشق و احساس گارد دارید.

آخه فکر می کنم شیرین اصلا نمی داند عشق یعنی چی. مگر عشق یک طرفه می تواند عشق واقعی باشد؟!

فکر می کنید کارش که به فکر خودکش می افتد درست است؟ درو از جون اگر شما در چنین موقعیتی قرار داشتید اینطوری کم می آوردید؟

خب شیرینی خیلی آدم ضعیفی است. آدم های ضعیف به فکر خودکشی می افتند.

چرا؟ قدرت که سدت شان است.

آن ربطی ندارد. ضعیف درونی است. شیرین از درون آدم پوک و پوچ و خالی است.

شما همیشه می گویید دوست دارید ازدواج کنید. اصلا وقت می کنید بهش فکر کنید؟

آره (می خندد)

واقعا؟ خب؟!

آره من ازدواج را دوست دارم و دوست دارم ازدواج کنم. به نظر من در سیر تکامل زندگی یک بخش مهمی تشکیل خانواده دادن است و بچه دار شدن.

بعد وقت می کنید به زندگی شخصی هم برسید؟

قطعا هر وقت ازدواج کنم یک جوری برنامه ریزی می کنم که بتوانم به زندگی شخصیم هم درست برسم.

یعنی سال ۹۵ ازدواج می کنید؟

هنوز هیچ چیز معلوم نیست ولی دوست دارم زودتر این اتفاق بیافتد. البته زود که نیست الان سی سالم است. ازدواج قسمت است و هر وقت خدا بخواهد اتفاق می افتد اما من دوست دارم.

الان هم که خیلی مشهور شدید خواستگارها هم زیاد شدند؟

نه، آخه ما اصلا شرایط خانوادگی مان این مدلی نیست که خواستگار بیاید یا نه.

یعنی ازدواج سنتی را دوست ندارید؟

به نظر من هرچیزی که پیش آید و قسمت من باشد قطعا بهترین خواهدبود حالا می تواند ازدواج سنتی باشد یا امروزی باشد. اما به نظرم آدم خودش انتخاب کند بهتر است.

پریناز ایزدیار: شهاب حسینی «پدیده» است

روی این مامان شدن خیلی تاکید دارید برای همین است که برای خواهرزاده تان خیلی وقت می گذارید و این ور و آن ور می بریدش؟

من عاشق بچه ها هستم. خواهرزاده ام هم که عزیز دلم است و همیشه توی زندگی من حضور دارد. خواهرم شاغل است و گاهی بچه را من می برم و می آورم. چون همسایه هم هستیم و در یک ساختمان و یک طبقه زندگی می کنیم با هم تقسیم کار می کنیم.

در خیابان مردم چه برخوردی با شما دارند؟

من کلا خیلی کم جاهای شلوغ رفت و آمد می کنم. نه الان اینطور شده باشم کلا همیشه مدلم جای شلوغ رفتن نبوده. ولی وقتی جایی هم می روم و می شناسندم و ابراز محبت و علاقه می کنند طبیعتا خیلی خوشحال می شوم و دوست دارم. اکثرا الان می پرسند آخر سریال «شهرزاد» چه می شود.

این سوال ما هم هست؟

(می خندد) من هم نمی گویم نمی توانم بگویم. خواهرم همسایه دیوار به دیوارم است و می آید حضوری می پرسد، زنگ می زند، اس ام اس می دهد، تو تلگرام می پرسد و… می گویم نه، نمی گویم. (باز هم می خندد)

یعنی به خواهرتان هم نمی گویید؟

نه، برای اینکه درست نیست. کارمان حیف می شود.

حالا فقط یک جمله شیرین عاقبت به خیر می شود؟

نمی گویم، به هیچ عنوان (می خندد)

برویم راجع به شب سیمرغ حرف بزنیم. شبی که بزرگترین اتفاق سال ۹۴ زندگی پریناز ایزدیار رقم خورد. راست است که از شب قبل به برندگان زنگ می زنند که آماده باشید و دیالوگ تان حاضر کنید؟

یعنی از کجا زنگ می زنند؟ از دفتر جشنواره؟

بله یا داوران.

نه، به من زنگ نزدند. اما ما وقتی «ابد و یک روز» را داشتیم کار می کردیم بعضی از دوستان و همکاران می گفتند احتمال اینکه تو برای این نقش نامزد بشوی و جایزه بگیری زیاد است. اما من خیلی بهش فکر نمی کردم.

ته دل تان چه می گفت؟

ته دل هر کسی دوست دارد که جایزه بگیرد و تشویق بشود و دیده بشود. ما داریم کار می کنیم برای همه این چیزها. البته نه صرفا برای جایزه اما برای اینکه بتوانیم هر روز موفق تر و بهتر باشیم. دلم می خواست اما باور کنید ذره ای ذهنم را درگیرش نکردم. یعنی اینقدر ذهنم را درگیرش نکردم که تا دقیقه نود که روی آن صندلی نشسته بودم و قبل از اینکه اسمم را بخواهند بخوانند باز هم ذهنم درگیرش نبود. برای اینکه فکر می کنم آدم اگر بخواهد تو این وادی ها برود قطعا جلوی پیشرفت خودش را گرفته.

پریناز ایزدیار: شهاب حسینی «پدیده» است

خانم کل سالن داشتند داد می زدند پریناز، پریناز.

باورتان نمی شود من اصلا نمی دانم آن لحظه داشت چه اتفاقی می افت. اینقدر شوک شده بودم که الان نمی توانم اصلا جزییات را به خاطر بیاورم. فقط من تو آن مسیری که داشتم به بالای سن می رفتم ناخودآگاه روزهایی که در این سال ها گذراندم در ذهنم مرور می شد. اینقدر هم هول شدم که آن بالا رفتم می خواستم سیمرغ را به مادرم تقدیم کنم که اصلا یادم رفت و بعد این را اعلام کردم.

دلیلی که سیمرغ تان را به مادرتان تقدیم کردید چه بود؟

به خاطر اینکه مامانم خیلی برایم زحمت کشیده است. البته همه مامان ها فوق العاده هستند ولی مامان من واقعا قهرمان زندگی من است.

یعنی چه کارهایی برای شما کرده که اینطور از او تقدیر می کنید؟

خیلی پشتم بوده. من از وقتی بچه بودم هر آن چه که عقیده و علاقه ام بوده و کاری بوده که دلم می خواسته انجام بدهم مادرم حمایتم کرده است. یعنی حتی اگر شرایطش را نداشته یا کل خانواده مخالف بودند یا حتی اگر خارج از عرف و روال سیستم خانوادگی مان بوده است. مثلا همین هنر خواندن من خودش آن زمان یک اتفاق عجیبی بود. چون در خانواده ما اکثر پزشکی و دندان پزشکی خواندن یا تک و توک مهندسی و وکالت و این چیزها و اصلا نداشتیم کسی برود هنر بخواند.

خب خیلی عجیب بود که موافقت کردند که من در کنکور هنر شرکت کنم. مادرم همیشه پشتم بوده. حی سر فیلم«ابد و یک روز» تمام آن پنجاه روزی که من سر کار بودم مادرم آمد و تهران پیش من ماند با اینکه خودش خیلی آنجا کار داشت.

و پدر مخالف بودند؟

نه به آن شدت که بگوید اصلا حق نداری بازیگر بشوی. بیشتر دلی مخالف بود و نظرش را می گفت اما مانع من نمی شد. کلا در خانواده ما دموکراسی برقرار است.

اگر الان دوباره به عقب برگردید و مطمئن باشید به شما سیمرغ را می دهند آن متنی که آماده کرده بودید بخوانید چه بوده؟

راستش متنی آماده نکرده بودم و آماده هم نمی کنم چون کاملا مدلم اهل سخنرانی و اینها نیستم.

مثل شیرین اهل جادو جنبل چطور؟

اصلا و به هیچ وجه؛ من حتی به چشم هم باور ندارم. حالا شاید گاهی از روی عادت به تخته بزنم یا برای تفریح و خنده فال هم گرفته باشم اما اصلا اعتقاد ندارم.

رقبا چه واکنشی به سیمرغ داشتند؟

رقیب نه، همکار، عزیزان دل. خانم طناز طباطبایی نازنین که وقتی اعلام کردند جلوی من نشسته بودند و بلند شدن بغلم کردند و من هم بغل شان کردم. الهام کرد ای نازنین که هم همان جا و هم بعد تلفنی به من تبریک گفت. بقیه عزیزان را آن شب ندیدم ولی خیلی همه به من لطف داشتند.

ما شنیدیم شما مدیر برنامه یا مشاور خاصی که بهش اعتماد داشته باشید و مشورت کنید هم دور و برتان نیست؟

مدیر برنامه که ندارم البته خیلی دلم می خواهد که از این به بعد داشته باشم. به خاطر اینکه قطعا دو تا فکر خیلی بهتر از یک فکر است. بحث اعتماد هم نیست، موضوع این است که کسی را پیدا نکرده بودم که بخواهم با او مشورت کنم و اینکه یک مقدار هم خجالت می کشیدم که مزاحم کسی نشوم. چون به هر حال برای صحبت با من و خواندن فیلمنامه ای که به من پیشنهاد شده به هر حال باید زمان بگذارند و من نمی خواستم وقت کسی را بگیرم. یعنی تا الان کمی رویم نمی شده اما قطعا از این به بعد صددرصد مشورت خواهم کرد. چون هستند کسانی که از نظر من قابل اعتماد هستند و کارشان درست است.

پس همیشه تا امروز به تصمیم تان مطمئن بودید؟

نه، اشتباه هم زیاد کردم. اما بیشتر تصمیماتم دلی بوده و احساس می کردم یک تصمیمی خوب است و باید بروم و آن کار را انجام بدهم.

پریناز ایزدیار: شهاب حسینی «پدیده» است

اما سعید روستایی. مهره مار دارد؟

چرا؟!

نسبت به سنش خیلی خوب کار کرده. تازه مثل اینکه سر اینکه کی بازیگر کار ایشان باشد رقابت هم بین بازیگران بوده؟

من نمی دانم چون خیلی دیر به گروه اضافه شدم. من تقریبا آخرین نفرها بودم که قرارداد بستم، شاید اگر اشتباه نکنم معصومه رحمانی دو روز بعد از من قرارداد بست.

چه جوری ستاره سریال «شهرزاد» به یک پسر جوان که اولین کارش بود اعتماد کرد؟

سعید روستایی به من اعتماد کرد چون نقش را به من داد که شاید خیلی کارگردان ها جسارتش را نداشته باشند که به من بدهند. البته ایشان هم همان موقع نگرانی هایی داشتند و می گفتند تو برای این نقش شیک هستی و برای اینکه مطمئن بشود ما تست گریم و لباس انجام دادیم و به لوکیشن رفتیم. چون خیلی برایش مهم بود که مطمئن باشد بازیگرش با گریم و لباس ترکیبش با این فضا در می آید.

در نهایت با گذراندن این مراحل لطف کرد و اعتماد کرد و این نقش را به من داد. ندر مورد کار اولی بودن ایشان هم فکر می کنم هر کسی آن فیلم نامه را می خواند اعتماد می کرد. قطعا کسی که می تواند این چنین فیلمنامه ای بنویسد و این وسواس را در نوشتن دارد در کارگردانی هم آدم باهوش و بادقت و قابل اعتمادی است.

پیش بینی تان برای آینده سعید روستایی چیست؟

والا من آینده خودم را هم نمی توانم پیش بینی کنم. اما فکر می کنم سعید روستایی پسر باهوش و خلاقی است و این اصلا به سن و سال ربطی ندارد. بنابراین هرچه بگذرد پیشرفت می کند و پخته تر می شود و پیشرفت می کند. برایش دعا می کنم هر روز بیشتر از روز قبل موفق باشد.

Source link

مدیر بازدید : 154 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

صفهان شهری تاریخی و باستانی و یکی از مهد های گردشگری ایران بشمار می رود. انتخاب و رزرو یک هتل مناسب در شهری مانند اصفهان با گردشگران ایرانی و خارجی زیاد و هتلهای کوچک و بزرگ بسیار دشوار است.

هتل ۵ ستاره کوثر اصفهان در حاشیه زیبای رودخانه همیشه زنده زاینده رود اصفهان در جوار پل تاریخی سی و سه پل  قد برافراشته است. این هتل ابتدا با ۱۳۰ باب اتاق با نام هتل شرایتون در سال ۱۳۵۱ افتتاح گردید و پس از گذشت ۱ سال، نام هتل به هتل کوروش تغییر یافت. پس از پیروزی انقلاب، هتل کوروش به هتل قدس تغییر نام یافته و پس از ۱ سال هتل کوثر اصفهان نام گذاری شد و تا به امروز با همین نام ارائه خدمت می نماید.

هتل بین المللی پارسیان کوثر در سال ۱۳۸۳ به منظور توسعه ارائه کیفی و کمی خدمات اقدام به بازسازی مقدماتی نمود و پس از آن بلافاصله با افزودن ۴۰ باب اتاق، ظرفیت آن را به ۱۷۰ باب اتاق و سوئیت های لوکس افزایش داد.

امکانات هتل
  • سونا      
  • سالن تنیس
  • سالن بدنسازی   
  •  کافی شاپ
  • کافی نت  
  •  سالن همایش
  • رستوران  
  •  رستوران فضای باز
  • رستوران سنتی  
  •  مرکز خرید
  • فضای سبز 
  •   خشکشویی
  • تاکسی سرویس 
  •   اینترنت بی سیم
  • پارکینگ اختصاصی 
  • کتابخانه
  • خدمات پزشکی  
  •  استخر روباز
  • رستوران فست فود 
  • ماهواره
  • خودپرداز  
  • نمازخانه

شماره تلفن رزرو هتل کوثر اصفهان: ۲۵۹۱۷۰۷۰ – ۰۲۱ ( برای رزرو تلفنی تماس بگیرید )

آدرس هتل: اصفهان – بلوار ملت – ابتدای چهارباغ بالا – کنار سی و سه پل


هتل عباسی اصفهان
هتل های اصفهان
هتل عباسی اصفهان ( هتل شاه عباس یا مهمانسرای عباسی ) کهن ترین هتل جهان، یکی از بزرگترین هتل های ایران و شهر اصفهان است. از میان آثار بر جای مانده از عصر صفوی، مجموعه مدرسه و بازارچه و کاروانسرایی باقی مانده که مهمانسرای عباسی یا هتل شاه عباسی یکی از آنهاست و از نظر سبک و معماری براستی می توان آنرا موزه نامید …

این هتل در سال ۱۱۰۶ هجری قمری به دستور سلطان حسین صفوی ساخته شده است. رستوران باغ هتل عباسی اصفهان زیباترین باغ رستوران ایران است و هتل شاه عباس هم در حقیقت بهترین هتل اصفهان می باشد.

امکانات هتل

  • استخر 
  •   سونا
  • جکوزی  
  •  سالن بدنسازی
  • کافی شاپ
  •  کافی نت
  • سالن همایش 
  • رستوران
  • رستوران فضای باز
  • رستوران سنتی
  • مرکز خرید 
  • فضای سبز
  • خشکشویی 
  • تاکسی سرویس
  • اینترنت بی سیم 
  • پارکینگ اختصاصی
  • کتابخانه    آرایشگاه
  • خدمات پزشکی  
  •  استخر روباز
  • رستوران فست فود
  • ماهواره
  • خودپرداز 
  •   نمازخانه

 شماره تلفن رزرو هتل عباسی اصفهان: ۲۵۹۱۷۰۷۰ – ۰۲۱ ( برای رزرو تلفنی تماس بگیرید )

آدرس هتل: اصفهان – خیابان چهارباغ عباسی – خیابان آمادگاه – مهمانسرای عباسی


هتل آسمان اصفهان

هتل های اصفهان

هتل ۴ ستاره تاپ آسمان اصفهان در کنار زاینده رود، مرتفع ترین ساختمان اصفهان با ۴۰ متر ارتفاع و ۱۳ طبقه با امکانات کامل رفاهی و اقامتی آماده پذیرایی از مهمانان و مسافران شهر اصفهان است. این هتل در زمینی به مساحت ۹۰۰۰ متر و با آخرین استانداردهای روز اروپا ساخته شده و دارای بیش از ۱۰۰ اتاق با امکانات کامل رفاهی می باشد.

هتل آسمان اصفهان تنها ۵ دقیقه با مرکز شهر و جاذبه های گردشگری اصفهان فاصله دارد و خدمات رفاهی متنوع این هتل، اقامتی دلنشین را برای شما به ارمغان می آورد.

امکانات هتل

  • استخر
  •  سونا
  • جکوزی
  •  کافی شاپ
  • کافی نت
  •  سالن همایش
  • رستوران
  •  رستوران فضای باز
  • رستوران سنتی
  • مرکز خرید
  • خشکشویی
  •  رنت کار
  • تاکسی سرویس
  •  اینترنت بی سیم
  • پارکینگ اختصاصی
  •  کتابخانه
  • خدمات پزشکی 
  •  استخر روباز
  • رستوران فست فود
  • ماهواره
  • خودپرداز 
  •   نمازخانه

شماره تلفن رزرو هتل آسمان اصفهان: ۲۵۹۱۷۰۷۰ – ۰۲۱ ( برای رزرو تلفنی تماس بگیرید )

آدرس هتل: اصفهان – پل فلزی – خیابان مطهری – هتل آسمان اصفهان


هتل پیروزی اصفهان

هتل های اصفهان

هتل پیروزی اصفهان یکی از بهترین هتل های ۴ ستاره اصفهان (داریوش سابق) با ۹۶ باب اتاق در مرکز شهر اصفهان و در نزدیکی جاذبه های گردشگری اصفهان مانند باغ و عمارت چهلستون، نقش جهان، مسجد امام، عالی قاپو، باغ و عمارت هشت بهشت و … واقع شده است.

اتاق های هتل پیروزی اصفهان شامل اتاق های ۲ تخته، سه تخته و سوئیت های مختلف با امکانات کامل می باشند.

امکانات هتل

  • کافی شاپ
  •  کافی نت
  • سالن همایش
  • رستوران
  • رستوران فضای باز 
  •  رستوران سنتی
  • فضای سبز  
  • خشکشویی
  • تاکسی سرویس
  • اینترنت بی سیم
  • پارکینگ اختصاصی
  • رستوران فست فود
  • ماهواره   
  • خودپرداز

شماره تلفن رزرو هتل پیروزی اصفهان: ۲۵۹۱۷۰۷۰ – ۰۲۱ ( برای رزرو تلفنی تماس بگیرید )

 آدرس هتل: اصفهان – میدان امام حسین – ابتدای چهارباغ پایین – هتل پیروزی اصفهان



هتل ستاره اصفهان

هتل های اصفهان

هتل ستاره اصفهان با محیطی آرام و دلپذیر در فاصله ای نزدیک به جاذبه های تاریخی و دیدنی اصفهان، با امکانات مناسب، آماده پذیرایی از میهمانان و مسافران گرامی شهر اصفهان است. هتل ستاره اصفهان در ۶ طبقه بنا شده است و با دارا بودن ۵۲ اتاق و سوئیت، سفره خانه سنتی، رستوران و رستوران تابستانه (بام) و کافی نت و کافی شاپ و … یکی از بهترین هتل های ۳ ستاره اصفهان است.

امکانات هتل

  • کافی شاپ
  •  کافی نت
  • رستوران  
  • رستوران فضای باز
  • رستوران سنتی
  • تاکسی سرویس
  • اینترنت بی سیم 
  • پارکینگ اختصاصی
  • رستوران فست فود
  • خودپرداز
  • نمازخانه

 شماره تلفن رزرو هتل ستاره اصفهان: ۲۵۹۱۷۰۷۰ – ۰۲۱ ( برای رزرو تلفنی تماس بگیرید )

آدرس هتل: اصفهان – میدان امام (نقش جهان) – خیابان حافظ – هتل ستاره اصفهان



هتل پارسیان سوئیت اصفهان

هتل های اصفهان

یکی دیگر از هتلهای خوب اصفهان، هتل پارسیان سوئیت است که با قرارگیری در موقعیت مکانی مناسب و همچنین برخورداری از اتاقهای تمیز و امکانات اقامتی خوب، مکانی مناسب برای مسافران اصفهان است.

هتل پارسیان سوییت اصفهان متعلق به زنجیره هتل های بین المللی پارسیان در مساحتی برابر با ۱۲۳۰ مترمربع و زیربنای ۵۲۳۵ مترمربع در مرکز شهر اصفهان احداث و در سال ۱۳۹۲ در بخش های مختلف نظیر رستوران، کافه تریا، لابی، اتاق ها، نصب پنجره های دو جداره، استقرار تلویزیون های جدید LED و … مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است.

هتل سوئیت اصفهان با موقعیت مکانی منحصر به فرد و مشرف به پل تاریخی سی و سه پل و زاینده رود این امکان را برای مهمانان میسر نموده تا به آسانی از مراکز تاریخی و جاذبه های توریستی و مکان های تجاری شهر بازدید نمایند.

امکانات هتل

  • کافی شاپ
  • کافی نت
  • سالن همایش
  •  رستوران
  • رستوران فضای باز
  •   خشکشویی
  • تاکسی سرویس
  •  اینترنت بی سیم
  • پارکینگ اختصاصی
  • ماهواره
  • خودپرداز

شماره تلفن رزرو هتل پارسیان سوئیت اصفهان: ۲۵۹۱۷۰۷۰ – ۰۲۱ ( برای رزرو تلفنی تماس بگیرید )

 آدرس هتل: اصفهان – ابتدای بلوار آئینه خانه – مقابل سی و سه پل – هتل پارسیان


هتل پارت اصفهان

هتل های اصفهان

یکی دیگر از هتلهای ۳ ستاره خوب اصفهان که در قلب شهر زیبای اصفهان قرار گرفته است، هتل پارت است. هتل پارت اصفهان در میان ابنیه تاریخی و مراکز تجاری و تفریحی و در مجاورت خیابان چهارباغ عباسی واقع شده است. عالی قاپو، میدان نقش جهان، مسجد جامع و سی و سه پل در چند قدمی هتل پارت قرار گرفته است. این هتل که در سال ۱۳۸۷ افتتاح شده است دارای ۴۳ باب واحد اقامتی در ۵ طبقه است که با فراهم کردن امکانات کامل اقامتی می تواند پذیرای مسافران اصفهان باشد.

امکانات هتل

  • کافی شاپ
  •  کافی نت
  • رستوران
  •  خشکشویی
  • تاکسی سرویس
  •  اینترنت بی سیم
  • پارکینگ اختصاصی
  • خودپرداز
  • نمازخانه

شماره تلفن رزرو هتل پارت اصفهان: ۲۵۹۱۷۰۷۰ – ۰۲۱ ( برای رزرو تلفنی تماس بگیرید )

آدرس هتل: اصفهان – بین خیابان چهارباغ عباسی و ایت الله شمس آبادی – کوچه جهان



هتل عالی قاپو اصفهان
هتل های اصفهان

هتل ۴ ستاره عالی قاپو اصفهان، یکی از بهترین هتل های ۴ ستاره ایران با معماری سنتی و زیبا در مرکز شهر اصفهان، دارای امکانات کامل و نزدیک به عمده جاذبه های توریستی شهر اصفهان مانند سی و سه پل، پل خواجو و میدان نقش جهان است.

رستوران مجلل عالی قاپو با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و همچنین رستوران ایتالیایی هتل عالی قاپو اصفهان آماده ارائه لذیذترین غذاها به مسافرین شهر اصفهان می باشد.

امکانات هتل

  • استخر
  • سونا
  • جکوزی
  • کافی شاپ
  • کافی نت
  •  سالن همایش
  • رستوران
  • رستوران فضای باز
  • رستوران سنتی
  • مرکز خرید
  • فضای سبز 
  • خشکشویی
  • تاکسی سرویس
  • اینترنت بی سیم
  • پارکینگ اختصاصی
  • کتابخانه
  • آرایشگاه 
  • رستوران فست فود
  • ماهواره  
  • خودپرداز

شماره تلفن رزرو هتل عالی قاپو اصفهان: ۲۵۹۱۷۰۷۰ – ۰۲۱ ( برای رزرو تلفنی تماس بگیرید )

 آدرس هتل: اصفهان – خ چهارباغ عباسی – هتل عالی قاپو اصفهان


هتل ماهان اصفهان

هتل های اصفهان

هتل ماهان را می توان یکی از هتلهای خوب و شیک اصفهان نامید که در شرق اصفهان و در نزدیکی اتوبان های اصلی واقع شده و از این حیث دسترسی راحت و بدون ترافیک به سایر نقاط شهر دارد و البته نزدیکترین هتل اصفهان به فرودگاه شهید بهشتی است. فاصله هتل تا نمایشگاه بین الملی اصفهان ۱۰ دقیقه، فاصله تا مجموعه درمانی بزرگمهر ۵ دقیقه و فاصله تا مجموعه  اداری اصفهان  ۳ دقیقه می باشد.

امکانات هتل

  • کافی شاپ 
  • کافی نت
  • سالن همایش
  • رستوران
  • خشکشویی
  • تاکسی سرویس
  • اینترنت بی سیم
  • پارکینگ اختصاصی
  • ماهواره 
  • خودپرداز

شماره تلفن رزرو هتل ماهان اصفهان: ۲۵۹۱۷۰۷۰ – ۰۲۱ ( برای رزرو تلفنی تماس بگیرید )

 آدرس هتل: اصفهان – خ بزرگمهر – خ ۲۲ بهمن – حدفاصل چهارراه نور باران و چهارراه

* گردآوری از وب سایت ایران بوکینگ

ادامه دارد…

Source link

مدیر بازدید : 120 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
وب‌سایت تکرا – زهرا دارابی: مایکروسافت به پشتوانه ی مدیر عامل این شرکت، ساتیا نادلا (Satya Nadella) هم اکنون در اوج شکوفایی است. مشتریان عاشق مایکروسافت، وال استریت عاشق مایکروسافت و مهمتر از همه توسعه دهندگان و مهندسان هم به طور فزاینده ای عاشق مایکروسافت هستند.

به این وسیله مایکروسافت استعدادهای شکوفا را به خوبی جذب می کند و با حقوق خوبی که به آنها می دهد آنها را پایبند به شرکت می کند و برای خود نگه می دارد.در اینجا قصد داریم مشاغل پر درآمد مایکروسافت را خدمت شما معرفی کنیم. به
گفته ی سایت منبع این اطلاعات از سایت Glassdoor نقل شده اند. با ما همراه
باشید.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

Software Architects ابزارهای مایکروسافت که برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان لازم است را طراحی می کند. درآمد آنها ۱۷۹۵۳۵ دلار (حدود ۵۷۴ میلیون) و یا به عبارتی با در نظر گرفتن چیزهایی مانند سهام، پاداش و یا تقسیم سود سالانه مبلغ کل ۲۵۶۹۳۳ دلار (حدود ۸۲۲ میلیون) در سال دریافت می کنند.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

اگر شما یک مدیر خلاق در این شرکت باشید و به مایکروسافت کمک کنید تا نگرشی نو داشته باشد شما می توانید حقوق سالانه ی ۱۸۰۷۸۹ دلار (۵۷۸ میلیون) و یا در مجموع ۱۹۰۸۶۹ دلار (۶۱۰ میلیون) دریافت کنید.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

مدیران اصلی توسعه ی مایکروسافت در میان تیم های مهندسی صعود کرده و درآمد ۱۸۰۸۱۲ دلاری ( حدود ۵۷۸ میلیون تومان) و در کل ۲۹۲۵۰۰ دلاری (حدود ۹۳۶ میلیون تومان) را از آن خود کرده اند.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

محققان ارشد مایکروسافت یکی از جالبترین مشاغل این شرکت را دارند: آنها هستند که تکنولوژی های جدید مانند عینک های هلولنز مایکروسافت را کشف می کنند. درآمد سالانه ی این اشخاص ۱۸۳۵۴۰ دلار (حدود ۵۸۷ میلیون تومان) و در کل ۲۹۲۴۵۵ دلار (حدود ۹۳۶ میلیون تومان) است.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

مدیران اصلی مدیریت برنامه مایکروسافت که به هماهنگی تیم های مهندسی که در حال کار بر روی محصولات  و ویژگی های جدید هستند می پردازند دارای درآمد ۱۸۵۰۸۳ دلاری (حدود ۵۹۲ میلیون تومانی) و در کل ۳۰۳۹۵۹ دلاری (حدود ۹۷۲ میلیون تومانی) هستند.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

عنوان مدیر ارشد در هریک از بخش های کسب وکاری شامل بخش فروش و یا حسابداری درآمد سالانه ی ۱۹۰۲۰۱ دلاری (حدود ۶۰۸ میلیون تومانی) و در کل ۳۰۸۴۷۰ دلاری (حدود ۹۸۷ میلیون تومانی) دارد.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

مدیر ارشد بخش بازاریابی این شرکت که نام آن را به خوبی گسترده کرده (Chris Capossela) درآمد سالانه ی ۱۹۵۸۸۲ دلاری (حدود ۶۲۶ میلیون تومان) و در کل ۳۳۹۳۲۷ دلاری (حدود یک میلیارد تومان) را از آن خود کرده است.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)
کریس کاپوسلا به عنوان مدیر بخش بازاریابی این کمپانی فعالیت می کند.

مدیر بخش محصولات خاص مانند ایکس باکس لایو (Xbox Live)یا ویژوال استودیو (Visual Studio) درامد و حقوق پایه ی ۱۹۵۹۴۶ دلاری (حدود ۶۲۷ میلیون تومانی) و در کل ۳۱۰۸۶۵ دلاری (حدود ۹۹۴ میلیون تومانی) دارد.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

مایکروسافت شرکتی متمرکز بر روی مهندسی ست بنابراین دور از انتظار نیست که یک مدیر مهندسی بتواند درآمد سالانه ی ۱۹۶۶۷۷ دلاری (حدود ۶۲۹ میلیون تومان) و در کل ۳۴۶۲۴۷ دلاری (یک میلیارد و ۱۰۷ میلیون تومانی) داشته باشد.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

مدیران ارشد توسعه کسب و کار می توانند درآمد پایه ی ۲۰۳۴۵۲ دلاری (حدود ۶۵۱ میلیون) یا در کل ۳۳۹۰۱۴ دلاری (حدود یک میلیارد و ۸۴ میلیون) داشته باشند. در واقع به لطف این شغل است که کارهایی مانند مشارکت، سرمایه گذاری، توسعه و روش های دیگر برای همکاری با شرکت های دیگر صورت می گیرد. پگی جانسون (Peggy Johnson) که در تصویر مشاهده می کنید، این عنوان را در مایکروسافت دارد.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

مدیر توسعه مدیر ارشدی ست که در قالب نظارت بر ایجاد هر محصول جدید مایکروسافت مانند لپ تاپ سرفیس بوک به مایکروسافت کمک می کند. درآمد پایه ی آنها ۲۰۵۲۹۷ دلار (حدود ۶۵۶ میلیون تومان) و در کل ۴۲۶۶۸۹ دلار (حدود یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان) است.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت به مدیران کل (ژنرال منیجر) برای همگام سازی همه ی امور شرکت نیاز دارند. یک GM درآمد پایه ی ۲۲۴۹۲۸ دلار (حدود ۷۱۹ میلیون تومان) و در کل ۴۶۴۰۰۵ دلاری (حدود یک میلیارد و ۴۸۴ میلیون تومان) دارد.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

مایکروسافت جدا از این سازمان مهندسی به دیگر کارکنان خود هم حقوق خوبی پرداخت می کند. با قوانین جدید علیه وزارت دادگستری ایالات متحده و دستان زیاد پشت صحنه، مایکروسافت به وکلای رده بالایی نیاز دارد. به همین دلیل است که مایکروسافت برای وکیل ارشد این شرکت درآمد پایه ی ۱۹۴۳۰۸ دلار (حدود ۶۲۱ میلیون تومانی) و در کل ۲۸۶۴۷۰ دلاری (حدود ۹۱۶ میلیون تومانی) می پردازد.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)
Brad Smith، رئیس و افسر قانونی مایکروسافت است.

منابع انسانی یکی از بزرگترین عناوین موجود در شرکت مایکروسافت است. مدیران منابع انسانی می توانند درآمد پایه ی ۱۷۵۲۴۲ دلاری (حدود ۵۶۰ میلیون تومانی) و یا در کل ۲۴۱۳۶۱ دلاری (حدود ۷۷۲ میلیون تومانی) داشته باشند.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

و در نهایت به رئیس این شرکت می رسیم. ساتیا نادلا مدیر عامل این شرکت در آخرین سال مالی خود در کل مبلغ ۱۸.۳ میلیون دلار( حدود۵۸ میلیارد تومان) به دست آورده است. اما کار او فوق العاده پر ریسک است. اگر مایکروسافت به اهداف فروش خود نرسد، این شخص میلیون ها تومان از دست می دهد.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

Source link

مدیر بازدید : 230 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
وب سایت سوران: فقط کافی است یک‌بار این سالاد را امتحان کنید تا شیفته‌ی طعم و سبکی آن شوید… سالاد سزار، سالاد محبوبی است که اولین بار توسط سرآشپز سزار کاردینی (cesare cardini) که یکی از مهاجران جنگ جهانی اول به ایالت کالیفرنیا و شهر سن‌دیه‌گو بود؛ درست شد.

سزار کاردینی بعد از چند سال کار در سن‌دیه‌گو، به تجوانای مکزیک مهاجرت و در همانجا رستوران خود را برپا کرد. در سال ۱۹۲۴ میلادی برای جشن ۴ جولای، سزار این سالاد محبوب را درست می‌کند. جالب این است که این سالاد، به دلیل کمبود مواد اولیه در رستوران سزار به ‌وجود آمد، مخلوطی از مزه‌های کاملاً سنتی ایتالیایی که از آن روز تا بحال هر کسی آن را خورده به طرفداران این سالاد پیوسته. پنیر پارمژان، کاهو و روغن زیتون بکر به همراه سس ورسترشایر (Worcestershire) که معمولاً در آمریکا برای سس سالاد استفاده می‌شود. این سالاد خوشمزه در ۲۰ دقیقه تهیه می‌شود و برای سرو به تعداد ۵ نفر مناسب است.

«سالاد سزار» با رسپیِ «سزار کاردینی»

مواد اولیه :

  • پنیر پارمزان ۱۰۰ گرم
  • روغن زیتون بکر ۱۵۰ میلی‌لیتر
  • نان تست ۳ تا ۴ عدد
  • کاهو تازه ۱ عدد
  • تخم‌ مرغ ۱ عدد
  • سس ووستشایر ۲ قاشق غذاخوری
  • آب‌ لیموی تازه ۲ قاشق غذاخوری
  • سرکه‌ سفید ۱ قاشق غذاخوری


طرز تهیه:

۱- برای درست کردن این سالاد باید قسمت‌های سالم و تازه کاهو را انتخاب کرده. سپس برگ‌ها را خوب بشوییم و خشک ‌کنیم.

۲- دور
نان‌های تست را به صورت یک قاب برش می‌زنیم و کنار می‌گذاریم (دور نان چون
خشک‌تر است، سس و مواد را خوب به خود جذب نمی‌کند. به همین دلیل دور نان
را جدا می‌کنیم و از بقیه نان استفاده می‌کنیم) قسمت‌های سفید و اسفنجی نان
را به ابعاد ۱سانتیمتری برش داده و در تابه نچسب که آغشته به کمی روغن و
سیر له شده است با حرارت ملایم، تست می‌کنیم.

۳- برای آماده‌سازی سس سالاد
ابتدا آب‌لیمو، تخم‌مرغ (تخم‌مرغ را ۱دقیقه آبپز کنید)، سرکه سفید یا سرکه
سیب، سس ورسترشایر، نمک و فلفل را مخلوط کرده با هم‌زن یا غذاساز خوب مخلوط
می‌کنیم بعد از حدود ۵ دقیقه، کم‌کم شروع به اضافه کردن روغن می‌کنیم تا
حالت مایونز به خود بگیرد وکمی غلیظ شود.

۴- برای سرو این سالاد کافی است
برگ‌های تازه کاهو را خرد کرده و در ظرف مناسب ریخته. نان‌های تست شده و
پنیر پارمزان رنده‌شده را روی آن بریزید و در ‌‌نهایت سس محبوب
(آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها) را به آن اضافه کنید.

۵- در نقاط مختلف دنیا به
دلیل کمبود وقت و مسائل مختلف دیگر تغییراتی در این سالاد بوجود آمده است
ولی دستور تهیه‌ای که ذکر شد درواقع اصیل‌ترین دستور تهیه سالاد سزار است.

۶- با
گذشت زمان این سالاد با مناطق مختلف جغرافیایی تغییراتی کرده. گاهی آن را
غنی‌تر و مزه‌دار‌تر می‌کنند و یا به آن سینه مرغ گریل شده، بیکن (در
کشورهای غربی)، ماهی دودی یا میگو (در کشورهای ساحلی) اضافه‌ می‌کنند.

۷- شما می‌توانید بسته به ذائقه خود افزودنی مناسب را اضافه کرده و سالاد سزار مورد پسند خود را پیدا کنید.

Source link

مدیر بازدید : 162 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

قورمه گوجه فرنگی با گوشت و ماست, یکی از غذا های مورد علاقه هندی ها است که در آن از یک چاشنی با تندی متوسط استفاده می شود. سرو آن همراه با نان چاپاتی تازه بسیار دلچسب است.

وب‌سایت آوای سلامتی: قورمه گوجه فرنگی با گوشت و ماست, یکی از غذا های مورد علاقه هندی ها است که در آن از یک چاشنی با تندی متوسط استفاده می شود. سرو آن همراه با نان چاپاتی تازه بسیار دلچسب است.

مواد لازم  :

  •  گرام ماسالا : ۱ قاشق چای خوری
  •  زنجبیل تازه ریز خرد شده : ۱ قاشق چای خوری
  •  سیر تازه له شده : ۱ قاشق چای خوری
  •  هل سیاه : ۲ عدد
  • پودر فلفل قرمز : ۱ قاشق چای خوری
  • زیره سیاه : نصف قاشق چای خوری
  • پودر دارچین : ۱ قاشق چای خوری
  • ساقه دارچین : ۲ تکه ۲٫۵ سانتیمتری
  • نمک : ۱ قاشق چای خوری
  •  ماست ساده : ۱۵۰ میلی لیتر
  • گوشت کم چرب خورشتی خرد شده : نیم کیلو
  •  روغن : ۱۵۰ میلی لیتر
  • پیاز خلال شده : ۲ عدد
  •  آب : ۶۰۰ میلی لیتر
  • گوجه فرنگی سفت چهار قاچ خرد شده : ۲ عدد
  •  آب لیمو : ۲ قاشق غذاخوری
طرز تهیه قورمه گوجه فرنگی با گوشت و ماست

مواد لازم جهت تزیین :

  • برگ گشنیز تازه خرد شده : مقداری
  •  فلفل سبز تند خرد شده : ۲ عدد

طرز تهیه:

۱٫ گرام ماسالا , زنجبیل , سیر , هل , پودر فلفل قرمز , زیره سیاه , دارچین , نمک و ماست را در کاسه ای بزرگ به خوبی ترکیب نمایید .

۲٫ گوشت را اضافه نمایید و خوب به هم بزنید .

۳٫
روغن را درون یک ماهیتابه بزرگ گرم نمایید و پیاز ها را تا وقتی طلایی شوند در آن سرخ نمایید .

۴٫
گوشت را اضافه نموده و حدود ۵ دقیقه آن ها را سرخ نمایید . حرارت را کم نمایید , آب را اضافه نموده , درب ظرف را ببندید و بگذارید به مدت ۱ ساعت بپزد و هر چند وقت یک بار آن ها را هم بزنید .

۵٫ گوجه فرنگی و آب لیمو را افزوده و بگذارید به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه دیگر بپزد و به آرامی بجوشد .

۶٫ قورمه گوجه فرنگی با گوشت و ماست را با گشنیز و فلفل سبز تزیین نموده و گرم سرو نمایید .

توصیه سر آشپز:

قورمه ها غذاهای آرام پزی هستند که اغلب از مغولان ریشه گرفته اند و در مواقع خاصی پخته می شوند. در یک قورمه مناسب گوشت به صورت قطعات باریک و نازک بریده می شود و معمولا کمی از آب گوشت به غذا برگردانده می شود تا غذا کمی آبدار باشد.

مدیر بازدید : 170 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

فته نامه صدا – بیژن مومیوند: مهندس بازرگان در حالی چشم از جهان فروبست که تکثر سیاسی، جامعه مدنی و… را دور از دسترس می دید و برنامه «هویت» ساخته می شد، اما دکتر سحابی ۷ سال و چند ماه بعد زمانی با دار فانی وداع کرد که رییس جمهور وقت از این مفاهیم سخن می گفت. اگر در مراسم تشییع جنازه بازرگان در بهمن ۱۳۷۳ هیچ مقام رسمی حضور نداشت، مراسم تشییع جنازه سحابی با حضور رییس و نمایندگان مجلس، معاون اول و معاون پارلمانی رییس جمهور و تعدادی از وزیران و مدیران ارشد برگزار شد و آن ها رفته بودند که به خاندان و هم فکران دکتر سحابی تسلیت بگویند.

۹ سال بعد در شرایطی کاملا متفاوت و در فضایی که هنوز التهابات انتخابات سال ۸۸ کاملا فروکش نکرده بود فرزند ایشان، مهندس عزت الله سحابی و نوه شان، هاله سحابی (دختر مهندس سحابی) چشم از جهان فروبستند. اکنون هم در حالی چهاردهمین سال درگذشت دکتر سحابی فرا می رسد که اغلب تحول خواهان به تدبر دولت اعتدالی روحانی چشم امید دارند.

به یاد دکتر یدالله سحابی همیشه اصلاح طلب


زندگی خودساخته و منضبط
یدالله سحابی که یک سال قبل از جنبش مشروطه در یکی از کوچه های گذر وزیر دفتر سنگلج از پدری اصفهانی و مادری تهرانی متولد شد، دوره ابتدایی را در دبستان های شرف احمدی و اتحادیه و دوره دبیرستان را در دبیرستان های شرف و دارالفنون گذراند. سپس به دارالمعلمین مرکزی که در آن زمان زیر نظر میرزا ابوالحسن خان فروغی اداره می شد، رفت و آموزش پایه را در ۱۳۰۴ به پایان رساند.

در ۱۳۰۷ با آغاز به کار دارالمعلمین عالی به آن جا رفت و پس از سه سال، یکی از نخستین فارغ التحصیلان لیسانس در رشته علوم طبیعی آن مرکز شد و بعد از یک سال تدریس در دبیرستان های تهران در کنکور اولین گروه دانشجویان اعزامی به خارج پذیرفته شد، اما به علت مشکلات خانوادگی نتوانست به فرانسه برود. در سال بعد هم تصمیم گیری برای سفر به خارج و ادامه تحصیل برایش خیلی مشکل شد و در نامه ای از مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی خواست برای او استخاره کند. آیت الله حائری که معمولا از استخاره خودداری می کرد بنا بر وضعیت خاص سحابی و این که مساله علم و دانش مطرح بود، پذیرفت و نتیجه استخاره هم مثبت بود. پس از آن در دانشگاه شهر لیل واقع در شمال غربی فرانسه به تکمیل تحصیلات پرداخت و پس از پنج سال موفق به دریافت درجه دکترا در زمین شناسی شد.

اردیبهشت ۸۸ در گفت و گویی که با مهندس عزت الله سحابی داشتم وقتی از ایشان درباره ویژگی های شخصیتی پدرشان پرسیدم، او از دو خصلت بارز دکتر سحابی یاد کرد که بیشتر به این دوران مربوط می شد: «اولا ایشان فرد کاملا خودساخته ای بود. در خانواده شان کسی که راهنما و سرمشق او باشد، نبود. تنها عموی ایشان قدر اهل مطالعه بود و به کتاب هایی چون گلستان و بوستان و مثنوی علاقه داشت. پدر هم به ایشان خیلی علاقه داشت. اما واقعا کسی را نداشت که در مسائل زندگی و تحصیلی او را راهنمایی کند، او همه مراحل را با تدبیر و اراده خود پیمود و می توان این خودساختگی را از ویژگی های برجسته ایشان دانست. دوم این که در زندگی بسیار منضبط بود.

وقتی برای ادامه تحصیل بورسیه شد و به خارج رفت دولت حقوقی برای این دانشجویان پرداخت می کرد. این مستمری برای اکثر دانشجویان کافی نبود و آن ها معمولا با کمک خانواده کسری بودجه شان را حل می کردند، اما پدر گذشته از این که با همان حقوق زندگی می کرد، هزینه زندگی ما را هم در تهران می داد. به خودش زحمت می داد و اهل عافیت طلبی و راحت طلبی نبود.»

آشنایی با بازرگان در کشتی

دانشجوی جوان زمین شناسی که تابستان ۱۳۱۲ با کشتی از بندر مارسی به ایران باز می گشت، به دنبال جای خلوتی می گشت که به دور از استهزا و انگشت نمایی مسافران نماز بخواند، ناگهان دید که یک نفر روی عرشه مشغول نماز خواندن است، با خوشحالی و تعجب نزد وی رفت و پس از خاتمه نماز پرسید: «اهل کجایی و چه کسی هستی؟» جوان نمازخوان توضیح داد که ساکن تهران و فرزند حاج عباسقلی بازرگان است. از آن روز بنای دوست و همفکری دکتر یدالله سحابی و مهندس مهدی بازرگان گذاشته شد و تا آخر عمر، هر دو به عهد دوستی و همراهی وفادار ماندند و به همراه دیگر هم فکرانشان چون آیت الله طالقانی و… در عصر سیطره رادیکالیسم راه اصلاح طلبی را گشودند.

به یاد دکتر یدالله سحابی همیشه اصلاح طلب

استفاده از کوچک ترین روزنهدکتر سحابی بعد از بازگشت به ایران بیشتر در حوزه آموزشی و تخصص علمی شان فعالیت داشتند، اما اگر فضا را برای انجام خدمت مهیا می دیدند شانه از زیر بار مسئولیت خالی نمی کردند و سعی می کردند به جای سر دادن شعارهای کلی از کوچک ترین موقعیت هم استفاده کنند و در این راستا بود که در زمانی که علی شایگان وزیر آموزش و پرورش بود به عنوان رییس اداره فرهنگ تهران منصوب شد.

مهندس سحابی در این خصوص می گوید: «قوام السلطنه در دوره ای کابینه ائتلافی تشکیل داد که در آن سه وزیر از حزب توده وجود داشت. دکتر کشاورز وزیر فرهنگ شد و دکتر مجتهدی به عنوان معاون اداری و مالی و مرحوم خلیل ملکی را به عنوان معاونت فنی منصوب کرد. در آن مقطع پدر به خاطر سوابقی که در آموزش و پرورش شرکت می کرد. از آن زمان به صراحت لهجه معروف شده بود و با روسا و حتی وزیر درگیر می شد، با این وجود مورد احترام هم بود چون همه می دانستند که صادق و بی غرض است.

در سال ۱۳۲۶ و بعد از کنار رفتن قوام السلطنه از نخست وزیری دکتر علی شایگان وزیر آموزش و پرورش شد و مرحوم پدر را به عنوان رییس اداره فرهنگ تهران منصوب کرد که مدت این ریاست چند ماهی بیشتر دوام نیاورد. ایشان در مدتی که رییس اداره فرهنگ تهران بود با نادرستی های آموزش و پرورش مبارزه و تعدادی از افراد بانفوذ مثل محسن حداد و عبدالله گرجی (مدیران دبیرستان دارالفنون) را مهار کرد. دکتر مصدق در یک مقطع دکتر حسابی را به عنوان وزیر فرهنگ منصوب کرد و دکتر حسابی تمام کسانی را که پدرم پاک سازی کرده بود، برگرداند.»

به گفته مهندس سحابی پس از ۲۸ مرداد هم فعالیت های علمی و تحقیقاتی دکتر سحابی تداوم داشته است: «ایشان بعد از ۲۸ مرداد نیز فعالیت های علمی شان ادامه داشت و در دانشکده علوم استاد زمین شناسی بود و در رشته زمین شناسی دانشکده بسیار محوریت داشت. همچنین در سال های بعد از کودتا مرحوم مهندس زنگنه در سازمان برنامه برای مطالعه در مورد منابع آب در ایران، کمیسیون تحقیقات آب را راه اندازی می کند و پدرم کارشناس این کمیسیون بود و در رابطه با آب های زیرزمینی تهران و شهرستان ها تحقیقات بسیاری انجام داد و روی آب و منابع آب در ایران خیلی کار کرد.

به یاد دارم که ایشان به قائنات می رفت و برای آن که آب بالا بیاورند چاه هایی به عمق سیصد متر می زدند و خودش داخل چاه می رفت تا مقنی ها را هدایت کند. این فعالیت ها تا سال ۴۲ که همراه دیگر سران نهضت آزادی محاکمه شد و از دانشگاه اخراجش کردند، ادامه داشت. بعد از آن هم شرکت های خصوصی که در مورد تامین آب می خواستند کاری بکنند از ایشان استفاده می کردند.»

سیاست و فرهنگ در کنار هم

اگرچه مرحوم یدالله سحابی اکنون بیشتر به عنوان فعال سیاسی شهرت دارد، اما ایشان بیش از این که به فعالیت سیاسی مشغول شود به فعالیت های علمی و فرهنگی پرداخته و بیش از هر چیز دغدغه تربیت نسل جوان و تاسیس نهادهای فرهنگی و آموزشی داشت.

مهندس سحابی درباره توجه ویژه دکتر سحابی و مهندس بازرگان به فعالیت های فرهنگی و مدنی می گوید: «پدرم بیش از آن که سیاسی باشد دنبال نهادسازی بود. حتی در سال های آخر عمرش دنبال تاسیس یک دبیرستان دخترانه بود و با تلاش فراوان موفق شد ساختمان مدرسه کوثر را بخرد. پدر و مهندس بازرگان بر اساس احساس تکلیف و با انگیزه مذهبی وارد فعالیت سیاسی شدند. به این دلیل تمام توجه و تمرکزشان روی فعالیت سیاسی صرف نبود و به کارهای علمی نیز می پرداختند.

به یاد دکتر یدالله سحابی همیشه اصلاح طلب

علاوه بر آن ایشان از دوران دانشجویی علاقه ویژه ای به آموزش و پرورش داشت و در سال های قبل از کودتا در اداره فرهنگی (آموزش و پرورش) نقش زیادی داشت و معتقد بود به دلیل این که در دوران تحصیلات متوسطه شخصیت و اعتقادات فرد شکل می گیرد باید بیشتر از تحصیلات عالی و ابتدایی به تحصیلات متوسطه بپردازیم و اگر در این دوره نظام سالم آموزشی و تربیتی داشته باشیم، نسل درستی تربیت می شود و خود به خود دانشگاه تضمین خواهدشد.»

یدالله سحابی تا قبل از ۲۸ مرداد با این که مواضع سیاسی مشخصی داشت، اما از این که وارد فعالیت سیاسی شود پرهیز می کرد و بیشتر چهره ای علمی و پژوهشی داشت. مهندس سحابی در این باره می گوید: «در سال ۱۳۳۰ که مرحوم دکتر مصدق نخست وزیر شد، ما چند نفر از دانشجویان انجمن اسلامی دانشجویان با مرحوم مهندس بازرگان و پدرم ملاقاتی داشتیم و از ضرورت تشکیل یک حزب اسلامی نواندیش صحبت کردیم. هر دو آقایان با این پیشنهاد به شدت مخالفت کردند و معتقد بودند: انسان در هر کاری که وارد می شود باید علاوه بر علاقه، تخصص نیز داشته باشد و فعالیت سیاسی هم نیازمند نوعی تخصص است که ما این تخصص را نداریم.»

آن ها از آن جلسه ناامیدانه بیرون آمدند، تا این که وقتی ۲۸ مرداد اتفاق افتاد. دکتر سحابی به همراه مهندس بازرگان شاهد تمام حوادث خیابان کاخ و خانه مصدق و… بودند و بسیار تحت تاثیر این حوادث قرار گرفتند.

از آن زمان به این فکر افتادند که باید در مقابل کودتا کاری بکنند و مرحوم حاج رضا زنجانی نیز از آن ها دعوت کرد و عضو کمیته مرکزی نهضت مقاومت ملی شدند. عزت الله سحابی درباره علت این تغییر رفتار می گوید: «علت این که مهندس و پدر بعد از کودتا براساس احساس ضرورت وارد فعالیت سیاسی شدند این بود که تمام سران احزاب ملی آن زمان یا بازداشت بودند یا در خارج از کشور.»

در چنین اوضاعی بود که دکتر سحابی بعد از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به همراه تعدادی از دوستان و همفکرانش «نهضت مقاومت ملی ایران» را تاسیس کردند و متعاقب آن در اوج فعالیت در دانشگاه به دلیل امضای نامه ای در اعتراض به قرارداد کنسرسیوم نفت در سال ۱۳۳۳ همراه ۱۱ استاد دیگر از جمله مهندس بازرگان از دانشگاه اخراج شد. پس از آن در دورانی که امیدها به یاس تبدیل و تنها گاهی صدای گلوله شنیده می شد او رو به تعلیم و تربیت نسل جدید آورده و در سال ۱۳۳۷ دبیرستان کمال را با شعار «تحکیم دین از راه ترویج علم» تاسیس کرد که سرانجام در سال ۱۳۵۲ به عنوان مرکز تبلیغ ضدرژیم تعطیل شد.

روایت مرحوم مهندس سحابی از چگونگی تاسیس دانش سرای تعلیمات دینی و دبیرستان کمال این گونه است: «بعد از ۲۸ مرداد و تشکیل نهضت مقاومت ملی پدر دنبال تاسیس دبیرستانی بود که مطابق با میل و علاقه خودش اداره شود. در آن مقطع زمینی واقع در نارمک که تازه ساخته شده بود، خریداری کرد و برای تربیت دبیران مدارس و به خصوص دبیر تعلیمات دینی افتاد. پدر اصرار داشت آیین نامه آن از طرف شورای عالی فرهنگ تصویب شود، اما بودجه آن را دولت ندهد. به همین دلیل بودجه دانش سرا را مرحوم حاج عباسقلی بازرگان (پدر مهندس بازرگان) از طریق جامعه اسلامی بازار تامین کرد.

در اساسنامه آن آمده بود دانش آموزان از کلاس نهم متوسطه می توانند در امتحان ورودی شرکت کنند و بعد از قبولی دو سال درس بخوانند و سپس با رتبه یک آموزگاری استخدام شوند. بنابراین فارغ التحصیلان دانش سرا همه کار داشتند. بسیاری از مبارزان سال های بعد فارغ التحصیل این دانش سرا بودند. پدر من رییس آن بود و تعدادی از روحانیون و  غیرروحانیون نیز آن جا درس می دادند. به عنوان مثال آیت الله طالقانی تفسیر درس می داد و مهندس بازرگان نیز درسی با عنوان «دینداری» تدریس می کرد.

به یاد دکتر یدالله سحابی همیشه اصلاح طلب

دانش سرای تعلیمات دینی اولین اقدام پدر در زمینه نهادسازی فرهنگی بود. بعد از آن هم از سال ۳۵ برای تاسیس دبیرستان کمال اقدام کردند. هیات امنای دبیرستان نیز شامل پدر، مهندس بازرگان، احمد آرام و… بودند که اسم این هیات «گروه فرهنگی اخلاق» بود. پدر آن قدر به ساختن این مدرسه علاقه مند بود که مثل یک بنا برای ساختن آن کار می کرد. درواقع نسل انقلابی را در این مدرسه تربیت کردند.

مرحوم اسدی، محمدجواد رجاییان، مرحوم رجایی، آقای صاحب الزمانی و… همه شاگردان دبیرستان کمال بودند. سطح این دبیرستان به اندازه ای بالا بود که همیشه در بین مدارس شرق تهران اول بود و دانش آموزان آن هم قبولی چشمگیری در کنکور داشتند. بعدها که در سال ۵۴ دولت تصمیم گرفت همه مدارس خصوصی را دولتی کند، دبیرستان کمال را وزارت آموزش و پرورش از گروه فرهنگی اخلاق خرید. بعد از انقلاب نیز گروه فرهنگی احمدیه آن را از آموزش و پرورش گرفت.

مرحوم پدر برای شکل گیری این نهادهای ماندگار بسیار زحمت کشید؛ هم زحمت اجرایی و هم زحمت استفاده از ارتباطات برای گرفتن امکانات. به عنوان مثال آیت الله بروجردی عنوان کرده بود مقلدان ایشان می توانند وجوهات شرعی شان را در اختیار دبیرستان کمال قرار دهند.»
دکتر سحابی و مهندس بازرگان علاوه بر فعالیت های آموزشی در حوزه نشر هم تجربه موفق شرکت سهامی انتشار را در کارنامه خود دارند. مهندس سحابی درباره چگونگی شکل گیری شرکت سهامی انتشار می گوید: «سهامی انتشار محصول پروژه مرحوم بازرگان بود. ایشان در سال ۱۳۳۴ در زندان بود و بنده نیز شش ماه با ایشان در یک اتاق بودم. ما در زندان در مورد تحلیل اوضاع و این که چه باید بکنیم، بحث های زیادی می کردم.

یک سوال مهم این بود که چرا در ایران برخلاف تمام دنیا نهادها ابتدا از جمع های بزرگی شروع می شوند و بعد به مرور در آن انشعاب صورت می گیرد و کوچک می شوند. به عنوان مثال نهضت مقاومت ملی در سال اول بسیار موفق بود و عده زیادی جذب آن شدند و در دوره اعتصاب مهر و آبان ۳۲ تمام منطقه سپه به پایین تا بازار کاملا تعطیل بود، اما این نهضت به تدریج کوچک شد.

در بحث هایی که در زندان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در ایران به دلیل این که روحیه کار جمعی وجود ندارد، انشعاب شکل می گیرد و دلیل عدم وجود روحیه جمعی نیز به دلیل طول دوران استبدادی است چرا که استبداد شخصیت افراد را می کشد و انسان ها شخصیت مستقل ندارند و همه از ترس حاکمیت مجبور به تظاهر می شوند در حالی که اختلافات زیادی دارند و به همین خاطر در حکومت های استبدادی مردم از لحاظ روحی و فکری از هم دور می شوند.

براین اساس به این نتیجه رسیدیم که باید روحیه جمعی را تقویت کنیم. برهمین اساس آقای بازرگانی معتقد بود که ما باید یک نهضت تربیتی علمی جمعی داشته باشیم که اسم آن را «متاع» (مکتب تربیتی اجتماعی و عملی) گذاشتند. به دنبال این نظر نهضت انجمن سازی راه افتاد و به طور متناوب انجمن های اسلامی گوناگون شکل گرفت. به طوری که در سال ۴۱ که کنگره انجمن های اسلامی سراسر کشور برپا شد، حدود ۳۱ انجمن اسلامی در آن شرکت کردند. این انجمن ها ماهیت سیاسی نداشتند و بیشتر ماهیت صنفی داشتند. با این وجود سه کتاب تفسیر آقای طالقانی، راه طی شده مهندس بازرگان و تنبیه الامه علامه نائینی محور تربیتی آن ها بود. شرکت سهامی انتشار نیز یکی از تاسیسات «متاع» بود که موسسین آن پدر، آقای بازرگان و آقای احمد آرام بودند. پدرم بیش از آن که سیاسی باشد دنبال نهادسازی بود.»

دوران مبارزه

دکتر سحابی به همراه آیت الله طالقانی، مهندس بازرگان و… در اردیبهشت ۱۳۴۰ «نهضت آزادی ایران» را تاسیس کردند و در بیانیه تاسیس آن چنین آوردند؛ «در این پیچ مهم تاریخ ایران با استعانت از پروردگار جهان و با امید به مردانگی و همکاری هم وطنان تاسیس «نهضت آزادی ایران» اعلام می شود.»

به یاد دکتر یدالله سحابی همیشه اصلاح طلب

بعد از تشکیل نهضت حساسیت ساواک نسبت به فعالیت آن ها بیشتر شد تا این که به دنبال تصویب آیین نامه انتخابات انجمن های ایالتی و ولایتی در مهر ۴۱، فعالیت انتقادی امام خمینی و علمای قم نیز آغاز شد و نضهت آزادی با صدور بیانیه ای از حرکت و خواسته های روحانیون اعلام حمایت کرد. در بهمن با طرح رفراندوم برای لوایح شش گانه انقلاب شاه و مردم (انقلاب سفید) نهضت آزادی بیانیه ای تحلیلی در ۱۴ صفحه با عنوان «ایران در آستانه یک انقلاب بزرگ! و برگرداندن تاریخ خود» منتشر کرد و پس از این بیانیه در اول بهمن ۱۳۴۱ سران نهضت آزادی از جمله آیت الله طالقانی، مهندس بازرگان و دکتر سحابی و همچنین تعدادی از اعضای جبهه ملی بازداشت شدند و فعالیت های نهضت آزادی غیرقانونی اعلام شد.

سرانجام پس از محاکمه در دادگاه نظامی دکتر سحابی به ۴ سال زندان و ۸ ماه تبعید به برازجان محکوم شد و با کمال شهامت به همراه بازرگان و طالقانی در دادگاه فریاد زدند: «ما آخرین گروهی هستیم که با شما به زبان قانون سخن می گوییم» و در سختی زندان های تهران و برازجان استقامت و صبوری بسیاری از خود نشان دادند.

آیت الله طالقانی هنگام آزادی دکتر سحابی از زندان می گوید: «من مدت زیادی را در قم و نجف بوده ام، افراد پارسا و شب زنده دار زیادی را دیده ام ولی می توان بگویم شخصی را مانند دکتر سحابی ندیده ام.»

خادم و ناصحی مشفق

دکتر سحابی در دوران انقلاب از معتمدان رهبر انقلاب بود و از محورهای مهم و موجه سازماندهی انقلاب به شمار می رفت تا آنجا که امام خمینی در تاریخ ۱۳۵۷٫۱۰٫۲۸ طی حکمی ایشان را به سازماندهی کمیته تقویت و تنظیم اعتصابات مامور کردند. پس از پیروزی انقلاب، مهندس بازرگان به منظور جلب مشارکت کلیه مردم در تدوین سیاست های درازمدت توسعه و تکامل کشور و شریک کردن مردم در طرح ریزی، شورای عالی طرح های انقلاب را تشکیل داد و دکتر سحابی را به سمت وزیر مشاور در طرح های انقلاب منصوب کرد و با همکاری بیش از ۲۴۰ نفر از متخصصان و کارشناسان با ۷۸۰۰ ساعت تحقیق و پژوهش گزارش نهایی سیاست های توسعه و تکامل جمهوری اسلامی برای مرحله زمانی کوتاه مدت (دوساله)، میان مدت (۸ تا ۱۲ ساله) و درازمدت (۱۲ تا ۱۶ ساله) آماده و تدوین کردند. در کنار آن نیز تدوین پیش نویس قانون اساسی (که با همکاری دولت و شورای انقلاب انجام شد) با همیت و سرپرستی ایشان آماده و منتشر شد و پس از آن نیز به عنوان نماینده مردم تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی برگزیده شد.

به یاد دکتر یدالله سحابی همیشه اصلاح طلب

پس از اتمام دوره اول مجلس و به حاشیه رانده شدن اعضای نهضت آزادی و ملی- مذهبی ها از عرصه قدرت، دکتر سحابی قریب ۱۸ سال به عنوان اپوزیسیون سیاسی و بیشتر در هیئت آمر به معروف و ناهی از منکر تا آخر عمر به فعالیت پرداخت. او در جریان بازداشت فعالان ملی- مذهبی در اواخر سال ۷۹ از هیچ تلاش و کوششی برای آزادی هم فکران خود دریغ نکرد و در اولین اقدام نامه سرگشاده ای برای رییس جمهور وقت نوشت و پس از آن به عنوان آخرین اقدام عصازنان به مجلس رفت و گفت «من برای نهضت آمده ام، نه عزت» و قصد تحصن در مجلس را داشت که با قول پیگیری رییس مجلس منصرف شد و به منزل بازگشت.

در حالی که در تاریخ معاصر ایران و مخصوصا قبل از انقلاب بیشتر مخالفان رویکردی رادیکال داشتند، اما مشی سیاسی دکتر سحابی و دیگر هم فکران ایشان همواره اصلاح گرایانه و اعتدالی بود. این افراد با پشتوانه نظری و عملی ویژه خود همواره بر سیاست گام به گام و اصلاح طلبانه تاکید داشتند و هم زمان با فعالیت های سیاسی، از فعالیت های مدنی و فرهنگی نیز غافل نبودند و در این حوزه هم خدمات قابل توجهی انجام دادند. این دو ویژگی از جمله ویژگی های بارز فعالیت های سیاسی و اجتماعی دکتر سحابی و هم فکران ایشان است که در شرایط کنونی ضرورت دارد مورد توجه فعالان سیاسی و اجتماعی قرار گیرد.

آزادی خواه وفادار و جامع گرا

مهم ترین ویژگی سحابی عبد صالح بودن او بود*

عمادالدین باقی، پژوهشگر علوم اجتماعی: مفتخرم که در خدمت بزرگوارانی هستم که در بزرگ داشت دکتر یدالله سحابی حضور دارند. دو ساعت پیش اطلاع دادند که در این مجلس باید دقایقی مصدع اوقات شما بشوم در حالی که مایلم برای هر سخنی، متنی مهیا کنم، اما چون برای این مجلس مجالی نبود در این فرصت اندک با خود اندیشیدم که مرحوم دکتر سحابی را با چه عبارتی توصیف کنم. در این اندیشه بودم که یاد خاطره ای از مهندس عزت الله سحابی افتادم.

در سال ۱۳۷۹ دو هفته ای با ایشان و آقای لطیف صفری و شمس الواعظین در زندان هم اتاقی بودیم. یک بار در هواخوری قدم می زدیم، مهندسی سحابی گفت به شهادت مادرم و مشاهدات خودم می توانم شهادت بدهم که پدرم شصت سال است نماز شب اش ترک نشده، حتی در دوره جوانی که بدون خوانواده اش برای تحصیل در اروپا به سر می برد.

با مجموعه آگاهی های دیگری که درباره دکتر سحابی داشتم گمان کردم اگر بخواهیم او را در یک کلام توصیف کنیم بهترین وصف، تعبیری است که در قرآن آمده: «عبد صالح»؛ اِن الارضَ یرئها عبادی الصالحون. «عبد صالح» بودن واجد دو ویژگی ممتازکننده است؛ یکی «عبد» و دیگری «صالح» بودن.

عبد خدا بودن یعنی کسی که عبودیت خدا را پذیرفت دیگر زیر بار هیچ زور و قدرتی نمی رود و به استبداد تمکین نمی کند. عبد خدا بودن لوازمی دارد. نمی شود کسی عبد خدا باشد و به او باور داشته باشد، اما ستم کند، حقوق مردم را تضییع کند و قیم مابانه بخواهد بر مردم مسلط شود.

به یاد دکتر یدالله سحابی همیشه اصلاح طلب

یکی از شاگردان مرحوم نجابت از علمای شیراز می گفت وی در یکی از درس هایش برای طلاب به هم صنفی ها می گفت بسیاری از ما به خدا و معاد باور نداریم چون اگر باور داشته باشیم به گونه دیگری زندگی می کنی. او به کوهی در شیراز که از همه جای هر دیده می شود اشاره می کند و می گوید اگر به کسی بگویند پشت این کوه گنج عظیمی نهفته است و او ایمان داشته باشد که این خبر صحیح است برای رسیدن به آن سینه خیز می رود وگرنه با این خبرها از جایش تکان نمی خورد. اگر ما هم باور داشت باشیم خدایی هست و معاد و حساب و کتابی هست برای آن سینه خیز می رویم.

بنابراین اگر دیدی کسی که مدعی اعتقاد به خدا و معاد است ظلم می کند، حقوق مردم را ضایع می کند، کبر می ورزد و دروغ می گوید، بدانید ادعای ایمانش دروغ است و رخنه ای در باور او به خدا و معاد وجود دارد؛ چون نمی شود کسی موحد راستین باشد و کسی را به ناحق زندان کند. موحد راستین دلی را نمی رنجاند و نمی لرزاند و اگر جز این بود باید در موحد بودن یا باورش به آخرت شک کرد. دکتر سحابی یک موحد راستین بود و به خدا و معاد باور داشت.

صالح بودن نیز با عمل صالح انجام دادن ملازمه دارد. در کارنامه دکتر سحابی برگه های زیادی از عمل صالح را می توان برشمرد. از همکاری در تاسیس اولین انجمن اسلامی دانشجویان در اوایل دهه ۳۰ که پایه گذار سنت فعالیت های مدنی و جمعی در دانشگاه و خصوصا در میان دانشجویان مسلمان بود تا مشارکت در تاسیس نهضت آزادی ایران در سال ۱۳۴۰٫

هفت سال مقاومت و زندان در رژیم شاه، نوشتن کتاب هایش، شیوه ورود و خروجش در شورای انقلاب و دولت موقت در سال ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸٫ این که می گویم شیوه ورود و خروج در شورای انقلاب و دولت موقت برای این است که او هرجا که مشاهده می کرد ممکن است اعتقادات او ملعبه سیاست و قدرت شود به سادگی کنار می کشید.

بنده صالح خدا بودن، ویژگی ها و پیامدهایی دارد و در اینجا می خواهم سه ویژگی فراتر از کارنامه عمل صالحی را که گفتم ذکر کنم.

۱- دغدغه دین و آزادی داشتن:

دکتر سحابی دغدغه دین داری و آزادی داشت. دین داری اخلاقی و آزادی مسئولانه و هم آغوشی آن ها، عمل صالح او بود. تلفیق این دو یعنی این که انسان از حق آزادی اش برای تخریب دیگران و وهن دیگران و محدود کردن آزادی دیگران استفاده نکند. چنین کسانی دین لقلقه زبان شان نیست. باور دارند که دین در پرتو آزادی رشد می کند و در سایه خشونت و خفقان تنفر می زاید. چنین کسی باور دارد که دین را به پای آزادی و آزادی را به پای دین نباید ذبح کرد.

۲- وفاداری

یکی از اصولا عقلاییه، وفاداری است که در علم حقوق و اخلاق، در معاهدات بین المللی تا مناسبات خانوادگی و مراودات دوستی و همه شئون زندگی جریان دارد و زندگی بدون این اصل دچار اختلال و بی سامانی است، اما این جا می خواهم بگویم که دامنه این اصل تا باور و عقیده مندی هم کشیده می شود. وفاداری به باور و عقیده خود داشتن، نیز یک ارزش است.

به یاد دکتر یدالله سحابی همیشه اصلاح طلب

این وفاداری از جنس بنیادگرایی نیست بلکه مراد این است که انسان نباید مذبذب باشد و باید به اصول خود وفادار باشد. فرقی نمی کند که این انسان دارای چه عقیده و مرامی باشد. هر آیینی، اصول خود را دارد. حتی مارکسیستی که بکوشد نشان دهد میان مارکسیسم و سرمایه داری سازگاری وجود دارد، بی فدا به اصول خویش است. اگر مارکسیست یا بودایی یا مسلمان یا پیرو هر آیینی هستی، صراحت و صداقت داشته باش.

دکتر یدالله سحابی از کسانی بود که به باور و عقیده اش وفادار بود. این اصل، انسان را از افتادن به ورطه تذبذب و نفاق و فرصت طلبی می رهاند.

۳- جمع گرایی و جامع گرایی:

جمع گرایی فقط یک مکتب اجتماعی نیست. پیمودن سنت آشتی علم و دین که دکتر سحابی و مهندس بازرگان از چهره های جدی و عملی آن در دهه ۳۰ و ۴۰ بودند از جلوه های این جمع گرایی است. در باب نسبت علم و دین مباحث پیچیده ای در فلسفه علم و در فلسفه دین وجود دارد. ولی در این جا فقط می خواهم به یک وجه Functional و کاربردی و کارکردی آن اشاره کنم. زمانی که علم به بازاری برای مقابله با دین بدل شد و موج سیانیتسم، نهاد ایمان را در نسل جوان هدف گرفته بود و بی دلیل تضادهای خسارت آفرین میان دین و علم از دین سخن گفتند و در مقام نشان دادن سازگاری دین و علم برآمدند.

کتاب ارزشمند «خلقت انسان» به قلم دکتر سحابی، میوه این جمع گرایی است. کسانی که بعدها این رویکرد را به عنوان «علم زدگی» تخطئه کرده و مورد انتقاد قرار می دادند به این دلیل بود که درک درستی از جغرافیای این بحث در آن زمان نداشتند.

یدالله سحابی از جمله کسانی بود که نشان می داد اصل جاذبه در نهایت دافعه در حد ضرورت (عبارتی از دکتر بهشتی، که برگرفته از بعضی روایات است) یک اصل سودمند و کاربردی در سلوک سیاسی و اجتماعی است، اما در سلوک علمی هم سودمند است. توسل به این اصل در سلوک علمی این است: تا جایی که امکان جامع نگری و امکان جمع کردن و آشتی میان ایده ها و نظریه ها وجود دارد بکوشیم هیچ دستاورد بشری را دور نریزیم. این اصل چه در رابطه با نظرات منتقد و مخالف و چه با خود منتقدان و مخالفان باید به کار رود.

این ها بخشی از مشخصه های عمل صالح سحابی در زندگی و زمانه خودش بود. اگر سیاست مداران امروز اندکی از خوی و مرام سحابی را داشته باشند حال و روز آن ها و ما دیگرگونه و بهتر خواهدبود. این ها متعلق به نسلی بودند که یکی پس از دیگری از میانه ما رفته و می روند و متاسفام بگویم که تاکنون نتوانسته ایم خلاء وجودی شان را پرکنیم و معلم نیست به این زودی ها مادر دهر چون اینان را بزاید. روح شان شاد باد.

*متن سخنرانی عمادالدین باقی در مراسم یادبود دکتر سحابی که یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ در دفتر مجله ایران فردا برگزار شد.

مدیر بازدید : 214 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

خبرگزاری ایسنا: فرهنگ اسلامی زیباترین شاهکارهایش را با ساخت مساجد به جهان معماری هدیه داده است. در واقع معماری، آفرینش است و مسجد، خانه آفریننده.

خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان نه‌تنها میعادگاه مسلمانان با پروردگارشان هستند، بلکه تصویری از تبلور ذوق، هنر و چیره‌دستی معمارهایی را نمایان می‌کنند که عمری را برای به یادگار گذاشتن اثری بی‌بدیل در این راه صرف کرده‌اند. در این گزارش، نمونه‌هایی از باشکوه‌ترین ثمره عمر این هنرمندان را معرفی می‌کنیم.

البته مسجدالحرام و مسجدالنبی در صدر فهرست زیباترین مساجد جهان قرار دارند، اما به‌دلیل آشنا بودن بیشتر مخاطبان با این دو نماد پررنگ جهان اسلام، از توضیح درباره این دو بنای عظیم مذهبی و تاریخی صرف‌ نظر کرده‌ایم.

مسجدجامع اصفهان – ایران

زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد جهان

این بنای بی‌نظیر که زیبایی‌اش چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، حاصل بازسازی‌های مکرر در قرن‌های متمادی است‌، از قرن هفتم گرفته قرن بیستم! بنابر شواهد تاریخی، مسجدجامع اصفهان روی ویرانه‌های مسجد قدیمی‌تری ساخته شده که اعراب ساکن قریه طهران در اصفهان، قرن دوم هجری قمری در یهودیه بنا کرده بودند. مسجد اولی بر خرابه‌های بنایی مربوط به اواخر دوره ساسانی برپا شده بود.

مسجدجامع اصفهان را شاهکاری در هنر معماری ایران می‌دانند. سبک معماری این مسجد شیوه «رازی» است. مسجدجامع اصفهان نمونه بارزی از هنر بیزانس و کلاسیک در قالب یک بنای سنتی و اسلامی به‌شمار می‌آید که یکی از زیباترین مساجد جهان است.


مسجد «حسن ثانی» – کازابلانکا مراکش

زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد جهان

مسجد «حسن ثانی» یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی مراکش و یکی از زیباترین مساجد جهان است. این مکان در چند حوزه رکوددار است‌؛ بزرگ‌ترین مسجد آفریقا به‌شمار می‌آید و بلندترین مناره‌های جهان (۲۱۰ متر) را دارد. این بنای اسلامی که با کمک‌های مردمی ساخته شده، در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد. این مسجد به مناسبت شصتمین سال تولد «حسن دوم» پادشاه مراکش بنا شد. مسجد مرمرین «حسن ثانی» در ساحل اقیانوس اطلس واقع است و کف بخشی از آن شیشه‌ای است. دیوارهای مسجد «حسن ثانی» از بتون و مرمر است و محوطه داخل آن ستون‌های مرمری دارد و گنبد آن با چوب، حکاکی‌ شده است. دیوارهای داخلی آن نیز گچ‌بری‌های بسیار زیبا دارد. این مسجد از جاذبه‌های اصلی گردشگری مراکش است و بیشتر جنبه نمادین دارد.


مسجد «نصیرالملک» – شیراز ایران

زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد جهان

صبح زود که فرشته خورشید، انوار طلایی رنگش را به مناظر نفس‌گیر مسجد «نصیرالملک» می‌تاباند‌، باید به دیدن این شاهکار تاریخی و مذهبی بروید. مسجد «نصیرالملک» شیراز که از بناهای سنتی این شهر است، در محله گودعربان و خیابان لطفعلی‌خان زند و در نزدیکی مسجد شاه‌چراغ واقع است. این بنا در سال ۱۸۸۸ میلادی ساخته شد. شیشه‌های الوان و پنجره‌های ارسی این بنا، نور خورشید را به داخل راه می‌دهند و مناظری پدید می‌آورند که به جرأت می‌توان گفت همتایی در جهان ندارد.

مسجد «نصیرالملک» از نظر کاشی‌کاری و مقرنس‌کاری از زیباترین مساجد جهان و ایران محسوب می‌شود. این مسجد صحن وسیعی در سمت شمال دارد. در ورودی نیز دارای طاق‌نمایی بزرگ است٬ که سقف آن با کاشی‌های رنگارنگ مزین شده است. «نصیرالملک» دو شبستان شرقی و غربی دارد؛ شبستان غربی که پوشش آجری دارد و بیشتر روی آن کار شده و زیباتر است٬ طاق این شبستان روی ستون‌ها سنگی و با طرح مارپیچ روی آن در دو ردیف شش‌‏تایی و به تعداد ۱۲ عدد به نیت ۱۲ امام قرار گرفته است.


مسجد «سلیمیه» – ادیرنه ترکیه

زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد جهان

مسجد «سلیمیه» نمونه عالی از معماری اسلامی و یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه است. این بنا در قرن شانزدهم ساخته شد و یکی از مساجد معروف دوره عثمانی به مساحت ۲۲ هزار و ۲۰۲ مترمربع است. طراحی ساده‌، المان‌های اسلامی و سبک معماری کم‌نظیرش موجب شده پس از قرن‌ها هنوز مورد ستایش بینندگان قرار گیرد. بخشی از کاشی‌های این مسجد در زمان جنگ‌های عثمانی با روسیه در سال‌های ۱۸۸۷-۱۸۸۸ از طرف «میخائیل اسکوبلف» ژنرال روس به مسکو منتقل شد. نام مسجد «سلیمیه» به عنوان یکی از زیباترین مساجد جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. «سنان» معمار رسمی دربار پادشاه‌های عثمانی، ساخت این بنا را برعهده داشت و «سلیمیه» را مهم‌ترین کار معماری خود نامید.

زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد جهان

مسجد بزرگ «شیخ زاید» – ابوظبی امارات

زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد جهان

مسجد «شیخ زاید» همان‌طور که از نامش پیداست، به دستور حاکم ابوظبی و بنیان‌گذار امارات متحده عربی بنا شد و از نمونه‌های معماری جدید اسلامی است. «شیخ زاید» در سال ۲۰۰۴ درگذشت و در بخش شمالی این مسجد دفن شد. فاکتورهای سنتی و مدرن در طراحی و معماری این مسجد درهم آمیخته‌اند. مصالح ساخت این بنا از مکان‌های مختلف از جمله کشورهای غیراسلامی تهیه شده است. هزینه ساخت این بنا، دو میلیارد و ۱۶۷ میلیون درهم امارتی بوده‌ است. مسجد «شیخ زاید» روی تپه‌ای به ‌ارتفاع ۹ متر از سطح زمین ساخته شده ‌است. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی سازمان کنفرانس اسلامی، قبه اصلی این مسجد، بزرگ‌ترین قبه در جهان است که ارتفاعی ۸۳ متری دارد و قطر داخلی آن ۳۲٫۸ متر است.

زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد جهان

مسجد «ملک فیصل» – اسلام‌آباد پاکستان

زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد جهان

«ملک فیصل» بزرگ‌ترین مسجد در جنوب‌ شرق و جنوب آسیا و همچنین چهارمین مسجد بزرگ جهان است. پیش از ساخته شدن مسجد «حسن ثانی» مراکش‌، توسعه مسجدالحرام و مسجد نبوی در مدینه‌، «فیصل» عنوان بزرگ‌ترین مسجد جهان را داشت. یکی از نکات جالب توجه درباره مسجد «فیصل»، بدون گنبد بودن آن است. این مسجد چهار مناره چادرشکل دارد و گنجایش آن حدود ۷۵ هزار نفر است. ساخت این مسجد حدود ۴۰ میلیون دلار آمریکا هزینه داشته است و از مهم‌ترین دستاوردهای اسلامی به‌شمار می‌رود.


مسجد «کریستالی» – ترنگانو مالزی

زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد جهان

مسجد «کریستالی» یکی از زیباترین مساجد جهان است که همه قسمت‌های آن از شیشه ساخته شده است. این مسجد مجهز به فناوری روز از جمله اینترنت است که به زائران امکان می‌دهد با روش‌های نوین به قرائت قرآن کریم بپردازند. بخش اعظم محلی که مسجد «کریستالی» در آن واقع شده را آب فرا گرفته است. بازتاب نور و تصویر مسجد در آب در شب، منظره‌ای فوق‌العاده‌ای به‌وجود می‌آورد و همین باعث معروف شدن این مسجد در میان گردشگران شده است. این بنا دومین مسجد بزرگ در جنوب‌ شرق آسیاست که بیش از ۱۵ هزار نمازگزار می‌توانند در آن عبادت کنند. مسجد «کریستالی» مالزی بر پایه‌های فولادین و به دستور «میزان زین‌العابدین» که در سال ۲۰۰۶ پادشاه ایالت ترنگانو بود، بنا شد.


مسجد «ایاصوفیه» – استانبول ترکیه

زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد جهان

«ایاصوفیه» معروف‌ترین مسجد ترکیه است که در شهر استانبول واقع شده و سالانه حدود سه‌میلیون گردشگر را جذب می‌کند. «ایاصوفیه» در اصل، کلیسای مسیحیت شرق بود که در دوره امپراطوری بیزانس در سال ۵۳۲ میلادی به دستور «کنستانتین اول» ساخته شد و سپس در قرن ششم توسط «جاستنیانوس» مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. این کلیسا نخست، کلیسای بزرگ نام گرفت. پس از فتح استانبول، «سلطان محمد دوم» دستور داد کلیسای ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کنند.

بعدها آیاتی از قرآن به خط «مصطفی چلبی» در دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد. علاوه بر این، لوحه‌هایی دور تا دور سقف «ایاصوفیه» نصب شد که در آن نام‌های الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین نوشته شده بود. پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن «آتاترک» ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل باقی ‌مانده ‌است.

این مسجد که از سبک خاص معماری برخوردار است، در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. جالب است بدانید که معماری بی‌نظیر این بنا را هم معمار «سنان» انجام داده است.


مسجد «سلطان» – سنگاپور

زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد جهان

مسجد «سلطان» یکی از مهم‌ترین مساجد جهان و سنگاپور است و تقریبا از زمان ساخت در منطقه عرب و مسلمان‌نشین‌، تغییری نکرده است. طراحی باشکوه این مسجد در کنار گنبدی که از جنس طلا دارد، آن را به یکی از مهم‌ترین نمادهای تاریخی، مذهبی و هنری سنگاپور بدل کرده و هنر و معماری جالب توجه به کار رفته در ساخت دیوارها، بر محبوبیت آن افزوده‌ است.

این بنا بین سال‌های ۱۸۲۴ تا ۱۸۲۶ در نزدیکی کاخ «سلطان حسین‌شاه» ساخته شد. مسجد «سلطان» با سالن‌های بزرگ و زیبای برگزاری نماز و مراسم مذهبی از محبوبیت خاصی در نزد مسلمانان برخوردار است. در طول ماه مبارک رمضان، مراسم افطاری و نماز جماعت باشکوه هرچه تمام‌تر در این مکان برگزار می‌شود. مسجد «سلطان» در سال ۱۹۷۵ در فهرست آثار تاریخی سنگاپور قرار گرفت.


مسجد «پادشاهی» – لاهور پاکستان

زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد جهان

دستور ساخت مسجد «پادشاهی» یا «عالمگیری» بین سال ۱۶۷۱ توسط «اورنگزیب عالمگیر» ششمین امپراطور مغول صادر و در سال ۱۶۷۳ کامل شد. «پادشاهی» پنجمین مسجد بزرگ جهان لقب دارد و به‌عنوان یکی از آثار تاریخی ماندگار در شبه‌قاره هند شناخته می‌شود. با زیبایی و شکوه بی‌نظیری که این بنا دارد‌، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاکستان و شگفت انگیزترین مساجد جهان شناخته می‌شود. در داخل و خارج این بنا منبت‌کاری‌ها و گچ‌بری‌های زیبایی قرار دارد و دیوارهای آن با سنگ مرمر قرمزی که از معادن سنگ جیپور هند آورده شده، ساخته شده است. در بخش اصلی آن ۵۵ هزار نمازگزار می‌توانند عبادت کنند و صحن‌های آن به اندازه ۹۵ هزار نفر گنجایش دارد. این مسجد بین سال‌های ۱۶۷۳ تا ۱۹۸۶ عنوان بزرگ‌ترین مسجد جهان را در دست داشت.

مدیر بازدید : 162 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

اون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: واژگونی خودروی سواری در کانال آب جاده «لاکان – رشت»، مرگ راننده و سرنشین را در پی داشت.

مرگ دلخراش زن و مرد در کانال آب جاده «لاکان – رشت»

«شهرام مومنی» در خصوص حادثه سقوط خودرو در کانال آب، گفت: متأسفانه یک‌دستگاه خودروی پراید به همراه دو سرنشین پس از انحراف از مسیر، بطور واژگون در داخل کانال آب سقوط کرده که تیم اعزامی آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه بوسیله جرثقیل و تجهیزات نجات سریعاً در کمتر از ۱۰دقیقه خودرو را از داخل کانال آب خارج کردند.

وی در ادامه با بیان این‌که هر دو سرنشین خودرو (یک مرد و یک زن) به‌علت نفوذ آب در داخل خودرو فوت کرده بودند، افزود: پس از خارج کردن محبوس‌شدگان تلاش بسیاری برای احیاء توسط تیم آتش‌نشانان و تیم اعزامی اورژانس انجام شد، اما متأسفانه راه به جایی نداشت.

مومنی خاطرنشان کرد: علت حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

2091-64.jpg

مرگ دلخراش زن و مرد در کانال آب

مدیر بازدید : 142 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

پرویز پرستویی با یادآوری زندگی اسدالله یکتا از مسئولان خواست کاری برای او بکنند.

نوشته پرویز پرستویی به یاد اسدالله یکتا

پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرام خود به مشکلات بازیگر کمدی پرداخت.

وی نوشت:

سلام بر مدیران ومسئولین فرهنگ و هنر .سلام بر مردم شریف ایران

بد نیست حرف آخر اسدالله یکتا، هنرپیشه کمدی قدیمی سینما، که البته بعد از انقلاب هم فعال بوده و در فیلم سینمایی بنام عشق شیشه ای  بنده در خدمتشان بودم

یعنی زمانیکه بنده پا به عالم بازیگری نگذاشته بودم ، ایشان باحضور خود درفیلم های کمدی کلی مردم را خندانده.

و از بعد انقلاب در گوشه ای از میدان هفت تیر تهران، شرافتمندانه ، مشغول فروختن سیگار بوده وهست

و حالا حرف آخر این هنرمند زحمتکش را بشنوید:

“حرف آخرم رابا صدای بلند می زنم که آی آقایان،ای مسئولان. اسدالله یکتا کار می خواهد فقط کار. و اگرحال امروز من برایتان مهم نیست و صدایم را نشنیدید، پس از مرگم زیر تابوتم را نگیرید.”

 

عکس و متن منتشر شده توسط پرویز پرستویی

عکس و متن منتشر شده توسط پرویز پرستویی

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

مدیر بازدید : 266 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

علیرضا حقیقی دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان که در لیگ پرتغال مشغول به کار است جشن تولد ۲۸ سالگی اش را گرفت.

علیرضا حقیقی با انتشار تصویر زیر در صفحه اجتماعی خود خبر از جشن تولد ۲۸ سالگی اش داد.

عکس تولد علیرضا حقیقی در پرتغالعکس تولد علیرضا حقیقی در پرتغال

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ

مدیر بازدید : 266 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

ثریا قاسمی, مجید مظفری, بهنوش طباطبایی و … هنرمندانی بودند که در یک کار خیر شریک شده و به خوانش فیلمنامه های جالب گذشته پرداخته اند.

هنرمندان درحال خوانش فیلمنامه های ماندگار

فیلمنامه‌ی «اجاره نشین‌ها» در نخستین برنامه‌ی خوانش فیلمنامه‌ی «فیلم‌هایی که دوست داشتیم» به نفع بانوان کم بضاعت سینما و تئاتر خوانده شد.
اولین جلسه از سلسله برنامه‌ی فیلمنامه‌خوانی «فیلم‌هایی که دوست داشتیم» به خوانش فیلمنامه‌ی «اجاره نشین‌ها»ی داریوش مهرجویی، محصول سال ۱۳۶۵ اختصاص داشت.

در این برنامه که در فرهنگسرای «اندیشه» با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر همچون فرشته طائرپور، رسول صدرعاملی، منوچهر شاهسواری و… برگزار شد، مجید مظفری، ثریا قاسمی، رضا بهبودی، سیامک صفری، بهنوش طباطبایی، هوتن شکیبا، امیردلاوری، نسیم ادبی، سیروس همتی، داریوش سلیمی، سهراب دانش‌بهزادی، نازنین کریمی به کارگردانی محمدعلی سجادی به نقش‌خوانی پرداختند.

 

ثریا قاسمی به همراه رویا نونهالی, بهنوش طباطبایی و…

ثریا قاسمی به همراه رویا نونهالی, بهنوش طباطبای و...

 

ثریا قاسمی, بهنوش طباطبایی و نسیم ادبی

ثریا قاسمی, بهنوش طباطبایی و نسیم ادبی

 

نیکی مظفری و ثریا قاسمی

نیکی مظفری و ثریا قاسمی

 

نیکی مظفری در کنار پدرش مجید مظفری

نیکی مظفری در کنار پدرش مجید مظفری

 

هنرمندان درحال فیلنامه خوانی

هنرمندان درحال فیلنامه خوانی

 

هنرمندان در خوانش فیلمنامه

هنرمندان در خوانش فیلمنامه

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

مدیر بازدید : 328 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

قیمت هر مترمربع آپارتمان ۴۰ متری نوساز در پایتخت، بسته به منطقه، موقعیت و امکانات بین حدود ۲٫۳ تا ۴٫۸ میلیون تومان است.

آپارتمان‌های ۴۰ متری نوساز در تهران چند؟

بررسی معاملات انجام شده آپارتمان‌های ۴۰ متری نوساز در فروردین ماه ۹۵ نشان می‌دهد این واحدها بیشتر در محله‌های جنوب شهر قرار دارند و اغلب فاقد امکانات کافی هستند؛ با این حال اغلب واحدها حداقل یکی از امکانات (پارکینگ، انباری و آسانسور) را دارند.

جدول زیر مظنه قیمت آپارتمان ۴۰ متری نوساز در شهر تهران طی فروردین ماه ۹۵ را نشان می‌دهد:

untitled.jpg

در فروردین ماه ۹۵ قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران ۳ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل ۵٫۹ درصد ارزان‌تر و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴٫۳ درصد گران‌تر شد.

آخرین آمار مسکن شهر تهران که توسط بانک مرکزی ارایه شده نشان می‌دهد رشد ۷٫۵ درصدی قیمت مسکن که در اسفندماه ۹۴ نسبت به ماه قبل اتفاق افتاد ادامه نیافته و قیمت‌ها در فروردین تقریبا به متوسط ماه‌های دی و بهمن ۹۴ بازگشته است. متوسط قیمت مسکن شهر تهران در ماه‌های دی و بهمن به ترتیب ۳۸ و ۳۹٫۲ میلیون ریال بود که در اسفندماه ۷٫۵ درصد اوج گرفت و به ۴۲٫۱ میلیون ریال رسید اما در فروردین مجددا با کاهش همراه شد و به ۳۹٫۹ میلیون ریال رسید.

مسکن در جنوب پایتخت روزهای باثباتی را از نظر قیمت سپری می‌کند و هم‌چنین مشتریان هنوز با بازار آشتی نکرده‌اند. با این وجود خرید و فروش در جنوب پایتخت مقدار اندکی نسبت به شمال آن بیشتر است؛ چرا که قیمت‌ها با توان خرید متقاضیان تناسب بیشتری دارد.

حسام عقبایی رییس اتحادیه املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در فروردین ماه ۱۳۹۵ شاهد ثبت ۶ هزار و ۳۹۰ قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶٫۳ درصد رشد داشت؛ چرا که در فروردین ماه ۱۳۹۴ تعداد قراردادهای خرید و فروش شهر تهران ۵ هزار و ۹۸۹ مورد بود.

او البته گفت که بازار معاملات کل کشور در فروردین چنگی به دل نزد و نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. در فروردین ماه ۱۳۹۵ در کل کشور ۳۴ هزار و ۹۲ قرارداد خرید و فروش امضاء شد؛ حال آن‌که در فروردین ۱۳۹۴ این رقم ۵۲ هزار و ۵۴۰ مورد بود که نشان از کاهش ۳۵ درصدی معاملات کشور در فروردین ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

با این وجود رییس اتحادیه امیدوار است در شش ماهه دوم سال جاری شاهد رونق به مفهوم واقعی در بخش مسکن باشیم و مبنای این ادعا را گزارش‌های میدانی از افزایش حجم مراجعات به دفاتر مشاور املاک تهران و نیز کل کشور می‌داند.

البته برآوردها از عرضه ۲۵۰ هزار واحد خالی مسکن در شهر تهران، کند بودن روند پر شدن این واحدها، نبود برنامه‌ای برای ورود واحدهای خالی به بازار اجاره و بازار بی‌رمق خرید و فروش به دلیل حباب قیمت‌ها پیش‌بینی از رونق بازار مسکن شهر تهران در آینده نزدیک را با تردید مواجه می‌کند. 

 

مدیر بازدید : 232 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

نیکی کریمی بازیگر ۴۵ ساله عکسی از تست گریم خود در صفحه شخصی اش قرار داده است.

نیکی کریمی بازیگر کشورمان عکس جدیدی از تست گریم خود منتشر کرده است.

طراح این تست گریم مجید اسکندری است که اجرای آن توسط سولماز صدرالاشرافی صورت گرفته است.

 

گریم متفاوت نیکی کریمی

گریم متفاوت نیکی کریمی

 

گریم نیکی کریمی

گریم نیکی کریمی

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: صفحه شخصی نیکی کریمی

مدیر بازدید : 262 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

مربی استقلال در تمرین آبی پوشان عدد ۶ را نشان داده است.

فرزاد مجیدی ۶ نشان داد:

در تمرین استقلالی ها عکسی از فرزاد مجیدی شکار شده که او را در حال نشان داد عدد ۶ نشان می دهد! این در حالی است که حاضران در این تمرین دلیل نشان دادن این عدد را این طور عنوان می کنند: «بنده خدا داشت ساعت تمرین را با مسئولان زمین چک می کرد و چون صدا به صدا نمی رسید از راه دور عدد ۶ را نشان داد. عکاس ها هم عکس او را شکار کردند و …»

عکس فرزاد مجیدی در حال نشان دادن 6عکس فرزاد مجیدی در حال نشان دادن ۶

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ

مدیر بازدید : 352 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

حضور معلم سوم دبستان رامبد جوان در برنامه خندوانه یکی از قسمت های جالب برنامه شب گذشته بود.

برنامه خندوانه ویژه روز معلم

برنامه شب گذشته خندوانه درحالی اجرا شد که به مناسبت روز معلم, مهمانان برنامه بخشی از دانش آموزان و معلمان بودند.

در یکی از جالب ترین قسمت های برنامه دیشب, حضور معلم دوران ابتدایی رامبد جوان در برنامه بود! خانمی که دبیر سوم دبستان رامبد جوان بود و توانسته بود با پیدا کردن رامبد, او را غافلگیر کند.

معلم سوم دبستان رامبد جوان

معلم سوم دبستان رامبد جوان

 

در ادامه برنامه کاظم کهنمویی برروی صحه آمد و به اجرای استندآپ کمدی پرداخت.
او به بیان خاطراتی درباره کلاس های ضمن خدمت برای معلم ها پرداخت.

در بخش بعدی, فضای برنامه جدی تر شد و معلمان هرکدام به بیان مشکلات شان پرداختند.
بعضی از دبیران از اینکه کلاس هایی برعهده انها قرار می گیرد که ارتباطی با رشته تحصیلی آنها ندارد, گله کردند.
پس از صحبت های معلمان, نوبت به دانش آموزان رسید که به انتقاد از سیستم آموزشی کشور پرداختند و اینکه پس از ۱۲ سال درس خواندن با یک کنکور ۴ ساعته سرنوت آنها تعیین می شود.

پس از این صحبت ها و دعوت رامبد جوان از وزیر آموزش و پرورش برای حضور در خندوانه, جناب خان برروی صحنه آمد و فضای شادی را ایجاد کرد.

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

مدیر بازدید : 154 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
 

این دختر ۴ بار از پدرش باردار شده است+ عکس

 

مرد افغان که سال‌ها خانه را شکنجه‌گاه دختر نوجوانش کرده بود و او را در برابر دیدگان اعضای خانواده آزار می‌داد، در آستانه اعدام است.

صدور حکم اعدام برای پدری که به دخترش تجاوز میکرد

پرونده خاطره ۲۴ ساله از دو سال پیش در دادگاه عالی افغانستان و در کابل گشوده شد و مورد بررسی قرار گرفت. داستان این پرونده برای بسیاری از افغان‌ها تازگی ندارد اما «خاطره» شاید از معدود دخترانی است که در افغانستان شکایت رفتار غیرانسانی پدرش را به دادگاه کشانده و حالا در انتظار اجرای عدالت است و برای روز اعدام وی ثانیه‌شماری می‌کند. 

tajavoz.jpg

 

تراژدی تلخ 

خاطره ۴ سال داشت که پدرش برای کار به ایران رفت. خودش می‌گوید: «یادم است در آن سال‌ها با دیدن محبت‌های عموها و دایی‌هایم به دخترانشان حسرت نبود پدر را می‌خوردم.لحظه‌شماری می‌کردم تا پدرم بازگردد و مرا مانند همه پدران در آغوش بگیرد. این انتظار من در ۱۲ سالگی به پایان رسید.پدرم به افغانستان بازگشت اما همه حسرت‌هایی که در وجودم بود و ابراز محبتی که از او انتظار داشتم با رفتارهای آزاردهنده او، مرا تبدیل به نوجوانی گوشه‌گیر کرد که دیگر حتی نمی‌خواهد پدرش او را نوازش کند.» 

خاطره که در برابر دیدگان مادر و برادرانش در نوجوانی با زور و تهدید تسلیم نیت شوم پدر شده بود افزود: «من که از کارهای پدرم آزرده بودم موضوع را با مادربزرگم (مادر پدرم) درمیان گذاشتم اما او به جای کمک مرا سرزنش کرد و گفت هر پدری دخترش را نوازش می‌کند.» آزارهای پدر خاطره ادامه داشت تا اینکه او در ۱۴ سالگی از پدر باردار شد.

این دختر که هنوز با یادآوری گذشته، غم به چشمانش می‌دود گفت: «ترسیده و شوک‌زده بودم و فقط یک گوشه کز می‌کردم. پدرم به مادرم فرصت نمی‌داد چیزی بگوید یا اعتراضی کند. وقتی باردار شدم پدرم خانه‌ای در محله دیگری از کابل پیدا کرد و از آنجا به بغلان رفتیم. در آنجا بچه به دنیا آمد و پدرم او را به صحرا برد و در آنجا رها کرد و من هرگز این کودک را ندیدم.» اما این پایان کار نبود، خاطره چهار بار دیگر نیز باردار شد اما نزدیکانش که از جنایت پدر آگاه بودند دخترک را به بیمارستان برده و بچه‌ها سقط شدند. 

تولد زینب کوچولو 

زندگی خاطره و خانواده‌اش سیاه شده بود. برادرانش از ننگ رفتار پدر خانه را ترک کرده بودند و همسایگان نیز به دنبال فرصتی بودند تا این پدر شیطان صفت را تحویل پلیس دهند. «حلیم» پدر خاطره نیز که از نفرت اطرافیان خبر داشت همواره فراری بود. ساکنان محلی می‌گفتند او باید دستگیر و اعدام شود و مجازاتی غیر از این شایسته او نیست. 

خاطره ۱۹ ساله شده بود که بار دیگر باردار شد اما این بار راضی به سقط نشد و فرزندش را به عنوان سندی برای اثبات جنایت و رفتار وحشیانه پدر نگه داشت. زینب به دنیا آمد و در کنار خاطره و مادرش بزرگ شد.این دختر که هم مادر و هم خواهر دخترش است گفت: «همیشه وقتی از پدرم می‌پرسیدم که چرا این ظلم را به من کرد او در جواب اعتراض‌هایم بدترین جملات را می‌گفت و به رفتارهایش ادامه می‌داد. او برای سرپوش گذاشتن به رفتارهایش مرا متهم به بی‌آبرویی می‌کرد. چاره‌ای نداشتم و باید سندی نگه می‌داشتم و به همین خاطر زینب را به دنیا آوردم.

حالا نمی‌دانم وقتی او بزرگ شد باید به او چه بگویم و چه صدایش کنم؛ خواهرم یا دخترم.» 

خاطره کودکش را به دنیا آورد و با این سند علیه پدرش شکایت کرد اما آنطور که خودش می‌گوید نتیجه‌ای نگرفت. 

او افزود: «وقتی پیش قاضی رفتم به من گفت چرا خودت جنین درون شکمت را نکشتی یا سقطش نکردی. من هم نگاهی به او کردم و گفتم آن وقت همه مرا متهم به ارتباط با دیگران می‌کردند.»

او آخرین خاطره تلخ آزار و اذیتش را نیز اینگونه تعریف کرد: «شب عید بود که پدرم، مادرم را به خانه همسایه فرستاد و با آمپول و قرص‌های بسیاری سراغ من آمد. مادرم که قبلاً با روحانی، وکیل محل و پلیس صحبت کرده بود آنها را خبر کرد و به این ترتیب پدرم اوایل صبح بازداشت شد. این آخرین باری بود که مورد تعرض او قرار گرفتم. بعدها فهمیدم پدرم آن قرص‌ها و آمپول‌ها را برای جلوگیری از باردار شدنم آورده بود.» 

 

جنجال رسانه‌ای و واکنش فعالان حقوق مدنی 

وقتی حلیم به زندان افتاد، خاطره جرأت یافت و داستان زندگی سیاهش را در یکی از شبکه‌های تلویزیونی خصوصی و در برنامه‌ای زنده بازگو کرد. او حتی گفت که رفتار پدرش سبب شد نامزدش نیز ترکش کند و او را تنها بگذارد. انتشار این مصاحبه جنجالی فعالان مدنی را به واکنش واداشت و با همسو شدن با این قربانی صدایش را به دادگاه افغانستان رساندند. 

 

آغاز دادرسی 

درحالی که نخستین جلسه دادگاه خاطره – که با تولد پسرش، حالا مادر ۲ فرزند شده بود – بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافته بود با دادخواهی و دخالت مدافعان حقوق زنان، قاضی برای اثبات ادعای دختر، خواستار آزمایش DNA خاطره، پدرش و زینب و پسر سه ماهه آنها شد. این جلسه در کابل و به صورت علنی برگزار شد اما قاضی دادگاه اجازه ورود دوربین‌ها را نداد و فقط خبرنگاران با دستگاه‌های ضبط صدا مجوز ورود داشتند. 

 

حلیم با زنجیرهایی به دست، پا و کمرش وارد شد و در جایگاه قرار گرفت. 

دختر و خانواده‌اش آن سوی صحن دادگاه نشسته بودند. حلیم با نگاهی که هنوز خاطره را به وحشت می‌انداخت رو به قاضی کرد و گفت: «قسم می‌خورم که من هرگز به دخترم چپ نگاه نکردم و جز نگاه پدری به او نگاهی نداشتم.خاطره با غریبه‌ها بوده و حتی ۱۵ روز با یکی از آشنایان من بوده است.» وقتی قاضی این اظهارات را شنید رو به مرد گفت: «اگر دخترت مرتکب این اعمال شده باشد و تو خبر داشتی می‌توانستی او را بکشی.

چرا کاری نکردی؟» حلیم که در برابر این اظهارات پاسخی نداشت ادامه داد: «من راننده موتورهای باری بودم و همیشه در جاده‌ها هستم به همین خاطر نمی‌توانستم دخترم را کنترل کنم.» با اظهارات ضد و نقیض متهم، قاضی رأی به آزمایش DNA داد و جلسه بعدی به پس از آماده شدن این آزمایش موکول شد. 

روح‌الله، وکیل مدافع خاطره گفت: «با توجه به محدودیت امکانات در افغانستان من موظف شدم که مقدمات این آزمایش را فراهم کنم. اگر این آزمایش انجام نمی‌شد مطابق قوانین افغانستان و قوانین اسلامی خاطره محکوم به مرگ می‌شد.» 

برای گرفتن این آزمایش ابتدا هیأتی از دادستانی، وزارت کشور و پزشکی قانونی تشکیل شد و آزمایش خون، آب دهان پدر، دختر و فرزندانش گرفته و از طریق پایگاه هوایی بگرام به امریکا فرستاده شد. پس از انجام آزمایش‌ها، نتیجه مهر و موم شده به افغانستان فرستاده و در نامه‌ای رسمی از وزارت کشور، تحویل دادگاه شد. مخارج این آزمایش سه هفته‌ای را یک نهاد تحقیقاتی در امریکا متقبل شد.

 

حکم اعدام برای پدر شیطان‌صفت 

نتیجه اعلام شد. آزمایشات تخصصی گناه پدر را ثابت کرد. پدر دخترک عامل تجاوز بود و براساس ماده هفدهم قانون منع خشونت علیه زنان و مواد ۱۴۸ و ۱۴۹ قانون جزای افغانستان او به اعدام محکوم شد.خاطره که دو سال برای اثبات بی‌گناهی‌اش در راهروهای دادگاه‌ها سرگردان بود در پایان جلسه دادگاه و اعلام حکم گفت: «تا پای اعدام پدرم خواهم ایستاد. این اتفاق زندگی مرا ویران کرده اما می‌خواهم اعدام پدرم عبرتی باشد تا دختران افغان دیگر از این سرنوشت شوم نجات یابند. انتظار اجرا شدن حکم را می‌کشم و امیدوارم هرچه زودتر مهر تأیید بر آن بخورد.مطمئناً با این اعدام مشکلات من تازه شروع می‌شود. بزرگ کردن دختر و پسرم سختی‌های خاص خود را دارد اما گرفتن انتقام بستگانم از من سخت‌تر است.» 

 

حمایت از خاطره 

زندگی خاطره واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان انجام این عمل را وحشیانه و زشت دانست و از حکم صادره حمایت کرد. اما آنچه به جز اعدام زندگی خاطره را دستخوش مخاطره می‌کند تأمین هزینه‌های زندگی است. به همین خاطر چند فعال حقوق زنان برای خاطره چرخ خیاطی تهیه کردند و خاطره با فرا گرفتن خیاطی امیدوار است چرخ زندگی خود و خانواده‌اش را بچرخاند. 

با وجودی که سخنگوی دادستانی کل، نمایندگان مجلس و فعالان حقوق بشر مصرانه خواستار اشد مجازات حلیم پدر خاطره هستند اما هنوز این حکم اجرا نشده و مرد افغان در زندان به سر می‌برد.

 

مدیر بازدید : 210 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

عاشقانه های نیما فلاح و همسرش سحر ولدبیگی در فضای مجازی, سوژه جالبی شده است که در ادامه خواهید خواند.

عکس جدید نیما فلاح و سحر ولدبیگی

نیما فلاح و سحر ولدبیگی زوج موفق و دوست داشتنی کشورمان عکس و متن های عاشقانه ای را برای یکدیگر نوشته اند.

سحر ولدبیگی با انتشار شعری از فریدون مشیری و انتشار عکس زیر نوشت:

****

تو هم ، ای خوب من ! این نکته به تکرار بگو !
این دلاویزترین شعر جهان را ، همه وقت
نه به یک بار و به ده بار ، که صد بار بگو !
« دوستم داری » ؟ را از من بسیار بپرس !
« دوستت دارم » را با من بسیار بگو !

فریدون مشیری

سحر ولدبیگی و همسرش نیما فلاح

سحر ولدبیگی و همسرش نیما فلاح

 

نیما فلاح نیز نوشت:

** گل در آغوش من و من در آغوش گل

 

نیما فلاح در کنار سحر ولدبیگی

نیما فلاح در کنار سحر ولدبیگی

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: صفحه شخصی نیما فلاح و سحرولدبیگی

تعداد صفحات : 383

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 146
  • آی پی دیروز : 151
  • بازدید امروز : 1,407
  • باردید دیروز : 1,117
  • گوگل امروز : 19
  • گوگل دیروز : 18
  • بازدید هفته : 5,758
  • بازدید ماه : 37,416
  • بازدید سال : 307,458
  • بازدید کلی : 4,087,236