loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 100 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

جهان با برخی چشم‌اندازهای خاص و دیدنی که در گوشه گوشه‌هایش وجود دارد، شناخته و دیده می‌شود که می‌توانند روی میزان دیدار آدم‌ها از هر منطقه‌ای تاثیرگذار باشند.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله مهر: هرچه چشم‌اندازها ظاهری عجیب و غریب‌تر داشته باشند، سخت‌تر می‌توان از آن‌ها چشم برداشت و ترس و تعجب را همراه با هم به وجود می‌آورد، مردم در همه جای دنیا به طور معمول به تماشای تپه‌ها، بیابان‌ها و سواحل مختلف می‌روند؛ اما چیزی که ممکن است این تجربه را جذاب‌تر و هیجان انگیزتر کند، به وجود آمدن چشم‌اندازی با داستانی پنهان در آن است.

مکان‌های زیادی در دنیا وجود دارد که چنین فضایی را با استفاده از امکانات طبیعی به وجود می‌آورد و همه این‌ها در زیبایی زمین خلاصه نمی‌شود و حس شگفتی و قدردانی زیادی را برای ساکنین نیز به همراه دارد.

در زیر تعدادی از این تصاویر را می‌توانید به تماشا بنشینید.

جزیره کوفی‌فی در تایلند

با اینکه در هر صورت رفتن به ساحل اتفاق خیلی جالبی است اما حضو در چنین ساحلی حتما هیجان انگیز خواهد بود و فضایی متفاوت با دیگر ساحل‌های دنیا خواهد داشت. ساحل این جزیره یکی از نقاط بی‌نظیر دنیاست که حتی فیلم‌هایی را نیز در آن تصویربرداری کرده‌اند.

همچنین بخوانید: جزایر تایلند

مناظر دیدنی

باغ خدایان در هاوایی

یک باغ خاص از جنس سنگ در هاوایی که انواع متفاوتی از تخته سنگ‌ها را در خود جای داده است. فضای متفاوتی که در این منطقه وجود دارد به مهمانان مجموعه‌ای از تخته سنگ‌هایی با ابعاد، سایزها و رنگ‌های متفاوتی را پیشنهاد می‌دهد که البته همه آن‌ها به دلایل طبیعی تغییر شکل‌هایی به خودشان داده‌اند.

مناظر دیدنی

هامپی در هند

یکی دیگر از نقاطی که مجموعه‌ای از سنگ‌ها را به شکل منحصر به فردی در خود جای داده است، در این جا سنگ‌های بزرگ و کوچکی را می‌توان دید که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، همچنین از میان این صخره‌ها رودی می‌گذرد و از همین رو این مکان جای مناسبی برای توریست‌هایی است که می‌خواهند سنگ‌ها را ببییند و در عین حال از طبیعت را هم در کنار آن داشته باشند.

مناظر دیدنی

گویلین در چین

این شهر از مکان‌های دیدنی است که هر ساله توریست‌های زیادی برای تماشایش می‌روند. در این‌جا چشم‌اندازهای فوق العاده‌ای را می‌توان دید و همچنین با قایق‌هایی که در مسیرهای رودی قرار گرفته، می‌توان از غارهای رنگی مسیر دیدن کردو این منطقه جای آرامی است که سنگ آهک به آرامی حتا و هوای جلال و شکوه را به منطقه داده است.

مناظر دیدنی

جنگل سنگ در چین

این چنگل بسیار جذاب، چشم‌انداز خیلی فوق العاده‌ای هم دارد که به تماش نشستن برخی از بخش‌های آن مانند دیدن یک تابلوی نقاشی است. این زیبایی‌ها هم برای توریست‌ها جذابیت بالایی دارد هم برای عکاس‌ها و از همین رو عکس‌های زیادی از این منطقه را می‌توان دید که هر کدام به تنهایی از آدم‌ها برای حضور در این بخش دعوت می‌کنند.

مناظر دیدنی

کاپودیکا در ترکیه

کاپادیکا چشم‌اندازی کاملا رویایی و مانند فیلم‌ها دارد. در صحرای تریکه مجموعه‌ای از سنگ‌هایی با ابعاد مختلف را می‌توان دید که با رنگ‌های روشنی دیده می‌شوند و تصاویر زیبایی در کنار یکدیگر می‌سازند. این منطقه که از آن به عنوان شهر پریان یاد می‌شود بالن سواری دارد که از آن می‌توان به عنوان هدیه‌ای دوست داشتنی یاد کرد که امکان پرواز بر فراز این چشم انداز زیبا را فراهم کرده است.

مناظر دیدنی

دریاچه خالدار در کانادا

این دریاچه عجیب با دایره‌های رنگی پوشیده شده که مانند خال‌های عجیب و متفاتی به نظر می‌رسند. این رنگ‌ها از انعکاس نورآاسمان به دست می‌آیند و کوچکترین تفاوت در حال و هوای محیط را در خودشان نشان می‌دهند. البته این دریاچه خاصیت‌های درمانی هم دارد و البته حتما جای هیجان انگیزی برای آن دسته از توریست‌هایی است که به دنبال چشم‌اندازهای متفاوت و خاص هستند.

مناظر دیدنی

بدون شک یکی از تصاویر زیبا در دنیا را دارد و با هر بار دیدن آن به رازی که در خودش مخفسی کرده بیشتر فکر می‌کنیم. دلیل سرخی این رودخانه آهن‌هایی است که از فعالیت‌های معدنی در اطراف آن وارد رودخانه شده است. بدون شک این رودخانه مانند بیگانه‌ای برای مردم دیگر است در حالی‌که کاملا طبیعی است و تنها رنگ متفاوتی دارد.

مناظر دیدنی

این یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌های طبیعی در دنیاست. ممکن است دریاچه‌های سفید یا آبی‌های مختلفی را همه ما دیده باشیم، اما بدون شک رنگ صورتی برای یک دریاچه قطعا عجیب است. رنگ صورتی آب به دلیل یک نوع جلبک سبز و هلوباکتریوم‌های آبی است که رنگدانه‌های قرمز آن‌ها در آب به این شکل منعکس می‌شود. این مکان عجیب حتما یک بار ارزش دیدن دارد.

مناظر دیدنی

جاده غول‌آسا در ایرلند شمالی

این راه اقیانوسی به راحتی می‌تواند توریست‌های زیادی را به سمت خودش بکشاند. این منطقه شامل بیش از چهل هزار استوانه است که نتیجه فوران‌های آتش نشانی بوده‌اند. در نهایت باید گفت که فعل و انفعالات طبیعی باعث به وجود آمدن ستون‌های جذابی شده است که توریست‌‌ها را به این منطقه می‌کشاند.

مناظر دیدنی

چشمه‌های خون گرم در ژاپن

این جاذبه طبیعی و عجیب هم ژاپنی‌ها و هم توریست‌های دیگر را راغب می‌کند که برای تماشای این منطقه بیایند. رنگ قرمزی که در آب وجود دارد، ناشی از میزان بالای آهن در آن است. این منطقه را در ژاپن به عنوان جهنم می‌شناسند و به دلیل وجود بخار آب گرم زیاد، تنفس نیز کار سختی است، با این حال از این منطقه برای اهداف درمانی استفاده‌های زیادی می‌شود.

مناظر دیدنی

بیستی بدلنز در نیومکزیکو امریکا

برون شک برای این منطقه می‌توان عنوان اثر سورئال را گذاشت. این منطقه پر از تپه‌های موج‌دار رنگی است که به دلیل درخششی که در محیط وجود دارد، حتی عجیب‌تر به نظر می‌رسند. سنگ‌ها در این بخش از زمین به شکل عجیبی خورده شده‌اند و بدون شک بیستی بدلنز یکی از زیباترین مناظر جهان است که همه این زیبایی را از رنگ‌ها و طبیعت حقیقی خودش گرفته است.

مناظر دیدنی

پارک ملی اولوراکاتا در استرالیا

یکی از مکان‌های ارزشمند این لیست همین پارک کلی استرالیاست. گنبدهای بزرگ سنگی و قرمزی که از میان صحرای استرالیا سر بر آورده‌اند و چشم‌انداز منحصر به فردی را با ماسه‌ها و سنگ‌ریزی‌های قرمز به وجود آورده‌اند. جالب است بدانید که در این منطقه مردم بومی همچنان زندگی می‌کنند و احتمالا هر روز با دیدن این چشم‌انداز روز خودشان را آغاز می‌کنند.

مناظر دیدنی

مدیر بازدید : 114 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

لیست مواد غذایی که نباید در دوران بارداری مصرف کنید

غذاهای بارداری healthy-pregnancy-diet

از اولین قرارملاقاتتان با دکتر در دوران بارداری، حرف‌های زیادی درمورد مواد غذایی که باید در این دوران بخورید یا بنوشید مثل کلسیم و اسیدفولیک به گوشتان می‌خورد. اما آیا می‌دانید از چه موادغذایی باید دوری کنید؟

توصیه‌های اینچنینی هر سال تغییر می‌کنند و خیلی از چیزهایی که خوردن آنها قبلاً برای خانم‌های باردار اشکالی نداشت الان در لیست موادغذایی ممنوعه برای آنها قرار گرفته است. در اینجا عنوان می‌کنیم که در ۹ ماهه دوران بارداری از مصرف چه موادغذایی اجتناب کنید.

کافئین

سال‌های زیادی است که گفته می‌شود مصرف مقدار زیاد کافئین در روز—چه از طریق قهوه، چای، نوشابه، شکلات یا نوشابه‌های انرژی‌زا– در طول دوران بارداری با خطر سقط‌جنین همراه است و تحقیقی که در سال ۲۰۰۸ انجام گرفت، آن را تایید می‌کند. در این تحقیق مشخص شد، زنانی که ۲۰۰ میلی‌گرم یا بیشتر در روز کافئین مصرف کردند (به اندازه ۲ فنجان یا بیشتر قهوه یا ۵ قوطی نوشابه) تا دوبرابر بیشتر از زنانی که اصلاً کافئین مصرف ننمودند، دچار سقط‌جنین شدند. خیلی خوب است که در این دوران از نوشیدنی‌های بدون کافئین استفاده کنید، به‌ویژه در سه ماهه اول بارداری که خطر سقط‌جنین بیشتر است.

پنیر نرم

بهتر است از مصرف پنیرهایی مثل پنیر فتا، پنیر بز و سایر پنیرهای نرم خودداری کنید. اما چرا؟ چون ممکن است پاستوریزه نباشند و آلوده به لیتریا باشند—باکتری که می‌تواند موجب مسمومیت غذایی شود. این پنیرهای نرم به این علت خطرناک هستند که مثل پنیرهای چدار و پارمزان با فراوری باکتری‌هایشان به طور طبیعی کشته نشده است. و چون زنان باردار سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر در معرض بیماری‌های مربوط به موادغذایی قرار دارند که اگر در سه ماهه اول بارداری اتفاق بیفتد ممکن است موجب سقط‌جنین یا زایمان زودرس شود.

موقع خرید گوشت باید خیلی دقت کنید. خرید محصولات فریزشده و منجمد ممکن است آلوده به لیستریا باشند. به همین دلیل، گوشت‌ها را در آب جوش انداخته و بجوشانید تا باکتری‌های آن کشته شود. و موقع پخت حتماً انواع گوشت را تا متوسط و کامل بپزید. این گوشت‌ها ممکن است آلوده به تاکسوپلاسما باشند که انگلی است که موجب یک نوع عفونت می‌شود و بااینکه نادر است اما ممکن است موجب مرده به دنیا آمدن نوزاد یا یک مشکل حاد برای سلامتی شود.

احتمالاً می دانید که جیوه که در بسیاری از ماهی‌ها وجود دارد برای بچه خطرناک است. جیوه یک نوروتاکسین است که رشد مغز جنین را مختل می‌کند. زمانیکه جیوه از آلودگی وارد آب دریا می‌شود، زنجیره غذایی خود را از گیاهان، به ماهی‌های کوچک و بعد به ماهی‌های بزرگ طی می‌کند و آنها را آلوده می‌سازد. ماهی‌هایی که بیشتری مقدار جیوه را دارند باید در لیست غذاهای ممنوعه شما قرار گیرند، ماهی‌هایی مثل: کوسه، شمشیر‌ماهی، ماهی تن آلباکور و شاه‌ماهی خال‌مخالی. اما همه انواع ماهی‌های تن بد نیستند. اگر عاشق ساندویچ ماهی‌تن هستید، بهتر است از ماهی‌تن‌های کنسروی استفاده کنید که مقدار جیوه آن بسیار کم است و آن را به حداکثر یک یا دو بار در هفته محدود کنید. اشتباهی که بسیاری زنان باردار مرتکب می‌شوند این است که به کلی از خوردن ماهی خودداری می‌کنند. بعنوان مثال ماهی سالمون یا ماهی آزاد حاوی جیوه نیست و منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا۳ به حساب می‌آید که در طول بارداری نیاز دارید. اما صرفنظر از نوع ماهی که می‌خورید، بهترین راهکار این است که از خوردن هر چیز خام و نپخته خودداری کنید.

تخم‌مرغ

هیچکس نمی‌گوید تخم‌مرغ که منبعی عالی از پروتئین و موادمغذی خوبی مثل کولین است، نخورید. اما تخم‌مرغ هم در معرض آلودگی به سالمونلا قرار دارد که برای زنان باردار نسبت به بقیه خطرناک‌تر است. بنابراین دقت کنید که نکات ایمنی مربوط به آن را رعایت کنید: فقط تخم‌مرغی را خریداری کنید که در یخچال گذاشته شده است و هر کدام که شکستگی یا ترک داشت را دور بیندازید. از خوردن تخم‌مرغ عسلی خودداری کنید (بهتر است کاملاً آب‌پز شوند تا نیمرو) و همچنین چاشنی سالاد سزار اگر حاوی تخم‌مرغ خام باشد نیز برای شما مناسب نیست. یادتان نرود خمیر پخته‌نشده کیک و شیرینی را هم مزه نکنید!

الکل

توصیه‌ای که درمورد الکل داده می‌شود کاملاً مشخص است: در سال ۲۰۰۵ وزارت بهداشت امریکا بیانیه‌ای ارائه کرد که در آن از کلیه زنان باردار و آنهایی که می‌خواهند باردارند شوند خواست که از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نیز آن را تایید کرده و عنوان کرد که هیچ مقدار مصرف ایمن از الکل برای زنان باردار وجود ندارد. شاید پزشک خانوادگیتان بگوید مصرف یک مقدار کم هرازگاهی آن اشکالی نداشته باشد اما بد نیست بدانید که: الکل بلافاصله از جفت عبور می‌کند—یعنی وقتی شما می‌نوشید، فرزندتان هم می‌نوشد. زنانی که مداوم الکل مصرف می‌کنند، فرزندشان را در معرض اختلال جنین الکلی قرار می‌دهند که موجب ناتوانی‌های یادگیری متوسط تا شدید، ناهنجاری‌های فیزیکی و اختلالات مربوط به سیستم عصبی مرکزی بدن قرار می‌دهد. و در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۷ انجام شد، مشخص گردید که بچه‌هایی که مادرشان در طول بارداری الکل مصرف کرده بود، بعدها در دوران کودکی دچار مشکلات رفتاری و اخلاقی می‌شوند.

۴ ماده‌غذایی که باید مصرف کنید

حالا که همه موادغذایی بد و مضر را برایتان توضیح دادیم لیستی از موادمغذی لازم برای زنان باردار را عنوان می‌کنیم که باید در راس سبد خرید روزانه خود قرار دهید.

• امگا۳‌ها: این اسیدهای چرب برای رشد مغز و سیستم عصبی مرکزی حیاتی هستند و می‌توانند خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش دهد. بهترین منابع: ماهی سالمون، ماهی کولی، بذر کتان، روغن بذرکتان و برخی برندهای تخم‌مرغ.

• کولین: این ترکیب شبه ویتامین B نقش مهمی در رشد مغز جنین داشته و از بروز نقص‌های مربوط به نخاع جلوگیری می‌کند. بهترین منابع: گوشت قرمز (به استثنای جگر که زنان باردار نبایند بخورند)، تخم‌مرغ، دانه سویا و گیاهک گندم.

• فیبر: یک رژیم پرفیبر نه تنها از بروز مشکلات متداول بارداری مثل یبوست و هموروئید جلوگیری می‌کند بلکه به آزادسازی گلوکز در خون نیز  کمک کرده و باعث می‌شود تعادل انرژی بیشتری داشته باشید. بهترین منابع: موادغذایی غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات.

• کلسیم: برای استخوان‌هایتان خوب است و زنانی که در رژیم غذایی خود به اندازه کافی کلسیم مصرف نکنند، بیشتر دچار مشکلات بارداری مثل فشارخون بالا و پره‌اکلامپسی می‌شوند. بهترین منابع: شیر‌کمچرب، پنیرهای سفت، ماست.

مدیر بازدید : 219 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (1)

رای ما ایرانی‌ها کشورهای آسیایی راحت‌تر در دسترس هستند و سفر به آنها تقریبا ارزان‌تر هم خواهد بود. اگر قصد یک گردشگری خارج از کشور را دارید پس این مقاله را با دقت بخوانید تا با ۲۰ جاذبه توریستی برتر در آسیا آشنا شوید.

۱. معبد Tiger’s Nest، بوتان:

معبد Tiger’s Nest، بوتان

این معبد را با نام Taktsang هم می‌شناسند. یک معبد مقدس است که در یک پرتگاه با ارتفاع ۳۰۰۰ فوت بالای دره ساخته شده است. افسانه‌ها می‌گویند ۱۳۰۰ سال قدمت دارد. Guru Rinpoche بر روی پشت ببرهای ماده ی پرنده آن را واقعی کرده و بوتانی‌ها در این جا به دین بودا روی آورده‌ند.

این مکان به علت چشم‌انداز و موقعیت بی‌همتایش پربیننده‌ترین مکان است و شما را از خود بی خود می‌کند. داستان پشت این مکان آن را بی‌مانند و ارزشمند می‌کند.

 Siem Reap، کامبوج

Siem Reap مرکز استان Siem Reap در کامبوج است. یکی از پربیننده‌ترین مکان‌های آن معبد Angkor Wat است. در کنار این، معبدها، موزه‌ها، بازارهای قدیمی و روستای فرهنگی کمبوجیایی وجود دارد.

با وجود جاذبه‌های گردشگری زیاد اصلا شلوغ به نظر نمی‌رسد. شما می‌توانید فرهنگ و عادات افراد بومی را تجربه کنید.

همچنین بخوانید: راهنمای سفر به کامبوج

۳ -ذخایر طبیعی Bokeo، لائوس:

20 مکان برتر در آسیا

Bokeo استانی در لائوس واقع شده است، این ذخایر طبیعی برای حفاظت از نوعی از میمون‌ها ساخته شده است. برای دیدن میمون‌ها یا تجربه ی جنگل‌های زیبا، می‌توانید از Gibbon Experience استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید از آبشار Gibbon Experience لذت ببرید که یک ماجراجویی سه ساعته در امتداد رودخانه Nam Nga به همراه دارد.

این تجربه ی بی‌نظیر، هیچ جای دیگر پیدا نمی‌شود. شما می توانید طبیعت زیبا و میمون‌های دراز دست در حال انقراض را ببینید.

۴. کوالالامپور، مالزی:

20 مکان برتر در آسیا

کوالالامپور پایخت مالزی است. به دلیل تنوعی که در همه چیز وجود دارد، مکان بسیار شگفت‌انگیزی برای دیدن است. معماری سنتی تا مدرن دارد. بیشترین مکان‌های توریستی آن عبارتند از محله چینی ها، برج‌های دوقلوی Petronas، غارهای Buta و بازار مرکزی. این شهر تنوع زیادی دارد و هر کسی باید آن را ببیند. این شهر ساختمان‌های سنتی و قدیمی زیادی در کنار ساختمان‌های مدرن دارد.

20 مکان برتر در آسیا

این خلیج به عنوان یکی از مراکز میراث فرهنگی ثبت شده در یونسکو بسیار پربازدید است. بیش از ۳۰۰۰ جزیره دارد. در حدود ۱۶۰۰ نفر در روستاهای شناور آن سکونت دارند. برای لذت بیشتر باید گردشگری در آب داشته باشید و زندگی در آب را تجربه کنید. زیبایی طبیعت شما را خواهد ترساند. مطمئنا این جا یک مکان عالی برای مسافرت است.

۶. Danxia Landform، چین:

20 مکان برتر در آسیا

این چشم‌انداز زیبا در چین بی‌همتا است. این مکان با داشتن ماسه‌سنگ‌های قرمز در سال ۲۰۱۰ در فهرست میراث فرهنگی جهان ثبت شده است. این جا، یکی از مکان‌‌هایی است که حتما به خاطر خودتان باید ببینید.

۷. روستای Rainbow Family، تایوان:

20 مکان برتر در آسیا

مدتی قبل، یک مرد پیر نقاش شد. این مرد Huang Yung-Fu نام داشت، هم‌چنین با نام پدربزرگ رنگین‌کمان هم شناخته می‌شد. او در یک روستای نظامی وابسته زندگی می‌کرد و یک روز تصمیم گرفت آن جا را رنگین‌تر کند. این جا یک مکان زیبا با یک داستان زیباست. شما عاشق این می‌شوید که رنگ‌های مختلف را ببینید و این احساس به درون قلب تان خواهد رفت. حتما این جا را ببینید.

۸. تاج محل، هند:

20 مکان برتر در آسیا

در سال ۱۳۶۲ امپراطوری با ساخت یک مسجد برای همسر مورد علاقه‌اش جشن گرفت. این بنا در سال ۱۶۴۸ تمام شد و جواهر جامعه ی مسلمانان هند است. باغ‌های زیبا، پردیس‌های نمادین دارد و بهشت روی زمین است.

اگر تا حالا این مسجد سفید مرمری را ندیده‌‌اید، حتما وقتی توانستید به آن جا سفر کنید.

۹. دیوار بزرگ چین، چین:

20 مکان برتر در آسیا

این سازه ی عظیم در اصل به عنوان یک دیوار دفاعی ساخته شده بود. با طول ۳۹۴۵ مایل، طولانی‌ترین دیوار روی زمین است. قسمت‌های بسیاری از دیوار آسیب دیده و در دسترس نیست. برای دیدن این دیوار شگفت‌انگیز بهتر است به «کینگ‌هوان‌دو» یا «بیجینگ» بروید.

۱۰. Shinjuku Gyoen، ژاپن:

20 مکان برتر در آسیا

این پارک زیبا در توکیو واقع شده است. در اصل در سال ۱۷۷۲ کامل شده، اما پارک کنونی در سال ۱۹۰۶ شکل گرفته است. این باغ ۵۸٫۳ هکتار وسعت و بیش از ۲۰۰۰۰ درخت دارد. این باغ بیش از ۱۷۰۰ نوع گیاه مختلف دارد.

۱۱. Yolyn Am، مغولستان:

20 مکان برتر در آسیا

هم‌چنین با نام دره ی عقاب‌ها شناخته می‌شود، این دره ی عمیق و تنگ به دلیل زمین‌های عظیم یخی‌اش بی‌همتا است. در صحرای Gobi واقع شده است. به این دلیل که خیلی عمیق و تنگ است شبیه به یک آبادی در دل بیابان به نظر می‌رسد و همیشه سرد است.

۱۲. یادبود جنگ کره، کره جنوبی:

20 مکان برتر در آسیا

این مکان ستاد اصلی ارتش است که شش نمایشکاه داخلی و بیش از ۱۳۰۰۰ خاطره ی خارجی دارد. در اتاق تجربه ی نبرد می‌توانید موقعیت‌های مختلفی که سربازها در طول جنگ کره داشته‌اند را تجربه کنید.

20 مکان برتر در آسیا

خورشید، یک دریای عمیق آبی رنگ و سواحل ممتد. بالی می‌تواند برای شما یک بهشت گرمسیری باشد!

در کنار ساحل، می‌توانید شیرجه بزنید و غارها و معابدی را هم ببینید. با آب و هوای عالی و مکان‌های متنوع برای اکتشاف، یک جزیره ی عالی برای مسافرت است.

۱۴. هنگ‌کنگ، چین:

20 مکان برتر در آسیا

اگر می‌خواهید شهری برای خرید کردن ببینید، باید به هنگ‌کنگ بروید. برای طراحان مد از بازار Landmark دیدن کنید، که با نام بازار مرکزی هم شناخته می‌شود. بازارهای خیابانی زیادی هم برای سلایق مختلف وجود دارد. می‌توانید تا زمانی که از پا در آیید، خرید کنید.

۱۵. Daehan Dawon، کره جنوبی:

20 مکان برتر در آسیا

Boseong خانه ی مزارع چای سبز است. Deanna Dawon یک مزرعه ی توریستی است که ۴۰% از چای سبز کشور را فراهم می‌کند. با چشم‌انداز زیبای زمین‌های پوشیده از چای آرامش کسب کنید.

۱۶. دلتای Mekong، ویتنام:

20 مکان برتر در آسیا

رودخانه ی Mekong راهی برای بومیان ایجاد کرده تا محصولات خود را بفروشند. می‌توانید در آن جا هر نوع میوه ی گرمسیری که فکرش را بکنید بیابید. با شناور شدن در سطح رودخانه، چشم‌انداز زیبا و گرمسیری‌ای خواهید داشت. می‌توانید در مکان‌های مختلف از رودخانه خارج شده و شهر یا معابد را ببینید. بومیان مهمان‌نواز آن جا با آغوش باز به شما خوشامد می‌گویند.

20 مکان برتر در آسیا

Patong مکانی عالی برای سرگرمی‌های شبانگاهی است. در شب هزاران رستوران و کافه وجود دارد. هدف اصلی داشتن اوقات خوب است.

۱۸. دریاچه ی Phewa، نپال:

20 مکان برتر در آسیا

دریاچه ی Phewa دومین دریاچه ی بزرگ در نپال است. نزدیک به معبد Tal Barahi و Baidam واقع شده است. هم‌چنین با نام Lakeside نیز شناخته می‌شود. از این جا می‌توانید توری هم برای Pokhara، توریستی‌ترین شهر نپال داشته باشید.

20 مکان برتر در آسیا

Banaue شهر کوچکی در فیلیپین است. برای زمین‌های برنجش شناخته شده است. این زمین‌ها سال‌ها قبل به صورت دستی ساخته شده‌اند و در حال حاضر بخشی از میراث فرهنگی یونسکو محسوب می‌شوند.

ممکن است هزاران بار در تصاویر و فیلم‌ها آن را دیده باشید، اما نمی‌توانید تا وقتی خودتان آن را از نزدیک ندیده‌اید بی‌‌خیالش شوید.

۲۰. بتخانه ی Shwedagon، میان‌مار:

20 مکان برتر در آسیا

بتکده ی Shwedagon بزرگ ترین و مقدس‌ترین بتکده ی بودایی در میانمار است. ۳۲۵ فوت ارتفاع دارد، با طلا پوشیده شده و بیش از ۷۰۰۰ جواهر دارد. گفته شده این بتکده ۲۵۰۰ سال قدمت دارد، اما هیچ سند ساختمانی وجود ندراد. این ساختمان جادویی پربازدیدترین محل در آسیا است.

مدیر بازدید : 142 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

فال روزانه ۱۳ اردیبهشت

فال روزانه

امروز شما چگونه خواهد گذشت ؟

فروردین: اگر چه شما دارای فعالیت‌های فراوانی هستید و نقش‌های خود را به خوبی انجام می‌دهید و در صحنه رقابت نیز به خوبی می‌توانید با رقیب‌های خود به مبارزه برخیزید اما اتفاقات جنبی زندگی‌تان شما را تا حدودی نا امید کرده است از انرژی شما برای پیشبرد خواسته‌هایتان کاسته است. شما دارای فعالیت‌های جنبی بسیاری نیز هستید توصیه می‌شود که فعالیت‌های خود را محدود کرده و همه تلاش تان را در یک زمینه سرمایه گذاری کنید تا نتیجه بهتری داشته باشید.

اردیبهشت: شما هر نفسی که در هر روز و هر لحظه می‌کشید و استشمام می‌کنید فقط بخاطر یاد و خاطره گذشته تان است. از تاکیدی که بر روی گذشته تان دارید بکاهید زیرا یاد گذشته مانع از پیشرفت‌های آتی شما می‌شود. راحتی و آسودگی خیالی را که می‌توانید در حال حاضر داشته باشید بخاطر گذشته برهم نزنید.

خرداد:  شما روزهای پر شور و حرارتی را تجربه می‌کنید، تمایلات و علایق جدیدی در این روزها برایتان به وجود آمده است. از طرفی شما مشتاق هستید که تجربه‌های جدیدی را به دست بیاورید زیرا ذاتا فردی کنجکاو هستید، شما کمی نیز انسان پر حرفی هستید، کمی بیش از حد صحبت می‌کنید و از طرف دیگر فعالیت‌هایی را که انجام می‌دهید سعی می‌کنید با  با کمی‌نیرنگ و سیاست همراه باشد اما باید بدانید در هر کاری سیاست لازم نیست و گاهی ساده انگاری و ساده بودن بهتر از هر سیاستی است.

تیر: شما در کار یا حرفه ای مشغول هستید که اصلا رضایتی از این کار ندارید، به همین دلیل عدم رضایت از شغلتان باعث شده است که شما در شرایط بدی قرار بگیرید. احساسات خود را تجزیه و تحلیل کنید، تا ببینید مساله‌ای که مدتی است  برای آن اینقدر ناراحت هستید ارزش این همه نگرانی و دلسرد شدن از زندگی را دارد؟  قبل از این که در مورد هر موضوعی نگران باشید بهتر است اول به آن فکر کنید و بعد غصه را آغاز نمایید.

مرداد: هیجانات زیادی که در وجود شما بوده است و باعث شاد شدن روحتان میشد مدتی است فروکش کرده اند. شما در این روزها علاقه‌ای به شرکت در فعالیت‌های جمعی یا گروهی ندارید. به جای آن مدام به دنبال کاری هستید که شما را راضی کند و از آ ن لذت ببرید. بهتر است مدتی در منزل بمانید و استراحت کنید تا نیروی و اعتماد به نفس سابق تان را بیابید و دوباره فعالیت‌هایتان را آغاز کنید و  البته رابطه‌های دوستانه تان را نباید فراموش کنید.

شهریور : با وجود اینکه این روزها درباره تعطیلات آینده فکرمی‌کنید، کمبود وقت یا پول باعث می‌شود که از برنامه‌هایی که برای خود در نظر گرفته بودید صرف نظر کنید. سیاره حاکم شما عطارد در حال بازگشت به نشان شما است و امروز با مریخ مدعی اتصال پیدا می‌کند و به شما نشان می‌دهد که این امیدواری شما می‌تواند بهترین‌ها را برای شما به ارمغان بیاورد. به هر حال،‌ شما می‌توانید بر اوج هر چیزی بایستید اگر به یاد بیاورید که این حالت خیلی کوتاه تراز همیشه است و این را بدانید که از دست دادن تعادل تان  باعث نمی‌شود که بتوانید زودتر به رویای رسیدن به تعطیلات برسید.

مهر: شما دیگر مانند سابق مشتاق پیشرفت در مراحل زندگی تان نیستید اما دوستان، شریک زندگی تان یا اعضای خانواده تان شما را یاری می‌دهند تا از این فکر خارج شوید و به فعالیت‌های سابق تان برگردید. سکون و بی حرکتی شما به دلیل یک واقعه ناگوار است که در زندگی تان رخ داده است اما بهتر است به مسائل فرعی زندگی‌تان توجهی نداشته باشید تا بتوانید به درجات بالا صعود کنید.

آبان: دوست یا شخصی که به شما خیلی نزدیک است عرصه زندگی را بر شما تنگ کرده است و شما را محدود ساخته است. متاسفانه شما او را با دیدی به عنوان داور زندگی تان می‌نگرید و اجازه ادامه این کار را به او می‌دهید. خوشبختانه شما مسائل و رازهای خصوصی زندگی تان را به این فرد نمی‌گوید. رابطه دوستانه‌تان را از آرزوهایتان جدا کنید.

آذر: استقلال خود را به رسیمت بشناسید، شما به حدی رسیده اید که بتوانید خودتان به تنهایی استقلال، هوش و رفتار تان را حفظ کنید و آن را به دیگران اثبات کنید. شما شانس و اقبال‌های خوبی را به همراه دارید توصیه می‌کنیم در ابتدا تصمیمی صحیح را اتخاذ کنید و بعد عزم‌تان را جزم کنید و به راه بیفتید تا به موفقیت دست پیدا کنید.

دی:  شما در روزهای آینده  شادی‌های بسیاری را به دست می‌آورید، برای اینکه از شادی‌تان لذت بیشتری ببرید دیگران و افرادی را که به آنها علاقه مند هستید را در شادی تان شریک سازید. شما مدتی را در حالت غیر فعال به سر برده اید آن مدت زمان به شما خیلی کمک کرده است و دید شما را نسیبت به زندگی تغییر داده است.

بهمن: شما فعالیت‌هایتان را باید بر روی یک نقطه خاص متمرکز سازید اما به علت پویایی زیادی که در درون شما وجود دارد این کار ممکن نمی‌باشد. زیرا در این صورت استفاده بهینه تری را می‌توانید از زندگی تان داشته باشید. اگر شخصی به شما گفت که بیش از حد جدی هستید به صحبت‌های آنها اعتنایی نداشته باشید زیرا شما فقط در حالت جدی بودن می‌توانید به اهداف تان برسید و بعدها آنها صحبت‌های شما را درک خواهند کرد.

اسفند: شما مدتی است که سست شده اید و توان ادامه زندگی برایتان سخت شده است. اما باید به خاطر اطرافیان تان هم که شده است به فعالیت‌هایتان ادامه دهید زیرا آنها با دیدن شما نیرو و انرژی کار کردن دوباره را می‌یابند. سعی کنید مسئولیت‌هایتان را به خوبی انجام دهید نه این که در گوشه‌ای نشسته باشید و تنها نظاره گر باشید. زیرا با پشت سر گذاشتن این مرحله، زندگی روی خوبیش را به شما نشان خواهد داد.


مدیر بازدید : 206 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (2)

خوشبختی happiness

چه می‌خواهید؟
یک کار خوب؟
یک رابطه عاشقانه بادوام؟
سفر یک ساله در اقیانوس آرام در کشتی مجلل خودتان؟
یا فقط بهتر کنار آمدن با خودتان؟

شاید یک یا چند مورد از اینها را در زندگی بخواهید. اما ورای همه اینها و خیلی آرزوهای دیگر، همیشه آرزوی رسیدن به خوشبختی وجود دارد.

یک راه عالی برای پیدا کردن نکات مفید و امتحان‌شده این است که به عقب برگردید. به تاریخ نگاه کنید. ایده‌هایی را پیدا کنید که طی چند هزار سال گذشته بارها و بارها امتحان شده است. در زیر به ۷ مورد از این نکات اشاره می‌کنیم.

۱٫ انتخاب با شماست

اکثر افراد به همان اندازه که ذهن خود را برای شاد بودن آماده می‌کنند، شاد هستند. – آبراهان لینکلن (Abraham Lincoln)

برای ساختن یک زندگی شاد، به چیزهای زیادی نیاز نیست؛ همه چیز در خودتان است، در طرز فکر خودتان. – مارکوس آرلیوس آنتونیوس (Marcus Aurelius Antoninus)

دنیای آدم‌های شاد از دنیای آدم‌های ناشاد متفاوت است. – لودویگ ویتگن‌اشتاین (Luwig Wittgenstein)

اینکه خودتان و دنیایتان را چطور می‌بینید، انتخاب‌ها و عادت‌های آگاهانه شما هستند. عینکی که برای نگاه کردن به همه چیز به چشم می‌زنید، نحوه تفسیر شما از اتفاقات را رقم می‌زند. و بنابر این تفسیرهاست که عمل می‌کنید. و همه اینها زندگی شما را می‌‌سازد.

می‌توانید تصمیم بگیرید که در چیزهای خیلی کوچک زندگی شادی و خوشبختی را ببینید. می‌توانید انتخاب کنید که همه اتفاقات را به طریقی مثبت تحلیل کنید.
و انتخاب‌های شما مقدار شادی که در زندگی پیدا و ایجاد می‌کنید را تعیین می‌کند.

۲٫ به امروز فکر کنید، نه دیروز و نه فردا.

وقتی یک در خوشبختی بسته می‌شود، در دیگری به رویتان باز می‌شود، اما معمولاً ما آنقدر به آن در بسته چشم می‌دوزیم که در جدیدی که باز شده است را نمی‌بینیم. – هلن کلر (Helen Keller)

نادان خوشبختی را در دوردست‌ها می‌جوید، دانا آن را زیر پای خود می‌رویاند. — جیمز اوپنهایم (James Oppenheim)

شما فقط امروز را دارید. فقط همین امروز را. دیروز خاطره‌ای بیش نیست و نمی‌توانید تغییرش دهید. فردا خیالی بیش در ذهنتان نیست. سعی کنید بیشتر در زمان حال زندگی کنید؛ در همین امروز. نگران آینده و گذشته‌تان نباشید. درغیراینصورت بخش مهمی از شادی و خوشبختی را که همین الان در اختیارتان است از دست می‌دهید.

۳٫ قدرشناسی را فراموش نکنید.

انسان‌ها عاشق شمردن مشکلاتشان هستند اما لذت‌هایشان را نمی‌شمارند. اگر آنها را هم می‌شمردند می‌فهمیدند که به اندازه کافی از زندگی لذت برده‌اند. – فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoevsky)

ما معمولاً فراموش می‌کنیم که خوشبختی درنتیجه به دست آوردن چیزی که نداریم، به دست نمی‌آید، بلکه از تشخیص و قدردانی بابت چیزهایی که داریم به وجود می‌آید. – فردریک کونیگ (Fredrick Keonig)

باید قدردان کسانی باشیم که شادمان می‌کنند؛ آنها باغبانان مهربانی هستند که روحمان را شکوفا می‌سازند. – مارسل پروست (Marcel Proust)

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌های تبدیل روحیه منفی به مثبت، قدرشناسی و شکرگزاری است.

چند چیزی که می‌توانید بخاطر آن خدا را شکر کنید و قدردان باشید عبارتند از: نور خورشید و هوا. سقفی که بالای سرتان است؛ سلامتی‌تان، یک برنامه تلویزیونی خوب؛ یک فیلم یا آهنگ زیبا. دوستان و خانواده‌تان، همکارانتان و …

یک دقیقه امتحان کنید و ببینید چه تاثیر خوبی بر احساستان خواهد داشت. با شکرگزاری و قدرشناسی از دنیای اطرافتان احساس فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنید و روحیه افرادیکه از آنها قدرشناسی می‌کنید نیز عالی می‌شود.

۴٫ به فردی دیگر کمک کنید به خوشبختی برسد.

از آنجاکه با لذت دادن به دیگران لذت بیشتری می‌برید، باید تلاش بیشتری برای شاد کردن دیگران به کار گیرید. – النور روزولت (Eleanor Roosevelt)

هزاران شمع را می‌توان با یک شمع روشن کرد بدون اینکه زندگی آن شمع کوتاهتر شود. تقسیم خوشبختی هیچوقت از آن کم نمی‌کند. – بودا (Buddha)

اگر می‌خواهید برای یک ساعت خوشبخت باشید – چرت بزنید.
اگر می‌خواهید یک روز خوشبخت باشید – به ماهیگیری بروید.
اگر می‌خواهید یک سال خوشبخت باشید – پول ارث ببرید.
اگر می‌خواهید همه عمر خوشبخت باشید – به یک نفر کمک کنید. – ضرب‌المثل چینی

خوشبختی مانند یک بوسه است. برای اینکه از آن لذت ببرید باید آن را با کسی سهیم باشید. – برنارد ملتزر (Bernard Meltzer)

مطمئناً این یکی از متداول‌ترین باورهای موجود درمورد خوشبختی است. شاید کلیشه‌ای به نظر برسد اما خیلی خوب عمل می‌کند. وقتی باعث خوشبختی و خوشحالی فردی دیگر می‌شود—مثلاً با کمک کردن به او در کاری—می‌توانید آن را حس کنید، ببینید و بشنوید. و آن احساس شادی و خوشبختی دوباره به سمت خودتان جریان می‌یابد. بعد تازه کلی اعتماد‌به‌نفس پیدا می‌کنید که توانسته‌اید کسی را شاد کنید.

و بخاطر عمل متقابل، این امکان وجود دارد که آن فرد هم برای شاد و خوشبخت کردن شما تلاش کند.

۵٫ چند مورد از آرزوها و خواسته‌های کم‌ارزش‌تر خود را فراموش کنید.

اگر می‌خواهید فردی را شاد کنید، نباید به دارایی‌های او اضافه کنید، از خواسته‌هایش کم کنید. – اپیکور (Epicurus)

هیچوقت نمی‌توانید از چیزهایی که لازم ندارید به اندازه‌ای به دست آورید که شادتان کند. – اریک هوفر (Eric Hoffer)

غنی‌ترین کسی است که لذت‌های ارزان‌تری دارد. – هنری دیوید تورو (Henry David Thoreau)

اگر به جای بیشتر و بیشتر و بیشتر، کمتر بخواهید، احتمال برآورده شدن خواسته‌ها و آرزوهایتان بیشتر خواهد شد. و اگر چند مورد از این خواسته‌هایی که خیلی برایتان مهم نیستند را دور بریزید مطمئناً احساس استرس و نگرانی کمتری هم خواهید داشت. زندگی برایتان آرام‌تر و بهتر می‌شود و از روزتان لذت بیشتری می‌برید و متوجه می‌شوید که خوشبختی همان موقع هم در زندگیتان وجود دارد.

۶٫ کارهایی را انجام دهید که دوست دارید.

موفقیت کلید خوشبختی نیست. خوشبختی کلید موفقیت است. اگر کاری که انجام می‌دهید را دوست داشته باشید، موفق خواهید شد. – آلبرت شوایتزر (Albert Schweitzer)

خوشبختی در داشتن پول نیست؛ در لذت به دست آوردن و تلاش خلاقانه است. – فرانکلین دی. روزولت (Franklin D. Roosevelt)

کاملاً بدیهی است. اما خیلی راحت ممکن است در دام انجام کاری که دوست ندارید بیفتید و ندرتاً پیش بیاید که کارهایی را انجام دهید که واقعاً دوست دارید. شاید نتوانید خودتان کاری که الان باید انجام دهید یا چند ساعت در روز یا هفته مجبوری انجام دهید را انتخاب کنید اما همیشه قدرت انتخاب دارید. همیشه زمان دارید. انتخاب با خودتان است.

۷٫ یا حداقل کاری انجام دهید.

عمل همیشه با خوشبختی همراه نیست اما هیچ خوشبختی بدون عمل به دست نمی‌آید. – بنجامین دیزرائلی (Benjamin Disraeli)

بیست سال دیگر بخاطر کارهایی که انجام ندادید ناامیدتر خواهید بود تا نسبت به کارهایی که انجام دادید. پس کشتی زندگی‌تان را از منطقه امن بیرون بیاورید و به اکتشاف و خیال در دریای زندگی بروید. — مارک تواین

یکی از بهترین راه‌ها برای نرسیدن به خوشبختی این است که خودتان را عقب نگه دارید و هیچ کاری نکنید. همیشه وارد عمل شدن آسان نیست، ممکن است ترسناک و سخت باشد. اما اگر وارد عمل نشوید، خیلی چیزها را از دست خواهید داد؛ مثل خیلی از لحظاتی که می‌توانید با آدم‌های مختلف بگذرانید و خیلی تجربیاتی که می‌تواند خوشبختی زیادی برایتان به ارمغان آورد

مدیر بازدید : 283 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (1)

فال روزانه ۱۲ اردیبهشت

فال روزانه

امروز شما چگونه خواهد گذشت ؟

فروردین: هیجانات بسیاری در درون شما موج می‌زند، این احساسات همواره کنار شما هستند، اما شما به این احساسات و هیجانات توجهی نشان نمی‌دهید و همچنان بدون آنها به راه خود ادامه می‌دهید. شما می‌توانید به جایگاه خوبی برسید به شرط این که تنها مسیر تان را از راه‌های بی خطر انتخاب کنید، در این اواخر نیروهای ناشناخته بسیاری سعی دارند  شما را به راه‌های دیگری بکشانند اما هوشیار باشید و وارد این مسیرها نشوید. اگر مسیرتان را عوض کنید تمام پیش بینی‌هایی که برای آینده تان دارید از بین می‌روند. قبل از پریدن و تغییر مسیر  بهتر است فکر کنید.

اردیبهشت: خوشحال و شاد باشید زیرا کدورت‌هایی که بین شما و فرد محبوب تان به وجود آمده بود از بین می‌رود، تا شما بتوانید باز روابط‌تان را مثل سابق ادامه بدهید. هنگامی‌که روابط تان دوباره آغاز شد در رابطه با مسائلی که بر سر آنها بحث و مشکل داشتید دیگر سخنی بر زبان نرانید. زیرا شما دیگر به پاسخ این جواب‌ها احتیاجی ندارید  شما تنها فرد محبوب تان را می‌خواستید که باز او با عنایت خداوند به سوی شما بازگشته است. گذشته را فراموش کنید و به زندگی که در حال حاضر دارید بپردازید.

خرداد:  افراد با ظواهر خوب در اطراف شما زیاد هستند اما اکثر آنان تنها ظواهر خوبی دارند، مراقب رفتار آنان باشید. به تازگی نیز با شخص یا اشخاص جدیدی آشنا شده اید تا به این اشخاص اطمینان کامل پیدا نکرده اید مسائل زندگی تان را با آنها مطرح نسازید. شما سهوا به افرادی علاقه مند می‌شوید که تنها باعث جنگ بین شما و هیجانات داخلی تان می‌شوند. بهتر است راه حلی را بیندیشید تا مانع شما شود که به افراد دیگر سهوا علاقه مند نشوید.

تیر: شما در این روزها به یک سکون و حالت غیر فعال بودن رسیده اید، شما به یک فرد قابل اعتماد نیاز دارید برای این که  محرکی باشد تا شما را از این حالت خارج سازد و دوباره شما را مثل سابق به فردی پویا تبدیل کند. شاید به دلیل شکست‌هایی که در قبل داشته اید و تجربه‌های تلخ بسیاری که داشته اید شجاعت خود را از دست داده اید اما شما با وجود تمام این مسائل راه تان را ادامه دهید زیرا جاده زندگی شما به موفقیت منتهی می‌شود.

مرداد : شما فکر می‌کنید که مدام سختی‌ها و مشکلات دنیا در هر روز و هر ساعت تنها به سر شما می‌ریزد، بهتر است عاقلانه و منطقی به زندگی تان بنگرید نه این که مدام با احساسات تان تصمیم بگیرید زیرا علت تمام مشکلات تان همین موضوع است که شما احساس را در تمام تصمیم گیری‌های مهم تان جایگزین عقل تان کرده اید، توصیه می‌کنیم تا بیش از این آسیب ندیده اید این کار را ترک کنید.

شهریور: شما مدام در درون تان سئوال‌های بسیاری را از خود  می‌پرسید و بدون  اینکه جوابی برای آنها داشته باشید از زندگی تان دلسرد می‌شوید. برای این که از این احساس دور شوید توصیه می‌کنیم در برابر اتفاقات زندگی تان، رفتار ها و گفتار دیگران خنثی عمل کنید تا بتوانید زندگی تان را کنترل کنید. با اینکه شما طبیعتا فردی خون گرم هستید اما بهتر است تلاش کنید تا کمی خون سرد شوید، خون سرد بدین معنا که در برابر رفتار دیگران ناراحت و غصه دار نشوید.

مهر: شریک زندگی تان یا فردی از اعضای خانواده تان شرایط زندگی را طوری برایتان محیا کرده است که  فکر می‌کنید قادر به ادامه زندگی نیستید. بهتر است خود را از لحاظ روحی و جسمی‌تقویت کنید  این زمان بهترین فرصتی است که می‌توانید بر علیه تمام ناتوانایی‌های خود اقدام کنید. بعد از گذراندن این مرحله از زندگی شما موهبت‌های بسیاری را دریافت خواهید کرد. برای این که بتواند راحت تر این مراحل را پشت سر بگذارید توصیه می‌کنیم که با خدای خود وارد راز و نیاز شوید.

آبان: خود را با شرایط وفق دهید زیرا همیشه زندگی بر حول محور خوشبختی دائم یا بدبختی دائم نمی‌چرخد پس بهتر است خود را آماده کنید، زیرا شرایط بد یا خوبی  را در پیش دارید، اما صبر و استقامت بسیاری که در درون شما وجود دارد، شما را به سوی خوشبختی رهنمون خواهد کرد. تنها به موفقیت فکر کنید تا بتوانید آن را بیابید. شما می‌توانید خوشبخت باشید  به شرط این که باور داشته باشید.

آذر: شما در این روزها با سورپریزهای زیادی مواجه می‌شوید بیشتر این شادی‌ها از طرف محبوب شما می‌باشد. این اتفاقات برای شما به مانند این است که در یک رویای شیرین به سر می‌برید پس بهتر است تا می‌توانید از این رویای شیرین و اتفاقات آن استفاده مثبت داشته باشید. اصلا ادعای این را نداشته باشید که می‌توانید این رویا را حفظ کنید زیرا این اتفاقات نیز مانند هر رویای دیگر به پایان می‌رسد فقط به فکر استفاده ی بهینه  باشید نه هیچ فکر دیگر.

دی: شما مدام در پی تحقق تمایلات و علایق‌تان هستید بهتر است این فکر را از ذهن تان بیرون کنید زیرا شما باید به فکر پیشرفت‌هایتان باشید نه این که فقط به دنبال تمایلات باشید. زیرا تمایلات شما خاتمه پذیر نیستند، هنگامی‌که یک تمایل پایان می‌یابد تمایل دیگری باز شروع می‌شود. اما خوشبختانه شما به زودی اتفاقی برایتان پیش می‌ید که شما خودتان با منطق و برهان به این پاسخ می‌رسید.

بهمن: افکار شما همیشه سیری صعودی دارند به همین دلیل باعث موفقیت‌هایی هستند که تا کنون کسب کرده اید زیرا هیچ گاه افکارتان سیری نزولی نداشته اند. شما هیچ گاه در یک مسیر متوقف نمی‌شوید همین دلیل باعث شده است که شما در برابر مشکلاتی که بر سر راه تان به وجود می‌آیند سر درگم نشوید.  شما اکثر مواقع تصمیماتی را که می‌گیرید با درایت بالایتان انجام می‌شود و با تمام انرژی برای انجام کاری وارد آن مسیر می‌شوید، انرژی تان را بیهوده هدر نمی‌دهید، اما به تازگی کمی‌احساس ناراحتی می‌کنید بهتر است این احساس را از خود دور کنید زیرا مانع از پیشرفت‌های شما می‌شود.

اسفند: شما به دنبال هیجانات تازه‌ای در زندگی تان هستید، شما تنها می‌توانید این هیجانات را تصور کنید از تصور تا واقعیت راهی دراز و طولانی فاصله وجود دارد. شما نمی‌خواهید با واقعیت‌های زندگی تان روبرو شوید، این یک ریسک بزرگ است بهتر است با افراد مجرب و قابل اعتماد این مسائل را مطرح سازید تا شما را یاری دهند که از این افکار دور شوید.

مدیر بازدید : 198 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

کیفیت یک روز زندگی از همان ابتدای بیدار شدن تحت تاثیر است و هیچ‌ کس دوست ندارد روز بدی را آغاز کند. برخی افراد هنگامی که از خواب برمی‌خیزند بدخلق هستند. این خلق و خوی بد و انجام برخی حرکات نادرست قبل از رفتن به محل کار، تاثیر بسزایی بر شروع یک روز بد و پرتنش خواهند داشت.

راههای پیشنهادی ما برای شروع یک روز خوب و با نشاط را از دست ندهید.

به موقع بیدار شوید

things-to-do-in-the-morning-to-have-a-good-day-salemzi-01

بیشتر افراد با شنیدن صدای زنگ ساعت بیدار شده و با خاموش کردن آن دوباره به رختخواب باز می‌گردند. این عمل ممکن است بارها و بارها و با توجیه «ده دقیقه دیگر بیدار می شوم» تکرار شود. با انجام این عمل و دیر برخواستن از خواب، شما از انجام فعالیت‌های روزانه خود عقب مانده و با فرصت کم و انبوهی از کارهای عقب‌ مانده مواجه خواهید شد. در نتیجه روز پر استرسی را پیش رو خواهید داشت. با بیدار شدن به موقع، لذت انجام فعالیت‌های روزانه خود را از دست ندهید.

ورزش کنید

هنگامی که زود از خواب برخیزید حتما فرصت انجام نرمش و یا پیاده‌روی را خواهید داشت. اگر وقت کافی دارید، لباس ورزشی مناسب بر تن کرده و برای پیاده‌روی به سمت طبیعت بروید. انجام حرکات ورزشی و پیاده‌روی، شما را برای آغاز یک روز شاد و مفرح آماده می‌سازد.

دوش بگیرید

دوش گرفتن خستگی روز گذشته را از تن شما می‌زداید و شما را برای شروع یک روز کاری، سرحال و شاداب نگه می‌دارد.

برنامه‌ریزی کنید

برای انجام هر کاری زمانی را در نظر بگیرید، حتی برای عوض کردن لباس‌هایتان. با درنظر‌گرفتن زمان و برنامه‌ریزی درست، مطمئن باشید نه تنها کارهای ناتمام خود را انجام خواهید داد، بلکه زمان اضافه نیز خواهید داشت.

صبحانه مفصلی بخورید

things-to-do-in-the-morning-to-have-a-good-day-salemzi

پس از انجام کارهای ذکر شده، اکنون نوبت خوردن صبحانه است. میز صبحانه مفصلی برای خود بچینید و در آن میوه، غلات و لبنیات بگنجانید.

قهوه بنوشید

نوشیدن قهوه باعث می شود که احساس رخوت و خواب آلودگی بطور کامل از بین برود. اگر هر صبح به سختی از خواب بلند می شوید، حتما یک فنجان قهوه بنوشید تا دیگر کسل و خسته نباشید.

روزنامه بخوانید

things-to-do-in-the-morning-to-have-a-good-day-salemzi

در هنگام خوردن صبحانه می توانید روزنامه بخوانید. شاید مطلب جالب و شگفت‌انگیزی را مطالعه کنید که در طول روز به شما انرژی مثبتی القا کند. اگر چه خواندن یک مطلب ناراحت‌کننده نیز می‌تواند حس بدی در شما ایجاد کند. از این رو، بخش ورزشی و تکنولوژی گزینه های مناسبی هستند.

کمی استراحت کنید

کمی از وقت‌تان را به استراحت اختصاص دهید. به بالکن و یا ایوان خانه بروید و به منظره بیرون از خانه بنگرید. نفس عمیق بکشید و کمی با خود خلوت کنید.

کمی تمیزکاری کنید

هنگامی که جسمی را تمیز کنید، احساس خوبی به شما دست می‌دهد. احساسی مانند احیای ارزش به شما دست خواهد داد. می‌توانید میز و یا کابینت را دستمال بکشید و این حس را در خود ایجاد کنید.

فرزندان‌تان را از خواب بیدار کنید

things-to-do-in-the-morning-to-have-a-good-day-salemzi

اگر دارای فرزند هستید، با یک بوسه فرزندتان را از خواب بیدار کنید. بوسیدن و بغل‌کردن فرزندان حس رضایت غیرقابل وصفی به شما خواهد داد.

همسرتان را از خواب بیدار کنید

حسی مشابه بیدار کردن فرزندان از خواب، در انتظار شماست. اگر هر صبح به همسرتان هنگام درست کردن صبحانه نگاه می‌کنید، امروز خود صبحانه را آماده کنید و روز متفاوتی را رقم بزنید.

حیوان خانگی‌تان را به گردش ببرید

اگر حیوان خانگی در منزل نگهداری می‌کنید، هر صبح چند دقیقه وقت بگذارید و حیوان‌تان را به گردش ببرید. شک نکنید که از بازی کردن و دویدن او در طبیعت، شما نیز شاداب خواهید شد.

در حال رانندگی موسیقی گوش دهید

هنگام رانندگی به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش‌ دهید. البته برخی افراد سکوت را ترجیح می دهند و وقت بیشتری را به تمدد اعصاب اختصاص می‌دهند. اما اگر خواهان کسب انرژی هستید، گوش کردن به موسیقی‌های ملایم و در عین حال باطراوت را فراموش نکنید.

همچنین بخوانید: فواید موسیقی برای سلامت

با آرامش رانندگی کنید

فراموش نکنید که هیچ وقت در هیچ کاری عجله نکنید. تند رانندگی کردن و سبقت گرفتن، ممکن است باعث زود رسیدن به محل کار شود اما چرا باید یک روز خوب و با آرامش را به یک روز پر استرس تبدیل کرد؟ با برنامه‌ریزی صحیح، سعی کنید به موقع از خانه خارج شوید، کمربند خود را ببندید، با آرامش رانندگی کنید و جان خود و دیگران را به خطر نیندازید.

با لبخند وارد محل کارتان شوید

things-to-do-in-the-morning-to-have-a-good-day-salemzi

هنگامی که با لبخند وارد محل کارتان شوید،‌ انرژی مثبتی را به همکاران خود منتقل می‌کنید. مطمئن باشید با لبخند متقابل همکاران‌تان،‌ انرژی شما نیز دو‌‌‌‌چندان خواهد شد.

با دوستان نزدیک خود گفتگو کنید

با مهربانی، با دوستان و همکاران خود به گفتگو بپردازید. صحبت با دوستان و همکاران شما را با نشاط خواهد کرد. شوخی و خنده را فراموش نکنید.

به یک روز خوب فکر کنید

things-to-do-in-the-morning-to-have-a-good-day-salemzi

در آخر، هر صبح هنگامی که از خواب برمی‌خیزید، از خدا بخواهید که یک روز خوب را برای شما رقم بزند. مهمترین نکته در داشتن یک روز خوب، فکر کردن به آن است. در ذهن خود یک روز پر‌ ثمر و با نشاط را ترسیم کنید و از رسیدن به اهداف خود لذت ببرید.

مدیر بازدید : 74 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (1)

انتخاب یک جاذبه گردشگری مهیج کار ساده‌ای نیست و ممکن است شما در این انتخاب دچار مشکل شوید اگر به گردش در جزایر علاقه‌ای داشته باشید در این مقاله میتوانید چند جزیره متفاوت برای سفر را بشناسید.

همیشه جزیره‌ها از جاذبه های توریستی و پرطرفدار جهان به شمار می‌روند؛ اما برخی از این جزیره‌ها علاوه بر جالب بودن، عجیب‌وغریب هم هستند.

به گزارش مجله گردشگری آلامتو به نقل از مجله مهر: شاید سفر به جزیره‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین و پرهیجان‌ترین سفرها باشد؛ به‌خصوص اگر این جزیره‌ها عجیب‌وغریب هم باشند. اگر شما هم دوست دارید به این جزیره‌ها سفر کنید یا لااقل درباره آنها بیشتر بدانید، این گزارش را بخوانید:

ایکاریا؛ جزیره پدربزرگها و مادربزرگها

«ایکاریا» یکی از جزایر کشور یونان است. خاص بودن این جزیره نه به خاطر خود که برای ساکنان قبراق و پر انرژی آن است. اکثر اهالی این جزیره بیش از ۹۰ سال عمر می‌کنند و بسیاری در آستانه صد سالگی قرار دارند. مردم این جزیره نه تنها به نسبت مردم اروپا عمر طولانی دارند که از نظر جسمی هم سالم تر هستند. در این جزیره بیماری هایی مثل سرطان و امراض قلبی به ندرت یافت می شود. مردم کمتر به به افسردگی و زوال عقل دچار می‌شوند و با وجود سن بالا فعالیتهای جسمانی بیشتری دارند. در طول سالها توریستهای زیادی به دنبال اکسیر سلامتی و طول عمر آنها بوده‌اند و بالاخره دلیل آن را در دو عامل پیدا کردند: رژیم غذایی محلی و چرت عصرگاهی! ساکنان این جزیره خودکفا هستند و رژیم غذایی شان متشکل از گیاهان وحشی، سبزیجات، قارچ و زیتون است.آنها از آفت کش ها استفاده نمی‌کنند. گوشت در رژیم غذایی آنها زیاد یافت نمی شود و فقط هفته ای دو یا سه بار ماهی مصرف می کنند.

عجیب ترین جزیره ها

نام جزیره ایکاریا از یک شخصیت اساطیری به نام «ایکاروس» برگرفته شده است. شخصیتی افسانه ای که می تواند تا مسافت های طولانی تا خورشید پرواز کند و تا کیلومترها در اعماق دریاها نفوذ کند. جزیره ایکاریا در شرق دریای مدیترانه در نزدیکی سواحل ترکیه واقع است.

جزیره‌ای که می‌چرخد!

این جزیره هم که در نزدیکی یونان قرار دارد، یک ویژگی خارق‌العاده دارد و آن این است که به سرعت دور خودش می‌چرخد. در سریعترین حالت این جزیره در هر دقیقه یک دور می‌زند و در آرام ترین حالت هر ۱۲ دقیقه یک دور می‌زند. چرا یک جزیره در اقیانوس باید خود را بچرخاند؟ محققین هنوز پاسخی برای آن پیدا نکرده‌اند.

عجیب ترین جزیره ها

جزیره‌ای که می‌تواند از وسط جدا و مجددا ادغام شود

این جزیره غیر معمول در اقیانوس آرام واقع شده است. گاهی اوقات این جزیره به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ ولی مجددا به طور خودکار تبدیل به یک جزیره می‌شود. هیچ پیش بینی زمانی برای تقسیم و ادغام جزیره وجود ندارد. جدا بودن آنها حداقل یکی‌دو روز و گاهی اوقات سه‌چهار روز است و فاصله این دو قسمت از هم به ۴ متر می‌رسد.

عجیب ترین جزیره ها

«سمور» جزیره‌ای تنها در نزدیکی ساحل شرقی کانادا است. این جزیره بدون هیچ موجود زنده‌ای از قبیل حیوانات و گیاهان است و تنها سنگ‌های سبز در نزدیکی جزیره وجود دارد. عجیب ترین چیز این است که هر زمان که یک کشتی به نزدیکی جزیره می‌رود، قطب نمایش از کار می‌افتد! برخی مردم به آن جزیره مرگ می‌گویند.

عجیب ترین جزیره ها

زمانی که نام این جزیره را می‌بینید، احتمالا باید بدانید در مورد چه چیزی صحبت خواهد شد. بله، در این جزیره شما یک صدای گریه عجیب در طول روز و شب خواهید شنید. به نظر می‌رسد این صداها همیشه شنیده می‌شوند. بعضی اوقات صداها مانند ضجه و زاری کردن پرندگان است. این جزیره تاریک، دلگیر و وحشتناک است. هرگاه یک کشتی از آنجا می‌گذرد مسافران آن احساس کنجکاوی و حیرت می‌کنند؛ اما تا کنون هیچ کس جرات رفتن به جزیره را نکرده است که به ما بگوید در آنجا چه می‌گذرد؟

عجیب ترین جزیره ها

جزیره مسافر

دلیل عجیب بودن این جزیره چیست؟ این جزیره احتمالا پا دارد چون حرکت می‌کند! به خصوص وقتی که باد خیلی شدید می‌آید مانند یک قایق است که روی آب جابجا می‌شود و از آنجا که باد در دریا روز و شب می‌وزد این جزیره در ۲۰۰ سال گذشته ۲۰ کیلومتر جابجا شده است. در واقع در هر سال ۱۰۰ متر حرکت کرده است.

عجیب ترین جزیره ها

جزیره عروسک ها

جزیره عروسک ها هم در مکزیک قرار دارد. در این جزیره شاهد عروسکهای وحشت انگیز با چشمهای از حلقه درآمده هستید که منظره فیلمهای وحشتناک را برای شما بازآفرینی می‌کند تنها ساکن این جزیره «جولین سانتانا» است که برای تسلی روح دختر و خانواده از دست رفته اش این جزیره را با انواع عروسک ها تزیین کرده است.

عجیب ترین جزیره ها

جزیره هاشیما

جزیره هاشیما هم که در ژاپن است، به جزیره وحشت آوری تبدیل شده است. این جزیره روزی پر تراکم ترین جای دنیا بوده؛ اما تغییر رویه مصرف انرژی در ژاپن از زغال سنگ به نفت و گاز این جزیره را خالی از سکنه است.

عجیب ترین جزیره ها

جزیره آلکاتراز

احتمالا نام این جزیره را در فیلم ها شنیده‌اید! جزیره‌ای مخوف که زندانی مخوف‌تر دارد. جزیره آلکاتراز در مرکز خلیج سانفرانسیسکو در کالیفرنیا واقع شده است و تا سال‌ها پیش به عنوان یک محدوده نظامی شناخته شده بود و پس از آن نیز امن‌ترین زندان در جهان به شمار می‌رفت؛ اما امروزه این جزیره با نظارت آژانس پارک‌های ملی آمریکا، به مکانی تاریخی تبدیل شده و به عنوان بخشی از جاذبه‌های توریستی این ایالت در معرض دید همگان قرار دارد.

عجیب ترین جزیره ها

در دریای سیاه و دورتر از سواحل رومانی و اوکراین جزیره کوچکی پوشیده از سنگ‌های آتشفشانی وجود دارد که به آن «اوستریو زمینی» یا «جزیره مارها» می‌گویند. این جزیره ۱۷ کیلومتر مربعی، در حقیقت روستایی به نام بیل است که ۱۰۰ نفر جمعیت دارد و باوجود اینکه آب آشامیدنی در این جزیره یافت نمی‌شود؛ اما روستاییان زندگی در این جزیره را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهند. جزیره مارها آنقدر مشهور است که حتی یونانی‌های باستان هم آن را می‌شناختند و در ۲۰۰ سال گذشته روسیه، رومانی و اوکراین بر سر مالکیت آن نزاع داشتند تا اینکه سال ۲۰۰۹ مالکیت آن به ا وکراین داده شد. در جزیره مارها همان‌طور که از نامش پیداست انواع و اقسام مارها زندگی می‌کنند. مارهای این جزیره هم سمی و هم غیرسمی هستند و تنها ویژگی‌ای که باعث مشهور و عجیب شدن آن شده، وجود همین مارهای خوش خط و خال در جزیره است.

عجیب ترین جزیره ها

مدیر بازدید : 238 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

تقویت حافظه optimize-your-memory

آیا خودتان را فرد فراموش‌کاری می‌دانید؟ همیشه چیزهایی مثل کلید، تلفن همراه یا کیف پولتان را گم می‌کنید یا جاهای مختلف جا می‌گذارید؟ اغلب چیزهایی که یاد می‌گیرید را پس از مدتی کوتاه فراموش می‌کنید؟ در این صورت نیازمند تمرین روش‌هایی برای بهبود حافظه‌تان هستید.

در این مطلب روش‌هایی مد نظر است که به کمک آنها می‌توانید کیفیت نگهداری و بازیابی اطلاعات حافظه را در خود بهبود بخشید و علاوه بر کاهش فراموشی چیزهای مختلف، به روند یادگیری خود نیز کمک کنید.

۱. بر روی موضوعات تمرکز کنید.

حافظه، از مهمترین بخش‌های پردازشی ماست. برای جابجایی اطلاعات از حافظه کوتاه‌مدت به بلند‌مدت، تمرکز بسیاری در هنگام یادگیری یا ورود اطلاعات لازم است.
برای مثال جهت مطالعه، باید مکانی ساکت و فارغ از هر گونه ابزار یا افرادی که ممکن است حواستان را پرت کنند را انتخاب کنید. اتاقی که در آن تلویزیون روشن است، موزیکی در حال پخش است و یا افرادی در حال گفتگو هستند، به هیچ وجه برای مطالعه یا سایر اعمال مناسب نیست.

۲. برنامه هفتگی را طوری تنظیم کنید که کلاس‌ها و جلسات فشرده و چندمنظوره نباشند.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۱ به انجام رسیده، کلاس‌ها یا جلسه‌هایی با زمان استراحت کم، فرصت پردازش و دسته‌بندی اطلاعات ورودی به حافظه را از ما می‌گیرند. بر اساس این تحقیق، دانش‌آموزانی که به صورت آزاد در کلاس‌ها و دوره‌های خاصی شرکت کرده بودند، مواد آموزشی آن کلاس‌ها را بهتر از دانش‌آموزانی که چندین درس را بی‌وقفه در یک ترم دنبال کرده بودند به خاطر داشتند.

۳. اطلاعات را همزمان با مطالعه در ذهن‌تان ساماندهی کنید.

پژوهشگران دریافته‌اند که حافظه ما اطلاعات را به صورت خوشه‌ای نگهداری می‌کند. به این معنی که اطلاعات مرتبط با هر موضوع در بخش خاصی از حافظه و در کنار هم ذخیره می‌شوند. با توجه به این نکته، می‌توانید تلاش کنید به هنگام مطالعه، اطلاعات را گروه‌بندی کنید و داده‌های مشابه را در ذهن‌تان در کنار هم قرار دهید. می‌توانید از تکنیک‌هایی مانند نقشه ذهنی و روش‌های مشابه دیگر، به روند ذخیره داده‌ها و در نهایت یادگیری خودتان کمک کنید.

۴. از ابزارها و تکنیک‌های مختلف برای حفظ کردن اطلاعات بهره‌مند شوید.

ابزارها و تکنیک‌های خاصی وجود دارند که با کمک آنها می‌توانید روند ذخیره و بازیابی اطلاعات را برای خودتان آسان‌تر کنید. با استفاده از این تکنیک‌ها، به خاطر آوردن داده‌ها برای شما ساده‌تر می‌شود. به عنوان مثال ممکن است برخی تصاویر، صداها یا حتی رایحه‌ها، چیزهای خاصی را در ذهن‌تان به تصویر بکشد. اگر چنین است، از این موارد در سایر موقعیت‌ها و برای به خاطر آوردن چیزهای مهم و دسترسی به بخش‌های مختلف حافظه‌تان نیز بهره ببرید.

۵. تکرار کردن را فراموش نکنید.

وقتی که اطلاعات خاصی را از حافظه بلندمدت بازیابی می‌کنید، در واقع آنها را بازخوانی می‌کنید. یکی از بهترین تکنیک‌ها برای دسترسی سریع‌تر و بهتر در آینده، تکرار کردن روند بازخوانی و بازیابی داده‌ها از حافظه است. برای مثال، این روش برای یادگیری معانی واژگان بسیار کاربردی است. پس از اینکه معنی واژه‌ای را فرا می‌گیرید، با چند بار تکرار آن، در آینده امکان بازخوانی و به خاطر آوردن معنی آن برایتان ساده‌تر خواهد شد.

۶. بین دانسته‌های جدید و چیزهایی که می‌شناسید ارتباط برقرار کنید.

وقتی در حال مطالعه یا یادگیری چیزی هستید، سعی کنید آن را با چیزهایی که در حال حاضر می‌شناسید مرتبط کنید. بدین ترتیب با ایجاد ارتباط بین دانسته‌های قدیمی و تازه، آموخته‌ها آسان‌تر در حافظه ذخیره شده و به خاطر آوردن آنها ساده‌تر می‌شود.

۷. برای بهبود حافظه و بازخوانی آن، مفاهیم ذخیره شده را در ذهن مجسم کنید.

بسیاری از افراد، با تجسم بخشیدن به چیزهایی که به خاطر دارند، دسترسی به آنها را برای دفعات بعدی آسان‌تر می‌کنند. برای مثال، می‌توانید به نمودارها و تصاویری که در کتاب‌ها هستند بیشتر دقت کنید. اگر حافظه تصویری قوی‌ای ندارید و نمی‌توانید تصاویر و گراف‌ها را به خاطر بسپارید، سعی کنید هر چه درک کرده‌اید را به روش خودتان در ذهن یا در دفتر یا جای دیگری مجسم یا طراحی کنید. این مساله به شما کمک فراوانی می‌کند.

۸. مفاهیم تازه آموخته شده خود را به فرد دیگری بیاموزید.

تحقیقات متعدد نشان داده که مطالعه مجدد با صدای بلند، تا حدود زیادی بر بهبود عملکرد حافظه در خصوص آن موضوعات موثر است. سعی کنید از این روش برای افزایش کیفی عملکرد حافظه‌تان بهره ببرید. چیزهایی که می‌دانید را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و به آنها هم چیزهایی که می‌دانید یاد بدهید. بدین ترتیب احتمال فراموش کردن آنها کمتر شده و بازخوانی آنها نیز برایتان ساده می‌شود.

۹. نسبت به داده‌های پیچیده توجه بیشتری داشته باشید.

مطمئناً برای شما هم پیش آمده که حس می‌کنید برخی مباحث را ساده‌تر یاد می‌گیرید، اما در برخی دیگر به سختی چیزی را به یاد می‌آورید. محققان دریافته‌اند که موضوع و ترتیب ارائه داده‌ها نقش مهمی در یادگیری آنها دارد. این مساله با نام اثر سریالی شناخته می‌شود. با وجود اینکه یادگیری و بازخوانی اطلاعات پیچیده و مشکل برای ما سخت‌تر است، اما می‌توانیم با صرف وقت و تمرین بیشتر، از پس آنها بر آییم. راه دیگر این است که سعی کنیم آنچه آموخته‌ایم را از ابتدا بازسازی کنیم. بازسازی داده‌ها، بازیابی و بازخوانی آنها را در آینده برای ما ساده‌تر می‌کند. تمرین همراه با تمرکز در این مواقع برای ما ضروری است.

۱۰. روال مطالعه و یادگیری را تغییر دهید.

راه دیگری که به بهبود روند ذخیره‌سازی و بازخوانی اطلاعات از حافظه کمک می‌کند، تغییر ناگهانی روند مطالعه یا یادگیری است. برای مثال اگر به مطالعه در مکان و وضعیتی خاص عادت کرده‌اید، سعی کنید برای دفعه بعد، مطالعه را -با رعایت شرایطی که در نکته اول ذکر شد. در اتاقی دیگر انجام دهید. اگر شب‌ها مطالعه می‌کنید، صبح روز بعد دقایقی را برای بررسی آنچه در شب خوانده‌اید، اختصاص دهید. به همین ترتیب سعی کنید عناصری تازه را به روند مطالعه و یادگیری خود اضافه کنید. حتی رنگ دیوارها و دمای یک اتاق نیز می‌تواند موثر باشد. هیچکدام از مواردی که می‌توانند تاثیر مثبتی بر روند کلی کار داشته باشند را از دست ندهید. بدین ترتیب می‌توانید تاثیر شگرفی را در بهبود حافظه خود ملاحظه کنید.

مدیر بازدید : 144 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

آیا کاربرد این دکمه روی شلوار لی را می‌دانستید؟

چندی قبل در یک مقاله به بررسی دلیل وجود یک جیب کوچک در شلوارهای جین پرداختیم که البته امیدواریم آن مقاله را خوانده باشید و دلیلش را فهمیده باشید؛ امروز میخواهیم به سراغ یکی دیگر از قسمت‌های مبهم در شلوارهای جین بپردازیم: دکمه‌های فلزی

این دکمه‌های فلزی بر روی جیب شلوار لی، در عین ناباوری، نقش بسیار مهمی دارند. در صورتی که شلوار لی شما فاقد این دکمه باشد، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

به گزارش آلامتو به نقل از فرادید، به این دکمه‌های فلزی «میخ پرچ» گفته می‌شود و آن‌ها در جاهایی به کار گرفته می‌شوند که احتمال پارگی شلوار وجود دارد. طرفداران شلوار لی کم نیستند، اما شاید کسی پیشتر به این مسئله توجه نکرده بود که کاربرد این دکمه‌های فلزی چیست؟

میخ پرچ یا ریوِت بر روی نقاطی از شلوار لی پیاده می‌شود که احتمال پارگی به علت تحرک یا فشار وجود دارد. از این طریق استقامت شلوار بیشتر می‌شود. به عبارت بهتر، اگر این دکمه‌ها نبودند، شلوار لی زودتر پاره و یا حتی سوراخ می‌شود.

میخ پرچ در شلوار جین

ماجرای میخ پرچ و شلوار لی ریشه در تاریخ تولید این پارچه دارد و اینکه چگونه میخ پرچ تا این اندازه محبوب شد، بسیار جالب است. در واقع همین میخ پرچ بود که باعث تولید شلوار لی یا جین شد.

در دهه ۱۸۷۰ میلادی، کارگران از این شلوارها برای کار استفاده می‌کردند، اما مشکل اینجا بود که شلوارشان به علت سنگینی و نوع کار به سرعت پاره می‌شد. به همین دلیل بود که همسر یکی از کارگران به سراغ خیاطی به نام «جاکوب دیویس» رفت و از او خواست تا شلواری برای شوهرش بدوزد که به سرعت پاره نشود.

آقای دیویس پس از مدتی به این نتیجه رسید که بهتر است از میخ پرچ در نواحی که بیشترین فشار را متحمل می‌شوند، استفاده کند. این نواحی شامل گوشه‌های جیب‌ها و پایین زیپ می‌شود. میخ پرچ می‌تواند پارچه دنیم را به خوبی نگه دارد و از این طریق استقامت آن را بالا ببرد.

طراح میخ پرچ

لوی استراوس (راست) و جاکوب دیویس (چپ)

او به لطف طرح پر بازده خود توانست به موفقیت برسد. از این رو، آقای دیویس به یک شریک تجاری نیاز داشت تا بتواند آن را به تولید انبوه برساند. وی با لوی استراوس ارتباط گرفت که در آن روزها تاجر بود.

آقای دیویس و لوی استراوس توانستند گواهی ثبت اختراع را در سال ۱۸۷۳ میلادی به نام خود ثبت کنند. دیری نپایید که شلوارهای مجهز به میخ پرچ به تولید انبوه رسید و در اوایل دهه ۶۰ میلادی هم با نام «جین» به بازار عرضه شد.

شلوارهای دنیم تا سال‌ها پیش از معرفی میخ پرچ به بازار عرضه می‌شد، اما همین طرح کوچک ولی خلاقانه بود که باعث شد شلوار لی حتی همین امروز هم تا این اندازه طرفدار داشته باشد.

لاغری و کاهش وزن

مدیر بازدید : 870 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (2)

دلیل ورم بدن زنان قبل از پریود شدن چیست؟

دلیل ورم قبل از قاعدگی چیست و راه درمان ورم بدن قبل از پریود شدن چیست؟

حبس مایعات درون بدن، به معنای ناتوانی جسم از دفع نوشیدنیها، آب و خوراکیهایی است که وارد بدن می شوند. این عارضه باعث نفخ و ورم در بخشهای خاصی از بدن شامل، سینه، شکم، دست، پا یا شانه می شود یا کل بدن ورم می کند. گاهی فرد متوجه این عارضه هست و گاهی نیست.

عارضه یا بیماری حبس شدن آب در بدن

گاهی به دلیل بروز برخی مشکلات جسمی، بدن انسان دچار تورم و افزایش وزن می شود، این عارضه در اصطلاح “حبس شدن آب در بدن” نامیده می شود که در نهایت باعث چاقی خواهد شد.در این حالت مقدار مایعات درون بدن، بسیار بیشتر از مقدار مایعی است که بدن می تواند دفع کند. مصرف برخی غذاهای خاص می تواند عامل اصلی در بروز این مشکل باشد.

“میرنا الفتی” کارشناس تغذیه می گوید: حبس مایعات درون بدن، به معنای ناتوانی جسم از دفع نوشیدنیها، آب و خوراکیهایی است که وارد بدن می شوند. این عارضه باعث نفخ و ورم در بخشهای خاصی از بدن شامل، سینه، شکم، دست، پا یا شانه می شود یا کل بدن ورم می کند. گاهی فرد متوجه این عارضه هست و گاهی نیست.

علت عارضه حبس شدن آب در بدن:

ایشان علت این عارضه را “افزایش دمای هوا” می داند و آن را عامل اصلی حبس مایعات در بدن معرفی می کند. هر قدر که هوا گرمتر می شود، بدن احتیاج بیشتری به آب پیدا می کند.
-در این بین زنان به دلایل هورمونی چند روز قبل از شروع دوره قاعدگی، احساس می کنند دچار این عارضه شده اند
-بانوانی که به مرحله یائسگی رسیده اند هم به این عارضه دچار می شوند
-اختلال در کار غده تیروئید هم می تواند باعث بروز این مشکل شود
– مصرف برخی داروها از جمله داروهای ضد دیابت
– رژیم غذایی بدون پروتئین کافی
– عدم نوشیدن آب کافی
– زیاده روی در مصرف نمک
– مصرف غذاهای پرچرب
– مصرف مواد نیروزا
– مصرف شکر طبیعی یا صنعتی
– بیماریهای غده هیپوفیز به خصوص کم کاری، ممکن است باعث حبس مایعات در بدن شود.
همه و همه می توانند باعث بروز این مشکل شوند.

دلیل ورم بدن زنان قبل از پریود شدن چیست؟

حبس مایعات درون بدن باعث ورم در بخشهای خاصی از بدن شامل، سینه، شکم و دستها میشود

 

راه حل های جایگزین
در این بین برخی خوراکیها مثل آجیل و کنسروجات می تواند خطرناک باشند.  به عنوان مثال:

– از نخود فرنگی فریز شده به جای کنسرو آن استفاده شود.
– از کنسروهایی که روی آنها نوشته شده “رژیمی” استفاده کنید.
– در مواردی که پنیر شور مصرف می کنید باید قبل از استفاده آن را نمک زدایی کنید.
– در موارد مصرف چیبس به شدت باید آب مصرف شود.
باورهای غلط درباره عارضه حبس شدن آب در بدن
وی تشریح می کند که باورهای اشتباهی در مورد اینکه برخی سبزیجات مثل کاهو و گوجه فرنگی باعث حبس مایعات در بدن می شوند وجود دارد این باورها و برداشتها درست نیستند. این سبزیجات برای بدن بسیار مفید هستند چون مقدار زیادی آب در خود دارند و به بدن برای دفع مایعات کمک می کنند.

درمان عارضه حبس شدن آب در بدن
میرنا در پایان خاطرنشان می کند که درمان این عارضه ساده است و فقط باید مصرف نمک و شکر را در غذا پایین آورد و به مقدار کافی آب نوشید. ورزش و تحرک مخصوصا پیاده روی را در دستور کار قرار داد. زیرا این ورزش باعث خروج مایعات از بدن می شود.

مشکلات و بیماری هایی که ممکن است به دلیل  عارضه حبس شدن آب در بدن ایجاد شود
باید از بدن به خوبی مراقبت کرد چون این عارضه می تواند مشکلات و بیماریهای دیگری را برای بدن ایجاد کند از جمله کم کاری تیروئید. در مورد زنان نیز ممکن است به ایجاد کیست تخمدان منجر شود.

مدیر بازدید : 240 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

تزریق ژل و جراحی زیبایی باعث بیکاری بازیگر زن شد

لب ها ورم کرده شراره رخام و جراحی زیباییش مانع بازیگری اش شد

شراره رخام در مورد تزریق ژل به لب هایش و همچنین جراحی زیبایی که داشته حرف های جالبی زده و فکر می کند به همین دلیل به او کمتر پیشنهاد بازیگری می دهند و او را اصلا برای سریال ها وفیلم های تاریخی انتخاب نمی کنند.

شراره رخام بازیگر سینما و تلویزیون گفت: یکی از عواملی که باعث ایجاد فاصله بین من و نقش آفرینی در سریالهای تاریخی شد تزریق ژل در لبم بود البته خودم از این کار پشیمان شدم به دلیل تزریق این ژل عده ای در سریالهای تاریخی من را انتخاب نمی کردند چون می گفتند در زمانهای گذشته چیزی به نام ژل لب نداشتیم این موضوع مدتی من را کم کار و درگیر کرد.

شراره رخام بازیگر سینما و تلویزیون گفت: به تازگی سریالی با عنوان “چهار سو” به کارگردانی امین امانی و تهیه کنندگی روشان امید را به پایان برده ام، این سریال مربوط به چهار برهه زمانی است که من زمان آینده را بازی می کنم، هر زمانی در این سریال بازیگران جداگانه خود را دارد و درباره معضلات اجتماعی است که در هربرهه اتفاق می افتد.من در رابطه با زمان پخش آن اطلاعی ندارم اما می دانم که این سریال در مرحله تدوین است.

این بازیگر با اشاره به کم کاریش در این سالها عنوان کرد: یکی از دلایل این موضوع ورود بی قاعده و بدون صلاحیت یک سری به حیطه تولید و بازیگری است، آنهایی که بدون صلاحیت لازم وارد عرصه تولید شده اند به تبع افراد بی صلاحیت مثل خودشان را به این عرصه وارد می کنند و به این ترتیب کارها کیفیت لازم خود را از دست می دهند. این حواشی برای افرادی مثل ما که به صورت حرفه ای وارد دنیای بازیگری و هنر  و با تکیه به تحصیلات خود بازیگر شده‌اند صدمه می زند زیرا معیار انتخاب این افراد همین حواشی است.

بازیگر “زنان ونوسی مردان مریخی” تصریح کرد: چنین افراد بی صلاحیتی هنگامی که معیارشان حاشیه باشد در مواجهه با افراد حرفه ای متوجه می شوند که آنها هیچ سنخیتی با این افراد ندارد بلکه در تقابل هم هستند. این تیمهای سازنده یک سری توقعات ناشایستی دارند و به همین دلیل بازیگران حرفه‌ای این توقعات را قبول نمی‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که باعث ایجاد فاصله بین من و نقش آفرینی در سریالهای تاریخی شد تزریق ژل در لبم بود البته خودم از این کار پشیمان شدم به دلیل تزریق این ژل عده ای در سریالهای تاریخی من را انتخاب نمی کردند چون می گفتند در زمانهای گذشته چیزی به نام ژل لب نداشتیم این موضوع مدتی من را کم کار و درگیر کرد اما باید بگویم به کمک یک پزشک خوب این ژل لب را تخلیه کردم و در حال حاضر یک سال و نیم است که ژل لب ندارم و به حالت سابق بازگشته ام.

بازیگر” غوغا” با اشاره به ورود افراد ناشایست به این حرفه تصریح کرد: چیزی که گریبان تولید، تلویزیون و سینما را گرفته ورود یک سری عوامل ناشایست است که ما درخواستمان از سیستم جدید سازمان صدا و سیما این است که نظارتی به این موضوع داشته باشند زیرا این حواشی گاهی غیر قابل تحمل می شود، من لیسانس بازیگری دارم و به کمک تحصیلاتم بازیگر شده ام اما یک سری از دوستان شاید این تحصیلات را نداشته باشند ولی به واسطه اینکه که چندین سال سابقه بازیگری دارند در این حرفه مشغول هستند اما بدبختی ما از آنجایی شروع می شود که ما با برخی مواجه می شویم که نقش یک سریالها را بر عهده می‌گیرند در حالی که حتی در صحبت کردن عادی خود دچار مشکل هستند، متاسفانه این افراد در جامعه الگو می شوند در حالیکه رفتارشان آنقدر ناشایست است که ما وقتی با مردم صحبت می کنیم متوجه می شویم که نظر و نگاه آنها نسبت به بازیگران منفی است و احساس می کنند که ما یک سری افراد لاابالی و بی بندباری هستیم که به هیچ چیزی معتقد نیستیم.

وی افزود: متاسفانه برخی از خانم‌های بازیگر خودشان به هر راهی متوسل می شوند که در برخی از تولیدات حضور داشته باشند آنها اصول اخلاقی لازم را رعایت نمی کنند البته گویا بازار عرضه و تقاضا برای آنها فراهم شده و تقاضای آنها هم بی جواب نمی‌ماند زیرا در ازای یک سری تعاملات چنین افرادی وارد حرفه بازیگری و در نهایت تبدیل به یک الگو می شوند و متاسفانه جایگاه فرهنگی یک بازیگر را خدشه دار می کنند.

بازیگر “چشمان سیاه” ادامه داد: چنین افرادی باعث می شوند بازیگران دیگر در مواجهه با مردم سرافکنده شوند زیرا مردم از آنها روی گردان می شوند متاسفانه این افراد از راه درست بازیگر نشده اند و نمی توانند رفتار درستی از خود ارائه دهند.

وی بیان کرد: من با فردی مواجه شدم که می‌گفت با توجه به اینکه تو در عرصه تهیه کنندگی هم دستی داری به من کمک کن تا یک عده بازیگران بی قید و بند را دور خود جمع کنم و با هم خوش بگذرانیم که این موضوع باعث تعجب من شد.

رخام تصریح کرد: من کاری به زندگی خصوصی افراد ندارم اما عده‌‌ای به صورت اشتباه وارد این عرصه شده‌اند. نگاه این افراد به بازیگری فقط کسب شهرت و خوش گذرانی است، البته من برای تمام همکاران خودم احترام قائل هستم زیرا می دانم انسانهای بسیار شریف و متعهدی هم در عرصه سینما هستند اما با این وجود گاهی چنین افرادی پیدا می شوند که امیدوارم چنین حواشی زودتر حل شود.

رخام خاطرنشان کرد: در جمع بندی صحبت‌هایم پاسخی به دوستانی دارم که این قضیه جراحی لب من را علم کرده بودند که من را به حاشیه بکشانند باید بگویم آنها اشتباه می کنند و این مشکل حل شده است، یادم است تهیه کننده ای به من پیشنهاد داد که تو اخلاقت را درست کن و من به این ترتیب تو را در تولیدات راه می‌دهم که در پاسخ به او گفتم من ترجیح می دهم اخلاقم این باشد ولی با تو وارد سریالها نشوم همان فرد که به خواسته های اشتباه او پاسخ رد دادم قضیه ژل لب مرا علم کرد و به همه میگفت که رخام برای هیچ نقشی مناسب نیست. امیدوارم حضور پررنگ من در دنیای بازیگری تو دهنی محکمی باشد به یک سری افراد ناشایستی که از بازیگران تقاضای بدی دارند.

مدیر بازدید : 233 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

سریال علی البدل

داستان سریال علی البدل و عکس بازیگران سریال علی البدل

سریال علی البدل یکی از سریال های جالب و طنزی است که قرار است در ماه رمضان پخش شود.داستان سریال علی البدل در مورد افرادی اسا که به صورت علی البدل در جلسات حضور دارند و حق رای ندارند.

 

داستان سریال «علی البدل»

بعد از ساخته شدن ۴ فصل از سریال پایتخت ، عوامل سازنده سریال پایتخت تصمیم گرفت سریالی شبیه با نام و قالبی جدید را برای ماه رمضان ۹۵ اماده پخش کند. داستان این سریال از این قرار است که : سریال در روستایی در اطراف همدان رفم می خورد که قصه طنز و متفاوتی خواهد داشت و داستان پایتخت را دنبال نمی کند. و سیروس مقدم درباره داستان سریال می گوید:«از اسم سریال کاملا مشخص است که داستان بر چه اساسی است. داستان در مورد افرادی است که حضور دارند اما حق رای ندارند. کسانی که در مجالس و شوراها اعضای علی‌ البدل هستند و در جریان همه امور قرار دارند اما حق رای ندارند.» طعنه های سیاسی در ایر اثر نیز مشابه پایتخت وجود دارد ولی طعنه های اجتماعی رنگ و لعاب بیشتری دارند که در داستان چند خانواده قصه ظهور و بروز می کنند.

بازیگران سریال «علی البدل»

مهدی فخیم‌زاده، محسن تنابنده، هادی کاظمی، مهدی هاشمی،سمانه پاکدل, احمد مهرانفر، ناهید مسلمی، محمود جعفری، هومن حاجی عبدالهی، حسین محب اهری، مهسا باقری، هدیه آزاده و فروغ قجابگلی از جمله بازیگرانی هستند که حضورشان در این مجموعه تلوزیونی قطعی شده است.

 بازیگران سریال «علی البدل»

 بازیگران سریال «علی البدل»

   تصاویر سریال «علی البدل»

 تصاویر سریال «علی البدل»

   هومن حاجی عبدالهی در سریال «علی البدل»

 هومن حاجی عبدالهی در سریال «علی البدل»

     سریال «علی البدل»

 سریال «علی البدل»

       مهدی فخیم‌زاده در سریال «علی البدل»

 مهدی فخیم‌زاده در سریال «علی البدل»

  گریم محسن تنابنده در سریال «علی البدل»

گریم محسن تنابنده در سریال «علی البدل»

     هادی کاظمی درسریال «علی البدل»

 هادی کاظمی درسریال «علی البدل»

   مهسا باقری بازیگر سریال «علی البدل»

 مهسا باقری بازیگر سریال «علی البدل»

   هادی کاظمی در سریال «علی البدل»

 هادی کاظمی در سریال «علی البدل»

   مهسا باقری در سریال «علی البدل»

 مهسا باقری در سریال «علی البدل»

       مهسا باقری در سریال «علی البدل»

 

 

مدیر بازدید : 264 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

روشن کردن پوست تیره با لیمو در منزل

اگر قسمت های از پوست شما تیره است و از محصولات شیمایی استفاده می کنید کافی است لیمو را امتحان کنید تا بطور طبیعی پوستی روشن داشته باشید.

 

استفاده از لیمو ترش برای سفید کردن پوست

 

این روزها داشتن پوست و مویی زیبا و جوان بدون محصولات زیبایی تقریبا غیر ممکن است. زندگی شهری می تواند عوارضی را بر روی سلامت و پوست شما داشته باشد. و به دلیل مشغله های روزمره مراجعات روزانه به سالن های زیبایی غیر ممکن به نظر می رسد.
زمانی که شما برای رفتن به یک میهمانی قصد حاضر شدن را دارید سعی می کنید به بهترین و زیباترین شکل خود را آماده کنید. همه سالن های زیبایی از محصولاتی استفاده می کنند که به شدت اثر گذار بوده، اما در عین حال شامل مواد شیمیایی بی شمار هستند که سرانجام می تواند باعث آسیب های جبران ناپذیری برای پوست شما شود. به همین منظور در اینجا یک محصول زیبایی را به شما ارائه می کنیم که شما می توانید در خانه تهیه کنید و مسلما بهتر از درمان های سالن زیبایی شما هستند.

این بار برای سفید کردن پوست تان از یک محلول صددرصد طبیعی و خانگی استفاده کنید. لیمو ترکیبی کامل برای پاک کردن تیرگی است.

 

 

طرز استفاده از لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی صورت :

لیمو را به دو قسمت تقسیم کنید.
آن را به مدت ۵ دقیقه به آرامی به صورت خود بمالید.
۲۰ دقیقه آن را بر روی پوست نگهدارید و سپس آن را بشویید.
از آنجا که لیمو همچون یک روشن کننده طبیعی عمل می کند، ممکن است کمی پوست تان بسوزد.
از این روش ی توانید برای از بین بردن تیرگی زیر بغل تان هم استفاده کنید.

 

مدیر بازدید : 258 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

استفاده از عطر و ادکلن چگونه خطرناک می شود؟

اگر به طور مرتب از اسپری های خوشبو کننده و عط استفاده می کنید، امکان دارد اطرافیان شما به عطر و ادکلن حساس باشند.

 

در استفاده از عطر و ادکلن در فضای بسته احتیاط کنید

وقتی شما عطر مورد علاقه خود را پیدا می کنید، آنقدر جذب رایحه ی آن می شوید که، مایل هستید تمام وقت از آن استفاده کنید، اما برای استفاده از بهترین عطرها نیز همانند پوشیدن کفش پاشنه بلند و آرایش کردن، محدودیت وجود دارد، زیرا در غیر این صورت شما و اطرافیان تان در یک فضای محصور شده از بوی عطر و ادکلن قرار گرفته، و نمی توانید از آن فرار کنید.

برخی افراد نسبت به مواد معطر حساسیت دارند و این اصلا عادلانه نیست که در مکان های عمومی مانند هواپیما، مترو و … از عطر و ادکلن، بخصوص عطر های تند، استفاده کنیم.

هر چند محققان هنوز دلیل قطعی حساسیت این دسته از افراد را پیدا نکرده اند، اما برخی معتقدند که حساسیت بالای گیرنده های شیمیایی در بینی این افراد باعث چنین مشکلی می شود و سبب می گردد که بدن آنها به ضعیف ترین بوها، چه طبیعی و چه مصنوعی واکنش نشان دهند.

سعی کنید در صورت داشتن حساسیت، خود را از مواد معطر دور نگه دارید و در صورت لزوم از همکاران، دوستان و اعضای خانواده تان بخواهید که استفاده ی خود را از مواد معطر به حداقل برسانند.

مبادا فکر کنید که این مشکل تنها به نوع رایحه ی عطرها ختم می شود، بلکه قرار گرفتن در معرض بوی هر گونه مواد معطر، می تواند برای افراد دچار حساسیت، خطرناک باشد.

علائمی همچون سردرد، آبریزش چشم، عطسه ، سرگیجه، حملات آسم و سختی تنفس از علائم هشداردهنده محسوب می شوند و البته  در مورد عطرهای خاص ممکن است به بروز مشکلات شدیدتر نیز منجر شود.

 

چگونه می توان تأثیرات عطر را به حداقل رساند؟

افرادی هستند که به دلیل قرار گرفتن در معرض عطرهای خاص (عطرهای سنگین) در بیمارستان بستری شده اند. پس از عطر های خیلی تند استفاده نکنید.

بهترین راه برای استفاده از عطر و ادکلن این است که دو بار عطر را در هوا اسپری کرده و سپس در میان آن راه بروید. این طور مطمئن می شوید که از عطر بیش از حد استفاده نکرده اید.

نکته ی دیگر این که نباید در طول روز این کار را تکرار کنید و همان یک مرتبه کافی است.

راه دیگر این است که برای داشتن احساس بهتر، از دئودرانت ها و مواد معطر شوینده بدن استفاده کنید، تا مجبور به استفاده ی زیاد از ادکلن و عطر نباشید.

 

در صورت حساسیت چه اقدامی باید انجام دهید؟

سعی کنید در صورت داشتن حساسیت، خود را از مواد معطر دور نگه دارریا، و در صورت لزوم از همکاران، دوستان و اعضای خانواده تان بخواهید که، استفاده ی خود را از مواد معطر به حداقل برسانند.

اگر خود شما نیز در محل کارتان عادت دارید از اسپری های عطر، ادکلن و یا خوشبوکننده ی هوا استفاده کنید، بهتر است این موضوع را

مدیر بازدید : 176 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (1)

جدیدترین عکس سلفی بهاره افشاری در اینستاگرام

عکس سلفی بهاره افشاری در اینستاگرام

بهاره افشاری که در اینستاگرام بسیار فعال است جدیدترین عکس سلفی خودش را در کابین هواپیما در کنار خلبان منتشر کرده است و نوشته:

تجربه پرواز بر فراز آسمان پرواز رو به خاطر بسپار، پرنده رفتنیست…

جدیدترین عکس سلفی بهاره افشاری در اینستاگرام

مدیر بازدید : 218 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

گفتگوی خواندنی ونوس حسن‌ کانلی و عکس ونوس

ونوس حسن کانلی ۴ سال به بازیگر در تئاتر پرداخت و در اولین پیشنهادی که داشت در فیلم تا امدن احمد ایفای نقش کرد و در جشنواره فیلم فجر ۹۳ حضور یافت.

ونوس حسن کانلی، گفتگوی با ونوس و عکس های ونوس

حسن‌کانلی در این فیلم نقش یک دختر جنوبی درونگرا را بازی کرد تا این‌که جواد ارشاد، کارگردان سریال دوردست‌ها برای ایفای نقش یگانه به او پیشنهاد بازی داد که این روزها این سریال از شبکه یک پخش می‌شود. او در این سریال نقش دختری را بازی می‌کند که برای انتقام گرفتن از پدرش به کارخانه او راه می‌یابد، ولی در ادامه هواخواه او می‌شود. به همین بهانه با او به گفت‌وگو نشستیم.

شما قبل از بازی در سریال دوردست‌ها تجربه بازی در یک فیلم سینمایی را داشتید و بعد از آن در این سریال ایفای نقش کردید. نگران نبودید که برای اولین‌بار جلوی دوربین تلویزیون ظاهر می‌شوید؟
صددرصد نگرانی‌های خودم را داشتم، اما این نگرانی از بابت مخاطبان بود و این که آیا نقشی که بازی می‌کنم به دل مخاطب می‌نشیند یا نه. من قبل از ورود به سینما، چهار سال سابقه تئاتر داشتم، ولی بازی در مدیوم‌های تلویزیون، سینما و تئاتر کاملا متفاوت و مجزا ست. بنابراین معتقدم بازیگر قبل از هر کاری باید اضطراب مخاطب را داشته باشد و در غیر این صورت به جای پیشرفت، پسرفت خواهد داشت. به همین دلیل نگرانی‌های من هم کاملاً طبیعی بود. البته نقش یگانه کاملاً متفاوت با نقش سینمایی‌ام بود و بازی در فیلم سینمایی تا آمدن احمد هم برایم جذابیت داشت. این فیلم در جشنواره جیپور هند هم جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را کسب کرد. قبل از بازی در هر پروژه‌ای انتخاب بازیگران کار برایم اهمیت دارد، زیرا حضور حرفه‌ای‌ها به امنیت خاطر من منجر می‌شود و نگرانی‌هایم را کمتر می‌کند. حضور اساتیدی همچون دانیال حکیمی، فاطمه گودرزی، هومن برق‌نورد و دیگر بازیگران در سریال دوردست‌ها خیلی به من کمک کرد و شخصیت یگانه را خیلی دوست داشتم.

تجربه بازی در تئاتر تا چه میزان برای درآوردن نقش یگانه به شما کمک کرد؟
تئاتر، جایگاه خوبی برای محک زدن بازیگر است. از سوی دیگر، هیچ اشتباهی در تئاتر قابل‌برگشت نیست و همین باعث می‌شود تا حواس بازیگر بیشتر جمع باشد تا هیچ اشتباهی نکند. همین تجربه کمک زیادی در کار تصویری می‌کند. معتقدم تئاتر باعث پیشرفت بازیگر در عرصه فعالیت هنری‌اش می‌شود. البته منظورم این نیست اگر بازیگری کارش را با سینما شروع کند، موفق نیست، اما تئاتر در این باره کمک بیشتری به بازیگر می‌کند.

شنیده‌ایم فیلمنامه در هنگام تولید تغییر کرد. آیا نقش یگانه هم تغییر کرد؟
بخشی‌هایی از قصه و به‌دنبال آن روابط شخصیت‌ها تغییراتی به همراه داشت، حتی گاهی فیلمنامه روزبه‌روز به دست‌مان می‌رسید، ولی از آنجا که کارگردان سریال دوردست‌ها قبل از ضبط، تمرین‌های بسیاری می‌کرد، مشکلی در این باره نداشتیم. در مجموع تغییرات شخصیت یگانه هم خیلی کم بود.

با توجه به این‌که تجربه تصویری شما کم است، به روز رسیدن فیلمنامه شما را با مشکل روبه‌رو نکرده بود؟
نه‌تنها من، بلکه برای دیگر بازیگران هم سخت بود، اما با توجه به تمرینات قبل از ضبط، مشکلات کار کمتر می‌شد. ضمن این که کم‌تجربه بودن من در کارهای تصویری باعث نشده بود که برداشت‌های متفاوتی داشته باشم، حتی کارگردان هم خیلی راضی بود. خوشبختانه آقای ارشاد از کارگردانانی محسوب می‌شود که تعامل خوبی با بازیگران دارد و به پیشنهادها خیلی خوب گوش می‌دهد.

در قسمت‌های ابتدایی سریال دوردست‌ها مخاطب متوجه جسارت و جسوربودن یگانه می‌شود،ا ما چهره شما در بازی توام با غم، اضطراب و پریشانی است. آیا دلیل خاصی داشت؟
ورود یگانه به کارخانه بر اساس یک برگه جعلی است و یگانه نگران این مساله بود که مبادا بقیه متوجه جعلی بودن برگه ورودش شوند، به همین دلیل تا چند قسمت، اضطراب در چهره‌اش دیده می‌شود. ضمن این که در ابتدا او می‌دانست که رئیس کارخانه، پدرش است و برای انتقام گرفتن وارد کارخانه شد؛ اما به مرور و با پیشرفت قصه شما متوجه می‌شوید که او هواخواه پدرش است. من هم سعی کردم این تحول در چهره یگانه برای مخاطب دیده شود.

حضور بازیگران پیشکسوتی همچون دانیال حکیمی و هومن برق‌نورد چقدر در طول کار به شما کمک کرد؟
همه بازیگران در این سریال با جان و دل کار می‌کردند و هر جا لازم بود نکته‌ای را به من بگویند، دریغ نمی‌کردند. ضمن این که معتقدم باید حتماً احترام بازیگران پیشکسوت را نگه داشت و از آنها یاد گرفت. یکی از ویژگی‌های بزرگان این است که می‌توان از منش آنها آموخت و بازی در کنار اساتید از اضطراب آدم کم می‌کند.

مدیر بازدید : 233 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

عکس لو رفته ترانه علیدوستی با چهره بدون آرایش و خسته!

عکسی از ترانه علیدوستی منتشر شده است که در این عکس چهره او بدون آرایش و بی روح است و باعث تعجب کاربران شده است.

 

عکس لو رفته از چهره خسته و بدون آرایش ترانه علیدوستی

در ۴۸ ساعت گذشته علاقه به تماشای چهره منتشر شده از ترانه علیدوستی، آنهم بدون آرایش در صدر پر بازدید ترین خبرهای روز و جستجوهای گوگل بوده است.
گریم ترانه علیدوستی

عکس لو رفته ترانه علیدوستی با چهره بدون آرایش و خسته!

 

عطش این جستجو، ظاهراً مشخص نمود این تصویر مربوط به تِم گریم خسته و رنجور ترانه احتمالاً در یکی از لوکیشن های سریال شهرزاد میباشد.

 

چهره واقعی ترانه علیدوستی بدون آرایش

عکس لو رفته ترانه علیدوستی با چهره بدون آرایش و خسته!

مدیر بازدید : 172 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (1)

پست جدید اینستاگرام کمند امیرسلیمانی و عکس کمند در اینستا

جدیدترین پست کمند امیرسلیمانی را در اینستاگرام مشاهده می کنید.

عکس جدید کمند امیرسلیمانی در اینستاگرام

کمند امیرسلیمانی با انتشار عکسی از خودش به همراه متنی آموزنده و زیبا صفحه شخصی اش را بروز کرد.

این بازیگر ۴۳ ساله نوشت :

****

ﺍﺯ بزرگی ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ ﭼﺮﺍ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺁﺭﺍﻣﯽ؟

گفت ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻭ ﺗﺠﺮﺑﻪ، ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﭘﻨﺞ ﺍﺻﻞ ﺑﻨﺎ ﮐﺮﺩﻡ:

۱٫ﺩﺍﻧﺴﺘﻢ ﺭﺯﻕ ﻣﺮﺍ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻧﻤﯽﺧﻮﺭﺩ، ﭘﺲ ﺁﺭﺍﻡ ﺷﺪﻡ!

۲. ﺩﺍﻧﺴﺘﻢ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﺮﺍ ﻣﯽﺑﯿﻨﺪ، ﭘﺲ ﺣﯿﺎ ﮐﺮﺩﻡ!

۳.ﺩﺍﻧﺴﺘﻢ ﮐﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﺮﺍ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﻤﯽﺩﻫﺪ، ﭘﺲ ﺗﻼﺵ ﮐﺮﺩﻡ!

۴.ﺩﺍﻧﺴﺘﻢ ﮐﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﮐﺎﺭﻡ ﻣﺮﮒ ﺍﺳﺖ، ﭘﺲ ﻣﻬﯿﺎ ﺷﺪﻡ!

۵.ﺩﺍﻧﺴﺘﻢ ﮐﻪ ﻧﯿﮑﯽ ﻭ ﺑﺪﯼ ﮔﻢ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﻣﻦ ﺑﺎﺯﻣﯽﮔﺮﺩﺩ، ﭘﺲ ﺑﺮ ﺧﻮﺑﯽ ﺍﻓﺰﻭﺩﻡ ﻭ ﺍﺯ ﺑﺪﯼ ﮐﻢ ﮐﺮﺩﻡ!

ﻭ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺍﯾﻦ ۵ ﺍﺻﻞ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﯾﺎﺩﺁﻭﺭﯼ ﻣﯽ کنم.

 

عکس منتشر شده توسط کمند امیرسلیمانی

پست جدید اینستاگرام کمند امیرسلیمانی و عکس کمند در اینستا

مدیر بازدید : 234 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

برای کوچک کردن شکم این صبحانه را میل کنید

اگر از چربی های شکم رنج می برید و در فکر کوچک کردن شکمتان هستیم برای شما یک پیشنهاد عالی داریم.در این مطلب قصد داریم صبحانه ای را معرفی کنیم که با میل کردن می توانید تا حدودی چربی های شکم را آب کنید.

کوچک کردن شکم با یک صبحانه خوش طعم و مقوی

این صبحانه مقوی و مغذی سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها است که به تقویت مو و بافت پوست نیز کمک می‌کند. یکی دیگر از کارایی‌های این صبحانه، از بین بردن سموم بدن و پاکسازی روده‌ها است.
صبحانه‌ای که در ادامه دستور آن را برای شما شرح خواهیم داد، می‌تواند متابولیسم بدنتان را تنظیم و عملکرد بدنتان را تقویت کند. شما از طریق میل نمودن این صبحانه موفق خواهید شد که ماهانه ۲٫۵ کیلوگرم از وزن خود کم کنید، اما تفاوت آن در این است که چربی‌ها دور شکم هدف قرار خواهند گرفت. همان‌طور که گفتیم، از فواید دیگر این صبحانه قوی مانند بهبود بافت پوست و مو نیز بهره‌مند خواهید شد.

 

 

مواد مورد نیاز برای یک صبحانه رژیمی برای کوچک کردن شکم

۵ تا ۷ عدد آلوی گوشتی
یک فنجان کفیر / ماست کم چرب
یک قاشق غذاخوری تخم کتان
دو قاشق غذاخوری آرد جو دو سر
یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو

 

 

طرز تهیه صبحانه رژیمی برای کوچک کردن شکم

صبحانه روز بعد را عصر روز قبل آماده کنید. آلوهای خشک شده را در ۱۰۰ میلی گرم آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بخیسانید.
کاکائو، تخم کتان و آرد جو دو سر را در ظرفی جداگانه‌ با هم ترکیب کنید.
به اندازه یک فنجان کفیر داخل ظرف ریخته و آن را خوب هم بزنید. آلوها را نیز خرد کرده و هم بزنید و سپس آن‌ها را داخل ظرف بریزید.
در نهایت نیز تمام موارد را مخلوط کرده تا ترکیب یکدستی به دست آید. در آخر آن را درون یخچال بگذارید.
از صبحانه سالم و مغذی خود لذت ببرید. شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن، متوجه آثار مثبت این صبحانه لذیذ خواهید شد. البته شاید روز اول کمی با این صبحانه ارتباط برقرار نکنید، اما قرار هم نیست که وحشت کنید. معده شما خودش از پس کار بر خواهد آمد!

مدیر بازدید : 286 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

پیرترین زن مدلینگ دنیای مد، لباس و فشن را در عکس های این مطلب از سایت فراناز مشاهده می کنید. در ادامه مصاحبه ای جالب و خواندنی از این مدلینگ قدیمی و پیشکسوت جهان را می خوانید.دافنه سلف با حضور خود ثابت کرد که سن نمی تواند مانع از هیچ کاری شود.

 

پیرترین و زیباترین زن مدلینگ جهان انتخاب گردید

 

حضور این سوپرمدل ۸۷ ساله در هفته مدل لندن، باعث تشویق و تمجید تماشاچیان شد، به همین دلیل سایت یاهو نیز تصمیم گرفت که قبل از ورود او به سالن مد، مصاحبه ای با او داشته باشد.نام دافنه سلف «Daphne Selfe»، به عنوان پیرترین مانکن در گینس ثبت شده استاو می گوید:

 

پیرترین و زیباترین زن مدلینگ جهان انتخاب گردید

 

«مدل بودن واقعا کار عجیب و غریبی نیست. ما هم مانند آدم های دیگر، معمولی هستیم.»«آن زمان که من کارم را به عنوان مدل آغاز کردم، تمام مانکن ها مجبور بودند خودشان آرایش صورت و موی خود را انجام دهند.، اما حالا شما یک نفر را دارید که تمام کارهایتان را از لاک زدن گرفته تا آرایش صورت و مو،

 

پیرترین و زیباترین زن مدلینگ جهان انتخاب گردید

 

انجام می دهد.»در آن زمان ها سایز ۱۲ برای مدل ها قابل قبول بود. من ۱۷۰ متر قد داشتم و جزو بلندترین ها محسوب می شدم ولی اکنون معیارها تغییر کرده است. مدل ها بلندتر و لاغرتر شده اند.سافنه سلف سوپر مدلی است که در دهه ۸۰ زندگی، هنوز که هنوزه بر فرش قرمز قدم می گذارد.

 

پیرترین و زیباترین زن مدلینگ جهان انتخاب گردید

 

از او در مورد طرز فکرش سوال کردیم.فکر می کنم شانس با من بوده که مانند آنها نشدم زیرا در کل، تلویزیون تمایل به کار کردن با جوان ترها را دارد.اکثر خانم ها در سن پیری از حضور در فعالیت های اجتماعی گریزانند و فکر می می کنم که دلیل آن را می دانم.به نظرم این ما هستیم که باید حس مثبت را به خود و اطرافیان مان منتقل کنیم. من در خیال خودم یک خانم ۶۰ ساله هستم و این احساس به من اعتماد به نفس می دهد.

 

پیرترین و زیباترین زن مدلینگ جهان انتخاب گردید

 

پس از «ژن خوب» که مهمترین عامل است، به نظرم تغذیه بیشترین تاثیر را دارد.به گزارش ایران ناز من هیچوقت سیگار نکشیدم، به مشروبات الکلی لب نزدم و در مورد مواد غذایی که مصرف می کنم نیز احتیاط لازم را به خرج می دهم.من از پرخوری پرهیز می کنم، فست فود ها را از رژیم غذایی ام حذف کرده ام و سیگار هم نمی کشم.

مدیر بازدید : 178 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

در این بخش از وبسایت برای شما عزیزان و کاربران محترم مطلبی با عنوان مدل مانتو تابستانی زنانه جدید قرار داده شده است امیدوارم راضی بوده باشید.

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

 

مدل مانتو تابستانی زنانه جدید

مدیر بازدید : 94 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (1)

تولد یک بزغاله با چهره ای شبیه نوزاد انسان در مالزی سوژه داغ رسانه ها شده است.مالک یک واحد دامداری صنعتی در مالزی پس از تولد بزغاله ای که شبیه نوزاد انسان بود، جسد این بزغاله را به منظور انجام تحقیقات به کلینیک دامپزشکی تحویل داد.

 

روزنامه استار مالزی روز دوشنبه نوشت این بزغاله به فردی به نام ‘ابراهیم باسیر’ تعلق داشت که پشنهاد پرداخت پول از سوی برخی افراد به منظور خرید جسد این بزغاله را رد کرد.وی اعلام کردپس از اینکه شاهد تولد بزغاله ای بود که برخی از اندام های آن به کودک

 

تولد بزغاله با چهره انسان

 

انسان شباهت داشت، متعجب شد.به گفته این فرد مالزیایی، صورت، بینی، پاهای کوتاه و حتی شرایط نرم بودن بدن این بزغاله شبیه کودک انسان بود، اما موی قهوه ای روشنی که تمام بدن او را پوشانده بود، شباهت آن را به بزغاله نزدیک می کرد.

 

وی گفت: به رغم اشکال بدن این بزغاله که شبیه کودک انسان بود، اما هنگام تولد بند نافی وجود نداشت.به گفته مالک این دامداری، این بزغاله احتمالا به دلیل قرار گرفتن در زیر دست و پای مادرش و یا شرایط دیگر جان خود را از دست داده است.

مدیر بازدید : 182 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (1)

این دختر زیبا با چشم و گوش هایی که از داخلش خون بیرون می آید موجب تعجب پزشکان انگلیسی شده است. به گزارش سایت سرگرمی فراناز دختری به نام مارنی هارومی اهل انگلستان که از سال ۲۰۱۳ ناخود آگاه متوجه شد از چشم، گوش و زیر ناخن هایش خون جاری می شود

 

این دختر زیبا دارای چشم و گوش متفاوتی است

 

به پزشکان متعددی مراجعه کرد و پس از انجام کلیه آزمایشات مربوطه هیچ دلیل خاصی برای این بیماری دختر پیدا نکردند.کاترین ۴۳ ساله مادر مارنی در گفتگویی با خبرنگاران این چنین گفت : که دخترم اولین بار در ماه جولای وحشت زده از خواب بیدار شد که از چشمانم خون میریزد

 

این دختر زیبا دارای چشم و گوش متفاوتی است

 

و همین طور از گوش و ناخن هایش !! از آن روز هر ۵ روز یکبار چنین اتفاق وحشتناکی برای دخترم می افتد با جود رژیم های غذایی و داروهای توصیه شده پزشکان دخترم هیچ تغییری در روند بهبود این بیماری مشاهده نکرد.کاترین ۴۳ ساله مادر مارنی در گفتگویی با خبرنگاران این چنین گفت :

 

این دختر زیبا دارای چشم و گوش متفاوتی است

 

که دخترم اولین بار در ماه جولای وحشت زده از خواب بیدار شد که از چشمانم خون میریزد و همین طور از گوش و ناخن هایش !! از آن روز هر ۵ روز یکبار چنین اتفاق وحشتناکی برای دخترم می افتد با جود رژیم های غذایی

 

این دختر زیبا دارای چشم و گوش متفاوتی است

 

و داروهای توصیه شده پزشکان دخترم هیچ تغییری در روند بهبود این بیماری مشاهده نکرد.شکان انگلستان از این بیماری گیج کننده دست بردار نیستنند و همچنان تحقیق می کنند علت عجیب ترین بیماری که این دختر به آن مبتلا شده چیست.

تعداد صفحات : 383

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 115
  • آی پی دیروز : 151
  • بازدید امروز : 1,129
  • باردید دیروز : 1,117
  • گوگل امروز : 16
  • گوگل دیروز : 18
  • بازدید هفته : 5,480
  • بازدید ماه : 37,138
  • بازدید سال : 307,180
  • بازدید کلی : 4,086,958