loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 245 دوشنبه 17 خرداد 1395 نظرات (0)
 

آیا برخی از بیماری روانی ارثی می باشد؟

 

به گزارش ایران ناز دانشمندان در جستجوی دلایل ابتلا به بیماریهای روانی بیش از گذشته روی عوامل ژنتیک تمرکز کرده‌اند. برای جیمز لونگمن که پدرش پس از ابتلا به اسکیزوفرنی خودکشی کرد، این سوال موضوعی بسیار شخصی است.معمولا به من می‌گویند خیلی شبیه پدرم هستم

 

و رفتار و عادات من مثل اوست. به این افتخار می‌کنم ولی در عین حال مرا نگران می‌کند چون او اسکیزوفرنی داشت و وقتی من ۹ ساله بودم خودکشی کرد.پس از دو هفته که حالش بسیار بد بود آپارتمانش در لندن را به آتش کشید و خود را از پنجره به بیرون پرت کرد.

 

برخی از جزییات زندگی و مرگ او را با واکاوی این ماجرا کشف کرده‌ام. به عنوان نمونه او بارها اقدام به خودکشی کرده بود، با لباس حمام ساعت‌ها درخیابان‌های لندن پرسه می‌زد یا صداهای عجیبی می‌شنید. این موارد با مردی که من به یاد دارم بشدت در تضاد است. وقتی حالش خوب بود مرد سرحال، شوخ طبع و خلاقی بود.

 

بیست سال قبل از این ماجرا نیز پدرش، پدر بزرگ من، وقتی متوجه شد سرطان دارد با گلوله خودکشی کرد. برخی دیگر از اعضای خانواده من به بیماری‌های روانی مبتلا هستند. اکنون که بیست و چند ساله هستم گاهی اوقات دچار افسردگی می‌شوم. به همین خاطر طبیعی است که از خودم بپرسم آیا این مشکل در خانواده ما ارثی است؟

 

برای بسیاری از مردم صحبت کردن در مورد بیماری‌های روانی کار سختی است. ولی کسانی که با این مشکل سر و کار دارند معمولا به اعضای خانواده که مشکلات مشابهی دارند، اشاره می‌کنند. آیا دلیل افسردگی من از دست دادن پدرم به شکلی بسیار دردناک و تراژیک است؟ یا دلیل آن ژنتیکی و محصول دی ان ای من است؟

 

پژوهشگران دانشکده پزشکی کینگز کالج لندن در زمینه ژنتیکی بیماریهای روانی تحقیقاتی انجام داده‌اند.مطالعه در مورد دوقلوها و تاریخچه خانوادگی ثابت کرده که ارث در بیماری‌های روانی نقش دارد اما فقط در چند سال گذشته دانشمندان توانسته‌اند تغییرات ژنتیکی را که ممکن است خطر ابتلا به بیماری روانی را افزایش دهد شناسایی کنند.

 

آیا برخی از بیماری روانی ارثی می باشد؟

 

پروفسور کاترین لوییس از مرکز تحقیقات زیست‌پزشکی مادزلی در لندن می‌گوید: “شناسایی عوامل ژنتیکی بیماری‌های روانی بسیار دشوار است. در مدرسه ما با بیماری‌های ساده مندل (قوانین ژنتیک که گرگور مندل کشف کرد) مثل هانتینگتون یا فیبروز سیستیک آشنا می شویم، بیماری‌هایی که یک ژن مشخص در ایجاد بیماری نقش دارد. ولی در بیماری‌های روانی فقط یک ژن دخیل نیست و ما باید روی مجموعه‌ای از ژن‌ها مطالعه کنیم.”

 

پژوهش‌هایی که در کینگز کالج لندن آغاز شده هنوز در مراحل اولیه است ولی نشان داده در اسکیزوفرنی ۱۰۸ ژن تغییر می‌کنند. در مورد افسردگی تغییر ۹ ژن و در اختلال دو قطبی (بای‌پولار) تغییر ۲۰ ژن شناسایی شده است. بی‌تردید تعداد بیشتری از ژن‌های موثر در بیماری‌های روانی باید شناسایی شوند و پژوهشگران می‌گویند بسیاری از این ژن‌ها در بیماری‌های روانی مختلف مشترکند.

 

دانستن اینکه چه ژن‌هایی به من به ارث رسیده بسیار مهم است چون به من امکان می‌دهد از این فکر که افسردگی اجتناب‌ناپذیر است رها شوم. آیا گریزی از افسردگی دارم؟ آیا می‌توانم از آن رها شوم؟ یا ورای توانایی‌های من است؟پروفسور لوییس می گوید: “تحقیقات چند سال اخیر نشان می‌دهند که عوامل ژنتیکی خطرساز در بسیاری از بیماری‌های روانی مشترکند.

 

به عنوان نمونه برخی تفاوت‌های ژنتیکی مرتبط با اسکیزوفرنی، در افسردگی و اختلال دو قطبی هم دیده می‌شوند.”اسکیزوفرنی پدرم به من منتقل نشده چون اگر اینطور بود قاعدتا تا حالا باید علائم آن را می‌‎دیدم. ولی احتمالا برخی از کدهای ژنتیک مشترک بین من و پدرم باعث شده که من دچار افسردگی شوم.

 

اما سرنوشت خواهر و برادرهایی که پدر و مادرشان بیماری روانی دارند می‌تواند کاملا متفاوت باشد. به عنوان نمونه مادر لوسی و جانی که دو قلو هستند به اختلال دو قطبی مبتلاست. جانی نیز به این اختلال مبتلا شده ولی لوسی چنین مشکلی ندارد.

 

جانی می گوید: “وقتی حالم خیلی بد است حتی نمی‌توانم از تخت بیرون بیایم. حتی اگر بتوانم هیچ چیزی را نمی فهمم. به معنی واقعی کلمه نمی‌توانم بفهمم چه چیزی با چیزهای دیگر جور درمی‌آید. مغزم مه‌آلود است. بنابراین وقتی می‌گوییم کسی حال روانی‌اش خوب نیست جنبه‌های جسمی هم دارد.”

 

آیا برخی از بیماری روانی ارثی می باشد؟

 

از او پرسیدم وقتی که متوجه شد بیماری مادرش را به ارث برده چه احساسی به او دست داد.”احساسات مختلف و دغدغه‌های فکری فراوانی پیدا کردم. ولی در عین حال از احساس راحتی به گریه افتادم. من فرزند مادرم هستم ولی در عین حال احساس می‌کنم

 

وضعیت من ویژگی‌های خاص خود را دارد چون هر مشکل روانی برای فرد مبتلا کاملا منحصربه فرد است.”اگر یکی از اوالدین شما افسرده باشد احتمال ابتلا شما به افسردگی دو برابر می‌شود. در مورد اختلال دو قطبی این احتمال چهار برابر است و در مورد اسکیزوفرنی، که پدر من به آن مبتلا بود، این احتمال هشت برابر می‌شود.

 

اما این احتمالات نسبی‌اند و در مجموع خطر ابتلا به این نوع بیماری‌ها بسیار اندک است ولی مثل هر مورد دیگری، احتمال اینکه برخی خصلت‌های ژنتیکی منتقل شوند وجود دارد. نحوه پرورش ما در کودکی و تجاربمان در بزرگسالی در ابتلا به بیماری‌های روانی تاثیر مهمی دارد.

 

خودکشی پدرم روی زندگی من و رابطه با مادرم تاثیر فراوانی داشت. او نیز افسردگی دارد که احتمالا دلیل آن، مرگ پدرم است. بنابراین صحبت کردن با او در مورد شرایط روحی خودش و نگرانی‌هایش در مورد من بسیار تعیین‌کننده بود.احساس ناتوانی و ناکامی او در جلوگیری از خودکشی پدرم و نگرانی‌های او در مورد احتمال ابتلای من به اختلال روانی شبیه پدرم کاملا واضح بود.

 

او روز مرگ پدرم را تعریف به یاد می‌آورد؛ او به مدرسه آمد تا به من خبر بدهد و بخوبی چهره من را که نه ساله بودم و روی پاهایش نشسته بودم در خاطر دارد. برایم تعریف کرد که آن شب گریه می‌کردم و پدرم را می‌خواستم . ولی من هیچیک ازاین‌ها را به خاطر ندارم.

 

ولی مادرم این نگرانی را که من بیماری‌های جدی مثل اسکیزوفرنی را به ارث برده باشم پشت سر گذاشته است.او می گوید: “پدرت اگر زنده بود حتما به تو افتخار می‌کرد. مطمئنم به خاطر همه کارهایی که تو توانستی بکنی و او هیچگاه نتوانست انجام دهد به تو خیلی افتخار می‌کرد. در عمق وجودش می‌گفت ببین چه جوان خوبی تربیت کرده‌ایم.”

 

 

 


Google
تقریباً ۳۱۱٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۷۱ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
آیا برخی از بیماری روانی ارثی می باشد؟ - که
www.irannaz.com/آیا-برخی-از-بیماری-روانی-ارثی-می-باشد؟.html
به گزارش ایران ناز دانشمندان در جستجوی دلایل ابتلا به بیماریهای روانی بیش از گذشته روی عوامل ژنتیک تمرکز کرده‌اند برای جیمز لونگمن که پدرش پس از.
آیا برخی از بیماری روانی ارثی می باشد؟ | خبرگزاری رها نیوز
rahanew.ir/آیا-برخی-از-بیماری-روانی-ارثی-می-باشد؟/
۱۶ دقیقه پیش - به گزارش ایران ناز دانشمندان در جستجوی دلایل ابتلا به بیماریهای روانی بیش از گذشته روی عوامل ژنتیک تمرکز کرده‌اند. برای جیمز لونگمن که پدرش ...
آیا برخی از بیماری روانی ارثی می باشد
nazbid.ir/post/?q=آیا+برخی+از+بیماری+روانی+ارثی+می+باشد+
کولیت‌ اولسروز یکی از دو بيماري است که تحت عنوان بيماري های التهابی روده (Inflammatory Bowel Diseases) یا به اختصار IBD شناخته می شوند. در کولیت ‌اولسروز ...
آیا برخی از بیماری روانی ارثی می باشد؟
www.javuni.ir/news/94282
۱۷ ساعت پیش - معمولا به من می‌گویند خیلی شبیه پدرم هستم و رفتار و عادات من مثل اوست. به این […] The post آیا برخی از بیماری روانی ارثی می باشد؟ appeared first ...
ارثی به نام اسکیزوفرنی - سایت خبری تحلیلی تابناك|اخبار ...
www.tabnak.ir › اجتماعی › داخلی
۱۳ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - آیا کسی که خودش بر سرسره یاس و افسردگی سوار شده می تواند فرزند شاد و موفقی به ... در تعریف این دسته از بیماران آمده است که بیمار روانی فردی است که ... ها آگاهی کافی ندارند و نمی دانند برخی از بیماری های روانی ژنتیکی هستند به ...
چطور به بیماری‌های ارثی مبتلا نشوید؟ - بیمارستان سینا
sinahospital.tums.ac.ir/detail.aspx?content=news&gidview=12191
۳۱ فروردین ۱۳۹۲ ه‍.ش. - اگر مادر شما دیابت، سرطان، افسردگی، پوکی استخوان داشته باشد، آیا این بیماری‌ها ... هان می‌گوید: "ممکن است با استعداد ژنتیکی نسبت به بیماری‌های معینی متولد ... در برخی از خانواده‌ها افزایش خطر سرطان پستان مانند صفات دیگر به ارث می‌رسد. .... او می‌گوید: "در بیماری‌های روانی، هر چه شدت اختلال بیشتر باشد، با احتمال ...
جنون | علائم جنون و روان پریشی - نمناک
namnak.com/10309-علائم-جنون.html
جنون جوانی یک بیماری مزمن و اغلب ناتوان کننده روانی است. ... آمادگی از قبل در عوامل ژنتیکی، باعث ظهور بیماری می شوند، الکل و داروهای خاص می توانند سبب ... برخی افراد اختلال شخصیت بدبینانه دارند، نوعی گرایش به مظنون بودن یا بی اعتمادی به ... تا ببیند آیا داروها، سوء مصرف مواد و سایر بیماریهای جسمی عامل علایم شما هستند یا خیر.
میگنا - علل اسکیزوفرنی
www.migna.ir/vdcgtz9q.ak9zx4prra.html
اسکیزوفرنی یک اختلال مغزی شدید، مزمن و ناتوان‌کننده است که حدود یک درصد افراد ۱۸ ... بسیاری از بیماری‌ها، مثل بیماری قلبی، در نتیجه تداخل و ترکیبی از عوامل ژنتیکی، رفتاری و . ... آیا اسکیزوفرنی با یک عیب و نقص شیمیایی در مغز ارتباط دارد؟ ... (برای مثال، بزرگ‌شدگی بطن داخل مغز و اندازه کوچک برخی ناحیه‌های مغز) و کارکرد ...
هاليتوز ( بوي بد دهان و بيني )
www.professorsoltanzadeh.com/fa-maghale15.htm
علل غير پاتولوژيك ،علل پاتولوژيك و علل روحي رواني . ... هاليتوز از واژه halitus به معناي بازدم ريشه گرفته است و عبارت از نفس بدبو ... در برخي منابع به بوي بد دهان در زنان قاعده اشاره شده است . ... هاليتوز مي تواند ناشي از بيماريهاي موضعي در حفره هاي دهان ، حلق ، بيني يا ..... آيا واقعا دكتری پيدا نشده كه از سرطان بوی دهان سر در بياره ؟
آیا بیماری روانی هم ارثی است؟ - بوشهرنیوز
www.bushehrnews.com › صفحه نخست › سياسي
۲۱ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اما سوال اینجاست که آیا بیماری‌های روانی هم از طریق ژنتیکی به افراد ... قرن‌ها است که بحثی سینه به سینه چرخیده و آن اینکه برخی از اختلالات روانی در ...
همجنس‌گرایی و روان‌شناسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/همجنس‌گرایی_و_روان‌شناسی
عوامل روانی همجنس‌گرایی یکی از سه عامل گرایش جنسی همجنس‌گرایانه است. .... فهرست بیماری‌های روانی تلاش کرده بود در مقاله‌ای در سال 2001 با عنوان آیا برخی از مردان و زنان ... در کودکی دارند و این عوامل شامل عوامل ژنتیکی و یا کسب شده در رحم مادر می‌باشند.
علائم بروز افسردگی روحی و جسمی - forum mui - فهرست
forum.mui.ac.ir/index.php?topic=1586.0;wap2
آیا این بیماری می تواند با سردرد های پیاپی همراه باشد ؟ افسردگی: همراه با دردهای جسمی! افسردگی علائم روانی شناخته شده ای دارد: ناراحتی همیشگی،خودکم بینی، از دست دادن علاقه ... برخی افراد افسرده می گویند که سردرد آنها در صبح و شب شدیدتر می باشد. ..... به عنوان مثال، آکوتان و نوع ژنتیکی آن (ایزوترتینیون) برای از بین بردن جوش‌های ...
عوامل روانی و اجتماعی - آفتاب
www.aftabir.com › ... › اسکیزوفرنی › شناخت اسکیزوفرنی (۳)
شواهدی در دست است حاکی از آنکه ممکن است این تبیین‌ها، به‌ویژه دو تبیین آخر، ... در بررسی‌هائی که درباره خانواده‌های بیماران اسکیزوفرنیائی صورت گرفته دو نوع ... روابط، کشمکش علنی وجود ندارد و والد مسلط دچار برخی اختلال‌های روانی شدید است ... شکی نیست که این اختلال در نتیجه تعامل بین آمادگی ارثی و فشارهای محیطی به‌وجود می‌آید.
آیا برخی از بیماری روانی ارثی می باشد؟ - خبر زنده
khabarzende.ir/source/.../آیا-برخی-از-بیماری-روانی-ارثی-می-باشد؟
معمولا به من می‌گویند خیلی شبیه پدرم هستم و رفتار و عادات من مثل اوست. به این […]nThe post آیا برخی از بیماری روانی ارثی می باشد؟ appeared first on ایران ناز.n.
بيماري بهجت اين بيماري چيست؟ - PRINTO
www.printo.it/archive/pediatric-rheumatology/information/Iran/10.htm
آيا اين بيماري ارثي است؟ هيچ الگويي كه بيانگر ارثي بودن BS باشد وجود ندارد؛ اما برخي عوامل مستعد كننده ژنتيكي ... برخي بيماران به اختلالات رواني دچار مي‌گردند.
بیماری ای.ال.اس چیست؟ - ای ال اس ایران
www.alsiran.com/?p=92
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ ه‍.ش. - علائم این بیماری ضعیف شدن ماهیچه ها و همچنین خستگی مفرط است. .... با شناختی که من از او دارم تا قبل از بروز بیماری همیشه در تنش و استرس بوده و از نظر روحی و روانی هیچگاه .... ایا بیماری ای ال اس می تواند ارثی باشد و مادر مبتلا به این بیماری نیز .... مدل های دیگر mnd کندتر هستند ، برخی دچار بیماری اعصاب حرکتی ...
اسکیزوفرنی یا روان‌گسیختگی - تبیان
www.tebyan.net/mobile.aspx/index.aspx?pid=217517
مشخصه این بیماری عدم توانایی درک و یا بیان واقعیت است. ... دیگر نمی رود، اما خانواده هایی نیز پیدا شده اند که این بیماری در آنها ارثی بوده است ... برخی از علائم اسکیزوفرنی می تواند در بیماری های روانی دیگر از قبیل: اختلال ... روانشناس، سلامت روانی فرد را مورد ارزیابی قرار می دهد و بررسی می کند که آیا فرد دچار این علائم زیر هست یا نه.
آنا | افسردگی، بیماری ارثی از اجدادمان
www.ana.ir › علم و فناوری › علم
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دانشمندان در مطالعه‌‌‌ای متوجه شده‌اند که برخی از بیماری‌های انسان امروزی ریشه در ... آیا ژن افسردگی از نئاندرتال‌ها به انسان امروزی رسیده است؟ ... از تکه‌های DNA نئاندرتال‌ها ارتباط مستقیمی با تاثیرات روانی و عصبی در انسان امروزی دارند.
بیماری های روانی تا چه حد می توانند ارثی باشند؟-پرشین پرشیا
www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=21939...70...
۷ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بیماری های روانی تا چه حد می توانند ارثی باشند؟,و بیماریهای روانی آیا ریشه های ژنتیکی دارد یا ندارد؟ و باوجود اینکه ... این امر نشانگر آن است که ژن ها تا حدی عامل این اختلالات هستند. ... این نتایج نیز موید ارثی بودن برخی بیماری هاست.
ارثي به نام اسکيزوفرني - باشگاه خبرنگاران
www.yjc.ir/fa/news/4151322/ارثي-به-نام-اسکيزوفرني
۱۷ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - آيا دست پنهاني آنها را به اين سمت سوق مي دهد تا هر لحظه از باورها و نرم هاي اجتماعي فاصله ... در تعريف اين دسته از بيماران آمده است که بيمار رواني فردي است که ... ها آگاهي کافي ندارند و نمي دانند برخي از بيماري هاي رواني ژنتيکي هستند به ...
همه چیز درباره پرکاری و کم کاری تیروئید - عصر ایران
www.asriran.com › صفحه نخست › سلامت
علائم هیپر تیروئیدیسم مشابه مشکلاتی است که در سایر بیماری ها پیش می آید به همین علت .... آیا علل احتمالی دیگری برای بیماری و نشانه های من وجود دارد؟ ..... رشد و نمو نمی یابد ولی برخی کودکان به یک نوع ارثی از این اختلال مبتلا هستند. ... پی آمدهای کم کاری تیروئید بر سلامت روان: ظهور افسردگی ممکن است زودتر در بیماری کم کاری ...
[DOC]یک علّت شناخته شده برای اسکیزوفرنی وجود ندارد
markazi-behzisti.ir/html/data/files/paper/9104/eskizoferni.doc
به وجود می آیند و شاید این امر در مورد اسکیزوفرنی نیز صادق باشد. آیا اسکیزوفرنی ارثی است؟ از دیر باز، اسکیزوفرنی به عنوان یک بیماری خانوادگی شناخته شده است.
بیماری های روانی و هاشیموتو | گروه حمایت از بیماران مبتلا به ...
hashimotodisorder.wix.com/hashimoto#!بیماری-های-روانی-و-هاشیموتو/...
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - این پست برای معرفی علائم تیروئید مشابه با برخی از بیماری های روانی است. ... از آنجاییکه بیماری تیروئید می تواند ارثی باشد لطفا این مطلب را با ... افراد دستشان را بالا می برند و نصف دیگر اصلا نمی دانند که این چیست و آیا برای ...
بيماري بهجت - *سايت رسمي دكترحسين ميرزايي*
ho3einagha.persianblog.ir/post/3/
آيا اين بيماري ارثي است؟ هيچ الگويي كه بيانگر ارثي بودن BS باشد وجود ندارد؛ اما برخي عوامل مستعد كننده ژنتيكي شناخته شده است. بيماري ... برخي بيماران به اختلالات رواني دچار مي‌گردند. ... آيا شكل بيماري كودكان با بيماري بزرگسالان متفاوت است؟
بیماری های روانی کدامند؟
tasalamati.com/e/Zyw2L/
در این گروه از بیماری‌های روانی درمان، ساده و نتیجه آن خوب است و معمولا بیماری دیگر عود نمی‌کند. ... برای نمونه، عوامل ارثی، ابتلا به بیماری‌های گوناگون در دوره جنینی و شیرخوارگی، گاه عوامل ... برخی از بیماری‌های روانی به وسیله روان‌درمانی قابل معالجه است که از آن جمله به تعدادی از روان "نژندی‌ها و مسائل ... آیا بی خوابی یک اختلال روانی است؟
علمی - آموزشی - بیماری اسکیزوفرنی
yaghout.blogfa.com/post-17.aspx
واژه‌ «اسکیزو» به‌معنی‌ گسیختگی‌ است‌ و «فرنی‌» نیز به‌ ذهن‌ و روان‌ اشاره‌ دارد. ... اگرچه گفته می شود اسکیزوفرنی یک بیماری ارثی است، اما برخی از افراد بدون سابقه ... آیا ماری‌جوانا در افرادی که مستعد روان‌پریشی هستند و کسانی که بیماری را بعداً در ...
زم است بیماران با پزشک خود در این خصوص مشورت کنند. - تب جو
tebjoo.ir/cat/?q=زم+است+بیماران+با+پزشک+خود+در+این...
خلاصه اینکه مدام احساس خستگی می‌کنید؟ اگر جوابتان به این سؤال‌ها مثبت است این مقاله به دردتان می‌خورد. قصد... آیا برخی از بیماری روانی ارثی می باشد؟ 2 ساعت پیش ...
سندرم روده تحریک پذیر- دکتر سید مهدی سید میرزایی - ...
ah.kmu.ac.ir/Default1.aspx?Id=6120
سندرم روده تحریک پذیر یکی از بیماریهای شایع گوارشی است که بخش قابل توجهی از جامعه را ... در ۹۰-۸۰ % این بیماران ، مشکل روحی – روانی زمینه ای از قبیل اضطراب ، افسردگی ، وسواس و . ... برخی علائم غیر روده ای از قبیل سردرد ، کمر درد ، اختلال قاعدگی ، سرگیجه ، تهوع ..... فاکتورهای ارثی وغیرمحیطی می توانند نقش ایفا کنند (۲۶) .
سلامت:آیا بیماری روانی والدین را به ارث می‌بریم؟ | شهر فرنگ
kahlek.ir/index.php/post261965?blog=1&blogid=kahlek
۷ روز پیش - بیست قبل این نیز پدر من، متوجه سرطان با خودکشی برخی از خانواده به روانی ... همین طبیعی که خودم آیا مشکل خانواده ارثی بسیاری مردم کردن مورد روانی ... روانی دارد فقط چند گذشته توانسته‌اند ژنتیکی که است ابتلا بیماری را دهد کنند.
بيماري وسواسي جبري - Royal College of Psychiatrists
www.rcpsych.ac.uk/healthadvice/translations/persianfarsi/ocd.aspx
بهداشت روان به زبان فارسی Mental health information in Perisan from the Royal ... معمولاً اين رفتار مشكلي ايجاد نمي كند و حتي در برخي از مشاغل مي تواند مفيد باشد. .... بطور جبري مي خوريد يا مي آشاميد آيا به معني ابتلا به بيماري وسواسي جبري هست؟ ... ژنها: OCD (بيماري وسواسي جبري) گاهي اوقات ‌‌‌‌ارثي است بنابراين مي تواند در نسل ...
علت بيماری صرع چيست؟ - فردا
www.fardanews.com/fa/news/141893/علت-بيماری-صرع-چيست
شايع‌ترين نوع تشنج، تشنج رواني- حرکتي و يا تشنج لُب گيج‌گاهي مي ‌باشد (عنوان مي‌ .... يکي از شايع‌ترين انواعي که مي ‌تواند ارثي هم باشد به نام "صرع پرشي" جوانان ... برخي از انواع بيماري صرع اساس ژنتيك شناخته شده اي دارند (مانند صرع كوچك ) كه ما ... دومين مسئله اي كه پزشك مد نظر قرار مي دهد، اين است كه آيا بيماري هاي همراه در يكي از ...
بیماری های ارثی چگونه منتقل می شوند و راه جلوگیری از آن ها ...
www.alodoctor.ir/.../بیماری-های-ارثی-چگونه-منتقل-می-شوند-و-راه-جلوگیر...
بعضی بیماری های ارثی نیز از طریق ژن های معیوب ممکن است به فرزندان منتقل شوند؛ مثل دیابت یا هموفیلی. ... آیا یک نوزاد معیوب جسمی از نظر روانی هم آسیب می بیند؟
اختلال دوقطبی - معرفی اختلال دوقطبی
bp-mental.blogfa.com/cat-8.aspx
۳۱ شهریور ۱۳۹۱ ه‍.ش. - آیا بیماری دوقطبی بدین معناست که من واقعا روانی ام؟ هرچند بیماری دوقطبی بیماری روحی جدی می باشد، اما از دیگر بیماری های روحی جدی تر نیست. ... در حالیکه برخی تبلیغ های تجاری بیماری دوقطبی را تنها بصورت یک مشکل پزشکی ..... همانند دیگر بیماریهای پیچیده ارثی، بیماری دوقطبی تنها در تعدادی از افرادی که در ...
سندروم بای پلار - اختلال دو قطبی - مردمان
www.mardoman.net/health/bipolar
فرصت خوبی است که به راحتی بتوانید تشخیص دهید که آیا خودتان و یا یکی از .... برخی از بیماران به این دلیل که احساس می کنند در هنگام جنون در موقعیت بهتری قرار ... چه چیز نشئت می گیرد، اما احتمال می دهند که مسائل زیست شناختی، ژنتیکی، و عوامل ...
شخصیت و عوامل مؤثر در آن - - - - ... - - - - - - - - - - - وبسايت ...
oranj.blogfa.com/page/ravan.aspx
آیا رفتار انسان عمدتاً محصول طبیعت است یا این که عمدتاً عوامل محیطی آن را شکل می دهند؟ ... بنابراین ، حتی مطالعه بیماری روانی و به خصوص بیماری های روانی کنشی[1] - که از ..... شواهد نیرومندی وجود دارد که برخی از صفات یا ابعاد شخصیت ارثی هستند.
غلبه بر استرس و عصبانیت - سایت زیبا وب
www.zibaweb.com/steres.htm
جالب است بدانید که استرس، تعادل شیمیایی بدن را بر هم می زند. ... ذخیره چربی در شکم دارد که باعث بیماری قلبی، سرطان و سایر عوارض زیانبار جدی است. ... در برخی افراد، مقدار زیاد کورتیزول با سندرم خستگی مزمن و فایبرومایالجیا ... این سندرم، مسری نیست و مطالعات اخیر نشان داده اند که مبتلایان به فایبرومایالجیا، زمینه ارثی دارند.
[PDF]مشکل روانی چیست؟ افراد دارای اختالالت روانی ممکن است در ...
https://healthreach.nlm.nih.gov/.../What%20is%20Mental%20Illnesss%2...
آیا اختالالت روانی ارٍثی است؟ تحقیقات نشان می دهد که برخی افراد ممکن است دارای زمینه های ارثی برای ابتال به اختالالت ... اختالل روانی مثل یک بیماری فیزیکی است.
بيماري‌هاي رواني كدامند؟ - ایران ویج
www.iranvij.ir/fa/بيماري‌هاي-رواني-كدامند؟.html
در اين گروه از بيماري‌هاي رواني درمان، ساده و نتيجه آن خوب است و معمولا بيماري ديگر ... زمينه بيماري ممكن است جنبه زيست – شناختي داشته باشد؛ براي نمونه، عوامل ارثي، ابتلا به بيماري‌هاي گوناگون در دوره ... برخي از بيماري‌هاي رواني به وسيله روان‌درماني قابل معالجه است كه از آن جمله به ... آيا بهداشت رواني جامعه ما با استانداردها منطبق است؟
بیماری پانیک (فوبیا ) و اضطراب چیست و راه های درمان ان کدام ...
rhodium.blogsky.com/بیماری-پانیک-فوبیا-و-اضطراب-چیست-و-راه-های-...
-آیا می توان گفت ترس و مضطرب شدن یکی از ویژگی های طبیعی هر انسانی است؟ ... اختلالات اضطرابی و پانیک یکی از بزرگترین بیماری های رشته روان شناسی به شمار می رود. ... را بررسی کنیم می توان به مسائل محیطی،زیست شناختی و ژنتیکی ارتباط داد.در برخی از افرادی که به بیماری کم کاری تیروئید یا پر کاری آن مبتلا هستند یا ...
صرع چیست و چگونه درمان می شود؟ > معاونت دانشجویی دانشگاه ...
student.alzahra.ac.ir › ... › مرکز بهداشت و درمان › مقالات
۷ آذر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - مکرراً دچار حملات تشنج شود، می گویند دچار صرع یا اپی لپسی شده است. ... در برخی از کودکان مبتلا، حملات تشنج به دنبال یک محرک حسی مثل ... یکی از بیماری‌های مشابه سنکوب می‌ باشد که خون به مقدار کافی به مغز نمی .... -6-آيا صرع ارثي است؟ ... منشاء رواني گفته مي شود کاملا شايع مي باشد که در اين حالت فرد آگاهانه ...
بیماری های روانی ارثی - لینک گردی
farsinow.ir/news/بیماری-های-روانی-ارثی
بیماری های روانی تا چه حد می توانند ارثی باشند؟,و بیماریهای روانی آیا ریشه های ژنتیکی دارد ... 141 ... اختلال شخصیت نوعی بیماری روانی می باشد و ... 548 ... دانشمندان در مطالعه‌‌‌ای متوجه شده‌اند که برخی از بیماری‌های انسان امروزی ریشه در dna ... 222.
سندرم تورت از مجموعه روان پزشکی برای همه: آیا تیک ارثی است؟
www.ravanpajoh.com › کتابخانه › کتاب ها
انتخاب‌های ما روی شادی‌مان تاثیر بلندمدت دارد دانش > پزشکی - برخی تئوری‌ها می‌گویند مهم نیست در زندگی چه چیزهایی را ... سندرم تورت از مجموعه روان پزشکی برای همه: آیا تیک ارثی است؟ ... بیش از 4000 بیماری وراثتی وجود دارد که تورت از جمله آنهاست.
بیماری های روانی تا چه حد می توانند ارثی باشند؟ - ایمپریا
imperia.ir › گوناگون › بهداشت و سلامت › سلامت روان بزرگسالان
البته این به این معنا نیست که اگر کسی به یک بیماری روانی مبتلا باشد، حتما فرزندان او هم به آن بیماری مبتلا ... این نتایج نیز موید ارثی بودن برخی بیماری هاست.
چند برداشت نادرست درباره بیماران روانی - فرادید
faradeed.ir/fa/news/9028/چند-برداشت-نادرست-درباره-بیماران-روانی
۲۷ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دست‌کم یک پنجم مردم در طول سالیان دچار نوعی از مشکلات روحی و روانی می‌شوند. ... برخی می ترسند که تشخیص بیماری شان، کار و زندگی شان تاثیر را تحت ... فرد از خود می‌پرسد: اگر دیگران بفمند نزد روانشناس می روم آیا به من اعتماد خواهند کرد؟ ایا مرا ... بخشی از بیماری های روانی افراد، ارثی است و یا ناشی از شوک های سختِ ...
شیزوفرنی - وبسایت تخصصی ام اس سنتر
mscenter.ir › پزشكي › پزشكي › دانستنی های پزشکی
۳ اسفند ۱۳۹۰ ه‍.ش. - 3پست - ‏3 نویسنده
پروفسور «ایگن بلویر»، روان پزشک آلمانی معتقد است دقیقاً همانند تصور عامه مردم و بر خلاف ریشه .... است. برخی از علائم اسکیزوفرنی می تواند در بیماری های روانی دیگر از قبیل: اختلال دوقطبی، اختلال ... آیا اسکیزوفرنی ارثی است؟
ويتيليگو (vitiligo) علایم ، عوارض ، درمان و… ( مرجع کامل ...
www.pezeshk.us/?p=11207
۸ اسفند ۱۳۸۶ ه‍.ش. - ويتيليگو (پيسي يا برص) يك بيماري پوستي است كه در آن لك هاي ... ویتیلیگو می تواند بیماری ارثی باشد یعنی در بین افراد فامیل بروز كند ... علاوه بر اینها لازمست پزشك بداند كه آیا بیمار یا فردی از خانواده اش مبتلا به بیماری اتوایمون بوده ... در برخی بیماران ممكنست معاینه چشم از نظر التهاب برخی قسمتها (Uvitis) ...
درباره سرطان
www.ewazstars.com/sartan%20pag.htm
برخی ازسرطان‌ها تومور تشکیل نمی‌دهند، مثل لوسمی که سرطان مغز استخوان و خون است. ... سرطان روده بزرگ جزو بیماری‌های خطرناک است و از نظر شیوع سومین سرطان شایع و دومین ... عدم‌داشتن سوابق ارثی، ابتلا به این نوع سرطان قبل از 50سالگی شایع نیست. ..... گرفت که آیا آزمایش‌های بیشتری مورد نیاز است یا نه، و چه نوع آزمایشی لازم است.
آیا بیماری روانی والدین را بِه ارث می بریم؟ - طاها پخش
www.tahapakhsh.ir/news/آیا-بیماری-روانی-والدین-ارث-بریم.html
۷ روز پیش - برخی دیگر از اعضای خانواده من به بیماری های روانی مبتلا هستند. ... به همین خاطر طبیعی است که از خودم بپرسم آیا این مشکل در خانواده ما ارثی است؟
اختلال دوقطبی چیست؟ - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/98401/اختلال-دوقطبی-چیست؟
اغلب این بیماران در فواصل این دوره‌های شیدایی (مانی) یا افسردگی، خلق طبیعی دارند. اختلال دوقطبی دارای زمینه ارثی است و در برخی از خانواده‌ها بیشتر دیده می‌شود. این بیماری به طور معمول ... زنگ خطر اختلالات روانی - رفتاری است ؟ مشکلات روانی مادران بر ...
ازدواج با بیماران شيزوفرني - ایران سلامت
forum.iransalamat.com/در-آستانه.../ازدواج-با-بیماران-شيزوفرني-45317...
۶ مرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - آيا ازدواج با افراد مبتلا به اين بيماري کار درستي است؟ ... و نتيجه آنها متفاوت است اما به علت برخي نشانه‌هاي مشترك رواني، با يك عنوان طبقه‌بندي مي‌شوند. ... برخي از موارد اسكيزوفرنيا جنبه ارثي دارد ولي در برخي موارد ارث نقشي ندارد.
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 232
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 382
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 1,031
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 10,478
  • بازدید ماه : 10,478
  • بازدید سال : 388,089
  • بازدید کلی : 4,167,867