loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 260 یکشنبه 31 مرداد 1395 نظرات (0)

مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل

مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 11 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 226 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 213

پایان نامه رشته حقوق با موضوع مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در قالب 2 فصل و 213 صفحه با فرمت ورد

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

پایان نامه رشته حقوق با موضوع مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل

 

بخش اول


       تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل

     - برداشت سنتی از مفهوم امنیت ملی
     - برداشت نوین از مفهوم امنیت ملی

بخش دوم

تغییر برداشت جمهوری اسلامی ایران از امنیت ملی

-    امنیت ملی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران قبل از
                            پایان جنگ سرد
                                               (دهه اول انقلاب اسلامی)

         - امنیت ملی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران بعد از
                                    پایان جنگ سرد

مقدمه:

شرح و بیان مساله پژوهش:
    مفاهیم سیاسی به تبع محیط سیاسی (داخلی و جهانی) بوجود می آ یند، وبا توجه به هرگونه تغییر در شرایط محیط سیاسی تغییر پذیر هستند، بدین علت دانشمندان علوم انسانی به اتفاق معتقدند، مفاهیم علوم انسانی از ویژگی نسبیت برخوردارند. بنابراین مفهوم امنیت ملی نیز بعنوان یكی از مفاهیم سیاسی از این امر مستثنی نیست. همانطور كه می دانیم، تولد اصطلاح امنیت ملی به زمان ظهور دولت – ملت ها بوسیله قرارداد وستفالیا در سال 1648 م بر می گردد. به مجرد اینكه ما بین دولت – ملت ها مرزبندی شد، منافع و امنیت ملی بر اساس مرزها ترسیم گردید. هرگونه تغییر در مرزها، تجاوز محسوب گردیده، امنیت ملی را به مخاطره می كشید. بهمین علت دولت – ملت ها در پی حفظ امنیت خود به تقویت قدرت نظامی، دست زدند. در این زمان،چنین تصور می شد كه برتری قدرت نظامی نسبت به سایر همسایگان امنیت ملی را تضمین خواهد ساخت. بنابراین هر دولت – ملتی بدنبال افزایش قدرت نظامی بود.    
    در این دوره زمانی تنها بعد نظامی و سیاسی مفهوم امنیت ملی از برجستگی خاص برخوردار بود و ابعاد دیگر چندان اهمیتی نداشتند. اما درحال حاضر، مفهوم امنیت بتدریج از انحصار ماهیت بكلی سیاسی آن خارج شده و رفته رفته عوامل غیرسیاسی یا بشدت سیاسی كمتر مطرح می شود.رفاه داخلی و اقتصادی نسبت به مسایل سنتی دفاعی تقدم یافته است. گستردگی مفهوم امنیت نیز ناشی از تغییر و تحولات نظام بین الملل و ساختاربندی جدید در صحنه بین الملل می باشد. بعد از جنگ جهانی دوم با ظهور قطب های اقتصادی نظیر آلمان غربی وژاپن، بعد اقتصادی امنیت ملی مورد توجه قرار گرفت. اما بدلیل اینكه نظام دو قطبی و رقابت بین دو ابرقدرت، بر نظام بین الملل حاكم بود، همچنان بعد نظامی مفهوم امنیت ملی بر دیگر ابعاد، رجحان داشت.
پس از فروپاشی شوروی سابق، مسایل امنیتی حوزه های وسیع تری را شامل شده است. امنیت دیگر یك فرایند یك جانبه و محدود نیست كه فقط با ازدیاد قدرت نظامی بتوان آنرا افزایش داد. امروزه مسایل امنیتی، آلودگی محیط زیست، غذا، بهداشت، تامین شغل و مسكن، توسعه، رفاه، افزایش جمعیت، خطرفقر، مسایل فرهنگی و موارد دیگر را شامل می شود كه این مسایل راه حل ها و همكاری های فوق ملی را نیز می طلبد.
با فروپاشی شوروی،امنیت بر پایه مؤثر نظامی خارج شده است، البته هنوز هم تهدیدات نظامی می تواند مهم باشد، زیرا توانایی تغییرات اساسی و زیر بنایی در جامعه را داراست. هم اكنون، ابزار نظامی بعنوان پشتوانه قدرت سیاسی بعضی كشور ها بویژه قدرت های بزرگ مطرح است، ولی در حال حاضر امنیت كشورها ممكن است از لحاظ نظامی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد تهدید قرار گیرد كه ابزار مقابله با اینها، تنها قدرت نظامی نیست. ویژگی تهدیدات جدید باعث گردید تا كشورها به همكاری وتعامل با یكدیگر در سطح جهانی روی آورند‏‏‏، چرا كه این تهدیدات، جدا از اینكه یك دولت- ملت را بخواهد تهدید بكند، منطقه وجهان را نیز به مخاطره می اندازد. بنابراین با تغییر وتحولاتی كه در روابط بین الملل پس از دهه 90م بوجود آمد.، مفهوم امنیت را نیز دچار تحول نمود. از یك طرف مفهوم امنیت ملی، گسترده تر شد. از طرف دیگر برای تامین و دستیابی به آن از رقابت و برخورد به همكاری و تعامل در این زمینه، تغییر مفهوم داد. قبل از دهه 90 امنیت یك كشور ناامنی سایرین محسوب می گردید. امنیت، «حاصل جمع صفر» معنی می شد. بنابراین همواره درگیری و رقابت نظامی در صحنه بین الملل حاكم بود، در صورتیكه اكنون نه تنها امنیت یك واحد سیاسی، ناامنی سایرین محسوب نمی گردد، بلكه امنیت یكی، امنیت دیگران نیز است. امروزه تهدیدات از ویژگی جهانی برخوردارند، بطوریكه یك واحد سیاسی به تنهایی قادر به مقابله با آن نیست و علاوه بر آن تهدیدی که یك واحد سیاسی را به چالش کشانده، امکان سرایت به سایر واحد های سیاسی را دارد.
به همین علت، نظام بین الملل متوجه تهدیدات نرم افزاری و جدید شده است، بطوریكه اگر هر یك از كشورها با این تهدیدات جدید ارتباط داشته باشند مورد تحریم و حتی تجاوز قرار می گیرد. بویژه، دسته بندی كه در دوران جنگ سرد وجود داشت دیگر وجود ندارد، همه كشورها در راستای هم حركت می كنند. در این بین كشورهای كوچك و جهان سومی قادر نیستند در جهت مخالف عملكرد نظام بین الملل حركت كنند، نظام بین الملل تمام واحدهای سیاسی را تحت تاثیر گذاشته و آنها را مجبور به انعطاف نموده است، امروزه دیگر هیچ دولتی نمی تواند بدون در نظر گرفتن صحنه بین الملل به تصمیم گیری بپردازد.
در دهه 1990 م دگرگونی های بنیادینی كه در عرصه روابط و سیاست بین الملل رخ داد، صاحب نظران را در این عرصه به فكر باز بینی در بسیاری از ارزیابی های خود در مورد مفاهیم و طرق ایفای نقش و همچنین شیوه های دستیابی منافع ملی و امنیت ملی، انداخت. بطوریكه استراتژی ها و تاكتیك های جدیدی برای پیگیری منافع ملی در كشورهای مختلف طرح ریزی شد.
بین واحد سیاسی و نظام بین الملل همواره ارتباط متقابل و دیالكتیك وجود دارد. از طرفی واحد سیاسی بر محیط بین المللی تاثیر می گذارد و از طرف دیگر واحد سیاسی از محیط بین الملل تاثیر می پذیرد. در صورت تغییر و تحول، در ساختار و ترتیبات نظام بین الملل منجر به تحول در نظام واحد سیاسی نیز خواهد شد. ساختار سیستم بین الملل از جمله عواملی است كه بر امنیت ملی تمامی كشورها،به ویژه كشورهایی كه ازتوانایی كافی برای شكل دهی به نظام بین الملل برخوردار نیستند، تاثیر درحد توجهی دارد. واحدهای سیاسی درپی سازگاری وانطباق هدفمند بامحیط جهت تامین اهداف و منافع ملی می باشند، آنچه در فرایند سازگاری مورد توجه واحد سیاسی می باشد، عبارت از بكارگیری رویه های مطلوب و استفاده از موقعیت ها وفرصت های محیط عملیاتی جهت نیل به هدف می باشد. در این راستا شرط موفقیت در محیط بین الملل اجتناب از تكرار مواضع غیر واقعی و رویه ها و اقدامات غیر منطقی است.
جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از واحدهای سیاسی، عضو جامعه بزرگتری بنام «نظام بین الملل» می باشد. هرگونه دگرگونی كه در جامعه بزرگتر رخ بدهد، اعضای خود (كه واحدهای سیاسی) را تحت تاثیر گذاشته و موجب دگرگونی در آنها چه از نظر ماهیتی چه از نظر ساختاری، می شود. بنابراین جمهوری اسلامی ایران نیز تحت تاثیر روند تغییر و تحولات قرار گرفت. در این برهه زمانی پارادایم واقع گرایی بر صحنه بین الملل حاكم بود وقدرت نظامی نسبت به ابعاد دیگر مفهوم امنیت ملی بیشتر ایفای نقش می نمود، مفهوم نظامی امنیت ملی ویژگی تهاجمی سیاست امنیتی جمهوری اسلامی ایران را توجیه می كرد.
جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست امنیتی ای را اتخاذ نمود كه جو بین المللی می طلبید. بدین معنی كه ایران اسلامی بعنوان كشوری، تازه انقلابی با آرمان های انقلابی بویژه بر پایه مكتب اسلام بنیان نهاده شده بود، سعی در تحقق آرمان های خود داشت و امنیت خود را در امنیت جهان اسلام تعریف می كرد. دهه اول انقلاب اسلامی با دوران جنگ سرد و اوج رقابت های دو ابرقدرت همزمان بود. در این زمان كشورها كه به دو بلوك شرق و غرب تقسیم شده بودند، خروج كشوری از  یك بلوك منجر به ورود بلوك رقیب می شد، بدین ترتیب هر دو ابرقدرت چنین اتفاقی را به زیان امنیت خود محاسبه می كردند. به همین دلیل سعی در حفظ متحدین خود داشتند.
    ایران كه قبل از انقلاب در بلوك غرب قرار داشت و حتی نقش پایه نظامی سیاست منطقه ای نیكسون را بر عهده داشت، به محض پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها از بلوك غرب خارج گردید، بلكه آنرا به چالش فرا خواند. بدین خاطر ضربه سنگینی برای ایالت متحده آمریكا محسوب می گردید. این كشور به این انتظار كه جمهوری اسلامی ایران را دوباره جذب نماید و یا حداقل مانع جذب در بلوك شرق شود، در مواقع بسیار حساس نسبت به سیاست های انقلابی جمهوری اسلامی ایران، سیاست منعطفی را اتخاذ می نمود. همچنین ابرقدرت شرق نیز به امید اینكه این كشور را كه از بلوك غرب خارج گردیده، در مقابل غرب استفاده نماید، سیاست منعطفی را در برابر كشور انقلابی داشت، كه به سیاست صبر و انتظار معروف می باشد.  جمهوری اسلامی ایران از این موقعیت استفاده نموده و در پیشبرد اهداف نظامی خود تلاش می نمود.اما باتغییر و تحولات در نظام بین الملل كه مفهوم امنیت ملی راتحت تاثیر قرار داد، واحد سیاسی را مجبور به باز تعریف در سیاست امنیتی شان نمود. جمهوری اسلامی ایران در اثر این تغییرات و همچنین تحولاتی كه در داخل صورت گرفت، در برداشت نسبت به امنیت ملی خود و شیوه تعقیب آن، تغییرات قابل توجهی بوجود آورد. در این پژوهش كه «تاثیر روند تغییر مفهوم امنیت ملی در روابط بین الملل بر برداشت امنیت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» می باشد، به چگونگی این تاثیر خواهیم پرداخت. ضمن بررسی این تاثیر، فرضیه اصلی را به آزمون می گذاریم. برای آزمون فرضیه لازم دیدیم كه شمایی از سیر فرآیند تغییر مفهوم امنیت ملی بیان گردد اما تمركز اصلی تحقیق بیشتر مقطع زمانی 2002-1979 (1381-1357 ) می باشد.

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

برچسب ها : مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل , مقاله رشته حقوق , پژوهش رشته حقوق , تحقیق رشته حقوق , پروژه رشته حقوق , دانلود مقاله رشته حقوق , دانلود پژوهش رشته حقوق , دانلود تحقیق رشته حقوق , دانلود پروژه رشته حقوق , دانلود رساله رشته حقوق , دانلود پایان نامه رشته حقوق , دانلود رساله رشته حقوق , پایان نامه رشته حقوق , رساله رشته حقوق , پایان نامه دانشجویی , رساله دانشجویی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانل


Google
About 2,730,000 results (0.30 seconds)
Search Results
مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل - فروشگاه فایل
irandaneshjoo.filenab.com/product-57181-low.aspx
Translate this page
بازدید: 1 بار ... پایان نامه رشته حقوق با موضوع مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل ... گستردگی مفهوم امنیت نیز ناشی از تغییر و تحولات نظام بین الملل و ساختاربندی ...
مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل 1
20maghale20.rozblog.com/.../-مفهوم-امنیت-ملی-در-نظ...
Translate this page
Jun 12, 2016 - مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 3 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 226 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 213 پایان نامه ...
مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل
proje202020.rozblog.com/.../مفهوم-امنیت-ملی-در-نظام...
Translate this page
Jun 12, 2016 - مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 226 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 213 پایان نامه ...
پایان نامه مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل رشته حقوق و علوم سیاسی ...
www.payanname.net › علوم انسانی › رشته حقوق
Translate this page
May 29, 2015 - با فرمت ورد word ( دانلود متن کامل پایان نامه ) مقدمه: 1- شرح و بیان مساله پژوهش: مفاهیم سیاسی به تبع محیط سیاسی (داخلی و جهانی) بوجود.
پايداري :: مقاله :: امنيت ملي در سياست بين المللي معاصر بررسي نظري
dsrc.ir/view/article.aspx?id=708
Translate this page
تعريف امنيت ملي 1.مفهوم امنيت(2) در آغاز و در ادوار گذشته «امينت» بيانگر نوعي ... 7)حميد بهزادي مي نويسد: «امنيت در روابط سياسي و بين المللي غالباً به معني احساس ...
ساختار نظام بین الملل و امنیت ملی با تاکید بر جهان سوم - پژواک اندیشه
k1-iran.blogsky.com/1392/04/24/post-51/
Translate this page
سؤال اصلی این است که نظام بین المللی تا چه حد بر امنیت ملی کشورها تاثیرمی گذارد؟ ... (1). در اینجا ابتدا به چند تعریف از مفهوم امنیت ملی اشاره نموده و سپس تعریفی ...
تفسیر جدید از صلح و امنیت بین المللی و تاثیر آن بر مفهوم حاکمیت ملی
journals.atu.ac.ir/article_255.html
Translate this page
1. مفهوم صلح و امنیت بینالمللی 1-1 . مفهوم صلح صلح، حالتی است که در آن، جنگ حکمفرما نباشد 3. صلح تا قبل از تأسیس ملل متحد در روابط بین المللی نیز همین مفهوم ...
امنیت و امنیت ملی
www.hawzah.net/fa/Magazine/.../امنیت-و-امنیت-ملی
Translate this page
مفهوم امنیت، مصونیت از تعرض و تصرف اجباری بدون رضایت است، و در مورد افراد به معنی آن ... 1. اجرا و تعمیم عدالت و قانون به طور یکسان و نفی هرگونه تبعیض در جامعه. 2. ... وی بر عوامل داخلی امنیت عنایت خاصی داشته و برتفاوت معضلات و نگرش امنیتی .... منافع ملی یک کشور را وسیع تر ساخت و مصداق آن را در نظام بین الملل گسترش ...
امنيت بين الملل international security
www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition...
Translate this page
كلمات كليدي : امنيت، امنيت بين الملل، روابط بين الملل، امنيت جهاني، علوم سياسي ... [1] برداشت متفكران سياسى از امنيت جهانى و امنيت بينالمللى، همانند مفهوم امنيت، .... پیشنهاد «صلح ابدی» وی بر پایهی این اعتقاد استوار بود که نظام دولتهای ملی و ...
مقاله روابط بین الملل و اصول آن - آموزش مجازی
elearnpars.org/مقاله-روابط-بین-الملل-و-اصول-آن.html
Translate this page
قانونمندیهای رفتاری که موجب تامین قدرتمندانه امنیت ملی یا ارتقاء منزلت ملی از قدرتی ... بر عکس نظام بین الملل، نظام سیاسی دولت ملی در عرصه داخلی، نظامی اقتدارگرا، ... 2- مفهوم نظام بین الملل در معنای انتزاعی آن عبارت است: از مناسبات و فرایندهایی که ... 1. مهم ترین ویژگی نظام بین المللی این است که عنصر و عامل اصلی تشکیل-دهنده و ...
[PDF]تاثیر تحول مفهوم امنیت در نظام بین الملل بر بازتعریف مطالعات امنیت گرد
www.civilica.com/PdfExport-TNCF01_120=تاثیر-ت...
Translate this page
Page 1 ... ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺗﺤﻮﻝ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺩﺭ ﻧﻈﺎﻡ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻞ ﺑﺮ ﺑﺎﺯﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ. ﻣﺤﻞ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ: ﻫﻤﺎﯾﺶ ﻣﻠﯽ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ، ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﻠﯽ ﻭ ﭼﺸﻢ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﺁﯾﻨﺪﻩ (ﺳﺎﻝ:1393). ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﺍﺻﻞ ﻣﻘﺎﻟﻪ: ۱۲ ﺻﻔﺤﻪ.
طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر ...
jahanpardazesh.nisblog.ir/post/32
Translate this page
Aug 8, 2016 - طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران - <-BlogAndPostDesc->
165- پروژه آماده مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل رشته حقوق و علوم ...
filedanesh.ir/165-پروژه-آماده-مفهوم-امنیت-ملی-در-نظام-...
Translate this page
Aug 4, 2016 - مقدمه : 1- شرح و بیان مساله پژوهش : مفاهیم سیاسی به تبع محیط سیاسی (داخلی و جهانی) بوجود می آ یند، وبا توجه به هرگونه تغییر در شرایط محیط ...
پایان نامه ها - پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
www.ihcs.ac.ir/Pages/Features/StaticPage.aspx?id=825
Translate this page
امنیت ملی و حقوق بشر در کشورهای در حال توسعه ایران بعنوان مطالعه موردی ... تأثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین‌الملل بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران
[PDF]همبستگي اجتماعي در گروههاي قومي به عنوان عامل تقويت كننده امنيت ملي
quarterly.risstudies.org/article_1052_a2ed792500597...
Translate this page
by یزدان‏ فام - ‎2008
ﻫﺎ ﻭ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺑﻴﻦ. ﺍﻟﻤﻠﻠﻲ. ﻣﺤﻤﻮﺩ ﻳﺰﺩﺍﻥ. ﻓﺎﻡ. 0F. *. ﭼﻜﻴﺪﻩ. ﺍﻣﻨﻴﺖ. ،. ﺍﺻﻠﻲ. ﺗﺮﻳﻦ ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﻠﻲ ﻭ ... ﺟﻤﻌﻲ ﻭ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻧﻈﻢ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺑﻴﻦ ﻛﻨﺶ. ﮔﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻋﺮﺻﻪ ﺑﻴﻦ. ﺍﻟﻤﻠﻠﻲ. ،. ﻣﻲ. ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺑﺮﻗـﺮﺍﺭﻱ ﺍﻣﻨﻴـﺖ. 1 .
دانشکده روابط بین الملل - معاون آموزشی
www.sir.ac.ir/index.aspx?siteid=3&pageid=216
Translate this page
1. مروری بر تحول مفهوم مسوولیت بین المللی، فصلنامه سیاست خارجی،مجله علمی ... و دکترین امنیت ملی ایالات متحده از دیدگاه حقوق بین الملل، در: اصلاحات سازمان ملل و ...
بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در اثر تحولات دهه ۱۹۹۰م و ...
google-shop.ir/بررسی-تغییر-مفهوم-امنیت-ملی-در-ن...
Translate this page
Aug 11, 2016 - بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در اثر تحولات دهه ۱۹۹۰م و تأثیر آن بر برداشت امنیتی جمهوری اسلامی ایران ... 1 روز پیش ...
طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر ...
golbargie.blogroom.ir/post/1297
Translate this page
Jun 25, 2016 - امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ...
TISRI-نظریه های امنیت 1 - ابرار معاصر تهران
www.tisri.org/default-265.aspx
Translate this page
کتاب نظریه‌های امنیت؛ مقدمه‌ای بر طرح‌ریزی دکترین امنیت ملی، اولین کتابی است ... بقا و نظامی محوری در مفهوم و موضوع امنیت 84 ... امنیت و ساختار نظام بین‌الملل 217
طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر ...
kimialoading20.ramzblog.ir/post/777
Translate this page
Jul 13, 2016 - طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران - - کیمیا لودینگ.
طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر ...
sarir.pishroblog.ir/Post/1361
Translate this page
Aug 5, 2016 - برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ...
دریافت فایل طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام ...
afruzsofk.fabner.com/post/1355
Translate this page
با سلام،محصول دانلودی +{{طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز ...
مولفه‌هاي ‌امنيت‌ ملي - JameJamOnline.ir
www1.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum...
Translate this page
بوزان هم می‌گوید: سیاستمداران از این که مفهوم امنیت را مبهم و نامشخص نگه دارند، کاملا ... با توجه به این که امنیت ملی دارای دو بعد داخلی و خارجی است که به یکدیگر مرتبط هستند. ... 1 - دفاع جمعی: دفاع جمعی یا اتحاد، شکل امنیت در سده‌های 19 و 20 بوده است. ... با توجه به تغییرات موجود در نظام بین‌الملل و امنیتی شدن فضای نظام‌ بین‌الملل پس ...
نگرش امنیتی غرب و تهدیدات بین‌المللی پس از جنگ سرد؛ مطالعة موردی ...
danesh.journals.isu.ac.ir/article_2_1.html
Translate this page
by سجادپور - ‎2011
1دانشیار و رئیس گروه دیپلماسی و سازمان‌های بین‌المللی دانشکده روابط بین‌الملل ... گروهی از این کتاب‌ها به توضیح مفهوم امنیت ملی و دگرگونی‌های مفهومی آن پرداخته‌ است ...
جزوه درس نظریه های روابط بین الملل دکتر سیف زاده. بخش سوم
political.ir/post-715.aspx
Translate this page
تحول در مفهوم منافع ملی از تحولات واحدهای سیاسی تاریخی نشات می کیرد. ... تفاوت و اختلاف نظرها در سه مساله: 1- گرایش به مرکز یا گریز از مرکز 2- تکیه بر مسایل نظامی ... پرداز منسجم روابط بین المللی ، در نظریه موازنه قدرت منافع ملی را محود اصلی بحث قرار داده. ... شومان : اگر امنیت یک کشور تضمین نشده باشد امید به بقا امری واهی است.
پایان نامه مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل رشته حقوق و علوم ... - موبوفایل
mobofile.xyz/?p=3572
Translate this page
Jun 28, 2016 - با فرمت ورد word ( دانلود متن کامل پایان نامه ). مقدمه: 1- شرح و بيان مساله پژوهش: مفاهيم سياسي به تبع محيط سياسي (داخلی و جهاني) بوجود مي آ يند، ...
رابطة امنیت ملی و تجارت بین‌الملل مطالعة موردی، امنیت اقتصادی جمهوری ...
ssgj.iranjournals.ir/article_7759.html
Translate this page
by موسوی زنوز - ‎2014
در این مقاله، رابطة متقابل امنیت ملی با تجارت بین‌الملل، مورد بررسی گرفته که بر ... تجارت به‌منظور تحقق مهم‌ترین اهداف جنبه‌های اقتصادی امنیت ملی، یعنی توسعه و رفاه اقتصادی تأکید دارد. ... 7-1-1- نقش ملاحظات امنیت ملی در برقراری روابط تجاری.
قرآن و مسأله امنیت ملی - دانشنامه موضوعي قرآن
www.maarefquran.org › ... › معارف قرآن
Translate this page
در این نوشتار، پس از بحث امنیت داخلی، امنیت ملی تعریف شده، انواع تهدیدات، به جانی، ... می خوانیم: امنیت ملی توان یك ملت در حفظ ارزش های داخلی از تهدیدهای خارجی است.1 ... تمامیت ارضی، ثبات نظام سیاسی و دست یابی به دیگر منافع ملی و بین المللی و ...
[PDF]مكتب انگليسی به عنوان يک نظريه كثرت گرا: تبيين مفاهيم نظام بين ...
profdoc.um.ac.ir/articles/a/1054892.pdf
Translate this page
by قوام - ‎2008
با در پيش گرفتن موضعی ميانه خود را در بين اين سه مفهوم و هماهنگ با سنت خردگرا جلوه دهند. ... حتی در همین چارچوب از سه نوع امنیت ملی، بین المللی و انسانی ياد می كند. .... نمودار 1(. مکتب انگلیسی به عنوان يك نظريه كثرت گرا: تبیین مفاهیم نظام بین ...
[PDF]جهانی شدن و آثار آن بر امنیت بین الملل
www.iirjournal.ir/index.php/fa/component/.../246.htm...
Translate this page
ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻧﻈﺎﻡ ﺑﻴﻦ ﺍﻟﻤﻠﻞ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﺟﻨﮓ ﺳﺮﺩ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻓﺮﻭﭘﺎﺷﻲ ﺍﺗﺤﺎﺩ ﺟﻤﺎﻫﻴﺮ ﺷﻮﺭﻭﻱ ﺩﺭ 1991 ﻫﻤﺮﺍﻩ ﮔﺸﺖ،. ﺳﺮﺁﻏﺎﺯ ﮔﻔﺘﻤﺎﻧﻬﺎﻱ ... ﺩﻭﺭﺍﻥ ﭘﻴﺶ ﻭﭘﺲ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺳﺮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﻛﻠﻴﺪﻱ ﻗﺪﺭﺕ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﻠﺖ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺗﻐﻴﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ. ﻣﻔﻬﻮﻣﻲ ﺭﺥ ﻧﺪﺍﺩﻩ ... 1. ﻣﺮﺍﺩ ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﮔﺎﻥ، «ﺁﺯﺍﺩﺳﺎﺯﻱ» ﺍﺳﺖ؛. ﺩﺭﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺁﺯﺍﺩﺳﺎﺯﻱ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻦ ﻣﻮﺍﻧﻊ ﻭ. ﻣﺤﺪﻭﺩﻳﺘﻬﺎﻱ ﺩﻭﻟﺘﻲ ... ﻣﻠﻲ، ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺑﻴﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﻲ ﻭ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﻭﺍﺭﺩ ﻗﺎﻣﻮﺱ. ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺍﻣﻨﻴﺘﻲ ...
پرتال جامع علوم انسانی - امنیت ملی
www.ensani.ir/fa/content/150361/default.aspx
Translate this page
مباحث امنیت ملی و کشمکشهای بین المللی از جمله موضوعاتی است که در ادامه این مقاله بررسی شده است. ... حوزه های سنتی روابط بین الملل و سیاست خارجی دارد، همچنین امنیت ملی یک مفهوم ... (برای‌ جزییات‌ بیشتر نگاه‌ کنیدبه‌ لیونز 1 و مورتون‌، 1965).
تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی ...
file.utshop.ir/product-60047-tasire-degargoonie-mafh...
Translate this page
تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل برداشت سنتی از مفهوم امنیت ملی تعریف مفهوم امنیت ملی ظهور پدیده دولت های ملی امنیت دستجمعی ... 1- شرح و بیان مساله پژوهش
SNN.ir - .: Student News Agency :. - خبرگزاري دانشجو - سرابِ دیوث‌ها و ...
www.snn.ir/print/509092
Translate this page
May 9, 2016 - (1). یکی از واژه‌ها و مفاهیمی که در فقه کاربرد رسمی دارد واژه «دیاثت» است. ... ساختار نظام بین‌الملل به‌وسیله یک اصل نظام‌بخش و توزیع مقدورات و توانایی ... و از آنجایی‌که مفهوم کانونی در نظریه نوواقع‌گرای سیاست خارجی، امنیت ملی است.
magiran.com: فصلنامه علوم سياسي، - ماهنامه كشاورزي و غذا
www.agrifoodmagazine.ir/magtoc.asp?mgID...9...
Translate this page
magiran.com > فصلنامه علوم سياسي > فهرست مطالب سال سوم، شماره 1 .... نيم نگاهي به مفهوم امنيت دكتر مهرداد ... ساختار نظام بين الملل و امنيت ملي با تاكيد بر جهان سوم
[PDF]در چارچوبتحولات عمدة نظام اقتصاد سیاسی جهانی تحّول مفهوم امنیت از شکل
rahbord.csr.ir/.../139409221524255000847-F.pdf
Translate this page
1. هوالعليم. نئوليبراليسم و محوریت اقتصاد در مفهوم سازی. نوین. امنيت ملی. دکتر حسین پوراحمدی، دانشیار گروه روایط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی. )تابستان.
[PDF]ﺑﺨﺶ او ل – ﻧﻈﺮي ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻣﻔﻬﻮﻣﻲ
www.birjand.ac.ir/.../111%20IC...
Translate this pageUniversity of Birjand
ﻫﺎي ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻠﻲ ﻛﺸﻮرﻫﺎ در ﮔﺮو وﺟﻮد و اﺳﺘﻘﺮار اﻣﻨﻴﺖ ﭘﺎﻳﺪار ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ . در ﻣﻴـﺎن. وﺟﻮه و اﺑﻌﺎد .... 1. ﭘﺮدازش ﻣﻔﻬﻮم و ﻇﻬﻮر ﮔﻔﺘﻤﺎن اﻣﻨﻴﺖ اﻧﺴﺎ. ﻧﻲ ﺣﺎﺻﻞ ﺗﻐﻴﻴﺮ و ﺗﺤﻮﻻت رواﺑـﻂ و ﻧﻈـﺎم ﺑـﻴﻦ اﻟﻤﻠـﻞ ﭘـﺲ از. ﺟﻨﮓ ﺳﺮد ﺑﻮد.
بررسی تطبیقی رویکرد امنیتی اسلام با رویکرد امنیتی رئالیسم و ...
iws.shahed.ac.ir/article_70.html
Translate this page
by ابراهیمی - ‎2012
با توجه به جایگاه امنیت در زندگی بشری، نظریههای روابط بینالملل (قدیم، کلاسیک ... شکلگیری انواع مختلف کشورها از بعد قدرت ملی و قدرت اقدام و درجه مختلف آسیبپذیریها ... با توجه به نمودار 1 میتوانتحلیلکرد که رویکرد امنیتی لیبرالیسم هم، مانند ...
امنیت نظام بین الملل در پرتو تغییرات آب و هوایی - ایران بازگو
iranbazgoo.persianblog.ir/post/868/
Translate this page
Jan 26, 2016 - از طرفی این ماهیت نظام بـین‌ المـللی‌ اسـت که حدود و ثغور امنیت ملی کشورها و شکل ... ظهور‌ تـهدیدات نـوین چـون گرمایش زمین سبب‌ گردیده‌ مفهوم‌ امنیت ملی‌ مـورد‌ ... دانشمندان انتظار دارند که در طول 100 سـال‌ آینده مـتوسط‌ دمای زمین 5/1 تا‌ 5/3‌ ...
باشگاه اندیشه › امنیت، رسانه، دیپلماسی(1)
www.bashgah.net/fa/content/print_version/33912
Translate this page
(3) اما با وجود تحولات رخ داده در نظام امنیت بین الملل و همچنین تغییرات ایجاد شده در مبانی قدرت و راه های اعمال نفوذ، مفهوم امنیت ملی دیگر در حد صیانت از تمامیت ارضی ...
[PDF]Archive of SID
www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/6005013901407.pdf
Translate this page
دﮔﺮﮔﻮﻧﯽ ﻧﻈﺎم ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻞ ﭘﺲ از ﺟﻨﮓ ﺳﺮد ﺑﻪ ﻃﻮر ﮐﻠﯽ ﻣﻔﻬﻮم اﻣﻨﯿﺖ ﻣﻠﯽ را دﭼﺎر دﮔﺮﮔﻮﻧﯽ ﻧﻤـﻮد. از. ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ... .1. ﻣﻘﺪﻣﻪ. ﻧﮕﺮاﻧﯽ. ﻫﺎي ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﻣﺤﯿﻂ و ﺑﺮﺧﻮردﻫﺎي اﺟﺘﻤـﺎﻋﯽ ﻧﺎﺷـﯽ از ﺗﻐﯿﯿـﺮات آب و.
اتحاد ملي و انسجام اسلامي از ديدگاه منافع و امنيت ملي
old.ido.ir/a.aspx?a=1386122106
Translate this page
Mar 11, 2008 - «اتحاد ملي» با توجه به بعد داخلي نظام و «انسجام اسلامي» با نگاه به وحدت ميان ... «منافع ملي» مفهومي است مرکب از «منافع» که جمع منفعت و به معناي سود است و ..... 1- جليل روشندل، امنيت ملي و نظام بين المللي، تهران : سمت، 1374، ص 33.
دانلود پایان نامه در باره امنیت ملی بین الملل و ایران
birdownload.epage.ir/.../incl.news_connector.NewsPri...
Translate this page
طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ... با فرمت ورد word ( دانلود متن کامل پایان نامه ) مقدمه: 1- شرح و بیان مساله پژوهش: ...
پایان نامه بررسی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در ...
ganjinetuba.nedablog.ir/post/929
Translate this page
Jan 22, 2016 - پایان نامه بررسی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در 160 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. مقدمه: 1- شرح و بیان مساله پژوهش:.
[PDF]رویکرد مکتب انگلیسی به مفهوم امنیت در روابط بین الملل
journals.ihu.ac.ir/index.php/ps/article/.../7035/2233
Translate this page
May 12, 2013 - ديدگاه هاي جريان های اصلي نظريه هاي روابط بین الملل به مقوله امنیت، نقد و بازانديشي ... مکتب انگلیسی، امنیت، امنیت بین الملل. 1.عضو هیأت علمی دانشگاه ..... مفهوم پلورالیسم حول اين محور می گردد كه تمام دول با منافع ملی مختلف همگی.
[PDF]ﻓﺪراﺳﯿﻮن روﺳﯿﻪ 2020 راﻫﺒﺮد اﻣﻨﯿﺖ ﻣﻠﯽ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﯿﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ __
ca.ipisjournals.ir/article_13822_0cba1d92e1b432e59d...
Translate this page
ﺑﯿﻦ. اﻟﻤﻠﻠﯽ. راﻫﺒﺮد اﻣﻨﯿﺖ ﻣﻠﯽ. 2020. ﻓﺪراﺳﯿﻮن روﺳﯿﻪ. ﻣﺼﻄﻔﯽ زﻫﺮاﻧﯽ. 1. ﺗﯿﻤﻮر ﻓﺮﺟﯽ ﻟﻮﺣﻪ ﺳﺮا. 2 .... 2. ، ﻣﯿﺎﻧﯽ ﯾـﺎ دوﻟـﺖ. 3. و ﮐـﻼن ﯾـﺎ ﻧﻈـﺎم ﺑـﯿﻦ. اﻟﻤﻠـﻞ. 4. ﻣﻔﻬﻮم. ﺳﺎزي ﻣﯽ. ﻧﻤﺎﯾﺪ. (. Waltz, 1979:43. ).
فرهاد قاسمي - دانشگاه شيراز - دانشگاه شیراز
web.shirazu.ac.ir/index.php?page_id...
Translate this pageShiraz University
نظریه های روابط بین الملل و مطالعات بین المللی -12.سیاست بین ... 1-مفهوم تعارضات و مباني آن در سياست بين الملل نوين- مجله امنيت ملي، سال اول شماره 1 پائيز 1378
امنیت ملی و توسعه فرهنگی - راسخون
rasekhoon.net › ... › امنیت ملی و توسعه فرهنگی
Translate this page
Oct 5, 2015 - از نوشته‌های اکثر محققین روابط بین الملل چنین استنباط می‌شود که ... از آنجایی که مفهوم امنیت ملّی هیچ گاه از استقلال مفهومی برخوردار نبوده و همواره .... 1- اهدافی که با موجودیت یک کشور و منابع، نظام ارزشی و اعتقادی آن کشور ارتباط دارد.
دانلود پایان نامه بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در اثر ...
vatanpdf.com/دانلود-پایان-نامه-بررسی-تغییر-مفهوم-ام/
Translate this page
Oct 26, 2015 - 1 Star 2 Stars 3 Stars 4 Stars 5 Stars ... مفهوم امنیت ملی را بر مبنای تحولاتی که در نظام بین الملل رخ داده را در بخش اول با عنوان تغییر مفهوم امنیت ...
روابط بین الملل و مطالعات منطقه ای - مطالعات امنیتی مکتب کپنهاک
h-hemmati.blogfa.com/post-9.aspx
Translate this page
بدین ترتیب مفهوم امنیت در هر یک از رویکردهای روابط بینالملل دچار تغییر در تعریف و ... «ملی» و یا «بین المللی» باشد اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد وجود دارد.(1).
موانع شکل گیری امنیت دسته جمعی درخلیج فارس - علمی سیاسی فرهنگی ...
rezashokri.parsiblog.com/.../موانع+شكل+گيري+امنيت...
Translate this page
بر این اساس عوامل تاثیر گذار بر این مسئله را در سه سطح ملی ( ساختار سیاسی ... کلید واژه ها : امنیت دسته جمعی ، ساختار سنتی ، رقابت های نظامی ، نظام بین الملل ، عوامل ... مفهوم امنیت دسته جمعی از آغاز تاسیس سیستم جدید کشورها مطرح گردید و سابقه آن به ... (1). در مجموع اصول ، معیارها ، ویژگیها و در نهایت ملزومات شکل گیری و استمرار ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 449
  • آی پی دیروز : 210
  • بازدید امروز : 1,552
  • باردید دیروز : 1,833
  • گوگل امروز : 13
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 1,552
  • بازدید ماه : 1,552
  • بازدید سال : 379,163
  • بازدید کلی : 4,158,941