loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 187 دوشنبه 17 خرداد 1395 نظرات (0)
 

بیماران قلبی،ریوی،دیابتی،کلیوی و … روزه بگیرند یا نه؟

 

ramadan-diet

روزه گرفتن بر چه بیمارانی واجب نیست؟ کدام بیماران نباید روزه بگیرند؟

رمضان یک هدیه از سوی خداست که بهره‌مند شدن از برکات آن، فقط با امساک از نوشیدن و خوردن حاصل نمی‌شود. پرهیز از خوردن و آ‌شامیدن فقط یکی از آداب روزه‌داری است. چرا …

«اگر مکلف از گفته پزشک یقین پیدا کند که روزه براى او ضرر دارد یا از گفته وى یا منشأ عقلایى دیگرى براى او خوف از ضرر حاصل شود…

« روزه گرفتن براى او واجب نیست، بلکه جایز هم نیست.» این، پاسخ قاطبه مراجع عظام در پاسخ به استفتایی است که می‌پرسد: «اگر پزشک شخصى را از روزه گرفتن منع کند، آیا عمل به گفته او واجب است؟»

نباید فراموش‌کنیم که کتاب آسمانی‌مان توصیه‌های زیادی در مورد حفظ سلامت، این نعمت گرانبهای خدادادی به ما داشته است. نباید یادمان برود که هدف از این ماه، تزکیه‌نفس و عبادت است؛ نه فقط پرهیز از خوردن و آشامیدن، به‌خصوص اگر این امتناع، سلامت دستگاه‌های متعدد بدن را تهدید کند.

اگر دچار بیماری مزمن یا شرایط خاص جسمی هستید، پیش از آغاز ماه رمضان و ایام روزه‌داری با پزشک متخصص مشورت کنید و درمورد مصرف داروهایتان و اینکه آیا روزه برای شما ممنوع است یا نه، از او کسب اجازه کنید. برای آشنایی بیشتر شما با این موضوع از استادان دانشگاه در رشته‌های قلب‌و‌عروق، زنان، کلیه، غدد، گوارش، ریه و چشم خواسته‌ایم تا نظرات علمی خود را در این مورد بیان کنند.

کدام بیماران ریوی روزه نگیرند؟

بیماران ریوی به‌خصوص آنهایی که شغلشان ایجاب می‌کند که در محیط باز فعالیت کنند و گرمای روزهای بلند تابستان، بدن آنها را دچار کم‌آبی می‌کند، روزه نگیرند. این بیماران حتما باید بررسی شوند و به صلاح نیست با مصرف نکردن مایعات، احتمال خطر را برای خود افزایش دهند.

مصرف‌کنندگان داروهای استنشاقی: اگر بررسی شده‌اید و طبق مشاوره و نظر پزشک می‌توانید روزه بگیرید اما از داروهای استنشاقی استفاده می‌کنید، داروهای استنشاقی خود را در طول روز هم مصرف کنید چون طبق فتوای مراجع، روزه را باطل نمی‌کنند. اگر هم داروهای خوراکی مصرف می‌کنید، قطعا دوز آنها باید به‌وسیله پزشکتان تنظیم شود.

مبتلایان به آسم و برونشیت: اگر دچار آسم و برونشیت مزمن هستید، غلیظ شدن خلط از مشکلاتی است که بیماری‌تان را تشدید می‌کند، یعنی اگر مایعات کافی در طول روز مصرف نکنید، این کم‌آبی به علاوه گرمی هوا (دقیقا شرایط رمضان امسال) بر شدت بیماری‌تان می‌افزاید. درست است که روزه واجب است و ثواب دارد اما اگر سلامت شما را تهدید کند، نه‌تنها واجب نیست بلکه حرمت هم دارد. پس حتما توصیه پزشکتان را جدی بگیرید و اصرار بی‌جهت برای روزه‌داری نداشته باشید.

آیا افرادی که عینک می‌زنند، نباید روزه بگیرند؟

آیا روزه‌داری باعث ضعیف‌تر شدن چشم‌های آنها و بالا رفتن شماره عینک می‌شود؟

تاکنون هیچ مدرکی که ثابت کند روزه‌داری مشکلات انکساری چشم را بیشتر می‌کند یا شماره عینک را تغییر می‌دهد، وجود نداشته است. تنها در یک مورد منع روزه‌داری از سوی متخصصان چشم توصیه می‌شود و آن هم به مبتلایان به آب‌سیاه یا گلوکوم است. زیرا فشار داخل چشم این بیماران بالاست و اگر روزه بگیرند، در اثر کم‌آبی با مشکل مواجه می‌شوند. به‌خصوص اینکه هنگام افطار که مایعات مصرف و به‌اصطلاح روزه را افطار می‌کنند، یک دفعه فشار مضاعفی به آنها وارد می‌شود که خطرناک است.

شیردهی، مانع روزه داری نیست؟

داشتن تغذیه خوب و مناسب در تمام دوران زندگی ضامن بقا و سلامت ما انسان‌هاست اما در برخی دوره‌ها مثل دوران بارداری و شیردهی، اهمیت آن بیشتر است. در ۳ ماهه نخست بارداری، روزه گرفتن خانم‌ها اصلا جایز نیست چون سلول‌های حیاتی بدن جنین در حال رشد هستند و از خون مادر تغذیه می‌کنند. خوشبختانه بیشتر مادران باردار و شیرده متوجه این اهمیت ویژه هستند و خودشان به سلامت جنین در دوران بارداری و سلامت کودک شیرخوارشان اهمیت می‌دهند.

کدام بیماران گوارشی روزه نگیرند؟

مبتلایان به زخم‌معده: زخم‌های فعال دستگاه گوارش شامل زخم معده و زخم اثنی‌عشر هستند. اگر به‌تازگی آندوسکوپی کرده‌اید و تشخیص زخم معده برایتان داده شده است، نباید روزه بگیرید.

مبتلایان به مشکل کبدی: بیماران کبدی که تحت‌درمان هستند ولی علایم پیشرفته کبدی ندارند، برای مثال نارسایی ‌کبد یا سیروز کبدی پیش نیامده است، می‌توانند با نظر پزشک خود داروهایشان را تنظیم کنند و روزه بگیرند اما اگر به نارسایی کبد یا مشکلات کبدی همراه با تورم بدن دچارند و تنظیم پروتئین بدن و دیگر فاکتورهای حیاتی آنها از طریق داروها تحت کنترل درآمده است، هرگز نباید روزه بگیرند.

مبتلایان کولیت اولسروز: کسانی که به بیماری‌ کولیت اولسروز یا کرون مبتلا هستند به دلیل تشدید مشکلات در اثر روزه‌داری بهتر است از روزه‌داری اجتناب کنند.

مبتلایان به یبوست: کم‌آبی، یبوست مزمن را در کسانی که به این مشکل دچارند تشدید خواهد کرد. با وجود این، اگر تمایل دارید روزه بگیرید، برای جلوگیری از مشکل جدی‌تر، حجم مواد فیبری مانند میوه و سبزی‌ها را در وعده غذایی خود بیشتر کنید. تحرک داشته باشید و در طول شبانه‌روز ۸ تا ۱۰ لیوان مایعات بنوشید. مصرف چای تان را کم کنید.

مبتلایان به سوءهاضمه: از نظر علمی، روزه‌داری برای کسانی که سوءهاضمه دارند، جایز نیست و به‌طور قطع علامت‌های آنها تشدید خواهد شد اما این تصمیم‌ به عهده شماست و امیدوارم با توصیه‌های ما موفق به روزه‌داری شوید. به طور معمول افراد زیادی علایم برگشت اسید، حالت ترش‌کردن، سوزش سردل و بدمزه شدن دهان را تا به حال تجربه کرده‌اند. علایم این افراد در اثر خالی ماندن معده‌ و ترشح اسیدمعده، تشدید می‌شود ولی به‌هر حال تصمیم با شماست.

اگر باوجود این علایم تمایل دارید روزه بگیرید، برای جلوگیری از این حالت‌های ناخوشایند باید پیش از مصرف سحری و افطاری داروهای خود را مصرف کنید و حجم وعده‌غذایی‌‌تان را کاهش دهید و پرخوری نکنید. از مصرف چای با حجم زیاد و به‌خصوص چای پررنگ و قهوه بپرهیزید. غذاهای کم‌چرب و کم‌ادویه، برای شما بسیار مناسب‌تر است.

دیالیزی ها روزه نگیرند

در کسانی که مشکلات کلیوی دارند و به سختی با مراقبت‌های دقیق و همکاری با هم توانسته‌ایم کراتینین آنها را به تعادل برسانیم، معمولا روزه گرفتن عوارضی به دنبال خواهد داشت بنابراین از همه شما عزیزان که اصرار دارید روزه‌هایتان را بگیرید خواهش می‌کنم به نکات مهمی که اشاره می‌کنم، توجه کنید:

کراتینین شما چند است؟ اگر کراتینین ۵/۱ تا ۷/۱ دارید، ریسک نکنید و روزه نگیرید یا حداقل پشت‌سرهم روزه نگیرید و چند روز به کلیه‌ها استراحت بدهید و پس از ۴ روز روزه‌داری، باید آزمایش‌ از شما به‌عمل آید. مبادا یک ماه بدون مراجعه به متخصص روزه بگیرید و پایان ماه رمضان با مشکلی غیرقابل جبران مواجه شوید.

کلیه‌های سنگ‌ساز: آنهایی که کلیه‌هایشان مکررا سنگ‌سازی می‌کند و سابقه چند نوبت سنگ‌سازی دارند یا در حال حاضر سنگ دارند، باید در طول روز مقادیر زیادی آب بنوشند تا سنگشان بزرگ نشود پس نمی توانند روزه بگیرند.

اگر پیوند کلیه شده‌اید: کسانی که پیوند کلیه شده‌اند و هنوز یک سال از موعد پیوند آنها نگذشته است، نباید روزه بگیرند. اگر یک سال از پیوند گذشته باشد و هیچ مشکلی نداشته باشند، شاید بتوانند با نظر پزشک روزه بگیرند.

مبتلایان به نارسایی کلیه: از نظر ما نارسایی کلیه مراحل متعددی دارد. در افرادی که کراتینین خونشان ۲ یا بالای ۲ است، ننوشیدن آب در طول روز به ایجاد ایسکمی یا نرسیدن خون حاوی موادغذایی به بافت کلیه می‌انجامد و شرایط را بدتر می‌کند. مبتلایان به فشارخون، به‌خصوص افرادی که ساعت‌های نزدیک به افطار فشارخونشان خیلی بالا می‌رود منع روزه‌داری دارند.

دیالیزی‌ها: دیالیزی‌ها اصلا نباید روزه بگیرند و مانند دیگر گروه‌ها، به مصرف آب و مایعات کافی در طول روز نیاز دارند.

کدام بیماران قلبی نباید روزه بگیرند؟

مشکل دریچه‌ای قلب: به‌طورکلی مبتلایان به مشکلات دریچه‌ای قلب منع روزه‌داری ندارند ولی باید با پزشک‌ خود مشورت کنند. شاید ابتلای آنها به برخی بیماری‌های همراه یا شرایط خاص سنی یا جسمی‌شان به بررسی بیشتر نیاز داشته باشد.

فشارخون: بیمارانی که فشارخون‌ کنترل‌نشده دارند، نباید روزه بگیرند. هرگونه تغییر در حجم خون و شرایط فیزیکی بدن باعث عدم تعادل آب و الکترولیت‌ها در خون و برهم خوردن فشارخون می‌شود و این بیماران منع روزه‌داری دارند.

نارسایی قلبی: نارسایی قلبی یک نشانگان بالینی است که در آن اختلال ساختمانی یا عملکرد قلب به عدم توانایی قلب در به گردش درآوردن خون، با سرعت لازم برای تامین نیازهای بافت‌های متعدد، می‌انجامد. نارسایی قلبی به‌طورمعمول باعث تظاهرات بالینی‌ای مانند اختلال در گردش خون، تنگی نفس‌، ضعف و خستگی می‌شود. علل نارسایی قلبی بسیار متنوع است اما بیماری‌های ایسکمی قلب (اختلال در خونرسانی به قلب در اثر تنگی عروق) و مشکلات مادرزادی، از مهم‌ترین علت‌ها هستند.

عمل جراحی: گروه دیگری که به‌دلیل تنگی رگ‌های قلبی تحت عمل آنژیوپلاستی قرار گرفته یا جراحی قلب شده‌اند (بای‌پس انجام داد‌ه‌اند) و در حال حاضر هیچ مشکلی ندارند و تحت‌کنترل پزشک هستند، با اینکه منع روزه‌داری ندارند اما باید حتما درباره انجام این فریضه با پزشک خود مشورت کنند و توصیه‌های او را در مورد مصرف دارو یا رژیم خاص در طول ماه مبارک رمضان جدی بگیرند.

گرسنگی برای تشنج ضرر دارد ؟

کسانی که با روزه گرفتن سردردشان تشدید می‌شود، آیا این مشکل باعث منع روزه‌داری می‌شود؟

شاید در مواردی که تشنج بیمار کاملا تحت کنترل است (وضعیت دارویی و نوارمغز مطلوب است)، با صلاحدید پزشک اجازه روزه‌داری داده‌شود اما در کسانی که تشنج غیرقابل کنترل دارند یا بیم آن می‌رود که به دلیل روزه‌داری و برهم خوردن تعادل داروها بیمار دچار تشنج شود، روزه‌داری مضر تشخیص داده می‌شود چرا که خود گرسنگی ممکن است باعث بروز تشنج شود.

بیمارانی هستند که به‌دلیل ماهیت بیماری‌شان یا اقدام‌های درمانی دچار ضعف مفرط عمومی می‌شوند و این ضعف با روزه بدتر و علایم اولیه بیماری شعله‌ورتر خواهدشد. مثلا بیمارانی که به دلایلی به درمان‌های جنبی مثل رادیوتراپی و شیمی‌درمانی نیاز دارند، باید وضعیت تغذیه‌ای صحیحی داشته باشند. هرگونه اختلال تغذیه‌ای، ضعف عمومی آنها را تشدید و عدم مصرف غذا به صورت مکفی سیستم ایمنی‌‌شان را تهدید می‌کند و روند درمان را به تاخیر می‌اندازد، پس باید از روزه گرفتن اجتناب کنند.

آداب روزه دیابتی‌ها

• مبتلایان به دیابت: مهم‌ترین مساله‌ای که در روزه، آن هم در فصل گرم، فرد مبتلا به دیابت را تهدید می‌کند، افت قندخون است. رمضان یک هدیه از سوی خداست که بهره‌مند شدن از برکات آن، فقط با امساک از نوشیدن و خوردن حاصل نمی‌شود. پرهیز از خوردن و آ‌شامیدن فقط یکی از آداب روزه‌داری این ماه و تزکیه‌نفس و فیض بردن از ماه رمضان است. چرا دیگر موارد مانند نیکی و رسیدگی به نیازمندان و… را در نظر نمی‌گیرید؟ شما می‌توانید با رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهایتان، سلامت خود را حفظ و تضمین کنید و با شادابی، شکر نعمت را برآورید و به امور خیریه در این ماه برسید.

• اگر مشکوک به ابتلا به دیابت‌ هستید: اگر در معرض دیابتی شدن هستید، یعنی اختلال در تست قندخون ناشتا داشتید و عوامل خطری چون زمینه خانوادگی، چاقی و وجود تخمدان‌های پلی‌کیستیک در شما تشخیص داده شده باید تحت نظارت پزشک، رژیم غذایی و فعالیت بدنی مناسب قراربگیرید چون مستعد دیابت هستید. ۵/۴ میلیون نفر از مردم تست قندخون ناشتای غیرطبیعی دارند و مستعد دیابت هستند در حالی که این خطر را نمی‌شناسند. از همین حالا باید حواستان به مصرف مواد شیرین و چرب و زولبیاوبامیه و از این دست غذاها که استفاده از آن متاسفانه در افطار سنتی ما به‌وفور شایع است، باشد.

• اگر انسولین تزریق می‌کنید: برای کسانی که به تزریق انسولین نیاز دارند، یا کسانی که نوسانات قندخون آنها کنترل نشده است، روزه‌داری ممنوع است.

• آداب روزه در دیابتی‌ها: به هر حال، اگر قرار شد روزه ‌بگیرید، یادتان باشد محدودیت‌هایی دارید. از خوردن وعده‌های چرب و مواد شیرین بپرهیزید و آن را کاهش دهید. مواظب باشید فشارخونتان بالا نرود. اختلالات چربی خون یا هرگونه تغییری را در کنار مشکل دیابت باید به پزشکتان گزارش دهید. قندخونتان را پیش از افطار (قندخون ناشتا) اندازه بگیرید و نتیجه را به‌طور جدی به منظور حفظ سلامت کلیه‌هایتان یادداشت کنید. اگر قندخون در بدن شما و ادرارتان بالا رود، بافت کلیه آسیب می‌بیند. اگر علایم قندخون مانند تعریق، گیجی و لرزش اندام‌ها، از دست دادن تمرکز و… را مشاهده کردید سماجت و لجاجت نکنید و سریع روزه تان‌ را افطار کنید.

 

 

 


Google
تقریباً ۲۰۳٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۸۱ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
بیماران قلبی،دیابتی،کلیوی و ... روزه بگیرند یا نه؟ - آلامتو
www.alamto.com › سلامت › تغذیه
روزه بیماران ریوی,روزه بیماران قلبی,روزه بیماران دیابتی,روزه بیماری قلبی,روزه برای بیماران کلیوی,روزه بیماران گوارشی,بیماران دیابتی روزه بگیرند یا نه,چه ...
بیماران قلبی،ریوی،دیابتی،کلیوی و … روزه بگیرند یا نه؟ | ...
www.dailybeast.ir/2016/06/بیماران-قلبی،ریوی،دیابتی،کلیوی-و-ر/
۱ روز پیش - روزه گرفتن بر چه بیمارانی واجب نیست؟ کدام بیماران نباید روزه بگیرند؟ رمضان یک هدیه از سوی خداست كه بهره‌مند شدن از برکات آن، فقط با امساک از ...
بیماران قلبی،ریوی،دیابتی،کلیوی و … روزه بگیرند یا نه؟ - ...
rk9.ir/news/10186
۲ روز پیش - روزه گرفتن بر چه بیمارانی واجب نیست؟ کدام بیماران نباید روزه بگیرند؟ رمضان یک هدیه از سوی خداست كه بهره‌مند شدن از برکات آن، فقط با امساک از ...
بیماران قلبی دیابتی کلیوی روزه بگیرند یا نه آکا - خبر ...
iruni.ir/search/?q=بیماران+قلبی+دیابتی+کلیوی+روزه+بگیرند+یا+نه...
بیماران قلبی دیابتی کلیوی روزه بگیرند یا نه آکا ... 70 درصد علت ابتلا به بیماری های حاد کلیوی دیابت و فشارخون است .... وی از بيماران ديابتي کنترل نشده ، بيماران قلبي و ریوی و افراد مسن بالای 65 سال و زنان بارداری که در اواخر بارداری قرار دارند ...
کدام بیماران نباید روزه بگیرند - مطالب پزشکی و طبی
www.tebweb.ir/115.php
«اگر مکلف از گفته پزشک یقین پیدا کند که روزه برای او ضرر دارد و یا از گفته ... و درخصوص مصرف داروهای خود و اینکه آیا روزه برای شما ممنوعیتی دارد یا نه، از ایشان ... هر کسی که به دلیل یک بیماری خاص مانند قلبی عروقی، کلیوی یا دیابت تحت نظر ...
موارد منع طبی روزه در گفتگو با متخصصان قلب ، ریه ، غدد ، ...
www.ir-med.com/.../2283-موارد-منع-طبی-روزه-در-گفتگو-با-متخصصا...
نباید یادمان برود که هدف از این ماه، تزکیه نفس و عبادت است نه فقط پرهیز از خوردن و ... این بیماران چون فشار داخل چشم‌شان بالاست ، اگر روزه بگیرند، در هنگام افطار که .... هر کسی که به دلیل یک بیماری خاص مانند قلبی‌عروقی ، کلیوی یا دیابت تحت نظر ...
کدام بيماران نمي توانند روزه بگيرند؟ - راسخون
www.rasekhoon.net › ... › کدام بيماران نمي توانند روزه بگيرند؟
۲۳ آذر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - موارد منع طبي روزه در گفتگو با متخصصان قلب، ريه، غدد، زنان، گوارش، چشم و کليه ... و اينکه آيا روزه براي شما ممنوعيتي دارد يا نه، از ايشان کسب اجازه کنيد. ... توصيه من اين است که بيماران ريوي، به خصوص آنهايي که شغل شان .... من معتقدم هرکسي به دليل يک بيماري خاص مانند قلبي عروقي، کليوي يا ديابت تحت نظر ...
آیا روزه گرفتن برای بیماران کلیوی زیان آور است - مجله ...
www.hidoctor.ir/4288_آیا-روزه-گرفتن-برای-بیماران-کلیوی-زیان.html/
۱۸ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - آیا روزه گرفتن برای بیماران کلیوی زیان آور است,:در ماه رمضان هستیم و بسیاری ... می‌گوید: دیابتی‌های که خوب آموزش دیده‌اند می‌دانند که می‌توانند روزه بگیرند یا نه. ... رییس انجمن دیابت تاکید می‌کند: مبتلایان به نوسانات شدید قند خون یا بیمارانی که .... و حتی پرخوری موجب ایجاد عارضه در دستگاه گوارش و قلب و عروق شود.
توصیه به پنج دسته از بیماران در ماه رمضان - بیتوته
www.beytoote.com/health/malady-remedy/patients-advised1-month.html
افرادی که دچار عوارض دیابت نظیر مشکلات کلیوی شده اند باید از روزه گرفتن پرهیز ... بیماران قلبی همراه بابیماری سنگ کلیه یا افزایش اوره خون نباید روزه بگیرند.
پاسخ به سوالات بیماران مختلف در خصوص روزه داری - قدس آنلاین
qudsonline.ir/detail/News/136361
۱۸ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - شما روزهای محدودی را باید روزه بگیرید و هرکس از شما بیمار یا مسافر ... در این زمینه این است که آیا افراد دیابتی می توانند روزه بگیرند یا خیر؟ ... دیگر دیابت موجب صدمه به کلیه ها، چشم ها، قلب و دیگر اعضایشان نشده ... روزه داری در بیماران کلیوی .... آنچه که بیشتر مورد بحث است روزه داری در مبتلایان به آسم ریوی است.
روزه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/روزه
روزه به معنای پرهیز از خوردن و یا آشامیدن،از آداب مذهبی است که برای معتقدین به عنوان ... مرسوم بود که در بازه خاصّی پیش از قربانی در شب انقلاب زمستانی روزه بگیرند؛ ... روزه گرفن (۱۳ تا ۱۸ ساعت بسته به طول روز) اثرات مفید یا مضری بر قلب، ریه، ... ۷۶ بیمار دیابتی که در ماه رمضان روزه گرفتند و ۷۱ بیمار دیابتی که روزه نگرفتند و ...
رژیم غذایی مناسب | مرکز اطلاعات فنی ایران
tici.info/default.aspx?dir=Learn_sdn
رژیم غذایی پتاسیم دار به پیشگیری از مشکلات کلیه و قلب در دیابتی ها کمک می .... اما صرف‌نظر از نوع بیماری کبد چرب، الکلی یا غیر الکلی، یک رژیم غذایی خوب .... هایی است که در رژیم غذایی هر فردی قرار بگیرد که قند موجود در آن انرژی رسانی می کند . .... خوشبختانه ما ایرانی‌ها نه تنها از سبزیجات معطر برای تهیه غذاهایی مانند دلمه، آش و ...
ديابت : سایت پزشکان بدون مرز
www.pezeshk.us/?cat=65
۴ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - میوه نه تنها مضر نیست، بلکه برای مبتلایان به دیابت مفید هم است. ... همراه با سبزیجات، میوه از بدن در برابر بیماری قلبی، سکته و سرطان معده و ... افراد دیابتی تمایل دارند در ماه مبارک رمضان، روزه بگیرند اما روزه داری برای آنها .... عوارض کلیوی : ... بیماری قند یا ديابت یک بیماری است که در اثر ناتواني بدن در توليد ...
کدام بیماران نمی‌توانند روزه بگیرند؟ - دانشگاه علوم پزشکی ...
www.kums.ac.ir/fa/news/print/995
۱۰ شهریور ۱۳۸۸ ه‍.ش. - موارد منع طبی روزه در گفتگو با متخصصان قلب، ریه، غدد، زنان، گوارش، چشم و ... توصیه من این است که بیماران ریوی، به خصوص آنهایی که شغل‌شان ... که روزه واجب است و ثواب دارد اما اگر سلامت‌شان را تهدید کند، نه تنها واجب .... من معتقدم هر کسی که به دلیل یک بیماری خاص مانند قلبی‌عروقی، کلیوی یا دیابت تحت نظر ...
اطلاعات پزشکی - بیماری های شایع - نکاتی مربوط به ماه رمضان ...
dramiri1.blogfa.com/cat-8.aspx
بنابراین وظیفه یک فرد مسلمانی که می خواهد روزه بگیرد و یا عمل واجب و مستحبی را انجام ... پزشک براي اينکه تصميم بگيرد که بيمار رزوه بگيرد يا نه، .... بيماري‌هاي عفوني، قلبي، فشار خون، سنگ كليه، بيماري‌هاي ريوي ندارند و بيماران ديابتي كنترل ...
کسانی که نباید روزه بگیرند/ قضای روزه بیماران چگونه است؟
txt1.rozblog.com/.../کسانی-که-نباید-روزه-بگیرند-قضای-روزه-بیماران...
۱۹ ساعت پیش - وهمچنین کسانی که مبتلا به بیماری کلیوی هستند ومدام باید آب ... غسل کند وبا تیمم روزه بگیرد روزه اش صحیح است یا نه و روز بعد غسل کند یانه . ..... روزه بیماران ریوی,روزه بیماران قلبی,روزه بیماران دیابتی,روزه بیماری قلبی,روزه ...
دکتر محمدرضا صفری نژاد
www.safarinejad.ir/
روزه داری در بیمارانیکه داری سنگ کلیه هستند ... رحمت الهی، این سئوال برای بسیاری از بیماران پیش می آید که آیا می توانند روزه بگیرند یا نه؟ ... زگیل تناسلی (Genital Wart) یک بیماری آمیزشی یا مقاربتی محسوب می شود که حتی با تماس ..... مهمترین اعضائی که توسط دیابت تحت تاثیر قرار می گیرند عبارتند از: کلیه ها، قلب، و چشم.
چه بیمارانی نباید روزه بگیرند | دانشنامه تی تیل
teeteel.ir › پزشکی
۸ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - موارد منع طبی روزه در گفتگو با متخصصان قلب، ریه، غدد، زنان، گوارش، چشم و کلیه ... توصیه من این است که بیماران ریوی، به خصوص آنهایی که شغل شان ... روزه واجب است و ثواب دارد اما اگر سلامت شان را تهدید کند، نه تنها واجب .... من معتقدم هر کسی که به دلیل یک بیماری خاص مانند قلبی عروقی، کلیوی یا دیابت تحت نظر ...
قلب - بیماری های قلبی
sory-eshgheghalb.blogfa.com/cat-12.aspx
قلب - بیماری های قلبی - جامع ترین وبلاگ در مورد قلب. ... كوآنزيم Q10 ( 120 ميلي گرم در روزانه) تجويز 28 روزه آن بدنبال حمله قلبي منجر به كاهش درجاتي ... اگر شما ديابت يا فشار خون بالا داريد از دستورالعملهاي فرد معالجه كننده متابعت كنيد تا همواره .... دیگر بیماری‌های قلبی و ریوی و سایر بیماری‌ها نیز می‌توانند این نشانه‌ها را به همراه داشته ...
آموزش رمضان در کنار پزشک [آرشیو] - سایت علمی دانشجویان ایران
www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-74107.html
۳۰ مرداد ۱۳۸۸ ه‍.ش. - 7پست - ‏2 نویسنده
همچنین در صورت دفع مکرر سنگ‌های كلیوی، روزه گرفتن از لحاظ پزشکی ضرر جدی دارد و منع شده است. ... روزه بگیرد یا نه، نظر قطعی بدهد؛ با این حال نکاتی در مورد هر بیماری ... بیمار دیابتی كه بدون انجام مشاوره با پزشك، روزه‌داری می‌كند، در معرض .... و یا دهلیز قلب خود و یا تنگی و یا گشادی دریچه شریان ریوی، دچار قلبی ...
قلب | فشار خون بالا
galb.ir/archives/133
گزارش فشار خون بصورت عدد کسری است که صورت آن فشار خون سیستولی یا ... مانند اختلال عروق کلیوی( تنگ شدن سرخرگ کلیوی )، بیماری بافت کلیوی یا اختلال در .... لازم است که حداقل هر ۲-۱ سال یکبار فشار خون خود را اندازه بگیرد تا در صورت بالا یا .... این حالت در زنان مبتلا به فشارخون بالای طولانی مدت یا دیابت شایعتر است.
بیمارانی که نمی توانند روزه بگیرند www.tebyan-zn.ir
www.tebyan-zn.ir/up/.../بیمارانی_که_نمی...روزه_بگیرند/default.html
؛بیماران قلبی عروقی ؛گرفتن روزه برای بعضی بیماران قلبی می تواند مفید باشد چرا ... هستند به طور معمول با یک سوال عمده مواجه هستند که آیا می توانند روزه بگیرند یا نه؟ ... دیابت نوع ٢، فشار خون بالا و در نتیجه پیشگیری از بیماری های کلیوی دارد.
آمریکا خواستار آزادی شیخ علی سلمان شد | مجله اینترنتی و ...
taktarinha.com › اخبار روز
۲ روز پیش - بیماران قلبی،ریوی،دیابتی،کلیوی و … روزه بگیرند ... [ویدیو] سخنرانی‌های برتر TED؛ عجیب یا فقط اندکی متفاوت؟ خرداد ۱۵ ... روزه بگیرند یا نه؟
کدام بیماران نباید روزه بگیرند؟ - نالج
nalej.ir/igcbca/کدام-بیماران-نباید-روزه-بگیرند
۲ روز پیش - «اگر مکلف از گفته پزشک یقین پیدا کند که روزه برای او ضرر دارد یا از گفته وی ... نباید یادمان برود که هدف از این ماه، تزکیه نفس و عبادت است؛ نه فقط پرهیز از ... موضوع از استادان دانشگاه در رشته های قلب و عروق، زنان، کلیه، غدد، گوارش، ریه و ... بیماران ریوی به خصوص آنهایی که شغلشان ایجاب می کند که در محیط باز ...
تیر ۱۳۹۲ - sahel aramesh
somaye-j.blogfa.com/1392/04
کرم بالغ در روده گوشتخواران مختلف و نوزاد آن در کبد، ریه، قلب، مغز، کلیه، صفاق و ..... كه بيماري خاصي دارد آيا مي تواند روزه بگيرد يا نه، بر عهده پزشك است و پزشك بايد ... مانند فشار خون، چربي خون، ديابت، بيماري قلبي و عروقي و بيماري كليوي هستند حتما .... اما اکثر بيماران علامت‌دار مبتلا به بيماري‌هاي مزمن ريوي يا آسم مي‌بايست از ...
لیست کامل بیماری هایی که موجب معافیت پزشکی می شوند - ...
www.parsine.com/.../لیست-کامل-بیماری-هایی-که-موجب-معافیت-پزشک...
۱۸ آبان ۱۳۹۰ ه‍.ش. - الف) ديابت قندي معاف دائم. .... الف) همراه با اختلال باليني واضح در عمل قلب يا ريه معاف دائم. ..... بند19- بيماريهاي عروقي كليه مثل: آنوريسم شريان كليوي، انفاركتوس كليه، ترومبوز وريد ..... قلبي كه موجب نارسايي قلبي شده و امكان انجام فعاليت روزمره را از شخص بگيرد. ..... دیسک کمر هم جزو بیماری های معافیت میشه یا نه؟
آنفولانزا|علائم آنفولانزا و درمان آن - نمناک
namnak.com/10410-آنفولانزا.html
علائم بیماری آنفولانزا ، درمان بیماری آنفولانزا ، واکسن آنفولانزا ، بیماری ... بیماری هایی چون قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت، آسم، بارداری و کهنسالی امکان مبتلا شدن .... تحت مراقب پزشک برای تشخیص عفونت های جدی یا بیماری های احتمالی قرار بگیرند. .... نه عزيزم خيلي سرتو تو گوشي نكن منم خيلي سرم ميكنم تو كامپيوتر سرگيجه ...
بهترین درمان دیسک کمر - روزه و روزه داری
drheidarian.blogfa.com/category/304
۱۹ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - بیماران کلیوی به جز کسانی که مشکل سنگ کلیه دارند منعی در روزه داری ندارند. ... و جرم مابین دندان هاست، جایی که برسهای مسواک به آنجا نمیرسد، و نه بیرون کشیدن ... رفلاکس یا ترش کردن همیشه ناراحت کننده است و به ویژه در هنگام روزه داری ..... قلبي، فشار خون، سنگ كليه، بيماري‌هاي ريوي ندارند و بيماران ديابتي كنترل ...
روزه داری در بيماران کليوی
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=101225
۱۲ شهریور ۱۳۸۸ ه‍.ش. - وی، افزود: بیماران کلیوی که نباید روزه بگیرند در گروه بیمارانی می گنجند که مصرف زیاد مایعات را باید داشته باشند. ... سازی می کند یا مبتلا به بیماری سنگ کلیه هستند، توصیه می شود روزه نگیرند. ... وی اظهارداشت: روزه داری در این افراد نه تنها مدت مصرف دارو در این بیماران را کاهش می ... روزه در بیماران دیابتی و قلبی.
دانستنی های جالب درباره بیماری های کلیوی،سرطان کلیه و درمان ...
shafaonline.ir/.../دانستنی-های-جالب-درباره-بیماری-های-کلیویسرطان-کل...
۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - اگر کسی دیابت دارد،اما هیچ دردی ندارد بايد بطور مرتب آزمایش ادرار دهد ... قند و فشارخون نداشته باشيم احتمال اين كه بيماري كليه بگيريم خيلي ... ورم( خیز داشتن یا باد نمودن پاها یا پف کردن گونه) نه علامت بيماري است و نه .... زمانی که رگ ها سفت شد، سكته مغزي و قلبی و ناتواني پيش مي آيد. ...... روزه داری و سم زدایی بدن.
دکتر بیژن فروغ - روزه
bijanfr.blogfa.com/tag/روزه
۱۸ مرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - «اگر مكلف از گفته پزشك یقین پیدا كند كه روزه براى او ضرر دارد یا از ... و درمورد مصرف داروهایتان و اینکه آیا روزه برای شما ممنوع است یا نه، از او ... کدام بیماران ریوی روزه نگیرند؟ ... زیرا فشار داخل چشم این بیماران بالاست و اگر روزه بگیرند، در اثر ...... برچسب‌ها: روزه داری, بیماری قلبی, بیماری دیابتی, دیابت, روزه.
آیا برای بیماران نقرسی روزه ضرر دارد؟ - جدید 2016-2017جدید ...
photos-2016.modenew.com/آیا-برای-بیماران-نقرسی-روزه-ضرر-دارد؟.ht...
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - کنترل دائم دیابت می تواند خطر ایجاد بیماری کلیوی شدید را کمتر کند سیب و ... دیابت و روزه داریاگر چه بسیاری از بیماران دیابتی از روزه داری براساس قوانین ... اگر نتوانند قند خود موارد منع طبی روزه در گفتگو با متخصصان قلب ، ریه ... روزه بگیرند یا نه؛ و این که اگر روزه بگیرند، آیا روزه بگیرد یا نه، نظر قطعی ...
کدام بیماران روزه بگیرند، کدام نه؟ - سمنان - ایسنا
semnan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=22324
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وی در خصوص بیماران دیابتی اظهار کرد: بیمارانی که قصد روزه‌داری دارند باید سه ... دکتر محسنی در خصوص بیماری های کلیوی نیز به خبرنگار ایسنا گفت: ... از بیماران به علت گرسنگی شروع یا تشدید شود، آنان نیز نباید روزه بگیرند. ... بیماران ریوی و روزه داری ... مبتلایان به مشکلات دریچه ای قلب منع روزه داری ندارند.
1393/3 - PHASCO ® فاسكو
phasco.com/Wblog.aspx?Bid=48724&arc=1393/3
بنابراین به بیماران دیابتی یا کسانی که از انسولین استفاده می‌کنند، توصیه ... در دوره دوم بارداری خانم‌ها می‌توانند تحت‌کنترل و اجازه متخصص زنان روزه بگیرند، البته به شرط .... اینکه ورم غدد لنفاوی چه موقع و چگونه ایجاد شده و اینکه آیا فرد علائم دیگری دارد یا نه. ..... افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن قلبی، ریوی، کبدی، کلیوی، آسم، دیابت.
پله پله تا ملاقات خدا - خواص میوه ها و سبزیجات
yashams.blogfa.com/cat-8.aspx
آب پرتقال شما بايد شيري رنگ باشد و نه كاملا نارنجي (از ديدگاه طب نتروپت و درمان‌هاي طبيعي). ... 3- كسانى كه آنتروكوليت دارند و يا دچار عفونت روده ها شده اند. ..... چاق هستند، ديابت دارند، ورم مفاصل گرفته اند، كليه هايشان بيمار است و يا رماتيسم دارند ... كاهو براى كسانى كه تحريك عصبى دارند و يا به طپش قلب ، تحريكات شديد جنسى و بى ...
روزه گرفتن بیمار دیابتی نوع 2 - ایران سلامت
forum.iransalamat.com/دیابت.../روزه-گرفتن-بیمار-دیابتی-نوع-2-a-1...
۲۲ مرداد ۱۳۸۸ ه‍.ش. - مردان بالاي 20 سال و زنان غيرباردار بالاي 20 سال، افرادي كه وزن عادي يا افزايش يافته د. ... عفوني، قلبي، فشار خون، سنگ كليه، بيماري‌هاي ريوي ندارند و بيماران ديابتي ... در بيماران ديابتي نوع دو كه بدون عارضه هستند، روزه داري به شرط رعايت ... خاصی باشد، نه درمان و دارو، در آن صورت مشکل بیماران برای روزه گرفتن به ...
سوالات متداول-بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مهرگان - ...
www.mehreganhospital.ir/.../بیمارستان-تخصصی-و-فوق-تخصصی-مهر...
در مورد عیوب انکساری چشم توضیحاتی بدهید و آیا با وجود این عیوب می شود روزه گرفت ؟ ... وقتی تصویر پشت شبکیه بیفتد و نه نزدیک و نه دور را خوب ببیند به آن دوربینی می ... معمولا" از بیمار خواسته میشود که همان روز یا روز بعد برای بررسی مجدد چشم به .... لازم از نظر وجود عوارض دیابت (مثلاً معاینه ی چشم یا نوار قلبی) صورت بگیرد.
پرسش و پاسخ | طب قرآنی
www.09387932030.ir/faq
با سلام ایا درست است که میگویند اصل روزه سه روز است ولی چون ان سه روز مشخص نیست ما یک ماه را روزه میگیریم؟ ... کسانی که بدن سازی یا ورزش های سنگین کارمی کنند چه رژیمی باید بگیرند ؟ ... آیا در طب قرانی راهی برای معالجه بیماران مبتلا به پارکینسون هست یا نه؟ ... طپش قلب – خارش سر -عطش -عفونت بدن – کک ومک -پف چشم دارم.
شهر رمضان الذی انزلت فیه القرآن - همه چیز درباره روزه و روزه داری
ramezan.mihanblog.com/post/17
۲۴ مرداد ۱۳۸۸ ه‍.ش. - به اعتقاد وی، بیماران دیابتی كه با روزه گرفتن دچار نوسانات شدید قند خون می شوند، ... كه زمینه سنگ سازی را بیشتر می كند یا بیماران كلیوی كه به بیماریهای خاصی كه ... هنوز دچار بیماری قلبی نشده اند، می توانند روزه بگیرند و برایشان مفید است، چون ... وی یادآور شد: گوجه فرنگی بهترین منبع ویتامین Cاست كه نه تنها ...
- از نظر پزشکان این افراد نباید روزه بگیرند - جام نیوز
www.jamnews.ir/TextVersionDetail/201078
۴ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - اینکه چه کسی می‌تواند روزه بگیرد و چه کسی نمی‌تواند، فرد باید در این باره با پزشک مشورت کند. ... آنها با روزه‌داری کاهش می‌یابد و یا روزه گرفتن باعث عود و تشدید بیماری آنها ... سابقه سنگ سازی دارد، بیماران قلبی و عروقی بخصوص کسانی که دارو ... دیابتی های وابسته به انسولین نباید روزه بگیرند، مگر اینکه داروهای ...
معجزه آب قلیایی جدیدترین روش کنترل دیابت - سلامت قرن جدید
centurykangenwater.com/fa-diabetes.htm
آب يونيزه قليايي باعث سم زدايي و خنثي کردن بدن اسيدي در بيماران ديابتي مي شود ... نه تنها کارايي سريع نظير داروهايي از قبيل انسولين دارد بلکه مي تواند ديابت ... ديابت مي تواند در نتيجه ميزان بسيار پايين انسولين و يا مقاومت به انسولين ايجاد شود ... بيماريهاي قلبي، سکته، نابينايي،بيماريهاي کليوي، اعصاب، مشکلات بارداري ...
تپش قلب | دکتر نوید متخصص قلب و عروق
iranheart.ir › علائم و نشانه های بیماری قلبی
۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بیماری های قلبی که باعث بالا رفتن و یا پایین آمدن ضربان قلب می شوند، آریتمی یا ... مثلا عواملی مانند تغذیه مناسب، کم کردن اضطراب، کنترل فشار خون، درمان دیابت و اصلاح روش ..... آیا سونوگرافی داپلر عروق کلیوی برای من لازم است؟ ... مواقع بی علت تپش میگیرم میخواستم بدونم علت این تپش ها قلبی هستش یا نه.
پرسش و پاسخ در باب روزه و قلب
roozeh.bpums.ac.ir/Fa/DynPages-2245.htm
۱۷ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - 2-به نظر شما آیا بیماران مبتلا به پر فشاری خون مجاز به گرفتن روزه میباشند؟ ... میتوانند روزه بگیرند. ... دكتر تابنده:اصلاً تغییر در فرم تغذیه و ساعات و دفعات آن به دلیل تغییر در عادت و فیزیولوژی بدن برای بدن مضر است نه مفید. ... پس كسانی كه فشار خون، دیابت، ایسكمی قلبی، نارسایی قلبی دارند یا در طول روز ...
غدۀ تیروئید – سیب سلامت
www.sibesalamat.ir/?p=1211
۱۸ مهر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - بیماری تیروئید شایع است و کم کاری تیرئید، پرکاری تیروئید یا رشد غیر .... است دوستان و بستگان آن را با لرزش ناشی از مصرف الکل اشتباه بگیرند. .... نزدیک با همکاران و بچه‌های کوچک برای دوره‌ای چند روزه بعد از درمان به شما می‌دهند. ..... آمیودارون، که برای درمان ریتم نامنظم قلب استفاده می‌شود، نه تنها می‌تواند باعث ...
مرداد 1391 - جـــراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری - blogfa.com
dr-mhashemi.blogfa.com/1391/05
پزشک برای اینکه تصمیم بگیرد بیمار روزه بگیرد یا نه، پارامترهایی را در نظر خواهد ... شغل بیمار و میزان مایعاتی که در روز از دست می دهد، وجود بیماری های دیگر مثل دیابت، ..... زمان مصرف و دوز داروهای قلبی و قند و غیره را با نظر دکتر خود تنظیم کنید. 7.
دکتر سید حسن وشتانی - فوق تخصص قلب کودکان - بیماری ...
www.ketabekoodak.com/index.php?mood=page&inner=true...152
مثل بیماری رماتیسم قلبی که بر اثر یک گلودرد چرکی که درمان نشود یا بد درمان بشود ... دریچه ی آئورت و دریچه ی میترال را نارسا می کند و می تواند عضله ی قلب بگیرد و این .... گاهی تنگی ریوی اینقدر زیاد می شود که خون را از بطن راست به بطن چپ منتقل کند و ... سوال – دختر من نه سال دارد و اخیرا متوجه شده ام که صدای اضافی در قلبش دارد .
میگنا - هفت اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن ! + زمان مناسب ...
www.migna.ir/vdcg.w9nrak93qpr4a.html
۵ آبان ۱۳۹۰ ه‍.ش. - نوشیدن یک لیوان آب (قبل از خواب) از احتمال سکته مغزی یا حمله قلبی ... دیابت - فشار خون بالا - داروهای مدر - نارسایی های کلیوی - اسهال و استفراغ ... آب نه تنها کمک می کند تا سموم از بدن دفع شوند، نمک اضافی بدن را نیز دفع میکند. ... از ليمو و آب براي درمان بيماري هاي تنفسي و مشكلات روده اي، روماتيسم، دردهاي آرتروز و .
بيماري ديابت - دانشگاه علوم پزشکی مشهد
www.mums.ac.ir/ch_ghochan/fa/diabetes4
ديابت يا بيماري قند، يعني قند خون بالاتر از مقدار طبيعي . ... اولين سوالي که مطرح مي شود اين است که آيا اصولا زناني که دچار بيماري ديابت هستند مي توانند باردار شوند يا نه؟ زناني که در سن ... لازم به ذکر است که بعضي از عوارض ديابت مي توانند تحت تاثير بارداري قرار بگيرد. مواردي از ... بيماري کليوي ... بيماري قلبي و عروقي.
روزه داری در ماه رمضان و نقش آن در سلامتی - رژیم غذایی
www.foodregime.com/.../بیماری.../17180-روزه-داری-در-ماه-رمضان-و-نقش...
۸ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - گرفتن روزه بر کودکان، زنان در دوره قاعدگی یا بیماران و مسافران واجب نیست؛ ... روزه در ماه رمضان نه تنها شامل منع از خوردن و آشامیدن است، بلکه ممارست تمامی .... بیماران دیابتی که نباید روزه بگیرند شامل افرادی هستند که همکاری ... طول روزه‌داری ماه رمضان و نیز تاثیرات ناچیز روزه بر بیماران پایدار قلبی را نشان داده‌است.
چه کسانی نباید روزه بگیرند - شرکت پژوهش و فناوری ...
www.npc-rt.ir/newsdetail-778-fa.html
۲۳ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - به اعتقاد وی، بیماران دیابتی که با روزه گرفتن دچار نوسانات شدید قند خون می شوند، ... که زمینه سنگ سازی را بیشتر می کند یا بیماران کلیوی که به بیماریهای خاصی ... هنوز دچار بیماری قلبی نشده اند، می توانند روزه بگیرند و برایشان مفید است، چون ... وی یادآور شد: گوجه فرنگی بهترین منبع ویتامین Cاست که نه تنها ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 77
  • آی پی دیروز : 303
  • بازدید امروز : 251
  • باردید دیروز : 1,307
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 1,558
  • بازدید ماه : 21,582
  • بازدید سال : 399,193
  • بازدید کلی : 4,178,971