loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 162 دوشنبه 17 خرداد 1395 نظرات (0)
 

چرا «محمدعلی» را دوست داشتیم؟

 

روزنامه هفت صبح – مینا شرفی: چرا دوستش داشتیم؟ این مرد سیاه پوست گردن کلفت، قهرمان بوکس حرفه ای جهان چرا در میان مردم ما این چنین محبوبیت خارق العاده ای داشت؟ از سال های دهه ۵۰ می گویم که مردم صبح سحر پا می شدند و با هیجان مسابقات او را با حریفان گردن کلفت ترش به نظاره می نشستند و نام هایی که دیگر با فرهنگ دهه ۵۰ مردم ایران گره خورده اند. مردم حریفانش را به اسم می شناختند. از جو فریزر می گفتند و از خطر جرج فورمن و از نامردی های لئون اسپینکس. جوری از محمدعلی حرف می زدند و نگران آمار پیروزی هایش بودند که انگار نه انگار او متولد لوییز ویل آمریکا و ساکن نیویورک است و او را از خودشان می دانستند. مثل بچه شهر ری یا میدان ژاله.

چه رازی بود که مهر او به دل مردم ما نشسته بود؟ به خاطر نبوغش؟ حتما. او مسابقات بوکس را به یک نمایش انسانی بدل کرد. او فضای جنگل گونه رینگ بوکس حرفه ای را از بین برد. مبارزات او به جای نبردهای گلادیاتوری به مبارزات تیزهوشانه یک انسان بالغ بدل شده بود. بوکس حرفه ای تنها در دوران او بود که نفس کشید و قبل و بعدش به همان نمایش های حیوانی بدل شد که امثال جرج فورمن و مایک تایسون می غریدند و خیره سرانه برای هم خط و نشان می کشیدند.

چرا دوستش داشتیم؟

اما محمدعلی شیوه دیگری داشت. مثل پروانه حرکت کن و مثل زنبور نیش بزن. او با همین شیوه سه بار قهرمان جهان شد و رکورد ۵۶ پیروزی و سه شکست را بر جای گذاشت. او در میانه دهه ۶۰ در فضای رادیکال جنبش های ضد نژادپرستی گفتمان مسالمت جویانه مارتین لوتر کینگ را به نفع مواضع تهاجمی مالکوم ایکس کنار گذاشت و با آشنایی اش با عالیجاه محمد مسلمان شد و با افتخار نامش را به محمدعلی تغییر داد.

او تا انتهای عمرش وفاداری خود به مسلمانان را حفظ کرد. با اشتیاق در صفوف نماز می ایستاد. به زیارت اماکن مقدس مسلمانان در عربستان و عراق و ایران می رفت و در دفاع از حقوق آنها درنگ نمی کرد. او بحق عنوان بزرگ ترین ورزشکار قرن بیستم را از چنگ پله و مارادونا و جسی اوونس به درآورد و خود بر این اریکه تکیه زد. چرا که او چیزی فراتر از یک قهرمان بود.

او تختی نبود. چرا که مفهوم جوانمردی و فتوت از دسترس ایدئولوژی او کاملا به دور بود اما مردی بود که ما ایرانی ها از ته قلب دوستش داشتیم. افتخار می کردیم که بزرگ ترین قهرمان تمام دوران اسمی مثل هم محلی های صمیمی خودمان دارد: محمد علی.

آسمان، قهرمانش را پس گرفت

هر روز طوری زندگی کن که انگار روز آخرت عمرت است زیرا سرانجام وقت رفتنت فرا می رسد. این یکی از معروف ترین جمله های محمدعلی بود؛ کسی که پس از ۳۲ سال مبارزه با پارکینسون در ۷۴ سالگی درگذشت.

محمدعلی مرد. نوشتن این جمله به اندازه قبول کردن آن مشکل است. انسانی که به شکلی غیرمنطقی فراتر از ساختارها بود. حتی در مقاطع لرزان زندگی اش چشمانش می درخشید و شوخ طبعی اش همانند ضربه هایش که ۶۱ حریف را از پا درآورده بود هنوز تند و تیز بود. آنهایی که دهه های ۶۰ و ۷۰ و روزهای درخشان محمدعلی را به چشم دیده اند هیچگاه تصور نمی کردند که داستان اسطوره شان به پایان برسد.

چرا دوستش داشتیم؟

علی که شعبده باز به دنیا آمده بود با مرگش هم همه ما را انگشت به دهان گذاشت. زمانی که خبر فوت علی در سن ۷۴ سالگی پس از ۳۲ سال نبردش با بیماری پارکینسون منتشر شد میلیاردها نفر در سراسر دنیا آهی از نهاد برآوردند. علی ستاره دورانی بود که در آن گروه بیتلز مدعی شده بودند از حضرت مسیح پرطرفدارتر هستند اما علی از آنها هم محبوب تر بود. به نظر می رسد عشقی که او از خودش به وجود می آورد دنیا را نجات خواهدداد. برای خیلی ها در دهه ۷۰ او یک سوپرمن سیاهپوست بود.

چنین توصیفاتی شاید برای نسل جدید مسخره به نظر بیاید. نسلی که او را یک مرد پیر بیمار می دید که به ندرت در مجامع عمومی حاضر می شد. آنها هرگز حال امروز کسانی که بوکس کردن او را دیده و حرف هایش را شنیده اند درک نخواهند کرد. محمدعلی عاشق صلح بود و همین مساله او را به قهرمانی برای تمامی آمریکایی ها تبدیل کرد. او بود که جنگ ویتنام را محکوم کرد و به اعتراض در مورد رفتارهای نژادپرستانه علیه سیاهان برخاست.

هر ملتی برای ماندگار شدن قهرمانانش می جنگد اما در مورد علی با آن زندگی روشنفکرانه و محافظه کارانه اش قضیه بدین صورت نبود. بیماری پارکینسون محمدعلی باعث شد او خیلی زود از مجامع عمومی کنار برود. او در نظر نسل جدید یک گاندی بود. او جنجال ساز نبود و تهدیدی هم برای سیاست های آمریکا محسوب نمی شد.

زندگی یک اسطوره

۱۹۴۲

در ۱۷ ژانویه ۱۹۴۲در لونیزویل کنتاکی، کاسیوس مارسلیوس کلی به دنیا آمد. او بعدها با گرویدن به اسلام نامش را به محمدعلی تغییر داد و در سال ۱۹۹۹ به عنوان ورزشکار قرن انتخاب شد. علی در مسابقات قهرمانی بوکس سنگین وزن جهان سه بار قهرمان شد. قهرمانی در المپیک و رقابت های قهرمانی آمریکا از دیگر افتخارات او محسوب می شود.

علی با قد ۱٫۹۱ متری اش شیوه ای غیرمعمول و نامتعارف نسبت به دیگر بوکسورهای سنگین وزن داشت. او به جای آنکه با دست هایش از صورتش دفاع کند با حرکات سریع مانع از برخورد ضربه به صورتش می شد. در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۰ در لونیزویل کاسیوس کلی در اولین نبرد حرفه ای اش به پیروزی رسید. او در شش راند بر تونی هانساکر پیروز شد.

چرا دوستش داشتیم؟

۱۹۶۰- ۱۹۶۳

در بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۳ این جنگجوی جوان به رکورد پیروزی های ۱۹ بر صفر دست یافت و در ۱۵ مسابقه هم حریفانش را ناک اوت کرد. علی در طول فعالیت حرفه ای اش در بوکس در دهه ۶۰ و ۷۰ به خاطر جسوری و شجاعتش و همچنین اظهارنظرهای جنجالی اش شهرت یافته بود. او پس از اولین قهرمانی اش که با پیروزی مقابل سونی لیستون در سال ۱۹۶۴ برایش حاصل شده بود، گفت: «من بزرگ ترین هستم. من حتی قبل از این هم این را می دانستم.» اما حرکات سریع و حساب شده محمدعلی به حرکاتی لرزان تبدیل شد و آن صدای گیرا که موجب الهام بخشی میلیون ها آمریکایی می شد به صدایی آرام و گنگ تبدل شد. در سال ۱۹۸۲ پارکینسون علی را از رینگ به در کرد.

چرا دوستش داشتیم؟

۱۹۶۴

محمدعلی یک جنگجوی واقعی بود. او قبل از مسابقه اش با سونی لیستون او را «خرس بزرگ زشت» خطاب کرد. پس از راند ششم این مسابقه به دلیل مصدومیت لیستون، علی به عنوان قهرمانی رسید. او پس از این قهرمانی به دین اسلام گروید و به محمدعلی تغییر نام داد.
در سال ۱۹۶۴ علی به دلیل توانایی های اندکش در خواندن و نوشتن از سربازی معاف شد اما در سال ۱۹۶۶ وی مجبور بود به ارتش آمریکا بپیوندد تا در جنگ ویتنام شرکت کند اما او زیر بار رفتن به جنگ نرفت و گفت: «جنگ خلاف آموزش های قرآن کریم است. ما در جنگ های مسیحیان یا جنگ کافران شرکت نخواهیم کرد. در عین حال برای کسانی که من را کاکا سیاه خطاب کرده اند هرگز نخواهم جنگید.»

استیل علی در بوکس همانند استیلش در زندگی با دیگران متفاوت بود. پاهای او همانند ضربه هایش بسیار سریع بود.

چرا دوستش داشتیم؟

۱۹۶۶

ترکیب حرکات او آنقدر پیچیده بود که حریفان در برابرش کاملا گیج می شدند. هر آنچه وی در رینگ بوکس انجام می داد بسیار ساده به نظر می رسید. علی استیل خودش را اینگونه توصیف می کند: «رقص مثل یک پروانه و نیش زدن مثل یک زنبور» حس شاعرانه علی زبانزد عام و خاص بود.

او یک بار خودش را فضانورد دنیای بوکس و حریفانش را خلبانان جت های معمولی توصیف کرد. در سپتامبر ۱۹۶۶ علی برای دفاع از عنوان قهرمانی اش مقابل کارل میلدنبرگر قهرمان اروپا قرار گرفت و او را شکست داد.

چرا دوستش داشتیم؟

۱۹۶۷

او بعدها گفت این مسابقه پس از نبرد با لیستون سخت ترین مسابقه ای بوده که داشته است و اظهار داشت دیگر قابل میلدنبرگر قرار نخواهدگرفت. در سال ۱۹۶۷ عنوان قهرمان علی و مدرک بوکس اش به خاطر امتناع از حضور در جنگ ویتنام از وی گرفته شد. کمیته بوکس در عین حال اجازه حضور در بازی های حرفه ای را از علی گرفت.

چرا دوستش داشتیم؟

۱۹۷۰

او همچنین به پنج سال زندان محکوم شد که دادگاه عالی آمریکا مانع از اجرای این حکم شد. محمدعلی سه سال از بهترین سال های ورزشی اش را از دست داد و در سال ۱۹۷۰ به او اجازه داده شد دوباره مسابقه های حرفه ای اش را از سر بگیرد. علی در طول دوران ورزشی اش سه مسابقه افسانه ای داشت.

چرا دوستش داشتیم؟

۱۹۷۱

یکی از این سه مسابقه در سال ۱۹۷۱ در مقابل جو فریزر بود. در این مسابقه علی اولین شکست حرفه ای خود را متحمل شد. از این نبرد به عنوان نبرد قرن یاد می کنند. فریزر در آن مسابقه با اختلاف یک امتیاز پیروز شد. نبرد دوم «رامبل در جنگل» نام دارد که در کینشازای زنیر در اکتبر ۱۹۷۴ برگزار شد.

چرا دوستش داشتیم؟

۱۹۷۹

علی در برابر جرج فورسنی پیروز شد که در ۴۰ نبرد قبلی اش ۳۷ بار با ناک اوت پیروز شده بود و سال بعد هم در «هیجان درمانیل» فریزر را در یکی از خشن ترین دیدارهای تاریخ بوکس جهان مغلوب کرد. علی بوکس را ادامه داد و برابر بسیاری از حریفانش با مشکل برخورد کرد و به پیروزی هایی جنجالی هم دست یافت. علی در سال ۱۹۷۹ بازنشستگی اش را اعلام کرد اما برای دو مسابقه دیگر به رینگ بازگشت ولی در هر دو مسابقه شکست خورد.

چرا دوستش داشتیم؟

۱۹۸۱

محمدعلی سرانجام در سال ۱۹۸۱ برای همیشه از دنیای بوکس خداحافظی کرد. ۵۶ پیروزی که ۳۷ مورد آن با ناک اوت بوده به همراه پنج شکست حاصل کار این اسطوره بوده است. محمدعلی در دوران خودش تقریبا همه بوکسورهای مشهور سنگین وزن جهان را شکست داد و از آن دوران به عنوان دوران طلایی بوکس سنگین وزن جهان یاد می کنند.

چرا دوستش داشتیم؟

۲۰۰۵

زمانی که از علی پرسیدند آیا از اینکه بوکسور شده متاسف است، وی جواب داد: «اگر بوکسور نمی شدم یک نقاش می شدم.» علی طی این سال ها به جوایز افتخاری فراوانی دست یافته است که از جمله مهمترین این جوایز می توان به مدال آزادی که در جشنی در کاخ سفید توسط جرج بوش به علی اهدا شد اشاره کرد. مدال طلای صلح اتوهاهن که از سوی سازمان ملل به او تقدیم شد از دیگر جوایز افتخاری علی است.

علی در مورد نژاد: من یک آمریکایی هستم. کسی هستم که شما مرا به حساب نیاوردید و فقط به من عادت کردید. من سیاه مطمئن و جسور هستم. مذهب خودم را دارم. اهداف خودم را دارم به من عادت کنید. کاسیوس کلی نام بردگی من است. خودم آن را انتخاب نکردم. این اسم را نمی خواستم. من محمدعلی هستم. یک نام آزاد. این اسم بدین معنا است که خدا دوستم دارد. من از مردم می خواهم هر زمان با من صحبت می کنند یا صدایم می کنند من را محمدعلی خطاب کنند.  علی در مورد ویتنام: چرا آنها از من می خواهند که لباس فرم بر تن کنم و هزاران کیلومتر دورتر از کشورم بر سر مردم بی گناه یک کشور بمب بریزم در حالی که در کشور خودم با مردم سیاه لونیزویل همانند سگ رفتار می کنند.

علی در مورد حریفانش: «فریزر بسیار زشت است. او آنقدر زشت است که باید صورتش را به حیات وحشت آمریکا ببخشد.» «اگر شما در خواب دیدید که من را شکست داده اید بهتر است که صبح که از خواب بلند شدید از من عذرخواهی کنید.»

علی در مورد بوکس و خودش: «من آنقدر سریع هستم که شب گذشته زمانی که چراغ اتاقم را خاموش کردم قبل از اینکه اتاق تاریک شود در تخت خوابم بودم.» «من می دانم می توانم برای ۱۰ سال قهرمان باشم سپس این وظیفه را بر عهده برادرم می گذارم. مثل خانواده کندی در واشنگتن». «من برترین نیستم، بلکه فوق برترین ها هستم. نه تنها حریف را ضربه فنی می کنم، بلکه راندش- که در آن حریف را ضربه فنی کنم- را هم انتخاب می کنم.»

«متواضع بودن خیلی سخت است وقتی به اندازه من بزرگ باشید.»

«هدف من این است که آمریکا برترین باشد بنابراین باید روسیه را شکست می دادم و به همین خاطر پل را بردم و آمریکا مدال طلای المپیک را کسب کرد. یونانی ها می گویند تو از کاسیوس افسانه ای هم بهتر هستی.»

«این وظیفه من است. علف ها سبز می شوند. پرنده ها پرواز می کنند، موج ها روی شن ها می کوبیدند و من هم حریفان را له می کنم.»

«هر روز طوری زندگی کن که انگار روز آخر عمرت است زیرا سرانجام وقت رفتنت فرا می رسد.»

«من با یک تمساح کشتی گرفتم. با یک وال جنگیدم. به برق دستبند زدم. رعد را به زندان انداختم. همین هفته پیش یک صخره را کشتم. یک سنگ را مجروح کردم و یک آجر را راهی بیمارستان کردم. من آنقدر پست فطرتم که داروها را هم بیمار می کنم.»

«بوکس برای سفیدهایی که نبرد دو بوکسور سیاه را تماشا می کنند بسیار لذت بخش است. من از تک تک لحظات تمریناتم متنفر هستم اما به خودم می گفتم نباید رها کنی. اکنون رنج می شکید اما برای بقیه عمرت قهرمان خواهی بود.»

چرا دوستش داشتیم؟


حرف های دوستان و دشمنان در مورد علی


جو فریزر (قهرمان سابق سنگین وزن جهان):
من و علی بالا و پایین های فراوانی را پشت سرگذاشته ایم. ما خاطرات بسیاری از هم داریم که بسیاری از آنها بد هستند اما من او را بخشیده ام. او با بسیاری از حرف هایش موجب رنجش خاطر من شد. من سال ها در آرزوی این بودم که او را آزار دهم. فراموش نکنید من و علی به یکدیگر نیاز داشتیم تا بزرگ ترین نبردهای تاریخ بوکس را رقم بزنیم.

آنجلو داندی (مربی علی):
اگر قرار باشد یکی از بزرگ ترین خاطراتم را از زمانی که با علی بوده ام ذکر کرنم باید بگویم آن خاطره بزرگ هیجان در مانیل (تریلا این مانیل) خواهدبود. علی و فریزر در فضایی می جنگیدند که گرمای آن غیرقابل تصور بود. آن نبرد نفسگیرترین نبردی بود که می توانستید ببینید. من واقعا نمی دانم محمد آن همه انرژی را از کجا می آورد. من مربی او بودم اما نمی توانم به شما بگویم او چگونه فریزر را شکست داد. من سال ها با او بودم اما او این قدرت را داشت که باز هم را شگفت زده کند.»

لنوکس لوئیس (قهرمان سابق بوکس): ورزشکاران اندکی هستند که نسبت به اعتقادات خود پایبند بمانند زیرا نگران از دست دادن حامیان مالی و محبوبیت خود هستند. اما علی متفاوت بود. او برای عقایدش مهمتر بود و تغییری در کتاب تاریخ به وجود آورد. با کارهایی که او انجام داد ورزشکاران سیاه در ادامه راحت تر به کارشان ادامه دادند. علی یک جنگجوی بی نظیر بود. او با هوش خود در بوکس موفق شد و الگوی اصلی من در این رشته او بود.


Google
تقریباً ۵۴۳٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۸۰ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
چرا «محمدعلی» را دوست داشتیم؟ - Bartarinha.IR | برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/news/336873/چرا-محمدعلی-را-دوست-داشتیم
۶ ساعت پیش - روزنامه هفت صبح - مینا شرفی: چرا دوستش داشتیم؟ این مرد سیاه پوست گردن کلفت، قهرمان بوکس حرفه ای جهان چرا در میان مردم ما این چنین محبوبیت ...
تصاویر برای چرا «محمدعلی» را دوست داشتیم؟گزارش تصاویر
نتیجه تصویری برای چرا «محمدعلی» را دوست داشتیم؟
4 ساعت قبل
نتیجه تصویری برای چرا «محمدعلی» را دوست داشتیم؟
نتیجه تصویری برای چرا «محمدعلی» را دوست داشتیم؟
5 ساعت قبل
نتیجه تصویری برای چرا «محمدعلی» را دوست داشتیم؟
1 روز پیش
تصاویر بیشتر برای چرا «محمدعلی» را دوست داشتیم؟
چرا «محمدعلی» را دوست داشتیم؟ - دانلود آهنگ
acecr-trauma.ir/2016/06/06/چرا-محمدعلی-را-دوست-داشتیم؟/
چرا «محمدعلی» را دوست داشتیم؟ ۱۳۹۵-۰۳-۱۷. چرا دوستش داشتیم؟ این مرد سیاه پوست گردن کلفت، قهرمان بوکس حرفه ای جهان چرا در میان مردم ما این چنین محبوبیت خارق ...
چرا «محمدعلی» را دوست داشتیم؟ - برترین ها | خبر فارسی
khabarfarsi.com/n/16836200
۶ ساعت پیش - روزنامه هفت صبح - مینا شرفی: چرا دوستش داشتیم؟ این مرد سیاه پوست گردن کلفت، قهرمان بوکس حرفه ای جهان چرا در میان مردم ما این چنین محبوبیت ...
چرا محمدعلی را دوست داشتیم - سایت تفریحی و سرگرمی ناز ...
nazbid.ir/post/?q=چرا+محمدعلی+را+دوست+داشتیم
اولین برنامه فیلمنامه خوانی از مجموعه «فیلم هایی که دوست داشتيم» شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با خوانش فیلمنامه «اجاره نشین ها» (داریوش مهرجویی) به کارگردانی محمدعلي ...
چرا محمدعلی را دوست داشتیم - خبر ایرونی
iruni.ir/search/?q=چرا+محمدعلی+را+دوست+داشتیم
محمدعلي فردین نوه بازیگر قدیمی کشورمان محمدعلي فردین, با انتشار عکسی از جشن تولدش, صفحه شخصی را بروز کرد. نوه های محمدعلي فردین محمدعلي فردین نوه پسری ...
قصد داشتیم محمدعلی کلی را در خراسان شیعه کنیم | رییس ...
www.ghatreh.com/news/.../قصد-داشتیم-محمدعلی-کلی-خراسان-شیعه-کن...
۱ روز پیش - مطالب مرتبط: چرا محمدعلی کلی در ایران شیعه نشد؟ ... غفوری: از بچگی استقلال را دوست داشتم/ تجربه منصوریان به استقلال کمک می کند ...
ارسال پیام و نظر :: بیان معنوی - ناشر آثار استاد پناهیان
bayanmanavi.ir/post/16
سلام خسته نباشید سوالی داشتم میخواستم حاج آقاجواب بدن توبحث تنهامسیرحاج آقاگفتن ..... چرا مدتی است پیامهای معنوی استاد پناهیان به گوشی همراه اینجانب ارسال نمی شود؟ .... سلام خیلی دوست دارم آقای پناهیان بخاطر یکی از خوبی هاتون اینکه صداقت دارید و صداقت ...... ۰۵ اسفند ۹۳ ، ۲۲:۲۶ محمد علی محمدی .... ۲۵ بهمن ۹۳ ، ۰۰:۲۰ محمد علی.
محمدعلی اینانلو درگذشت - خبرآنلاین
www.khabaronline.ir/detail/494802/society/environment
۱۲ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - محمدعلی اینانلو، استاد طبیعت گردی، کارشناس مطرح محیط زیست و ورزش، ... به نظر من بهترین کار عرض تسلیت به کسانیه که ایشون را دوست داشتن و امروز داغدار یک عزیز هستند. ..... آه،خدا به خانوادش صبر بده چقدر دوسش داشتم ،چرا آخه.
محمد علی اینانلو در گذشت :: ورزش 3
www.varzesh3.com/news/1293631/محمد-علی-اینانلو-در-گذشت
۱۲ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پیکر محمد علی اینانلو روز دوشنبه 14 دی ماه، ساعت 9 صبح از مقابل مسجد بلال تشییع خواهد شد. "ورزش سه" به نوبه خود .... خيلي صداشو دوست داشتم.
موراتی: دوست داشتم کانتونا و توتی را به خدمت گیرم؛ رییس ...
www.tarafdari.com/.../موراتی-دوست-داشتم-کانتونا-و-توتی-را-به-خدمت-...
ما قصد داشتیم با او قرارداد امضا کنیم، اما با او به تفاهم نرسیدیم و او به اینتر نیامد. بازیکن بعدی فرانچسکو توتی بود. ما شانس مذاکره با او را داشتیم، چرا که قراردادش ...
چرا به یاد نمی آورم؟! من آدمی را دوست می داشتم. :: هم‌قافیه با باران
https://hamghafiebabaran.blog.ir/.../چرا-به-یاد-نمی-آورم-من-آدمی-را-دوست-م...
۲۱ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - چرا به یاد نمی آورم؟! من آدمی را دوست می داشتم. ستاره و ارغوان را دوست می داشتم. شکوفه و سیگار و خیابان را دوست می داشتم. ... میرشکاک محمدعلی مجاهدی.
بهترین اشعار برای تو که نیستی - محمد علی بهمنی
ghambarak.blogfa.com/tag/محمد-علی-بهمنی
بهترین اشعار برای تو که نیستی - محمد علی بهمنی - به شانه هایم زدی تا تنهاییم را تکانده باشی. به چه دل خوش کردی ... پاسخ بده ازاین همه مخلوق چرا من؟ تا شرح دهم،از همه ... شعری که دوست داشتی از خود رهاترش ... یه حالی داشتم که نگو، یه حالی داشتم که نپرس.
تهمینه میلانی: تاسف می‌خورم که 33 سال خودمان را از اسطوره ...
aftabnews.ir/.../تهمینه-میلانی-تاسف-می‌خورم-که-33-سال-خودمان-را-از-اسط...
تاسف من این است که چرا ما ۳۳سال خودمان را از اسطوره بازیگری محروم کردیم. محمد علی فردین خیلی دوست دارم برای محمد ... همیشه فردین را دوست داشتم و واقعا هم دوست داشتم.
شیلا خداداد: دوست داشتم فرزندم در امریکا به دنیا بیاید - فردا
www.fardanews.com/.../شیلا-خداداد-دوست-داشتم-فرزندم-در-امریکا-به-دن...
۱۰ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - عده ای به من معترض بودند که چرا برای به دنیا آوردن فرزندت به امریکا رفتی؟ من جوابی جز اینکه بگویم "دوست داشتم" ندارم. ترانه علیدوستی هم فرزندش ...
کاپ | دروغ چرا؟دوست داشتم استقلال قهرمان شود
cup.ir/u/125925
دروغ چرا؟دوست داشتم استقلال قهرمان شود. دسته بندی: فوتبال ايران تاریخ: ۲۱:۰۷:۵۹ ۱۳۹۵/۰۲/۲۷. سایز متن: + -. هاشم بیک زاده به استقلال جوان گفته دوست داشته استقلال ...
8 اعتراف مردانه: چرا خیانت کردم؟ - عصر ایران
www.asriran.com › عصرايران دو › پیامک
همیشه روحش پریشان و ذهنش مشغول است که چرا؟ ... دوست داشتم کسی در کنارم باشد و با هم حرف بزنیم، بیرون برویم و ... . به همین .... محمدعلی کلی یک جان سخت ِ خوشبخت!
مهر ۱۳۹۱ - شاید امروز آخرین فرصت دوست داشتن باشد...
mohsenkavyani.blogfa.com/9107.aspx
و هفته ی دفاع مقدس هم گذشت نمیدونم چرا ... چند روز پیش وقتی داشتم وبلاگ یکی از دوستان رو میخوندم دیدم چندتا دیالوگ ... (مرحوم محمدعلی فردین-دختری فریاد میکشد).
دسته‌بندی سید علی صالحی - کوچه باغ شعر
n-poems.blogsky.com/category/cat-13
پس این همه حرفِ نامنتظر از رفتن بی‌مجال چرا؟! راستی این همان ... نامه ها ، ترانه ها وغروب های هر پنجشنبه را دوست می داشتم. آواز و انار و آهو ..... محمد علی بهمنی(5). نیلوفر لاری ...
مهربون‌ترین مداد جعبه مدادرنگی مادرمه! - پلاك ۴۴
www.ekanoon.com/مهربون‌ترین-مداد-جعبه-مدادرنگی-مادرم/
چرا ؟ محمد علی : دوست ندارم دیگه ! فاطمی : من فکر می کنم چون رنگ کردن با مداد رنگی به ... فاطمی : از زمانی که یادم هست نقاشی می کشیدم و خیلی هم این کار را دوست داشتم.
محمدعلی اینانلو درگذشت - فرارو
fararu.com/fa/news/257528/محمدعلی-اینانلو-درگذشت
۱۲ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - چرا یهویی فوت کردن خدابیامرزدشون من صدا و شخصیتشون رو خیلی دوست داشتم یک انسان علمی ... از صمیم قلب دوستش داشتم آزاده بود و دوست داشتنی.
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
rs272.parsiblog.com/
۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دکتر محمد علی اسلامی (@)[0] ..... در معامله ای که با خدا نمودی من و بردار و خواهرهایم میدانی که سن کمی داشتیم . ... با خوشحالی جواب دادم :دوست عزیز نگران نباش من و خانواده ام و خیلی از خانواده های شهدا اصلا بامی نداریم که برفی برای پارو کردند ... نمیدانم چرا کسی تاریخ را مطالعه نمیکند مگر نمیگویند تاریخ مادر علم است ؟
حمیدرضا پگاه: دوست داشتم جیمز باند می‌شدم - ایران اکونومیست
iraneconomist.com/fa/.../-حمیدرضا-پگاه-دوست-داشتم-جیمز-باند-می‌شدم
پول داشتم شغلی دست‌وپا می‌کردم/ خدا از شریفی‌نیا بگذرد/ دوست داشتم جیمز باند می‌شدم خبرگزاری ... فارس: چرا خانه بازیگران در شمال شهر است در صورتی که عمده علاقمندان به سینما در جنوب شهر هستند؟ اولا اینکه من ... فارس: محمد علی کشاورز گرم و دوست ...
پایگاه خبری - تحلیلی قدس آنلاین - چرا محمدعلی کلی در ایران ...
www.qudsonline.ir/detail/News/388501
۱ روز پیش - چرا محمدعلی کلی در ایران شیعه نشد؟ ... جهان كه به تازگی درگذشته است، گفت: قصد داشتیم محمدعلی کلی را در خراسان شیعه کنیم که البته مشکلاتی پیش آمد. ... ارادت داشت و هميشه ميگفت دوست دارم خدمت امام برسم كه البته فرصت نشد.
حوض نقاشی - احمدرضا احمدی
hoze-naghashi.blogfa.com/tag/احمدرضا-احمدی
احمدرضا احمدی. من نمی دانم چرا هر کسی را صدا کردم. هر کس را دوست داشتم. ناگهان در خم کوچه گم شد. برچسب‌ها: احمدرضا احمدی · +. احمدرضا احمدی. نه. هیچ معجزه ای رخ نمی دهد.
کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان ::آنلاين - گفتگو با ...
www.kanoonnews.ir/NSite/FullStory/?Serv=164&Id=224627
۵ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - چرا ؟ محمد علی : دوست ندارم دیگه ! فاطمی : من فکر می کنم چون رنگ کردن با مداد ... از زمانی که یادم هست نقاشی می کشیدم و خیلی هم این کار را دوست داشتم.
صفحه فرهنگ و هنر - مشرق نیوز | آخرین اخبار ایران و جهان | ...
www.mashreghnews.ir/fa/culture-news
چرا غول های بزرگ سینما از تلویزیون حمایت می کنند! .... واقعا دوست داشتم در کارهای مختلفی بتوانم به شهدا، خانواده شهدا و مقام جانبازان ادای دین کنم و حقیقتا در این چند سال کمتر فیلمنامه شبیه به دلبری به من ... سروده علی معلم برای «محمدعلی کلی».
امیر تاجیک: زمانی دوست داشتيم با چاوشي كار مشتركي منتشر ...
www.musicema.com/node/267871
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دوست داشتم پخش با ما همکاری کنند اما کم‌لطفی کردند و آلبوم ما را پخش نکردند. ... موسیقی با اکسنت «آدما» شروع می‌شد و انصافا استاد «محمدعلی شیرازی» هم در ترانه کار، روی نکته ..... اولی این است چرا نام خانوادگی شما تاجیک است؟
پرسه در خیال
parsedarkhial.blogfa.com/
۲ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - محمدعلی مجاهدی،سعیدبیابانکی ... نمی دانم چرا اما پیمبر بعد معراجش ..... 1_(ما هر چه داشتیم به پای تو ریختیم) گزیده اشعار استاد مجاهدی با موضوع ...
محمد علی کشاورز درگذشت + کارنامه آثار - تیتریک
titre1.ir › فرهنگ › سینما و تلویزیون
۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان صبح امروز به ... و وقتی فهمید من هنرپیشه تئاتر هستم گلایه کرد که چرا زودتر نگفته‌ام. ... شعبان بی مخ نقشی بود که دوست داشتم و خوشبختانه از نظر مردم هم موفق بود.
کانال تلگرام محمدعلی محمدپور-مطالب گزیده ای از محمدعلی ...
instelfa.com/telegram/m_mohamadpour/
روزبه معین; کانال تلگرام ایران والیبال - کانال تلگرام برای دوست داران والیبال ایران والیبال .... فقط همیشه چلنج داشتم که چرا موهامو می تراشین آخه! آقام خدابیامرز می ...
کربلایی حسین عینی فرد ومحمدعلی نیازی مشهد شهادت حضرت ...
ashab-reza.ir/.../کربلایی-حسین-عینی-فرد-ومحمدعلی-نیازی-مشهد-شهادت...
۷ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - محمدعلی نیازی شهادت حضرت رقیه مشهد ... چرا اعلام نکردید ما هم میآمدیم مجلستون خیلی دوست داشتم میومدم. پاسخ: ... واقعا افتخار قوچانی داداش محمدعلی.
محمدعلی کشاورز : یکبار ازدواج کردم و جدا شدم ! - پرشین وی
www.persianv.com/sargarm/204177.php
۲۴ شهریور ۱۳۹۱ ه‍.ش. - محمدعلی کشاورز، درباره آغاز بیماری‌اش می‌گوید: «درست پارسال یکی از همین شب‌های مردادماه از خواب بیدار شدم. ... از همان جوانی کتاب خواندن را دوست داشتم و اگر قرار می‌شد نقشی را بازی یا .... یک روز یواشکی از او پرسیدم چرا دیر می‌آیی؟
وبسایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان - محمدعلی احمدی: ...
www.sepahania.blogfa.com/post/51
محمدعلی احمدی: دوست داشتم به تيمي بروم كه آرامش داشته باشم ... به تيمي ملحق شوم كه در وهله اول در آن آرامش داشته باشم و فكر مي‌كنم سپاهان يك انتخاب خوب است چرا كه اين ...
در گذشت اینانلو؛ چرا در تلویزیون برنامه محیط زیستی علمی ...
www.radiofarda.com/content/b21-mirfakhraei-iv-over.../27479549.html
۲۰ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - محمدعلی اینانلو را بنیانگذار طبیعت‌گردی در ایران می‌دانند و از او به ... با اینکه دو دوست بسیار نزدیک بودیم ولی همیشه ۱۸۰ درجه با هم اختلاف داشتیم.».
پویول: دوست داشتم با مالدینی هم تیمی شوم | پایگاه تحلیلی ...
www.allsports.ir › تمام اخبار
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - خانه / تمام اخبار / پویول: دوست داشتم با مالدینی هم تیمی شوم ... فیلم؛یک مستندبی نظیر درباره محمدعلی کلی/زمانی که سلطان بودیم. 2 ساعت قبل ... حمله تند و بی ادبانه نامزد سوشا مکانی / شما جهان سومید،بفهمید چرا دنیا از شما میترسند.
90tv.ir | وبسایت رسمی برنامه ۹۰ - نوید مظفری: دوست داشتم به ...
90tv.ir/.../نوید-مظفری-دوست-داشتم-به-من-هم-بگویند-غش-کنم-تا-خودم-ر...
۲۹ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - نوید مظفری: دوست داشتم به من هم بگویند «غش» کنم تا خودم را بشناسم ..... همه هم دنبال قضاوت در لیگ برتر هستند و یا می گویند چرا بین المللی نمی ...
شهید محمد علی جهان آرا - پورتال صادقان
sadeghan.ir/209
من نمی‌دانم چرا بعضی ها در ارائه‌ی مسائل افتخارآمیز دوران جنگ تحمیلی کوتاهی می‌کنند. بیانات در ..... دوست داشتم با مسائل عمیق اسلام آشنا شوم و نه مسائل سنتی آن.
محمد علی بهمنی - غزل معاصر
ghazal-moaaser.blogfa.com/cat-21.aspx
غزل معاصر - محمد علی بهمنی (24) - - غزل معاصر. ... مگذار که دندان زده ی غم شود ای دوست ... ماتمی را كه به جان داشتم از ماتمشان .... كبوترانه چرا بايد از تو دانه بچينم؟
دوست خوبم جناب آقای دکتر محمدعلی نجفی،رییس سازمان میراث ...
www.miyanali.com/hossein-1351/1344
۱۴ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - دوست خوبم جناب آقای دکتر محمدعلی نجفی،رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی. ... چرا که با زحمات این گروه توانستیم.برتعداد ...
تصاویر/ جنجال برسر لباس نفیسه روشن در اینستاگرام - فرادید
faradeed.ir/fa/.../تصاویر-جنجال-برسر-لباس-نفیسه-روشن-در-اینستاگ...
۳ روز پیش - ... و من این مدل را دوست داشتم و اکران مایا برای من مثل حضور در یک جشن شادی بود. ... وی افزود: آن لباس سلیقه من بود و دوستش داشتم و برای من و اطرافیانم سلیقه من ... چرا این بازیگران ممنوع‌التصویر شدند؟ تصاویر/ چرا محمدعلی محبوب شد؟
گنجینه ی بهترین شعرها - اشعار محمد علی بهمنی
temenna.blogfa.com/category/20
گنجینه ی بهترین شعرها - اشعار محمد علی بهمنی - ... ترا چون آرزوهایم همیشه دوست خواهم داشت ... چرا همیشه تو را ، ای همه حقیقتم از تو ... جسمی معطر از نفسی گاه داشتم.
گنجور » سعدی » دیوان اشعار » غزلیات » غزل ۴۳۷
ganjoor.net › سعدی › دیوان اشعار › غزلیات
غزل شماره‌ی ۴۳۷ (طیبات، به تصحیح محمدعلی فروغی) بگذار تا مقابل ِ روی تو ... دوست داشتم در مورد این شعر چیزی بنویسم و آفرینی به سعدی بگم اما واقعا زبان از وصف ..... دین و انجام کاری دانسته اند ، چرا راه دور برویم خوشبختانه گنجور کار را آسان کرده ...
وریا غفوری به استقلال پیوست/از بچگی استقلال را دوست ...
www.sportdownload.ir › اخبار ورزشی › فوتبال
۱ روز پیش - وریا غفوری به استقلال پیوست/از بچگی استقلال را دوست داشتم! ... بازیکن تازه وارد استقلال در پاسخ به این سوال که چرا استقلال را از میان پیشنهادهای متعدد انتخاب کرده ... کاریکاتور روز: دست به دعا شدن همه مردم جهان برای محمد علی.
تاریخ ایرانی - خاطرات محمدعلی کشاورز از علی حاتمی، ...
tarikhirani.ir/.../خاطرات.محمدعلی.کشاورز.از.علی.حاتمی،.بیضایی،.مهرجوی...
خاطرات محمدعلی کشاورز از علی حاتمی، بیضایی، مهرجویی و ۶۰ سال فعالیت هنری , ... اما با وسواس خاصی که داشتم و دارم دوست نداشتم در آن فیلم باشم و در واقع گروه خونی‌ام به ... بروم و وقتی فهمید من هنرپیشه تئا‌تر هستم گلایه کرد که چرا زود‌تر نگفته‌ام.
عشق اول: چرا هیچگاه فراموشش نمی کنیم؟ - مردمان
www.mardoman.net/family/firstlove
الناز در مورد دوست پسر دوران دانشگاهش اینطور می گوید: “ما به هیچ وجه برای هم ساخته نشده بودیم. خانواده و دوستانم نمی توانستند او را تحمل کنند. همیشه با هم دعوا داشتیم و ...
کوچه های امن - زندگينامه سردار شهيد محمد علي جهان آرا (ره)
kochehayeamn.blogfa.com/post-336.aspx
کوچه های امن - زندگينامه سردار شهيد محمد علي جهان آرا (ره) - ... دوست داشتم با مسائل عمیق اسلام آشنا شوم و نه مسائل سنتی آن. ..... خواهرم گفت: چرا این حرف را میزنی؟
محمدعلی بهمنی | عاشقانه ها
www.asheghaneha.ir/poet/محمد-علی-بهمنی/
محمدعلی بهمنی (زادهٔ ۲۷ فروردین ۱۳۲۱) شاعر و غزل‌سرای ایرانی اهل بندرعباس. ... محمدرضا: الهه ی من، همیشه دوست داشتم، دارم و خواهم داشت ولی نمیدونم چرا باور نکردی حاضرم ...
مهناز افشار: همسرم اهل دموکراسی است/از او ممنونم که بخاطر من ...
www.cinemajournal.ir/مهناز-افشار-همسرم-اهل-دموکراسی-استاز-ا/
وقتی فهمیدم باردارم حس کردم دنیا تمام شده/ برند همسرم را دوست دارم! ... سینماژورنال: مهناز افشار بازیگر زن ایرانی که اخیرا به واسطه ازدواجش با فرزند محمدعلی رامین از مدیران ... “ورساچه” بودم و این برند به سلیقه ام نزدیکتر بود و بعد از آن “گوچی” را دوست داشتم. ... پرسش یک رسانه اصولگرا⇐چرا الگوبرداری از “شهرزاد” می‌تواند خطرناک باشد؟
محمد علی بهمنی - سایت سارا شعر
sarapoem.persiangig.com/link7/bahmani.htm
اشعاری منتخب از محمد علی بهمنی. بخش اول ... كه دوست جان كلام مناست در همه حال قسم به تو كه ... بیهوده می گردم بدنبالت چرا امشب ؟ ... ماتمی را كه به جان داشتم از ماتمشان
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 53
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 526
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 4,106
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 7,277
  • بازدید ماه : 7,277
  • بازدید سال : 384,888
  • بازدید کلی : 4,164,666