loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 169 سه شنبه 29 تیر 1395 نظرات (0)
اگر بفهميد دوقلو باردار هستيد، چه كار مي‌كنيد؟ خوشحال مي‌شويد و از اين‌كه در يك زمان مادر 2 فرزند شده‌ايد، احساس آرامش مي‌كنيد؟ يا اين‌كه فكر مي‌كنيد مادر بدشانسي هستيد كه حالا بايد همزمان كارهاي مربوط به 2 نوزاد را انجام دهد؟
جام جم: اگر بفهميد دوقلو باردار هستيد، چه كار مي‌كنيد؟ خوشحال مي‌شويد و از اين‌كه در يك زمان مادر 2 فرزند شده‌ايد، احساس آرامش مي‌كنيد؟ يا اين‌كه فكر مي‌كنيد مادر بدشانسي هستيد كه حالا بايد همزمان كارهاي مربوط به 2 نوزاد را انجام دهد؟ در هر صورت اگر شما هم چنين شرايطي را تجربه مي‌كنيد، بهتر است به جاي ناراحتي و غصه خوردن و همچنين به جاي شادي بيش از حد، به فكر مراقبت از خود و فرزندان‌تان باشيد تا اين كوچولوها بدون مشكل متولد شوند.

البته جالب است بدانيد بعضي از خانواده‌ها با مراجعه به پزشك، از متخصص زنان و زايمان مي‌خواهند به آنها كمك كند تا به اين هدف برسند. اما آيا اين روش واقعا درست است؟ آيا بارداري دوقلويي به چنين روشي نمي‌تواند مشكلي براي مادر يا جنين‌هايش ايجاد كند؟

دكتر الهه ثناگو، جراح و متخصص بيماري‌هاي زنان و زايمان با بيان اين نكته كه بارداري‌هاي دوقلويي در گروه بارداري‌هاي پرخطر قرار مي‌گيرد، مي‌گويد: بيشتر دوقلويي‌ها، حاصل بارور شدن 2 تخمك است كه در نتيجه همزمان 2 جنين در رحم مادر رشد مي‌كنند. به اين نوع دوقلويي، دوقلويي دوتخمكي مي‌گويند كه در اصطلاح عموم دوقلوهاي غيرهمسان نيز ناميده مي‌شوند.

به گفته اين پزشك متخصص، عوامل متعددي در ايجاد اين نوع دوقلويي موثر است؛ به عنوان مثال اگر سابقه دوقلوزايي در خانواده فرد و بخصوص خانواده مادري وجود داشته باشد، احتمال بارداري دوقلويي افزايش مي‌يابد. علاوه بر اين، خانم‌هايي كه در سنين بالا (حدود 38ـ37 سالگي) باردار مي‌شوند و همچنين كساني كه تعداد زايمان‌هاي بيشتري داشته‌اند نيز شانس بيشتري براي بارداري دوقلويي دارند. در بارداري در ماه اول بعد از قطع قرص‌هاي جلوگيري و همچنين در بارداري‌هايي كه با استفاده از داروهاي ناباروري ايجاد مي‌شود نيز احتمال چندقلويي وجود دارد.

دكتر ثناگو درباره نوع ديگر دوقلويي توضيح مي‌دهد: نوع ديگر دوقلويي، دوقلويي تك‌تخمكي است كه از تقسيم يك تخمك بارور شده ايجاد مي‌شود. اين نوع دوقلويي ارتباطي به سن يا سابقه دوقلوزايي خانوادگي ندارد، ولي در درمان‌هاي نازايي و IVF احتمال آن افزايش مي‌يابد.

عوارض ناشي از بارداري‌هاي چندقلويي

با اين‌كه بارداري‌ دوقلويي براي اغلب خانواده‌ها اتفاقي خوشايند و لذت‌بخش است، اما از نظر متخصصان زنان و زايمان در زمره بارداري‌هاي پرخطر محسوب مي‌شود، بنابراين مشخص است كه والدين بايد نسبت به اين خطرات آگاه باشند تا بتوانند از بروز مشكلات و عوارض مربوط به جنين و مادر پيشگيري كنند.

دكتر ثناگو در اين زمينه يادآور مي‌شود: خطرات بارداري دوقلويي، هم جنين‌ها را تهديد مي‌كند و هم مادر را؛ به عنوان مثال تغييرات فيزيولوژيك كه در دوران بارداري پيش مي‌آيد در اين بارداري‌ها شديدتر است و اين مادران ضعف، تهوع و استفراغ شديد اوايل بارداري و شيوع كم‌خوني را با شدتي بيشتر نسبت به شرايط عادي تجربه مي‌كنند. علاوه بر اين، افزايش شديدتر حجم خون در اين نوع بارداري، منجر به وارد شدن فشار بيشتري به قلب مادر مي‌شود و ضربان قلب او را افزايش مي‌دهد. همچنين احتمال افزايش فشار خون و بروز مسموميت حاملگي نيز در اين موارد بيشتر است.

به گفته اين متخصص زنان و زايمان، بزرگي بيشتر رحم و وارد شدن فشار به قلب، ريه‌ها و احشاي مادر نيز منجر به كاهش تحرك او در اين دوران مي‌شود؛ اين مساله، عوارض خاصي به همراه دارد و علاوه بر اين‌كه باعث چاقي مادر مي‌شود، او را مستعد بروز مشكلاتي مانند ايجاد لخته خون درون عروق مي‌كند.

وي مي‌افزايد: گاهي نيز افزايش آب اطراف جنين‌ها (هيدرآمنيوس) منجر به انسداد مجاري ادراري و وارد شدن فشار به كليه‌هاي مادر مي‌شود كه حتي در شرايطي ممكن است مجبور باشيم آب دور جنين‌ها را كاهش دهيم.

اين پزشك متخصص درباره زايمان مادران در اين شرايط توضيح مي‌دهد: زايمان‌هاي دوقلويي بنا به تشخيص پزشك مي‌تواند هم به روش طبيعي انجام شود و هم سزارين. البته در زايمان‌هاي دوقلويي نسبت به زايمان‌هاي تك‌قلويي، خونريزي نيز 2 برابر بيشتر است و سقط خودبه‌خودي هم در اين حاملگي‌ها بيشتر مشاهده مي‌شود.

به گفته وي، همچنين به علت كاهش فضاي رحمي براي جنين‌ها، ممكن است اثرات فشاري روي آنها حين رشد اندام‌ها، باعث بروز عوارضي مانند پاچماقي و دررفتگي مفصل ران، عدم به وجود آمدن دست و پا، مشكلات قلبي ـ عروقي و رشد كم جمجمه (ميكروسفالي) شود.

دكتر ثناگو درباره ساير مشكلاتي كه جنين‌ها را تهديد مي‌كند، مي‌گويد: پديد آمدن عوارضي نظير آنچه در نوزادان نارس مشاهده مي‌شود، مانند مشكلات بينايي، شنوايي، عصبي، عفوني، تنفسي، وزن كم و افزايش احتمال مرگ و مير نيز از ديگر مشكلاتي است كه مي‌تواند در بارداري‌هاي چندقلويي بروز كند.

خود را به دردسر نيندازيد

خيلي از پدر و مادرها ترجيح مي‌دهند فرزندشان دوقلو باشد و براي رسيدن به اين خواسته از پزشك كمك مي‌خواهند. تعجب نكنيد؛ خيلي از خانواده‌ها چنين درخواستي از پزشك‌شان دارند و مي‌خواهند با يك مرتبه زايمان، صاحب 2 فرزند شوند. دكتر ثناگو ضمن تاكيد بر اين نكته كه نبايد به خواست پدر و مادر، بارداري‌هاي دوقلويي ايجاد ‌شود، توضيح مي‌دهد: در سال‌هاي اخير به علت شيوع بيشتر درمان‌هاي نازايي شاهد افزايش بارداري‌هاي چندقلويي هستيم. اما برخلاف ظاهر قضيه كه تولد 2 نوزاد باعث شگفتي خانواده‌ها مي‌شود و آنها را خوشحال مي‌كند و حتي با وجود اين‌كه بعضي از خانواده‌ها با مراجعه به پزشك خواستار بارداري دوقلويي هستند، بايد بدانيد اين بارداري‌ها هم براي پزشك و هم براي مادر دردسرساز و نيازمند مراقبت‌هاي بيشتر، شديدتر و هوشيارانه است.

به گفته وي، خانم‌هايي كه بارداري دوقلويي يا چندقلويي را تجربه مي‌كنند، حتما بايد به مراقبت‌هاي خاص و دقيق توجه داشته باشند و طبق نظر پزشك در زمان مناسبي كه او تعيين مي‌كند، براي معاينات و بررسي‌هاي مورد نياز مراجعه كنند.

دكتر ثناگو تاكيد مي‌كند: اين افراد چون در معرض پارگي زودرس كيسه آب هستند، بايد از انجام فعاليت‌هاي سنگين و ايستادن به مدت طولاني نيز اجتناب كنند. علاوه بر اين، فشار بيش از حد جسمي و روحي نيز مي‌تواند براي اين خانم‌ها دردسرساز شود. در ضمن، با مشاهده كوچك‌ترين وضعيت غيرطبيعي بايد به پزشك مراجعه كرده و از كنار هيچ مشكلي به سادگي نگذرند.


Google
About 251,000 results (0.70 seconds)
Search Results
دردسرهای بارداری دوقلویی - شفاف
www.shafaf.ir/fa/news/.../دردسرهای-بارداری-دوقلویی
Translate this page
دردسرهای بارداری دوقلویی. اگر بفهميد دوقلو باردار هستيد، چه كار مي‌كنيد؟ خوشحال مي‌شويد و از اين‌كه در يك زمان مادر 2 فرزند شده‌ايد، احساس آرامش مي‌كنيد؟ يا اين‌كه فكر ...
You visited this page on 7/18/16.
همه دردسر های دوقلو ها - بولتن نیوز
www.bultannews.com/fa/news/.../همه-دردسر-های-دوقلو-ه...
Translate this page
پره‌اکلامپسی: پره‌اکلامپسی در ۱۰تا ۱۵ درصد زنانی که دوقلو باردارند ایجاد می‌شود. یعنی احتمال ابتلای آن در بارداری دو قلویی دو برابر بارداری معمولی است. به‌دنبال این ...
مشکلات خاص در بارداری چندقلویی - دانشنامه فرزند
farzand.net › بارداری › چند قلوها › بارداری چند قلویی
Translate this page
اگرچه طیف گسترده ای از دوران بارداری دوقلوها بی دردسر پیش رفته و به تولد دو نوزاد زیبای سالم می انجامد اما خطراتی هم برای مادر و هم جنین دارد. در نتیجه اکثر.
آيا بارداري دوقلويي خطرناک‌ است؟ - نی نی مامی
ninimami.niniweblog.com/.../آيا-بارداري-دوقلويي-خط...
Translate this page
آيا بارداري دوقلويي خطرناک‌ است؟ - برای خــــــندیـــــــدن منتظر خوشبختی نباش خوشبختی با خــــــنده ی تو زنده میشه...
You visited this page on 7/18/16.
حقایقی درباره بارداری دوقلویی - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=239291
Translate this page
Feb 27, 2013 - از هر 100 حاملگی، حدود 3 حاملگی چند قلو هستند که میزان دوقلویی بیشتر از چند قلویی می باشد. مادرانی که دو قلو باردار هستند...
You visited this page on 7/18/16.
مشکلات شایع در نوزادان دوقلو - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=233992
Translate this page
Jan 12, 2013 - نتایج حاصل از مقایسه تولدهای تک قلوزایی و دوقلوزایی نشان می دهد که دوقلوزایی چه در دوران بارداری و چه در زمان تولد نوزاد، مشکلات بیشتری از تک ...
۱۵ نـکـتـه دربـاره بارداری چنـدقـلویـی - آفتاب
www.aftabir.com › ... › توصیه های پزشکی
Translate this page
Jul 31, 2011 - بارداری های دوقلویی نسبت به بارداری های تک قلویی به مراقبت های بیشتری نیاز دارد. مثلا سونوگرافی بیشتر ... دردسر های خوابیدن در دوران بارداری.
You visited this page on 7/18/16.
مشکلات رایج حاملگی دوقلویی - پرشین وی
www.persianv.com/zanashooee/305136.php
Translate this page
Sep 9, 2015 - بارداری ، بارداری دوقلو ، دوقلو باردار شدن ، دوقلو زایی ، حاملگی دوقلویی ، پرشین وی ، persianv,مشکلات رایج حاملگی دوقلویی.
دوقلوها را دوست نداشته باشید! - مجله اینترنتی برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/.../دوقلوها-را-دوست-نداشته-باشی...
Translate this page
May 15, 2013 - همه دردسرهای دوقلوها ... احتمال سقط یک جنین در مراحل ابتدای بارداری میان افرادی که دوقلو باردارند ۲۰ درصد و احتمال سقط یک جنین یا بیشتر میان زنانی ...
بارداری و زایمان-بارداري دوقلو يا چندقلويي: عوارض احتمالي-پرشین پرشیا
www.persianpersia.com/health/hdetails.php?...
Translate this page
آيا بارداري چند قلويي، در مقايسه با داشتن تنها يك كودك در شكم ، خطر بيشتري به همراه دارد؟ هر چند خانمهايي كه چند قلو آبستن هستند، در اكثر موارد كودكاني سالم به دنيا مي ...
گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو ...
forum.iransalamat.com/.../گفت-وگو-با-دکتر-شیری...
Translate this page
May 24, 2013 - بار مضاعف گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش درباره بارداری و زایمان دوقلو خیلی از زوج ها دوست دارند ۲ یا ۳ فرزند داشته باشند اما معتقدند گذراندن ...
بارداری دوقلویی، مشکلات و مراقبت ها - نی‌ نی‌ بان
niniban.com/fa/.../بارداری-دوقلویی-مشکلات-و-مراقب...
Translate this page
Jun 24, 2016 - اگر بارداری دوقلویی دارید بهتر است از مراقبت های لازم و مشکلات مهم در این دوران اطلاع پیداکنید.
عوارض چند قلوزایی، زایمان چندقلو، چندقلوزایی، دوقلو، سه قلو، چندقلو ها ...
www.akairan.com/koodak/zaieman1/23630.html
Translate this page
علت چندقلوزایی,علل چندقلوزایی,روشهای چندقلوزایی,چند قلوهای ایرانی,بارداری چندقلویی ... عوارض چند قلوزایی، زایمان چندقلو، چندقلوزایی، دوقلو، سه قلو، چندقلو ها، علت ..... دردسرهای زنان باردار در فصل سرما آکاایران: دردسرهای زنان باردار در فصل سرما به ...
بارداری دوقلو - آکاایران
www.akairan.com/koodak/tag/بارداری%20دوقلو/
Translate this page
بارداری دوقلوها,بارداري دوقلوها,بارداری دوقلو هفته به هفته,بارداري دوقلويي,بارداری دوقلوی,بارداری دوقلویی هفته به هفته,بارداری دوقلویی,بارداري دوقلويي هفته به هفته ...
You visited this page on 7/18/16.
پنج علامتی که نشان می دهد دوقلو باردارید - آکاایران
www.akairan.com/koodak/.../120815062551.html
Translate this page
اگرچه این علائم نشانه این است که دوقلو باردارید اما ممکن است گاهی اوقات این علائم .... دردسرهای زنان باردار در فصل سرما آکاایران: دردسرهای زنان باردار در فصل سرما به ...
دردسرهاي دوقلويي - JameJamOnline.ir
www1.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum...
Translate this page
دردسرهاي دوقلويي. جام جم آنلاين: اگر بفهمید دوقلو باردار هستید، چه کار می‌کنید؟ خوشحال می‌شوید و از این‌که در یک زمان مادر دو فرزند شده‌اید، احساس آرامش می‌کنید؟ یا این‌که ...
بارداری دوقلو - scipost - خودرو ، تکنولوژی ، خبر علمی
www.scipost.ir/wiki/titles/بارداری%20دوقلو/16510
Translate this page
Jun 20, 2013 - حاملگی چند قلو به یکی از شایع ترین حالات پرخطر در طب زنان و مامایی مبدل گشته است.امروزه در ایالات متحده دو قلویی یک مورد از هر 40 زایمان و سه ...
علائم بارداری دوقلو - نمناک
namnak.com/10501-علائم-بارداری-دوقلو.html
Translate this page
Rating: 4.7 - ‎420 reviews
علائم بارداری دوقلو و مراقبت های مهم قبل و بعد از بارداری به خصوص برای مادران دوقلو ها شامل دسته ای علائم و نکاتی است که به صورت علمی و کامل در این بخش می خوانید.
بارداري سالم دوقلو يا چند قلو ها | سلامت لوپا
lopahealth.com/.../بارداری.../بارداري-سالم-دوقلو-يا-چن...
Translate this page
چنانچه بارداری با بیش از یک نوزاد را تجربه می کنید، شیوه زندگی سالم و رژیم غذایی متوازن می تواند در سلامتی بارداری و بهترین شروع برای نوزادان شما، نقش مهمی ...
مشکلات رایج حاملگی دوقلویی - مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/100831_مشکلات-رایج-حاملگی-دوقلو...
Translate this page
Sep 9, 2015 - اگر بارداری دوقلویی دارید بهتر است از مراقبت های لازم و مشکلات مهم در این دوران اطلاع پیداکنید.
علايم بارداري دوقلويي - بوم - رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
boooom94.rozblog.com/post/138
Translate this page
Mar 6, 2016 - علائم-بارداری-دوقلو-و-آنچه-والدین-نمی-دانند 6…,علايم بارداري دوقلويي,بوم ! ... اگرچه طیف گسترده ای از دوران بارداری دوقلوها بی دردسر پیش رفته و به
مشکلات بارداری دوقلو - لینک گردی
nimrang.ir/news/مشکلات-بارداری-دوقلو
Translate this page
23/01/2013 · مشکلات شایع در نوزادان دوقلو نتایج حاصل از مقایسه تولدهای تک قلوزایی و دوقلوزایی ن. 212. دردسرهای بارداری دوقلویی - shafaf.ir. اگر بفهميد دوقلو .
نگهداری از​دوقلوها​ تجربه‌ای سخت، اما شیرین - کودک و نوجوان - خانواده ...
www.salamatnews.com › خانواده › کودک و نوجوان
Translate this page
Feb 13, 2014 - بنابراین از همان زمانی که مادر متوجه بارداری چندقلویی می‌شود، باید براساس ... هم خستگی و دردسرهای نگهداری از دو بچه همسن را با تمام وجود احساس می‌کند.
حاملگی دوقلویی - لینک گردی
farsinow.ir/news/حاملگی-دوقلویی
Translate this page
حاملگی دوقلویی با حاملگی عادی تفاوت چندانی ندارد و فقط کمی دشوارتر است. برای حفظ ... دردسرهای بارداری دوقلویی اگر بفهميد دوقلو باردار هستيد، چه كار مي‌كنيد؟ 847.
من ني ني دوقلو دوس دارم چجوري ميشه به نظرتووووووووووون ...
www.ninisite.com › ... › بارداري دو يا چند قلويي
Translate this page
Jan 17, 2012 - 20 posts - ‎15 authors
زياد شده بهتره كه از خداوند فقط يه بچه سالم وصالح رو بايه بارداري نرمال وبي دردسر بخواي.....! باقيش رو ديگه بسپر به خدا تا هر چي صلاحته پيش بياد ...
روزنامه جام جم91/1/23: دردسرهاي دوقلويي - بانک اطلاعات نشريات کشور
www.magiran.com/npview.asp?ID=2478384 - Translate this page
Apr 11, 2012 - دردسرهاي دوقلويي بارداري هاي دوقلويي در گروه بارداري هاي پرخطر قرار داشته و به مراقبت هاي دقيق نياز دارد نويسنده: نيلوفر اسعدي بيگي ...
نتایج جستجو برای دردسرهای بارداری دوقلویی - صفحه 10 | خبر فارسی
khabarfarsi.com/search?...دردسرهای%20بارداری%20دو...
Translate this page
149 زن باردار را در آغاز بارداری سپس در پایان ماه پنجم بارداری و 5 ماه پس از پایان بارداری اندازه گیری کردند. در 60 تا ... تحتانی طی بارداری احتمال بروز مشکلات عروقی ...
شیوه زندگی سالم؛ کلید به حداقل رساندن خطرات ناشی از حاملگی در سنین ...
mehrkhane.com › صفحه نخست › بهداشت و سلامت
Translate this page
... جنین، سقط، حاملگی خارج رحمی، فشارخون، دیابت حاملگی، اختلالات ژنتیکی، اسکیزوفرنی، حاملگی دوقلویی و چندقلویی و... از جمله عوارض بارداری در سنین بالاست.
بارداری دوقلویی
ww2.mofassal.ir/detail/بارداری-دوقلویی/article/98/
Translate this page
گفت وگو با دکتر شیرین نیرومنش ،اگر بفهميد دوقلو باردار هستيد چه کار مي‌کنيد خوشحال مي‌شويد و از اين‌که در يک . دردسرهای بارداری دوقلویی،بارداری دوقلویی ...
مفاهیم: نوزاد نارس - همشهری
www.hamshahrionline.ir/details/115513
Translate this page
Sep 7, 2010 - یک نوزاد نارس، بر عکس نوزاد فول‌ترم (که دوران بارداری کامل گذرانده ... بارداری به طور طبیعی حدود 40 هفته طول می‌کشد. ... بارداری دوقلو یا بیشتر.
دردسرهای بارداری دوقلویی | اگر بفهمید دوقلو باردار هستید،
www.ghatreh.com/news/.../دردسرهای-بارداری-دوقلویی - Translate this page
Apr 12, 2012 - اگر بفهمید دوقلو باردار هستید، چه کار می کنید؟ خوشحال می شوید و از این که در یک زمان مادر 2 فرزند شده اید، احساس.
بتا و بارداری دوقلویی صفحه 1 - مطلب ها
ww2.matlabhaa.ir/detail/.../article/12/
Translate this page
آموزش کامل مسائل جنسي و روابط ،احتمال دوقلوزایی در وقوع دوقلویی تک‌تخمی تصادفی است و چندان تحت تأثیر عوامل . دردسرهای بارداری دوقلویی،راستش من تازه متوجه ...
علایم بارداری دوقلویی
nimbar.ir/news/علایم-بارداری-دوقلویی
Translate this page
حاملگی دوقلویی اگرچه ممکن است مورد نظر یا حتی آرزو برای برخی از زوجین باشد ولی از نظر پزشکی ... ... دردسرهای بارداری دوقلویی - shafaf.ir ... راجع به دوقلویی تو ...
هفته 36 بارداری دوقلویی - لینک گردی
nimbar.ir/news/هفته-36-بارداری-دوقلویی
Translate this page
زمینه و هدف: در مورد بهترین زمان ختم بارداری در دوقلویی نظرات متفاوتی وجود دارد. ... دردسرهای بارداری دوقلویی اگر بفهميد دوقلو باردار هستيد، چه كار مي‌كنيد؟ ... هفته 36 ...
عوارض ناشي از بارداري‌هاي چند قلويي: : تندرستی و زندگی سالم : : بارداری ...
www.tebyan-zn.ir/News-Article/.../4/.../58371.html
Translate this page
Apr 12, 2012 - دردسرهاي دوقلويي. اگر بفهميد دوقلو باردار هستيد، چه كار مي‌كنيد؟ خوشحال مي‌شويد و از اين‌كه در يك زمان مادر دو فرزند شده‌ايد، احساس آرامش مي‌كنيد؟
کودک من - بارداري دو يا چند قلويي
www.mybaby2013.blogfa.com/.../بارداري-دو-يا-چند-ق...
Translate this page
Jan 22, 2013 - بارداري دوقلويي يا چندقلويي، چقدر شايع است؟ .... اما انجام اين آزمايشها در چندقلوها مي تواند پر دردسر بوده يا نتايج چندان دقيقي به دست ندهد و شما ممكن ...
مشکلات و درد سرهای بزرگ حاملگی دو قلو - مجله تندرستی و پزشکی سلامت
salamate.ir › زنان و زایمان
Translate this page
مشکلات و درد سرهای بزرگ حاملگی دو قلو پره‌اکلامپسی یا مسمومیت بارداری در ۱۰ تا ۱۵ درصد زنانی که دوقلو باردارند ایجاد می‌شود. زنانی که دوقلو باردارند با.
توصیه هایی برای داشتن کودکان دوقلو - نیک صالحی
www.niksalehi.com/hamechiz/archives/168521.php
Translate this page
Apr 11, 2012 - شما همه دردسر های تان را در یک نوبت کشیده اید. ... حاملگی دوقلویی در بعضی نژاد های خاص هم بیشتر است. ... میزان پروتئین رژیم غذایی و مکمل های آهن هم در این نوع بارداری ها باید بیشتر از حالت عادی باشد تا مشکلات خونی و وزن گیری ...
بارداری و نوزاد : مجله پزشکی
www.pezeshkan.info/?cat=9&paged=27
Translate this page
May 26, 2014 - اف دوقلو هستند (به‌طور طبیعی در جامعه این مقدار یک هشتادم است) در مورد سه‌قلوها .... بروز هر یک از آنها در طی بارداری دردسر ساز است ولی با مراقبت های ...
علایم بارداری دوقلویی/ تشخیص دوقلوهای همسان و غیرهمسان چگونه است؟!
nininama.com/fa/news72878.aspx
Translate this page
Mar 17, 2016 - علایم بارداری دوقلویی/ تشخیص دوقلوهای همسان و غیرهمسان چگونه است؟ ... اما انجام اين آزمايشها در چندقلوها مي تواند پر دردسر بوده يا نتايج چندان دقيقي ...
دانستنيهاي بارداري از ابتدا تا زايمان - پارسی طب
fa.parsiteb.com › دسته بندی مقالات › بارداری تا بلوغ
Translate this page
شما خانم باردار در صورتی که : ۱-اندام درشتی دارید. ۲-دوقلو باردار هستید. ۳-کم خونی دارید. ۴-تا اواخر حاملگی قرص آهن مصرف نکرده اید یا نامنظم مصرف کرده اید ،باید دو ...
You visited this page on 7/18/16.
راه های دوقلو و چند قلو باردار شدن - ناز وب
www.nazweb.ir/149692-the-twin-and-multiple-pregna...
Translate this page
درطول سه ماهه اول بارداری دوقلو، ممکن است که وزنتان بیشتر از آن حدی باشد که یک خانم باردار معمولی می تواند داشته باشد. ... قدبلندی و دراز بودن این دردسرها رو هم داره!
دردسرهای زنان چاق برای بارداری و زایمان - شفا آنلاین
shafaonline.ir/.../دردسرهای-زنان-چاق-برای-بارداری-و-زا...
Translate this page
Jan 19, 2015 - مشکلات خانمهای چاق قبل از بارداری. تاثیر وزن بر حاملگی. 1- شانس دوقلویی دو تخمکی خودبخودی در این افراد بیشتر است. دوقلویی حاملگی با خطر ...
جام نیوز :: JamNews - عوارض شایع در بارداری دوقلویی
www.jamnews.ir/detail/News/661232
Translate this page
Apr 26, 2016 - بسیاری از متخصصان زایمان به صرف دوقلو بودن بارداری، به آن لقب پرخطر .... دردسر جدید سعودی‌ها در بازار نفت / نیروگاه‌ها نفت عربستان را بلعیدند.
تفاوت علائم تک قلو بارداربودن و بارداری دوقلو در دوران حاملگی | همراه باعلم
baelm.ir/singleton-and-twin-pregnancies-different-sy...
Translate this page
علائم دوقلو بودن بچه, علائم دوقلو بودن جنین, علائم دوقلو باردار بودن, علائم دوقلو, علائم دوقلوزایی, علائم دوقلو داشتن, علائم دوقلویی, علائم دوقلو باردار بودن,
بارداری دوقلو یا چندقلویی : آگاهی و تشخیص بیش از یک جنین » پورتال ...
glo.ir/...بارداری/بارداري.../بارداري-دوقلو-يا-چندقلويي...
Translate this page
بارداری دوقلو یا چندقلویی : آگاهی و تشخیص بیش از یک جنین ... اما انجام این آزمایشها در چندقلوها می تواند پر دردسر بوده یا نتایج چندان دقیقی به دست ندهد و شما ممکن ...
نكات مهم در مورد حاملگی و خطم بارداری
madar-farzand.mihanblog.com/
Translate this page
May 26, 2015 - که در سه ماهه اول بارداری بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت و در سه ماهه دوم ... تر مثل میزوپرستول Misoprostol(با نام تجاری Cytotec )درد سر این فرایند کاهش یافت. .... با وجود آنکه ممکن است بسیاری به شما بگویند که حاملگی دوقلو و تک ...
نکاتی درباره کودکان دوقلو - سایت خبری تحلیلی تابناك|اخبار ایران و ...
www.tabnak.ir › اجتماعی › داخلی
Translate this page
Aug 14, 2011 - ازسال 1980ميلادي تاكنون تعداد دوقلوها در آمريكا 74 درصد رشد داشته است. وي ادامه داد: استفاده از برخي داروهاي باروري، افزايش سن بارداري بويژه پس از ...
سیر تکاملی جنین - نگاران طب
sargana.blogfa.com/post/57/سیر-تکاملی-جنین
Translate this page
در بارداری دوقلویی هم،همین مراحل رشد رخ می دهد. ... مادر دراین هفته به آرامش بیشتری رسیده وبسیاری از علایم پر دردسر ابتدای بارداری در وی ازبین می رود.با توجه به کش ...
بایدها و نبایدهای مصرف مکمل در بارداری [آرشیو] - سایت علمی ...
www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-126862.html
Translate this page
Jan 15, 2008 - 14 posts - ‎10 authors
مصرف کلسيم بدن در دوران بارداری و نيز زندگی در شرايط دور از نور ... حامله شده اند، خانم هایی که دوقلو باردار هستند، خانم های سیگاری و کسانی ...... وی افزایش فشارخون را از جمله عوارض آن می داند که برای زن باردار و جنین دردسر آفرین است.
Searches related to دردسرهای بارداری دوقلویی

چگونه بارداری دوقلو داشته باشیم

بارداری دوقلویی هفته به هفته

علائم اولیه بارداری دوقلو

مراقبت های بارداری دوقلویی

بارداری دوقلویی نی نی سایت

چگونگی بارداری دوقلویی

حاملگی دوقلویی

سقط یکی از دوقلوها
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 226
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 437
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 4,167
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 13,614
  • بازدید ماه : 13,614
  • بازدید سال : 391,225
  • بازدید کلی : 4,171,003