loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 193 چهارشنبه 30 تیر 1395 نظرات (0)

حدود مباح روابط جنسی زن و شوهر تا کجاست؟

روابط جنس زن و شوهراز لحاظ جنسی چه چیز زن برای شوهرش مباح است؟

نویسنده: دکتر یوسف قرضاوی/ مترجم: دکتر احمد نعمتی

پرسش

ما گروهی مسلمان عرب زبان هستیم که پرسش های زیادی مواجه شویم که در میهن عربی و اسلامی خود سابقه ی ذهنی این نوع پرسش ها را نداشتیم و به برادران و خواهران مسلمان امریکایی مربوط می شود.

لخت شدن کامل زن و شوهر هنگام معاشرت جنسی

·         نگاه کردن زن و شوهر به شرمگاه همدیگر

و مسایل دیگری  از این قبیل که ما از بیان آشکار آن ها شرم داریم. یعنی مواردی که باعث تحریک شهوت در زن و شوهر می شود. به سبب کشف عورتف لختی و عریانی در این ممالک، نوعی سردی و بی رغبتی در رابطه ی جنسی زن و شوهر دیده می شود و برای رفع آن نیاز به عوامل تحریک آمیزی است که به طور قطع در ممالک عربی و اسلامی بدان نیاز نیست.

پیش از این در مواجهه با چنین پرسش هایی، با حکم منع و تحریم پاسخ می دادیم و آن به دلیل اقوال و احادیث فراوانی بود که در اذهان ما رسوخ کرده و غالبا" از واعظان منبر شنیده ایم نه از فقیهان. ولی برخی از برادران اسلامی اظهار می دارند که مطالبی خلاف این را از جناب عالی شنیده اند که در دیدارتان از امریکا و حضورتان در کنفرانس های عمومی و خصوصی فرموده اید.

به همین دلیل علاقه مندیم تا مستقیما" از خودتان کسب اطلاع کنیم و نظر جناب عالی را در مورد این نوع پرسش ها که سبب اختلاف است همراه با دلایل قرآنی و حدیثی، جویا شویم. هرچند با شرایط کاری و مشغله های فراوان شما آگاهیم، با این حال خواهشمندیم ما را از پاسخ خود محروم نفرمایید، زیرا مسلمانان قاره های دیگر هم بر شما حقی دارند. خداوند متعال شما را موفق و برای خدمت به اسلام و مسلمانان مؤید فرماید.

گروهی از مسلمانان قاره ی امریکا، م.ل.س

 

پاسخ

 به نظر من لازم است که پرسشگران عزیز به آن چه در جلد اول «فتاوای معاصره» راجع به «روابط جنسی میان زن و شوهر» نوشته ام، مراجعه نمایند، تا این برادران مقیم قاره ی امریکا بدانند که اسلام هیچ جنبه ای از جوانب زندگی را مهمل و بدون جواب نگذاشته است. بسیاری از مردم گمان می کنند، دین، بالاتر و پاک تر از آن است که در چنین مسایلی دخالت نماید؛ مبتنی بر نظریات بعضی ادیان که گفته اند:«رابطه ی جنسی پلید و از اعمال شیطانی است.» و می پندارند نگاه اسلام به مسایل جنسی مانند نگاه رهبانیت است!

واقعیت این است که اسلام در مورد این موضوع حساس و مهم زندگی بی توجه نبوده و به جنبه ی فطری و اصالت غریزه ی جنسی اعتراف کرده و قواعد، احکام و رهنمودهایی را تشریع نموده است، تا فرد مسلمان با تمسک بدان بدون افراط و تفریط و انحراف به وظیفه اش عمل کند.

آن چه که خداوند متعال در سوره ی بقره در این باره بیان داشته برای ما کافی است :

(‏ وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُواْ النِّسَاء فِي الْمَحِيضِ وَلاَ تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّىَ يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللّهُ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ‏ نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّكُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ ‏ ‏)

«‏ و از تو درباره ( آميزش با زنان به هنگام ) حيض مي‌پرسند . بگو : زيان و ضرر است ( و علاوه از نافرماني ، بيماريهائي به دنبال دارد ) . پس در حالت قاعدگي از ( همبستري با ) زنان كناره‌گيري نمائيد ، و با ايشان نزديكي نكنيد تا آن گاه كه پاك مي‌شوند . هنگامي كه پاك شوند ، از مكاني كه خدا به شما فرمان داده است ( و راه طبيعي زناشوئي و وسيله حفظ نسل است ) با آنان نزديكي كنيد . بي‌گمان خداوند توبه‌كاران و پاكان را دوست مي‌دارد . ‏‏ زنان شما محلّ بذرافشاني شما هستند ، پس از هر راهي كه مي‌خواهيد به آن محلّ درآئيد ( و زناشوئي نمائيد به شرط آن كه از موضع نسل تجاوز نكنيد ) ، و براي خود ( با انتخاب همسران شايسته و پرورش فرزندان صالح و بايسته ، توشه‌اي ) پيشاپيش بفرستيد ، و از خدا خويشتن را برحذر داريد ( و به هنگام حيض با زنان نزديكي نكنيد و از راهي جز راه بقاي نوع بشر با ايشان زناشوئي ننمائيد ) و بدانيد كه شما او را ملاقات خواهيد كرد ( و از شما درباره اعمال و اقوالتان پرسيده خواهد شد ) ، و مژده بده به مؤمنان ( كه با رعايت حدود دين ، سعادت اخروي و رضايت پروردگار را به دست خواهند آورد ) . ‏»

کتاب های تفسیر، حدیث، فقه، اخلاق و غیره آکنده از این نوع موارد است و دانشمندان اسلامی در بحث و گفت وگو راجع به آموزش و یادگیری این مسأله بی پروا هستند؛ و این قول در میان همه ی مسلمانان شایع گشته که «در دین شرم و حیا نیست.» یعنی در تعلیم و تعلم هرگونه مسایل و موارد دینی شرم و حیا راه ندارد.

اسلام برای تمام نژادها، طبقه ها، محیط ها و برای تمام عصرها و زمان هاست؛ بنابراین نبایستی اسلام در فقه و فتوا و رهنمودهای آن تحت تأثیر آداب و فرهنگ های اقوامی خاص و محیطی معین، همچون محیط مسلمانان غرب و یا مسلمانان شرق، قرار گیرد و که باعث تحجر در وسعت شریعت گردد. به این معنا که هرچه دین آسان گرفته، بر خود سخت بگیریم و آن چه را نصوص ثابت و محکم خود، ممنوع داسته بر خود جایز بدانیم.

از اینجا من از برادران غیوری که بدون علم و آگاهی لازم، و تحت تأثیر تربیت و محیط فرهنگی خاصی نسبت به منع و تحریم امری عجولانه فتوا می دهند، می خواهم که قبل از آگاهی قطعی به حکم، بویژه در احکام وجوب و حرمت، به تحقیق و پژوهش لازم بپردازند و احکام شریعت را از کتب وعظ و تصوف و یا از زبان واعظان منبری استخراج ننمایند، که کتاب ها و بیانات آن چنانی به ندرت دارای پژوهش و تحقیق علمی ست و بیشتر به مبالغه و افراط در تهویل و تشویق به زهد و ژنده پوشی می پردازند.

همان گونه که از برادران مفتی نیز می خواهم درباره ی حکمی که مورد اختلاف علمای اسلامی است، با تمسک به قضیه ی احتیاط، مردمان و مستفتیان را به مذاهب سخت گیر راهنمایی نکنند؛ چه بسا اخذ و تمسک به مذهب آسان تر به سبب قوت دلیل و سازگاری آن با روح شریعت و پاسخ به نیازمندی های مردم- بویژه هنگامی که پرسشگران و مستفتیان تازه مسلمان هستند- شایسته تر باشد. به این معنا فتوای مذهب سهل و آسانگیر از فتوای مذهب محتاط و سخت گیر بویژه با وجود تازه مسلمانان در غیر ممالک اسلامی، به مراتب بهتر و خوب تر است، زیرا هر نکته مکانی دارد.

اما در مورد پرسش برادان، کتب فقهی چنین موضوعی را بی جواب نگذاشته و در این مورد اظهار نظر کرده است. متن کتاب «تنویر الابصار» و شرح آن «الدر المختار»که از کتب فقهی حنفیه است، بیان می دارد:«نگاه مرد به ظاه و باطن زن هر چند به شرمگاه آن هم باشد چه با شهوت و چه بدون شهوت جایز است.»

شارح«الدر المختار» می گوید:«شایسته تر نگاه نکردن به شرمگاه است، زیرا این عمل باعث نسیان و فراموشی می شود» و دیگران بدان می افزایند و می گویند: چنین چیزی موجب ضعف بینایی می گردد.

تمامی این علت ها شرعی نیستند به دلیل این که از جانب نصوص کتاب و سنت وارد نشده اند؛ بنابراین فاقد هرگونه توجیه علمی هستند و هیچ ارتباط منطقی و واقعی بین علت و نتیجه نیست.

استدلال صاحب کتاب «الهدایة» راجع به اولویت ترک نگاه این حدیث است:

«وقتی یکی از شما نزد همسر خودش رفت خود را بپوشاند و خود را همانند الاغ ها برهنه نکند.» چعلامه ابن عابدین می گوید:«و اما در شرح هدایة تألیف عینی، چنین حدیثی نه با سند صحیح و نه با سند ضعیف از ابن عمر روایت نشده است.» و باز می گوید:«از ابو یوسف روایت شده که می گوید: از ابوحنیفه راجع به مردی که  شرمگاه زن خود را لمس می کند و همچنین زنی که شرمگاه شوهر خود را لمس می کند تا باعث تحریک آنان شود، پرسیدم که آیا چنین عملی اشکال دارد؟ در پاسخ گفت:«نه اشکالی نارد بلکه امید اجر و پاداش برای آنان می رود.»»

و شاید اشاره به این حدیث صحیح دارد که می فرماید:

«همبستری با زن نوعی صدقه دادن است»

 

اصحاب گفتند: ای پیامبر خدا، اگر کسی شهوت خود را برآورده سازد اجر و ثواب برده است؟ پیامبر(ص) فرمود:

«آیا اگر با حرام شهوت خود را ارضا می کرد بر او گناهی نمی بود؟ همین طور است. اگر آن را در حلال بنهد دارای اجر و ثواب خواهد بود. چگونه است که شر را به حساب می آورید ولی خیر را به حساب نمی آورید؟»

این حدیث را مسلم روایت کرده است، خداوند متعال از ابو حنیفه برای این همه فقاهت و درایتش راضی شود!

اما آن حدیثی که در کتاب«الهدایه» مورد استدلال قرار گرفته است فاقد حجت است و به همین سبب ضعیف است.

حتی اگر تساهل شیخ سیوطی را که برای حدیث ذکر شده در کتاب جامع الصغیر خود به سبب کثرت طرق آن، رمز«حسن» را قرار داده- بپذیریم، این حدیث بیشتر از حکم کراهت تنزیهی را نمی رساند، که آن هم به کمترین حاجت و نیازی از بین خواهد رفت.

 

در جامعه ای همانند جامعه ی امریکا و دیگر جوامع غربی، شاهدیم که روابط جنسی زن و شوهر عرف و عادتی خاص دارد که با عرف و فرهنگ جامعه ی ما متفاوت است؛ مانند: معاشرت جنسی با حالت عریان، و یا نگاه زن و شوهر به شرمگاه هم دیگر، نوازش های عاشقانه و بوسه های توأم با انس و محبت و… در اثر سردی و بی رغبتی معاشرت جنسی که براساس لاابالی گری و بی حجابی و اباحیگری جامعه ی غربی به وجود آمده چه بسا زن و شوهر را برای روابط جنسی نیازمند این گونه محرکات و مهیجات غیرعادی می کند. این گونه رفتارها که در جامعه ی غربی هنگام معاشرت جنسی مشروع انجام می گیرد، از جمله مواردی است که روان ما از آن اکراه و قلب ما از آن متنفر و عقل و خرد ما آن را سبکسری می شمارد ولی باید دانست که ناخوشایندی قلب و روان ما از آن یک امر است و تحریم آن به نام دین امری دیگر است.

نباید به هیچ چیزی حکم حرمت داد، مگر اینکه در قرآن و سنت صحیح نبوی نص صریحی بر حرمت آن باشد؛ زیرا که اصل در اشیا اباحه است.

و ما در این مورد به نص صریحی که بر تحریم این شیوه ی همسرداری دلالت کند دست نیافتیم و این دست نیافتن به نصوص صریح شریعت مرا واداشت که در سفر خود به امریکا در کنفرانس های اتحادیه ی دانشجویان مسلمان و دیدار از مراکز اسلامی در شماری از ایالات آمریکا، هرگاه در این باره از من سوال می شد – و غالبا" طرح سوال از مسلمانان امریکایی بود- تمایل به تسهیل و آسان گیری داشتم نه تشدید و سختگیری و به جای فتوا به منع به جواز آن فتوا دادم به دلیل حدیث:

«عورت خود را حفظ کن مگر از همسرت و یا کنیزی که در ملک یمین شماست.»

 

و به دلیل آیه‏ :(وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ ‏ إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ)مومنون/5-6

«‏ و عورت خود را حفظ مي‌كنند . ‏ مگر از همسران يا كنيزان خود ، كه در اين صورت جاي ملامت ايشان نيست . ‏ ‏»

این مذهب امام ابن حزم است و مخالفان خود را به شدت مورد سرزنش قرار داده، به دلیل اینکه نصوصی از شریعت را مخالف آن ندانسته؛ بنابراین در این قضیه قائل به هیچ گونه کراهتی نشده و در کتاب «المحلی» گفته است:

«نگاه مرد به شرمگاه همسر و کنیزک حلال خود جایز است همچنین آنان می توانند به شرمگاه شوهر نگاه کنند و اصلا" در این مورد کراهتی نیست.»

دلیل این، اخبار مشهوری است که از طریق عایشه، ام سلمه و میمونه، امهات المومنین به ما رسیده است که آنان در یک ظرف آب با پیامبر(ص) خدا غسل جنابت می کردند.

در روایت میمونه تصریح شده که رسول خدا(ص) پوششی بر روی شرمگاهش نداشت. میمونه در روایتش می گوید: حضرت (ص) با دست راست آب را از ظرف بر می داشت و بر شرمگاهش می ریخت و با دست چپ آن را می شست. بنابراین با چنین روایتی، نظر هرکسی که مخالف این باشد باطل است.

آن چه شگفت است بیان بعضی از سخت گیران افراطی و ناآگاهی است که معاشرت جنسی در شرمگاه را مباح می دانند ولی نگاه به آن را جایز نمی دانند. در رد نظریه ی آنان این آیه قرآن کافی است.

‏‏(وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ ‏ إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ)مومنون/5-6

خداوند متعال انسان را به محافظت از شرمگاه خود دستور داده استمگر همسر یا کنیز حلال مرد باشد که در آن صورت بر او هیچ گونه سرزنشی نیست این مسأله به نگاه لمس و آمیزش تعمیم داده می شود.

هیچ اثر یا روایتی مخالف این دیده نشده سوای یک اثر سخیفی از زنی مجهول که از ام المومنین روایت کرده است و می گوید:

«من قطعا" شرمگاه رسول خدا راندیده ام.»

و روایت دیگری که در نهایت نادرستی است از ابوبکر بن عیاش و زهیر بن محمد که هر دو از عبدالملک بن ابی سلمان عرزمی روایت می کنند و وجود هر کدام از این سه نفر در سقوط حدیث کفایت می کند.

حدیثی که ابن حزم مورد استدلال قرار داده در صحیح بخاری است و ابن عباس از میمونه ام المومنین روایت می کند که ایشان می گفتند:

«پیامبر را پوشانیدم در حالی که ایشان غسل جنابت می کرد سپس دست هایش را شست و سپس با دست راست بر دست چپش آب ریخت و شرمگاهش را از ناپاکی که بدان اصابت نموده بود شست.»

و باز در صحیح بخاری از عایشه روایت شده که می گفت:

«من و پیامبر خدا(ص) در یک ظرف آبی که بدان فرق می گفتند غسل می کردیم».

حافظ ابن حجر در کتاب فتح الباری می گوید: بعضی از عالمان مورد جایز بودن نگاه مرد به عورت زنش و برعکس به این حدیث استدلال می کنند.

باز حافظ می گوید:«آن چه ابن حیان از طریق سلیمان بن موسی روایت کرده است نظریه ی ما را تأیید می کند، که می گوید: از ایشان دربارهی مردی که به شرمگاه همسرش نگاه می کند پرسیدم ایشان در جواب گفتند: از عطا سوال کردم وی گفتند: از عایشه این موضوع را سوال کردم ؟ ایشان معنی و مفهوم حدیث را برای ما بازگو نمودند و این خود نص قاطع در این مسأله است» والله اعلم.


Google
About 245,000 results (0.75 seconds)
Search Results
حدود مباح روابط جنسی زن و شوهر تا کجاست؟ - نوگرا
eslahe.com › فقه معاصر
Translate this page
May 27, 2012 - از لحاظ جنسی چه چیز زن برای شوهرش مباح است؟ نویسنده: دکتر یوسف قرضاوی/ مترجم: دکتر احمد نعمتی. پرسش. ما گروهی مسلمان عرب زبان هستیم که ...
حدود روابط و لذت های جنسی زن وشوهر از یکدیگر چیست؟ - گنجینه پاسخ‌ها ...
www.islamquest.net › خانه › گنجینه پاسخ‌ها › فقه
Translate this page
شما می توانید با بالا بردن سطح آگاهی خودتان در ارتباط با کم و کیف و حد و حدود شرعی اینگونه رفتارها و انتقال این اطلاعات به همسرتان، تا حدود زیادی خواسته های غیر ...
فقه و احکام->روابط زن و شوهر->روابط جنسی->روابط مرد و زن و خانواده ... - 1
www.islamquest.net › ... › روابط جنسی
Translate this page
خانه · فقه و احکام · روابط مرد و زن و خانواده · روابط جنسی روابط زن و شوهر ... از نگاه پیشوایان دین، در روابط خانوادگی، برترین ویژگی‌های زنان چیست؟ ... 2880 1394/03/20 حدود و شرایط تمکین ... خود ایرادی ندارد ، اگر چه در صورت امکان از جهت تربیتی بهتر است از کودکی اتاق فرزندان را جدا کنند تا این مسئله برای انها طبیعی شده و در سنین .
آموزش احکام روابط زناشویی در اسلام روابط جنسی اصول سكس یا روابط ...
newsdownload.ir/.../آموزش-احکام-روابط-زناشویی-در-ا...
Translate this page
Feb 15, 2015 - آموزش مسائل زناشویی در اسلام, کتاب روابط زناشویی در اسلام, روابط زناشویی از ... روابط جنسی در زمان عقد حدود مباح روابط جنسی زن و شوهر تا کجاست؟
حدود روابط جنسي سالم همسران از نظر دين مبين اسلام چيست؟ | گروه ...
www.welayatnet.com/fa/news/75995
Translate this page
Oct 8, 2015 - حدود روابط جنسي سالم در خانواده بين زن و شوهر از نظر دين مبين اسلام چيست؟ ... بلكه در پي برآوردن نياز همسر خود نيز مي باشند و تا زماني كه همسرشان به اوج لذت ... و در چهارچوب احكام خمسه (مستحب، مكروه، واجب، حرام و مباح) بيان گشته است.
روابط جنسی (زناشویی ) از دید قرآن کریم - بیتوته
www.beytoote.com/religious/sundries/term-quran.html
Translate this page
او خدایى است كه (همه) شما را از یك فرد آفرید و همسرش را نیز از جنس او قرار داد، تا در كنار او بیاساید. سپس هنگامى كه با .... آمیزش جنسى با همسرانتان، در شبِ روزهایى كه روزه مى گیرید ، حلال است. آنها لباس شما ... در آیه فوق پس از ارتباط جنسی زن و شوهر ،خدای متعال لباس بودن این دو را مطرح می کند .به عبارت ..... نماز رفع چشم زخم,چشم زخم چیست ...
لذت بخش ترین قسمت های بدن زن و مرد در روابط جنسی
esfahanpatogh.com/45/
Translate this page
باید اجازه داد وجوه مختلف ارتباطی بین زن و مرد (با چاشنی رابطه جنسی لذت بخش) آرام آرام ... دوری کردن از خوردن غذاها و لقمه های حرام و استفاده از غذای حلال و پاک. ... باسلام و عرض ادب سوالاتی داشتم در رابطه با روابط جنسی دختری هستم ۳۵ ساله تا به جال با ...... این مسئله جای صحبت داره و دقیقا باید ببینید مشکل از کجاست هر چیزی زمان خودش ...
سفارش اسلام در مورد آمیزش صحیح چیست؟ - طلبه پاسخگو
www.t-pasokhgoo.ir/...جنسی...زناشویی/847-سلام-آمی...
Translate this page
Sep 4, 2013 - رابطه زناشویی و آمیزش. ... سفارش اسلام در مورد آمیزش صحیح چیست؟ ... [2] نيز امام صادق (عليه السلام) فرمودند: «هيچ مباح و حلالي نزد خداوند، دوست داشتني تر از آميزش با همسر نيست. ... كليات را نيز طوري بيان فرموده اند كه ذهن مي تواند جزئيات را تا حدود .... (صل الله عليه و آله) آمده و پرسيد: اي رسول خدا حق شوهر بر زن چيست؟
وظایف جنسی همسران از دیدگاه اسلام | پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله ...
www.komeily.com/1042/وظایف-جنسی-همسران-در-اسلام/
Translate this page
امام باقر علیه‌السلام فرمود: «نشاط مومن در سه چیز است: رابطه جنسی با همسر، شوخی با ... فرمود: برای آنكه از روابط جنسی‌ای كه بر او حلال نیست خود را حفظ كند. ... نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمده پرسید: ای رسول خدا حق شوهر بر زن چیست؟ ... اینها حدود خداست … [این حكم بیان شده است تا مردان، همسران خود را از لذت جنسی محروم نسازند] خداوند در ...
رابطه زن و شوهر - ساگول - رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
sagol.rozblog.com/post/882
Translate this page
Jun 29, 2016 - رابطه جنسی زن و شوهر در کنار خودپرداز بانک +عکس - پارس ... eslahe.com/3547/حدود-مباح-روابط-جنسی-زن-و-شوهر-تا-کجاست؟ 27 مه 2012 .
زناشویی حلال | بلوگل
news4u-blog.bloogle.ir/page-31235.html
Translate this page
چگونگی روابط زناشویی در اسلام احکام روابط زناشویی در اسلام کتاب روابط زناشویی ... اسلام پدیا » روابط جنسی در زمان عقد حدود مباح روابط جنسی زن و شوهر تا کجاست؟
رابطه زن و شوهر - زورکس - خبریه نشریه انلاین
zorx.binblog.ir/post/1266
Translate this page
Jun 29, 2016 - رابطه جنسی زن و شوهر در کنار خودپرداز بانک +عکس - پارس ناز .... حدود مباح روابط جنسی زن و شوهر تا کجاست؟ - نوگرا. eslahe.com › فقه معاصر.
مسائل جنسی - آرشیو پرسش و پاسخ ها-جوابگو
www.javabgoo.isri.ac.ir/index.php?/Knowledgebase/...
Translate this page
جواب: اشکال ندارد،زن وشوهر میتوانندهرگونه لذت جنسی از هم ببرندغیرازمواردوحرام. ... سوال:منظور از اوج لذت جنسی در زنان چیست و ایا در هر کس مرتبه ای دارد ، در ثانی ایا .... و تا چند سالی به همین منوال بمانیم ولی من درباره حد و حدود روابط جنسی در این دوران هیچ نمیدانم. ... هر نوع تمتع و لذتی از همسر مباح است و لیسیدن آلت تناسلی اشکالی ندارد.
حدود رابطه در دوران نامزدي | پرسمان دانشجويي - تربیتی و مشاوره
www.moshavereh.porsemani.ir/.../حدود-رابطه-در-دوران-...
Translate this page
تا زماني كه صيغه عقد شرعي بين شما و نامزدتان، اجرا نشده باشد بر يكديگر محرم ... وجود ندارد و به صِرف خواستگارى و قول و قرار عرفى، زن و مرد به يكديگر حلال نمى شوند. ... از آنجا كه زن و شوهر نمي توانند به ارضاء نيازهاي جنسي خود به شكل كامل برسند، به ... حتی با موبایل هم هیچ گونه رابطه ای نداریم،نمیدونم مشکل کجاست کمک کنید لطفا!
در حین رابطه جنسی چه چیزی واجب،مستحب،مکروه و حرام است
www.amazing.ir/.../during-what-is-obligatory-recomm...
Translate this page
خوردن آلت حرامه؟ آلت زن,آلت مرد رابطه جنسی,آمیزش جنسی,مسائل شرعی فتوا,مراجع تقلید,چه چیزای در رابطه جنسی حرامه جلق زدن. ... امام صادق ( علیه السلام ) : هیچ مباح و حلالی نزد خداوند ، دوست داشتنی تر از آمیزش با هم نیست . پس زمانی که ... غسل کردن بعد از آمیزش تا قبل از خواندن نماز ... اطلاعاتی کامل در مورد نقطه جی در مردان کجاست + عکس ها.
آمیزش جنسی در انسان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../آمیزش_جن...
Translate this pagePersian Wikipedia
مشخص نیست که آیا قدیمی‌ترین جامعهٔ یک‌جانشین کشاورز (که حدود ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد در ناحیه ... فلاسفه در شاخه‌ای از فلسفه به نام «فلسفه سکس» به بررسی آمیزش جنسی و موضوعات مربوط به آن از ... چرخه واکنشهای جنسی مرد و زن را می‌توان به چهار مرحله تقسیم کرد: تحریک، ... این مرحله می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت به طول بینجامد.
پاسخ به مجموعه ای از سوالات جنسی و زناشویی - عبرت
ebrat.ir/?part=news&inc=news&id=41190
Translate this page
Mar 3, 2012 - اگر شما با همسر خود که دختر خاله شما است نمی توانید رابطه زناشوئی برقرار .... زهرا : با سلام منم مشکل جنسی دارم شوهرم تمایل زیادی برای نزدیکی نشون نمیده ... یک مردی اگر از اختلال نعوظ رنج می برد، دو تا علت بزرگ می تواند داشته ... خانمها برای رسیدن به ارگاسم (ارضاء جنسی) نیاز به زمان دارند (معمولاً حدود 15-10 دقیقه).
مسائل جنسی دوران عقد :: خانواده برتر
khbartar.blog.ir/category/مسایل-جنسی-دوران-عقد/
Translate this page
۲۶۰ مطلب با موضوع «مسائل جنسی دوران عقد» ثبت شده است - انتخاب همسر، مسائل ... شوهرم میگه ازاله بکارت رو بعد از عروسی تا چند ماه به تاخیر میندازم ... به نظرتون مشکل کجاست؟ ... شاید رابطه مون تا حدود 1 ساعتی طول می کشید از اونجایی که قبلا خونده بودم که در ..... چقدر آرزوی چند ثانیه لمس ، مالش و یا دیدن حلال بدن یک زن رو داشتید ؟
پرسش و پاسخ احکام شرعی در زمینه مسائل زناشوئی و جنسی
www.tanzimekhanevadeh.com/.../834-1390-09-10-10...
Translate this page
با سلام و خسته نباشيد خدمت شما دوستان عزيز من سه تا سوال داشتم ... با همسر ارضاء شده و انزال منی داشته باشد، در این صورت روزه اش باطل و باید کفاره بدهد. ... برقراری هر گونه رابطه جنسی به جز دخول با زنانی که در عادت ماهیانه به سر می برنند ... زن انجام مي دهد آما از دستگاه تناسلي مرد مني خارج مي شود آيا اين حکمش چيست اگر در اتاق باشند .
احکام نزدیکی در ماه رمضان - پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده
www.tanzimekhanevadeh.com/.../1444-احکام-نزدیکی...
Translate this page
احکام نزدیکی درماه رمضان، آمیزش جنسی درماه رمضان. خداونددر آیه 187 سوره بقره می‌فرماید: «در شب روزه‌دارى نزديكى كردن‌تان با همسران‌تان حلال شد. ايشان پوشش شما و شما ...
مشاوره ی خانوادگی - پایگاه اطلاع رسانی حجةالاسلام و المسلمین جاودان
new.javedan.ir/porsesh_khanevadegi-index
Translate this page
براي داشتن فرزند صالح علاوه بر دوري پدر و مادر از گناه و كسب رزق حلال، مسائلي در خصوص ... میفته در حالیکه به لحاظ تیپ وقیافه چیزی کم نداریم و نمیدونم مشکل از کجاست . ... پدر من متاسفانه تا بحال که حدود 53 سال سن دارد روزه نگرفته و نماز نمیخواند ..... (با توجه به سوال شماره 3834)اینکه زن و شوهر تا مراسم عروسی نباید رابطه جنسی ...
آداب و كاركردهاي روابط جنسي سالم از ديدگاه اسلام، و آسيب‌هاي روان‌شناختي آن
eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/47
Translate this page
Jul 13, 2011 - منظور از رابطة جنسي سالم ميان زن و شوهر در اين تحقيق، رابطه‌اي است كه از نظر ... خداوند آميزش جنسي را براي همة، مسلمان ها در شب هاي ماه مبارك رمضان حلال اعلام كرد. ... نيازمندي مردان به ارتباط جنسي با زنان تا آنجاست كه آنان مظهر نياز و ... حتي كساني نيز كه حج بر آنها واجب شده باشد، حجشان حدود سه روز بيشتر طول نمي كشد.
مشاوره نشان خرد - رابطه جنسی
lovely1360.blogfa.com/category/24
Translate this page
در اين خصوص بايد گفت تقريبا هيچ محدوديتي در روابط جنسي بين زن و شوهر وجود ندارد، چه در عقد ... آبي که بعد از ادرار از مردان خارج مي شود و شباهت به مني دارد چيست؟ ..... به طور طبیعی زمان میانگین شروع رابطه تا انزال باید حدود ۵ دقیقه باشد. ...... امام صادق (علیه السلام): هیچ مباح و حلالی نزد خداوند، دوست داشتنی تر از آمیزش با هم نیست.
هنر رابطه زن و مرد - راهنمای جنسی زوج ها
anyasha.blogfa.com/cat-25.aspx
Translate this page
Sep 30, 2012 - بهتر است او کمی با آلت شما بازی کند تا برای سکس دوم تحریک شوید. .... در مورد خانم‌ها، مهم‌ترين دليل عدم‌تمايل به رابطه جنسي با همسر يك نكته باور .... نسبت به ممنوع بودن ورود به مباحث مربوط به روابط جنسي وجود داشته است. .... بعد ادامه دهيد تا حدود ۱۰ دقيقه دماي آلت بالا مي باشد و شرايط براي انزال ..... انزال زود رس چیست؟
نیازهای جنسی مردان - طلبه ای در عصر انتظار
hosseinalemi.blogfa.com/category/36
Translate this page
حدود دو ساله که ازدواج کردیم ولی همسرم هنوز باکره هستند و هیچی هم نمیگه. ... انكشاف خنثى بودن: هر كدام از زن و شوهر ظاهر شد كه خنثاى غير مشكل است، يعنى مردْ به ... برچسب‌ها: ارضا کردن همسر, توجه به نیازهای همسر در مسایل زناشویی, عیب های مردانه در ... مشکل کجاست؟ .... همش هر وقت میخواستیم بریم بیرون به دوستش هم میگفت تا با ما بیاد.
مومنون بدون حدود
fungood.in/tags/مومنون-بدون-حدود.html - Translate this page
Jun 15, 2016 - حدود خودارضایی در دختران :: دختران و پسران خانواده برتر · حدود خودارضایی در ... حدود مباح روابط جنسی زن و شوهر تا کجاست؟ حدود مباح روابط جنسی زن و ...
یمن کجاست
yekaks.ir/news/یمن-کجاست
Translate this page
ظهور نزدیک است ، دیگر نباید خفت - آخرین اخبار تحرکات منطقه تا واقعه شریف ظهور - ظهور نزدیک ... کنسرت همایون خرم 14 ... حدود مباح روابط جنسی زن و شوهر تا کجاست؟
Eslahe2014 - فتاوای معاصر پاسخ مسائل و ضروریات روز حکم... | Facebook
https://www.facebook.com/.../a.../223594284494463/
Translate this page
حکم بازی شطرنج چیست؟ گزینش قیود و شرایط شنیدن و خواندن آواز چیست؟ قیود و شرایط شنیدن و خواندن آواز چیست؟ گزینش حدود مباح روابط جنسی زن و شوهر تا کجاست؟
آیا نزدیکی روزه را باطل میکند - ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی
www.asheghi4u.blogsky.com/1393/04/07/post-1624/
Translate this page
Jun 28, 2014 - احکام نزدیکی درماه رمضان، آمیزش جنسی درماه رمضان. خداونددر آیه 187 سوره بقره می‌فرماید: «در شب روزه‌دارى نزدیکى کردن‌تان با همسران‌تان حلال شد.
بهترین پرستار - آموزش مسائل جنسی
bestnurse.blogfa.com/post-36.aspx
Translate this page
زن پاها را کمی باز می کند تا مرد یا آلت خود را با لمس آلت زن در آن قسمت قرار دهد و .... یک چنین انسانی نباشد بررسی مسایل نزدیکی زن و شوهر در اسلام آداب ازدواج اگر چیز مهمی .... این مباحث آداب ازدواج اگر در جامعه ما کاملا حل شود خدا می داند جهان گلستان می گردد! ... من آلتم را اندازه نگرفتم ولی خودم فکر می کنم چیزی حدود 10 تا 12 سانتیمتر است.
تکنیک و دانستی هایی که در رابطه جنسی با همسر خود بهتر است بدانید ...
www.irmix.ir/.../دانستی-هایی-که-در-رابطه-جنسی-بهت...
Translate this page
Aug 8, 2015 - ۱۱- هر ساعت رابطه جنسی برای یک زن ۶۵ کیلویی ،۷۰ تا ۱۲۰ کالری و ... مطالعات خواب نشان می دهد که مردان در طول خواب شبانه حدود نه بار نعوظ ... پاسخ او روشن می کند احساسش چیست و اینگونه خود را به شما نزدیک تر می بیند. ... هنوز می خواهید درمورد مباحث شب گذشته صحبت کنید، ممکن است همسرتان آن را از یاد برده باشد.
روابط سالم - آمیزش جنسی در آئینه روایات+خیلی عجیب وخواندنی
eateyadbaa.blogfa.com/post/20Translate this page
آمیزش جنسی و به عبارت دیگر جماع ازدیدگاه احادیث و روایات ائمه معصومین ع بهترین ... و در حدیث دیگری امام صادق علیه‌السلام از اصحاب خود سؤال نمود که لذیذترین چیزها چیست؟ ... (زن باید برای شوهرش همیشه مظهر جمال و تمیزی باشد تا از نظر شوهر سقوط نکند و .... لذت جوئیها حلال است، امام صادق علیه السلام فرمود: وقتی زن حیض شد بر شوهرش ...
حدود رابطه جنسی در دوران عقد
www.bartarinha.ir/fa/.../حدود-رابطه-جنسی-در-دوران-عق...Translate this page
Apr 22, 2014 - رابطه‌ی جنسی، زن و مرد را بی‌درنگ در کنار هم قرار می‌دهد تا این‌که همسران در تمامی ... در این دوران چیست و آن‌ها چطور می توانند یکدیگر را از نظر جنسی ارضا نمایند؟ ... نباید فراموش کرد که دختر و پسر در این دوران، کاملاً به هم حلال هستند و رابطه ی آن‌ها .... رابطه کامل جنسی زن و شوهر قبل از گرفتن عروسی خیلی بهتر از شرایط الانه ...
الف - فرهنگ تفریح جنسی در اسلام
alef.ir/vdcg.u9urak9w7pr4a.html?7378Translate this page
اگر با وجود انبوه زنان و مردان خواهان رفع نیاز جنسی راه های حلال این عمل نشاط زا متروک .... در توضیح « عزب » و اینکه مراد از شخص بدون همسر در این روایات چیست ؟ ... لذا ضرورتهای مخفی ماندن عقد موقت که مصلحت زن و شوهر در آن است ، در نظر گرفته شده است . ... با نحوه ای لذت جویی باشد ) تا تمامی مراحل ارتباط زن و مرد را پوشش می دهد و در حدود ...
ازدواج شرم‌آور زنی با پسر 23 ساله‌اش/ ثروت واقعي "بابک زنجاني" چقدر ...
www.yjc.ir › سیاسی › سایر حوزه‌هاTranslate this page
این زن با تایید رابطه‌اش می‌گوید: طبق رسوم باید با برادر کوچکتر همسر مرده‌ام ازدواج ... با پسر خود رابطه نامشروع دارد و پول زیادی خرج کرده تا بتواند به صورت قانونی با وی .... جنسی ثبت شده علیه کودکان در ایرلند شمالی در پی مطرح شدن رسوایی سویل حدود ۲۰ ..... تا اینکه بعد از چند روز تشنگی و گرسنگی که نمی‌دانستیم دلیل آن چیست، ...
روابط جنسی میان زن و شوهر - تذکره
tazkerah.net › مقالات › خانوادهTranslate this page
Jan 3, 2013 - وحکم آنان در هنگام اختلاف و عدم توافق در این ارتباط چیست؟ ... آنچه که امروزه مربیان در رابطه با مسائل جنسی به ما سفارش می کنند این است که آن موانع و حجاب ... از زن و شوهر دانسته است، و قوانین شریعت تا آن اندازه به روابط جنسی میان زوجین اعتبار قائل شده .... آميزش و نزديكي با همسرانتان در شب روزه‌داري حلال گرديده است .
حدیث زن و شوهر - لینک گردی
nimrang.ir/news/حدیث-زن-و-شوهرTranslate this page
احادیث موضوعی، حدیث، حدیث همسر، شوهر، ازدواج، زن و شوهر. حدیث (1) رسول ... احادیث و روایات زیبا در رابطه با زن و شوهر ... حدود مباح روابط جنسی زن و شوهر تا کجاست؟
مراحل رابطه جنسی در زنان و مردان چیست؟ | جدید 95 - رهافان
www.rahafun.com/مراحل-رابطه-جنسی-زنان-مردان-چیس...Translate this page
فرآیند رابطه جنسی از آغاز تا پایان در زنان .... باشید که در عصر حاضر زندگی می کنید، چرا که با نگاهی به گذشته، حدود 100 . ... ناتوانی جنسی مرد با سرزنش زن تشدید می شود ناتوانی جنسی در مردان، یکی از مباحث متأخر در در عرصه عمومی در ایران است.
احکام نزدیکی و مسائل جنسی در ماه رمضان - پایگاه مذهبی دارالشیعه
darolshieh.net/.../احکام-نزدیکی-و-مسائل-جنسی-در-ماه-...Translate this page
Jun 17, 2015 - {در شب روزه‌ دارى نزدیکى کردن‌ِتان با همسران‌تان حلال شد. ... برا‌‌‌ی‌تان مشخص شود و آنگاه روزه بِدارید و روزه را تا شب به کمال برسانید و ... جنب شدن به صورت عمدی، چه به واسطه نزدیکی با همسر، ملاعبه‌ با او و یا ... حکم کسى که با آمیزش جنسى حرام (زنا) یا استمناء یا خوردن و نوشیدن حرام روزه خود را در ماهِ رمضان باطل نموده چیست؟
91/12/01 - 91/12/30 - آميزش جنسي را با بيشترين لذت تجربه كنيد
davoodazari4.blogfa.com/1391/12
Mar 14, 2013 - این در حالیست که اکثر خانمها نسبت به فردی که با آن رابطه جنسی برقرار ..... پنجاه درصد زنان تحت هیچ روشی به ارگاسم نمی رسند و حدود بیست درصد ...... او درك مي كند كه انتظارات اجتماع از او چيست و تا اندازه زيادي قادر است خود را با ...... زیرا اکثر غیرت زن حسادت درمورد حلال است و آن وجود همسر دیگری برای شوهر میباشد.
رابطه جنسی زن شوهر دار - صبح بخیر
sobbekheir.com/tag/رابطه-جنسی-زن-شوهر-دارTranslate this page
در یکی از روزهای اسفندماه سال ۸۷، زنی حدود ۳۵ساله با حضور در کلانتری قاسم آباد مشهد از ... غریزه مادری به زنان کمک می‌کند تا تغییرات کوچک را خیلی سریع درک کنند همانطور که .... روحانی سعودی قایل به جواز رابطه جنسی زن شوهر دار با مرد بیگانه شد ... یکی از ملاک هایی انتخاب همسر که هم در کتب دینی و هم در مباحث روان شناسی مورد تأکید ...
دانستنی های بسیار جالب درباره رابطه جنسی که نمی دانید - نیک صالحی
www.niksalehi.com/public/archives/203077.phpTranslate this page
Aug 3, 2013 - ۱۱- هر ساعت رابطه جنسی برای یک زن ۶۵ کیلویی ،۷۰ تا ۱۲۰ کالری و برای یک مرد ... مطالعات خواب نشان می دهد که مردان در طول خواب شبانه حدود نه بار نعوظ دارند-صرفنظر ... لوازم آرایشی حلال عرضه می‌شود ... راز زیبایی ایرانیان در چیست ؟
پاسخ به سوالات جنسی و زناشویی - شفاف
www.shafaf.ir/fa/news/104207
احسان: با عرض سلام من ۲۷ سالمه ۶ تا۷ سال خود ارضایی کردم و حالا حدود یک سال و نیم ... حامدی: سلام زن ۴۵ ساله ای هستم از رابطه جنسی لذت نمی برم تا کنو ن یکبار نشده که من در ... ناشناس: با سلام چرا اکثر خانما از برقراری رابطه جنسی با شوهر خود بیزارند و در ...... است که بعداز نزدیکی به مدت چندساعت سوزش زیادی در واژنم دارم علت آن چیست؟
حد و مرز رابطه جنسی در دوران نامزدی+رابطه‌جنسی در دوران‌ عقد - خاتون آنلاین
www.khatoononline.ir/.../حد-و-مرز-رابطه-جنسی-در-دور...Translate this page
Nov 5, 2015 - رابطه جنسی باعث مستحکم شدن پایه های زندگی زناشویی و روابط زن و مرد می شود. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که حد و حدود رابطه جنسی در دوران نامزدی تا کجاست؟ ... یعنی خانواده ها آزادی هایی که یک زن و شوهر در روابط جنسی خود دارند را ... آیا می بایست در دوران عقد از یکی از حلال ترین لذت ها چشم پوشی کرد و این ...
کدام آیه قرآن درباره حجاب است؟ | شهر سوال
www.soalcity.ir/node/452Translate this page
Apr 13, 2013 - به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى هاى بلند] خود را بر خویش ... شود که هم جنس بازی و رابطه جنسی با حیوانات نشان گر وضعیت اسف بار غرب در .... هر چند در بحث حجاب روشن است که اصل حدود حجاب در قرآن هم بیان شده است. ..... در این آیه خداوند دختران را بر مردان مقدم داشته تا هم بیانگر اهمیتی باشد که اسلام ...
حدود رابطه جنسی در دوران عقد - آفتاب
www.aftabir.com › ... › توصیه های پزشکیTranslate this page
Apr 23, 2014 - رابطه ی جنسی، زن و مرد را بی درنگ در کنار هم قرار می دهد تا این که همسران در تمامی ... و شرعی زن و شوهر هستند و می توانند نزدیک ترین رابطه ی زناشویی را با هم ... این دوران چیست و آن ها چطور می توانند یکدیگر را از نظر جنسی ارضا نمایند؟ ... نباید فراموش کرد که دختر و پسر در این دوران، کاملاً به هم حلال هستند و رابطه ی آن ها ...
آموزش مسائل زناشویی
amuzeshe-jensi.blogfa.com/Translate this page
خیلی از همسران تصور می‌کنند پس از زایمان باید تا هفته‌ها رابطه زناشویی نداشته باشند؛ چون ممکن است ... روش درست برای جلوگیری در این دوران چیست؟ ... حدود 10 درصد از زنان به ارگاسم نمی رسند یا ارگاسم آنان از طریق خود ارضایی می باشد یادگیری به ... زن و شوهر با کسب مهارت باید بدانند که چگونه می توانند به ارگاسم مطلوب برسند.
مسایل جنسی -همسر داری - زناشویی
dr-eslampanah1360.blogfa.com/Translate this page
مسایل جنسی -همسر داری - زناشویی - این ویلاگ در مورد مسایل جنسی و زناشویی -مباحث ... مكانيسم دختر شدن يا پسر شدن نطفه چيست ؟ .... روش استفاده از رژيم غذايي استاندار خاصي ندارد و تا حدود زيادي با مواد غذايي ...... مهم‌ترین عامل در تربیت، نان حلال است.
چگونه در مقابل پیشنهاد روابط جنسی نه بگوئید [آرشیو] - سایت علمی ...
www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-128596.htmlTranslate this page
Jun 29, 2011 - 81 posts - ‎24 authors
در مقابل عباراتی را که شما می توانید در پاسخ به او بکار ببرید تا او را ... و دوم از تمام دختران سایت که وقت خودشون رو صرف مباحث علمی و درسی می کنند تا مسائل پوچ و بیهوه. .... خودشون 16 تا زن داشتن و دائما با افراد مختلف روابط جنسی داشتن و فقط .... چون حداقل یه حد و حدود و مرزهایی داره ..... ببینید عمق فاجعه کجاست !
اهمیت رابطه جنسی سالم میان زن و شوهر در اسلام - مهکام
mehcom.com/اهمیت-رابطه-جنسی-سالم-میان-زن-و-شوهر...Translate this page
Jun 20, 2014 - منظور از رابطه جنسی سالم میان زن و شوهر در این تحقیق، رابطه‌ای است كه ... خداوند آمیزش جنسی را برای همه، مسلمان ها در شب های ماه مبارك رمضان حلال اعلام كرد. ... نیازمندی مردان به ارتباط جنسی با زنان تا آنجاست كه آنان مظهر نیاز و ... حتی كسانی نیز كه حج بر آنها واجب شده باشد، حجشان حدود سه روز .... راز و رمز زندگی خوب چیست ؟
Searches related to حدود مباح روابط جنسی زن و شوهر تا کجاست؟

برهنه شدن زن و شوهر

برهنه شدن زن توسط مرد

شرمگاه مردان

دراوردن شورت همسر

روشهاي آميزش از نظر اسلام

شرمگاه عکس

احادیث در مورد روابط زناشویی

اداب زناشویی اهل سنت
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
Next

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 225
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 429
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 3,112
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 12,559
  • بازدید ماه : 12,559
  • بازدید سال : 390,170
  • بازدید کلی : 4,169,948