loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 233 چهارشنبه 06 مرداد 1395 نظرات (0)

 

بی اختیاری ادرار در بزرگسالان و نکاتی درباره آن

بی اختیاری ادرار در بزرگسالان و نکاتی درباره آن

بی اختیاری ادرار در بزرگسالان و نکاتی درباره آن 

به علت کاهش ظرفیت و مثانه و همچنین کاهش قدرت انقباض ماهیچه های مثانه,بزرگسالان ممکن است دچار بی اختیاری ادرار گردند. مطابق آمارها 8 تا 34 درصد افراد سالمند غیر بستری از بی‌اختیاری ادرار رنج می‌برند. این امر در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود و بیش از 50 درصد افراد سالمند بستری در بیمارستان‌ها یا خانه سالمندان نیز به بی‌اختیاری ادرار مبتلا هستند.

 

هر چند كه بی‌اختیاری ادراری قابل پیشگیری و درمان است و نمی‌توان از آن به عنوان اختلال طبیعی وابسته به افزایش سن یاد كرد اما متاسفانه هنوز در جامعه پزشكی توجه چندانی به این اختلال نمی‌شود.

 

با افزایش سن، ظرفیت مثانه و قدرت انقباض آن افت می‌كند و انقباض‌های مهار نشده مثانه افزایش می‌یابند. همچنین حجم ادرار باقیمانده پس از دفع، اندكی افزایش می‌یابد (حدود 100 میلی‌لیتر).

 

انواع بی‌اختیاری

بی‌اختیاری ادرار را معمولا به دو نوع گذرا و تثبیت شده تقسیم‌بندی می‌كنند:

الف) بی‌اختیاری گذرا: بی‌اختیاری گذرا برخلاف سالمندان در افراد جوان شایع نمی‌باشد. لذا در سالمندان باید به این نوع بی‌اختیاری شایع توجه كرد. علل این نوع بی‌اختیاری كه برگشت‌پذیر نیز می‌باشد به طور خلاصه در كلمه DIAPPERS گنجانده شده‌اند:

 

 Delirium (دلیریوم)

 

 Infection (عفونت ادراری علامت‌دار)

 

 and vaginitis Atrophic urethritis (التهاب مجاری ادراری و تناسلی آتروفیك كه در زنان یائسه دیده می‌شود).

 

Pharmaceuticals (داروها) كه شامل الكل و برخی داروها می‌باشد.

 

 Psychiatric disorders (اختلالات روانی) كه عموما شامل افسردگی شدید و طولانی‌مدت می‌باشد.

 

 Excessive urine output (برون ده زیاده از حد ادرار) كه به علت مصرف زیاد مایعات، استفاده از دیورتیك (شامل كافئین و الكل) و اختلالات متابولیك (از قبیل هایپرگلیسمی و هایپركلسمی) می‌باشد.

 

بی‌اختیاری شبانه می‌تواند به علت بیماری‌های مربوط به ادم محیطی و دفع زیاده از حد شبانه مثل نارسایی قلب، نارسایی وریدی محیطی، هایپوآلبومینمی و مصرف دارو (مثل NSAIDs و داروهای فشارخون كلسیم بلوكر) ایجاد یا تشدید شود.

 

 Restricted mobility (محدودیت حركتی) كه به هر دلیل ممكن مانع رسیدن فرد به دستشویی شود. چنانچه نتوان این محدودیت را رفع كرد، تعبیه یك صندلی لگن‌دار در كنار تخت بیمار می‌تواند به حل مشكل كمك كند.

 

 Stool impaction یا فكالوم (فشردگی و تراكم مدفوع در راست روده)، علل رایج بی‌اختیاری ادرار در سالمندان می‌باشد كه معمولا علائم Urge incontinence یا مثانه بیش از حد پر یا كلب را نشان می‌دهد. تخلیه به موقع مدفوع از این نوع بی‌اختیاری جلوگیری می‌كند.

 

ب) بی‌اختیاری ادراری تثبیت شده: اگر بی‌اختیاری ادرار با از میان برداشتن علل بی‌اختیاری گذرا رفع نشد، بی‌اختیاری تثبیت شده به علت وجود مشكل در دستگاه ادراری تحتانی را باید مدنظر داشت.

 

علائم و نشانه‌ها

علائم و نشانه‌های مربوط به بی‌اختیاری بر حسب علت زمینه‌ای متفاوت هستند.

 

تشخیص

گرفتن شرح حال جامع، معاینه فیزیكی كامل، (شامل لگنی، توشه ركتال، اعصاب (S2-S4) و …) به تشخیص كمك می‌كنند. عنصر بسیار مهم ارزیابی بی‌اختیاری، داشتن چارت ادراری به مدت 48 تا 72 ساعت توسط بیمار یا مراقبانش می‌باشد.

 

این چارت كمك بسیاری در تشخیص و تدوین پروتكل درمانی می‌كند.Stress testing اگر به درستی انجام شود حساسیت و ویژگی بالای 90 درصد دارد…

 


Google
About 233,000 results (0.70 seconds)
Search Results
بی اختیاری ادرار در بزرگسالان و نکاتی درباره آن | خبرگزاری رها نیوز
rahanew.ir/بی-اختیاری-ادرار-در-بزرگسالان-و-نکاتی-د/
Translate this page
بی اختیاری ادرار در بزرگسالان و نکاتی درباره آن به علت کاهش ظرفیت و مثانه و همچنین کاهش قدرت انقباض ماهیچه های مثانه,بزرگسالان ممکن است دچار بی اختیاری ادرار.
مجله آبی » بی اختیاری ادرار در بزرگسالان و نکاتی درباره آن
abi.ir/بی-اختیاری-ادرار-در-بزرگسالان-و-نکاتی-د/
Translate this page
2 hours ago - بی اختیاری ادرار در بزرگسالان و نکاتی درباره آن · بی اختیاری ادرار در بزرگسالان و نکاتی درباره آن. گردآوری : مجله آبی. به اشتراک بگذارید.
بی اختیاری ادرار در بزرگسالان و نکاتی درباره آن - ناز میهن – NazMihan ...
nazmihan.com/بی-اختیاری-ادرار-در-بزرگسالان-و-نک...
Translate this page
3 hours ago - بی اختیاری ادرار در بزرگسالان و نکاتی درباره آن. به علت کاهش ظرفیت و مثانه و همچنین کاهش قدرت انقباض ماهیچه های مثانه,بزرگسالان ممکن است دچار ...
بی اختیاری ادراری چیست؟ - عصر ایران
www.asriran.com › صفحه نخست › سلامت
Translate this page
بی اختیاری ادراری و یا فقدان کنترل مثانه یک مشکل رایج است که اغلب باعث خجالت می شود. ... بی اختیاری استرسی (ناشی از فشار): ادرار وقتی نشت می کند که شما روی مثانه خود با ..... نکات اساسی درمان ... اگر شما درباره ی مشکل کنترل مثانه شرمنده هستید می بایست با پوشیدن لایه های جاذب، همراه ... بیش فعالی در کودکان و بزرگسالان.
نکات مهم برای درمان بی‌اختیاری ادرار - عصر ایران
www.asriran.com/.../نکات-مهم-برای-درمان-بی‌اختیاری-ا...
Translate this page
Nov 2, 2012 - بی‌اختیاری ادرار ناشی از فشار به علت ضعیف بودن عضلات ناحیه لگن رخ ... خود بپوشید، استفاده از پوشک بزرگسالان و لباس زیر حاوی پلاستیک و ...
بی اختیاری ادراری و نکاتی در باره آن - ZoomMD
zoommd.ir/3075/بی-اختیاری-ادراری/
Translate this page
Jun 19, 2016 - ... قابل درمان هستند. بی اختیاری ادرار استرسی و احساس نیاز ناگهانی به تخلیه ی ادرار است. ... بی اختیاری ادراری و نکاتی در باره آن. در ۳۰ خرداد ... به طور متوسط مثانه هر فرد بزرگسال، ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی لیتر ادرار را می تواند در خود جای دهد.
بی اختیاری؛ زنگ خطر بیماری ‌ها - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=113762
Translate this page
Jan 24, 2010 - بی‌اختیاری ادراری، زنگ خطری برای برخی بیماری ‌های خاص . ... این نوع بی ‌اختیاری در کودکان و دختربچه‌ ها نیز شایع است که به بیش فعالی ... وی درباره عدم‌ کنترل ادرار در سالمندان گفت: چند مشکل با هم داریم؛ ... نكاتی مهم در مورد كلیه ها.
درمان بی اختیاری ادرار با فیزیوتراپی و ورزش - کلینیک فیزیوتراپی ...
baztavanpt.ir/درمان-بی-اختیاری-ادرار-با-فیزیوتراپی...
Translate this page
درمان بی اختیاری ادرار در زنان و مردان با فیزیوتراپی و ورزش ، انواع بی اختیاری ادرار، ... درمان و کنترل بی اختیاری با فیزیوتراپی; 6 نکاتی برای بهبود بی اختیاری ادرار .... به این منظور از بیمار سوالات دقیقی درباره نحوه کنترل مثانه، سوابق درمانی و ...
"بی اختیاری ادرار و مدفوع" در کودکان/ چه کودکانی دچار می شوند؟/ در چه سنی ...
nininama.com/fa/news62586.aspx
Translate this page
Feb 2, 2016 - مهم‌ترین اختلالات، دفع بی‌اختیاری ادرار و بی‌اختیاری مدفوع است (نلسون و .... نکات مهم درباره عمل "واریکوسل" در مردان/ آیا نتیجه عمل صد در صد است؟
نشانه ها و علائم بی اختیاری ادرار - مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/7340_نشانه-ها-و-علائم-بی-اختیاری-اد...
Translate this page
Oct 2, 2013 - بی اختیاری ادرار از دست دادن کنترل مثانه است که؛ در برخی موارد باعث از دست ... در مردان و زنان از پایین مثانه، لوله ای به نام پیشابراه ادرار را به سمت بیرون ..... در حدود نیمی از زنان بزرگسال می گویند که حداقل یکبار یا بیشتر نشت ادرار داشته اند. ... حواستان به سلامتی تان باشد · درباره عفونت انگشتان پا چه میدانید ...
درمان - سئوال و پاسخ در مورد عفونتهاي ادراري در زنان
www.drmehrdadrezaie.com/index.aspx?siteid=143...
Translate this page
آیا شیوع عفونت های ادراری در زنان و مردان یکسان است؟ ... ایجاد می شود، همچنین تحمل کم مثانه که در کودکان و گاهی بزرگسالان ممکن است منجر به بی اختیاری ادراری شود.
یبوست و بی اختیاری ادرار در سالمندان - آکا
www.akairan.com/health/.../110821063430.html
Translate this page
بی اختیاری ادرار سالمندان,درمان بی اختیاری ادرار در سالمندان,بی اختیاری ادراری در سالمندان,بی اختیاری ادرار در سالمندان,درمان بی ... افراد میانسال و این نکات مهم زیبایی.
بی‌اختیاری ادرار چیست ؟ - آکا
www.akairan.com/health/bimari-behdasht/2507.html
Translate this page
بی اختیاری ادرار در زنان,بی اختیاری ادرار در مردان,بی اختیاری ادرار در کودکان,بی اختیاری ادرار,درمان بی اختیاری ادرار,علت بی اختیاری ادرار,بی اختیاری ادراری ... هشدار به ایرانی ها در مورد چای داغ · هلیکوباکتری یا میکروب معده چیست · این سبزی ها به کاهش وزن شما کمک می کنند · نکاتی درباره ی سم زدایی با آب هویج ..... نکات قابل توجه :
بی اختیاری ادرار در زنان و درمان آن - بیتوته
www.beytoote.com/.../urinary2-incontinence-women....
Translate this page
درمان بی اختیاری ادرار علت بی اختیاری ادرار بی اختیاری ادرار,علل بی اختیاری ادرار,دلایل بی ... اما همه افراد دارای مثانه بیش فعال، دچار بی اختیاری ادرار نیستند، بلکه بسیاری از زنان می توانند ..... ریزش موی کودکان,ریزش مو درکودکان .... توضیح معاون سیاسی وزارت کشور درباره ارائه مجوز برای سخنرانی‌های احمدی‌نژاد و سفرهای استانی‌اش ...
روش درمان بی اختیاری مدفوع - دکتر فوق تخصص و متخصص گوارش
www.drrezadoost.ir/روش-درمان-بی-اختیاری-مدفوع/
Translate this page
Oct 15, 2014 - درباره شروع، طول مدت و شدت بی اختیاری مدفوع (Fecal incontinence) سؤال کنید. ... ۱- زوال عقل: بی اختیاری مدفوع و ادرار ممکن است تؤام با هم رخ دهد. ... نکاتی راجع به کودکان: بی اختیاری مدفوع در شیرخوران طبیعی ممکن است در کودکانی ...
پزشکی بالینی - درمان بي‌اختياري ادرار درسالمندان
clinicalmedicine.blogfa.com/post-447.aspx
Translate this page
بي اختياري ادرار توسط جامعه بين‌المللي کنترل ادرار به صورت نشت غيرارادي ادرار .... همه گزينه‌هاي درماني محافظه کارانه که در بزرگسالان جوان به کار گرفته مي‌شوند، در ...
مشکلات ادراری و رعایت نکات مهم
tasalamati.com/e/m4vQN/
Translate this page
هیچ گاه از مراجعه به پزشک و صحبت درباره ی بیش فعالی مثانه خجالت نکشید. ... نباید این مشکل را به افراد مسن و بازنشستگان محدود کرد، بلکه جوانان و کودکان نیز به بیش فعالی مثانه دچار می ... انقباضات غیر ارادی مثانه سبب بی اختیاری ادرار می شود
کنترل بی اختیاری ادرار در مردان - آریا سلامت
www.ariasalamat.com/.../کنترل-بی-اختیاری-ادرار-در...
Translate this page
بی اختیاری ادراری در مردان: نکاتی برای کنترل روز به روز. اگر دچار ... مطمئن شوید پزشکتان درباره هر دارو و مکمل های رژیمی که استفاده می کنید باخبر است. برخی می ...
بی اختیاری چیست
blog.najiteb.com/بی-اختیاری-چیست-2/
Translate this page
بی اختیاری در بزرگسالان و علایم و عوارض آن و درمان آن پوشک بزرگسال ابنا خرید و ... بی اختیاری در افراد مختلف ، متفاوت است ، اما حتی نشت ادرار به میزان بسیار اندک .... آنچه باید در باره انواع فشار سنج ها بدانید (از جیوه تا دیجیتال) - 13,342 views ... 9,222 views; نکات مهم در اندازه گیری فشار خون توسط فشار سنج ها - 8,417 views ...
بی‌اختیاری ادرار در زنان - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/216128/بی‌اختیاری-ادرار-در-زنان
Translate this page
بی‌اختیاری ادرار در زنان، معمولاً به دلیل نقص عملکرد عضلاتی که به نگهداری و دفع ادرار کمک می‌کنند، رخ می‌دهد. ... با وجود این‌که تعداد بیماران مبتلا به بی‌اختیاری ادرار در افراد مسن حدود ۸۰ درصد .... در هنگام انجام تمرین‌های کٍگل باید به نکات زیر توجه کنید: .... مخاطبان صفحه اینستاگرام نفیسه روشن، بازیگر تلویزیون، درباره یک پست او ...
مفاهیم: بی‌اختیاری ادرار در زنان چیست؟ - همشهری
www.hamshahrionline.ir/details/175965
Translate this page
همشهری آنلاین – زهره بانی: بی‌اختیاری ادرار یکی از مشکلات رایج به خصوص در زنان میانسال است ... کودکان. ميز آنلاين. زندگی > خانواده. جمعه 16 تیر 1391 - 20:56:46 | کد مطلب: 175965 چاپ ... آشنایی با علل درد هنگام ادرار کردن · آشنایی با نکاتی درباره ...
جـــراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری - بی اختیاری ادرار
dr-mhashemi.blogfa.com/category/13
Translate this page
مطالعه های اخير نشان داده‌اند که درمان‌های موجود برای زنان مبتلا به بی اختياری ادرار، ممکن است ... درمان‌های استاندارد برای بی اختياری ادرار عبارتند از تغيير در عادات زندگی، ورزش‌های ..... برای اينکه ورزش ها بتوانند حداکثر نتيجه درمانی خود را داشته باشند, بايد نکات زير را در هنگام انجام تمرينات به دقت رعايت نمايید: 1. .... ارولوژی کودکان
از علت تکرر ادرار تا راههای درمان آن - نمناک
namnak.com/18576-علت-تکرر-ادرار.html
Translate this page
Rating: 4.7 - ‎270 reviews
تکرر ادرار و علت تکرر ادرار و راههای درمان تکرر ادرار و تخلیه نشدن کامل ادرار و ... نکاتی که باید در مورد تکرر ادرار بدانید. ... نگه دارد، بنابراین رفته رفته مثانه کوچک می شود و بی اختیاری ادرار به وجود می آید. .... نارسایی های کلیوی درباره کم ادراری یا پرادراری نقش اساسی دارند. ... علت گلودرد کودکان و راههای درمان آن; حساسیت به بدلیجات ...
همه چیز درباره بی اختیاری ادرار - مجله ابرتازه ها
www.abartazeha.ir › سلامت
Translate this page
همه چیز درباره بی اختیاری ادرار میلیون‌ها زن بین 45 تا 65 سال در سرتاسر جهان از مشکل بی‌اختیاری ادراری در عذاب هستند. البته این مشکل صرفا مخصوص زنان نیست و.
زنان و سالمندان - دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
www.rums.ac.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=920
Translate this page
يبوست ، بی اختياری ادرار و بزرگی پروستات در سالمندی. نکاتی در مورد يائسگی و کاهش هورمونهای مردانه در سالمندی. اهميت ورزش و ... نکاتی درباره سالمندان. کمر درد در ...
ورزش کگل برای درمان بی اختیاری ادرار مردان - رنگ زندگی
rangezendegi.com › پزشکی
Translate this page
Dec 4, 2015 - تمرینات کگل میتونه به شما کمک کنه تا از ریزش بی اختیاری ادرار جلوگیری ... آنها میتونند نکاتی درباره ی چگونگی پیدا کردن ماهیچه های مخصوص ...
عدم توانایی کنترل ادرار در مردان - مردان - خانواده - سلامت نیوز
www.salamatnews.com › خانواده › مردان
Translate this page
Oct 4, 2009 - دلایل بروز بی اختیاری: عدم کنترل ادرار در مردان می تواند ناشی از بیماری های مختلفی مثل بزرگی پروستات، دیابت و پارکینسون باشد. حتی بعد از ...
بی اختیاری ادرار | لیزر مونالیزا | متخصص زنان و زایمان
doctorkhalili.com/بی-اختیاری-ادرار/
Translate this page
سوالات متداول; پذیرش آنلاین · ویدئوهای دکتر خلیلی; درباره دکتر ... 1.1 توصیه های دکتر خلیلی متخصص زنان و زایمان برای بی اختیاری ادرار : 1.2 تغذیه و .... برای درمان بی اختیاری ادرار لیزر مونالیزا تاچ را توصیه می کنند در ذیل به بیان نکاتی در ...
آپارات - بی اختیاری ادرار
www.aparat.com/result/بی_اختیاری_ادرار
Translate this page
در مورد بی اختیاری ادرار چه می دانید؟ دکتر حسین ... درمان مشکل بی اختیاری ادرار از کودکی تا بزرگسالی .... نکاتی حیاتی برای درمان بی اختیاری ادراری و افتادگی رحم.
زنان و مردان ایرانی - ایران ناز
www.irannaz.com/news_cats_14.html
Translate this page
زنان و مردان ایرانی. نکاتی درباره ی اولین حرکات جنین ... نکاتی درباره ی بی‌خوابی‌ دوران بارداری · ورزش های ... تاثیر بی اختیاری ادرار بر رابطه جنسی · نکاتی در مورد ...
درمان بی اختیاری ادرار در زنان با تجهیز اینتون
www.bmecenter.ir/.../درمان-بی-اختیاری-ادرار-در-زنان-...
Translate this page
Mar 30, 2014 - نکاتی مهم درباره لنزها · استفاده از ملخ‌ها برای شناسایی مواد منفجره ... شنیدن جمله بی اختیاری ادرار ناخودآگاه هرکسی را به فکر دوران کودکی و نوزادی انسان می اندازد. ... بیماری وقتی پیشوند این جمله می شود که فرد در دوران بزرگسالی است.
بی‌اختیاری ادرار در کودکان درمان می‌شود - جام جم آنلاین
jamejamonline.ir/.../بی‌اختیاری-ادرار-در-کودکان-درمان-...
Translate this page
Oct 28, 2015 - بی‌اختیاری ادرار فقط به شب ادراری گفته نمی‌شود و انواع مختلفی دارد که عبارت است از ... مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با ... تصویر توصیه‌های پزشکی درباره شب ادراری کودکان ...
استفاده از سوند كاندومي | دکتر غلامرضا رئیسی - متخصص طب فیزیکی و ...
www.drraissi.ir/index.php?ToDo=ShowArticles...
Translate this page
برای بی اختیاری ادراری ، مردان مي توانند از سوند كاندومي استفاده كنند و به اين طريق ادرار جمع آوري شده و بي ... نكات عملي متعددي در مورد استفاده از كاندوم پيش مي آيد.
مسایل بهداشتی | کودک آنلاین
www.koodakonline.com/CareOfBabyHealth
Translate this page
نکات کلیدی بهداشتی مانند حمام کودک ،توالت رفتن کودک ، لباس کودک را در این ... علل بی اختیاری ادرار کودکان در روز در حدود 5 درصد علت بی اختیاری ادرار در روز ...
عفونت دستگاه ادراری (UTI): علل، علائم و درمان آن | شفاجو
shafajoo.com/.../عفونت-دستگاه-ادراری-UTI-علل،-علا...
Translate this page
Dec 19, 2013 - بیماری عفونت دستگاه ادراری (UTI) علل ایجاد بیماری، علائم عفونت ادراری و ... نوزادان و کودکان .... در افراد مسن تر علائمی کلی مانند آشفتگی و بی اختیاری ادراری نیز می تواند ... بیمارانی که احساس می کنند عفونت ادراری قبلی آنها دارد عود می کند، نکاتی مانند مصرف 2 تا 3 لیتر ... نکاتی که درباره دیابت نمی دانستید.
شب ادراری و بی اختیاری ادرار و مدفوع در کودکان – سلامت دات لایف
salamat.life › بهداشت و سلامتی › بهداشت کودک و نوجوان
Translate this page
Feb 1, 2016 - شب ادراری یا بی اختیاری ادرار و مدفوع در کودکان طبیعی است و با بالا رفتن سن کودک این بی اختیاری ... نکاتی درباره بیهوشی در جراحی کودکان.
درمان بی‌اختیاری ادرار درسالمندان - پزشکی امروز
mehranlangari.persianblog.ir/post/187/
Translate this page
Aug 31, 2013 - بی اختیاری ادرار توسط جامعه بین‌المللی کنترل ادرار به صورت نشت غیرارادی .... همه گزینه‌های درمانی محافظه کارانه که در بزرگسالان جوان به کار گرفته ...
نکاتی حیاتی برای درمان بی اختیاری ادراری و افتادگی رحم در بانوان ...
www.shahrekhabar.com/picnews/1453463340925275
Translate this page
نکاتی حیاتی برای درمان بی اختیاری ادراری و افتادگی رحم در بانوان پیش از نیاز به ... یک ساله تا کشوری با بیشترین آمار دوقلوها؛ همه آنچه درباره بارداری نمی دانید.
علل بی اختیاری ادراری استرسی در زنان - صبح بخیر
sobbekheir.com/.../علل-بی-اختیاری-ادراری-استرسی--...
Translate this page
شایعترین نوع بی اختیاری ادراری در خانمها همین بی اختیاری ادراری استرسی است. ... این سوال و سوال‌هایی از این قبیل درباره عفونت ادراری را با دکتر آتوسا شاداب، متخصص ... نكاتی مهم در مورد كلیه ها · نكاتی مهم در مورد كلیه ها, كلیه ها چگونه كار می كنند؟ هر فرد در بدن خود دو كلیه به اندازه مشت فرد بزرگسال دارد كه در دو طرف ستون مهره ها و در ...
راهنمای مراقبین: نکاتی برای مراقبین افراد دارای بیماری آلزایمر
www.irmind.com › مقالات و مطالب › فراموشی و آلزایمر
Translate this page
بیوفیدبک:سردرد (میگرن و سردرد تنشی)،درد مزمن،اضطراب،بی اختیاری ادراری ... استفاده از مراقبت روزانه از بزرگسالان یا خدمات استراحتی را برای رهایی از تقاضاهای ... از صحبت کردن با فرد آلزایمری مانند بچه و یا صحبت کردن درباره فرد انگار که آنجا .... همانطور که بیماری پیشرفت می کند ، بسیاری از افراد دارای آلزایمر، بی اختیاری یا ...
همه چیز در مورد شب ادراری کودکان - فارسی طب
www.farsiteb.com/چیز-مورد-شب-ادراری-کودکان.html
Translate this page
Mar 22, 2016 - همه چیز در مورد شب ادراری کودکان دو نوع شب‌ ادراری کودکان وجود دارد همه چیز در مورد شب ... شب ادراری کودکان,بیماری شب ادراری کودکان,بی ‌اختیاری ادرار.
درمان بی اختیاری ادراری با ورود دستگاه جدیدی به ایران میسر شد ...
www.momtaznews.com/درمان-بی-اختیاری-ادراری-با-و...
Translate this page
وی اضافه کرد: برای کار گذاشتن این دستگاه در بدن افراد مبتلا به بی اختیاری ... کنترل شب ادراری کودکان با پرهیز از غذاهای محرک تاریخ به روز رسانی اخبار: سه ...
علل و راه‌حل بی اختیاری ادرار سالمندان - پیری. سکته مغزی.مرگ.زندگی ...
robabnaz41.persianblog.ir/.../علل_و_راه‌حل_بی_اختیار...
Translate this page
دستگاه‌ها و اعضای بدن ما آن‌قدر دقیق و منظم کار می‌کنند که کمتر درباره کارهای دایمی اعضای بدن خودمان فکر ... این هفته، بحث اصلی ما در «درمانگاه»، بحث کنترل ادرار و مشکل بی‌اختیاری ادرار است. .... برای‌ تأمین‌ سلامت‌ جسمی‌ رعایت‌ این‌ نکات‌ ضروری‌(۱)
روشی برای درمان بی اختیاری ادرار و مدفوع - لینک به سایت اصلی الو دکتر
www.alodoctor.ir/.../روشی-برای-درمان-بی-اختیاری-ادر...
Translate this page
آیا بی‌اختیاری ادراری و مدفوعی، درمان دارد؟ ... بی‌اختیاری ادراری یعنی عدم کنترل ادرار توسط شخص و بی‌اختیاری مدفوعی یعنی عدم کنترل مدفوع به صورت ارادی. در این دسته ... نظر شما در باره مطلب بالا چیست ؟ ... چطور مژه هایی بلند داشته باشیم؟ +نکات مهم ...
چند راهکار برای مقابله با بی اختیاری ادرار که در زنان بیشتر است ...
www.persianpersia.com/health/hdetails.php?...
Translate this page
سوالات جنسی کودکان,مشکلات جنسی کودکان و نوجوانان .... بسیاری از خانم ها با استفاده از نوار بهداشتی، خود را با بی اختیاری ادراری جزئی یا گذرا تطبیق می دهند.
چگونه از بروز عفونت های مجاری ادراری و مهبـلی پیشگیری کنیم : سایت ...
www.pezeshk.us/?p=18568
Translate this page
Nov 10, 2009 - ترشحات طبیعی مهبل شفاف و یا سفید،رقیق و یا غلیظ بوده اما بی بو و ... با رعایت برخی نکات بهداشتی می توانید به میزان زیادی از بروز عفونت های مجاری ادراری .... در كودكان و گاهي بزرگسالان ممكن است منجر به بي اختياري ادراري شود.
کنترل دستگاه ادراری در افراد ضايعه نخاعي - مرکز ضایعات نخاعی جانبازان
www.isaarsci.ir/eduartsci%20folder/eduartsci38.htm
Translate this page
وقتی که زمان دفع ادرار نيز فرا برسد، مغز پيامی را از طريق طناب نخاعی به مثانه می ... سنگ / توده گشته که معالجه عفونت ها در حضور اين سنگ ها بی نهايت مشکل است. ... ارادی مثانه برای خروج ادرار ) تدريجا" بر می گردد ولی کنترل اختياری تخليه کامل ادرار ..... اگراين روش برای کنترل تخليه مثانه انتخاب شود نکات زيرمورد نظرقرارمی گيرد:.
بی اختیاری ادرار در سالمندان - مشاور مامایی- پگاه عبادی ...
midwiferyconsultant.persianblog.ir/post/399
Translate this page
May 28, 2014 - نکات مهم و کلیدی مسافرت برای زنان باردار ... در اغلب موارد بی اختیاری ادرار به علت گرفتگی(انقباض) غیر ارادی ماهیچه ... در مردان بی اختیاری فشاری معمولاً در اثر جراحی پروستات و بزرگی خوش خیم پروستات رخ می دهد. .... درباره وبلاگ.
مطالب جدید - پارس ناز
www.parsnaz.ir/newpost
Translate this page
ماندگاری بیشتر عطر با رعایت این نکات · چگونه با افراد عصبانی حرف بزنیم؟ ریزش ابرو و راههای درمان آن را بشناسیم · درباره معده بیشتر بدانیم · بی اختیاری ادرار در ...
You've visited this page 4 times. Last visit: 7/14/16
راههای درمانی برای مشکلات ادراری در سالخوردگان | میهن دکتر
mihandoctor.ir › میهن دکتر
Translate this page
Sep 5, 2015 - بررسی علت بی اختیاری ادرار در سالمندان : سایت پزشکان بدون مرز ... نکاتی در مورد سربالا و سرپايينی راه نرويد ، از کفش مناسب استفاده نماييد .
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 217
  • آی پی دیروز : 248
  • بازدید امروز : 1,171
  • باردید دیروز : 1,497
  • گوگل امروز : 17
  • گوگل دیروز : 21
  • بازدید هفته : 10,305
  • بازدید ماه : 2,668
  • بازدید سال : 330,871
  • بازدید کلی : 4,110,649