loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 275 شنبه 23 مرداد 1395 نظرات (0)

 

رابطه بین درد و افسردگی در چیست؟

رابطه بین درد و افسردگی در چیست؟

رابطه بین درد و افسردگی در چیست؟ 

آیا اگر کسی دردی در بدن خود داشت باشد باعث بروز افسردگی در وی خواهد شد؟عکس این قضیه چطور؟رابطه دو جانبه بین درد و افسردگی را تحلیل می کنیم. بر اساس كشفیات اخیر دانشمندان، دردهای مزمن معمولاً چیزی بیش از یك فشار فیزیكی یا جسمانی هستند.

 

این شواهد نشان می‌دهد كه این دردها می‌توانند یك فاكتور مؤثر در تشخیص افسردگی محسوب شوند.تا كنون امكان پاسخ دادن به این سؤال برای هیچیك از دانشمندان فراهم نگشته است كه آیا درد منجر به افسردگی می‌گردد یا افسردگی موجب پدیدار شدن دردهای مزمن می‌شود،

 

اما بر اساس تحقیقاتی كه اخیراً توسط كورت كرونكه، استاد دانشگاه ایندیانا صورت گرفته، روشن شده است كه در حدود 60 درصد از بیماران افسرده از دردهای مزمن در ناحیه گردن، شكم، یا كمر رنج می‌برند.

رابطه بین درد و افسردگی در چیست؟

در این میان، افراد زیادی نیز از سرگیجه و تنگی نفس شكایت داشته‌اند.از سوی دیگر این محقق دریافته است كه تقریباً در حدود یك سوم بیمارانی كه به علت رنج بردن از دردهای مزمن تحت درمان قرار دارند، از نوعی حالت افسردگی برخوردارند.دلیل اصلی این ارتباط، شاید به پیام‌رسان‌های شیمیایی در بدن مربوط شود.

 

براساس‌ تحقیقات و یافته‌های “جان كار زوبیتا” استادیار روان‌پزشكی دانشگاه میشیگان، “سرتونین” و “نور‌اپی‌نفرین” (تركیب متبلوری با فرمول C8H11NO3 كه همراه آدرنالین از غده‌های فوق كلیه ترشح می‌شود) دو پیام‌رسان شیمیایی شناخته شده هستند كه علاوه بر تأثیر بر حالات عاطفی فرد، نقش مهمی در تنظیم و تعیین سیگنال‌های درد نیز دارند!

 

بدین ترتیب به نظر می‌آید كه افسردگی و استرس، قادر به ایجاد نوعی اختلال در عملكرد كامل و صحیح این دو «نوروترنس ‌میتر» است و این همان پیوندگاه ارتباطی میان این دو پدیده به ظاهر جدا از هم است.با وجود مدارك بدست آمده مبنی بر تأیید این ارتباط دوطرفه بین درد و افسردگی از سوی جامعه پزشكی، هنوز تعدادی از پزشكان در دریافت چنین ارتباطی دچار مشكل هستند.

 

اغلب در مواجهه با دردهایی از این دست، طرح سؤالاتی در رابطه با افسردگی بیمار بسیار ساده است.از نظر این محقق، پزشكان باید دردی مزمن و غیر قابل توضیح (بدون دلیل خاص) را به عنوان نشانه‌ای برای افسردگی بیمار تلقی كنند.غیر از افسردگی، همه حالات عاطفی ما به نوعی بر چگونگی روند درك و دریافت سیگنال‌های درد مؤثر هستند. چیزی كه تا حدی قادر به كنترل آنیم.

 

بر اساس نتایج تحقیقات، افرادی كه به نوعی درگیر درمان دردهای مزمن خود هستند می‌توانند با ایجاد یك فضای عاطفی و درونی آرام، به خود كمك كنند.


Google
About 1,750,000 results (0.48 seconds)
Search Results
رابطه بین درد و افسردگی در چیست؟ - پارس ناز
www.parsnaz.ir/رابطه-بین-درد-افسردگی-چیست.html
Translate this page
رابطه بین درد و افسردگی در چیست آیا اگر کسی دردی در بدن خود داشت باشد باعث بروز افسردگی در وی خواهد شدعکس این قضیه چطوررابطه دو جانبه بین درد.
رابطه بین افسردگی و درد مزمن | سایت فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان
gyrusclinic.com › اختلالات مغزواعصاب
Translate this page
Jan 13, 2015 - در این مقاله میخوانیم: درد مزمن چیست؟ آیا چرخه افسردگی و درد وجود دارد؟ چرا همپوشانی بین افسردگی و درد مزمن وجود دارد؟ آیا داروهای ضد افسردگی در درمان ...
ارتباط بین دردهای مزمن و افسردگی | سایت فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان
gyrusclinic.com › روانپزشکی › افسردگی
Translate this page
Feb 21, 2016 - درد مزمن و افسردگی: مدیریت درد در زمان افسردگی زندگی با درد مزمن بسیار طاقت فرساست. اما اضافه شدن ... درمان های موثر می توانند افسردگی را از بین برده و درد مزمن را قابل تحمل می کنند. درد مزمن و .... بعدی: تفاوت بین EQ و IQ چیست؟
رابطه بین درد و افسردگی در چیست؟ - فان سیتی
f30t.ir/search/?q=رابطه+بین+درد...افسردگی...چیست؟
Translate this page
رابطه بین درد و افسردگی در چیست؟ ... رابطه جنسی در دوران حاملگی -آکارابطه جنسی در دوران حاملگی -آکا آکاایران: رابطه جنسی در دوران حاملگی آکاایران: اگر می خواهید ...
درد های بدن به علت بیماری افسردگی - forum mui - فهرست
forum.mui.ac.ir › ... › مرکز مشاوره › روحی روانی
Translate this page
May 26, 2013 - 5 posts
1- سردردها: سردرد در بین افراد مبتلا به افسردگی بسیار رایج است. ... 2- کمر درد: کمر درد نیز با ابتلا به افسردگی ارتباط مستقیم دارد و میزان درد و ...
رابطه بین درد و افسردگی در چیست؟ – دلتا بیست
delta20.ir/tag/رابطه-بین-درد-و-افسردگی-در-چیست؟/
Translate this page
مدل جواهرات زیبا از برند Argentov برای خانم هایی که به دنبال جدیدترین و زیباترین مدل جواهرات هستند,انواع مدل ها را از برند Argentov به نمایش گذاشته ایم. مدل جواهرات مدل ...
میگنا - افسردگی چگونه اختلالی است؟
www.migna.ir/vdcf.xdmiw6dcmgiaw.html
Translate this page
Jun 29, 2011 - تفکر نقادانه چیست؟ ... شخص مبتلا به افسردگی مزمن، علاقه ای به ادامه زندگی ندارد و ترجیح می دهد که برای ... می‌دهد، بلکه حتی آنهایی که با فرد، رابطه نزدیکی دارند نیز درگیر می‌کند. .... که به درمان پاسخ نمی دهند مانند سردردها، اختلالات گوارشی و درد مزمن .... معلوم شد "رسپرین" برخی انتقال دهنده های عصبی را از بین می برد.
درد سینه ها نشانه چیست؟ - عصر ایران
www.asriran.com › عصرايران دو › ماشین
Translate this page
درد سینه یا ماستالژیا ناراحتی شایعی بین خانمهاست. ... علت درد سینه چیست؟ ... همچنین گزارشهای از درد سینه ی مرتبط با مصرف داروهای ضد افسردگی مانند داروهای مهار ...
علایم جسمانی افسردگی - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/231649/علایم-جسمانی-افسردگی
Translate this page
دردهای سینه، تپش قلب، دردهای كتف و سرشانه می توانند از علایم افسردگی و ... مطالعات نیز نشان می دهند یك ارتباط پیچیده و بیولوژیك بین اضطراب، افسردگی و قلب وجود دارد. ... و افسردگی · سفر، ورزش و تغذیه مناسب داروی ضد افسردگی · افسردگی چیست ؟ .... اشتباه مجری شبکه ورزش در رابطه با خبر فوت احسان علیخانی - ویدیو از آپارات.
آنچه که لازم است خانمها در رابطه با یائسگی یا منوپوز ( Menopause ...
www.pezeshk.us/?p=16743
Translate this page
Jun 4, 2009 - هورمون درمانی به صورت وسیعی در دهه های اخیر برای از بین بردن علائم و نشانه های یائسگی استفاده می شود. ... کاهش استروژن تنها به درد در طي نزديکي ارتباط دارد . .... در خانمهایی که قبل از وقوع یائسگی دچار اضطراب یا افسردگی بوده اند، ...
مقايسه اختلالات روانشناختي همبود در زنان و مردان مبتلا به درد اسكلتي ...
clinicpain.ir/?p=2930
Translate this page
این مطالعه با هدف تعیین میزان افسردگی، اضطراب و فاجعه سازی درد و رابطه بین فاجعه سازی و افسردگی در افراد مبتلا به درد مزمن اسکلتی عضلانی مراجعه کننده به کلینیک درد بیمارستان امام حسین (ع) تهران بود. ... تب مدیترانه ای فامیلیال چیست؟
افسردگی ،رایج ترین بیماری روحی و روانی - عوارض و نشانه هاي افسردگي
depression.blogfa.com/category/2
Translate this page
افسردگی ،رایج ترین بیماری روحی و روانی - عوارض و نشانه هاي افسردگي - افسردگی چیست ؟ چگونه به وجود می آید ؟ راه های مقابله با آن چیست ؟ ... 5- اختلال دو قطبي و ادواري خويي : نوسانات خلقي شديدي كه بين دوره هاي شيدايي ... وقتي رابطه ي مهمي پايان مي يابد، بيشتر بازماندگان حالتي را تجربه مي كنند كه .... پشت درد یا کمر درد چیست ؟
ارتباط سردردهای میگرنی با افسردگی - مرکز نوروفیدبک آلومینا
www.irmind.com › مقالات و مطالب › سردرد (میگرن)
Translate this page
با این حال، ارتباط بین حملات میگرن و سایر انواع سردرد با بروز علائم افسردگی کاملا شناخته نشده است. ... 4- سردردهای همراه با افسردگی معمولا به صورت درد مداوم و و در تمام نواحی سر و گاهی ... شیوع افسردگی در انواع سردرد، سردرد همراه با افسردگی چیست؟
کمردرد چیست؟ علل و علایم کمردرد؟ چگونگی پیشگیری و درمان کمردرد ...
rastineh.ir › ... › پیشگیری از بیماریها
Translate this page
Jan 6, 2014 - این درد می‌تواند در ناحیه کوچکی از کمر و یا کا کمر خود را نشان دهد. ... افراد مبتلا به مشکلات روانی همچون افسردگی و اضطراب می‌باشند، هرچند دلیل مشخصی .... بنظر نمیرسه که بطور کلی ربطی بین کمر درد و کم خونی شما رابطه ای باشه تعدا ...
15 نشانه سرطان را بشناسید - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=165895
Translate this page
May 22, 2011 - درد شکم و افسردگی: خانم‌هایی که دچار درد در ناحیه شکم و احساس ... برخی محققان رابطه‌ بین افسردگی و سرطان لوزالمعده را پیدا کرده‌اند که هنوز چندان شناخته شده نیست .... بهترین روش برای آموزش نظم و انضباط به یک کودک نوپا چیست؟
دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه (ویرایش جدید ) - پزشک آنلاین
www.pezeshkonline.ir/.../دردهای-قلبی-و-غیر-قلبی-ق...
Translate this page
درد قفسه سینه : نکات مهم در رابطه بادردهای قفسه صدری: درابتدا بهتراست بجای ... علل ناشی از بیماری های روانی (افسردگی،اضطراب،حمله هراس،هایپرونتیلایشن) علل .... از چند دقیقه استراحت و استفاده از قرص زیرزبانی (نیتروگلیسیرین) از بین میرود.
رابطه بین کمردرد وبیماری افسردگی!! - مجله اینترنتی دلگرم
www.delgarm.com/.../119238-رابطه-بین-کمردرد-وب...
Translate this page
Nov 13, 2014 - رابطه بین کمردرد وبیماری افسردگی!!, کمردرد ,بیماری افسردگی, رابطه کمردرد وافسردگی ,سلول های عصبی ,انتقال درد, تلقین ,تلقین بیماری. ... واریکوسل چیست؟علت واریکوسل در مردان چیست؟
احساس درد در ماهیچه‌ها و استخوان​ها - جام جم آنلاین
jamejamonline.ir/online/1192640395149990725
Translate this page
Sep 13, 2013 - بیماری «فیبرومیالژیا» با دردهای اسکلتی آغاز می‌شود و به خستگی و افسردگی می‌انجامد. احساس درد در ... علاوه بر علائم ذکر شده، مبتلایان از اضطراب و استرس، افسردگی، سردرد، سندرم روده تحریک‌پذیر نیز رنج می‌برند. ... زنان بین 25 تا 60 سال بیشترین افراد در معرض خطر را شامل می‌شوند. ... ماجرای این عکس چیست؟
رابطه افسردگی و اضطراب - آریا سلامت
www.ariasalamat.com/.../رابطه-افسردگی-و-اضطراب.a...
Translate this page
رابطه بین افسردگی و اضطراب ... برخی علائم اضطراب عبارتند از : افزایش ضربان قلب، درد و آزردگی، و تنش عضلانی. ... اختلال اضطراب فراگیر یا GAD چیست؟
ارتباط بین خلق و درد در افراد روماتیسمی چیست
tasalamati.com/e/ENDyd/
Translate this page
ارتباط بین خلق و درد در افراد روماتیسمی چیست ... همچنین مشخص شده است که وجود نشانه های افسردگی هم میتواند احساس درد و محدودیت ها را در افراد روماتیسمی بیشتر کند ...
6 دلیل که آقایان از رابطه جنسی امتناع می کنند - بیتوته
www.beytoote.com/wedlock/.../men1-refusing-have.ht...
Translate this page
علت درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی در زنان چیست؟ ... به گفته دیوید مکنزی درمانگر رابطه جنسی، افسردگی شدید یکی از عوامل شایع ناتوانی جنسی در آقایان است. ... نگرانی و استرس درباره مسایل کاری، باعث از بین رفتن میل جنسی شده و مخصوصا که ...
درمان سوءهاضمه چیست؟، علت و علائم - دکتر فوق تخصص و متخصص گوارش
www.drrezadoost.ir/عنوان-درمان-سوءهاضمه-چیست؟-و-ع...
Translate this page
Apr 23, 2015 - بعضی مطالعات انجام شده در این رابطه نشان می دهد سوزش معده و سوء هاضمه رابطه ... سوء هاضمه می تواند همراه با درد یا ناراحتی در قسمت بالای شکم باشد (اختلال ... ناراحتی به صورت گرمی یا سوزش در ناحیه بین زیر قفسه سینه و ناف خود دارید. ... داروهای ضد افسردگی و ضد تشویش، که می توانند ناراحتی ناشی از سوء هاضمه را با ...
توصيه هايي براي درمان افسردگي - شفاف
www.shafaf.ir/fa/news/109849/توصیه-هایی-برای-درمان-افسردگی
افراد افسرده اميدي به زندگي ندارند و احساس عجز و ناتواني مي كنند. ... صفحه نخست · سیاست · اقتصاد · بین الملل · ورزش · حسینیه شفاف · جامعه · سلامت · فرهنگ · عکس ..... دردم بشه اما چیزی پیدا نمیکنم همش نفسم تنگه و از شدت افسردگی مدام قلب درد دارم. ..... شما باید همیشه ذهنت را به جملات مثبت و خوبیها مشغول کنی و رابطه ات را با خداوند ...
ارتباط بین خلق و درد در افراد روماتیسمی چیست
www.iranorthoped.ir/fa/news/print/3952
Translate this page
Aug 10, 2015 - محققان میگویند خلق و خود تاثیر زیادی در احساس درد اندام در افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی دارد. ... ارتباط بین خلق و درد در افراد روماتیسمی چیست ... همچنین مشخص شده است که وجود نشانه های افسردگی هم میتواند احساس درد و محدودیت ها را ...
7 نوع درد که نبايد ناديده گرفته شود
mardomsalari.com/template1/News.aspx?NID=24964
Translate this page
Apr 19, 2008 - 2- درد و ناراحتي در قفسه سينه، گلو، فک، شانه، بازو و شکم: درد قفسه سينه مي ... 3- درد در ناحيه پشت بين دو استخوان پهن شانه: در اغلب موارد به دليل ورم ... 7- دردهاي مبهم و توصيف نشده در علم پزشکي: در بيماري افسردگي دردهاي متنوع و ...
درد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/درد
Translate this pagePersian Wikipedia
درد حسی ناخوشایند و تجربه‌ای احساسی همراه با آسیب بافتی واقعی یا آسیبی به ... با دست، به‌وضوح احساس می‌شود و با متوقف کردن تحریک، بلافاصله از بین می‌رود. ... چاپمن ۱۹۷۸ خاطرنشان کرد درد یک فرایند ادراکی، یک پدیده روانشناختی، و صرفاً یک رابطه ... درد، افسردگی، اضطراب، خودبیمارانگاری و نظایر آن را بیشتر ازخود نشان می‌دهند.
استرس و عوارض گوارشی - روان شناسی.دلهره.خشم.افسردگی .وسواس ...
robabnaz.persianblog.ir/tag/استرس_و_عوارض_گوارشی
Translate this page
40 درصد افرادی که از درد ناحیه معده، ترش و نفخ کردن به همراه تهوع رنج می برند فاقد هر گونه زخمی هستند و اثبات ... انواع اظطراب و علایم ان چیست(٢) .... افسردگی - اعتیاد (بررسی رابطه علت و معلول)(۱) ..... ارتباط بین سروتونین و افسردگی چیست؟(۱)
استرس چیست ؟ چرا دچار استرس می شویم؟ - عوارض استرس
20stress.blogfa.com/category/2
Translate this page
استرس چیست ؟ چرا دچار استرس می شویم؟ - عوارض استرس - راههای مقابله با استرس چیست ؟ ... •علل فیزیکی‌ استرس : گرفتگی‌ عضلانی‌، سردرد ، درد قفسه‌ سینه‌ ، ناراحتی‌ معده‌ ، اسهال‌ یا یبوست‌، ... •علل عاطفی‌ استرس : عصبانیت‌، اعتماد به‌ نفس‌ پایین‌، افسردگی‌ ، بی‌تفاوتی‌، تحریک‌پذیری‌، ترس‌ .... رابطه بین سینوزیت با بوی بد دهان !
افسردگي (تشخيص و راه درمان) [آرشيو] - P30World Forums - انجمن های ...
forum.p30world.com › ... › زیست شناسی، پزشکی
Translate this page
Jan 1, 2011 - یکی از این عوامل اضطراب، ترس و به تبع آن افسردگی است. ... اضطراب چیست؟ ... حالتهاي رواني - احساسي انسان، طعم خوشايند مي دهد و در بين دو قطب لذت و درد در نوسان است. .... دچار مشكلاتی در رابطه با میزان خواب و خوراك و تمركز می شود.
10 راه برای درمان افسردگی که می‌تواند جایگزین داروهای ضد‌افسردگی باشد ...
1pezeshk.com/.../04/10-ways-to-treat-depression.html
Translate this page
Apr 7, 2015 - خندیدن نه تنها برای از بین بردن اندوه مفید است، بلکه مقاومت بدن را در برابر .... آره همینطوره، به نظر من اینا بیشتر به درد کسایی میخوره افسردگی یا ...
اضطراب چیست و علائم و درمان آن چگونه است؟ - مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/12328_اضطراب-چیست-و-علائم-و-درما...
Translate this page
Jan 9, 2014 - ... پزشکیمقالات و یافته های جدید چشم پزشکی در رابطه با پیشگیری و درمان بیماری های چشم ... يکي از اين عوامل اضطراب، ترس و به تبع آن افسردگي است. ... سردرد، درد قفسه سينه، درد پا يا دست، درد شکم و سو» هاضمه وکم اشتهايي يا پر ... و سلامت رواني و جسماني ما را از بين مي برد و کارائي و موفقيت ما را فلج مي سازد.
رابطه بین درد و افسردگی در چیست؟ - تفریحی خبری
rsslinker.com/.../رابطه-بین-درد-و-افسردگی-در-چیست...
Translate this page
13 hours ago - رابطه بین درد و افسردگی در چیست؟ آیا اگر کسی دردی در بدن خود داشت باشد باعث بروز افسردگی در وی خواهد شد؟عکس این قضیه چطور؟رابطه دو جانبه ...
درد قفسه سينه , و علل آن ::
alih.lums.ac.ir/index.php?module=web_directory...
Translate this page
... چند توصيه مفيد در رابطه با كاهش قند · سوئالات رايج در مورد بيماري ديابت · عوارض ... علل ناراحتي و درد در قفسه سينه شامل اختلالات و بيماري‌هايي است كه ديواره قفسه سينه را ... مواردي كه به ريه‌ها و پرده جنب (پرده نازك بين جدار قفسه سينه و پوشاننده ريه‌ها) آسيب ... بيماري‌ها يا اختلالات رواني و عاطفي نيز (افسردگي، اضطراب، ترس و.
درمان دیسک کمر - کمر درد - ارتباط افسردگی با تشدید درد جسمانی
dr-piryaei.blogfa.com/post/191
Translate this page
درمان دیسک کمر - کمر درد - ارتباط افسردگی با تشدید درد جسمانی - عمل بسته دیسک کمر- ... افسردگی می‌تواند باعث افزایش درد فیزیکی شود و همچنین درد جسمانی می‌تواند افسردگی را ... علائم سرطان مثانه چیست؟ ... دیسک بین مهره ای (Intervertebral disc).
۱۵ نشانه سرطان را بشناسید - پارسی طب
fa.parsiteb.com › بیماریها
Translate this page
سایر علائم سرطان تخمدان عبارتند از درد شکم یا لگن، احساس سیری زودرس (حتی وقتی هیچ غذایی ... برخی محققان رابطه‌ بین افسردگی و سرطان لوزالمعده را پیدا کرده‌اند که هنوز چندان شناخته شده نیست. .... مهمترین علل بروز بیماری کبد چرب چیست ؟
درمان دردهای مزمن دوره‌ای لگن - انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران
www.naigo.ir/fa/article/57
Translate this page
Jul 22, 2012 - اگرچه هیچ رابطه مشخصی بین دردهای لگنی و افسردگی وجود ندارد، سابقه افسردگی یا سایر بیماری‌های روحی روانی باید حتماً سوال شود. شواهد بیانگر آن ...
حجامت چیست و فواید حجامت - فشارخون.. چربی خون.کلسترول.درد سینه.. درد ...
robabnaz17.persianblog.ir/.../حجامت_چیست_و_فواید_...
Translate this page
Mar 13, 2010 - به عنوان مثال در حجامت عام ایجاد التهاب بین دو کتف توسط بادکش و فراخوان سلول‌های دفاعی موجب ... به عنوان مثال در بیماری‌هایی مانند افسردگی که به علت کاهش ترشح نوروترانسمیترهای نوراپی ..... رابطه فشارخون با ناتوانی جنسی(۱)
درد های بدن به علت بیماری افسردگی - ایران سلامت
forum.iransalamat.com/افسردگی.../درد-های-بدن-به-عل...
Translate this page
Apr 27, 2010 - 1- سردردها: سردرد در بین افراد مبتلا به افسردگی بسیار رایج است. ... 2- کمر درد: کمر درد نیز با ابتلا به افسردگی ارتباط مستقیم دارد و میزان درد و ...
نشانه های عجیب افسردگی چیست؟ | گیل خبر
gilkhabar.ir/.../نشانه-های-عجیب-افسردگی-چیست؟/
Translate this page
Aug 27, 2015 - مطالعات دیگری نیز ارتباط بین افسردگی و زیادی روی در خوردن به ویژه در ... نمیشود چون اکثر افراد از ارتباط افسردگی با درد فیزیکی آگاهی ندارند.
جـــراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری - آموزه های جنسی
dr-mhashemi.blogfa.com/category/24
Translate this page
از دست دادن میل جنسی چیست؟ ... ۱- مشکلات روابط بین فردی: مسائل عملکردی همسر، عدم رضایت روحی در روابط، ... ۵- داروها: بعضی داروها مثل داروهای ضد افسردگی خاص، داروهای کاهنده فشار خون و .... 9- هنگام بیماری یا درد، از برقراری رابطه جنسی بپرهیزید.
علائم هشدار دهنده افسردگی
www.ravanyar.com/articles/depression-marks.asp
Translate this page
علائم متداولی که به عنوان علائم هشدار دهنده افسردگی در نظر گرفته می‌شوند به ... دردهای تعریف نشده: یکی از نظریه‌هایی که در مورد علّت بدن درد در افراد افسرده وجود دارد این ...
خستگی مفرط, کمبود انرژی, خستگی زودرس, بی حوصلگی, بی انگیزگی ...
drnasirzadeh.com/بیماری‌ها/خستگی-و-کمبود-انرژی
Translate this page
علائم معمول ضعف غدد آدرنال شامل ضعف بدنی، خستگی و معمولاً همراه با افسردگی، تمایل ... آلرژی به خوردن برخی از غذاها، درد و ضعف عضلات، ابتلای مکرر به انواع عفونت ها، ریزش ... قهوه و چای فعالیت این غدد بیشتر شده و حس خستگی و کرختی از بین می رود. ... رابطه مستقیم با تضعیف غدد آدرنال دارد و یکی از عوامل اصلی در ایجاد آن می باشد.
مطالب قرآنی پزشکی علمی - ناراحتی و افسردگی (سودا)
rzkosari.blogfa.com/post-9.aspx
Translate this page
ناراحتی و افسردگی (سودا) علت اصلی این بیماری استرس ها ، اتفاقات ناگوار .... اشک را زیاد میکند عدس در نرد آل محمّد (ع) نخود و برای هر درد پشت مفید است بلغم ؛سرد و تر .... و بدن انسان و اخلاط نير از اين قاعده مستثني نبوده اند رابطه ي بين اخلاط و عناصر چهار .... قرمز شدن چشم - چشم - درمان قرمزی چشم - سکته مغزی چیست سکته مغزی عبارت ...
افسردگی چیست؟ علائم افسردگی و درمان افسردگی افسردگی چیست؟ - اول
golbaharfun.com › متفاوت
Translate this page
از نظر متخصصان اختلال فصلی بسته به محل سکونت افراد بین ۳ تا ۲۰ درصد از انسان ها را تحت تأثیر قرار می دهد. .... کمر درد نیز با ابتلا به افسردگی ارتباط مستقیم دارد و میزان درد و ناراحتی را افزایش می دهد. .... تاثیر افسردگی در رابطه جنسی چیست
مفاهیم: افسردگی چیست؟ - همشهری
www.hamshahrionline.ir/details/62371
Translate this page
Sep 3, 2008 - اگر شما افسرده‌اید، ممکن است سر درد، درد‌های مبهم یا حاد یا مشکلات ... علت افسردگی چیست؟ ... فکر کردن به خودکشی در بین افراد افسرده رایج است.
چه عواملی باعث سرگیجه میشوند - سرگیجه .غش.گوش درد.وزوز گوش.صرع ...
robabnaz15.persianblog.ir/.../چه_عواملی_باعث_سرگی...
Translate this page
با استفاده‌ از روان ‌درمانی‌ وداروهای ضد افسردگی ، علائم‌ ناراحتی‌ او به تدریج‌ برطرف‌ شد. ... و بالعکس چشمش سیاهی می رود وگاهی بیمار نمی تواند یک حالت جهت یابی بین خود و اشیاء را بیابد. .... کارهای روزانه شما چیست ؟ .... رابطه صرع و اختلال جنسی(۱)
سردردمیگرنی،سردرد مزمن،سردرد صبحگاهی - عوارض و نشانه هاي سردرد و ...
10headache.blogfa.com/category/3
Translate this page
انواع سردردها چیست ؟ ... سر درد های میگرن معمولاً قبل از حمله هشدارهایی به بیمار می‌دهد . ... سردردهای تنشی شایع‌ترین سردرد در بین تمامی انواع سردرد می‌باشند و توسط ..... رابطه بین سینوزیت با بوی بد دهان ! ... افسردگی رایج ترین نوع بیماری روح و روان
ریشه‌های روانی کمردرد - لینک به سایت اصلی الو دکتر
www.alodoctor.ir/articles/.../ریشه-های-روانی-کمردرد
Translate this page
این افراد گاهی به غیر از دردهای شدید، از افسردگی و اضطراب هم رنج می‌برند. این هفته، ... عضو کمیته رسانه انجمن روانپزشکان ایران، به ارتباط بین بیماری افسردگی و کمردرد پرداخته‌ایم. افسردگی و کمردرد رابطه دارند؟ .... نظر شما در باره مطلب بالا چیست ؟
پشت درد یا کمر درد چیست - blogfa.com
backache.blogfa.com/
Translate this page
پشت درد یا کمر درد - دلایل به وجود آمدن پشت درد چیست ؟ ... توجه داشته باشيد که ريشه افسردگي شما چه ناشي از درد و يا هر مسئله ديگري باشد، .... رابطه استرس با کمردرد ... ناحیه پشت قسمت دنده ها، ستون فقرات پشتی یا سینه ای و بخشی پایینی بین دنده ...
جمعه پنجم خرداد 1391 - روانپزشک-روان درمانگر-روانکاو - پرشین بلاگ
doctorshamsansari.persianblog.ir/1391/4/
افسردگی - درد و درمان ... خوشبختانه راههای موثر فراوانی برای درمان افسردگی وجود دارد که در این رابطه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ... اضطراب چیست؟ ..... عدم تعادل بین کلسیم و فسفر، باعث کاهش کلسیم خون و افزایش برداشت کلسیم از استخوان ها و ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 191
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 1,158
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 4,329
  • بازدید ماه : 4,329
  • بازدید سال : 381,940
  • بازدید کلی : 4,161,718