loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 264 سه شنبه 26 مرداد 1395 نظرات (0)

کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی

 کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی , مصالح معماری ایرانی , شگفتی مصالح ایرانی

کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی

کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی ملاتی است که در معماری ایران به خصوص در مناطق کویر مرکزی ایران به کار می رود. کاهرنگ یا کاهگل پلیمری آب بند نیز از مصالح جدید است که مشکلات کاهگل را از بین برده است. ملات کاه گل از مخلوط کاه، خاک رس و آب به صورت آخوره به دست می آید. این ملات را به خوبی ورز می‌دهند تا حدی که ملات به بیل نچسبد وبه راحتی جدا شود و از آن برای دیوارهای محور کننده به صورت چینه ای استفاده می کنند.
کاه را برای مقابله با ترک خوردن گل به آن اضافه می‌کنند (برای ساخت هر متر مکعب کاه گل حدود ۴۵ الی ۵۰ کیلوگرم کاه مورد نیاز است) و در مناطق کویری که کاه یافت نمی‌شود به آن خارشتر (خار آدور) اضافه می کنند. این ملات در مقابل رطوبت و حرارت عایق بسیار خوبی است و از نظر دوام اگر اصولی تهیه شود سالها مقاومت می کند. ملات کاه گل یک ملات هوایی است و در مقابل تابش آفتاب و یا حرارت غیر مستقیم و در هوای آزاد خشک می شود. از نقاط ضعف کاهگل نیز فرسایش براثر بارش باران و باد است که ایجاد گرد وخاک می نماید که با چسب های آب پایه جدید آکریلیکی می توان این مشکل را مرتفع کرد.

 

در زمانى نه چندان دور در تمام شهرها اغلب ساختمان ها با خشت خام، گچ و کاهگل بنا شده بود. این مصالح به طرز شگفتى با زندگى ایرانى تناسب داشته و شگفتی هایى را در خود دارد. کاهگل در قالب تناسبات دلپذیر ترکیب با کاشى، چوب و یا سنگ و مصالحى مشابه ترکیب شده و معماران ایرانى از آن‌ها براى تزیین ساختمان ها کمک گرفته اند.
در مجموع شهر ایرانى براى مردم این سرزمین با خصوصیاتی معین و با یک معمارى موزون، اصیل و تناسبات زیبا بنا شده است. با بهره گیرى از این مصالح و بر روى فلات ایران، در چشم انداز شهرها، بام‌هاى کاهگلى میان آدمیان و حرارت خورشید حفاظ مى شده اند. بدین ترتیب بادگیرها شهر را تهویه کرده، نورگیرها به تالارها و هشتى ها سایه روشن ملایمى مى داده اند و حیاط‌هاى گود که اطاق‌ها آن‌ها را دور مى زده اند با یک حوض سنگى و چند درخت در میان گرفته، به زندگى ایرانى لطافت مى بخشیده اند.
هم اکنون نیز حجم‌هاى کاهگلى، بام‌هاى گنبدى و بادگیرهاى سر به آسمان کشیده پوشش دالان‌ها و تیمچه هاى بازارى، حسینیه ها و بالاخره گنبد و مناره هاى مسجد جامع و مساجد دیگر و بقعه ها به چشم مى خورد. با این وصف باید تاکید کرد که تاریخ شروع مصرف کاهگل را در تمدن ایران نمى توان دقیقا تعیین نمود لکن وجود آن در قدیم ترین آثار معمارى فلات دلیلى است بر این که این ماده با زندگى اقوام سرزمین ایران از ابتدا آمیخته شده و شناسایى و استفاده از آن طى قرون نسل به نسل رسیده است.
براى آسایش قوم ایرانى معماران، شهرها را با قشرى از کاهگل پوشانیدند و از میان این پوشش سبزى شاخه درختان از حیاط ها بیرون آمد. رنگ دلنشین کاهگل نه تنها زیبایى فوق العاده اى به شهر ایرانى مى داده بلکه بر زندگى مردم روشنى و رنگ بخصوصى مى پاشیده است. این خمیر در سرزمین ما به صورت یکى از مصالح اساسى در انواع معمارى مختلف بکار رفته و با دست آدمیان و با نیت خوش به روى همه شهرهاى ایرانى کشیده شده و زندگى در شرایط اقلیمى بهترى زیر حمایت آن ادامه مى یافت.
ترتیب ماده کاهگل از ابتدا تا امروز یکسان بوده و شامل دو ماه ساده است. ماده اول کاه است که پس از دروی گندم و خشک شدن و کوبیدن و با کمک چهار شاخ به هوا پرتاب کردن با جزئى نسیم، از دانه‌هاى گندم جدا شده آرام بر روى زمین مى ریخت، سپس آن را جمع آورى نموده و براى مصرف‌هاى مختلفى انباشته مى کردند. به این ترتیب در اغلب نقاط ایران کاه به آسانى و به ارزانى به دست مى آمد، الیاف آن گل را به هم کشیده و مسلح مى کند همانطور که آهن بتون را.
ماده دوم گل است که حتى المقدور براى ساختن از خاک رس استفاده مى شده، قبل از این که خاک را آب بدهند آن را با کاه به خوبى مخلوط کرده و به شکل تپه ی کوچکى در مى آوردند، میان آن را گود کرده و داخل آن به نرمى آب مى ریختند، خاک و کاه را با آب می‌انداختند تا در آب گل، زردى کاه نمودار شود، سپس خمیر را مالش می‌دادند و به تدریج کاهگل ساخته مى شد. با وجودى که ساختن این خمیر در نهایت سادگى انجام مى شد، معهذا چگونگى مخلوط و مقدار هر کدام از مواد امرى حساس می‌بود، چرا که با کمبود کاه ماده کاهگل ترک بر مى دارد و با کمبود مقدار خاک الیاف کاه مانع روانى آب باران مى شود.
کاهگلى که براى پوشش بام ها ساخته مى شده است کاه کمترى داشت و در عوض به خمیر آن خاک شنى، از شن چاه مى افزودند تا در مقابل باران به جاى کاه قشر کاهگل را تقویت نماید و برای کاهگلى که براى پوشش دیوار تهیه مى شد کاه بیشترى به مخلوط اضافه مى کردند تا متن کاهگل صاف تر شود و نیز ترک بر ندارد. با به کار بردن خاک رس سرخ تر کاهگل رنگ سرخى به خود مى گرفت و متن آن براى گرفتن نقوشى از گچ آماده مى شد.
قشر کاهگل عایق است، گرما و سرما از آن عبور نمى کند، باران از پوشش هاى گنبدى و سقف هاى طاقى آن نشست نمى کند، همهمه کوچه ها و بازارها در آن گم مى شود و لازم به توضیح نیست که گرد آمدن خواص این چند عایق در یک ماده به ندرت دیده شده است. کاهگل ارزان بوده و در اغلب شهرهاى ایران به فراوانى یافت مى شده است. قیمت خروار آن ناچیز بوده و با این مقدار کاه سطوح بزرگى از اندود گل را مسلح مى کرده اند. ضمن آن که کاهگل را همه کس مى توانسته بسازد و ماواى خود را با آن بپوشاند و حفظ کند. اندود کاهگل آسان کشیده مى شده، آدمى با یکدست خمیر آن را بر مى دارد و بر روى سطح دلخواه پهن مى کند. در این مورد حتى بکار بردن ماله در کشیدن آن روى سطوح نشانى از امکانات صاحب خانه بوده است.
کاهگل مانند خمیر نرمى بر هر حجمى پوشانیده مى شد و در این مورد معماران حداکثر استفاده را نموده و توانسته اند براى شهر‌هاى ایرانى میراث ارزنده اى از حجم‌هاى جالب به جا گذارند. گرچه کاهگل به سهولت و به ارزانى به دست مى آمد لکن به علت خواص فوق العاده اى که در بر دارد به صورت متن شهرهاى ایرانى درآمده و به بنایى قدم گذاشته است، به کلبه ی بى بضاعتان، به اعیان نشین ها، به کوره ها، به بازارها، به حمام‌ها، به تکیه‌ها و بالاخره به مسجدها، و همه این ساختمان هاى شهر با کوچه‌هایى که میان دیوارهاى کاهگلى مى دوید به هم مربوط مى شد.
معماران تیز هوش از گرمى رنگ کاهگل براى متن تزیینات دیوارى داخل بنا نیز استفاده کرده اند. دیوار حیاط هاى داخلى را از بهترین خمیر سرخ فام پوشانیده و بر آن با خطوط برجسته ی گچ نقش هاى هندسى انداخته اند و یا آن را به داخل هشتى هاى ورودى کشیده و بر آن نقش‌هاى تصویرى ساخته اند. رنگ کاهگل نور شدید و گاه زننده ی آفتاب سرزمین ما را براى ساکنان آن مطبوع نموده و در گرم ترین فصل سال برگشت اشعه ی خورشید و حرارت آن را از روى بام‌ها و یا دیوارهاى کاهگلى به حداقل رسانیده است. استقامت و دوام آن قابل ستایش است. تنها در مناطقى که باران‌هاى فصلى شدید ی می‌بارید، ناچار هر چند سال یکبار اندود تازه اى از کاهگل بر روى اندود سابق بام که قسمتى به هم فشرده مى شد قرار می‌دادند. به این ترتیب تعمیر و تقویت آن امر ساده اى بوده و احتیاج به تخصص نداشت، این تعمیر براى پوشش دیوارها کمتر اتفاق مى افتاد، کاهگل سال‌ها بروى دیوارها مى ماند به طورى که اندود بناهاى رها شده ی قرون گذشته هنوز برجاست.
و اما امروز…. ایجاد ساختمان هاى عظیم فلزى و بتون آرمه ی تمدن دنیاى غرب مانند سالن‌هاى سینما، هتل‌ها، فرودگاه‌ها و غیره باعث هجوم تکنیک‌هاى مختلف ساختمانى غربى شده و طبعا مصالح معمارى قوم ما که با تجربه، زیبایى و شخصیت همراه بود به مصالح خشک و سرد تکنیک‌هاى ناآشنا تبدیل گردیده است. البته کاهگل هنوز در برخى از مناطق کشور در زمره ی مصالح مورد استفاده برخی ساکنین مملکت ماست و با دیدن ساختمان‌هاى غریب کلان شهر‌ها که هر کدام نمونه اى از فکر شلوغ دوره ما و نیز هجوم مصالح جدید است، شهر آرام کاهگلى زیباتر و درخشنده تر و عزیزتر جلوه مى کند.


Google
About 29,600 results (0.66 seconds)
Search Results
Images for ‫کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی‬‎Report images
Image result for ‫کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی‬‎
Image result for ‫کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی‬‎
Image result for ‫کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی‬‎
Image result for ‫کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی‬‎
More images for کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی
کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی - مهندسی عمران و معماری - سازه برتر
saze20.ir/post/.../کاهگل-،-شگفتی-مصالح-معماری-ایرا...
Translate this page
کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی ملاتی است که در معماری ایران به خصوص در مناطق کویر مرکزی ایران به کار می رود. کاهرنگ یا کاهگل پلیمری آب بند نیز از مصالح ...
کاهگل شگفتی معماری ایـرانی [بایگانی] - انجمن گفتگوی گلستانه
golestane.net/archive/index.php/t-3696.html
Translate this page
Feb 8, 2012 - کاهگل، شگفتی معماری ایـرانیدر زمانی نه چندان دور در تمام شهرها اغلب ساختمان ها با خشت خام، گچ و کاهگل بنا شده و این مصالح به طرز شگفتی با ...
کاهگل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/کاهگل
Translate this pagePersian Wikipedia
کاهگل ملاتی است که در معماری ایران به خصوص در مناطق کویر مرکزی ایران به ... این مصالح به طرز شگفتی با زندگی ایرانی تناسب داشته و شگفتی‌هایی را در خود دارد.
كاهگل، شگفتي معماري ايـراني - وب سایت تبیان استان اردبیل
www.tebyan-ardebil.ir › حوزه مقالات › ادب و هنر › هنری
Translate this page
Apr 15, 2010 - در زماني نه چندان دور در تمام شهرها اغلب ساختمان ها با خشت خام، گچ و كاهگل بنا شده و اين مصالح به طرز شگفتي با زندگي ايراني تناسب داشته و ...
کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی - انجمن پاتوق من و تو
patoghmanoto.ir/.../کاهگل-،-شگفتی-مصالح-معماری-ا...
Translate this page
کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی ملاتی است که در معماری ایران به خصوص در مناطق کویر مرکزی ایران به کار می رود. کاهرنگ یا کاهگل پلیمری آب بند نیز از مصالح ...
تالار گفتگوی بیداری اندیشه - کاهگل شگفتی معماری ایـرانی
forum.bidari-andishe.ir › ... › هنر و معماری اسلامی
Translate this page
Aug 13, 2012 - مشاهده تالار در قالب اصلی: کاهگل شگفتی معماری ایـرانی. شما درحال ... تمام شهرها اغلب ساختمان ها با خشت خام، گچ و کاهگل بنا شده و این مصالح به طرز
کاهگل شگفتی معماری ایرانی - باشگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور
forum.pnu-club.com/6024-کاهگل-شگفتی-معماری-ای...
Translate this page
Nov 5, 2009 - در زمانى نه چندان دور در تمام شهرها اغلب ساختمان ها با خشت خام، گچ و كاهگل بنا شده و اين مصالح به طرز شگفتى با زندگى ايرانى تناسب داشته و ...
کاهگل در معماری - چهارپایه - اخبار سیاسی ، ورزشی
bestparsian.ir/news/کاهگل-در-معماری
Translate this page
کاهگل ملاتی است که در معماری ایران به خصوص در مناطق کویر مرکزی ایران به کار می‌رود. ... کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی - مهندسی عمران و معماری.
مزایای کاهگل - لینک گردی
unvan.ir/news/مزایای-کاهگل
Translate this page
کاهگل مصنوعی ... کاهرنگ پس از خشک شدن ظاهری کاملا شبیه کاهگل طبیعی دارد اما با مزایای ... ... شگفتی مصالح معماری ایرانی,کاهگل چیست؟,مزایای کاهگل ... 674.
شگفتی معماری - لینک گردی
nimrang.ir/news/شگفتی-معماری
Translate this page
شگفتی معماری ایرانی - Modern Architecture. Modern Architecture مقاله، ... کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی - مهندسی عمران و معماری. کاهگل ، شگفتی مصالح ...
کاهگل| موتور جستجوی یوز
www.yooz.ir/search/?q=کاهگل&s=90 - Translate this page
کاهگل، شگفتی معماری ایـرانی کاهگل، شگفتی معماری ایـرانیدر زمانی نه چندان دور در تمام شهرها اغلب ساختمان ها با خشت خام، گچ و کاهگل بنا شده و این مصالح به طرز ...
مزایای کاهگل - لینک گردی
farsinow.ir/news/مزایای-کاهگل
Translate this page
989. کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی - مهندسی عمران … کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ... شگفتی مصالح معماری ایرانی,کاهگل چیست؟,مزایای کاهگل ... 20.
طرز تهیه ملات کاهگل - یکی یه دونه
yeki1done.ir/طرز+تهیه+ملات+کاهگل.html
Translate this page
ساخت کاهگل اهمیت زیادی دارد میزان به کار بردن روشهای عکس هایی از طرز تهیه کاه گل مراحل تهیه کاه گل به ... کاهگل شگفتی مصالح معماری ایرانی انجمن پاتوق من و تو.
کریسمس معماری
www.xmas.loxblog.ir/
Translate this page
کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی ملاتی است که در معماری ایران به خصوص در مناطق کویر مرکزی ایران به کار می رود. کاهرنگ یا کاهگل پلیمری آب بند نیز از مصالح ...
انواع مصالح استفاده از آن ND
hgljx.xyz/Nov-11/انواع-مصالح-استفاده-از-آن-ND/
Translate this page
کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی ملاتی است که در معماری ایران به خصوص در مناطق. ... این حمام در آزمایش های دیگر مصالح ساختمانی نیز قابل استفاده می باشد.
مزایای کاهگل - لینک گردی
sarfun.ir/news/مزایای-کاهگل
Translate this page
کاهگل مصنوعی ... کاهرنگ پس از خشک شدن ظاهری کاملا شبیه کاهگل طبیعی دارد اما با مزایای ... ... کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی ملاتی است که در ... 339.
خاموش به بليس مي کوييم | ويکي پديا ايران
www.wikipedia-iran.ir/g.aspx?q=خاموش_به...مي... - Translate this page
دو حرف اولش نام یکی از مصالح ساختمانی هست?? چهار حرف ... اسامی برندگان ... تالار گفتگوی بیداری اندیشه - کاهگل شگفتی معماری ایـرانی forum.bidari-andishe › .
دفترطراحی شماره 3سازه گستر مهندس استواری
sazehgostartarrahi3.blogfa.com/
Translate this page
طراح می‌تواند نما را به عالیترین حد ترکیب معماری برساند و یا آنرا تا حد یک سطح بدون .... کاهگل شگفتی مصالح معماری ایران نوشته توسط مهندس محمدعلی استواری.
اجرا نقاشی و رنگ آمیزی کاهگل مدرن – کاهگل مصنوعی – کاهرنگ (قابل ...
shahrang.ir › کاهگل
Translate this page
Nov 4, 2015 - اجرای کاهگل مدرن جایگزین ، کاهگل ملاتی است که در معماری ایران در شهرهای سرد و مناطق .... این مصالح به طرز شگفتی با زندگی ایرانی تناسب داشته و ...
یتااهو – تارنمای فرهنگی زرتشتیان ایران » کبوترخانه ها شگفتی معماری ...
www.yataahoo.com › هنر
Translate this page
May 16, 2011 - آشیانه‌ها آن چنان زیبا و منظم با مدول‌های یک شکل و از مصالح کاهگل ساخته شده بود که در تابستان بسیار خنک و به گونه‌ای بوده است که باد در فضای آن ...
کاهگل - آنلاین پرس
press-online.ir/omomi/کاهگل/
Translate this page
Apr 1, 2016 - کاهگل ، شگفتی معماری ایرانی - معماری آغازی بی انتها‎ ... در تمام شهرها اغلب ساختمان ها با خشت خام، گچ و کاهگل بنا شده بود. این مصالح به طرز ... معماری ...
کوی مهندسین
koyemohandesin.blogfa.com/
Translate this page
درون گرايی مفهومي است که به صورت يک اصل در معماری ايران وجود داشته است و با حضوری آشکار ... تأثیر مواد و مصالح بر فرم معماری ... کاهگل، شگفتی معماری ایرانی.
خانه عمران آبیز
www.civilhouse2.blogfa.com/
Translate this page
کاهگل شگفتی مصالح معماری ایران. در زمانى نه چندان دور در تمام شهرها اغلب ساختمان‌ها با خشت خام، گچ و کاهگل بنا شده بود. این مصالح به طرز شگفتى با زندگى ایرانى ...
تاریخچه کاهگل در ایران - شرکت یاشیل گستر علمدار
www.yashilgostar.com/2015/.../تاریخچه-کاهگل-در-ایرا...
Translate this page
Dec 15, 2015 - از ملات کاه گل به عنوان عایق رطوبتی و حرارتی به صورت اندود پشت ام، پوشش سطوح داخلی و خارجی فضاهای معماری خشتی، حفاظت از دیوارهای خشتی، نگهداری توفال‌های سقف ... این مصالح به طرز شگفتی با زندگی ایرانی تناسب داشته و ...
دانلود رایگان تحقیقات و مقاله ی دانشجویی - ساروج x مصالح سنتی x کاهگل
engineersvh.blogfa.com/.../ساروج-X-مصالح-سنتی-X-...
Translate this page
دانلود رایگان تحقیقات و مقاله ی دانشجویی - ساروج x مصالح سنتی x کاهگل - دانلود رایگان تحقیقات و مقاله و پروژه های دانشجویی معماری و عمران - دانلود رایگان تحقیقات و مقاله ی دانشجویی. ... برنامه ی اندروید اکوتک · شگفتی های موهنجودارو ...
تحولات معماری معاصر غرب و ایران - صفحه نخست
m3mari.loxchat.com/tag/معماری/معماری.htm
Translate this page
«معماری معاصر ایران» تالیف امیر بانی‌مسعود توسط نشر هنر معماری قرن منتشر شد. .... کاهگل، شگفتی معماری ایرانی .... البته کاهگل هنوز در برخى از مناطق کشور در زمره ی مصالح مورد استفاده برخی ساکنین مملکت ماست و با دیدن ساختمان هاى غریب کلان ...
سفر به دنیای معماری ایرانی به یاری شعر و ادب فارسی | چیدانه
www.chidaneh.com/ideabooks/life-style/.../32979?...
Translate this page
نگاهی به دنیای معماری از دریچه شعر،سفر به دنیای معماری ایرانی به یاری شعر و ادب فارسی ، معماری ... مواد و مصالح · سبک زندگی .... نمی شود، اگر از پنجره های ارسی رد شوید و به داخل خانه بروید، آن جا است که شگفتی های اصلی ر ا خواهید دید، اتاق ... از سر همان طاقچه کاهگلی شروع می شد و به تک تک اجزای خانه نفوذ می کرد و روحت را تازه می کرد.
دانلود پاورپوینت کاهگل در معماری - پویا فایل
www.pooyafile.blogsky.com/1395/04/20/post-462/
Translate this page
Jul 10, 2016 - دانلود پاورپوینت کاهگل در معماری. تعداد اسلاید:25 فرمت:pptx حجم: 1.45mb قابل ویرایش میباشد. انیمیشن دهی و ترانسیشن دهی شده میباشد.
مقاله تاثیر اقلیم مناطق معتدل و مرطوب بر معماری ایران - وبكــا
webca.rzb.ir/post/876/مقاله-تاثیر-اقلیم-مناطق.html
Translate this page
146. کاهگل،شگفتی های معماری اسلامی ... مطالعه آنلاین مقاله تاثیر اقلیم مناطق معتدل و مرطوب بر معماری ایران (قسمت دوم ). اصولا در بسیاری از مناطق جهان، اقلیم .... در این مناطق بهتر است از مصالح ساختمانی سبک استفاده شود. چون در زمانیکه .... متداول ترین نوع اندود در این منطقه کاهگل است که مخلوطی از خاک رس، آب و کاه می باشد. در اینجا نیز ...
دوسيران دوست ايران - معماری دوسیران بیانگر بخشی از هنر و ذوق ایرانیان
www.dosiran.blogfa.com/post-17.aspx
Translate this page
معماري چارصفه های دوسیران با وجود آنكه در بستر سرزميني ايران شكل گرفته و تداوم ... 2- معماري دوسیران پر از رمز و راز و شگفتي است و بايد هر نسلي به تناسب دانش و ... اتمام نماي ساختمان ها با مصالح همخوان و رنگ هاي نوازش دهنده چشم و روان مانند كاهگل.
An Introduction To Tourism - نگاهی بر معماری ایرانی
gardeshgar6.blogfa.com/post-69.aspx
Translate this page
An Introduction To Tourism - نگاهی بر معماری ایرانی - وبلاگ علمی ، تخصصی جهانگردی. ... اتاق ها از داخل به شکل مدور با اندود کاهگل و سقف تيرپوش بوده اند. هنگامي که اولين ساکنان ايران به صورت ... مصالح اين بنا از خشت خام و آجر معمولي پخته است. دو ويژگي مهم در ...... جنگل‌هاي استان سمنان شگفتی سفرهای زمستانی » درياچه شش پير
[PDF]معماري يخچال، شاهكاري در دل كوير ۱۲
payannamedl.ir/.../معماري-يخچال،-شاهكاري-در-دل-كوير-...
Translate this page
ﻻﻳﻪ ﺻﺎف و ﻫﻤﻮار از ﻣﻼت ﮔﭻ، آﻫﻚ، ﺳﻴﻤﺎن، ﻛﺎﻫﮕﻞ و ﻣﺎﻧﻨﺪ آﻧﻬﺎ ﻛﻪ در روﻳﻪ ﻛﺸﻲ دﻳﻮار، ﺳﻘﻒ، ﺑﺎم، ﺗﻴﻐﻪ ... در ﺑﺮاﺑﺮ ﻣﺮور زﻣﺎن و ﺳﻮاﻧﺢ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﭼﻮن ﺑﺎد و ﺑﺎران و زﻟﺰﻟﻪ ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﻛﺮده و اﻣﺮوز ﻣﻮﺟـﺐ ﺗﺤـﺴﻴﻦ و ﺷـﮕﻔﺘﻲ ... ﻣﺼﺎﻟﺢ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻲ و ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﺗﻬﻴﻪ ﻳﺦ ﻣﻲ ... ﻋﻨﺼﺮ آب و ﺑﺎد در ﻗﺎﻟﺐ ﺳﺎﺧﺘﺎر ﻳﻜﻲ از ﻛﺎﻟﺒﺪﻫﺎي ﻣﻌﻤﺎري اﻳﺮاﻧـﻲ.
معرفی خانه های تاریخی اردبیل/ آثاری با تلفیق ماندگار هنر و معماری ...
www.mehrnews.com/.../معرفی-خا...
Translate this pageMehr News Agency
Mar 27, 2014 - مصالح دیوارهای بیرونی از کاهگل است و تنها سر در نمای داخلی بنا مشرف به حیاط آجرکاری شده است. ... واقع اصول معماری ایرانی در کالبد بنا با مصالح جدید و به کارگیری تکنیک ساخت ... غلامی: با شکست ایتالیا شگفتی ساز می شویم ...
کبوتر خانه ، شگفتی معماری ایرانی + عکس [بایگانی] - تالار فرهنگی ...
gtalk.ir/archive/index.php/t-217788.html
Translate this page
Jan 14, 2013 - 1 post - ‎1 author
معماران ایرانی به دلیل نگاه عالمانه به اقلیم و علم زیست شناسی، عجایبی ... آشیانه ها آنچنان زیبا و منظم با مدولهای یک شکل و از مصالح کاهگل ساخته شده ...
درگاه الكترونيكي منطقه 9 - شهرداری اصفهان
isfahan.ir/ShowPage.aspx?Page...lang=1...
Translate this page
در ايران رسم است كه عمارت بلند چشمه چشمه در صحرا مي سازند و آن خاصه براي كبوتران است. ... كبوتر خانه ها را در مناطقي بنيان مي نهادند كه از اقليمي كويري بهره مند بود مصالح و ... چون بافت معماري كه گل رس و كاه و نمك بنيادش را باني بودند و مقاوم در برابر سرما ... ميهمانان نا خوانده را به اندروني راهي نباشد و در عين حال بدنه كاهگلي مانع از زاد و ولد ...
اینجااردکان است. - دیوارهای کاهگلی، که ارزان از کف‌مان رفت!
habibigholamreza.mihanblog.com/post/190
Translate this page
Jul 28, 2014 - خاک، سنگ، گل، خشت خام، چوب؛ این ها مصالح ساده ای است که در دل طبیعت ... کاهگل ملاتی است که در معماری ایران به خصوص در مناطق کویر مرکزی ایران ...
[PDF]خانه دوست بي كاهگل و چوب، بي حوض و حياط!
https://javanonline.ir/files/fa/.../9/18/695_12404.pdf
Translate this page
بتواند ايراني باقي بماند و معماري مدرن با آوردن. معيارهاي خ اص خود ابزاري .... در اين خانه كاهگلي قديمي چنان سر وجد مي آورد كه در ... اين مصالح ساخته ش ده چنين انرژي شگفت آوري را به. بازديدكننده و .... ش ايد اين يكي از شگفتي هاي. رنگ سازي و ...
به خانه‌های ایرانی افتخار کنیم - بولتن نیوز
www.bultannews.com/.../به-خانه‌های-ایرانی-افتخار-کن...
Translate this page
... از سر دیوار، درهای چوبی قدیمی‌ای بودند که ترکیب‌شان با دیوارهای خشتی و کاهگلی عجیب روح‌نواز و زیبا بود. ... همه ما به خوبی می‌دانیم عنصر آب تا چه اندازه در معماری سنتی ما مهم بوده و هست و این حوض‌ها آینه‌های ... فضاهای بیرونی خانه‌های قدیمی یک جور زیبایی و شگفتی داشتند و فضاهای داخلی آن هم ... مواد و مصالح ایرانی برای خانه‌های ایرانی
معماري دوسيران بيانگر بخشي از هنر و ذوق ايرانيان - كازرون نما
www.kazeroonnema.ir/.../معماري-دوسيران-بيانگر-بخ...
Translate this page
Aug 21, 2008 - 2- معماري دوسیران پر از رمز و راز و شگفتي است و بايد هر نسلي به ... اتمام نماي ساختمان ها با مصالح همخوان و رنگ هاي نوازش دهنده چشم و روان مانند كاهگل.
کبوترخانه اعجاز معماری ایرانی - شهرهای آذربایجان غربی - دیدنی های ...
www.abromeh.com/.../kbvtrkhanh_aajaz_mamary_ira...
Translate this page
تقصیر ماست اگر کبوترخانه های ایرانی از شهرت معماری بناهای تاریخی کشورمان جا ... گذاشته اند و این روزها کمتر کسی سراغی از این شگفتی معماری ایرانی می گیرد. ... آشیانه ها آن چنان زیبا و منظم با مدول های یک شکل و از مصالح کاهگل ساخته شده که در ...
دکوراسیون کاهگلی Bartarinha IR - مطلب ها
ww2.matlabhaa.ir/detail/.../article/7/
Translate this page
دکوراسیون کاهگلی خانه های قدیمی خانه کاهگلی کاهگل دکور ساخت عروسک هیولا با. ... تحویل رایگان به سراسر ایران | پرداخت هزینه درب منزل پس از تحویل کالا ... شگفتی معماری ،عکس خانه های کاه گلی یزد حکایت نی در دل خانه‌های کاهگلی خانه‌های کاهگلی محکمه . ... شهر کاهگلی من این خمیرمایه ساخت و ساز در سرزمین ما به صورت یکى از مصالح .
حافظ بناي مساجد باشيم - امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی
manare.ir/Portal/Cultcure/Persian/CaseID/.../71243.asp... - Translate this page
Feb 29, 2016 - ساخت مساجد در ایران و روند شکل گیری آنها بر ساخت و ساز شهری تأثیر زیادی داشته است و ... بعدها با تحولی بنیادین در کمال شگفتی بهترین و ماهرترین هنرمندان، هنر خویش را با معماری اصیل ایرانی درآمیختند و بناهای با شکوه مساجد را در ... گویی تاریخ، اقلیم، مصالح مقاوم بومی و نوع معماری مناطق که هریک شیوه منحصر به ...
ماخونیک یک روستای جهانی | ایران آنکارا
www.iranankara.com/راهنمای-سفر-به-ماخونیک؛-یک-ر...
Translate this page
Dec 4, 2015 - مصالح سازنده هر خانه، عموما سنگ، چوب و هیزم است که متاسفانه، آفت جدید ... های صاف تشکیل می دهند که روی آنها را با مخلوط کاهگل، ساروج و سنگریزه پوشانده اند. .... از شگفتی های تاریخ و معماری ایران است و یکی از هفت روستای شگفت ...
پایان نامه بررسی تنوع سیمای روستاها-3685 - مغازه دانلود پروژه و مقاله
market.outline1.ir/.../پایان-نامه-بررسی-تنوع-سیمای-...
Translate this page
Nov 13, 2015 - نگاهی گذرا به سیمای روستاهای ایران گویای تنوع بسیار در میان آنهاست. ... مستوی و پوشیده از کاهگل است مثل اکثر جاهای ایران که تنوع مصالح امکان اجرای ... معرفی جامع و کامل معماری خانه ملک زاده یزد مقدمه: ایران سرزمین شگفتی هاست و ...
نسخه چاپی - بلند ترین قلعه خشتی ایران درهای خود را بر روی گردشگران ...
taftannews.com/.../بلند-ترین-قلعه-خشتی-ایران-درها...
Translate this page
قلعه «سب» یکی از بلندترین بناهای خشت و گلی ایران در شرق بلوچستان است که به دلیل ... هدایت‌کننده آب و مصالح به کار رفته در آن از قبیل خشت و کاه‌گل و چوب درخت خرما و درهای منبت‌کاری و شاه ... اما شگفتی های قلعه به همین جا ختم نمی شود. ... معماران چیره دست محلی با بهره‌گیری از تجربه خود برای احداث قلعه، تخم گیاهی به نام «توتری» ...
[PPT]معرفی کبوترخانه
www.ppt.ir/PPT/.../Architectural_Studies_Kbvtrkhanh....
Translate this page
معماري داخلي كبوترخانه ها استثنايي است؛ عظمت اين بناها هم به سبب گستردگي و شكوه ... مانند ساير آثار معماري ايراني هم از عملكرد وافر و هم از فرم زيبايي پيروي كرده اند. ... اندرونی راهی نباشد و در عین حال بدنه کاهگلی مانع از زاد و ولد حشرات موذی چون ساس و ... كه شگفتي بيننده را برمي انگيزد( البته نقش آب و هوا را در انتخاب اين نوع مصالح ...
آشنایی با هنر و معماری ایران در دوره باستان - سایت پژوهش هنر، نماد و ...
hajsayyedjavady.persianblog.ir/post/20/
Translate this page
Dec 30, 2011 - تپه ها و بناهای تاریخی و آثار فراوان باقی مانده از دوران باستان ایران، نشان دهندۀ .... بنابراین، اظهار نظر دربارۀ معماری عیلامی در طول این دوره در شوش، غیر ممکن است و ...... کیفیت بنای پایه ها و ستونها و به کار بردن مصالح ساختمانی و همچنین ..... اسوا استیکا» نقشی اسرار آمیز و از شگفتی های تمدن بشری است، که در چنین ...
کبوترخانه اعجاز معماری ایرانی - آکاایران
www.akairan.com/iranshenasi-irangardi/.../24574.html
Translate this page
تقصیر ماست اگر کبوترخانه های ایرانی از شهرت معماری بناهای تاریخی کشورمان جا ... گذاشته اند و این روزها کمتر کسی سراغی از این شگفتی معماری ایرانی می گیرد. ... آشیانه ها آن چنان زیبا و منظم با مدول های یک شکل و از مصالح کاهگل ساخته شده که در ...
معماری قدیمی+ایرانی
https://www.webgardha.com/tag/معماری-قدیمی+ایرانی - Translate this page
نتایج جستجوی عبارت معماری قدیمی+ایرانی در سایت وبگردها. ... حس زنـدگـی در همـه تـار و پودش بـه چشـم می آمد، در بافت کـاهگـلـی دیوارهایش، در قاب پنـجـره های چوبی اش، در .... ابراز شگفتی اشتاین مایر از معماری ایرانی/تصاویر ... در طراحی این خانـه از مـصالـح سـاده و طبـیعـی بـا پالـت های رنگـی روشـن و خنثی اسـتـفـاده کـرده اند و اتاق ...
Searches related to کاهگل ، شگفتی مصالح معماری ایرانی

کاهگل مصنوعی

قیمت کاهگل مصنوعی

کاهگل ضد آب

كاه گل

رنگ کاه گل

کاهگل مدرن

طرز تهیه کاهگل

روش ساخت دیوار کاهگلی
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 220
  • آی پی دیروز : 291
  • بازدید امروز : 884
  • باردید دیروز : 1,064
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 28
  • بازدید هفته : 2,982
  • بازدید ماه : 27,620
  • بازدید سال : 297,662
  • بازدید کلی : 4,077,440