loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 166 سه شنبه 26 مرداد 1395 نظرات (0)

فولاد بهتر است یا بتن؟

فولاد بهتر است یا بتن ؟ , سازه بتنی , سازه فولادی

فولاد بهتر است یا بتن؟

هر روز هنگام عبور از خیابان‌های شهر شاهد ساخت و سازهای روز افزونی هستیم، ساختمان های مختلف از یک طبقه تا ۶۰ طبقه که جلوی آنها انواع مصالح دیده می‌شود؛ سازه هایی که گاه از بتن ساخته می شوند و گاه از فولاد. در مورد اینکه کدام نوع سازه بر دیگری برتری دارد، اختلاف نظر شدیدی بین سازندگان ساختمان ها وجود دارد. معمولا معیارهای ساخت، جواب‌های متفاوتی برای ما به همراه دارند. در این مطلب از سازه برتر بررسی می کنیم که فولاد بهتر است یا بتن؟


عمده عوامل مؤثر در این روند، هزینه، زمان و کیفیت ساخت هستند. هزینه ساخت و سود حاصل از این سرمایه‌گذاری با زمان اتمام طرح رابطه تنگاتنگی دارند. بدیهی است هر چه زمان طرح طولانی‌تر ‌شود شاهد افزایش قیمت مصالح، قیمت تمام شده طرح، هزینه‌های متفرقه و بازگشت دیرتر سرمایه خواهیم بود که خوشایند هیچ سازنده‌ای نیست.
سازه های بتن آرمه در مقابل سازه های فولادی معمولا نیاز به هزینه کمتر و زمان بیشتری برای ساخت دارد؛ در حالی‌که سازه های فولادی ابتدا نیاز به سرمایه زیادی برای خرید آهن آلات دارد ولی در عوض شاهد سرعت اجرای بالاتری خواهیم بود. بنابراین در ساختمان های عادی کمتر از ۶ طبقه در نهایت از این منظر تفاوت زیادی وجود ندارد.
در اسکلت‌های فولادی حتما باید تمام اسکلت آماده باشد تا بتوان سقف را اجرا کرد. به عبارت دیگر اول باید تیر و ستون‌هایی وجود داشته باشد تا بتوان روی آن سطحی به نام سقف یا همان کف اجرا کرد. در حالی‌که در سازه های بتن آرمه ابتدا ستون‌های هر طبقه و سپس سقف همان طبقه که خود مشتمل بر تیر‌ها و کف یکپارچه‌تری نسبت به سازه های فولادی است اجرا می‌شود.
مزیت این روش نسبت به روش اول آن است که می‌توان طبقه مورد نظر را سریعتر برای اجرای دیگر مراحل از جمله تیغه چینی، اجرای تأسیسات مکانیکی و برقی و… در اختیار سایر پیمانکاران قرار داد که خود موجب تسریع در روند طرح خواهد بود.
ولی به‌طور کلی زمان اجرای سازه های فولادی در مقیاسهای بزرگ تا حدودی کوتاه‌تر از سازه های بتن آرمه و هزینه‌های سازه های بتن آرمه کمتر از سازه های فولادی است که هر سازنده‌ای با توجه به شرایط و معیار‌های خود تصمیم‌گیرنده اصلی است.
حال با فرض وجود شرایطی کاملا ایده‌آل، یعنی عدم‌وجود محدودیت زمان و هزینه‌ها، عامل سوم یعنی کیفیت سازه را بررسی می‌کنیم. کیفیت را می‌توان از جنبه‌های متفاوتی مانند مقاومت در برابر بارهای ثقلی وارده و زلزله، مقاومت در برابر حرارت، ابعاد، دهانه‌های قابل پوشش، تعداد طبقات قابل طراحی، قابلیت ترمیم آسان و… مورد نقد و بررسی قرار داد. با توجه به گستردگی و پیچیدگی مسئله، در اینجا فقط تصمیم‌گیری برای ساختمان‌های عادی را مورد توجه قرار می‌دهیم.
اولین و مهم‌ترین نکته قابل ذکر در این مورد مقاومت مصالح و ابعاد مصالح مصرفی است. معمولاً هر چه اعضای باربر ما ابعاد بزرگتر از نگاه عام و ممان اینرسی بالاتر از دید مهندسی داشته باشد، رفتار سازه ای مناسب‌تر است و هر چه مصالح مصرفی که در عرف ساختمان سازی‌ بتن یا فولاد هستند قابلیت تحمل نیروهای بیشتر را داشته باشند منجر به طراحی اعضای ظریف‌تری خواهند شد.
اگر هر دو عامل در کنار هم قرار گیرند منجر به رسیدن به سختی و صلبیت بالاتری خواهند شد که جزء اصلی‌ترین آیتم‌های طراحی یک مهندس محاسب به شمار می‌روند.
در طراحی سازه ها، مقاومت بتن را ۱۰ درصد مقاومت فولاد فرض می‌کنند بنابراین ابعاد ستون‌ها و تیرهای بتنی، به‌مراتب بیش از سازه های فولادی است. البته این ابعاد بزرگ اعضای بتنی، ممان اینرسی بسیار بالاتری نسبت به گزینه دیگر به ارمغان خواهند آورد که در نهایت سازه بتنی، سختی بالاتر و معمولا رفتار سازه‌ای مناسب‌تری دارد.
« سازه های بتنی سنگین هستند.» در پاسخ به این ایراد باید گفت: ابعاد بزرگ سازه تا جایی مورد پذیرش یک مهندس است که منجر به سنگینی بیش از حد سازه نشود و با توجه به آنکه بحث ما در مورد سازه های عادی کمتر از ۶ طبقه است تفاوت وزن اسکلت نیز آنچنان نخواهد بود تا مهندس طراح را به سمت طراحی سازه فولادی بکشاند. این موضوع در بسیاری از سازه های عظیم نیز صادق است.
بحث زلزله که بحث داغ این روزهای تهران است می‌تواند جنبه دیگری از کیفیت مناسب یک سازه باشد. سازه های بتن آرمه عادی و به ویژه مجهز به دیوارهای بتنی به‌علت سختی بالا نسبت به سازه‌های فولادی در برابر زلزله، در بیشتر موارد مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند اما سازه های فولادی نیز می‌توانند همین رفتار را از خود نشان دهند مشروط برآنکه طراحی مناسبیداشته باشند.
نکته قابل تامل اینجا است که این رفتار به چه قیمتی به دست خواهد آمد؟ اگر طراحی، یک طراحی بدون نقص باشد، هم سازه فولادی و هم سازه بتن آرمه در چند ثانیه وقوع زلزله، با حداقل خسارت ممکن جان سالم به در خواهند برد. اما کار به اینجا ختم نخواهد شد و پس از زلزله‌های زیادی شاهد شکستگی لوله‌های گاز و وقوع آتش سوزی‌های مهیب بوده‌ایم که گاه از خود زلزله مخرب‌تر هستند.
با توجه به اینکه اطفاء حریق بلافاصله بعد از وقوع حادثه ممکن نیست، ساختمان باید به گونه‌ایطراحی شود که تا چند ساعت متوالی بتواند آتش را با حداقل خسارات وارده تحمل کند. درسازه‌های بتن آرمه مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی وجود دارد، اما درسازه‌های فولادی درصورتی‌که تمهیدات ایمنی لازم در آنها صورت نپذیرد در چند دقیقه ابتدایی حریق، شاهد تخریب‌های بسیار سریع و غیرقابل جبران خواهیم بود که این مورد نیز مزیتی بسیار ارزشمند برای سازه‌های بتن آرمه به حساب می‌آید.
اما آنچه اکثر مهندسان را نسبت به سازه‌های بتن آرمه به شدت بد‌بین کرده، عدم‌قطعیت‌ها، یکنواخت نبودن مقاومت بتن و کم اطلاعی بسیاری از سازندگان از نحوه عمل‌آوری و به دست آوردن نتیجه‌ای مطلوب از این ماده است.
قابلیت اشتباه در تهیه بالقوه این نوع ماده در مقابل فولاد توجیه دیگری است که از سوی عده زیادی در مخالفت با بتن ارائه می‌شود، چرا‌که ممکن است حین عمل آوری، مقاومت فشاری کمتر از حد مورد نیاز به دست آید.
این گروه معتقدند جبران یک اشتباه در سازه های بتن آرمه در مواردی منجر به تخریب اجباری سازه می‌شود در حالی‌که فولاد در هر لحظه که سازنده اراده کند با هزینه‌ای به نسبت پایین قابل ترمیم و تقویت است
در پاسخ به این ایراد باید گفت این عدم‌قطعیت‌ها در آیین نامه‌ها با اعمال ضریب ایمنی بسیار بالایی پیش‌بینی شده تا جایی که در موارد زیادی شاهد مقاومتی چند برابر مقاومت مورد نیاز در ساخت این قبیل سازه‌ها هستیم.از سوی دیگر این عدم‌قطعیت کیفیت بتن در شالوده وسقف‌های سازه فولادی نیز وجود دارد و صرفاً متعلق به سازه های بتن آرمه نیست.
در نهایت باید بر این موضوع تاکید کرد که به‌طور کلی هم سازه‌های فولادی و هم سازه‌های بتن آرمه درصورتی که در طراحی آنها سیستم مناسب و منطبق بر آیین‌نامه‌های به روز، مورد استفاده قرار نگیرد و متخصصین متبحر آنها را اجرا و مهندسین با تجربه بر اجرای آنها نظارت مستمر نکنند، هیچ رجحانی از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان بر دیگری ندارند.
فراموش نکنیم معیار چهارمی نیز در انتخاب وجود دارد؛ معیاری که ۳ معیار هزینه، زمان و کیفیت را تحت سیطره خود قرار می‌دهد: فولاد به‌عنوان یک سرمایه ملی ماده‌ای است که ارزان به دست نمی‌آید و همانند نفت روزی تمام خواهد شد؛ ماده‌ای که باید در صنایع ارزشمندتر ‌ و یا حداقل در سازه‌های خاص که نیاز به ظرافت خاصی دارند و پس از بررسی‌های علمی برتری فولاد در آن محرز شده، مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد تا شاهد رشد اقتصادی در دیگر زمینه‌هاباشیم.
به‌نظر نویسنده استفاده از سازه های بتن آرمه با توجه به مصرف به‌مراتب پایین‌تر از فولاد (به‌صورت میلگرد) هم از نظر سازه‌ای و هم از نظر اقتصادی و هم از جنبه ملی به‌مراتب مناسب‌تر و بهینه‌تر از سازه های فولادی است.

.

منبع: icivil.ir


Google
About 520,000 results (0.50 seconds)
Search Results
سازه با اسکلت بتنی بهتر است یا فولادی ؟ - مهندسی عمران خراسان شمالی
civileng-nkh.blogsky.com/1390/11/06/post-14/
Translate this page
سازه با اسکلت بتنی بهتر است یا فولادی ؟ هر روز هنگام عبور از خیابان‌های شهر شاهد ساخت و سازهای روز افزونی هستیم، ساختمان‌های مختلف از یک طبقه تا چند طبقه که ...
اسکلت بتنی بهتر است یا اسکلت فلزی - گروه مهندسی بیلوشن|Bilosion ...
www.bilosion.com/.../اسکلت-بتنی-بهتر-است-یا-اس...
Translate this page
صفحه اصلیاخبار و مقالاتاسکلت بتنی بهتر است یا اسکلت فلزی ... فولاد استفاده شده در ساخت یک سازه فولادی دارای یک مقاومت مشخص در صورت طراحی صحیح، نسبت ...
کدام کالا برای شما مناسب تر است بتن بهتر است يا فولاد؟! - پیام ساختمان
www.payampress.com/site/purchasingguid.aspx?gid=8
Translate this page
بتن بهتر است يا فولاد؟! گروه ساخت و ساز: همانطور كه در شماره گذشته نشريه وعده داده بوديم که انواع روشهاي ساخت و ساز را مورد بررسي قرار خواهيم داد، در اين شماره به ...
بتن بهتر است یا فولاد؟ - پورتال جامع ساخت و ساز
ccop.ir/ViewText.aspx?Id=2725
Translate this page
بتن بهتر است یا فولاد؟ هر روز هنگام عبور از خیابان‌های شهر شاهد ساخت و سازهای روز افزونی هستیم، ساختمان‌های مختلف از یك طبقه تا 60 طبقه كه جلوی آنها انواع مصالح دیده ...
معماری نیوز - مقایسه ساختمانهای بتنی و فولادی
www.memarinews.com/.../مقایسه-ساختمانهای-بتنی-...
Translate this page
Feb 18, 2011 - سازه‌های بتن آرمه در مقابل سازه‌های فولادی معمولاً نیاز به هزینه كمتر و زمان بیشتری برای ساخت دارد؛ در ... سازه‌ای مناسب‌تر است و هر چه مصالح مصرفی كه در عرف ساختمان‌سازی‌ بتن یا فولاد هستند قابلیت .... انتخاب بهتر تغییر می کنه.
بتن بهتر است یا فولاد ؟ - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/324487/بتن-بهتر-است-یا-فولاد-؟
Translate this page
هر روز هنگام عبور از خیابان‌های شهر شاهد ساخت و سازهای روز افزونی هستیم، ساختمان‌های مختلف از یک طبقه تا ۶۰ طبقه که جلوی آنها انواع مصالح دیده می‌شود؛ سازه‌هایی که...
اسکلت بتنی بهتر است یا اسکلت فولادی (مقایسه از هر نظر در برابر ...
www.mycivil.ir › ... › سایر
Translate this page
Apr 11, 2013 - 1 post - ‎1 author
به جهت هزینه اجرا، در حال حاضر قیمت سازه ای بتنی کمتر از سازه های فولادی می باشد. -در مورد کیفیت ساخت به صورت کلان کیفیت بتنی بالاتره.
reporter: رئيس انجمن مهندسي زلزله اعلام کرد:60 درصد برج ها در برابر ...
www.reporter.ir/archives/85/02/003606.php
Translate this page
May 14, 2006 - در حال حاضر در دنيا ساخت بناهايي با اسکلت‌هاي فلزي مرسوم است يا بتني؟ در دنيا از اسکلت‌هاي فولادي ( فلزي) کمتر براي ساختمان‌هاي شهري استفاده ...
مزایا و معایب اسکلت فلزی در مقایسه با اسکلت بتنی - ساختمون دات کام
www.sakhtemoon.com/article/87/
Translate this page
از آنجاییکه اسکلت اکثر ساختمان ها در کشور ما فلزی یا بتنی بوده و ساختمانهای ... مقاومت بالا : مقاومت فولاد بالا بوده و نسبت مقاومت به وزن آن از بتن بزرگتر است .
مهندس سلام - اسکلت بتنی بهتر است یا اسکلت فلزی؟
www.mohandessalam.com/.../اسکلت-بتنی-بهتر-اس...
Translate this page
اسکلت بتنی بهتر است یا اسکلت فلزی؟ ... مقاومت فولاد درآتش سوزی پائین می باشد بدین صورت که با گرم شدن مقاومت خود را از دست می دهد در صورتی که اسکلت ...
ساختمان های بتنی در مقابل زلزله مقاوم ترند یا فولادی؟چرا؟ - کلوب
www.cloob.com/timeline/answer_7360_778612
Translate this page
Jan 12, 2008 - در کل اگه یه ساختمون فولادی و یا بتنی به خوبی ساخته نشه , بهتره که در ... کدام بهتره اما چون فولاد کاهش سختی و مقاومت نداره درمقابل زلزله بهتر عمل میکنه . ... اما مقاوم در برابر تکان های عمودی یا افقی از پیش در نظر گرفته شده است و ...
علی مهرک - مقایسه سازه های فلزی و بتنی
alimehrak.blogfa.com/post/58
Translate this page
... در ساخت ساختمانهای شهری پرسیده میشود که سازه فلزی بهتر است یا سازه بتنی؟ ... ج- در طراحی سازه‌ها، مقاومت بتن را ۱۰٪ مقاومت فولاد فرض می‌كنند بنابراین ابعاد ...
. - استفاده از بتن بهتر است يا فولاد؟ - blogfa.com
www.civils88.blogfa.com/post-24.aspx
Translate this page
استفاده از بتن بهتر است يا فولاد؟ هر روز هنگام عبور از خيابان‌هاي شهر شاهد ساخت و سازهاي روز افزوني هستيم،. ساختمان‌هاي مختلف از يك طبقه تا 60 طبقه كه جلوي آنها انواع ...
اسکلت فلزی ساختمان - برآورد هزينه ساخت اسکلت بتنی و اسکلت فلزی
abadsazeh-moradi.blogfa.com/post/5
Translate this page
این یک اشتباه بزرگ و فاحش است که بگوییم هزینه ساخت اسکلت بتنی در یک ... قيمت ساخت اسکلت بتنی به لحاظ فولاد کمتر نسبت به سازه تمام فلزی جبران می گردد ! ... که نسبت به کاربری و طراحی سازه اين مقدار ميلگرد کاهش يا افزايش می يابد) .... هزينه ساخت و استحکام سازه در صورتی مقاومت اسکلت بتنی از فلز بهتر است که در ...
BİLİMSEL - ساختمانهای فلزی و بتنی (علمی)
bilimsel.blogfa.com/post-30.aspx
Translate this page
3- دوام : دوام فولاد بسیار خوب است ، ساختمانهای فلزی که در نگهداری آنها دقت گردد . .... 25-در ساخت بتن براي پي هاي حجيم بهتر است لز سيمان تراس و يا سيمان نوع 2 ...
اسکلت فلزی یا بتنی؟ - بچه های عمران 88.5 دانشگاه ولی عصر رفسنجان
civilnight88-vru.mihanblog.com/post/192
Translate this page
Sep 13, 2011 - سلام ، همون طور که می دونیم اسکلت ساختمان از دو شیوه فلزی یا بتنی ساخته میشه . ... آهن خاصیت الاستیکی داره یعنی میتونه تغییر شکل بده ولی بتن سخت و شکننده است . پس استقامت فلزی میتونه بهتر باشه اگه خوب اجرا بشه! ... بتن در مقابل آتش مقاومه ولی آهن نه البته فولاد در هیچ آتش سوزی ذوب نمیشه یعنی هیچ ...
اسکلت بتنی بهتر است یا اسکلت فلزی؟ - پارکینگ مکانیزه
www.fsmilad.ir/.../155-اسکلت-بتنی-بهتر-است-یا-ا...
Translate this page
اسکلت بتنی بهتر است یا اسکلت فلزی؟ ... سازه فولادی دارای یک مقاومت مشخص در صورت طراحی صحیح، نسبت به مقدار فولاد استفاده شده در سازه بتنی دارای همان مقدار ...
سازه با اسکلت بتنی بهتر است یا فولادی ؟ | جستجو در وبلاگها | وبلاگ ...
weblog24.xyz/.../سازه-با-اسکلت-بتنی-بهتر-است-یا...
Translate this page
نتایج جستجوی عبارت ' سازه با اسکلت بتنی بهتر است یا فولادی ؟ ' از بین کلیه اطلاعات و وبلاگهای ثبت شده در سایت در زیر نمایش داده شده است و شما میتوانید با ...
! جدی ! - اسکلت فلزی یا بتونی ؟ - ! جدی ! | انجمنهای پرشین تولز
forum.persiantools.com › ... › گفتگوی آزاد
Translate this page
Jan 10, 2012 - 20 posts - ‎10 authors
ما میخواییم خونه بسازیم ، اسکلت فلزی پیشنهاد میدین یا بتونی ؟ ... تاجایی که میدونم اسکلت بتنی ها در مقابل زلزله مقاوم ترند ولی سرعت ساختشون .... اگه آبش زیادتر باشه همش از روی جدول استحکامش قابل محاسبه است ولی اصولا ...
سازه با اسکلت بتنی بهتر است یا فولادی؟ - parspey.ir
www.parspey.ir/.../167-2015-02-07-12-05-26
Translate this page
سازه با اسکلت بتنیبهتر است یا فولادی؟ هر روز هنگام عبور از خیابان‌های شهر شاهد ساخت و سازهای روز افزونی هستیم، ساختمان‌های مختلف از یک طبقه تا چند طبقه که جلوی ...
چارپایه - جزییات مطلب
4paaye.ir/?a=content.id&id=12&lang=fa
Translate this page
هم‌پیمایی (Carpooling) روش استفاده بهینه از ظرفیت خالی خودروهای شخصی است. این روش زیرمجموعه‌ای از شیوه‌های مدیریت تقاضای سفر است که به جای تاکید بر افزایش ...
سقف تیرچه و بلوک - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../سقف_تی...
Translate this pagePersian Wikipedia
بلوک قطعه‌ای است سفالی یا بتنی که بین تیرچه‌ها قرار گرفته و هیچ نوع باری را ... برای این که چسبندگی بیشتری بین فولاد و بتن ایجاد شود بهتر است که تمام ...
سازه با اسکلت بتنی بهتر است یا فولادی ؟ | جستجو | وبلاگ 24 - 1
weblog24.link/.../سازه-با-اسکلت-بتنی-بهتر-است-یا...
Translate this page
سازه با اسکلت بتنی بهتر است یا فولادی ؟ از بین کلیه وبلاگها و اطلاعات سایت جستجو شده و نتیجه آن در لیست زیر نمایش داده شده است. جهت مشاهده اطلاعات بیشتر و ...
کدام سازه بهتر است؟ (بتنی یا فولادی) | شرکت مهندسی تکاشرکت مهندسی ...
tka-eng.com/fa/concrete-structures-steel-structures/
Translate this page
7 days ago - کدام سازه بهتر است؟ (بتنی یا فولادی). وقتی صحبت از مصالح باشد، هر سازه‌ای متشکل از فولاد و بتن است! بنابراین اگر شنیدید که سازه‌ای را بتنی ...
سندبلاست-ضد زنگ-ضدزنگ09350626290 - بتن بهتر است یا فولاد ...
zedezangco.blogfa.com/.../بتن-بهتر-است-یا-فولاد%...
Translate this page
... بهتر است یا فولاد|سندبلاست لوله|سندبلاست مخزن|سندبلاست اسکلت فلزی. -; دسته بندي : بتن بهتر است یا فولاد; نويسنده: ضد زنگ-سندبلاست-رنگ و سندبلاست.
کدام اسکلت بهتر است (بتنی یا فلزی ) مسئله این است - ساختمانه
sakhtemaneh.ir/.../کدام-اسکلت-بهتر-است-بتنی-یا-ف...
Translate this page
Jun 27, 2015 - سازه با اسکلت فولادی بهتر است یا بتنی ؟ دهها سال است که بحث و اختلاف سلیقه در بین ساختمان سازان و مهندسین سازه در انتخاب و برتری سازه های ...
مقاله آماده سازه با اسکلت بتنی بهتر است یا فولادی ؟ – کافی نت آسنا
asenacn.ir/مقاله-آماده-سازه-با-اسکلت-بتنی-بهتر-است/
Translate this page
Apr 5, 2016 - دهها سال است که بحث و اختلاف سلیقه در بین ساختمان سازان و مهندسین سازه در انتخاب و برتری سازه های فولادی و بتنی نسبت به یکدیگر باعث ...
درباره سازه ها ... : سازه فولادی یا بتنی؟
https://hsoltanim.github.io/steelvsconcrete.html
Translate this page
اغلب ساختمان های مهندسی امروزه از مصالح مقاوم ساختمانی یعنی بتن و فولاد و یا ترکیبی ... خاصیت ذاتی مصالح فولادی است و عملکرد لرزه ای فولاد بهتر از بتن می باشد.
بتن بهتر است یا فولاد ؟ - آفتاب
www.aftabir.com › ... › علمی و آموزشی › فنی و مهندسی
Translate this page
Jul 9, 2008 - در طراحی سازه ها، مقاومت بتن را ۱۰ درصد مقاومت فولاد فرض می کنند بنابراین ابعاد ستون ها و تیرهای بتنی، به مراتب بیش از سازه های فولادی است.
موسسه آموزش عالی علامه جعفری - بتن بهتر است یا فولاد ؟؟
www.aj.ac.ir/index.php?option...k2...
Translate this page
Feb 25, 2014 - صفحه اصلی وبلاگ انجمن علمی عمران بتن بهتر است یا فولاد ؟ ... بدیهی است هر چه زمان طرح طولانی تر شود شاهد افزایش قیمت مصالح، قیمت تمام شده ...
فولاد بهتر است یا بتن؟
saze20.oldblog.ir/index-301979 - Translate this page
فولاد بهتر است یا بتن؟ ... منبع : برچسب ها : دانلود ,آموزش ,معماری ,قسمت ,خلاقیت ,اسکیس ,راندو خلاقیت ,آموزش اسکیس ,دانلود پاورپوینت ,فولاد بهتر,. فولاد بهتر است ...
فولاد بهتر است یا بتن | جستجو - وبلاگ
weblog24.click/list/فولاد-بهتر-است-یا-بتن.html
Translate this page
فولاد مقابل راه آهن به برتری رسیدراه آهن در مصاف با فولاد به شکست یک بر صفر تن داد. دیدار راه آهن فولاد با برتری یک بر صفر تیم اهوازی به پايان رسید. تک گل این ...
وبسایت شخصی مسعود حسین زاده اصل
www.hoseinzadeh.net/
Translate this page
در ايتبس در ويرايش جديد يك ضريب 0.75 به كل مقطع ( فولاد و بتن باهم) اعمال ميكند ...... یا اینکه بهتر است درصد مشارکت این تیر کج در باربری جانبی طبقه بررسی ...
انجمن علمی مهندسی عمران موسسه ایوانکی - ساختمان های بتن آرمه و ...
eyc-omran.blogfa.com/post-18.aspx
Translate this page
1- ساختمانهاي بتني: ساختمان بتني ساختماني است كه براي اسكلت اصلي آن از بتن آرمه (سيمان، شن، ما سه و فولاد به صورت ساده يا آجدار) استفاده شده باشد. ..... براي اين كار بهتر است كه روي بتن تازه ريخته شده را با گوني يا كاغذ پوشانيده و اين پوشش را ...
مهندسی عمران - عمران
omrannegah.blogfa.com/
Translate this page
میل‌گرد. میلگرد یا آرماتور به (به فارسی افغانستان: سیخِ گل)، فولادی است که در بتن برای .... میلگردها، جهت گیرایی بهتر و مناسبتر میلگرد در داخل بتن می باشد .
سازه بتنی یا فولادی؟ - پرسش و پاسخ
www.irexpert.ir/Webforms/Forum/Question.aspx?...
Translate this page
Aug 28, 2010 - 12 posts
شرح پرسش: برای انتخاب نوع ساخت ساختمان، سازه بتنی بهتر است یا فولادی؟ در کل چند نوع گزینه برای ساختمان و نوع سقف وجود دارد ومزایای هرکدام ...
سازه فلزی | مزایا و معایب ساختمانهای فلزی
www.renap.co/مزایا-و-معایب-ساختمانهای-فلزی/
Translate this page
دوام : دوام فولاد بسیار خوب است ، ساختمانهای فلزی که در نگهداری آنها دقت گردد . ... در ساختمانهای بتنی مسلح مقاومت بتن در فشار خوب ، ولی در کشش و یا برش کم است. ... عیب را نداشته و دارای مقاومت سازه ای بهتر در برابر بارهای وارده و نیروی زلزله است.
سازه | سازه های فلزی | تفاوت سازه های فلزی و سازه های بتونی - سوله
www.esfahansooleh.com/.../128-تفاوت-سازه-های-فلز...
Translate this page
سازه | سازه های فلزی | تفاوت سازه های فلزی و سازه های بتونی. سازه با اسکلت بتني بهتر است يا اسکلت فولادي ؟ هر روز هنگام عبور از خيابان‌هاي شهر شاهد ساخت و سازه هاي ...
اسکلت ساختمان - بانک اطلاعات ساختمان ,پروژه های در حال ساخت , لیدوبین
www.lidobin.ir/ArticleDetail.aspx?GroupID...8...
Translate this page
May 21, 2014 - از آنجاییکه اسکلت اکثر ساختمان ها در کشور ما فلزی یا بتنی بوده و ... از آن جمله است ؛ استحکام و خواص خوب مکانیکی و مقاومت بالای فولاد در کشش و فشار ... به علت تولید فولاد در کارخانه و شرایط بهتر کنترل کیفیت آن از بتن و ...
IRANSEDA Network-برنامه-تیرآهن بهتر است یا بتن؟ مساله این است!
www.iranseda.ir › دانش و فناوری › دانش عمومی
Translate this page
از این قبیل مقاوم سازی ساختمانهای بتن مسلح می توان بادبندهای فولادی، کابلهای پیش تنیده، دیوارهای پر کننده، دیوارهای برشی، پرکننده ها با مصالح بنایی و جداکننده ...
مقاله ها و نکات اجرایی - اجرای سقف عرشه فولادی
www.sazehgostarkabir.com/.../module.content_Page.2...
Translate this page
25-در ساخت بتن برای پی های حجیم بهتر است لز سیمان تراس و یا سیمان نوع 2 ... 32- از میلگردهای فولادی از هر 50 تن و کسر آن از هر قطر و هر نوع فولاد حداقل 3 نمونه باید ...
فولاد بهتر است یا بتن؟ - یک مدیر
saze203.ro24.ir/page-231816.html
Translate this page
فولاد بهتر است یا بتن؟ 3 مرداد 1394 ... کلمات کلیدی : دانلود ,آموزش ,معماری ,قسمت ,خلاقیت ,اسکیس ,راندو خلاقیت ,آموزش اسکیس ,دانلود پاورپوینت ,فولاد بهتر ...
فولاد بهتر است یا بتن | جستجو | وبلاگ 24.اطلاعات
weblog24.info/list/فولاد-بهتر-است-یا-بتن.html
Translate this page
فولاد مقابل راه آهن به برتری رسید راه آهن در مصاف با فولاد به شکست یک بر صفر تن داد. دیدار راه آهن و فولاد با برتری یک بر صفر تیم اهوازی به پايان رسید. تک گل ...
مراحل اجرای یک ساخـتمان از پی سـازی تا فرش کف - کل مطلب
omranyazd.ir/show.../pop_up?_101...
Translate this page
3) بتن مگر: بتن مگرکه به آن بتن لاغر یا بتن کم سیمان نیز می گویند اولین قشر ... فولاد آلیاژی است که از آهن کربن تشکیل شده هر قدر درصد کربن بیشـتر باشد فولاد .... بهتر آن است كه آرماتورهاي ستون انحناي كوچكي ايجاد كنيم تا ستون درست درمحل ...
ساختمان های بتن آرمه و توضیحاتی مختصر در مورد نحوه اجرای آن | طراحی ...
kara365.ir/.../ساختمان-های-بتن-آرمه-و-توضیحاتی-مخت...
Translate this page
ساختمان های بتن آرمه ساختمانهای بتنی ساختمان بتنی ساختمانی است که برای اسکلت اصلی آن از بتن آرمه (سیمان، شن، ما سه و فولاد به صورت ساده یا آجدار) استفاده شده. ... ضخامت این آجر چینی می‌تواند ۱۰ سانتی متر هم باشد بهتر است برای این آجر چینی از ...
فولاد بهتر است یا بتن؟ - عرجو
saze20.erjoo.ir/page-502374.html - Translate this page
فولاد بهتر است یا بتن؟ ... در معماری – قسمت ۴۵ ) · دانلود پاورپوینت تست های مخرب و غیر مخرب · مجموعه مدل های سه بعدی انواع کمد پاتختی (۲) · فولاد بهتر است یا بتن؟
بتن بهتر است یا فولاد؟ - فائزین دریچه ای رو به رستگاری
faezin.ir/forum/showthread.php?t=1813
Translate this page
Sep 20, 2013 - بتن بهتر است یا فولاد؟ هر روز هنگام عبور از خیابان*های شهر شاهد ساخت و سازهای روز افزونی هستیم، ساختمان*های مختلف از یک طبقه تا ۶۰ طبقه که ...
معرفی انواع سقف و روش اجرا : عمران - صفحه 1 از 2
www.centralclubs.com/topic-t110485.html
Translate this page
Dec 6, 2013 - مطابق آیین نامه 2800 ایران تیر آهن ها بوسیله میلگرد یا تسمه ی فولادی .... ضخامت بتن پاشنه 4.5 تا 5 سانتیمتر است و عرض آن 10 تا 16 سانتیمتر است. .... آخرین بررسی ها و دستاوردها نشان داد که بهتر است جهت تطبیق سیستم با ...
مراحل ساختن ساختمان - Saeedsun
saeedsun.ir/blog/2014/05/.../مراحل-ساختن-ساختمان.htm...
Translate this page
May 25, 2014 - اگرچه در ساخت اسکلت سازه های بلند، ممکن است به فولاد و بتن محدود گردند. ..... بهتر است در صورت امکان همزمان با بتن ریزی تکه ای میله گرد و یا سر ...
سوالات متداول - شرکت تک سامان هور
www.taksaman.com/FA/FAQ/
مقدار بتن مصرفی برای هر متر مربع سقف تیرچه و فوم ..... سلام روز بخیر برای دیوار چینی محوطه باغ آجر بهتر است یا بلوک وهر کدام که از نظرتان تایید است برای 240 ...
Searches related to فولاد بهتر است یا بتن؟

قیمت اسکلت بتنی

مزایا و معایب اسکلت بتنی

قیمت هر متر مربع اسکلت بتنی

تفاوت قیمت اسکلت فلزی و بتنی

مزایا و معایب سازه های بتنی

اسکلت بتنی چیست

مراحل ساخت اسکلت بتنی

اسکلت بتنی ساختمان
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 132
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 1,937
  • باردید دیروز : 1,737
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 22
  • بازدید هفته : 1,937
  • بازدید ماه : 41,295
  • بازدید سال : 311,337
  • بازدید کلی : 4,091,115