loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 246 پنجشنبه 28 مرداد 1395 نظرات (0)

 

پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهان

پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهان

پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهان 

وقتی کسی قصد دارد تا کشور خودش یا جایی که مسافرت کرده را توصیف کند حتما از غذاها هم نام خواهد برد.پس غذا در ذهن ها ماندگار است. در جوامع مدرن، نقش الگوهای غذایی در ترسیم چهره یک شهر یا یک منطقه جغرافیایی بیش از پیش پررنگ شده است.

 

خوراکی ها یک ابزار ارتباطی قوی برای ایجاد پیوند میان اعضای گروه های فرهنگی و قومیتی هستند. به همین دلیل است که کسانی که به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند، دائما در تلاش اند با حفظ غذاهای سنتی و بومی، هویت فرهنگی خود را حفظ کنند.

 

به این ترتیب، تهیه مواد اولیه بومی، آماده سازی غذا به سبک سنتی و صرف آن با اتیکت های خاص ملی تنها حلقه اتصال آن ها با سرزمینی می شود که آن را ترک کرده اند. آن ها شاید لباس پوشیدنشان را، زبانشان را و حتی عادت هایشان را تغییر بدهند، اما از غذاهایشان دست نمی کشند. غذاهای سرزمین مادری شاید آخرین گزینه ای باشد که یک مهاجر به ناچار از آن صرف نظر می کند.

 

امروز آشپزی به هنری تبدیل شده که نه فقط جسم، بلکه روح را هم تغذیه می کند. غذاها می توانند فرهنگ ها را به هم پیوند بزنند و آن ها را با هم متحد کنند. وعده هایی که حداقل سه بار در روز برای خوردن انتخاب می کنیم، مجموعه ای از تجربیاتی گردهم می آورد که تاکنون در زندگی کسب کرده ایم؛

 

سرزمین هایی که در آن ها قدم گذاشته ایم، آدم هایی که با آن ها ملاقات کرده ایم و درس هایی که در زندگی یاد گرفته ایم.به بیان دیگر ما همیشه آن چیزی را برای خوردن انتخاب می کنیم که معنای خاصی برای ما داشته باشد. غذاها هم چنین به بخش مهمی از رسم و رسوم و مناسبت های مردم دنیا تبدیل شده اند؛

 

هر فصلی، هر رویدادی و هر تعطیلاتی غذاهای خاص خودش را می طلبد و این چیزی است که یک فرهنگ را تعریف می کند.
پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهاندر دنیای امروزی که بشر از طبیعت فاصله گرفته، غذا به ابزار و مانیفستی برای ارتباط ما با دنیای طبیعی تبدیل شده است. این جا همان جایی است که فرهنگ و بوم شناسی با هم برخورد می کنند و وقتی پای مولفه های فرهنگی یک ملت به میان می آید، موضوع غذاهای ملی می تواند حتی از جغرافیا و زبان هم پراهمیت تر شود.

 

در دنیای مدرن، یادگیری نحوه لذت بردن از غذا، یادگیری انسان بودن و محظوظ شدن از طبیعت است. انگار طبیعتی که روز به روز بیشتر از آن دور می شویم، در آینه غذاهای خوش آب و رنگی متبلور می شود که قرار است ما را به ریشه هایمان پیوند بزند.

 

وقتی غذاها سفیر فرهنگی ملت ها می شوند

طعم آسیای شرقی زیر زبان دنیا

«من رستوران بازم!» این روزها این جمله را از زبان بسیاری از آدم های دور و برمان می شنویم؛ آدم هایی که بزرگ ترین تفریح و دل خوشی شان سر زدن به رستوران های خوش آب و رنگ و چشیدن تجربه لذیذ غذاهای جدید است. پدیده ای که زمانی از سر مشغله های مدرن شهری در گوشه و کنار دنیا باب شد،

 

حالا حتی به چیزی فراتر از وقت گذرانی و یک سرگرمی ساده تبدیل شده است. «آشپزی» این پدیده عجیب و دوست داشتنی این روزها دیگر فقط اقدامی در جهت پاسخ گویی به یک نیاز حیاتی نیست، بلکه به هنری قابل احترام و ستایش بدل شده که از سوی همه اقشار، از روشن فکر تا عامه مردم، مورد تحسین قرار می گیرد.

 

تب رستوران بازی و به اشتراک گذاری تصاویر غذاهای «زیبا» در شبکه های اجتماعی چنان فراگیر شده که همه موضوعات دیگر را در دنیای مجازی کم رنگ جلوه می دهد. سوژه های دیگر می روند و می آیند، اما علاقه به غذا موضوعی است که هرگز جای خالی آن در شبکه های اجتماعی حس نمی شود.

 

البته این تب داغ فقط ایرانی ها را مبتلا نکرده؛ بلکه در همه جای دنیا پیج ها و سایت های آشپزی جزو پازدیدترین محتواهای به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی محسوب می شوند.
پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهاناز شهرنشینی تا رستوران بازی

این روزها مردم بیشتر از قبل به کشورهای دیگر سفر می کنند؛ برای درس خواندن، کارکردن، گردشگری و زندگی. بعد از بازگشت ایده های جدیدی را با خود سوغاتی می آورند که افق های تازه ای را پیش روی خودشان و دور و بری هایشان باز می کند. از میان عادت های اجتماعی، سیاست، قوانین آموزشی، هنر و شعر و شاعری اولین و مهم ترین پدیده ای که میان فرهنگ ها جا به جا می شود، عادت های غذایی است.

 

غذا امروز به یک موضوع جدی و قابل تامل تبدیل شده که مردم دوست دارند درباره آن بخوانند و بدانند. تمایل روزافزون مردم دنیا به زندگی شهری باعث شده تمرکز جمعیت، ثروت و فرهنگ در شهرها اتفاق بیفتد و رستوران نشینی به عنوان یکی از اصلی ترین مظاهر زندگی شهری، به نمادی از اغواگری شهرهای امروزی تبدیل شود؛

 

چه بهتر آن که رستوران ها بین المللی و متنوع تر باشد تا تجربه چشیدن طعم فرهنگ هایی فرسنگ ها دورتر را یک جا به شهروندان غرق در کار و امور روزمره عرضه کند.

 

تحول فرهنگی با چاشنی پاستا و پیتزا

امروز غذاها به سفیران فرهنگی ملت ها تبدیل شده اند. اگر پیش از این ملت ها می کوشیدند با گسترش زبانشان فرهنگ خود را در جوامع مختلف توسعه بدهند، حالا بین المللی شدن غذاهای سنتی و بومی هم به یکی از دغدغه های فرهنگی مقامات کشورهای مختلف تبدیل شده است.

 

سالانه صدها فیلم مستند درباره غذاهای ملل مختلف ساخته می شود تا رنگ و بو و عطر و طعمی از فرهنگ سرزمین های مختلف را به نقاط دیگر دنیا ببرد و آن ها را به تجربه این حس خوشایند ترغیب کند. با پختن غذاهای بین المللی و چشیدن خوردنی های غیربومی و محلی، انگار فرهنگ های دیگری را هم جز فرهنگ ملی مان تجربه می کنیم.

 

به عنوان مثال، ایتالیایی ها در اکثر نقاط دنیا به مردمانی جذاب، خوش گذران و گرم شهره شده اند و در همه فرهنگ ها هواخواه دارند. به همان میزان غذاهایشان هم در دنیا طرفدار پیدا کرده است.مردم کشورهای دیگر پیتزا و پاستا می خورند تا ایتالیایی بودن را زندگی کنند؛

 

مثل ایتالیایی ها جذاب و اهل معاشرت باشند، مثل آن ها به جای شهرهای پردود و دم و صنعتی در نقاط باصفایی زندگی کنند که بیشتر به موزه می ماند و در یک کلام مثل ایتالیایی ها از زندگی لذت ببرند.این طور می شود که پیتزا و پاستا به همه خانه های شهری و روستایی راه پیدا می کند

 

و بومی سازی می شود و هزاران عطر و طعم به خود می گیرد؛ عطر و طعم هایی که هرچقدر هم که تغییر کرده باشند، از دیار گرم و دل نشینی سر برآورده اند که زندگی در آن برای همه خوشایند است.
پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهانجهان در تسخیر چاینیز فود!

اگر تا دیروز تب پیتزا و پاستا دنیا را فرا گرفته بود و هر روز ده ها رستوران ایتالیایی جدید در گوشه و کنار دنیا سبز می شد، حالا دنیا درگیر تب غذایی دیگری شده که همان غذاهای چینی یا به قول انگلیسی زبان ها چاینیز فود است؛ فرقی نمی کند این غذا در یک رستوران لوکس چینی با دکور شرقی صرف شود،

 

یا در غذاخوری کوچک و ارزان قیمت و نه چندان پاکیزه ای در محله چینی ها. این تب حتی به ایران هم رسیده و در ماه های اخیر شاهد عشق و علاقه روزافزون مردم به غذاهای آسیایی و سوشی و نودل و مهم تر از همه غذاهای چینی بوده ایم.چینی ها حالا همه جای دنیا هستند.

 

دورگه های چینی- آمریکایی، چینی- بریتانیایی، چینی- استرالیایی و… در سال های اخیر همه دنیا را تسخیر کرده اند و به تبع آن غذاهای خود را هم به عنوان خرده ای از فرهنگشان با خود به گوشه و کنار دنیا برده اند. گفته می شود غذاهای چینی یکی از اولین غذاهایی بوده که به کشور آمریکا راه پیدا کرده، اما در هیچ دوره ای به اندازه دوران فعلی فراگیر نبوده ست.

 

آمریکایی ها حالا عاشق این هستند که غذاهای خاص چینی را در کاسه های گود یا باکس های مقوایی و استوانه ای شکل بیرون بر مزه مزه کنند؛ آن هم نه با قاشق و کارد و چنگال، بلکه با چاپ استیک های چینی که غذاخوردن با آن ها بیشتر به شکنجه شبیه است؛ آرام آرام و با مشقت. اهمیتی ندارد

 

که عادت کردن به این چوب ها چقدر زمان می برد، مهم این است که آن سر دنیا مردم بتوانند فرهنگ و سبک زندگی مردم را در نقطه دیگری از دنیا تجربه کنند.
پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهانگذار از نفرت تا عشق

می گویند وقتی اولین آمریکایی در سال 1784 به چین سفر کرد، در بدگویی از غذاهای چینی چیزی کم نگذاشت. او تجربه اش را از چشیدن یکی از غذاهای چینی این طور توصیف کرد: «مثل این است که یک سیر گندیده را داخل یک روکش چرک بگذارید و با مکافات گاز بزنید.»

 

نزدیک به یک قرن زمان برد تا آمریکا کم کم به خوراک چینی روی خوش نشان بدهد. اولین بار نیویورکی های ماجراجو بودند که در دهه 80 میلادی پایشان به رستوران های محل چینی ها یا چاینا تاون باز شد و طعم متفاوت غذاهای چینی زیر زبانشان مزه کرد.بعد این خوراک های نامتعارف کم کم جای خود را در رستوران های محبوب بین المللی باز کرد

 

و به تدریج به انتخاب اول آمریکایی ها تبدیل شد. مشابه این روند در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا هم طی شد، تا امروز که چاینیز فود به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای بین المللی دنیا شناخته می شود. (البته اگر از حشرات سرخ شده و مغز میمون و باقی غذاهای چندش آور چینی فاکتور بگیریم.)

 

چین در رقابت با مک دونالد

فرهنگ شرق آسیا و خوراک هایش با همه جای دنیا فرق دارد و درست به همین دلیل همیشه برای مردم نقاط مختلف دنیا جاذبه داشته است. اولین مردمی که از نقاط دور دنیا به کشورهای خاور دور سفر کردند و غذاهای چینی و آسیایی را چشیدند، حس کسانی را داشتند که به سیاره دیگری گام گذاشته اند.

 

همه چیز این تجربه عجیب و غریب بود؛ مواد اولیه اش، چاشنی ها و طعم دهنده هایش، نحوه آماده سازی غذا، نوع دیزاینش و از همه مهم تر سبک خاص خوردنش با دو چوب باریک بلند؛ چوب هایی که باعث می شود غذا را کندتر بخورید و در نتیجه کمتر مشکل گوارشی پیدا کنید.

 

گذشته از آن، غذا خوردن مردم شرق آسیا اتیکت خاص خودش را دارد؛ از نحوه جمع شدنشان دور میزهای کم ارتفاع کوچک گرفته تا هورت کشیدن با سر و صدای محتویات آب دار کاسه که در برخورد اول دل به هم زن به نظر می رسد. اما چینی ها همان طور که در قالب کردن تولیدات بنجلشان به دنیا سرآمدند، توانسته اند غذاهایشان را هم به همراه اتیکت صرف کردن آن به نقاط مختلف دنیا صادر کنند.

 

دلیل اصلی این موضوع همین مسئله مهاجرت گسترده چینی ها به کشورهای مختلف دنیاست که توانسته اند مبلغان خوبی برای فرهنگ غذایی شان باشند.

 

گواه این مسئله آمارهای منتشرشده ای است که نشان می دهد تا سال 2014 حدود 41 هزار رستوران چینی در آمریکا راه اندازی شده که سالانه معادل 17 میلیارد دلار فروش دارد و تعداد این رستوران ها حدود سه برابر شعبه های رستوران رنجیره ای مک دونالد در این کشور است.
پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهانرسوخ به قلب سنت های آمریکایی

غذاهای چینی در سال های اخیر حتی به دل رسم و رسوم و مناسبت های کشورهای مختلف هم راه پیدا کرده است. به عنوان مثال، سال هاست که یهودیان آمریکایی در روز کریسمس غذای چینی می خورند. یکی از خبرنگاران نشریه واشینگتون پست پژوهش را درباره جست و جوهای انجام شده در گوگل برای عبارت چاینیز فود انجام داده

 

که نتیجه آن از افزایش جست و جوها در تاریخ بیست و پنجم دسامبر حکایت دارد. آمارهای منتشرشده از میزان فروش رستوران های چینی در روز کریسمس هم این فرضیه را تایید می کند.کند و کاوهای بیشتر نشان داده که موضوع علاقه یهودیان ساکن آمریکا به چاینیز فود به فاصله سال های 1899 تا 1911 بر می گردد؛

 

زمانی که آمار مهاجرت یهودیان به آمریکا ناگهان افزایش پیدا کرد و این جماعت به واسطه غیرمسیحی بودن به چینی های ساکن نیویورک حس نزدیکی پیدا کردند. گذشته از این در رستوران های چینی نیویورک غذاهایی عرضه می شد که خوردن آن از نظر قواعد دین یهودیت مشکل نداشت و یهودی ها می توانستند با خیال راحت در آن ها غذا بخورند. این رسم تا به امروز ادامه پیدا کرده و به تدریج فراگیرتر هم شده است.

 

طبق این پژوهش آمار جست و جوی عبارت چاینیز فود در روز یک شنبه ها و هم زمان با پخش مسابقات محبوب سوپربول هم در ایالات متحده افزایش پیدا می کند؛ پربیننده ترین مسابقه تلویزیونی آمریکا که برای انتخاب قهرمان لیگ فوتبال ملی این کشور برگزار می شود و طرفداران فراوانی دارد.

 

آمریکایی ها روزهای پخش این مسابقات را «یک شنبه های سوپربول» نامیده اند و به صورت سنتی آن را با جدیت دنبال می کنند. اما این رسم تماما آمریکایی هم حالا به نوعی با فرهنگ شرقی پیونده خورده و عطر و طعم چینی پیدا کرده است.
پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهاننکته جالب درباره غذاهای چینی این است که این غذاها با وجود محبوبیت فراوانشان، برخلاف غذاهای محبوب ایتالیایی و مکزیکی به ندرت در داخل خانه طبخ می شوند و مردم ترجیح می دهند آن ها در رستوران های چینی با آداب و رسوم خاص مردم این ناحیه صرف کنند.

 

هرچند چیزی که امروز در ایران یا اروپا و آمریکا به عنوان غذای چینی یا آسیایی طبخ می شود، شباهت چندانی به نسخه اصلی آن ندارد، اما به قدر کافی وام دار فرهنگ خاور دور هست تا بتواند به دوست دارانش حس سلامت شرقی را القا کند؛ مسئله ای که با گسترش آلودگی های شهری و بیماری های صعب العلاج،

 

نیاز آن بیشتر و بیشتر در میان شهرنشینان رستوران باز احساس می شود تا هر روز بیشتر از قبل به سبک زندگی ناشناخته ای پناه ببرند که تجربه زندگی سالم تری را به پیروانش وعده می دهد.


Google
About 1,100,000 results (0.56 seconds)
Search Results
پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهان - پارس ناز
www.parsnaz.ir/پیوند-بین-غذا-فرهنگ-کشورهای-جهان....
Translate this page
پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهان وقتی کسی قصد دارد تا کشور خودش یا جایی که مسافرت کرده را توصیف کند حتما از غذاها هم نام خواهد بردپس غذا.
پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهان - اخبار شهر ما
ourcitynews.com/post/?...پیوند+بین+غذا...فرهنگ...ک...
Translate this page
به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «پيوند دین، فرهنگ و اخلاق در جامعۀ ایران» برگزار می شود.در این نشست عبدالله صلواتی با موضوع «پيوند دین و اخلاق بر اساس نظریه ...
پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهان
atisam.ir/search/?...پیوند+بین+غذا...فرهنگ...کشورها...
Translate this page
دانش > پزشکی - همشهری آنلاین: اولین جراحی پيوند هردودست در مرکز درمانی عمومی لیدز بریتانیا با موفقیت انجام شد و بیمار دست‌های جدید خود را فوق‌العاده توصیف ...
پیوند بین غذا و فرهنگ در کشورهای جهان - خبر آنتایم
khabarontime.ir/.../پیوند-بین-غذا-و-فرهنگ-در-کشور...
Translate this page
پس-غذا-در-ذهن-ها-ماندگار-است. در-جوامع-مدرن،-نقش-الگوهای-غذایی-در-ترسیم-چهره-یک-شهر-یا-یک-منطقه-جغرافیایی-بیش-از-پیش-پررنگ-شده-است.-82.
نوروز - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/نوروز
Translate this pagePersian Wikipedia
مهمترین چهره‌های اسطوره‌ای مانند جمشید، سیاوش و کیخسرو پیوندی نزدیک با نوروز دارند. ... در فرهنگ ایرانی را می‌توان پیوند عمیق آن با آیین‌های ایرانی، تاریخ این کشور، و ... تا قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تنها کشور جهان که نوروز را به عنوان جشن ملی در .... سفره‌های نوروزی یکی از آیین‌های مشترک در مراسم نوروز در بین مردمی است که ...
اصفهان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/اصفهان
Translate this pagePersian Wikipedia
این امر باعث شده‌است که در فرهنگ ایرانی اصفهان، نصف جهان لقب بگیرد. ... این شهر نام‌های کهن‌تری هم دارد که با نام کنونی آن، هیچ‌گونه پیوندی ندارد، مانند: گابیان، ... استرابون جغرافی دان یونانی، از اصفهان به عنوانِ مرکز کشور ایران نام برده است. ..... در بین مسلمانان سنی معمولاً شهرت اصفهان به خاطر حدیث معروفی است که روایت می‌کند: ...
استان مازندران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../استان_ماز...
Translate this pagePersian Wikipedia
دریای خزر که در بین کشورهای ایران، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و آذربایجان واقع شده‌است ... این دریاچه یکی از میدان‌های گسترده و غنی نفتی جهان است. .... غذایی دریایی و جنگلی و صنعتی در میان همه مناطق ایران و کشورهای همسایه از جمله خاویار، در این ... بلند این سرزمین پناه بردند و به‌تدریج تمدن و فرهنگ و سپس دین ایشان را پذیرفتند.
استان سیستان و بلوچستان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../استان_س...
Translate this pagePersian Wikipedia
سیستان و بلوچستان ۱۱۰۰ کیلومتر مرز با کشورهای پاکستان و افغانستان و ۳۰۰ .... شمال استان، برآمده از آبرفتهای رودخانه هیرمند، که بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین جهان را در ..... مناطق بین «لس بیلا» Las belل در شمال کراچی تا مستونگ Mastung در جنوب ..... دولت‌آبادی، پیوند، ۱۳۵۶; زار و باد بلوچ، علی ریاحی، زبان و فرهنگ ایران، ۱۳۵۶ ...
ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/ایران
Translate this pagePersian Wikipedia
۱۲ ورزش; ۱۳ پانویس; ۱۴ منابع; ۱۵ پیوند به بیرون ... ابزارهای متعلق به فرهنگ الدوایی و آشولی در ایران یافته شده‌اند. ... شهر سوخته بقایای شهری باستانی دارای تمدن است که بین شهرهای زابل و زاهدان واقع شده‌است. ... حاصل عمده فرمانروایی اشکانیان، رهائی کشور ایران از سلطهٔ همه جانبهٔ یونانی که هدف نابودی ایران گرائی رادر سر می‌پروراند و ...
ایالات متحده آمریکا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/ایالات_متحده_آمریکا
Persian Wikipedia
آمریکا سومین کشور پرجمعیت دنیا و سومین کشور پهناور جهان است، و از لحاظ نژادی و ... ۱۲ دین و مذهب; ۱۳ فرهنگ; ۱۴ غذا و آشپزی; ۱۵ ورزش; ۱۶ نیروهای مسلح. ۱۶.۱ امنیت و قوای نظمیه. ۱۷ رسانه‌ها; ۱۸ منابع; ۱۹ پیوند به بیرون ... قسمتی از آبشار نیاگارا در مرز بین آمریکا و کانادا قرار دارد و از جاذبه‌های طبیعی توریستی در آمریکا به شمار می‌رود.
فرهنگ ایرانی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../فرهنگ_ا...
Translate this pagePersian Wikipedia
برای شناخت فرهنگ ایران باید به کشورهای مستقلی که در پیرامون ایران هستند ... ۱ عناصر اصلی فرهنگ ایرانی; ۲ غذا‌های محلی; ۳ نقاط ضعف; ۴ جستارهای وابسته; ۵ منابع; ۶ پیوند به ... اکنون نیز به عنوان یک زبان فاخر در بین نخبگان به خصوص در زمینه هنر و ... خورشت خلال غذای محلی کردستان نازخاتون غذای محلی گیلان ، مرغ ترش غذای محلی ...
پایگاه خبری تحلیلی فردا | Farda News
www.fardanews.com/
Translate this page
اخبار ایران و جهان. ... مورد خطاب قرار داد و از اجرایی شدن قریب الوقوع صلح کشورهای عربی با رژیم اسرائیل که در اجلاس سران سال (2002) بیروت اعلام شده بود، خبر داد.
جستجو در پایان نامه های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
thesis.um.ac.ir/index-l-kwd-ب.html
11 - بازاندیشی رابطه انسان و طبیعت و پیوند آن با نسل جدید حقوق بشر ... دو عامل توجه به نیازهای اساسی مصرف کننده و کشور مبدا در بین مصرف کنندگان لوازم بهداشتی .... 69 - آداب غذایی ایرانیان و تأثیر اسلام بر آن (قرن دوم تا هفتم هجری) - نویسنده: نودهی، کبری ... 101 - آسمان در فرهنگ و ادب فارسی تا قرن ششم (تحلیل اسطوره‌ای - نمادین) ...
بدترین و بهترین غذاهای کشورهای دنیا+تصاویر - افکارنیوز
www.afkarnews.ir/.../491695-بدترین-بهترین-غذاهای-...
Translate this page
Feb 25, 2016 - درباره ما · تماس با ما · پیوندها · تعرفه اگهی ... مردم در کشورهای مختلف عادت غذایی خاص و متفاوتی را نسبت به ... گفتنی است، چون غذاهای فرآوری شده در کیریباتی ارزان تر از هر جای دیگری در جهان است به همین دلیل این اختلاف بین دسترسی به مواد غذایی ... پرهیز کنید و سعی کنید از فرهنگ غذایی مدیترانه ای الهام بگیرید.
گردشگری غذایی بهانه‌ای برای جهانگردی - روزنامه جام جم
press.jamejamonline.ir/.../2123028048890635711
Translate this page
در گردشگری غذایی به نوعی بین مقصد گردشگری، غذا و آشپزی پیوند برقرار می‌شود. ... در اقصی نقاط جهان معمولا گردشگران غذا و کسانی که دنبال شکم‌گردی هستند. ... متنوع و رنگارنگی محصولات غذایی کشور ما، فرهنگ و تاریخ طولانی کشور ما ایران موجب ...
پرتال امام خمینی
www.imam-khomeini.ir/
Translate this page
غیر از دَر دوست در جهٰان کی یابی ... شرکت کنندگان در سمینار آموزشی انجمن های اسلامی معلمان کشور با امام خمینی ... را منشأ پیروزی ها دانستند و فرمودند: «امروز منافع همه کشورهای اسلامی به هم پیوند [خورده] است. چنانچه اختلافی بین ملت ایران با ملت های دیگر بیفتد، اختلافی ما بین ... آیا سایر نهادهای بزرگ کشور مانند وزارت فرهنگ و ارشاد .
۷ نکته که باید درباره آریایی قهرمان و عرب سوسمار‌خور بدانید | میدان
meidaan.com/archive/7998
Apr 27, 2015 - در جهان ۲۲ کشور عرب داریم که در مجموع بیشتر از ۳۶۰ میلیون نفر .... نژادها برساخته‌های سیالی هستند که با اقتضائات تاریخی خودشان پدید می‌آیند و از بین می‌روند. ..... جشن هایی که ریشه در فرهنگ زرتشتی و هخامنشی داره – ایرانی رقصیدن – غذای .... یا پیوند را داریم بگوییم ازدواج از دو صورت بیرون نیست یا نادانسته ...
ازدواج شرم‌آور زنی با پسر 23 ساله‌اش/ ثروت واقعي "بابک زنجاني" چقدر ...
www.yjc.ir › سیاسی › سایر حوزه‌ها
Translate this page
العربیه · افغانستان · تماس با ما · درباره ما · پیوند ها ..... چرا می‌خواهید با حمام کردن عموحاجی، جذابیت‌های او را از بین ببرید؟ ..... در پایین این جدول، چاد، بدترین کشور برای غذا خوردن است چرا که ارزش غذایی این کشور در پایین‌ترین سطح، قیمت آن در بالاترین ... در هند 44 درصد کودکان کم وزن هستند که بالاترین میزان در جهان محسوب می‌شود.
مقايسه عادات غذايي ايراني‌ها و ساير ملل - سایت خبری تحلیلی تابناك ...
www.tabnak.ir › صفحه نخست › اجتماعي
Translate this page
Jan 17, 2008 - همين رژيم غذايي باعث شده است كه ميانگين قد مردم كشورهاي جنوب و شرق آسيا و .... بین تنوع سفره ایرانی با عادت ما ایرانیها برای غذاخوری باید فرق گذاشت. .... سالمترین عادات غذایی در قالب یکی از سالمترین سبکهای زندگی در جهان مطرح و مرد ... بدترين مشكل فرهنگ غذايي ما ايرانيها در حال حاضر خوردن غذاهاي پرحجم اما كم ...
پايان نامه هاي دفاع شده - پرديس البرز دانشگاه تهران
alborz.ut.ac.ir/ThesisDefendedList.php
دکتر سيد رضا سيد جوادين, مديريت MBA - استراتژي, ارتباط بين فرهنگ ... دکتر طاهره رضايي, زبان و ادبيات انگليسي, پژواك تاريخ قرن هجده در تريسترام شندي و مسير جهان: .... دکتر حسن دارابي, مهندسي طراحي محيط زيست, پيوند مرگ و طبيعت در ساماندهي ... بازار محصولات ارگانيك در راستاي ترويج فرهنگ مصرف غذاي سالم در شهر تهران ...
- استقبال مردم چین از فرهنگ غذای حلال - حوزه
hawzahnews.com/TextVersionDetail/349721 - Translate this page
May 12, 2015 - حوزه/ فرهنگ غذای اسلامی به‌عنوان یکی از نشانه تمدن اسلامی در چند سال اخیر ، مورد ... 1- جناب عالی به عنوان پیوند مستقیم مبادله فرهنگی چین و ایران ، نقش ... نیاز جامعه کنونی، همراه با ارائه طرح و نقشه ،که جهان کنونی نیز مسیر پویایی ... و بازرگانی و سرمایه گذاری‌های مشترک بین کشورهای واقع شده در مسیر را افزایش می دهد.
استقبال مردم چین از فرهنگ غذای حلال - عقیق
aghigh.ir/fa/.../استقبال-مردم-چین-از-فرهنگ-غذای-حلال
Translate this page
فرهنگ غذای اسلامی به‌عنوان یکی از نشانه تمدن اسلامی در چند سال اخیر ، مورد ... 1- جناب عالی به عنوان پیوند مستقیم مبادله فرهنگی چین و ایران ، نقش فرهنگی و ... با ارائه طرح و نقشه ،که جهان کنونی نیز مسیر پویایی را برای مبادله اقتصادی، فرهنگی و ... آیا در آینده برنامه تبادلات فرهنگی با شکوه بین دو کشور چین وایران برقرار خواهد شد؟
خبرداغ
khabaredagh.ir/
Translate this page
درباره ما · آرشیو · نظرسنجی · آب و هوا · اوقات شرعی · خبرنامه · پیوند ها; نیازمندیها; تماس با ما · RSS · جستجو .... می‌خواهند تحریم برگردد تا پولها را از کشور خارج کنند/کاسبان بروند دنبال کاسبی حلال ... بهداد با 216 کیلو رکورد یکضرب جهان و المپیک را زد/ ناداوران مدال را از ... 7 ماده غذایی که بیشتر از گوشت قرمز آهن دارند ... فرهنگ و هنر ...
نگاهی به ادیان غیر الهی و آداب و رسوم خرافی در جهان + تصاویر - مشرق
www.mashreghnews.ir/.../نگاهی-به-ادیان-غیر-الهی-و-آدا...
Translate this page
Sep 30, 2012 - برای آشنایی بیشتر با برخی آداب و رسوم خرافی و ادیان الحادی در جهان با ... انگلستان یکی از کشورهایی است که هنوز هم بسیاری از باورهای خرافی در بین مردم آن ... در سوی دیگر، در فرهنگ مردم این کشور اعتقادات مشابهی در مورد اقبال بد نیز وجود دارد. ... در تمام شئون زندگی مردم در انگلیس راه یافته و حتی هنگام غذا خوردن نیز ...
دکتر رضا حق پرست :ضایع کردن محصولات غذایی با خوردن آنها!
www.ttnk.ir/.../دکتر-رضا-حق-پرست--ضایع-کردن-مح...
Translate this page
Jul 25, 2016 - در بسیاری از مناطقِ جهان به مواد غذایی اضافه، ولی غیر مغذی دسترسی راحت ... بدلیل گسترش شدید این اپیدمی در ایران و جهان راهبردهایی در سطح ملی و بین المللی باید توسعه یابد تا فرهنگ غذایی سالمتر ترویج گردد و از مصرف ... برنامه های اصلاح فرهنگ غذایی در این کشورها شامل استفاده گسترده از ... پیوندها; sp_nav.gif ...
سایت خبری تحلیلی شفاف
shafaf.ir/
Translate this page
اخبار ایران و جهان. ... صفحه نخست · سیاست · اقتصاد · بین الملل · ورزش · حسینیه شفاف · جامعه · سلامت · فرهنگ · عکس .... dot این غذاها سرطان زا هستند، لطفا آن ها را نخورید؛ سرطان در لباس غذا! ... چرا در شرایط رکود اداره کشور را به معاون اول خود تفویض کرده‌اید؟ .... برجام مبانی تحریم را از بین برد/ دستمان را به سوی بیگانه دراز نکرده و.
خوشمزه ترین صبحانه ها در سراسر جهان +تصاویر - شفاف
www.shafaf.ir/.../خوشمزه-ترین-صبحانه-ها-در-سراسر-...
Translate this page
Jul 26, 2014 - در این مطلب، قصد داریم شما را با غذای صبحگاهی مردمان پنجاه کشور جهان آشنا کنیم. 1. صبحانه ... فقط در جنگ بین Vegemite و Marmite مداخله نکنید.
آشنايي با طبع فرانسوي,فرهنگ و آداب و رسوم فرانسه,عادت غذایی فرانسوی ...
www.eligasht.com › ... › به کجا سفر کنیم
Translate this page
Rating: 4.5 - ‎12 votes
Dec 30, 2015 - در قرن حاضر فرهنگ فرانسه مانند سایر کشورهای غربی عمیقا تحت تاثیر ... چه موضوعی باشد، هر چیزی از این کشور با ته چاشنی‌ای از ذوق و هنر پیوند خورده است. ... غذاهای فرانسوی از مشهورترین و متنوع ترین انواع غذا در جهان است؛ به طوری که می ... لورن (Lorraine): این غذا از محبوب ترین غذاها در بین مردم فرانسه به شمار می رود, ...
پارسینه|Parsine
www.parsine.com/
Translate this page
روزانه ۸ معتاد در کشور از بین می روند. آینده مخاطره آمیز ناشی از مرگ ... مهمترین رویداد های خبری ایران و جهان از دیشب تا صبح امروز را در صدای پارسینه خوا... تکمیل پروژه ...
×××مدیریت فرهنگی××× - شباهت ها و تفاوت های فرهنگی ملل مختلف
culture-management.blogfa.com/post/2
Translate this page
تفاوت فرهنگی بین مردمان قاره‌ها، کشورها و مناطق مختلف و شهرها و روستاها وجود دارد. ... پژوهش های مستند نشان می دهد که کودکان امریکایی نسبت به سایر کودکان در جهان .... در این میان آداب و رسوم غذا خوردن و غذا پختن مردم در فرهنگ های مختلف بسیار جالب توجه است. .... پیوندها. وبلاگ دانشجویان مدیریت فرهنگی.گروه 2 · شهریار انتظار(وبلاگ خانم ...
کافه گفت و گو» / فرهنگ غذایی ما ایرانیان - عصر ایران
www.asriran.com › صفحه نخست › کافه گفت و گو
Translate this page
Oct 1, 2014 - در فرهنگ غذایی هر کشور نوع و شیوه طبخ غذا میراث گذشتگان است و در ..... بي نظير و اشتها اورش ، كمترين ارزش غذايي رو بين غذاهاي بين المللي داره !
علوم پزشکی تهران - ایسنا
tums.isna.ir/
Translate this page
پروفسور علیرضا یلدا گفت: تاسیس بنیاد علمی در داخل کشور و دانشگاه فکر خیلی ... ترویج فرهنگ اهدای عضو؛ جلوگیری از مرگ بیماران در صف انتظار ... معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با تاکید بر رهگیری و ردیابی دارو به طور دقیق از ... سلول ملانوما) را کشف‌ کرده اند که به گلبول‌های سفید اجازه می‌دهد تا از سد بین خون مغز .
Mahshar محشرمحبوبترين چت روم سرگرمي راديو تلويزيون فارسي فال ...
www.mahshar.com/
Translate this page
به نام آنكه پيوند دهنده ي دلهاست به محشر دات ... فرهنگ اسامی ایرانی (دختر و پسر) ... بخش بین الملل ... نقشه جهان:اطلاعات كامل كشورهای جهان ... آموزش آشپزی غذای فرنگی
گروه گردشگری عرشیان سپاهان - نقش فرهنگ در شکل گیری فرهنگ غذایی ...
www.arshiansepahan.blogfa.com/post/45
Translate this page
نقش فرهنگ در شکل گیری فرهنگ غذایی و تاثیر آن در گردشگری .... سنتی و گسترش گردشگری، غذاهایی را به عنوان غذای محلی به مردم جهان معرفی کرده اند. ... و تا امروز نیز معتبرترین فستیوال بین المللی غذا در همین کشور برگزار می شود . ... پیوندها. موسسه ثامن الائمه (ع) سپاهان · هتل جام جم شیراز · اداره كل ميراث فرهنگي استان اصفهان
پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی: SID.ir | بانک نشریات فارسی
fa.journals.sid.ir/
Translate this page
نمایه مقالات علمی پژوهشی کشور و امکان دانلود رایگان متن کامل مقالات در تارگاه مرکز اطلاعات ... استفاده بیش از 5 هزار بار از واژه خلیج فارس در مدارک علمی جهان ( یکشنبه 12 ... انعقاد تفاهم نامه همکاری بین مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ ( چهارشنبه 8 ... پژوهش و نوآوري در علوم و صنايع غذايي ( 1395 ) ... پیوندهای مرتبط.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری - صفحه اصلی
www.isti.ir/
Translate this page
ماراتن تولید محتوای دیجیتال کشور برگزار می‌شود. ماراتن تولید محتوای ... کشور برگزار می‌شود. تفاهمنامه همکاری بین معاونت علمی و سازمان اوقاف و امور خیریه امضاء شد.
هزاران سایت در یک سایت هزار سایت، مرجع جامع و کامل سایتهای اقتصادی ...
1000site.ir/
Translate this page
هزاران سایت در یک سایت هزار سایت، مرجع جامع و کامل سایتهای اقتصادی، سازمانها، وزارتخانه ها، خبرگزاریها، نشریات ایرانی و خارجی، مذهبی، اشخاص مهم و معروف ایران و جهان ...
پایگاه خبری - تحلیلی قدس آنلاین - جای خالی «جام جهانی غذا» در ایران
www.qudsonline.ir/detail/News/402484
Translate this page
Jul 17, 2016 - درحالی که امروزه در بسیاری از کشور‌ها جشنواره‌های غذا برگزار می‌شود، ... تنها در جامعه بین المللی که در جامعه خودمان هم نتوانسته‌ایم ارزش فرهنگ غذایی خود ...
خبرگزاری میراث فرهنگی - دورخیز برای تغییر منوی رستوران ها، اما بدون ...
www.chn.ir/NSite/FullStory/?Id=117693
Translate this page
Jul 4, 2016 - خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – غذا از جهات مختلف در حوزه ... دیدگاه های موجود غذا موجب پیوند صمیمی میان تاریخ و فرهنگ مردم جامعه میزبان با گردشگران می شود. ... های فرهنگی کشورها به حساب می آیند و مردم هر منطقه با بهره گیری از فرهنگ ... در صنعت گردشگری جهان، استانداردسازی واحدهای پذیرایی و رستوران ها در ...
ایران در فهرست سه کشور اول جهان در دور ریز مواد غذایی
dana.ir/News/751051.html
Translate this page
May 30, 2016 - شبکه اطلاع رسانی راه دانا-ایران در فهرست سه کشور اول جهان در دور ریز مواد ... درباره ما · تماس با ما · اشتراک · آرشیو · پیوندها ... ارزش غذاهایی که هر سال در ایران دور ریخته می شود بین 5 تا 8 میلیارد ... به نظر می رسد تا وقتی که دولتها، به این عرصه نگاهی سیاسی دارند و اقداماتی که منجر به اصلاح فرهنگ عمومی می شود را به دلیل ...
فرهنگ غذايي غلط در حال از بين بردن نسل صالح در ايران است - جوان
javanonline.ir/.../فرهنگ-غذايي-غلط-در-حال-از-بين-بر...
Translate this page
Sep 19, 2014 - يك محقق و پژوهشگر طب اسلامي نسبت به كاهش و از بين رفتن نسل صالح در كشور به دليل تغذيه غلط هشدار داد. عليرضا ابوالفضلي اظهار داشت: مردم در ...
سفارت جمهوری اسلامی ایران –تاشکند
tashkent.mfa.ir/
Translate this page
پیوند های ازبکی ... شرکت فعال سفارت جمهوری اسلامی ایران در چهاردهمین جشنواره بین المللی "فرهنگ و غذاهای ملی " در پارک کاخ رومانف تاشکند ... سنتی ایران و آثار فرهنگی و صنایع دستی در جشنواره بین المللی فرهنگ و غذا شرکت نمودند و غرفه ایران مورد استقبال ... نامه رهبر انقلاب اسلامی به عموم جوانان در کشورهای غربی‌ به زبان‌های مختلف.
سازمان ملی استاندارد ایران
www.isiri.gov.ir/
Translate this page
مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی. واحدهاي توليدي تحت ... اخبار ملی; اخبار استانی; اخبار بین المللی; اطلاعیه و فراخوان. اخبار ملی .... پیوندهای بین المللی.
یادداشتهای یک ماکلوانی - گردشگری غذایی در گیلان
mohsenmaklavani.blogfa.com/post-145.aspx
Translate this page
Oct 30, 2015 - در گردشگری غذایی به نوعی بین مقصد گردشگری، غذا و آشپزی پیوند برقرار می ... در اقصی نقاط جهان معمولا گردشگران غذا و کسانی که دنبال شکم گردی هستند. ... محصولات غذایی کشور ما، فرهنگ و تاریخ طولانی کشور ما ایران موجب شده ...
آشنايي با كشور پاكستان - hajij.com
hajij.com/...countries...countries/.../38-1390-01-29-09...
Translate this page
دین اسلام عمده‌ترين عامل پيوند بين اقوام مختلف پاکستان مي‌باشد لیکن از لحاظ سياسي .... رقمها در كشورهاي جهان هست و اين نرخ در ميان مردان 63% و در ميان زنان 36% مي‌باشد. ..... آثار به دست آمده از معماري هاي گذشته كهن پاكستان نشانگر تاثير فرهنگ و معماري .... پاك كني،شتلي كوبي،ريسندگي و بافندگي، پارچه بافي و برخي صنايع غذايي ...
تحصیل در ارمنستان
armanestanstudy.blogfa.com/
Translate this page
3- نزديکي فرهنگ بين دو کشور. 4- قابل انتقال به ايران. 5- داشتن ... دانشگاه معماری و عمران ارمنستان از سطح بالایی در جهان برخوردار می باشد. (تا مقطع فوق ليسانس مورد ...
بهترین و بدترین جای دنیا برای غذا خوردن/ رتبه ایران در بین 125 کشور
www.entekhab.ir/.../بهترین-و-بدترین-جای-...
Translate this pageEntekhab
Jan 20, 2014 - به گزارش مهر، بر اساس این رتبه بندی، هلند بهترین کشور از نظر غذا خوردن در دنیا است. این در حالی است که مردم کشور چاد، بدترین نوع ارزش غذایی را ...
خبرگزاری جمهوری اسلامی - فولکلورشناسی مشترک بین ایران ...
www3.irna.ir/.../82065...
Translate this pageIslamic Republic News Agency
May 8, 2016 - فولکلورشناسی مشترک بین ایران، تاجیکستان، افغانستان و روسیه ... همان گونه که آبشخور همه گیاهان جهان زمین است، آبشخور فرهنگ یک کشور نیز ... ها و حتی آداب غذایی مشترک فراوانی در فرهنگ عامیانه ایران و روسیه وجود .... صفحه اصلی; |; عناوین کل خبرها; |; روابط عمومی; |; RSS; |; آخرین خبرها; |; پیوندها; |; ارتباط با ما.
بیوگرافی کامل - دانلود رایگان سخنرانی های دکتر حسین محی الدین الهی ...
www.drelahi.net/biography.html
Translate this page
همسر ایشان دارای درجه دکتری در رشته علوم و صنایع غذایی بوده و استاد دانشکده پزشکی ... در بیان پیوند بین عرفان و علم و تکنولوژی نظر ایشان، طبق سخنرانی‌های ... چه بسا فرهنگ اصیل غرب و همه کشورهای جهان می‌تواند مایه تعالی و رشد معنوی همگان باشد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
www.iauctb.ac.ir/fa/thesis/
Oct 1, 2014 - 3, بررسی ابعاد کیفری پیوند اعضاء در ایران و انگلستان, پریسا زاده دباغ ... 4, بررسی نمادها و شمایلهای در تمدن و فرهنگ کهن آسیا (ایران ، چین .... 60, بیع دین در نظام حقوقی و بانکی کشور, فرشته مشتاقی, دانشکده حقوق, حقوق, 1393-03-22 .... 117, بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی و اثر بخشی سازمانی در مدارس ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 220
  • بازدید امروز : 1,047
  • باردید دیروز : 1,737
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 22
  • بازدید هفته : 1,047
  • بازدید ماه : 40,405
  • بازدید سال : 310,447
  • بازدید کلی : 4,090,225