loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 440 یکشنبه 31 مرداد 1395 نظرات (1)

بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت

بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 8 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 88 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 96

آنچه در این پایان نامه مورد تحلیل قرار گرفته «بررسی اعتبار اعمال حقوقیتبرعی مریض در مرض متصل به موت» می باشد از آنجایی که حقوق موضوعه ایران به لحاظ ماهیت ریشه در آراء و نظریات فقهی دارد، رد پای فقه را در بسیاری از منابع قانونگذاری می توان به وضوح مشاهده کرد از آن جمله بحث مطروحه است که به مناسبت تعارض و ابهاماتی که در آراء فقهی وجود دارد در موارد

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت

 

این پایانامه دارای   96 صفحه و در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد که بخشی از متن و فهرست آن را در ادامه برای مشاهده قرار داده ایم

پایانامه کارشناسی ارشد رشته حقوق

چکیده

آنچه در این پایان نامه مورد تحلیل قرار گرفته «بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت» می باشد. از آنجایی که حقوق موضوعه ایران به لحاظ ماهیت ریشه در آراء و نظریات فقهی دارد، رد پای فقه را در بسیاری از منابع قانونگذاری می توان به وضوح مشاهده کرد. از آن جمله بحث مطروحه است که به مناسبت تعارض و ابهاماتی که در آراء فقهی وجود دارد در موارد سکوت حل مسئله با چالش هایی جدی مواجه می گردد. اگرچه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصل 167 راه حل ساده رجوع به فقه را در موارد سکوت، اجمال، تعارض و ابهام در قوانین پیشنهاد داده است اما مشکلات اساسی پس از رجوع به منابع ظاهر می شوند. برخی قائل به تصرفات کامل مریض در مرض متصل به موت هستند و برخی دیگر محدودیت این تصرفات را تنها تا ثلث پذیرفته اند. با توجه به مقوله مصلحت که در فقه امامیه نیز بسیار بر آن تاکید شده است و در نظر گرفتن حقوق قانون طرفین یک رابطه حقوقی به نظر می‌رسد به نظر می رسد نظریه تنفیذ اعمال مریض در مرض متصل به موت تا یک سوم از سایر نظریات ارائه شده بیشتر قابل قبول باشد.

واژگان کلیدی:

مریض، تصرفات مریض، مرض متصل به موت، ارث، وصیت

مقدمه

الف-تعریف موضوع

بی شک حیات و زندگی انسان منشاء اهلیت اوست و با مرگ او این اهلیت پایان می پذیرد.به تعبیری رایج، اهلیت برای دارا شدن حقوق با زنده متولد شدن انسان شروع و با مرگ او خاتمه می پذیرد.با وجود این قابلیت دارا شدن حق همواره با توانایی اعمال و اجرای آن ملازمه ندارد.گاه برخی عوارض روحی و روانی چون صغر،جنون و سفه که ناشی از عدم نمو یا اختلال در قوای دماغی است،سبب حجر و محدودیت در اجرای حقوق انسان می شود.گاه نیز وضع اقدامات احتیاطی در جهت حفظ حقوق اشخاص ثالث سبب ممنوعیت شخص در تصرف در اموالش می شود.ورشکستگی مصداق بارز این گونه حجر است .مریضی جسمی علی الاصول نباید خدشه ای بر اهلیت انسان وارد سازد،اما گاه مریضی جسمی به نحوی است که غالبا منتهی به مرگ انسان می گردد مانند سرطان.اما پرسش این است که آیا چنین مریضی هایی سبب ممنوعیت یا محدودیت تصرفات انسان در دوره مریضی است یا خیر؟در نشانه ها وامارات مرض متصل به موت نیز اختلاف است.

برخی گفته اند هر گاه مریض زمین گیر شود و برخی گفته اند هر گاه از اداره امور خود عاجز شود می توان نشانه هایی از وجود مرض متصل به موت را در مریض مشاهده کرد .اشخاص مریض همانند اشخاص سالم در طی دوره مریضی خود ممکن است انواع تصرفات را اعم از مالی و غیر مالی انجام دهند.تصرفات مالی ممکن است از نوع معوض یا غیر معوض باشد .در تصرفات معوض هم ممکن است تعادل عوضین کاملا رعایت شود و یا با اختیار این تعادل کاملا نادیده گرفته شود.به عقیده برخی از نویسندگان مریضی منتهی به مرگ که سبب مرگ است در حکم مرگ بوده و هر گونه تصرف در چنین حالاتی مشمول احکام وصیت دانسته شده است بنابراین اگر انسان به واسطه مریضی منتهی به مرگ فوت نماید ورثه او حق دارند تصرفات تبرعی و محاباتی زاید بر ثلث ترکه حین الفوت را که در یک ساله منتهی به مرگ او صورت گرفته است تنفیذ یا رد کنند،زیرا وقتی انسان به واسطه مریضی احساس کند که مرگش نزدیک است و به زودی اموالش به ورثه منتقل می شود،ممکن است در صدد ترجیح برخی از افراد بیگانه بر ورثه خود برآمده و به میزانی بیش از آنچه حق وصیت اوست،منجزا،اموالش را به دیگران منتقل سازد.سوال این است که چنین عملی چه حکمی دارد؟

بر اساس نظریه منجزات مریض اگر مریضی جسمی چنان بر انسان چیره شود که هر آن مرگ را نزد مریض مجسم سازد و او خود را در چنگال مرگ اسیر ببیند،این مریضی جسمی، روان انسان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.انسان در مریضی رو به مرگ اعتدال روحی و روانی خود را از دست می دهد و در نتیجه چنین مریضی ای سبب حجر انسان می شود و لذا تنها زمانی می توان شخص را محجور تلقی نمود که مبنایی برای حجر او ارائه شود .در حقوق ما نیز این پرسش مطرح است که آیا برای اعمال حقوقی و تبرعی چه برای زمان حیات و چه برای زمان بعد از فوت،اهلیت ویژه ای لازم است یا همان اهلیت کلی معاملات شامل این گونه اعمال نیز می گردد؟آیا محاکم می توانند مریض را محجور تلقی کرده و در تصرفات حقوقی و تبرعی زیاده بر ثلث حکم به عدم نفوذ بدهند و از طرفی اختلاف در مبنای محجور بودن مریض و خروج منجزات او از ثلث به عقیده فقهای کلیه مذاهب اهل سنت با فقهای امامیه در چیست؟

از جهتی در قوانین فعلی کشور ما حکم تصرفات تبرعی منجز مریض مشخص نیست و از طرفی اسباب حجر و حدود و ثغور آن را باید مقنن معین سازد.

 

ب-سوالات اصلی و فرعی

1-آیا مرض متصل به موت در حقوق ایران موجب حجر است؟

2-مبنای حجر در مرض متصل به موت در حقوق ایران چیست؟

 

ج-فرضیه های تحقیق

1-مرض متصل به موت در ایران وضعیت مشخصی ندارد ولی تنفیذ تا ثلث بیشتراز سایر موارد صحیح است.

2-پیروی از فقه امامیه که در مواردی در قضیه متنازع فیه اختلاف در آن وجود دارد مبنای مرض متصل به موت در ایران است.

 

د-ضرورت و اهداف تحقیق

پژوهش و تحقیق در نظام های آموزشی دنیا رکن اساسی و مایه بقای آن جامعه است.شاخص رشد و یا عقب ماندگی هر مجموعه آموزشی و تحقیقی به چگونگی و جایگاه پژوهش در آن باز می گردد،از این رو برای تحول و پیشرفت باید به پژوهش و تحقیق عنایت وِیژه شود.از سوی دیگر یکی از وظایف هر طالب علمی این است که در راه اعتلای هر چه بیشتر دانش بشری با تمام توان اهتمام ورزیده و کوشش کند در حیطه علمی خود بر پایه اصول محکم و متقن آن علم،احکام صحیح را از توهمات سقیم باز شناخته و برای عموم تبیین نماید.این دو مهم می تواند از مهمترین اهداف هر تحقیق باشد.مرض متصل به موت از دیدگاه فقهاء به عنوان یکی از اسباب حجر برشمرده شده است در مقابل، قانونگذار ایران در حقوق موضوعه کمتر اسمی از آن برده است.از آنجا که کمتر تحقیق شایسته و مناسبی حتی در حد توسعه علمی و آکادمیک در کشور در خصوص «اعتبار اعمال حقوقی و تبرعی مریض در مرض متصل به موت» انجام شده است انجام این پژوهش می تواند نقطه شروعی برای تکمیل تحقیقات بیشتری در خصوص موضوع محسوب شود.ابهام قانون موضوعه ایران و نبودن آراء مدون در این خصوص از دیگر ضرورت هایی است که انجام این پژوهش را توجیه پذیر می سازد.

 

ه-پیشینه تحقیق

با توجه به بررسی های به عمل آمده توسط نگارنده در منابع مختلف حقوقی و فقهی علی رغم آنکه در فقه، مریضی منتهی به مرگ به عنوان یکی از اسباب حجر،همواره کانون بررسی های محققان بوده است و در خصوص آن پژوهش های مستقل و قابل تحسینی صورت گرفته است،لکن با وجود سابقه طولانی این نهاد، به غیر از آنچه نگارنده در این پژوهش بدان پرداخته است مریض منتهی به مرگ یا مرض متصل به موت در فقه، تحلیل جامعی از ماهیت و آثار این نهاد در پرتو حقوق موضوعه ارائه نشده است.

 

 

 

و-روش تحقیق

این رساله به نوعی تحقیق بنیادی نظری است و شیوه و روش تحقیق در آن به صورت توصیفی-تحلیلی است. ممکن است هر خواننده نسبتا  حرفه ای  آشنایی  نسبی  با موضوع داشته باشد اما توصیف جامع  مفاهیم لازم است. در این پایان نامه برخی از مفاهیم نیاز به توصیف  دارند.ابزار کار نیز کتابخانه ای و بررسی کتب و مقالات و بعضا مراجعه به نرم افزارهای مرتبط با موضوع بوده است .در این رساله آراء و نظرات فقهاء و حقوق دانان پیرامون منجزات مریض مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد و در پایان نظر نگارنده پیرامون موضوع بیان می گردد.

 

ی-توجیه ساختار پلان

در این پایان نامه در ابتدا به شیوه مرسوم در نگارش پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری تعریف و تبیین موضوع، سوالات اصلی و فرعی، فرضیه های تحقیق، ضرورت و اهداف تحقیق، روش تحقیق توجیه ساختار پلان و پیشینه تحقیق مورد بررسی قرار گرفته اند. پس از آن در  فصل اول معنا شناسی مریض در فقه و حقوق موضوعه تبیین و بررسی شده است. در دومین فصل به وضعیت حقوقی تصرفات مریض در مرض متصل به موت پرداخته ایم. در نهایت فصل سوم این پایان نامه به موضوع آثار تصرفات مریض در مرض متصل به موت و ادله مربوطه اختصاص یافته است.

 

عنوان: بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت

فرمت:word

تعداد صفحات:96 صفحه

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت , بررسی اعتبار اعمال حقوقیتبرعی مریض در مرض متصل به موت , پایانامه بررسی اعتبار اعمال حقوقیتبرعی مریض در مرض متصل به موت , دانلود پایانامه کارشناسی ارشد بررسی اعتبار اعمال حقوقیتبرعی مریض در مرض متصل به موت , دانلود پایانامه کارشناسی ارشدرشته حقوق , دانلود بررسی اعتبار اعمال حقوقیتبرعی مریض در مرض متصل به موت , مریض , تصرفات مریض , مرض متصل به موت , ارث , و


Google
About 1,870 results (0.72 seconds)

Showing results for بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبعی مریض در مرض متصل به موت 1
Search instead for بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت 1
Search Results
بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت
arshadha.ir/پایان-نامه-ارشد-رشته-حقوق-بررسی-اعتبار/
Translate this page
Mar 12, 2016 - عنوان : بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت ... 1-مرض متصل به موت در ایران وضعیت مشخصی ندارد ولی تنفیذ تا ثلث ...
بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت - دانلود ...
docs.blogsky.com/1395/05/19/post-23682/
Translate this page
Aug 9, 2016 - بررسی اعتبار اعمال حقوقی- تبعی مریض در مرض متصل به موت اگر امکان دارد آن را به فارسی ... دانلود پایان ... 1-3-2مالکبت تبعی بر متعلقات ملک…
بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت
nabfile.rozblog.com/.../-بررسی-اعتبار-اعمال-حقوقی-...
Translate this page
Jun 12, 2016 - بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت دسته: فقه و حقوق اسلامی ... 1-آیا مرض متصل به موت در حقوق ایران موجب حجر است؟
دانلود پایان نامه بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل ...
maghalefile.rozblog.com/.../دانلود-پایان-نامه-بررسی-ا...
Translate this page
Jun 12, 2016 - بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت دسته: فقه و حقوق اسلامی ... 1-آیا مرض متصل به موت در حقوق ایران موجب حجر است؟
دانلود رایگان پایان نامه ارشد حقوق بایگانی - صفحه 30 از 43 - سلام دانشگاه!
hiuni.party/tag/دانلود-رایگان-پایان-نامه...حقوق/.../30/
Translate this page
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق عنوان: بررسی جایگاه پیشگیری در جرائم ... از متن به عنوان نمونه : فهرست مطالب عنوان چکیده مقدمه صفحه 1 2 الف) طرح تحقیق 2 ب) اهمیت موضوع 2 ج)سؤالات تحقیق … ... 1-3-2مالکبت تبعی بر متعلقات ملک… ... پایان نامه ارشد حقوق – بررسی اعتبار اعمال حقوقی و تبرعی مریض در مرض متصل به موت.
امراض متّصل به موت (مقایسه ی نظریّات فقها و حقوق دانان) - وبسایت ...
www.online-law.ir/modules.php?name=Content...
Translate this page
اسباب حجر در ماده ی 1207 قانون مدنی بر سه قسم است: 1- صغر 2- اشخاص غیر رشید 3- ... به عبارت دیگر، آیا مرض متّصل به موت باعث می شود که شخص مریض دیگر توانایی ... و تبرّعی مریض، یعنی اعمال حقوقی مجّانی مریض که معلّق به فوت و به شکل وصیّت ... در صفحات بعدی به بررّسی نظریّات تنی چند از فقها و حقوق دانانی می پردازیم که در ...
دانلود رایگان پایان نامه ارشد حقوق بایگانی - سرزمین فایل
filesland.ir/?tag=دانلود-رایگان-پایان-نامه...حقوق
Translate this page
Aug 9, 2016 - پایان نامه ارشد رشته حقوق با موضوع : بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA ...
پایان نامه های ارشد
ending2-rzb.feedblog.xyz/
Translate this page
1-1) مقدمه. یکی از محورهای مهم مطالعات امکان سنجی پروژه، ارزیابی اقتصادی آن است . ..... پایان نامه بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت .... از آن به شروط ضمن عقد یاد می شودیک نوع تعهداست،تعهد تبعی که در ذیل تعهداصلی که همان ...
پایان نامه های ارشد
ending2.rozfa.xyz/
Translate this page
در پژوهش حاضر دو پرسشنامه به منظور بررسی متغیرها و فرضیات مورد استفاده ... تخته فیبر نیمه سنگین[1] یکی از جدید ترین انواع اوراق فشرده چوبی است که به دلیل دارا ..... پایان نامه بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت .... آن به شروط ضمن عقد یاد می شودیک نوع تعهداست،تعهد تبعی که در ذیل تعهداصلی که همان ...
فروشگاه نیکو فایل دانلود پایان نامه بررسی حقوق و تکالیف کارفرمایان ...
nikofile.ir/prod-425975-دانلود+پایان+نامه+بررسی+ح...
Translate this page
بررسی حقوق و تکالیف کارفرمایان مشمول قوانین و مقررات تأمین اجتماعی در پرتو تأمین اصل امنیت حقوقی ... مبحث اول: مفهوم بیمه شده از جهت اصلی یا تبعی بودن. ..... 1- با توجه به گمنام بودن اصل امنیت حقوقی در نظام حقوقی کشورمان، متاسفانه در وضع و .... دانلود پایان نامه بررسی اعتبار اعمال حقوقی - تبرعی مریض در مرض متصل به موت.
حقوق و وکالت (3) - sayamodir.ir
sayamodir.ir/pid_39528-utab
Translate this page
1- عنوان کامل پایان نامه را به آدرس الکترونیکی sayamodir@gmail.com یا ... دانلود پایان نامه ارشد:بررسی حقوق ایران راجع به جرایم رشاء و ارتشاء و مقایسه با .... دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی : قصد تبعی ( غیر مستقیم ) در ... پایان نامه ارشد رشته حقوق : بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت
پایان نامه های دانلودی رشته حقوق– قسمت هفتم (164 پایان نامه) | مرجع دانلود ...
www.payanname.net › علوم انسانی › رشته حقوق
Translate this page
Mar 7, 2016 - برای اطلاع از جزییات پایان نامه های رشته حقوق و دیدن لینک دانلود متن کامل آن ها روی ... نامه ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی : قصد تبعی ( غیر مستقیم ) در حقوق جزا ... رشته حقوق : بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت .... 33d-1 · پایان نامه های دانلودی رشته حقوق– قسمت ششم (127 پایان نامه).
پایان نامه های ارشد
ending2.rzb.ysupport.ir/
Translate this page
پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی وقف اوراق بهادار بازار بورس .... 1-1) مقدمه. یکی از محورهای مهم مطالعات امکان سنجی پروژه، ارزیابی اقتصادی آن است . .... این شروط والزامات که از آن به شروط ضمن عقد یاد می شودیک نوع تعهداست،تعهد تبعی که در ذیل تعهداصلی که همان ...... پایان نامه بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت ...
2255 - ایران دانشجو
irandaneshjoo.pishroblog.ir/?pa=2254
Translate this page
1. ضرورت وجود جرم قبلی 15 2. خصوصیات مال حاصل از ارتكاب جرم 20 3. خصوصیات ..... دانلود بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت. بررسی ...
196 - دانلود فایل،مقاله،تحقیق،پایان نامه
downloadfiles.pishroblog.ir/?pa=195
Translate this page
تاريخ : 19 تير 1395 | 21:55 | نویسنده : محسن | بازدید : 1 ... پاسخگویی به این سوالات نیاز به بررسی فقهی و حقوقی موضوع دارد. فهرست مطالب. عنوان صفحه. چکیده 1 .... مبحث اول: مفهوم بیمه شده از جهت اصلی یا تبعی بودن. 12. گفتار اول: بیمه شده اصلی. ...... پایان نامه بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت. چکیده.
دانلود فایل دانشجویی
yeni.pishroblog.ir/?pa=2
Translate this page
چکیده 1. مقدمه. 2. الف-بیان مسئله. 5. ب-سؤالات تحقیق.. 6. ج-پیشینه تحقیق.. 6 ..... پایان نامه بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت ...... 4-1-2- آثار تعلیق مراقبتی نسبت به کیفرهای تبعی، تکمیلی و اقدامات تأمینی و حقوق ...
اجرای احکام کیفری و حقوقی - حقوق و عدالت
www.jcl.ir/maghale1
Translate this page
اجرای احکام کیفری و حقوقی - حقوق و عدالت - نخستین وب سایت تخصصی حقوق در ایران ... البته آراء به صورت های مختلف هستند: 1- رای بدوی قطعی است، که فقط بررسی ..... مجرای اعمال این ماده در جایی است که رأی از دادگاه صادر شده و شخص محکوم علیه قبل از ..... نقدی دارند را می‌توان مرخصی متصل به پایان محکومیت داد و آنها را از زندان آزاد کنند ...
حقوق مدنی - پورتال ( پرتال ) حقوق - پرشین بلاگ
thelawportal.persianblog.ir/tag/حقوق_مدنی
Translate this page
(1). سپس می گوید:. نگاه کردن زن به مرد نیز - از نظر حکم - به نگاه کردن مرد به زن ملحق شده ..... برای بررسی وضعیت قانونی کودکان، این بحث در دو بخش کیفری و مدنی مورد ... مهمترین بحث مربوط به حقوق مدنی کودکان، غیر از تبعیض جنسیتی در زمینه های ..... اسباب حجر در فقه شش مورد است و بیماری متصل به موت سببی از آن اسباب که ...
دکتر علي نيك پور . دکترای تخصصی حقوق
alinikpor.blogfa.com/
همچنین در این نوشتار به بررسی چگونگی ارتباط بین محیط زیست سالم و حق بر ..... بند 1 ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر:1948 نیز اعلام می دارد که هر فرد حق دارد که سطح .... موارد، گستره ی اعمال حقوق مذکور به مراعات حق بر محیط زیست منوط و محدود می شود. ..... مالكيت است و آن شيء نيز به اعتبار اضافه‌اي كه به شخص پيدا مي‌كند مملوك مي‌شود.
قتل - علم حقوق
hoghoogh-abadan.persianblog.ir/post/37
Translate this page
Apr 12, 2009 - 1 ) قتل واجب : در بعضی از موارد کشتن فرد به عنوان یک عمل واجب و تکلیف .... تذکر 2 : با توجه به آنچه که گفته شد ، هرگاه شخصی مشرف به موت باشد مثل آنکه ..... ا می گوید : " چنانچه طبیب قبل از شروع درمان یا اعمال جراحی از مریض یا ولی او ..... شعبه آن را بررسی میکند اگر حکم درست نبود حکم به دادگاه هم عرض دیگری ...
وکالت بلاعزل - وبلاگ حقوقی محمد حسنی
mohassani.persianblog.ir/tag/وکالت_بلاعزل
Translate this page
1 _ انجام مورد وکالت (انجام تعهد یا انجام تشریفات آن یا انتقال مال بصورت رسمی ) در ... مطالب این بخش را در دو گفتار به ترتیب اعتبار تحدید یا اسقاط حق عزل و حق ..... عقد بی تاثیر تلقی کرده اند و الزام موکل را به اعمال حقوقی که وکیل عزل شده در محدوده ..... م به موجب ماده 954 قانون مدنی : (کلیه عقود جایز به موت (وجنون) احد طرفین منفسخ می ...
پایان نامه جریان شرایط اساسی صحت معامله در مورد شرط ضمن عقد | خبرخوان
ending2.d89.ir/page-548111.html
Translate this page
در این تحقیق شرایط اساسی صحت معامله را در مورد شروط بررسی مینماییم. ... پایان نامه بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت · پایان نامه حمایت ...
[DOC]بررسی عقد وکالت 129 ص.doc
www.moshaveranetehran.net/.../بررسی%20عقد%20و...
Translate this page
1. بررسی عقد وکالت. مقدمه: در این تحقیق به بررسی عقد وکالت می پردازیم. .... حساب می آید و عقد وکالت عقدی جائز است و به موت هر یک از وکیل و موکل منفسخ می گردد. ... در وکالت موالات بین ایجاب و قبول لازم نیست یعنی لازم نیست قبول متصل به ایجاب باشد. ... بنابراین معلوم می گردد موضوع وکالت باید اعمال حقوقی باشد و اعمال مادی نمی ...
اعمال حقوقی مجنون ادواری - جدیدترین اخبار و قوانین حقوقی (علی فتحی ...
alifathilawyer.persianblog.ir/post/1289/
Translate this page
Aug 10, 2015 - 1- Mani 2- Melankoly 3- Manyak و دیرسیو 1- اعمال حقوقی مجنون دائمی و ... عقلی یا به صورت ادواری پس مجنون ادواری در حالت جنون در اعمال حقوقی اهل .... اتبع غیر مطلوب خواهد شد و حقوق سعی در اعتبار به جهت افاقه و برگشت .... نفوذ عقد ندارد، منتها هرگاه جنون متصل به صفر باشد ولایت بر دیوانه ..... اصلی آن بررسی شود.
قرآن - مطالبی در مورد قرآن کریم
matalebe-ghorani.persianblog.ir/tag/قرآن
مأموران ما بالاسر عمل این‌ها هستند و این اعمال را گردی می‌کنیم که به باد رفته است. ..... در جاى دیگر قرآن نیست 1 و پیامبر گرانقدر اسلام آن را برترین سوره کتاب خدا 2 و ... زدن» آب که در آن پس از قرائت سوره حمد بر ظرف آب مى دمند و آن را به مریض مى خورانند، نیز ...... در مباحث سیاسی – حقوقی و کیفری و مجازات‌ها می‌پرسیم: کجای قرآن آمده که اگر ...
دانستنی های حقوقی
www.norouzilawyer.ir/print.php?ToDo...AID...
Translate this page
*اگر توجه داشته باشیم که 1ـ بعد از ختم مذاکرات نسبت به خوانده قرار رد دعوی صادر می ..... (بررسی و تحلیل تبصره 2 ماده 515 قانون آیین دادرسی مدنی) ...... های خود به بهترین وجه استفاده کند وکیل نیز به نمایندگی از موکل اعمال حقوقی مورد نظر را ..... ( عقد لازم ) به اعتبار خود باقی است شرط ضمن آن ( عقد تبعی وکالت ) حاصل می گردد و مادام که ...
نظریات مشورتی اداره کل امور حقوقی و تدوین قوانین قوة قضائیه ...
www.blogylaw.com › ... › قوانین
Translate this page
Jan 22, 2014 - 11 posts - ‎2 authors
نظریه شماره۱۵۱۴/۹۲/۷ ۱۳/۸/۱۳۹۲ نظریه اداره کل حقوقی قوه قضائیه در فرض سؤال که شخص به پرداخت جزای نقدی محکوم و از پرداخت آن خودداری نماید و مالی ...
دفتر اسناد رسمی 648 تهران
daftar648.blogfa.com/author/zeinab
Translate this page
Mar 20, 2016 - اعمال حقوقی 5قابل ثبت در دفاتر اسناد رسمی ممکن است در زمره عقود یا ... و معوَّض که به صورت تعهد اضافی (تعهد تبعی است نه به صورت تعلیق در حدوث حق» .... در این مبحث دلایل اعتبار شرط و مبنای مسؤولیت سردفتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. .... به این انتقاد می توان به دو صورت پاسخ گفت: 1 تنظیم اسناد در دفاتر ...
[PDF]دانلود این فایل پی دی اف
journals.sbmu.ac.ir/mf/article/download/8087/6479
Translate this page
1. چکیده. زندگی نباتی گونه. ای از حیات است که شخص از انجام اعمال ارادی خود ناتوان. است و از نظر ... در جایی که عمل مرتکب به چند جنایت موجب دیه منجر گردد، بنابر اصل.
حقوق مدنی - حقوق ایرانیان
zibarastegari.blogfa.com/category/1/حقوق-مدنی
Translate this page
ب) صاحب حق آن را به وسیلۀ دیگری اعمال كند که به آن حقوق دینی گفته میشود؛ که ... می‌تواند استفاده كند ولی در حق عینی تبعی مثل منافع مال مورد رهن، متعلق به مالك رهن و ... حق استفاده كند و به طور معمولي حق ارتفاق در دو زمين متصل و نزديك به هم به وجود مي‌آيد. ... 1.اگر اذن بی هیچ قیدی باشد،عاریه دائم برای همسایه بوده و ایجاد حق شده و تا بقای ...
[PDF]اینجا را کیلیک کنید. - انجمن شرکت های ساختمانی
www.acco.ir/cpanel/files/abadgaran/.../7844973.pdf?...
Translate this page
Apr 20, 2015 - نگرشی بر روند بیانیه ایران و كشورهای 5+1. 21 ... مهندس شعبان یوسفیان- ابالغ به موقع فهرست بها و آثار آن. 54. - پـاگرد ... شــود که نتیجه تبعی آن آســیب پذیری شــدید. اقتصــاد در ... حقوقی توســعه یافته ای پدید آمده اند و کشور ... می کننــد و بــا اعمــال مدیریت دانــش محور به ... نیست و متصل به پدیده های اقتصادی است.
پایگاه خبری پایتخت - آخرين عناوين :: نسخه کاملآرشیو سایت های ایران
paytakhtpress-home.sotiba.ir/
*اساسنامه خانه احزاب نیز اصلاح و دوره اعتبار آن سه ساله شده است و به توافق رسیده اند که هر ..... به گزارش سرویس اقتصادی پایتخت، در این بخشنامه آمده است: ضریب حقوق سال 95 ... به نظر می‌رسد این پیشنهاد در آن حد خوب باشد که به صورت جدی بررسی شود. ..... منبع : پایگاه خبری پایتخت - آخرين عناوين :: نسخه کاملفرانسه 2-1 رومانی:دیدار ...
بیمه ، آرامش و اطمینان ( 2 ) - راسخون
rasekhoon.net › ... › بیمه ، آرامش و اطمینان ( 2 )
Translate this page
تعهد بيمه گر براي غرامت روزانه از ششمين روز ازكارافتادگي شروع و حداكثر به مدت 180 روز ادامه خواهد يافت. ... كه قصد مسافرت به خارج از كشور را دارند تحت پوشش بيمه قرار مي دهد و اعتبار آن در ... پرداخت هزينه هاي دعاوي حقوقي تا 1000 يورو طبق شرايط بيمه نامه .... این بیمه‌نامه موتور هواپیما، قطعات لوازم یدکی (شامل بسته‌های لوازم یدکی و ...
جديدترين مقالات مرتبط با مدیریت فناوری اطلاعات - FUMblog
fumblog.um.ac.ir/fumindex.php?blogId=569
1. سن دامنه: در حقیقت تفاوتی بین دامنه ای که 6 ماه سن دارد با آن که 1 سال، اصلا .... راه URL : صفحه ای که به صفحه اصلی نزدیک تر است ممکن است اعتبار بالاتری ...... به بانک اطلاعاتی و سازنده های کلاس و حالت کلاس برای انجام اعمال تغییر و حذف و ..... در اينجا معماري اوليه موتور پردازش تراکنش برخط در-حافظه مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
پایان نامه ارشد بررسی فقهی آسیب های قضائی ترمیم شده در قانون ...
fileok.ir/product/39872/contactus
Translate this page
پایان نامه بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت/رشته حقوق قیمت: 12,000 تومان ... نظر به این که همواره بنیان مورد پذیرش قانونگذار در نظام حقوقی ایران مبانی فقهی بوده است .... 1-2-2-2-1 مجازات های تبعی در قانون جدید 26. 1-2-3 ...
[PDF]تأمین اجتماعی به واحدهای تولیدی برای عبور از ... - سازمان تامین اجتماعی
www.tamin.ir/file/file/79731
Translate this page
Page 1 ... تأمین اجتماعــی ضمن این که باید حقوق و مطالبات ... شــده و تولید و کار در کشور رو به موت است. ... به دنبال بدنام و بی اعتبار کردن مدیران کشــور است .... بر اســاس فهرست ارسالی و بازرسی کارگاه است و از اعمال ضریب حق بیمه برای قرارداد پیمان ...... این شعبه با 132 هزار بیمه شده اصلی و 300 هزار بیمه شده تبعی، 32 هزار مستمری ...
بیمه - قوانین و مقررات
www.bimeh10.blogfa.com/category/2
Translate this page
+ نوشته شده در سه شنبه هجدهم تیر 1392ساعت 1:33 توسط سید مصباح اصنافی | نظر بدهید ... به مورد، معادل اقلام مندرج در بندهاي ۲ و ۳ فوق مي باشد و درمورد كارمزد خطرات تبعي ... تبصره بند ب- در مواردي كه بيمه‌نامه باربري بوسيله بانك افتتاح كننده اعتبار ... ماده ۳- حداكثر كارمزد قابل پرداخت به دلالان رسمي بيمه كه به صورت شخص حقوقي ...
موارد
kanoon-shahmirzad-ba.smartfeed2.ir/tag/موارد
Translate this page
واژه‌های كلیدی: نقدو بررسی ،ریاضی، نهممنبع: http://math-majd.blogfa.com/ ... عاقبت به خیری»[1] و «فرجام نیک» براى انسانِ مسلمان، هدف و مقصد است و در تعالیمِ ... مشاوره حقوقی این روزها یکی از مسائل مهم زندگی روزانه ما شده چون با توجه به پیشرفت علم و .... ساز ارائه اولین جعبه دنده اتوماتیک دنیا در سال 1940 میلادی توسط جنرال موتور شد.
اهورا مزدا - قتل+عمد+جرایم عمدی
www.amin909703.blogfa.com/post/11
Translate this page
چراکه اولیاء مقتول از حمایت قدرت اجتماعی در جریان اعمال کیفری بر قاتل محروم بوده ، مقابله .... هر که به انسانیتی که در یک فرد است سوء 1 صادقي ، محمدهادي ، حقوق جزاي ..... متون حقوقي ، آراء سبز ، 1389 ، جلد 2 ، ص 88 فصل چهارم بررسی فقهی قتل عمدی ..... به اعتبار وسيله و آلت به كار رفته در قتل ( تزريق سم ، منفجر كردن بمب ، متصل ...
[PDF]pdf/pdf_ketab/Hayate Javid .pdf
motaghin.org/my_doc/process.aspx?file=my_files/pdf/pdf_ketab/...
Page 1 ... ﻋﻨﻮﺍﻥ: ﺣﯿﺎﺕ ﺟﺎﻭﯾﺪº ﺷﺮﺣﯽ ﺍﺟﻤﺎﻟﯽ ﺑﺮ ﻭﺻﯿ ﺖ ﻧﺎﻣﻪ ﺃﻣﯿﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻣﺠﺘﺒﯽ ﻋﻠﯿﻬﻤﺎ ﺍﻟﺴ ﻼﻡ ﺩﺭ ﺣﺎﺿﺮﯾﻦ. ﺗﮑﺮﺍﺭ ﻧﺎﻡ ﭘﺪﯾﺪ ﺁﻭﺭ: .... ﻋﺎﻟﻢ ﺍﻭﻟﯿﺎﯼ ﺧﺪﺍ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﻭ ﻣﺠﺎﺯ ﻭ ﮔﺰﺍﻓﻪ ﮔﻮﺋﯽ ﻧﯿﺴﺖ . ... ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻋﻠﻞ ﺑﺮﭘﺎﯾﯽ ﺟﻨﮓ ﺟﻤﻞ . ..... ﮐﻼﻡ ﺃﻣﯿﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴ ﻼﻡ ﺩﺭ ﮐﯿﻔﯿ ﺖ ﻭ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺭﻓﺎﻗﺖ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﻭ ﺣﻘﻮﻕ ﺁﻥ . .... ﺗﺎ ﺣﻘﺎﯾﻖ ﻫﺴﺘﯽ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﮑﺸﻮﻑ ﺷﻮﺩ¡ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺗﺒﮥ ﻋﻘﻞ ﻓﻌ ﺎﻝ ﻣﺘﹼﺼﻞ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺩﻭﻟﺖ .... ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﯽ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ.
مجید پشنگ پور وکیل پایه یک دادگستری
majidpashangpour.blogfa.com/1392/10
در زمان انشاء پدید ميآید و شرط فقط یک امر فرعي متصل به عقد است (شهیدي، ... مدني فرانسه و برخي از احکام شروط درفقه، به بررسي اوصاف معلق علیه ميپردازیم. ...... اما وکیل وقتی به انجام مورد وکالت پرداخت، آثار حقوقی اعمال وکیل،گریبانگیر موکل ..... که ظاهراً از قواعد آمره است، به طور مطلق موت و جنون وکیل یا موکل را طریق بطلان وکالت ...
اخذ کارت بازرگانی و عضویت گیل پیکس
comm-id.gilpix.ir/
خروجی وزارت خانه های عریض و طویل و ادارات متعدد و میلیون ها حقوق بگیر چیست؟ .... تازه‌ترین اخبار از روند بررسی و ابلاغ بودجه 1395 حاکی از آن است که قانون بودجه به زودی با ..... حق تقدم تسهیلات مسکن در نماد تسه 9305 به دلیل پایان مدت اعتبار متوقف شد. .... 1.برای تحویل 350 هزار واحد مسکونی به متقاضیان تا پایان سال جاری و تأمین ...
مطالب حقوقی - مقالات کیفری
ghazwin-hoghogh.blogfa.com/category/6
Translate this page
وي با بيان اينكه در قانون جديد مجازات اسلامي، مجازات‌هاي تكميلي و تبعي توسعه يافته ... عضو كميسيون حقوق و قضايي مجلس، وضعيت سوم را مربوط به رسيدگي به جرايم ... اكنون اين قانون در مرحله اعمال نسخ صريح و فصل‌بندي طبق ماده ۳ قانون تنقيح ... اين حقوقدان ادامه داد: اين تعويق صدور حكم مي‌تواند متصل به تعليق اجراي مجازات شود.
کارگر و کارفرما(مشاوره)
kargarkarfarma.mihanblog.com/
Translate this page
4- ضوابط مربوط به چگونگی نحوه اعمال افزایش مقرر در بند (1) و تبصره یک بند (2) ..... با حضور وزارت تعاون،کار ور فاه اجتماعی برگزار شد پیشنهادات خود را مطرح کردند و ... از اینرو، همزمان با آغاز نشست ها و بررسی های کارگران، کارفرمایان و دولت پیرامون ..... كارگر به درخواست و به اعتبار او در مقابل دریافت حقوق و سایر مزایا كار می كند.
پایان نامه جریان شرایط اساسی صحت معامله در مورد شرط ضمن عقد
finish.parsablog.com/post/2380
Translate this page
Jul 25, 2016 - در این تحقیق شرایط اساسی صحت معامله را در مورد شروط بررسی ... -1-طرح مساله ... که از آن به شروط ضمن عقد یاد می شودیک نوع تعهداست،تعهد تبعی که در ذیل ... پایان نامه بررسی اعتبار اعمال حقوقی-تبرعی مریض در مرض متصل به موت ...
حقوقی ، اجتماعی وبلاگ 24 - 1
weblog24.link/blog/mohedayat
Jun 21, 2016 - ماده 16 اعتبارات لازم به منظور تأمين هزينه‌هاي مربوط به نگهداري اموال، ... منبع : حقوقی ، اجتماعی-بررسي راهكارهاي كاهش جمعيت كيفري ..... بر همین اساس است که قانونگذار نسبت به هر کدام از این اعمال، ضمانت اجراهایی را در نظر گرفته است. ...... موقت اقدامی تبعی است (دادرسی فوری و دستور موقت برای رسیدگی فوری به اصل ...
6 - آزادی مشروط - blogfa.com
azaadi.blogfa.com/author-azaadi.aspx?p=6
Translate this page
Jan 16, 2013 - بررسی حق شفعه ... 2- اموال غیر منقول تبعی. 1. فرضی که غیر منقول تبعی با فرض بقا در زمین ... ï در فرضی که دو طرف یا یکی از طرفین شخص حقوقی باشند چون ... 1. اگر منافع متصل باشد به اعتبار اینکه ار توابع ملک است متعلق به شفیع است . ... را نسب به تمام مجموع هم خریداران اعمال کند و حق تبعیض ندارد (815 ق.
اموال عملی - بزرگترین آرشیو وبلاگ های فارسی
injamilan-ba.smartfeed.ir/tag/اموال+✍عملی
Translate this page
2 days ago - مال غیر منقول( نه منقول )این لفظ اموال منقول را به کل از دایره شمول حق شفعه ... فروض مختلف ایجاد حق شفعه در اقسام اموال غیر منقول را بررسی کرد ... اموال غیر منقول تبعی ... امام جمعه کمیجان در خطبه اول در مورد اعمال انسان ها و اموال یتیمان بیان داشتند: ..... 1- تعیین نقاط سركشی : نقاطی كه ضروری است دربازه های مشخص به آنها ...
خرداد ۱۳۹۵ - دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق - blogfa.com
law-file7.blogfa.com/1395/03
Translate this page
گستره تکلیف به ارائه دلایل ،بررسی ارتباط آن با برخی از اصول حقوق اداری و دیدگاهای ... 1-مقام های عمومی مشموال ارائه تکلیف به ارائه دلائل … ... نحوه اعمال تکلیف به ارائه دلیل در پرتو مطالعه تطبیقی آرائ قضایی… ..... بند دوم: حقوق عینی تبعی, 71 ...... ارث بردن زوجه در طلاق در مرض متصل به موت……………………………………….51.
بیمه حمل ونقل - شرکت حمل ونقل سفربار اراک
safarbararak.persianblog.ir/post/5
Translate this page
1. تامین کننده امنیت مالى براى فعالیت هاى بازرگانى. انواع بیمه (بیمه عمر، بیمه آتش .... بیمه، به هر شکل و در هر رشته آن، اعتبار و تضمینى است بى چون و چرا. ..... این موضوع درمورد بیمه ها ی حمل ونقل ووسایط نقلیه اعمال نمیگردد چون نفع استفاده کننده از .... و تریلر متصل به وسایل مزبور و قطارهای راه آهن اعم از اینکه اشخاص حقیقی یا حقوقی ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط تبادل لینک رایگان در تاریخ 1395/05/31 و 16:30 دقیقه ارسال شده است

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیر وبلاگ عزیز.
میتونید برای بهبود رتبه ی وبلاگ خود در گوگل از سیستم تبادل لینک هوشمند ما استفاده کنید. http://links.salimshop.ir

تبادل لينک سه طرفه | تبادل لينک هوشمند | تبادل لينک اتوماتيک
-----------------
ارسال شده توسط ربات ارسال نظر Yo Blog Spammer
yospammer.tk


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 151
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 435
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 1,684
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 4,855
  • بازدید ماه : 4,855
  • بازدید سال : 382,466
  • بازدید کلی : 4,162,244