loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 161 پنجشنبه 04 شهریور 1395 نظرات (0)

 

چرت زدن عملکرد مغز شما را بهبود می بخشد

چرت زدن عملکرد مغز شما را بهبود می بخشد

چرت زدن عملکرد مغز شما را بهبود می بخشد 

وقتی در وسط روز خسته می شوید و یک چرت چند دقیقه ای می زنید و بعد دوباره برای کار می روید با انرژی بیشتر و خیال راحت تری مشغول به کار می شوید. 

 

۳ فایده چرت زدن

محققان ثابت کرده اند که چرت زدن فواید بیشماری می تواند داشته باشد.یک چرت کوتاه ابزاری قوی برای خودسازی می تواند باشد. همچنین سلامت، هوش و خلاقیت ما را تقویت می کند. از میان فواید چرت زدن به چندین نمونه در زیر اشاره خواهم کرد.

 

افزایش هوشیاری
برخی محققان دریافته اند که ۴۰ دقیقه چرت هوشیاری را ۱۰۰ در صد افزایش می دهد. برخی دیگر از محققان دریافته اند که ۲۰ دقیقه چرت با یک فنجان قهوه و یا یک دور ورزش برابری می کند.مطالعات نشان داده اند که یکی نخستین تاثیرات چرت زدن قدرت ترمیمی آن است. بنابراین اگر در طول روز چرت زده باشید باقی روز را احساس تازگی، هوشیاری و انرژی دارید.

 

فرآیند شناخت و حافظه را تقویت می کند
یکی از فواید چرت زدن این است که قدرت حافظه فعال و فرآیند شناخت را تقویت می کند. بنابراین بهتر می توانید به خاطر بسپارید و تفکر کنید. حافظه فعال گاهی اوقات روی مسائل پیچیده ای که شامل پردازش یکسری اطلاعات می شود کار می کند یا مشغول اجرای وظایف بیشماری می شود و این ها در حالی است که اطلاعات و داده های زیادی در کنار آن ها در مغز وجود دارند.

 

این وظایف حافظه فعال را کمی پیچیده می کند. محققان دریافته اند که یک استراحت کوتاه در روز کارایی مغز را تقویت می کند و اگر این استراحت ۴۵ الی ۶۰ دقیقه طول بکشد قدرت حافظه و یادگیری را ۵ برابر تقویت می کند.

 

تقویت خلاقیت
محققان دریافته اند سمت چپ مغز که معروف به سمت منطق و تجزیه و تحلیل است بی سروصدا استراحت می کند و سمت راست مغز که مسئول خلاقیت هاست تمام مدت سمت چپ مغز را به کار می گیرد. بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که مغز در طول استراحت خیلی راحت تر و بدون هیچ مزاحمتی می تواند

 

به پردازش خلاقیت ها بپردازد. همچنین هنگام استراحت خیلی بهتر می توان به راه حل های خلاقانه و موثری برای مشکلات دست یافت. وقتی کاملا بیدار و هوشیار هستید مغزتان همچنان که روی خیلی مسائل کار می کند برای مشکلات هم دنبال راه حل هست اما وقتی چرت می زنید مرکز خلاقیت های مغزتان تنها روی مشکل تمرکز می کند.

 

چگونه فواید چرت زدن را بیشتر کنیم

اکنون که به فواید چرت زدن پی برده ایم زمانش رسیده است که کاری کنیم تا منفعت بیشتری از چرت زدن ها ببریم.

 

برای چرت زدن ها برنامه ریزی داشته باشید
برای چرت زدن های روزانه زمان خاصی تعیین کنید. بهترین زمان هنگام ظهر است بین ساعت ۱ تا ۳٫ به دلیل چرخه ریتم سیرکادین ۲ بار در روز بیش از اندازه خسته می شویم. یکی نیمه شب و یکی هم نیمه ظهر. پس بهترین زمان ها برای استراحت همین زمان هاست.

 

طول چرت زدن باید بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه باشد
اگر زمان استراحت زیاد طول بکشد تمایل به خواب پیدا می کنید و وقتی بیدار می شوید به جای این که سرحال باشید احساس کسالت و خستگی بیشتری می کنید. بهترین تایم برای استراحت هنگام ظهر بین ۹۰ تا ۱۱۰ دقیقه است چون به مغز اجازه می دهد که چرخه کامل و همان پنج مرحله کامل خواب را بگذراند.

 

ولی از آن جایی که معمولا بیشتر ما بین ساعت های ۱ تا ۳ ظهر وقت کافی برای این همه خواب نداریم بنابراین بهتر است یک چرت کوتاه ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ای بزنیم تا مغز در همان مراحل اولیه چرخه خواب بماند. این گونه هم به مغزمان استراحت داده ایم و هم به مراحل عمیق خواب فرو نرفته ایم.

 

چرت کافئینی بزنید
بدین صورت که قبل از خواب یک فنجان قهوه بخورید و بلافاصله بعد از آن یک چرت ۲۰ دقیقه ای بزنید. کافئین باعث می شود بعد از خواب احساس تازگی و پر انرژی داشته باشید.

 


Google
About 47,100 results (0.88 seconds)
Search Results
چرت زدن عملکرد مغز شما را بهبود می بخشد - پارس ناز
www.parsnaz.ir/چرت-زدن-عملکرد-مغز-را-بهبود-می-بخ...
Translate this page
چرت زدن عملکرد مغز شما را بهبود می بخشد وقتی در وسط روز خسته می شوید و یک چرت چند دقیقه ای می زنید و بعد دوباره برای کار می روید با انرژی بیشتر و.
چرت زدن مغز را فعال تر می کند
www.omedclinic.com/.../چرت-زدن-مغز-را-فعال-تر-می-...
Translate this page
Aug 16, 2016 - چرت زدن می‌تواند به حفظ بهتر هورمون‌ها، بازیابی سلولی و عملکرد بهتر مغز یاری برساند. چرت زدن همچنین می‌تواند عمر را طولانی‌تر کند و شما را فعال‌تر و ... که چرت‌ زدن، حتی چرت زدن خیلی کوتاه عملکرد شناختی مغز را بهبود می‌بخشد.
9 روش برای افزایش توانایی مغز و بالا بردن سطح هوش | سازمان پژوهش و ...
oerp.ir/article/1507
Translate this page
Aug 10, 2015 - عملکرد مغز این‌گونه است که تا زمانی که شما کاری را ممکن بدانید، انجام آن برای شما ممکن خواهد بود. .... یادگیری یک موضوع، حافظه ی بازیابی را تا ۲۴ ساعت بعد بهبود می بخشد. ... چرت زدن، موضوعات را به سمت نئوکورتکس ها هدایت می کند.
چرت زدن عملکرد مغز شما را بهبود می بخشد - خبر آنتایم
khabarontime.ir/.../چرت-زدن-عملکرد-مغز-شما-را-بهبود...
Translate this page
خبر-آنتایم-خبر-آنتایم-چرت-زدن-عملکرد-مغز-شما-را-بهبود-می-بخشد -وقتی-در-وسط-روز-خسته-می-شوید-و-یک-چرت-چند-دقیقه-ای-می-زنید-و-بعد-دوباره-برای-کار-می-روید- ...
۱۰ حقیقت شگفت انگیز برای افزایش خلاقیت مغز (بخش اول)
www.honaremadreseh.com/index.aspx?pid=99...
Translate this page
۱- زمانی که خسته هستید مغز شما کارهای خلاقانه تر را بهتر انجام می دهد. زمانی که من در خصوص .... ۴- چرت زدن در روز عملکرد مغر را بهبود می بخشد. احتمالا همه شما می دانید که ...
17 کار روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کند | وبلاگ پونیشا
ponisha.ir/.../17-کار-روزانه-که-شما-را-باهوش‌تر-می‌کند...
Translate this page
Oct 31, 2015 - هوش، انعطاف‌پذیر است و راه‌های زیادی برای بهبود روزانه آن وجود دارد. ... ال- تیانین به آرامش ذهن کمک می‌کند و سلامتی قلب و عروق را بهبود می‌بخشد. ... این بهترین زمان برای چرت زدن است که کارایی شما را در ادامه روز افزایش می‌دهد. ... مطالعات نشان می‌دهد حتی ساده‌ترین بازی‌ها مثل Super Mario تأثیر مثبتی بر عملکرد مغز دارد.
۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز برای افزایش خلاقیت مغز - برترین ها
www.bartarinha.ir/.../۱۰-حقیقت-شگفت‌انگیز-برای-ا...
Translate this page
۱- زمانی که خسته هستید مغز شما کارهای خلاقانه‌تر را بهتر انجام می‌دهد زمانی که من در خصوص .... ۴- چرت زدن در روز عملکرد مغر را بهبود می‌بخشد احتمالا همه شما می‌دانید که ...
خواب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/خواب
Translate this pagePersian Wikipedia
ضربان قلب و تنفس در خواب REM نامنظم است؛ مانند زمان بیداری. .... به گفته آقای حورن، احتمالاً ۱۵ دقیقه کافی است، چون اگر شما بیش از ۲۰ دقیقه بخوابید این خطر ... منتشر شده حاکیست که خواب بیشتر به طور قابل توجهی عملکرد جسمی را بهبود می‌بخشد. ... مثلاً به علت سفر، شب ده ساعت بخوابند، در طول روز وقتی را صرف چرت زدن کنند.
بیشتر - تجسم خلاق، استاد آرام -
aramgroup.ir/3476//
Translate this page
به گفته این محققان، خواب شبانه بر نحوه عملکرد مغز در روز بعد تاثیر زیادی دارد. ... تری داشتند متوجه می شدند که خواب نيمروز عملکرد کارکنان آنها را بهبود می بخشد.» ... دکتر استنلی می گوید: «بیست دقیقه چرت زدن خیلی بهتر از نوشیدن قهوه شما را ...
۱۷ کار روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کند | Yousef Farahani | LinkedIn
https://www.linkedin.com/.../۱۷-کار-روزانه-...
Translate this pageLinkedIn
Nov 4, 2015 - هوش، انعطاف‌پذیر است و راه‌های زیادی برای بهبود روزانه آن وجود دارد. ... ال- تیانین به آرامش ذهن کمک می‌کند و سلامتی قلب و عروق را بهبود می‌بخشد. ... این بهترین زمان برای چرت زدن است که کارایی شما را در ادامه روز افزایش می‌دهد. ... مطالعات نشان می‌دهد حتی ساده‌ترین بازی‌ها مثل Super Mario تأثیر مثبتی بر عملکرد مغز دارد.
خلاقیت - آکاایران
www.akairan.com/health/tag/خلاقیت/
Translate this page
آکاایران: نوشیدنی که باعث افزایش خلاقیت شما می شود آکاایران: تمام ارگان های بدن، از ... کارایی و خلاقیت مغز آکاایران: چرت زدن در روز عملکرد مغر را بهبود می بخشد به ...
راه های افزایش قدرت و توان مغز - خانه روانشناسی کاشان
ravan20.blogfa.com/.../راه-های-افزایش-قدرت-و-توان-مغ...
Translate this page
تحقیقات نشان می‌دهد یوگا می‌تواند خلق‌وخو و تمرکز را بهبود بخشد، عملکرد ... شاید اگر خواب بهتری داشته باشید، موفقت شما هم در امتحان بیشتر شود. ... تحقیقات دیگر نشان داد حتی چند دقیقه چرت زدن نیز می‌تواند هوشیاری را افزایش دهد. .... این اسیدهای چرب، فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارند؛ برای نمونه عملکرد مغز را بهبود می بخشند.
10 حقیقت شگفت انگیز برای افزایش خلاقیت مغز - پژوهشگاه کلام زنده
www.kalamezendeh.ir/.../1575-creativity-10items
Translate this page
۱- زمانی که خسته هستید مغز شما کارهای خلاقانه تر را بهتر انجام می دهد. بسیاری از کارهایی را که .... ۴- چرت زدن در روز عملکرد مغر را بهبود می بخشد. طبق مطالعات انجام شده ...
مطالب جدیدتر - اطلاعاتی فوق کاربردی که باید بدانید
ehsan314.blogfa.com/?p=2
Translate this page
7 تا 9 ساعت خواب در شب، عملکرد بدن و مغز را در روز بعد بالا می برد و انرژی زیادی به ما می دهد. ... وقتی که شما 1 تا 2 روز بیشتر از حد معمول بخوابید، برای روز سوم که می خواهید سرکار بروید، بدن تان سردر گم است و ... 7- چرت زدن در طول روز مفید است، زیرا باعث عملکرد بهتر بدن می گردد. همچنین انجام کارهای ذهنی و فکری را بهبود می بخشد.
آذر ۱۳۸۸ - كلون - blogfa.com
www.koloun.blogfa.com/8809.aspx
Translate this page
همچنين خواب نيمروز يا چرت زدن يك انتخاب ديگر است كه مي تواند به شما كمك كند تا ذهن خود را براي كارهاي روزانه تازه كنيد و آماده نگه داريد. ... درمان درست وكنترل ديابت حافظه را بهبود مي بخشد. ... تمرين دادن به مغز و حافظه ي شما كه عملكرد بهتر آنهايي انجامد.
پونیلا - عملکرد مغز و حافظه با ...
ponila.com/post/72158/
Translate this page
عملکرد مغز و حافظه با افزایش سن، کُندتر می شود به همین دلیل تقویت قسمت هایی از مغز ... همچنین عملکرد مغز را بهبود می بخشند و به تقویت و تمرکز حافظه نیز کمک می کنند ... افزایش قدرت حافظه کودکان با چرت زدن! ... اگر کمبود حافظه دارید یا به دلیل افزایش سن قدرت حافظه شما کاهش پیدا کرده، نگران نباشید، با این مواد غذایی می توانید ...
مبانی ذهن - همه چیز درباره تکنولوژی فکر :: دکتر علی رضا آزمندیان ...
mindtec.persianblog.ir/tag/مبانی_ذهن
Translate this page
روزه گرفتن متابولیسم بدن شما را بهبود می بخشد، و بدن را از سموم مختلف که شریان ..... 6 دقیقه چرت زدن در روز و بستن چشم ها به عملکرد و بهبود حافظه مغز کمک می کند.
روزنامه دنياي اقتصاد95/4/6: تاثيرات خواب ناكافي كاركنان بر عملكرد ...
www.magiran.com/npview.asp?ID=3383793 - Translate this page
Jun 26, 2016 - تحقيقات نشان داده اند که مغز افرادي که از کمبود خواب رنج مي برند، ... و «با چند ساعت چرت زدن دوباره روبه راه مي شوم» سعي مي کنند، نياز طبيعي شان به خوابيدن را انکار کنند. ... حاکي از حرکت شرکت شما در مسير درست است) نيز مدنظر داشته باشيد. .... هشياري و عملکرد افراد در محل کار را تا دو ساعت و نيم بهبود مي بخشد.
مغز و اعصاب 1 - همه چیز
fatemeh_fnp_1997.rasekhoonblog.com/show/166830/
Translate this page
Nov 20, 2012 - در این‌ حالت‌ شما احساس‌ می ‌كنید اگر چشمان‌ خود را نبندید و آرام‌ دراز ... پزشک برای‌ درمان‌ سرگیجهِ او نسخه‌ ای‌ تجویز كرد و پس از چند روز وی بهبود یافت. ..... ۶- شب ها زود بخوابید: چرت زدن های روزانه می توانند از میزان خواب شبانه شما بکاهند لذا خواب .... دارویی که عملکرد سلول های مغزی را اصلاح کند تا بحال پیدا نشده، بنابراین.
نسخه قابل چاپ - عصرها چرت بزنیم یا نه؟ - خبرگزاری علم وفرهنگ ؛ سینا
sinapress.ir/news/print/5951 - Translate this page
Apr 20, 2015 - شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که عصرها و بعد از صرف ناهار، چرتی می‌زنند. زمانی که افراد ... این محققان متوجه شدند چرت زدن می تواند به بهبود عملکرد مغزی و بینایی فرد بینجامد و فرآیند بازیابی جسمی و ذهنی را بهبود بخشد.
خواب نیم روزی حافظه کودکان را بهبود می بخشد
tasalamati.com/e/N71qR/
Translate this page
خبرگزاری فارس: خواب نیم‌روزی حافظه کودکان را بهبود می‌بخشد ... محققان دریافتند که چرت زدن بعد از ظهر کودکان به بهبود توانایی آنها برای یادگیری از طریق بهبود ... تاثیر خواب نیمروزی بر عملکرد مغز و حافظه ... اگر فرزند شما خواب خوبی ندارد بخوانید.
راه های پر انرژی شدن برای زندگی بهتر
facultymembers.sbu.ac.ir/.../129-1390-02-10-10-20-5... - Translate this page
ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺑﺎ ﺍﺷﺨﺎﺻﯽ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﻢ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﺴﺘﮕﯽ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﻣﯽ. ﮐﻨﻨﺪ. ﺍﻏﻠﺐ ﺍﯾﻦ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﻫﺎ ... ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﯾﮏ ﭼﺮﺕ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻧﺎﻫﺎﺭ، ﺍﻧﺮﮊﯼ ﮐﺎﻓﯽ ﺑﻪ ﺑﺪﻥ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ. ﺭﺳﺎﻧﺪ. ... ﮐﺸﺸﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﯿﺪ. ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻣﯽ ﺑﺨﺸﺪ. ... ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺷﻠﻮﻍ ﻭ ﭘﺮﺗﻨﺶ، ﻣﯿ‌ﺘﻮﺍﻧﺪ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ ﺩﺭ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻣﻐﺰ. ﻭ ﻧﯿﺰ ﺳﻼﻣﺖ ... ﻧﯿﻤﺮﻭﺯﯼ ﺑﻮﺩ. ﭼﺮﺕ ﺯﺩﻥ، ﺍﺳﺘﺮﺱ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻗﻠﺐ ﻣﻀﺮ ﺍﺳﺖ، ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ.
اثرات کم خوابی - بی خوابی و درمان ان.خواب الودگی.اختلالات خواب.خمیازه ...
robabnaz14.persianblog.ir/tag/اثرات_کم_خوابی
Translate this page
بررسی‌های پژوهشگران نشان داده است که میزان عملکرد و دقت افرادی که برای مدت .... خواب عمیق و کافی برای بهداشت روح و روان و جسم ما حیاتی است؛ خواب به مغز این امکان را می ... دکتر استنلی می گوید: "بیست دقیقه چرت زدن، خیلی بهتر از نوشیدن قهوه شما را ... جسمی را بهبود می بخشد، بلکه به لاغر شدن و راندمان بهتر کاری نیز کمک می کند.
مقالات شرکت آیکان | تردمیل
لوازم-بدنسازی.com/Default.asp?Action=articles
Translate this page
این دستگاه کارآمد می تواند مانع استفاده ی شما از بخشی از مغز و همچنین هیپوتالاموس که ... نور طبیعی، عملکرد مغز و میزان هوشیاری تان را بهبود می بخشد و موجب خواهد شد که ... است که چُرت زدن در میزان هوشیاری و سلامت مغز افراد اثر بسیار زیادی خواهد داشت.
6 گام ساده برای افزایش تمركز - فردا
www.fardanews.com/.../6-گام-ساده-برای-افزایش-تمر...
Translate this page
یكی از این تمرینات ادراكی كه متخصصان توصیه می‌كنند مسواك زدن با دست مخالف و ... متخصصان عقیده دارند برخی تمرینات ادراكی عملكرد مغز را بهبود می‌بخشند. ... تمرینات منظم ورزشی مانند پیاده روی، دویدن و ورزش‌های كششی اكسیژن لازم مغز را به آن می‌رساند و عمل گردش خون را نیز بهبود می‌بخشد. ... چرت زدن، مغز را برای يادگيری شارژ می‌کند!
خواص شگفت انگیز روغن زیتون و پای مرغ. درباره بدن خود چه می‌دانید؟ 4 ...
pishamad2.blogsky.com/.../خواص-شگفت-انگیز-پای-...
Translate this page
در سلامت استخوان ها موثر است، روغن زیتون جذب کلسیم را در بدن افزایش می دهد و در جلوگیری از پوکی استخوان موثر است. ... می کند. - در بهبود عملکرد شناختی مغز موثر است. طبق این ... مطالعات نشان می‌دهد که چرت زدن می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.
ناز میهن – NazMihan.com » دانستنی ها
nazmihan.com/category/علمی/دانستنی-ها/
Translate this page
چرت زدن عملکرد مغز شما را بهبود می بخشد وقتی در وسط روز خسته می شوید و یک چرت چند دقیقه ای می زنید و بعد دوباره برای کار می روید با انرژی بیشتر و خیال راحت ...
نسخه چاپی - وب گزیده
www.webgozide.ir/fa/print/1089
Translate this page
Aug 8, 2016 - توانایی و عملکرد شما در کارهای روزانه را افزایش می‌دهد. ... هنگامی که شما در تخت خواب نشسته و یا دراز کشیده‌اید، مغز به ارتباط "تخت” با چیزی غیر از خواب عادت می‌کند. ... برای روز می‌دهد، بلکه سلامت روان، خلاقیت و کنترل وزن شما را بهبود می‌بخشد. ... خود را برای بیدار شدن همیشگی در صبح اول وقت و بدون چرت زدن آماده کنید.
استرس چیست ؟ چرا دچار استرس می شویم؟ - درمان استرس
20stress.blogfa.com/tag/درمان-استرس
Translate this page
اگر به چرت زدن عادت دارید آن را در ساعت های اول روز انجام دهید و سعی کنید تا می توانید ... بعلاوه آن حالت (Mood) شما را بهبود می بخشد و از نگرانی های روزانه دور می نماید. ... B1، B2، B3، B5، B6، B7 و B12 عملکرد صحیح مغز و سیستم عصبی را ارتقا می دهند و ...
فواید سحرخیزی | همه ما می دانیم که باید هشت ساعت خواب مفید - قطره
www.ghatreh.com/news/nn32917034/فواید-سحرخیزی
Translate this page
Jul 29, 2016 - توانایی و عملکرد شما در کارهای روزانه را افزایش می دهد. ... هنگامی که شما در تخت خواب نشسته و یا دراز کشیده اید، مغز به ارتباط "تخت” با چیزی غیر از خواب عادت می کند. ... روز می دهد، بلکه سلامت روان، خلاقیت و کنترل وزن شما را بهبود می بخشد. ... و خود را برای بیدار شدن همیشگی در صبح اول وقت و بدون چرت زدن آماده کنید.
قدر خواب شب را بدانید - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=166102
Translate this page
May 23, 2011 - 7 تا 9 ساعت خواب در شب، عملکرد بدن و مغز را در روز بعد بالا می برد و انرژی زیادی به ما می دهد. 2- اگر شما کمتر از آنچه احتیاج دارید، بخوابید، کارهای بدنی و ذهنی را به کندی انجام خواهید داد. ... همچنین انجام کارهای ذهنی و فکری را بهبود می بخشد. ... چرت زدن بیشتر از یک ساعت و یا بعد از ساعت 3 بعد از ظهر، خوابیدن در شب را ...
بانیفا | 10 روش اعجاب برانگیز تقویت حافظه
www.banifa.com/.../10-روش-اعجاب-برانگیز-تقویت-...
Translate this page
Aug 9, 2016 - غذاهای سالم مغزدار به ویژه مغز گردو برای بهبود حافظه شما خوب است . ... مطالعات همچنین نشان داده است که چرت زدن در وسط روز می تواند به شما کمک ... می دهد که غذا خوردن دیرهنگام در شب می تواند کارکرد و عملکرد حافظه شما به ... یک مطالعه نشان داده است که در افراد به ویژه افراد مسن ، خنده می تواند حافظه کوتاه مدت را بهبود بخشد.
روشهای کاهش استرس - خانه
www.iranwellness.com/روشهای-کاهش-استرس.html
Translate this page
لینالول استرس شما را کاهش داده و به شما احساس آرامش میبخشد. ... محققان فکر می کنند چرت زدن با پایین نگه داشتن هورمون های استرس به سلامتی قلب کمک کند.
تاثیرات خواب ناکافی کارکنان بر عملکرد سازمانی - روزنامه دنیای اقتصاد
donya-e-eqtesad.com/news/1057873
Translate this pageDonya‑e‑Eqtesad
Jun 26, 2016 - تحقیقات نشان داده‌اند که مغز افرادی که از کمبود خواب رنج می‌برند، توانایی خود ... و «با چند ساعت چرت زدن دوباره روبه‌راه می‌شوم» سعی می‌کنند، نیاز طبیعی‌شان به خوابیدن را انکار کنند. ... در شرایطی که کمبود خواب شدید وجود دارد، به احتمال قوی مغز شما ... هشیاری و عملکرد افراد در محل کار را تا دو ساعت و نیم بهبود می‌بخشد.
صفحه اصلی |بنیاد امور بیماری های خاص | صفحه 203
khaspress.ir/page/203
Translate this page
خستگي مي تواند متاثر از علل زيستي، محيطي، هيجاني، دارويي و حتي شيوه ... حداقل داشتن شش ساعت خواب در طول شبانه روز؛ مانع از كسلي و چرت زدن خواهد شد. همچنين داشتن دو ساعت خواب عصرگاهي؛ عملكرد زمان بيداري را به نحو مطلوبي بهبود مي بخشد. ... خون شما به سمت دستگاه گوارش گرايش يابد؛ بر ميزان تمرينات ورزشي اثر مي گذارد.
فواید خواب شبانه - مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/13740_فواید-خواب-شبانه.html/
Translate this page
Jan 23, 2014 - ۷ تا ۹ ساعت خواب در شب، عملکرد بدن و مغز را در روز بعد بالا می برد و انرژی ... ۳- بدن شما برنامه مشخصی برای فعالیت روزانه دارد. ... همچنین انجام کارهای ذهنی و فکری را بهبود می بخشد. چرت زدن، سریع به خواب رفتن را نیز می آموزد. چرت زدن بیشتر از یک ساعت و یا بعد از ساعت ۳ بعد از ظهر، خوابیدن در شب را مشکل می کند.
آرزو سلطان عطار - پزشکی91 دانشگاه آزاد یزد
www.pezeshkiyazd91.blogfa.com/author/arezoo
Translate this page
Feb 15, 2014 - شما با استفاده از این نرم افزار می توانید به راحتی 100 زبان دنیا را به یک دیگر ..... 4- خواب کوتاه مدت (چرت زدن) باعث بهبود کارکرد روزانۀ مغز می شود. ...... روزی یک پیمانه انگور جریان خون به بافت های آسیب دیده کمر را بهبود می بخشد.
اختلال دوقطبی
bp-mental.blogfa.com/
Translate this page
Nov 1, 2013 - از مسئولین بلاگفا تقاضا داریم با زدن برچسب «غیرفعال» به این وبلاگ٬ اقدام به حذف آن نکنند. ... بسیاری از بیماری های فیزیکی می توانند روی عملکرد مغز شما تاثیر ... مشابه اختلالات خلقی دارند یا این دسته اختلالات را شدت می بخشند آورده ایم: ..... چرا شما – فرد مبتلا به اختلال دوقطبی- به انگیزه بیشتری نیاز دارید؟
تاثیرات خواب ناکافی کارکنان بر عملکرد سازمانی - عصر بانک
asrebank.ir/.../تاثیرات-خواب-ناکافی-کارکنان-بر-عمل...
Translate this page
Jun 26, 2016 - تحقیقات نشان داده‌اند که مغز افرادی که از کمبود خواب رنج می‌برند، ... و «با چند ساعت چرت زدن دوباره روبه‌راه می‌شوم» سعی می‌کنند، نیاز طبیعی‌شان به خوابیدن را انکار کنند. ... (که حاکی از حرکت شرکت شما در مسیر درست است) نیز مدنظر داشته باشید. .... هشیاری و عملکرد افراد در محل کار را تا دو ساعت و نیم بهبود می‌بخشد.
فرهیختگان - حقايق شگفت‌انگيز براي افزايش خلاقيت مغز
archive.fdn.ir/content/view/113659/80/
Translate this page
Apr 1, 2015 - ۱- زماني که خسته هستيد مغز شما کارهاي خلاقانه‌تر را بهتر انجام مي‌دهد زماني که من در .... ۴- چرت زدن در روز عملکرد مغر را بهبود مي‌بخشد طبق مطالعات انجام ...
دانستی های بارداری
ninifen4.niniweblog.com/
Translate this page
هر گونه ناراحتی و استرس زن در طول دوران بارداری بر جنین وی تاثیر می گذارد. ... ندارد؛ چرا که این امر(حتّی اگر به وی ابراز نشود) بلافاصله در قلب زن تاثیر منفی می گذارد و ..... از مهم ترین منابع آنتی اكسیدانی قوی و فیتو كمیكال هاست كه سلامتی بدن را بهبود می بخشد. ..... چرت زدن هنگام ناهار یا بعد از کار می تواند در آرامش ذهن شما موثر باشد.
مواد مغذی که در غذاهای حیوانی وجود ندارد
iranstar.com/category/news-1/page/11?print=print...
Translate this page
با این حال، بزرگترین عامل رفتار غذا خوردن اعتیاد آور، مغز شما است. ... پاداش این مرکز است که چرا بسیاری ازغذا خوردن “لذت” می برند این ما را مطمئن می سازد که به ... آنها با کاهش فشار خون، بهبود عملکرد رگ های خونی و کاهش کلسترول خون در ارتباط است. .... اعتماد به نفس شما را بهبود می بخشد و انرژی لازم برای گذراندن روزتان را فراهم می کند؟
تاثیرات خواب ناکافی کارکنان بر عملکرد سازمانی - پایگاه خبری آموزشی ...
tnews.ir/news/c13665500128.html
Translate this page
Jun 26, 2016 - از یک دیدگاه، مدیریت درست یا نادرست خواب یک مساله شخصی محسوب می شود که خود . ... چند ساعت چرت زدن دوباره روبه‌راه می‌شوم» سعی می‌کنند، نیاز طبیعی‌شان به خوابیدن را انکار کنند. ... در شرایطی که کمبود خواب شدید وجود دارد، به احتمال قوی مغز شما ... هشیاری و عملکرد افراد در محل کار را تا دو ساعت و نیم بهبود می‌بخشد.
قالب وبلاگ - خواص گياهان دارويي
attare.blogfa.com/?p=4
Translate this page
ویتامین ‌ها به عنوان کوآنزیم متابولیکی نقش حیاتی در رشد و عملکرد طبیعی بافت ‌ها دارند. .... چرت زدن می تواند هوشیاری و خلاقیت را با کاهش احتمال اشتباهات بهبود بخشد. .... وقتی که فکری به ذهن شما هجوم آورد، بگذارید بدون این که در مغز بماند خارج شود، ...
درمان با داروهای سنتی و روان درمانی
shafa2010.blogfa.com/
Translate this page
مشکل شما امراض لاعلاج به گفته بعضی از پزشکان میباشد(سرطان، سل ،روماتیسم و ...) و .... چرا؟ تحقيقات نشان داده است که فعاليت ,ارتباط مغزي را در بخشي که ذهن مسوول حافظه ... چاي گياهي بنوشيد : آهن براي عملکرد صحيح حافظه ضروري است و نوشيدني هاي ... به گفته محققان؛ این اقدامات نه تنها توان و کارآیی مغز را بهبود می‌ بخشد بلکه می ...
افکار وسواسی - روان شناسی.دلهره.خشم.افسردگی .وسواس.اختلالات ...
robabnaz.persianblog.ir/tag/افکار_وسواسی
Feb 4, 2013 - تنها تفاوتی که بین این دو روش وجود داشت، این بود که بهبود علایم در رفتاردرمانی ... و جلوگیری از پاسخ، وسواس‌های فکری و عملی و افسردگی را بهبود می‌بخشد. ... 2 – افکار مزاحم، شک و تردیدها و تصورات چه معنایی برای شما دارند؟ ... این امر می تواند قسمتی از رفتارهای آزمایشی باشد که رفتار و عملکرد را زمانی تمام شده ...
پایگاه روانشناسی و تحلیل متقابل دالون - با این ۶ روش حافظه خود را ...
dalun.ir/.../3030-با-این-6-روش-حافظه-خود-را-تقویت-...
Translate this page
بنابر این در این زمان استراحت کوتاهی به مغز شما داده می شود که ذهن خود را خالی کنید. در این ... اخیر نشان می دهد که مصرف یک قرص کافئین بعد از یادگیری یک موضوع، حافظه ی بازیابی را تا 24 ساعت بعد بهبود می بخشد. ... چرت زدن، موضوعات را به سمت نئوکورتکس ها هدایت می کند. ... انیشتین شوید : بهترین روش‌ها برای بهبود عملکرد مغز.
۸۷/۰۷/۰۱ - ۸۷/۰۷/۳۰ - اختلالها و بیماری های روانی و جسمی - blogfa.com
plague.blogfa.com/8707.aspx
Translate this page
رفتار در هم ریخته ی بیمار می تواند بصورت زوال مغز و یا یک نوع وحشت زدگی و ... های یکنواخت و نکراری ، کم شدن ارتباط چهره ای مانند اخم کردن و یا لبخند زدن و یا ... Anti-psychotics یا داروهای ضد روان پریشی بسیار بهبود بخش هستند . .... علت Panic Attack نا شناخته است اما استرس و عوامل ژنتیکی و تغییر در عملکرد مغز می تواند در بوجود ...
کمبود خواب بایگانی - بهترین ها
mededu13.ir/label/کمبود-خواب
Translate this page
حتی محققان به نتایجی رسیده اند که نشان می دهد مغز ما به خواب می رود تا به پردازش و ..... تری داشتند متوجه می شدند که خواب نيمروز عملکرد کارکنان آنها را بهبود می بخشد.» ... دکتر استنلی می گوید: «بیست دقیقه چرت زدن خیلی بهتر از نوشیدن قهوه شما را ...
راه هاي تقويت حافظه ، مغز و مبارزه با خستگي ..............مهلت مجاز براي ...
hesabmohsen.blogfa.com/post/231
Translate this page
کنکور سراسری93×اخبار×سوال× ارشد×پیام نور - راه هاي تقويت حافظه ، مغز و مبارزه با ... خواب كوتاه یا در اصطلاح چرت زدن روزانه توانایی یادگیری را افزایش می دهد. ... مصرف زغال اخته با افزايش سرعت عملكرد مغز باعث رشد سلول‌هاي هيپوكامپوس مي‌شود. ... محاسبات، انجام وظايف پيچيده و ديگر فعاليت‌هاي ذهني تا حد زيادي بهبود مي‌بخشد.
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 212
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 449
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 6,283
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 15,730
  • بازدید ماه : 15,730
  • بازدید سال : 393,341
  • بازدید کلی : 4,173,119