loading...
جدیدترین های اینترنت
ناهید هفته آبادی بازدید : 134 دوشنبه 01 آذر 1395 نظرات (0)

برج خنک کننده و سیستم های حرادتی و برودتی

برج خنک کننده  و سیستم های حرادتی و برودتیدسته: عمران و ساختمان 
بازدید: 5 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 1218 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 76 

از پكینگ ها به عنوان سطح انتقال حرارت در برج خنك كننده استفاده می گرددهدف از طراحی پکینگ های ورقه ای شركت صنایع پایدار به حداكثر رسانیدن عملكرد دمایی برج خنك كننده می باشد پكینگ ها ی ورقه ای از بهترین نوع ورقه های PVC بوده و با استفاده از افزودنی های خاص، از نظر مشخصات فیزیکی، ضربه پذیری، استحکام کششی ، مقاومت دمایی و

 

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برج خنک کننده  و سیستم های حرادتی و برودتی

 

انواع برج های خنک کننده Natural draft – Bottle Type – Counter Flow – Cro  از پكینگ ها به عنوان سطح انتقال حرارت در برج خنك كننده استفاده می گردد.

 هدف از طراحی پکینگ های ورقه ای شركت صنایع پایدار به حداكثر رسانیدن عملكرد دمایی برج خنك كننده می باشد. پكینگ ها ی ورقه ای از بهترین نوع ورقه های PVC  بوده و با استفاده از افزودنی های خاص، از نظر مشخصات فیزیکی، ضربه پذیری، استحکام کششی ، مقاومت دمایی و...  منطبق با روشهای تست استانداردASTM و استاندارد(CTI) Bulletin  STD-136  می باشد. افزون بر این در برابر اشعه ما وراء بنفش و رشد باکتری، ازجمله باکتری لژیونلا (Legionella) که اغلب در منابع آب طبیعی،آب های راکد، چشمه های آب گرم و باتلاق ها وجود دارد، مقاوم می باشند.

در برج های خنک کننده، هوا سازها، مرطوب سازها و... نیز امكان رشد این باسیل هوازی وجود دارد. این مشكل بیشتر در برج های صنعتی که منبع تغذیه آنها آبهایی آلوده به جلبک و باکتری می باشد، بروز می كند. از طرف دیگر وجود آب گرم و منبعی از آهن در این سیستم ها، بر میزان رشد و تکثیر این عوامل افزوده است. به واسطه فن دستگاه های مذكور  باکتریLegionella  به همراه گرد خاک معلق در هوا( که حتی از 5 میکرون هم بزرگتر نیستند) وارد مجاری تنفسی شده، در شش ها نفوذ و منجر به  عفونت می شود. امروزه با استفاده از پلاستیك در ساخت پكینگ های برج  خنك كننده،  این بیماری قابل كنترل می باشد.

مواج بودن از جمله مزایای دیگر این ورقه ها  است، كه با انتقال و تقسیم فشار به چین خوردگی های بعدی  میزان فشار بر روی سطح هر ورقه را كاهش می دهد. دركاربرد های صنعتی با درجه رسوب گیری بالا از شیارهایی با عمق بیشتر استفاده می گردد، زیرا باكمتر شدن عمق این شیار ها، نیاز به آب تمیزتری جهت كاركرد برج می باشد. 

پکینگ های این شركت در طرح های متنوع با شیارهای عرضی و عمودی بصورت لانه زنبوری و شانه تخم مرغی با نسبت های متفاوت سطح به حجم و در ضخامت های مختلف با زاویه و ارتفاع شیار متفاوت كه هر كدام تأثیرات متفاوتی در عملكرد دمایی برج خنك كننده دارند،تولید و عرضه می گردند. 

 هر دو حالت شیارهای عرضی و عمودی( vertical and  cross corrugated )باعث بهبود در عملكرد دمایی و كاهش سرعت آبی كه به صورت لایه ای از فیلم یا غشای نازكی بر روی پكینگ در آمده است می شود. البته این كاهش سرعت در پكینگ با زاویه غیر عمود، سبب افزایش میزان رسوب می گردد. نكته قابل توجه این است كه میزان كم رسوب،  بر روی سطح پكینگ تأثیر مهمی در عملكرد دمایی برج خنك كننده ندارد ولی در صورتیكه میزان رسوب شدید بوده و مانع آرایش آب به صورت فیلم و مسدود نمودن جریان هوا گردد، به موجب آن، تأثیر زیان آور بر روی عملكر دمایی برج خنك كننده می گذارد.

در بسیاری از برج های خنك كننده از پكینگ های تلفیقی Mixed Media جهت بهبود در عملكرد برج استفاده می گردد. نتایجی كه در آزمایشات ارائه شده در مقاله شماره CTI TP95-13 آمده است به صورت زیر می باشد:

ارتباط داده های انتقال حرارت و افت فشار در جریان آب و هوا  برای تركیب بلوك با ارتفاع  mm ۶۰۰و شیارهای  mm ۱۸و دو بلوك mm ۶۰۰با شیار  mm ۱۳با فرمول های مقابل بیان می شود.

kaY/L = 1.742 (L/G)-0.711L-0.258

N=18.47 L0.183G-0.277

برای فهم ساده تر، مقایسه عملكرد پكینگ تلفیقی PVC و پكینگ اسپلاش چوبی در نیروگاه Didcot (ECTR )، برای درجه حرارت آب برگشتی از پكینگ، پیش بینی های كامپیوتری بیان می گردد. دمای بازسرمایش برای پكینگ های تلفیقی با عمق 8/1 متر19.3°Cپیش بینی و برای پكینگ های اسپلاش چوبی 21.8°C اندازه گیری شد كه كاهش آن 5/2 k می باشد. البته این محاسبات درباره تمامی برج های خنك كننده صادق می باشد. در اولین تعویضی كه در برج خنك كننده مذكور صورت پذیرفت تقریباً 5/17 درصد بهبود در دمای آب خروجی برج بوجود آمد كه به معنی كاهش94/2 k دمای آب بازسرمایش  می باشد.

هدف استفاده از پكینگ در برج خنك كننده

1- آب گرم در اثر تماس با هوای سرد، در برج خنك كننده، خنك می شود.كه این سرمایش به واسطه:

الف -حدود 75 درصد تبخیر از طریق انتقال جرم است

ب- حدود 25 درصد انتقال حرارت محسوس از طریق هدایت و جابجایی می باشد.

2- انتقال جرم از جریان بخار آب گرم به هوای سرد صورت می گیرد كه به درجه حرارت مرطوب محیط (ورودی هوا) بستگی دارد.

3- با افزایش درجه حرارت مرطوب، آنتالپی هوای ورودی افزایش می یابد.

4- حجم پكینگ تعیین كننده راندمان برج خنك كننده است.

5- از پكینگ برای بوجود آمدن   غشایی از آب گرم ورودی بر روی سطوح گسترده استفاده می شود.

6- پكینگ زمان مناسب مورد نیاز برای تماس بین آب و هوا را ایجاد می كند.

7-اقبصادی بودن استفاده از پكینگ های غشایی به دلیل  قیمت نسبتاً ارزان آنها كه  نزدیك به ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت كل برج خنك كننده  می باشد.

خصوصیات پكینگ مناسب  

1- در مقابل عوامل شیمیایی آب مقاوم باشد.

2-  در برابر خوردگی مقاوم باشد.

3-  زمان مناسبی برای ایجاد فیلمی از آب گرم جهت تبخیر ایجاد نماید.

4-  در مقابل درجه حرارت آب گرم تا 50 درجه سانتیگراد مقاوم باشد.

5-  كمترین افت فشار استاتیك را در برابر جریان هوا داشته باشد.

 

نوع فایل: word

سایز:1.18 MB

تعداد صفحه: 76

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : برج خنک کننده و سیستم های حرادتی و برودتی , برج خنک کننده و سیستم های حرادتی و برودتی برج خنک کنندهسیستم های حرادتی برودتی انواع برج خنک کننده طراحی پکینگ ها تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیق دانلود جزوه دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 51
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 408
  • آی پی دیروز : 210
  • بازدید امروز : 1,361
  • باردید دیروز : 1,833
  • گوگل امروز : 13
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 1,361
  • بازدید ماه : 1,361
  • بازدید سال : 378,972
  • بازدید کلی : 4,158,750