loading...
جدیدترین های اینترنت
الهام سیرجانی بازدید : 215 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)

چگونه از سر خوردن خودرو روی برف و یخ جلوگیری کنیم و هنگام سر خوردن چه کنیم؟

 

چگونه از سر خوردن خودرو روی برف و یخ جلوگیری کنیم و هنگام سر خوردن چه کنیم؟

در هوای سرد زمستان سطح خیابان ها احتمال دارد یخ بزند و بسیار لیز شود. امکان دارد خودروی شما روی سطح یخ زده خیابان لیز بخورد و خودروی شما بر اثر سر خوردن از مسیر اصلی منحرف شود. اما هنگام سر خوردن خودرو باید چه کار کنیم؟

هنگام سر خوردن خودروی روی یخ و برف خیابان چه کنیم؟

روزهای برفی که کف خیابان به دلیل وجود آب یا برف لغزنده است، خودروها به‌راحتی سر می‌خورند. اگر در این وضعیت گیر کردیم، چه باید بکنیم؟

پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از ادامه‌ی سرخوردن و متوقف کردن خودروی خارج از کنترل، چهار توصیه دارد. اجرای این توصیه‌ها سبب می‌شود خودروی سرخورده را متوقف و از افزایش خسارات جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

۱- در این شرایط راننده نباید اعتمادبه‌نفس و تسلطش را از دست بدهد.

۲- در ادامه باید از ترمز کردن پرهیز کرد؛ زیرا ضربه زدن به ترمز روی سطح لغزنده، چرخ‌ها را قفل می‌کند و باعث لغزش و سرخوردن بیشتر خودرو می‌شود.

۳- باید در جهتی حرکت کرد که قسمت عقب خودرو به آن سمت سر می‌خورد؛ یعنی فرمان را به همان سمتی که عقب خودرو منحرف شده است، چرخاند. در همین حالت، وقتی خودرو در مسیر مستقیم به حرکت ادامه داد، می‌توان به سمت دلخواه حرکت کرد.

۴- پس از انجام دادن این کارها، باید خیلی آهسته و آرام پدال ترمز را فشار داد تا سرعت خودرو کم شود؛ یا اینکه پا را به‌آرامی روی پدال گاز گذاشت تا خودرو به حرکت درآید.

شاید برای ما چنین حالتی کم پیش آید، اما اگر با چنین مشکلی روبرو شویم و ندانیم چگونه خودرو را کنترل کنیم؛ با خسارات سنگین و جبران‌ناپذیری مواجه خواهیم شد. پس در روزهای برفی و یخ‌بندان، ضمن رانندگی با دقت و با سرعت‌کم‌تر از روزهای عادی، این ۴ نکته‌ی راحت را به یاد داشته باشیم و از آن استفاده کنیم.

جلوگیری از سر خوردن خودرو روی برف و یخ

چگونه از سر خوردن خودرو روی برف و یخ جلوگیری کنیم و هنگام ...

www.topnaz.com › مطالب خواندنی و اخبار › خودرو
۴ ساعت پیش - در هوای سرد زمستان سطح خیابان ها احتمال دارد یخ بزند و بسیار لیز شود. امکان دارد خودروی شما روی سطح یخ زده خیابان لیز بخورد و خودروی شما بر اثر ...

هنگام سر خوردن چه کنیم , چگونه از سر خوردن خودرو روی برف و ...

www.funjoo.ir › سرگرمی
۴۷ دقیقه پیش - در هوای سرد زمستان سطح خیابان ها احتمال دارد یخ بزند و بسیار لیز شود. امکان دارد خودروی شما روی سطح یخ زده خیابان لیز بخورد و خودروی شما بر اثر ...

چگونه از سر خوردن خودرو روی برف و یخ جلوگیری کنیم و هنگام ...

hendevaneh.comhendevaneh
۱۲ ساعت پیش - اما هنگام سر خوردن خودرو باید چه کار کنیم؟ هنگام سر خوردن خودروی روی یخ و برف خیابان چه کنیم؟ روزهای برفی که کف خیابان به دلیل وجود آب یا برف ...

چگونه از سر خوردن خودرو روی برف و یخ جلوگیری کنیم و هنگام ...

javuni.ir/news/367521
۴ ساعت پیش - در هوای سرد زمستان سطح خیابان ها احتمال دارد یخ بزند و بسیار لیز شود. امکان دارد خودروی شما روی سطح یخ زده خیابان لیز بخورد و خودروی شما بر اثر ...

رانندگی در برف و یخ در بارش و یخبندان چگونه برانیم

vista.ir/article/.../رانندگی-در-برف-و-یخ-در-بارش-و-یخبندان-چگونه-بران...
برای رانندگی در پاییز و زمستان باید قبل از نزول برف، سرما و گرفتار شدن در یخبندان- به خصوص در جاده ها- پیش بینی های لازم را اتخاذ کرد تا ضمن جلوگیری از بروز سوانح .... حال این سؤال پیش می آید که در هنگام سر خوردن، چگونه خودرو را متوقف کنیم.

چگونه در برف و يخ رانندگي كنيم؟ - جوان آنلاین

javanonline.ir/fa/mobile/824629
هنگام كاهش ديد، از خطوط مياني و كنار جاده در ادامه حركت خود استفاده كنيد. ... چراغ ها را روشن نگه داريد و براي جلوگيري از سرخوردن خودرو، آرام و به صورت قطع و وصل ترمز ...

آموزش گام به گام رانندگی - روش‌های رانندگی در برف و جاده‌های ...

www.amoozeshnima.blogfa.com/.../روش‌های-رانندگی-در-برف-و-جاده‌های-ب...
چگونه کودکان خود را با قوانین رانندگی اشنا کنیم .... همچنین می‌توانید از محلول شیشه شوی ضد یخ استفاده کنید تا در هنگام حرکت تیغه‌ی .... در رانندگی سه نوع سرخوردن وجود دارد که به دلایل زیر اتفاق می افتد: ... روی سطوح لغزنده برای جلوگیری از لیز خوردن خودرو یا چرخیدن قسمت عقبی سعی کنید ... در روزهای برفی چگونه رانندگی كنیم؟

اگر سُر خوردیم؛ چگونه خودرو را متوقف کنیم؟ - تیتر شهر

titreshahr.ir/fa/news/.../اگر-سُر-خوردیم-چگونه-خودرو-را-متوقف-کنیم
۶ ساعت پیش - اگر سُر خوردیم؛ چگونه خودرو را متوقف کنیم؟ رانندگان وسایل نقلیه به هنگام سُر خوردن خودرو در محورهای یخ زده با انجام ۴ فرمان می‌توانند از بروز خطرات جلوگیری کنند. ... به گزارش تیترشهر : با شروع فصل سرما و بارش برف در کشور پلیس راهور به ... راهور شهروندان می‌توانند از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنند. در ...

اگر سُر خوردیم؛ چگونه خودرو را متوقف کنیم؟ | رانندگان وسایل - ...

www.ghatreh.com/news/.../اگر-سُر-خوردیم-چگونه-خودرو-متوقف-کنیم
۲ روز پیش - اگر سُر خوردیم؛ چگونه خودرو را متوقف کنیم؟ ... رانندگان وسایل نقلیه به هنگام سُر خوردن خودرو در محورهای یخ زده با انجام 4 فرمان می توانند از بروز خطرات جلوگیری کنند. ... از آنا با شروع فصل سرما و بارش برف در کشور پلیس راهور به رانندگان توصیه ... راهور شهروندان می توانند از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنند.

اگر خودروی ما در برف و یخ سر خورد چه کنیم؟ - پایگاه خبری ...

gilnegah.ir/81757/اگر-خودروی-ما-در-برف-و-یخ-سر-خورد-چه-کنیم/
۴ ساعت پیش - گیل نگاه: رانندگان وسایل نقلیه به هنگام سُر خوردن خودرو در محورهای یخ‌زده با انجام ۴ فرمان می‌توانند از بروز خطرات جلوگیری کنند. ... روبرو شویم و ندانیم چگونه خودرو را کنترل کنیم؛ با خسارات سنگین و جبران‌ناپذیری مواجه خواهیم شد.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 160
  • آی پی دیروز : 226
  • بازدید امروز : 511
  • باردید دیروز : 1,043
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 42
  • بازدید هفته : 13,331
  • بازدید ماه : 10,752
  • بازدید سال : 280,794
  • بازدید کلی : 4,060,572