loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 552 شنبه 23 مرداد 1395 نظرات (0)

بررسی اصل 44 قانون اساسی از دیدگاه حقوقی

بررسی اصل 44 قانون اساسی از دیدگاه حقوقی دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 62 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 55

اجرای سیاستهای ابلاغی اصل 44قانون اساسی ونحوه واگذاری فعالیتهای بنگاههای دولتی به بخش خصوصی ازمواردی است كه پس از ابلاغیه مقام معظم رهبری ذهن بسیاری از كارشناسان مسائل اقتصادی و سیاسی رابه خود معطوف ساخته

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

بررسی اصل 44 قانون اساسی از دیدگاه حقوقی

 

اجرای سیاستهای ابلاغی اصل 44قانون اساسی ونحوه واگذاری فعالیتهای بنگاههای دولتی به بخش خصوصی ازمواردی است كه پس از ابلاغیه مقام معظم رهبری ذهن بسیاری از كارشناسان مسائل اقتصادی و سیاسی رابه خود معطوف ساخته و از این رومی بایست به فراخور برنامه چشم انداز بیست ساله نیزنسبت به اصل44 عنایت ویژه ای صورت گیرد. اما با توجه به مدت زمانی كه از این اصل می گذرد نه تنها توجهی به آن نشده بلكه با ساده نگری و قصور در ان یكی از اركان اصلی این بخش كه خصوصی سازی است بر زمین مانده كه البته نمی بایست در این امر تمام تقصیرها را بر گردن دولت نهاد بلكه در این اصل اركان نظارتی هم قصور غیر قابل توجیهی را در پیشگاه مردم ومقام معظم رهبری دارند .
نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز می بایست به عنوان منتخبین این ملت ازطرح ها ولایحه هایی كه در راستای این اصل نیست جلوگیری كنند و قوه قضائیه نیزبا وضع قوانینی ویژه شرایط مناسبی را برای ورود سرمایه گذاران داخلی وخارجی به كشور فراهم سازد.
گفت وگویی راكه پیش روی دارید بررسی عملكرد دولت بعد از ابلاغیه مقام معظم رهبری درعمل به اصل44 قانون اساسی است از این رو با دكتر شیر كوندمعاون وزیر اقتصاد و دارایی دولت هشتم داشتیم كه توجه شما را بدان جلب می كنیم .

آقای شیركوند ، اخیرا"مباحث مهمی در خصوص اصل 44قانون اساسی دیدگاه شما به عنوان یك كارشناس در بررسی این مسائل چیست ؟
مباحثی كه در خصوص اصل 44 قانون اساسی مطرح میشود مربوط به ساختار آن نیست ومطلب مورد بحث ابلاغیه رهبرمعظم انقلاب پیرامون قانون اساسی است .
اصل44قانون اساسی وظیفه دارد فعالیتهای اقتصادی كشور را براساس قانون تعیین كند.در بررسی ها می بایست اصل 44راشامل سه قسمت بدانیم :
قسمتی كه در صدر اصل 44است
قسمتی كه مرتبط با خود اصل 44است
قسمتی كه در ذیل اصل 44آمده است
تركیب این سه بخش خطی مشی اقتصادی كشوررا تعیین می كند.متاسفانه به دلیل عدم توجه دولتها به اصل 44و عدم تفسیر درست ان مجموعه ای از ابهام ها در ارتباط با كار آمدی اصل 44شكل گرفت و گروهی اعتقاد داشتن كه این قانون به درستی در كشور مورد استفاده قرار نمی گیرد و عده ای اشكال را در خود اصل وتنظیم بد ان دانسته و عده دیگر ایراد را در تفسیر این اصل می دیدند.
به همین جهت این مسئله از حدود سال های 1381به صورت جدی در دستور كارقرار گرفته و برای فعا ل كرد ن اقتصاد وشكوفایی اصل 44مورد بررسی مجدد قرار می گیرد. این بررسی مجدد در بعد بازنگری، باز نویسی و تغییر مورد توجه بود روی این اصل عده ای دیگر اعتقاد داشتند كه اگر مطالعات بیشتر نسبت به این اصل صورت بگیرد در درون ان راه كارهایی وجود دارد كه بتواند راه گشای مشكلات باشد. این بحث در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح وكمیسیونی تخصصی در مورد ان شكل گرفت و نمایندگانی از دولت وافراد غیر دولتی در ان شركت می كردند كه اكثرا"از چهره های دانشگاهی بودندو یا ازافرادی بودند كه در بخش خصوصی اشتغال داشتند. نتیجه مباحثات انجام شده خدمت مقام معظم رهبری فرستاده شد وایشان هم پس از مطالعه یادداشتی را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاند و در ان قید فرمودند كه مباحث موجود جوابگوی مشكلات كشور نخواهد بودواین موضوع می بایست مورد بررسی بیشتری قرارگیرد.پس از ارزیابی دوباره نسخه اصلاحی خدمت مقام معظم رهبری ارسال شدوایشا ن نتایج حاصله را به عنوان سیاستهای كلی اصل44قانون اساسی تنظیم و پس از اصلاح به دولت ابلاغ فرمودند.
ابلاغیه ذكر شده شامل سه بند«الف »،«ب» و« ج» بودكه ابلاغیه ای كه شامل مواد بند«الف»و«ب» می شد در سال 1383به دولت ابلاغ و ابلاغیه ای كه شامل بند«ج» می شد در سال 1384 به دولت ابلاغ شد.كه این بندها به صورت تركیبی توانایی توانمند سازی اقتصاد كشور را خواهند داشت ولذا اگر قرار است این ابلاغیه مورد ارزیابی و نقد قرار بگیرد باید در هر سه بند مورد بررسی قرار گیرد.

بعد از اعلام ابلاغیه اول درخصوص اصل 44قانون اساسی ابلاغیه دوم با فاصله ای حدودا"یكساله به دولت ابلاغ شد علت تاخیر صورت گرفته را چه می بینید ؟وفاصله صورت گرفته چه تبعاتی داشته است؟
به نظر من از انجا كه ماهیت این سه بند تا حدودی با هم اختلاف داشته شا ید وقفه ایجاد شد نیز بر اثر اختلاف ماهیت این دو بند صورت گرفته است وهمچنین اگر بخواهم ارزیابی خود را از این سه بند بیان كنم متاسفانه می بایست بگویم این ابلاغیه در دولت نهم به فراموشی سپرده شده ؛دولت نهم زمانی روی كار آمده كه هر سه بند اصل 44را در اختیار داشته اما عملكرددولت و مجلس درطی دو سال اخیر نشان دهنده این است كه این ابلاغیه نه تنها مورد توجه قرار داده نشده بلكه در دستور كار مجلس ودولت قرار نگرفته است.
وغیر از مجموعه ای تبلیغات و تمجیدات چیز دیگری را در این دولت شاهد ان نبودیم ودولت در دو سال گذشته روالی را در پیش گرفته كه گویا صدور ویا عدم صدوراین ابلاغیه هیچ نقشی در ان نداشته است.

طبقه بندی انجام شده در ابلاغیه به چه صورتی بوده است؟
درابلاغیه سه بحث كلیدی مطرح شده : در بحث اول ابلاغیه ذكر شده كه دولت نباید در فعالیتهایی كه در صدر اصل 44از ان نام برده نشده فعالیت كندو در ابلاغیه رهبری صریحا"تصریح شده كه دولت نباید در هیچ گونه فعالیتی جزمواردی كه در اصل 44به ان اشاره شده فعالیت داشته باشد.اما مشاهده می كنیم كه دولت در بسیاری از فعالیتهای خود خارج از اصل 44عمل كرده وابلاغیه به فراموشی سپرده شده است.
دربحث دوم ابلاغیه آمده است كه دولت باید شرایطی را فراهم كند كه بخش خصوصی بتواند در فعالیتهایی كه در صدر اصل 44ذكر شده حضور پیدا كند یعنی دولت باید زمینه هایی را فراهم كند كه بخش خصوصی نه تنها بتوانددر كلیه فعالیتهایی كه در صدر برنامه های این اصل عنوان شده شركت داشته باشد بلكه در انجا می بایست دولت به صورت انحصاری كار كندبخش خصوصی نیز دخالت داشته باشد ولی عملا"در طی این دو سال چنین فعالیتهایی مشاهده نشده است.
ابلاغیه در بند سوم یك قدم جلوتر فراتررفته وعنوان شده برنامه ریزی دولت باید به گونه ای باشد كه بخشی از فعالیتهای صدر اصل 44كه تاكنون انحصارا" در اختیار دولت بوده جز در موارد خاص را منفك كرده و در اختیار بخش خصوصی قرار دهد یعنی اگر دقت كنیم این خود یك پكیج ومجموعه در هم تنیده در ارتباط با به رسمیت شناختن بخش خصوصی است وما نه تنها می بایست این بخش راا توانمندسازیم وبه ان اجازه دهیم كه در خارج از فعالیتهای اصل 44 اجازه فعالیت داشته باشد بلكه می بایست به بخش خصوصی امكان حضور در صد ربرنامه های اصل 44را نیز بدهیم و وقتی این گامها برداشته شد و توانستیم یك بخش خصوصی توانمند راشكل دهیم دولت فعالیت های خود را كم كرده وبه بخش خصوصی واگذار كند.
امافعالیتهای انجام شده هیچ كدام امكان جوابگویی به ابلاغیه مقام معظم رهبری رادارا نیست.

به نظرشماچه زیر ساختارهایی برای ایجاد فرهنگ بخش خصوصی در كشور نیاز است؟
متاسفانه بخش خصوصی در كشور ما دچار مهجوریت و مظلومیت قرار گرفته به نوعی كه نه دولت مردان ونه فعالان این بخش ان را به خوبی نمی شناسند وتصویر درستی را از ان درذهن ندارندوحتی بسیاری از مسئولان از جاری كردن نام بخش خصوصی بر زبان اكراه دارند. در ادبیا ت اقتصادی جهانبه غیر از واژه های بخش خصوصی وعمومی چیز دیگری برای گفتن نداریم اما متاسفانه در كشورما واژه بخش خصوصی مترادف شده با عده ای راند خوار، زالو صفت و ... بخش خصوصی مظلوم واقع شده و به نظر می رسد كه بخش خصوصی چنین مظلومیتی را در مورد خودش قبول كرده وآن را به رسمیت شناخته است لذا اولین كاری كه در كشور ما می بایست به درستی صورت بگیرد تعریف واژه بخش خصوصی است وباید بدانیم كه این واژه به چه گفته می شود و بحث دیگر عدم محترم شمردن بخش خصوصی در كشور است به نوعی كه كسی خود را با افتخار عضواین بخش نمی داند واین معضل به دلیل پناه گرفتن عده ای انسانهای متخلف تحت عنوان بخش خصوصی همواره وجود داشته است ونیاز به این است كه این موارد پالایش وبا متخلفین این بخش برخوردجدی صورت گیردتابخش بخش خصوصی بتواندبا اقتدار در حوزه های لازم حضور معنی داری داشته باشد اگر چنین گامی برداشته شود واز حق خود دفاع كند.
در كشورما نهادی كه بتواند به صورت عملیاتی از حقوق بخش خصوصی دفاع كندوجود نداردونگاه دولت به این بخش كه همواره بارویكرد مبتنی بر تردید بوده نیاز به تغییراتی اساسی دارد .

از دیگر مشكلات فراروی خصوصی سازی عدم اعتماد به سرمایه داران و ترسیم وجهه ای رانت خوار و غیر قابل اعتماد از انان درجامعه است چگونه می توان این دیدگاه را در جامعه تغییر داد؟
ما باید به این نكته توجه كنیم كه صاحبان سرمایه به دنبال سود هستند ما نباید از سرمایه گذار انتظار بی جایی در خصوص خدمت به هم نوعان در جهت پیشرفت منافع عمومی داشته باشیم و این موارددرحیطه وظایف سرمایه گذار طبقه بندی نمی شود.
وافزایش خدمات عمومی،مبارزه بافقرو اشتغال هستند و میبایست سیاستهای حاكمی را دنبال كنند.
وقتی كه بخش خصوصی به دنبال سود باشد به طبع ان برای كسب ان به رقابت خواهد پرداخت و قیمت را پایین وكیفیت را بالا خواهد برد این تعاریف سرمایه داراست كه باید به رسمیت شناخته شود. سودسرمایه دار افزایش میزان اشتغال و مالیات برای دولت را به دنبال خواهد داشت.امامتاسفانه این نگاه هنوز رسمی نشده است ووقتی از سرمایه گذار با نام زالو صفت یاد می شود خدمت به زالو صفت هاست چون زالو صفت ها می دانند در پشت این مفاهیم چگونه باید پناه گرفت و ما با این كار عملا"ضربه ای مهلك را بر پیكره سرمایه داری وارد اورده ایم .
اگر در كشورچنین خطی مشی گذاری ترسیم شود و بخش خصوصی از حقوق حقه خود دفاع كند و دولت هم مسئولیت كارهای خود را به عهده بگیرد به راحتی می توانیم خصوصی سازی كنیم .
یكی از اركان خصوصی سازی داشتن بخشی توانمند در این عرصه است ولازمه این امر تصمیم گیری های دولت است ومن به شخصه مطمئن هستم بدون توانمند سازی بخش خصوصی اقتصاد كشور قدرت رو به جلو رفتن را نخواهد داشت.
ما می بایست شجاعت برون رفت از مشكلا ت بخش دولتی را داشته باشیم . در شركتهای دولتی دولت نه تنها می بایست از مالیات سود خود چشم پوشی كندبلكه می بایست هر ساله مبلغی را به این شركت ها واریز كند .اگردولت بتواند با ارزیابی مناسبی این شركتها را واگذار كند می تواند به میزان قابل توجهی از سود عایدی خود استفاده كند.
غیر ازآن كه دولت می بایست به كسب در امدهای موجود دررابطه با خصوصی سازی فكر كند اما نمی بایست دراین بخش رها سازی صورت گیرد و دولت می بایست به اشتغال وكارامدی شركت ها پس از واگذاری نیز فكر كند و همه این موارد را با هم ببیند.

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی اصل 44 قانون اساسی از دیدگاه حقوقی , اصل 44 , قانون اساسی , اصل 44 قانون اساسی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق


Google
About 1,510,000 results (0.58 seconds)
Search Results
ابلاغیه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی - ویکی‌پدیا ...
https://fa.wikipedia.org/.../ابلاغیه_...
Translate this pagePersian Wikipedia
اصل ۴۳قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به بیان رهنمودهای کلی و دیدگاه‌های و انتظارات از ... فصل مطابق باشد و از محدوده قوانین اسلام خارج نشود و موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور ... واگذاری 80 % از سهام بنگاه‌های دولتی مشمول صدر اصل 44 به بخش‌های خصوصی ... ایت الله خامنه‌ای بند "ج" ابلاغیه را که آنرا موکول به بررسی بیشتر کرده بود و به ...
SID.ir | نقد قانون سياستهاي کلي اصل 44 قانون اساسي ايران (قانون ...
fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=175778
Translate this page
by صادقي محسن
عنوان مقاله: نقد قانون سياستهاي کلي اصل 44 قانون اساسي ايران (قانون خصوصي ... ديدگاه بخوبي مي توان دريافت که ميزان تعامل يا تعارض ميان حقوق رقابت و حقوق ...
بررسی اصل 44 قانون اساسی از دیدگاه حقوقی - ایران دانشجو
irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/17297
Translate this page
4 days ago - بررسی اصل 44 قانون اساسی از دیدگاه حقوقی. اجرای سیاستهای ابلاغی اصل 44قانون اساسی ونحوه واگذاری فعالیتهای بنگاههای دولتی به بخش خصوصی ...
بررسی الزامات سیاست‌‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و راهکارهای عملیاتی
donya-e-eqtesad.com/news/560860
Translate this pageDonya‑e‑Eqtesad
به موجب بند (الف) سیاست‌‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، ابلاغی توسط مقام معظم ... لازم است که بسترهای حقوقی لازم فراهم شود که این مهم با تدوین و تصویب قانون اجرای ...
[DOC]« بررسی موانع پیش روی تحقق سیاستهای اصل 44 قانون اساسی »
www.mefa.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID...38c7...
Translate this page
سرمایه گذاری و بهبود درآمد آنها ، هدف غایی سیاستهای اصل 44 قانون اساسی است که از دو ... که شاید تاکنون یا مدتوجه اساسی نبوده و یا حداقل خارج از دید فرآیندی بوده اند. .... 3- اقدامات با تمرکز بر بازار کار ، نظیر کاهش مالیات بر حقوق کارکنان یا حمایت از ...
[PDF]در ﺑﻮﺗﻪ ﻧﻘﺪ ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﻲ 44 ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻫﺎي ﻛﻠﻲ اﺻ
iccima.ir/fa/images/stories/DATA/.../nazarsanjiasl44.pd...
Translate this page
١. ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻫﺎي ﻛﻠﻲ اﺻﻞ. 44. ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﻲ. در ﺑﻮﺗﻪ ﻧﻘﺪ ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﻲ. ﻃﺮح ﻧﻈﺮﺳﻨﺠﻲ ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ از ﻫﻴﺎت ﻧﻤﺎﻳﻨ ... در اﻳﻦ ﻧﻈﺮ ﺳﻨﺠﻲ ﺳﻌﻲ ﺷﺪه اﺳﺖ ﺗﺎ دﻳﺪﮔﺎه ﻓﻌﺎﻻن ﺑﺨﺶ. ﺧﺼﻮﺻﻲ ﻛﺸﻮر در ﺣﻮزه .... ﺣﻘﻮﻗﻲ ﺧﺎﺻﻲ ﻧﻴﺴﺖ.
نقد قانون سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی ایران ... - پژوهش حقوق عمومی
qjpl.atu.ac.ir/article_2421.html
Translate this page
by صادقی - ‎2011
از این تفاوت دیدگاه بخوبی می توان دریافت که میزان تعامل یا تعارض میان حقوق ... تطبیقی، قانون سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی ر ا از منظر مورد بحث ، نقد و ...
44 . قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ٤٤ قانون اساسی - سازمان خصوصی سازی
www.ipo.ir › قوانين و مقررات
Translate this page
قانون اجرای سياست های كلي اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي" ... 8 شركت تعاوني: شخص حقوقي است كه با رعايت قانون بخش تعاوني اقتصاد ..... و دارايي‌هاي خود و شركتهاي دولتي و تبديل به وجوه نقد، در چارچوب بودجه‌هاي سنواتي بدهيهاي خويش را تأديه نمابد.
اصل 44 قانون اساسی - شناسنامه قانون
shenasname.ir › اسناد بالادستی
Translate this page
مصاحبه و دیدگاه ها · اندیشه های حقوقی · آگهی های استخدامی · نمونه سؤالات استخدامی · دانشنامه ... دامنه رسیدگی هیأت تجدیدنظر شورای رقابت و بررسی عملکرد طرح توزیع سهام عدالت (مصوبه ... شما اینجا هستید: خانه; اسناد بالادستی; اصل 44 قانون اساسی ... دستورالعمل شورای حقوق و دستمزد در ارتباط با هماهنگی در تعیین حقوق و مزایا و سایر ...
[PDF]بررسی ترسی رشوط اصل 139 قانون اساسی به اموال رشكت های دولتی
www.jlj.ir/article_11301_db9be5e1c97ad010fd6a778...
Translate this page
حقوق دان ان از زوای اي مختلف این اصل را مورد بحث و بررس ي ق رار داده اند. ... اصل 139 قانون اساسي، با این دیدگاه كه شروط مذكور در آن به موضوع داوري تسري دارد ... به داوري« بحث ش ده و در خصوص مفهوم اصطالح »اموال عمومي و دولتي« بررسي صورت .... 9:44(.» ضابطه تشخیص: اموالي كه به طور مستقیم یا با واسطه از طرف دولت.
زندگی با ما - اصل 44 قانون اساسی
mmarco.blogfa.com/post/13
Translate this page
زندگی با ما - اصل 44 قانون اساسی - باکیفیت زندگی کنیم {اقتصادی} ... جائی که با اصول دیگر این فصل مطابق باشد و از محدودهٔ قوانین اسلام خارج نشود و موجب رشد و ... خود، به دلیل اتمرار تعارض دیدگاه وبرداشت متفاوت از صدر و ذیل اصل 44 قانون اساسیف ... ایت الله خامنه‌ای بند "ج" ابلاغیه را که آنرا موکول به بررسی بیشتر کرده بود و به ...
پی ورد دانلود پروژه رشته حقوق با موضوع بررسی اصل ۴۴ قانون اساسی
payword.test.com/prod-251325-دانلود+پروژه+رشته+...
Translate this page
آقای شیرکوند ، اخیرا”مباحث مهمی در خصوص اصل 44قانون اساسی دیدگاه شما به عنوان یک کارشناس در بررسی این مسائل چیست ؟ مباحثی که در خصوص اصل 44 قانون ...
[DOC]قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نقش محوری در ساختار حقوقی کشور داشته ...
asl44.mefa.gov.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID...
Translate this page
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نقش محوری در ساختار حقوقی کشور داشته و به عنوان عالی ... اصل (44) قانون اساسی که از غنی ترین اصول اقتصادی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ... این موضوعات باعث شد مطالعه و بررسی موانع و چالش های پیش روی توسعه ...
بررسی توسعه همه جانبه و پایدار ایران - اصل 44 قانون اساسی و تولد حقوق ...
www.economicinformation.blogfa.com/post-68.aspx
Translate this page
بررسی توسعه همه جانبه و پایدار ایران - اصل 44 قانون اساسی و تولد حقوق رقابت ... رقابت کامل بینجامد؛ دستاورد این بازار از دید اقتصاددانان نئوکلاسیک، بهره وری ...
دیوان عدالت اداری :: قانون اساسی
www.divan-edalat.ir/show.php?page=base
Translate this page
این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است و ..... ده روز از تاریخ وصول از نظر انطباق بر موازین اسلام و قانون اساسی مورد بررسی قرار ..... و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب ...
فریدرضا هاشمی زاده و مقاله تحلیلی در باره اصول 44 و 81 قانون اساسی
www.ebrahimemad.net/.../hashemizadeh-finances-artic...
Translate this page
همانطوریکه مستحضرید، اصل 44 قانون اساسی بعنوان مهمترین اصل، معرف نظام .... میتوان از دیدگاه فعالین واقعی اقتصادی بین المللی و مشاوران حقوقی اقتصادی آنان، ...
اصل 44 قانون اساسی ناظر به چیست و چه اهدافی در نظر دارد؟
www.hawzah.net/.../اصل-44-قانون-اساسی-ناظر-به-چی...
Translate this page
ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری، وزارت امور ... کلی وجامع نسبت به این قانون، برای فراهم ساختن مبانی حقوقی و قانونی اجرای سیاست های یاد ...
اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري -اصل 44 قانون اساسي ...
porseman.org/q/show.aspx?id=102735
Translate this page
پرسش و پاسخ ، اصل 44 قانون اساسي چيست و هدف از اجراي آن چيست؟ ... مطالعه، بررسي، جمع بندي و تدوين و تصويب سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي و تقديم ... كارشناسي و سياست گذاري مجمع تشخيص مصلحت نظام و با برخورداري از ديدگاه هاي كارشناسي ..... كليه حقوق براي اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري محفوظ مي باشد.
سايت اطلاع رساني شوراي نگهبان/آشنايي با شوراي نگهبان - شورای نگهبان
www.shora-gc.ir/.../ShowPage.aspx?...
Translate this page
«به منظور پاسداري از احكام اسلام و قانون اساسي از نظر عدم مغايرت مصوبات مجلس شوراي اسلامي با آنها، شورايي به نام شوراي نگهبان . ... مجلس شوراي اسلامي كه وفق اصل 71 قانون اساسي، صلاحيت آن براي قانونگذاري عام ... آنچه شايسته بررسي است، اين است كه اين شورا چگونه بر قانون گذاري نظارت مي كند؟ ...... 4ـ4ـ حضور در شوراي موقّت رهبري
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران - ویکی‌نبشته
https://fa.wikisource.org/.../قانون_اساسی_جمهوری_اسلا...
Translate this page
Jul 8, 2016 - ۴.۱ اصل نوزدهم; ۴.۲ اصل بیستم; ۴.۳ اصل بیست و یکم; ۴.۴ اصل بیست و دوم; ۴.۵ ..... حکومت از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه گری فردی یا .... مردم، کار تدوین قانون اساسی را براساس بررسی پیش نویس پیشنهادی دولت و ...
قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی | وزارت تعاون ...
www.mcls.gov.ir/fa/law/260
Translate this page
Jan 28, 2008 - قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی[1] فصل اول تعاریف ... 8 شرکت تعاونی: شخص حقوقی است که با رعایت قانون بخش تعاونی ... بازار به میزانی باشد که قدرت تعیین قیمت و یا مقدار را در بازار داشته باشد، ...
مقاله بررسی وضعیت فعلی مطلوب اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون ...
www.civilica.com/Paper-NCEMA01-NCEMA01_241...
Translate this page
اصل 44 قانون اساسی، احکام قانونی، خصوصی سازی، آزاد سازی، تسهیل رقابت و منع ... مطلوب اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اصلی از منظر حقوقی، اولین کنفرانس ...
نظر شوراي نگهبان درباره طرح اصلاح موادی از قانون اجراي سياست‌هاي اصل ...
www.isna.ir/.../نظر-شوراي-نگهبان-درباره-طرح-اصلاح-...
Translate this page
Jun 11, 2016 - ... (6 ) و (24) قانون اجراي سياست‌هاي كلي اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي اعلام كرد. ... دسته‌بندی: فقه و حقوق; کد خبر: 95031712754; منبع : شورای نگهبان; چاپ ... در جلسه مورخ 1395/03/19 شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه ...
دانلود پایان نامه و سمینار کارشناسی ارشد - همه رشته ها | پایان نامه ...
arshadha.ir/پایان-نامه-کارشناسی-ارشد-رشته-حسابدار-...
Translate this page
Sep 8, 2015 - تاثیر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی بر شاخصهای عملکرد و ... وری (کارایی و اثربخشی) مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. ... خصوصی‌سازی فرایندی اجرایی، مالی و حقوقی است که دولتها در بسیاری از ... سیاستهای کلی اصل44 قانون اساسی، ناشی از دیدگاه لزوم خصوصی‌سازی برای توسعه است.
بررسی فقهی و حقوقی اصل ۴۴ قانون اساسی - جستجو در پایان‌نامه‌ها
theses.iaus.ac.ir/Abstract/thesis-543.html
Translate this page
پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: ناهید ابن حسینی، ۱۳۹۱ :: چکیده تحقیق حاضر در راستای مباحث فقهی و حقوقی اصل44 قانون اساسی انجام شده که با بررسی کتب شیعه و سنی ...
[PDF]( 1390 1394 ) ﻣﺘﻦ ﮐﺎﻣﻞ ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﻨﺠﺴﺎﻟﻪ ﭘﻨﺠﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺟ - وزارت علوم، تحقیقات ...
www.msrt.ir/fa/Laws/.../برنامه%20پنجساله%20پنجم.pdf
ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ. ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﻨﺠﺴﺎﻟﻪ ﭘﻨﺠﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان. (. 1394. . 1390. ) ﻣﺼﻮب ﺟﻠﺴﻪ ... ﺑﻪ ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮراي اﺳﻼﻣﯽ ﺗﻘﺪﯾﻢ و ﻣﻄﺎﺑﻖ اﺻﻞ ﯾﮑﺼﺪ و دوازدﻫﻢ. (. 112. ) ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ .... د از ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ و ﺣﻘﻮق ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻣﺎﻟﮑﯿﻦ ﺑﻨﺎﻫﺎ و آﺛﺎر و اﺷﯿﺎء ﺗﺎرﯾﺨﯽ ﻣﻨﻘﻮل در ﺟﻬﺖ ﺣﻔﻆ، ﺻﯿﺎﻧﺖ و ﮐﺎرﺑﺮد ﻣﻨﺎﺳﺐ. آﻧﻬﺎ و اﻗﺪاﻣﺎت ﻻزم ﺟﻬﺖ ﺑﯿﻤﻪ ... ﭘﺮدازي، ﻧﻘﺪ و آزاداﻧﺪﯾﺸﯽ، اﻧﺠﺎم ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻣﯿﺎن رﺷﺘﻪ. اي. ، ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻗﻄﺒﻬﺎي ...
نظر شوراي نگهبان درباره طرح اصلاح موادی از قانون اجراي سياست‌هاي اصل ...
www.mehrpouyan.com/NewsDetail.aspx?ID=10219...
Translate this page
Jun 11, 2016 - اخبار حقوقی ... شوراي نگهبان نظر خود را در مورد طرح اصلاح مواد (3)، (6 ) و (24) قانون اجراي سياست‌هاي كلي اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي اعلام كرد.
وزارت امورخارجه - قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
www.mfa.gov.ir/ind...
Translate this pageMinistry of Foreign Affairs (Iran)
حكومت از ديدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتي و سلطه گري فردي يا گروهي نيست .... از نمايندگان مردم، كار تدوين قانون اساسي را براساس بررسي پيش نويس پيشنهادي دولت و ... اين اصل بر اطلاق يا عموم همه اصول قانون اساسي و قوانين و مقررات ديگر حاكم است و .... اصل 44 نظام اقتصادي جمهور اسلامي ايران بر پايه سه بخش دولتي، تعاوني و ...
نتایج جستجو برای بررسی ابعاد فقهی حقوقی اجرای اصل 168 قانون اساسی
khabarfarsi.com/search?...بررسی%20ابعاد%20فقهی... - Translate this page
علمی بررسی ابعاد فقهی حقوقی اجرای اصل 168 قانون اساسی در حیطه جرم سیاسی فردا چهارشنبه 17 ... فردا ؛ همایش بررسی ابعاد سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ... و دیدگاه های خود را در خصوص راهکارهای بررسی و اجرای اصل 113 قانون اساسی مطرح .
اصول 177 گانه‌ي قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران/پورتال سامانه قانون اساسی
www.ghanoonasasi.ir/.../home/?.../اصول%20177%20...
Translate this page
4 تقويت روح بررسي و تتبع و ابتكار در تمام زمينه‌هاي علمي‌،فني‌، فرهنگي و اسلامي .... اصل 21 دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات بارعايت موازين اسلامي تضمين نمايد و .... اصل 44 نظام اقتصادي جمهوري اسلامي ايران برپايه سه‌بخش دولتي‌، تعاوني و ...
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
www.iauctb.ac.ir/fa/thesis/
24, حکومت از دیدگاه اسلام با تکیه بر فقه شیعه و عامه, امیر خداداد, دانشکده حقوق, حقوق ... 53, بررسی اصل رعایت تشریفات قانونی در رویه دیوان عالی ایالات متحده آمریکا و ..... اجراي قانون و سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي, محسن سعیدی, دانشکده حقوق ...
سياستهاي كلي نظام در خصوص اصل 44 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.
maslahat.ir/.../policy%2021-09-1383%2014th%20ele...
Translate this page
Dec 11, 2004 - سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مطابق بند 1 اصل 110 .... سهام شرکت‌های بزرگ در بورس به منظور دستیابی به قیمت پایه سهام.
فصلنامه حقوق شناسی - اعضای هیات تحریریه
research.iranianlls.org/journal/editorial.board?edbc...
Translate this page
«بررسی تطبیقی تفکیک قوای ماهوی قوای مقننه و مجریه در رویه‌ی مراجع صیانت از .... «اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه حقوق عمومی اقتصادی»، حقوق ...
[PDF]اصل 44 قانون اساسی
www.ssrc.ac.ir/Doc/.../اصل-44-قانون-اساسی.aspx
Translate this page
Jul 21, 2008 - ﺳﯿﺎﺳﺘﻬﺎي ﮐﻠﯽ اﺻﻞ ﭼﻬﻞ و ﭼﻬﺎرم. ) 44(. ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ ﮐﻪ در ﺟﻠﺴﻪ ﻋﻠﻨﯽ روز دوﺷﻨﺒﻪ ﻣﻮرخ ﻫﺸﺘﻢ ﺑﻬﻤﻦ ﻣﺎه ﯾﮑﻬﺰار ... ﺷﺨﺺ ﺣﻘﻮﻗﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ رﻋﺎﯾﺖ ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺨﺶ ﺗﻌﺎوﻧﯽ اﻗﺘﺼﺎد ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ ... ﯾﮏ از ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن، ﺧﺮﯾﺪاران و ﻓﺮوﺷﻨﺪﮔﺎن ﻗﺪرت ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻗﯿﻤﺖ را در ﺑﺎزار ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﯾﺎ ﺑﺮاي ورود ﺑﻨﮕﺎﻫﻬﺎ ﺑﻪ.
پایگاه خبری - تحلیلی قدس آنلاین - نگاه اقتصاد مقاومتی به بحث روابط ...
www.qudsonline.ir/detail/News/366298
Translate this page
Apr 10, 2016 - از بعد حقوقی آنچه که در این فرصت کوتاه می توان گفت بررسی چند محور مهم است که ... علی رغم اجرای قانون سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی همچنان ...
اختیارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از منظر قانون اساسی
www3.irna.ir/.../81965...
Translate this pageIslamic Republic News Agency
Feb 16, 2016 - تهران- ایرنا- «محمد شیروی خوزانی» کارشناس مسایل حقوقی و «داوود کریمی» ... اختیارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برپایه قانون اساسی مورد بررسی قرار دادند. ... بر پایه اصل 77 قانون اساسی، تصویب عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت .... شده اند مانند:کمیسیون اصل 90 مجلس یا کمیسیون اصل 44 قانون اساسی.
[DOC]دانلود : قانون اجرای سیاست های اصل 44
eghtesadi.ostan-ar.ir/uploads/9_76_asle%2044.doc
Translate this page
_ شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی و وظایف آن ... 8 شرکت تعاونی: شخص حقوقی است که با رعایت قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری ... هزینه متوسط، می تواند کالا یا خدمت را به قیمتی عرضه کند که بنگاه دیگری با آن قیمت قادر به ...
حقوق اقليت ها در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
www.iranjewish.com/Essay/Essay58.htm
Translate this page
همايشی تحت عنوان: (قانون اساسي و حقوق ملت) از سوي هيات پيگيري و نظارت بر اجراي ... حقوق متهم در قانون اساسي، اصل قانوني بودن جرم و مجازات، حقوق اقليتها در قانون .... در اينجا به بررسي اصولي از قانون اساسي كه به نحوي به حقوق اقليت ها مربوط مي شود مي .... در مورد اين دسته از اقليتهاي ديني مي توان گفت، طبق قانون اساسي علاوه بر ديد ...
نقد و بررسی اصل 44 قانون اساسی - ناصر جبرائیل اوغلی naser jebraeil ...
njebraeil.persianblog.ir/post/93/
Translate this page
Nov 8, 2009 - سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی (بند ج) ..... که دیدگاهی جامع و فراگیر میباشد، ابعاد سیاسی، اجتماعی و حقوقی فقر نیز در کنار جنبههای اقتصادی ...
مرکز پژوهشها - قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
rc.majlis.ir/fa/content/iran_constitution
Translate this page
حکومت از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه‌گری فردی یا گروهی .... مجلس خبرگان متشکل از نمایندگان مردم، کار تدوین قانون اساسی را بر اساس بررسی ... در دوازده فصل که مشتمل بر یکصد و هفتاد و پنج اصل می‌باشد در طلیعه پانزدهمین قرن
[DOC]قانون اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ...
www.bums.ac.ir/shares/manager/.../gh-90-16.doc
Translate this page
... اسلامي ايران و اجراء سياستهاي كلي اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي مصوب جلسه علني روز ... 8 شركت تعاوني: شخص حقوقي است كه با رعايت قانون بخش تعاوني اقتصاد ... گروه دوـ فعاليتهاي اقتصادي مذكور درصدراصل چهل و چهارم (44) قانون‌اساسي به جز ..... و پس از بررسي صلاحيت فني و علمي‌از طريق برگزاري مناقصه يا مزايده اقدام كند.
ارسال درخواست واگذاری شرکت چاپ و نشر به کمیسیون اصل 44 قانون اساسی
www.ilna.ir/.../338367-ا...
Translate this pageIranian Labour News Agency
Jan 16, 2016 - ارسال درخواست واگذاری شرکت چاپ و نشر به کمیسیون اصل 44 قانون اساسی ... به این تعاونی‌ به اداره کل حقوقی وزارتخانه ارجاع و دستور پیگیری و بررسی نیز داده شد. ... هیئت موسس که با توجه قانون اصل 44 قانون اساسی باید در چنین ...
نقد قانون سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ایران قانون خصوصی سازی ...
www.noormags.ir/.../نقد-قانون-سیاست-های-کلی-اصل-44-قانون-اساسی-ا...
محسن صادقی,صادق شمشیری ; مجله: پژوهش حقوق عمومی ; تابستان 1390 - شماره 33 ; ... نقد قانون سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ایران قانون خصوصی سازی از منظر ...
اصل 44 قانون اساسی - مهندس شهاب الدین بیمقدار
bimeghdar.ir/?PageCode=59335
Translate this page
صفحه اصلی · نظرات و دیدگاه ها · سوابق · تصاویر · تماس با ما. منو ... طبق قانون اصل(44)قانون اساسی،دیگر دولت غیر از موارد خاص نظیر امور ... در این رابطه مختصری به بررسی بخش خصوصی موجود در ایران می پردازم. مردم در ایران نوعا به کار و تجارت فردی توجه بیشتری دارند و اکثریت شرکت های مردمی و شخصیت های حقوقی بیش از چند نفر ...
بیانیه بسیج حقوق دانان درباره IPC شورای عالی اصل 44 و هیأت عالی ...
www.ghatreh.com/.../بیانیه-بسیج-حقوق-دانان-درباره...
Translate this page
Jul 20, 2016 - سازمان بسیج حقوق دانان با صدور بیانیه ای ضمن بر شمردن ایرادات حقوقی ... قانونی خود، تمامی زوایا و جوانب الگوی جدید قراردادهای نفتی را مورد بررسی و کنکاش قرار دهند .... به موجب ماده 42 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 1386 .... ir/AWJ734 نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ...
ارزیابی عملکرد اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی
www.yjc.ir › سیاسی › مجلس
Translate this page
Oct 14, 2014 - از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد. ارزیابی عملکرد اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی ... نیازمند نهادی مستقل برای ساماندهی فعالیتهای فضایی ایران هستیم/حقوق‌دانان ایرانی در شكل‌گیری عرف حقوق بین الملل فضایی مشاركت كنند · بررسی طرح ... دیدگاه سخنگوی شورای نگهبان درباره انتخابات الکترونیک.
بررسی نگاه قانون به حقوق معنوی زنان
www.razmilawyer.ir/print.php?ToDo=ShowArticles...
Translate this page
وی تصریح کرد: اصل 21 قانون اساسی می‌گوید "وظیفه دولت است که حقوق زن را در تمام جهات ببیند" اما بلافاصله یک قید به آن اضافه می‌کند و می‌گوید "با رعایت موازین ...
شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 - خبرگزاری فارس
www.farsnews.com/139504130005...
Translate this pageFars News Agency
Jul 4, 2016 - شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی» مکلف است سقف ابرازی ... و دانشجوی دکترای حقوق نفت و گاز یادداشتی را درباره اهمیت ورود شورای عالی اصل 44 به بررسی مصوبه دولت درباره الگوی جدید قراردادهای .... دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
دانلود مقاله تاثير اجراي سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي – file1400
file1400.ir/?p=62015
Translate this page
3 days ago - خصوصي‌سازي فرايندي اجرايي، مالي و حقوقي است كه دولتها در بسياري ... خصوصی‌سازی که در سیاستهای کلی ابلاغی اصل 44 قانون اساسی منظور .... 1) مهدي تقوي در سال ١٣٧٣ عملكرد خصوصي سازي دولت را از ديدگاه نظري بررسي كرده است ...
محرمانه سازی دولت برای دور زدن اصل 44 قانون اساسی و پنهان ماندن اشکالات ...
www.rajanews.com/news/233771
Translate this page
Feb 6, 2016 - بررسی بیشتر IPC نشان می دهد در این قرارداد عملا در مقابل اصل 44 ... طراحان IPC بدون پشتوانه حقوقی قانون اصل ۴۴قانون اساسی، سیاست‌های کلی اصل ...
Searches related to بررسی اصل 44 قانون اساسی از دیدگاه حقوقی

اصل 44 چیست

متن کامل اصل 44 قانون اساسی

اصل 144 قانون اساسی

قانون اجرای سياست های كلي اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي

تفسیر اصل 44 قانون اساسی

اصل 44 قانون اساسی pdf

آیین نامه اجرایی اصل 44 قانون اساسی

اصل 43 قانون اساسی
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 156
  • بازدید امروز : 91
  • باردید دیروز : 1,612
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 19
  • بازدید هفته : 6,054
  • بازدید ماه : 37,712
  • بازدید سال : 307,754
  • بازدید کلی : 4,087,532