loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 207 سه شنبه 26 مرداد 1395 نظرات (0)

لایحه قانون مجازات اسلامی

لایحه قانون مجازات اسلامی دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 111 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 38

وظیفه‌حكومت در تضمین امنیت در جنبه‌های مختلف زندگی اشخاص و توجه به مصالح جامعه با ابزار قانون، به ویژه قانون جزا اعمال می‌گردد و مباحث مرتبط با حقوق جزا به لحاظ مبانی كلان آن، ایجاب می‌نماید مقنن در تدوین قانون مجازات با شالوده‌های فكری و سیاست‌های منبعث از آن همراه گردد

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

لایحه قانون مجازات اسلامی


مقدمه
  * باب اول: كلیات
فصل اول: تعاریف و قلمرو اعمال مجازات
  * فصل دوم : تقسیم بندی مجازاتها و جرایم
  * فصل سوم: حدود مسئولیت كیفری
  * فصل چهارم: موانع مسئولیت كیفری
  * فصل پنجم: تخفیف،تعویق، تعلیق مجازات وآزادی مشروط
  * فصل ششم: سقوط مجازات و زوال محكومیت كیفری
  * باب دوم: حدود
  * باب سوم: قصاص
فصل اول: قواعد عمومی
  * فصل دوم: قصاص نفس
  * فصل سوم: قصاص عضو
  * باب چهارم:دیات
فصل اول: قواعد عمومی
  * فصل دوم : مقادیر دیات


لایحه قانون مجازات اسلامی



مقدمه

وظیفه‌حكومت در تضمین امنیت در جنبه‌های مختلف زندگی اشخاص و توجه به مصالح جامعه با ابزار قانون، به ویژه قانون جزا اعمال می‌گردد و مباحث مرتبط با حقوق جزا به لحاظ مبانی كلان آن، ایجاب می‌نماید مقنن در تدوین قانون مجازات با شالوده‌های فكری و سیاست‌های منبعث از آن همراه گردد.

نظر به این كه مقدمه قانون اساسی قانونگذار را مكلف به رعایت ضابطه‌های مدیریت اجتماعی بر مبنای قرآن و سنت نموده و اصل دوم این قانون نیز حكومت را بر پایه ایمان به خدای یكتا و وحی الهی استوار دانسته است، توجه به اجتهاد مستمر فقهای عظام در تدوین قوانین، به‌ویژه قانون مجازات ضروری است.

در این راستا تدوین قانون دایمی مجازات اسلامی طبق بند دو اصل 158 قانون اساسی در دستور كار قوه قضاییه قرار گرفت و آسیب‌شناسی قوانین موجود در انطباق با مبانی فقهی با توجه به مباحث نظری و رویكرد اجرایی، به منظور شناخت ابهام‌ها، خلأها و نقایص قوانین صورت پذیرفت. بررسی رویه‌قضایی شامل آرای وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی كشور، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از مراجع عالی قضایی، نظریه‌های مشورتی اداره حقوقی قوه‌قضاییه و رویه قضات از یك سو و اخذ سیاست‌های كلان نظام در امور قضایی مصوب سال1381 مقام معظم رهبری ، مبانی و مقاصد نظام جزای اسلامی، مباحث و رویكردهای نوظهور در سیاست های كیفری و دیدگاه‌های فقها، استادان حقوق و پژوهشگران از سوی دیگر زیربنای تدوین مواد این لایحه قرار گرفت.

كارآمدی قانون مجازات اسلامی به سه ویژگی كاركرد محوری كیفر، بیان كنندگی ارزش‌ها و حمایت از اقشار مختلف جامعه به طور متناسب وابسته است و این سه ویژگی در راستای سیاست‌های تربیتی و اصلاحی دین مبین اسلام و اهداف حكومت در قانون اساسی كه همان احیای قسط و عدل و بازگشت به آموزه‌های اسلامی به منظور حركت به سوی ارزش‌های والای انسانی و الهی است، منتج خواهد شد.

لایحه قانون مجازات اسلامی با توجه به راهكارهای مذكور و برمبنای سیاست‌جنایی اسلام تدوین گردیده كه از جمله این سیاست‌ها می‌توان به اصلاح مجرم، فردی كردن مجازات‌ها، توجه به اقدامات تأمینی در كنار مجازات‌ها، حفظ حقوق شهروندی و سیاست‌های بشر دوستانه، حفظ حقوق متهم و حمایت از خانواده وی، حفظ حقوق بزه دیده وسعی در ترمیم آثار جرم، توجه به نقش مصالحه و حكمیت در حق‌الناس، قاطعیت، شدت و سرعت در برخورد با جرایم سالب امنیت ملی و آسایش عمومی، حمایت از سیاست‌های كلان اقتصادی و اجتماعی با هدف حفظ حقوق عامه و مبارزه با مفاسد در این حوزه‌ها، حبس زدایی و استفاده از كیفرهای عادلانه و هدف‌مند و محدود كردن حوزه كیفری با جرم زدایی و استفاده از ممنوعیت‌ها و ضمانت اجراهای انتظامی، انضباطی، اداری و صنفی اشاره كرد.

اعمال این سیاست‌ها با به كارگیری اصول قانون نویسی از جمله برخورداری مواد از صراحت و شفافیت، تفكیك مقررات عمومی از اختصاصی، رعایت نظم منطقی در ترتیب فصول و مواد و اخذ رویه واحد در انشای آن مورد نظر تدوین كنندگان لایحه بوده است.

لایحه قانون مجازات اسلامی در پنج باب، كلیات، حدود، قصاص، دیات و مجازات‌های تعزیری و بازدارنده تنظیم گردیده كه در باب كلیات، اصول كلی قابل اعمال در ابواب دیگر شامل تعاریف و قلمرو اعمال مجازات، مبنای مسئولیت كیفری و شخصی بودن مجازات، تقسیم بندی جرایم و مجازات‌ها بر اساس مبانی اسلامی، حدود مسئولیت كیفری و موانع آن، جهات تخفیف مجازات و شرایط آزادی مشروط، تعویق، تعلیق و زوال محكومیت كیفری مورد توجه قرار گرفته است.

مستثنی نمودن جرایم علیه امنیت داخلی و خار جی و جرایم مهم از شمول محدودیت‌های اصل سرزمینی بودن جرایم و مجازات‌ها، توسعه محدوده اقدامات تأمینی و تربیتی و مجازات‌های جایگزین حبس، تعیین جرایم مشابه و همچنین میزان تشدید مجازات در مبحث تعدد و تكرار جرم، تعدیل مسئولیت كیفری آمر و مأمور، مسئولیت پذیری كیفری اشخاص حقوقی، تكمیل مقررات تعلیق، درج موارد سقوط مجازات‌ها در فصلی مجزا و فردی كردن قضایی مجازات‌ها و توسعه اختیارات دادگاه در جرایم تعزیری و بازدارنده، برخی از نوآوری‌های لایحه در باب كلیات است.

تدوین اصول كلی در خصوص مسئولیت مرتكب در باب حدود و انواع آن، تعدد و تكرار جرم، تخفیف و تبدیل مجازات‌های حدی و موارد سقوط آن در این لایحه مورد توجه خاص قرار گرفته و همین رویه در باب قصاص با درج تعریف جرایم عمدی، شرایط و قواعد عمومی قصاص، شركت، معاونت و شروع به جنایت در مباحثی مجزا اتخاذ شده است.

به منظور اعطای ماهیت جبران خسارت به دیه در كنار جنبه كیفری آن، تلفیق و تنظیم قواعد عمومی دیه و ارش و توضیح مسئولیت بیت المال در پرداخت دیه، در باب دیات موادی متناسب در این لایحه پیشنهاد شده است و در بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده نیز توجه به سیاست جرم زدایی، تعدیل مجازات‌ها با هدف اصلاح مجرم و پیشگیری از جرم و حمایت از سیاست‌های كلان اقتصادی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران مدنظر بوده است.

در پایان امید است تدوین این لایحه كه حاصل تلاش های بشری است و مصون از عیب و نقص نبوده و بی‌تردید اعمال آن در بوته آزمایش و همچنین تحولات اجتماعی بستر مناسبی برای رفع معایب و تقویت محاسن آن خواهد بود، مورد رضای حق تعالی قرار گیرد.



باب اول:کلیات

فصل اول: تعاریف و قلمرو اعمال مجازات

مبحث اول: تعریف قانون مجازات

ماده 1-111: قانون مجازات اسلامی مجموعه مقررات كیفری حاكم برجرایم و مجازات‌های شرعی است که بر جرایم خاص مقرر شده (حدود، قصاص، دیات) همچنین مجازات‌های تعزیری و بازدارنده و اقدامات تأمینی و تربیتی است كه درقانون بر عموم جرایم مقرر گردیده است.

ماده 2-111: جرم عبارت است از فعل یا ترک فعلی که قانون آن را ممنوع کرده و برای آن مجازات در نظر گرفته باشد و از طرف شخص مسئول ارتکاب یابد. شرایط و موانع مسئولیت را قانون مشخص می‌کند.

ماده 3-111: تقصیر مبنای مسئولیت کیفری است که از فاعل مختار سر می‌زند و این مسئولیت شخصی است و مسئولیت جزایی به خاطر عمل دیگری در صورتی ثابت است که شخص مسئول اعمال دیگری باشد یا نوعی تقصیرو سهل انگاری در رابطه با عمل ارتکابی از او سر زده باشد.



مبحث دوم: قلمرو اجرای قانون مجازات در مكان

ماده1-112: قوانین جزایی درباره تمامی كسانی كه درقلمرو حاكمیت زمینی، دریایی وهوایی جمهوری اسلامی ایران مرتكب جرم شوند، اعمال می‌گردد؛ مگرآن‌كه به موجب قانون ترتیب دیگری مقررشده باشد.

ماده2-112: هرگاه قسمتی ازجرم درایران واقع ونتیجه آن درخارج ازقلمرو حاكمیت ایران حاصل شود یا قسمتی از جرم درخارج ونتیجه آن درایران حاصل گردد، درحكم جرم واقع شده در ایران است.

ماده3-112: هرایرانی یا بیگانه‌ای كه درخارج ازقلمرو حاكمیت ایران مرتكب یكی ازجرایم زیر ویا جرایمی كه در قوانین خاص مقررشده است، گردد، صرف‌نظر از قوانین كشور محل ارتكاب جرم، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران محاكمه ومجازات می‌شود و هرگاه رسیدگی به این جرایم درخارج ازایران به صدور حكم محكومیت و اجرای آن منجرشده باشد، دادگاه ایران درتعیین مجازات‌های تعزیری و بازدارنده میزان محكومیت اجرا شده را به‌این طریق احتساب می‌كند:

1- اقدام علیه حكومت، استقلال، امنیت داخلی وخارجی وتمامیت ارضی كشور جمهوری اسلامی ایران

2- جعل فرمان یا دست‌خط یا مهر یا امضای مقام رهبری و یا استفاده ازآن

3- جعل نوشته رسمی رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضاییه، دبیر شورای نگهبان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس خبرگان، معاونان رئیس‌جمهوری،‌ رئیس دیوان عالی كشور، دادستان كل كشور و هریك از وزیران یا استفاده از آن

4- جعل احكام وقرارهای مراجع قضایی یا استفاده از آنها

5- جعل اسكناس رایج جمهوری اسلامی ایران یا اسناد بانكی مانند برات‌های قبول‌شده ازطرف بانك‌ها یا چك‌های صادرشده ازطرف بانك‌ها یا اسناد تعهدآور بانك‌ها وهمچنین جعل اسناد خزانه و اوراق قرضه و مشاركت صادر یا تضمین شده ازطرف دولت یا شبیه‌سازی وهرگونه تقلب درمورد سكه‌های رایج داخلی.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : لایحه قانون مجازات اسلامی , لایحه , قانون , مجازات , اسلامی , لایحه قانون مجازات اسلامی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق


Google
About 2,480,000 results (0.57 seconds)
Search Results
[PDF]ﻻﻳﺤﻪ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺠﺎزات اﺳﻼﻣﻲ
www.drmasoudi.com/Rules/4c.pdf
Page 1. www.sdil.org. ﻻﻳﺤﻪ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺠﺎزات اﺳﻼﻣﻲ ... ﻗﻠﻤﺮو اﺟﺮاي ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺠﺎزات درﻣﻜﺎن ................................ ................................ ................................ .......................... 1. ﻣﺒﺤﺚ ﺳﻮم.
لایحه قانون مجازات اسلامی
www.e-khorshidi-lawyer.ir/.../لایحه-قانون-مجازات-اسلام...
Translate this page
ماده 1-111: قانون مجازات اسلامی مجموعه مقررات کیفری حاکم برجرایم و مجازات‌های شرعی است که بر جرایم خاص مقرر شده (حدود، قصاص، دیات) همچنین مجازات‌های تعزیری و ...
مرکز پژوهشها - قانون مجازات اسلامی برای اجرا ابلاغ شد + متن کامل
rc.majlis.ir/fa/news/show/845002
Translate this page
May 29, 2013 - دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قانون مجازات اسلامی را که پیش ... و پنجم(85) قانون اساسی که با عنوان لایحه یک فوریتی مجازات اسلامی (کلیات، ... ماده 1- قانون مجازات اسلامی مشتمل بر جرائم و مجازات‌های حدود، قصاص، دیات و ...
[PDF]ﻗﺎﻧﻮن ﻻﳛﻪ ﳎﺎزات اﺳﻼﻣﻲ
darolvokala.ir/UserFiles/File/akhbar/Ghanoon%20mojazat.pdf
Page 1. ﻻﯾﺤﻪ. ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺠﺎزات. اﺳﻼﻣﯽ ﻧﺴﺨﻪ. 22. /2/. 1388. 1. ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪا. ﻻﳛﻪ. ﻗﺎﻧﻮن. ﳎﺎزات اﺳﻼﻣﻲ. Page 2. ﻻﯾﺤﻪ. ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺠﺎزات. اﺳﻼﻣﯽ ﻧﺴﺨﻪ. 22. /2/. 1388. 2. ﻓﻬﺮﺳﺖ. ﻗﺎﻧﻮن ﳎﺎزات اﺳﻼﻣﻲ.
سايت اطلاع رساني شوراي نگهبان/قانون مجازات اسلامي ابلاغ شد
www.shora-gc.ir/.../ShowPage.aspx?...
Translate this page
May 14, 2013 - ماده 1- قانون مجازات اسلامي مشتمل بر جرائم و مجازاتهاي حدود، قصاص، ديات و تعزيرات، اقدامات تأميني و تربيتي، شرايط و موانع مسؤوليت كيفري و قواعد ...
حقوق آنلاین ایران - - لایحه قانون مجازات اسلامی(1)
hagh24.blogfa.com/post/12
Translate this page
لایحه قانون مجازات اسلامی(1). ماده 2-111: جرم عبارت است از فعل یا ترک فعلی که قانون آن را ممنوع کرده و برای آن مجازات قرار داده است . شرایط و موانع مسئولیت را قانون ...
وکالت آنلاین - نظریات مشورتی قانون مجازات اسلامی مصوب 1392-شماره 1 ...
www.vekalatonline.ir/print.php?ToDo=ShowArticles&AID=27419
1- با توجه به ماده 55قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 چنانچه دادگاه صادرکننده قرار تعویق ... 1- سوال: با توجه به قانون مجازات اسلامی 1392 آیا آراء وحدت رویه 696و 677 در ...... سوال :با توجه به ماده 47 قانون مجازات اسلامی مصوب 1370 و ماده 133 لایحه قانون ...
دانلود متن كامل لايحه جديد قانون مجازات اسلامي - حقوقی
www.ghazerefahi.blogfa.com/.../دانلود-متن-كامل-لايحه...
Translate this page
حقوقی - دانلود متن كامل لايحه جديد قانون مجازات اسلامي - وبلاگ شخصی قاضی سید علی اصغر رفاهی - حقوقی. ... مخالفت الهام با تغيير آني قانون مجازات اسلامي (1).
[PDF]ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺠﺎزات اﺳﻼﻣﯽ
https://www...
Translate this pageUnited Nations Office on Drugs and Crime
May 21, 2010 - ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺠﺎزات اﺳﻼﻣﯽ. ﮐﺘﺎب اول - ﮐﻠﻴﺎت. ﺑﺎب اول ﻣﻮاد ﻋﻤﻮﻣﯽ. ﻣﺎدﻩ. 1. . ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺠﺎزات اﺳﻼﻣﯽ راﺟﻊ اﺳﺖ ﺑﻪ ﺗﻌﻴﻴﻦ اﻧﻮاع ﺟﺮاﯾﻢ و ﻣﺠﺎزات و اﻗﺪاﻣﺎت ﺗﺎﻣﻴﻨﯽ و ﺗﺮﺑﻴﺘﯽ. ﮐﻪ درﺑﺎرﻩ ﻣﺠﺮم اﻋﻤﺎل ﻣﯽ ...
حقوق کیفری وجرم شناسی - لایحه قانون مجازات اسلامی(کلیات)
pourghahramani.blogfa.com/post-96.aspx
Translate this page
باب اول: کلیات. فصل اول : تعاريف و قلمرو اعمال مجازات. مبحث اول : تعريف قانون مجازات. ماده 1-111: قانون مجازات اسلامي، مجموعه‌ مقررات كيفري حاكم برجرائم ومجازات‌هاي ...
قانون جدید مجازات اسلامی، بسیار مترقی تر از قانون قبلی است/انسان زیر ...
www.khabaronline.ir/detail/198063/
Translate this page
Feb 13, 2012 - رحیمی: لایحه قانون مجازات اسلامی در قوه قضاییه در زمان آیت الله شاهروی و دولت کار کارشناسی شد و بعد به مجلس آمد.ما آن را به کمیته ویژه حقوقی واگذار ...
[DOC]قانون مجازات اسلامی 1392
ravash.ir/public/user_data/files/قانون%20جدید%20مجازات%20اسلامی.doc
يكصد و بيست و سوم (123) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران قانون مجازات اسلامي مصوب جلسه مورخ 1/2/1392 كميسيون قضائي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي مطابق اصل ...
تعدد جرم در لایحه قانون مجازات اسلامی و بررسی ابهامات - بولتن نیوز
www.bultannews.com › صفحه نخست › اجتماعی
Translate this page
Mar 8, 2016 - تعدد وتکرار جرم در در این تحقیق بررسی میشود و به بررسی قانون مجازات اسلامی مصوب 1/2/ 1392 پرداخته میشود.در قانون مجازات اسلامی جدید تحولات ...
حقوق جزا و جرم شناسی - لایحه قانون مجازات اسلامی
crimelaw.ir/tag/لایحه-قانون-مجازات-اسلامی
Translate this page
حقوق جزا و جرم شناسی - لایحه قانون مجازات اسلامی - حقوق جزا و جرم شناسی. ... در این کتاب هر ماده دارای شرح مختصریست و با قانون مجازات اسلامی مصوب 1370 نیز تطبیق داده شده است و از جمله خصایص دیگر این ... قانون مجازات جدید حقوق پایان نامه حقوق (1).
حقوق جزا و جرم شناسی - لایحه قانون مجازات
crimelaw.ir/tag/لایحه-قانون-مجازات
Translate this page
میر محمد صادقی: تاخیر شورای نگهبان در تایید قانون مجازات توجیه قانونی ندارد. عبرت نیوز: در ... لایحه قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری (1). وکالت ماده 187 (1).
زنان و قانون جدید مجازات اسلامی - مهرخانه
mehrkhane.com › صفحه نخست › حقوق
Translate this page
لايحه مجازات اسلامي كه با اصلاحاتي در جلسه مورخ اول ارديبهشت ماه 1392، به تصويب ... 1. سن مسئولیت کیفری دختران قانون مجازات جدید ضمن آنکه همچون گذشته سن ...
لایحه ی مجازات اسلامی - این سو
insoo.blogfa.com/tag/لایحه-ی-مجازات-اسلامی
Translate this page
مقایسه نظام کیفردهی در قانون مجازات اسلامی و لایحه ی مجازات اسلامی. 1- مجازات، ضمانت اجرای فعل ها و ترک فعل هایی است که مقنن در کتاب قانون به عنوان جرم احصاء نموده و ...
پژواک آوای حقیقت - قانون مجازات اسلامي () مصوب 8/5/1370 با اصلاحات و ...
pejvaklaw.com/.../جزایی/.../قانون-مجازات-اسلامی/306-ق...
Translate this page
ماده 1 قانون مجازات اسلامي راجع است به تعيين انواع جرائم و مجازات و اقدامات ... ماده 2 هر فعل يا ترك فعلي كه در قانون () براي آن مجازات تعيين شده باشد جرم محسوب مي شود ...
دانلود متن كامل لايحه جديد قانون مجازات اسلامي - وبلاگ حقوقی وکیل ...
www.law1380.blogfa.com/.../دانلود-متن-كامل-لايحه-جد...
Translate this page
بنابه تقاضای دوستان. با کلیک بر روی لینک زیرمتن كامل لايحه جديد قانون مجازات اسلامي دانلود کنید: ... [ یکشنبه بیست و یکم خرداد ۱۳۹۱ ] [ 1:24 ] [ سیدایمان موسوی ].
لایحه قانون مجازات اسلامی - ایران دانشجو - سل یو
irandaneshjoo.test.com/product-63100-لايحه-قانون-مجاز...
Translate this page
لایحه قانون مجازات اسلامی در پنج باب، كلیات، حدود، قصاص، دیات و مجازات‌های ... ماده 1-111: قانون مجازات اسلامی مجموعه مقررات كیفری حاكم برجرایم و مجازات‌های شرعی است ...
تعدد جرم در لایحه قانون مجازات اسلامی و بررسی ابهامات | خبروان
khabarone.ir/news/887171
Translate this page
Mar 8, 2016 - تعدد وتکرار جرم در در این تحقیق بررسی میشود و به بررسی قانون مجازات اسلامی مصوب 1/2/ 1392 پرداخته میشود.در قانون مجازات اسلامی جدید تحولات ...
Family Law - قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 ماده 1 تا 25
lawyers0151.mihanblog.com/extrapage/roll81
Translate this page
ماده 1- قانون مجازات اسلامی مشتمل بر جرائم و مجازات‌های حدود، قصاص، دیات و ... ماده 2-هر رفتاری اعم از فعل یا ترك فعل كه در قانون برای آن مجازات تعیین شده است جرم محسوب ..... قانون تجارت ماده 1 تا 19 و لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت ماده 1 تا 50
سايت حقوقی بابک اسماعیلی - قانون مجازات اسلامی لایحه جدید
www.babaklawr.blogfa.com/.../قانون-مجازات-اسلامی-لا...
Translate this page
سايت حقوقی بابک اسماعیلی - قانون مجازات اسلامی لایحه جدید - چوخ خوش گلیب سیز ذوسلار - سايت ... متن قانون مجازات اسلامي (1) ... در این خصوص قانون مجازات اسلامی 1370 و قانون جدید این عمل را جرم انگاری کرده است و مجازات آن را نیز بیان کرده است.
تاملی فقهی در ماده ی 63 قانون مجازات اسلامی و تبصره ی 1 ماده ی 1-221 ...
www.ensani.ir/fa/content/273320/default.aspx
Translate this page
تاملی فقهی در ماده ی 63 قانون مجازات اسلامی و تبصره ی 1 ماده ی 1-221 لایحه ی پیشنهادی ... چکیده: ماده ی 63 قانون مجازات اسلامی، زنا را این گونه تعریف کرده است: «زنا ...
نکات لایحه قانون مجازات اسلامی - نوشته های حقوقی حسین گرامی
hosseingerami1365.blogfa.com/category/42
Translate this page
نوشته های حقوقی حسین گرامی - نکات لایحه قانون مجازات اسلامی - نوشته هایی در حال و ... در قانون جدید وجود ندارد حال آن که در ماده 1 قانون مجازات جدید این دسته بندی را داریم.
چه جرايمي در قانون مجازات اسلامي جرم محسوب نمي‌شود؟
www.yjc.ir/.../چه-جرايمي-در-قانون-مجازات-اسلامي-جرم-م...
Translate this page
Feb 18, 2013 - در لايحه قانون مجازات اسلامي ماده‌اي بود كه سحر و جادو را جرم‌انگاري كرده و .... 2 برابر مال به دست آمده می‌داند و همچنین بر اساس ماده 1 قانون یاد شده هرکس از راه ...
بررسی مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی در قانون مجازات اسلامی جدید
www.qbcenter.ir/.../2359-بررسی-مجازات-محرومیت-از-...
Translate this page
ولی در ماده 4-123 لايحه قانون مجازات اسلامي قانونگذار حقوق اجتماعي را چنين تعريف ... 1- قانون راجع به مجازات اسلامی مصوب 21/7/1361 بخش كليات : قانونگذار اسلامي ...
[PDF]ﺎي ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﻣﺪﻧﯽ ﭘﺰﺷﮏ ﻨﻣﺒ ﻣﺠﺎزات اﺳﻼﻣﯽ ﻗﺎﻧﻮن ﺟﺪﯾﺪ ﻻ
www.jlviews.ir/browse.php?a_id=30...fa...1...1
Translate this page
ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ. ﻻﯾﺤﻪ. ﺟﺪﯾﺪ. ﻗﺎﻧﻮن. ﻣﺠﺎزات اﺳﻼﻣﯽ. ﺳﯿﺪ ﺣﺴﯿﻦ ﺻﻔﺎﯾﯽ. 1. (. ﺗﺎرﯾﺦ درﯾﺎﻓﺖ. :30/01/1391 -. ﺗﺎرﯾﺦ ﺗﺼﻮﯾﺐ. :14/04/1391(. ﭼﮑﯿﺪه. : ﯾﮑﯽ از ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻬﻢ ﻣﻮرد ﺑﺤﺚ در ﺣﻘﻮق اﻣﺮوز، ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﻣﺪﻧﯽ ﭘﺰﺷﮏ ...
وبلاگ شخصی علی یعقوبی - بررسی پیش نویس لایحه مجازات اسلامی
aliyaghubi.blogfa.com/post-10.aspx
Translate this page
تنظیم کنندگان لایحه، مهمترین هدف حکومت اسلامی را اصلاح مجرم و پیشگیری از جرم و جبران ... در باب اول فصل اول مبحث اول قانون مجازات اسلامی در ماده 1-111 تعریف و ماده ...
راه حق - قانون مجازات اسلامی
hoghoghfarda.blogfa.com/tag/قانون-مجازات-اسلامی
Translate this page
راه حق - قانون مجازات اسلامی - وبلاگي برتر براي اشخاصي برتر. ... تبصره 1- درخصوص مواد (702) و (703)، هرگاه مشروبات الکلی مکشوفه به میزان بیش از بیست لیتر باشد، وسایلی که برای حمل آن مورد استفاده قرار .... لایحه دفاعی تسلیم وتحویل مبیع ...
مطالعه تطبیقی ماده 206 قانون مجازات اسلامی و ماده 291 لایحه جدید ...
vakil.net/forum/showthread.php?tid=405
Translate this page
Mar 21, 2013 - در لایحه ی جدید قانون مجازات اسلامی هم تقریباً به همان شکل بند الف فوق آمده با .... تبصره 1 ماده 291 لایحه جدید قانون مجازات اسلامی : در بند 2 عدم آگاهی و ...
تاملی فقهی در ماده 63 قانون مجازات اسلامی و تبصره 1 ماده 1-221 لایحه
profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1020224.html
Translate this page
by محسنی دهکلانی - ‎2010
ماده‌ی 63 قانون مجازات اسلامی، زنا را این گونه تعریف کرده است: «زنا عبارت است از جماع مرد با زنی کـه ذاتاً بر او حـرام است، گرچه در دبر باشـد، در غیر مـوارد وطی شبهه».
حقوق شهروندي - بررسی قانون مجازات اسلامی جدید/1
shokohmand.blogfa.com/post-14.aspx - Translate this page
حقوق شهروندي - بررسی قانون مجازات اسلامی جدید/1 - با حقوق شهروندي خود ... اميد است که لايحه مجازات اسلامي بتواند با نوآوري‌هايي که در خود دارد، مشکلات قانون مجازات ...
جایگزین های نوین حبس در لایحه جدید قانون مجازات اسلامی - فصلنامه ی ...
www.vakilmodafemag.ir/browse.php?a...1...
Translate this page
برای برون رفت از این معضل و دوری از آثار روانی و مادی مخرب زندان، جایگزینهای حبس در سیاست جنایی کشورهای مختلف نمود پیدا کرده است که لایحه جدید مجازات اسلامی ...
وکالت و مشاوره حقوقی - لايحه اصلاح موادي از قانون مجازات اسلامي
vekalatsara.blogfa.com/post-32.aspx
Translate this page
وکالت و مشاوره حقوقی - لايحه اصلاح موادي از قانون مجازات اسلامي - شما می توانید از ... 1- قانونگزار در اصلاح خود شبكه فاضلاب را هم به موارد بيان شده قبل اضافه كرده است.
خبرگزاری خانه ملت :: قانون مجازات اسلامی در آستانه ابلاغ به رئیس جمهور
www.icana.ir/Fa/News/189704
Translate this page
امین‌حسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، گفت: قانون مجازات اسلامی که در قالب لایحه ای، با ایجاد اصلاحات لازم در آن، تقدیم شورای نگهبان ...
نگاهي گذرا به موارد تبعيض آميز در لايحه جديد قانون مجازات اسلامي در بحث ...
hosinjafari.blogfa.com/post/15
Translate this page
بررسي تفاوت در مجارتها به دليل تفاوت در دين و جنس. در لايحه در شرف تصويب نهايي قانون مجازات اسلامي، مواد مربوط به کليات (مواد 1 تا 216) همچنين مواد مربوط به حدود ...
آخرین جزئیات لایحه اصلاح قانون مجازات اسلامی - سامانه تحلیل اقتصاد
baztabnews24.ir/search/?...لایحه...قانون+مجازات+اسلامی
Translate this page
کاظم پور در تشریح آخرین لایحه اصلاح قانون مجازات اسلامی گفت: اداره کل تدوین لوایح و مقررات معاون حقوقی قوه قضائیه ... 1 هفته قبل سیاسی تنسیم نیوز، سیاسی 2.
تخصصی وکالت و حقوق lawyer.com - تغییر ماده 686 قانون مجازات اسلامی ...
vekalat88.blogfa.com/post-830.aspx
Translate this page
قانون اصلاح لايحه قانوني حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها مصوب1359 شوراي انقلاب ماده1ـ ماده (1) لايحه قانوني مذكور با الحاق دو تبصره به شرح ذيل اصلاح و جايگزين ...
سایت جماران - لایحه قانون مجازات اسلامی و اجرای احکام در ملاء عام
www.jamaran.ir/fa/newspage-kind_125.aspx
Translate this page
... 01/05/1391. مقایسه نظام کیفردهی در قانون مجازات اسلامی و لایحه ی مجازات اسلامی ... بررسی لایحه قانون مجازات اسلامی و اجرای مجازات در ملاء عام- 1. نعمت احمدی: اجرای ...
مطالب قدیمی‌تر - حقوق جزا و جرم شناسی
mizan1.blogfa.com/?p=2
Translate this page
تفاوت های تعریف آیین دادرسی کیفری در لایحه جدید با قانون فعلی ... کار تدوین شرح نموداری مواد قانون مجازات اسلامی جدید (جلد نخست) به اتمام رسید ... این کتاب در دو جلد تدوین شده (که البته جلد 1 آن آماده است) و جلد نخست در حدود 180 صفحه (قطع جیبی) ...
دانلود پایان نامه حقوق جزا بررسي تطبيقي تعدد و تکرار جرم در قانون ...
tahghighdooni.sellfile.ir/prod-379890-دانلود+پایان+نا...
Translate this page
1-3 قانون مجازات عمومي مصوب 1352. 22 ... 2-1 قانون راجع به مجازات اسلامي 1361 و قانون مجازات اسلامي 1370. ... بند دوم: مبناي لايحه قانون مجازات اسلامي در تشديد مجازات.
قوانين منابع طبيعی - سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور
frw.org.ir/00/Fa/StaticPages/Page.aspx?tid=1510
Translate this page
Jump to قانون حفظ و حمايت از منابع طبيعی و ذخاير جنگلی كشور (مصوب 5/7/1371 ...‎ - ماده 1- از تاريخ تصويب اين قانون گونه‌های ... تكرار به اشد مجازات محكوم می‌شوند. ... سازمان برنامه و بودجه مكلف است هر ساله ضمن لايحه بودجه اعتبار مربوط به 30 ...
لایحه قانون مجازات اسلامی - زاهدی - چاپ 1 - جنگل - فروشگاه کتاب شهر دانش
shahredanesh.com/.../1183-کتاب-لایحه-قانون-مجازات-ا...
Translate this page
لایحه قانون مجازات اسلامی - زاهدی - چاپ 1 - جنگل. ... لایحه قانون مجازات اسلامی - زاهدی - چاپ 1 - جنگل ...
پایگاه خبری اختبار -
www.ekhtebar.com/
Translate this page
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان ... کشور» با تبصره (۲) الحاقی به ماده (۲۴۱) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب ۲۰/۲/۱۳۹۵.
قانون مجازات اسلامی بایگانی - پایگاه خبری اختبار
www.ekhtebar.com/tag/قانون-مجازات-اسلامی/
Translate this page
فراخوان معاونت حقوقی قوه قضائیه در مورد لایحه اصلاح کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی. ۱۳۹۴ دی ۲۷ اخبار قوه قضائیه, اخبار کانون ... ادامه نوشته. برچسب‌هاتعزیرات, قانون مجازات اسلامی, کانون وکلا, لایحه .... عدد 1 را به شماره 99000 89000 3000 ارسال کنید ...
ماده 220 قانون مجازات اسلامی در لایحه جدید مسکوت مانده است - ستاد حقوق بشر
www.humanrights-iran.ir/news-29071.aspx
Translate this page
Nov 21, 2012 - ماده 220 قانون مجازات اسلامی در لایحه جدید مسکوت مانده است ... و نوجوانان به تصویب مجلس ایران رسید در ماده 1 این قانون مقرر شده است که" کلیه اشخاصی ...
دانلود لایحه جدید قانون آیین دادرسی کیفری - سرزمین حقوق
sarzaminehoghoogh.blogfa.com/.../دانلود-لایحه-جدید-...
Translate this page
سرزمین حقوق - دانلود لایحه جدید قانون آیین دادرسی کیفری - وبلاگ حقوقی سرزمین حقوق - سرزمین حقوق. ... تدلیس (1). متن قانون مجازات اسلامي كتاب اول دوم سوم (1).
بايگاني - مجلس شورای اسلامی
www.news.parliran.ir/index.aspx?siteid=1&pageid...
Translate this page
1. 27. طرح. طرح استفساريه ماده (61) قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي مصوب 1386. 5/4/1387 ... لايحه الحاق يك تبصره به بند (3) ماده (651) قانون مجازات اسلامي. 18/9/ ...
بررسی شروع به جرم، جرم عقیم و جرم محال در لایحه مجازات اسلامی با نگاهی ...
jol.guilan.ac.ir/article_596.html
Translate this page
by رهدارپور - ‎2011
لایحه مجازات اسلامی برخلاف قانون فعلی، علاوه بر شروع به جرم، سایر جرایم ناتمام را نیز مورد ... مقاله 4، دوره 2، شماره 1، بهار و تابستان 1390، صفحه 59-74 XML ...
Searches related to لایحه قانون مجازات اسلامی 1

قانون مجازات اسلامی مصوب 1392

قانون مجازات اسلامی 94

قانون مجازات اسلامی مصوب 1375

قانون مجازات اسلامی جدید 94

قانون مجازات اسلامی تعزیرات

متن کامل قانون مجازات اسلامی

قانون مجازات اسلامی جدید pdf

قانون مجازات اسلامی جدید دانلود
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 244
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 433
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 3,609
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 13,056
  • بازدید ماه : 13,056
  • بازدید سال : 390,667
  • بازدید کلی : 4,170,445