loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 489 چهارشنبه 27 مرداد 1395 نظرات (0)

اصول اساسی حقوق فضا

اصول اساسی حقوق فضا دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 13 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25

گسترش كشتیرانی در زمان خود باعث تدوین قوانین دریائی گردید و پیشرفت مسافرت های هوائی لزوم مقررات هوائی را ایجاب نمود

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

اصول اساسی حقوق فضا

 

گسترش كشتیرانی در زمان خود باعث تدوین قوانین دریائی گردید و پیشرفت مسافرت های هوائی لزوم مقررات هوائی را ایجاب نمود .

موفقیت های شگفت انگیزی كه در مدت زمانی بسیار كوتاه و بیسابقه در تجسسات و كشفیات كائنات عالم نصیب بشر گردیده است لزوم تدوین حقوق فضائی را كاملاً محسوس می نماید .

تعریف ـ حقوق فضا عبارت از مجموع مقررات و قوانین بین المللی است كه بر روابط دول با یكدیگر و روابط آنها با سازمانهای بین المللی كه در زمینة تحقیقات فضائی عمل می كنند حاكم است و نیز تدوین یك سلسله قوانین بین المللی بر اساس اصول حقوق بین المللی كه ناظر فضای ماوراء جو و دیگر كرات آسمانی باشد ایجاب می نماید .

باید در نظر داشت كه دولتها برای دست یافتن به فضا با یكدیگر رقابت دارند و از این جهت مشمول قوانین داخلی خود می شوند .

بهرحال پیشرفت تجسسات فضائی چه از طریق یك كشور و چه از طریق فعالیتهای مشترك دولتها صورت پذیرد محتاج به یك سلسله مقررات بین المللی است كه بر موازین حقوق بین الملل استوار باشد . ( البته در صورتی كه فعالیتهای مزبور از طریق تشكیلات بینم المللی صورت پذیرد

تا كنون تعداد قابل توجهی اسناد و مدارك بین المللی در مورد روابط بین دول و تحقیقات و اكتشافات فضائی تنظیم شده است كه با ( پیمان اصول حاكمه بر فعالیتهای دول در تجسسات و استفاده از فضای ماوراء جو آغاز می شود و شامل ماه و سیارات و دیگر كرات می گردد .

 

این پیمان در بیست و یكمین اجلاسیة مجمع عمومی سازمان ملل در 19 دسامبر 1966 تنظیم گردید و برای امضاء و تصویب تمام ملل در 27 دسامبر 1967 آماده شده .

نكته مهم این قرارداد مربوط به حوزة عملیات آن است كه شامل تمام فضا یعنی ماه و دیگر كرات است . اصول حقوقی كه در اعلامیه 1962 مجمع عمومی سازمان ملل در 13 دسامبر ـ 1962 تدوین گردید مشمول فضا و كرات آسمانی می گردد . اگر چه در عنوان اعلامیه و بعضی مواد آن ذكری از اجسام سماوی بعمل نیامده با اینحال در مورد موضوع فوق هیچگونه تردیدی وجود ندارد . ولی به هر جهت برای برطرف كردن هر تردیدی در این زمینه معاهده از اصولی سخن می گوید كه دول دو فعالیت های اكتشافی و استفاده خود از فضای ما وراء جو من جمله ماه و دیگر كرات باید از آن تبعیت كنند .

آنچه صریحاً در معاهده بیان شده و توسعه و تكامل یافته اصول حقوقی است كه در اعلامیه مجمع عمومی در 13 دسامبر 1965 و قرار داد 15 اوت 1963 مسكو و قرار داد 1884 مجمع عمومی سازمان ملل در 17 اكتبر 1963 بتصویب رسیده است . بعضی نكات بخصوص نیز در معاهده در نظر گرفته شده است .

معاهده 1967 بدون شك گام موثری بسوی تدوین مقررات و قوانین فضائی می باشد .

قدم بعدی به اجراء گذاردن حقوق بین الملل دو مورد مسائلی است كه در حین تجسسات فضائی ممكن است پیش بیاید . طبق دستورات مجمع عمومی سازمان ملل كمیسیونی برای رسیدگی به استفاده از فضا در زمان صلح و سوكمیسیونی برای امور حقوقی چندین سال است كه در تدوین و تنظیم متن قرار داد در زمینه مسئولیت در مورد زیانهائی كه ممكن است بوسیلة اجسام پرتاب شده در فضا بوجود آید مطالعه میكند .

در عهد نامه 2222بیستو یكمین اجلاسیة مجمع عمومی سازمان ملل در 19 دسامبر 1966 از « كمیسیون رسیدگی به استفاده از فضا در زمان صلح » درخواست شد كه توضیحی در مورد استفاده از فضا و كرات آسمانی به مجمع داده شود و همچنین عواقب مختلف ارتباطات فضائی مورد مطالعه قرار گیرد . سرانجام قرار داد بین المللی اصول اساسی حاكم بر فعالیت های دول در تجسسات و استفاده از فضا كه نتیجة تلاش های چندین ساله اتحاد جماهیر شوروی است منعقد شد . قرار داد فوق بعد از آنكه بتصویب پنج دولت بزرگ از جمله جماهیر شوروی ، ممالك متحده آمریكا و بریتانیا رسید از تاریخ 10 اكتبر 1967 به مورد اجراء گذارده شد

در 19 دسامبر 1967 مجمع عمومی سازمان ملل باتفاق آراء موافقت نامة : نجات فضا نوردان ، مراجعت دادن فضا نوردان و مراجعت دادن اجسام پرتاب شده در فضا را بتصویب رساند . این موافقت نامه در یك زمان در مسكو ، واشنگتن و لندن در 23 آوریل 1967 بامضاء رسید .

دهمین سالگرد تجسسات فضائی با قبول اولین مجموعة قوانین بین المللی فضائی آغاز شد . اصول اساسی حقوق فضا كه تا امروز بنیاد نهاده شده بشرح زیر است :

1 ـ آزادی تجسسات و استفاده از فضا و كرات آسمانی .

2 ـ عدم انحصار فضای ماوراء جو و دیگر كرات آسمانی .

3 ـ تجسسات و استفاده از فضا باید بر طبق اصول اساسی حقوق بین المللی و اصول اساسی منشور سازمان ملل باشد .

4 ـ غیر نظامی نمودن نسبی فضا و غیر نظامی نمودن كامل كرات آسمانی .

5 ـ حفظ و نگهداری اجسام پرتاب شده در فضا توسط دولتی كه اجسام به او تعلق داشته است .

6 ـ دول مسؤل فعالیتهای ملی خود در فضا هستند و این شامل خساراتی است كه ممكن است بوسیله اجسام پرتاب شده در فضا بوجود آید .

7 ـ اجتناب از آزمایشاتی كه ممكن است بعداً عواقب مضری در فضا یا كرات بوجود بیاورند .

8 ـ همكاری و كمك به كاركنان فضا نوردی در صورت بروز تصادف ، خطر ، و در مواقع اضطراری یا فرود آمدن اجباری در محلی كه قبلاً پیش بینی نشده بوده است .

9 ـ توسعه همكاری بین المللی در تجسسات صلح آمیز و استفاده از فضا و كرات آسمانی .

اصول حقوقی فضا شامل اكثر مقررات عرف ، نزاكت بین المللی و رفتاری است كه دول باید در فعالیتهای فضائی خود آنها را مراعات كنند .

این مقررات مختصات حقوق فضا را بعنوان شعبه ای مستقل از حقوق بین المللی معین می نماید و مشخصات اصلی مقررات بعدی را كه مربوط به روابط خاصی بین دول در فعالیتهای فضائی آنها می باشد تعیین می كند . دول حق دارند در مورد تجسسات صلح آمیز خود در فضا هر نوع موافقت نامه ای را تدوین نمایند ولی در هر حال چنین موافقت نامه هائی نباید مخالف و مغایر مقررات اصلی حقوقی فضائی باشد . نكته مهم در این زمینه تجزیه و تحلیل مفاد هر یك از اصول مذكور در فوق می باشد .

آزادی تحقیقات و استفاده از فضای ماوراء جو و كرات آسمانی

در معاهده ذكر شده است كه : « تحقیقات و استفاده از فضا یعنی ماه و دیگر كرات آسمانی باید به نفع تمام ممالك دنیا و بدون توجه به موقعیت و توسعه اقتصادی و اجتماعی آنها باشد و بعنوان قلمرو حاكمیت تمام بشر محسوب گردد » .

« فضای ماوراء جو » كه شامل ماه و دیگر كرات آسمانی است باید برای تجسس و استفاده برایگان و بدون هیچ نوع تبعیضی در اختیار تمام ملل بر مبنای تساوی و بر طبق حقوق بین المللی قرار گیرد و دسترسی بتمام نواحی از كرات آسمانی آزاد باشد » .

« تجسسات علمی در فضا یعنی ماه و كرات دیگر باید آزاد باشد و ملل باید در تسهیل و تشویق همكاری بین المللی در چنین تجسساتی كوشا باشند » . ( ماده 1 )

این درخواست كه تجسسات و استفاده از فضا و كرات باید برای نفع و استفاده تمام ممالك باشد بخصوص بسیار مهم است . برای تجسسات و استفاده از فضا ملل باید در درجه اول به این اصل توجه داشته باشند . مهمتر آنكه مقصود از كلمه « تجسس » تحقیقات و فعالیت های علمی به منظور كشف اسرار عالم است . پژوهش های علمی راه را برای استفاده عملی از فضاء ماوراء جو و كرات آسمانی هموار می سازد .

موفقیت های علمی و تكنولوژی در زمینه های مربوط به تحقیقات فضائی موجب فراهم آوردن اقدامات عملی برای استفاده از فضا مخصوصاً در مورد ارتباطات فضائی و رادیوئی و هواشناسی گردیده است . تجسسات علمی فضائی و بكار بردن نتایج آن منجر به توسعه تفاهم بیشتر و ارتباط نزدیكتر بین ملل و نیز مفید بحال عموم خواهد بود .

بدین دلیل است كه معاهده صریحاً تجسسات و استفاده از فضا را « قلمرو حاكمیت تمام بشر » تلقی می كند .

شرایط وابسته به اكتشافات فضائی و كرات آسمانی كه به نفع و مورد علاقه و بهره تمام ممالك باشد حائز كمال اهمیت است . این شرایط مطابق سرآغاز معاهده چنین است كه آینده درخشانی برای بشر جهت نفوذ به اعماق فضا را فراهم می آورد و موجب افزایش علاقه بشری برای توسعه و پیشرفت در اكتشافات و استفاده صلح آمیز از فضا می شود .احتیاج به تجسس و استفاده از فضا را كه به نفع تمام ملل باشد روشن می سازد . آرزوی توسعه همكاری بیشتر بین المللی را هم از جنبة علمی و هم از جنبة حقوقی برای تجسس و استفاده صلح آمیز از فضا تعیین می كند و نیز اعتماد به چنین همكاری را كه موجب تفاهم بیشتر و دوستی صمیمانه تر بین ملل و دول می شود تأكید می نماید .

تمام این شرایط اجمالاً توسعه و پیشرفت اصول اساسی قوانین و حقوق فضا را نشان می دهد ، فقط در چنین شرایط عمومی می توان شیوه صحیح ارزش و اهمیت آزادی در اكتشاف و استفاده از فضا و كرات را ملاحظه كرد .آزادی اكتشاف و استفاده از فضا و كرات در درجه اول به معنی آن است كه تمام ملل حق پرتاب اجسام به فضا را دارا هستند .

اولین قمر مصنوعی كره زمین كه توسط اتحادجماهیر شوروی در 4 اكتبر 1957 به فضا پرتاب گردید ، پروازهای عملی فضائی را افتتاح نمود ، این عمل متكی به شناسائی این حقیقت است كه اكتشافات و استفاده از كائنات و عالم لایتناهی باید برای بهره ونفع تمام ملل دنیا باشد و این محیط جدید فعالیت بشر باید باید به عنوان « قلمرو حاكمیت تمام بشر » شناخته شود . 

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : اصول اساسی حقوق فضا , اصول اساسی , حقوق فضا , اصول اساسی حقوق فضا , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

 
 

 
About 723,000 results(0.64 seconds) 
Apr 20, 2011 - اصول اساسی حقوق فضا. گسترش كشتیرانی در زمان خود باعث تدوین قوانین دریائی گردید و پیشرفت مسافرت های هوائی لزوم مقررات هوائی را ایجاب ...
اصول اساسی حقوق فضا که تا امروز بنیاد نهاده شده بشرح زیر است : ... 3 تجسسات و استفاده از فضا باید بر طبق اصول اساسی حقوق بین المللی و اصول اساسی منشور ...
اصول اساسي حقوق فضا. از : ج پ ژوكف. G . P . ZHOKCV ترجمة : دكتر محمود حيدريان گسترش كشتيراني در زمان خود باعث تدوين قوانين دريائي گرديد و پيشرفت ...
May 23, 2015 - اصول اساسی حقوق فضا. گسترش کشتیرانی در زمان خود باعث تدوین قوانین دریائی گردید و پیشرفت مسافرت های هوائی لزوم مقررات هوائی را ایجاب ...

اصول اساسی حاکم برحقوق فضا - پایگاه تخصصی نشر مقالات حقوقی ...

haghgostar.ir/.../حقوق.../اصول-اساسی-حاکم-برحقوق-ف...
اصول اساسی حاکم برحقوق فضا جمعه, 07 فروردين 1394 ساعت 11:31 ... این تحقیق درپی بررسی اصول حقوقی حاکم بر فضای ماورای جو وکرات اسمانی می باشد تا اصولی ...

[PDF]ﻓﻀﺎ ﺣﻘﻮﻕ ﺣﺎﻛﻢ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﺍﺻﻮﻝ - حق گستر

haghgostar.ir/.../حقوق.../432_ec1b8d900a0c601ecf1e...
ﺣﻘﻮﻗﻲ،ﺣﻖ ﮔﺴﺘﺮ. ﺍﺻﻮﻝ. ﺍﺳﺎﺳﻲ. ﺣﺎﻛﻢ ﺑﺮ. ﺣﻘﻮﻕ. ﻓﻀﺎ. ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﻩ:ﻳﻮﺳﻒ ﺭﺿﺎﻳﻲ. ﺩﺍﻧﺸﻜﺪﻩ ﺣﻘﻮﻕ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺗﺒﺮﻳﺰ. Rezai.yousef@yahoo.com. ﻧﺎﺷﺮ ﭘﺎﻳﮕﺎﻩ ﺗﺨﺼﺼﻲ ﻧﺸﺮ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﺣﻘﻮﻗﻲ،ﺣﻖ ﮔﺴﺘﺮ. ﻣﻘﺪﻣﻪ. ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻬﺎﻱ. ﻛﻪ.

اصول اساسی حقوق فضا - سلام جوانه

salamjavaneh.ir › ... › حقوقساير گرايشها
اصول اساسی حقوق فضا كه تا امروز بنیاد نهاده شده بشرح زیر است : 1 آزادی تجسسات و استفاده از فضا و كرات آسمانی . 2 عدم انحصار فضای ماوراء جو و دیگر كرات آسمانی ...

مشاهده مقاله

https://journals.ut.ac.ir/article_25603.html
by حیدریان - ‎2008
اصول اساسی حقوق فضا. مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی. مقاله 4، دوره 9، شماره 0، زمستان 1386 XML اصل مقاله (536 K). نویسندگان. دکتر محمود حیدریان. آمار. تعداد مشاهده ...

اصول اساسی حقوق فضا (2) غیر نظامی کردن نسبی فضا و غیر نظامی کردن ...

www.noormags.ir/.../اصول-اساسی-حقوق-فضا-(2)-غیر-نظامی-کردن-نسبی-...
ج . پ . ژوکف,محمود حیدریان ; مجله: دانشکده حقوق و علوم سیاسی(دانشگاه تهران) ; تابستان و پاییز 1351 - شماره 10 و 11 ;
Jul 30, 2016 - اصول اساسی حقوق فضا - - ایران دانشجو. ... کاربرگرامی شما به منظور دریافت اصول اساسی حقوق فضا وارد این صفحه شده اید ...
by حیدریان - ‎2008
اصول اساسی حقوق فضا. مقاله 4، دوره 9، شماره 0، زمستان 1386 XML اصل مقاله (536 K). نویسندگان. دکتر محمود حیدریان. آمار. تعداد مشاهده مقاله: 844. تعداد دریافت فایل ...

اصول اساسی حاکم برحقوق هوا و فضا

www.asemankafinet.ir/.../اصول-اساسی-حاکم-برحقوق--...
Jan 10, 2015 - دكترين و قواعد آمره در توصیف شاکله حقوق فضا نقش اساسی داشته و دارند . در اصول مصرحه در معاهدات و کنوانسیون های مصوب سازمان ملل متحد در خصوص ...
در‌ این مقاله ضمن تامل بر مفهوم ‌ایستگاههای فضایی و تاریخچه استفاده از آن نگاهی بر نظام ... اساسی ترین اصول حقوق فضا میباشد که برای نخستین بار در کمیته فرعی ...

دانلود فایل تحقیق اصول اساسي حقوق فضا 17صفحه - فایل اول

fileavval.ir/دانلود-فایل-تحقیق-اصول-اساسي-حقوق-ف...
2 days ago - تا كنون تعداد قابل توجهي اسناد و مدارك بين المللي در مورد روابط بين دول و تحقيقات و اكتشافات فضائي تنظيم شده است كه با ( پيمان اصول حاكمه بر ...
دكترين و قواعد آمره در توصیف شاکله حقوق فضا نقش اساسی داشته و دارند . در اصول مصرحه در معاهدات و کنوانسیون های مصوب سازمان ملل متحد در خصوص حقوق فضا ، اصول ...
خانه / بایگانی برچسب: اصول اساسی حقوق فضا , حقوق , حقوق فضا , معاهدات بین المللی , قانون , دانلود , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پایان نامه , هوا و فضا ناسا , ناسا ...
سطح تکنولوژی پرتاب ماهواره ها در آغاز عصر فضا و عدم شناخت دقیق مهندسان و ..... معاهده 1967 فضای ماوراء جو اصول اساسی مرتبط با اکتشاف و بهرهبرداری از فضای خارج ...
اصول اساسی حقوق قضا (2) غیر نظامی کردن نسبی فضا و غیر نظامی کردن کامل کرات آسمانی. نویسنده: دکتر محمود حیدریان نشریه: مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی دوره: ...

دانشگاه آزاد بندر انزلی - اصول اساسی حقوق فضا (2)

daba.mihanblog.com/post/52 - Translate this page
Sep 10, 2011 - اصول اساسی حقوق فضا (2). دكتر محمود حیدریان اصل غیر نظامی كردن نسبی فضا و غیر نظامی كردن كامل كرات آسمانی اصل غیر نظامی كردن فضا بطور ...

اصول اساسي حقوق فضا

golgoliiiii.rozblog.com/.../اصول-اساسي-حقوق-فضا.ht...
اصول اساسي حقوق فضا 1 . پرتال جامع علوم انسانی - اصول اساسی حقوق فضاwww.ensani.ir/fa/content/140859/default.aspx اصول…,اصول اساسي حقوق فضا,گل گلی.
Jul 1, 2015 - در این پست می توانید متن کامل این پایان نامه را با فرمت ورد word دانلود نمائید: اصول اساسی حقوق فضا گسترش کشتیرانی در زمان خود باعث تدوین ...

دانلود پایان نامه در مورد اصول اساسی حقوق فضا – گوگل شاپ

google-shop.ir/دانلود-پایان-نامه-در-مورد-اصول-اساسی-...
6 days ago - این محصول “دانلود پایان نامه در مورد اصول اساسی حقوق فضا “توسط پورتال گوگل شاپ جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است. منبع:google-shop.ir.

کارآموزی قضائی اصول اساسی حقوق فضا - BlogyLaw

www.blogylaw.com › ... › دانشجویان دانشگاه پیام نور
Apr 10, 2012 - 1 post - ‎1 author
کارآموزی قضائی اصول اساسی حقوق فضا ( زینب روحی مقدم 871198860 ). فایل (های) پیوست شده .docx اصول اساسی حقوق فضا.docx (اندازه: 46.96 KB ...
Jun 30, 2016 - مقاله با عنوان اصول اساسی حقوق فضا در فرمت ورد در 17 صفحه و شامل ... كشف و استفاده از فضا و كرات آسماني بر طبق اصول اساسي حقوق بين المللي ...
Jun 21, 2016 - مقاله با عنوان اصول اساسی حقوق فضا در فرمت ورد در 17 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: اصول اساسي حقوق فضا اصول اساسي حقوق فضا كه تا امروز ...

اصول اساسی حقوق فضا - فایل فوریفایل فوری

filefori.ir/اصول-اساسی-حقوق-فضا/
مقاله با عنوان اصول اساسی حقوق فضا در فرمت ورد در ۱۷ صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: اصول اساسي حقوق فضااصول اساسي حقوق فضا كه تا امروز بنياد نهاده شده بشرح ...
به همين دليل امروزه مي توان آن را اصول اساسي حقوقي فضا دانست اصول اساسي مقرر شده در اين عهدنامه عبارتند از:اصل آزادي سازي فضاي ماوراي جو،ماه وسايرکرات آسماني اصل ...

دانلود پایان نامه در مورد اصول اساسی حقوق فضا

birdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId....
Nov 18, 2015 - دانلود متن کامل پایان نامه رشته حقوق با موضوع اصول اساسی حقوق فضا ... تا کنون تعداد قابل توجهی اسناد و مدارک بین المللی در مورد روابط بین دول و .

پروژه / تحقیق آماده بررسی اصول اساسی حقوق فضا و تحقیقات فضایی ...

https://selz.ir/.../5672262-پروژه-تحقیق-آماده-بررسی-ا...
پروژه / تحقیق آماده بررسی اصول اساسی حقوق فضا و تحقیقات فضایی (15 صفحه فایل ورد Word) محدوده قیمت از 3100 تومان از فروشگاه بهترین سایت خرید پروژه, ...

اصول-اساسی-حقوق-فضا - فروشگاه سونیا

sonia.etl24.com/tag-اصول-اساسی-حقوق-فضا.aspx
بلوک کد اختصاصی. محصولاتی که دارای عبارت 'اصول-اساسی-حقوق-فضا' هستند. اصول اساسی حقوق فضا · اصول اساسی حقوق فضا. قیمت: 700 تومان. توضیحات دانلود.

اصول-اساسی-حقوق-فضا - عمو پولدار

amoopooldar.etl24.com/tag-اصول-اساسی-حقوق-فضا....
بلوک کد اختصاصی. محصولاتی که دارای عبارت 'اصول-اساسی-حقوق-فضا' هستند. اصول اساسی حقوق فضا · اصول اساسی حقوق فضا. قیمت: 700 تومان. توضیحات دانلود.
Jun 19, 2016 - مقاله با عنوان اصول اساسی حقوق فضا در فرمت ورد در ۱۷ صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: اصول اساسی حقوق فضا اصول اساسی حقوق فضا که تا امروز ...
Nov 14, 2015 - در اکتشافات فضائی ، دول باید اولاً ومقدمتاً در مورد اصول اساسی حقوق فضا مانند اصل عدم توسل بزور حل اختلاف بطریق مسالمت آمیز ، تحریم تبلیغات ...
اصول حقوقي حاکم بر فعاليت ماهواره ها در فضاي ماوراي جو ..... حاکميت و تعريف آن هر چه باشد امروزه به عنوان اصلي در حقوق بين المللي پذيرفته شده و يک اصل اساسي را ...
معاهده فضاي ماوراي جو، پايه و اساسي را براي تمامي كنوانسيون‌ها و سندهاي قانوني بعدي ... شيوه اجماع (اتفاق آراء) در حصول توافقات عام در مورد اصول بنيادي حقوق فضا كاملاً ...

گردشگری از منظر حقوق فضا - آفتاب

www.aftabir.com › مقالاتاجتماعیحقوقی
Jul 24, 2013 - به همین دلیل امروزه می توان آن را اصول اساسی حقوقی فضا دانست اصول اساسی مقرر شده در این عهدنامه عبارتند از:اصل آزادی سازی فضای ماورای جو،ماه ...

اصول حقوقی حاکم بر ماهواره ها - وبلاگ حقوقی محمد حسنی

mohassani.persianblog.ir/.../اصول_حقوقی_حاکم_بر_ما...
این کمیته دو اصل اساسی را مورد تایید رسمی قرار میدهد : « ( الف ) فضای فراجوٌ باید برای ... انها اصولی را در اسناد فوقالذکر تنظیم میکنند تا در حقوق بینالمللی فضا ...

[PDF]دپارتمان حقوق و علوم سیاسی

www.departeman.com/uploads/7_3_94.pdf
ﺳﯿﺮ ﺗﮑﺎﻣﻠﯽ ﻗﻮاﻋﺪ ﺣﻘﻮق ﻓﻀﺎ. 454. ﮔﻔﺘﺎر دوم. –. ﻣﻔﻬﻮم و ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﻓﻀﺎ. 455. ﮔﻔﺘﺎر ﺳﻮم. –. ﻣﻘﺮرات ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺣﺎﮐﻢ ﺑ. ﺮ ﻓﻀﺎ. 457. ﮔﻔﺘﺎر ﭼﻬﺎرم. –. اﺻﻮل اﺳﺎﺳﯽ ﺣﻘﻮق ﻓﻀﺎ. 458. ﮔﻔﺘﺎر ﭘﻨﺠﻢ. –.

بررسی کتاب اصول اساسی حقوق فضااصول اساسی حقوق فضا My title ...

persianfiles.ir/.../بررسی-کتاب-اصول-اساسی-حقوق-ف...
برچسب مطالب: بررسی کتاب اصول اساسی حقوق فضااصول اساسی حقوق فضا My title. Oops..! No Results Found. Perhaps, Try searching with different keywords. Or.

اصول اساسی حقوق فضا - modern library|کتابخانه مدرن

modlib.ir/post/176130/اصول-اساسی-حقوق-فضا.html - Translate this page
May 17, 2016 - مقاله با عنوان در فرمت ورد در 17 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: اصول اساسي حقوق فضا اصول اساسي حقوق فضا كه تا امروز بنياد نهاده شده بشرح زير ...

اصول اساسی حقوق فضا - DOCZ.ir

docz.ir/اصول-اساسی-حقوق-فضا/
مقاله با عنوان اصول اساسی حقوق فضا در فرمت ورد در ۱۷ صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: اصول اساسي حقوق فضااصول اساسي حقوق فضا كه تا امروز بنياد نهاده شده بشرح ...
Jun 7, 2016 - مقاله با عنوان اصول اساسی حقوق فضا در فرمت ورد در 17 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: اصول اساسي حقوق فضا اصول اساسي حقوق فضا كه تا امروز ...
Jul 21, 2016 - *مقاله اصول اساسي حقوق فضا* تعداد صفحات: 27 فرمت فایل: word گسترش كشتيراني در زمان خود باعث تدوين قوانين دريائي گرديد و پيشرفت ...
زیرا مبانی کلی حقوق ارتباطات، که در قوانین اساسی کشورها پیشبینی میشوند و ... عنوان میراث مشترک بشریت و به عنوان یکی دیگر از اصول مهم حقوق فضا اعلام کرد.
Jan 2, 2016 - هم اکنون فنآوری فضایی به آن میزان از پیشرفت نایل شده است که هریک از ماهواره .... بیان همگی درست است و جزو حقوق اساسی بشر محسوب می شود ولی مقررات مربوط ... بنابراین اصل جریان آزاد اطلاعات نباید با اصول حقوق بین المللی مغایر ...
مبانی و اصول در روابط عمومی - مبانی حقوق و قانون اساسی در علوم اجتماعی - ... با اين وجود مخاطب اصلي فضاي حقوق بشر تضمين حقوق افراد در برابر دولت است فضايي كه ...

حقوق بین‌الملل عمومی - ویکی فقه

wikifeqh.ir/حقوق_بین_الملل_عمومی
Jump to ۲ - مباحث اساسی حقوق بین‌الملل عمومی‎ - مباحث اساسی حقوق بین‌الملل عمومی[ویرایش] ... منابع کف و زیرکف دریا می‌پردازد و «حقوق هوا و فضا» ... بین‌المللی، عرف بین‌المللی، اصول کلی حقوقی، رویه قضایی بین‌المللی، و آرای دانشمندان حقوق.
حقوق قانون -وکیل و مشاوره حقوقی - ثبت - فضا در خدمت صلح - مشاوره حقوقی وکیل و مقالات حقوقی. ... حقوق اساسی و اداری · حقوق بشر · حقوق تجارت ... این مطلب به عنوان یکی از اصول و پایه های محکم شکل گیری حقوق فضا در قطعنامه ی یاد شده به ساب می آید.

مقاله اصول اساسي حقوق فضا – بزرگترین مرجع دانلود فایل

file.chessrostami.ir/مقاله-اصول-اساسي-حقوق-فضا/
*مقاله اصول اساسي حقوق فضا*             تعداد صفحات: 27 فرمت فایل: word   گسترش كشتيراني در زمان خود باعث&nbsp ...
 
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 250
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 433
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 3,692
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 13,139
  • بازدید ماه : 13,139
  • بازدید سال : 390,750
  • بازدید کلی : 4,170,528